Ik heb een C550, je kan gewoon instellen hoe je de boel gesorteerd wil hebben in de mediaplayer. Uit mijn hoofd is het even op D drukken en dan kiezen (naam/map/datum oid).
Is natuurlijk wel logisch.. De PVR functie schrijft gewoon de digitale data van de tv ontvanger naar de harddisk. Het wordt niks gedigitaliseerd o.i.d.ThE_OwNeR schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 12:07:
[...]
Das wel jammer, zou relaxt zijn als dat was ingebouwd
Dus opnemen van iets anders dan het digitale signaal werkt niet.
Weet iemand waarom bij na het installeren van de laatste Catalyst 10.8 drivers het scherm vanaf HDMI 1080p niet meer full screen.
Er zit nu ongeveer een 1 cm boven onder en 3 cm links en rechts waar niks wordt weergegeven.
In de Catalyst control center kan ik niks wijzigen wat nut heeft. Ik dacht dat als ik 59hz selecteerde dat het full screen werd, maar dat doet dit nu ook niet.
Andere input bij de TV gaf 1x wel goed full screen maar bij het starten van MCE was dit weer weg,
Ondertussen Catalyst etc gedeinstalleerd maar nog steeds geen full screen meer.
Wat ik nu doe, ik krijg MCE (of het computerbeeld) niet meer schermvullend.
Specs: Grafische kaart: ATI4670
Driver: ATI Radeon HD 4600 Series
17-08-2009
8.632.1.2000
Laatste versie gaf geen verschil.
TV: LE40C750
output: HDMI 1024p (50 / 59 / 60 hz) maakt niet uit in scherm grootte.
andere resoluties maakt trouwens ook niet uit, blijft een rand om het scherm houden
type beeldscherm zegt: Generic PnP Monitor
Besturingsysteem Win7 Ultimate
Win7 zegt in control panel bij schermresolutie, beeldscherm: Samsung
Er zit nu ongeveer een 1 cm boven onder en 3 cm links en rechts waar niks wordt weergegeven.
In de Catalyst control center kan ik niks wijzigen wat nut heeft. Ik dacht dat als ik 59hz selecteerde dat het full screen werd, maar dat doet dit nu ook niet.
Andere input bij de TV gaf 1x wel goed full screen maar bij het starten van MCE was dit weer weg,
17-08-2009
8.632.1.2000
andere resoluties maakt trouwens ook niet uit, blijft een rand om het scherm houden
Flikkeren hoor ik wel meer mensen over, gelukkig heb ik dit zelf nog nooit gezien. Ook niet in de winkels.HaseMike schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:53:
[...]
Geen plasma ivm :
- flikkeren van grote kleurvlakken vooral wit,l ernstig bij de panasonics
- Last van "ruis' in het beeld omdat grijstinten gemaakt worden met aan en uit schakelen van de cellen
- Zoemen van het scherm, vooral bij samsungs
- Nabeelden
- Minder pep bij daglicht
Stroomverbruik is inderdaad worst, dat scheelt bij gemiddeld kijkgedrag maar zo'n 30 euro p/j t.o.v. een lcd.
Ik heb zelf een plasma gehad, nu een samsung le46a656 lcd en komende week komt er een samsung ue55c6700. Ik weet dat plasma natuurlijklijker overkomt, maar ik vind de knallende scherpte en kleuren van de UE reeks nu eenmaal ernstig leuk.
De ruis in het beeld heb ik ook weleens, vooral bij grote vlakken van 1 kleur, niet specifiek grijs.
Zoemen komt bij de samsungs inderdaad voor bij sommige exemplaren, gek genoeg niet bij alle C7700 bijvoorbeeld. Bij de Panasonic's hoor ik het als ik boven de tv hang bij een wit beeld, als ik op 1 meter sta al niet meer. Misschien dat mensen met hele gevoelige oren dit ook horen, gelukkig bij de pana's niet zo'n probleem.
Nabeelden? Wat bedoel je daar precies mee?
En minder pep is inderdaad waar bij de goedkopere modellen. Gelukkig hebben de V20 en de VT20 een nieuwe filter erop, waardoor het beeld bij daglicht nauwelijks kwaliteitsverlies heeft.
Als je van het knallende effect houdt en je kan leven met de Auto-Dimming die de LCD-LED's hebben, dan zijn het geweldige tv's idd. Want als je een LCD LED probeert af te stellen zoals een plasma, dan is het beeld echt een stuk minder.
Hallo,
Kan iemand mij vertellen hoe ik de Game-mode activeer van mijn 40C750?
Ik kan die instelling nergens vinden. (Geavanceerde instellingen en filmmodus, geen id of dat hetzelde is, zijn bij mij onverlicht en kan ik dus ook niet selecteren).
B.v.d.
Ik kan die instelling nergens vinden. (Geavanceerde instellingen en filmmodus, geen id of dat hetzelde is, zijn bij mij onverlicht en kan ik dus ook niet selecteren).
B.v.d.
ik hoopte stiekem dat ik met mijn LE32C650 ook tv kon opnemen. Maar dit is dus niet het geval? Dat zou alleen kunnen met de c7xx series?
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Het kan alleen als je een externe bron hebt geselecteerd, danScooBY_DoO schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:13:
Hallo,
B.v.d.
menu->instellingen->algemeen->spelmodus->uit / aan
Over mijn 3de plasma Pana VT20 ben ik niet tevreden over het beeld ,het is niet scherp ,wit is niet wit.(hd input satelliet ). Ik heb 2 weken bedenktijd en heb de knoop door gehakt hij gaat retour ,daarvoor in de plaats komt de Samsung 46C6700 ,ik hoop dat deze me meer bevalt.StealthyPeanut schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 22:50:
[...]
Nee. Plasma's zien er in een winkel erg flets uit, omdat de UV-verlichting van de TL-buizen de fosforlaag van de plasma verpest. Als je met een Halogeen, LED of Gloeilamp in de buurt van een plasma schijnt, heb je dit niet.
Een LCD-LED ziet er in de winkel erg strak uit, omdat die geen fosfor laag hebben. En omdat ze met een backlight werken, deze kan harder branden naarmate het omgevingslicht hoger of feller is.
ok, wordt een nmt via hdmi dan als externe bron gezien?RedHead schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 17:20:
[...]
Het kan alleen als je een externe bron hebt geselecteerd, dan
menu->instellingen->algemeen->spelmodus->uit / aan
Groot gelijk! Als je het beeld niet mooi vindt moet je hem gewoon inruilen. Hoewel ik hem eerst uitvoeriger zou testen met onder andere blurays etc. Het kan ook voor een deel aan de bron liggen natuurlijk.Stuwie schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 17:30:
[...]
Over mijn 3de plasma Pana VT20 ben ik niet tevreden over het beeld ,het is niet scherp ,wit is niet wit.(hd input satelliet ). Ik heb 2 weken bedenktijd en heb de knoop door gehakt hij gaat retour ,daarvoor in de plaats komt de Samsung 46C6700 ,ik hoop dat deze me meer bevalt.
Ik hou totaal niet van het wit op LCD tv's, veel te fel. Net alsof de witte tinten in reallife altijd eruit zien alsof de zon erop schijnt. Plus dat ik niet van de kunstmatige scherpte hou van LCD tv's.
Ik share D:\Samsung map op mijn PC met mijn C650 via de Share Manager. Binnen deze map staan nog eens 4 submappen. Echter wanneer ik op mijn afstandsbediening op Concent -> Media Play druk en dan op Videos, staan al mijn video's op alfabetische volgorde onder elkaar. Via de D knop (Sorting) kan ik alleen kiezen tussen Title en Earliest Date, maar op geen enkele manier kan ik per folder browsen. Dit is nu nog niet zo'n groot probleem, maar als ik een aantal seizoenen series heb is het wel handig als ik de content per map kan bekijken.Raymond schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 12:26:
Ik heb een C550, je kan gewoon instellen hoe je de boel gesorteerd wil hebben in de mediaplayer. Uit mijn hoofd is het even op D drukken en dan kiezen (naam/map/datum oid).
Bij jou kan dit dus wel? Of heb je via Share Manager meer dan 1 folder gedeeld?
EDIT:
Ik heb net even een tweede folder aangemaakt en die gedeeld met Share Manager, maar zelfs dan kan ik niet per map browsen.
[ Voor 6% gewijzigd door Wekko306 op 28-08-2010 19:37 ]
mmm,RedHead schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 13:56:
Weet iemand waarom bij na het installeren van de laatste Catalyst 10.8 drivers het scherm vanaf HDMI 1080p niet meer full screen.
17-08-2009
8.632.1.2000
alles gedeinstalleerd..
tijdje tv gekeken via ingebouwde ci vd tv
tv een tijdje uit geweest
zet de pc met MCE weer aan, tv op HDMI1 (waar de PC op aangesloten zit).
nu is het beeld wel weer schermvullend.
Daarom moet je de LCD's nog calibreren. Nu kijk ik naar een calibreerde LCD in Film mode naar bv Avatar in HD dan is het absoluut geen fel wit en kunstmatige scherpte.StealthyPeanut schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 18:19:
[...]
Groot gelijk! Als je het beeld niet mooi vindt moet je hem gewoon inruilen. Hoewel ik hem eerst uitvoeriger zou testen met onder andere blurays etc. Het kan ook voor een deel aan de bron liggen natuurlijk.
Ik hou totaal niet van het wit op LCD tv's, veel te fel. Net alsof de witte tinten in reallife altijd eruit zien alsof de zon erop schijnt. Plus dat ik niet van de kunstmatige scherpte hou van LCD tv's.
En dan heb ik de calibratie settings nog over genomen van een review. Dus als ik zelf de calibratie uitvoer is het misschien nog beter.
lijkt me wel, al geprobeerd?ScooBY_DoO schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 18:18:
[...]
ok, wordt een nmt via hdmi dan als externe bron gezien?
Ja, nu net, en het werkt bedankt.
Ik wist niet dat die bron eerst geselecteerd moest zijn.
Ik heb de vraag gesteld vanwege lipsync-problemen via die NMT. Ik wist niet zeker of dit aan de TV lag of aan de NMT maar de game-modus heeft het iig niet opgelost.
[ Voor 17% gewijzigd door ScooBY_DoO op 29-08-2010 00:06 ]
Jij vindt het er niet "nep" scherp en hard uitzien, maar ik wel. Daarom ga ik voor plasma, dat beeld is veel zachter om naar te kijken.RedHead schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 22:29:
[...]
Daarom moet je de LCD's nog calibreren. Nu kijk ik naar een calibreerde LCD in Film mode naar bv Avatar in HD dan is het absoluut geen fel wit en kunstmatige scherpte.
En dan heb ik de calibratie settings nog over genomen van een review. Dus als ik zelf de calibratie uitvoer is het misschien nog beter.
En ik heb 2 ISF-LCD's bekeken in real life en nog kon het me echt niet bekoren.
Verwijderd
Weet iemand hoe het komt dat de Samsung 46C6800 nergens in NL verkrijgbaar is terwijl het gewoon doodleuk op hun website staat? 
http://www.samsung.com/nl...pe=prd_detail&tab=feature
Ja, dat vroeg ik mij ook af! Ik ben op zoek naar de EU40C6800... En kom maar weinig tegen. Zag 'm op de rentepuntenwinkel van de ING en wilde (uiteraard) meer info.Verwijderd schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 09:43:
Weet iemand hoe het komt dat de Samsung 46C6800 nergens in NL verkrijgbaar is terwijl het gewoon doodleuk op hun website staat?
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Ik heb een paar vragen.
Ik ben van plan om het model UE40C6800 aan te schaffen (reden: mooi geprijs bij de rentepuntenwinkel van de ING).
1) Ik wil dan deze tv draadloos laten verbinden met mijn wireless modem. Ik begreep dat er geen wifi-ontvanger was ingebouwd, maar dat je nog apart een USB dongle van samsung moet kopen.
Hoe zijn de ervaringen hiermee. Gaat dit vloeiend? Is er kwaliteitsverschil tov een bedrade verbinding?
2) Als ik via Allshare (DLNA) mijn pc draadloos met mijn tv laat verbinden. Kan ik dan vloeiend een DVD of bluray disc vanaf mijn pc op mijn tv tonen? En dus ook foto's vanaf de pc, hoever van de tv kan de pc zijn? Indicatie?
3) Dat personal video recorder. Van de samsung-website begrijp ik dat je een gewone USB stick in de tv kunt steken en een HD programma kunt opnemen. De tv heeft maar één tuner, betekent dit dus dat je alleen programma's kunt opnemen waar je naar kijkt? En kun je ook opnemen als de tv uit (of op standby) staat, als je bv niet thuis bent? Hoe groot zijn de bestanden voor bv 1 uur film?
4) De tv die ik op het oog heb (UE40C6800 via rentepunten van ING) kost dus 1050E. Staar ik mij niet blind hierop en zijn er alternatieven die ik niet zie?
Ik ben van plan om het model UE40C6800 aan te schaffen (reden: mooi geprijs bij de rentepuntenwinkel van de ING).
1) Ik wil dan deze tv draadloos laten verbinden met mijn wireless modem. Ik begreep dat er geen wifi-ontvanger was ingebouwd, maar dat je nog apart een USB dongle van samsung moet kopen.
Hoe zijn de ervaringen hiermee. Gaat dit vloeiend? Is er kwaliteitsverschil tov een bedrade verbinding?
2) Als ik via Allshare (DLNA) mijn pc draadloos met mijn tv laat verbinden. Kan ik dan vloeiend een DVD of bluray disc vanaf mijn pc op mijn tv tonen? En dus ook foto's vanaf de pc, hoever van de tv kan de pc zijn? Indicatie?
3) Dat personal video recorder. Van de samsung-website begrijp ik dat je een gewone USB stick in de tv kunt steken en een HD programma kunt opnemen. De tv heeft maar één tuner, betekent dit dus dat je alleen programma's kunt opnemen waar je naar kijkt? En kun je ook opnemen als de tv uit (of op standby) staat, als je bv niet thuis bent? Hoe groot zijn de bestanden voor bv 1 uur film?
4) De tv die ik op het oog heb (UE40C6800 via rentepunten van ING) kost dus 1050E. Staar ik mij niet blind hierop en zijn er alternatieven die ik niet zie?
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Verwijderd
Volgens mij heeft iedere LCD dit. Plasma heeft dit niet. Als je MotionPlus inschakelt kan dit minder zijn maar dan krijg je het 'soap opera effect' tenzij je Judder op 0 (onderste balk) en blur (bovenste balk) op 10 zet. Ook dan zie je bij films trouwens een licht soap opera effect. In Game mode is dit soap opera effect nagenoeg weg.jhead22 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 11:51:
Ik heb zelf een 37C650 waar ik behoorlijk over te spreken ben.
Ik heb alleen nog met snelle bewegingen het gevoel dat het beeld onscherp is, of slecht te volgens is.
Ik heb vrijwel alle beeld verbeter opties uitgezet. Maar toch heb ik nog steeds het gevoel dat snelle bewegingen slecht weer gegeven worden, of mijn ogen zijn te traag.
Met mijn oude CRT scherm had ik hier geen last van.
Is hier een oplossing voor? (ik heb nog geen firmware updates gedaan)
Verwijderd
Nog een tip voor degenen die geen zin hebben een USB stick van Samsung te kopen (immers alleen maar voor dat doel te gebruiken). Koop voor hetzelfde geld een Apple Airport express. Die kun je koppelen aan je bestaande draadloze netwerk en als een soort hub gebruiken. TV kan dan met een ethernetkabeltje gekoppeld worden. Is universeel zodat je ook je muziekcollectie tegelijk kunt streamen naar je receiver. Koop je om wat voor reden ook relatief snel een andere tv oid dan heb je nog steeds die Airport terwijl de stick dan echter nutteloos is geworden.
Werkt ook met Windows.
Werkt ook met Windows.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2010 12:09 ]
Idd, dit heeft te maken met de maximale reactiesnelheid van 2ms van elke LCD.. De pixels hebben die tijd nodig om over te schakelen naar het volgende beeld, hierdoor krijg je bij snelle bewegingen blur. Dit kunnen sommige LCD's tegenwoordig maskeren door beeldverbeteraars te gebruiken, maar dat zorgt weer voor een hoge input lag en onnodige artifacts bij vooral snelle beelden. De tv kan het eigenlijk niet bijhouden.Verwijderd schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 11:38:
[...]
Volgens mij heeft iedere LCD dit. Plasma heeft dit niet. Als je MotionPlus inschakelt kan dit minder zijn maar dan krijg je het 'soap opera effect' tenzij je Judder op 0 (onderste balk) en blur (bovenste balk) op 10 zet. Ook dan zie je bij films trouwens een licht soap opera effect. In Game mode is dit soap opera effect nagenoeg weg.
Blur komt niet door de 2ms response tijd, er zijn immers maar 25 beeldjes per seconde oftewel 40ms per beeld. Het komt door de display and hold techniek : Bij lcd vloeit het eene beeld over in het andere omdat het scherm altijd aan staat. Bij plasma en de aloude beeldbuis spreek je over impuls displays : Van 50 tot 100x per seconde is er een flits van een beeld te zien. Hierdoor nemen onze hersenen de beelden anders waar.
Verwijderd
Sorry voor late reactie, was weekendje weg naar Hasselt =) Wel, als ik dat refresh loopt het elke x vast. Heb windows 7 64bit. Ik heb share manager versie 2.3job schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 10:48:
[...]
Heb je de library wel gerefreshed?
Dat moet je namelijk telkens doen als je een map/bestand toevoegd.
