Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
VorteXLP schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 15:37:
[...]

Moet VLC hier bijvoorbeeld ook voor betalen dan?
Officieel moet je als VLC gebruiker zelf je licensie regelen en betalen:
Some of the codecs distributed with VLC are patented and require you to pay royalties to their licensors. These are mostly the MPEG style codecs.

With many products the producer pays the license body (in this case MPEG LA) so the user (commercial or personal) does not have to take care of this. VLC (and ffmpeg and libmpeg2 which it uses in most of these cases) cannot do this because they are Free and Open Source implementations of these codecs. The software is not sold and therefore the end-user becomes responsible for complying to the licensing and royalty requirements. You will need to contact the licensor on how to comply to these licenses.

This goes for playing a DVD with VLC for your personal joy ($2.50 one time payment to MPEG LA) as well as for using VLC for streaming a live event in MPEG-4 over the Internet.
Maar ja, wie doet dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:51
Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 17:17:
Apple Upgrade Centre
PO Box 33,
Ross-on-Wye,
HR9 7WA,
UK

Heb je voor dit adres een postzegel nodig en hoeveel eigenlijk.
Ja, die kun je helaas niet zonder postzegel verzenden. Heb hem van de week op de bus gedaan, en moest bij het postkantoor een zegel van 77 cent kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 13:08
Ik heb nu meedere malen geprobeerd mij voor het Uptodate programma aan te melden om snow-leopard te ontvangen maar het wil mij niet lukken.
Ik heb op 3 July 2009 een macbook pro 17" besteld (MC226N/A) via de Online Apple Store dus ik zou in aanmerking moeten komen maar zodra ik probeer via de link op deze site http://www.apple.com/nl/macosx/uptodate/ te bestellen komt er niets in mijn mandje. Doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kwam net nog een leuk (oud) artikeltje tegen: http://www.kenrockwell.com/apple/why-pros-use-mac.htm
Niet heel objectief, maar hij maakt een paar goeie punten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 22:36:
kwam net nog een leuk (oud) artikeltje tegen: http://www.kenrockwell.com/apple/why-pros-use-mac.htm
Niet heel objectief, maar hij maakt een paar goeie punten :)
En wat heeft dat met Snow Leopard te maken? Het lijkt me niet echt handig om hier een een discussie te gaan houden waarom Macs beter zijn :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net weer even de status van mn Snow Leopard bestelling bekeken.. Er staat nu "Klaargemaakt voor verzending". Heb m dus volgende week waarschijnlijk binnen :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2009 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Grappig, bij mij staat er een geannuleerde versie welke is vervangen door een andere 8)7
Ik heb er dus niks aan gedaan, behalve via de up-to-date pagina besteld eind juni. Het zal wel :)
Klaargemaakt voor verzending

Verwachte verzenddatum: September
Product Aantal
MAC OS X10.6 SNOWLEOPARD UTD FULLFIL-ZML 1

Geannuleerd - vervangen door nieuw product
Product Aantal
MAC OS X 10.6 SNOW LEOPARD FULLFIL-NLD 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-07-2024
Zo te zien vervangen van een universele naar een Nederlandse versie (ZML -> NLD)

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Tom schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 00:44:
Grappig, bij mij staat er een geannuleerde versie welke is vervangen door een andere 8)7
Ik heb er dus niks aan gedaan, behalve via de up-to-date pagina besteld eind juni. Het zal wel :)
[...]
Ja bijna iedereen heeft dat, ook in andere landen. Las ik op MacRumors. Bij mij staat het er ook (precies) zo. Ik denk dat ze gewoon een andere SKU gekozen hebben, op zich hoeft het niet te betekenen dat er nog een andere build aan komt ofzo.

Edit: @IT-Pro: Dat zou kunnen inderdaad, dat ze eerst geen genationaliseerde versies wilden uitbrengen en nu wel? Ik neem aan dat de DVD gewoon hetzelfde zal bevatten (de installer vraagt toch als eerste welke taal je wil gebruiken) maar misschien zit er een ander boekje bij of willen ze het pakket simpelweg vanuit een ander distributiecentrum sturen ofzo.

[ Voor 24% gewijzigd door GekkePrutser op 24-08-2009 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik was even benieuwd hoe lang het duurt bij jullie om Snow Leopard (build 432) op te starten vanuit een koude boot. Bij mij is hij dik een minuut bezig, is dit bij jullie ook het geval of...?

Macbook Pro 15inch 2.4ghz
4GB RAM
WD Scorpio Blue 500gb

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
aramdin schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 01:17:
Ik was even benieuwd hoe lang het duurt bij jullie om Snow Leopard (build 432) op te starten vanuit een koude boot. Bij mij is hij dik een minuut bezig, is dit bij jullie ook het geval of...?

