Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee... de 40c630 is binnen (...na 2 dozen openen om te zoeken naar de SQ1 of SQ2 sticker werd de verkoper het al wat zat..maar het showmodel was wel SQ2, dus die maar mee voor 590.-).

Enfin... Iron Man 2 in de bluray speler..... soap opera effect vliegt mij om de oren :(
Das echt een lelijk effect, hoewel het beeld op zich haarscherp is... dat dan weer wel.
Nu dus effe op zoek naar de instellingen om dit effect te minderen, maar weet niet goed hoe dat te doen. Zoek eigenlijk een game-mode, maar lijk die niet 1-2-3 te kunnen vinden...

Wie helpt deze verse c630 bezitter :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Heeft niets met de game-mode van doen.
zoals al eerder gezet, zet bij motion plus (custom) blur reduction op 10, judder redution op 0.
Nederlandse term is mij even ontschoten, maar de bovenste op 10, onderste dus op 0

[ Voor 33% gewijzigd door job op 11-10-2010 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 17:11:
zoals al eerder gezet, zet bij motion plus (custom) blur reduction op 10, judder redution op 0.
Nederlandse term is mij even ontschoten, maar de bovenste op 10, onderste dus op 0
...okee... dank alvast. Heb inmiddels wat verder gespit in het menu (...ja, ja..effe eigenlijk eerst geduldig zelf zoeken... :X ), en merk dat de instelling MotionPlus (heeft 4 variaties geloof ik) ook veel scheelt, maar dan dus schokkerig wordt.

Maar dus , eindelijk, Custom gevonden (bij MotionPlus), en de 2 instellingen veranderd. Effe hapje eten, zo verder kijken...

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2010 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:10
Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 17:36:
[...]

...okee... dank alvast. Heb inmiddels wat verder gespit in het menu (...ja, ja..effe eigenlijk eerst geduldig zelf zoeken... :X ), en merk dat de instelling 100Hz (heeft 4 variaties geloof ik) ook veel scheelt.
Is dat ook een goede methode, of zit ik dan te knoeien ? (...beeld wordt wel wat schokkeriger... dus lijkt knoei..).

[aanvulling]
Zie wel (bij Beeld opties) een Digitaal ruisfilter en een MPEG-ruisfilter....echter, intellingen lopen van uit-laag-middel-hoog-auto, dus geen 0-10 bij deze... zal nog es verder zoeken.

\[2e aanvulling]
Okee... Motionplus had ik dus al 8)7 , maar daar zijn de 2 instellingen voor Trilling en Beweging (Blur en Judder) niet te gebruiken... zijn grijs zeg maar, en dus niet actief :?
Hmm als ik dit zo lees moet ik toch maar geen c630 halen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 18:06:
[...]
Hmm als ik dit zo lees moet ik toch maar geen c630 halen.
...nee, nee, nee...laat je niet afschrikken door mijn te vlotte constateringen.... ik ben gewoon wat over-enthousiast en ongeduldig nu ik dat ding eindelijk heb. Heb mijn bericht (welke jij ge-quote hebt) zojuist aangepast. Je was mij net mijn edit voor dus.

De instelligen zijn gevonden dus. En het menu werkt overzichtelijk en vriendelijk, daar ligt het niet aan.

Het beeld verder is schitterend, dus laat je niet afschrikken. En, er is reeds gemeld dat een firmware update ook al scheelde. Dus ook dat moet dezer dagen gebeuren...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2010 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor blu-ray/dvd: Motion Plus uit en dan de GameMode aan. Heb zelf geen schokkende effecten met MotionPlus op UIT. Alle ruisfilters ook op UIT.
Gamemode zit ergens bij Plug&Play en dan onder 'Algemeen'. Moet je wel daarna je beeldinstellingen aanpassen want in Gamemode kun je het beeld niet op 'FILM' zetten maar alleen 'Standaard'.

Een blu-ray is inderdaad haarscherp maar kan te kunstmatig overkomen. Met mkv's e.d. via de interne mediaplayer trouwens geen last. Ook bij de interne mediaplayer trouwens Motionplus of UIT of de instellingen zoals hierboven genoemd.

Tot slot zal LCD volgens mij altijd een ander soort beeld laten zien dan Plasma. Ik denk dat Plasma in staat is uiteindelijk een natuurlijker beeld te creeren dan LCD. Zelf ben ik uiteindelijk tevreden met de C630 temeer ook nog eens de nadelen van alle andere toestellen (lelijke bezel, kraken, zoemen, auto-dimming, clouding, stroomverbruik, etc...).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2010 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 18:44:
Voor blu-ray/dvd: Motion Plus uit en dan de GameMode aan. Heb zelf geen schokkende effecten met MotionPlus op UIT. Alle ruisfilters ook op UIT.
Gamemode zit ergens bij algemene instellingen. Moet je wel daarna je beeldinstellingen aanpassen want in Gamemode kun je het beeld niet op 'FILM' zetten maar alleen 'Standaard'.

Een blu-ray is inderdaad haarscherp maar kan te kunstmatig overkomen. Met mkv's e.d. via de interne mediaplayer trouwens geen last. Ook bij de interne mediaplayer trouwens Motionplus of UIT of de instellingen zoals hierboven genoemd.

Tot slot zal LCD volgens mij altijd een ander soort beeld laten zien dan Plasma. Ik denk dat Plasma in staat is uiteindelijk een natuurlijker beeld te creeren dan LCD. Zelf ben ik uiteindelijk tevreden met de C630 temeer ook nog eens de nadelen van alle andere toestellen (lelijke bezel, kraken, zoemen, auto-dimming, clouding, stroomverbruik, etc...).
Dus je hebt alleen normaal niet stotterend beeld als hij op gamemode staat? Nee dank je. Deze tv gaat juist weg omdat ik telkens tig instellingen moet veranderen voor elke andere bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 19:13:
[...]

Dus je hebt alleen normaal niet stotterend beeld als hij op gamemode staat? Nee dank je. Deze tv gaat juist weg omdat ik telkens tig instellingen moet veranderen voor elke andere bron.
Nee, heb nooit een stotterend beeld (muv 1 blu-ray disc die wel wat haperingen geeft, andere discs zijn goed: dit kan trouwens ook aan de speler liggen). De gamemode gebruik ik alleen bij blu-ray om het beeld zo ongefilterd mogelijk te zien.

De instellingen beeld/geluid zijn per bron verschillend. Dat is een eigenschap van Samsung. Persoonlijk vind ik dat erg handig omdat iedere bron zijn eigen kenmerken heeft qua kleur e.d.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2010 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:53
Neem voor de c630 gewoon de instellingen over van hdtvtest.co.uk van de c650, dat gaat bij mij ook prima, geen enkel soap opera effect.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 17:11:
...dit werkt goed. Zie wel dat ik dan beperkt ben ik het schuiven met de zwartwaardes.
ShittyOldMan schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 19:29:
Neem voor de c630 gewoon de instellingen over van hdtvtest.co.uk van de c650, dat gaat bij mij ook prima, geen enkel soap opera effect.
...je bedoelt deze: http://www.hdtvtest.co.uk...-le40c650-20100506527.htm
...ga ik dan ook proberen.