En hoe doe je dat dan, map toevoegen/delen met WMP? Ik zie nergens mappen delen staan
Thnx alvast! Inmiddels gevonden
Edit: Het gaat om mkv bestanden. Hoe zorg ik dat ze alsnog meegedeeld worden?
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2010 17:22 ]
Verwijderd
Ik heb sinds kort een Samsung syncmaster P2470HD voor op de slaapkamer met digitenne en m'n 360.
Nu waren de reviews over dit scherm overal vrij positief en dan voornamelijk over het scherpe beeld. Nu heb ik altijd op een oude beeldbuis van finlux gespeeld en.. ik ben niet echt te spreken van de kwaliteit van het beeld zowel met digitenne, maar ook met m'n 360.
Nu heb ik m'n 360 aangesloten met een HDMI kabel van Big Ben (1.3c) en bij de display settings op m'n 360 geeft ie ook aan HDMI/Widescreen/1080p. Ook heb ik het beeld van dynamisch afgehaald en op standaard gezet.. wat zijn de beste instellingen qua contrast,helderheid en scherpte?
Nu las ik ergens dat de bronnaam van de HDMI poort op PC gezet moest worden voor DVI kwaliteit? Nog steeds ben ik niet echt onder de indruk.
Ook heb ik in de winkel uitdrukkelijk gevraagd om een model dat geen vertraging had tijdens het gamen. Vandaar dat mij de 50hz werd aangeraden.. toch is er sprake van vertraging.. (weet niet of het van belang is, maar bovenin het scherm staat bij de HDMI source dat ie loopt op 1920x1080 - 60hz? moet dit niet 50 zijn?)
Lang verhaal! Maar ik heb dan ook weinig verstand van TV's haha en ik hoop toch echt niet dat ik een miskoop heb gemaakt.
Alvast bedankt!
Nu waren de reviews over dit scherm overal vrij positief en dan voornamelijk over het scherpe beeld. Nu heb ik altijd op een oude beeldbuis van finlux gespeeld en.. ik ben niet echt te spreken van de kwaliteit van het beeld zowel met digitenne, maar ook met m'n 360.
Nu heb ik m'n 360 aangesloten met een HDMI kabel van Big Ben (1.3c) en bij de display settings op m'n 360 geeft ie ook aan HDMI/Widescreen/1080p. Ook heb ik het beeld van dynamisch afgehaald en op standaard gezet.. wat zijn de beste instellingen qua contrast,helderheid en scherpte?
Nu las ik ergens dat de bronnaam van de HDMI poort op PC gezet moest worden voor DVI kwaliteit? Nog steeds ben ik niet echt onder de indruk.
Ook heb ik in de winkel uitdrukkelijk gevraagd om een model dat geen vertraging had tijdens het gamen. Vandaar dat mij de 50hz werd aangeraden.. toch is er sprake van vertraging.. (weet niet of het van belang is, maar bovenin het scherm staat bij de HDMI source dat ie loopt op 1920x1080 - 60hz? moet dit niet 50 zijn?)
Lang verhaal! Maar ik heb dan ook weinig verstand van TV's haha en ik hoop toch echt niet dat ik een miskoop heb gemaakt.
Alvast bedankt!
Verwijderd
@ BERT NL
Ik lees je verhaaltje omtrent de Apple Airport Express.
Ik heb zo;n ding hier liggen, en maar even aan mijn netwerk gekoppeld.
Ware het niet dat als ik een kabel in de Airport plug en deze kabel in mijn UE40 C6740 plug, ik geen verbinding kan maken.
Ook het handmatig instellen helpt niet echt....
Kun je mij ( en misschien zelfs anderen ) exact vertellen hoe je dit nu hebt gedaan....
In mijn geval blijft de internet test "hangen" op ping van gateway.......
Ware het niet dat als ik een kabel in de Airport plug en deze kabel in mijn UE40 C6740 plug, ik geen verbinding kan maken.
Kun je mij ( en misschien zelfs anderen ) exact vertellen hoe je dit nu hebt gedaan....
Verwijderd
Inmiddels door mijn shortlist en besloten om een 46C6710 te bestellen. Nu uitzoeken waar ik het moet bestellen
zolang je dat maar niet bij modern.nl doet... wat een vreselijk slechte service bahVerwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 12:56:
Inmiddels door mijn shortlist en besloten om een 46C6710 te bestellen. Nu uitzoeken waar ik het moet bestellen
Weet iemand of er een bizare functie bestaat bij de Samsung C6400 waarbij de toetsen op de tv uitgeschakeld worden? 
Hij reageert nu alleen op de remote...
Verder een fijne tv maar als nu al iets kapot is zou dat niet goed zijn.
Hij reageert nu alleen op de remote...
Verder een fijne tv maar als nu al iets kapot is zou dat niet goed zijn.
Ik heb de UE55C6700 besteld.
Iemand goede / mooie beeldinstellingen voor me?
Ik heb vaker gelezen dat de 'Film Modus' al standaard vrij goed beeld geeft?
Iemand goede / mooie beeldinstellingen voor me?
Ik heb vaker gelezen dat de 'Film Modus' al standaard vrij goed beeld geeft?
Verwijderd
Ik heb een 32C650.
Bevalt redelijk, alleen met voetbal wedstrijden merk ik vooral, dat de samenvattingen ERG slecht beeld geven (Erediv live) ... En dan bij het totaalbeeld van t veld gewoon.. Bij close ups is het beeld wel perfect.. alleen bij totaal beeld van bovenaf dat de bal gewoon gevolgt wordt, dramatisch
Iemand ideen?
Heb trouwens nog niet echt iets met instellingen gedaan, staat op Dynamische mode om dat die het beste beeld geeft bij mij..
Bevalt redelijk, alleen met voetbal wedstrijden merk ik vooral, dat de samenvattingen ERG slecht beeld geven (Erediv live) ... En dan bij het totaalbeeld van t veld gewoon.. Bij close ups is het beeld wel perfect.. alleen bij totaal beeld van bovenaf dat de bal gewoon gevolgt wordt, dramatisch
Iemand ideen?
Heb trouwens nog niet echt iets met instellingen gedaan, staat op Dynamische mode om dat die het beste beeld geeft bij mij..
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2010 21:10 ]
ik denk dat dat juist je probleem is, op mijn 32C630 heb ik nergens last van namelijk. Mijn instellingen:Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 21:09:
-Film mode
-backlight: 7
-contrast: 97
-helderheid: 44
-scherpte: 20
geavanceerde instellingen en beeldopties:
-gamma: +1
-tint: warm1
-auto motion plus: handmatig: blur 10, judder 0
-film mode: uit <- grootste boosdoener denk ik
Deze instellingen zijn wel ff wennen hoor als je eerst in Dynamisch hebt gekeken. Maar echt, kijk er even 2 dagen naar, je zult zien dat het veel relaxter kijkt dan dat overdreven Dynamisch. Dynamisch is alleen goed voor in de winkel.
[ Voor 26% gewijzigd door lexi op 31-08-2010 13:19 ]
Verwijderd
Hmm bedankt. Ik heb zojuist jou instellingen instelt. Film modus lijkt alleen bij mij zo donker. Daarom vond ik dynamisch stuk beter.
Maar ik ga er even aan wennen en kijken of het beter is .. (Film mode stond trouwens al uit)
Maar ik ga er even aan wennen en kijken of het beter is .. (Film mode stond trouwens al uit)
Dat donkere klopt wel, dat komt door de lage backlight instelling en doordat je al gewend was aan Dynamisch. Deze kun je naar smaak verhogen natuurlijk, het is ook afhankelijk van de hoeveelheid licht en de invalshoek ervan in je kamer.
Op wat voor afstand zit je eigenlijk? Ik zit op 3,5 meter, dus dan zie je toch al weinig artefacts op een 32" LCD'tje.
Op wat voor afstand zit je eigenlijk? Ik zit op 3,5 meter, dus dan zie je toch al weinig artefacts op een 32" LCD'tje.
[ Voor 29% gewijzigd door lexi op 31-08-2010 13:19 ]
Mijn Cam module van Ziggo valt steeds uit op mijn nieuwe Samsung ue8700.Dit lijkt voornamelijk te gebeuren als ik naar Discovery HD kijk.
Ik heb contact gehad met ziggo, die zeggen dat ik de Tv moet resetten wat ik ook steeds doe. het beeld is er dan een poosje weer en even later is het weer weg.
Iemand een idee?
Ik heb contact gehad met ziggo, die zeggen dat ik de Tv moet resetten wat ik ook steeds doe. het beeld is er dan een poosje weer en even later is het weer weg.
Iemand een idee?
Verwijderd
Aha ja, ben inmiddels alweer een beetje gewend aan dit beeld.
En ik zit nog iets dichterbij dan jou denk ik, TV staat op mn slaapkamer. Momenteel denk ik rond 2,5 - 3 meter.
Maar precies, het licht is natuurlijk wennen nu ik uit dynamisch kom.
Ik ga eens bekijken als ik toevallig een samenvatting op TV zie (voetbal) of het nu beter is
.
