Kevinp schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:31:
[...]
toen ik iemand in T1 zag was het kwijl, nu is dat totaal weg. Toen ik naxx in ging waaren 40 mensen muisstil op TS, pure concentratie.
Ok, ze moeten hem niet zo kort na release releasen, maar het moet minstens zo moeilijk zijn.
En toen was UBRS ook echt leuk, en als je daar dat epic item kreeg van the beast of die boss in de pit dan was het echt kwijl. Dat gevoel is nu weg.
Epics zijn normaal, en dat is een van de dingen waar ze vanaf moeten.
Tja, toen ik begon was ik ook blij met elke green drop die ik eventueel zou kunnen gebruiken. En ik was helemaal blij met blue drops die ik kon gebruiken. Vervolgens joinde ik een guild en wilden we MC in. Dus eerst een maand lang bijna dagelijks UBRS e.d. gefarmed om MC te kunnen doen. Toen we eenmaal in MC waren ging het ook snel, in notime (begonnen in april op lvl 1, 60 in juni, MC in augustus, Nefarian down in december). En halverwege BWL was ik al full epics.
In tbc was je verplicht om heroics te doen voor attunements, en dat zoog (ik hou niet zo van dungeons) alvorens we door konden knallen naar kara, gruul, mag, ssc en tk. En al snel zt ik weer in de paarse pixels. En in WoTLK had ik met T6 een finke voorsprong op de rest, dus het ging ook van woensdagavond 70, zondag 80, maandag naxx-10 gecleared, woensdag/donderdag naxx-25. Dus ook daar heb ik nooit zonder epics gezeten.
Maar om nu te zeggen dat ik het eindeloos farmen van Stratholme, Scholomance en UBRS mis.. nee niet echt, en je moest echt farmen voor een specifiek item, waarbij enorme hoeveelheden trash tussen jou en een boss te vinden waren. En een 'awe' omdat ik iemand in full epics zag? ook niet echt, dat was eerder de norm in mijn guilds.
Wat ik wel zie is dat meer en meer mensen guilds joinen die zo'n stijl hanteren. Vroeger had je nauwelijks raiding guilds, men ontbrak de ervaring en probeerde het dus niet eens. Op onze guild waren er in de begintijd 2 guilds, 1 horde, 1 alliance die raiden. De andere guilds kwamen pas later, nadat mensen met ons meegegaan waren en bedachten dat het zo lastig niet was. Zodoende kreeg je meer en meer guildmasters en raidleaders, en die zijn erg belangrijk. Samen met het feit dat raids naar 10 en 25 mans gingen kreeg je op die manier steeds meer raidleaders, en dus ook meer raids. En in raids droppen epics.
In WoTLK droppen niet meer epics dan in TBC, mensen kunnen het alleen makkelijker vinden. En van de beginnersinstance zijn ook meer tactics bekend waardoor de drempel om erheen te gaan een stuk lager is.
De reden dat Blue items minder goed zijn dan Epics is simpel; een Blue item krijgt minder stats van zijn ilvl dan een epic item.
Kortom; doordat WoW zo oud is zijn er veel mensen met raidervaring die andere mensen door raidinstances heen kunnen trekken, hierdoor lijkt het alsof er meer epics droppen, wat er echter gebeurd is is dat epics juist generieker geworden zijn waardoor je meer drops kan gebruiken en minder hoeft te dissen.
En is het een slechte zaak? Imo niet, want de mensen in 'full epics' die ik zie lopen komen nog lang niet bij mijn gear-ilvl en zouden inderdaad net zo goed in blues kunnen lopen (maar dat zouden dan high level blues moeten zijn, anders is een BG echt helemaal niets meer aan als je tegen mensen met 10-15k hp loopt te vechten)
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan