Ja, maar ik heb een andere besteld.Verwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 18:10:
[...]
Ja, van 14ms, dat is toch heel erg goed voor een LCD?
Verwijderd
Niet de 630 meer ? Wellicht boeiend om te weten welke dan en waaromMag schreef op maandag 27 september 2010 @ 23:22:
[...]Ja, maar ik heb een andere besteld.
Kunnen anderen misschien ook hun voordeel mee doen
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2010 00:17 ]
Wel de 630, maar niet de 530 die de input lag van 14ms had.Verwijderd schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 00:16:
[...]
Niet de 630 meer ? Wellicht boeiend om te weten welke dan en waarom![]()
Kunnen anderen misschien ook hun voordeel mee doen
hoe zit het op dit moment met de UE37C6000 en clouding? nog veel mensen last van?
Denk dat het een kenmerk van iedere Edge LED C6000 serie is. Mijn 40" van 1 week heeft het ook, maar om nou te zeggen dat ik er last van heb. Je moet goed kijken wil je het zien en dan alleen bij praktisch volledig zwarte beelden. Als ik het niet gelezen had, was het me waarschijnlijk niet eens opgevallen. Het beeld is prachtig, geen spijt van!Rubke schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 09:11:
hoe zit het op dit moment met de UE37C6000 en clouding? nog veel mensen last van?
hier hetzelfde. ik heb een UE46C6000, heb geen echte last van clouding. Als je goed kijkt in een (pik)donkere kamer, kun je wel wat zien in de rechteronderhoek, maar ach, het stoort absoluut niet. Heb je de tv een avond lang aan, dan is het ietsje sterker. Nog steeds een stuk minder dan sommige horrorverhalen (met griezelfoto's) die ik heb gelezen de afgelopen tijd. Met de settings kun je ook een hoop goochelen, tot het bijna weg is. Ik heb ook beslist geen spijt van mn aankoop. Alleen de mediaplayer en de bijbehorende software vallen wat tegen qua prestaties. Gelukkig kun je daar wat aan doen :-)
overigens heb ik een SQxx scherm. 02 of 04 geloof ik.
overigens heb ik een SQxx scherm. 02 of 04 geloof ik.
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
@ Peter00 & Kozz
Hoe is die c6000 met gamen dan? Heeft die tv ook last van een 'hoge inputlag' zoals ze van de c650 zeggen?
Hoe is die c6000 met gamen dan? Heeft die tv ook last van een 'hoge inputlag' zoals ze van de c650 zeggen?
Ik kreeg de volgende reactie van Samsung-NL op een vraag over de laatste firmware van de LE40B652T4P:Peppio schreef op maandag 27 september 2010 @ 21:22:
Heeft iemand de nieuwe firmware al geprobeerd?
1. Title
2010 model Firmware for self-upgrade
2. Applicable Model
UE**C6, 7, 8 Series
3. Carrier or Corporate Customer
Open Market
4. Description
T-VALDEUC-2002.0
. OSD wrapping of specific languages issue on wireless pop-up window
. To remove the message of ''USB Overload''
. [MHEG] memory leak at iFrame channel (only UK)
. Latvian / Lithuanian OSD error when insert wireless dongle.
Niet echt heel bijzonder geloof ik, maar soms staat niet alles in het changelog (welke weer van de het Poolse deel van de website gehaald moest worden).
Echt raar dat Samsung de website op deze manier van informatie voorziet. Nooit changelogs in het NL deel. Geen download link voor de nieuwste PC Share Manager. Ik heb al meer dan twee weken geleden een mail gestuurd naar Samsung met wat vragen, maar daar krijg je ook geen antwoord op. Erg slechte service tot nu toe als je het mij vraagt.
"Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw Samsung LE40B652T4P.
Ik kan u helaas niet aangeven wat precies de aanpassingen in de firmware zijn. Wij beschikken niet over die
informatie. Firmware updates worden gemaakt om software matige problemen in de tv op te lossen. Als u
geen problemen ondervindt met uw tv hoeft u ook de firmware niet te updaten."

https://nl.hardware.info/usersystemen/19802/maximus-vi-formula
Heb hem nog niet zo lang. Een paar keer Halo Reach op de xbox 360 gespeeld. Geen lag kunnen waarnemen.giedo555 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 17:31:
@ Peter00 & Kozz
Even terug komende op gaming. Ik doe dit op een UE46C6000 
Nadat ik hier last dat je spelmodus aan moet zetten via Instellingen -> Algemeen etc. (Thanks, for the tip. Had ik echt niet gevonden anders hahaha). Merkte ik dat het allemaal wel heel erg soepel en goed liep. Ik kon eindelijke weer normaal F1 2010 spelen
Maar nu had ik een soort van wannabee surround sound. Aangezien ik de XboX360 rechtstreeks via HDMI aan de TV had gehangen en via de TV met optic naar de versterker ging. Dit geeft niet super mooi geluid.
Nadat ik de Xbox weer via HDMI rechstreeks in de versterker heb gestopt was het geluid weer zoals het hoort. En in spelmodus van de tv kan ik nu eindelijk goed spelen
Enige nadeel is dat mijn popcorn ook via de versterker gaat. En dus op de tv dezelfde input gebruikt. Als ik wil gamen moet ik dus eventjes spelmodus aanzetten. Maar hier valt mee te leven.
Clouding op de UE46C6000 heb ik ook. Maar ik stoor mij er niet aan. Het valt alleen op als het beeld helemaal zwart is.
Nadat ik hier last dat je spelmodus aan moet zetten via Instellingen -> Algemeen etc. (Thanks, for the tip. Had ik echt niet gevonden anders hahaha). Merkte ik dat het allemaal wel heel erg soepel en goed liep. Ik kon eindelijke weer normaal F1 2010 spelen
Nadat ik de Xbox weer via HDMI rechstreeks in de versterker heb gestopt was het geluid weer zoals het hoort. En in spelmodus van de tv kan ik nu eindelijk goed spelen
Enige nadeel is dat mijn popcorn ook via de versterker gaat. En dus op de tv dezelfde input gebruikt. Als ik wil gamen moet ik dus eventjes spelmodus aanzetten. Maar hier valt mee te leven.
Clouding op de UE46C6000 heb ik ook. Maar ik stoor mij er niet aan. Het valt alleen op als het beeld helemaal zwart is.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik m nog niet in de gaming mode heb geprobeerd, wel in een hele hoop andere combi's, al dan niet handmatig bijgesteld. Ik denk wel dat ie een inputlag heeft, zonder gamen zal dat iets in de ordegrootte van 100-150ms zijn als je alle schermverbeteringen uitzet. Komt omdat er kennelijk nogal wat rekenkracht nodig is...Wel vervelend als je XBOX weet dat je zojuist tegen de muur bent gespatterd, en je scherm nog niet. Ik denk echter dat alle LCD tv's daar in meer of mindere mate last van hebben. Na-ijlen van dynamisch beeld heb ik geen last van, dat valt me enorm mee. Geluid is en blijft Kwalitatief Uitermate Teleurstellend, in elke combi, dus altijd via je versterker zetten als je meer kijkt dan alleen het Journaal.giedo555 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 17:31:
@ Peter00 & Kozz
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
Ik heb sinds kort de UE55C6700 (met nieuwste firmware) en vind dat deze tv erg veel last heeft artifacts met snellere bewegingen.
Nu heb ik gisteren even met de instellingen gespeeld en bijv. Motionplus uit gezet, maar naar mijn mening verhielp dit het artifacts probleem niet, terwijl het beeld zelf minder vloeiend ging.
Heeft iemand nog andere mogelijkheden qua instellen waardoor het beeld toch gewoon vloeiend blijft en die irritante artifacts minder worden?
Misschien omdat ik het ook weet, maar ik erger me er behoorlijk aan; bij vrijwel iedere film / tv-programma dat ik kijk zie ik het wel.
(Gisteren bijv. de blu-ray van Cloverfield gekeken met al die snelle beelden en langsrennende mensen en daar was het dus probleem dus nóg erger)
Nu heb ik gisteren even met de instellingen gespeeld en bijv. Motionplus uit gezet, maar naar mijn mening verhielp dit het artifacts probleem niet, terwijl het beeld zelf minder vloeiend ging.
Heeft iemand nog andere mogelijkheden qua instellen waardoor het beeld toch gewoon vloeiend blijft en die irritante artifacts minder worden?
Misschien omdat ik het ook weet, maar ik erger me er behoorlijk aan; bij vrijwel iedere film / tv-programma dat ik kijk zie ik het wel.
(Gisteren bijv. de blu-ray van Cloverfield gekeken met al die snelle beelden en langsrennende mensen en daar was het dus probleem dus nóg erger)
Verwijderd
Ik heb daar ook last van gehad en allerlei instellingen gewijzigd, weet zo niet meer wat nou werkelijk hielp maar volgens mij dat Motion Plus......
omgjeroompje schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 18:46:
[...]
Ik kreeg de volgende reactie van Samsung-NL op een vraag over de laatste firmware van de LE40B652T4P:
"Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw Samsung LE40B652T4P.
Ik kan u helaas niet aangeven wat precies de aanpassingen in de firmware zijn. Wij beschikken niet over die
informatie. Firmware updates worden gemaakt om software matige problemen in de tv op te lossen. Als u
geen problemen ondervindt met uw tv hoeft u ook de firmware niet te updaten."

I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.
