Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had al wat berichten gehoord/gelezen over "antivirus" in Snow Leopard, heb dat na een paar uur gebruik al "in actie" gezien:
Afbeeldingslocatie: http://www.guidohendriks.nl/imageUpload/uploads/klein/VcQY3-lgc_tlX1xy.jpg

Hmmz, sinds wanneer kan malware geïnstalleerd worden als je een site bezoekt? Dat dit bij Internet Explorer het geval is, dat weet ik... Maar bij Safari? :o

Verder wilt hij niet naar het bureaublad door de muis knop.. Heb het wel goed ingesteld, maar hij doet het gewoon niet. In Leopard werkt het wel. :( Iemand hier ook last van?
De muisknop is niet kapot. :P

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2009 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Die melding heb ik in Leopard ook vaker gehad, dus dat is geen nieuwe feature van Snow Leopard

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Royal schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 00:22:
Die melding heb ik in Leopard ook vaker gehad, dus dat is geen nieuwe feature van Snow Leopard
Huh... Mijn fout dan... Ik heb die melding in 8 maanden Leopard nog geen 1x gehad, in Snow Leopard na een paar uur al... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Meijer
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08-2024
jeej hij is verzonden :) ik hoop dat hij morgen al in de bus ligt anders zaterdag wel denk ik :)
---------------
Verzonden
Verzonden op: Aug 27, 2009

Volg deze zending
Product/artikelnr.
Prijs per stuk

Aant.

Ext. Price
MAC OS X 10.6 SNOW LEOPARD RETAIL-NLD
MC223N/A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:30

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 00:26:
[...]

Huh... Mijn fout dan... Ik heb die melding in 8 maanden Leopard nog geen 1x gehad, in Snow Leopard na een paar uur al... :P
Dat zal dan toeval zijn, of je hebt in Leopard de update naar Safari 4 niet geïnstalleerd? Het is in ieder geval een Safari feature. Vergelijkbaar met dezelfde phishing detection die Firefox heeft :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Nou ik heb hem binnen! Nu thuis even een install doen met de stopwatch er naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Good Fella schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 00:41:
Nou ik heb hem binnen! Nu thuis even een install doen met de stopwatch er naast.
De update duurde bij mij aardig lang vond ik, laat die stopwatch maar lopen. :P Misschien is het bij een verse install korter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Good Fella schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 00:41:
Ik krijg steeds meer respect voor de mannen van TPG post 8)7

Ik heb die melding in Safari ook wel eens gehad, met name bij sites met illegale content

[ Voor 15% gewijzigd door Underworld op 28-08-2009 00:45 ]

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Underworld schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 00:44:
[...]

Ik heb die melding in Safari ook wel eens gehad, met name bij sites met illegale content
Hoezo respect voor mannen van de TPG? :P Ten eerste is TPG niet meer, is nu TNT. En ten tweede; hij heeft hem vast bij een winkel gekocht die na 12 uur open is. :)

Trouwens, hier duurde de installatie net een half uur. En dat was een verse installatie naar m'n externe harddisk.

Trouwens wel handig om te weten: Als je de printer-drivers niet mee installeert, scheelt dit meer dan 2GB!!

@ Martin: Wanneer heb je hem besteld en hoe heb je betaald? :9

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2009 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 00:50:
[...]
Trouwens wel handig om te weten: Als je de printer-drivers niet mee installeert, scheelt dit meer dan 2GB!!
Dit was bij Leopard ook al, maar dat maakt het niet een minder goede tip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Snow Leopard nou ook draaien...
Vanavond om 12 uur ging HTR hier in Arnhem even open, en ik moet zeggen dat er redelijk weinig mensen waren ondanks de gratis champagne!
Maar alles draait lekker! Finder is zeker een stuk sneller en Quick look doet ook zijn zaken veel beter en sneller!
Kleine details als:
- Airport icoon gaat met de streepjes spelen als ie aan t connecten is,
- Paar icoontjes in prefrences zijn verandert

Ik vind het allemaal wel de moeite (en geld) waard! :D
verder hoop ik nog wat dingen tegen te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 02:34:
Ik heb Snow Leopard nou ook draaien...
Vanavond om 12 uur ging HTR hier in Arnhem even open, en ik moet zeggen dat er redelijk weinig mensen waren ondanks de gratis champagne!
Maar alles draait lekker! Finder is zeker een stuk sneller en Quick look doet ook zijn zaken veel beter en sneller!
Kleine details als:
- Airport icoon gaat met de streepjes spelen als ie aan t connecten is,
- Paar icoontjes in prefrences zijn verandert

Ik vind het allemaal wel de moeite (en geld) waard! :D
verder hoop ik nog wat dingen tegen te komen...
Het is dat ik tegenwoordig in Babberich woon, anders was ik er vanavond ook. :P Was die leuke meid er nog? Whehe. :P

Het is gewoon de 10A432? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Jaahaa.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je het zeker? >:)

My god.... 3 uur, tijd om de sluimerstand van m'n snow leopard te testen... :/

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2009 03:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
In Amersfoort vanmorgen bij de Mac store, Mac OS X Snow Leopard gekocht. Draait als een zonnetje na upgrade op Leopard. Build is 10A432 maar dan public.

[ Voor 5% gewijzigd door matinez op 28-08-2009 03:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 03:06:
[...]

