• Kaluee
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-02-2024
Een vriend van mij heeft sinds kort de Samsung UE40C6200. Nu heeft hij een paar problemen. De playstation geeft met spelen behoorlijke vertraging. Ik kon niet veel vinden over deze tv maar dat lijkt me niet normaal? Hij is verbonden via HDMI en ook de game mode brengt geen oplossing? Iemand een idee.

Ook is het geluid via de dvd speler er veel eerder dan het beeld. Deze is via Scart verbonden en heb het idee dat hier via HDMI wellicht kan helpen... Of hebben deze twee problemen wellicht met elkaar te maken?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 20:08

job

Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 08:17:
Hello!

Ik ben van plan om een Samsung LE40C550 LCD tv te kopen. Alleen een vraagje: Ik wil mijn Xbox & mediaspeler via HDMI erop aansluiten. Daarna via een optische kabel m'n surround set op m'n tv. Blijft het geluid wat dan door de tv naar m'n set wordt gestuurd van dezelfde kwaliteit of wordt dit minder? Ik kon het nergens terugvinden en ben een beetje een leek op dit gebied.
Dan moet je even wat posts terugkijken. Daar wordt exact dezelfde vraag gesteld.

Wekko306 in "[LCD TV] Samsung LCD + LED TV`s (alle se..."
Ga er maar vanuit dat in jouw handleiding dan het zefde staat als de zijne.
Kaluee schreef op donderdag 09 september 2010 @ 10:44:
Een vriend van mij heeft sinds kort de Samsung UE40C6200. Nu heeft hij een paar problemen. De playstation geeft met spelen behoorlijke vertraging. Ik kon niet veel vinden over deze tv maar dat lijkt me niet normaal? Hij is verbonden via HDMI en ook de game mode brengt geen oplossing? Iemand een idee.

Ook is het geluid via de dvd speler er veel eerder dan het beeld. Deze is via Scart verbonden en heb het idee dat hier via HDMI wellicht kan helpen... Of hebben deze twee problemen wellicht met elkaar te maken?
game mode is de eerste stap, volgens mij kan je nog wel meer dingen instellen.
Zoek hier in het topic eens naar ps3, playstation of xbox.

Het tweede probleem is wel raar. Als je geluid en beeld via scart binnen laat komen moeten die 2 wel gelijk zijn aan elkaar. Doe anders een een fabrieksreset om rare instellingen ongedaan te maken.
En wellicht dat dat ook gelijk je eerste probleem oplost.

[ Voor 52% gewijzigd door job op 09-09-2010 11:46 ]

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-10 22:09
MontyHJC schreef op donderdag 09 september 2010 @ 10:23:
[...]

Heb op dit moment hetzelfde probleem met hetzelfde model, maar dan de 37 inch versie van Triderium (klik). Op de website staat: 'Fabrikant Code: UE37C6700USXZG', terwijl Ziggo op de lijst met gecertificeerde televisies (klik) alleen de UE37C6700USXXN gecertificeerd heeft.

Heeft iemand reeds ervaring mee of enige kennis over dat de code USXZG ook gebruikt kan worden icm Ziggo? Alvast bedankt.
Ik heb laatst op het Ziggo gebruikers forum gelezen dat die laatste codes achter het typenummer vanaf dit jaar niet meer uitmaken. Bij de B series was dat zeker het geval inderdaad, maar bij C series niet. Het was in een topic over een LE40C630.
Ik heb namelijk ook geen WXXN, ik weet niet meer wat wel overigens, en heb geen problemen. Het werkte echt feilloos vanaf moment één, geen haperingen, installatie ging soepel, zoals het eigenlijk zou moeten zijn als je een product in de winkel koopt. Helaas is dat tegenwoordig altijd maar de vraag.

[ Voor 13% gewijzigd door lexi op 09-09-2010 13:16 ]

• babybox
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-10 11:20

babybox

Win7

Hallo, Ik heb een samsung LCD televisie om precies te zijn de LE40 A656 met een Philips HDTV DVR mediabox van UPC.
en wanneer ik van HD naar HD zender zap of van SD naar HD gaat het zappen enorm traag, een tijd lang het beeld op zwart en dan hoor ik even geluid en pas later zie ik het beeld verschijnen. Van SD naar SD of van HD naar SD gaat niet traag.

Ik heb een firmwire update gedaan hielp niet.

Ik kom overal tegen dat je via het service menu na de Tv op standby te zetten achter elkaar de volgende knoppen in te drukken: INFO->MENU->MUTE->POWER en dan zie je een schermpje en zou je iets van video mute time moeten veranderen van 8 naar kleiner bijv. 2 en zal het zappen sneller gaan. Echter bij mij kan ik die optie niet vinden in dat menu,

* (oudere modellen) Video Mute Time". (standaard instelling is 8 of 10). Hoe lager het getal hoe minder vertraging bij het zappen.
* (nieuwere modellen) Adjust - User Control Init. (standaard instelling is 8 of 10). Hoe lager het getal hoe minder vertraging bij het zappen

Beide opties kan echt nergens vinden aldaar

Kent iemand dit probleem?

Firefox - Iphone

• job

job

Je kijkt dus digtiaal via je philips?
Waarom zit je dan instellingen aan te passen in je samsung. Lijkt me niet zo nuttig.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 09-09-2010 14:28 ]

• babybox

babybox

Win7

job schreef op donderdag 09 september 2010 @ 14:28:
Je kijkt dus digtiaal via je philips?
Waarom zit je dan instellingen aan te passen in je samsung. Lijkt me niet zo nuttig.
Omdat het aanpassen van van Automatisch naar 1080i in de mediabox niet veel heeft opgeleverd, enige setting die aangepast kan worden is in de tv en daar zijn mensen op fora behoorlijk tevreden over. De setting Video mute time zie ik echter nergens in het menu daarom de vraag aan iemand anders

Firefox - Iphone

• job

job

Ook al zaten die instellingen in je tv (maar dat zitten ze niet), dan hadden ze geen nut.
Je samsung wisselt niet van zenders, dat doet je philips hd box. Die instellingen (als ze zouden bestaan) doen dan in jouw geval niets.
De veroorzaker van die het lange wachten is de philips box niet je samsung.

De mensen op de fora die zo tevreden zijn gebruiken de dvb-c tuner van hun samsung en geen externe decoder.

[ Voor 38% gewijzigd door job op 09-09-2010 14:48 ]

• babybox

babybox

Win7

job schreef op donderdag 09 september 2010 @ 14:35:
Ook al zaten die instellingen in je tv (maar dat zitten ze niet), dan hadden ze geen nut.
Je samsung wisselt niet van zenders, dat doet je philips hd box. Die instellingen (als ze zouden bestaan) doen dan in jouw geval niets.
De veroorzaker van die het lange wachten is de philips box niet je samsung.

De mensen op de fora die zo tevreden zijn gebruiken de dvb-c tuner van hun samsung en geen externe decoder.
Dat laatste klinkt plausibel, betekent dit dat het geen zin heeft überhaupt naar een oplossing te zoeken in settings van de televisie?? Had vandaag een monteur thuis van de UPC voor wat anders en die gaf een tip dat het wscl toch wel aan de Tv zelf lag, aan de instellingen. Want het is sowieso traag met de Philips HD DVR box maar vertelde hij mij, bij mij is het toch extreem en dus ligt het aan de Samsung.

[ Voor 9% gewijzigd door babybox op 09-09-2010 16:24 ]

Firefox - Iphone

• ArtyShock
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 13:45
Help!

Geïnspireerd door dit topic heb ik mijn UE40C6710 tv ook via het servicemenu (INFO,MENU,MUTE,POWER) ingesteld op C6800 mode om de PVR functionaliteit te ontsluiten. Dat ging eigenlijk vlekkeloos.

Alleen, bij het opnieuw aanzetten van de televisie viel het me op dat de smartcard controle sneller verliep dan anders. (Ik heb een CI+ kaartje en zit op Ziggo met alleen het basispakket).

Het is net of ik 720p zit te kijken in plaats van 1080i; grove kartels bij schuine lijnen in plaats van native resolutie. Nederland 1,2 en 3 zouden in HD moeten zijn, volgens de info in het menu is het ook 1080i, maar het ziet er niet zo uit. Zó frustrerend. Ik ben al twee avonden alle opties die ik in menu's tegenkom (inclusief factory reset) aan het uitproberen maar niets lijkt te helpen.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-08 08:42
Hallo,

ik heb een klein probleempje, vandaag heb ik mijn Samsung reciever, HW-C500, binnen gekregen en aangesloten op mijn 46C8700 LED tv, echter wat ik ook doe, ik krijg niet het geluid van de tv over de reciever.
Ik heb een HDMI 1.4 kabel er tussen zitten, dat zou toch genoeg moete zijn, immers geeft een 1.4 naast beeld ook geluid door, toch?
Of moet je ten allertijde een optische kabel er naast zetten vor het geluid?

