Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van der Ende
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 15:39
Hallo,

Misschien hebben meer mensen last van het volgende probleem:

Sinds enige tijd heb ik storing op bijvoorbeeld het Ziggo infokanaal en preview tv
(gelukkig bij overige zenders niet). Ik ben erachter gekomen dat dit alleen optreed
als ik een wireless dongle in de TV heb zitten.

Als ik de dongle eruit haal of met mijn hand de ruimte tussen de kabel en de wifi
dongle hou is de storing al verholpen en het beeld normaal.

Hopelijk is het opgelost na het aansluiten van een beter afgeschermde stekker voor de coaxkabel.
Dit zal ik dan nog even posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 12:21

alwinus

Tweaked

Staat ook een stuk over in de handleiding. Ook de oplossing. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

Verwijderd schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 15:54:
Ik begin nu toch grote twijfels te krijgen over de aankoop van een LE40C550.

Ik begrijp nu dat het onmogelijk is HD 24P soepel af te spelen op een 50 hz lcd. Voor TV kijken zag ik de meerwaarde van 100 hz niet, ook niet na het te hebben bekeken in winkels en bij anderen thuis.
Die hadden echter geen HD 24p materiaal. Als ik nu bijvoorbeeld de BBC Earth serie bekijk is het duidelijk niet vloeiend bij pannen. Dan was een HD uitzending van de EO van een aflevering van de serie toch een stuk prettiger om naar te kijken.
...
De Planet Earth Blu Ray is geen goede graadmeter. De beginshots zijn niet in 24 Hz geschoten en slecht omgezet. Ik had hetzelfde. Andere shots zijn dan weer wel goed. Gelukkig las ik dezelfde klachten over Planet Earth hier en daar.

Als je daarnaast ook een PS3 gebruikt kan het ook daaraan liggen. In diverse tests komt de PS3 als 'minste' naar voren als judder vrij afspelen. Dedicated spelers speelde diverse Blu rays juddervrij af waar de PS3 'faalde'.

Een 100Hz tv doet het niet beter per definitie niet beter. Het gaat erom of de TV kan schakelen naar bv 48Hz of 72Hz. In ieder geval een veelvoud van 24Hz. Zo zijn er tv's die 200Hz doen maar bij films vind ik dat niet prettig. Alles wordt te smooth en de filmlook gaat verloren. Maar goed dat is mijn ervaring.

Kijkhoek vind ik ook wel wat tegenvallen maar nog acceptabel. Ligt er ook aan wat voor paneel je erin hebt zitten. De vlekken en strepen op het beeld ken ik niet. Ik zou bijna zeggen dat je een CN panel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 11:03
Ik kon mijn LE37B651 nooit updaten naar 3000.2 maar dit bestand hebben ze blijkbaar vandaag verandert want nu wil het wel en 3001.1 is toch de nieuwer? dus eerst 3000.2 er op en dan 3001.1? vandaar ook de step 1 en 2?

Is er veel verandert met de nieuwe firmware? want ik zit nu op 1003.2

http://www.samsung.com/be...pe=prd_detail&tab=support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

volgens mij kan je direct de nieuwe fw erop zetten, vorige updates zijn daarin meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 11:03
Ja dat wou juist niet, want eerst moet 3000.2 er op en dan 3001.1, vandaar ook de stappen 1 en 2 en het is mooi dat ze 3000.2 vandaag hebben gefikst (bestand is kleiner gemaakt) en nu kon ik ook de laatste firmware 3001.1 installeren en ik moet zeggen dat het menu een stukke sneller gaat! :)

[ Voor 22% gewijzigd door WhySoSerious? op 05-10-2010 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 07:29
Ik zie net dat er nieuwe firmware is (UE40C6700). Ter info even wederom op de Poolse website gekeken voor de changelog, maar dit keer is deze nog niet gewijzigd. Dus wat de wijzigingen inhouden is mij een raadsel. Er zal neem ik aan een update voor de 6, 7, 8 en 9 serie zijn.

Het gaat om versie 2003.0.

[ Voor 13% gewijzigd door Tupel op 05-10-2010 22:40 ]

I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werewolf336
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-08-2020
Ik zag een paar maanden terug een bericht over nieuwe widgets (ook in dit topic).
http://www.samsung.com/nl...q=18347&gltype=globalnews

Dit bericht is van 23 maart 2010
Hierbij worden de volgende Widgets aangekondigd:
• Nu.nl: het laatste nieuws van Nu.nl op de TV
• NOS: bekijk het laatste NOS journaal wanneer het je uitkomt
• Buienradar: bekijk de buienradar voor je regio, Nederland of Europa
• Fileindex: het meest actuele overzicht van de files op de weg
• 9292: plan op je TV je reis met het openbaar vervoer
• ABN AMRO: recente beursberichten, overzicht van de belangrijkste koersen en indices, toegang tot je schaduwportefeuille en tickertape met koersinformatie
• Quoteweb: overzicht van de financiële markten in Europa en de Verenigde Staten
• Hyves: de eerste volledige Hyves-applicatie voor de TV
• Funda: ontdek je droomhuis in het actuele aanbod van huizen in Nederland
• Just Eat: bestel via je TV een menu bij een restaurant dat bij jou in de buurt bezorgt
• Panorama: bekijk panorama.nl met de spectaculairste filmpjes en foto’s van de dag
• TV Gids: de meest actuele en handigste TV-gids
• Cinenews.nl: alle film- en bioscoopinformatie op een rij
• MovieMAX: met de Video on Demand-service kun je de nieuwste films bestellen en direct bekijken.
Ik heb (zoals elders in dit topic al vermeld staat) de Widgets gereset en ingesteld op Nederlands,maar nog steeds niet deze widgets.
Ik heb slechts de volgende 17:
DriveCast
Blueshots
Yahoo! Weather
Ya.Probki
WeeWee Kitty
Maps TV
Twitter
Buienradar
Forever Player
Yahoo! News
Texas Hold'em
Yahoo! Finance
Sudoku
Flickr
USA Today Sports
YouTube
Quizzmaster
Is er iemand die al wel de nieuwe Widgets heeft en mij kan vertellen hoe ik ze kan krijgen?
Ik heb ook pas de laatst beschikbare firmware geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlyEragon schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 16:37:
[...]

Van strepen heb ik zelf niks van gemerkt en dat 24p gedoe merk ik ook niet. Films zien er gewoon netjes uit zoals het hoort, superscherp en ook de zwartwaardes/contrast vind ik voor een budget LCD supergoed. Misschien heb je een maandagochtend model ?
De scherpte, zwartwaardes en contrast (met eigen instellingen) vind ik ook prima.
Maar heb jij ook een C550 of een ander model ? Als je een ook een 50 hz model hebt begrijp ik niet hoe jij dan geen last kan hebben van niet soepel lopende pans bij 24p.

Ik overweeg hem i.v.m. het 24p verhaal toch te ruilen voor een 100 hz model.De C630,650, als het even kan met Samsung paneel, of toch weer een LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 17:30:
[...]
Kijk je het 24p materiaal via hdmi? Geeft de tv ook werkelijk aan dat hij overschakelt naar 24p?
Als dat niet zo is dan staat je tv op 50hz en dan krijg je inderdaad schokkend beeld.

edit: ik kan de specs niet zo snel vinden, maar ik vraag me dus af of je tv wel 24hz ondersteund.
Als hij dat niet kan is het inderdaad niet handig om zo'n tv te kopen als je 24p materiaal wilt kijken.
Ja, via HDMI.
En nee, de tv blijft wat ik ook probeer 50 hz aangeven.

Dus toch terug brengen en een 100 hz halen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 01:38:
[...]

Ja, via HDMI.

Dus toch terug brengen en een 100 hz halen ?
De c550 ondersteund wel degelijk 24Hz. Als ik mijn PS3 24Hz laat uitsturen dan switched mijn tv automatisch naar 1080p24Hz. Dus dat kan wel degelijk. Ondersteund jouw blu ray speler dat wel. Lees ook ff mijn post een paar posts terug. Staat wat meer in over Planet Earth, Blu Ray en ondersteuning voor 24Hz (een 100Hz hoeft overigens geen ondersteuning te hebben voor 24Hz).

Ook een 50Hz tv kan 1080p24 vloeiend afspelen zolang die maar kan schakelen naar bv 48Hz (een veelvoud van 24Hz. Een 100Hz tv die niet kan schakelen geeft dus het beeld ook niet vloeiend weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:02

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Werewolf336 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 23:52:
Ik zag een paar maanden terug een bericht over nieuwe widgets (ook in dit topic).
http://www.samsung.com/nl...q=18347&gltype=globalnews

Dit bericht is van 23 maart 2010
Hierbij worden de volgende Widgets aangekondigd:

[...]

Ik heb (zoals elders in dit topic al vermeld staat) de Widgets gereset en ingesteld op Nederlands,maar nog steeds niet deze widgets.
Ik heb slechts de volgende 17:

[...]