En newssjunk dat heb ik niet, misschien niet goed genoeg in je tv gestoken?
Ik heb alleen soms als ik de TV aanzet, dat Smartcard niet gevonden is/Gecodeerd signaal/Controleer Smartcard melding. Maar zodra ik gwn OK doe en overzap naar een ander kanaal werkt het gewoon weer (Best raar maar niet heel storend).
En ik zit nog iets dichterbij dan jou denk ik, TV staat op mn slaapkamer. Momenteel denk ik rond 2,5 - 3 meter.
Maar precies, het licht is natuurlijk wennen nu ik uit dynamisch kom.
Ik ga eens bekijken als ik toevallig een samenvatting op TV zie (voetbal) of het nu beter is
En newssjunk dat heb ik niet, misschien niet goed genoeg in je tv gestoken?
Ik heb alleen soms als ik de TV aanzet, dat Smartcard niet gevonden is/Gecodeerd signaal/Controleer Smartcard melding. Maar zodra ik gwn OK doe en overzap naar een ander kanaal werkt het gewoon weer (Best raar maar niet heel storend).
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2010 14:15 ]
Bedankt voor je reactie Ubomb. De module+Card zit er goed in want ik heb wel eerst gewoon beeld.
Jammer dat het niet blijft functioneren juist op mooie HD zenders waar ik de tv in hoofdzaak voor heb aangeschaft.
Jammer dat het niet blijft functioneren juist op mooie HD zenders waar ik de tv in hoofdzaak voor heb aangeschaft.
Verwijderd
Nog geen bericht van Samsung...Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:01:
Heeft iemand enig idee wanneer er nieuwe apps beschikbaar worden, zoals uitzendinggemist?
Ik heb een mail gestuurd naar Samsung, maar dat is ook alweer 4 wkn geleden:S
Thnx
Iemand nog een idee?
hallo, ik wil binnenkort een nieuwe tv kopen, maar ik kan nog niet echt de streep trekken.
Ik had eigenlijk een tv op het oog van LG
pricewatch: LG Infinia 42LE8500
maar zoals er al in een topic was aangegeven is het het beste om de tv eerst te bekijken. Alleen ik kon deze nergens vinden totdat ik bij BCC binnenstapte en een Samsung tegenkwam die er erg strak uitzag
pricewatch: Samsung UE40C6740
nu keek ik naar de specificaties en de Samsung heeft mindere specificaties dan de LG (bv samsung is edge lit en LG full Led) Ik weet dat je deze 2 tv's niet met elkaar kan vergelijken, maar ik kan wel wat hulp gebruiken waarmee ik dan een keuze kan maken. Zoals waar ik op moet letten kwa specificaties, en 1 ding waar ik ook geen verstand van heb, op de site van Samsung bij deze tv word aangegeven Clear motion Rate (hz) 400 maar bij de beschrijvingen op tweakers staat 100hz waar moet ik dan van uit gaan? Hoe zit dat precies? Zoals ik al zei de LG heb ik niet in de winkel zien staan maar kwa specificaties lijkt hij erg goed maar de Samsung heb ik wel gezien en die zag er erg goed uit in de winkel. (is maar 100 eu verschil, maar toch)
dus als iemand me hierover advies wilt geven graag (oh en het meeste waar ik een tv voor gebruik is vaak hd films kijken en af en toe tv kijken) Mijn excuus als ik dit bericht verkeerd heb geplaatst
maar zoals er al in een topic was aangegeven is het het beste om de tv eerst te bekijken. Alleen ik kon deze nergens vinden totdat ik bij BCC binnenstapte en een Samsung tegenkwam die er erg strak uitzag
nu keek ik naar de specificaties en de Samsung heeft mindere specificaties dan de LG (bv samsung is edge lit en LG full Led) Ik weet dat je deze 2 tv's niet met elkaar kan vergelijken, maar ik kan wel wat hulp gebruiken waarmee ik dan een keuze kan maken. Zoals waar ik op moet letten kwa specificaties, en 1 ding waar ik ook geen verstand van heb, op de site van Samsung bij deze tv word aangegeven Clear motion Rate (hz) 400 maar bij de beschrijvingen op tweakers staat 100hz waar moet ik dan van uit gaan? Hoe zit dat precies? Zoals ik al zei de LG heb ik niet in de winkel zien staan maar kwa specificaties lijkt hij erg goed maar de Samsung heb ik wel gezien en die zag er erg goed uit in de winkel. (is maar 100 eu verschil, maar toch)
dus als iemand me hierover advies wilt geven graag (oh en het meeste waar ik een tv voor gebruik is vaak hd films kijken en af en toe tv kijken) Mijn excuus als ik dit bericht verkeerd heb geplaatst
Verwijderd
Kijk gewoon welke je het mooiste er uit vind zien.MissShadows schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 18:45:
hallo, ik wil binnenkort een nieuwe tv kopen, maar ik kan nog niet echt de streep trekken.
Televisies met elkaar vergelijken in de winkel heeft geen zin. Thuis is het toch anders, je weet ook niet hoe ze de televisies hebben ingesteld. Ik noem maar iets, als men bij de BCC nog 20 Samsungs op voorraad hebben staan en geen LG's krijgen de verkoper de opdracht Samsungs te verkopen. Even met de kleur instellingen prutsen en de Samsung heeft een veel mooier beeld.
Verwijderd
Allereerst start je het Airport Express configuratieprogramma op (voor Mac OS: programma's, dan hulpprogramma's en dan zie je dit programma staan). Je moet dan de Airport instellen als WDS Remote.Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 12:36:
@ BERT NL
Stappenplan: Kies NIET voor handmatige configuratie maar voor automatisch (klik dus op 'ga door'). Kies vervolgens voor bijwerken van enkele instellingen en 'ga door', kies dan voor gebruik van huidige instellingen en 'ga door', daarna 'wijzig deze instellingen' en kies voor 'wijzig deze instellingen' en 'verbind met draadloos netwerk' en 'ga door'. Daar vul je de gegevens van je modem of router in. Rond het geheel af (klik op 'voltooien') en je Airport gaat resetten/bijwerken. Daarna (lampje Airport moet groen branden) kun je een ethernetkabel van je tv in de Airport stoppen en de Samsung maakt automatisch verbinding (eventueel naar de instellingen van de tv gaan om de verbinding te voltooien). Tegelijkertijd blijft streamen van iTunes naar je receiver mogelijk.
Dames en Heren,
Ik kan nu bevestigen dat de Rosewill RNX-N1 IEEE 802.11b/g/n USB2.0 Wireless-N 2.0 Dongle (2T2R) perfect werkt op een Samsung 46C630 (dus waarschijnlijk ook wel op een C650 ed)
Ze verkopen hem bij newegg.com
http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16833166025
Hij kost in de US circa € 20 terwijl een Samsung stick bij de goedkoopste internetwinkel € 50,
kost exclusief bezorgkosten 6 á 7 euro.
Nu weet ik niet wat de bezorgkosten zijn want ik heb hem cadeau gekregen (die $ 2.99 Shipping zal wel niet over de grote plas gelden) en of het met bezorgkosten nog steeds de moeite waard is maar voor € 50 euro kun je beter 2 van die Rosewill sticks bestellen. Dan kun je er ook nog 1 voor je laptop oid gebruiken en is Samsung misschien op den duur bereid om zijn prijzen te laten zakken.

Succes!
Edit: Op het eerste gezicht lijken 1080 p mkv bestanden na circa 52 seconden een paar seconden stil te staan waarna hij weer verder gaat. Dit kan komen doordat ik nog een "oude"Linksys WRT54GC heb staan.
Wordt vervolgd!
Ik kan nu bevestigen dat de Rosewill RNX-N1 IEEE 802.11b/g/n USB2.0 Wireless-N 2.0 Dongle (2T2R) perfect werkt op een Samsung 46C630 (dus waarschijnlijk ook wel op een C650 ed)
Hij kost in de US circa € 20 terwijl een Samsung stick bij de goedkoopste internetwinkel € 50,
kost exclusief bezorgkosten 6 á 7 euro.
Nu weet ik niet wat de bezorgkosten zijn want ik heb hem cadeau gekregen (die $ 2.99 Shipping zal wel niet over de grote plas gelden) en of het met bezorgkosten nog steeds de moeite waard is maar voor € 50 euro kun je beter 2 van die Rosewill sticks bestellen. Dan kun je er ook nog 1 voor je laptop oid gebruiken en is Samsung misschien op den duur bereid om zijn prijzen te laten zakken.
Succes!
Edit: Op het eerste gezicht lijken 1080 p mkv bestanden na circa 52 seconden een paar seconden stil te staan waarna hij weer verder gaat. Dit kan komen doordat ik nog een "oude"Linksys WRT54GC heb staan.
Wordt vervolgd!
