Toch is het de vraag of dit verhaal op deze site (circuitsonline) klopt, het is maar 1 iemand die dit zegt. Dus wie weet is de werkelijkheid toch andersSuperPaddo schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 19:50:
[...]
Bedankt, helaas heeft mn wd tv live mediaspeler geen analoge audio uit.. (en hij ondersteunt niet hdmi en component uit tegelijk). Overige bronnen wel.
Een nieuwe tv kopen is niet makkelijk.
Wil heel graag de 37 inch c650 (le37c650) kopen maar ik vraag me af of het brom / zoem geluid inmiddels is opgelost.
Samsung of verkopers weten het niet expliciet.
Er zijn de laatste tijd erg weinig berichten over, betekent dit dat het is opgelost?
Wie ervaart nog steeds het brom geluid en wanneer had je de tv gekocht?
Er zijn de laatste tijd erg weinig berichten over, betekent dit dat het is opgelost?
-geen-
Verwijderd
Ook al zou het zijn opgelost dan is het van belang een tv te kopen die ook recent is geproduceerd. Als je ergens koopt waar ze al een maand of wat in het magazijn staan loop je nog steeds een risico. Overigens zou ik alleen voor de 37 inch gaan als je geen ruimte hebt voor 40 inch (bijvoorbeeld bij inbouw in een kast of schouw). Ik hoor zelden iemand die achteraf vindt dat 40 inch te groot is. Zelfs in kleine huiskamers kan 40 inch vaak best wel. Op een kleine studentenkamer zal het wel wat overdone zijn en zal 32 inch vaak beter zijn.Alien_Inside schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 20:37:
Wil heel graag de 37 inch c650 (le37c650) kopen maar ik vraag me af of het brom / zoem geluid inmiddels is opgelost.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2010 20:52 ]
Klopt idd, en ging ook nog om een ander type dan de c650.Verwijderd schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 20:10:
[...]
Toch is het de vraag of dit verhaal op deze site (circuitsonline) klopt, het is maar 1 iemand die dit zegt. Dus wie weet is de werkelijkheid toch anders.
Na 'intern' overleg thuis besloten dat er misschien toch nog een grotere tv aan de muur mag/kan
Mocht het alsnog de 46 inch worden, dan nijg ik toch nog naar de sony, ivb met de audio, en de rest hier is ook allemaal sony..
[ Voor 14% gewijzigd door SuperPaddo op 19-09-2010 18:48 ]
Schijnbaar zit ik hier goed voor de 750 serie, dus tja. Ik wil deze 3D tv kopen: http://www.samsung.com/nl...x.idx?pagetype=prd_detail.
In combinatie met me PS3 (films en games in 3D). Wat is de reactietijd van dit toestel (voor gamen)? En kan je ook 'gewoon' in 2D kijken? En je moet dus alleen de brillen bijkopen? Nog iets anders waar ik op moet letten?
In combinatie met me PS3 (films en games in 3D). Wat is de reactietijd van dit toestel (voor gamen)? En kan je ook 'gewoon' in 2D kijken? En je moet dus alleen de brillen bijkopen? Nog iets anders waar ik op moet letten?
iemand hier ervaring met de DD740 icm een samsung C6000 ? ik heb nog geen (goedkopere!) alternatieven kunnen vinden voor een coax vertrager. Alleen een iets goedkopere variant voor optische verbindingen, en die zitten vol bij mij, dus da's geen alternatief.
Om nou een nieuwe receiver aan te schaffen vind ik ook weer zo over the top. Zal dus wel dit peperdure apparaatje worden vrees ik...
temeer omdat je met de afstandbediening online kunt bijregelen, staat er
Om nou een nieuwe receiver aan te schaffen vind ik ook weer zo over the top. Zal dus wel dit peperdure apparaatje worden vrees ik...
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
Verwijderd
Reviews met daarin ook aandacht voor gamen:Squatjj schreef op zondag 19 september 2010 @ 18:39:
Schijnbaar zit ik hier goed voor de 750 serie, dus tja. Ik wil deze 3D tv kopen: http://www.samsung.com/nl...x.idx?pagetype=prd_detail.
http://www.hdtvtest.co.uk...-le46c750-20100709761.htm en http://www.avforums.com/r...-40C750-3DTV--Review.html
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2010 19:48 ]
Dankjewel. Ik zal ze eens lezen. Oorspronkelijk wou ik eigenlijk voor een Sony TV gaan maar helaas nog te duur. Ben dus benieuwd naar deze reviews.Verwijderd schreef op zondag 19 september 2010 @ 19:47:
[...]
Reviews met daarin ook aandacht voor gamen:
http://www.hdtvtest.co.uk...-le46c750-20100709761.htm en http://www.avforums.com/r...-40C750-3DTV--Review.html
Gisteren zocht ik de PDF handleiding van mijn Samsung LE37B650 en zag dat er ook nieuwe firmware was van 9 september 2010 met softwareversie T-CHLCIPDEUC-2008.2
Ik kan echter nergens een changelog vinden. Iemand deze firmware al geinstalleerd?
Ik kan echter nergens een changelog vinden. Iemand deze firmware al geinstalleerd?
Vorige week ging mijn 2,5 jaar oude LE40M86BD moeilijk doen bij het aanzetten. Relais klikte diverse malen (ging uiteindelijk wel aan). Uiteraard na de 2jr garantie.
Toestel bevalt echter prima, dus maar laten repareren: nieuwe voeding. Kosten uiteraard tè hoog, maar er is een coulance regeling voor toestellen net uit de garantie.
Toch....geen fijn gevoel dat zo'n duur toestel (€1300) na zo'n korte tijd al problemen ging geven.
Toestel bevalt echter prima, dus maar laten repareren: nieuwe voeding. Kosten uiteraard tè hoog, maar er is een coulance regeling voor toestellen net uit de garantie.
Toch....geen fijn gevoel dat zo'n duur toestel (€1300) na zo'n korte tijd al problemen ging geven.
Heeft iemand al een snelle manier gevonden om een DVD met werkende ondertiteling op een usb stick te krijgen? MKV lukt prima (srt eruit halen), maar voor DVD heb ik nog geen snelle manier gevonden. Ik vind het persoonlijk nogal vreemd dat er zo'n slechte ondersteuning is voor ondertiteling.
Dit geldt voor Zigoo. Ik heb Caiway. Maakt dat nog uit?job schreef op donderdag 16 september 2010 @ 12:37:
[...]
Ja.
Kijk eens in de startpost hier: \[DVB-C] Ziggo CI+ Praat
Op dit stuk doel jij waarschijnlijk?:
TV met CI+ Slot:
Alphacrypt Classic/TC/IC - NEE (Ziggo vereist CI+ CAM's)
CI+ Module - JA (Ziggo bepaald welke content er bekeken/opgenomen mag worden)
Of dit stuk:
Let op: de CI+ oplossing werkt alleen als zowel de tv als de Digitale Televisie Module CI+ ondersteunen. Vanaf 2 februari 2010 kunnen CI+ televisies die een oude Alphacrypt, danwel Mascom CAM gebruiken geen signaal meer ontvangen. De CI+ cam herkent u aan een "Geschikt voor Ziggo" of "Ziggo certified"-logo.
Belangrijk: deze verandering heeft alleen betrekking op CI+ Televisies en NIET de eerder verschenen common interface (CI versie 1) televisies. CI+ televisies zijn sinds begin 2009 op de markt. Televisies die eerder zijn verschenen zijn CI versie 1 televisies. Er zijn nog een aantal CI versie 1 televisies te krijgen, mocht jij jouw televisie tussen nu en begin 2009 hebben aangeschaft, kijk dan in de handleiding van de televisie om er zeker van te zijn welke CI versie wordt ondersteunt.
Het gekke is natuurlijk wel dat na een tijdje het beeld gewoon goed is, en er geen probleem meer is. Het is eigenlijk alleen de eerste paar minuten dat er helemaal geen beeld is, of het beeld is paars geblokt met af en toe daardoorheen vaststaand beeld.
Maar goed ik snap ook wel dat de AlphaCrypt IC eigenlijk alleen voor CI is en niet voor CI+. Dus ik schaf denk ik wel een officiele CI+ module aan bij Caiway.
Volgens mij maakt dat niets uit.Buffalo schreef op maandag 20 september 2010 @ 12:37:
[...]
Dit geldt voor Zigoo. Ik heb Caiway. Maakt dat nog uit?
yupOp dit stuk doel jij waarschijnlijk?:
TV met CI+ Slot:
Alphacrypt Classic/TC/IC - NEE (Ziggo vereist CI+ CAM's)
CI+ Module - JA (Ziggo bepaald welke content er bekeken/opgenomen mag worden)
staat eigenlijk hetzelfde in. Heb je een ci+ tv steek er een ci+ cam in.Of dit stuk:
Verwijderd
Nee, werkt niet. Je moet de eerste VOB van de hoofdfilm aanklikken en dan speelt ie de VOBS achter elkaar af. Beste oplossing is de VIDEO_TS maar te branden op een schijfje.TopGun2010 schreef op maandag 20 september 2010 @ 09:56:
Heeft iemand al een snelle manier gevonden om een DVD met werkende ondertiteling op een usb stick te krijgen? MKV lukt prima (srt eruit halen), maar voor DVD heb ik nog geen snelle manier gevonden. Ik vind het persoonlijk nogal vreemd dat er zo'n slechte ondersteuning is voor ondertiteling.
