• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Is er al iets van een datum bekend, of in ieder geval iets specifiekers dan "ergens in september" ? Ik kan niet wachten namelijk :P

ook ben ik benieuwd of mijn printer (pixma ip610) gaat werken. In lightroom op 64 bit heb ik het probleem dat hij geen 64bit printer drivers heeft. 't zou heel irritant zijn als ik niet meer kan printen vanuit 64 bit software.

[ Voor 46% gewijzigd door Magic op 20-08-2009 09:15 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• CyBeR
  • Niet online
Magic schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 09:13:
ook ben ik benieuwd of mijn printer (pixma ip610) gaat werken. In lightroom op 64 bit heb ik het probleem dat hij geen 64bit printer drivers heeft. 't zou heel irritant zijn als ik niet meer kan printen vanuit 64 bit software.
En ziehier de reden dat 64-bit nog niet standaard is op consumentenhardware.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:16
afterburn schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:46:
[...]

- GLIMS doet het niet
- SafariStand doet het niet
- CyberDuck doet het niet
- iStat menus doet het niet
- Live Sync doet het niet
- WideMail doet het niet
- Growl geeft problemen

En toen had ik genoeg, en heb ik gerestored. :)
Wellicht is het een goed idee om, programma's die nog niet (goed) werken en de eventuele work-a-rounds of alternatieven, in de OP te zetten?

- Cyberduck doet het bij mij ook niet, maar ik heb een upgrade gedaan en geen verse install (van L naar SL). Misschien dat hier een probleem kan zitten.
- Verder kan ik ook via Finder niet fatsoenlijk met mijn ftp verbinden en verbreekt deze de verbinding nogal snel.
- Bowtie lijkt ook niet zo soepel (soms zelfs niet) te werken onder SL.
- Als laatste heb ik het idee dat safari (en sommige andere programma's) opeens soms crashen of lang moeten laden.

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:22

Smoonshine

Feyenoord!!

Magic schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 09:13:
Is er al iets van een datum bekend, of in ieder geval iets specifiekers dan "ergens in september" ? Ik kan niet wachten namelijk :P

De meest recente geruchten zijn zelfs 28 augustus. Dat zou dus volgende week vrijdag al zijn!

uhm...

Verwijderd

Iemand ervaring met espresso/coda in SL? Ik zou graag willen upgraden naar SL, maar had vernomen dat elke applicatie met FTP mogelijkheden crashen (cyberduck, espresso, coda etc).

Verwijderd

Topicstarter
CoiLive schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 12:32:
Wellicht is het een goed idee om, programma's die nog niet (goed) werken en de eventuele work-a-rounds of alternatieven, in de OP te zetten?
Heb het er even bij gezet. Het is nu nog een kort lijstje en ik zal proberen alle apps die langs komen in dit topic erbij te zetten.

Daarnaast heb ik gelezen dat sommige apps wel in 32bit mode werken en niet in 64bit mode. Ik draai zelf nog geen SL dus kan iemand even uitleggen hoe je een app in 32 of 64 bit mode kan laten draaien.

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
CyBeR schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 09:32:
[...]
En zie hier de reden dat 64-bit nog niet standaard is op consumentenhardware.
Ik zie het meer als een kip & ei probleem dat gewoon hard doorbroken moet worden.

1) Er zijn geen printer drivers voor 64 bit
2) 64 bit is dus niet standaard voor consumentenhardware
3) Omdat 64 bit niet standaard is, schrijven de fabrikanten geen drivers
4) Goto 1

Om dit te doorbreken moet je de consument gewoon 64 bits laten draaien. Dan gaan de mensen even een half jaar schreeuwen en gillen, maar dan komen die drivers er wel opeens, en snel ook. Door te blijven wachten tot dat alle drivers er zijn en dan pas de consument 64 bits geven ga je echt die al eerder genoemde 16 jaar voor de 32 bits -> 64 bits transitie op.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• CyBeR
  • Niet online
flowerp schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 15:42:
[...]

Ik zie het meer als een kip & ei probleem dat gewoon hard doorbroken moet worden.

1) Er zijn geen printer drivers voor 64 bit
2) 64 bit is dus niet standaard voor consumentenhardware
3) Omdat 64 bit niet standaard is, schrijven de fabrikanten geen drivers
4) Goto 1

Om dit te doorbreken moet je de consument gewoon 64 bits laten draaien. Dan gaan de mensen even een half jaar schreeuwen en gillen, maar dan komen die drivers er wel opeens, en snel ook. Door te blijven wachten tot dat alle drivers er zijn en dan pas de consument 64 bits geven ga je echt die al eerder genoemde 16 jaar voor de 32 bits -> 64 bits transitie op.
Op zich heb je gelijk in dat dat een goede manier is om overschakeling te versnellen, maar 't is nogal kut voor je reputatie als maker van computers waarbij je dat soort problemen niet hebt.

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 13:15:
Iemand ervaring met espresso/coda in SL? Ik zou graag willen upgraden naar SL, maar had vernomen dat elke applicatie met FTP mogelijkheden crashen (cyberduck, espresso, coda etc).
Cyberduck werkt niet, Fetch wel...

Staat los van protocol lijkt me dus. Geen E/C ervaring.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:18

alienfruit

the alien you never expected

Transmit werkt gewoon prima hier...

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Heeft iemand al ervaring met het benaderen van netwerkstations ?