Is er iemand die al wel de nieuwe Widgets heeft en mij kan vertellen hoe ik ze kan krijgen?
Ik heb ook pas de laatst beschikbare firmware geactiveerd.
Welk land en taal heb je bij de initialisatie ingesteld?
Zelf heb ik op mijn C750 de meeste van de widgets die je in de eerste lijst opnoemde (behalve Funda, JustEat en MovieMax), daarnaast heb ik er ook een aantal van lijst 2. Ook heb ik hier widgets die niet op jouw lijst staan (Facebook, Google Earth, Picasa, en een flinke lijst van allerlei spellen).

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-09 12:22
Ik zoek me suf naar een nieuwe tv. Ben ook aan het kijken geweest naar de Samsungs. Must voor mij is 100HZ, 3xhdmi aan de achterkant, beter beeld dan ik nu heb (maar dat hebben ze allemaal wel volgens mij, heb nu een hd-ready toshiba wl68p) en een acceptable input lag.

Nou heb ik gekeken naar het populaire model, de 40C650, maar ik walg een beetje van dat lelijk rood wat ze erin stoppen, en die bult aan de onderkant. Zag op de Samsung de 40C654, zelfde tv, mooier design, maar die is nergens te vinden. Als alternatief is er dan nog de 40C750, maar die heeft weer een extreem lelijke voet.
Over de C6700 serie lees ik alleen maar slechte verhalen eigenlijk.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:49
Na 3 dagen zie je echt het design van een tv niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Raymond schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 08:55:
Na 3 dagen zie je echt het design van een tv niet meer.
Ehm, jawel hoor. Ik heb me jaren geërgerd aan lelijke surround speakers die nu gelukkig vervangen zijn. Ik stoor me al aan een wii sensor balk op de tv (die er bij mij dus ook niet op ligt).

Die Samsungs kunnen echt niet, tenzij je in een woonwagen woont met kitsch interieur. Snap niet wie dat bedenkt. Smaak is persoonlijk, maar mijn hersens weigeren zoveel geld te betalen voor zoiets lelijks. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werewolf336
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-08-2020
Chrasher schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 07:52:
[...]

Welk land en taal heb je bij de initialisatie ingesteld?
Zelf heb ik op mijn C750 de meeste van de widgets die je in de eerste lijst opnoemde (behalve Funda, JustEat en MovieMax), daarnaast heb ik er ook een aantal van lijst 2. Ook heb ik hier widgets die niet op jouw lijst staan (Facebook, Google Earth, Picasa, en een flinke lijst van allerlei spellen).
Nederlands...

Vaag hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17

job

Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 01:38:
Ja, via HDMI.
En wat voor apparaat speel je het mee af.
Een 24hz opname moet natuurlijk wel daadwerkelijk als 24hz worden uitgestuurd, dus even de instellingen nakijken.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 06-10-2010 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 08:57:
[...]

Ehm, jawel hoor. Ik heb me jaren geërgerd aan lelijke surround speakers die nu gelukkig vervangen zijn. Ik stoor me al aan een wii sensor balk op de tv (die er bij mij dus ook niet op ligt).

Die Samsungs kunnen echt niet, tenzij je in een woonwagen woont met kitsch interieur. Snap niet wie dat bedenkt. Smaak is persoonlijk, maar mijn hersens weigeren zoveel geld te betalen voor zoiets lelijks. :+
Als de tv groot is en nogal bepalend in de woonkamer komt is de rode uitstulping bij de C650 inderdaad lelijk en kitsch. Snap ook absoluut niet waarom Samsung in zoveel tv's dat rood stopt. Bij Panasonic snap ik de designers trouwens ook niet. En Sony met die metaalkleurige strips in sommige modellen ook niet.

De C630 ziet er mooi uit. En inderdaad de C652/654 ook, maar zoals je zelf al constateert slecht leverbaar. De C630 is een C650 maar zonder internettv en heeft een mat scherm ipv glans. Zelf vind ik dit laatste een voordeel. Alternatief is een ander merk: Sony heeft ook een aantal aardige modellen maar ook daar vind ik de zilverkleurige strip bij de EX500/EX700 dus niet mooi. De EX711 heeft een zwart metallic strip en is daarmee wel mooi. Dat is echter een Edge LED tv en zit qua prijsklasse een paar honderd euro hoger.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2010 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

Phusebox schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 08:51:
Ik zoek me suf naar een nieuwe tv. Ben ook aan het kijken geweest naar de Samsungs. Must voor mij is 100HZ, 3xhdmi aan de achterkant, beter beeld dan ik nu heb (maar dat hebben ze allemaal wel volgens mij, heb nu een hd-ready toshiba wl68p) en een acceptable input lag.

Nou heb ik gekeken naar het populaire model, de 40C650 <knip>
de c650 heeft een redelijke hoge inputlag (45ms in game mode). Iets minder geschikt voor snelle games in ieder geval. Ik weet ook niet wat jij acceptabel vindt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 10:49:
[...]

Als de tv groot is en nogal bepalend in de woonkamer komt is de rode uitstulping bij de C650 inderdaad lelijk en kitsch. Snap ook absoluut niet waarom Samsung in zoveel tv's dat rood stopt. Bij Panasonic snap ik de designers trouwens ook niet. En Sony met die metaalkleurige strips in sommige modellen ook niet.

De C630 ziet er mooi uit. En inderdaad de C652/654 ook, maar zoals je zelf al constateert slecht leverbaar. De C630 is een C650 maar zonder internettv en heeft een mat scherm ipv glans. Zelf vind ik dit laatste een voordeel. Alternatief is een ander merk: Sony heeft ook een aantal aardige modellen maar ook daar vind ik de zilverkleurige strip bij de EX500/EX700 dus niet mooi. De EX711 heeft een zwart metallic strip en is daarmee wel mooi. Dat is echter een Edge LED tv en zit qua prijsklasse een paar honderd euro hoger.
Edge-lit is voor mij meer een nadeel dan voordeel, vanwege de hoge mate van clouding. Irriteer ik me nu al aan bij mijn CCFL lit tv.
alwinus schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 10:50:
[...]

de c650 heeft een redelijke hoge inputlag (45ms in game mode). Iets minder geschikt voor snelle games in ieder geval. Ik weet ook niet wat jij acceptabel vindt ;)
Weet ik ook niet, ga vanavond eens testen hoeveel het bij mijn huidige tv is.

De C630 is inderdaad beter, maar goed mist ook weer het nodige.

[ Voor 13% gewijzigd door Phusebox op 06-10-2010 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thmz159 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:01:
[...]

Ook de Philips 5605 reeks (Full Led, dus leds achter het scherm) nemen maar daar zijn de reviews niet al te positief van, ook de 7605 (edge-led) is niet echt positief.
Ben van plan deze week een led tv te kopen en tot nu toe ben ik iets enthousiaster over de Philips 7605, omdat ik er goede reviews over lees..
Het cijfer dat de consumentenbond geeft is gelijk aan de c6000 van Samsung.
Waar zijn de slechte reviews?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 11:25:
[...]

Ben van plan deze week een led tv te kopen en tot nu toe ben ik iets enthousiaster over de Philips 7605, omdat ik er goede reviews over lees..
De Philips krijgt hier een average rating; niet echt een geweldige tv dus.
http://www.avforums.com/r...7605-LCD-HDTV-Review.html

Vrees dat er op dit moment gewoon geen goede tv bestaat eigenlijk, behalve als je misschien 2000 euro wil uitgeven. Alles onder de 1000 euro zit vol met problemen.

[ Voor 62% gewijzigd door Phusebox op 06-10-2010 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 11:25:
[...]

zoeken op philips 7605 en review.

Ok, al gevonden: http://www.avforums.com/r...7605-LCD-HDTV-Review.html scoort zeer matig ivm andere toestellen.

Oh, zie nu dat ie hierboven al gepost is :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2010 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 11:08:
[...]

De C630 is inderdaad beter, maar goed mist ook weer het nodige.
Internettv is het enige dat mist en dat is op te lossen door een blu-rayspeler met internettv (Sony of Samsung) te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 11:37:
[...]

Vrees dat er op dit moment gewoon geen goede tv bestaat eigenlijk, behalve als je misschien 2000 euro wil uitgeven. Alles onder de 1000 euro zit vol met problemen.
Dit klinkt wel heel negatief ;). Maar desalnietemin kan ik je wel volgen als je ook het design meeneemt. Veel modellen vallen af vanwege het design waaronder de Panasonics en de Samsungs met teveel rood. LCD heeft een slechte kijkhoek. Plasma gebruikt relatief (nog steeds) aanzienlijk meer energie maar heeft een betere kijkhoek en soms natuurlijker beeld. Edge LED is niet al te best vanwege clouding, niet al te beste schermuniformiteit en backlight striping. Resteren bepaalde duurdere modellen met full led.

Voor de echt goeie tv's is het wachten op OLED.