De gebruiksaanwijzing is daar niet echt duidelijk in, op het plaatjes staat zowel een HDMI als een optische kabel afgebeeld bij de tv aansluiting, echter staat er onderaan de pagina het volgende;

de HDMI aansluiting ondersteunt zoewel video als audio. U hoeft dus geen aparte geluidkabel aan te sluiten.

Wie o wie heeft de oplossing voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij helpen? Ik zoek naar het orginele TYPE nr van een UE46c6700usxxn. Dit is te vinden in het service menu. Wie heeft een UE46c6700(usxxn) en wil even in het service menu kijken.

Ik heb dit type nr per abbuis veranderd en wil hem graag weer terugzetten naar orgineel.

(ik zoek dus niet het model nr, dit is gewoon ue46c6700 maar het type nr, dit is een code als bv 46L6AFOC.

Thanx !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan me iemand vertellen hoe ik de zap time kan versnellen bij een LE37B651 kan versnellen?

Ik heb de instructies uit de OP gevolgd, kom in het servicemenu, ook in het advanced gedeelte maar ik zie geen van de in de OP genoemde dingen staan waarmee ik de zaptime kan aanpassen....

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 22:58:
Wie kan mij helpen? Ik zoek naar het orginele TYPE nr van een UE46c6700usxxn. Dit is te vinden in het service menu. Wie heeft een UE46c6700(usxxn) en wil even in het service menu kijken.

Ik heb dit type nr per abbuis veranderd en wil hem graag weer terugzetten naar orgineel.

(ik zoek dus niet het model nr, dit is gewoon ue46c6700 maar het type nr, dit is een code als bv 46L6AFOC.

Thanx !!!
Ik had hetzelfde probleem.

Dit helpt je misschien verder
Type: 46D1UF0E

46 - Inch
D - Vendor (A - Samsung, D - CMO, L -AUO, I - CPT)
1 - Panel frequence (6 -50/60Hz ; 1 - 100/120Hz ; 2 - 200/240Hz)
U - Panel (A - AntiGlare ; T - TN ; U - Ultra Clear)
F - Resolution (F - FHD, H - HD, U - UD)
0 - Panel 1st/2nd (1st:0, 2nd:1…)
E - BLU (BackLight Unit) C - CCFL, L - LED, E - Edge LED

Verwijderd

Al vaker voorbij gekomen maar nog een keer een link naar een bevestiging: koop geen 37 inch modellen. Niet alleen vanwege de buzz bij lagere backlightwaarden maar ook vanwege minder goede panelen: http://www.digitalversus....e40c630-p364_9365_36.html en

http://www.digitalversus....ow-so-far-news-15457.html

Let bij andere formaten op dat je een PVA panel hebt en geen MVA. Via bovenstaande links een tabel met alle info.

• ArtyShock
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 13:45
Arty_Shock schreef op donderdag 09 september 2010 @ 23:16:
Help!

Geïnspireerd door dit topic heb ik mijn UE40C6710 tv ook via het servicemenu (INFO,MENU,MUTE,POWER) ingesteld op C6800 mode om de PVR functionaliteit te ontsluiten. Dat ging eigenlijk vlekkeloos...

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Inmiddels is op magische wijze het beeld een stuk beter van de HD zenders. Na mijn laatste pogingen heb ik niets meer aan de instellingen gewijzigd, maar Eurosport HD ziet er ook weer als HD uit en ook Ned1,2 en 3 is de kwaliteit een stuk beter. Geen idee wat er aan de hand is geweest.

Het controleren van de CI+ module duurt ook weer net zo lang als daarvoor.

Anyway, alles is bij het oude maar de PVR functionaliteit is nu wel beschikbaar. :)

• Tupel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-10 16:27
Arty_Shock schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 11:22:
[...]

Inmiddels is op magische wijze het beeld een stuk beter van de HD zenders. Na mijn laatste pogingen heb ik niets meer aan de instellingen gewijzigd, maar Eurosport HD ziet er ook weer als HD uit en ook Ned1,2 en 3 is de kwaliteit een stuk beter. Geen idee wat er aan de hand is geweest.

Het controleren van de CI+ module duurt ook weer net zo lang als daarvoor.

Anyway, alles is bij het oude maar de PVR functionaliteit is nu wel beschikbaar. :)
Ik heb zelf de C6700 en ben ook erg benieuwd naar de bevindingen van PVR. Graag zou ik willen weten of je kunt opnemen op een andere zender dan waar je naar aan het kijken bent. Als dat kan is dat voor mij een reden om de tv op C6800 te zetten, maar anders heeft het voor mij meteen geen nut meer.

En kun je ook opnemen als de tv op standby staat? Lijkt me haast niet, maar toch vraag ik het maar even.

[ Voor 4% gewijzigd door Tupel op 11-09-2010 12:17 ]

I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.

• job

job

golfgti5 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 19:54:
Hallo,

ik heb een klein probleempje, vandaag heb ik mijn Samsung reciever, HW-C500, binnen gekregen en aangesloten op mijn 46C8700 LED tv, echter wat ik ook doe, ik krijg niet het geluid van de tv over de reciever.
Ik heb een HDMI 1.4 kabel er tussen zitten, dat zou toch genoeg moete zijn, immers geeft een 1.4 naast beeld ook geluid door, toch?
Of moet je ten allertijde een optische kabel er naast zetten vor het geluid?
Je tv heeft hdmi ingangen, geen uitgangen. Dan kan je er kabels insteken wat je wilt.. er zal nooit geluid via hdmi naar de stereo gaan (alleen andersom).
Jij moet dus een optische kabel aansluiten aan de optical uit, en deze bij je receiver in een optical in steken.

• lexi
Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 08:47:
[...]

Ik had hetzelfde probleem.

Dit helpt je misschien verder
Type: 46D1UF0E

46 - Inch
D - Vendor (A - Samsung, D - CMO, L -AUO, I - CPT)
1 - Panel frequence (6 -50/60Hz ; 1 - 100/120Hz ; 2 - 200/240Hz)
U - Panel (A - AntiGlare ; T - TN ; U - Ultra Clear)
F - Resolution (F - FHD, H - HD, U - UD)
0 - Panel 1st/2nd (1st:0, 2nd:1…)
E - BLU (BackLight Unit) C - CCFL, L - LED, E - Edge LED
Goede info voor de startpost misschien? Ik weet nu in ieder geval dat ik een Samsung paneel heb! (32A1AF0C)

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:06
Zit met het probleem dat er geen beeld meer te zien is bij een Samsung Blue-Ray speler op een UE8700. Het werkte zojuist nog gewoon, totdat ik de BD-Wise optie uit zette in het menu van de Samsung Speler. Nu krijg ik continu de melding dat er geen signaal is, maar BD-Wise aanzetten in het Blue-Ray menu lukt uiteraard niet omdat ik geen beeld heb.

De, naar mijn mening, onhandig menu structuur helpt ook niet echt in het oplossen van dit probleem. Heeft iemand een tip over hoe ik het menu van de Blue-Ray speler weer zou moeten kunnen benaderen? Deze is trouwens verbonden via Anynet+.

• ferre40
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-06-2022
Probeer nog eens via de AB handmatig de bron te kiezen, waar je Blu-ray via HDMI is aangesloten.

Verwijderd

MailMan schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 15:08:
Zit met het probleem dat er geen beeld meer te zien is bij een Samsung Blue-Ray speler op een UE8700. Het werkte zojuist nog gewoon, totdat ik de BD-Wise optie uit zette in het menu van de Samsung Speler. Nu krijg ik continu de melding dat er geen signaal is, maar BD-Wise aanzetten in het Blue-Ray menu lukt uiteraard niet omdat ik geen beeld heb.

De, naar mijn mening, onhandig menu structuur helpt ook niet echt in het oplossen van dit probleem. Heeft iemand een tip over hoe ik het menu van de Blue-Ray speler weer zou moeten kunnen benaderen? Deze is trouwens verbonden via Anynet+.
Reset naar fabrieksinstellingen

http://www.samsung.com/us...0&subtype_ia_cd=03020100&

Is dit niet de blu ray speler die je hebt dan werkt het mogelijk toch. Anders googelen op samsung blu ray factory settings en vervolgens jouw type speler achter de trefwoorden plaatsen.