Verwijderd
De Poolse site van Samsung: www.samsung.pl (navigatie gelijk aan NL site, dus met plaatjes). Klik op het bestand en de changelog wordt uitgeklapt.Flappie schreef op maandag 20 september 2010 @ 09:17:
Gisteren zocht ik de PDF handleiding van mijn Samsung LE37B650 en zag dat er ook nieuwe firmware was van 9 september 2010 met softwareversie T-CHLCIPDEUC-2008.2
ik zal wel te simpel zijn, maar ik kan het ook niet vinden.Verwijderd schreef op maandag 20 september 2010 @ 18:33:
[...]
De Poolse site van Samsung: www.samsung.pl (navigatie gelijk aan NL site, dus met plaatjes). Klik op het bestand en de changelog wordt uitgeklapt.
Graag even inhoudelijk hier de changelog kopieren aub...
https://nl.hardware.info/usersystemen/19802/maximus-vi-formula
Ik heb de volgende bruikbare methode gevonden om snel mkv en dvd op een usb stick MET ondertiteling te bekijken. Voor mkv met ingebakken srt: gebruik je het programma mkvextracgui-2 (voor de juiste werking ook mkvtoolnix installeren!) om de juiste Nederlandse srt (ondertiteling) eruit te halen. Vervolgens het mkv bestand + de srt exact dezelfde naam geven (niet achter de punt natuurlijk) en in dezelfde map of root van jouw usb plaatsen. Voor DVD: dvd met het programma makemkv omzetten naar mkv (juiste audiospoor selecteren!, alleen ac3 GEEN dts). Vervolgens met het programma DVDSubEdit.exe de Nederlandse ondertiteling selecteren in de originele vob bestanden van de dvd, nu kun je het geheel opslaan als srt. Beide bestanden zelfde naam geven en plaatsen in dezelfde map van het usb stick. Voor dvd is er nog een tweede mogelijkheid, dvd rippen met bijvoorbeeld dvdshrink, vervolgens het geheel met handbrake omzetten naar mkv, in dit programma kun je bij ondertiteling de keuze maken voor Burned In, als je dit doet wordt er een mkv gemaakt met ingebakken (in het beeld) ondertitels die zichtbaar is op elke Samsung tv.
Verwijderd
Ik heb een vraagje over een bepaalde TV die ik misschien wil aanschaffen.
Ik heb deze op het oog: de Samsung LE32C530 http://tweakers.net/price...ng-le32c530.html#tab:info.
Ik wil 'm vooral gebruiken voor gamen (Xbox 360) en films kijken, is dit dan een beetje een degelijke TV? Of is er een betere versie in de prijsrange van ongeveer €400,-? Is het ook mogelijk om aan deze TV een externe harde schijf te hangen en daar HD films vanaf te spelen? Dus .mkv, .mp4, enz?
Ik wil 'm vooral gebruiken voor gamen (Xbox 360) en films kijken, is dit dan een beetje een degelijke TV? Of is er een betere versie in de prijsrange van ongeveer €400,-? Is het ook mogelijk om aan deze TV een externe harde schijf te hangen en daar HD films vanaf te spelen? Dus .mkv, .mp4, enz?
Verwijderd
http://www.samsung.com/pl...T2W&prd_ia_sub_class_cd=Pjeroompje schreef op maandag 20 september 2010 @ 18:46:
[...]
ik zal wel te simpel zijn, maar ik kan het ook niet vinden.
Graag even inhoudelijk hier de changelog kopieren aub...
Helaas geen specs bij deze upgrade. BIj de recente tv's wel.
Verwijderd
Ja, zeer goed getest voor gamen http://www.hdtvtest.co.uk...-le40c530-20100813815.htm zo niet beste gametv op de markt.Verwijderd schreef op maandag 20 september 2010 @ 19:51:
Ik heb een vraagje over een bepaalde TV die ik misschien wil aanschaffen.Ik heb deze op het oog: de Samsung LE32C530 http://tweakers.net/price...ng-le32c530.html#tab:info.
Ja, externe hdd kan. Zie de specs op samsung.nl en de manual ook downloadbaar op de site. Inderdaad mkv en mp4. Bijna alles muv MOV. Voor VIDEO_TS geldt dat omzetten naar mkv een goede optie is (vobs worden wel gelezen maar ondertitels niet e.d.), zie vlak hierboven post van TopGun2010 voor omzettips.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2010 20:19 ]
Verwijderd
Controleer wel de versie van de paneel, want de geteste versie van HDtest is een LE32C530F1WXXU en er worden best wel wat verschillende versies ervan verkocht, met slechtere panelen. Dus controleer of het deze paneel heeft. Als deze tv hebt dan heb je volgens mij de beste LCD tv voor gamen, En op zich ook voro filsm etc, want de tv scoorde best goed. EN ja je kan alles via externa HDD afspelen (MKV, avi etc).Verwijderd schreef op maandag 20 september 2010 @ 19:51:
Ik heb een vraagje over een bepaalde TV die ik misschien wil aanschaffen.Ik heb deze op het oog: de Samsung LE32C530 http://tweakers.net/price...ng-le32c530.html#tab:info.
Ik heb een vraag over een tv die ik op het oog heb. Ik wil namelijk de ue32c6000 aanschaffen. Deze is vooral bedoeld om mee te gamen (xbox-360) en om films op te kijken. Maar nu de reviews op Hdtvtest heb gelezen word ik een beetje aan het twijvelen gebracht.
De le32c530 wordt hierboven genoemd. Deze tv komt bij hdtvtest uitstekend uit de test. Vooral voor gamen op deze tv is zeer geschikt en de prijs is relatief laag. De ue32c6000 (waar mijn voorkeur eerst naar uit ging) komt voor gamen niet zo goed uit de test aangezien deze een hoge input lag schijnt te hebben. Daar komt bij dat deze tv ook nog eens een stuk duurder is dan de le32c530.
De tv's liggen allebei in het budget. Maar als een goedkopere tv beter geschikt is voor gamen? Kan iemand mij hier iets meer over vertellen. Of over deze tv's. Misschien zijn er andere dingen waar ik nog op moet letten of naar moet kijken? Alvast bedankt.
De le32c530 wordt hierboven genoemd. Deze tv komt bij hdtvtest uitstekend uit de test. Vooral voor gamen op deze tv is zeer geschikt en de prijs is relatief laag. De ue32c6000 (waar mijn voorkeur eerst naar uit ging) komt voor gamen niet zo goed uit de test aangezien deze een hoge input lag schijnt te hebben. Daar komt bij dat deze tv ook nog eens een stuk duurder is dan de le32c530.
De tv's liggen allebei in het budget. Maar als een goedkopere tv beter geschikt is voor gamen? Kan iemand mij hier iets meer over vertellen. Of over deze tv's. Misschien zijn er andere dingen waar ik nog op moet letten of naar moet kijken? Alvast bedankt.
Ik heb een Samsung LE-37M86BD (begin 2008) en een vervelend probleem: hij vergeet de Just Scan/Alleen Scannen setting.
Ik heb een Mac mini via een Marantz NR-1601 receiver middels HDMI aangesloten op de TV. Als ik de TV op "Just Scan/Alleen scannen" zet zit dit er goed uit en heb ik geen last van overscan.
Echter, zet ik de mini uit/reboot/sleep mode en vervolgens weer aan dan is de TV de just-scan mode vergeten en staat hij weer op 16:9, met als gevolg: overscan. En moet ik dus weer manueel in het menu naar de Just Scan mode aanzetten. De TV staat niet in de shop-mode.
Voorheen had ik de mini via HDMI direct op de TV aangesloten en alleen de audio via een receiver lopen, toen had ik dit probleem niet. Heb nu een nieuwe receiver met meerdere HDMI 1.4 inputs dus wil nu alles via HDMI aansluiten, maar dan ontstaat echter dit probleem. Ik heb HDMI1 en HDMI2 geprobeerd, deze hebben beide dit probleem.
edit: opgelost door op HDMI2 aan te sluiten en deze te renamen naar "PC". Hij gaat staat dan wel op 16:9 maar dit lijkt zich te gedragen als Just Scan.
Ik heb een Mac mini via een Marantz NR-1601 receiver middels HDMI aangesloten op de TV. Als ik de TV op "Just Scan/Alleen scannen" zet zit dit er goed uit en heb ik geen last van overscan.
Echter, zet ik de mini uit/reboot/sleep mode en vervolgens weer aan dan is de TV de just-scan mode vergeten en staat hij weer op 16:9, met als gevolg: overscan. En moet ik dus weer manueel in het menu naar de Just Scan mode aanzetten. De TV staat niet in de shop-mode.
Voorheen had ik de mini via HDMI direct op de TV aangesloten en alleen de audio via een receiver lopen, toen had ik dit probleem niet. Heb nu een nieuwe receiver met meerdere HDMI 1.4 inputs dus wil nu alles via HDMI aansluiten, maar dan ontstaat echter dit probleem. Ik heb HDMI1 en HDMI2 geprobeerd, deze hebben beide dit probleem.
edit: opgelost door op HDMI2 aan te sluiten en deze te renamen naar "PC". Hij gaat staat dan wel op 16:9 maar dit lijkt zich te gedragen als Just Scan.