Want toen ik indertijd als switcher Leopard kochtte, bleek er een bug in te zitten dat hij de inhoud van netwerkstations niet zag. Ik had wel alles bewaard op een NAS, dus dat werd toen klooien met ftp. Heeft een update of 2 geduurd voordat je opnieuw netwerkstations kon benaderen.

Tijdmachine | Nieuws trends

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
NameMangler werkt niet meer.
InsomniaX werkt niet meer.

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
ieperlingetje schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 18:36:

Want toen ik indertijd als switcher Leopard kochtte, bleek er een bug in te zitten dat hij de inhoud van netwerkstations niet zag. Ik had wel alles bewaard op een NAS, dus dat werd toen klooien met ftp. Heeft een update of 2 geduurd voordat je opnieuw netwerkstations kon benaderen.
Hij benadert mijn Windows-PC's prima. Dat is dus via Finder naar Vista en 2000.

• ieperlingetje
  • Niet online
me_mrtn schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 18:39:
[...]
Hij benadert mijn Windows-PC's prima. Dat is dus via Finder naar Vista en 2000.
Gaat het ook goed met NAS apparaten?
Want dat was het vreemde toen: alle normale pc's werden correct benaderd, maar vanaf dat je een NAS apparaat benaderde kon je niks van bestanden of mappen terugvinden.

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Geen NAS hier, dus dat kan ik niet voor je nakijken.

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:37
Hmm?

Ik heb een nas gehad en ik heb nooit die problemen ondervonden die jij aangeeft in Leopard. Heb nu een zelfbouw nas en die werkt normaal in snow leopard (&leopard).

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:07

Grin

Ride si sapis.

server versie van Snow Leopard = 10A433.
Is nu net uitgekomen naja (@ 2009-08-20 05:34:16 )... En nee, deze zet je normaliter niet op je MacBook/iMac :)

NewsBlur || My Fujifilm gear

• IT-Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-07-2024
Grin schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 19:10:
server versie van Snow Leopard = 10A433.
Is nu net uitgekomen naja (@ 2009-08-20 05:34:16 )... En nee, deze zet je normaliter niet op je MacBook/iMac :)
Diezelfde build staat toch al sinds 12 augustus op ADC, of ben ik nou gek?

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:07

Grin

Ride si sapis.

Oh dat zou kunnen... maar deze is nu ook buiten ADC beschikbaar :)

NewsBlur || My Fujifilm gear

• CyBeR
  • Niet online
ieperlingetje schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 18:36:

Jij denkt dat dat soort problemen elke release terug komen?

(Zelf nooit last van gehad trouwens.)

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:37

Flipm0de

geen

iemand waar coversutra het wel doet?

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

• CyBeR
  • Niet online
Coversutra doet 't half. Dwz, hij laat een bezel zien met de cover en de global keycombo's doen het :P Good enough for me :+

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

_Christiaan_

Master of SOG

Smoonshine schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 12:47:
[...]

De meest recente geruchten zijn zelfs 28 augustus. Dat zou dus volgende week vrijdag al zijn!
Woei, dat is een dag na m'n verjaardag :) Ik denk dat ik hem nog wel even laat liggen totdat de incompatibiliteit verholpen is.

NOSIG

• CyBeR
  • Niet online
Oh, CoverSutra 2.2 beta is SL-compatible: https://sophiestication.s...utra/CoverSutra_2.2b3.dmg

• Erwinvz1
  • Laatst online: 09-09 17:16
Snow leopard echt een geweldig OS:).
- Mail, ical, adresboek werken erg fijn en exchange connectie (op 2007) is echt mega goed.
Ik wil nooit meer outlook (2003/2007) als het zo goed werkt
- Veel sneller dan leopard (draait op eerste generatie core2duo imac's (dus uit 2006) met 4gb(niet alles is bruikbaar door memory controller bug))
- Netwerk connectie opbouwen is gewoon geweldig snel naar shares
Naar ubuntu (laatste versie), en windows vista64bit
- Printer drivers gewoon lekker uitzetten bij setup en ze later via software update downloaden, scheelt zoveel ruimte!!
- EIgenlijk geen klachten en geen software die niet werkt, maar heb nog weinig geprobeerd en gebruik niet heel veel plugins. (logmein werkt wel!)

Binnenkort maar verder met snow leopard;)

• Magic
  • Niet online
Erwinvz1 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 21:46:
- Printer drivers gewoon lekker uitzetten bij setup en ze later via software update downloaden, scheelt zoveel ruimte!!
Hoe werkt dit dan precies? iets in de trend van: je sluit de printer aan, hij vind een printer maar ziet dat hij er geen drivers voor heeft, hij kijkt op internet en vind de juiste driver daar, vervolgens kun je klikken op "haal driver van internet"?

Heeft iemand ook al ervaring met de Adobe programma's? (CS(1,2,3,4) en Lightroom?)

[ Voor 8% gewijzigd door Magic op 20-08-2009 22:00 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Dat zou geweldig zijn. Heb het altijd al raar gevonden in het tijdperk van breedband dat ik giga en gigabytes aan loze drivers moet installeren terwijl ik nog geen 1% van die printers ooit zal gebruiken.

Hier stond achterhaalde informatie…

• Erwinvz1
Magic schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 21:58:
[...]