Verwijderd

ferre40 schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 17:32:
Probeer nog eens via de AB handmatig de bron te kiezen, waar je Blu-ray via HDMI is aangesloten.
Dat kan idd ook werken want als je blue ray speler via anynet verbonden is krijg je een aparte bronnaam in het lijstje met bronnen. Mogelijk dat de standaardaansluiting dan nog wel actief is. En anders reset naar fabrieksinstellingen.

• MailMan
Met de AB selecteren werkt helaas niet. Hij reageert ook niet op de Forward toets 8sec ingedrukt houden. Misschien komt dat omdat er al Setup op het scherm staat omdat ik eerder al 5 sec de stop knop heb ingedrukt om setup opnieuw te kunnen doen, maar hij geeft nog steeds geen beeld.

Ik probeer te googlen naar de Hard-reset voor de Samsung ht-c6200 maar heb nog weinig succes.

Verwijderd

MailMan schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 18:23:
Met de AB selecteren werkt helaas niet. Hij reageert ook niet op de Forward toets 8sec ingedrukt houden. Misschien komt dat omdat er al Setup op het scherm staat omdat ik eerder al 5 sec de stop knop heb ingedrukt om setup opnieuw te kunnen doen, maar hij geeft nog steeds geen beeld.

Ik probeer te googlen naar de Hard-reset voor de Samsung ht-c6200 maar heb nog weinig succes.
Eerst de stroom er 1 minuut af, dan aan zetten en wederom FF 8 seconden indrukken.

Als dat niet werkt probeer dan eens aan te sluiten op een andere tv of probeer de component video aansluiting.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2010 18:53 ]

• Japsuh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:38
Ik heb een probleem met mijn LED-tv van Samsung. Geheel willekeurig verliest hij zijn zenderindeling en ontvang hij alleen analoog. De digitale tv wordt dan niet ontvangen. Ik moet dan de kanalen weer opnieuw instellen. Ik heb Ziggo en maak gebruik van de CI+ module van de tv. Wie heeft er een oplossing?

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
Ik heb een Samsung UE55C6700USXXN

Nu ben ik in het service menu geweest maar heb volgens mij niets veranderd (in iedergeval niets opzettelijk)

Weet het heel stom had er gewoon uit moeten blijven. (waarschuwing stond niet in de TS kwam ik pas later achter)

Nu heb ik het idee dat mijn beeld later is dan mijn geluid (HDMI). Dit is me eerder niet opgevallen.
Ik heb zelfs het idee dat dit ook het geval is als ik gewoon analoog kijk.

Kan ik iets veranderd hebben dat dit verpest??
Zo ja wat??

Edit: Ik heb de laatste firmware geinstalleerd en heb het idee dat nu wel minder is geworden (maar ja je hebt het over mili seconden)

[ Voor 11% gewijzigd door 0Burner0 op 12-09-2010 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Laatst online: 07-10 11:25
Is het geen idee om dit topic te gaan splitsen naar uitgebrachte series per jaar? Ikzelf heb namelijk nog een "oude" B-serie en probeer door de bomen (lees: alle niet-B-series) de voor mij relevante berichten in het bos (lees: dit topic) eruit te vissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rave17 schreef op zondag 12 september 2010 @ 11:38:
Is het geen idee om dit topic te gaan splitsen naar uitgebrachte series per jaar? Ikzelf heb namelijk nog een "oude" B-serie en probeer door de bomen (lees: alle niet-B-series) de voor mij relevante berichten in het bos (lees: dit topic) eruit te vissen.
Je ziet bij Sony en Panasonic inderdaad jaargebonden topics en bij Samsung LCD doorlopende topics. Bij bijvoorbeeld Apple producten zie je ook doorlopende topics. Het punt is dat veel dingen die gelden voor nieuwe series ook gelden voor oude en vv. Voor beide systemen is dus wat te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-10 06:49
Rave17 schreef op zondag 12 september 2010 @ 11:38:
Er is wel een apart topic voor de B-serie, misschien heb je daar wat aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Laatst online: 07-10 11:25
MalleEppie71 schreef op zondag 12 september 2010 @ 12:22:
[...]

Er is wel een apart topic voor de B-serie, misschien heb je daar wat aan
Nee, die gaat over de duurdere modellen uit dezelfde periode. Ik doel op bijvoorbeeld de B5XX- en B6XX-serie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,
Kort vraagje :). Heb samsung 32C650. Bevalt opzich wel prima. Alleen met zappen krijg ik alleen linksbovenin het kanaal nummer + zendernaam.

Nu zou ik graag willen dat onderin ook zon rechthoek komt met wat er op dat moment op de TV is.. Zoals bij je bij veel TV"s ziet.

Alleen hoe stel ik dat in?? (Als dit kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 18:48:
[...]

Eerst de stroom er 1 minuut af, dan aan zetten en wederom FF 8 seconden indrukken.

Als dat niet werkt probeer dan eens aan te sluiten op een andere tv of probeer de component video aansluiting.
Inderdaad gefixed door via een andere stekker beeld te krijgen en zo weer BD-Wise aan te zetten.

Gek genoeg krijgen we wederom geen beeld wanneer er vervolgens een internet app wordt geladen vanuit de Samsung Blu-Ray speler, maar dat is verder niet echt een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
@Ubomb:
Die vraag kwam ik laatst in een ander topic ook al tegen.
3nzym3 in "\[DVB-C] Ziggo CI+ Praat"

Volgens mij is het helaas niet mogelijk met de huidige firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah ik zie het inderdaad. Bedankt..

Precies als ze daar zeggen, CI+ en DTV bevalt me prima op me slaapkamer hier :) En jammer dat het inderdaad niet mogelijk is.. en hopelijk later wel met een firmware upgrade. Is wel erg handig, sinds enige nadeel bij mijn tv is (vind ik) het trage zappen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
Ik heb afgelopen zaterdag de nieuwe firmware update geïnstalleerd op mijn C6700. Wat mij opviel gisteren toen ik een film aan het kijken was via de MediaPlayer, is dat je nu als je een film stopt en je vervolgens weer diezelfde film start, je meteen verder kunt kijken waar je was gebleven (ook na het sluiten van de MediaPlayer). Er komt een popup met de melding dat je op de blauwe D kunt drukken op je afstandsbediening om verder te kijken waar je was gebleven. Ik weet niet of dit al bekend was, maar ik vond het wel goed om even te noemen.

Verder ben ik nog benieuwd naar wat jullie van het volgende vinden (hier heb ik al eens wat over geschreven, maar toch wil ik het er nog even over hebben).

Ik heb mijn "oude" home-cinema set (hierna te noemen HCS ;)) via de Ext aansluiting aan de tv gekoppeld. Nu kan ik via een scart kiezen voor IN of OUT om als ik tv kijk het geluid over de HCS te krijgen óf als ik een DVD afspeel beeld te krijgen op de tv. Dit is dus het verschil tussen IN en OUT.

Alleen zit ik er wel mee dat ik bij films die ik afspeel via de MediaPlayer geen geluid krijg over de speakers van de HCS. Rara politiepet, waarom werkt dit niet, maar met tv geluid wel? Ik vraag me af of dit niet een softwarematig probleem is wat ik even moet gaan melden bij Samsung. Nu moet ik perse een nieuwe set aan gaan schaffen om dit voor elkaar te krijgen. Iemand hier ideeën over?

ps. Ik heb al geprobeerd om dit via de tulp uitgang te doen, maar hier kan ik geen IN/OUT regelen. Ook werkt het niet via de hoofdtelefoon uitgang, maar dit wil ik ook gewoon niet want dat is geen gezicht.

I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 19:44

yGiDoRp

Sawasdee

Het is al meerdere malen voorbij gekomen. De Samsung LED LCD TV's hebben geen analoge audio uitgang. Ook ondersteund het scart verloopje geen audio out.
Hoe dit bij de CCFL LCD TV's van Samsung geregeld is weet ik niet.

Je zal het moeten oplossen door een apparaat dat een optische audio ingang heeft.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
Leg mij is uit dan waarom het geluid van de tv wél gewoon over de speakers gaat van de HCS? Dus ondersteund het scart verloopje weldegelijk audio out!