Het is dat ik tegenwoordig in Babberich woon, anders was ik er vanavond ook. :P Was die leuke meid er nog? Whehe. :P

Het is gewoon de 10A432? :)
ik weet precies wie je bedoeld, maar nee... alleen mannelijk personeel ;)

en de versie boeit me niet zo veel, als t allemaal maar werkt vind ik t goed :)

owjah! expose werkt ook met de vensters die geminimaliseerd staan!
En expose met de programma's in de dock werkt ook lekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-08 14:41
Ik heb een upgrade disc gereserveerd bij ivizi te maastricht ga ik hem eind van de middag ophalen, ik ben erg benieuwd of het nog wat uit maakt met de 10A432 build die ik nu draai.

@Exirion
Pff moet die zucht nu, het kan prima zijn dat het exact het zelfde is maakt me niet uit. Ik wil hem gewoon graag legaal hebben. Maar voor het zelfde geld kom ik nog wel wat nieuws tegen. En ik zie bij mij ondanks mijn 64bit EFI en het aangepast te hebben met arch=x86_64 nog steeds bij 64bit kernel en extensies:NO staan, terwijl ik op een screenshot terug in het topic heb gezien het wel op 64 bit staat. Mogelijk klopt er dus iets niet aan mijn 10a432 build maar goed daarom wil ik dus nog wel graag kijken wat de upgrade disc doet bij mij.

Dit plaatje gaat het om, waar hier yes staat staat bij mij no.

Afbeeldingslocatie: http://msr911.com/troepjes/images/64bitscheck.png

En ik weet dat 64bit niet beter hoeft te zijn maar dat betekend niet dat ik dit toch graag wil testen.

[ Voor 77% gewijzigd door -NRG- op 28-08-2009 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:02

Exirion

Gadgetfetisjist

-NRG- schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 08:07:
Ik heb een upgrade disc gereserveerd bij ivizi te maastricht ga ik hem eind van de middag ophalen, ik ben erg benieuwd of het nog wat uit maakt met de 10A432 build die ik nu draai.
Zucht... inmiddels nogsteeds niet overtuigd dat de versie op DVD gewoon die build is?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 11:19

chem

Reist de wereld rond

Heeft iemand darwinports alweer aan de slag?

jimbob:~ michiel$ port
dlopen(/opt/local/share/macports/Tcl/pextlib1.0/Pextlib.dylib, 10): no suitable image found.  Did find:
	/opt/local/share/macports/Tcl/pextlib1.0/Pextlib.dylib: no matching architecture in universal wrapper
    while executing
"load /opt/local/share/macports/Tcl/pextlib1.0/Pextlib.dylib"
    ("package ifneeded Pextlib 1.0" script)
    invoked from within
"package require Pextlib 1.0"
    (file "/opt/local/bin/port" line 40)

Is een beetje jammer. Ook hellanzb doet het daardoor niet.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik bedacht me ineens iets aparts:

Kun je een clean install doen van 10.6 met een Wireless Keyboard?

Aangezien, je natuurlijk de instellingen kwijt bent en je dus eigenlijk je muis en toetsenbord loskoppelt...

Een vaste muis heb ik nog wel, maar een gedraad toetsenbord niet. :?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
is er ook een pakket SL met iLife09 combie te krijgen met een leuke aanbieding ?

ik dacht ergens zoiets gelezen te hebben, met bijna gratis iWorks (combie prijs)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
absrnd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 08:43:
is er ook een pakket SL met iLife09 combie te krijgen met een leuke aanbieding ?

ik dacht ergens zoiets gelezen te hebben, met bijna gratis iWorks (combie prijs)
Dat is de Mac Box set, kost €169.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
-NRG- schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 08:07:
Wolfstraat of Kemenadeplein? Ik werk namelijk bij the phone house in the wolfstraat (direct tegenover Ivizi) en ga de mijne ook zo even ophalen voor werk. Anders kun je een tweaker spotten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of Apple ook een gedeelte van de omzet doneert voor het behoud van de sneeuwluipaard?

Afbeeldingslocatie: http://static.guim.co.uk/sys-images/Guardian/Pix/pictures/2009/8/24/1251137446456/snowleopard460.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2009 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Ben wel tevreden over SL. Het voelt allemaal net wat strakker en sneller aan. Enige jammere dat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken is dat connecten naar een samba share op een Windows 2008 Server nog steeds _veel_ te lang duurt, terwijl dit in Windows Vista en 7 een kwestie van seconden is.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Underworld schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 00:44:
[...]

Heb hem gewoon gehaald bij de HTR in Veenendaal. Die ging om 12 uur open.

Kwam nog een tweaker tegen, ben alleen ze naam vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
weten jullie een winkel die S.L. verkoopt waar ik met Iris Cheque kan betalen? ;)

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Voor mensen die de Logitech Control Center ook willen installeren: Het pakket werkt prima met Snow Leopard. Alleen de installer kent de versie nog niet.

Om hem toch te installeren: rechtsklik op LCC installer, kies "toon pakketinhoud". Browse dan naar " contents => resources => en dubbelklik op "Logitech Control Center.mpkg".

Nu installeert hij prima.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:05
whitehouse schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:19:
weten jullie een winkel die S.L. verkoopt waar ik met Iris Cheque kan betalen? ;)
Een beetje inzet is nog wel vereist, ook als je in een "groot" topic post. Kijk eens op http://www.vvvirischeque.nl/pagina/home/default.aspx. Dan kun je kijken op plaats en keten. Dat moet lukken ;)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
ik ben bekend met de lijst. Weet alleen van die ketens niet of ze ook (mogen) OSX verkopen ;)

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
whitehouse schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:35:
ik ben bekend met de lijst. Weet alleen van die ketens niet of ze ook (mogen) OSX verkopen ;)
Apple Centre Centraal Station (Amsterdam) en YouMac (Eindhoven) accepteren Irischeque en zullen ook wel SL verkopen. Verder kun je de Dixons proberen, al is het bij die minder waarschijnlijk dat ze Snow Leopard verkopen, op de site kan ik alleen iLife en iWork '09 vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 21:46
Vraagje, hoe hebben jullie geupgrade? Clean install, en vervolgens vanuit de Time Machine back ups vanauit 10.5 je foto's/muziek/documenten etc. terug gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 13:30