[ Voor 10% gewijzigd door catchingfire op 22-09-2010 07:19 ]
Verwijderd
Item over panelen van Samsung. http://www.digitalversus....ow-so-far-news-15457.htmlVerwijderd schreef op maandag 20 september 2010 @ 20:28:
[...]
Controleer wel de versie van de paneel, want de geteste versie van HDtest is een LE32C530F1WXXU en er worden best wel wat verschillende versies ervan verkocht, met slechtere panelen. Dus controleer of het deze paneel heeft. Als deze tv hebt dan heb je volgens mij de beste LCD tv voor gamen, En op zich ook voro filsm etc, want de tv scoorde best goed. EN ja je kan alles via externa HDD afspelen (MKV, avi etc).
Verwijderd
Ik heb een UE46c 6700 version GA01. Betekend dit dan dat het panel afkomstig is van AU Optronics? Kan iemand dit bevestigen? ps ik wil niet (meer) in het service menu gaan kijken, is me te link.Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 06:49:
[...]
Item over panelen van Samsung. http://www.digitalversus....ow-so-far-news-15457.html
Ik snap nou nogsteeds niet wat nu het beste panel is voor de C530/550/580. AUO MVA? Of Samsung SPVA??
Ik heb een vervelend probleem met de nieuwe 55C6000. Er lijkt geen mogelijkheid te bestaan het beeld in de breedte aan te passen waardoor formaten zoals HDV 1440x1080 nu te smal worden weergegeven.
Mijn zelfgemaakte video's zijn in dit formaat en worden perfect in 16:9 op mijn PC weergegeven. Als ik ze afspeel via de TV maakt de samsung er een soort 4:3 van. Niet echt natuurlijk maar een veel te smalle variant van 16:9.
Heeft iemand hier een oplossing voor??
Mijn zelfgemaakte video's zijn in dit formaat en worden perfect in 16:9 op mijn PC weergegeven. Als ik ze afspeel via de TV maakt de samsung er een soort 4:3 van. Niet echt natuurlijk maar een veel te smalle variant van 16:9.
Als je via de MediaPlayer dit soort dingen afspeelt kun je via het knopje Tools en het menu wat dan volgt, de weergave aanpassen. Modus1, modus2 en origineel zijn de opties geloof ik.ruud1234 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 14:01:
Ik heb een vervelend probleem met de nieuwe 55C6000. Er lijkt geen mogelijkheid te bestaan het beeld in de breedte aan te passen waardoor formaten zoals HDV 1440x1080 nu te smal worden weergegeven.
I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.
bij mij deed ook zoiets. modus2 heeft dat verholpen.
Die Mediaplayer ben ik vooralsnog trouwens helemaal niet zo over te spreken. Er missen wat codecs. Ook jammer dat ie de mediaserver van mn Fritz niet herkent. Daar hangen met de usb koppeling mn mediabestanden aan. Die share is ook al niet te benaderen via de samsung pc software, ook al maak ik er een netwerkschijf van ipv een USB schijf. Twonky doet dat bijv wel, maar die heeft weer andere eigenaardigheden. Ik hoop dat er nog een paar goede updates komen
heb m overigens nog niet aan de praat met mn windows media player, welke ik wel als een van de mogelijke "apparaten" zie staan op de tv. Ben pas een paar dagen aan t experimenteren, maar weet iemand zo waar ik op moet letten? specifieke poorten of zo?
Die Mediaplayer ben ik vooralsnog trouwens helemaal niet zo over te spreken. Er missen wat codecs. Ook jammer dat ie de mediaserver van mn Fritz niet herkent. Daar hangen met de usb koppeling mn mediabestanden aan. Die share is ook al niet te benaderen via de samsung pc software, ook al maak ik er een netwerkschijf van ipv een USB schijf. Twonky doet dat bijv wel, maar die heeft weer andere eigenaardigheden. Ik hoop dat er nog een paar goede updates komen
heb m overigens nog niet aan de praat met mn windows media player, welke ik wel als een van de mogelijke "apparaten" zie staan op de tv. Ben pas een paar dagen aan t experimenteren, maar weet iemand zo waar ik op moet letten? specifieke poorten of zo?
Ik ben voornemens om een Samsung LE40C530 aan te gaan schaffen. Ik ben zeer tevreden over de resultaten van de reviews tav hetgeen ik de tv voor zal gebruiken. Bluray en gaming heeft bij mij prioriteit.
Mijn vraag is nu wel; wat die verschillende panelen betreft. Hoe kom ik daar VOOR de koop achter? Als ik de tv via internet zou bestellen kom ik er sowieso pas achter als ik thuis in het service menu ga kijken, toch? De 40C530 en 32C530 zijn toch qua kwaliteit hetzelfde he? Verder zie ik dat de 550 en de 530 hetzelfde zouden kunnen zijn. Maar dat klopt volgens mij niet.
Mijn vraag is nu wel; wat die verschillende panelen betreft. Hoe kom ik daar VOOR de koop achter? Als ik de tv via internet zou bestellen kom ik er sowieso pas achter als ik thuis in het service menu ga kijken, toch? De 40C530 en 32C530 zijn toch qua kwaliteit hetzelfde he? Verder zie ik dat de 550 en de 530 hetzelfde zouden kunnen zijn. Maar dat klopt volgens mij niet.
Verwijderd
Dit vraag ik me ook af. Ik wil misschien de 32C530 halen, maar dan wil ik het beste paneel natuurlijkFrenkovic schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 16:36:
Ik ben voornemens om een Samsung LE40C530 aan te gaan schaffen. Ik ben zeer tevreden over de resultaten van de reviews tav hetgeen ik de tv voor zal gebruiken. Bluray en gaming heeft bij mij prioriteit.
Verwijderd
PVA paneel moet je hebben. Niet de MVA.Penetrator schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 11:01:
Ik snap nou nogsteeds niet wat nu het beste panel is voor de C530/550/580. AUO MVA? Of Samsung SPVA??
Verwijderd
Bij een redelijk aantal Samsungs staat het op de zijkant van de tv. Je moet dan kijken bij 'version'. Bij mij (C630) staat er SQ02. Zag vorige week ook een C530 waar dit niet op de zijkant stond.Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 16:46:
[...]
Dit vraag ik me ook af. Ik wil misschien de 32C530 halen, maar dan wil ik het beste paneel natuurlijkEn welke is het beste paneel?
Verder staat vast dat 37 inch panelen nooit PVA zijn en dus af te raden voor de wat meer kritische/perfectionistische kijker.
Dan resteert nog de optie te kijken op het typeplaatje op de achterkant:
Edit vergeet onderstaande maar, op mijn C630 staat geen losse letter. Vermoedelijk alleen bij oudere series (A en B serie).

Let dan vooral op de losse letter die is omcirkelt. Is dit een S dan heb je een Samsung paneel. En dus PVA. Dat zegt nog niet alles trouwens maar wel veel.
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2010 18:59 ]
Heb nu een kleine 3 weken de Samsung LE46C650, beeld bevalt me ontzettend goed
Echter ik merk gewoon dat de lipsync niet goed is. (begin er op te letten en erger me steeds meer
Nu lees ik overal dat je dit in het servic menu kunt aanpassen (heb het stappenplan uit dit forum gebruikt (betrof eenzelde probleem met een C550).
Echter in het service menu bij: Control > Sound heb ik geen opties die dit kunnen verhelpen volgens mij, ik heb staan de volgende opties:
High devi [OFF]
Carrier Mute [OFF]
Pilot level high thld [0x70h
Pilot level low Thld [0x20h]
STA speaker EQ [ON]
Weet iemand hoe ik lipsync kan aanpassen/verhelpen, mijn dank zou enorm zijn
Echter ik merk gewoon dat de lipsync niet goed is. (begin er op te letten en erger me steeds meer

Nu lees ik overal dat je dit in het servic menu kunt aanpassen (heb het stappenplan uit dit forum gebruikt (betrof eenzelde probleem met een C550).
Echter in het service menu bij: Control > Sound heb ik geen opties die dit kunnen verhelpen volgens mij, ik heb staan de volgende opties:
High devi [OFF]
Carrier Mute [OFF]
Pilot level low Thld [0x20h]
STA speaker EQ [ON]
Hele goede tip, ga ik proberen; bedankt!Peppio schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 14:16:
[...]
Als je via de MediaPlayer dit soort dingen afspeelt kun je via het knopje Tools en het menu wat dan volgt, de weergave aanpassen. Modus1, modus2 en origineel zijn de opties geloof ik.
Moet je eens dit proberen: http://www.conceiva.com/products/mezzmo/default.asppeter00 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 14:34:
bij mij deed ook zoiets. modus2 heeft dat verholpen.
Bij mij werkt dat als een speer onder Win7, maar zou ook met XP moeten kunnen werken.
Helemaal geweldig, hij doet het !!!! En een beeld van mijn eigen opnamen (in HD natuurlijk) ; onvoorstelbaar op 55 inch.Peppio schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 14:16:
[...]
Als je via de MediaPlayer dit soort dingen afspeelt kun je via het knopje Tools en het menu wat dan volgt, de weergave aanpassen. Modus1, modus2 en origineel zijn de opties geloof ik.
