• Gem
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 16:34

Gem

Afgelopen maandag heb ik een 40C650 gekocht maar heb helaas een "stuck" pixel een beetje in het midden die alleen bij een donkere achtergrond zichtbaar is. Als je van diverse kanten op het beeld kijkt zie je de pixel verkleuren van rood naar blauw / groen. Nu heb ik deze TV via een webshop besteld maar heel dat gedoe met terugsturen vermijd ik liever als ik toch de stuck pixel zelf kan repareren. Op dit moment heb ik alleen de fysieke mogelijkheden geprobeerd (stylus + doekje) om de pixel te "masseren" maar tot op heden geen geluk.

Mijn vraag aan jullie is of het de moeite waard is om een hele dag/nacht een programma (bv. UDPixel) te laten draaien die deze stuck pixel wellicht weer werkend kan maken ? Op dit moment ben ik bezig met JScreenFix maar deze geeft na 30 min nog geen positieve resultaten wat volgens de website betekend dat JScreenFix dit probleem hoogstwaarschijnlijk niet kan oplossen.

• DirtyDutch
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-08 16:46
Heb nu dus inmiddels de UE55C6740 een klein weekje in gebruik en moet zeggen dat ik dat ik tevreden ben al moet ik zeggen dat ik wel wat clouding ervaar in de avond maar dat heb ik opgelost door de calibration settings van *robnieuw* over te nemen en natuurlijk zelf daarna wat aangepast naar mijn wens,nu heb ik dus echt minimale clouding...acceptabel dus!!Ik weet nog niet of ik het paneel ga laten vervangen omdat het nu al minimaal is en je weet niet wat je terugkrijgt en ben voor de rest erg tevreden over het toestel,heb nog 2 jaar garantie dus kijk het nog even aan..Voor de rest (nog) niks op aan te merken,ik kijk via het digitale kastje van UPC en moet zeggen dat het beeld echt super is maar wil je echt stijl achterover slaan dan moet je zeker weten een bluray gaan kijken...WAUW!!!Wat een ervaring zeg,kleur,scherpte,helder!!Super!!De spiegeling op het beeld valt voor mij ook echt reuze mee,eigenlijk helemaal niet noemenswaardig...wel poetsdoekje sowieso om de 2 dagen eroverheen halen want de lijst pakt wel wat stof..Ik heb de LED aan de muur hangen doormiddel van een SlimMount van HQ(imitatie van de originele samsung) en echt een plaatje als je het ziet,hangt nu echt zo`n 3cm van de muur.De bekabeling is makkelijk te plaatsen doormiddel van de onderkant van de LED van de muur te trekken en de beugel uitklappen wat je bij de SlimMount krijgt...erg goed systeem.Omdat UPC nog met scart werkt moest ik wel met het verloopstekkertje werken wat je bij het toestel krijgt,erg handig dus!!!Het hele internet gebeuren heb ik nog niet kunnen uittesten omdat ik de dongel van Samsung nog niet heb maar als het goed is krijg ik het deze week,het ziet er allemaal wel veelbelovend uit dus ben erg benieuwd!!!Voor de rest is het menu van de tv erg gebruiksvriendelijk en ziet erg goed/leuk uit met geanimeerde icoontjes...tegenwoordig word het steeds mooier/gekker!!! ;)

Al met al voor mij sowieso een toptoestel op de clouding na natuurlijk maar dat wist ik voordat ik het toestel kocht,wist dat de kans bestond maar heb het echt teruggebracht naar een minimale..Speel wat met de settings en oordeel zelf!!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:56
Ik zoek een tv-meubel voor om een LED televisie heen die aan de muur hangt. Kennelijk ben ik de enige op de wereld die vindt dat een TV bij voorbaat lelijk is en de woonkamer ontsiert, want een dergelijk meubel lijkt onvindbaar. Het gaat dus om een soort tv-kast zonder achterkant en met een afmeting van maximaal 10 cm diep (tv is immers maar 3 cm, en muur-tv-afstand zo'n 2 cm, dus in theorie zou 6 cm diep al genoeg zijn....

Iemand tips, of wordt het zelfbouw?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 20:08

job

Iets zoals de ikea expedit? Achterwandje wat daar bij zit hoef je natuurlijk niet te monteren.

• Valorian
job schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 17:52:
Iets zoals de ikea expedit? Achterwandje wat daar bij zit hoef je natuurlijk niet te monteren.
Is die zo smal, en heeft ie deurtjes ofzo? Het gaat erom dat de tv uit zicht is..

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:56

Nicap

Tsssk....

Zijn er hier nog mensen met mediaplayers(Mede8er, Play on, etc) die last hebben van audiosync problemen?
Ik heb een B650 en een mede8er. Ik heb de mediaplayer aangesloten via HDMI naar tv en optisch naar de receiver. Ik constateer dat de audio sneller word afgespeeld dan de video.
De oplossing die ik nu toepas is dat ik de tv in gamemode zet. Nadeel daarvan is dat er geen enhancements toegepast worden(100H en zo). Ik vind de films dan ook niet echt lekker kijkbaar in die mode. Uiteraard wel beter dan met syncproblemen.

Zijn er meer mensen met een soortgelijke setup die er last van hebben?

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-10 17:49
Er staat in de manual expliciet omschreven dat het te lang kijken naar 4:3 het scherm in kan branden en dat dit niet onder garantie valt.

Nu zijn er sommige uitzendingen die wel in 4:3 worden uitgezonden (met name oudere series en sommige uitzendingen op de publieke omroep) en met de instellingen is dit ook niet op full-screen in te stellen
Auto-breed en 16:9 en zoom maakt allemaal niet uit, hebben meer mensen daar last van?
Is dit een specifiek samsung probleem of komt dit door de CI+?
Vorige tv i.c.m. humax decoder had hier nooit enig probleem mee.
Peppio schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:57:

[...]

Ik heb precies hetzelfde gemerkt met mijn tv. Sowieso wil je echt niet dat dit beeld wordt uitgetrokken naar 16:9 omdat je dan hele brede mensen krijgt, maar dit valt inderdaad ook niet in te stellen heb ik gemerkt. Ik kan me eigenlijk niet zo goed voorstellen dat het beeld in gaat branden, omdat het geen stil leven is zeg maar. Wel vreemd dat dat zo specifiek in de handleiding staat, maar ik ga me er maar geen zorgen over maken denk ik.
Het is niet zozeer dat ik me er zorgen over maak, ik verbaasde me erover.
Maar is dit een aansturingsprobleem van de tv zelf?
Zoals ik al aangaf, ik heb nog nooit een programma in 4:3 gekeken en heb ook nooit last gehad dat het uitgerekt beeld was.

En ik zou nog steeds graag willen weten of iemand hier nog een antwoord op heeft:

Ik ben overgestapt van humax-decoder naar CI+ en nu zit ik een beetje vast met het instellen van de favoriete kanalen.

Met de decoder zijn die op voorkeursvolgorde te plaatsen maar met die CAM-module krijg ik dat niet voor elkaar.
Is dit uberhaupt mogelijk?
Ik kom niet verder dan dat ze allemaal op nummer blijven staan (of op alfabetische volgorde).

Ik had wel in de handleiding gelezen dat ik via het kanalenmenu de (digitale) nummers kon wijzigen maar ik krijg dat menu nergens tevoorschijn
Heb exact de stappen gevolgd zoals omschreven.

Zou uberhaupt een hels karwei zijn als het op zo'n manier zou moeten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06
ScooBY_DoO schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 23:56:
Er staat in de manual expliciet omschreven dat het te lang kijken naar 4:3 het scherm in kan branden en dat dit niet onder garantie valt.

Nu zijn er sommige uitzendingen die wel in 4:3 worden uitgezonden (met name oudere series en sommige uitzendingen op de publieke omroep) en met de instellingen is dit ook niet op full-screen in te stellen
Auto-breed en 16:9 en zoom maakt allemaal niet uit, hebben meer mensen daar last van?
Is dit een specifiek samsung probleem of komt dit door de CI+?
Vorige tv i.c.m. humax decoder had hier nooit enig probleem mee.

[...]

Het is niet zozeer dat ik me er zorgen over maak, ik verbaasde me erover.
Maar is dit een aansturingsprobleem van de tv zelf?
Zoals ik al aangaf, ik heb nog nooit een programma in 4:3 gekeken en heb ook nooit last gehad dat het uitgerekt beeld was.

En ik zou nog steeds graag willen weten of iemand hier nog een antwoord op heeft:

Ik ben overgestapt van humax-decoder naar CI+ en nu zit ik een beetje vast met het instellen van de favoriete kanalen.

Met de decoder zijn die op voorkeursvolgorde te plaatsen maar met die CAM-module krijg ik dat niet voor elkaar.
Is dit uberhaupt mogelijk?
Ik kom niet verder dan dat ze allemaal op nummer blijven staan (of op alfabetische volgorde).