Hoe werkt dit dan precies? iets in de trend van: je sluit de printer aan, hij vind een printer maar ziet dat hij er geen drivers voor heeft, hij kijkt op internet en vind de juiste driver daar, vervolgens kun je klikken op "haal driver van internet"?

Heeft iemand ook al ervaring met de Adobe programma's? (CS(1,2,3,4) en Lightroom?)
Idd, printer erin.
Hij kijkt gewoon via software update naar de drivers en download ze bij apple. (net zoals windows het doet als hij onbekende hardware voor ze kiezen krijgt, dan gaat die op internet op zoek bij microsoft zelf)
Heb zo gedaan met me hp printer die ik 3 jaar geleden bij me mac gekocht had.

Je kan alle printers die standaard ondersteund worden eigenlijk downloaden via software update.
Dus heel veel ruimte besparen

• ieperlingetje
  • Niet online
CyBeR schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 19:57:
[...]

Jij denkt dat dat soort problemen elke release terug komen?

(Zelf nooit last van gehad trouwens.)
Het heeft anders wel lang genoeg geduurt voordat dat probleem gefixt was. Dus ik wil liever geen risico nemen als ik snow leopard koop ;)

• Erwinvz1
ieperlingetje schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 22:14:
[...]

Het heeft anders wel lang genoeg geduurt voordat dat probleem gefixt was. Dus ik wil liever geen risico nemen als ik snow leopard koop ;)
Over welk protocol spreken we??
En welke nas/besturingsysteem.

Want ik heb ook wel vage dingen meegemaakt in Leopard maar de smbclient is tegenwoordig gewoon veel nieuwer en ondersteund gewoon veel meer.
Version 3.0.28a-apple (64bit variant) zit er in snow leopard.

Wel oude als je vergelijkt met ubuntu (Version 3.3.2).

Weet niet welke in leopard zit

• ieperlingetje
  • Niet online
Erwinvz1 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 22:23:
[...]

Over welk protocol spreken we??
En welke nas/besturingsysteem.

Want ik heb ook wel vage dingen meegemaakt in Leopard maar de smbclient is tegenwoordig gewoon veel nieuwer en ondersteund gewoon veel meer.

Dat was gewoon smb, dus niet echt een complex protocol. Had vooral met authenticatie te maken dat er problemen optraden, want op normale pc's verliep het allemaal goed. Misschien vind je dat ik overdrijf, maar het was echt geen pretje om steeds via ftp alle data te moeten ophalen. En iTunes was toen helemaal een ramp :P

• Erwinvz1
ieperlingetje schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 22:31:
[...]

Dat was gewoon smb, dus niet echt een complex protocol. Had vooral met authenticatie te maken dat er problemen optraden, want op normale pc's verliep het allemaal goed. Misschien vind je dat ik overdrijf, maar het was echt geen pretje om steeds via ftp alle data te moeten ophalen. En iTunes was toen helemaal een ramp :P
Ja smb protocol was ook in begin niet erg goed.
Maar smb moet je niet in vergissen want zijn heel veel opties waar een oude smb client op ze bek mee kan gaan.
Want vanaf versie 3.0 nogwat is pas vista ondersteund.

iTunes is pas vanaf versie 8 beetje normaal (onder leopard).
Maar dat programma is 1 van de programma's waar apple nog veel werk aan hebt.
Hij is als 1 van de weinige nog geen 64bit bijvoorbeeld.
Maar dat programma vind ik in snow leopard ook stukken beter, of ligt eraan omdat me bestand niet meer zoveel liedjes erin hebt;).

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Erwinvz1 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 22:23:
smbclient is tegenwoordig gewoon veel nieuwer en ondersteund gewoon veel meer.

Leopard gebruikt versie 3.0.25b-apple. Weinig nieuws, niet bijzonder spannend.

0.0

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Magic schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 21:58:
[...]

Dit doet Leopard ook hoor, met printers waarvan geen drivers bekend zijn lokaal op de machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Digistorm schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 22:00:
Dat zou geweldig zijn. Heb het altijd al raar gevonden in het tijdperk van breedband dat ik giga en gigabytes aan loze drivers moet installeren terwijl ik nog geen 1% van die printers ooit zal gebruiken.
Ik absoluut niet, zeker niet nu iedereen aan de laptop gaat. Het inprikken van een printer en er meteen naar kunnen printen is wel erg nice moet ik zeggen, vooral als je met een laptopje ergens zit waar niet zo even een internetverbinding voor handen is waarover je ook drivers e.d. zou willen downloaden of uberhaupt een internetverbinding. Als ik de reactie van Erwinvz1 lees ben ik erg blij dat het een door de gebruiker te kiezen optie is om te doen. Op mijn desktop vind ik het niet erg om het via internet te leechen maar op de laptop is dat dus lastiger.
matinez schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 23:18:
[...]

Dit doet Leopard ook hoor, met printers waarvan geen drivers bekend zijn lokaal op de machine.
Aardig wat printers geinstalleerd en tot dusver is dat dus nooit gebeurd. Ofwel had hij de drivers al en was er niks aan de hand ofwel hij begreep er niets van en deed niets ofwel hij begreep er een beetje van en pakte dan maar een printerdriver. Ze van internet plukken heeft ie hier in ieder geval nog nooit gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

ik vond dit wel een interessante quote:
Not sure if was mentioned above but this is not the GM!