[ Voor 24% gewijzigd door Tupel op 13-09-2010 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferre40
Als ik een blu-ray schijfje opstart dan gaat de tv in de menu-instelling DB-WISE.
Daar is niks verkeerds aan, maar als ik dan kies voor menu-instelling FILM dan zijn die instellingen helemaal anders dan als ik gewoon rechtstreeks TV kijk. Dan zou ik die instelling telkens moeten aanpassen als ik naar Blu-ray wil kijken. Is dat bij jullie ook zo als je Blu-ray kijkt? Gebruiken jullie DB-WISE ?
Ik ben zo gewend nu om als ik naar een film kijk, ik altijd mijn FILM-modus gebruik. Heeft de instelling DB-WISE nu zo een perfect beeld, zoals in de handleiding staat ?
Welke instelling gebruiken jullie als je Blu-ray kijkt ? icm een Samsung LED tv natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

ferre40 schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:37:
Als ik een blu-ray schijfje opstart dan gaat de tv in de menu-instelling DB-WISE.
Daar is niks verkeerds aan, maar als ik dan kies voor menu-instelling FILM dan zijn die instellingen helemaal anders dan als ik gewoon rechtstreeks TV kijk. Dan zou ik die instelling telkens moeten aanpassen als ik naar Blu-ray wil kijken.
De instellingen kan je (zoals het hoort naar mijn mening) per bron instellen.
Dus als het goed is blijft het nu staan zoals je het ingesteld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op maandag 13 september 2010 @ 18:17:
[...]
De instellingen kan je (zoals het hoort naar mijn mening) per bron instellen.
Dus als het goed is blijft het nu staan zoals je het ingesteld hebt.
Inderdaad veel prettiger dat het per bron is in te stellen. Iedere bron heeft zijn eigen kenmerken en voor bijvoorbeeld blu-ray wil je vermoedelijk juist Motion Plus uit zetten alsmede ook alle beeldverbeteraars als ruisreductie e.d. Voor tv kan ik me voorstellen dat je wel iets doet met die instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferre40
Heb net de instellingen van DB-WISE aangepast aan deze van FILM (mijn aangepaste voorkeurinstellingen) en tot mijn tevredenheid worden deze behouden als ik Blu-ray opstart met DB-WISE aan.

Alleen tijdens het stoppen van Blu-ray gaat de TV altijd in de analoge stand, ipv van de HDMI-bron te kiezen waarmijn HD-Digicorder is aangesloten.
Dus moet ik altijd manueel de bron zelf terug instellen na een blu-ray film te hebben bekeken.
Heb Anynet+ ingesteld. Gebruik 2 AB, vind het wel een dure toepassing om een Harmony One aan te schaffen.
Toch zou er een systeem moeten bestaan die dat eenvoudiger zou moeten kunnen oplossen.
NB : druk de toets Tools in op de AB tijdens het kijken van Blu-ray met Anynet+ aan, dan weet je wat ik wil bedoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Hier na veel lezen bepaald dat de 46c650 een van de betere tv's op dit moment is.

Bij redcoon europese versie 816 euro (+30 euro verz kosten oid), en de nederlandse 'ziggo!!!' versie 929 euro (incl. verzenden) :P. Hier dus natuurlijk ziggo; hier mensen die met dit specifieke type ervaring hebben? Lees wel dat het waarschijnlijk wel gaat werken, maar weet het liever zeker ;).

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
SuperPaddo schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 10:52:
Hier na veel lezen bepaald dat de 46c650 een van de betere tv's op dit moment is.

Bij redcoon europese versie 816 euro (+30 euro verz kosten oid), en de nederlandse 'ziggo!!!' versie 929 euro (incl. verzenden) :P. Hier dus natuurlijk ziggo; hier mensen die met dit specifieke type ervaring hebben? Lees wel dat het waarschijnlijk wel gaat werken, maar weet het liever zeker ;).
Op alle europese sites, stond bij firmware update 1011 dat er certificatie voor Ziggo is toegevoegd, dus volgens mij kun je gewoon willekeurig een toestel kopen. Op het Ziggo gebruikers forum is er al meer over geschreven:

http://ziggo-gebruikers.n...d.php?p=282824#post282824

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:53
Peppio schreef op maandag 13 september 2010 @ 15:00:
Leg mij is uit dan waarom het geluid van de tv wél gewoon over de speakers gaat van de HCS? Dus ondersteund het scart verloopje weldegelijk audio out!
Zal dan met rechten te maken hebben.
Je zal dan dus de blu-ray of wat je hebt rechtstreeks aan moeten sluiten op de versterker.
Waarschijnlijk kan dat optisch of coaxiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-10 21:51
job schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 12:19:
[...]
Je tv heeft hdmi ingangen, geen uitgangen. Dan kan je er kabels insteken wat je wilt.. er zal nooit geluid via hdmi naar de stereo gaan (alleen andersom).
Jij moet dus een optische kabel aansluiten aan de optical uit, en deze bij je receiver in een optical in steken.
dat is niet waar want met HDMI 1.4 is er ook een Audio Return Channel. Maar dan moeten receiver en tv dit uiteraard allebei ondersteunen.

http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI#Version_1.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik heb al een Sony Bravia staan in de salon.
Maar nu wil ik nog een kleine 32inch tv kopen voor de kinderen, lieftst zo goedkoop mogelijk, ik was even bezig in de pricewatch.
http://tweakers.net/price...2PMZUqaY2nPqb2_e91zg7tNZ-
En deze twee kwamen eruit
Samsung LE32C450 en Samsung LE32B450
Welke van deze 2 is de beste?
Als ik het goed zie is de C serie een nieuwer model dus waarschijnlijk ook wel beter, deze kost ook zoveel Sony Bravia KDL-32EX302, maar is misschien beter?
alvast bedankt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2010 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ferre40 schreef op maandag 13 september 2010 @ 18:50:
Heb net de instellingen van DB-WISE aangepast aan deze van FILM (mijn aangepaste voorkeurinstellingen) en tot mijn tevredenheid worden deze behouden als ik Blu-ray opstart met DB-WISE aan.

Alleen tijdens het stoppen van Blu-ray gaat de TV altijd in de analoge stand, ipv van de HDMI-bron te kiezen waarmijn HD-Digicorder is aangesloten.
Dus moet ik altijd manueel de bron zelf terug instellen na een blu-ray film te hebben bekeken.
Heb Anynet+ ingesteld. Gebruik 2 AB, vind het wel een dure toepassing om een Harmony One aan te schaffen.
Toch zou er een systeem moeten bestaan die dat eenvoudiger zou moeten kunnen oplossen.
NB : druk de toets Tools in op de AB tijdens het kijken van Blu-ray met Anynet+ aan, dan weet je wat ik wil bedoelen.
Dit kun je oplossen door gebruik te maken van de CI+ module. Dan schakelt ie altijd terug naar digitale tv. Binnenkort ook ondersteund door UPC. In plaats van een nieuwe AB kun je dus beter investeren in een module voor je CI+ slot. Woon je in een UPC gebied moet je alleen nog wel een paar maanden wachten.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2010 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-10 18:07
Weet iemand het antwoord op het volgende probleem?

Ik heb een 40C6000 sinds mei. Ik had al een AlphaCrypt IC module (waar ook een SIM kaart in kan) gekocht. Deze gebruikte ik ook in mijn andere TV. Het probleem is eigenlijk dat zodra de AlphaCrypt met Smartcard erin zit, het heel lang duurt voordat de zender te zien is.

Voor de goede orde ik heb Caiway, dus heb alleen een Smartcard nodig voor extra pakketten.

Als de AlphaCrypt er dus inzit zie ik regelmatig eerst een hele tijd 'Service niet gevonden' oid en zwart beeld. Als ik dan een andere zender probeer krijg ik ineens een heel vaag paars geblokt beeld. Soms gebeurd het daarna ook wel eens dat ik en stukje beeld zie van de vorige zender die zwart was, maar dit staat dan stil. Het maakt ook niet of je andere zenders probeert.

Pas na en minuut of 4 draait alles goed.

Wat trouwens wel vreemd is, als bovenstaande zich voordoet, en je trekt dan de Alphacrypt eruit, heb ik meteen goed beeld.

Ik denk niet dat de kaart kapot is, want in een andere TV werkt de kaart perfect.

Zijn er mensen die dit probleem herkennen, en zijn het misschien instellingen die gedaan moeten worden? Je kan best het nodige instellen, maar daar weet ik te weinig vanaf.

Tevens krijg ik ook altijd eerst een venster in beeld als de TV aan gaat, met de melding, dat de SIM kaart niet of niet goed in de module is gedaan. Er zit natuurlijk geen SIM kaart in, dus is dit op de een of andere manier uit te schakelen?

Momenteel start alles prima op, en krijg ik alleen de SIM kaart melding. Hoe typisch zo'n probleem kan zijn :+
Heel vreemd allemaal, maar 9 van de 10 keer werkt het gewoon slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Buffalo schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 19:31:
Weet iemand het antwoord op het volgende probleem?