4GB RAM
WD Scorpio Blue 500gb
Ik heb een early2008 2.4 macbookpro met ook 4gb

doe ongeveer 35 seconden over een boot maar moet er wel bij zeggen dat ikGeen programma's laat starten en een hoop dingen uit de installatie heb gestript

een 64bit boot duurt trouwens ongeveer 45a50 seconden

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-08 14:41
Ik draai 64bit en vanaf het moment dat ik op de aan knop druk duurt het 42 seconden om hem aan te zetten.
En op 32 bit duurde het 39 seconden dus maakt bijna niets uit.
Ik heb een macbook alluminium 2ghz met 4gb geheugen en 500gb fujitsu hardeschijf.

Mijn windows pc met vista 64bit doet er 48 seconden over met redelijk gelijkwaardige specificaties (70 punten meer op geekbench). Amd athlon x2 2.5 ghz 4gb ddr2 geheugen 500gb samsung hdd.

[ Voor 69% gewijzigd door -NRG- op 24-08-2009 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 22:13

Zoefff

❤ 

aramdin schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 01:17:

4GB RAM
WD Scorpio Blue 500gb
Op m'n MacBook 13" 2 ghz ongeveer 35 seconden tot het loginscherm waar ik m'n wachtwoord moet invoeren. Daarna nog een verwaarloosbare paar seconden, die ook bij iedereen zullen variëren i.v.m. automatisch startende applicaties. iMac staat nog geen SL op.

Maar wie start z'n Mac nu koud op? Ik doe dat vrijwel alleen na updates, daartussen volstaat de slaapmodus ;)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:31

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Snow Leo GM is waarschijnlijk 10A436

Afbeeldingslocatie: http://att.macrumors.com/attachment.php?attachmentid=189891&d=1251083422

Afbeeldingslocatie: http://www.restspace.jp/cgi-bin/orz/img-box/img20090823235410.png

Afbeeldingslocatie: http://att.macrumors.com/attachment.php?attachmentid=189898&d=1251084692

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Apart, 10A436. Dit kwam vanmorgen ook binnen op Twitter trouwens:

New blog post: Officially confirmed: Mac OS X Snow Leopard will be revealed in Hong Kong tomorrow http://bit.ly/DW272

Lijkt er dus op dat we vandaag of morgen (ligt aan de gehanteerde tijdzone) een aankondiging krijgen.

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:48
-NRG- schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 06:25:
Ik draai 64bit en vanaf het moment dat ik op de aan knop druk duurt het 42 seconden om hem aan te zetten.
En op 32 bit duurde het 39 seconden dus maakt bijna niets uit.
Ik heb een macbook alluminium 2ghz met 4gb geheugen en 500gb fujitsu hardeschijf.

Mijn windows pc met vista 64bit doet er 48 seconden over met redelijk gelijkwaardige specificaties (70 punten meer op geekbench). Amd athlon x2 2.5 ghz 4gb ddr2 geheugen 500gb samsung hdd.
en merk je tijdens het draaien van applicaties tussen 32bits en 64bits nog verschil in performance?

trouwens nog een vraag die misschien al is langsgeweest. voor $29 of bij ons waarschijnlijk €30 kun je dus je leopard upgraden naar snow leopard. maar stel dat ik ooit een reinstall doe moet ik dan met die cd eerst leopard erop zetten en daarna upgraden naar snow leopard. of kan meteen de snow lepard cd erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 20:31

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

IT-Pro schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 09:40:
Apart, 10A436. Dit kwam vanmorgen ook binnen op Twitter trouwens:

New blog post: Officially confirmed: Mac OS X Snow Leopard will be revealed in Hong Kong tomorrow http://bit.ly/DW272

Lijkt er dus op dat we vandaag of morgen (ligt aan de gehanteerde tijdzone) een aankondiging krijgen.
Dat officieel releasen kan nog betwijfeld worden, maar die foto's en screenshots zien er toch behoorlijk echt uit, maar het is gewoon nog even afwachten. Ik vind het alleen jammer dat Apple geen duidelijkheid geeft. Microsoft maakt er geen geheim van op welke dag Windows 7 beschikbaar is en wat het buildnummer precies is. Zelfs de md5 hashes worden vrijgegeven.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ja het is inderdaad weer des Apples...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Zoefff schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 07:57:
[...]

Op m'n MacBook 13" 2 ghz ongeveer 35 seconden tot het loginscherm waar ik m'n wachtwoord moet invoeren. Daarna nog een verwaarloosbare paar seconden, die ook bij iedereen zullen variëren i.v.m. automatisch startende applicaties. iMac staat nog geen SL op.

Maar wie start z'n Mac nu koud op? Ik doe dat vrijwel alleen na updates, daartussen volstaat de slaapmodus ;)
Haha true :) Maar toch vreemd, ik kan me nog herinneren dat ik rond de 35sec bootte toen ik hem net had (Leopard install).

Geprobeerd:
-Font fixes
-Startup Disk op OSX partitie zetten
-PRAM reset
-Geen Bootcamp

Volgens maybe tijd voor een aparte thread :) ?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ik zie niets hier wat sluitend bewijs is eigenlijk hoor. Op die disk staat niets, op die screenshot staat niets en die laatste screenshot is van een webpagina.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteXLP
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-12-2024
CyBeR schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 12:02:
[...]