Desondanks ben ik erg tevreden met de Samsung C630. Zowel qua design als prestaties. Prijs/kwaliteit is ook goed. Energieverbruik acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 11:56:
[...]
Dit klinkt wel heel negatief ;). Maar desalnietemin kan ik je wel volgen als je ook het design meeneemt. Veel modellen vallen af vanwege het design waaronder de Panasonics en de Samsungs met teveel rood. LCD heeft een slechte kijkhoek. Plasma gebruikt relatief (nog steeds) aanzienlijk meer energie maar heeft een betere kijkhoek en soms natuurlijker beeld. Edge LED is niet al te best vanwege clouding, niet al te beste schermuniformiteit en backlight striping. Resteren bepaalde duurdere modellen met full led.

Voor de echt goeie tv's is het wachten op OLED.

Desondanks ben ik erg tevreden met de Samsung C630. Zowel qua design als prestaties. Prijs/kwaliteit is ook goed. Energieverbruik acceptabel.
Nja, destijds had ik een super tv. Nu wil ik ook wel graag naar FullHD, maar het valt echt allemaal tegen wat er te krijgen is. Heb eerder het gevoel dat ik achteruit ga dan vooruit.
De slechte kijkhoek neem ik voor lief, eigenlijk nooit last van gehad. Edge led valt eigenlijk ook af, vanwege de clouding en banding etc.

Momenteel ben ik ook aan het kijken naar een Sharp met full led backlight, maar geen local dimming. Die sharp heeft dan weer andere problemen zoals het internet gebeuren dat niet super is en kleuren die out-of-the-box slecht zijn.

Zucht...

Overigens speelt de 630 wel ook mkv en dergelijke af via de usb poort?
Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 11:41:
[...]

Internettv is het enige dat mist en dat is op te lossen door een blu-rayspeler met internettv (Sony of Samsung) te nemen.
Bluray heb ik al een PS3 voor...

[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 06-10-2010 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedster
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:58
Goedemiddag,

Ik heb sinds een week een Samsung UE46C6710.

Nu zie ik op de samsung site dat er gisteren(05-10-2010) een nieuwe firmware released is
Ik heb een niet-nederlands model. is het dan een probleem als ik deze firmware zal laden op mijn TV?
Ik zie namelijk op de nederlandse/franse/duitse site dezelfde firmware staan. Zelf denk ik dat dit geen probleem zou moeten zijn. maar is er iemand hier die dit kan bevestigen?

PSN: Hedster / http://eu.battle.net/d3/en/profile/PinaPower-2757/hero/7013966

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 12:07:
[...]

Overigens speelt de 630 wel ook mkv en dergelijke af via de usb poort?
Ja, speelt ie af. Voor eventuele ondertitels geldt dat je die er apart bij moet zetten als .srt of .sub
Eigenlijk speelt ie alles behalve .mov en verder kan ie dvd menu's niet afbeelden. Je moet bij DVD files dus zelf de eerste VOB van de hoofdfilm aankiezen. Tot slot pakt ie ook NTFS geformateerde schijven wat ook wel nodig is gezien de omvang van veel MKV en MP4 files.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2010 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 13:50:
[...]

Ja, speelt ie af. Voor eventuele ondertitels geldt dat je die er apart bij moet zetten als .srt of .sub
Eigenlijk speelt ie alles behalve .mov en verder kan ie dvd menu's niet afbeelden. Je moet bij DVD files dus zelf de eerste VOB van de hoofdfilm aankiezen. Tot slot pakt ie ook NTFS geformateerde schijven wat ook wel nodig is gezien de omvang van veel MKV en MP4 files.
Dat is dan wel weer een voordeel. Hmm. Twijfel nu heel erg tussen deze Samsung 40C630, de Sharp 40LE705E of toch een Panasonic plasma, waarbij die plasma echt op de laatste plaats staat.

Wat me nog tegenhoud bij de Samsung is de clouding issue, en dat mensen zeggen dat je maar net geluk moet hebben met het paneel. Ene is wel goed, andere niet. Aangezien ik altijd pech heb.

[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 06-10-2010 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Laatst online: 18:44
Hier ook een c630 bezitter, erg tevreden, ik heb geen last van soap opera effecten (ben daar zeer gevoelig voor), laatste firmware (sept 2010). Het enige dat mij wel tegenzit is de ruisonderdrukking bij analoge tV (wellicht ook ci+?). Voor mijn hdmi bronnen heb ik er geen last van of is het niet aanwezig, bij gewoon tv kijken wel. Dan heb ik het niet over film grain dat je mist, dat is met een tv uitzending toch al niet aanwezig door de beperkte kwaliteit, maar andere artifacts. Met name bij handheld shots staan de objecten ten opzichte van elkaar wel eens te dansen. Bij het ene object wordt het als beweging herkend terwijl het andere als ruis wordt gezien. Beetje moeilijk uit te leggen. Meestal bij contrastrijke dingen, of iets kleins op een groot vlak, dingen als tekst op een kaart/bord, dingen aan de horizon, bomen die bewegen door het handheld draaien, interieur auto shots, etc. Het lijkt dan alsof het met visual effects er later bij is geplaatst maar dit niet helemaal goed is gedaan. Dit is ook niet uit te zetten helaas en bij mij enkel zichtbaar met de analoge tuner (ik heb (nog) geen ci+).

Het is ook geen defect ofzo, ik heb het vaker gezien bij samsung, bijv. bij die computer monitoren die als tv worden verkocht, daar was het op de composite video ingang. Exact hetzelfde beeld via dvi/hdmi gaat wel goed.

Voor mij was het kiezen tussen het slecht de-interlacen van de sony's (zie hdtv.co.uk) en de 'undefeatable subtle noise reduction' van de samsung's. Waarbij dat laatste echt geen probleem is bij hdmi bronnen, maar voor analoge tv had ik het niet verwacht. Het betere beeld en betere geluid geeft alsnog de doorslag hoor, dus geen spijt, ook kijk ik op dit ding enkel wat download series en sochtend het nieuws (slaapkamer). Maar toch absoluut jammer dat het voor analoge tv nog steeds aanwezig is.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ShittyOldMan schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 14:21:
Hier ook een c630 bezitter, erg tevreden, ik heb geen last van soap opera effecten (ben daar zeer gevoelig voor), laatste firmware (sept 2010). Het enige dat mij wel tegenzit is de ruisonderdrukking bij analoge tV (wellicht ook ci+?). Voor mijn hdmi bronnen heb ik er geen last van of is het niet aanwezig, bij gewoon tv kijken wel. Dan heb ik het niet over film grain dat je mist, dat is met een tv uitzending toch al niet aanwezig door de beperkte kwaliteit, maar andere artifacts. Met name bij handheld shots staan de objecten ten opzichte van elkaar wel eens te dansen. Bij het ene object wordt het als beweging herkend terwijl het andere als ruis wordt gezien. Beetje moeilijk uit te leggen. Meestal bij contrastrijke dingen, of iets kleins op een groot vlak, dingen als tekst op een kaart/bord, dingen aan de horizon, bomen die bewegen door het handheld draaien, interieur auto shots, etc. Het lijkt dan alsof het met visual effects er later bij is geplaatst maar dit niet helemaal goed is gedaan. Dit is ook niet uit te zetten helaas en bij mij enkel zichtbaar met de analoge tuner (ik heb (nog) geen ci+).

Het is ook geen defect ofzo, ik heb het vaker gezien bij samsung, bijv. bij die computer monitoren die als tv worden verkocht, daar was het op de composite video ingang. Exact hetzelfde beeld via dvi/hdmi gaat wel goed.

Voor mij was het kiezen tussen het slecht de-interlacen van de sony's (zie hdtv.co.uk) en de 'undefeatable subtle noise reduction' van de samsung's. Waarbij dat laatste echt geen probleem is bij hdmi bronnen, maar voor analoge tv had ik het niet verwacht. Het betere beeld en betere geluid geeft alsnog de doorslag hoor, dus geen spijt, ook kijk ik op dit ding enkel wat download series en sochtend het nieuws (slaapkamer). Maar toch absoluut jammer dat het voor analoge tv nog steeds aanwezig is.
Ok, voor jou is het dus meer een tv voor 'erbij', voor mij zal het de hoofd tv worden. Verder kijk ik al jaren geen analoog signaal maar komt alles (tegenwoordig) via mijn humax hd decoder door een hdmi kabel naar de tv. Hoop dat de door jou beschreven problemen dan niet meer aanwezig zijn. Misschien kan iemand dat hier bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShittyOldMan schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 14:21:
Hier ook een c630 bezitter, erg tevreden,
Fijn verhaal (inderdaad zoals hierboven genoemd, hij is er wel voor 'erbij')... maar voor de volledigheid, hoeveel inch ?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2010 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 13:58:
[...]

Dat is dan wel weer een voordeel. Hmm. Twijfel nu heel erg tussen deze Samsung 40C630, de Sharp 40LE705E of toch een Panasonic plasma, waarbij die plasma echt op de laatste plaats staat.

Wat me nog tegenhoud bij de Samsung is de clouding issue, en dat mensen zeggen dat je maar net geluk moet hebben met het paneel. Ene is wel goed, andere niet. Aangezien ik altijd pech heb.
Geen last van clouding.

Die Sharp lijkt ook goed http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1267795029

Kun je dat blauwe lampje onderaan uit doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jnijs schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 12:20:
Goedemiddag,

Ik heb sinds een week een Samsung UE46C6710.