[ Voor 7% gewijzigd door van der Ende op 31-08-2010 22:57 ]
Verwijderd
Ik blijf op de C630 serie ook in de Gamemode een lichte bewerking zien van bewegende beelden, bij sommige films. Dus niet alle films en ook niet constant. Misschien ben ik wel te kritisch. Probleem is dat er vooralsnog geen andere tv is met en een gelijksoortig strak design en een mat scherm en geen auto dimming. Panasonics hebben ook een mat scherm maar zien er momenteel niet al te geweldig uit (te plasticachtig of verkeerde kleur kast) en de Sony's hebben in de EX serie een lichte vrij brede metalen strip aan de onderkant (moet je van houden maar ik vind het jammer). De high end Sony's zijn wel mooi maar spiegelen enorm en zijn me ook te duur gezien er nog edge led in zit en niet full led (dan moet je de echte high end 3 D hebben).
Verwijderd
Mooi dat er meerdere alternatieven lijken te zijn. Dit is een goedkoop alternatief en de Airport Express een net zo duur (als de Samsung stick) maar universeel alternatief.van der Ende schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:31:
Dames en Heren,
Zomaar de airport er aan hangen gaat niet werken natuurlijk.Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 12:36:
@ BERT NL
Standaard werkt het ding als een router, en is de utp poort de wan poort.
Je moet hem bijvoorbeeld aan een laptop hangen, airport utility installeren.
Stel de airport in als bridge en zorg ervoor dat je er voor zorgt dat het ding clients accepteert.
Stel de gegevens van het draadloze netwerk in. Is het lampje groen.. sluit hem aan op de tv.
Kom je er niet uit.. lees de handleiding, even googlelen of maak een eigen topic aan
[ Voor 7% gewijzigd door job op 01-09-2010 09:31 ]
Iemand ervaring met de Iphone remote app en een UEXXC6000?
Krijg mijn tv niet gevonden.
nevermind:
- Models supported
All SAMSUNG TVs working Internet@TV 2010 (Model code'C')
e.g. U E 5 5 C 6 5 0 0
L N 4 6 C 6 5 0
LED 6500 SERIES Higher
(Model code starts with 'U')
LCD 650 SERIES Higher
(Model code starts with 'L')
PDP 6500 SERIES Higher
(Model code starts with 'P')
nevermind:
- Models supported
e.g. U E 5 5 C 6 5 0 0
L N 4 6 C 6 5 0
LED 6500 SERIES Higher
LCD 650 SERIES Higher
PDP 6500 SERIES Higher
[ Voor 62% gewijzigd door Tranzy op 01-09-2010 12:16 ]
Ik heb ook een leuke computer..
Verwijderd
Stappenplan zie hierbovenjob schreef op woensdag 01 september 2010 @ 09:28:
[...]
Zomaar de airport er aan hangen gaat niet werken natuurlijk.
Standaard werkt het ding als een router, en is de utp poort de wan poort.
Je moet hem bijvoorbeeld aan een laptop hangen, airport utility installeren.
Stel de airport in als bridge en zorg ervoor dat je er voor zorgt dat het ding clients accepteert.
Stel de gegevens van het draadloze netwerk in. Is het lampje groen.. sluit hem aan op de tv.
Kom je er niet uit.. lees de handleiding, even googlelen of maak een eigen topic aan
En inderdaad zoals Job opmerkt moet je de Airport Utility wel eerst installeren. In principe zal dit wel het geval zijn als je al een Airport hebt maar zo niet dan eerst installeren (gratis download op apple.nl).
oke erg bedankt voor je reactie, ik ga toch nog verder kijken maar ik zou nog wel heel graag willen weten hoe het zit met Clear motion raite (hx) 400 terwijl hij 100 hz is. is dat dan een 100 herz tv die zich voordoet als 400herz?Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:32:
[...]
Kijk gewoon welke je het mooiste er uit vind zien.
Televisies met elkaar vergelijken in de winkel heeft geen zin. Thuis is het toch anders, je weet ook niet hoe ze de televisies hebben ingesteld. Ik noem maar iets, als men bij de BCC nog 20 Samsungs op voorraad hebben staan en geen LG's krijgen de verkoper de opdracht Samsungs te verkopen. Even met de kleur instellingen prutsen en de Samsung heeft een veel mooier beeld.
sorry, maar ik ben er nog niet helemaal in thuis
Verwijderd
Jouw tv wordt niet ondersteund, helaas. Er moet internet@tv op zitten. Een ethernetconnectie op de tv is niet voldoende. Die wordt alleen gebruikt voor Allshare. Wel vreemd aan een kant maar het is nu eenmaal zo.Tranzy schreef op woensdag 01 september 2010 @ 12:03:
Iemand ervaring met de Iphone remote app en een UEXXC6000?
nevermind:
- Models supported
e.g. U E 5 5 C 6 5 0 0
L N 4 6 C 6 5 0
LED 6500 SERIES Higher
LCD 650 SERIES Higher
PDP 6500 SERIES Higher
Ik weet niet of ik in dit topic helemaal goed zit, maar goed....
Ik heb een Samsung B650 en ben op zoek naar een simpele, goede en goedkope manier om mijn filmpjes, AVI, MPEG, Divx etc. af te spelen op mijn TV.
Heeft iemand van jullie hier een mooie oplossing voor?
Ik wil geen media center, dat is me wat te duur (ook als je hem zelf maakt).
Ik heb netwerkverbinding op de TV, maar de verbinding met mijn PC (met de filmpjes erop) is Wifi, dus ik weet niet of dat wel snel genoeg is.
Nu kan ik ook een externe USB harddisk kopen, maar is dat snel genoeg om films goed af te spelen en hoe werkt het browsen door de filmpjes op de disk? Is dat overzichtelijk?
Een derde optie die ik heb gezien is een hub/switch aan de TV koppelen en daaraan een NAS.
Dan zit ik niet via Wifi, dus moet het sneller zijn, maar zit ik ook nog met het browsen naar filmpjes.
Kunnen jullie me hiermee verder helpen?
Ik heb een Samsung B650 en ben op zoek naar een simpele, goede en goedkope manier om mijn filmpjes, AVI, MPEG, Divx etc. af te spelen op mijn TV.
Ik heb netwerkverbinding op de TV, maar de verbinding met mijn PC (met de filmpjes erop) is Wifi, dus ik weet niet of dat wel snel genoeg is.
Nu kan ik ook een externe USB harddisk kopen, maar is dat snel genoeg om films goed af te spelen en hoe werkt het browsen door de filmpjes op de disk? Is dat overzichtelijk?
Een derde optie die ik heb gezien is een hub/switch aan de TV koppelen en daaraan een NAS.
Dan zit ik niet via Wifi, dus moet het sneller zijn, maar zit ik ook nog met het browsen naar filmpjes.
Ik denk dat een externe harde schijf voor jou de beste oplossing is. Een NAS is ook een aardige kostenpost als je een redelijke neemt(Synology, Qnap). Het browsen naar de filmpjes is aardig te doen hoor. Het ligt er ook aan wat voor folderstructuur je gaat gebruiken. Als je niet te diep gaat met folders ben je zo bij de films.Werewolf336 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 22:32:
Ik weet niet of ik in dit topic helemaal goed zit, maar goed....
Let wel op dat je geen geluid hebt als je films met DTS tracks afspeelt.
Verder heeft de mediaspeler wat kleine tekortkomingen(in mijn ogen).
Zo kun je alleen externe ondertiteling gebruiken.
Bij meerdere audiotracks speelt hij de eerste af, je kunt verder niet kiezen om een andere te selecteren.
Ik heb zelf een Mede8er aangeschaft voor het afspelen van films(vanaf m'n NAS). Dat bevalt me stukken beter dan de ingebouwde mediaspeler(hoewel die voor basisdoeleinden dus best geschikt is). Voor series gebruik ik de mediaspeler van de TV en voor films gebruik ik de Mede8er i.c.m. m'n receiver.
Is er hier nog iemand die van zijn 28" tot 32" LED televisie af wilt? Ik ben niet zo'n gadgetfreak en heb niet zo'n hele hoge eisen, maar vind de nieuwprijzen nog net te hoog en kan eigenlijk nauwelijks tweedehands LED televisies vinden....
iemand hier recent (laatste twee weken of zo) een C67xx gekocht die nog te tweaken is naar 6800 ?
Ik wil er wel een , maar ik vind alleen internet@tv onvoldoende voor de meerwaarde tov een C6000. Er een kopen en er dan achterkomen dat Samsung een stokje heeft gestoken voor het eigenhandig upgraden pas ik voor, dan koop ik wel een samsung BD/mediaplayer/HD recorder en hang ik to die tijd mn ouwe Humax er nog wel even aan..
Ik wil er wel een , maar ik vind alleen internet@tv onvoldoende voor de meerwaarde tov een C6000. Er een kopen en er dan achterkomen dat Samsung een stokje heeft gestoken voor het eigenhandig upgraden pas ik voor, dan koop ik wel een samsung BD/mediaplayer/HD recorder en hang ik to die tijd mn ouwe Humax er nog wel even aan..