En mijn vrouw vindt die maximale scherpte schitterend (en dat is het eigenlijk ook), en die ervaart het S-O-effect niet zoals ik dat doe. Als ik dat probleem even loslaat, dan is het werkelijk subliem, hoe scherp en fris alles eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShittyOldMan schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 19:29:
Deze dus:
Heb zelf trouwens de brightness een stuk hoger, zo tegen de 60. Anders te weinig schaduwdetails. Colour heb ik ietsje lager. Motionplus heb ik UIT. CMS Settings en (10p)WhiteBalance heb ik niet allemaal overgenomen.

Picture Mode: MOVIE
Backlight: 4 (to achieve ~115 cd/m2 peak luminance – set this according to your viewing environment)
Contrast: 94
Brightness: 44
Sharpness: 0 for HD content, 20-30 for SD
Colour: 48
Tint: Neutral (50/50)

Advanced:
Black Tone: Off
Dynamic Contrast: Off
Shadow Detail: 0
Gamma: +1
Colour Space: Custom (see settings below)
Flesh Tone: 0
Edge Enhancer: Off

CMS Settings (R / G / B):
Red: 50 0 0
Green: 25 55 0
Blue: 0 14 71
Yellow: 52 52 0
Cyan: 24 52 54
Magenta: 43 9 55

White Balance:
Offset (R,G,B): 28, 25, 24
Gain (R,G,B): 19, 26, 24

10p White Balance: ON
Interval 1 (R,G,B): 2 0 0
2: 0 0 -1
3: 0 0 -1
4: -1 0 -1
5: 0 0 0
6: 1 0 0
7: 0 0 -1
8: 0 1 -2
9: 0 2 -2
10: 0 2 -3

Picture Options screen:
Colour Tone: Warm2
Aspect Ratio: Screen Fit for 1080i/1080p, according to source otherwise
Digital Noise Filter: Off
MPEG Noise Filter: Off
HDMI Black Level: depends on source, “Low” for video devices
Film Mode: Auto 1 or Auto 2 depending on content
Motion Plus: Custom, Blur Reduction: 10, Judder Reduction: 0

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2010 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
En net werd er nog gezegd dat movie geen optie meer was als ie op gamemode staat?

Ach ja ik zal toch ook wel de pech hebben dat ik een mva paneel krijg, dan gaat ie meteen retour en geef ik het echt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 19:55:
En net werd er nog gezegd dat movie geen optie meer was als ie op gamemode staat?

Ach ja ik zal toch ook wel de pech hebben dat ik een mva paneel krijg, dan gaat ie meteen retour en geef ik het echt op.
Klopt. Bij blu-ray heb ik hem op Standaard staan (omdat FILM niet beschikbaar is) maar de rest van de instellingen wel (ongeveer) zo. Voor andere bronnen (TV, mediaplayer) gebruik ik wel FILM mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 19:55:

...das wel wat sombertjes hoor. Ik ben blij blij dat ik bij de MM op deze manier aan mijn scherm ben gekomen. Je moet er een klein beetje moeite voor doen , maar dat is het imo absoluut waard.
Door alle info via Teakers/dit forum was het een uitdaging om het beste panel te bemachtigen. Ben er daarom dubbel zo blij mee dat het op deze manier gelukt is.... (dus, een ieder bedankt tot zover _/-\o_ ).

Enfin, ik hoop dat het jou ook lukt.. ik ga weer verder met Iron Man 2 op BluRay... op de Samsung :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 19:50:
[...]

...dit werkt goed. Zie wel dat ik dan beperkt ben ik het schuiven met de zwartwaardes.
Volgens mij heeft motion plus geen effect op de zwartwaardes.
Tenminste dat is mij met mijn 650 niet opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 21:15:
[...]

Volgens mij heeft motion plus geen effect op de zwartwaardes.
Tenminste dat is mij met mijn 650 niet opgevallen.
...bij custom/aangepast is die optie dan niet te gebruiken (...geloof ik, maar heb de tv net uitgezet. Morgen verder puzzelen...).

Lukt mij trouwens niet om in het fabrieksmenu te komen, volgens de beschrijving van http://www.digitalversus....ow-so-far-news-15457.html
Press Info, Menu, Mute and then restart the TV
Select the Advanced menu and press 0 four times in a row
... ik kom tot het weer aanzetten van de tv... dan ga ik naar het Advanced menu. Hier is de twijfel of ik het menu ook in moet, of dat ik blijf staan bij de tekst van Advanced menu.
Hoe dan ook, ... ik druk dan 4 maal op nul, maar er gebeurt niets. Waar gaat het niet goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 22:53:
[...]

...bij custom/aangepast is die optie dan niet te gebruiken (...geloof ik, maar heb de tv net uitgezet. Morgen verder puzzelen...).

Lukt mij trouwens niet om in het fabrieksmenu te komen, volgens de beschrijving van http://www.digitalversus....ow-so-far-news-15457.html

[...]
... ik kom tot het weer aanzetten van de tv... dan ga ik naar het Advanced menu. Hier is de twijfel of ik het menu ook in moet, of dat ik blijf staan bij de tekst van Advanced menu.
Hoe dan ook, ... ik druk dan 4 maal op nul, maar er gebeurt niets. Waar gaat het niet goed ?
Waarom zou je het servicemenu in willen? Alleen om dat paneeltype te checken? Ik zou het niet doen. Je hebt een SQ02 dus dat is goed. Alleen maar kans op rottigheid als je er wel per ongeluk iets in wijzigt. Bovendien ben je sowieso nog niet gewend aan de tv en lijkt het me daarom ook beter dat servicemenu even niet aan te komen. Maar goed, dat is mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 22:57:
[...]

Waarom zou je het servicemenu in willen? Alleen om dat paneeltype te checken? Ik zou het niet doen. Je hebt een SQ02 dus dat is goed. Alleen maar kans op rottigheid als je er wel per ongeluk iets in wijzigt. Bovendien ben je sowieso nog niet gewend aan de tv en lijkt het me daarom ook beter dat servicemenu even niet aan te komen. Maar goed, dat is mijn idee.
...soort van dubbelcheck.... maar je opmerking neem ik ter harte en blijf er dus vanaf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 19:47
Even een simpel vraagje:
Als ik de stekker van mijn tv (C650) even uit het stopcontact trek, loop ik dan het risico dat er instellingen verloren gaan? Instellingen van het beeld of geluid maakt me niks uit want die heb ik zo weer terug gezet, zolang de zenderinstellingen maar bewaard blijven. Op de plek waar ik mijn tv heb staan vindt hij namelijk geen zenders (nét te zwak signaal), dus anders zou ik de tv naar beneden moeten sjouwen om opnieuw zenders in te stellen en daarna weer terug naar boven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Ik dacht dat ik me niet gek zou laten maken door verschillende panelen, ik ben erg tevreden over mijn UE40c6700, maar vraag me toch wel af of het voor deze modellen ook wat uitmaakt wekl paneel er inzit, of dat het hierbij altijd dezelfde zijn.