From the MacRumors forums: "I work for Apple in London & i can confirm that build 10a432 is not the Golden Master it has just been given to select devs to test a few expert issues. 10A433 is on it's way (for server at least) and with uncomplete features like no prefs for quicktime and no default 64-bit for capable machines (i mean that not even the extensions are 64-bit by default). The installation has been polished and is being tested by the chosen devs. As i have heard there will be 1 or 2 more builds before it gets to golden master. There is still a bit of testing going on with the new bootcamp drivers but other than that it's basically there. i hope this corrects a few things, i'm not sure how pretty much the entire internet has got this wrong but none the less mistakes happen."
Kan me er wel in vinden. Gaan ook geruchten over een 10A435 op onder andere, twitter, maar ook op macrumors.

Hell ik vind het toch best spannend... :X

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Goed nieuws want er zitten nog wat rare quirks in 432 (en uiteindelijk ook wel de final :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Underworld schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 00:08:
ik vond dit wel een interessante quote:

[...]

Kan me er wel in vinden. Gaan ook geruchten over een 10A435 op onder andere, twitter, maar ook op macrumors.

Hell ik vind het toch best spannend... :X
Ik werk voor Apple in Bunnik en hier in mijn e-mail client staat toch echt dat dit de GM build is en dat 10A433 de Server-variant van 10A432 is.

Zie je hoe makkelijk 't is om zoiets te zeggen?

D'r is echt geen tijd meer om nog een a twee builds te maken. Die krengen moeten op DVD geperst worden en dat kost tijd. 10A432 is dus gewoon de GM.

Alsof Apple in Londen iets met OSX development te maken heeft... Daar zitten geen of nauwlijks techneuten en al zeker geen ontwikkelaars.

[ Voor 15% gewijzigd door CyBeR op 21-08-2009 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:24
Begrijp ik het nou goed dat je telkens weer je Mac met '6' en '4' ingedrukt op moet starten om de 64-bit kernel te gebruiken?!

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Z-Dragon schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 00:48:
Begrijp ik het nou goed dat je telkens weer je Mac met '6' en '4' ingedrukt op moet starten om de 64-bit kernel te gebruiken?!
Als je
• Heel veel belang acht aan iets nutteloos en
• Het op die manier doet

dan wel ja.

Het kan ook permanenter uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
helaas toch niet goed begrepen (met 6+4 kom je alleen die keer booten in 64bit). Lees het topic ff door.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:06

Exirion

Gadgetfetisjist

Nee, je moet tegelijk ook op je hoofd staan met je broek naar beneden.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Exirion schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 00:54:
[...]

Omhoog, dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Grote kans dat OS X 10.6 volgende week vrijdag al uit komt.

Afbeeldingslocatie: http://msr911.com/troepjes/images/osx106date_small.png

Link Edit: Er staat nu weer september als datum.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2009 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

CyBeR schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 00:41:
[...]

Ik werk voor Apple in Bunnik en hier in mijn e-mail client staat toch echt dat dit de GM build is en dat 10A433 de Server-variant van 10A432 is.

Zie je hoe makkelijk 't is om zoiets te zeggen?

D'r is echt geen tijd meer om nog een a twee builds te maken. Die krengen moeten op DVD geperst worden en dat kost tijd. 10A432 is dus gewoon de GM.

Alsof Apple in Londen iets met OSX development te maken heeft... Daar zitten geen of nauwlijks techneuten en al zeker geen ontwikkelaars.
Ja dat ben ik wel met je eens inderdaad, iedereen kan wel zeggen dat bijvoorbeeld 10A445 de GM is omdat ze hypothetisch gezien voor Apple California werken.
Maar dat laat niet weg dat ik me heel erg in die quote kan vinden dat de nieuwe laptops/imacs/pro's standaard zouden moeten opstarten in 64bit. Uiteraard zou dat met een snelle update gewijzigd kunnen worden.

Ach ja zo duiken er ook iTunes 9 screenshots op die niet echt zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:05
Uh, anders klik je even op de link :P. Tenzij de Apple Store is gehacked of het een fout is, is dit toch wel redelijk sluitend. Overigens is een andere aanwijzing dat deze mogelijke GM build niet via software update is verspreid, terwijl dat bij de vorige builds wel het geval was :)

Maar we zullen zien...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Hoedje schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:30:
Uh, anders klik je even op de link :P. Tenzij de Apple Store is gehacked of het een fout is, is dit toch wel redelijk sluitend. Overigens is een andere aanwijzing dat deze mogelijke GM build niet via software update is verspreid, terwijl dat bij de vorige builds wel het geval was :)

Maar we zullen zien...
Daar staat toch niet wat voor built het is? Gezien er in mijn en (ieders) basket er ook al een versie gecanceld is.
Met mijn posts doelde ik alleen maar op dat de verspreide built op internet niet perse de final hoeft te zijn toch? Maar goed 10A432 hoogst waarschijnlijk dan maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Underworld schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:18:
[...]

Daar staat toch niet wat voor built het is? Gezien er in mijn en (ieders) basket er ook al een versie gecanceld is.
Met mijn posts doelde ik alleen maar op dat de verspreide built op internet niet perse de final hoeft te zijn toch? Maar goed 10A432 hoogst waarschijnlijk dan maar...
Ik doelde vooral op de opmerking over de screenshots van iTunes 9. Maar w.b.t. het buildnummer heb je natuurlijk helemaal gelijk :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raween
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 10:08
Hè, gadverdamme, Shipping date is nu verplaatst naar September...
Hebben de SL testers gezien of de pannels van MS Office op 1 space blijven? Of vliegen ze nog steeds heen en weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Bij mijn SL update staat toch echt:
Verwachte verzenddatum: By August 28th
Dus bij dezen lijkt me een snelle release wel bevestigd. :) Overigens heb ik nu build 10A432 al geïnstalleerd op m'n nieuwe MBP, dus ik hoop dat de het de GM is, anders hebben we weer wat te doen over ruim een week. :P

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Underworld schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:26:
[...]