Zoefff

❤ 

Gewoon een upgrade vanaf m'n huidige installatie. Ik heb genoeg vertrouwen in Apple dat dit geen problemen oplevert. Het leverde ook geen problemen op ;)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 21:46
Zoefff schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:49:
Gewoon een upgrade vanaf m'n huidige installatie. Ik heb genoeg vertrouwen in Apple dat dit geen problemen oplevert. Het leverde ook geen problemen op ;)
Probleem is dat ik mijn Macbook sinds 2006 een keer helemaal "leeg" wil maken i.v.m. vage crashes/uitvallen etc. Dacht dat dit een mooie aangelegenheid zou zijn. Hier en daar lees ik dat je gewoon een clean install kan doen, en aan het einde van de installatie de TM backup kan oproepen om data terug te zetten?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
matinez schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 03:19:
In Amersfoort vanmorgen bij de Mac store, Mac OS X Snow Leopard gekocht. Draait als een zonnetje na upgrade op Leopard. Build is 10A432 maar dan public.
Hier ook, in Amersfoort gekocht, meteen alles geïnstalleerd en alles draait idd als een zonnetje :-)
alhoewel... openftd wil nog niet echt bij mij.

@hieronder,
inderdaad, ik was toch ook maar even gaan zoeken en deze site gevonden. Werkt inderdaad weer. Dus eigenlijk helemaal geen problemen met Snow Leopard. :-)

[ Voor 17% gewijzigd door erikafoort op 28-08-2009 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:38

Japie.G

Colour Classic

erikafoort schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:51:
[...]
openftd wil nog niet echt bij mij.
oplossing: klik

[ Voor 17% gewijzigd door Japie.G op 28-08-2009 09:58 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

JeroenGans schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:51:
[...]

Probleem is dat ik mijn Macbook sinds 2006 een keer helemaal "leeg" wil maken i.v.m. vage crashes/uitvallen etc. Dacht dat dit een mooie aangelegenheid zou zijn. Hier en daar lees ik dat je gewoon een clean install kan doen, en aan het einde van de installatie de TM backup kan oproepen om data terug te zetten?!
Ja dat kan, na installatie wordt gewoon de migration assistent gestart, en deze kan je data terughalen uit een time machine backup :)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 21:58

CaDje

Framedrops for life

erikafoort schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:51:
[...]

Hier ook, in Amersfoort gekocht, meteen alles geïnstalleerd en alles draait idd als een zonnetje :-)
alhoewel... openftd wil nog niet echt bij mij.
Deze werkt wel:

http://openftd.org/snapshots/osx/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 06:25

Jrz

––––––––––––

matinez schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 03:19:
Wat bedoel je met public?

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand eigenlijk uitleggen wat dat opstarten in 64-bit kernel precies inhoudt? Dat 't vanuit de basis van de basis al 64 bit is ofzo? Ik neem aan dat hij dan meer geheugen aankan en ook door de processor sneller wordt?

Kan dat met een C2D 2,4 ghz? Die CPU is in ieder geval 64 bit denk ik, maar heb geen 4 gig ram (maar 2 gigabyte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TUX2K
  • Laatst online: 03-09 16:06
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 10:19:
Kan iemand eigenlijk uitleggen wat dat opstarten in 64-bit kernel precies inhoudt? Dat 't vanuit de basis van de basis al 64 bit is ofzo? Ik neem aan dat hij dan meer geheugen aankan en ook door de processor sneller wordt?

Kan dat met een C2D 2,4 ghz? Die CPU is in ieder geval 64 bit denk ik, maar heb geen 4 gig ram (maar 2 gigabyte).
De processor wordt niet magisch sneller, enkel is de gehele werking van 64 tegen over 32 bit anders.
Je zou dus sneller grote bestanden kunnen laden en meer geheugen aan kunnen.

[ Voor 6% gewijzigd door TUX2K op 28-08-2009 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 19:57
TUX2K schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 10:24:
[...]

De processor wordt niet magisch sneller, enkel is de gehele werking van 64 tegen over 32 bit anders.
Met windows is het zo dat 64bit applicaties ook opeens meer geheugen nodig hebben om te kunnen draaien en dat de 64 bits windows zelf ook meer geheugen nodig heeft om te draaien omdat er meer overhead is ofzo. is dit met mac ox ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-08 14:41
addictive schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:00:
[...]

Wolfstraat of Kemenadeplein? Ik werk namelijk bij the phone house in the wolfstraat (direct tegenover Ivizi) en ga de mijne ook zo even ophalen voor werk. Anders kun je een tweaker spotten ;)
Ik ga hem halen in de wolfstraat, ik ga hem rond een uur of 5 vanmiddag ophalen. Kom misschien nog wel even kijken bij de phonehouse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postbode net langs geweest, ik had rijles, doet mn huisgenoot niet open |:( Wachten tot morgenochtend dus... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TUX2K
  • Laatst online: 03-09 16:06
dangerpaki schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 10:25:
[...]