Verwijderd
zelfde dilemma eigenlijk. De kans is namelijk groot dat je een van de slechtere panelen koopt. Ik denk dat het beste toch is om bij een lokale boer of grotere shop kan kopen, omdat je daar nog kan kijken achterop het toestel. Maar bv Neckermann heb je vaak mogelijkheid om achteraf zonder opgave tv te retourneren (alle online shops). Om de juiste paneel te krijgen is vaak een loterijFrenkovic schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 16:36:

Verwijderd
Damn, en hoeveel maakt het uit als je niet het juiste paneel hebt?Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 09:03:
[...]
zelfde dilemma eigenlijk. De kans is namelijk groot dat je een van de slechtere panelen koopt. Ik denk dat het beste toch is om bij een lokale boer of grotere shop kan kopen, omdat je daar nog kan kijken achterop het toestel. Maar bv Neckermann heb je vaak mogelijkheid om achteraf zonder opgave tv te retourneren (alle online shops). Om de juiste paneel te krijgen is vaak een loterijHet is jammer dat je dit niet kunt zien op de doos. De enige manier dat je cker weet dat j ede juiste paneel hebt is toch wel de service menu, want wat ik las is dat zelfs als je de juiste letter hebt, dat er dan alsnog een kans bestaat dat je geen samsung paneel hebt
Dit komt omdat de Samsung tv de schijf formateert naar XFS en je windows-pc het format XFS (Linux) niet herkent en de schijf dan weer wil formateren naar NTFS (vice versa).
De oplossing voor dit probleem is dat de externe hd op je pc verdeelt in 2 partities (schijfbeheer). Vervolgens laat je je tv 1 partitie formateren in XFS. De 2e partitie is op je pc al geformateerd in (bijv) NTFS.
Je Samsung tv zal dan zodra je de HD aansluit 2 externe hd's herkennen. Je kan zelf het apparaat/ de partitie selecteren indien je wil opnemen (XFS) of bestanden wil afspelen (NTFS).
Suc6
Peer
De oplossing voor dit probleem is dat de externe hd op je pc verdeelt in 2 partities (schijfbeheer). Vervolgens laat je je tv 1 partitie formateren in XFS. De 2e partitie is op je pc al geformateerd in (bijv) NTFS.
Je Samsung tv zal dan zodra je de HD aansluit 2 externe hd's herkennen. Je kan zelf het apparaat/ de partitie selecteren indien je wil opnemen (XFS) of bestanden wil afspelen (NTFS).
Suc6
Peer
Verwijderd
Als ik de verhalen lees, dan is het best wel een verschil. Slechtere blacklevel, hogere inputlag etc. Feit is dat alle andere panelen inferieur zijn tov de samsung panelen.Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 14:22:
[...]
Damn, en hoeveel maakt het uit als je niet het juiste paneel hebt?
Bedoel je niet gewoon de standaard optie Menu > Sound > Additional Setting > SPDIF Output > Audio Delay?3nzym3 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 19:43:
Heb nu een kleine 3 weken de Samsung LE46C650, beeld bevalt me ontzettend goed![]()
Echter ik merk gewoon dat de lipsync niet goed is. (begin er op te letten en erger me steeds meer![]()
Nu lees ik overal dat je dit in het service menu kunt aanpassen (heb het stappenplan uit dit forum gebruikt (betrof eenzelde probleem met een C550).
High devi [OFF]
Carrier Mute [OFF]
Pilot level low Thld \[0x20h]
STA speaker EQ [ON]
Hmm ik kom er net achter dat mijn C650 de code AA03 heeft, en dus niet het beste panel. Over het beeld van mijn tv heb ik geen klachten, behalve dat ik vind dat zwart nog steeds niet echt zwart is (zeker de randen zijn wat lichter van kleur).Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 16:21:
[...]
Als ik de verhalen lees, dan is het best wel een verschil. Slechtere blacklevel, hogere inputlag etc. Feit is dat alle andere panelen inferieur zijn tov de samsung panelen.
Verwijderd
Soms kun je ook teveel dingen lezen en ga je juist letten op dingen/klachten die je leest en die je zelf nooit had ontdekt.Wekko306 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 17:46:
[...]
[...]
Hmm ik kom er net achter dat mijn C650 de code AA03 heeft, en dus niet het beste panel. Over het beeld van mijn tv heb ik geen klachten, behalve dat ik vind dat zwart nog steeds niet echt zwart is (zeker de randen zijn wat lichter van kleur).
Dat is absoluut waar. In mijn geval vond ik altijd al dat de zwart-waarde niet geweldig is. Wanneer ik recht voor de tv zit is het wel goed, maar wanneer je er enigszins schuin voor zit is zwart al meteen niet echt zwart meer. Verder heb ik er geen problemen mee en ben nog steeds blij met de tvVerwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 18:53:
[...]
Soms kun je ook teveel dingen lezen en ga je juist letten op dingen/klachten die je leest en die je zelf nooit had ontdekt.
Verwijderd
Dit blijft altijd een issue met LCD. Met LCD met LED is het nog erger. Zelfs met de IPS panelen blijf je dat houden zij het minder erg dan met TN panelen.Wekko306 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 18:59:
[...]
Dat is absoluut waar. In mijn geval vond ik altijd al dat de zwart-waarde niet geweldig is. Wanneer ik recht voor de tv zit is het wel goed, maar wanneer je er enigszins schuin voor zit is zwart al meteen niet echt zwart meer. Verder heb ik er geen problemen mee en ben nog steeds blij met de tv
Verwijderd
Ik ben op zoek naar mooie HD filmpjes welke ik via de USB als "screensaver" kan afspelen, bv een aquarium, open haard ed. Wie weet waar ik deze (gratis) kan downloaden.
hier, eerste hit.Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 22:22:
Ik ben op zoek naar mooie HD filmpjes welke ik via de USB als "screensaver" kan afspelen, bv een aquarium, open haard ed. Wie weet waar ik deze (gratis) kan downloaden.
Komop zeg.. voortaan even 10 seconden googlelen graag.
En gratis is natuurlijk prima via torrents of nieuwsgroepen binnen te trekken.
Maar wat heeft dit verder met samsung lcd's van doen?
[ Voor 14% gewijzigd door job op 22-09-2010 22:58 ]
Misschien een hele domme vraag, maar hoe zet ik de tv op Game mode? (UE46C6000)
Tijdens het gamen ga ik me nu toch irriteren dat het beeld net iets te laat is. Met racen moet ik dan iets eerder insturen
Tijdens het gamen ga ik me nu toch irriteren dat het beeld net iets te laat is. Met racen moet ik dan iets eerder insturen
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Zo, ben er achter wat mijn probleem was met Twitter/Facebook/Picasa...onderaan het scherm staat een knopje "A - Aanmelden" Als je die eerst indrukt voor je naar de betreffende apps gaat, dan lukt het wel. Duh..
Ik ben wel gecharmeerd van de NOS Applicatie, en hoop dat er binnenkort Uitzending gemist/programma gemist etc gaat komen.
Ik ben wel gecharmeerd van de NOS Applicatie, en hoop dat er binnenkort Uitzending gemist/programma gemist etc gaat komen.
Verwijderd
Ik denk dat je het zeker wel zal voelen. Maar dat moet je zelf gaan testen, want dit verschild per persoon, maar 70ms vind ik naar mijn mening best behoorlijk hoog, vooral als je een serieuze gamer bent (non-casualTylen schreef op donderdag 23 september 2010 @ 08:03:
Misschien een hele domme vraag, maar hoe zet ik de tv op Game mode? (UE46C6000)
check deze review
"The Samsung UE32C6000 could have triumphed in the game sector, but sadly it was let down by high input lag. However, casual players may not be able to detect the latency in Game/PC Mode with certain types of games (e.g. RPG, Racing, RTS etc.). However, FPS and Rhythm Game fans may want to avoid Samsung UE32C6000 and opt for a model with input lag of less than 30ms."
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2010 09:04 ]
briljant tooltje. Is een stuk overzichtelijker dan die andere twee. ik ben er gisteravond flink mee aan t stoeien geweest (ik heb nog...14 dagenruud1234 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 00:53:
[...]
Moet je eens dit proberen: http://www.conceiva.com/products/mezzmo/default.asp
Bij mij werkt dat als een speer onder Win7, maar zou ook met XP moeten kunnen werken.
maar iig dank voor de tip
Ja maar hij staat nu nog default. Ik kon zo snel niet vinden hoe ik hem dan op game mode moet zetten (als ik de screenshots in de review bekijk moet het bij picture -> mode staan). Vanavond eventjes proberen of het beter is.Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 09:02:
[...]
Ik denk dat je het zeker wel zal voelen. Maar dat moet je zelf gaan testen, want dit verschild per persoon, maar 70ms vind ik naar mijn mening best behoorlijk hoog, vooral als je een serieuze gamer bent (non-casual). De input lag is in andere modes 124 ms(!!!) en in Game-mode 70ms vertraging.
check deze review
"The Samsung UE32C6000 could have triumphed in the game sector, but sadly it was let down by high input lag. However, casual players may not be able to detect the latency in Game/PC Mode with certain types of games (e.g. RPG, Racing, RTS etc.). However, FPS and Rhythm Game fans may want to avoid Samsung UE32C6000 and opt for a model with input lag of less than 30ms."