Ik heb een 40C6000 sinds mei. Ik had al een AlphaCrypt IC module (waar ook een SIM kaart in kan) gekocht. Deze gebruikte ik ook in mijn andere TV. Het probleem is eigenlijk dat zodra de AlphaCrypt met Smartcard erin zit, het heel lang duurt voordat de zender te zien is.

Voor de goede orde ik heb Caiway, dus heb alleen een Smartcard nodig voor extra pakketten.

Als de AlphaCrypt er dus inzit zie ik regelmatig eerst een hele tijd 'Service niet gevonden' oid en zwart beeld. Als ik dan een andere zender probeer krijg ik ineens een heel vaag paars geblokt beeld. Soms gebeurd het daarna ook wel eens dat ik en stukje beeld zie van de vorige zender die zwart was, maar dit staat dan stil. Het maakt ook niet of je andere zenders probeert.

Pas na en minuut of 4 draait alles goed.

Wat trouwens wel vreemd is, als bovenstaande zich voordoet, en je trekt dan de Alphacrypt eruit, heb ik meteen goed beeld.

Ik denk niet dat de kaart kapot is, want in een andere TV werkt de kaart perfect.

Zijn er mensen die dit probleem herkennen, en zijn het misschien instellingen die gedaan moeten worden? Je kan best het nodige instellen, maar daar weet ik te weinig vanaf.

Tevens krijg ik ook altijd eerst een venster in beeld als de TV aan gaat, met de melding, dat de SIM kaart niet of niet goed in de module is gedaan. Er zit natuurlijk geen SIM kaart in, dus is dit op de een of andere manier uit te schakelen?

Momenteel start alles prima op, en krijg ik alleen de SIM kaart melding. Hoe typisch zo'n probleem kan zijn :+
Heel vreemd allemaal, maar 9 van de 10 keer werkt het gewoon slecht.
Waarom heb je niet bij Caiway een CI+ cam aangeschaft eigenlijk???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-10 05:37
Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 19:15:
Beste mensen,

Ik heb al een Sony Bravia staan in de salon.
Maar nu wil ik nog een kleine 32inch tv kopen voor de kinderen, lieftst zo goedkoop mogelijk, ik was even bezig in de pricewatch.
http://tweakers.net/price...2PMZUqaY2nPqb2_e91zg7tNZ-
En deze twee kwamen eruit
Samsung LE32C450 en Samsung LE32B450
Welke van deze 2 is de beste?
Als ik het goed zie is de C serie een nieuwer model dus waarschijnlijk ook wel beter, deze kost ook zoveel Sony Bravia KDL-32EX302, maar is misschien beter?
alvast bedankt.
Samsung 32C450 is een erg leuk model! Heeft USB voor afspelen van film/foto/muziek en heeft een CI+ ontvanger ingebouwd voor bijvoorbeeld Ziggo.

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een UE46c6700 icm met een Samsung DVD-C550 welke ik enkel via anynet wil/kan bedienen (dvd speler staan in een muurkast). Ik kan mbv de afstandbediening van de TV de DVD speler perfect bedienen.Enkel het essentiele DVD-diskmenu (hoofdstukken menu van de DVD zelf) krijg ik niet te pakken. Weet iemand een mogelijkheid om hierin te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 22:28:
Ik heb een UE46c6700 icm met een Samsung DVD-C550 welke ik enkel via anynet wil/kan bedienen (dvd speler staan in een muurkast). Ik kan mbv de afstandbediening van de TV de DVD speler perfect bedienen.Enkel het essentiele DVD-diskmenu (hoofdstukken menu van de DVD zelf) krijg ik niet te pakken. Weet iemand een mogelijkheid om hierin te komen?
Vermoedelijk alleen een programmeerbare AB of een IR extender waardoor je AB van de BR speler volledig functioneel blijft. Dus een oplossing via de TV AB zal lastig worden voor zover je zelf alles hebt geprobeerd.

Verder nog een alternatief als je een iPhone/iPad/Ipodtouch hebt is de remote app van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:20
Wie kan mij helpen? Ik zit al een tijdje te klungelen met de televisie(beeld) instellingen van mijn: UE37C6000.
Heeft iemand tips om de ideale / mooiste kleurencombinatie en beeldinstellingen te krijgen?

Ik ben benieuwd wie me meer info kan even of kan doorverwijzen naar een site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoalin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-09 12:44
Vreselijk irritant trouwens dat je filmbestanden niet kan doorspoelen in DLNA mode...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 21:30
Dat kan toch gewoon met pijltje naar rechts en pijltje naar links?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timorad
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:22
Wekko306 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 23:49:
Dat kan toch gewoon met pijltje naar rechts en pijltje naar links?
Bij sommige bestanden kan het wel, bij sommige niet. Wat helpt is een usb harde schijf erin prikken, dan werkt het doorspoelen vaak wel. Niet echt de bedoeling van DLNA, maarja.. je moet wat.

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:51
Heb zelf eigenlijk juist nooit last met het doorspoelen. Dat is ook juist het enige waarom ik niet overstap op bijvoorbeeld PS3 Media Server. Video's doorspoelen werkt voor zover ik weet alleen via die PC Share Manager redelijk goed.

Verwijderd

SidewalkSuper schreef op woensdag 15 september 2010 @ 10:12:
Heb zelf eigenlijk juist nooit last met het doorspoelen. Dat is ook juist het enige waarom ik niet overstap op bijvoorbeeld PS3 Media Server. Video's doorspoelen werkt voor zover ik weet alleen via die PC Share Manager redelijk goed.
Sowieso vind ik dat hele DLNA gebeuren veel minder prettig dan direct een HDD op de tv aansluiten. Je hoeft je pc niet aan te hebben en het werkt veel soepeler dan DLNA.

Verwijderd

Voor de WII gebruikers: De WII-ontvanger (langwerpig balkje) kun je bij een UE46C6700 (en ongetwijfeld bij meerdere modellen) heel mooi 'wegwerken'. Je plakt de ontvanger gewoon onder de TV. De ontvanger zit dan achter de glasplaat. Op deze manier is de ontvanger min of meer geintegreerd met de TV. Ondanks het glas blijft het ontvangst van de WII ongewijzigd.

Verwijderd

Is het mogelijk om gebruik te maken van iedere willekeurig externe USB hardeschijf?

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Kom erachter dat de samsung c650 die ik op het oog heb/had geen analoge audio output heeft :/. Hier zit de tv aangesloten dmv 2 rca tulp stekkers op een stereo sony receiver welk geen digitale ingangen heeft (bv optical in).

Las dat er wel een hoofdtelefoon aansluiting op zit, maar als die aansloten is werken de speakers in de tv niet meer.

Toch maar eens verder kijken, naar bv de Sony 46ex500.. die heeft dat nog wel.

Grolsch Royce!

• Buffalo
golfgti5 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 22:01:
[...]

Waarom heb je niet bij Caiway een CI+ cam aangeschaft eigenlijk???
Tja, dat is een goede vraag eigenlijk :P Maar zou dat uit moeten maken dan? In principe moet de AlphaCrypt gewoon werken, vooral omdat hij in een andere TV (Caiway ook) ook zonder problemen werkt.

Op de CI+CAM van Caiway wordt natuurlijk gewoon support gegeven. Deze kost ook maar 49 euro. Die ik nu heb normaal 100 euro dacht ik. Maar ik heb deze toen voor 55 euro gekcoht.

Wel raar, gisteren echt een aantal keer mijn TV aan en uit gedaan, maar ik heb gisteren totaal geen probleem gehad :X Zal vanmiddag nog een keer testen.

De melding van dat de SIM kaart ontbreekt heb ik kunnen uitzetten.

Verwijderd

Schizo007nl schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 22:18:
[...]

Samsung 32C450 is een erg leuk model! Heeft USB voor afspelen van film/foto/muziek en heeft een CI+ ontvanger ingebouwd voor bijvoorbeeld Ziggo.
Maar is ie beter dan de 2 andere modellen

• golfgti5
Buffalo schreef op woensdag 15 september 2010 @ 12:28:
[...]

Tja, dat is een goede vraag eigenlijk :P Maar zou dat uit moeten maken dan? In principe moet de AlphaCrypt gewoon werken, vooral omdat hij in een andere TV (Caiway ook) ook zonder problemen werkt.

Op de CI+CAM van Caiway wordt natuurlijk gewoon support gegeven. Deze kost ook maar 49 euro. Die ik nu heb normaal 100 euro dacht ik. Maar ik heb deze toen voor 55 euro gekcoht.

Wel raar, gisteren echt een aantal keer mijn TV aan en uit gedaan, maar ik heb gisteren totaal geen probleem gehad :X Zal vanmiddag nog een keer testen.