Met windows is het zo dat 64bit applicaties ook opeens meer geheugen nodig hebben om te kunnen draaien en dat de 64 bits windows zelf ook meer geheugen nodig heeft om te draaien omdat er meer overhead is ofzo. is dit met mac ox ook zo?
Zou je dat kunnen onder bouwen, mijn ervaring met windows vist 64 is dat ik meer vrije geheugen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-08 14:59
Ik ga SL zo toch ook maar even halen. Met upgraden wacht ik alleen nog wel nog even, eerst kijken of al mijn duurbetaalde Native Instruments software e.d. wel blijft werken. Liefst zou ik een clean install doen maar ik verwacht dat zeker een aantal van de originele installers niet (goed) werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Laatst online: 12-09 06:25

Jrz

––––––––––––

Heeft iemand toevallig al een md5 gemaakt van de dvd? Wel zo fijn om zeker te weten niet opnieuw te hoeven installeren :)

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ook wel suf. Dinsdag via creditcard SL (MAC OS X 10.6 SNOW LEOPARD RETAIL-NLD) besteld via de Apple store en hij is nu onderweg blijkbaar. Maar het is niet duidelijk of ik hem vandaag nog krijg. Afleveradres is het werkadres, dus ik hoop dat ik hem vandaag krijg. Anders wordt het wachten tot maandag.

Ik vraag me wel af wanneer de third party app ontwikkelaars zoals Google, Mozilla,Adobe etc ook applicaties gaan uitbrengen die de Snow Leopard gadgets gebruiken en waarbij alle PPC code weg is en beschikbare optimalisaties voor OpenCL/GCD er in zitten.

Een leaner & meaner OS is leuk, nu de rest van de non-Apple applicaties nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:11:
Weet iemand of Apple ook een gedeelte van de omzet doneert voor het behoud van de sneeuwluipaard?

[afbeelding]
Buiten dat ik het in eerste instantie een vrij lachwekkende vraag vond, zou ik best kunnen begrijpen dat bepaalde mensen nu denken dat Apple het WNF steunt of iets dergelijks (überhaupt geen idee of ze dat doen overigens...)

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Underworld schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:12:
[...]

Buiten dat ik het in eerste instantie een vrij lachwekkende vraag vond, zou ik best kunnen begrijpen dat bepaalde mensen nu denken dat Apple het WNF steunt of iets dergelijks (überhaupt geen idee of ze dat doen overigens...)
Grappige vraag idd. Zoekactie op Google levert niets boeiends op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
dangerpaki schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 10:25:
[...]

Verwijzingen naar geheugenadressen zijn nu 64-bit ipv 32-bit; een programma heeft idd (wat) meer geheugen nodig om deze nu op te slaan.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:01

ultimateharry

Team Slayer:-)

Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:11:

[afbeelding]
Ja idd, in ieder geval een afdracht voor het portretrecht van de gebruikte snow leopard lijkt me op zijn plaats :)

[ Voor 38% gewijzigd door ultimateharry op 28-08-2009 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het wel een leuke actie vinden :)
Ook goed voor PR natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
Ik heb een iMac 5,1 met intel c2d nu is er verwarring ik ga Snow Leopard kopen maar is mijn iMac ook 64bits?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Queenfanmichel schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:28:
Ik heb een iMac 5,1 met intel c2d nu is er verwarring ik ga Snow Leopard kopen maar is mijn iMac ook 64bits?????
Ja, de C2D's zijn 64 bits (als ik het goed begrepen heb..). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeemeerman2
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-09 23:12
Ik kan zelfs bevstigen dat C2D 64-bit is! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Queenfanmichel schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:28:
Ik heb ook een iMac 5,1 en draai SL. Je CPU is dan wel 64bits, maar je EFI is 32bits. SL draait niet in 64bit mode (vooralsnog that is).
Overigens geeft het op mijn iMac 5,1 toch een lekkere boost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik baal er wel enigzins van dat de GM ook de retail build is. Ik had eigenlijk gehoopt dat er een nieuwe build zou komen die 64-bit ondersteuning toe zou voegen voor een aantal macs zoals mijn MacBook Pro 3.1 (Santa Rosa, C2D). Het is mij namelijk volledig onduidelijk waarom ik geen 64-bit kernel kan laden (zelfs met een 64-bit EFI laag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
Op deze site SL 32-bit/64-bit is e.e.a. te lezen over 64-bit kernels booten en of je mac het wel of niet ondersteund e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
zAo schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:43:
[...]

Ik heb ook een iMac 5,1 en draai SL. Je CPU is dan wel 64bits, maar je EFI is 32bits. SL draait niet in 64bit mode (vooralsnog that is).
Overigens geeft het op mijn iMac 5,1 toch een lekkere boost.
Is dat de witte imac met intel? Volgens de link zit daar een Core Duo in en geen Core 2 Duo. De Core Duo is geen 64-bit (zat ook in de eerste macbooks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lintweaker schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:46:
Op deze site SL 32-bit/64-bit is e.e.a. te lezen over 64-bit kernels booten en of je mac het wel of niet ondersteund e.d.
Maar waarom een MacBook Pro 3.1 met C2D (64-bit) en 64-bit EFI, wat volgens mij voldoet aan de in dat artikel gestelde eisen voor de 64-bit kernel, niet wil booten met de 64-bit kernel snap ik dan niet. Alleen omdat Apple dat uitgeschakeld heeft? :(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2009 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Icelus schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:20:
[...]
Verwijzingen naar geheugenadressen zijn nu 64-bit ipv 32-bit; een programma heeft idd (wat) meer geheugen nodig om deze nu op te slaan.
Flauwekul. Er kan zijn meer geheugenadressen beschikbaar om toegewezen te worden maar als een programma om x aantal adressen vraagt dan krijgt het ook gewoon die x aantal adressen. Bij zowel 32 als 64 bit zit er een limiet op dat aantal, ze zijn niet oneindig. Punt is dat als een programma er 20 nodig denkt te hebben ze ook gewoon 20 stuks krijgen indien dat beschikbaar is, het 32 of 64 bit verhaal doet daar geen afbreuk aan. Het heeft dus helemaal niet meer geheugen nodig, het kan meer geheugen krijgen indien nodig.