Weten jullie misschien de verschillen in de verschillende standen? (ik kan zo snel niet een overzicht vinden). Dus wat er allemaal aan en uit staat als je bijvoorbeeld game mode kiest.
Bij de game mode staan veel zaken (digitale ruisverbetering, motion plus, e.d.) uit. Dit kost tijd, dus uitzetten is tijdswinst.
Net de pdf gedownload van de handleiding
(Hoe was het ook alweer RTFM)
Nou heb ik de xbox aan een versterker hangen en die gaat weer door naar de tv. Ik switch op de versterker tussen popcorn/xbox. Dus misschien moet ik de xbox met hdmi maar direct aan de tv hangen en dan het geluid terug lussen naar de versterker. Anders moet ik de hele tijd switchen tussen game mode... Nouja vanavond maar eens even testen allemaal.Game Mode (Off / On): When connecting to a game
console such as PlayStation™ or Xbox™, you can enjoy
a more realistic gaming experience by selecting game
mode.
✎✎NOTE
xx Precautions and limitations for game mode
–– To disconnect the game console and connect
another external device, set Game Mode to Off in
the setup menu.
–– If you display the TV menu in Game Mode, the
screen shakes slightly.
xx Game Mode is not available when the input source
is set to TV or PC.
xx After connecting the game console, set Game Mode
to On to prevent poor picture quality.
xx If Game Mode is On: Picture mode is set to
Standard and Sound mode is set to Movie.
xx Selecting Reset after adjusting the equalizer returns
the equalizer to its default settings.
Hoe hebben jullie je scherm aan de PC aangesloten dan? (Maakt dat uberhaupt uit?)Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 09:02:
[...]
Ik denk dat je het zeker wel zal voelen. Maar dat moet je zelf gaan testen, want dit verschild per persoon, maar 70ms vind ik naar mijn mening best behoorlijk hoog, vooral als je een serieuze gamer bent (non-casual). De input lag is in andere modes 124 ms(!!!) en in Game-mode 70ms vertraging.
check deze review
Ik heb mijn TV (40C6000) via HDMI verbonden aan mijn PC. Volgens mij heb ik geen last van lag. Moet eerlijk zeggen dat ik tegenwoordig nog maar weinig game, maar heb toevallig van de week de demo's van PES 2011 en FIFA 2011 geprobeerd, maar vond eigenlijk niet dat er een vertraging is.
Als ik bijwijze van spreken op het knopje van mijn controller druk om te passen, dan werd er ook gepasst. Heb er ook een tijdje opgelet, maar eigenlijk heb ik geen last van lag. Of het is voor mij zo weinig, dat ik het niet merk.
Verwijderd
Ik denk dat jij minder gevoelig ervoor bent, en daarnaast merk je het bij bepaalde games meer dan bij andere, bv vechtgames en fps is het merkbaar, en bij adventures minder. Dus als je nu niets merkt, is er eigenlijk niets aan de hand zou ik zeggen.Buffalo schreef op donderdag 23 september 2010 @ 12:35:
[...]
Hoe hebben jullie je scherm aan de PC aangesloten dan? (Maakt dat uberhaupt uit?)
Ik heb mijn TV (40C6000) via HDMI verbonden aan mijn PC. Volgens mij heb ik geen last van lag. Moet eerlijk zeggen dat ik tegenwoordig nog maar weinig game, maar heb toevallig van de week de demo's van PES 2011 en FIFA 2011 geprobeerd, maar vond eigenlijk niet dat er een vertraging is.
Als ik bijwijze van spreken op het knopje van mijn controller druk om te passen, dan werd er ook gepasst. Heb er ook een tijdje opgelet, maar eigenlijk heb ik geen last van lag. Of het is voor mij zo weinig, dat ik het niet merk.
Speel Raving Rabbits eens op de XboX360Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 13:33:
[...]
Ik denk dat jij minder gevoelig ervoor bent, en daarnaast merk je het bij bepaalde games meer dan bij andere, bv vechtgames en fps is het merkbaar, en bij adventures minder. Dus als je nu niets merkt, is er eigenlijk niets aan de hand zou ik zeggen.
Bij echt simulatie race games heb ik problemen. Ik schold die games al verrot
Edit (20:33): Zojuist alles goed aangesloten. Heel lang zitten zoeken waar ik nou de hdmi poort 4 op game kan zetten. Maar bij naam wijzigen van de hdmi poort kon ik spelcomputer selecteren
[ Voor 21% gewijzigd door Tylen op 23-09-2010 20:33 ]
Ik ben opzoek naar een muursteun om mijn LE32C650 plat tegen de muur op te kunnen hangen . Weten jullie nog een muursteun die compatible is of die jullie gebruiken met de LE32C650?
Alvast bedankt
Alvast bedankt
Daarmee zet je echt de game mode niet mee aanTylen schreef op donderdag 23 september 2010 @ 15:12:
Edit (20:33): Zojuist alles goed aangesloten. Heel lang zitten zoeken waar ik nou de hdmi poort 4 op game kan zetten. Maar bij naam wijzigen van de hdmi poort kon ik spelcomputer selecterenDat was hem dus (nl televisie)
Hoe het wel moet: menu > instellingen > algemeen > spelmode > aan
Je kan het overigens ook probleemloos uit de handleiding opmaken. De handleiding is voor wat instellingen betreft opgedeeld in de zelfde hoofdstukken als dat het instellingen menu opgedeeld is. Dus met een beetje rondkijken had je het zo in je tv kunnen vinden.
[ Voor 33% gewijzigd door job op 23-09-2010 22:51 ]
Verwijderd
Ik ben mij aan het orienteren op een nieuwe TV. Heeft er iemand ervaring van input lag met de UE32C5100?
Verwijderd
Als ik de handleiding en posts op andere fora goed begrijp kun je hetzelfde effect van de gamemode krijgen door de (spel)computer aan te sluiten op HDMI 1 en dan bij bronnen de naam op PC of PC DVI te zetten. Ook dan zouden alle filters e.d. uitgezet worden.job schreef op donderdag 23 september 2010 @ 22:46:
[...]
Daarmee zet je echt de game mode niet mee aanDat is alleen een naam aan een poort geven.
Hoe het wel moet: menu > instellingen > algemeen > spelmode > aan
Je kan het overigens ook probleemloos uit de handleiding opmaken. De handleiding is voor wat instellingen betreft opgedeeld in de zelfde hoofdstukken als dat het instellingen menu opgedeeld is. Dus met een beetje rondkijken had je het zo in je tv kunnen vinden.
nou had me tv op de router aangesloten en deed het goed, op automatische instellingen, de volgende dag kreeg ik hem niet meer aan de praat, niet met automatische instellingen of handmatig, bij handmatig kreeg ie wel ip en subnet enzo maar de ping naar gateway mislukt telkens, had een ander kabeltje gepakt en weer precies hetzelfde, eerst deed ie het op automatisch en volgende dag weer niks. mijn router ip is 192.168.0.1 dan is dat ook gelijk de gateway tog?
ik heb upc internet en een eminent router
ik heb upc internet en een eminent router
Gister de Ziggo Cam Module in mijn UE40C6700 gestoken....wat een verademing. Weg dat extra kastje en lekker maar één ab met prachtig beeld.
Maar....
- Hoe werkt de Ondertiteling-functie?
- Hebben wij bij internet@tv ook de beschikking over de "Beeldkrant" met ticker??
Maar....
- Hoe werkt de Ondertiteling-functie?
- Hebben wij bij internet@tv ook de beschikking over de "Beeldkrant" met ticker??
Je weet dat als je geluid dat binnenkomt via HDMI via de tv naar je versterker stuurt dmv de optical out het geluidssignaal 2.0 is en niet 5.1? Het beste zou je het geluid van je Xbox direct naar je versterker laten gaan zodat het echt 5.1 is.Tylen schreef op donderdag 23 september 2010 @ 15:12:
[...]
Speel Raving Rabbits eens op de XboX360Dan moet je op de maat van de muziek en wanneer de "konijntjes" precies bij jou zijn op de knop drukken
Doe je het fout ben je af.. Dan heb je last van de lag.
Bij echt simulatie race games heb ik problemen. Ik schold die games al verrotMaar het ligt dus waarschijnlijk aan de lag haha.
Edit (20:33): Zojuist alles goed aangesloten. Heel lang zitten zoeken waar ik nou de hdmi poort 4 op game kan zetten. Maar bij naam wijzigen van de hdmi poort kon ik spelcomputer selecterenDat was hem dus (nl televisie) En met de xbox ze rechtstreeks erop werkt het als een zonnetje. De tv doorgelust naar de versterker en het geluid is ook weer in surround. Ik blij, vrouw blij, samen blij
Dit zou natuurlijk ook voor een PC moeten gelden lijkt me? Ik zal dit ook eens uittesten met mijn PC. Kijken of ik wellicht toch wat verschil merk.Tylen schreef op donderdag 23 september 2010 @ 15:12:
[...]
Edit (20:33): Zojuist alles goed aangesloten. Heel lang zitten zoeken waar ik nou de hdmi poort 4 op game kan zetten. Maar bij naam wijzigen van de hdmi poort kon ik spelcomputer selecterenDat was hem dus (nl televisie) En met de xbox ze rechtstreeks erop werkt het als een zonnetje. De tv doorgelust naar de versterker en het geluid is ook weer in surround. Ik blij, vrouw blij, samen blij
Het maakt volgens mij niet uit welke HDMI poort je gebruikt toch?