Ook viel me laatst iets vreemds op..ik zal kijken of ik het kan omschrijven.
Ik zat naar een interview te kijken, en de geinterviewde had een, laten we zeggen, lang voorhoofd, ofwel kale kop. De man bewoog bijna niet, maar het beetje wat hij bewoog, zag je eigenlijk niet op het kale hoofd, het was alsof daar een gedeelte wat later of helemaal niet reageerde op de bewegingen van het beeld.
Ik meen me te herinneren dat dat juist de truuc was bij LCD/LED tv's, alleen de pixels vernieuwen die nodig zijn te vernieuwen, maar wil het wel eens zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
VAnTurenhout schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:13:
Ik dacht dat ik me niet gek zou laten maken door verschillende panelen, ik ben erg tevreden over mijn UE40c6700, maar vraag me toch wel af of het voor deze modellen ook wat uitmaakt wekl paneel er inzit, of dat het hierbij altijd dezelfde zijn.

Ik zat naar een interview te kijken, en de geinterviewde had een, laten we zeggen, lang voorhoofd, ofwel kale kop. De man bewoog bijna niet, maar het beetje wat hij bewoog, zag je eigenlijk niet op het kale hoofd, het was alsof daar een gedeelte wat later of helemaal niet reageerde op de bewegingen van het beeld.
Ik meen me te herinneren dat dat juist de truuc was bij LCD/LED tv's, alleen de pixels vernieuwen die nodig zijn te vernieuwen, maar wil het wel eens zeker weten.
Heb je iets van noise reduction aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Phusebox schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:14:
[...]

Heb je iets van noise reduction aanstaan?
Euh....? Misschien wel. Ik zal het eens moeten nakijken ;-)

[ Voor 58% gewijzigd door VAnTurenhout op 12-10-2010 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 19:52:
[...]
10p White Balance: ON
Interval 1 (R,G,B): 2 0 0
2: 0 0 -1
3: 0 0 -1
4: -1 0 -1
5: 0 0 0
6: 1 0 0
7: 0 0 -1
8: 0 1 -2
9: 0 2 -2
10: 0 2 -3
....ik kom niet bij die punten 2 t/m 8 om in te stellen ? Interval en RGB gaan goed, maar meer is er niet/zie ik niet. Ik zit in de Film mode, dus volgens mij moet ik er dan toch bij kunnen ? Waar ga ik mis ?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2010 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 13:06
Wekko306 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:47:
Even een simpel vraagje:
Als ik de stekker van mijn tv (C650) even uit het stopcontact trek, loop ik dan het risico dat er instellingen verloren gaan? Instellingen van het beeld of geluid maakt me niks uit want die heb ik zo weer terug gezet, zolang de zenderinstellingen maar bewaard blijven. Op de plek waar ik mijn tv heb staan vindt hij namelijk geen zenders (nét te zwak signaal), dus anders zou ik de tv naar beneden moeten sjouwen om opnieuw zenders in te stellen en daarna weer terug naar boven..
Met mijn C550 blijft het iig een paar uur bewaard, kan ik uit ervaring vertellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferre40
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-06-2022
Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 22:57:
[...]

Wat is het verschil tussen versie SQ01 en SQ02 ?
Ik heb een Samsung UE40B6000(VWXXH) sedert mei 2009, met versie SQ01 en Type 40P1UF0E.
In het servicemenu heb ik deze wel naar een B7000 verandert omwille voor USB-movie, maar heb deze terug gezet omwille dat ik nu een Blu-Ray van Samsung heb.
Kan je mij het verschil laten weten over die versie ?
En tevens wat de letter "P" betekent in Type ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan

Dat is dus de eerder genoemde ruisonderdrukking dat niet is uit te zetten. Met de mogelijk opties uit wordt het zeker minder, maar je krijgt het niet volledig weg (met beeld vanaf de tuner)
Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:17:
[...]

....ik kom niet bij die punten 2 t/m 8 om in te stellen ? Interva en RGB gaan goed, maar meer is er niet/zie ik niet. Ik zit in de Film mode, dus volgens mij moet ik er dan toch bij kunnen ? Waar ga ik mis ?
De (uit m'n hoofd) bovenste slider staat nu helemaal links op 1 en kun je veranderen naar 2 t/m 10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ShittyOldMan schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:28:
[...]

Dat is dus de eerder genoemde ruisonderdrukking dat niet is uit te zetten. Met de mogelijk opties uit wordt het zeker minder, maar je krijgt het niet volledig weg (met beeld vanaf de tuner)

[...]
Maar met een digitale decoder heb je daar geen last van? Ga zometeen namelijk kijken voor deze tv. Is toch wel een dealbreaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShittyOldMan schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:28:De (uit m'n hoofd) bovenste slider staat nu helemaal links op 1 en kun je veranderen naar 2 t/m 10)
....aha...juist. Die 'interval' kan je dus inderdaad verschuiven, en dan weer een stapje terug in het menu, om vervolgens steeds een nieuwe (RGB) waarde in te stellen. Dank, dank...

Moet wel zeggen dat de handleiding toch sterk tekort schiet in zijn volledigheid/duidelijkheid mbt de uitleg/instellingen. Enfin, daar is gelukkig GoT voor ;) (...maar anders had ik toch een fors deel van de instellingen niet (snel) begrepen...).

Wordt ongetwijfeld weer vervolgd.... :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2010 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit fenomeen komt mij niet bekend voor maar heb dan ook geen C6700 en ook geen LED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ferre40 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:53:
[...]

Ik heb een Samsung UE40B6000(VWXXH) sedert mei 2009, met versie SQ01 en Type 40P1UF0E.
In het servicemenu heb ik deze wel naar een B7000 verandert omwille voor USB-movie, maar heb deze terug gezet omwille dat ik nu een Blu-Ray van Samsung heb.
Kan je mij het verschil laten weten over die versie ?
En tevens wat de letter "P" betekent in Type ?
Geen flauw idee. Hier meer info: http://www.digitalversus....ow-so-far-news-15457.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ben ik net bij media markt om de tv te kopen met mijn vriendin, heeft dat ding ineens ontzettend slecht beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

De tv's in de mediamarkt hebben slecht beeld?
Tja, slechte input is slechte output.

Ik snap die lui daar ook echt niet. Hebben ze 100 HD tv's sluiten ze het aan op een SD signaal.

Als je daar de tv wilt kopen is het voor hen een kleine moeite om er een degelijk signaal op te zetten.
Verkijk je echter niet alleen op HD 1080p. Ook met coax moet het nog ergens op lijken.

[ Voor 43% gewijzigd door job op 12-10-2010 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:15:

Ik snap die lui daar ook echt niet. Hebben ze 100 HD tv's sluiten ze het aan op een SD signaal.
Er zijn genoeg MM die een HD signaal via HDMI invoeren in de tv's.

Sowieso kun je in de MM geen tv's vergelijken via het beeld. Ten eerste staan ze bijna allemaal afgesteld op 'dynamisch' of winkeldemo. Als je dat al kunt veranderen (niet bij iedere tv in de winkel zit een AB) zit je met de TL verlichting en tot slot heb je vaak alleen de MM promofilm die speelt en vergelijken vrijwel onmogelijk maakt.

