Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 12:43:
Mijn zoon heeft aan onze splinter nieuwe Samsung UE46C6700USXXN gezeten en heeft met een of andere optie (info-menu-mute-power) er proberen een ander model er van te maken. Nu is dat niet gelukt maar hij heeft wel het type nummer verandert zonder op te schrijven wat het was. #$%&@
Mijn vraag of iemand die dezelfde TV heeft even kan kijken wat dit typenummer hoort te zijn hij staat nu op 46L1UF0C maar mijn zoon weet niet meer of dat eerst ook zo was.
Alvast vriendelijk bedankt als iemand mij kan helpen.
Misschien dat je
hier wat aan hebt? Ik heb zelf de UE40C6700, dus misschien dat de type waarde 46 ipv 40 heeft bij jou.
Zelf heb ik een wat oudere home cinema set die met tulp en svideo werkt. Deze heb ik aangesloten aan een scart welke een knop heeft om tussen IN en OUT signaal te kiezen. Dit werk goed! Dus ik kan kiezen tussen signaal vanaf mijn tv naar mijn home cinema set en als ik een dvdtje kijk dan kan het dus ook andersom.
ScooBY_DoO schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 21:44:
[...]
Even een kickje..... iemand?
Aanvullende vraag:
Er staat in de manual expliciet omschreven dat het te lang kijken naar 4:3 het scherm in kan branden en dat dit niet onder garantie valt.
Nu zijn er sommige uitzendingen die wel in 4:3 worden uitgezonden (met name oudere series en sommige uitzendingen op de publieke omroep) en met de instellingen is dit ook niet op full-screen in te stellen

Auto-breed en 16:9 en zoom maakt allemaal niet uit, hebben meer mensen daar last van?
Is dit een specifiek samsung probleem of komt dit door de CI+?
Vorige tv i.c.m. humax decoder had hier nooit enig probleem mee.
Ik heb precies hetzelfde gemerkt met mijn tv. Sowieso wil je echt niet dat dit beeld wordt uitgetrokken naar 16:9 omdat je dan hele brede mensen krijgt, maar dit valt inderdaad ook niet in te stellen heb ik gemerkt. Ik kan me eigenlijk niet zo goed voorstellen dat het beeld in gaat branden, omdat het geen stil leven is zeg maar. Wel vreemd dat dat zo specifiek in de handleiding staat, maar ik ga me er maar geen zorgen over maken denk ik.
Valorian schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 15:58:
Thanks @Mute.
NB: Via die USB ingang kan ik dus vanalles afspelen, zowel MKV als Avi's, etc? Dat maakt de beslissing voor dit merk wel wat makkelijker. Ik had voor mijzelf al een paar honderd euro ingepland voor een Popcorn hour of iets dergelijks, maar daar zie ik eigenlijk de meerwaarde niet meer zo van in op het moment dat ik ook gewoon een externa HD aan de tv kan hangen...
Hoe zijn jullie ervaringen met het afspelen van filmmateriaal op die manier? Onverdeeld positief of zijn er ook minpunten, slechte ervaringen, etc. die er voor zorgen dat je toch bij een aparte mediaplayer blijft? En kan ik ook ondertitelingbestanden laten afspelen?
Mijn ervaring is dat het gewoon goed werkt. Ondertiteling is niet te kiezen, dus deze rip ik eigenlijk altijd. Bij mkv's is dit heel makkelijk en je zet dan gewoon het *.srt bestand met dezelfde naam als de *.mkv in de map en dan werkt het wel. Wat gebruikers gemak betreft vind ik dat er nog wel het nodige verbeterd kan worden aan de GUI. Ik deel trouwens alles via het netwerk en dat is echt een fluitje van een cent met Samsung PC Share Manager.
Zelf wil ik nog wel een losse media speler, al mag dit nu iets langer duren

Deze spelen namelijk ook ISO's af en Blu-Ray incl. menu en dat ondersteund mijn Samsung niet helaas. M2ts wordt ook niet ondersteund dus deze moet ik nu elke keer omzetten naar bijvoorbeeld mkv en de ondertitels ook aardig bewerken.
[
Voor 21% gewijzigd door
Tupel op 10-08-2010 12:45
]
I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.