Ik zie niets hier wat sluitend bewijs is eigenlijk hoor. Op die disk staat niets, op die screenshot staat niets en die laatste screenshot is van een webpagina.
Inderdaad, ik zie ook geen bewijs. Maar ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Grappig, de Apple Store is momenteel niet beschikbaar. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteXLP
Hmmm, wat o wat zal er in de Apple Store komen? :+

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/r/store/backsoon/title_backsoon1.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:03
VorteXLP schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 12:28:
Hmmm, wat o wat zal er in de Apple Store komen? :+

[afbeelding]
Ik ben benieuwd, hopelijk ook een kleine upgrade van de iMac's O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteXLP
Of niks nieuws, gewoon om ons gek te maken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Of een iTablet!11oneoneeleventwelve!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteXLP
CyBeR schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 12:48:
Of een iTablet!11oneoneeleventwelve!
Zeker niet, dat zouden ze eerst uigebreid op een conferentie bespreken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
VorteXLP schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 12:50:
[...]

Zeker niet, dat zouden ze eerst uigebreid op een conferentie bespreken :P
Duh. Ik vond die reactie over iMacs weer zo overdreven.

Is die store niet standaard offline om deze tijd op maandag trouwens? :?

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeR op 24-08-2009 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteXLP
CyBeR schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 12:53:
[...]

Duh. Ik vond die reactie over iMacs weer zo overdreven.

Is die store niet standaard offline om deze tijd op maandag trouwens? :?
Nope. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Meestal is dinsdag de update dag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Store is weer open, wat betreft Snow Leopard:
€ 29,00
Verzenddatum: By August 28th Gratis geleverd

[ Voor 12% gewijzigd door domi235 op 24-08-2009 14:35 ]

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Volgens mij zijn de macbooks ook geupdate.
Er staat nieuw bij en er is meer keuze uit processoren heb ik het idee.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

domi235 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 14:35:
Store is weer open, wat betreft Snow Leopard:

[...]
Zojuist besteld.. ondanks dat ik 10a432 al draai

Edit; Iemand al een bevestiging ontvangen via e-mail?

[ Voor 11% gewijzigd door Royal op 24-08-2009 15:08 ]

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:13

Exirion

Gadgetfetisjist

Is het gebruikelijk dat Apple dealers en zaken zoals de Media Markt op de dag van de release al voorraad binnen hebben? Anders is bestellen via Apple sneller.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:53

Maximus

There is no substitute

Royal schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 14:47:
[...]

Zojuist besteld.. ondanks dat ik 10a432 al draai

Edit; Iemand al een bevestiging ontvangen via e-mail?
Heb zojuist ook Snow Leopard besteld idd. De bevestigingsmail van Apple kwam wel wat later met de betalingsgegevens. De uiteindelijke datum van verzending is ongewijzigd.

Ben benieuwd, heb expres niet gekozen voor de pre-release builds om de hele ervaring goed te krijgen bij de release ;)

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij staat nog steeds verzenddatum 'september'. Hij wordt ook uit de US verzonden zie ik...
de store ziet er vaag uit. bij mbp staan titels als 'Product's Step 1 Title in PIM' en je kan niet doorklikken :?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2009 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

rimave schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 14:46:
Volgens mij zijn de macbooks ook geupdate.
Er staat nieuw bij en er is meer keuze uit processoren heb ik het idee.
Daar is niets aan gewijzigd. Nieuw staat er nog bij omdat het de laatste producten met een update zijn.

Verder ben ik ook benieuwd wanneer ik m'n uptodate SL binnen krijg, en vooral ook welke build het nu is. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ontvang net het persbericht 28e al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Volgens het nieuwsbericht op www.onemorething.nl zorgt Apple ervoor dat SL de 28e dan ook op je deurmat ligt...

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 17:10
En zojuist besteld. :) Ben benieuwd, ik vind het de 30 euro wel waard als je ziet wat de verbeteringen zijn ten opzichte van Leopard zelf. Geen gekke upgrade-prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Groovy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2021

Mr_Groovy

Designlapp

Meh 29 dollar = +- 21 euro. Hmm bijna 1/3 duurder hier als in de vs |:(

Denk maar een familiy pack te bestellen ah 49 euries. 3 mac users hier. Scheelt me weer 14 euro de man. O-)

Macbook Pro 15" Late 2013, iPhone 7+ 128gb, iPad Pro, Canon M3, Tamron 18-200, Canon 22 @2.0, Canon 11 -22, Nintendo Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 14:43

r0b

domi235 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 15:17:
Volgens het nieuwsbericht op www.onemorething.nl zorgt Apple ervoor dat SL de 28e dan ook op je deurmat ligt...
Dat vraag ik me ook af inderdaad. Oude rot hier die iets over de Leopard-ervaring van destijds kan vertellen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Laatst online: 21:12
Mr_Groovy schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 15:27:
Meh 29 dollar = +- 21 euro. Hmm bijna 1/3 duurder hier als in de vs |:(
Hoe vaak moet er nou nog gezegd worden dat de prijzen in de VS excl. sales tax zijn?