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
Als je niet zo'n gadget freak bent, neem dan gewoon de CCFL LCD tv's met backlight. Vaak goedkoper, soms zelfs betere beeldkwaliteit dan budget LED tv's.Valorian schreef op donderdag 02 september 2010 @ 08:01:
Is er hier nog iemand die van zijn 28" tot 32" LED televisie af wilt? Ik ben niet zo'n gadgetfreak en heb niet zo'n hele hoge eisen, maar vind de nieuwprijzen nog net te hoog en kan eigenlijk nauwelijks tweedehands LED televisies vinden....
CCFL is soms een betere keus dan LED hoor, en als je toch geen gadget freak bent zou ik lekker een nieuw CCFL toestel kopen. Neem bijvoorbeeld de 32C630, voor voor minder dan €550 heb je een prima toestel.Valorian schreef op donderdag 02 september 2010 @ 08:01:
Verwijderd
Hallo mensen. Ik zit te twijfelen tussen 2 modellen van samsung en heb er 2 vragen over
Samsung LE32C550
DLNA
Contrastratio 150000
Ethernet Ja
Wireles JA
De rest zelfde met LE32530
en de..
Samsung LE32C530
Contrastratio 120000
Geen DLNA
Geen Ethernet
De rest zelfde met LE32550
Moet ik perse als ik voor de LE32550 ga een WIS09ABGN aanschaffen? Is het ook mogelijk om met een willekeurige Wifi stick te internetten op TV?
tweede vraag> Kan op de LE3253o ook een WIS09ABGN aangesloten worden? en heb ik dan internet?
Hoe zijn jullie ervaringen met Internet op een samsung televisie eigenlijk?. Ik heb zelf een Philips staan waar ik af en ook mee internet die ik af en toe heel erg traag vind.
Samsung LE32C550
DLNA
Contrastratio 150000
Ethernet Ja
Wireles JA
De rest zelfde met LE32530
en de..
Samsung LE32C530
Contrastratio 120000
Geen DLNA
Geen Ethernet
De rest zelfde met LE32550
Moet ik perse als ik voor de LE32550 ga een WIS09ABGN aanschaffen? Is het ook mogelijk om met een willekeurige Wifi stick te internetten op TV?
tweede vraag> Kan op de LE3253o ook een WIS09ABGN aangesloten worden? en heb ik dan internet?
Hoe zijn jullie ervaringen met Internet op een samsung televisie eigenlijk?. Ik heb zelf een Philips staan waar ik af en ook mee internet die ik af en toe heel erg traag vind.
Effe een vraagje over mijn LE37B650:
Als ik van zender wissel zie ik alleen links boven in beeld welke zender ik heb gekozen. Graag zou ik ook een infobalk zien welke programma op dat moment wordt uitgezonden. Ik kan deze optie in het menu helaas niet vinden.
Als ik van zender wissel zie ik alleen links boven in beeld welke zender ik heb gekozen. Graag zou ik ook een infobalk zien welke programma op dat moment wordt uitgezonden. Ik kan deze optie in het menu helaas niet vinden.
Verwijderd
Snap wat je bedoelt. Is niet mogelijk bij de C serie dus vermoedelijk ook niet bij de B serie. Interessant voor zappers inderdaad.Flappie schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 12:59:
Verwijderd
Inmiddels gelukt?Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 12:36:
@ BERT NL
Top! Het gaat echt om filmpjes van mijn camera en series inderdaad.Nicap schreef op woensdag 01 september 2010 @ 23:24:
[...]
Ik denk dat een externe harde schijf voor jou de beste oplossing is. Een NAS is ook een aardige kostenpost als je een redelijke neemt(Synology, Qnap). Het browsen naar de filmpjes is aardig te doen hoor. Het ligt er ook aan wat voor folderstructuur je gaat gebruiken. Als je niet te diep gaat met folders ben je zo bij de films.
Let wel op dat je geen geluid hebt als je films met DTS tracks afspeelt.
Verder heeft de mediaspeler wat kleine tekortkomingen(in mijn ogen).
Zo kun je alleen externe ondertiteling gebruiken.
Bij meerdere audiotracks speelt hij de eerste af, je kunt verder niet kiezen om een andere te selecteren.
Ik heb zelf een Mede8er aangeschaft voor het afspelen van films(vanaf m'n NAS). Dat bevalt me stukken beter dan de ingebouwde mediaspeler(hoewel die voor basisdoeleinden dus best geschikt is). Voor series gebruik ik de mediaspeler van de TV en voor films gebruik ik de Mede8er i.c.m. m'n receiver.
Draait die interne speler ook .VOB files?
Verwijderd
Ja. In principe wel. Hangt af van de codecs die in de container zitten. Zie de handleiding op de Samsungsite.Werewolf336 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 16:34:
[...]
Top! Het gaat echt om filmpjes van mijn camera en series inderdaad.
Draait die interne speler ook .VOB files?
Edit: je ziet een hele rij bestanden als je de video_ts map aanklikt. Je moet dan zelf de juiste VOB selecteren om de DVD te starten.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2010 09:09 ]
Ik mis dat niet echt. Ik zap ook eigenlijk alleen maar met de Fav knop. Die bevalt me beter dan het infoschermpje wat de humax decoder liet zien.Flappie schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 12:59:
Heb gister in de aanbieding bij de Mediamarkt de Samsung 32C5100 gehaald, bevalt tot nu toe heel goed. Ben nu een 5.1 setje aan het overwegen (HT-TX725). Deze zou ik dan optisch aan elkaar willen koppelen, nu vraag ik me af of de 32C5100 5.1 signaal doorstuurt vanaf de HDMI poort. Mijn PS3 zou dan via HDMI aan de LCD zitten en de geluidset optisch aan de tv.
Iemand die dit weet, kom met Googlen niet veel verder.
Dat zou gewoon in je handleiding moeten staan. Bij mijn LE40C650 staat hetvolgende in de handleiding, bij Connections > Connecting to an Audio Device:Bartjeee schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 11:41:
Heb gister in de aanbieding bij de Mediamarkt de Samsung 32C5100 gehaald, bevalt tot nu toe heel goed. Ben nu een 5.1 setje aan het overwegen (HT-TX725). Deze zou ik dan optisch aan elkaar willen koppelen, nu vraag ik me af of de 32C5100 5.1 signaal doorstuurt vanaf de HDMI poort. Mijn PS3 zou dan via HDMI aan de LCD zitten en de geluidset optisch aan de tv.
Als dit bij jou ook zo is moet je je PS3 dus gelijk op je 5.1 set aansluiten, omdat je slechts stereo geluid hebt als je het via je tv zou doen.When the TV is receiving a DTV signal, the TV will send 5.1 CH sound to the home theatre receiver. When the source is a digital component such as a DVD / Blu-ray player / cable box / STB (Set-Top-Box) satellite receiver and is connected to the TV via HDMI, only 2 CH audio will be heard from the home theatre receiver. If you want to hear 5.1 CH audio, connect the digital audio out jack from your DVD / Blu-ray player / cable box / STB satellite receiver directly to an amplifier or home theatre.
Wekko306 schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 12:05:
[...]
Dat zou gewoon in je handleiding moeten staan. Bij mijn LE40C650 staat hetvolgende in de handleiding, bij Connections > Connecting to an Audio Device:
[...]
Als dit bij jou ook zo is moet je je PS3 dus gelijk op je 5.1 set aansluiten, omdat je slechts stereo geluid hebt als je het via je tv zou doen.
Dit begrijp ik niet helemaal. Geeft hij nou 5.1 door via HDMI en digitale kabel en niet via component?When a Digital Audio System is connected to the DIGITAL AUDIO OUT (OPTICAL) jack, decrease the volume of both the TV and the system.
5.1 CH (channel) audio is available when the TV is connected to an external device supporting 5.1 CH.
When the receiver (home theatre) is set to on, you can hear sound output from the TV’s optical jack. When the TV is receiving a DTV signal, the TV will send 5.1 CH sound to the home theatre receiver. When the source is a digital component such as a DVD / Blu-ray player / cable box / STB (Set-Top-Box) satellite receiver and is connected to the TV via HDMI, only 2 CH audio will be heard from the home theatre receiver. If you want to hear 5.1 CH audio, connect the digital audio out jack from your DVD / Blu-ray player / cable box / STB satellite receiver directly to an amplifier or home theatre.
Hij geeft 5.1 door als je via dvb-c 5.1 binnenkrijgt.
Komt het signaal via de hdmi poort binnen (ook als dat 5.1 is) dan stuurt de tv een stereo signaal uit.
Precies zoals boven jouw post al gesteld is.
Dat component slaat niet op de component aansluiting (component is overigens alleen video) maar op een component alsin een onderdeel. Een onderdeel dus zoals een bluray speler/stb/dvd.
Komt het signaal via de hdmi poort binnen (ook als dat 5.1 is) dan stuurt de tv een stereo signaal uit.