Verwijderd
In de handleiding wordt HDMI 1 aangeraden voor PC gebruik. Of het uitmaakt vraag ik me ook af maar wellicht dat alleen de combinatie HDMI 1 en bronnaam PC-DVI leidt tot het zoveel mogelijk uitschakelen van ruisfilters e.d.Buffalo schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 12:13:
[...]
Dit zou natuurlijk ook voor een PC moeten gelden lijkt me? Ik zal dit ook eens uittesten met mijn PC. Kijken of ik wellicht toch wat verschil merk.
Het maakt volgens mij niet uit welke HDMI poort je gebruikt toch?
Anderzijds levert HDMI 1 bij mij geen geluidsinvoer en is daarmee enigszins nutteloos voor andere dingen dan de pc of laptop. Dus bij aansluiten blu-rayspeler heb ik geen geluid uit de tv speakers. Als je het geluid van de externe bron rechtstreeks beluisterd via de receiver maakt het natuurlijk niet uit of HDMI 1 geen geluid invoert.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2010 15:34 ]
Verwijderd
hallo,
heb onlangs een UE46C6700 gekocht en ondanks enkele perikelen (technieker moet langskomen want kapotte LED, lip-sync problemen met mn oude receiver waarvoor volgens mij geen oplossing bestaat, ...)
toch best tevreden.
Heb de tv via HDMI aangesloten op een Telenet HD digicorder en heb volgende vraag, mogelijks een domme:
Als ik zap tussen de kanalen komt er in de linkerbovenhoek de melding 1920×1080 @50Hz.
Ik dacht echter een 100Hz tv gekocht te hebben... (??)
groeten
heb onlangs een UE46C6700 gekocht en ondanks enkele perikelen (technieker moet langskomen want kapotte LED, lip-sync problemen met mn oude receiver waarvoor volgens mij geen oplossing bestaat, ...)
toch best tevreden.
Heb de tv via HDMI aangesloten op een Telenet HD digicorder en heb volgende vraag, mogelijks een domme:
Als ik zap tussen de kanalen komt er in de linkerbovenhoek de melding 1920×1080 @50Hz.
groeten
Verwijderd
Dat is de aanduiding van het ingevoerde signaal. Je zult hier alleen 24, 50 of 60Hz tegenkomen. De 100Hz waar je op doelt heeft te maken met de mogelijkheid van deze tv frame-interpolatie toe te passen. Zelfs met Motionplus aan zul je linksboven nooit 100Hz zien staan omdat het ingevoerde signaal niet verandert.Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 14:20:
hallo,
toch best tevreden.
groeten
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2010 15:40 ]
Is internet@tv mogelijk op een le37m86bd? firmware update oid? Zag dit laatst bij een maat van me, vond het toch wel leuk. Denk dat het meisje dat ook wel leuk vind.
anders moet de m86 misschien toch maar een keer naar de slaapkamer
Verwijderd
Dat is een tv uit 2007! Nee, dat zal niet werken, volgens mij had Samsung toen nog geen tv's met internet. Alternatief: koop een blu-rayspeler van Samsung met internettv en via de speler heb je dan alsnog internet.panjak schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 15:36:
Is internet@tv mogelijk op een le37m86bd? firmware update oid? Zag dit laatst bij een maat van me, vond het toch wel leuk. Denk dat het meisje dat ook wel leuk vind.
Oke, bedankt voor je vlotte antwoord en tip!Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 15:39:
[...]
Dat is een tv uit 2007! Nee, dat zal niet werken, volgens mij had Samsung toen nog geen tv's met internet. Alternatief: koop een blu-rayspeler van Samsung met internettv en via de speler heb je dan alsnog internet.
Verwijderd
Hallo,
ik lees in de handleiding:
"✎✎When the receiver (i.e Home Theatre) is set to On, you can hear sound output from the TV’s Optical jack. When the
TV is displaying a DTV (aerial) signal, the TV will send out 5.1 channel sound to the receiver. When the source is a
digital component such as a DVD and is connected to the TV via HDMI, only 2 channel sound will be heard from
the receiver."
Waarom is dit eigenlijk zo? Waarom kan ik niet 5.1 krijgen vanuit digicorder via HDMI naar tv en dan optical out naar receiver ?
groeten
ik lees in de handleiding:
"✎✎When the receiver (i.e Home Theatre) is set to On, you can hear sound output from the TV’s Optical jack. When the
TV is displaying a DTV (aerial) signal, the TV will send out 5.1 channel sound to the receiver. When the source is a
digital component such as a DVD and is connected to the TV via HDMI, only 2 channel sound will be heard from
the receiver."
Waarom is dit eigenlijk zo? Waarom kan ik niet 5.1 krijgen vanuit digicorder via HDMI naar tv en dan optical out naar receiver ?
groeten
Tja, vraag dat aan samsung.Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 17:00:
Oplossing is dus alles via je versterker te laten lopen, en van je versterker naar je tv.
Uiteraard moet je op je versterker wel een audio delay in kunnen stellen.
Op 20 september is voor de C600 serie deze firmware online gezet:
http://www.samsung.com/nl...pe=prd_detail&tab=support
Is het iemand al gelukt om (getweakte) firmware van een C650 op een C630 te installeren zodat bijvoorbeeld internet tv ook op het laatst genoemde model beschikbaar is?
Met oudere modellen waren dit soort acties wel mogelijk:
http://samygo.sourceforge.net/
http://www.samsung.com/nl...pe=prd_detail&tab=support
Is het iemand al gelukt om (getweakte) firmware van een C650 op een C630 te installeren zodat bijvoorbeeld internet tv ook op het laatst genoemde model beschikbaar is?
Met oudere modellen waren dit soort acties wel mogelijk:
http://samygo.sourceforge.net/
Hallo,
Ik heb gisteren een LE32C530 gekocht, maar ik mis eigenlijk de zenderinformatie op de kanalen, dus wat er op dat moment bezig is. Ik heb dat zelfs op mijn 10 jaar oude Philips TV. Kan je dat ergens inschakelen? Want ik zie het ook niet in het menu.
Voor het servicemenu werkt Standby -> Info -> Menu -> Mute -> Power (On) helemaal niet bij mij.
Ik heb gisteren een LE32C530 gekocht, maar ik mis eigenlijk de zenderinformatie op de kanalen, dus wat er op dat moment bezig is. Ik heb dat zelfs op mijn 10 jaar oude Philips TV. Kan je dat ergens inschakelen? Want ik zie het ook niet in het menu.
Voor het servicemenu werkt Standby -> Info -> Menu -> Mute -> Power (On) helemaal niet bij mij.
[ Voor 16% gewijzigd door El_Bandito op 25-09-2010 10:17 ]
i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD
Verwijderd
Als je bedoelt dat bij zappen je direct een aantal seconden in beeld ziet welk programma er voor is dan kan ik je melden dat dat niet op Samsungs zit, je ziet alleen het zendernummer en naam zender. Moet je guidetoets gebruiken of uiteraard de infotoets als je programma-info wilt.El_Bandito schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 09:58:
Hallo,
Rommelen in het Servicemenu is sowieso af te raden. Er is geen reset voor als je iets verkeerd doet!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2010 11:11 ]
Via het service menu wil ik erachter komen welke LCD panel ik heb. Zal heus wel goed komen, niet de eerste keer dat ik zoiets doe
i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD
Ik las dat de (LE40)C550 minder input lag had dan de (LE40)C650. Ik kan echter niet de exacte cijfers vinden, en vraag me dan dus ook af of dit niet puur komt door het verschil in Hz en de input lag van de C550 gelijk is aan de C650 in gaming modus.
Voor zover ik weet is het enige verschil tussen de 2 het verschil in Hz dus als de C550 ook echt significant minder input lag heeft dan is dat wel het overwegen waard (komt nog bij dat die goedkoper is ook).
Voor zover ik weet is het enige verschil tussen de 2 het verschil in Hz dus als de C550 ook echt significant minder input lag heeft dan is dat wel het overwegen waard (komt nog bij dat die goedkoper is ook).
Verwijderd
Op hdtvtest.co.uk staan uitgebreide reviews van de C650/C630, C580 en C530.Mag schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 14:24:
Ik las dat de (LE40)C550 minder input lag had dan de (LE40)C650. Ik kan echter niet de exacte cijfers vinden, en vraag me dan dus ook af of dit niet puur komt door het verschil in Hz en de input lag van de C550 gelijk is aan de C650 in gaming modus.
Je kunt ook de Fav toets gebruiken. Dat is iig wat ik wel handig vind(beter dan zappen). Je ziet meteen wat er op dat moment op is op elke zender(die in je favorieten staan dan).El_Bandito schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 09:58:
Hallo,
De favorieten kun je zelf erin zetten uiteraard. Sta je in de favorieten op een zender, dan kun je met de pijltjes toetsen meer info over de programmering krijgen. Met het pijltje naar rechts zie je bijvoorbeeld als je op NED 1 staat alles wat er op NED 1 komt. Ideaal.