Nu zie ik op de samsung site dat er gisteren(05-10-2010) een nieuwe firmware released is
Ik heb een niet-nederlands model. is het dan een probleem als ik deze firmware zal laden op mijn TV?
Ik zie namelijk op de nederlandse/franse/duitse site dezelfde firmware staan. Zelf denk ik dat dit geen probleem zou moeten zijn. maar is er iemand hier die dit kan bevestigen?
Lijkt me geen probleem. Firmware is inderdaad overal hetzelfde (dwz bij de Europese modellen). Je kunt anders een ethernetkabel erin prikken en de tv zelf laten zoeken naar firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 15:51:
[...]

Geen last van clouding.

Die Sharp lijkt ook goed http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1267795029

Kun je dat blauwe lampje onderaan uit doen?
Even opgezocht in de handleiding, en die kun je inderdaad uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 14:26:
[...]

Ok, voor jou is het dus meer een tv voor 'erbij', voor mij zal het de hoofd tv worden. Verder kijk ik al jaren geen analoog signaal maar komt alles (tegenwoordig) via mijn humax hd decoder door een hdmi kabel naar de tv. Hoop dat de door jou beschreven problemen dan niet meer aanwezig zijn. Misschien kan iemand dat hier bevestigen.
Enige wat mij opvalt is dat bij video-content (bepaalde series) de videolook versterkt lijkt ivm een CRT tv. Maar ik heb geen andere LCD dus kan het niet vergelijken. Voorbeeld is die nieuwe serie Penoza van de KRO. Die ziet er (in HD via Ziggo) nep uit. Maar dat kan dus heel goed aan de manier van filmen en gebruikte opname-apparatuur liggen. Sowieso speelt ie films absoluut het beste af via de interne mediaplayer (en dvd/blu-ray). Films op tv wisselt wat. Gewone tv uitzendingen (nieuws, praatprogramma's e.d.) zien er super uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:46

FlyEragon

Alien Monkeys

Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 01:31:
[...]

De scherpte, zwartwaardes en contrast (met eigen instellingen) vind ik ook prima.
Maar heb jij ook een C550 of een ander model ? Als je een ook een 50 hz model hebt begrijp ik niet hoe jij dan geen last kan hebben van niet soepel lopende pans bij 24p.

Ik overweeg hem i.v.m. het 24p verhaal toch te ruilen voor een 100 hz model.De C630,650, als het even kan met Samsung paneel, of toch weer een LG.
Ook de C550, ik kan het nu niet even checken maar volgens mij schakelt de tv over naar 24p mode. Als bron gebruik ik een htpc die via hdmi is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Aargh, de Sharp valt ook alweer af... geen draaibare voet. Ik heb er niet eens aan gedacht om daar op te letten omdat zoiets toch standaard moet zijn tegenwoordig? Waar zijn al die fabrikanten toch mee bezig. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 16:36:
[...]

Aargh, de Sharp valt ook alweer af... geen draaibare voet. Ik heb er niet eens aan gedacht om daar op te letten omdat zoiets toch standaard moet zijn tegenwoordig? Waar zijn al die fabrikanten toch mee bezig. 8)7
Vaag zeg, op een instapmodel zie je wel vaker een vaste voet (Sony) maar op dit soort modellen is het echt vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 16:36:
[...]

..de Samsung 630 heeft die wel dan ? Zoja, dan is dat iets waar ik nog niet aan gedacht had en een mooie extra is ;)

Trouwens, die Sharp is toch ook wel weer een slagje duurder, maar ik weet niet of dat een argument is bij je aanschaf...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2010 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akoster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:30
Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 16:55:
[...]

..de Samsung 630 heeft die wel dan ? Zoja, dan is dat iets waar ik nog niet aan gedacht had en een mooie extra is ;)

Trouwens, die Sharp is toch ook wel weer een slagje duurder, maar ik weet niet of dat een argument is bij je aanschaf...
ik heb thuis een samsung LE40C630 staan, en die kan ik naar beide kanten een graad of 30 ~40 draaien op zijn voet

I can see clearly now, the brain is gone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 14:41:
[...]

Fijn verhaal (inderdaad zoals hierboven genoemd, hij is er wel voor 'erbij')... maar voor de volledigheid, hoeveel inch ?
Inderdaad voor erbij, het is een 32" model. Geen last van clouding verder, of hum, buzz, dode pixels. Heel fijn is ook de wake up timer, die je per dag kunt instellen hoe laat aan & uit, welke zender, welk volume. Dat soort dingen staan nooit of zelden in reviews. Zapsnelheid is ook prima. Maar wel weer van die kleine onvolkomenheden, op mijn oude crt als ik in A/V zat kon ik op "1" drukken en zat ik naar de kabel ned 1 te kijken, nu moet ik eerst via de input select naar de tv browsen. Kleine dingen hoor, maar toch versterkt dat steeds meer het gevoel van: kan nu niemand er even goed voor gaan zitten om wat slimme software te bedenken? Hoe verder in de toekomst hoe minder goed de TV's worden lijkt het. Er zijn ook mensen die zich niet voelen aangetrokken tot goedkope cloudende edge-lit, te ver doorgedrukt contrast, overgesatureerde, a-filmische motion tv's met een kleurtemperatuur van 12.000 Kelvin in een godslelijke reflecterende behuizing. Samsung was altijd de enige met een foutloze beeldbewerking (scaling, deinterlacing, reverse telecine, etc etc), helaas voor gamers welliswaar tegen een veel te hoge latency prijs maar nu met die gekke ruisonderdrukking zijn ze ook niet meer verzekerd van de eerste plaats.

Naja, tot zover deze rant :) , het is ook niet voor niks dat het bij mij een jaar duurt voordat ik een keuze kan maken :P. Films kijk ik met een projector en dagelijkse tv (met half oog) op een crt. Zou ik dat ook op een grote flatscreen willen dan zou ik het al helemaal niet weten. Als ik plasma niet zo lelijk had gevonden was ik daar voor gegaan, maar helaas, ook weer artifacts. Ik heb een oled scherm van Sony gezien (naast hun reference crt en lcd monitors op de ibc beurs) en al mijn hoop is daar op gevestigd, beeldbuis kwaliteit van lcd formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

ShittyOldMan schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 17:10:
Maar wel weer van die kleine onvolkomenheden, op mijn oude crt als ik in A/V zat kon ik op "1" drukken en zat ik naar de kabel ned 1 te kijken, nu moet ik eerst via de input select naar de tv browsen
Dat kan ook makkelijker. Kies channel up/down en de tv schakelt weer naar tv modus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
[...]

Inderdaad voor erbij, het is een 32" model. Geen last van clouding verder, of hum, buzz, dode pixels. Heel fijn is ook de wake up timer, die je per dag kunt instellen hoe laat aan & uit, welke zender, welk volume. Dat soort dingen staan nooit of zelden in reviews. Zapsnelheid is ook prima. Maar wel weer van die kleine onvolkomenheden, op mijn oude crt als ik in A/V zat kon ik op "1" drukken en zat ik naar de kabel ned 1 te kijken, nu moet ik eerst via de input select naar de tv browsen. Kleine dingen hoor, maar toch versterkt dat steeds meer het gevoel van: kan nu niemand er even goed voor gaan zitten om wat slimme software te bedenken? Hoe verder in de toekomst hoe minder goed de TV's worden lijkt het. Er zijn ook mensen die zich niet voelen aangetrokken tot goedkope cloudende edge-lit, te ver doorgedrukt contrast, overgesatureerde, a-filmische motion tv's met een kleurtemperatuur van 12.000 Kelvin in een godslelijke reflecterende behuizing. Samsung was altijd de enige met een foutloze beeldbewerking (scaling, deinterlacing, reverse telecine, etc etc), helaas voor gamers welliswaar tegen een veel te hoge latency prijs maar nu met die gekke ruisonderdrukking zijn ze ook niet meer verzekerd van de eerste plaats.

Naja, tot zover deze rant :) , het is ook niet voor niks dat het bij mij een jaar duurt voordat ik een keuze kan maken :P. Films kijk ik met een projector en dagelijkse tv (met half oog) op een crt. Zou ik dat ook op een grote flatscreen willen dan zou ik het al helemaal niet weten. Als ik plasma niet zo lelijk had gevonden was ik daar voor gegaan, maar helaas, ook weer artifacts. Ik heb een oled scherm van Sony gezien (naast hun reference crt en lcd monitors op de ibc beurs) en al mijn hoop is daar op gevestigd, beeldbuis kwaliteit van lcd formaat.
Voor mij geld hetzelfde. Ik ben ook maanden bezig met zoeken en vergelijken, om tot de conclusie te komen dat alles maar troep is. Bij de Samsung vrees ik dat ik me dus ga storen aan NR, stotterende beelden en clouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben al een tijdje op de uitkijk naar een nieuwe TV, en vindt het maar lastig...de één heeft storende auto-dimming, de andere een oneven achtergrondverlichting, de volgende zoemt hinderlijk of heeft een onhandig menusysteem...
Ik zou eigenlijk graag een 3D toestel hebben maar die zijn eigenlijk allemaal wat te groot naar mijn zin, en het is denk ik ook nog te vroeg hiervoor (denk aan kinderschoenen) dus denk ik erover voorlopig een eenvoudig 32" toestel te nemen van Sony of Samsung...misschien als tussenpaus...tot er een killer-OLED-3D toestel op de markt komt...en dan nog een jaartje of twee wachten tot de kinderziekten eruit zijn en de prijzen een normaal niveau hebben bereikt...