Verwijderd
Het probleem met helpdesks is vaak/soms dat er mensen zitten die een (te) korte opleiding krijgen en that's it. Je moet net iemand treffen die uit zichzelf ook geinteresseerd is in het product en/of bijvoorbeeld een technische achtergrond heeft. Tref je zo iemand niet dan heb je niet altijd heel veel aan een helpdesk.Peppio schreef op woensdag 29 september 2010 @ 19:11:
[...]
omgErg triest dit van Samsung. Hopelijk reageren zo ooit nog op mijn mail... met een antwoord waar ik wel wat aan heb.
Zag een nieuwe update staan voor de B650T2W, CHL7DEUC-3001.1
Helaas nog geen info over de update gevonden.
Helaas nog geen info over de update gevonden.
Vandaag gaan rondkijken naar C650 en C630 Samsung TV's, Enkel C650 modellen. Volgens elke winkel die ik bezocht heb is de C630 eind model en niet meer te bestellen. De winkels beweren dat er geen verschil is tussen een C630 en C650 i.v.m. spiegeling van zonlicht.
Is touwens nergens te testen, mis dit ook in reviews, Effect van zonlicht op TV kijken. Heeft iedereen dan dikke gordijnen waar geen licht door gaat ?
EDIT: als ik het goed begrijp is een ultra clear panel wel goed, onderstaand van Samsung zelf
Dus is de verklaring van Samsung zelf, die hierboven gequote staat bullshit ?
Is touwens nergens te testen, mis dit ook in reviews, Effect van zonlicht op TV kijken. Heeft iedereen dan dikke gordijnen waar geen licht door gaat ?
EDIT: als ik het goed begrijp is een ultra clear panel wel goed, onderstaand van Samsung zelf
@bert-nlWat is een Ultra Clear Panel ?
Perfect zicht, zelfs in fel zonlicht. Ultra Clear Panel blokkeert storend omgevingslicht voor een échte, diepe zwartweergave. Daarnaast wordt het geproduceerde licht geoptimaliseerd voor helder beeld met natuurlijke kleuren.
[ Voor 35% gewijzigd door abusimbal op 30-09-2010 19:26 ]
Verwijderd
Als een winkelier alleen de C650 heeft zal ie snel zeggen dat de C630 niet meer leverbaar is zodat ie je de C650 kan verkopen.abusimbal schreef op donderdag 30 september 2010 @ 16:32:
Vandaag gaan rondkijken naar C650 en C630 Samsung TV's, Enkel C650 modellen. Volgens elke winkel die ik bezocht heb is de C630 eind model en niet meer te bestellen. De winkels beweren dat er geen verschil is tussen een C630 en C650 i.v.m. spiegeling van zonlicht.
[...]
De look van de C630 is strakker (geen rode uitstulping aan de onderzijde). C630 heeft geen internettv en inderdaad een mat scherm. Overigens heeft de C650 32/37 inch ook een mat scherm. Een mat scherm spiegelt minder. Of dat prettiger is in zonlicht of niet is ook deels een persoonlijke smaak maar glans is niet altijd beter in zonlicht.
Ik heb de 40c650 nu een tijdje en nog geen gordijnen in ons nieuwe appartement waar de zon wel elke middag vol door het raam heen komt. (veel zon that is, zoveel dat de ab van mijn stereo het niet altijd meer doet omdat 'ie overloaded is ofzo) Geen last van met tv kijken, hoef zelfs het backlight niet hoger te zetten (staat op 8 geloof ik, niet zo veel iig) dus prima te doen met glanzend scherm. Als de tv uit staat spiegelt het, maar als 'ie aan staat merk ik er nooit wat van.abusimbal schreef op donderdag 30 september 2010 @ 16:32:
[...]
@bert-nl
Verwijderd
Tja... als je geen problemen hebt hoef je de software niet te updaten is in zijn algemeenheid niet waar. Voor telefoon en computers geldt juist dat je altijd moet updaten ook al ervaar je geen problemen. Dat heeft dan vaak vooral met stabiliteit en veiligheid te maken en voor telefoons ook soms met snelheid en ontvangst.abusimbal schreef op donderdag 30 september 2010 @ 16:32:
@bert-nl
Echter ook voor tv's kan gelden dat je je niet bewust hoeft te zijn van een probleem terwijl de software-update toch een verbetering bevat waar je plezier van zult hebben. Dit kan dan te maken met bijvoorbeeld verbetering beeldkwaliteit, uitbreiding codecs van de mediaplayer of stabiliteit van de beeldopbouw om enkele dingen te noemen die een software-update van een tv zou kunnen bevatten. Verder hebben tv's met een ethernetaansluiting een verbinding met internet (als je tenminste een verbinding met internet hebt via de ethernetpoort of dongle) waardoor ook daar een beveiligingsupdate mogelijk is.
@simonr
Thanks, dat is zeer goed nieuws, thanks
@bert-nl
No offense tegen jou, met bullshit bedoelde ik dat Samsung dingen mooier voorsteld dan dat ze zijn (marketing)
Thanks, dat is zeer goed nieuws, thanks
@bert-nl
No offense tegen jou, met bullshit bedoelde ik dat Samsung dingen mooier voorsteld dan dat ze zijn (marketing)
Verwijderd
..heeft de 40c650 nu ook dat gedoe met PVA of MVA geleverde panels ? Want dat is toch wel een gedonder om zeker te zijn van het feit of je wel een PVA hebt bij de 40c630 die ik in gedachten blijf houden.simonr schreef op donderdag 30 september 2010 @ 21:47:
[...]
Ik heb de 40c650. [..]Als de tv uit staat spiegelt het, maar als 'ie aan staat merk ik er nooit wat van.
Ben wel blij dat de 650 niet blijkt te spiegelen (wat ik wel opvallend vind gezien de glans, dus mooi als het waar is...), maar hoop dus dat je daar niet met datzelfde panel-gedoe rekening te moeten houden...
Uit de review van de LE40C650 op hdtvtest.co.uk http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung-le40c650-20100506527.htm
The performance is equally good in bright rooms. Although the glossy panel coating naturally produced some visible room reflections, these had a very limited impact on black depth in the picture. In other words, the light did not appear to pass through the screen’s coating and had no effect on the image underneath (compared to some Plasma displays which look somewhat grey-ish when faced with bright light).
Dus je ziet er wel wat van maar het is niet veel
The performance is equally good in bright rooms. Although the glossy panel coating naturally produced some visible room reflections, these had a very limited impact on black depth in the picture. In other words, the light did not appear to pass through the screen’s coating and had no effect on the image underneath (compared to some Plasma displays which look somewhat grey-ish when faced with bright light).
Verwijderd
....en dat is ook de daadwerkelijke ervaring van de beziters hier van een 40C650 ? (...want een review is niet per se een gebruikerservaringalwinus schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 08:55:
Uit de review van de LE40C650 op hdtvtest.co.uk http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung-le40c650-20100506527.htm
Ook mijn vraag en mening. Reviews testen dit zo goed als nooit en gebruikers lijken altijd een donkere kamer te gebruiken of gordijnen of het valt niet op.Verwijderd schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 08:59:
[...]
....en dat is ook de daadwerkelijke ervaring van de beziters hier van een 40C650 ? (...want een review is niet per se een gebruikerservaring).
Nochtans is dit tegenwoordig bij sommige een probleem omdat ze een glasplaat gebruiken zodat je een scherm zonder rand krijgt zoals bij een aantal nieuwe LG en Sony.
Verwijderd
...en anders is er de 40C630 die dit probleem totaal niet heeft, maar als ik het goed begrijp net iets minder in beeld is als de 650 (..als je dit thuis al zo ervaart natuurlijkabusimbal schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 09:29:
[...]
Ook mijn vraag en mening. Reviews testen dit zo goed als nooit en gebruikers lijken altijd een donkere kamer te gebruiken of gordijnen of het valt niet op.
Nochtans is dit tegenwoordig bij sommige een probleem omdat ze een glasplaat gebruiken zodat je een scherm zonder rand krijgt zoals bij een aantal nieuwe LG en Sony.
Blijft alleen dat gedoe met die panel-loterij (krijg je MVA of PVA) over helaas...
Verwijderd
Heb zelf een C630 (tot volle tevredenheid) en heb de laatste weken toch al verschillende aanbiedingen gezien waaruit je toch zou kunnen opmaken dat dit model z'n langste tijd heeft gehad.Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2010 @ 19:22:
[...]
Als een winkelier alleen de C650 heeft zal ie snel zeggen dat de C630 niet meer leverbaar is zodat ie je de C650 kan verkopen.
Voorbeeldje: ik heb 'm zelf online gekocht bij de goedkoopste aanbieder, dezelfde webshop heeft 'm nu al (5-6 weken later) € 70,- goedkoper en er bij staan dat ze er nog 3 hebben. Andere webshops bieden 'm nu ook aan voor ongeveer die prijs (= € 600) en ze hebben beide modellen (650+630) op voorraad.
Verwijderd
De betere reviews op met name hdtv.co.uk en flatpanelshd.com besteden ook aandacht aan dit punt.abusimbal schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 09:29:
[...]
Ook mijn vraag en mening. Reviews testen dit zo goed als nooit en gebruikers lijken altijd een donkere kamer te gebruiken of gordijnen of het valt niet op.
Verwijderd
Misschien niet een van de betere , maar hier http://reviews.cnet.com/f...4505-6482_7-32887597.html wordt de reflectie toch 2 maal genoemd op 1 pagina... (zelf maar es loeren in de winkel dus...).Verwijderd schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 10:09:
[...]