M.a.w. in de winkel kun je vrijwel alleen een tv vergelijken op uiterlijk. Als je geluk hebt heeft een winkel een aantal tv's in een aparte donkere hoek staan waar je wel beter kunt vergelijken. Sommige MM en Saturns hebben van die hoeken voor bijv. alleen Panasonic of Philips. Maar als je voorkeurstv daar net niet staat heb je pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verkijk je echter niet alleen op HD 1080p. Ook met coax moet het nog ergens op lijken.
...en SD/coax is op de 40C630 prima te doen hoor. Wordt steeds blijer van mijn aanschaf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ferre40 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:53:
[...]

...zijn beide de beste serie van Samsung. Geen verschil. SQ3, SQ4 etc is al weer minder. Net als MVA.
Dus als je die eerste hebt (Q1 of Q2 dus) heb je de beste. Gewoon gaan genieten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox

Als je daar de tv wilt kopen is het voor hen een kleine moeite om er een degelijk signaal op te zetten.
Ze hadden een samsung decoder eraan hangen via hdmi, wel alle tv's op 1 decoder, maar digitaal is digitaal toch? Er zaten gewoon allemaal blokken in en beeld op sd kanalen was super wazig.

Heb alle instellingen gezet zoals ik ze hier heb gelezen, op film en ruisonderdrukking uit, motionplus op 10 en 0, etc.

Conclusie van mijn vriendin; "aan zo'n crap tv ga je dus geen geld uitgeven".

Heb zelf een aantal zenders op mogen zetten, rtl4, TMF, Eurosport.

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 12-10-2010 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:38:
[...]

Ze hadden een samsung decoder eraan hangen via hdmi, wel alle tv's op 1 decoder, maar digitaal is digitaal toch? Er zaten gewoon allemaal blokken in en beeld op sd kanalen was super wazig.

Heb alle instellingen gezet zoals ik ze hier heb gelezen, op film en ruisonderdrukking uit, motionplus op 10 en 0, etc.

Conclusie van mijn vriendin; "aan zo'n crap tv ga je dus geen geld uitgeven".
Nou dat ligt echt niet aan de tv maar aan de opstelling/decoder/signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:40:
[...]

Nou dat ligt echt niet aan de tv maar aan de opstelling/decoder/signaal.
Zelfs een crap decoder moet beter beeld geven, ik bedoel mijn oude Nokia decoder gaf via scart op een 4 jaar oude lcd 100x beter beeld.

Ben nu zelf ook enorm aan het twijfelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:46:
[...]

Zelfs een crap decoder moet beter beeld geven, ik bedoel mijn oude Nokia decoder gaf via scart op een 4 jaar oude lcd 100x beter beeld.

Ben nu zelf ook enorm aan het twijfelen
Kan een verkeerde kabel tussen zitten of een splitter of zo. Net die tv kan ook kapot zijn. Hoe dan ook, het zegt niks. Vraag anders of ze er een blu-rayspeler op kunnen zetten. Die staan vaak wel bij bepaalde tv's opgesteld en kunnen ze zo even aan de Samsung koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-07 17:49
Zit te denken over de 40 inch c750 (na van Sony afgestapt te zijn).. Moet je bij dat model ook op een bepaalde productiedatum / soort paneel letten?

Iemand ervaringen daar mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:50:
[...]

Kan een verkeerde kabel tussen zitten of een splitter of zo. Net die tv kan ook kapot zijn. Hoe dan ook, het zegt niks. Vraag anders of ze er een blu-rayspeler op kunnen zetten. Die staan vaak wel bij bepaalde tv's opgesteld en kunnen ze zo even aan de Samsung koppelen.
Ja maar ik wil ook scherp beeld hebben bij sd, is toch 90% van wat je kijkt.

Bluray geloof ik allemaal wel.

Maar goed, mijn kans is verkeken aangezien mijn vriendin, en ik ook, geen gok van zoveel geld wil nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:57:
[...]

Ja maar ik wil ook scherp beeld hebben bij sd, is toch 90% van wat je kijkt.

Bluray geloof ik allemaal wel.

Maar goed, mijn kans is verkeken aangezien mijn vriendin, en ik ook, geen gok van zoveel geld wil nemen.
Tja...maar wat is het alternatief? De Sony EX711. Ziet er wel mooi uit in elk geval.

Bovendien heeft niemand hier op Tweakers baggerbeeld met SD. Zal dus toch een specifiek probleem zijn bij die opstelling in de MM.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2010 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:17:
[...]

Tja...maar wat is het alternatief? De Sony EX711. Ziet er wel mooi uit in elk geval.
Over Sony lees ik te veel slechte verhalen van de 700 serie. Mooi is ie wel.

Tja wat voor referentie hebben de mensen hier? Ik heb nu dus een 37" Toshiba WL68 staan (HD ready), en die werd toen geroemd om zijn SD weergave. Het beeld is echt eindeloos veel scherper en rustiger. Even nagekeken en mijn huidige tv is dus een s-ips paneel.

Dat het aan de decoder of connector ligt kan ik me niet voorstellen aangezien het een HD decoder was, die via HDMI was aangesloten.

[ Voor 41% gewijzigd door Phusebox op 12-10-2010 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:19:
[...]

Over Sony lees ik te veel slechte verhalen van de 700 serie. Mooi is ie wel.

Tja wat voor referentie hebben de mensen hier? Ik heb nu dus een 37" Toshiba WL68 staan (HD ready), en die werd toen geroemd om zijn SD weergave. Het beeld is echt eindeloos veel scherper en rustiger. Even nagekeken en mijn huidige tv is dus een s-ips paneel.

Dat het aan de decoder of connector ligt kan ik me niet voorstellen aangezien het een HD decoder was, die via HDMI was aangesloten.
http://alatest.co.uk/apps...47%2Fpe3-34652563%2C33%2F
Mooie tv. Nog maar 3 jaar oud, dus echt snel heb je nog geen nieuwe nodig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:48:
[...]

http://alatest.co.uk/apps...47%2Fpe3-34652563%2C33%2F
Mooie tv. Nog maar 3 jaar oud, dus echt snel heb je nog geen nieuwe nodig :).
Nja nodig heb je het nooit. Is overigens ruim 3,5 jaar nu ;)

Wat me stoort is dat ik een klein bereik heb qua kleuren, ik mis veel details wat ik vooral merk met gamen en films. Plus natuurlijk geen full HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:19:
[...]
Even nagekeken en mijn huidige tv is dus een s-ips paneel.
...dan heb je dus de beste van de panel technieken.

Als je bij de MM de 40c630 nou gewoon koopt... meeneemt ...en thuis bekijkt.
Is het niks, ... dan tv retour en geldterug. Dat is het mooie van de MM.

Alternatief de Sony 40EX500 nog als optie welllicht ? Wordt vaak als dillemma genoemd in de keuze met de C630...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:25:
[...]

...dan heb je dus de beste van de panel technieken.

Als je bij de MM de 40c630 nou gewoon koopt... meeneemt ...en thuis bekijkt.
Is het niks, ... dan tv retour en geldterug. Dat is het mooie van de MM.

Alternatief de Sony 40EX500 nog als optie welllicht ? Wordt vaak als dillemma genoemd in de keuze met de C630...
MM doet helaas niet meer aan retour sinds een jaar ofzo. Tenzij het product ongebruikt is. Ga dus geen 600 euro risico lopen.