Zal nu wel Sony KDL32EX500 of Samsung LE32C630 worden of zoiets...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2010 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Phusebox schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 17:58:
[...]
Voor mij geld hetzelfde. Ik ben ook maanden bezig met zoeken en vergelijken, om tot de conclusie te komen dat alles maar troep is. Bij de Samsung vrees ik dat ik me dus ga storen aan NR, stotterende beelden en clouding.
...dacht dat ik een van de weinige treuzelaars en kritische figuren was, maar er zijn er meer (....zucht van opluchting en herkenning ;) ...). Maar een herkenbaar dilemma, en ook hier doet de CRT nog zijn werk (...en ook de beamer voor film :P ). Plasma had het ook hier moeten zijn eigenlijk, maar ook daar herkenbare argumenten.

Enfin, de bluray home cinema set is net een week binnen, de ziggo HD recorder vandaag.... dus het scherm zal toch binnen niet al te lange tijd daarbij worden aangeschaft...en dus (tot nu toe) de 40C630 (...Sony OLED...mmm, ook iets om aan te denken 8) ...je wordt 'bedankt' ShittyOldMan ;) ).

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2010 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 18:55:
Ook ik ben al een tijdje op de uitkijk naar een nieuwe TV, en vindt het maar lastig...de één heeft storende auto-dimming, de andere een oneven achtergrondverlichting, de volgende zoemt hinderlijk of heeft een onhandig menusysteem...
Ik zou eigenlijk graag een 3D toestel hebben maar die zijn eigenlijk allemaal wat te groot naar mijn zin, en het is denk ik ook nog te vroeg hiervoor (denk aan kinderschoenen) dus denk ik erover voorlopig een eenvoudig 32" toestel te nemen van Sony of Samsung...misschien als tussenpaus...tot er een killer-OLED-3D toestel op de markt komt...en dan nog een jaartje of twee wachten tot de kinderziekten eruit zijn en de prijzen een normaal niveau hebben bereikt...

Zal nu wel Sony KDL32EX500 of Samsung LE32C630 worden of zoiets...
Beide wellicht dé toestellen die het best scoren in reviews en tegelijk ook qua prijs/kwaliteit zeer interessant zijn. 32 inch lijkt me alleen aan de kleine kant. Zelfs in kleine kamers kan 40inch vaak al snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 19:06:
[...]
Enfin, de bluray home cinema set is net een week binnen, de ziggo HD recorder vandaag.... dus het scherm zal toch binnen niet al te lange tijd daarbij worden aangeschaft...en dus (tot nu toe) de 40C630 (...Sony OLED...mmm, ook iets om aan te denken 8) ...je wordt 'bedankt' ShittyOldMan ;) ).
Voordat Sony of LG (de enige 2 fabrikanten die nu al OLEDS hebben) betaalbare OLEDS van 40 inch op de markt brengen zitten we zeker in 2012. Zolang wachten lijkt me iets te ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2010 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 19:57:
[...]

Voordat Sony of LG (de enige 2 fabrikanten die nu al OLEDS hebben) betaalbare OLEDS van 40 inch op de markt brengen zitten we zeker in 2012. Zolang wachten lijkt me iets te ;)
wat dacht je van 2013/2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 19:57:
[...]Voordat Sony of LG (de enige 2 fabrikanten die nu al OLEDS hebben) betaalbare OLEDS van 40 inch op de markt brengen zitten we zeker in 2012. Zolang wachten lijkt me iets te ;)
...inderdaad, das duidelijk...en dat is zelfs voor mij toch te lang wachten ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2010 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan geen enkele mogelijkheid vinden om de kanalen naar wens te sorteren op een LE40C550 met CI+ module. Volgens de handleiding zou het wel moeten kunnen in het menu "kanalen beheren" dan kanaal selecteren en met "tools" kanaalnummer wijzigen kiezen.
Die optie is er echter helemaal niet. Ik kan alleen sorteren op naam of kanaalnummer.
Nu zit b.v SBS6 sd op 6 en SBS6 hd op 66. Ned 1,2 en 3 zitten wel gewoon op nummer 1,2 en 3.

Ik dacht lekker handig zo`n CI+ module maar op deze manier vind ik het echt een ramp.

Misschien iemand met een C550, C630 of C650 met CI+ module die zijn/haar ervaringen wat dat betreft kan laten weten ? Als het met een C630 of C650 ook niet kan vallen die ook af als alternatief.

Ik verlang op dit moment terug naar mijn Humax sd decoder en LG 32" inch .....

edit: een oude post gevonden in het Samsung LED forum waar werd geadviseerd als land niet Nederland maar änder" te kiezen. Alle waarden van het netwerk handmatig ingevuld en voila: opeens is daar de keuze "kanaalnummer. wijzigen" wel. :?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2010 14:59 . Reden: oplossing, of meer een workaround, gevonden. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giedo555
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-01 23:35
Ik kijk nog steeds met plezier naar mijn 32c530. Maar wanneer ik mkv-films op mijn harde schijf zet en ze af laat spelen, loopt het geluid niet helemaal synchroon met het beeld. Het valt alleen op als je naar de mond kijkt als er gesproken wordt.

Hebben meer mensen hier last van, of zelfs oplossingen? Kan het eraan liggen dat de tv te traag is om grote mkv bestanden aan te pakken o.i.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giedo555 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 14:37:
Ik kijk nog steeds met plezier naar mijn 32c530. Maar wanneer ik mkv-films op mijn harde schijf zet en ze af laat spelen, loopt het geluid niet helemaal synchroon met het beeld. Het valt alleen op als je naar de mond kijkt als er gesproken wordt.

Hebben meer mensen hier last van, of zelfs oplossingen? Kan het eraan liggen dat de tv te traag is om grote mkv bestanden aan te pakken o.i.d?
Welk paneel heb je eigenlijk? Game je erop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je geen mogelijkheid om de films te corrigeren mbv een delay correctie functie, wellicht via een bluray speler of digitale decoder ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:46

Galois

1811 - 1832

(Bijna) dit hele topic doorgepluisd, maar ik vind niet echt antwoord op twee van de volgende vragen bij de PVR functie (ikzelf heb de UE40C6800, maar nog maar net en nog geen digitale TV (duurt nog 2 weken)):

1. Kun je opnemen van NL1 en kijken naar RTL4?

2. Kun je één hdd gebruiken voor zowel de TV als je PC? Of wil de TV 'm dan formateren en onbruikbaar maken voor je TV (verschillende partities dan wel mogelijk? Maar hoe herkent de TV die?).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de C630 niks van gemerkt. Andere HDD proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giedo555
Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 15:31:
[...]

Welk paneel heb je eigenlijk? Game je erop ?
Samsung paneel en ik game er zeker op. Met mijn xbox-360 en dat gaat super!
Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 16:38:
[...]

heb je geen mogelijkheid om de films te corrigeren mbv een delay correctie functie, wellicht via een bluray speler of digitale decoder ?
Ik zet de mkv bestanden rechtstreeks op mijn hdd en de tv heeft zulke opties niet volgens mij.
Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 21:09:
[...]

Met de C630 niks van gemerkt. Andere HDD proberen?
Ja als ik die had:P
Zal binnenkort even mijn hdd formateren en dan eens proberen.

Misschien ook eerst wat minder filmbestanden erop zetten, misschien wordt ie daar traag van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand het originele (af fabriek) type nummer wat in het service menu staat doorgeven van een samsung UE40C6710. Ik heb geprobeerd om van een C6710 een C6800 te maken i.v.m. PVR maar helaas is dit niet helemaal goed gegaan. Ik heb namelijk nu het idee dat de tv op het verkeerde type staat. Als iemand het type nr weet van zn eigen C6710 dan zie ik graag het typenr tegemoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giedo555 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 21:51:
[...]Ik zet de mkv bestanden rechtstreeks op mijn hdd en de tv heeft zulke opties niet volgens mij.
...en die HDD kan je dus niet aansluiten (usb ?) op eerder genoemde mogelijkheden als bluray/decoder ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giedo555
Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 22:44:
[...]