De betere reviews op met name hdtv.co.uk en flatpanelshd.com besteden ook aandacht aan dit punt.
Verwijderd
Hebben jullie ook altijd last van de buzznoise?! Huidige lcd hebben blijkbaar dat altijd, een mindr dan de ander, maar ik vind dit zo irritant dat dit een criteria is geworden bij aanschaf van een lcd. Ik vraag me af of bij LED ook de backlight lampen dit geluid maken?
Backlight op 10 zetten loste bij mij het probleem op.Verwijderd schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 10:25:
Hebben jullie ook altijd last van de buzznoise?! Huidige lcd hebben blijkbaar dat altijd, een mindr dan de ander, maar ik vind dit zo irritant dat dit een criteria is geworden bij aanschaf van een lcd. Ik vraag me af of bij LED ook de backlight lampen dit geluid maken?
Weet niet of je nog kunt ruilen? Anders is dit wat je zou kunnen proberen.
Verwijderd
Ja die manier kan wel , maar dat is gewoon een klote manier, want het is té fel. Maar bij donkere beeld geeft alsnog een hoog zoem geluid af. Ik had namelijk de 40b550, verkocht. Maar ik zou graag weer een samsung willen kopen c530 of een led waarbij de inputlag ook laag is. Ik vraag me af of led dit probleem ook hebben aangezien ze andere techniek gebruiken. Kan iemand dit bevestigen?shaiwa887 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 10:36:
[...]
Backlight op 10 zetten loste bij mij het probleem op.
Weet niet of je nog kunt ruilen? Anders is dit wat je zou kunnen proberen.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2010 10:47 ]
Verwijderd
Volgens mij heeft dat met de voeding te maken. Een aantal 37inch 2010 modellen van Samsung heeft bovendien last van een productiefout waardoor een buzz aanwezig is. Heb je dus 37 inch dan is dat een bekend probleem. In die 37 inch modellen zit een bepaald onderdeel bestemd voor 32inch waardoor het onderdeel te zwak is. Had iets met de voeding te maken.Verwijderd schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 10:43:
[...]
Ja die manier kan wel , maar dat is gewoon een klote manier, want het is té fel. Maar bij donkere beeld geeft alsnog een hoog zoem geluid af. Ik had namelijk de 40b550, verkocht. Maar ik zou graag weer een samsung willen kopen c530 of een led waarbij de inputlag ook laag is. Ik vraag me af of led dit probleem ook hebben aangezien ze andere techniek gebruiken. Kan iemand dit bevestigen?
Verwijderd
@Mag... heb je m al binnen (zoja... wat zijn jou bevindingen mbt de kritische noot van de reviews ?)Mag schreef op maandag 27 september 2010 @ 23:22:
[...]Ja, maar ik heb een andere besteld.
Ik heb de 40c550. Mijn backlight staat op 3 ('s avonds). Ik hoor totaal geen zoom. Komt van plasmadiscounter af. Is met een S-PVA scherm.
Verwijderd schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 08:59:
[...]
....en dat is ook de daadwerkelijke ervaring van de beziters hier van een 40C650 ? (...want een review is niet per se een gebruikerservaring).
Ik heb een LE40C650 (met AA03 panel) dus zal mijn mening wel even geven.abusimbal schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 09:29:
[...]
De opstelling in mijn kamer is als volgt:
[Raam]
[TV]
-
-
[Bank en andere meubels]
Hoop dat dit duidelijk is? Het licht wat via mijn raam mijn kamer binnenkomt valt dus niet op het beeld van mijn tv maar wel op mijn meubels. Als mijn tv uit staat zie ik vrij duidelijk de meubels van mijn kamer gereflecteerd in mijn tv. Wanneer mijn tv aanstaat en mijn gordijnen open zijn heb ik bij hele lichte of juist hele donkere beelden wel enigszins last van weerspiegeling. Dit komt waarschijnlijk ook doordat ik de backlight vrij zwak heb staan, omdat ik niet van heel fel beeld houd. De weerspiegeling is eigenlijk alleen echt storend bij mij wanneer ik bijvoorbeeld een donkere film kijk of een game speel die erg donker is. Ik zie mijn kamer dan duidelijk weerspiegelen in de tv wat toch afleidt van de film/game zelf.
Wanneer ik de backlight flink opschroef wordt de weerspiegeling wel wat minder lijkt het. Wanneer ik mijn gordijnen dicht doe heb ik natuurlijk geen last van weerspiegeling.
Uiteraard kan ik het niet vergelijken met een C630 want die heb ik niet.
Bij ons beneden staat overigens een B650 waar zonlicht schuin van voren op valt, en die spiegelt enorm. Of dat bij de C650 ook zou zijn kan ik helaas niet zeggen.
EDIT:
Voor de volledigheid maar even een foto gemaakt. De foto is met m'n mobiel gemaakt dus de kwaliteit is niet goed, maar het idee lijkt me duidelijk. Op deze foto staat de tv aan, op een compleet zwart beeld (via component). Zoals je ziet is de weerspiegeling behoorlijk aanwezig.
Foto:

[ Voor 15% gewijzigd door Wekko306 op 01-10-2010 13:04 ]
@ Mojo666
Ik heb sinds vandaag mijn 32c530 binnen. Eerste indruk is zeer goed en ik heb geen last van zoemende geluiden o.i.d.
Ik heb nog wel een vraag. Ik wil mijn c530 dus voorzien van de nieuwste firmware. Nu staan erop de samsung site 2 versies, namelijk T-TDT5EUC-1021.0 en T-MSX5DEUC-2005.4.
Wie weet welke ik moet hebben of waar ik moet kijken om erachter de komen welke ik nodig heb??
alvast bedankt
P.s. Ik weet trouwens ook niet wat voor panel ik erin heb zitten, maar vind het beeld wel goed
Ik heb sinds vandaag mijn 32c530 binnen. Eerste indruk is zeer goed en ik heb geen last van zoemende geluiden o.i.d.
Ik heb nog wel een vraag. Ik wil mijn c530 dus voorzien van de nieuwste firmware. Nu staan erop de samsung site 2 versies, namelijk T-TDT5EUC-1021.0 en T-MSX5DEUC-2005.4.
Wie weet welke ik moet hebben of waar ik moet kijken om erachter de komen welke ik nodig heb??
alvast bedankt
P.s. Ik weet trouwens ook niet wat voor panel ik erin heb zitten, maar vind het beeld wel goed
[ Voor 10% gewijzigd door giedo555 op 01-10-2010 12:43 ]
Op de zijkant zit vaak een sticker SQxx staat voor Samsung --> S-PVA
En wat betreft die update weet ik ook niet. heb ik naar zitten kijken. Vraag gestuurd naar Samsung maar die zullen het vast ook niet weten
Misschien zijn het updates die je allebei kan draaien? Bij huidige firmware zie ik bij mij wel T-MSX5DEUC-2005.x (weet niet meer precies welke, volgens mij versie 1 uit mijn hoofd)
En wat betreft die update weet ik ook niet. heb ik naar zitten kijken. Vraag gestuurd naar Samsung maar die zullen het vast ook niet weten
Misschien zijn het updates die je allebei kan draaien? Bij huidige firmware zie ik bij mij wel T-MSX5DEUC-2005.x (weet niet meer precies welke, volgens mij versie 1 uit mijn hoofd)
[ Voor 81% gewijzigd door alwinus op 01-10-2010 12:53 ]
Verwijderd
Dat is goed om te horen, ik wil namelijk een c530 halen of een led. Mag ik vragen wat voor type paneel de jouwe heeft? Maybe ook paar leuke pic van de achterkant en hoe dik hij is?giedo555 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 12:39:
@ Mojo666
alvast bedankt
ps: update, bel samsung gwn, zeer korte wachttijd(imo).
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2010 13:07 ]
Op mijn zijkant zit geen sticker. Heb ook nog niet uitgezocht hoe ik in het service menu kom hoor.
En het beeld zit een beetje tussen mat en glans in. Als ik de tv uitzet zie ik mezelf troebel door de weerspiegeling van de tv. Als de tv aan staat heb ik totaal geen last van (behalve bij helemaal zwart beeld).
De tv is ongeveer 5 cm dik. een led is wel de helft denk ik maar dat vind ik de meerprijs niet waard.
En het beeld zit een beetje tussen mat en glans in. Als ik de tv uitzet zie ik mezelf troebel door de weerspiegeling van de tv. Als de tv aan staat heb ik totaal geen last van (behalve bij helemaal zwart beeld).
De tv is ongeveer 5 cm dik. een led is wel de helft denk ik maar dat vind ik de meerprijs niet waard.
Verwijderd
De C630 glanst duidelijk minder! Dus voor mensen die een zo mat mogelijk scherm willen is de C630 beter.Wekko306 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 12:39:
[...]
[...]
EDIT:
Voor de volledigheid maar even een foto gemaakt. De foto is met m'n mobiel gemaakt dus de kwaliteit is niet goed, maar het idee lijkt me duidelijk. Op deze foto staat de tv aan, op een compleet zwart beeld (via component). Zoals je ziet is de weerspiegeling behoorlijk aanwezig.