Maar dat laat niet weg dat ik me heel erg in die quote kan vinden dat de nieuwe laptops/imacs/pro's standaard zouden moeten opstarten in 64bit. Uiteraard zou dat met een snelle update gewijzigd kunnen worden.
Ik kan me er juist heel erg in vinden, zoals ik al meermaals heb uitgelegd hier, dat ze dat standaard nog niet doen. Dat is inderdaad simpel op te lossen, maar dat is meer iets voor further down the line.

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeR op 21-08-2009 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteXLP
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-12-2024
Not sure if was mentioned above but this is not the GM!

From the MacRumors forums: "I work for Apple in London & i can confirm that build 10a432 is not the Golden Master it has just been given to select devs to test a few expert issues. 10A433 is on it's way (for server at least) and with uncomplete features like no prefs for quicktime and no default 64-bit for capable machines (i mean that not even the extensions are 64-bit by default). The installation has been polished and is being tested by the chosen devs. As i have heard there will be 1 or 2 more builds before it gets to golden master. There is still a bit of testing going on with the new bootcamp drivers but other than that it's basically there. i hope this corrects a few things, i'm not sure how pretty much the entire internet has got this wrong but none the less mistakes happen."
Ik kan me hier ook erg in vinden, maargoed, Apple zal wel weten wat ze aan het doen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
Donstil schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 00:52:
[...]

helaas toch niet goed begrepen (met 6+4 kom je alleen die keer booten in 64bit). Lees het topic ff door.
Eh, als het maar tijdelijk werkt, moet het toch steeds opnieuw of niet dan? :S
Exirion schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 00:54:
[...]

Dat deel van de instructie had betrekking op jouw assisterende rol in dezen. :+

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Z-Dragon schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:14:
[...]
Eh, als het maar tijdelijk werkt, moet het toch steeds opnieuw of niet dan? :S

[...]
Dat deel van de instructie had betrekking op jouw assisterende rol in dezen. :+
Als je 6+4 indrukt komt je alleen die keer booten in 64bit modus. bij volgende reboot is de kernel weer 32bit (als je geen 6+4 indrukt) . Lees het topic ff door. is al zat vaak verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:10

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Dit is trouwens een afdruk van die training dvd met SL:

Afbeeldingslocatie: http://macenstein.com/default/wp-content/uploads/2009/08/snow_leopard_training_011.jpg

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
Donstil schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:32:
[...]

Als je 6+4 indrukt komt je alleen die keer booten in 64bit modus. bij volgende reboot is de kernel weer 32bit (als je geen 6+4 indrukt) . Lees het topic ff door. is al zat vaak verteld.
Wat reageert iedereen geïrriteerd zeg. Ja, ik heb inderdaad tig keer gelezen dat je door '6' + '4' in gedrukt te houden met de 64-bit kernel kunt booten. Het klonk mij echter nogal belachelijk in de oren om dat proces steeds weer te moeten herhalen.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Z-Dragon schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 21:45:
[...]
Wat reageert iedereen geïrriteerd zeg. Ja, ik heb inderdaad tig keer gelezen dat je door '6' + '4' in gedrukt te houden met de 64-bit kernel kunt booten. Het klonk mij echter nogal belachelijk in de oren om dat proces steeds weer te moeten herhalen.
Wat is nou echt het verschil met 32 bits opstarten? Of is deze vraag ook al niet gepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:38
@Lassekjus, het 'gevoel' ik denk niet dat er performanceverbetering is of je verschil merkt, immers dan had Apple dat standaard wel ingesteld.

@Hierboven, je kan via een instelling ergens permanent in 64bit modus opstarten.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Ik ben persoonlijk assistent van Steve Jobs.

Hij belde me net nog dat SL op schema ligt en binnenkort in de winkel zal liggen.

Toen ik 'm vroeg wanneer precies, zuchte hij diep en dreigde me met ontslag...

Leuk, maar dit is niet de HK ;)...

[ Voor 10% gewijzigd door Hoedje op 22-08-2009 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zo net snowleopard besteld.

Nu moet ik een brief sturen met een kopie van de bestelling en een factuur van mijn apparaat.
Deden jullie het ook zo?
Vind het maar een aparte manie van bestellen.

En betekent dit:"Je hebt een aanvraag ingediend om het recht te verkrijgen de Upgrade Kit te kopiëren naar 0 machines". Dat je de installatie code 1 maal kan gebruiken op de zelfde mbp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Er is geen installatie code. Maar het geeft aan dat het een versie is die voor 1 Mac bedoeld is.

Maar waar bestel je hem? In de Nederlandse Store is hij nog niet beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 13:56:

Nu moet ik een brief sturen met een kopie van de bestelling en een factuur van mijn apparaat.
Deden jullie het ook zo?