...en die HDD kan je dus niet aansluiten (usb ?) op eerder genoemde mogelijkheden als bluray/decoder ?
Tja als ik die had gehad :P
Maar in principe ga ik ervan uit dat wanneer ik mijn HDD aan mijn tv koppel dit ook goed moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:09
Heb 2ehands een pricewatch: Samsung LD220HD overgenomen.
Beetje met de verwachting dat een CAM wel werkt, echter gisteren stopte ik de cam kaart erin maar toen kreeg ik geen beeld.
Weet iemand of de 220hd geen digitenne ondersteund?
De CAM gebruik ik normaliter in een LG 37LG3000 waar die het prima in doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Galois schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 19:11:
(Bijna) dit hele topic doorgepluisd, maar ik vind niet echt antwoord op twee van de volgende vragen bij de PVR functie (ikzelf heb de UE40C6800, maar nog maar net en nog geen digitale TV (duurt nog 2 weken)):

1. Kun je opnemen van NL1 en kijken naar RTL4?

2. Kun je één hdd gebruiken voor zowel de TV als je PC? Of wil de TV 'm dan formateren en onbruikbaar maken voor je TV (verschillende partities dan wel mogelijk? Maar hoe herkent de TV die?).
Ik heb zelf de UE46C6800 met een CI+ kaart van Ziggo.

1. Nee. De tv bezit maar één tuner. Je kan wel opnemen als de tv uit staat (hij schakelt dan in en dat zie je doordat het standby lampje uit gaat, het beeld blijft gewoon zwart alsof de tv uit staat). Als je een programma op NL1 hebt ingesteld en je kijkt RTL4, krijg je vijf minuten voor de opname begint een melding. Wanneer je die bevestigt en je blijft RTL4 kijken, schakelt de tv als de opname begint automatisch naar NL1. Je bekijkt dan dus het programma wat je opneemt. Je kan de tv dan wel uitschakelen. Hij blijft het programma dan gewoon opnemen.

2. Kan wel, maar de tv gaat de hdd dan formatteren als je 'm aansluit. Andersom: als je iets hebt opgenomen van tv kan je dit ook niet op de pc bekijken. Die herkent het formaat niet. Dit is gedaan om kopiëren tegen te gaan.

Buiten dat ik het jammer vind dat de tv maar één tuner bezit vind ik het ook een nadeel dat wanneer je opneemt je dit heel goed via de "Guide" kan instellen. Maaaaar, je bent wel gebonden aan de exacte programmatijden. Een film even 10 minuten laten uitlopen zit er niet in waardoor je soms het einde van een programma mist. Je kan dat oplossen door het programma erna ook op te nemen. Ik hoop dat Samsung dit in een toekomstige firmware update gaat oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkovic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 10:22
giedo555 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 12:39:
Ik wil mijn c530 dus voorzien van de nieuwste firmware. Nu staan erop de samsung site 2 versies, namelijk T-TDT5EUC-1021.0 en T-MSX5DEUC-2005.4.

Wie weet welke ik moet hebben of waar ik moet kijken om erachter de komen welke ik nodig heb??
Is dit ondertussen al bekend? Moet ik ze gewoon beide installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 13:39:
[...]

Ik heb zelf de UE46C6800 met een CI+ kaart van Ziggo.

1. Nee. De tv bezit maar één tuner. Je kan wel opnemen als de tv uit staat (hij schakelt dan in en dat zie je doordat het standby lampje uit gaat, het beeld blijft gewoon zwart alsof de tv uit staat). Als je een programma op NL1 hebt ingesteld en je kijkt RTL4, krijg je vijf minuten voor de opname begint een melding. Wanneer je die bevestigt en je blijft RTL4 kijken, schakelt de tv als de opname begint automatisch naar NL1. Je bekijkt dan dus het programma wat je opneemt. Je kan de tv dan wel uitschakelen. Hij blijft het programma dan gewoon opnemen.

2. Kan wel, maar de tv gaat de hdd dan formatteren als je 'm aansluit. Andersom: als je iets hebt opgenomen van tv kan je dit ook niet op de pc bekijken. Die herkent het formaat niet. Dit is gedaan om kopiëren tegen te gaan.

Buiten dat ik het jammer vind dat de tv maar één tuner bezit vind ik het ook een nadeel dat wanneer je opneemt je dit heel goed via de "Guide" kan instellen. Maaaaar, je bent wel gebonden aan de exacte programmatijden. Een film even 10 minuten laten uitlopen zit er niet in waardoor je soms het einde van een programma mist. Je kan dat oplossen door het programma erna ook op te nemen. Ik hoop dat Samsung dit in een toekomstige firmware update gaat oplossen.
Hmm ik heb nu al een Humax 5000 decoder staan, dus als ik dan een CI+ in mijn tv zou stoppen (als ik een Samsung koop) en een extra kaart daarin, zou ik daarmee kunnen opnemen en met de Humax gewoon blijven kijken? Bespaart me een hoop geld van een Humax 5050 die we wilden aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giedo555
Frenkovic schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 13:54:
[...]
Is dit ondertussen al bekend? Moet ik ze gewoon beide installeren?
Ik heb in het servicemenu gekeken naar wat voor een versie er bij al op zat. Dat was degene die met MSX begon dus heb ik daarvan de nieuwste firmware erop gezet. Ging verder probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Vandread schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 10:39:
Heb 2ehands een pricewatch: Samsung LD220HD overgenomen.
Beetje met de verwachting dat een CAM wel werkt, echter gisteren stopte ik de cam kaart erin maar toen kreeg ik geen beeld.
Weet iemand of de 220hd geen digitenne ondersteund?
Ook zonder cam moet je met digitenne ned 1 t/m ned 3 kunnen bekijken.
Zorg dus eerst dat je uberhaupt beeld hebt voordat je met de cam bezig gaat.

Vertel ook eens wat je allemaal hebt gedaan om tv zenders te vinden. die cam erin steken is niet genoeg, maar het lijkt me dat je dat zelf ook wel weet :).

[ Voor 13% gewijzigd door job op 08-10-2010 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 13:39:
[...]
Maaaaar, je bent wel gebonden aan de exacte programmatijden. Een film even 10 minuten laten uitlopen zit er niet in waardoor je soms het einde van een programma mist. Je kan dat oplossen door het programma erna ook op te nemen. Ik hoop dat Samsung dit in een toekomstige firmware update gaat oplossen.
Dat is toch eigenlijk diep-diep triest. 15 jaar geleden hadden VHS videorecorders al systemen om dit op te vangen (PDC, VPS) . Dat een digitale recorder anno 2010 dat niet kan, terwijl hij nota bene weet welk programma wordt uitgezonden. Ik kan er met mijn verstand niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:28

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Heeft iemand ergens een online overzicht gezien van welke TV's een mat scherm hebben? Ik heb namelijk het idee dat de keuze daarin heel beperkt is, zeker gezien mijn andere wensen. Liefst wil ik namelijk geen HTPC of NMT naast mijn TV hebben.

Mijn wensen:
wens: mat scherm, heel goede zwartwaarde, brede mediasupport, DTS-passthrough, uitzendinggemist.
PVR zou leuk zijn, 3D zou leuk zijn.

gevonden TV's: 0
De LE40c630 komt het meest in de buurt, maar heeft geen internet@tv en uitzendinggemist zou, in de nabije toekomst, wel een eis zijn. (tenzij dit later gestreamd kan worden via laptop-->dlna--> TV bijvoorbeeld?)
Ik zoek dus eigenlijk een LE40c750 met mat scherm....

PS: als "mat" Ultra Anti-Glare Advanced Panel® zou heten, zouden ze net zoveel matte TV's verkopen.... :O

[ Voor 7% gewijzigd door Initial G op 09-10-2010 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 17:20
Initial G schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 08:01:
Heeft iemand ergens een online overzicht gezien van welke TV's een mat scherm hebben? Ik heb namelijk het idee dat de keuze daarin heel beperkt is, zeker gezien mijn andere wensen. Liefst wil ik namelijk geen HTPC of NMT naast mijn TV hebben.

Mijn wensen:
wens: mat scherm, heel goede zwartwaarde, brede mediasupport, DTS-passthrough, uitzendinggemist.
PVR zou leuk zijn, 3D zou leuk zijn.

gevonden TV's: 0
De LE40c630 komt het meest in de buurt, maar heeft geen internet@tv en uitzendinggemist zou, in de nabije toekomst, wel een eis zijn. (tenzij dit later gestreamd kan worden via laptop-->dlna--> TV bijvoorbeeld?)
Ik zoek dus eigenlijk een LE40c750 met mat scherm....

PS: als "mat" Ultra Anti-Glare Advanced Panel® zou heten, zouden ze net zoveel matte TV's verkopen.... :O
Dan denk ik dat je het dichtst in de buurt komt te zitten met een Philips xxPFL7605, heeft geen PVR en ook geen 3D

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...zijn er 'voors' of 'tegens' aan te dragen om te kiezen voor de LED tv, de LG 37EX5300 ipv voor de 40C630 ?
(...afgezien van het formaat ).

Komen mijns inziens namelijk aardig bij elkaar in de buurt, zowel in specs als in prijs. En ergens heb ik het gevoel dat LED beter beeld geeft (is uiteraard ook een LCD), maar kan de vinger er niet echt op leggen of het kwalitatief/technisch ook daadwerkelijk beter is dan de Samsung LCD 630....

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2010 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 10:48:
...zijn er 'voors' of 'tegens' aan te dragen om te kiezen voor de LED tv, de LG 37EX5300 ipv voor de 40C630 ?
(...afgezien van het formaat ).