En ja S-IPS is misschien het beste, alhoewel ik dat betwijfel, dan nog is het 4 jaar oude techniek, moet tegenwoordig toch beter kunnen dacht ik dan?

[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 12-10-2010 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wreckage1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-09 17:44
Ik zit sterk te overwegen om de UE55C6700 te halen.
Heeft hier iemand ervaring met dit model en wat zijn jullie opmerkingen?
Afstand van de bank naar tv is ongeveer 4,5 meter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:29:
[...]

MM doet helaas niet meer aan retour sinds een jaar ofzo. Tenzij het product ongebruikt is. Ga dus geen 600 euro risico lopen.

En ja S-IPS is misschien het beste, alhoewel ik dat betwijfel, dan nog is het 4 jaar oude techniek, moet tegenwoordig toch beter kunnen dacht ik dan?
Ze zijn wel strenger geworden inderdaad. Onmogelijk is ruilen niet maar je moet een goede reden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:35:
[...]

Ze zijn wel strenger geworden inderdaad. Onmogelijk is ruilen niet maar je moet een goede reden hebben.
Ruilen, hmm dat zal nog wel gaan, maar geld terug?

Met als argument; deze tv heeft slecht beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 13:06
Ik heb een tv retour gebracht bij de MM omdat'ie geen ziggo ondersteunde terwijl me dat wel verteld was door de verkoper. De doos wel streng nagekeken (niet meer dan terecht) en ik kreeg cash geld terug. Geen probleem verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Raymond schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:44:
Ik heb een tv retour gebracht bij de MM omdat'ie geen ziggo ondersteunde terwijl me dat wel verteld was door de verkoper. De doos wel streng nagekeken (niet meer dan terecht) en ik kreeg cash geld terug. Geen probleem verder :)
Helaas staat de C630 op de officiele Ziggo lijst, dus die smoes kan ik niet meer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:37:
[...]Met als argument; deze tv heeft slecht beeld?
..."voldoet niet aan de verwachtingen" is de kreet die de ruil-deuren opent. Komen ze zelf ook mee aanzetten als ik iets terugbreng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:37:
[...]

Ruilen, hmm dat zal nog wel gaan, maar geld terug?

Met als argument; deze tv heeft slecht beeld?
Ja zoiets....met iets meer details over wat er dan slecht is. Het zal per MM en per medewerker verschillen wat een goede reden is of niet. Inderdaad is ruilen nog steeds niet een echt issue maar geld terug zal lastiger worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
Phusebox schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:02:
[...]

Maar met een digitale decoder heb je daar geen last van? Ga zometeen namelijk kijken voor deze tv. Is toch wel een dealbreaker.
Op zowel de hdmi als analoge ingang heb ik er inderdaad geen last van. Digitale coax kan ik niet checken. Analoog sd komt helaas niet eens in de buurt van een crt, maar vooralsnog erg goed voor een lcd. Ik had graag de sony ex500 willen proberen thuis, het is toch echt die of de c630.

Dat blokkenbeeld in de MM kan makkelijk aan de decoder liggen overigens, met een slecht signaal krijg je dat, ik neem niet aan dat ze perfect signaal hebben liggen door de hele winkel heen naar de decoder toe. Beetje als Digitenne, dat is ook al zo godse verrot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ShittyOldMan schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 01:32:
[...]

Op zowel de hdmi als analoge ingang heb ik er inderdaad geen last van. Digitale coax kan ik niet checken. Analoog sd komt helaas niet eens in de buurt van een crt, maar vooralsnog erg goed voor een lcd. Ik had graag de sony ex500 willen proberen thuis, het is toch echt die of de c630.

Dat blokkenbeeld in de MM kan makkelijk aan de decoder liggen overigens, met een slecht signaal krijg je dat, ik neem niet aan dat ze perfect signaal hebben liggen door de hele winkel heen naar de decoder toe. Beetje als Digitenne, dat is ook al zo godse verrot.
Ze hebben maar een decoder staan, dus die zal vast goed aangesloten zijn. Vanuit die decoder gaat alles via hdmi naar de tv's.

Overigens kan mijn huidige tv echt wel tippen aan een recente crt van een meter of 2.

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 13-10-2010 07:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pas geleden een LE37C630 aangeschaft, tot nu toe erg tevreden.
Vraagje over de interne DTV tuner: ik moet nog even over naar digitale tv (ZIggo hier) en ik hoef hier dus geen aparte ontvanger voor aan te schaffen. Wat me echter niet helemaal duidelijk is: als ik een HDTV pakket nemen, moet ik dan wél een losse (HDTV) ontvanger voor hebben of snapt de interne tuner dit zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 08:51:
Vraagje over de interne DTV tuner: ik moet nog even over naar digitale tv (ZIggo hier) en ik hoef hier dus geen aparte ontvanger voor aan te schaffen. Wat me echter niet helemaal duidelijk is: als ik een HDTV pakket nemen, moet ik dan wél een losse (HDTV) ontvanger voor hebben of snapt de interne tuner dit zelf?
Je CI+ module heeft niets met HD ontvangst te maken! Het enige wat deze doet is het decoderen van de aangeboden (gecodeerde) zenders. Als jouw TV verder full-hd is, zullen de HD-zenders (waar je een abonnement op hebt) gewoon in HD worden getoond. In het standaard pakket zijn dat iig: Ned1, 2, 3 en Eurosport HD (voorkeuze kanaal 74). Verder kun je je nog op het aanvullende HD-pakket abonneren.
Een DVB-C insteek module kan geen HD-kanaal decoderen/laten zien, een CI+ kan dit wel.
Als je TV CI+ ondersteund (kijk dit nadrukkelijk na!!!), dan kan je HD bekijken met een CI+ module. Als je TV alleen een DVB-C module aankan, dan past er geen CI+ in en kan je geen HD kjiken.
bron: http://ziggo-gebruikers.n...f089f611d3b278163&t=28445

En aanvullende uitleg/info : http://ziggo-gebruikers.n....php?p=267895&postcount=5

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2010 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Laatst online: 08:58
Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 08:51:
geen berucht zoem of brom geluid? of is dat eindelijk fixed

zit me namelijk ook te focussen op deze TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien m'n (overigens door Ziggo "goedgekeurde") TV CI+ ondersteunt kan ik dus een HD pakket aanschaffen zonder externe HD decoder?

Sorry als ik de reeds gegeven antwoorden niet helemaal begrijp, op dit gebeid ben ik echt een leek.

@Rubke: ik had er iets over gelezen idd, maar dit probleme ben ik niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 10:12:
Aangezien m'n (overigens door Ziggo "goedgekeurde") TV CI+ ondersteunt kan ik dus een HD pakket aanschaffen zonder externe HD decoder?

Sorry als ik de reeds gegeven antwoorden niet helemaal begrijp, op dit gebeid ben ik echt een leek.

@Rubke: ik had er iets over gelezen idd, maar dit probleme ben ik niet tegengekomen.
...even eenvoudig bellen met Ziggo kan ook verhelderend werken natuurlijk ;)

Let wel... ik heb speciaal de HD recorder-decoder aangeschaft (Cisko 8485), om gebruik te kunnen maken van opnemen/pauzeren etc van programma's. Aangezien ik nog geen recorder had, was dat voor mij een argument om niet voor de C+ module te gaan.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2010 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 10:16:
[...]