En betekent dit:"Je hebt een aanvraag ingediend om het recht te verkrijgen de Upgrade Kit te kopiëren naar 0 machines". Dat je de installatie code 1 maal kan gebruiken op de zelfde mbp.
Heb vorige week ook SL besteld maar ik hoefde daar verder niets voor op te sturen. Heb hem wel via de AppleStore gekocht, enige waar naar gevraagd werd was het bestelnummer.

@Hierboven: Click! (alleen geldig wanneer je op of na 8 juni een Mac gekocht hebt)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2009 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 13:30

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 13:56:

Deden jullie het ook zo?

Waarschijnlijk heb je een Mac gekocht nadat Snow Leopard officiëel is aangekondigd? Je kan dan voor een euro of 9 (shipping kosten) SL bestellen. De kopie van bestelling en factuur worden waarschijnlijk gebruikt om te verifiëren dat je daadwerkelijk in die periode een Mac hebt aangeschaft, en om er voor te zorgen dat je niet meerdere bestellingen doet voor hetzelfde apparaat.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Vhond schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 12:20:
Ik ben persoonlijk assistent van Steve Jobs.

Hij belde me net nog dat SL op schema ligt en binnenkort in de winkel zal liggen.

Toen ik 'm vroeg wanneer precies, zuchte hij diep en dreigde me met ontslag...
En het nut van deze post is? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik heb het verkeert gedaan.
Bedankt! Nu er even voor zorgen dat ik mijn geld terug krijg.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2009 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Zoefff schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 14:07:
[...]

Waarschijnlijk heb je een Mac gekocht nadat Snow Leopard officiëel is aangekondigd? Je kan dan voor een euro of 9 (shipping kosten) SL bestellen. De kopie van bestelling en factuur worden waarschijnlijk gebruikt om te verifiëren dat je daadwerkelijk in die periode een Mac hebt aangeschaft, en om er voor te zorgen dat je niet meerdere bestellingen doet voor hetzelfde apparaat.
Ik heb SL ook besteld via het up-to-date programma (voor m'n MBP die in juni is gekocht en ervoor in aanmerking komt). Daarvoor moest ik het serienummer invoeren. Verder niets op hoeven sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Volgens mij is dingen opsturen voornamelijk steekproefsgewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hoor het zijn gewoon 2 verschillende links.

http://www.apple.com/benl/macosx/uptodate/

https://input.media.euro.apple.com/nl/uptodate/macosx/

Nu heb ik het probleem dat het niet in mijn winkel mandje wilt.
Volgens mij zijn er meer mensen met het zelfde probleem zal er even naar googlen.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2009 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Oh, ok. Die eerste link is trouwens naar de Belgische apple store. Trapte er bijna in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteXLP
Iemand al goede ervaringen met Quicktime X? Kan je eigenlijk al zonder gebruik van Flip4Mac Windows mediabestanden afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteXLP
Waarom bakken ze er dat nou niet gewoon in? Dat Flip4Mac werkt meestal ronduit kut, je ziet de player niet oid.. (Dus ook geen .asx ondersteuning?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
VorteXLP schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 18:45:
Waarom bakken ze er dat nou niet gewoon in? Dat Flip4Mac werkt meestal ronduit kut, je ziet de player niet oid.. (Dus ook geen .asx ondersteuning?)
Waarschijnlijk omdat het een Microsoft product is en er genoeg alternatieven zijn. Geloof WMP ook geen quicktime video kan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Net even naar SL gekeken, ziet er wel mooi uit die nieuwe features! (gister even de WWDC '09 keynote gekeken omdat ik zo gauw niet wist wat er veranderd was O-) ).

Vooral de verandering in Expose vind ik een grote verademing (noob modus: Dat je dus heel veel vensters open hebt staan en dat je dan op Safari klikt en alleen de Safari windows ziet ipv. de rest).

Ook zijn er in netwerk voorkeuren dingen veranderd. Ik zou toch wel een hele lijst willen zien van de veranderingen, iemand?

Hoop alleen toch dat er nog wat dingen veranderd worden zoals: meer label kleuren, meer screensavers, zuurstok kleuren van de bars andere kleuren kunnen geven.

Heb hem op een ext. HD gezet, via de manier van Sluuz. Dit werkte inderdaad alleen was ik al mijn bestanden kwijt op mijn ext. HD |:( , niet dat het erg was want had alles van te voren gebackupt :> . Ik zal wel wat verkeerds hebben gedaan....
Maar goed wees wel gewaarschuwd als je niet precies weet hoe de image op een ext. HD te zetten zonder verwijdering van je huidige bestanden. Installatie ging vrij snel binnen 20 minuten denk ik (incl alle printer drivers 8)7 ) (iMac 4GB).
Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 19:10:
[...]

Waarschijnlijk omdat het een Microsoft product is en er genoeg alternatieven zijn. Geloof WMP ook geen quicktime video kan afspelen.
Heeft dat niet gewoon met Mono/Oligo -poly en licenties te maken?

[ Voor 11% gewijzigd door Underworld op 22-08-2009 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
WMA of MOV is meer een politieke keuze..
Quicktime X kan bv. ook geen animated gifs afspelen, Quicktime 7 wel (ook zoiets vreemds...)