Ik had wel in de handleiding gelezen dat ik via het kanalenmenu de (digitale) nummers kon wijzigen maar ik krijg dat menu nergens tevoorschijn
Heb exact de stappen gevolgd zoals omschreven.

Zou uberhaupt een hels karwei zijn als het op zo'n manier zou moeten.....
Op mijn 42PX80 (2 generaties oude plasma) kan ik 4:3 volledig kiezen. Dan wordt het beeld alsnog op 16:9 getoond. De verhoudingen zijn dramatisch, maar voor de eerste uren is het een goede oplossing. Ik mag toch aannemen dat dit met nieuwe tv's ook zo is?

Het inbranden is trouwens echt alleen voor de eerste 200 of iets meer uur. Ik heb nu bijna 5000 uur op de teller, en hoeveel Scrubs / The Wire / andere 4:3 series ik ook kijk, ik krijg het niet voor elkaar om de balken aan de zijkant in te laten branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:11
Verwijderd schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 14:48:
Her en der lees ik dat de C650/C630 toch nog wat last heeft van zogenaamde 'motion judder' (trillingen in het beeld) bij afspelen van met name 24p content (bluray) als je ' Motion plus' uitschakelt. Is dit in de praktijk ook het geval of niet merkbaar?
Inmiddels al een geruststellend antwoord gevonden? Ik zit met precies hetzelfde. C630 of een EX500, met beide hun nadelen (samsung met geforceerde noise reduction en mogelijk soap effect, sony doet 1080i minder goed).
Overigens als ik hdtvtest nog eens lees, die ene gast met z'n klachten (Paul Faulkner) heeft het volgens mij nooit over de beweging, maar over dat de kleuren/belichting etc er soapy uit ziet icm met die noise reduction. Verder ben ik eigenlijk weinig tegengekomen. Ik kan alleen niet achterhalen hoe erg die noise reduction is en ik kan ook niet achterhalen hoe 1080i er uit ziet op een sony (vanuit een interlaced opname, geen film of tv serie dus).

[ Voor 2% gewijzigd door ShittyOldMan op 13-08-2010 10:30 . Reden: naam gevonden ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShittyOldMan schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:19:
[...]

Inmiddels al een geruststellend antwoord gevonden? Ik zit met precies hetzelfde. C630 of een EX500, met beide hun nadelen (samsung met geforceerde noise reduction en mogelijk soap effect, sony doet 1080i minder goed).
Overigens als ik hdtvtest nog eens lees, die ene gast met z'n klachten heeft het nooit over de beweging, maar over dat de kleuren/belichting etc er soapy uit ziet. Verder ben ik eigenlijk weinig tegengekomen. Ik kan alleen niet achterhalen hoe erg die noise reduction is en ik kan ook niet achterhalen hoe 1080i er uit ziet op een sony (vanuit een interlaced opname, geen film of tv serie dus).
Interessant dat meerdere tweakers dit willen weten :) .

Onlangs heeft HDTVtest de C750 van Samsung getest en daarin staat het volgende over die noise reduction waardoor de korrel minder wordt: http://www.hdtvtest.co.uk...-le46c750-20100709761.htm

During the last reviews of Samsung displays, we’ve been largely very happy with their HD performance, but were annoyed at a “hidden” noise reduction feature, which caused the natural film grain texture present in high quality video transfers to look slightly “sticky” and smeared. This occurred even with all of the HDTV’s noise reduction controls shut off, but could be defeated in the “Game Mode” (at the expense of losing 10-point Greyscale Calibration and smooth reproduction of 24p material such as films).

Using the latest firmware (which was posted on Samsung’s web site in late July), the problem is still here, but appears to be much less noticeable than before. We’re curious as to why the Samsung LE40C750 is still smoothing grain at all, but at least now the issue is so subtle that almost nobody will ever notice it on a television-sized screen.

Overigens geeft HDTVtest ergens (geloof in de comments onderaan de review van de EX500) aan dat als ze moeten kiezen tussen de EX500 of de C650 ze voor de C650 zouden gaan.

Op televisioninfo.com staat ook nog een review van de C630: http://www.televisioninfo...-LCD-HDTV-Review-1669.htm

Het liefst zou ik ze beide kopen en thuis uitgebreid testen en dan eentje terugbrengen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2010 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Valorian schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 18:04:
Is die zo smal, en heeft ie deurtjes ofzo? Het gaat erom dat de tv uit zicht is..
Geen deurtjes nee. Heb je verkeerd begrepen denk ik. Ik kan me trouwens niet inbeelden dat een tv meubel met deurtjes minder lelijk is dan een tv netjes met een muurbeugel aan de tv.
Nicap schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 18:26:
Zijn er hier nog mensen met mediaplayers(Mede8er, Play on, etc) die last hebben van audiosync problemen?
Ik heb een B650 en een mede8er. Ik heb de mediaplayer aangesloten via HDMI naar tv en optisch naar de receiver. Ik constateer dat de audio sneller word afgespeeld dan de video.
De oplossing die ik nu toepas is dat ik de tv in gamemode zet. Nadeel daarvan is dat er geen enhancements toegepast worden(100H en zo). Ik vind de films dan ook niet echt lekker kijkbaar in die mode. Uiteraard wel beter dan met syncproblemen.

Zijn er meer mensen met een soortgelijke setup die er last van hebben?
Heb ik 2 mogelijke oplossingen voor je
- veel mediaspelers hebben een audiosync setting. Kan je per miliseconde het geluid bijstellen
- niet optisch van mediaspeler naar de receiver, maar de optical uit van je b650 gebruiken. Dan loopt het geluid wel weer gelijk. Nadeel hiervan is wel dat het gedownmixed wordt naar 2 kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
job schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:41:
[...]

Geen deurtjes nee. Heb je verkeerd begrepen denk ik. Ik kan me trouwens niet inbeelden dat een tv meubel met deurtjes minder lelijk is dan een tv netjes met een muurbeugel aan de tv.
Toch bedankt voor je tip. .. Wat ik bedoel is dus een heel smal kastje, zeg maar breedte van een 37" tv en diepte van zo'n 7 cm. Die komt dan voor de schouw, die exact even breed is. Daarvoor wil ik dan weer iets anders zetten, bijvoorbeeld een mooi wijnrekje. Op het moment dat ik dan een film of serie ga kijken (wat verre van dagelijks is) hoef ik alleen het wijnrek aan de kant te schuiven en de deuren open te klappen. En Alle andere momenten kijk ik niet tegen de tv aan. Aan die zijde van mijn woonkamer staan ook al twee KEF zuilen en een stereorek met NAD elementen en een Apple Macbook als mediaplayer. Ik ben bang dat als daar ook nog een TV tussen komt het wel erg een media-gadget-wand wordt. Anderzijds, misschien moet ik het gewoon eerst proberen, een kastje eromheen kan altijd nog. Over gordijntjes ervoor, maar dat wordt natuurlijk wel snel wat kitcherig als je het niet heel chique uitvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Laatst online: 13:14

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Valorian schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:54:
[...]

Toch bedankt voor je tip. .. Wat ik bedoel is dus een heel smal kastje, zeg maar breedte van een 37" tv en diepte van zo'n 7 cm. - snip - Over gordijntjes ervoor, maar dat wordt natuurlijk wel snel wat kitcherig als je het niet heel chique uitvoert.
Het zal inderdaad helemaal van jouw interieur afhangen of het wel of niet goed lijkt met een gordijn ervoor. Ik begrijp de bedoeling met het kleine kastje - eigenlijk een frame om het toestel zo te horen. In ons interieur past ook geen nieuwerwets glimmend zwart scherm, laat staan als het ook nog als blikvanger op een muur zou zitten. Dus gaat het bij ons zo:
le32b650t2pn_zichtbaar le32b650t2pn

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
DeBolle schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:15:
[...]

Het zal inderdaad helemaal van jouw interieur afhangen of het wel of niet goed lijkt met een gordijn ervoor. Ik begrijp de bedoeling met het kleine kastje - eigenlijk een frame om het toestel zo te horen. In ons interieur past ook geen nieuwerwets glimmend zwart scherm, laat staan als het ook nog als blikvanger op een muur zou zitten. Dus gaat het bij ons zo:
[afbeelding] [afbeelding]
Ik ben er nog niet helemaal uit, mijn interieur is als volgt (let even niet op de enorme vertekening door de groothoeklens ;) ):

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4077/4887806182_03554c3f5f_z.jpg

Die schouw komt dus al een stuk naar voren. Daar wil ik een extreem platte (dus LED) TV tegenaan. Bij voorkeur dan met een heel smal frame eromheen, anders heb ik over die hele wand v.l.n.r. een stereo/mediaplayer/etc, luidspreker, tv, luidspreker. Dat lijkt me wat veel van het goede. Al kan ik me ook voorstellen dat er mensen zijn die kicken op zoveel mogelijk pianolak en speakerstof in zicht ;) .. Als ik de tv kan wegwerken blijft de wand mooi rustig voor het oog als er geen tv wordt gekeken. Ik denk dan ook aan een meubel/frame van cremekleuriggeschilderd hout, net als de muur. En daarvoor dus een wijnrek als deze, 50x 50cm.