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinny
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-06 21:24
Iemand al via de up-to-date regeling besteld?

Als ik m'n serienummer en overige gegevens invul en op 'ga door' klik kom ik in een leeg winkelmandje terecht... (gewoon met Safari)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Z-Dragon schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 15:41:
[...]
Hoe vaak moet er nou nog gezegd worden dat de prijzen in de VS excl. sales tax zijn?
Hoe vaak moet er nou nog gezegd worden dat als je buiten California woont en je bestelt bij de online store je geen sales tax hoeft te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Laatst online: 12-09 14:43

r0b

[...]
Sales tax is (in NY tenminste) $ 2.57. Dat valt ook nog wel mee dus.
Order Subtotal: $29.00
Free Shipping: $0.00
Estimated Tax: $2.57
Estimated Total: $31.57

NOTE: The sales tax listed on the checkout page is only an estimate. The final total sales tax will be reflected on your invoice and will include state and local sales taxes, as well as any applicable rebates or fees. In CA, MA and RI sales tax is collected on the unbundled price of the iPhone.
Maargoed, ook voor 49 EUR had ik nog graag de knip getrokken, gezien alle veranderingen in SL.

Wat veel interessanter is: wat zijn de verwachtingen wanneer hij op de mat ploft bij een Apple Store preorder? In de reacties op omt.nl vang ik op dat ten tijde van Leopard sommige hem eerder kregen terwijl het bij anderen 3 weken later was :?

[ Voor 36% gewijzigd door r0b op 24-08-2009 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platypussy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09 14:31
[...]
En in de VS hebben ze 40% sales tax zodat ze uiteindelijk net zoveel betalen als hier? ;) Je betaalt in de eurozone gewoon meer voor je Apple producten. Je kan erover blijven zeuren, maar dat blijft toch wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painxiom
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2024
Heb net ook besteld. Gebruik de italiaanse versie van leopard, kon in de store alleen de nederlandse kiezen. De italiaanse store was ook veel duurder, 59 euro. Dus hoop dat het toch gewoon een all-language upgrade is. Wat weten jullie hier van?

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
De DVD is in alle gevallen bit-identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0sty
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09-2023
Painxiom schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 15:54:
Heb net ook besteld. Gebruik de italiaanse versie van leopard, kon in de store alleen de nederlandse kiezen. De italiaanse store was ook veel duurder, 59 euro. Dus hoop dat het toch gewoon een all-language upgrade is. Wat weten jullie hier van?
Als je goed leest in de store kun je zien dat de dvd meerdere talen ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
En anders ga je toch nog even op vakantie naar Italie ?

: )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Laatst online: 21:12
Het gaat erom dat de prijzen in de VS en hier nou eenmaal niet 1:1 kunnen worden vergeleken. Het gezeur over die prijzen mag wel een keer ophouden.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:13

Exirion

Gadgetfetisjist

Z-Dragon schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 16:06:
Het gezeur over die prijzen mag wel een keer ophouden.
Zolang dit een Hollands forum is zal dat gezeik nooit ophouden.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
r0b schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 15:36:
[...]

Dat vraag ik me ook af inderdaad. Oude rot hier die iets over de Leopard-ervaring van destijds kan vertellen? :)
Als ik mij het goed kan herinneren, dan kwam Leopard zelfs bij veel mensen een dag eerder binnen.. Dit hoeft natuurlijk geen garantie te zijn dat dat nu weer zo is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 23:31
Kunnen we nu eindelijk bestanden cutten en pasten? En kunnen we nu ook met rechts slepen, zodat we kunnen kiezen tussen copy of move? Iedere keer die cmd-knop inhouden is zo'n gedoe. Om nog maar te zwijgen over copy, dan paste en dan delete. Voelt een beetje als dat je met je auto drie keer rechtsaf slaat om naar links te gaan. Omslachtig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Dancing_Animal schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 16:18:
Kunnen we nu eindelijk bestanden cutten en pasten? En kunnen we nu ook met rechts slepen, zodat we kunnen kiezen tussen copy of move? Iedere keer die cmd-knop inhouden is zo'n gedoe. Om nog maar te zwijgen over copy, dan paste en dan delete. Voelt een beetje als dat je met je auto drie keer rechtsaf slaat om naar links te gaan. Omslachtig dus.
Nee, nee. Past ook niet binnen de UI dus dat ga je nooit van je leven op een Mac zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Groovy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2021

Mr_Groovy

Designlapp

Tja blijf nederlander he O-)

Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de ontwikkelaars open cl in hun apps hebben geintegreerd, denk dat we wel wat performance boosts hier uit kunnen verwachten.

Vraag me ook af of hier mee het ook mogelijk zou worden om tussen nvidia 9400m en 9600m zonder te hoeven uit loggen... Wishfull thinking denk ik meer :/

Macbook Pro 15" Late 2013, iPhone 7+ 128gb, iPad Pro, Canon M3, Tamron 18-200, Canon 22 @2.0, Canon 11 -22, Nintendo Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Heb hem net besteld bij de Apple Store. Hopelijk is hij op tijd binnen. Ben wel benieuwd wat nou het uiteindelijke buildnummer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Good Fella schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 16:59:
Heb hem net besteld bij de Apple Store. Hopelijk is hij op tijd binnen. Ben wel benieuwd wat nou het uiteindelijke buildnummer is.
Ik ook. Misschien staat 'ie wel eerder op ADC, dan weten we het vrij snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:08

Quakie

quakelen

Totaal offtopic: maar zo herkenbaar :)

Ik ga hem vanavond bestellen, ik wil gewoon zo mooie grijze dvd hebben.

Nu heb ik een timemachine/time capsule, en nu wordt het hier en daar al aangehaald maar toch?

Hoe gaan mensen het aanpakken?

1) We knallen dvd erin en beginnen schoon van voor en zijn dagen bezig om hetzelfde voor elkaar te krijgen;
2) Via timemachine na schone install progs herstellen (zoals gezegd nog nooit gebruikt werkt dit?);
3) Via ?

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Weet iemand waarom Quicktime X op de Apple-site blauw is ipv paars?
http://store.apple.com/be..._OS_X_SNGL?mco=NzgxMDg2OQ

http://i25.tinypic.com/t8wxzm.png

[ Voor 12% gewijzigd door filenox op 24-08-2009 17:12 . Reden: afbeeldingchecker deed moeilijk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Omdat ze dat veranderd hebben, is al langer bekend hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Quakie schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 17:08:
[...]

Nu heb ik een timemachine/time capsule, en nu wordt het hier en daar al aangehaald maar toch?

1) We knallen dvd erin en beginnen schoon van voor en zijn dagen bezig om hetzelfde voor elkaar te krijgen;
2) Via timemachine na schone install progs herstellen (zoals gezegd nog nooit gebruikt werkt dit?);
3) Via ?
Of gewoon een update doen? Ik snap niet waarom iedereen zo dwangmatig een 'verse' install wil doen. Dat was nodig in de tijd van windows ja, OS X heeft z'n zaakjes op orde; een update is dus net zo vers als een volledige installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

3) Via ?
DVD erin op update drukken vervolgens koffie halen en 40 minuten later zit je in Snow Leopard met al de "oude" apps, docs en folders

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik heb zojuist ook de 29,- versie besteld.

Maar wat ik me nou afvroeg. Is de 29,- versie een Upgrade of een retail kit?
(ik kon dit zo 123 niet terugvinden in de store)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Donstil schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 17:25:
Ik heb zojuist ook de 29,- versie besteld.

Maar wat ik me nou afvroeg. Is de 29,- versie een Upgrade of een retail kit?
(ik kon dit zo 123 niet terugvinden in de store)
Het is een update vanaf Leopard.
Mac OS X versie 10.5 Leopard bijwerken

Als op je Intel-Mac Mac OS X versie 10.5 Leopard is geïnstalleerd, koop je Mac OS X versie 10.6 Snow Leopard en volg je de eenvoudige installatie-instructies.

Mac OS X versie 10.4 Tiger bijwerken

Als op je Intel-Mac Mac OS X versie 10.4 Tiger is geïnstalleerd, koop je de Mac-verzamelbox zodra die verkrijgbaar is. Dit is een voordeelpakket met Mac OS X versie 10.6 Snow Leopard, iLife '09 (met de meest recente versie van iPhoto, iMovie, GarageBand, iWeb en iDVD) en iWork '09 (het productiviteitspakket van Apple voor thuis en op het werk dat Pages, Numbers en Keynote bevat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:48
[...]

3) Via ?
Gewoon upgraden, als het goed is blijven al je progs dan toch gewoon staan enzo?
Zoefff schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 17:13:
[...]

Of gewoon een update doen? Ik snap niet waarom iedereen zo dwangmatig een 'verse' install wil doen. Dat was nodig in de tijd van windows ja, OS X heeft z'n zaakjes op orde; een update is dus net zo vers als een volledige installatie.
Zo denk ik er ook over. Zeker als ze aangeven dat er gemiddled 6GB vrijkomt dan weet je dat ze de zaakjes goed op orde hebben.
Zoefff schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 17:30:
[...]