Overigens maakt het in deze ook niet uit of je nou de 32 of 64 bit kernel + extensions draait, Snow Leopard zit zodanig in elkaar dat het dat nu altijd de voordelen van die geheugenadressering van 64 bit kan toepassen. Er zijn dan ook geen enkele voordelen voor zo ongeveer 99% van de gebruikers om te switchen van 32 bit naar 64 bit kernel + extensions; die ene procent zijn dan eerder specifieke toepassingen die er ook daadwerkelijk gebruik van kunnen maken en die ook eerder op dingen als een Xserve of Mac Pro draaien die wel in staat zijn om die 64 bit kernel te kunnen booten (vertaling: er is dus niets aan de hand).

Bovenstaande geldt helaas alleen voor Macs die ook 64 bit hardware hebben en dat zijn alle Core 2 Duo Macs. De Macs met een Core Duo processor (de eerste Intel Macs) hebben pech, die processor doet alleen aan 32 bit, zij hebben dus totaal geen voordeel van heel dat 64 bit gebeuren.
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 12:00:
[...]

Maar waarom een MacBook Pro 3.1 met C2D (64-bit) en 64-bit EFI, wat volgens mij voldoet aan de in dat artikel gestelde eisen voor de 64-bit kernel, niet wil booten met de 64-bit kernel snap ik dan niet. Alleen omdat Apple dat uitgeschakeld heeft? :(
Dat kan. Er is vrijwel geen relatie tussen het hebben van EFI64 en het kunnen booten van de 64 bit kernel. Je moet gewoon in de lijst kijken of je Mac supported is of niet, kijken naar EFI heeft geen zin. Verder moet je je er ook niet druk over maken. Het is leuk als het kan maar enig voordeel zul je er niet van hebben. De 64 bit dingen die je nodig hebt werken ook prima met de 32 bit kernel :)

[ Voor 18% gewijzigd door ppl op 28-08-2009 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 07:37
Na full-hd wordt 64bit de volgende jeuk term zie ik al.

Ik wil verdomme 64bit textedit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 17:52
Mr. Noodle schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 12:31:
hmm die van mij zijn ze volgens mij kwijt

Shipped on: Aug 24, 2009 via KONINKLIJKE TPG POST BV
Voorgemelde zending niet aangetroffen: manco 28-08-2009 's-Hertogenbosch :'(
Voor de zoveelste keer: de gratis verzending biedt geen tracking. Het gaat via de normale briefpost. Gewoon afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

ppl schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 12:23:
Flauwekul. Er kan zijn meer geheugenadressen beschikbaar om toegewezen te worden maar als een programma om x aantal adressen vraagt dan krijgt het ook gewoon die x aantal adressen.
Inderdaad flauwekul ja.... jouw reaktie dus.

Wanneer een pointer op een 32 bit systeem 4 bytes geheugen in beslag neemt, is het natuurlijk zo dat diezelfde pointer op een 64-bit systeem opeens 8 bytes in beslag neemt.

Wanneer je in je programma dus vraagt om een array van x pointers, neemt dat array op een 32 bit systeem 4x bytes geheugen in beslag. Op een 64 bit systeem zal datzelfde array 8x bytes aan geheugen in beslag nemen. Heel groot zijn deze verschillen niet (een programma heeft meestal meer data dan pointers naar die data), maar ze bestaan wel en een programma zal dus in een 64 bit versie in het algemeen iets meer geheugen gebruiken voor hetzelfde werk dan in de 32 bit versie.

Maar goed... offtopic enzo.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-06 15:31
Snow Leopard vanmorgen in Enschede gekocht bij Xando. De meneer achter de toonbank vertelde dat ze 80 cd's hebben binnen gekregen en er 50 gereserveerd waren, dus je moet snel zijn. Ze gaan er vanuit dat ze er vandaag nog vanaf komen.
En dan kom je thuis. En kom je erachter dat je je Mac niet in GUID gepartitioneerd hebt. Vraag me niet waarom, ik heb werkelijk geen idee... Uiteraard heb je geen externe harde schijf o.i.d. beschikbaar om even een backup te maken. Wachten tot zondag *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Bij mij wordt de iPhone niet herkent als apparaat in iTunes (Snow Leopard). Heb via een upgrade het systeem geïnstalleerd. Benieuwd naar ervaring van andere?

Zal wel door de upgrade komen. Installatie van een download verhielp het probleem.

[ Voor 23% gewijzigd door matinez op 28-08-2009 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FrEEzEr]
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 09:31
Ik wil straks SL installeren middels een clean install. Op mijn iMac draait nu nog Leopard en Windows Vista middels BootCamp.

Als ik straks voor een clean install kies, blijft de bootcamp partitie dan nog intact?! Heb geen zin om ook Windows opnieuw te moeten installeren namelijk.

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Ik heb hem ook geïnstalleerd en wat mij opviel is dat mijn harddisk nu gezien wordt als 499,76 GB terwijl normaal van de 500 GB schijf maar 465 GB te gebruiken is. Hoe kan dat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:59
Mijn iPhone herkent hij gewoon hoor.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Executor16 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 13:19:
Ik heb hem ook geïnstalleerd en wat mij opviel is dat mijn harddisk nu gezien wordt als 499,76 GB terwijl normaal van de 500 GB schijf maar 465 GB te gebruiken is. Hoe kan dat :D
Bij mij was het altijd 297, maar nu is het 303GB. Mijn TB Schijf wordt nu herkent als 999.86GB ipv 931. Er is echter niet meer ruimte vrij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Good Fella schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 13:24:
[...]