Mijn pa heeft een C6700. Deze is draadloos verbonden met het netwerk. Een netwerktest (menuoptie onder de instellingen) geeft aan dat het netwerk goed werkt. Ook kan ik gewoon over de HD's van de aanwezige computers in het netwerk browsen.
Echter... als ik op de knop 'Internet' druk op de afstandbediening krijg ik de melding:
"Maak een verbinding met internet en geniet van een verscheidenheid aan materiaal via Internet@TV... enz.." De enige knop die ik kan 'aanklikken is' de grote +INTERNET die alleen een splashscreen laat zien en de mededeling dat ik op 'Return' kan drukken..
Iemand een idee waarom ik niet bij de apps kan? Dit is overigens de 2e TV en voor deze TV het 2e moederbord al.. Dus erg gelukkig zijn we tot nu toen niet..
Op internet kan ik iig niets vinden...
Echter... als ik op de knop 'Internet' druk op de afstandbediening krijg ik de melding:
"Maak een verbinding met internet en geniet van een verscheidenheid aan materiaal via Internet@TV... enz.." De enige knop die ik kan 'aanklikken is' de grote +INTERNET die alleen een splashscreen laat zien en de mededeling dat ik op 'Return' kan drukken..
Iemand een idee waarom ik niet bij de apps kan? Dit is overigens de 2e TV en voor deze TV het 2e moederbord al.. Dus erg gelukkig zijn we tot nu toen niet..
Op internet kan ik iig niets vinden...
Na 6 maanden zoeken denk ik dat ik mijn TV gevonden heb, de Samsung LE40C650.
Was eerst naar een UE40C6000 aan het kijken maar na de horrorverhalen over clouding, ga ik voor de C650.
Zeker nadat ik meerdere reviews heb bekeken, waaronder de recente hieronder.
http://www.trustedreviews...09/16/Samsung-LE40C650/p1
De C650 lijkt mij op dit moment het beste beeld te geven voor je geld. Ik vind dat de C650 bewijst dat LED zeker niet altijd en soms nog te vaak beter is dan CCFL. (LED hype)
Toch heb nog voor een paar dingen schrik, nl:
1.Reflectie van buitenlicht, woonkamer krijgt soms veel buitenlicht (zon) binnen, niet echt kunnen vinden of dit bij een C650 meevalt
2. SD kwaliteit beeld, in de reviews zou de C650 goed tot zeer goed hierop scoren. We hebben nu nog een beeldbuis Loewe TV welke zeer goed beeld en vooral geluid geeft. We hebben aansluiting via IN-DI (DVB-C) en volgende maand Belgacom TV (IPTV). Ik woon in België dus weinig gebruikersinfo hierover te vinden.
3. Geluidskwaliteit, volgens wat ik tot nu toe gezien heb zou de C650 een aanvaardbare tot licht goed geluid voor een LCD hebben.
EDIT
@Wekko306
Bedankt voor je reactie, alles lijkt dus goed te komen
Waarom dan een C630, omdat hij geen ultra clear panel heeft ?
Was eerst naar een UE40C6000 aan het kijken maar na de horrorverhalen over clouding, ga ik voor de C650.
De C650 lijkt mij op dit moment het beste beeld te geven voor je geld. Ik vind dat de C650 bewijst dat LED zeker niet altijd en soms nog te vaak beter is dan CCFL. (LED hype)
1.Reflectie van buitenlicht, woonkamer krijgt soms veel buitenlicht (zon) binnen, niet echt kunnen vinden of dit bij een C650 meevalt
2. SD kwaliteit beeld, in de reviews zou de C650 goed tot zeer goed hierop scoren. We hebben nu nog een beeldbuis Loewe TV welke zeer goed beeld en vooral geluid geeft. We hebben aansluiting via IN-DI (DVB-C) en volgende maand Belgacom TV (IPTV). Ik woon in België dus weinig gebruikersinfo hierover te vinden.
3. Geluidskwaliteit, volgens wat ik tot nu toe gezien heb zou de C650 een aanvaardbare tot licht goed geluid voor een LCD hebben.
EDIT
@Wekko306
[ Voor 5% gewijzigd door abusimbal op 26-09-2010 01:16 ]
Ja, in de recensie geven ze aan dat de input lag van de C650 een groot minpunt isVerwijderd schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 15:53:
[...]
Op hdtvtest.co.uk staan uitgebreide reviews van de C650/C630, C580 en C530.
Een recensie van de C530 kon ik niet vinden, in de recensie van de C580 spreken ze over "Relatively Low Input Lag" maar noemen ze geen exact getal.45ms of input lag makes the LCD TV unsuitable for hardcore gamers,
Ik kom dus gewoon weer terug op mijn oorspronkelijke vraag
Ik heb zelf een LE40C650 dus kan je vragen wel beantwoorden.abusimbal schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 17:24:
1. Precies achter mijn tv zit het raam in mijn kamer. Er valt dus geen zonlicht direct op het scherm van de tv, maar wel op mijn meubels. Bij donker beeld zie ik als ik m'n gordijnen open heb wel een weerspiegeling van mijn kamer in mijn tv. Als er veel licht op de tv zou vallen kan je denk ik beter een C630 nemen.
2. Digitale tv met SD kwaliteit is behoorlijk goed vind ik zelf. Het verschil met HD is natuurlijk wel merkbaar, maar kijken naar SD is ook geen straf.
3. De geluidskwaliteit vind ik voor een LCD behoorlijk goed. Ik was oorspronkelijk van plan een Samsung HT-C550 set te kopen, maar heb dat nog steeds niet gedaan omdat ik het geluid van de tv best acceptabel vind.
Verwijderd
Over de 40C630... het is een 100Hz tv, maar heeft een 200 Clear Motion functie.
Moet ik dit zien als een 200hz-achtige zaak, en biedt het een goede meerwaarde ?
Moet ik dit zien als een 200hz-achtige zaak, en biedt het een goede meerwaarde ?
Verwijderd
Nee is gewoon 100Hz. Dus gelijk aan de C650. Verschil is het panel (Ultraclear bij de C650=glanslaag) en de C650 heeft internettv. De C630 heeft wel een ethernetaansluiting maar die is alleen voor allshare en firmware-updates.Verwijderd schreef op zondag 26 september 2010 @ 13:44:
Over de 40C630... het is een 100Hz tv, maar heeft een 200 Clear Motion functie.
Verwijderd
Internet gaat via bluray home cinema set LG 405su. En ik wil een mat scherm, dus de 630 moet het zijn wat dat betreft. Kom er alleen slecht uit hoe ik deze 40c630 moet zien in vergelijk met de Sony 40EX500. de 630 heeft wat meer mogelijkheden (ook ivm beeldinstellingen), dus dat spreekt mij wel aan. Tevens iets goedkoper.Verwijderd schreef op zondag 26 september 2010 @ 16:01:
[...]
Nee is gewoon 100Hz. Dus gelijk aan de C650. Verschil is het panel (Ultraclear bij de C650=glanslaag) en de C650 heeft internettv. De C630 heeft wel een ethernetaansluiting maar die is alleen voor allshare en firmware-updates.
Wellicht dat het type panel wat in de Samsung zit nog een doorslag kan geven, gezien de verhalen daarover (niet altijd hetzelfde ?!)
Vraag mij dus af wat eventuele nadelen zijn van de samsung 40C630 (wordt niet op ge-games, dus daar hoeft niet naar te worden gekeken), al dan niet ivm de Sony EX500.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2010 18:00 ]
Ik heb vandaag de LE40C630 besteld. De verkoper wist mij te vertellen dat het enige verschil tussen de 630 en de 650 de internet mogelijkheden waren. Niet of het scherm mat of glanzend was. Ik neem aan dat die onzin praatte.
Verwijderd
...het scherm is wel degelijk ook een verschil wat de matheid/glans en dus reflectie betreft. De 630 is dus de matte versieMag schreef op zondag 26 september 2010 @ 18:13:
Ik heb vandaag de LE40C630 besteld. De verkoper wist mij te vertellen dat het enige verschil tussen de 630 en de 650 de internet mogelijkheden waren. Niet of het scherm mat of glanzend was. Ik neem aan dat die onzin praatte.
Mijn 'zorgen' liggen voornamelijk bij het feit dat er wissellende panelen in zitten (soms PVA, soms MVA), en dat geeft toch ook verschil in kwaliteit.
http://www.digitalversus....-vs-pva-p974_9615_93.htmlThe Samsung 40C630 with a PVA panel is excellent, and should really have scored five stars. However, the panel lottery means that the 40C630 can only get the four stars achieved by the versions with an AU Optronics MVA panel that some models contain.
Verder ben ik dus benieuwd of er nog meer mindere puntjes aande 40C630 zitten (en dan ook ivm de Sony 40EX500...).
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2010 19:24 ]
Ik heb sinds gisteren een LE40C550. Een model wat gelijk is aan LE40C580 op de aanwezige tuner na. Ik wist dat C580 last heeft van telecine judder. Ik had gehoopt dat het meeviel bij de C550. Uiteindelijk valt het ook wel mee. Het beeld is niet helemaal vloeiend maar ik ben er wel gevoelig voor en zit nu natuurlijk enorm ernaar te speuren 
Ik schrok even bij de openingsbeelden van Planet Earth maar gelukkig las ik in dit topic dat niet alle beelden in 24p zijn geschoten en dus sowieso schokkerig zijn. Na verder speuren naar scenes was het idd stukken beter.