[...]
Maar toch staat er nergens dat het expliciet om een upgrade versie zou gaan. Dat vind ik dan wel weer raar. Heb heel erg de neiging om te geloven dat ze vinden dat als je al Leopard hebt dat er niet zo heel veel veranderd qua toevoeging van gebruiksvriendelijkheid dat meer dan 29€ vragen niet goed is. En voor Tiger gebruikers is er wel veel verandering en dus de hogere prijs rechtvaardig?
Want als het een upgrade CD zou zijn dan kan je dus niet een clean install doen met de €29 CD, toch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

True. Ik denk ook haast dat het alleen licentietechnisch een upgrade dvd is, maar dat je er ook een volledige installatie mee uit kan voeren. Het zou in ieder geval erg on-apple zijn als je voor een clean install eerst Leopard, en dan Snow Leopard moet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 16:18
Kun je met een enkele installatie niet meerder Mac's upgraden? Vriendin heeft vorige week een MacBook gekocht. Maar we hebben er nog 2 staan. Dus zou eigenlijk een family pack moeten aanschaffen. Maar is het de gok waard om te zien of het met 1 schijfje gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoefff schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 17:13:
[...]

Heb jij dan al die topics over stukke installs na de upgrade van Tiger naar Leopard gemist? Een aantal kwam door dat APE wat nu nog steeds veel gebruikt wordt door een x aantal apps maar een groot aantal van de problemen kwam ook door andere zaken die niet te herleiden waren naar iets specifieks. Een schone installatie en het terugzetten van de nodige data zorgde er in de meeste gevallen voor dat men een prima werkende installatie had, dit i.t.t. de upgrade die ze hadden gedaan.

Ze zeggen niet voor niets "of course it doesn't work, we've performed an upgrade!". Je kunt prima een upgrade poging doen maar dat wil niet zeggen dat hij ook altijd succesvol zal zijn. Sommige mensen grijpen echter ook dit moment aan om hun systeem grondig op te schonen door alle software die ze niet meer gebruiken achterwege te laten. Het gaat dus ook lang niet altijd om problemen bij een upgrade te voorkomen :)
[...]

[...]
Een upgrade vanaf voorgaande OS X versies waarbij alleen Tiger en Leopard ondersteund worden. De doelgroep van de Mac Box Set zijn mensen met oude Macs die nog oude software draaien. Zij kunnen voor een kleine 169 euro upgraden naar de nieuwste versies van OS X, iLife en iWork. Als je dat afzonderlijk zou moeten kopen dan ben je duurder uit, ook met de huidige prijs van 29 euro voor Snow Leopard (79+79+11=169). Het is dan ook niet raar dat die 29 euro kostende Snow Leopard only gericht wordt op de Leopard users en die Mac Box Set op de Tiger users. Een losse OS X is overigens eigenlijk altijd licentietechnisch gezien een upgrade omdat je bij de aankoop van een Mac de volledige licentie al hebt gekregen. Op de een of andere manier blijven mensen dan ook steevast de fout maken om de term "upgrade" op technisch vlak te betrekken ipv op het licentie vlak. Zoals tijdens de beta al te zien was kun je een upgrade en een clean install doen op dingen als een kale hdd dus dat zal deze final release ongetwijfeld niet anders gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Alleen Tiger en Leopard ondersteund? Kan ook neit anders want Panther was ppc-only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:03
Noxa schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 17:43:
Kun je met een enkele installatie niet meerder Mac's upgraden? Vriendin heeft vorige week een MacBook gekocht. Maar we hebben er nog 2 staan. Dus zou eigenlijk een family pack moeten aanschaffen. Maar is het de gok waard om te zien of het met 1 schijfje gaat...
Waarschuwing! Steve Jobs belt persoonlijk bij je aan en slaat je een dikke lip wanneer je open doet.

Als of je arm wordt van €49 ipv. €29 :N

[ Voor 7% gewijzigd door Miki op 24-08-2009 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Noxa schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 17:43:
Natuurlijk kan dat. Het is alleen niet legaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplicidad
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-09 16:12
Voor de Belgische kopers heb ik een tip. Als je in de Belgisch Nederlandse store Snow Leopard koopt vergeet niet bij "Selecteer een product" expliciet Nederlands aan te vinken. Je kijkt er heel gemakkelijk over.

Om een of andere reden staat die in het Belgisch Nederlands gedeelte van de Apple Store op default Frans. Ik had (en weet dat ik niet de enige ben in mijn omgeving) zo per ongeluk de franstalige versie besteld.

[ Voor 7% gewijzigd door simplicidad op 24-08-2009 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
simplicidad schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 18:04:
Voor de Belgische kopers heb ik een tip. Als je in de Belgisch Nederlandse store Snow Leopard koopt vergeet niet bij "Selecteer een product" expliciet Nederlands aan te vinken.

Om een of andere reden staat die in het Belgisch Nederlands gedeelte van de Apple Store op default Frans. Ik had (en weet dat ik niet de enige ben) zo per ongeluk de franstalige versie besteld.
Niet dat er verschil tussen zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplicidad
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-09 16:12
CyBeR schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 18:06:
[...]