...even eenvoudig bellen met Ziggo kan ook verhelderend werken natuurlijk ;)
Was ik al wel van plan , maar elke info die ik op voorhand heb is welkom.
Let wel... ik heb speciaal de HD recorder-decoder aangeschaft (Cisko 8485), om gebruik te kunnen maken van opnemen/pauzeren etc van programma's. Aangezien ik nog geen recorder had, was dat voor mij een argument om niet voor de C+ module te gaan.
... is een goed argument.

Thanx voor alle info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 10:12:
Ja, moet kunnen. Ik heb NL 1, 2 en 3 in HD via de ingebouwde tuner met CI+ module. Dus een pakket gaat ook lukken. Persoonlijk kijk ik zelden naar andere zenders dan NL 1,2 en 3 dus voor mij voldoende. Kwaliteit van de andere zenders in SD valt me ook niet tegen maar HD is uiteraard mooier.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2010 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:46:
[...]

Helaas staat de C630 op de officiele Ziggo lijst, dus die smoes kan ik niet meer gebruiken.
Nog even wachten op de nieuwe Sony tv's? nieuws: Sony brengt tv's en blu-rayspelers op basis van Google TV uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Mwah, ik zie dat internetten op een tv niet zo zitten, heb ik een iPad voor. Daarnaast zijn het blijkbaar low-end panelen want je kunt niet EN die functies verwachten EN een prijs van $1400 voor het grootste formaat.

Denk dat ik maar gewoon nog heel lang met deze tv moet doen, aangezien steeds minder matte schermen uitkomen en ik echt een enorme hekel heb aan glanzende schermen (als dat niet zo was ging ik wel voor plasma).

[ Voor 15% gewijzigd door Phusebox op 13-10-2010 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 12:59:
[...]Denk dat ik maar gewoon nog heel lang met deze tv moet doen, aangezien steeds minder matte schermen uitkomen en ik echt een enorme hekel heb aan glanzende schermen (als dat niet zo was ging ik wel voor plasma).
...de C630 is gelukkig erg mat. De C650 zou al teveel glimmen vermoed ik zo. De Panasonic plasma die ik op het oog had (42S20) was toch ook beduidend glanzender als de C630, ondanks matte coating.
Was voor mij dus in ieder geval een argument om voor LCD te kiezen.
Maar ik herken je dilemma hoor ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2010 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 12:52:
[...]
Ja, moet kunnen. Ik heb NL 1, 2 en 3 in HD via de ingebouwde tuner met CI+ module. Dus een pakket gaat ook lukken. Persoonlijk kijk ik zelden naar andere zenders dan NL 1,2 en 3 dus voor mij voldoende. Kwaliteit van de andere zenders in SD valt me ook niet tegen maar HD is uiteraard mooier.
...de harddisk decoder die ik heb, schaalt de niet-HD kanalen trouwens ook bijzonder aardig op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Net een LE40C630 gekocht, maar ik krijg de voet niet onder de tv gemonteerd! 8)7

Er blijft ruimte tussen de onderkant van de tv en het aanzetstuk en de schroefgaten zijn daardoor niet recht waardoor de schroeven er niet ingaan. Al vanalles geprobeerd met voorzichtig kantelen enzo, maar niets lijkt te werken. Doe ik nu iets fout of is er iets mis met de tv?

Afbeeldingslocatie: http://img819.imageshack.us/img819/1269/img2258z.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img89.imageshack.us/img89/2506/img2259l.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img827.imageshack.us/img827/2457/img2260m.th.jpg

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Winnetou schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 22:13:
Net een LE40C630 gekocht, maar ik krijg de voet niet onder de tv gemonteerd! 8)7

Er blijft ruimte tussen de onderkant van de tv en het aanzetstuk en de schroefgaten zijn daardoor niet recht waardoor de schroeven er niet ingaan. Al vanalles geprobeerd met voorzichtig kantelen enzo, maar niets lijkt te werken. Doe ik nu iets fout of is er iets mis met de tv?

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Misschien even helemaal opnieuw beginnen. Liefst met 2 personen, werkt vaak handiger met dit formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 22:25:
[...]Misschien even helemaal opnieuw beginnen. Liefst met 2 personen, werkt vaak handiger met dit formaat.
Haa ja dat heb ik ook gedaan, alleen zou ik hem er niet zo makkelijk op krijgen. Al 5x eraf gehaald en ondersteboven etc. geprobeerd, maar óf we doen iets structureel fout (hoeveel kun je nou fout doen :?) of er klopt gewoon iets niet. Normaal gesproken moet het toch heel eenvoudig zijn lijkt me.

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Kun je met de c630/650 ook via hdmi dolby digitale doorsturen naar de optical out? In verband met aansluiten van mijn receiver. Normaal gaat de Xbox Naarden receiver maar om game/pc mode te krijgen koet ik rechtstreeks naar de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Winnetou schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 22:48:
[...]

Haa ja dat heb ik ook gedaan, alleen zou ik hem er niet zo makkelijk op krijgen. Al 5x eraf gehaald en ondersteboven etc. geprobeerd, maar óf we doen iets structureel fout (hoeveel kun je nou fout doen :?) of er klopt gewoon iets niet. Normaal gesproken moet het toch heel eenvoudig zijn lijkt me.
Unboxing video met installatie YouTube: Unboxing Samsung LE40C650! Spoel direct maar door naar minuut 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 22:57:
Kun je met de c630/650 ook via hdmi dolby digitale doorsturen naar de optical out? In verband met aansluiten van mijn receiver. Normaal gaat de Xbox Naarden receiver maar om game/pc mode te krijgen koet ik rechtstreeks naar de tv.
Als 5.1 audio wordt ingevoerd via HDMI (van bijvoorbeeld een DVD speler) dan gaat dat niet de tv uit via optical out. Alleen 5.1 dat binnenkomt via een aangesloten USB apparaat gaat via optical out naar de receiver.
Zijn nog een paar melding hierover in dit topic. Al wel even terug.

In de manual staat dit:

DIGITAL AUDIO OUT (OPTICAL) ␣ Wanneer een digitaal audiosysteem op de DIGITAL AUDIO OUT (OPTICAL)-aansluiting wordt aangesloten,
moet u het volume van zowel de tv als het audiosysteem verlagen.
␣ 5.1-kanaals audio (5.1 CH) is mogelijk wanneer de tv op een extern apparaat is aangesloten dat dit ondersteunt.
␣ Wanneer de ontvanger (thuisbioscoop) is ingeschakeld, hoort u alleen geluid via Optical-aansluiting van de tv. Wanneer de tv een DTV-signaal ontvangt, zendt de tv een 5.1-kanaalsgeluid naar de ontvanger van de thuisbioscoop. Wanneer de bron een digitaal component is, zoals een dvd-speler/blu-rayspeler/kabelbox/ satellietontvanger (STB) en dit via HDMI op de tv is aangesloten, geeft de ontvanger van de thuisbioscoop alleen 2-kanaalsgeluid weer. Als u 5.1-kanaalsgeluid wilt horen, sluit u de digitale uitgang van de dvd-speler/ blu-rayspeler/kabelbox/satellietontvanger (STB) rechtstreeks op een versterker of thuisbioscoop aan.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2010 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Phusebox schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 22:57:Kun je met de c630/650 ook via hdmi dolby digitale doorsturen naar de optical out?
Als je de zoekfunctie rechtsboven gebruik zal je zien dat dit uitgebreid besproken is.
In de handleiding staat het trouwens ook uitgelegd.

edit: jammer het is hierboven al verteld.
Ik krijg het idee dat dit topic langzamerhand verstrandt in een herhaling van telkens dezelfde vragen.