Al met al zeer tevreden over deze tv!
Ik ga de laatste firmware nog installeren. Wellicht zijn er nog wat meer verbeteringen bij
Ik schrok even bij de openingsbeelden van Planet Earth maar gelukkig las ik in dit topic dat niet alle beelden in 24p zijn geschoten en dus sowieso schokkerig zijn. Na verder speuren naar scenes was het idd stukken beter.
Al met al zeer tevreden over deze tv!
Ik ga de laatste firmware nog installeren. Wellicht zijn er nog wat meer verbeteringen bij
Verwijderd
http://www.hdtvtest.co.uk...-le40c530-20100813815.htm review C530Mag schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 17:51:
[...]
Een recensie van de C530 kon ik niet vinden, in de recensie van de C580 spreken ze over "Relatively Low Input Lag" maar noemen ze geen exact getal.
Ik kom dus gewoon weer terug op mijn oorspronkelijke vraag
Verwijderd
Sony geeft de originele filmlook (mogelijk) nog net iets beter weer. Samsung heeft de neiging om de originele 'grain' wat weg te filteren (ook met alle flters uit en Motionplus uit).Verwijderd schreef op zondag 26 september 2010 @ 18:38:
[...]
...het scherm is wel degelijk ook een verschil wat de matheid/glans en dus reflectie betreft. De 630 is dus de matte versie![]()
Mijn 'zorgen' liggen voornamelijk bij het feit dat er wissellende panelen in zitten (soms PVA, soms MVA), en dat geeft toch ook verschil in kwaliteit.
[...]
http://www.digitalversus....-vs-pva-p974_9615_93.html
Verder ben ik dus benieuwd of er nog meer mindere puntjes aande 40C630 zitten (en dan ook ivm de Sony 40EX500...).
Van HDTVTEST.CO.UK (review C630/650):
Even with all of its digital noise filters turned off, the Samsung LE40C650 still applies some light temporal smoothing to the image, which means that the texture of film grain is lessened when the image is in motion (the unadulterated image can be seen when the source player is paused). You can also disable this “feature” by enabling the TV’s Game mode (as this mode cuts out as much processing as possible), but this introduces 60hz motion judder with film material, disables the advantages of the Motion Plus system, and (less severely) means that you also lose the 10-point Greyscale correction. Naturally, we hunted at great length in the TV’s service menu to try and disable the temporal smoothing, but could find no way of doing so. Only the most observant viewers will notice the processing, but this does not change the fact that “Off” should mean “OFF”.
En later bij de C750:
Using the latest firmware (which was posted on Samsung’s web site in late July), the problem is still here, but appears to be much less noticeable than before. We’re curious as to why the Samsung LE40C750 is still smoothing grain at all, but at least now the issue is so subtle that almost nobody will ever notice it on a television-sized screen.
Het (het light temporal smoothing when the pciture is in motion) is zeker bij gebruik van de interne mediaplayer niet meer te zien. Bij gebruik van blu-rays nog wel enigszins. Ik heb geen Sony tv hier staan dus kan niet zeggen of er echt verschil is en in hoeverre waarneembaar bij normaal kijken. De filmkorrel is inderdaad niet goed te zien maar of dat bij Sony wel duidelijk zichtbaar is kan ik niet zeggen, velen zullen dat trouwens als een voordeel zien.
Als je dit allemaal goed wilt beoordelen moet je thuis een Sony en Samsung een tijdje naast elkaar zetten en vergelijken.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2010 19:57 ]
Ik heb zelf de LE32C650.abusimbal schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 17:24:
EDIT
@Wekko306
1.
In de late middag schijnt de zon wel eens van de zijkant op het scherm. Hiervan ondervind ik geen last.
Kan me voorstellen dat als de zon er recht vol op schijnt dat je minder ziet.
2.
De digitale sd kanalen zijn erg helder en mooi. Ik had hiervoor een breedbeeld tv (zo'n kast) en het beeld is duidelijk beter.
3.
Zelf was ik ook bang voor slecht geluid maar ben positief verrast door het geluid.
Het is helder en vol geluid dat was echt een meevaller.
Denk dat het bij de LED tv's anders is omdat die platter zijn.
Iedereen al bedankt voor hun reacties op mijn vragen hierboven bij het overwegen van een LE40C650
De C630 zou misschien beter zijn i.v.m. zonlicht. Ik zal eens een winkel zoeken waar de C650 en de C630 staat, of de C650 alleen. Als ik een zaklamp meeneem zou ik toch een idee moeten krijgen, niet ?
Verschillen tussen C630 en C650:
-Geen ultra clear panel
-Minder krachtig geluid 2x10W i.p.v. 2x15W
-Geen Internet@TV
-Verschillende remote C630 TM1050 C650 TM1060
Enkel nog proberen te kijken welk paneel er in de C630 zoals hierboven gemeld.
De C630 zou misschien beter zijn i.v.m. zonlicht. Ik zal eens een winkel zoeken waar de C650 en de C630 staat, of de C650 alleen. Als ik een zaklamp meeneem zou ik toch een idee moeten krijgen, niet ?
Verschillen tussen C630 en C650:
-Geen ultra clear panel
-Minder krachtig geluid 2x10W i.p.v. 2x15W
-Geen Internet@TV
-Verschillende remote C630 TM1050 C650 TM1060
Enkel nog proberen te kijken welk paneel er in de C630 zoals hierboven gemeld.
Verwijderd
...fijn uitgebreide infoVerwijderd schreef op zondag 26 september 2010 @ 19:54:
[...]
Het (het light temporal smoothing when the pciture is in motion) is zeker bij gebruik van de interne mediaplayer niet meer te zien. Bij gebruik van blu-rays nog wel enigszins. Ik heb geen Sony tv hier staan dus kan niet zeggen of er echt verschil is en in hoeverre waarneembaar bij normaal kijken. De filmkorrel is inderdaad niet goed te zien maar of dat bij Sony wel duidelijk zichtbaar is kan ik niet zeggen, velen zullen dat trouwens als een voordeel zien.
..zag de Sony bij de MM en schrok dus van de grofheid van de korrel/randen bij de beelden.
Ben er nog niet verder mee over in gesprek gegaan met een verkoper, maar dat was voor mij wel de aanleiding om even nog verder te kijken... de C630 dus.
Nu nog effe dat verhaal over die MVA en/of PVA panelen zien glad te strijken
Ah, thanks, daar wordt duidelijk een input lag genoemd. Ik heb inmiddels al de C630 besteld, maar mocht de input lag te erg zijn dan zet ik de input wel op pc en leef ik daarmee.
@ Mag
Wanneer je de C630 binnen hebt en uitgeprobeerd hebt een spelletje te spelen wil je dan je ervaringen m.b.t. input leg even posten:) Dank.
Wanneer je de C630 binnen hebt en uitgeprobeerd hebt een spelletje te spelen wil je dan je ervaringen m.b.t. input leg even posten:) Dank.
Verwijderd
Ja, van 14ms, dat is toch heel erg goed voor een LCD?Mag schreef op zondag 26 september 2010 @ 23:33:
[...]
Ah, thanks, daar wordt duidelijk een input lag genoemd. Ik heb inmiddels al de C630 besteld, maar mocht de input lag te erg zijn dan zet ik de input wel op pc en leef ik daarmee.
Heeft iemand de nieuwe firmware al geprobeerd?
1. Title
2010 model Firmware for self-upgrade
2. Applicable Model
UE**C6, 7, 8 Series
3. Carrier or Corporate Customer
Open Market
4. Description
T-VALDEUC-2002.0
. OSD wrapping of specific languages issue on wireless pop-up window
. To remove the message of ''USB Overload''
. [MHEG] memory leak at iFrame channel (only UK)
. Latvian / Lithuanian OSD error when insert wireless dongle.
Niet echt heel bijzonder geloof ik, maar soms staat niet alles in het changelog (welke weer van de het Poolse deel van de website gehaald moest worden).
Echt raar dat Samsung de website op deze manier van informatie voorziet. Nooit changelogs in het NL deel. Geen download link voor de nieuwste PC Share Manager. Ik heb al meer dan twee weken geleden een mail gestuurd naar Samsung met wat vragen, maar daar krijg je ook geen antwoord op. Erg slechte service tot nu toe als je het mij vraagt.
1. Title
2010 model Firmware for self-upgrade
2. Applicable Model
UE**C6, 7, 8 Series
3. Carrier or Corporate Customer
Open Market
4. Description
T-VALDEUC-2002.0
. OSD wrapping of specific languages issue on wireless pop-up window
. To remove the message of ''USB Overload''
. [MHEG] memory leak at iFrame channel (only UK)
. Latvian / Lithuanian OSD error when insert wireless dongle.
Niet echt heel bijzonder geloof ik, maar soms staat niet alles in het changelog (welke weer van de het Poolse deel van de website gehaald moest worden).
Echt raar dat Samsung de website op deze manier van informatie voorziet. Nooit changelogs in het NL deel. Geen download link voor de nieuwste PC Share Manager. Ik heb al meer dan twee weken geleden een mail gestuurd naar Samsung met wat vragen, maar daar krijg je ook geen antwoord op. Erg slechte service tot nu toe als je het mij vraagt.
I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.