Niet dat er verschil tussen zit..
Neen maar sommige mensen hebben nu eenmaal liever een Nederlandstalige doosje. Bij sommigen in Vlaanderen ligt dat nogal gevoelig.

Maar je hebt gelijk in principe maakt het weinig uit.

[ Voor 19% gewijzigd door simplicidad op 24-08-2009 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
simplicidad schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 18:07:
[...]
Neen maar sommige mensen hebben nu eenmaal liever een Nederlandstalige doosje. Bij sommigen in Vlaanderen ligt dat nogal gevoelig.

Maar je hebt gelijk in principe maakt het weinig uit.
Daar hebben ze een woord voor uitgevonden:

mie·ren·neu·ker de; m,v -s (inform) muggenzifter, pietlut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag,

Ik heb sinds kort een nieuwe MacBook Pro besteld en de verwachting is dat de Macbook Pro tussen 25 en 27 augustus wordt geleverd. Weten jullie wellicht of ik gelijk van Snow Leopard wordt voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
Ik denk het niet, meestal maken ze eerst de oude stock op alvorens de nieuwe uit te leveren.

Weet iemand of je de Snow Leopard op de release datum thuis krijgt als je de upgrade besteld hebt? Die van 8,95?

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteXLP
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 18:33:
Dag,

Ik heb sinds kort een nieuwe MacBook Pro besteld en de verwachting is dat de Macbook Pro tussen 25 en 27 augustus wordt geleverd. Weten jullie wellicht of ik gelijk van Snow Leopard wordt voorzien?
Denk het niet, misschien krijg je een Snow Leopard install schijfje erbij ;)
Wou het net hier zeggen; vind hem veel mooier in het blauw! :D
Typische Windows gebruiker.. Cut heeft nog nooit in Mac OS X gezeten, dus denk niet dat dat met SL komt. Ipv cutten kun je het bestand gewoon verplaatsen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 16:18
Miki schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 17:49:
[...]

Waarschuwing! Steve Jobs belt persoonlijk bij je aan en slaat je een dikke lip wanneer je open doet.

Als of je arm wordt van €49 ipv. €29 :N
49 of 9 Eurie.... lezen :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
ehhh neee.. hij bedoeld familypack is 49 euro en 29 euro is de single.... voor de 2 andere Pc's.. !

LEZEN :@ lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
[...]

[...]
mm dan gaat die op de plank en hou ik de GM lekker geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteXLP
Donstil schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 18:50:
[...]

mm dan gaat die op de plank en hou ik de GM lekker geinstalleerd
Je weet niet eens of dat de GM is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
VorteXLP schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 18:39:
Typische Windows gebruiker.. Cut heeft nog nooit in Mac OS X gezeten, dus denk niet dat dat met SL komt.
Typische cut- en pastegebruiker zul je bedoelen. Net zoals je teksten cut en paste, waarom dan niet bestanden?
Ipv cutten kun je het bestand gewoon verplaatsen? 8)7
Doe je hier nu alsof ik zoiets doms zeg of lijkt dat maar zo? Je zin lijkt een vraag, zo met het vraagteken aan het einde, maar klinkt dan weer niet zo.
HOE verplaats jij je bestanden dan? Volgens mij zou dat mooi met cut en paste kunnen of de methode die ik eerder noemde met de cmd-knop, maar daar moet je vaak maar net de schermruimte voor hebben om zowel bron- als bestemmingsfolder in beeld te hebben. Ik gebruik trouwens al 6 jaar Macs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
VorteXLP schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 18:54:
[...]

Je weet niet eens of dat de GM is ;)
Gezien de timing acht ik 't 99.99% zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
Dancing_Animal schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 19:18:
[...]

Typische cut- en pastegebruiker zul je bedoelen. Net zoals je teksten cut en paste, waarom dan niet bestanden?

[...]

Doe je hier nu alsof ik zoiets doms zeg of lijkt dat maar zo? Je zin lijkt een vraag, zo met het vraagteken aan het einde, maar klinkt dan weer niet zo.
HOE verplaats jij je bestanden dan? Volgens mij zou dat mooi met cut en paste kunnen of de methode die ik eerder noemde met de cmd-knop, maar daar moet je vaak maar net de schermruimte voor hebben om zowel bron- als bestemmingsfolder in beeld te hebben. Ik gebruik trouwens al 6 jaar Macs.
Relaxt, take it easssseeeeassseeeeeyy :9 *O*

Zullen we weer ontopic gaan?

Mijn vraag hierboven bijvoorbeeld :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteXLP
CyBeR schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 19:18:
[...]

Misschien was 10A432 al lang klaar en waren ze al met een volgende build bezig terwijl 10A432 als laatste build naar de devs werd gestuurd. Er zit bijv. ook geen nieuw introfilmpje bij de installatie bij 10A432 ;)
Maar we zullen zien.. :P
Dancing_Animal schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 19:18:
[...]

[...]