Komen mijns inziens namelijk aardig bij elkaar in de buurt, zowel in specs als in prijs. En ergens heb ik het gevoel dat LED beter beeld geeft (is uiteraard ook een LCD), maar kan de vinger er niet echt op leggen of het kwalitatief/technisch ook daadwerkelijk beter is dan de Samsung LCD 630....
Oh nee, niet weer gaan twijfelen Lost! ;).

Edge Led: meer kans op clouding, niet-uniform scherm, striping etc...
Bij een laptop zou ik zeker voor LED gaan door betere zwartwaarden/kleuren en soms kijkhoek maar dat is een veel kleiner scherm. Tegenwoordig hebben veel laptops LED maar nog maar 2 a 3 jaar terug was Apple zo'n beetje de enige en zag je hoeveel beter LED was.

Voor tv's een ander verhaal door de veel grotere schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 11:10:
[...]

Oh nee, niet weer gaan twijfelen Lost! ;).

Edge Led: meer kans op clouding, niet-uniform scherm, striping etc...
Rustig maar ;) ...dat was een beetje de info waar ik naar op zoek was... kan van LED namelijk niet zoveel kritische zaken vinden, dus het leek mij wat te mooi om waar te zijn.

MM heeft hier de Samsung 40C630 verlaagd in prijs naar 599.-, (gelijk aan goedkoopste op kieskeurig.nl), dus ook dat is een opsteker. Het komt nu wel erg dicht in de buurt van een aanschaf... zeker nu de medewerker daar , met enige zucht, heeft gezegd dat we in de winkel zeer vermoedelijk kunnen gaan kijken naar het type panel in de Samsung. Als ik het goede type heb, dan kan die mee naar huis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik twijfel heel erg tussen de UE22C4000 en de UE26C4000 (22" of 26").

Gebruik is slaapkamer, meestal 's avonds even een uurtje TV kijken op een afstand van 2.65 meter.

26" lijkt aantrekkelijker, maar aangezien het maar voor erbij is, denk ik dat ik aan 22" voldoende heb.

Iemand die deze ervaring deelt of ook in dit dilemma zat? :)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 14:49:
[...]

Rustig maar ;) ...dat was een beetje de info waar ik naar op zoek was... kan van LED namelijk niet zoveel kritische zaken vinden, dus het leek mij wat te mooi om waar te zijn.

MM heeft hier de Samsung 40C630 verlaagd in prijs naar 599.-, (gelijk aan goedkoopste op kieskeurig.nl), dus ook dat is een opsteker. Het komt nu wel erg dicht in de buurt van een aanschaf... zeker nu de medewerker daar , met enige zucht, heeft gezegd dat we in de winkel zeer vermoedelijk kunnen gaan kijken naar het type panel in de Samsung. Als ik het goede type heb, dan kan die mee naar huis...
Dat is echt heel goedkoop. Moest 699 betalen in augustus. Kans is vrij groot dat het een SQ02 is en dan zit je goed. Staat op de rechterzijkant (als je er voor staat) een sticker met SQ02. Dus aan dezelfde kant waar de zij-aansluitingen en het CI+ slot zitten. Kan me niet meer herinneren of het ook op de sticker staat die op de doos zat geplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 16:25:
[...]Dat is echt heel goedkoop. Moest 699 betalen in augustus. Kans is vrij groot dat het een SQ02 is en dan zit je goed. Staat op de rechterzijkant (als je er voor staat) een sticker met SQ02. Dus aan dezelfde kant waar de zij-aansluitingen en het CI+ slot zitten. Kan me niet meer herinneren of het ook op de sticker staat die op de doos zat geplakt.
...okee, das fijn om te horen. SQ1 of SQ2 moet het zijn.... Dacht eigenlijk dat we het service menu in moesten om het zeker te weten (...als ik de review goed herinner... de links heb ik in een eerdere post geplaatst..es effe zoeken nog...), maar via de stickker zou natuurlijk top zijn. Dan valt de zoektoch wel mee (...hoop ik...)

[edit] ... jij bedoelt deze sticker Afbeeldingslocatie: http://img1.lesnumeriques.com/news/15/15170/version-dalle-samsung.jpg ,

zoals in de link http://www.digitalversus....ow-so-far-news-15457.html wordt genoemd ?

Nu staat er dus AA01 op, en bij jou SQ2 ?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2010 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 17:55:
[...]

...okee, das fijn om te horen. SQ1 of SQ2 moet het zijn.... Dacht eigenlijk dat we het service menu in moesten om het zeker te weten (...als ik de review goed herinner... de links heb ik in een eerdere post geplaatst..es effe zoeken nog...), maar via de stickker zou natuurlijk top zijn. Dan valt de zoektoch wel mee (...hoop ik...)

[edit] ... jij bedoelt deze sticker [afbeelding] ,

zoals in de link http://www.digitalversus....ow-so-far-news-15457.html wordt genoemd ?

Klopt. Die sticker en die onderste code gaat het om. Staat bij mij SQ02.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 18:14:
[...]Klopt. Die sticker en die onderste code gaat het om. Staat bij mij SQ02.
...geluksvogel ;) ...enfin, ik denk dat ik maandag op de stoep sta bij de MM. De verse prijs doet mij trappelen, en de sticker maakt het makkelijker om te zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:27

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Verwijderd schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 17:55:
[...]

[edit] ... jij bedoelt deze sticker [afbeelding] ,

Ik heb AC07, en die staat vrolijk niet omschreven in de opgegeven link :P.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 07:51

Mon

@ Mojo666

Ik heb nog wel een vraag. Ik wil mijn c530 dus voorzien van de nieuwste firmware. Nu staan erop de samsung site 2 versies, namelijk T-TDT5EUC-1021.0 en T-MSX5DEUC-2005.4.

Wie weet welke ik moet hebben of waar ik moet kijken om erachter de komen welke ik nodig heb??
Same problem here, weet je inmiddels al meer? Ik hoop dat de tv het wel detecteert als je unsupported firmware probeert te flashen, maar ik doe het liever gewoon in 1 keer goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 18:18:
[...]

...geluksvogel ;) ...enfin, ik denk dat ik maandag op de stoep sta bij de MM. De verse prijs doet mij trappelen, en de sticker maakt het makkelijker om te zoeken :)
Die van mij komt ook van de MM, dus kans is aanwezig dat MM alleen SQ02 heeft :). Die van mij is gemaakt in Slowakije.

Gewoon naar MM, checken,kopen en genieten :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2010 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R420R schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 18:37:
[...]
Ik heb AC07, en die staat vrolijk niet omschreven in de opgegeven link :P.
...beetje zoeken mbv google (samsung AC07 panel) levert het volgende op:
AC07/09 - A-MVA (AUO_INT/40"AU NOR) в 40M87BD
http://webcache.googleuse...&cd=3&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

Volgens mij dus een AMVA panel....

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2010 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giedo555
Mon schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 18:39:
[...]
@ Mojo666

Ik heb nog wel een vraag. Ik wil mijn c530 dus voorzien van de nieuwste firmware. Nu staan erop de samsung site 2 versies, namelijk T-TDT5EUC-1021.0 en T-MSX5DEUC-2005.4.

Same problem here, weet je inmiddels al meer? Ik hoop dat de tv het wel detecteert als je unsupported firmware probeert te flashen, maar ik doe het liever gewoon in 1 keer goed
Ik had al gepost wat ik had gedaan:
Gewoon in het servicemenu kijken welke firmware er al op staat. Bij mij was dit al een versie die begon met MSX...... dus heb ik ook de update genomen die begon met MSX....... Dit werkte probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb besloten om toch een 32c530 te halen. Waar moet ik opletten om de beste paneel te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtratT
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-05-2017
THE_BASE schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 16:13:
Ik twijfel heel erg tussen de UE22C4000 en de UE26C4000 (22" of 26").

Gebruik is slaapkamer, meestal 's avonds even een uurtje TV kijken op een afstand van 2.65 meter.

26" lijkt aantrekkelijker, maar aangezien het maar voor erbij is, denk ik dat ik aan 22" voldoende heb.

Iemand die deze ervaring deelt of ook in dit dilemma zat? :)
Hello "The Base". Wij hebben een maand geleden voor de slaapkamer een UE32C6000 gekocht. Dit is werkelijke een prima toestel met een geweldig beeld. Een film of TV-serie afspelen vanaf een USB stick werkt ook erg goed. Enig minpuntje vind ik de afstandsbediening, de werking van de menu's en zaken als guide+ en info. Op dat gebied vind ik de Sony (hebben we beneden) weer veel beter.

Voor wat betreft de maat kan ik het volgende zeggen. De 32" modellen zijn in tegenstelling tot die van 26" vaak uitgerust met een DVB-C tuner. Dat was voor mij in ieder geval dooslaggevend. De maat valt in de slaapkaper door de zeer gerige dikte erg mee. 22" lijkt mij persoonlijk te klein. Een beetje PC-monitor is even groot of groter. Succes met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 19:15:
Ik heb besloten om toch een 32c530 te halen. Waar moet ik opletten om de beste paneel te krijgen?
PVA is beste paneel... dus volg de instructies zoals genoemd op http://www.digitalversus....ow-so-far-news-15457.html

En lees een beetje de tips in dit forum hierover (...maar zullen veelal verwijzen naar de genoemde link...).