Enne die post van assistent medewerker van Jobs zette ik er even in om de lezer even weer kritisch bij de les te betrekken (iedereen kan beweren dat ie voor Apple werkt), maar niet idere Apple medewerker is op de hoogte van alle ins en outs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Vhond schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 20:56:

Enne die post van assistent medewerker van Jobs zette ik er even in om de lezer even weer kritisch bij de les te betrekken (iedereen kan beweren dat ie voor Apple werkt), maar niet idere Apple medewerker is op de hoogte van alle ins en outs...
vooruit, voor deze ene keer vergeef ik het je :9 ;)
Was gewoon meer dat het er ineens weer plots stond ach...er is genoeg over gezegd nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Mijn order voor de up-to-date van Snow Leopard is zojuist op 'Prepared for Shipment' gezet, wat op zich op een release op 28 augustus kan duiden:

Afbeeldingslocatie: http://emberapp.com/flipneus/images/snow-leopard-prepared-for-shipment/sizes/m.png

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

FL!PNEUS schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 21:25:
Mijn order voor de up-to-date van Snow Leopard is zojuist op 'Prepared for Shipment' gezet, wat op zich op een release op 28 augustus kan duiden:

[afbeelding]
Goh, mijne ook :9 Hoop niet dat we nu een opsom topic krijgen :D
Ze gaan dus binnenkort de deur uit!

[ Voor 13% gewijzigd door Underworld op 22-08-2009 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Je gaat niet eerst een order op 'Prepared for Shipment' zetten om 'm in september te verzenden, dat klinkt niet heel logisch. Ik denk dat we kort na het weekend een aankondiging van Apple kunnen verwachten dat Snow Leopard 28 augustus in de winkel ligt.

Ik heb ook sterke aanwijzingen dat 10A432 niet de GM is, maar in plaats daarvan 10A435 waarover al eerder gespeculeerd werd. 10435 bevat naar verluidt voorkeuren voor QuickTime X, ingeschakelde 64-bitondersteuning voor Macs waarop dat mogelijk is en ook een nieuwe welkomstvideo.

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

IT-Pro schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 22:26:
Je gaat niet eerst een order op 'Prepared for Shipment' zetten om 'm in september te verzenden, dat klinkt niet heel logisch. Ik denk dat we kort na het weekend een aankondiging van Apple kunnen verwachten dat Snow Leopard 28 augustus in de winkel ligt.

Ik heb ook sterke aanwijzingen dat 10A432 niet de GM is, maar in plaats daarvan 10A435 waarover al eerder gespeculeerd werd. 10435 bevat naar verluidt voorkeuren voor QuickTime X, ingeschakelde 64-bitondersteuning voor Macs waarop dat mogelijk is en ook een nieuwe welkomstvideo.
Heb je daar ook (een betere bron) van dan ik had?

Afbeeldingslocatie: http://9to5mac.com/files/image/00000/Screen%20shot%202009-08-21%20at%208_12_37%20PM.png

Overigens lijkt vrijwel iedereen dit een fake...

Zie ook hoe je dit zelf kunt aanpassen hier

[ Voor 18% gewijzigd door Underworld op 22-08-2009 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Underworld schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 22:36:
Heb je daar ook (een betere bron) van dan ik had?
Ik wacht nog op bevestiging, dus daar kan ik momenteel niks over zeggen. Ik heb sterke aanwijzingen, maar meer ook niet op dit moment. De onderste steen is nog niet boven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
IT-Pro schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 22:26:

Ik heb ook sterke aanwijzingen dat 10A432 niet de GM is, maar in plaats daarvan 10A435 waarover al eerder gespeculeerd werd. 10435 bevat naar verluidt voorkeuren voor QuickTime X,
Makkelijk te faken (het enige dat ik zag in die screenshots was een extra menu-item, als 't echt zo was, waar is dan het prefs scherm zelf?)
ingeschakelde 64-bitondersteuning voor Macs waarop dat mogelijk is
Onwaarschijnlijk.
en ook een nieuwe welkomstvideo.
Die komt altijd pas bij de echte release tevoorschijn.

Ik blijf bij 10a432 == GM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
CyBeR schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 22:39:
Makkelijk te faken (het enige dat ik zag in die screenshots was een extra menu-item, als 't echt zo was, waar is dan het prefs scherm zelf?)
Goed punt, ga ik proberen te regelen. Ik weet het, het is allemaal een beetje vaag, maar ik kan het momenteel niet mooier maken.

Wat 10A435 betreft. Het kan heel goed zo zijn dat ze build 10A435 al lang klaar hadden liggen toen ze 10A432 beschikbaar stelden. Zoals al vaker gezegd, d'r is wel vaker een nieuwere build op de DVD gekomen dan op ADC stond.

[ Voor 23% gewijzigd door IT-Pro op 22-08-2009 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-08 14:41
Ik denk zelf ook dat de screenshot nep is, mijn versie van 10a432 geeft gewoon aan 10.6 bij "over deze mac" en niet dus 10a432. Ik weet niet hoe dit bij anderen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Als je een paar keer klikt op 10.6 verschijnt je serienummer en het buildnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Build 10a435 zal waarschijnlijk wel fake zijn. Mijn "bron" is altijd heel snel (had de 10a432 build al voor het op macrumors stond bv) maar heeft 10a435 niet. volgens hem bestaat hij zelfs niet.