Dat vraagteken aan het einde zet ik neer om een suggestie te geven. Het is zeker niet dom wat je zegt ;) Maar het heeft er nooit in gezeten, omdat je het gewoon kunt verplaatsen OF copy-pasten en vervolgens deleten.. Niet erg handig nee, maargoed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Chrones schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 19:25:
[...]

Relaxt, take it easssseeeeassseeeeeyy :9 *O*

Zullen we weer ontopic gaan?

Mijn vraag hierboven bijvoorbeeld :?
Jouw vraag is irrelevant ;)
VorteXLP schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 19:27:
[...]
Dat vraagteken aan het einde zet ik neer om een suggestie te geven. Het is zeker niet dom wat je zegt ;) Maar het heeft er nooit in gezeten, omdat je het gewoon kunt verplaatsen OF copy-pasten en vervolgens deleten.. Niet erg handig nee, maargoed ;)
Ik vermoedde al zoiets, ik vind het alleen altijd vre-se-lijk staan als mensen zo'n zin neerzetten met een vraagteken er achter. Zo van : logisch toch? * Dancing_Animal command-sleept nog wat bestanden naar een andere schijf :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
VorteXLP schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 19:27:
[...]

Misschien was 10A432 al lang klaar en waren ze al met een volgende build bezig terwijl 10A432 als laatste build naar de devs werd gestuurd. Er zit bijv. ook geen nieuw introfilmpje bij de installatie bij 10A432 ;)
Maar we zullen zien.. :P
Een introfilmpje is dan ook geen onderdeel van een build. Een build gaat over een complete compile van het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteXLP
Dancing_Animal schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 19:33:
[...]

Jouw vraag is irrelevant ;)

[...]

Ik vermoedde al zoiets, ik vind het alleen altijd vre-se-lijk staan als mensen zo'n zin neerzetten met een vraagteken er achter. Zo van : logisch toch? * Dancing_Animal command-sleept nog wat bestanden naar een andere schijf :(
Heb even voor je gezocht, aangezien je dat geloof ik zelf niet kan :P
FileCutter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dit is van mijn installatie. Best wel erg blauw toch

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/2exn2pk.png
CyBeR schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 19:18:
[...]

Precies ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteXLP
Donstil schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 19:41:
[...]

Dit is van mijn installatie. Best wel erg blauw toch

[afbeelding]

[...]

Precies ik ook.
Ja, het was al bekend dat het blauw is geworden, las ik :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
VorteXLP schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 19:38:
[...]
Heb even voor je gezocht, aangezien je dat geloof ik zelf niet kan :P
FileCutter
Kijk en dat hoort nou standaard in een OS te zitten.
* Dancing_Animal slaat VorteXLP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Knippen en plakken in Windows op een schijf is niet helemaal hetzelfde als knippen en plakken van tekst. In een tekstverwerker of ander grafisch programma haal je met knippen iets weg. Het is er dan niet meer, alleen in het werkgeheugen. Als je in Windows iets op een schijf knipt slaat Windows op wat je geknipt hebt, maar haalt het niet gelijk weg (en gelukkig maar! :)). Ook kun je een geknipt bestand maar één keer plakken.
Het zou me in de perfectionistische filosofie van Apple niets verbazen als Steve dit zo'n belangrijk verschil vindt dat hij dit geen knippen en plakken wil noemen om "onnodige verwarring te voorkomen", of iets dergelijks :)

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Digistorm schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 19:43:
Knippen en plakken in Windows op een schijf is niet helemaal hetzelfde als knippen en plakken van tekst.
Als je CTRL-Z doet in die tekst staat het er gewoon weer hoor (ok, vanuit het geheugen). Maar ik begrijp je gedachte. Het gaat mij er om dat je 'dingen' naar andere plekken kunt brengen met cut en paste.

[ Voor 15% gewijzigd door Dancing_Animal op 24-08-2009 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Ik gebruikte het vroeger ook in Windows, maar mis het nu eigenlijk niet meer. Mijn brein is misschien al gedeformeerd door het Reality Distortion Field 8)7 Als ik te weinig ruimte heb sleep ik via Exposé (dat kan ook) :) Verder vond ik dingen als FileCutter niet handig werken en daarom de (lage) prijs niet waard.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteXLP
@Dancing_Animal:
Je mag volgens de wet geen kinderen slaan! :@

* VorteXLP gaat Dancing_Animal aanklagen

Goed, laten we het maar weer over ons sneeuwluipaardje hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Digistorm schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 19:50:
Ik gebruikte het vroeger ook in Windows, maar mis het nu eigenlijk niet meer. Mijn brein is misschien al gedeformeerd door het Reality Distortion Field 8)7 Als ik te weinig ruimte heb sleep ik via Exposé (dat kan ook) :) Verder vond ik dingen als FileCutter niet handig werken en daarom de (lage) prijs niet waard.
ooeeeh.. goeie tip, ga ik proberen ;)
(macn00b in actie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik wacht ff op de CD:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2661/3853155036_7b661c56c6.jpg

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.