De melding van dat de SIM kaart ontbreekt heb ik kunnen uitzetten.
Je andere tv is waarschijnlijk een CI tv en je nieuwe een CI+ tv?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:50:
Is het mogelijk om gebruik te maken van iedere willekeurig externe USB hardeschijf?
Ja, mits geformateerd als FAT16, FAT32 of NTFS. Formateren als NTFS heeft de voorkeur omdat je dan filmbestanden groter dan 4GB kunt afspelen. FAT64 en Mac OS indelingen worden niet ondersteund.

Formateren als FAT wil vanaf iedere computer. Formateren als NTFS wil vanaf iedere Windows versie vanaf Windows XP. Heb je een Apple computer en je wilt formateren als NTFS en daar ook op willen kunnen schrijven en lezen vanaf je Mac dan heb je een (betaalde) Tool als Tuxera nodig.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2010 19:17 ]

Verwijderd

SuperPaddo schreef op woensdag 15 september 2010 @ 12:25:
Kom erachter dat de samsung c650 die ik op het oog heb/had geen analoge audio output heeft :/. Hier zit de tv aangesloten dmv 2 rca tulp stekkers op een stereo sony receiver welk geen digitale ingangen heeft (bv optical in).

Las dat er wel een hoofdtelefoon aansluiting op zit, maar als die aansloten is werken de speakers in de tv niet meer.

Toch maar eens verder kijken, naar bv de Sony 46ex500.. die heeft dat nog wel.
Is dit niet op te lossen met een scart naar tulp audio: http://www.allekabels.nl/...t---Tulp-Audio-Kabel.html

De vraag is nog wel of de scart ook signaal uitvoert als je deze bron niet hebt aangekozen (maw als je tv kijkt of een blu-rayspeler hebt draaien via HDMI). Vermoedelijk wel maar wellicht dat iemand dat kan bevestigen die zo'n kabel heeft of iets anders via scart heeft verbonden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2010 20:33 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 19:13:
[...]

Ja, mits geformateerd als FAT16, FAT32 of NTFS. Formateren als NTFS heeft de voorkeur omdat je dan filmbestanden groter dan 4GB kunt afspelen. FAT64 en Mac OS indelingen worden niet ondersteund.

Formateren als FAT wil vanaf iedere computer. Formateren als NTFS wil vanaf iedere Windows versie vanaf Windows XP. Heb je een Apple computer en je wilt formateren als NTFS en daar ook op willen kunnen schrijven en lezen vanaf je Mac dan heb je een (betaalde) Tool als Tuxera nodig.

Ik denk dat ik toch een externe HDD aanschaf, want iedere keer de pc aan laten staan is ook energieverspilling O-)

• Buffalo
golfgti5 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:11:
[...]

Je andere tv is waarschijnlijk een CI tv en je nieuwe een CI+ tv?
Dat denk ikw el ja. Die 'andere' is een Sony V4500. Mijn Samsung C6000 heeft CI+ inderdaad. Maar ik dacht eigenlijk dat de AlphaCrypt IC, CI+ was.
Edit: Even snel opgezocht. Volgens mij is de AlphaCrypt IC toch geen CI+. Het si een uitgebreidere versie van de AlphaCrypt Classic.

Zou hier het probleem kunnen liggen? Het gekke is, dat het lijkt als de kaart er een tijdje uit is geweest, en daarna geplaatst wordt er geen probleem is. Zoals gezegd in mijn eerste post eigenlijk. De kaart zit er dus sinds dinsdag weer onafgebroken in, en toen ik gisteren mijn TV aanzette, had ik meteen het probleem weer, zoals gemeld in mij eerste post. Eerst geen Service beschikbaar, en als ik dan doorzap paars geblokt beeld en daar doorheen vaststaand beeld van die zender.

• job

job

Buffalo schreef op donderdag 16 september 2010 @ 12:29:
Zou hier het probleem kunnen liggen?
Ja.
Kijk eens in de startpost hier: \[DVB-C] Ziggo CI+ Praat

• golfgti5
Buffalo schreef op donderdag 16 september 2010 @ 12:29:
[...]

Dat denk ikw el ja. Die 'andere' is een Sony V4500. Mijn Samsung C6000 heeft CI+ inderdaad. Maar ik dacht eigenlijk dat de AlphaCrypt IC, CI+ was.
Edit: Even snel opgezocht. Volgens mij is de AlphaCrypt IC toch geen CI+. Het si een uitgebreidere versie van de AlphaCrypt Classic.

Zou hier het probleem kunnen liggen? Het gekke is, dat het lijkt als de kaart er een tijdje uit is geweest, en daarna geplaatst wordt er geen probleem is. Zoals gezegd in mijn eerste post eigenlijk. De kaart zit er dus sinds dinsdag weer onafgebroken in, en toen ik gisteren mijn TV aanzette, had ik meteen het probleem weer, zoals gemeld in mij eerste post. Eerst geen Service beschikbaar, en als ik dan doorzap paars geblokt beeld en daar doorheen vaststaand beeld van die zender.
Yep,

op naar de Caiway shop voor een CI+ cam.
Hou ons op de hoogte....succes

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:05
Is het mogelijk om een Samsung le32c650 aan te sluiten op een beamer? In die zin, dat het tv-signaal van de samsung naar de beamer wordt door gestuurd. Het liefst met een HDMI kabel.

Verwijderd

Hoi

Ik heb een vraagje over de (UE37)C6800: werkt de PVR alleen op de DVB-tuners of ook op de HDMI-ingangen? M.a.w. heeft het zin om de 6800 te kopen i.p.v. de 6700 als ik in een UPC-gebied woon? (ik heb geen satelliet of andere HD-bronnen). Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Groet,
Henk.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 11:39:
[...]

Ik denk dat ik toch een externe HDD aanschaf, want iedere keer de pc aan laten staan is ook energieverspilling O-)
Bovendien is een HDD sneller en stabieler qua verbinding en stream.

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

heb vandaag mn UE46C6000 voor het eerst aan gehad. prachtig beeld, alles zoals verwacht. Minimale backlight bleeding in de rechteronderhoek. Zal in de loop van de tijd wel eens zien of de schroefjes losser kunnen.

maar nou komt ie. Ik zit met beeld dat achter het geluid aan loopt. Bij Avatar is het echt wel 200ms. LotR lijkt minder. Ik kan niet eentweedrie vinden in het service menu hoe ik het beeld kan versnellen / lag opheffen. Geluid vertragen zou wellicht het makkelijkst zijn, maar die optie zit niet op mn Denon DVD of op mn NAD set voorzover ik kan zien. Ik heb t ook nog niet tussen de posts zien staan. HDMI van Denon naar tv en coax van denon naar NAD. Iemand een tip?

tweede issue is dat ie de firmware niet wil updaten van USB. er staat of de (FAT)-stick versie T-VAL6DEUC_1013.0, en op de tv T-VAL6DEUC_1009 , maar hij verdomt t bestand in te lezen. Zegt gewoon dat er geen upgrade bestand op staat...Waar kijk ik overheen?

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peter00 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 23:51:
heb vandaag mn UE46C6000 voor het eerst aan gehad. prachtig beeld, alles zoals verwacht. Minimale backlight bleeding in de rechteronderhoek. Zal in de loop van de tijd wel eens zien of de schroefjes losser kunnen.

maar nou komt ie. Ik zit met beeld dat achter het geluid aan loopt. Bij Avatar is het echt wel 200ms. LotR lijkt minder. Ik kan niet eentweedrie vinden in het service menu hoe ik het beeld kan versnellen / lag opheffen. Geluid vertragen zou wellicht het makkelijkst zijn, maar die optie zit niet op mn Denon DVD of op mn NAD set voorzover ik kan zien. Ik heb t ook nog niet tussen de posts zien staan. HDMI van Denon naar tv en coax van denon naar NAD. Iemand een tip?

tweede issue is dat ie de firmware niet wil updaten van USB. er staat of de (FAT)-stick versie T-VAL6DEUC_1013.0, en op de tv T-VAL6DEUC_1009 , maar hij verdomt t bestand in te lezen. Zegt gewoon dat er geen upgrade bestand op staat...Waar kijk ik overheen?
1. Geluid loopt rechtstreeks van Denon DVD naar NAD neem ik aan? Optie is om het digitale geluid vanaf je tv naar de NAD te sturen. Het geluid zal dan vermoedelijk wel synchroon lopen met beeld.