Maar goed, interieur is nogal subjectief, iedereen heeft er een andere kijk op. Ik wil graag strak en weinig 'ruis' in beeld. Ben het studentenkamer-idee toch een beetje ontgroeid ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.domusnaturalis.eu/images/detail/model4.2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

[...]

[...]

- veel mediaspelers hebben een audiosync setting. Kan je per miliseconde het geluid bijstellen
- niet optisch van mediaspeler naar de receiver, maar de optical uit van je b650 gebruiken. Dan loopt het geluid wel weer gelijk. Nadeel hiervan is wel dat het gedownmixed wordt naar 2 kanalen.
Helaas heeft de mede8er niet zo'n optie.
Optie 2 is niet prettig daar ik wel 5.1 wil houden. En als ik downmix naar de TV is het geluid heel zachtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Je zou kunnen kijken of die omzetting naar 2 kanalen in de tv nog is uit te zetten, maar dat verwacht ik niet.
De vertraging in het beeld bij lcd's en plasma's is een erg bekend verschijnsel, dus je had het kunnen
verwachten.

edit:
Nog een optie die me te binnen schiet, zet je tv in game modus.. maar dan worden bepaalde instellingen helemaal uitgeschakeld (100hz motion plus e.d.).

Of gebruik de audio sync functie van je versterker.

Gebruik de search eens. Daar staan nog wat tips.

En als dat ook niet werkt, dan moet je eens kijken naar een andere manier van je video's bekijken, een andere mediaspeler bijvoorbeeld.

[ Voor 40% gewijzigd door job op 13-08-2010 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-10 22:09
ShittyOldMan schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:19:
[...]

Overigens als ik hdtvtest nog eens lees, die ene gast met z'n klachten (Paul Faulkner) heeft het volgens mij nooit over de beweging, maar over dat de kleuren/belichting etc er soapy uit ziet icm met die noise reduction. Verder ben ik eigenlijk weinig tegengekomen. Ik kan alleen niet achterhalen hoe erg die noise reduction is en ik kan ook niet achterhalen hoe 1080i er uit ziet op een sony (vanuit een interlaced opname, geen film of tv serie dus).
Ik merk hier helemaal niets van moet ik zeggen, ik heb een LE32C630

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi

[...]

Ik weet dat de popcorn a-200 en c-200 die functie hebben. Verder ken ik er geen, of heb je tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Heb je de andere opties die ik je gaf al bekeken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
job schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:02:
Je zou kunnen kijken of die omzetting naar 2 kanalen in de tv nog is uit te zetten, maar dat verwacht ik niet.
De vertraging in het beeld bij lcd's en plasma's is een erg bekend verschijnsel, dus je had het kunnen
verwachten.

edit:
Nog een optie die me te binnen schiet, zet je tv in game modus.. maar dan worden bepaalde instellingen helemaal uitgeschakeld (100hz motion plus e.d.).

En als dat ook niet werkt, dan moet je eens kijken naar een andere manier van je video's bekijken, een andere mediaspeler bijvoorbeeld.
De vertraging is een bekend verschijnsel bij LCD tv's die met veel beeldverbeteraars werken, met name dus LCD-LED tv's. Plasma's hebben hier geen last van. De oudere wel, maar de laatste 3 jaar niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

job schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:02:
verwachten.

edit:

De gamemodus heb ik al geprobeerd, wat ik al aangaf in de post.
Een delay instellen op mijn receiver kan helaas niet.

Nadeel van die gamemode is dat er geen enhancements meer gedaan worden. Maar als ik nu mkv's afspeel via de mede8er die 23,976FPS zijn dan lijkt dat aardig schokkerig over te komen op tv.
Gister sherlock homes gekeken, maar die is PAL en die laat hij dan in 50Hz zien in gamemode. De meeste mkv's laat hij zien in 24Hz, en dat ziet er toch net nioet uit.

Het rare is dat ik hiervoor een WD HDTV had en die had helemaal geen last van sync issues in dezelfde mkv bestanden. Dat is toch wel vreemd.

[ Voor 5% gewijzigd door Nicap op 13-08-2010 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samsung LE32C530 Review

Wat mij opviel is de inputlag (14 ms vertraging), die is namelijk erg laag. Volgens mij de laagste van alle lcd's van 2010. Dus echt een tv voor de gamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-08 08:42
Peppio schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 19:36:
[...]

Is er een foutmelding? Wat gebeurd er precies en wanneer gaat het fout? Volgens de handleiding moet dit gewoon werken net als bij mijn UE40C6700. Ik heb tot nu toe maar één mkv bestand gehad die alleen een fout gaf op het geluid, maar voor de rest heb ik nog geen problemen met mkv bestanden gehad.
Er staat dat hij het bestandstype niet ondersteunt............

Ik stream het bestand vanaf mijn pc met de nieuwst PC Share Manager van Samsung zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lexi schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 15:52:
[...]

Ik merk hier helemaal niets van moet ik zeggen, ik heb een LE32C630
Goed te horen! Dus bij jou kun je foutloos blu-ray afspelen zonder ook maar iets wat lijkt op nep/soap opera qua beweging en/of kleuren? Heb je dan ' motion plus' uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:42
Ik ben van plan om binnenkort de 46C650 te kopen, uit alle reviews en dergelijke blijkt het een van de betere LCD tv's te zijn behalve de input lag schijnt voor gamen slecht te zijn. Momenteel speel ik op een "oude" LE27T51B en staat die niet in game mode en ik heb nergens last van, maar weet iemand of de input lag van mijn "oude" tv veel verschilt met de C650?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silencedead schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:17:
Ik ben van plan om binnenkort de 46C650 te kopen, uit alle reviews en dergelijke blijkt het een van de betere LCD tv's te zijn behalve de input lag schijnt voor gamen slecht te zijn. Momenteel speel ik op een "oude" LE27T51B en staat die niet in game mode en ik heb nergens last van, maar weet iemand of de input lag van mijn "oude" tv veel verschilt met de C650?
Even googelen :).

C650: 45ms
Die van jou 16ms (http://www.pixelbeat.org/systems/LE27T51B/)

Slechter dus. Wellicht is de net geteste c530 iets voor je. Zie linkje naar de review hier enkele posts boven.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2010 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-10 16:27
golfgti5 schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 19:18:
[...]

Ik stream het bestand vanaf mijn pc met de nieuwst PC Share Manager van Samsung zelf
Dan begrijp ik het ook niet. Ik heb zelf versie 2.33 van de PC Share Manager en de nieuwste firmware voor de tv. Maargoed... als in het boekje staat dat het ondersteund wordt moet het gewoon werken. Misschien nog even een andere mkv of mpg ergens vandaan toveren?

Ik heb zelf hier wat HD samples van films gevonden. Daar heb ik zelf even Transformers sample van gedownload. De volgende stappen doe ik dan.
  • Bestand (in dit geval mkv) in een map stoppen
  • De map opzoeken en delen via Pc Share Manager
  • Gewijzigde status instellen in Pc Share Manager
Daarna zie ik meteen een popup op de tv. Via media player kan ik dan meteen het bestand afspelen. Als dit bij jou niet werkt zou ik Samsung maar even bellen om raad. Tenzij iemand hier de oplossing weet. :?

I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Peppio schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 22:05:
[...]

Dan begrijp ik het ook niet. Ik heb zelf versie 2.33 van de PC Share Manager en de nieuwste firmware voor de tv. Maargoed... als in het boekje staat dat het ondersteund wordt moet het gewoon werken. Misschien nog even een andere mkv of mpg ergens vandaan toveren?

Ik heb zelf hier wat HD samples van films gevonden. Daar heb ik zelf even Transformers sample van gedownload. De volgende stappen doe ik dan.
Daarna zie ik meteen een popup op de tv. Via media player kan ik dan meteen het bestand afspelen. Als dit bij jou niet werkt zou ik Samsung maar even bellen om raad. Tenzij iemand hier de oplossing weet. :?
Uiteraard heb ik aan al jou gestelde voorwaarde voldaan....
De breakdance 3D demo van usenet is een mpeg maar ok hier word gesteld dat hij het bestandstype niet ondersteund....
Ik snap er niks van, foto's en mp3's zijn geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
Ik had eigenlijk ook niet anders verwacht... maar ik snap het in ieder geval niet 8)7

I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

golfgti5 schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 19:18:
[...]