Foto: [afbeelding]
Service-menu is [info] - [menu] - [mute] - [power] op het eerste info scherm wat verschijnt kan je de code aflezen. Ik raad je aan om verder niet met de pijltjestoetsen ergens doorheen te gaan. Voordat je het weet is er wat aangepastgiedo555 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 13:18:
Op mijn zijkant zit geen sticker. Heb ook nog niet uitgezocht hoe ik in het service menu kom hoor.
edit: ja tv moet eerst uit staan
L – Vendor (A: Samsung, D: CMO, L: AUO, I: CPT)
6 – Panel frequence (6: 50/60Hz, 1: 100/120Hz, 2: 200/240Hz)
A – Panel (A: AntiGlare, T: TN U: Ultra Clear)
F – Resolution (F: FHD, H: HD, U: UD)
0 – Panel 1st/2nd (1st: 0, 2nd: 1…)
C – BLU (BackLight Unit) C: CCFL, L: LED, E: Edge LED
@ Awines
Thanks voor de tip. Was misschien wel even handig erbij te vermelden dat de tv uit moet staan
Maar er staat een A dus een Samsung panel
Thanks voor de tip. Was misschien wel even handig erbij te vermelden dat de tv uit moet staan
Verwijderd
...verder is er dan ook nog een verschil in welk Samsung scherm (ja, ja... tis echt waar), wat je kan zien aan de eerder genoemde 0 – Panel 1st/2nd (1st: 0, 2nd: 1…) SQo en SQ1 zijn dan weer de beteregiedo555 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 14:33:
@ Awines

mjah...dat klopt dan weer niet helemaal. Op de sticker aan de zijkant stond SQ3 bij mij maar in het service menu staat dan weer 0 ( dus dat loopt dan niet helemaal gelijk?
)
Als ik door het rooster aan de achterkant kijk staat dat het panel versie 1018 is...waar dat dan weer voor staat?? geen idee

Als ik door het rooster aan de achterkant kijk staat dat het panel versie 1018 is...waar dat dan weer voor staat?? geen idee
[ Voor 26% gewijzigd door alwinus op 01-10-2010 14:44 ]
En daar staat bij mij een 0Verwijderd schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 14:39:
[...]
...verder is er dan ook nog een verschil in welk Samsung scherm (ja, ja... tis echt waar), wat je kan zien aan de eerder genoemde 0 – Panel 1st/2nd (1st: 0, 2nd: 1…) SQo en SQ1 zijn dan weer de betere
[ Voor 8% gewijzigd door giedo555 op 01-10-2010 14:44 ]
Verwijderd
Mijn laptop herkent plots mijn UE46C6700: er verschijnt de melding nieuwe hardware gevonden SAMSUNG DTV DMR. Als ik deze probeer te instaleren kan de laptop geen driver vinden. Ik heb ook geen cd bij de tv geleverd gekregen. Hoe kan ik deze instaleren en wat kan ik hierna ?
Wat gebeurt er als ik mijn l32b550 met l6af0c zou veranderen naar l1uf0c?alwinus schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 14:08:
[...]
Service-menu is [info] - [menu] - [mute] - [power] op het eerste info scherm wat verschijnt kan je de code aflezen. Ik raad je aan om verder niet met de pijltjestoetsen ergens doorheen te gaan. Voordat je het weet is er wat aangepast
edit: ja tv moet eerst uit staan
L – Vendor (A: Samsung, D: CMO, L: AUO, I: CPT)
6 – Panel frequence (6: 50/60Hz, 1: 100/120Hz, 2: 200/240Hz)
A – Panel (A: AntiGlare, T: TN U: Ultra Clear)
F – Resolution (F: FHD, H: HD, U: UD)
0 – Panel 1st/2nd (1st: 0, 2nd: 1…)
C – BLU (BackLight Unit) C: CCFL, L: LED, E: Edge LED
Zou ik dan mijn tv trashen?
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Verwijderd
alwinus schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 14:42:
mjah...dat klopt dan weer niet helemaal. Op de sticker aan de zijkant stond SQ3 bij mij maar in het service menu staat dan weer 0 ( dus dat loopt dan niet helemaal gelijk?)
...voordat ik het hele verhaal overneem, is hier de link met de details. Vermaak je, en verbaas jegiedo555 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 14:43:
[...]
En daar staat bij mij een 0Wel vreemd dat er bij mij dan geen sticker op de zijkant geplakt zit
http://www.digitalversus....ow-so-far-news-15457.html
en hier ook nog iets over het verschil in PV en MVA :
http://www.digitalversus....e40c630-p364_9365_36.html ...bizar eigenlijk.
mbt die verschillen over het PVA panel, maar dan weer in variatie als SQ1 en SQ2 etc hier nog even een quote uit dat verhaal:
But even then, different panels from the same series can also show variation. For instance, panels SQ01 and SQ02 are both PVA panels with an extended gamut (92% of the NTSC colour space) and 10 bit colour, while panels SS03 and SS04 have a standard gamut (72% of NTSC) and 8 bits.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2010 19:03 ]
Verwijderd
Als het goed is heb je geen driver nodig om de tv als beeldscherm te gebruiken (tenzij je nog Windows XP SP1 of ouder gebruikt). Andere opties dan de tv als beeldscherm zie ik zo niet.Verwijderd schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 18:02:
Mijn laptop herkent plots mijn UE46C6700: er verschijnt de melding nieuwe hardware gevonden SAMSUNG DTV DMR. Als ik deze probeer te instaleren kan de laptop geen driver vinden. Ik heb ook geen cd bij de tv geleverd gekregen. Hoe kan ik deze instaleren en wat kan ik hierna ?
Verwijderd
Grote kans. Je kunt het servicemenu niet resetten.R420R schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 18:59:
[...]
Wat gebeurt er als ik mijn l32b550 met l6af0c zou veranderen naar l1uf0c?
Zou ik dan mijn tv trashen?
Oh ja, vergeten erbij te vermelden dan ik ook nog de spaarstand in het tools menu uit moest zetten.Verwijderd schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 10:43:
[...]
Ja die manier kan wel , maar dat is gewoon een klote manier, want het is té fel. Maar bij donkere beeld geeft alsnog een hoog zoem geluid af. Ik had namelijk de 40b550, verkocht. Maar ik zou graag weer een samsung willen kopen c530 of een led waarbij de inputlag ook laag is. Ik vraag me af of led dit probleem ook hebben aangezien ze andere techniek gebruiken. Kan iemand dit bevestigen?
Omdat het het beeld dan idd te fel is heb ik deze kunnen aanpassen door het contast lager te zetten.
Heb later met een diy calibratie dvd van Monster het beeld nog beter gekregen.
LED heb ik (nog) geen ervaring mee dus ik ben benieuwd of dit soort bijgeluiden ook daarbij optreden.
[ Voor 6% gewijzigd door shaiwa887 op 01-10-2010 19:30 ]
Verwijderd
...wordt ook in die aangehaalde reviews afgeraden om daar mee te spelen/tweakenVerwijderd schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 19:23:
[...]
Grote kans. Je kunt het servicemenu niet resetten.
Ik ben van plan op korte termijn een receiver te kopen om wat beter geluid te hebben dan via de tv speakers. Nou begrijp ik dat wanneer ik m'n tv aan zou sluiten op de receiver om via externe speakers geluid te hebben het geluid niet synchroon loopt met het beeld. Nu heb ik naar verschillende receivers gekeken en zie ik dat veel een a/v sync optie hebben waarmee dat te corrigeren valt.
Welke delay hebben jullie ingesteld? Sommige receivers kunnen namelijk maar maximaal 100ms (in stappen van 10ms), maar het zou toch jammer zijn als de werkelijke delay hoger blijkt te zijn waardoor geluid en beeld dus nog steeds niet synchroon lopen.
Het gaat hier over een C650 trouwens.
Welke delay hebben jullie ingesteld? Sommige receivers kunnen namelijk maar maximaal 100ms (in stappen van 10ms), maar het zou toch jammer zijn als de werkelijke delay hoger blijkt te zijn waardoor geluid en beeld dus nog steeds niet synchroon lopen.
Hoe kom je daarbij?Wekko306 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 20:18:
Ik ben van plan op korte termijn een receiver te kopen om wat beter geluid te hebben dan via de tv speakers. Nou begrijp ik dat wanneer ik m'n tv aan zou sluiten op de receiver om via externe speakers geluid te hebben het geluid niet synchroon loopt met het beeld.
De optische output loopt perfect synchroon met het beeld.
Je krijgt alleen problemen als je bijvoorbeeld je bluray/dvd/htpc/nmt rechstreeks op je versterk aansluit, en vanaf daar naar je tv. (of de bluray/dvd/htpc/nmt met hdmi naar tv en optisch/coaxiaal naar je versterker)
Je versterker verwerkt het geluid gewoon meteen, maar de tv is traag en loopt dus achter.
Maar buiten dat kan je de timing van de optische uitgang ook nog wat bijstellen vanuit het menu van de tv.
De 650 heeft een input lag van 95ms, is prima terug te vinden in allerlei reviews.Nu heb ik naar verschillende receivers gekeken en zie ik dat veel een a/v sync optie hebben waarmee dat te corrigeren valt.
die 5 ms die je er dan nog naast hoor je niet.
http://www.hdtvtest.co.uk...-le40c650-20100506527.htm
[ Voor 12% gewijzigd door job op 01-10-2010 20:26 ]
Ik had het inderdaad verkeerd verteld, wat ik bedoelde was: xbox360 direct naar de tv, en het geluid direct naar de versterker. Dan zou er dus enig verschil zitten tussen beeld en geluid, maar die 95ms valt dus prima binnen de 100ms maximaal in te stellen isjob schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 20:22:
[...]
Hoe kom je daarbij?
De optische output loopt perfect synchroon met het beeld.
Je krijgt alleen problemen als je bijvoorbeeld je bluray/dvd/htpc/nmt rechstreeks op je versterk aansluit, en vanaf daar naar je tv. (of de bluray/dvd/htpc/nmt met hdmi naar tv en optisch/coaxiaal naar je versterker)
Je versterker verwerkt het geluid gewoon meteen, maar de tv is traag en loopt dus achter.
Maar buiten dat kan je de timing van de optische uitgang ook nog wat bijstellen vanuit het menu van de tv.
[...]
De 650 heeft een input lag van 95ms, is prima terug te vinden in allerlei reviews.
die 5 ms die je er dan nog naast hoor je niet.
http://www.hdtvtest.co.uk...-le40c650-20100506527.htm
Bedankt voor je antwoord!
Tja. Het schijnt dat de b550 gewoon een b650 is (die 100hz heeft) met een auo paneel dat niet officieel 100hz gecertificeerd is. Ik vind 100hz wel echt een toevoeging dus ik vroeg me af of het op die manier niet aan te zetten was. De respsonse tijd van het paneel is er in principe kort genoeg voor (6ms) alleen er is nog niemand op google te vinden die het geprobeerd heeft.Verwijderd schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 19:32:
[...]
...wordt ook in die aangehaalde reviews afgeraden om daar mee te spelen/tweaken
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Verwijderd
...tja, je kan jezelf natuurlijk onsterfelijk maken door de 1e te zijn op Google die dat geprobeerd heeftR420R schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 23:36:
[...]
Tja. Het schijnt dat de b550 gewoon een b650 is (die 100hz heeft) met een auo paneel dat niet officieel 100hz gecertificeerd is. Ik vind 100hz wel echt een toevoeging dus ik vroeg me af of het op die manier niet aan te zetten was. De respsonse tijd van het paneel is er in principe kort genoeg voor (6ms) alleen er is nog niemand op google te vinden die het geprobeerd heeft.
Verwijderd
In theorie zou je gelijk kunnen hebben dat bepaalde functies uit hogere modellen ook in lagere modellen zit. Sterker nog de USB PVR functie van de C6800 zit ook in de C6000. Vwb 100Hz lijkt me dat echter niet omdat daarvoor een apart circuit ingebouwd moet zijn. Als je het servicemenu zou kunnen resetten zou het leuk zijn dingen te proberen. Echter kans is dus aanwezig dat je tv verandert in een kleine 20 kilo materiaal zonder functieR420R schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 23:36:
[...]
Tja. Het schijnt dat de b550 gewoon een b650 is (die 100hz heeft) met een auo paneel dat niet officieel 100hz gecertificeerd is. Ik vind 100hz wel echt een toevoeging dus ik vroeg me af of het op die manier niet aan te zetten was. De respsonse tijd van het paneel is er in principe kort genoeg voor (6ms) alleen er is nog niemand op google te vinden die het geprobeerd heeft.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2010 09:59 ]
Ik sla net het makro krantje open en zie de 32c530 voor 299 excl (dus ca. 355 incl) staan. Mooie prijs! Zelfs onder de laagste pricewatch en je hebt de mogelijkheid om thuis paneel te checken en ermee terug te gaan.
Als iemand toevallig weet hoeveel de 40c530 daar is hoor ik het graag!
Ben nog aan twijfelen tussen de 40c530 en 40c550. Ik vind de ethernet poort wel mooi. Aan je routertje hangen en dan direct vanaf je pc films en series draaien is wel ideaal... Aan de andere kant via mijn ps3 en een mediaservertje gaat het ook wel. Voor te gamen is de 530 ook net iets beter dan de 550 geloof ik. Is behalve de ethernetpoort en de extra hdmi aansluiting toch niet precies dezelfde tv he?
Als iemand toevallig weet hoeveel de 40c530 daar is hoor ik het graag!
Ben nog aan twijfelen tussen de 40c530 en 40c550. Ik vind de ethernet poort wel mooi. Aan je routertje hangen en dan direct vanaf je pc films en series draaien is wel ideaal... Aan de andere kant via mijn ps3 en een mediaservertje gaat het ook wel. Voor te gamen is de 530 ook net iets beter dan de 550 geloof ik. Is behalve de ethernetpoort en de extra hdmi aansluiting toch niet precies dezelfde tv he?
Het verschil tussen de c530 en c550 zijn ook:
Aansluitingen (c530 heeft een hdmi en scart aansluiting minder)
Uiterlijk van de tv (c550 is duidelijk mooier afgewerkt)
Qua beeld is er volgens mij geen verschil.
Ik heb zelf voor de C530 gekozen omdat deze in de aanbieding was en meer dan 100 euro scheelde met de c550. Maar als de prijzen dichter bij elkaar hadden gelegen was ik zeker voor de c550 gegaan.
Aansluitingen (c530 heeft een hdmi en scart aansluiting minder)
Uiterlijk van de tv (c550 is duidelijk mooier afgewerkt)
Qua beeld is er volgens mij geen verschil.
Ik heb zelf voor de C530 gekozen omdat deze in de aanbieding was en meer dan 100 euro scheelde met de c550. Maar als de prijzen dichter bij elkaar hadden gelegen was ik zeker voor de c550 gegaan.
[ Voor 31% gewijzigd door giedo555 op 02-10-2010 17:59 ]
Volgens mij zitten er ook andere panelen in ofzo... Je hebt dan niet de lage input lag bij de 550. Contrast ratio en inkijkhoek zijn ook anders als ik het goed lees links en rechts...
Verwijderd
Wat heeft de 40c630 voor mogelijkheden mbt zoom functie van het scherm bij film (Divx bijvoorbeeld).
Of blijft het beperkt tot 16:9 of 14:9 bijvoorbeeld ?
@ Frenkovic
Ik dacht dat de schermen van de c530 en c550 gelijk waren. Maar ik kan me vergissen hoor. Misschien dat iemand anders hier dat wel weet?
Ik heb zelf een c530 gekocht met samsung paneel. Heb goed beeld en de kijkhoek vind ik ook goed te noemen.
Ik dacht dat de schermen van de c530 en c550 gelijk waren. Maar ik kan me vergissen hoor. Misschien dat iemand anders hier dat wel weet?
Ik heb zelf een c530 gekocht met samsung paneel. Heb goed beeld en de kijkhoek vind ik ook goed te noemen.
Verwijderd
Via interne mediaplayer: origineel (meestal een 16:9 blok middenin het scherm), modus 1 (groot maar afhankelijk van origineel niet altijd schermvullend, dwz met balken boven en onder) en modus 2 (schermvullend maar soms niet met juiste verhoudingen). Modus 1 geeft doorgaans het beste resultaat.Verwijderd schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 21:02:
Wat heeft de 40c630 voor mogelijkheden mbt zoom functie van het scherm bij film (Divx bijvoorbeeld).
Bij tv/blu-ray/dvd een stuk of wat opties (5 of zo), zie de handleiding.
Al met al genoeg opties en geen reden deze tv daarom niet te kopen.
Wanneer ga je een tv kopen Lost? Je bent ook al lang bezig met zoeken
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2010 23:39 ]
Sterker nog, het is al bewezen dat dit zo is bij dit model. Door in het service menu het typenummer van B550 te veranderen naar B650 zet je de functie aan die het afspelen van mkv's via de usb poort mogelijk maakt. Zonder dat werkt dat niet. Ik hoopte dat zoiets ook mogelijk was met 100Hz technologie.Verwijderd schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 09:55:
[...]
In theorie zou je gelijk kunnen hebben dat bepaalde functies uit hogere modellen ook in lagere modellen zit. Sterker nog de USB PVR functie van de C6800 zit ook in de C6000. Vwb 100Hz lijkt me dat echter niet omdat daarvoor een apart circuit ingebouwd moet zijn. Als je het servicemenu zou kunnen resetten zou het leuk zijn dingen te proberen. Echter kans is dus aanwezig dat je tv verandert in een kleine 20 kilo materiaal zonder functieEn dat dan allemaal door een paar verkeerde bitjes
Ik heb ook een verhaal van iemand gelezen die een 550 succesvol naar een 650 had geflasht. Hij had het het echter niet over 100Hz toen hij dat deed.
Verwijderd
hahaha... ja , inderdaad. Ben nooit zo'n impuls aankoper geweest, en nu ook niet dusVerwijderd schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 23:37:
[...]
Wanneer ga je een tv kopen Lost? Je bent ook al lang bezig met zoeken
En heb i.p ook geen haast hoor... en wachten op een aanbieding is ook nooit zo'n probleem voor mij
De race lijkt nu gelopen en de Sony 40EX500 (€100.- duurder t.o.v Samsung 40C630 lijkt mij het niet waard) en Panasonic 42S20 (teveel reflectie scherm) zijn afgevallen. De Samsung 40C650 zou nog kunnen, maar ook daar is de (weinige) reflectie i.p. de boosdoender (glazen pui op de zonnige zuidkant doet zelfs een halfmat scherm geen goed...)
Dus ...de 40C630 blijft over (relatief betaalbaar, nodige opties, en met juiste panel een goede weegave)....
Bij de MM eens op een rustige ochtend gaan spitten in de voorraad voor een SQ1 PVA paneel, dan is dat onderdeel ook weer naar tevredenheid ingevuld
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2010 10:19 ]
Verwijderd
Heb een SQ02 paneel, gekocht bij de MM. Lijkt me een goed paneel.Verwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 10:14:
[...]
hahaha... ja , inderdaad. Ben nooit zo'n impuls aankoper geweest, en nu ook niet dus![]()
En heb i.p ook geen haast hoor... en wachten op een aanbieding is ook nooit zo'n probleem voor mij![]()
De race lijkt nu gelopen en de Sony 40EX500 (€100.- duurder t.o.v Samsung 40C630 lijkt mij het niet waard) en Panasonic 42S20 (teveel reflectie scherm) zijn afgevallen. De Samsung 40C650 zou nog kunnen, maar ook daar is de (weinige) reflectie i.p. de boosdoender (glazen pui op de zonnige zuidkant doet zelfs een halfmat scherm geen goed...)
Dus ...de 40C630 blijft over (relatief betaalbaar, nodige opties, en met juiste panel een goede weegave)....
Bij de MM eens op een rustige ochtend gaan spitten in de voorraad voor een SQ1 PVA paneel, dan is dat onderdeel ook weer naar tevredenheid ingevuld
Verwijderd
...yep, is ook nog goed inderdaad... Maar ik blijf verbaasd over het verschil in kwaliteit:Verwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 10:44:
[...]
Heb een SQ02 paneel, gekocht bij de MM. Lijkt me een goed paneel.
Maar bedankt voor het geven van goede hoop
But even then, different panels from the same series can also show variation. For instance, panels SQ01 and SQ02 are both PVA panels with an extended gamut (92% of the NTSC colour space) and 10 bit colour, while panels SS03 and SS04 have a standard gamut (72% of NTSC) and 8 bits.
Jij hebt dus ook de 40C630 ? Zoja...als je heel kritisch kijkt, wat zijn de minder sterke punten ?
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2010 11:04 ]
Verwijderd
Bij afspelen HD/DVD via blu-ray speler ziet je weinig originele filmgrain. Precies dus wat op hdtvtest.co.uk (http://www.hdtvtest.co.uk...-le40c650-20100506527.htm) staat bij de C650. Heb hier echter geen Sony staan dus kan niet echt goed vergelijken. Ben er verder erg tevreden over. Met name de ingebouwde mediaspeler die bijna alle formaten aan kan is erg handig.Verwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 11:02:
[...]
...yep, is ook nog goed inderdaad... Maar ik blijf verbaasd over het verschil in kwaliteit:
[...]
Maar bedankt voor het geven van goede hoop![]()
Jij hebt dus ook de 40C630 ? Zoja...als je heel kritisch kijkt, wat zijn de minder sterke punten ?
Dit dus:
Even with all of its digital noise filters turned off, the Samsung LE40C650 still applies some light temporal smoothing to the image, which means that the texture of film grain is lessened when the image is in motion
Moet wel zeggen dat het bij veel films niet opvalt, dat 'light temporal smoothing' dus. Zeker via de interne mediaplayer valt het niet of zelden op waarbij je dan ook moet aantekenen dat de wijze waarop de mkv/mp4 film is gecodeerd e.d. ook een rol speelt. Bij films op tv wisselt het was of je het ziet. Verder zien sommige series op tv er juist weer erg videolook uit. lijkt wel of de tv daar die videolook iets versterkt. Met name bij de NL serie Penoza (Nederland 1 op zondagen) zie je dat. Ziet er cheap uit. Ik heb liever het omgekeerde: dat de tv van een videolookserie een filmlook maakt
PS: Motionplus en alle digitale ruisfilters e.d. staan bij mij standaard UIT. Filmmode staat op 1.
Al met al een tv die ik gezien de prijs, design en prestaties zeker kan aanraden, ook voor de filmliefhebber.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2010 16:22 ]
De B550- en B650-serie lijken ook typisch een geval te zijn van eenzelfde modellen, maar software matig maak je van de B650 een "luxer" model. Leuk om te lezen in ieder geval dat 100 Hz misschien zelfs mogelijk is op de B550R420R schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 10:09:
[...]
Sterker nog, het is al bewezen dat dit zo is bij dit model. Door in het service menu het typenummer van B550 te veranderen naar B650 zet je de functie aan die het afspelen van mkv's via de usb poort mogelijk maakt. Zonder dat werkt dat niet. Ik hoopte dat zoiets ook mogelijk was met 100Hz technologie.
Ik heb ook een verhaal van iemand gelezen die een 550 succesvol naar een 650 had geflasht. Hij had het het echter niet over 100Hz toen hij dat deed.
En nu we het toch weer over de "oude" series hebben:
Rave17 in "[LCD TV] Samsung LCD + LED TV`s (alle se..."
Verwijderd
100Hz gaat vermoedelijk niet werken. Voor 100Hz speelt niet alleen software een rol maar ook hardware (extra chip). Overigens vind ik 100Hz/Motionplus zelf onbelangrijk. Heb het altijd UIT staan. Interessanter is om van internet@tv toe te voegen of PVC.Rave17 schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 16:10:
[...]
De B550- en B650-serie lijken ook typisch een geval te zijn van eenzelfde modellen, maar software matig maak je van de B650 een "luxer" model. Leuk om te lezen in ieder geval dat 100 Hz misschien zelfs mogelijk is op de B550
En nu we het toch weer over de "oude" series hebben:
Rave17 in "[LCD TV] Samsung LCD + LED TV`s (alle se..."
Je wil vast niet ruilenVerwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 16:26:
[...]
100Hz gaat vermoedelijk niet werken. Voor 100Hz speelt niet alleen software een rol maar ook hardware (extra chip). Overigens vind ik 100Hz/Motionplus zelf onbelangrijk. Heb het altijd UIT staan. Interessanter is om van internet@tv toe te voegen of PVC.
Internet@tv zou moeten werken, zodra je even een ethernetpoort op het moederplankje soldeert. Dat heeft de B550 namelijk niet. Je kan het iig wel aanzetten in het servicemenu.
Mijn vermoeden is juist dat die chip er wel in zit, dwz, dat de beeldverwerkingschip dezelfde is als bij de b650 en volgens mij is daar geen los circuit voor (correct me if I'm wrong). Wat me meer zorgen baart is of het paneel het kan hebben.
Achja, mijn tweakersinstinct speelde op en mijn pc is uitgetweakt
Je moet wat
[ Voor 3% gewijzigd door Blaat op 03-10-2010 17:09 ]
Verwijderd
Alle videoformaten pakt mijn LG bluray homecinemaset al, dus daar hoef ik het niet voor te doenVerwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 15:59:
[...]
Bij afspelen HD/DVD via blu-ray speler ziet je weinig originele filmgrain. Precies dus wat op hdtvtest.co.uk (http://www.hdtvtest.co.uk...-le40c650-20100506527.htm) staat bij de C650. Heb hier echter geen Sony staan dus kan niet echt goed vergelijken. Ben er verder erg tevreden over. Met name de ingebouwde mediaspeler die bijna alle formaten aan kan is erg handig.
[...] Al met al een tv die ik gezien de prijs, design en prestaties zeker kan aanraden, ook voor de filmliefhebber.
Inderdaad, gezien de prijs is ie dus aantrekkelijker als de Sony EX500 , hoewel die dus die originele filmlook beter weergeeft...maar of dat nu 100.- extra waard is...
Verwijderd
Bovendien is het maar de vraag of je dat verschil nog ziet na de firmware update van juli.Verwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 17:43:
[...]
Alle videoformaten pakt mijn LG bluray homecinemaset al, dus daar hoef ik het niet voor te doen![]()
Inderdaad, gezien de prijs is ie dus aantrekkelijker als de Sony EX500 , hoewel die dus die originele filmlook beter weergeeft...maar of dat nu 100.- extra waard is...
Heeft er iemand ervaring met het aansluigen van een C650 op het (thuis)netwerk? Ik wil graag via de tv films vanaf het netwerk kijken, maar krijg het niet voor elkaar om hem in te stellen.
De tv loopt bedraad naar een basic sitecom routertje waar verder een pc, laptop (wireless) en een andere tv (bekabeld) op aangesloten zijn.
Het aansluiten van die andere tv (panasonic) was eigenlijk een kwestie van plug&play en daarna de pc als dlna werkend zien te krijgen. Maar met de Samsung levert het tot nu toe, helaas, nog geen resultaat op.
Als ik kies voor netwerk automatisch instellen en dan de netwerktest uitvoer krijg ik een fout bij het 2e punt (ip adres, dns adres etc.). Bij het handmatig instellen komt hij wel voorbij dat punt, maar lukt de 'gateway ping' niet. Ik heb hierbij zowel geprobeerd een aansluitend ip adres in de uitgegeven range te proberen, alswel een adres hoog in de range (om te voorkomen dat het aansluitende adres nog in gebruik is door een apparaat dat op dat moment niet aangesloten is). Beiden geven geen resultaat. De overige gegevens zijn gelijk aan die door de Panasonic opgegeven worden, dus dat zou goed moeten zijn.
Zowel op de router zelf als in de status van de router kom ik voor zover ik zie overigens geen activiteit van de samsung tv tegen.
Het enige verschil in instellingen tussen de 2 tv's dat over blijft is dat de panasonic een primary en secondary dns adress weergeeft, terwijl ik bij de samsung maar 1 dns in kan stellen.
Ook andere kabel gebruiken gaf geen resultaat.