Volgens dat artikel hebben ze tot op heden de volgende panelen gevonden:
C530
•32" (32B530) : PVA (panel LTF320HM01, Samsung, photo) + MVA (AA02, AA03 - AUO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no00waa
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-09 16:59
Ik heb onlangs een UE46C6710 gekocht en nu wil ik eigenlijk mijn PC hier op aansluiten maar volgens mij gaat dit alleen maar met 2.1 geluid? De pc ingangen op de TV zijn als volgt; D-SUB en 3.5 audio jack. Is het uberhaupt mogelijk om 5.1 surround van je PC naar de 3.5 mini-jack poort door te sturen of kan je hem dan alleen maar 2.1 aansluiten? Zou een beetje raar zijn als je dan blu-rays wilt gaan bekijken maar lekker met surround sound zit opgescheept..

Overigens heb ik ook al in dit topic gelezen dat als je de TV verbind met een s/pdif kabel naar je stereo installatie en elk component ( xbox360 / PS3 / blu-ray speler ) aansluit op de TV met HDMI je eigenlijk gewoon een 2.1 geluid krijgt op je speakers, je MOET dus alles eerst op je receiver aansluiten --> boxen om surround geluid te krijgen? Ligt het nou aan mij of doet Samsung het allemaal maar een beetje vreemd...?

Ik ben overigens niet nieuw ( altijd wel iemand die je profiel bekijkt ;) ) maar ik ben mijn wachtwoord van "qwaz" kwijt en het e-mail adres is niet meer in mijn bezit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
Uit een spdif uitgang komt ofwel dolby digital ofwel dts, via hdmi kunnen meerdere en modernere soorten audio, je kunt niet van een tv verwachten dat het de audio decodeert en weer opnieuw encodeert naar die spdif formaten (om het maar even zo te noemen allemaal).
Hier en daar kan een tv wel de klassieke dolby digital uit de hdmi halen en doorsturen via de spdif uitgang, maar dat is dan ook alles.
Zou mooi zijn als het zo was hoor, maar de meeste 'surround minded' mensen hebben volgens mij wel een receiver staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR.V
  • Laatst online: 23:59
Ik heb een LE32C654 en ik wil via m'n laptop met Vista m'n draadloze internet naar een Lan kabel delen. En die dan via de lan kabel aansluiten op de TV voor Internet@TV etc. . Ik heb nu mijn WLAN internet gedeeld ,maar ik kom alleen bij netwerk test op de TV door: 1MAC-adres, 2IP-adres, subnet. gateway,DNS-server en Ping van gateway. Dus ik kom niet door het kopje Test internetservice .

Moet ik per se een WLAN stickje kopen van 70 euro om het internet aan de praat te krijgen of doe ik iets fout?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
XtratT schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 19:25:
[...]

De 32" modellen zijn in tegenstelling tot die van 26" vaak uitgerust met een DVB-C tuner. Dat was voor mij in ieder geval dooslaggevend. De maat valt in de slaapkaper door de zeer gerige dikte erg mee. 22" lijkt mij persoonlijk te klein. Een beetje PC-monitor is even groot of groter. Succes met je keuze!
Deze hebben beide een door Ziggo gecertificeerde CI+-ontvanger. Ik twijfel echt erg, voor 130 euro meer heb je 26", maar wil het ook niet te groot hebben, omdat het maar voor er bij is. Morgen maar eens in een winkel kijken hoe 'klein' 22 inch is!

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkovic
Ik heb vandaag bij de mediamarkt de LE40C550 gehaald. Super tevreden! €525,-!

Ik mijn verhaal gedaan over verschillende panelen. Meneertje afdelingsmanager wist het allemaal beter. Samsung heeft helemaal geen fabrieken, alles wordt door sony gemaakt blablabla...

Ik eerste doosje met medewerker opgemaakt: AA ... Ging 'm niet worden dus... 2e doosje open SQ02 :) Inpakken en wegwezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giedo555
Verwijderd schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 19:15:
Bij mijn c530 zat er geen sticker op de zijkant geplakt. Kwam er dus pas achter toen ik hem thuis had staan en in het service menu gekeken had. Maar was een samsung paneel dus prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DR.V schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 22:21:
Ik heb een LE32C654 en ik wil via m'n laptop met Vista m'n draadloze internet naar een Lan kabel delen. En die dan via de lan kabel aansluiten op de TV voor Internet@TV etc. . Ik heb nu mijn WLAN internet gedeeld
Selecteerde je voor beide WiFi en LAN adapters netwerkbrug?
Lukt dit nog niet, verander op de LE32C654 de netwerkinstellinge handmatig: waarbij je een ongebruikt IP adres indezelfde range van je laptop lan poort gebruikt, zelfde subnetmask. Voor DNS en Gateway verwijs je naar het router IP adres.
Als het kan leg een netwerk kabel van je router naar je TV, lukt dit niet: kijk dan voor een Powerline HomePlug ethernet als je op dezelfde stroomphase zit (plaats router - plaats TV). Wifi is meestal een tragere oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frenkovic schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 01:27:

Ik mijn verhaal gedaan over verschillende panelen. Meneertje afdelingsmanager wist het allemaal beter. Samsung heeft helemaal geen fabrieken, alles wordt door sony gemaakt blablabla...

Ik eerste doosje met medewerker opgemaakt: AA ... Ging 'm niet worden dus... 2e doosje open SQ02 :) Inpakken en wegwezen!
Staat bij de C550 dit ook op de zijkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mijn verhaal gedaan over verschillende panelen. Meneertje afdelingsmanager wist het allemaal beter. [...][...]Ik eerste doosje met medewerker opgemaakt: AA ... Ging 'm niet worden dus... 2e doosje open SQ02 :) Inpakken en wegwezen!
...geweldig toch , als je zo de verkoper om de oren kan slaan met tweakers info ! Mooi verhaal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 10:35

Harstikke mooi. Zou je me kunnen vertellen waar ik dat ongeveer kan zien. As. donderdag ga ik de TV ook halen en wil natuurlijk ook een SQ01 of 2. Mooie prijs trouwens, ga nog wel proberen er wat af te praten. Kijken of dat lukt bij MM.

Bvd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR.V
  • Laatst online: 23:59
Verwijderd schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 04:45:
[...]

Selecteerde je voor beide WiFi en LAN adapters netwerkbrug?
Lukt dit nog niet, verander op de LE32C654 de netwerkinstellinge handmatig: waarbij je een ongebruikt IP adres indezelfde range van je laptop lan poort gebruikt, zelfde subnetmask. Voor DNS en Gateway verwijs je naar het router IP adres.
Als het kan leg een netwerk kabel van je router naar je TV, lukt dit niet: kijk dan voor een Powerline HomePlug ethernet als je op dezelfde stroomphase zit (plaats router - plaats TV). Wifi is meestal een tragere oplossing
Het werkt !!! :) Met de handmatige instellingen kreeg ik het internet wel aan de praat , erg bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giedo555
Bij de saturn in tilburg was de 40c550 de afgelopen twee weken voor 499 euro. Misschien de aankomende week wel weer. Voor diegene met interesse...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkovic
Jeebo schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 11:39:
[...]

Harstikke mooi. Zou je me kunnen vertellen waar ik dat ongeveer kan zien. As. donderdag ga ik de TV ook halen en wil natuurlijk ook een SQ01 of 2.

Bvd. :)
Als je de doos van de bovenkant open maakt dan aan de rechterkant ongeveer op 2/3 van de tv. Je hoeft alleen het bovenste piepschuim beschermdingetje uit de doos te halen en je kunt het zo zien. Je hoeft niet te tillen of op een andere manier moeilijk te doen. Lastige is wel dat sommige MM alleen via het magazijn uitleveren. Ik weet dus niet hoe en waar je dan moet kijken. In Maastricht hadden ze gelukkig een doos of 6 in de winkel staan...

SUC6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Frenkovic schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 10:13:
[...]

Als je de doos van de bovenkant open maakt dan aan de rechterkant ongeveer op 2/3 van de tv. Je hoeft alleen het bovenste piepschuim beschermdingetje uit de doos te halen en je kunt het zo zien. Je hoeft niet te tillen of op een andere manier moeilijk te doen. Lastige is wel dat sommige MM alleen via het magazijn uitleveren. Ik weet dus niet hoe en waar je dan moet kijken. In Maastricht hadden ze gelukkig een doos of 6 in de winkel staan...

SUC6!
Hey toevallig ben ik ook in Maastricht geweest, hadden ze meer SQ02's staan?

Ben nu alleen nog aan het twijfelen vanwege het ghosting verhaal wat ik hier en daar lees. Viel me in de winkel ook op dat bij snelle bewegingen je echt strepen zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frenkovic schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 10:13:
[...]

SUC6!
En zou je deze code moeten zien , LTF320HM01 ?
Pagina: 1 ... 34 ... 75 Laatste