Niet iedere MKV is hetzelfde. Kunnen verschillende soorten video- en audiocodecs in zitten. Kan eens eentje bij zitten die niet wordt ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauBro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-09 12:08
Even een vraagje voor de mensen die de 8700 series aan de muur hebben gehangen met de originele WMN1000B: volgens de handleiding moet er met een 9mm boor geboord worden. Wij kunnen echter in geen velden of wegen een 9mm SDS+ boor vinden. Met wat voor boor hebben jullie de wallmount bevestigd?

Geen kat zo trouw als Russich Blauw | Structuur is voor mietjes, alleen een genie kan de chaos aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:42
Verwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:37:
[...]

Even googelen :).

C650: 45ms
Die van jou 16ms (http://www.pixelbeat.org/systems/LE27T51B/)

Slechter dus. Wellicht is de net geteste c530 iets voor je. Zie linkje naar de review hier enkele posts boven.
Die 16ms van mijn huidige tv is de response time en niet de input lag. Volgens mij is dit iets compleet anders. Maar op google kan ik de input lag dus niet vinden van mijn huidige tv.

En de C530 heeft geen 100hz wat ik ook graag wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 23:58
Kan iemand wat 'echte' foto's posten van de Samsung C650?
Ik wil 100hz en ultra clear panel maar ik weet niet of die 'kin' onder het logo mooi is. Deze is blijkbaar ook niet zo rood als op de foto's?

De C6000 vindt ik prachtig van design maar is wel 200 euro duurder en heeft last van clouding.
Spijtig genoeg hebben ze de C650 niet in het design van de C6000. Er is alleen een C654 en C653 serie maar die is nergens te koop (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
silencedead schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 08:25:
[...]

Die 16ms van mijn huidige tv is de response time en niet de input lag. Volgens mij is dit iets compleet anders. Maar op google kan ik de input lag dus niet vinden van mijn huidige tv.

Dat is inderdaad de reactiesnelheid. Dat is de tijd die de pixels nodig hebben om over te gaan naar het volgende beeld zeg maar. Hoe hoger dit is (+ 2ms), des te meer waas / blur krijg je in je beeld en hierdoor verpest het echt je complete beeldkwaliteit.

De inputlag is de tijd die de complete tv heeft om op jou handelingen (gamen) te reageren. Of hoeveel tijd de tv nodig heeft om het signaal weer te geven dat hij binnenkrijgt via HDMI1/2/3.
Deze inputlag kan je verlagen, door de tv op game-mode te zetten. Maar, dan zet je tv alle beeldverbeteraars uit. Het beeld wordt dus een stuk minder.
Maar, als je al deze beeldverbeteraars aanzet heb je bij snelle beelden weer last van artifacts, omdat je tv het niet bij kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StealthyPeanut schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 10:00:
[...]

Dat is inderdaad de reactiesnelheid. Dat is de tijd die de pixels nodig hebben om over te gaan naar het volgende beeld zeg maar. Hoe hoger dit is (+ 2ms), des te meer waas / blur krijg je in je beeld en hierdoor verpest het echt je complete beeldkwaliteit.

De inputlag is de tijd die de complete tv heeft om op jou handelingen (gamen) te reageren. Of hoeveel tijd de tv nodig heeft om het signaal weer te geven dat hij binnenkrijgt via HDMI1/2/3.
Deze inputlag kan je verlagen, door de tv op game-mode te zetten. Maar, dan zet je tv alle beeldverbeteraars uit. Het beeld wordt dus een stuk minder.
Maar, als je al deze beeldverbeteraars aanzet heb je bij snelle beelden weer last van artifacts, omdat je tv het niet bij kan houden.
Alleen is de gamemode vaak een verkooptruc, alhoewel dat niet altijd zo is. Maar vaak doen ze niets en maken ze t beeld alleen lelijker. Bv de tv die ik op vorig pagina aanhaalde (c530) die heeft dezelfde aantal inputlag als in alle andere modes. Dus het beeld blijft evenmooi. Dit is een tv die ik cker ga halen een x, want heb net paar maanden een tv gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@thmz,
ik heb de C650 net 2 dagen in huis. Weliswaar de 32 inch versie (Dus geen ultra clear panel), en het is geen rode "kin' onder het logo maar brons/doorzichtig kleurig gewoon bij mij... TV bevalt super so far :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silencedead schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 08:25:
[...]

Je hebt gelijk. Is niet hetzelfde. Hmmm toch maar verder googelen dan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thmz159 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 09:57:
Kan iemand wat 'echte' foto's posten van de Samsung C650?
Ik wil 100hz en ultra clear panel maar ik weet niet of die 'kin' onder het logo mooi is. Deze is blijkbaar ook niet zo rood als op de foto's?

De C6000 vindt ik prachtig van design maar is wel 200 euro duurder en heeft last van clouding.
Spijtig genoeg hebben ze de C650 niet in het design van de C6000. Er is alleen een C654 en C653 serie maar die is nergens te koop (?)
De C654 is wel te koop maar beperkt. Laatst nog op zo'n site waar ze van die 1 dags aanbiedingen hebben (iBood). Daar heb je dus nu helaas niks meer aan maar bij BCC hebben ze hem ook in in ieder geval 32 en 46 inch. Verder is ie wel te bestellen bij de Mediamarkt vermoed ik. Je betaalt dan wel de volle mep omdat ie besteld wordt en hij weinig verkocht wordt. Alternatief is de C630 maar die heeft geen internetgebeuren en een iets andere paneel (ultra clear). Eventueel kun je voor internet gebruik maken van een Samsung blu-rayspeler die wel internet heeft of gewoon een laptop of zo er aan hangen, dan heb je tenminste echt internet en niet een paar sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 10:28:
[...]

De C654 is wel te koop maar beperkt. Laatst nog op zo'n site waar ze van die 1 dags aanbiedingen hebben (iBood). Daar heb je dus nu helaas niks meer aan maar bij BCC hebben ze hem ook in in ieder geval 32 en 46 inch. Verder is ie wel te bestellen bij de Mediamarkt vermoed ik. Je betaalt dan wel de volle mep omdat ie besteld wordt en hij weinig verkocht wordt. Alternatief is de C630 maar die heeft geen internetgebeuren en een iets andere paneel (ultra clear). Eventueel kun je voor internet gebruik maken van een Samsung blu-rayspeler die wel internet heeft of gewoon een laptop of zo er aan hangen, dan heb je tenminste echt internet en niet een paar sites.
Internet heb ik niet nodig, vooral dat Ultra Clear Panel leek me mooi. (In de winkel heb ik de C630 en C6000 vergeleken en de kleuren waren veel beter, ook zwart was dieper). De reflecties van het UCP boeien me niet want de zon schijnt nooit op het scherm.
Dus ofwel kies ik voor de 37C650 (600 euro) of de 37C6000 (830 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Samsung LE26c450 televisie aangesloten op mijn NAD C315BEE versterker om zo het geluid van mijn televisie te versterken. Hiervoor heb ik een HQ tulp kabeltje gebruikt die ik van mijn audio-out (wit/rood tulp) aansluit op de tuner-in (wit-rood tulp) op de versterker.
Geen geluid. Ook al aux + video geprobeerd.

Het lijkt me dat ik alles goed heb gedaan, maar ik krijg 0 geluid door de boxen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteravond ben ik de trotse bezitter van de UE40 C6740,

Nu heb ik alleen iets gedaan wat niet al te handig is....

Omdat ik problemen ondervond met de ps3, (LAG) ben ik maar eens op internet gaan speuren over hoe dit probleem op te lossen, gelukkig was dat al snel verholpen.

'Nu las ik, dat op de 46 C6700 de PVR-functie aan te zetten was.
Dus ik denk ik ga ook even via INFO - MENU - MUTE - Power, naar het instel menu...

So far so good, ware het niet dat ik een beetje aan het spelen was en zag dat er verschillende types voorbij kwamen...

Dat ik dus niet meer wist wat nu het type is wat ik heb...
Een Factory reset zorgt er helaas niet voor dat ik "terug spring" naar mijn eigen type....

Voorbeeld: als ik bij type 55A1UF0E neer zet dat geef tie in het menu weer dat ik de UE55C6700 heb, het modelnummer wilde ik aanpassen, maar dat gaat dus niet....

Nu is mijn vraag wie weet wat het juiste type is van de UE 40 C6740, want na deze factory reset werkt de digitenne kaart ook niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thmz159 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 10:43:
[...]