Uiteraard al contact gehad met Samsung support, uiteindelijk kwamen ze daar tot de conclusie dat het waarschijnlijk de netwerkpoort op de tv moet zijn, dus dat ik terug moest naar de winkel (tv van 32", en voor <37 sturen ze geen monteur langs). Dus terug naar de winkel, daar is een nieuwe tv besteld en vol goede hoop die weer geïnstalleerd. Maar geen enkel verschil met de vorige...
De kans op 2 tv's achter elkaar met een dode netwerkpoort lijkt me érg klein, dus blijkbaar zie ik (en samsung support, al kwam die sowieso niet heel sterk over) toch iets over het hoofd. Heeft iemand een idee wat? Want vind het toch wel erg zonde als het niet werkt....
De tv loopt bedraad naar een basic sitecom routertje waar verder een pc, laptop (wireless) en een andere tv (bekabeld) op aangesloten zijn.
Het aansluiten van die andere tv (panasonic) was eigenlijk een kwestie van plug&play en daarna de pc als dlna werkend zien te krijgen. Maar met de Samsung levert het tot nu toe, helaas, nog geen resultaat op.
Als ik kies voor netwerk automatisch instellen en dan de netwerktest uitvoer krijg ik een fout bij het 2e punt (ip adres, dns adres etc.). Bij het handmatig instellen komt hij wel voorbij dat punt, maar lukt de 'gateway ping' niet. Ik heb hierbij zowel geprobeerd een aansluitend ip adres in de uitgegeven range te proberen, alswel een adres hoog in de range (om te voorkomen dat het aansluitende adres nog in gebruik is door een apparaat dat op dat moment niet aangesloten is). Beiden geven geen resultaat. De overige gegevens zijn gelijk aan die door de Panasonic opgegeven worden, dus dat zou goed moeten zijn.
Zowel op de router zelf als in de status van de router kom ik voor zover ik zie overigens geen activiteit van de samsung tv tegen.
Het enige verschil in instellingen tussen de 2 tv's dat over blijft is dat de panasonic een primary en secondary dns adress weergeeft, terwijl ik bij de samsung maar 1 dns in kan stellen.
Ook andere kabel gebruiken gaf geen resultaat.
Uiteraard al contact gehad met Samsung support, uiteindelijk kwamen ze daar tot de conclusie dat het waarschijnlijk de netwerkpoort op de tv moet zijn, dus dat ik terug moest naar de winkel (tv van 32", en voor <37 sturen ze geen monteur langs). Dus terug naar de winkel, daar is een nieuwe tv besteld en vol goede hoop die weer geïnstalleerd. Maar geen enkel verschil met de vorige...
De kans op 2 tv's achter elkaar met een dode netwerkpoort lijkt me érg klein, dus blijkbaar zie ik (en samsung support, al kwam die sowieso niet heel sterk over) toch iets over het hoofd. Heeft iemand een idee wat? Want vind het toch wel erg zonde als het niet werkt....
Verwijderd
...je bedoelt ? De Sony is achteruitgegaan in kwaliteit of de Samsung beter geworden ?Verwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 18:52:
[...]Bovendien is het maar de vraag of je dat verschil nog ziet na de firmware update van juli.
(...en wat zat er verder in die frimware ?...zie trouwens op de samsung site geen juli staan bij de updates...)
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2010 20:18 ]
De c650 zou plug and play moeten zijn (die van mij wel althans). Wel kan ik me herinneren dat je niet de eerste bent met dit probleem. In dit topic is dit probleem eerder besproken. Gebruik de zoekfunctie eens en neems dan eens contact op met de persoon welke het zelfde probleem had.rblommers schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 19:08:
Heeft er iemand ervaring met het aansluigen van een C650 op het (thuis)netwerk? Ik wil graag via de tv films vanaf het netwerk kijken, maar krijg het niet voor elkaar om hem in te stellen.
Wat je natuurlijk altijd kan doen is een firmware update.
Pak voor de zekerheid eens een andere kabel. Ik weet dat bij pc's sommige netwerkkaarten kieskeuriger zijn dan anderen. Zo pakt de ene netwerkkaart probleemloos een verkeerd geknepen kabel, maar doet de ander (terecht) moeilijk.
Sluit dus oorzaken uit. Test een 100% goede kabel (vanuit de fabriek bijvoorbeeld). Kijk of bij de bijbehorende poort op de router wel het lampje gaat branden. Test desnoods eens met een andere router.
Ah, vergeten te meldenjob schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 19:56:
[...]
De c650 zou plug and play moeten zijn (die van mij wel althans). Wel kan ik me herinneren dat je niet de eerste bent met dit probleem. In dit topic is dit probleem eerder besproken. Gebruik de zoekfunctie eens en neems dan eens contact op met de persoon welke het zelfde probleem had.
Firmware update heb ik op het 1e toestel wel gedaan, op deze nog niet. Maar zal ik idd nog even doen. Dat het zoveel verschil kan maken tussen apparaten en kabels wist ik niet, dus zal morgen dan ergens een nieuwe kabel kopen om te kijken of dat verschil maakt. (beide kabels die ik nu heb worden wel geaccepteerd door de Panasonic tv)Wat je natuurlijk altijd kan doen is een firmware update.
Pak voor de zekerheid eens een andere kabel. Ik weet dat bij pc's sommige netwerkkaarten kieskeuriger zijn dan anderen. Zo pakt de ene netwerkkaart probleemloos een verkeerd geknepen kabel, maar doet de ander (terecht) moeilijk.
Sluit dus oorzaken uit. Test een 100% goede kabel (vanuit de fabriek bijvoorbeeld). Kijk of bij de bijbehorende poort op de router wel het lampje gaat branden. Test desnoods eens met een andere router.
Op de router gaat er geen lampje branden. Andere router heb ik zo snel niet bij de hand, maar is een erg basic model, dus kan me niet voorstellen dat dat problemen geeft.
Goed, na bovenstaand verhaal geschreven te hebben toch nóg maar weer een keer router reset, alle kabels eruit, erin. Gaf eerst geen resultaat, daarna de kabel die naar de pc loopt en die naar de tv loopt van geswitcht en dan werkt het wel

Thnx voor je post dus, want dat zorgde ervoor dat ik toch nog maar weer een keer de boel heb gereset e.d.
Verwijderd
De Samsungs zijn beter geworden, zie onderaan http://hdguru.com/a-solut...d-soap-opera-effect/2119/Verwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 19:45:
[...]
...je bedoelt ? De Sony is achteruitgegaan in kwaliteit of de Samsung beter geworden ?
(...en wat zat er verder in die frimware ?...zie trouwens op de samsung site geen juli staan bij de updates...)
en http://www.hdtvtest.co.uk...-le46c750-20100709761.htm onder het kopje 'high defintion'.
Op de Samsung site zie je alleen de laatste firmware (september). Daar zitten de verbeteringen van tussentijdse firmware ook in maar dat staat er niet expliciet bij. Alleen dingen die nieuw zijn in een firmware staan er bij, dus geen cumulatieve lijst helaas.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2010 20:54 ]
Verwijderd
...das een prettige gedachte. Merk jij ook verschil na de update ?Verwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 20:52:
[...]
De Samsungs zijn beter geworden, zie onderaan http://hdguru.com/a-solut...d-soap-opera-effect/2119/
en http://www.hdtvtest.co.uk...-le46c750-20100709761.htm onder het kopje 'high defintion'.
Ter info even een stukje uit die link zodat andere Samsung bezitters wellicht ook weer bij zijn met verse info
Samsung recently offered a new firmware update they claim shuts off its the ME/MC circuit when its Auto Motion Plus feature is set to the “Off” position. An alternative (according to a Samsung spokesperson) is to set a Samsung 120 or 240 Hz LCD or LED TV to “Clear” mode or to move the “Judder” control to “0″ using the “Custom” mode (post firmware update). You can update your Samsung LCD or LED TV by connecting it to your Internet router. For more on firmware updates read this link.
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2010 21:54 ]
Verwijderd
Moest direct updaten ivm ci+ Ziggo. Heb het dus niet kunnen testen. Maar ben erg tevreden met de tv. Ook als ie uitstaat is het een juweeltjeVerwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 21:09:
[...]
...das een prettige gedachte. Merk jij ook verschil na de update ?
Verwijderd
Ik heb een LE40C650 en heb het wel voor elkaar gekregen met Windows 7. Duurde even voor ik het in de gaten had, maar je moet de firewall van Windows en van je virus programma uitzetten en dan met Samsung PC Share Manager programma kun je bestanden delen.rblommers schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 19:08:
Ik heb bij mij de Netwerkinstellingen wel manual ingesteld, en dus niet automatisch. Heb gewoon precies de getallen overgneomen van wat ik aan netwerk gegevens zie op mijn PC. Toen kreeg ik eerst nog niks te zien, totdat ik alle Firewalls uitzet en dan geeft hij meteen contact.
Je kunt me altijd PM'en.
Maar ik heb ook een probleem en weet niet of dit hier al besproken is (130 pagina's beetje veel om door te lezen). Ik heb dus mijn Samsung TV op netwerk aangesloten en een x264 bestand met instelbare ondertitels gedownload. Nu wil ik die film streamen maar ik krijg de ondertitels niet geselecteerd. Iemand een idee of dit wel mogelijk is ?
Verwijderd
Eyeconnect gebruiken. Trial 30 dagen is gratis.Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 10:22:
Iemand ervaring met allshare via een imac? Ik krijg het voorlopig niet aan de praat.
