Weet iemand het antwoord op het volgende probleem?
Ik heb een 40C6000 sinds mei. Ik had al een AlphaCrypt IC module (waar ook een SIM kaart in kan) gekocht. Deze gebruikte ik ook in mijn andere TV. Het probleem is eigenlijk dat zodra de AlphaCrypt met Smartcard erin zit, het heel lang duurt voordat de zender te zien is.
Voor de goede orde ik heb Caiway, dus heb alleen een Smartcard nodig voor extra pakketten.
Als de AlphaCrypt er dus inzit zie ik regelmatig eerst een hele tijd 'Service niet gevonden' oid en zwart beeld. Als ik dan een andere zender probeer krijg ik ineens een heel vaag paars geblokt beeld. Soms gebeurd het daarna ook wel eens dat ik en stukje beeld zie van de vorige zender die zwart was, maar dit staat dan stil. Het maakt ook niet of je andere zenders probeert.
Pas na en minuut of 4 draait alles goed.
Wat trouwens wel vreemd is, als bovenstaande zich voordoet, en je trekt dan de Alphacrypt eruit, heb ik meteen goed beeld.
Ik denk niet dat de kaart kapot is, want in een andere TV werkt de kaart perfect.
Zijn er mensen die dit probleem herkennen, en zijn het misschien instellingen die gedaan moeten worden? Je kan best het nodige instellen, maar daar weet ik te weinig vanaf.
Tevens krijg ik ook altijd eerst een venster in beeld als de TV aan gaat, met de melding, dat de SIM kaart niet of niet goed in de module is gedaan. Er zit natuurlijk geen SIM kaart in, dus is dit op de een of andere manier uit te schakelen?
Momenteel start alles prima op, en krijg ik alleen de SIM kaart melding. Hoe typisch zo'n probleem kan zijn
Heel vreemd allemaal, maar 9 van de 10 keer werkt het gewoon slecht.