Internet heb ik niet nodig, vooral dat Ultra Clear Panel leek me mooi. (In de winkel heb ik de C630 en C6000 vergeleken en de kleuren waren veel beter, ook zwart was dieper). De reflecties van het UCP boeien me niet want de zon schijnt nooit op het scherm.
Dus ofwel kies ik voor de 37C650 (600 euro) of de 37C6000 (830 euro)
37 inch LCD (zonder LED) waren problemen mee (bromtoon bij audio). Weet niet of dat inmiddels verholpen is. Als je meer geld wilt uitgeven kun je gaan voor een LG met full led dynamic backlighting. Maar dan praat je gauw over 1200 euro en 42 inch.

Overigens heb ik de C650 en C630 ook eens naast elkaar zien staan. Zag eigenlijk qua look/reflecties (van het scherm zelf) geen verschil in de uitstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de instellingen die peppio erop heeft gezet even overgenomen, en het werkt weer....

Nu dus maar mooi van die settings afblijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
Heb je dan toevallig de 32inch versie van de c630 en c650 vergeleken? Die hebben namelijk hetzelfde paneel. Pas bij grotere modellen heeft de 650 een reflecterend ultra clear panel.
Persoonlijk vind ik het vrij vervelend, als de zon op de muur in je huiskamer in schijnt zie je de reflectie daarvan in de tv, dat licht is sterker dan het licht dat van de tv zelf komt waardoor je meer van je eigen muur ziet dan van je beeld. Bij veel laptops tegenwoordig is dat ook zo'n drama. Maar ik zal wel weer de enige zijn die over dat soort dingen valt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShittyOldMan schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 12:45:
Heb je dan toevallig de 32inch versie van de c630 en c650 vergeleken? Die hebben namelijk hetzelfde paneel. Pas bij grotere modellen heeft de 650 een reflecterend ultra clear panel.
Persoonlijk vind ik het vrij vervelend, als de zon op de muur in je huiskamer in schijnt zie je de reflectie daarvan in de tv, dat licht is sterker dan het licht dat van de tv zelf komt waardoor je meer van je eigen muur ziet dan van je beeld. Bij veel laptops tegenwoordig is dat ook zo'n drama. Maar ik zal wel weer de enige zijn die over dat soort dingen valt :)
Nee de 37 inch modellen van de C630 en C650 stonden naast elkaar. Ik zag echt geen verschil tussen beide toen ze uit stonden. De LED modellen van Samsung zijn duidelijk een ander verhaal: zeer veel reflectie als ze uit staan,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Peppio schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 22:05:
[...]

Hoi

ik heb dezelfde Transformers sample als jou gedownload en krijg dan de volgende melding; geen ondersteund bestandstype................ :(

Schiet mij maar lek.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
De 37c650 heeft inderdaad geen clear panel, vanaf de 40" ziet het er net zo uit als de LED. (ik dacht altijd vanaf 37", maar is dus vanaf 40")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShittyOldMan schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:53:
De 37c650 heeft inderdaad geen clear panel, vanaf de 40" ziet het er net zo uit als de LED. (ik dacht altijd vanaf 37", maar is dus vanaf 40")
Aha interessant. Wist ik niet. Ik vind dat ultraclear in combinatie met de grootte van het scherm te glanzend. Bij een laptop heb ik er niet echt problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 16:12:
[...]

Aha interessant. Wist ik niet. Ik vind dat ultraclear in combinatie met de grootte van het scherm te glanzend. Bij een laptop heb ik er niet echt problemen mee.
Ik bij een laptop meer als een TV. Een laptop zet je waar je wilt en als dat nu in de zon is zie je niets meer. Bij een TV blijft ie staan, en bij ons staat hij net naar het noorden en de zon kan er dus nooit op schijnen.

Ik ga morgen waarschijnlijk de 37C6000 bestellen :P De clouding ga ik denk ik toch niet zo hard merken en als het te erg is doe ik hem wel terug. Daarnaast is het design gewoon prachtig.

[ Voor 3% gewijzigd door Thmz159 op 14-08-2010 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
golfgti5 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:53:
[...]

Hoi

ik heb dezelfde Transformers sample als jou gedownload en krijg dan de volgende melding; geen ondersteund bestandstype................ :(

Schiet mij maar lek.....
Ook al geprobeerd met een paar files via een usb stick o.i.d? Ik las ergens dat het streamen weleens problemen gaf bij sommige mensen. Kun je in ieder geval met zekerheid zeggen dat het aan de tv ligt als het wel werkt via de usb stick. Anders snap ik er ook geen bal meer van hoor 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Tupel op 14-08-2010 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe het komt dat mijn 32c650 mijn nieuwe externe harde schijf niet herkent? Heb net een WD My Book van 1TB aangeschaft en hij wil maar niet herkent worden door de tv :(

Hij is NTFS geformatteerd maar dat is mijn andere externe schijf ook die wel herkent word...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
WD heeft tegenwoordig een verschrikkelijke firmware ingebouwd waarbij er een virtuele CD wordt geladen bij het aansluiten van de schijf. Voorheen stonden er gewoon wat drivers en software op de schijf zelf, nu is dat een virtuele CD (en extra stationsletter in windows). Hierdoor werkt de schijf bij veel mensen ook niet op harddisk recorders of als externe boot schijf, etc. Grote kans dat het daar aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Peppio schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 17:17:
[...]

Ook al geprobeerd met een paar files via een usb stick o.i.d? Ik las ergens dat het streamen weleens problemen gaf bij sommige mensen. Kun je in ieder geval met zekerheid zeggen dat het aan de tv ligt als het wel werkt via de usb stick. Anders snap ik er ook geen bal meer van hoor 8)7
Peppio,

ik heb Transformers op een USB stick gezet en die speelt hij wel af........ligt dus niet aan mijn tv, vreemd.
Nog suggestie's waarin ik het dan wel kan zoeken?
Misschien in de codec's van de computer zelf??

wat anders, als ik die Transformers kijk kan ik niet via Menu het beeld/kleur etc bijstellen, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShittyOldMan schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:46:
WD heeft tegenwoordig een verschrikkelijke firmware ingebouwd waarbij er een virtuele CD wordt geladen bij het aansluiten van de schijf. Voorheen stonden er gewoon wat drivers en software op de schijf zelf, nu is dat een virtuele CD (en extra stationsletter in windows). Hierdoor werkt de schijf bij veel mensen ook niet op harddisk recorders of als externe boot schijf, etc. Grote kans dat het daar aan ligt.
Is hier toevallig een oplossing voor of heb ik een gigantische miskoop gedaan :(?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
Voor een aantal modellen is een firmware fix die er voor zorgt dat de virtuele cd niet wordt gezien (zie WD site/forum). Of dat hiervoor ook de oplossing is weet ik niet. Heel jammer, het waren altijd perfecte schijven. Als je nog kunt ruilen zou ik dat zeker doen, anders firmware proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShittyOldMan schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 19:02:
Voor een aantal modellen is een firmware fix die er voor zorgt dat de virtuele cd niet wordt gezien (zie WD site/forum). Of dat hiervoor ook de oplossing is weet ik niet. Heel jammer, het waren altijd perfecte schijven. Als je nog kunt ruilen zou ik dat zeker doen, anders firmware proberen.
Heb tweedehands aangeschaft via forum waar ik veel zit, wist dit dus niet van te voren kan verkoper ook niks aan doen. Echter zie ik nergens die VCD staan als ik hem aansluit op pc? erg apart...

misschien toch die firmware update doen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShittyOldMan schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 19:02:
Je kunt die hele virtuele cd wel verwijderen of uitzetten met de speciale WD software. Of gewoon formateren, dan is de hele WD HDD leeg. Sowieso is formateren niet onverstandig want vermoedelijk is ie FAT32 ingedeeld en dat is sowieso niet handig ivm maximale bestandsgrootte van 4GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
Als het een tweedehands is is het wellicht een ouder model en heeft het niet die smartware. Check de WD site over hoe en wat. Smartware is inderdaad wel uit te zetten/verbergen met de software, maar dat werkt dan voor een pc/mac, voor andere apparaten kan het bij het aansluiten al misgaan. Zie ook het WD forum, staat er vol mee.

Verder heb ik de knoop doorgehakt en ga ik voor een le32c630 (slaapkamer size). Online via BCC, dan kan ik het binnen 2 weken terugsturen zonder opgaaf van reden mocht het me niet bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

om 1 of andere reden werkt het nu zonder dat ik iets heb gedaan, duurt wel hele tijd voor hij herkent wordt door de tv, hoe dan ook ben ik een blij man :) was even bang dat ik steeds van me 1TB schijf naar me oude 250gb schijf moest gaan overmaken als ik iets wilde kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
Verwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 19:45:
[...]