2. Je moet het updatebestand (eindigend op .exe) eerst uitvoeren in een Windows omgeving. Het resultaat (de uitgepakte bestanden) zet je dan op de USB stick.
Heb je alleen Mac OS probeer de exe. dan uit te pakken met Stuffit Expander. Ook dan het resultaat op de USB stick zetten.
Let er op dat je de bestanden direct in de hoofdroot van de USB stick plaatst. Dus niet verstopt in een map.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2010 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:20
MaStar schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 22:42:
Wie kan mij helpen? Ik zit al een tijdje te klungelen met de televisie(beeld) instellingen van mijn: UE37C6000.
Heeft iemand tips om de ideale / mooiste kleurencombinatie en beeldinstellingen te krijgen?

Ik ben benieuwd wie me meer info kan even of kan doorverwijzen naar een site.
Iemand die mij hier nog mee kan helpen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 00:09:
[...]

1. Geluid loopt rechtstreeks van Denon DVD naar NAD neem ik aan? Optie is om het digitale geluid vanaf je tv naar de NAD te sturen. Het geluid zal dan vermoedelijk wel synchroon lopen met beeld.
inderdaad, het geluid loopt van de Denon naar de NAD via coax. Heb nog niet geprobeerd met Toslink, maar daar heb ik eigenlijk dezelfde verwachting van. Als ik het geluid digitaal via de tv laat lopen, ga ik dan geen kanalen missen? Ik ga t zeker uitproberen vanavond iig. Thnx
Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 00:09:
2. Je moet het updatebestand (eindigend op .exe) eerst uitvoeren in een Windows omgeving. Het resultaat (de uitgepakte bestanden) zet je dan op de USB stick.
Heb je alleen Mac OS probeer de exe. dan uit te pakken met Stuffit Expander. Ook dan het resultaat op de USB stick zetten.
Let er op dat je de bestanden direct in de hoofdroot van de USB stick plaatst. Dus niet verstopt in een map.
Zie je wel. ik moet ook niet na een zware dag tegen middernacht met dat soort dingen lopen klooien. Ik had het bestand niet uitgepakt. 8)7 Inkoppertje. Nogmaals dank! _/-\o_

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaStar schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 00:53:
[...]

Iemand die mij hier nog mee kan helpen? :?
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1273593474

hier staan instellingen die deze reviewer de beste vond voor de door hem geteste tv (de C6000 dus). Besef dat iedere tv iets verschilt (ook van hetzelfde type) dus bij jou kunnen de 'ideale' instellingen iets afwijken. Daarnaast is het zo dat met name backlight een instelling is die zeer varieert al naar gelang de hoeveelheid licht in de ruimte: overdag veel backlight (soms wel tot maximaal) en 's avonds veel minder (soms maar 1).

Verder is het ook het aanpassen van de kleur zeer contentafhankelijk en soms ook bronafhankelijk. De interne mediaspeler van Samsung heeft de neiging de kleuren iets sterker te laten zien dan bijvoorbeeld de tv tuner. Maar ook sommige tv zenders hebben weer sterkere kleuren dan andere. Je zult dus ook de kleuren regelmatig moeten aanpassen.

Tot slot is het in- of uitzetten van Motionplus een persoonlijk iets. Voor films en games altijd uitzetten. Voor sport in principe juist aan. Andere programma's afhankelijk van eigen voorkeuren.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2010 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peter00 schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 08:22:
[...]

inderdaad, het geluid loopt van de Denon naar de NAD via coax. Heb nog niet geprobeerd met Toslink, maar daar heb ik eigenlijk dezelfde verwachting van. Als ik het geluid digitaal via de tv laat lopen, ga ik dan geen kanalen missen? Ik ga t zeker uitproberen vanavond iig. Thnx
De Samsung is in staat 5.1 digitaal geluid door te geven. Of alle varianten worden ondersteund weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:02

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Bij mijn C750 kan ik bij de geluidsinstellingen onder geavanceerd de vertraging van het geluid instellen per 10ms (default staat op 110ms). Ben nu niet thuis dus kan niet de exacte gegevens herinneren, maar volgens mij stond het onder: HDMI-vertraging

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 09:07:
[...]

De Samsung is in staat 5.1 digitaal geluid door te geven. Of alle varianten worden ondersteund weet ik niet zeker.
De tv geeft geen 5.1 door van hdmi bronnen. Wel vanaf de ingebouwde mediaplayer, zowel dts als dd. Indien je dus alle kanalen wil behouden moet je vertragen in de receiver of afspeelbron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 19:45:
[...]

Is dit niet op te lossen met een scart naar tulp audio: http://www.allekabels.nl/...t---Tulp-Audio-Kabel.html

De vraag is nog wel of de scart ook signaal uitvoert als je deze bron niet hebt aangekozen (maw als je tv kijkt of een blu-rayspeler hebt draaien via HDMI). Vermoedelijk wel maar wellicht dat iemand dat kan bevestigen die zo'n kabel heeft of iets anders via scart heeft verbonden.
Ik heb zelf een scart-plug met IN/OUT switch, met aan de ene zijde scart en de andere zijde tulp (audio en video, dus rood/wit/geel). Als ik tv geluid over mijn home-cinema set wil zet ik de knop op OUT en dus geeft de tv gewoon geluid uit over de scart. Het verloopje van Samsung met scart zit aangesloten op Ext1.

Wat niet werkt is het geluid over de speakers van de home cinema set te krijgen als je een film kijkt of muziek afspeelt via de ingebouwde mediaplayer van de Samsung tv. Dit heb ik hier al meerdere malen besproken, maar niemand die daar een oplossing voor heeft. Dus heb ik Samsung maar gemaild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Peppio schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 11:59:
[...]

Ik heb zelf een scart-plug met IN/OUT switch, met aan de ene zijde scart en de andere zijde tulp (audio en video, dus rood/wit/geel). Als ik tv geluid over mijn home-cinema set wil zet ik de knop op OUT en dus geeft de tv gewoon geluid uit over de scart. Het verloopje van Samsung met scart zit aangesloten op Ext1.

Wat niet werkt is het geluid over de speakers van de home cinema set te krijgen als je een film kijkt of muziek afspeelt via de ingebouwde mediaplayer van de Samsung tv. Dit heb ik hier al meerdere malen besproken, maar niemand die daar een oplossing voor heeft. Dus heb ik Samsung maar gemaild.
Super! Betekent dit ook dat het werkt met hdmi bronnen (en eventueel apparatuur aangesloten op andere scartpoorten)? Ingebouwde mediaspeler gebruik ik niet, heb een wd tv live die erop gaat (en welke ik gebruik).

@Bert-nl bedankt voor idee/tip, zou super zijn als dit goed werkt. Heb nog een in/out scartblokje liggen.

[ Voor 5% gewijzigd door SuperPaddo op 17-09-2010 12:18 ]

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik zit te twijfelen tussen de:

- UE22C4010 (wit)
- UE26C4000 (zwart)

Het gaat om de 22" en 26" LED TV van Samsung. Ik ga het gebruiken in de slaapkamer en mijn hoofd ligt op maximaal 3 meter afstand van de TV. Op zich lijkt mij 22" voldoende voor die enkele keer dat ik kijk en bijkomend voordeel is dat de tv wit is, net als de muur en dus lekker wegvalt.

Aan de andere kant: beter iets groter dan te klein kopen.

Wat is jullie ervaring met deze afstand en tv-grootte?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

26 inch is zelfs te weinig imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
THE_BASE schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 14:12:

- UE22C4010 (wit)
- UE26C4000 (zwart)

Het gaat om de 22" en 26" LED TV van Samsung. Ik ga het gebruiken in de slaapkamer en mijn hoofd ligt op maximaal 3 meter afstand van de TV. Op zich lijkt mij 22" voldoende voor die enkele keer dat ik kijk en bijkomend voordeel is dat de tv wit is, net als de muur en dus lekker wegvalt.

Ik zou een lekkere joekel nemen. Ik zit thuis voor een 42 inch op nog geen 2,5 meter, en de volgende wordt sowieso groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
THE_BASE schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 14:12:

- UE22C4010 (wit)
- UE26C4000 (zwart)

Ik kijk in mijn kamer zelf op een meter of 3 afstand. Had eerst een 32 inch Sony. Toen ik die ging kopen vond ik dat mooi zat. Maar na een tijdje ga je toch denken 'dat kan groter'. Nu heb ik dus een 40 inch Samsung en het bevalt prima. Het is echt niet te groot. Vooral HD beelden zijn super. Daar kan je natuurlijk ook dichter bij voor zitten.

Dus als je budget het toestaat, zou ik zeker voor een 40 inch gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuperPaddo schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 12:17:
[...]