Bij mij was het altijd 297, maar nu is het 303GB. Mijn TB Schijf wordt nu herkent als 999.86GB ipv 931. Er is echter niet meer ruimte vrij gekomen.
Hoezo is er niet meer ruimte dan? Ik had na de install nog meer dan 490 GB vrij terwijl dat normaal onder de 465 GB is.

Lijkt wel of die de space anders benut. Maar toch raar dat ie een HD groter maakt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:59
Natuurlijk niet, het wordt gewoon anders berekend.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 11:48

M_V

Executor16 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 13:19:
Men is kennelijk van GiB (1024^3 bytes, wat men dan wel GB noemde) overgegaan op GB (1000^3 bytes). Mijn harddisk is nu ook de volle 200 GB ipv 188 ofzo.

[ Voor 3% gewijzigd door M_V op 28-08-2009 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben en paar uur bezig geweest om Snow Leopard te instaleren over Leopard 10.5.8
Helaas lukt dat niet.

Hij begint wel met installeren maar na 12 minuten krijg ik de melding dat Snow Leopard op de HD wordt geinstalleerd en dan gooit het de CD eruit en start op in mijn huidige Leopard 10.5.8.
Dus geen Snow.

Opstarten Met C werkt ook niet... weer uitwerpen van CD.
Ook nog eens geprobeerd met de originele Leopard en met Tiger maar het zelfde verhaal.
Dus ligt het niet aan Snow Leopard.

Ik wil wel terug naar fabrieksinstelling want misschien dat een progje het e.a. veranderd heeft maar weet niet hoe.

Ik heb een 20inch allu intel.

Vroeger (heel vroeger) bij Windows formarteerde ik het geheel en installeerde alles weer opnieuw.

Kan iemand mij verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:47
Snow Leopard's new Math: http://www.macworld.com/a...pard_math.html?lsrc=top_1

Ze hebben wel degelijk wat veranderd dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
lintweaker schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:46:
Ho wacht eens even, volgens deze website en info zo dus mijn early unibody 13" MacBook, die zowel een 64bit EFI en processor heeft, geen 64bits kunnen draaien.
The same applies to MacBooks; it might be that Apple is planning on using 64bit as a selling point to drive people to buy MacBook Pros instead of ordinary MacBooks.
Als dat inderdaad zo is word ik wel erg pissig want, als je nu de 13" unibody koopt betaal je en minder, krijg je en meer en wordt die ook nog eens als pro aangeduid waardoor je dus (als deze bron gelijk heeft) wel 64bits zou kunnen draaien.

Iemand met een 13" unibody van begin 2009 hier die al 64bits heeft gedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gerco schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 12:43:
[...]

Inderdaad flauwekul ja.... jouw reaktie dus.

Wanneer een pointer op een 32 bit systeem 4 bytes geheugen in beslag neemt, is het natuurlijk zo dat diezelfde pointer op een 64-bit systeem opeens 8 bytes in beslag neemt.
Ook dit is weer flauwekul. Als je 32 bits software draait op Snow Leopard neemt dat niet meer of minder geheugen in dan voorheen, dat kan ook niet omdat het 32 bits is. Dat 32 bits software op een 64 bits systeem doet gewoon hetzelfde als op een 32 bits systeem omdat het geen gebruik kan maken van die 64 bit mogelijkheden. Je verhaal geldt alleen wanneer de software ook echt 64 bit is en ook echt gebruik maakt van de 64 bit mogelijkheden die het systeem biedt.
Daarnaast had ik het over geheugenadressen en niet over de grootte van die adressen. Het is mierenneuken maar dat is eigenlijk het hele geneuzel rondom het 64 bit en die kernel. Leuk dat het erin zit maar je hebt er vrij weinig aan op de meeste Macs en met de meeste software. Dat zal in de toekomst voor een aantal toepassingen ongetwijfeld wijzigen maar men moet zich er echt niet blind op gaan staren net als dat men niet de suggestie moet werken dat Snow Leopard veel meer geheugen in beslag neemt dan voorheen.

offtopic:
Het is trouwens "reactie".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
ppl schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 13:46:
[...]

Ook dit is weer flauwekul. Als je 32 bits software draait op Snow Leopard neemt dat niet meer of minder geheugen in dan voorheen, dat kan ook niet omdat het 32 bits is. Dat 32 bits software op een 64 bits systeem doet gewoon hetzelfde als op een 32 bits systeem omdat het geen gebruik kan maken van die 64 bit mogelijkheden. Je verhaal geldt alleen wanneer de software ook echt 64 bit is en ook echt gebruik maakt van de 64 bit mogelijkheden die het systeem biedt.
Daarnaast had ik het over geheugenadressen en niet over de grootte van die adressen. Het is mierenneuken maar dat is eigenlijk het hele geneuzel rondom het 64 bit en die kernel. Leuk dat het erin zit maar je hebt er vrij weinig aan op de meeste Macs en met de meeste software. Dat zal in de toekomst voor een aantal toepassingen ongetwijfeld wijzigen maar men moet zich er echt niet blind op gaan staren net als dat men niet de suggestie moet werken dat Snow Leopard veel meer geheugen in beslag neemt dan voorheen.

offtopic:
Het is trouwens "reactie".
Is het niet zo dat je bij 32 bits aan je max aantal adressering zit en dat de enige manier om meer geheugen te addresseren is om de lengte van de adressen te vergroten? Hierdoor moeten programmas onderling dus ook naar langere adressen verwijzen waardoor het geheugengebruik toeneemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Ik heb een tienduizendtal aan foto's waarvan niet alles bewerkt is, maar in finder zie je sommige JPG's met een witte border eromheen en sommige zonder border met schaduw. Waarom zijn er 2 verschillende stijlen thumbnails in finder?