[ Voor 19% gewijzigd door job op 13-10-2010 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 23:12:
[...]

Als 5.1 audio wordt ingevoerd via HDMI (van bijvoorbeeld een DVD speler) dan gaat dat niet de tv uit via optical out. Alleen 5.1 dat binnenkomt via een aangesloten USB apparaat gaat via optical out naar de receiver.
Zijn nog een paar melding hierover in dit topic. Al wel even terug.

In de manual staat dit:

DIGITAL AUDIO OUT (OPTICAL) ␣ Wanneer een digitaal audiosysteem op de DIGITAL AUDIO OUT (OPTICAL)-aansluiting wordt aangesloten,
moet u het volume van zowel de tv als het audiosysteem verlagen.
␣ 5.1-kanaals audio (5.1 CH) is mogelijk wanneer de tv op een extern apparaat is aangesloten dat dit ondersteunt.
␣ Wanneer de ontvanger (thuisbioscoop) is ingeschakeld, hoort u alleen geluid via Optical-aansluiting van de tv. Wanneer de tv een DTV-signaal ontvangt, zendt de tv een 5.1-kanaalsgeluid naar de ontvanger van de thuisbioscoop. Wanneer de bron een digitaal component is, zoals een dvd-speler/blu-rayspeler/kabelbox/ satellietontvanger (STB) en dit via HDMI op de tv is aangesloten, geeft de ontvanger van de thuisbioscoop alleen 2-kanaalsgeluid weer. Als u 5.1-kanaalsgeluid wilt horen, sluit u de digitale uitgang van de dvd-speler/ blu-rayspeler/kabelbox/satellietontvanger (STB) rechtstreeks op een versterker of thuisbioscoop aan.
Pff weet gelijk weer waarom ik liever een Engelse manual heb, vage vertalingen.

Toch vaag dat dit er niet in zit, dacht toch wel dat dat standaard was. Wel een enorm minpunt dus. Nu kan ik of mijn Xbox aansluiten in pc mode OF dolby digital hebben...
job schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 23:17:
[...]
Als je de zoekfunctie rechtsboven gebruik zal je zien dat dit uitgebreid besproken is.
In de handleiding staat het trouwens ook uitgelegd.

edit: jammer het is hierboven al verteld.
Ik krijg het idee dat dit topic langzamerhand verstrandt in een herhaling van telkens dezelfde vragen.
Zielig hoor dat je het jammer vind dat iemand me helpt. Got zoekfunctie is zwaar klote.

[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 13-10-2010 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 23:24:
[...]
Toch vaag dat dit er niet in zit, dacht toch wel dat dat standaard was. Wel een enorm minpunt dus. Nu kan ik of mijn Xbox aansluiten in pc mode OF dolby digital hebben...

Zielig hoor dat je het jammer vind dat iemand me helpt. Got zoekfunctie is zwaar klote.
Ik denk dat Job het niet zo bedoelt, tenminste dat lijkt me sterk :). Anyways, als je dolby invoert als trefwoord kun je het wel vinden.

Oplossing: Xbox audio out direct naar receiver? Eventueel geluidsvertraging instellen op Xbox, als dat tenminste kan?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2010 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 00:02:
[...]

Ik denk dat Job het niet zo bedoelt, tenminste dat lijkt me sterk :). Anyways, als je dolby invoert als trefwoord kun je het wel vinden.

Oplossing: Xbox audio out direct naar receiver? Eventueel geluidsvertraging instellen op Xbox, als dat tenminste kan?
Helaas heb ik niet genoeg optische ingangen op mijn receiver voor alle apparatuur, dus zou ik toch weer concessies moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 06:58:
[...]

Helaas heb ik niet genoeg optische ingangen op mijn receiver voor alle apparatuur, dus zou ik toch weer concessies moeten doen.
Ik snap het probleem. Vraag me af hoe andere merken tv's dat geregeld hebben. Misschien toch de Sony Google TV in 2011 ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 08:19:
[...]

Ik snap het probleem. Vraag me af hoe andere merken tv's dat geregeld hebben. Misschien toch de Sony Google TV in 2011 ;).
Leuk en aardig die google functies, maar wordt toch weer een glanzende tv, wat ik niet wil, en driekwart werkt toch niet in Europa laat staan Nederland.

Daarnaast is het design echt lelijk, vooral die voet 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 08:30:
[...]

Leuk en aardig die google functies, maar wordt toch weer een glanzende tv, wat ik niet wil, en driekwart werkt toch niet in Europa laat staan Nederland.

Daarnaast is het design echt lelijk, vooral die voet 8)7 8)7
Die voet zou ik in het echt moeten zien om te kijken of ie echt lelijk is. Soms kan zoiets in het echt heel anders uitpakken. Heb inmiddels een topic over die tv geopend. Helaas geen draaibare voet, dat vind ik een groter minpunt. De mate waarin het scherm glanst vind ik nog lastig te beoordelen. Beperkt zoals de EX700/711 of toch enorm veel zoals de NX serie (voorbeeld: http://www.flatpanelshd.com/pictures/sonynx700_small1.JPG), ok...dit is nogal zwaar offtopic geloof ik ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDee
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-08 16:30
ik heb namelijk ook de LE37C630 gehaald 3 weken terug en sinds begin geeft hij ook een brom geluid ( zacht ) aan de achterkand bij de voeding stekker. Hellaas zie ik dat er meedere mensen problemen hebben..

wat zou ik er aan kunnen doen ? gewoon omruilen ?

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DonDee schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 10:21:
ik heb namelijk ook de LE37C630 gehaald 3 weken terug en sinds begin geeft hij ook een brom geluid ( zacht ) aan de achterkand bij de voeding stekker. Hellaas zie ik dat er meedere mensen problemen hebben..

gr
Ja en ruilen voor 40 inch. Of Samsung bellen maar vermoedelijk komen ze alleen langs voor 40 inch of meer. Proberen kan altijd natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Laatst online: 08:58
DonDee schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 10:21:

gr
ben benieuwd wat eruit komt dan, aangezien ik dit model graag wil kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Ik heb sinds deze week de samsung LE32C530.. weet iemand waar ik een setup kan vinden voor de beste tv/beeld-instellingen?

Mode: Standard
Backlight: 5
Contrast: 95
Brightness: 43
Sharpness: 20 (Many ppl prefer to keep this at 0, but i like a little sharpness)
Color: 50
Tint (G/R): G50/R50
Advanced Settings
Black Tone: Off
Dynamic Contrast: Low
Shadow Detail: -2
Gamma: 0
RGB Only Mode: Off
Color Space: Auto
White Balance: Default (I don't know how to calibrate this)
Flesh Tone: 0
Edge Enhancement: On
Picture Options
Color Tone: Warm 2
Size: Screen Fit
Digital Noise Filter: Off
Mpeg Noise Filter: Off
HDMI Black Level: Low

bovenstaande settings gevonden op een forum.. iemand een betere?