Goed te horen! Dus bij jou kun je foutloos blu-ray afspelen zonder ook maar iets wat lijkt op nep/soap opera qua beweging en/of kleuren? Heb je dan ' motion plus' uit?
Is dit een specifiek probleem bij blu-ray? Want die heb ik niet. Maar ik heb de film mode uit staan en dan blur op 9 en judder op 1, en dan zijn pan scènes van dvd's echt soepel. Ik speel dvd's via Xbox en component in, 1280x720 geupscaled door de Xbox.

Ik ben ook nog bezig geweest met de optical output van de tv. Dolby of Dts via hdmi kun je alleen als PCM uitsturen, dat is niet te wijzigen. Het geluid van een gestreamde mkv heb ik nog niet getest, want de tv wil die mkv niet afspelen via dlna, overigens wel via USB. Maar daar hebben dus meer mensen last van, ik streaming vanaf een Netgear Stora in dit geval.

[ Voor 25% gewijzigd door lexi op 15-08-2010 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 21:30
lexi schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 09:00:
[...]

Ik ben ook nog bezig geweest met de optical output van de tv. Dolby of Dts via hdmi kun je alleen als PCM uitsturen, dat is niet te wijzigen. Het geluid van een gestreamde mkv heb ik nog niet getest, want de tv wil die mkv niet afspelen via dlna, overigens wel via USB. Maar daar hebben dus meer mensen last van, ik streaming vanaf een Netgear Stora in dit geval.
Op mijn LE40C650 stream ik regelmatig mkv's vanaf mijn computer (via netwerkkabel aangesloten), en kan ik gewoon voor DTS kiezen.
Overigens klopt dat ook, want in de handleiding staat het volgende over de optical out:
✎DIGITAL AUDIO OUT (OPTICAL)
xx When a digital audio system is connected to the DIGITAL AUDIO OUT (OPTICAL) jack, decrease the volume of both the TV and the system.
xx 5.1 CH (channel) audio is available when the TV is connected to an external device supporting 5.1 CH.
xx When the receiver (home theatre) is set to on, you can hear sound output from the TV’s optical jack. When the TV is receiving a DTV signal, the TV will send 5.1 CH sound to the home theatre receiver. When the source is a digital component such as a DVD / Blu-ray player / cable box / STB (Set-Top-Box) satellite receiver and is connected to the TV via HDMI, only 2 CH audio will be heard from the home theatre receiver. If you want to hear 5.1 CH audio, connect the digital audio out jack from your DVD / Blu-ray player / cable box / STB satellite receiver directly to an amplifier or home theatre.
Als je geluid wilt afspelen vanaf een videobron die via HDMI is aangesloten, krijg je dus alleen stereo-geluid over de optical out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
  • Laatst online: 07-10 17:49
golfgti5 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:50:
[...]

Peppio,

ik heb Transformers op een USB stick gezet en die speelt hij wel af........ligt dus niet aan mijn tv, vreemd.

wat anders, als ik die Transformers kijk kan ik niet via Menu het beeld/kleur etc bijstellen, klopt dat?
Ik heb niet het hele verhaal gevolgd dus wellicht totaal overbodig maar heb je bij de optie delen de server bijgewerkt zodat alle bestanden ook zichtbaar zijn?

Ik had ook dat share manager ze wel zag maar niet afspeelde, gewijzigde status inst. onder delen deed de trick zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
golfgti5 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:50:
[...]

Peppio,

Via de knop "Tools" kun je de gewenste instellingen wijzigen, dus niet via menu.

Verder is wat ScooBY_DoO aangeeft heel juist, maar ik neem aan dat je die stap wel hebt gedaan. Doe je het streamen gewoon vanaf een computer via een router? Of vanaf een NAS o.i.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Peppio schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 15:48:
[...]

Via de knop "Tools" kun je de gewenste instellingen wijzigen, dus niet via menu.

Verder is wat ScooBY_DoO aangeeft heel juist, maar ik neem aan dat je die stap wel hebt gedaan. Doe je het streamen gewoon vanaf een computer via een router? Of vanaf een NAS o.i.d?
Uiteraard heb ik dat ook gedaan, toch bedankt.

In het andere Samsung draadje las ik dat streamen vanaf de pc via de router (wat jij dus aangeef) niet met een .mkv file gaat lukken.......afspelen via een HDD of externe media speler werkt wel;

Dima_2005 in "[LCD TV] Samsung C7700, C8700 en C9000 S..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Peppio schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 15:48:
[...]

Beetje jammer alleen dat je via het Tools menu niet alle instellingen kan veranderen. De audio delay bijvoorbeeld kan je niet instellen kwam ik achter, 1 druk op de Menu knop en m'n tv ging vanzelf terug naar de televisiestand en ik moest de film opnieuw starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
Wekko306 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 17:56:
[...]

Beetje jammer alleen dat je via het Tools menu niet alle instellingen kan veranderen. De audio delay bijvoorbeeld kan je niet instellen kwam ik achter, 1 druk op de Menu knop en m'n tv ging vanzelf terug naar de televisiestand en ik moest de film opnieuw starten.
Dat heb ik ook gemerkt ja. Erg vervelend. Ik hoop dat er het één en ander nog wordt aangepast middels firmware in de toekomst.
golfgti5 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 17:55:
[...]

Uiteraard heb ik dat ook gedaan, toch bedankt.

In het andere Samsung draadje las ik dat streamen vanaf de pc via de router (wat jij dus aangeef) niet met een .mkv file gaat lukken.......afspelen via een HDD of externe media speler werkt wel;

Dima_2005 in "[LCD TV] Samsung C7700, C8700 en C9000 S..."
Ik stream gewoon via een router zonder problemen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Weet iemand trouwens hoe je in een .mkv bestand kunt kiezen tussen verschillende audio bestanden? Ik heb hier een film als .mkv waarin zowel Duitse als Engelse taal zit, en standaard speelt de tv hem met het Duitse geluid af. Ik kan alleen niet vinden of en hoe ik dan voor de Engelse taal kan kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Niet.

Je kan het mkv bestand eenvoudig demuxen en de overbodige audio eruit gooien.

De mogelijkheden om bestanden af te spelen zijn vrij beperkt, wil je meer ondersteuning dan zal je een mediaplayer moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Wekko306 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 18:29:
Weet iemand trouwens hoe je in een .mkv bestand kunt kiezen tussen verschillende audio bestanden? Ik heb hier een film als .mkv waarin zowel Duitse als Engelse taal zit, en standaard speelt de tv hem met het Duitse geluid af. Ik kan alleen niet vinden of en hoe ik dan voor de Engelse taal kan kiezen.
Op mijn B650 kun je dat niet kiezen. Hij pakt stream 1 als eerste. Best jammer. Ze kunnen best meer uit het mediaspeler gedeelte halen als ze willen bij samsung. Ze hebben veel opties, die tv's, maar de afwerking is het weer NET niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezemveger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:22
Beste mensen,

Ik heb dit hele topic doorgespit opzoek naar het antwoord op mijn vraag, maar ikkan het niet vinden..
Ik ben van plan om de LE40C650 te kopen, nu zag ik bij plasma discounter dat iemand beweerd, dat hij de 1080P functie van de PS3 niet ondersteund... Is dat echt zo? Klinkt niet echt tof..

Ik hoop dat die persoon ongelijk heeft, dus ik hoop dat iemand dat mij kan vertellen hoe het nou zit
http://www.plasma-discoun...g-le40c650-art-116030.htm

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heist
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-11-2011
Bezemveger schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 21:07:
Beste mensen,

Ik heb dit hele topic doorgespit opzoek naar het antwoord op mijn vraag, maar ikkan het niet vinden..
Ik ben van plan om de LE40C650 te kopen, nu zag ik bij plasma discounter dat iemand beweerd, dat hij de 1080P functie van de PS3 niet ondersteund... Is dat echt zo? Klinkt niet echt tof..

Ik hoop dat die persoon ongelijk heeft, dus ik hoop dat iemand dat mij kan vertellen hoe het nou zit

Bvd
Bij de le46c750 werkt het .......Dit toestel is een echt aanrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
Bezemveger schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 21:07:
Beste mensen,

Bvd
Ik vermoed dat het op diverse fora wel vol had gestaan als dit inderdaad niet zou werken. Het lijkt mij eerder dat deze persoon een foutje heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Ik loop de laatste tijd wat vaker tegen een probleem aan wat ik door te Googlen nog niet ergens anders ben tegengekomen. Misschien dat iemand hier daar wat informatie over heeft of ervaring mee heeft.

Het probleem is dat ik de laatste tijd wel eens gedownloade tv series (gewoon x264) heb die zonder geluid worden afgespeeld door de interne mediaspeler (LE40B650). Het spul is gewoon setup met PC Share Manager en hij geeft geen errors (zoals bij DTS), maar speelt gewoon de video af zonder geluid.

Op de PC kan ik het met bijv VLC wel gewoon met geluid kijken.