Weet iemand hoe het met die SnowLeopard upgrade werkt. Stel je koopt een Macbookpro na 8juli maar het is een model van voor 8juli. (zoals ik. NewMacbookpro 17" 2.66)
Krijg je dan toch de 8,95 upgrade of moet er echt een voucher bij je macbook zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Laatst online: 12-09 10:56
Weet iemand waarom mijn bestelling is geannuleerd en er daarna een vervangend product voor in de plaats is gekomen?
Afbeeldingslocatie: http://img21.imageshack.us/img21/1954/afbeelding1kt.png

En bij mij staat er nog gewoon als verwachtte verzenddatum, September... Zoals je al in de screen kon zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Laatst online: 12:43
Fuwor schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 23:55:
Weet iemand waarom mijn bestelling is geannuleerd en er daarna een vervangend product voor in de plaats is gekomen?
[afbeelding]

En bij mij staat er nog gewoon als verwachtte verzenddatum, September... Zoals je al in de screen kon zien.
Ze hebben de NLD (Nederlandse) versie's vervangen voor ZML versie's (universeel) waardoor je waarschijnlijk een Engels doosje krijgt ofzo (iig zoiets vermoed ik) bij mij is overigens hetzelfde gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Donstil schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 23:43:
Build 10a435 zal waarschijnlijk wel fake zijn. Mijn "bron" is altijd heel snel (had de 10a432 build al voor het op macrumors stond bv) maar heeft 10a435 niet. volgens hem bestaat hij zelfs niet.
Omdat 'ie niet op ADC staat bedoel je? Dat hoeft niks te zeggen, Leopard GM was ook een nieuwere build dan de laatste op ADC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Zojuist van het update programma gebruikt gemaakt voor m'n vriendin. Moet ik meteen weer een brief versturen naar Engeland met de factuur... Dat hadden we net gedaan voor de Printer en iPod actie. :/ Waarom doen ze het niet gewoon a.d.h.v. serienummer ofzo, stuk simpeler via internet. }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Satch schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 00:11:
Zojuist van het update programma gebruikt gemaakt voor m'n vriendin. Moet ik meteen weer een brief versturen naar Engeland met de factuur... Dat hadden we net gedaan voor de Printer en iPod actie. :/ Waarom doen ze het niet gewoon a.d.h.v. serienummer ofzo, stuk simpeler via internet. }:|
Schijnbaar heb je dan de verkeerde link gestuurd, want ik heb alleen een serienummer ingegeven. (Kijk iets eerder in dit topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
IT-Pro schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 00:06:
[...]

Omdat 'ie niet op ADC staat bedoel je? Dat hoeft niks te zeggen, Leopard GM was ook een nieuwere build dan de laatste op ADC.
o.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
CyBeR schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 00:12:
[...]

Schijnbaar heb je dan de verkeerde link gestuurd, want ik heb alleen een serienummer ingegeven. (Kijk iets eerder in dit topic).
Eerst heb ik het geprobeerd via: http://www.apple.com/nl/macosx/uptodate/
Echter krijg ik dan de melding (zoals zovelen): Uw mandje bevat momenteel geen producten.
Dus heb ik de volgende link gebruikt: https://input.media.euro.apple.com/nl/uptodate/macosx/
Maargoed ik heb al betaald via Paypal dus ik stuur de brief maar gewoon op. Alleen jammer dat ik pas a.s donderdag/vrijdag bij de factuur kan. Ik hoop dus dat Snow Leopard pas ergens in September uitkomt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Die melding krijg je omdat er nog niets in je mandje zit: je moet 't tenslotte nog in je mandje proppen :P. Probeer deze: http://store.apple.com/Ap...tore?&partNumber=MC204N/A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik zoek me rot in de Apple Store, maar ik kan nergens 10.6 bestellen... 8)7

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
THE_BASE schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 10:37:
Ik zoek me rot in de Apple Store, maar ik kan nergens 10.6 bestellen... 8)7
Afgezien van het up-to-date programma kan dat ook nog niet, je kan hooguit een email-notificatie krijgen als het beschikbaar is: http://www.apple.com/nl/macosx/notify-me.html.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 19:10:
[...]
Geloof WMP ook geen quicktime video kan afspelen.
De oudere proprietary QT codecs niet maar het huidige QT formaat (H.264 in MP4) wel. In XP/Vista via een losse codec, in Windows 7 out-of-the-box.

Tis inderdaad politiek: zowel Apple als Microsoft hebben er geen bezwaar tegen om aan MPEG een licensie te betalen, maar Microsoft voelt er niet veel voor om voor die oude Apple-codecs te betalen en Apple wil niet lappen voor de VC1/WMV/WMA licensie.

[ Voor 50% gewijzigd door Dreamvoid op 23-08-2009 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteXLP
Dreamvoid schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 14:55:
[...]

De oudere proprietary QT codecs niet maar het huidige QT formaat (H.264 in MP4) wel. In XP/Vista via een losse codec, in Windows 7 out-of-the-box.

Tis inderdaad politiek: zowel Apple als Microsoft hebben er geen bezwaar tegen om aan MPEG een licensie te betalen, maar Microsoft voelt er niet veel voor om voor die oude Apple-codecs te betalen en Apple wil niet lappen voor de VC1/WMV/WMA licensie.
Moet VLC hier bijvoorbeeld ook voor betalen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
VorteXLP schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 15:37:
[...]

Moet VLC hier bijvoorbeeld ook voor betalen dan?
Eigenlijk wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apple Upgrade Centre
PO Box 33,
Ross-on-Wye,
HR9 7WA,
UK

Heb je voor dit adres een postzegel nodig en hoeveel eigenlijk.
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.