Super! Betekent dit ook dat het werkt met hdmi bronnen (en eventueel apparatuur aangesloten op andere scartpoorten)? Ingebouwde mediaspeler gebruik ik niet, heb een wd tv live die erop gaat (en welke ik gebruik).

@Bert-nl bedankt voor idee/tip, zou super zijn als dit goed werkt. Heb nog een in/out scartblokje liggen.
Volgens mij bedoelt Peppio dat er altijd geluid uitgaat via scart 1 ongeacht waar dat geluid vandaan komt (muv geluid van de ingebouwde mediaspeler).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren een update van de software mijn LE40B750U1P gedaan van T-CHLCIPDEUC 2006.2 naar T-CHLCIPDEUC 2008.2.

Ik zie nog geen veranderingen. Ik heb me suf gezocht naar de changelog. Iemand op het forum die wel weet waar ik die kan vinden of mij kan vertellen wat er veranderd is?

Alvast bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2010 22:58 . Reden: Aanpassing 1e alinea ]

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Ik heb sinds donderdag ook de UE40C6700. Wat een prachtig ding, al zeg ik het zelf..

Overigens merk je een mega prijsverschil. MM Breda: 1399, MM Rotterdam 1199 en ik heb hem bij MM voor de Foka prijs van 999

Maar nu...ik zie net dat er een nieuwe firmware uit is voor deze tv.

Kan ik zonder gevaar de firmware update?
Is er ergens te zien wat is er veranderd (changelog)? Ik heb al een mail naar Samsung gestuurd, maar heb daar weinig geduld voor...:-)
Ik heb mijn media op een Windows 2003 server staan, en die wordt standaard niet herkend, dus heb ik Share Manager nodig. Die staat niet als download op de samsung-site voor deze tv. Weet iemand waar ik deze kan downloaden?

Verwijderd

Fornoo schreef op donderdag 16 september 2010 @ 19:29:
Is het mogelijk om een Samsung le32c650 aan te sluiten op een beamer? In die zin, dat het tv-signaal van de samsung naar de beamer wordt door gestuurd. Het liefst met een HDMI kabel.
vermoed dat de HDMI op je le32c650 alleen input zijn en geen output (check handleiding) (HDMI sources)
Component In (Y/Pb/Pr) geen output, blijft dan enkel scart over.

Verwijderd

VAnTurenhout schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 08:16:
Ik heb sinds donderdag ook de UE40C6700. Wat een prachtig ding, al zeg ik het zelf..

Overigens merk je een mega prijsverschil. MM Breda: 1399, MM Rotterdam 1199 en ik heb hem bij MM voor de Foka prijs van 999

Maar nu...ik zie net dat er een nieuwe firmware uit is voor deze tv.

Kan ik zonder gevaar de firmware update?
Is er ergens te zien wat is er veranderd (changelog)? Ik heb al een mail naar Samsung gestuurd, maar heb daar weinig geduld voor...:-)
Ik heb mijn media op een Windows 2003 server staan, en die wordt standaard niet herkend, dus heb ik Share Manager nodig. Die staat niet als download op de samsung-site voor deze tv. Weet iemand waar ik deze kan downloaden?
Op de Poolse site van Samsung staan wel changelogs in het Engels: www.samsung.pl (de site navigeert identiek en uiteraard met plaatjes, je hoeft dus geen Pools te beheersen ;))

Share Manager: http://www.samsung.com/nl...pe=prd_detail&tab=support
Dat pakket is voor alle Samsung tv's hetzelfde dus kun je bij support van iedere tv downloaden.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2010 09:34 ]

• VAnTurenhout
Zo, dat is rap!

Sharemanager wordt NU geinstalleerd, en de firmware geloof ik wel, niet echt iets spannends voor mijn tv denk ik

Ik probeer ook twitter etc aan de praat te krijgen, maar hoe ik ook probeer, steeds krijg ik de melding dat ik een account moet hebben, ook al heb ik die gegevens ingevoerd (op die fijne manier via de afstandsbediening)
Iemand de verlossende tip?

Verwijderd

VAnTurenhout schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 10:09:
Zo, dat is rap!

Sharemanager wordt NU geinstalleerd, en de firmware geloof ik wel, niet echt iets spannends voor mijn tv denk ik

Ik probeer ook twitter etc aan de praat te krijgen, maar hoe ik ook probeer, steeds krijg ik de melding dat ik een account moet hebben, ook al heb ik die gegevens ingevoerd (op die fijne manier via de afstandsbediening)
Geen oplossing voor Twitter (mogelijk hoofd en kleine letters?) maar wel voor die AB. Je kunt een Samsung app downloaden voor iPhone/iPad/iPod touch met daarin verwerkt een keyboard. Typt toch iets sneller :). Moet je wel een iPhone etc hebben natuurlijk.

Verwijderd

VAnTurenhout schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 10:09:
Zo, dat is rap!

Hou er rekening mee dat deze firmware ook alle voorgaande aanpassingen in firmware bevat! Dus als je de tv net nieuw hebt kan het wel degelijk zinvol zijn te installeren. Vergelijk het met een servicepack van Windows die ook alle tussentijdse aanpassingen sinds het vorige Servicepack bevat.

• VAnTurenhout
Ik heb net de nieuwe firmware geinstalleerd. Helaas werkt Twitter/Facebook nog steeds niet, ik zal wel iets verkeerd doen ergens. Misschien de handleiding er toch maar eens bijpakken.

Overigens de sharemanager accepteert geen shares van externe schijven, helaas. Ik was toch al van plan om mijn AC-Ryan te blijven gebruiken, dus zo heel erg is dat ook weer niet.

Verwijderd

VAnTurenhout schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 13:27:
Ik heb net de nieuwe firmware geinstalleerd. Helaas werkt Twitter/Facebook nog steeds niet, ik zal wel iets verkeerd doen ergens. Misschien de handleiding er toch maar eens bijpakken.

Overigens de sharemanager accepteert geen shares van externe schijven, helaas. Ik was toch al van plan om mijn AC-Ryan te blijven gebruiken, dus zo heel erg is dat ook weer niet.
Een HDD direct aan je tv koppelen werkt sowieso een stuk stabieler voor video's. Ook reageert het beeld dan veel sneller als je pauzeert of vooruit spoelt e.d. Voor foto's kan de sharemanager dan wel weer handig zijn. Overigens zie ik de foto's via DLNA van de tv op een rare manier uitgerekt (icm Eyeconnect voor Mac OS). Via de DLNA op de Sony blu-rayspeler is dit wel goed.

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 22:04:
[...]

Volgens mij bedoelt Peppio dat er altijd geluid uitgaat via scart 1 ongeacht waar dat geluid vandaan komt (muv geluid van de ingebouwde mediaspeler).
Zou meteen mijn 'probleem' oplossen :). Zie het toch nog graag door iemand echt bevestigd :P. Aanschaf duurt toch nog eventjes ;). Rest nu nog of ik de gok aandurf om het europese model te kopen ipv de nederlandse (ziggo..), wat 'waarschijnlijk' wel werkt.

edit: voor ander lezers, gaat dus om de c650 :)

[ Voor 4% gewijzigd door SuperPaddo op 18-09-2010 14:40 ]

Grolsch Royce!

Verwijderd

SuperPaddo schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 14:37:
[...]

Zou meteen mijn 'probleem' oplossen :). Zie het toch nog graag door iemand echt bevestigd :P. Aanschaf duurt toch nog eventjes ;). Rest nu nog of ik de gok aandurf om het europese model te kopen ipv de nederlandse (ziggo..), wat 'waarschijnlijk' wel werkt.

edit: voor ander lezers, gaat dus om de c650 :)
http://www.circuitsonline.net/forum/view/75640

Hier gelijksoortige discussie voor de C6000. Lijkt er op dat audio out via scart daar alleen werkt voor geluid van de interne tv tuner en dus niet voor geluid van andere bronnen. Op zich niet echt een probleem als die andere bronnen (DVD/blu-ray) hun eigen analoge out hebben.

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 15:34:
[...]

http://www.circuitsonline.net/forum/view/75640

Hier gelijksoortige discussie voor de C6000. Lijkt er op dat audio out via scart daar alleen werkt voor geluid van de interne tv tuner en dus niet voor geluid van andere bronnen. Op zich niet echt een probleem als die andere bronnen (DVD/blu-ray) hun eigen analoge out hebben.
Bedankt, helaas heeft mn wd tv live mediaspeler geen analoge audio uit.. (en hij ondersteunt niet hdmi en component uit tegelijk). Overige bronnen wel.

Een nieuwe tv kopen is niet makkelijk :).

Grolsch Royce!

Pagina: 1 ... 31 ... 75 Laatste