Is er iemand hier ook al tegen aan gelopen of iets dergelijks?

Ik vind trouwens het overstappen naar PS3 Media Server geen optie, omdat ik daar niet mee kan seeken :)

[ Voor 7% gewijzigd door SidewalkSuper op 16-08-2010 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

SidewalkSuper schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 12:18:
Is er iemand hier ook al tegen aan gelopen of iets dergelijks?
Ja dat komt dan doordat de audio codec niet ondersteund wordt door de samsung.
Ik geloof dat het in mijn geval een trueHD audiostream betrof.

De samsung tv pakt gewoon de eerste audiostream. Zitten er meerdere in, dan moet je die eerste stream welke die niet pakt eruit gooien. Is er maar een stream dan zet je hem om naar bijvoorbeeld ac3.

[ Voor 25% gewijzigd door job op 16-08-2010 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Nu online
Maar het klopt dus dat hij bij een TrueHD audiostream geen error geeft?
Bij DTS geeft hij me namelijk gewoon een error "deze audiostream wordt niet ondersteund".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Ik geloof dat het een truehd stream betrof, weet het niet zeker meer. Wellicht was het een andere codec.
Maakt ook weinig uit, als het niet werkt werkt het niet.

Mediaplayers in tv's stellen gewoon geen ruk voor.
4 opties om daar mee om te gaan:
- gewoon gebruiken en regelmatig streams verwijderen/srts extracten/hercoderen/omzetten omdat het anders niet werkt.
- een mediaserver gebruiken welke de boel voor je omzet (ps3 media player bijvoorbeeld), maar dat heeft weer andere nadelen.
- koop een goede externe mediaplayer, en ja dat mag best een euro of 300 kosten.
- of films die niet werken weer van je pc afmikken.

[ Voor 13% gewijzigd door job op 16-08-2010 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Nu online
Ik heb nu net even met MKV Audioconverter gekeken welke streams erin zaten, maar er zit maar gewoon 1 audiostream in die het gewoon zou moeten doen.
Audio Track #1:
Format: Dolby Digital 5.1
Language: eng

Ik heb op het moment nog niet zo'n probleem ermee, dan kijk ik hem wel ff op de pc ofzo. Maar als het in de toekomst bij alle series gebeurd is het wel irritant en moet ik idd omkijken naar een htpc optie.
Ik heb geen zin in die externe voorgebouwde mediaspelers die vaak halfbakken zijn in een of meerdere opzichten.

Het probleem is wel dat er geen andere versie van deze serie te downloaden is/was, tenzij ik het in xvid ga kijken (mindere kwaliteit).

Het zou trouwens best dit probleem kunnen zijn en dan gaat het dus om een bug in de firmware en dan moeten meer mensen er last van hebben.
http://forums.cnet.com/5208-13973_102-0.html?threadID=405945

Ik kreeg het voor het eerst met de x264 versie van de serie Hung, seizoen 2, aflevering 5 (voor mensen die het ook ff willen testen :))

[ Voor 20% gewijzigd door SidewalkSuper op 16-08-2010 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook even een vraagje over Samsung LCD's. Op dit moment wil ik een nieuwe LCD kopen en ik twijfel tussen een aantal Samsungmodellen. Het leek mij dus wel aardig om de harde specs even naast elkaar te leggen. Maar ik kan NERGENS relevante specs zoals contract ratio, response time, helderheid vinden. Zelfs niet op de website van samsung. Waarom geven zij dit soort gegevens niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Laatst online: 13:01

Harrie

NederVlaming

Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 17:58:
Ik heb ook even een vraagje over Samsung LCD's. Op dit moment wil ik een nieuwe LCD kopen en ik twijfel tussen een aantal Samsungmodellen. Het leek mij dus wel aardig om de harde specs even naast elkaar te leggen. Maar ik kan NERGENS relevante specs zoals contract ratio, response time, helderheid vinden. Zelfs niet op de website van samsung. Waarom geven zij dit soort gegevens niet?
Weliswaar van de US site, maar misschien toch nuttig:
http://www.samsung.com/us...ndex.idx?pagetype=subtype

Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/us/p2images/consumer/TV_LCD_series_all.jpg

Op de NL site staat dezelfde tabel, maar zonder contrast waarden :?

http://www.samsung.com/nl...x.idx?pagetype=subtype_p2

Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/be/p2images/consumer/TV_LCD_series_all.jpg

Edit, op de NL site stond het ook, maar zonder de contrast waarden....

[ Voor 47% gewijzigd door Harrie op 16-08-2010 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je bericht! Nu heb ik iig wat contrastratio's erbij, maar ik kom er nog niet helemaal uit. Wat is volgens jullie de beste en 1 na beste keuze?

LE32C550
LE32C630
LE32C654
LE32C530

of is deze LED nog wat: UE32C5100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ik zou ze echt gewoon in de winkel gaan bekijken als ik jou was. Die specs zeggen gewoon niks over de beeldkwaliteit. Zometeen zie jij het verschil niet tussen de 550 en 650, maar kost de 650 je wel 100 euro meer (bijvoorbeeld) omdat hij "op papier" beter is.

Je eigen ogen houden je echt niet voor de gek, dus (zolang je 1 techniek kiest, lcd of plasma) het is gewoon het beste om verschillende type lcd tv's in de winkel te gaan bekijken en met de instellingen gaat spelen. Kijken wat er op speelt en welke kabels e.d..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 18:58:
Bedankt voor je bericht! Nu heb ik iig wat contrastratio's erbij, maar ik kom er nog niet helemaal uit. Wat is volgens jullie de beste en 1 na beste keuze?

LE32C550
LE32C630
LE32C654
LE32C530

of is deze LED nog wat: UE32C5100
Als je 100 Hz niet belangrijk vindt kunnen de 630 en 654 afvallen. De 654 zul je overigens vrijwel nergens aantreffen (alleen bij BCC) maar is afgezien van de kleur bezel identiek aan de C650 die je wel op veel plekken ziet. De C530 (in NL mogelijk gelijk aan de C550) is erg goed getest voor gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degenen die het ' soap opera effect' ook vreselijk vinden een aardig nieuwsberichtje: http://hdguru.com/a-solut...d-soap-opera-effect/2119/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin Chung
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:02
Ik ben vandaag ook langs geweest bij de BBC om te gaan kijken naar de nieuwe TV's. Ik heb niet gespeeld met de instellingen dus kan niets zeggen over de pure beeldkwaliteit maar wat ik wel kan zeggen is dat ze, althans bij die vestiging, alleen de C654 kunnen leveren in 40".

En het design van de C654 is heel verschillend van die van de C650. Want bij de C650 zit er onder het Samsung logo nog een extra stukje bezel, iets wat Samsung mooi vindt maar wat de meeste mensen, waaronder ik, verafschuwen.

Afbeeldingslocatie: http://www.ibood.com/img/big_pictures/10/samsung_le40c654m1k_600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heist
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-11-2011
Ik zou eens serieus kijken naar de c750

Mooi strak design, veel mooie opties, 3d, pvr, 200 hz, allshare, enz

en bovenal een supersuperstrak beeld.

prijs /kwaliteit echt een topper

Ik heb hem goed kunnen vergelijken met een led uec6700 en moet zeggen dat de c750 een mooier beeld heeft. dit is echter persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heist schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 00:50:
Ik zou eens serieus kijken naar de c750

Mooi strak design, veel mooie opties, 3d, pvr, 200 hz, allshare, enz

en bovenal een supersuperstrak beeld.

prijs /kwaliteit echt een topper

Ik heb hem goed kunnen vergelijken met een led uec6700 en moet zeggen dat de c750 een mooier beeld heeft. dit is echter persoonlijk.
De edge led modellen van Samsung zijn aanzienlijk minder goed dan sommige leds van andere merken en ook veel minder goed dan de ccfl modellen van Samsung.
Bovendien hebben de led lcd's van Samsung dat vreselijke auto-dimming dat niet uitgezet kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:36:
[...]

De edge led modellen van Samsung zijn aanzienlijk minder goed dan sommige leds van andere merken en ook veel minder goed dan de ccfl modellen van Samsung.
Bovendien hebben de led lcd's van Samsung dat vreselijke auto-dimming dat niet uitgezet kan worden.
Welke modellen zou jij dan aanraden? En zijn dit ook vergelijkbaar geprijse modellen (anders is het natuurlijk appels met peren vergelijken)?

Of anders, als ik voor 700 à 800 euro de beste LED televisie wil kopen die er is met een minimale grootte van 37", dan kan ik bij Samsung de C5100 krijgen voor 700 euro of de C6000 voor 838 euro. Zijn er dan andere merken LED televisies die beter zijn, met zelfde schermgrootte en binnen dit budget?