@Rogier73 Je hele firewall uitzetten is natuurlijk wel wat teveel van het goede
Dat kan ook prima door alleen de exe's van die PC Share Manager door te laten.
Ondertiteling ingebakken in de mkv zelf leest ie niet uit. Je moet hem los in een .srt erbij zetten om ondertiteling te gebruiken.
Ondertiteling ingebakken in de mkv zelf leest ie niet uit. Je moet hem los in een .srt erbij zetten om ondertiteling te gebruiken.
Heeft er iemand ervaring met de SUBT knop op de afstandbediening van cd UE40C6700 ?
Verwijderd
Hmmmm.....dus die ondertitels alleen in .srt ?? Had ik al geprobeert , maar die waren dus vet Out of Sync en om ze nou ook nog helemaal met een of ander programma goed te gaan zetten is me teveel van het goede. Dus die stream optie ga ik dan maar vooral voor muziek gebruiken. Sluit me PC wel gewoon af en toe met lange HDMI kabel aan me TV.SidewalkSuper schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 12:21:
@Rogier73 Je hele firewall uitzetten is natuurlijk wel wat teveel van het goedeDat kan ook prima door alleen de exe's van die PC Share Manager door te laten.
Waarom lossen ze dat probleem niet op m.b.t. ondertitels? Lijkt me toch niet zo'n moeilijk klusje om de firmware aan te passen. Als losse srt wel wordt weergegeven moet ingebakken srt ook te doen zijn.
Verwijderd
Ik heb sinds Vrijdagavond een 40LE550. Wat mij behalve de vreselijk slechte standaard instellingen (niet anders gewend) opvalt is de behoorlijk slechte kijkhoek van het scherm. Iets wat mij in diverse winkels niet was opgevallen.
Op de zijkant zit wel een sticker waar versie AA04 op staat.
Ik heb geprobeerd in het service menu naar de gegevens te kijken maar nadat het menu even in beeld kwam ging de tv direct verder naar de CI+ module. Alle settings stonden weer op default.
Moet ik om het service menu te kunnen bekijken de CI+ module verwijderen en kan ik die er daarna gewoon weer inpluggen of moet die dan ook opnieuw geïnstalleerd worden ?
Op de zijkant zit wel een sticker waar versie AA04 op staat.
Ik heb geprobeerd in het service menu naar de gegevens te kijken maar nadat het menu even in beeld kwam ging de tv direct verder naar de CI+ module. Alle settings stonden weer op default.
Moet ik om het service menu te kunnen bekijken de CI+ module verwijderen en kan ik die er daarna gewoon weer inpluggen of moet die dan ook opnieuw geïnstalleerd worden ?
Verwijderd
Werkt perfect, dank je voor de info.Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 11:04:
[...]
Eyeconnect gebruiken. Trial 30 dagen is gratis.
Het service menu verdwijnt als er een ander menu verschijnt. Als je een ci+ module gebruikt en je tv op een gecodeerde zender hebt staan is bij inschakelen de kans vrij groot dat je een melding van de ci+ module krijgt.Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 20:31:
Zet je tv daarom op ned 1, of kies een andere input, tv uitschakelen en nog eens proberen.
Watvoor ervaring doel je op? Je kunt er je ondertiteling van bijvoorbeeld een tv uitzending mee aan of uit zetten...VAnTurenhout schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 12:48:
Heeft er iemand ervaring met de SUBT knop op de afstandbediening van cd UE40C6700 ?
Wanneer ik de ondertitels extract (uit een mkv bijvoorbeeld) lopen deze altijd perfect synchroon. Ik weet niet wat je gebruikt om de srt te extracten?Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 14:54:
[...]
Hmmmm.....dus die ondertitels alleen in .srt ?? Had ik al geprobeert , maar die waren dus vet Out of Sync en om ze nou ook nog helemaal met een of ander programma goed te gaan zetten is me teveel van het goede. Dus die stream optie ga ik dan maar vooral voor muziek gebruiken. Sluit me PC wel gewoon af en toe met lange HDMI kabel aan me TV.
Zelf heb ik de module er even uit gehad voor ik naar het service menu ging.Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 20:31:
I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.
Ja, dat zou je wel verwachten..maar als ik op die knop druk, tijdens een uitzending waar via teletekst pag 888 ondertiteling in zit, dan krijg ik gewoon het menu van de Samsung, waarin ik de ondertiteling aan/uit kan zetten, en iets met slechthorenden. Maar er verschijnen geen ondertitels, op geen enkele zender.Peppio schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 12:04:
[...]
Watvoor ervaring doel je op? Je kunt er je ondertiteling van bijvoorbeeld een tv uitzending mee aan of uit zetten...
Verwijderd
Ik begin nu toch grote twijfels te krijgen over de aankoop van een LE40C550.
Ik begrijp nu dat het onmogelijk is HD 24P soepel af te spelen op een 50 hz lcd. Voor TV kijken zag ik de meerwaarde van 100 hz niet, ook niet na het te hebben bekeken in winkels en bij anderen thuis.
Die hadden echter geen HD 24p materiaal. Als ik nu bijvoorbeeld de BBC Earth serie bekijk is het duidelijk niet vloeiend bij pannen. Dan was een HD uitzending van de EO van een aflevering van de serie toch een stuk prettiger om naar te kijken.
Bovendien heb ik twijfels over het paneel. De kijkhoek vind ik erg slecht en het scherm stond tijdens de installatie een tijdje heel licht zonder beeld en dat zag er erg onregelmatig uit. Nu zie ik in egale achtergronden ook regelmatig strepen.
Deze foto, gemaakt met een donkergrijze egale afbeelding in Photoshop op het scherm geeft een vrij goede indruk van wat ik bedoel. Gemaakt recht voor het scherm.
http://img408.imageshack.us/img408/995/le40c550102472.jpg
Ik begrijp nu dat het onmogelijk is HD 24P soepel af te spelen op een 50 hz lcd. Voor TV kijken zag ik de meerwaarde van 100 hz niet, ook niet na het te hebben bekeken in winkels en bij anderen thuis.
Die hadden echter geen HD 24p materiaal. Als ik nu bijvoorbeeld de BBC Earth serie bekijk is het duidelijk niet vloeiend bij pannen. Dan was een HD uitzending van de EO van een aflevering van de serie toch een stuk prettiger om naar te kijken.
Bovendien heb ik twijfels over het paneel. De kijkhoek vind ik erg slecht en het scherm stond tijdens de installatie een tijdje heel licht zonder beeld en dat zag er erg onregelmatig uit. Nu zie ik in egale achtergronden ook regelmatig strepen.
Deze foto, gemaakt met een donkergrijze egale afbeelding in Photoshop op het scherm geeft een vrij goede indruk van wat ik bedoel. Gemaakt recht voor het scherm.
Als je naar een zwarte achtergrond wilt kijken kan je je tv beter uitzetten....Verwijderd schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 15:54:
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Verwijderd
Ik schrijf dat ik in egale vlakken strepen zie. Die komen overeen met de donkere delen op de foto.Tylen schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 15:56:
[...]
Als je naar een zwarte achtergrond wilt kijken kan je je tv beter uitzetten....
De foto is zoals vermeld dan ook alleen bedoeld om indruk te geven.
Het gaat ook niet om zwarte vlakken maar om egale achtergronden waar het vrij duidelijk te zien is.
Mocht het normaal zijn dan is het jammer, mijn LG 32 inch had er in ieder geval geen last van.
Van strepen heb ik zelf niks van gemerkt en dat 24p gedoe merk ik ook niet. Films zien er gewoon netjes uit zoals het hoort, superscherp en ook de zwartwaardes/contrast vind ik voor een budget LCD supergoed. Misschien heb je een maandagochtend model ?Verwijderd schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 16:19:
[...]
Ik schrijf dat ik in egale vlakken strepen zie. Die komen overeen met de donkere delen op de foto.
De foto is zoals vermeld dan ook alleen bedoeld om indruk te geven.
Het gaat ook niet om zwarte vlakken maar om egale achtergronden waar het vrij duidelijk te zien is.
Mocht het normaal zijn dan is het jammer, mijn LG 32 inch had er in ieder geval geen last van.
Kijk je het 24p materiaal via hdmi? Geeft de tv ook werkelijk aan dat hij overschakelt naar 24p?Verwijderd schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 15:54:
Als dat niet zo is dan staat je tv op 50hz en dan krijg je inderdaad schokkend beeld.
edit: ik kan de specs niet zo snel vinden, maar ik vraag me dus af of je tv wel 24hz ondersteund.
Als hij dat niet kan is het inderdaad niet handig om zo'n tv te kopen als je 24p materiaal wilt kijken.
Het is ook niet voor de ondertiteling via 888 bedoeld. Het gaat om subtitles welke met de dvb stream meekomen. Helaas zijn er maar weinig zenders die het gebruiken, voornamelijk de discoveries.VAnTurenhout schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 14:19:
Ja, dat zou je wel verwachten..maar als ik op die knop druk, tijdens een uitzending waar via teletekst pag 888 ondertiteling in zit, dan krijg ik gewoon het menu van de Samsung, waarin ik de ondertiteling aan/uit kan zetten, en iets met slechthorenden. Maar er verschijnen geen ondertitels, op geen enkele zender.
Wellicht dat knop verder via de mediaplayer nog een functie heeft.
[ Voor 36% gewijzigd door job op 05-10-2010 20:49 ]