Precies zoals boven jouw post al gesteld is.
Dat component slaat niet op de component aansluiting (component is overigens alleen video) maar op een component alsin een onderdeel. Een onderdeel dus zoals een bluray speler/stb/dvd.
Ik heb nu even een USB stickje geleend en daar DVD VOB files opgezet.Verwijderd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 16:57:
[...]
Ja. In principe wel. Hangt af van de codecs die in de container zitten. Zie de handleiding op de Samsungsite.
Edit: je ziet een hele rij bestanden als je de video_ts map aanklikt. Je moet dan zelf de juiste VOB selecteren om de DVD te starten.
Hij speelt ze wel, maar ik heb wel zwarte balken aan de zijkant
Ik heb bij de instellingen slechts twee opties voor beeldweergave en bij die tweede optie krijg ik ook balken aan de boven en onderkant.
Ben wel even de handleiding van de TV aan het downloaden
Verwijderd
Klik op de AB op tools. Dan heb je drie instellingen voor beeldformaat: oorspronkelijk, mode1 en mode2. Mode 1 moet het goede beeldvullende formaat geven (vooropgesteld dat het origineel beeldvullend is). Alleen zwarte balken boven en onder kun je wel houden afhankelijk van de originele bron. Balken links en rechts moeten wegvallen bij mode 1.Werewolf336 schreef op zondag 05 september 2010 @ 12:13:
[...]
Ik heb nu even een USB stickje geleend en daar DVD VOB files opgezet.
Hij speelt ze wel, maar ik heb wel zwarte balken aan de zijkant
Ik heb bij de instellingen slechts twee opties voor beeldweergave en bij die tweede optie krijg ik ook balken aan de boven en onderkant.
Ben wel even de handleiding van de TV aan het downloaden
Ik heb volgens mij alleen Beeldvullend en Origineel.
Ga zo even kijken...
-edit-
Inderdaad, alleen beeldvullend en origineel.
Ook met filmpjes uit mijn eigen videocamera heb ik dat.
Een avi van een televisieuitzending is wel beeldbullend overigens.
Ga zo even kijken...
-edit-
[ Voor 55% gewijzigd door Werewolf336 op 05-09-2010 14:47 ]
Verwijderd
Dit lijkt dan met het bronbestand te maken te hebben. Probeer eens een blu-ray rip (MKV/MP4).Werewolf336 schreef op zondag 05 september 2010 @ 12:38:
Ik heb volgens mij alleen Beeldvullend en Origineel.
Ga zo even kijken...
-edit-
Ik heb drie apparaten van Samsung die werken met Anynet+.
Het vierde apparaat is een Digicorder ook aangesloten via HDMI.
Mijn vraag is : bestaat er een tussenstuk die je kan plaatsen tussen de Digicorder en de TV die ook Anynet+ ondersteunt ?
Daar de Digicorder van Telenet is wordt Anynet+ niet ondersteunt.
Mijn vraag is : bestaat er een tussenstuk die je kan plaatsen tussen de Digicorder en de TV die ook Anynet+ ondersteunt ?
Verwijderd
Sommige apparaten die niet van Samsung zijn worden wel ondersteund via hdmi en daarmee werkt Anynet dus ook voor sommige niet Samsung apparaten (bijv. Sony blu-ray). Sowieso moet de digicorder dus aangesloten zijn via HDMI. Is dat het geval en het werkt niet dan is de kans groot dat de digicorder uberhaupt geen uitvoeropdrachten via HDMI accepteert. Een tussenstuk zal dan ook geen enkele zin hebben als het al bestaat (en dit laatste betwijfel ik).ferre40 schreef op zondag 05 september 2010 @ 22:54:
Ik heb drie apparaten van Samsung die werken met Anynet+.
Heeft iemand hier een antwoord op? Ik kan het niet vinden namelijk.mmedia schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 10:13:
Review Samsung LE40C580 van hdtvtest.co.uk
Interessant:
[...]
Ontbreekt bij de LE40C550 in Nederland ook de true 24p support?
Verwijderd
De C550 en de C580 zijn verschillende modellen, zie http://www.samsung.com/uk...ndex.idx?pagetype=subtypepelt schreef op maandag 06 september 2010 @ 16:45:
[...]
Ontbreekt bij de LE40C550 in Nederland ook de true 24p support?
Heeft iemand hier een antwoord op? Ik kan het niet vinden namelijk.
De C580 wordt niet verkocht in NL. Aangenomen mag worden dat de C550 wel 24P ondersteunt. Uiteraard kun je proberen in de winkel: blu-ray speler aansluiten en tijdens afspelen klikken op de 'i' op de AB. Kun je zien wat voor input ie heeft alhoewel dat wellicht niet helemaal 100% zekerheid geeft voor het geval het toestel op het scherm na indrukken 'i' wel de juiste input laat zien maar deze niet afspeelt op 24Hz maar op 60Hz.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2010 18:18 ]
Afkomstig van de Poolse site:
http://www.samsung.com/pl...pe=prd_detail&tab=support
versie 2 sept:
T-VAL6DEUC-1012.1
1. Title
Firmware for self upgrade
2. Applicable Model
LE**C630 series
3. Carrier or Corporate Customer
Open market
4. Description
T-VAL6DEUC-1012.1
. SPDIF is not working if sub-dtv sound is selected in PC-DTV PIP mode.
. CAM S/W upgrade doesn''t work in Mediaset.(only Italy)
. Watching ''picture'' on media play error with new s/w of I-phone/I-pad.
. OSD Wrapping issue on wireless pop-up window
versie 3 sept:
T-MSX6DEUC-1001.1
New version
!! Please check the firmware name on your TV before upgrading
. OSD -> Support -> Contact Samsung
versie 2 sept:
T-VAL6DEUC-1012.1
1. Title
2. Applicable Model
LE**C630 series
Open market
4. Description
T-VAL6DEUC-1012.1
versie 3 sept:
T-MSX6DEUC-1001.1
New version
Verwijderd
Thx! Wat er precies in die 1001 zit is me trouwens nog niet duidelijk.van der Ende schreef op maandag 06 september 2010 @ 19:26:
versie 2 sept:
T-VAL6DEUC-1012.1
1. Title
2. Applicable Model
LE**C630 series
Open market
4. Description
T-VAL6DEUC-1012.1
versie 3 sept:
T-MSX6DEUC-1001.1
New version
In de 1012 zit kennelijk iets in relatie tot de iPhone/iPad. Die app werkt icm de C630 sowieso niet. Misschien dus nu wel.
-to be deleted-
[ Voor 94% gewijzigd door MontyHJC op 07-09-2010 11:49 ]
Op mijn werk hebben we nu een Samsung 55C650 (uit mn hoofd), we willen er nog 2x een 60 inch van Samsung bij hebben. Maar ik kan ze nergens vinden. De mediamarkt gaf in juni aan dat door productieproblemen de tv's in augustus binnen zouden komen. Net weer gebeld en toen was er niks over bekend.
Iemand enig idee wanneer de 60 inch Samsung leverbaar gaan worden. De site van Samsumg heeft geen 60 inch staan (ik kan de slider maar tot 55 inch slepen).
Edit: Ik zit overigens naar de plasma tv's te kijken van Samsung en deze gaan tot 63 inch (is deze tv geschikt om aan een pc te hangen voor vergaderingen?). De PS63C7700 kost 1479 euro bij de Neckermann. Hij is 1000 euro goedkoper dan de 2e goedkoopste uit de lijst €2474,00.
Iemand enig idee wanneer de 60 inch Samsung leverbaar gaan worden. De site van Samsumg heeft geen 60 inch staan (ik kan de slider maar tot 55 inch slepen).
Edit: Ik zit overigens naar de plasma tv's te kijken van Samsung en deze gaan tot 63 inch (is deze tv geschikt om aan een pc te hangen voor vergaderingen?). De PS63C7700 kost 1479 euro bij de Neckermann. Hij is 1000 euro goedkoper dan de 2e goedkoopste uit de lijst €2474,00.
[ Voor 23% gewijzigd door Binnetie op 07-09-2010 12:07 ]
DIe prijs klopt ook niet helemaal, ga er maar vanuit dat het om de 50" versie gaat.
Verwijderd
Weet iemand hoe het kan dat de C650 soms schokt/stottert als je 720p/1080p MKV's met een framerate van 23.976 vanaf de PC afspeelt met Motion plus enabled op de TV? Dit zie je voornamelijk bij camera pans. Zoiets is toch onacceptabel anno 2010? Die 100hz van Samsung kan blijkbaar niet omgaan met filmcontent ofzo? Nou komt de output van een ATI 3470. Ik gebruik MPC-HC als player en er wordt hardwarematig via DXVA gedecodeerd. Nou is het wel zo dat de 3470 nog een oudere UVD+ decoder heeft die nog geen 3:2 pulldown doet (de optie 'pulldown detection' is grijs in Catalyst Control Center). Is dit de reden voor het stotteren? De ATI kaart laat ik op 60hz uit sturen naar de TV. Er wordt namelijk ook TV content vanaf de PC gekeken, dus 24hz is geen optie (ook dan stottert het ook overigens).