EDIT: NB: Zijn er nog meer mensen die het jammer/vreemd vinden dat de tweakers pricewatch wel onderscheiding heeft tussen LCD en Plasma maar niet tussen gewone LCD en LED-LCD? Ik kan me voorstellen dat niet elke catagorie apart moet worden gezet, maar ook dat er wel degelijk een hoop mensen graag een LED-LCD willen omdat deze zoveel platter zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Valorian op 17-08-2010 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
Valorian schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:47:
[...]
Welke modellen zou jij dan aanraden? En zijn dit ook vergelijkbaar geprijse modellen (anders is het natuurlijk appels met peren vergelijken)?

EDIT: NB: Zijn er nog meer mensen die het jammer/vreemd vinden dat de tweakers pricewatch wel onderscheiding heeft tussen LCD en Plasma maar niet tussen gewone LCD en LED-LCD? Ik kan me voorstellen dat niet elke catagorie apart moet worden gezet, maar ook dat er wel degelijk een hoop mensen graag een LED-LCD willen omdat deze zoveel platter zijn.
Je kan met de Pricewatch wel sorteren op LED-Backlight en LCD. (Je moet op 'Toon alle filters' drukken en dan bij Backlight 'edge-lit' en 'full-led' aanvinken.

Als alternatieve modellen kan je de Sharp serie nemen (LE600 of als je 100Hz nodig hebt LE700 of LE705)
Deze hebben LED's direct achter het scherm en hebben dus (bijna) geen last van clouding.
Ook de Philips 5605 reeks (Full Led, dus leds achter het scherm) nemen maar daar zijn de reviews niet al te positief van, ook de 7605 (edge-led) is niet echt positief.

Daarnaast heb je dan nog de LE5300 en LE5500 van LG, deze zijn Edge-led. De LE5500 heeft Local dimming met 16 zones. Maar hierdoor kan je soms rare clouding krijgen. (licht wordt ongelijk verdeeld). Volgens CNET was de beeldkwaliteit niet echt super.
De LG LE8500 is wel een topper maar boven je budget (1300 voor 42") met Localdimming met 256 zones (dacht ik) dus perfecte zwartwaarden.

Verder begrijp ik niet wat iedereen tegen de C6000 LED's van Samsung heeft? Ik heb ze in de winkel bekeken en ik vond ze echt prachtig. Ook de clouding vond ik de clouding zeer goed meevallen. (hangt ook af van hoe je zal kijken, als je in een totaal donkere ruimte zal kijken zie je het harder dan dat er nog wat lampen aan staan) En ze zijn zo mooi plat om aan de muur te hangen.

[ Voor 5% gewijzigd door Thmz159 op 17-08-2010 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Gisteren bij correct de 46c9000 gezien, erg fraai, alhoewel ik de zilveren rand op mijn 46c8700 mooier vind.
Wel gaaf dat hij maar 9mm dik is.......maar 4999,- euro.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valorian schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:47:
[...]

Of anders, als ik voor 700 à 800 euro de beste LED televisie wil kopen die er is met een minimale grootte van 37", dan kan ik bij Samsung de C5100 krijgen voor 700 euro of de C6000 voor 838 euro. Zijn er dan andere merken LED televisies die beter zijn, met zelfde schermgrootte en binnen dit budget?

SONY EX700? Die heb ik wel ergens gezien voor in de 800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
  • Laatst online: 05-10 12:29
Heeft iemand enig idee of je op de Samsung LE40B650 een IR-zender/ontvanger voor shutter glasses aan kunt sluiten? Het lijkt mij toch dat deze TV (100Hz) dit technisch gezien moet kunnen op 50Hz per oog om zo een poor mans 3D te krijgen?

Kan hier niets over vinden verder...

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR.V
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 05-10 19:25
Ik heb de Samsung LE32C650 op het oog . Ik wil deze voornamelijk gebruiken voor m'n Xbox 360 ,maar ik heb gehoord dat die input lag heeft. Weet iemand of het klopt en zoja of het erg storend is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ximo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 16:44
Even een vraagje over de PVR functie van de LE40C750 i.v.m. de C+ module van Ziggo...
Kan je hiermee ook live tv terugspoelen? En wordt het bufferen automatisch gestart of moet je daarvoor eerst op een knop drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
DR.V schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 19:13:
Ik heb de Samsung LE32C650 op het oog . Ik wil deze voornamelijk gebruiken voor m'n Xbox 360 ,maar ik heb gehoord dat die input lag heeft. Weet iemand of het klopt en zoja of het erg storend is?
Ik heb de 40inch versie en hij heeft wel wat input-lag ja. Wanneer ik de game mode aanzet merk ik daar trouwens niks meer van, maar de 'beeldverbeteraars' staan dan dus wel op uit. Ik game er regelmatig op (Red Dead Redemption, Forza ed) en heb er absoluut geen spijt van. Moet eerlijk zeggen dat ik tegenwoordig de game mode niet eens meer aan heb, denk dat ik al gewend ben aan de input-lag. Storend vind ik het dus niet maar het is denk ik nogal persoonlijk of je het vervelend vindt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Ximo schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 19:24:
Even een vraagje over de PVR functie van de LE40C750 i.v.m. de C+ module van Ziggo...
Kan je hiermee ook live tv terugspoelen? En wordt het bufferen automatisch gestart of moet je daarvoor eerst op een knop drukken?
Als je de "timeshift" mode op automatisch zet kan je terugspoelen. Deze zal dan altijd het kanaal opnemen wat je aan het bekijken bent. Als hij op handmatig staat dan moet je zelf eerst een knop indrukken voordat hij gaat opnemen.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vragen over pvr op de Samsung UE32C6800:

Als ik er een usb HD (WD 1.5TByte) op aansluit wil de tv hem formatteren. OK. Ik kan dan opnemen en weer afspelen maar dan begint het:

1 - De PC herkent de HD niet meer als je hem op de PC aansluit als een HD dus ik kan er ook niets extra's opzetten om af te spelen. Als je de HD op de PC formatteert wil de TV hem weer formatteren.

2 - Als je via de EPG een programma selecteert neemt hij ook precies die periode op, je kunt hem niet 5 minuten eerder later beginnen en bv een kwartiertje later laten eindigen.

3 - Als je de Timeshift mode gebruikt en je zapt naar een ander kanaal ben je alles daarvoor kwijt (bij een gewone HD recorder blijft dat wel bewaard).

4 - Als je de Timeshift mode gebruikt kun je wel terug maar niet met terugwerkende kracht opnemen (zoals bij een gewone HD recorder wel kan).

Heeft iemand dezelfde ervaringen of wellicht oplossingen?

Met vriendelijke groet,
Ikzoekmelens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR.V
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 05-10 19:25
Wekko306 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 19:44:
[...]

Ik heb de 40inch versie en hij heeft wel wat input-lag ja. Wanneer ik de game mode aanzet merk ik daar trouwens niks meer van, maar de 'beeldverbeteraars' staan dan dus wel op uit. Ik game er regelmatig op (Red Dead Redemption, Forza ed) en heb er absoluut geen spijt van. Moet eerlijk zeggen dat ik tegenwoordig de game mode niet eens meer aan heb, denk dat ik al gewend ben aan de input-lag. Storend vind ik het dus niet maar het is denk ik nogal persoonlijk of je het vervelend vindt of niet.
Bedankt voor je reactie . Maar is het erg merkbaar voor als je het niet gewend bent? Zou je er dus onder lijden is een snelle FPS zoals MW2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-10 18:05
Even een vraagje over een Samsung LE37B650.
Weet iemand wat de laatste firmware versie is?

Als ik op de website van Samsung ga zoeken naar downloads voor de LE37B650 wordt deze 2x gevonden. De 1e pagina verwijst naar een LE37B650 met als laatste Firmware 2007.1:
http://www.samsung.com/nl...0&model_cd=&menu=download

De 2e pagina zegt dat de laatste Firmware versie 3000.2 is:
http://www.samsung.com/nl...0&model_cd=&menu=download

Ik weet niet of er meerdere modellen zijn van de LE37B650?"Zo ja, ik heb het CI+ geschike model, maar hoe vindt ik dat terug op de Samsung website :?

[ Voor 36% gewijzigd door Flappie op 17-08-2010 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Laatst online: 13:14

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Ik heb een LE32B650 en zat met dezelfde vraag, Flappie - beide dus op een USB gezet en de TV wilde alleen iets met de 2007.1 versie, de 3000.2 versie werd niet gevonden. Ik vermoed dan ook dat jij dezelfde 2007.1 versie zult moeten hebben.
Later bleek mij dat de juiste versie in de tv staat, daar geeft hij aan wat de filename is (T-CHLCIPDEUC of iets anders) bij het firmware update menu.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:03
De firmware met CIP in de naam is voor de CI+ toestellen.
Pagina: 1 ... 28 ... 75 Laatste