Als je met de slider dan grote thumbnails weergeeft dan worden degene met border gewoon goed weergegeven. Degene die geen witte border hebben worden gewoon uitgerekt en zien er lelijk uit.

Screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://img200.imageshack.us/img200/9269/schermafbeelding2009082.png

[ Voor 39% gewijzigd door Executor16 op 28-08-2009 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dangerpaki schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 13:45:

Ho wacht eens even, volgens deze website en info zo dus mijn early unibody 13" MacBook, die zowel een 64bit EFI en processor heeft, geen 64bits kunnen draaien.

Als dat inderdaad zo is word ik wel erg pissig want, als je nu de 13" unibody koopt betaal je en minder, krijg je en meer en wordt die ook nog eens als pro aangeduid waardoor je dus (als deze bron gelijk heeft) wel 64bits zou kunnen draaien.

Iemand met een 13" unibody van begin 2009 hier die al 64bits heeft gedraaid?
Heb een MB 2007 model, 64bits EFI en proc, maar kan ook niet booten in 64bits. Heb de aanpassing in de
bootfile gemaakt, maar wanneer je in System Profiler/Software kijkt, staat er nog steeds: NO i.p.v. YES

Ach ja....misschien dat het een keer komt met een update, en anders heb ik pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Executor16 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:24:
Ik heb een tienduizendtal aan foto's waarvan niet alles bewerkt is, maar in finder zie je sommige JPG's met een witte border eromheen en sommige zonder border met schaduw. Waarom zijn er 2 verschillende stijlen thumbnails in finder?
Dat komt door Photoshop. Die embed zijn eigen preview in de JPG, die er anders uitziet dan de standaard thumbnail die de Finder aanmaakt.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
FL!PNEUS schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:29:
[...]

Dat komt door Photoshop. Die embed zijn eigen preview in de JPG, die er anders uitziet dan de standaard thumbnail die de Finder aanmaakt.
Dan heb ik liever de embedded previews van PS er weer uit. Want die zien er niet uit in finder als je ze groter maakt. Kan dat als in batch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even bij HTR in Arnhem geweest, ze hadden ze niet meer. :( Ze hadden gekeken, ze waren wel op voorraad in Utrecht.

Ben daarna nog even bij de MediaMarkt wezen kijken, daar waren ze ook door de voorraad heen. Heb er 1 besteld en betaald, wordt gebeld als hij binnen is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:25:
[...]

Heb een MB 2007 model, 64bits EFI en proc, maar kan ook niet booten in 64bits. Heb de aanpassing in de
bootfile gemaakt, maar wanneer je in System Profiler/Software kijkt, staat er nog steeds: NO i.p.v. YES

Ach ja....misschien dat het een keer komt met een update, en anders heb ik pech.
Dat is echt te triest voor woorden moet ik zeggen. Heb je compatible hardware werkt het nog niet. Ben inderdaad benieuwd of er mensen zijn die 64bits aan de praat hebben op een 13" unibody MacBook non-Pro. Ik zou het namelijk heel erg jammer vinden als het bij mij niet zou werken. Ook al is de snelheidswinst minimaal. Als deze niet werkt dan krijgt Apple namelijk wel nog een hele boze mail van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Dat zal ze leren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:29

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

dangerpaki schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:42:
[...]

Dat is echt te triest voor woorden moet ik zeggen. Heb je compatible hardware werkt het nog niet. Ben inderdaad benieuwd of er mensen zijn die 64bits aan de praat hebben op een 13" unibody MacBook non-Pro. Ik zou het namelijk heel erg jammer vinden als het bij mij niet zou werken. Ook al is de snelheidswinst minimaal. Als deze niet werkt dan krijgt Apple namelijk wel nog een hele boze mail van mij.
Voordat je gaat lopen blaten, heb je al gekeken of je EFI 64bits is?

ioreg -l -p IODeviceTree | grep firmware-abi

| |   "firmware-abi" = <"EFI64">

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
dangerpaki schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:42:
[...]

Er is geen snelheidswinst. Het enige wat een 64-bit kernel je geeft is de mogelijkheid om meer dan 32GiB aan geheugen totaal aan te spreken. Daarom booten XServes met de 64-bit kernel en de rest niet. Als jij 32GiB aan geheugen in je MacBook weet te frotten mag je terug komen om te zeuren. Verder draaien 64-bits apps op 64-bits hardware (zoals jij hebt) gewoon in 64-bits mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vern
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 09:27

Vern

technoob

Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:38:
Net even bij HTR in Arnhem geweest, ze hadden ze niet meer. :( Ze hadden gekeken, ze waren wel op voorraad in Utrecht.

Ben daarna nog even bij de MediaMarkt wezen kijken, daar waren ze ook door de voorraad heen. Heb er 1 besteld en betaald, wordt gebeld als hij binnen is. :)
Ha, jammer hoor. Heb hetzelfde rondje gedaan (om 12.30 uur). Bij HTR stond een enorme rij, daar had ik geen trek in. Bij de MM was het rek leeg, maar iemand legde net een exemplaar terug, ik vermoed de laatste. En die zit nu in mijn tas . . .

Van het weekend me maar verdiepen in de installatieprocedure. De harde schijf is opgedeeld via het schijfhulpprogramma. Zit nog steeds in de Windows gedachte dat mijn data die op een aparte partitie staat daarmee in stand blijft en alleen het OSX gedeelte wordt overschreven. Misvatting ??