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2010 13:58 ]
Hang er een monitor aan en kijk of je daar het zelfde probleem hebt.
Gewoon stap voor stap troubleshooten.
Daarnaast hoe heb je de motionplus nu ingesteld?
Gewoon stap voor stap troubleshooten.
Daarnaast hoe heb je de motionplus nu ingesteld?
[ Voor 130% gewijzigd door job op 07-09-2010 14:02 ]
Verwijderd
Die Blur optie helemaal open op 10 en de Judder optie op 0.
Met een monitor heb ik het probleem niet overigens en ook als Motion Plus op de TV uitstaat komt het stotteren/schokken niet meer voor. Echter is het beeld dan dus wel minder smooth.
Met een monitor heb ik het probleem niet overigens en ook als Motion Plus op de TV uitstaat komt het stotteren/schokken niet meer voor. Echter is het beeld dan dus wel minder smooth.
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2010 14:06 ]
Hier is de Nederlandse link voor de 32C630, ik ga de 1001 proberen al zegt mijn TV dat er online geen update is. Ik zal laten weten of het gelukt is.van der Ende schreef op maandag 06 september 2010 @ 19:26:
versie 2 sept:
T-VAL6DEUC-1012.1
1. Title
2. Applicable Model
LE**C630 series
Open market
4. Description
T-VAL6DEUC-1012.1
versie 3 sept:
T-MSX6DEUC-1001.1
New version
Wilde vandaag PC Share van Samsung gaan gebruiken in combinatie met mijn 46" led tv.
Maar op 1 of andere manier wil het maar niet lukken..
Laatste versie (2.3) van PC share geïnstalleerd en de mappen die gedeeld moeten worden aangegeven.
Tv opgestart naar de 'media play'. Laptop wordt volgens mij goed herkent want staat bij de apparaten.
Maar op het moment dat ik 'photo, music, of movie' aan klik krijg ik de foutmelding 'verzoek kan niet worden voltooid media play keert terug naar hoofdscherm'.
Waar gaat het fout? Laptop is trouwens draadloos met de modem en tv is met draad aangesloten op mijn telfort modem.
Maar op 1 of andere manier wil het maar niet lukken..
Laatste versie (2.3) van PC share geïnstalleerd en de mappen die gedeeld moeten worden aangegeven.
Tv opgestart naar de 'media play'. Laptop wordt volgens mij goed herkent want staat bij de apparaten.
Maar op het moment dat ik 'photo, music, of movie' aan klik krijg ik de foutmelding 'verzoek kan niet worden voltooid media play keert terug naar hoofdscherm'.
Waar gaat het fout? Laptop is trouwens draadloos met de modem en tv is met draad aangesloten op mijn telfort modem.
heb je in pc share manager wel je tv toegang gegeven?
Is een aparte stap die je eenmalig even moet doen.
Nee dat heb ik volgens mij niet gedaan.Raymond schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 20:00:
heb je in pc share manager wel je tv toegang gegeven?
Hoe doe ik dat dan?
share>set device policy
(bij mij, in versie 4.1)
(bij mij, in versie 4.1)
Apart.. Laatste versie is toch echt 4.2Mich007 schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 19:47:
Laatste versie (2.3) van PC share geïnstalleerd
Volgens mij nog steeds geen auto-refresh van de directories helaas
Kijk, ga ik dat eerst sowieso maar eens doen
Verwijderd
Niemand? Ik zal de eerste toch niet zijn met dit probleem?Verwijderd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 13:48:
Weet iemand hoe het kan dat de C650 soms schokt/stottert als je 720p/1080p MKV's met een framerate van 23.976 vanaf de PC afspeelt met Motion plus enabled op de TV? Dit zie je voornamelijk bij camera pans. Zoiets is toch onacceptabel anno 2010? Die 100hz van Samsung kan blijkbaar niet omgaan met filmcontent ofzo? Nou komt de output van een ATI 3470. Ik gebruik MPC-HC als player en er wordt hardwarematig via DXVA gedecodeerd. Nou is het wel zo dat de 3470 nog een oudere UVD+ decoder heeft die nog geen 3:2 pulldown doet (de optie 'pulldown detection' is grijs in Catalyst Control Center). Is dit de reden voor het stotteren? De ATI kaart laat ik op 60hz uit sturen naar de TV. Er wordt namelijk ook TV content vanaf de PC gekeken, dus 24hz is geen optie (ook dan stottert het ook overigens).
Je hebt de vraag nog niet eens een halve dag geleden gevraagd. Heb geduld.Verwijderd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 20:47:
[...]
Niemand? Ik zal de eerste toch niet zijn met dit probleem?
Ga eens spelen met de andere instellingen, zoek of andere mensen dezelfde problemen hebben.
Google wat rond.
Kijk hier eens: http://www.hdtvtest.co.uk...-le40c650-20100506527.htm
Dit dus, in combinatie met een oude versie. Daarin stond deze optie namelijk niet.Raymond schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 20:09:
share>set device policy
(bij mij, in versie 4.1)
Maar goed, het werkt. Bedankt.
Verwijderd
Vragen over de C550:
1.) Pakt de LE40C550 via de USB ingang, alle bestanden (via USB stick of HDD) ongeacht grote (daar waar het nog wel eens mis gaat met bestanden groter dan 4GB bij sommige merken/modellen) of extensie's ?
2.) En hoe zit het met de her en der genoemde buzz/brom die te horen schijn te zijn ?
3.) ....kan er inmiddels al wat gezegd worden door HMeijer (of andere gebruikers) die met deze instelling gestoeid hebben ?
1.) Pakt de LE40C550 via de USB ingang, alle bestanden (via USB stick of HDD) ongeacht grote (daar waar het nog wel eens mis gaat met bestanden groter dan 4GB bij sommige merken/modellen) of extensie's ?
2.) En hoe zit het met de her en der genoemde buzz/brom die te horen schijn te zijn ?
3.) ....kan er inmiddels al wat gezegd worden door HMeijer (of andere gebruikers) die met deze instelling gestoeid hebben ?
4/) Ligt er iemand wakker van het gemis van 24P ?HMeijer schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 00:28:
In de menu-opties is iets terug te vinden met "dynamisch contrast" onder geavanceerde instellingen met de instellingen hoog, middel, laag en uit. Als deze optie doet wat het zegt is dit dus uit te schakelen. Ik zal morgen deze verschillende standen uittesten wat het precieze effect hiervan is (wat ervan waarneembaar is en of auto-dimming ook helemaal is uitgeschakeld met dynamisch contrast uit). Vooralsnog echter geen klachten hierover met de optie middel.
[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2010 18:58 ]
Maar hij plaatst nu geen losse bestandjes meer in de dir met de videobestanden. Da's wel weer plezierig!Raymond schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 20:27:
Volgens mij nog steeds geen auto-refresh van de directories helaas
Verwijderd
Hello!
Ik ben van plan om een Samsung LE40C550 LCD tv te kopen. Alleen een vraagje: Ik wil mijn Xbox & mediaspeler via HDMI erop aansluiten. Daarna via een optische kabel m'n surround set op m'n tv. Blijft het geluid wat dan door de tv naar m'n set wordt gestuurd van dezelfde kwaliteit of wordt dit minder? Ik kon het nergens terugvinden en ben een beetje een leek op dit gebied.
Thanks alvast!
Ik ben van plan om een Samsung LE40C550 LCD tv te kopen. Alleen een vraagje: Ik wil mijn Xbox & mediaspeler via HDMI erop aansluiten. Daarna via een optische kabel m'n surround set op m'n tv. Blijft het geluid wat dan door de tv naar m'n set wordt gestuurd van dezelfde kwaliteit of wordt dit minder? Ik kon het nergens terugvinden en ben een beetje een leek op dit gebied.
Thanks alvast!
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2010 08:19 ]
Heb op dit moment hetzelfde probleem met hetzelfde model, maar dan de 37 inch versie van Triderium (klik). Op de website staat: 'Fabrikant Code: UE37C6700USXZG', terwijl Ziggo op de lijst met gecertificeerde televisies (klik) alleen de UE37C6700USXXN gecertificeerd heeft.numlocknumlock schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 19:46:
Zit zelf ook met een soortgelijk probleem.Televisie aanduiding is Samsung 32C6700USXZG.Bij Ziggo certificering komt alleen de codering Samsung 32C6700USXXN voor.Het lijkt erop dat het om een Duits type toestel gaat.De webshop geeft echter ook de codering met USXXN aan het eind maar levert dus USXZG.Ben benieuwd of dit geen probleem zal zijn met de werking bij Ziggo met de CI+ module.Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Heeft iemand reeds ervaring mee of enige kennis over dat de code USXZG ook gebruikt kan worden icm Ziggo? Alvast bedankt.