[ Voor 82% gewijzigd door ind0mi op 14-10-2010 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 10:48:
[...]

Ja en ruilen voor 40 inch. Of Samsung bellen maar vermoedelijk komen ze alleen langs voor 40 inch of meer. Proberen kan altijd natuurlijk.
Heeft de 40 inch dit probleem niet dan?
Ik ga morgen nog een keer naar de Mediamarkt met een dvd om het "sd beeld" te testen. Maar ben bang dat ik gewoon het "smoothing" zie waar men het in de review van hdtvtest.co.uk over heeft. Thuis nog eens gekeken, en op de Sony W4500 van mijn ouders, die hebben allebei beduidend veel beter beeld, correctie veel scherper beeld bij SD weergave.

Op de Samsung C630/C650 lijkt het net of iemand de tv heeft ingesmeerd met een of andere smurrie waardoor alles wazig wordt.

[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 14-10-2010 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3nzym3
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-08 20:12
Winnetou schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 22:13:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik had (nee: heb), exact hetzelfde probleem met mijn LE46C650....

Schroefgaten zijn bij mij niet exact op lijn met hoe de tv op de voet dient te komen.

Als ik alle schroeven aandraai staat de tv scheef op de voet |:( . (wel 5 x opnieuw geprobeert met 2 man, irri...).
Heb er toen maar voor gekozen 2 schroeven niet te gebruiken.. nu staat hij goed (lees:recht). Niet echt een oplossing dat begrijp ik :+, maar aangezien er verder weinig kan gebeuren met de TV vind ik het wel ok op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
Phusebox schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 13:15:
[...]

Ik ga morgen nog een keer naar de Mediamarkt met een dvd om het "sd beeld" te testen. Maar ben bang dat ik gewoon het "smoothing" zie waar men het in de review van hdtvtest.co.uk over heeft. Thuis nog eens gekeken, en op de Sony W4500 van mijn ouders, die hebben allebei beduidend veel beter beeld, correctie veel scherper beeld bij SD weergave.

Op de Samsung C630/C650 lijkt het net of iemand de tv heeft ingesmeerd met een of andere smurrie waardoor alles wazig wordt.
In de 37" zit als het goed is een zooi onderdelen die bemeten zijn voor de 32", de rest heeft dat niet. Verder is het geloof ik ook zo dat de 37" en de 46" nooit van samsung komen omdat ze dat formaat panelen niet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:11

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

ShittyOldMan schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 15:00:
[...]

In de 37" zit als het goed is een zooi onderdelen die bemeten zijn voor de 32", de rest heeft dat niet. Verder is het geloof ik ook zo dat de 37" en de 46" nooit van samsung komen omdat ze dat formaat panelen niet maken.
Bij andere formaten komen de panelen ook regelmatig niet bij Samsung vandaan :( .

Ik heb zeker geen verhaal als ik drie maanden na aankoop bij de MM ga mekkeren dat het geen samsung paneel is?

* Blaat vindt het jammer dat de Sony EX302 die hij eerst had (waar WEL een Samsung PVA in zat) verschrikkelijk veel ghosting had.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
R420R schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 17:19:
[...]

Bij andere formaten komen de panelen ook regelmatig niet bij Samsung vandaan :( .

Ik heb zeker geen verhaal als ik drie maanden na aankoop bij de MM ga mekkeren dat het geen samsung paneel is?

* Phusebox vindt het jammer dat de Sony EX302 die hij eerst had (waar WEL een Samsung PVA in zat) verschrikkelijk veel ghosting had.
Welke tv heb je nu dan? En blijkbaar niet tevreden over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:11

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Ik heb nu een Samsung LE32-B550 met een AC07 (dus een AUO A-MVA) paneel.

Op zich ben ik best tevreden over de tv, op de zwartwaardes na. Ik vind de zwarte balken die je soms hebt storend grijs als er wat minder licht in de kamer is.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 13:15:
[...]

De Samsung scoort in diezelfde test juist zeer goed op SD beeld. Dat 'light temporal smoothing' is alleen bij HD en is verminderd door een software update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R420R schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 18:57:
Ik heb nu een Samsung LE32-B550 met een AC07 (dus een AUO A-MVA) paneel.

Op zich ben ik best tevreden over de tv, op de zwartwaardes na. Ik vind de zwarte balken die je soms hebt storend grijs als er wat minder licht in de kamer is.
Er moet wel iets kapot zijn of sprake zijn van een verborgen gebrek waar je nu pas achter komt. Ook dat verborgen gebrek moet dus een gebrek zijn en geen normale eigenschap. Dat er een ander paneel in zit is geen gebrek, wel als dit andere paneel het apparaat minder goed laat functioneren. Je moet dus richting verkoper aangeven wat er precies minder goed werkt door dat andere paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hmm hoe kom er nou weer bij dat je met de C630/C650 ook tv kon opnemen? :S Heb ik al die tijd in mijn kop gehad, maar kan dus niet blijkt nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 13:24:
Hmm hoe kom er nou weer bij dat je met de C630/C650 ook tv kon opnemen? :S Heb ik al die tijd in mijn kop gehad, maar kan dus niet blijkt nu.
Klopt, hij kan veel maar dat niet. De C630 heeft ook geen internettv, de C650 wel. Op te lossen door in januari 2011 die nieuwe Google TV blu-rayspeler van Sony te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 13:25:
[...]

Klopt, hij kan veel maar dat niet. De C630 heeft ook geen internettv, de C650 wel. Op te lossen door in januari 2011 die nieuwe Google TV blu-rayspeler van Sony te kopen.
Mja ok, mijn keuze voor de 630 is alleen omdat ik de 650 lelijk vind... pff kan echt niet beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 13:45:
[...]

Mja ok, mijn keuze voor de 630 is alleen omdat ik de 650 lelijk vind... pff kan echt niet beslissen.
Panasonic vind je niet mooi zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nee plasma valt af vanwege reflecties. Sta nu in de winkel en heb nog steeds het idee dat sd wazig is ze willen ook geen dvd speler aansluiten om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Pff ik ga na drie keer kijken weer zonder tv naar huis.
Heb ik me over het iets wazigere beeld heen gezet, begint het mega te schokken bij pannende beelden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:14:
Pff ik ga na drie keer kijken weer zonder tv naar huis.
Heb ik me over het iets wazigere beeld heen gezet, begint het mega te schokken bij pannende beelden...
Volgens mij ben je bij een verkeerde MM , dwz deugt de opstelling daar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:22:
[...]

Volgens mij ben je bij een verkeerde MM , dwz deugt de opstelling daar niet.
Het is gewoon een hd decoder via hdmi. Heb alle instellingen al geprobeerd.
Ik haat mezelf omdat ik niet kan beslissen. Kon je maar gewoon zo'n ding thuis uitproberen in normale omstandigheden... *zucht*

[ Voor 19% gewijzigd door Phusebox op 15-10-2010 16:11 ]

Pagina: 1 ... 35 ... 75 Laatste