- of je stopt de stekker er in -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vern schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:57:
[...]

Ha, jammer hoor. Heb hetzelfde rondje gedaan (om 12.30 uur). Bij HTR stond een enorme rij, daar had ik geen trek in. Bij de MM was het rek leeg, maar iemand legde net een exemplaar terug, ik vermoed de laatste. En die zit nu in mijn tas . . .

Van het weekend me maar verdiepen in de installatieprocedure. De harde schijf is opgedeeld via het schijfhulpprogramma. Zit nog steeds in de Windows gedachte dat mijn data die op een aparte partitie staat daarmee in stand blijft en alleen het OSX gedeelte wordt overschreven. Misvatting ??
Whehe, wel aardige gozer daar achter de balie bij de MM. :)

Verdiepen in de installatieprocedure? :P Het is vet makkelijk hoor!

Dat is geen misvatting, helemaal goed begrepen. :)

Heb nu 64-bits draaien op iMac9,1. Zodadelijk eens even proberen op m'n MacBook5,1. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2009 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:47
hmm heb volgens mij iets ontdekt. De wallpaper van de 'Snow Leopard' die dus mee wordt geinstalleerd, heeft volgens mij bloed op zijn bek. Weet niet of het aan mijn schermkleuren ligt maar op het cd doosjes is dan een gesoepte, meer vriendelijke versie te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandman I
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 19:49
Daar lijkt het inderdaad op.. Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Vern schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:57:
[...]

Misvatting ja. Met één partitie werkt 't namelijk precies het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Extreme smell schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:02:
hmm heb volgens mij iets ontdekt. De wallpaper van de 'Snow Leopard' die dus mee wordt geinstalleerd, heeft volgens mij bloed op zijn bek. Weet niet of het aan mijn schermkleuren ligt maar op het cd doosjes is dan een gesoepte, meer vriendelijke versie te zien?
Ik had het gister ook al gezien :) op apple.nl en de wallpaper zelf. Ik had ze in photoshop over elkaar gelegd en dan zie je het echt goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
CrankyGamerOG schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:55:
[...]

Voordat je gaat lopen blaten, heb je al gekeken of je EFI 64bits is?

| |   "firmware-abi" = <"EFI64">
Ja tuurlijk schat :) natuurlijk heb ik een 64bits EFI. Als je m'n eerste post hierover had gelezen had je het begrepen. Reageerde gedeelte op een artikel wat hier gepost werd. Waarin gezegd wordt dat ondanks complete 64bits hardware 64bits kernel zelfs niet te forceren valt omdat apple deze feature mogelijk een pro only wou houden. in andere woorden een gewoon macbook uit 2009 die aan alle eisen voldoet zou nog steeds geen 64bits kunnen draaien.
CyBeR schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:57:
[...]

Er is geen snelheidswinst. Het enige wat een 64-bit kernel je geeft is de mogelijkheid om meer dan 32GiB aan geheugen totaal aan te spreken. Daarom booten XServes met de 64-bit kernel en de rest niet. Als jij 32GiB aan geheugen in je MacBook weet te frotten mag je terug komen om te zeuren. Verder draaien 64-bits apps op 64-bits hardware (zoals jij hebt) gewoon in 64-bits mode.
Wat maakt het nou uit 32gb of niet. Als je als bedrijf ermee adverteert moet je het ook waar maken. En volgens mij stond nergens op de Apple website dat je pas 64bit support krijgt als je 32gb gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Weet iemand een APR met het family pack op voorraad? Ik was net in Sittard en daar hadden ze alleen de single user license.

Mediamarkt bellen hielp ook niet echt. (wat zegt u? Michaelos ? Is dat een dvd? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
dangerpaki schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:08:
[...]

Ja tuurlijk schat :) natuurlijk heb ik een 64bits EFI. Als je m'n eerste post hierover had gelezen had je het begrepen. Reageerde gedeelte op een artikel wat hier gepost werd. Waarin gezegd wordt dat ondanks complete 64bits hardware 64bits kernel zelfs niet te forceren valt omdat apple deze feature mogelijk een pro only wou houden. in andere woorden een gewoon macbook uit 2009 die aan alle eisen voldoet zou nog steeds geen 64bits kunnen draaien.
Ja, ga even af op wat een stel populistische roddelschrijvers schrijven.
Wat maakt het nou uit 32gb of niet. Als je als bedrijf ermee adverteert moet je het ook waar maken. En volgens mij stond nergens op de Apple website dat je pas 64bit support krijgt als je 32gb gaat gebruiken.
Een 64-bit kernel is onzin als je geen 32GiB of meer geheugen hebt. Maar het zorgt wel voor problemen. Daarom staat het niet aan. Kun je gaan zitten huilen, maar zo is het nou eenmaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Wat ik pas raar vind, is dat mijn MacBook Pro late 2006 een 32 bit EFI heeft. Waarom is dat? Er zit een cpu in die 64 bit aankan (de core 2 duo), dus waarom heeft Apple hem niet met een 64 bit EFI geleverd?

[ Voor 54% gewijzigd door Digistorm op 28-08-2009 15:16 . Reden: verkeerde post gequote ]

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
dangerpaki schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:08:
[...]

[...]

Ik verwacht binnen 10 posts een ppl die in een a4tje haarfijn uitlegt waarom jij ongelijk hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Kan iemand eens een map openen in Finder en dan kijken wat er gebeurt als je iets in het zoekveld typt? In Leopard gaat ie dan automatisch zoeken in "This Mac" (wat nergens op slaat imo) in plaats van in de map waar je op dat moment zit. Is dit anders in SL?
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.