Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 15:26:
ik heb met de ue46c6000 het probleem dat het beeld tijdens een film nog wel eens een frame overslaat (zo lijkt het) op 100Hz. Dat gebeurd om de 10/20 seconden ofzo. Meer mensen die dat probleem ook hebben?
Op http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1273593474 staat o.a.

The 100/120 Hz system creates some artifacts but the pseudo-look can be reduced a lot. For Blu-Ray content you should turn it off in order to keep the 1080p24 format that is supported correctly.

Je kunt bij HD blu-ray films dus het beste 'motion plus' geheel uitzetten. Treedt het effect ook op bij niet HD films (DVD)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallie73
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-01-2021
Nou mijn mailtje naar Samsung is beantwoordt (snel) alleen ik heb er weinig aan.

Mijn vraag:
Ik sta op het punt de LE40C650 te kopen.
Op de site van ziggo staat dat de LE40C650WXXN gecertificeerd is. Het adres waar ik de tv wil kopen, verkoopt echter de LE40C650WXXH. Nu zag ik bij de laatste firmware update de tekst To add requirement of ziggo certification (netherlands). Betekent dit dat de CI+ module nu ook in de andere serienummers werkt ?

Antwoord van Samsung:
Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw Samsung LE40C650L1W.
U kunt de ci plus en de cam module daar ook voor gebruiken. Zolang hij
op de site staat vermeld en gecetificeerd is.

Hier kan ik dus ook niets mee. Ik dacht dat uit mijn vraag toch wel duidelijk was dat de WXXH niet bij de gecertificeerde toestellen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scallie73 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 18:25:
Nou mijn mailtje naar Samsung is beantwoordt (snel) alleen ik heb er weinig aan.

Mijn vraag:
Ik sta op het punt de LE40C650 te kopen.
Op de site van ziggo staat dat de LE40C650WXXN gecertificeerd is. Het adres waar ik de tv wil kopen, verkoopt echter de LE40C650WXXH. Nu zag ik bij de laatste firmware update de tekst To add requirement of ziggo certification (netherlands). Betekent dit dat de CI+ module nu ook in de andere serienummers werkt ?

Antwoord van Samsung:
Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw Samsung LE40C650L1W.
U kunt de ci plus en de cam module daar ook voor gebruiken. Zolang hij
op de site staat vermeld en gecetificeerd is.

Hier kan ik dus ook niets mee. Ik dacht dat uit mijn vraag toch wel duidelijk was dat de WXXH niet bij de gecertificeerde toestellen staat.
Zolang dezelfde firmware wordt gebruikt zou het vreemd zijn dat het ene toestelnummer dan wel Ziggo slikt en de andere niet. Kan me ook niet voorstellen dat die toestellen hardwarematig nu verschillen van elkaar. Zou veel te duur worden qua produktie. Er zijn mogelijk alleen hardwarematige verschillen voor zover tv systemen in landen van elkaar verschillen. Engelse en Noord Amerikaanse modellen wijken daarom wel eens af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• numlocknumlock
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-11-2024
Zit zelf ook met een soortgelijk probleem.Televisie aanduiding is Samsung 32C6700USXZG.Bij Ziggo certificering komt alleen de codering Samsung 32C6700USXXN voor.Het lijkt erop dat het om een Duits type toestel gaat.De webshop geeft echter ook de codering met USXXN aan het eind maar levert dus USXZG.Ben benieuwd of dit geen probleem zal zijn met de werking bij Ziggo met de CI+ module.Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 18:23:
[...]

The 100/120 Hz system creates some artifacts but the pseudo-look can be reduced a lot. For Blu-Ray content you should turn it off in order to keep the 1080p24 format that is supported correctly.

Je kunt bij HD blu-ray films dus het beste 'motion plus' geheel uitzetten. Treedt het effect ook op bij niet HD films (DVD)?
dvd zou ik niet weten.. nog niet geprobeerd. Ik zal dat eens testen. tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funne
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-04-2024
1 Ik ben sinds kort in het bezit van een Samsung serie 7 full LED TV: UE32B7020. Ik ben erg tevreden over de tv, alleen het geluid viel erg tegen. Aangezien in niet direct wilde betalen voor een dure geluidset en ik nog een oude stereo van JVC had staan, wilde ik deze aansluiten. De JVC set heeft geen digitale audio in, dus via een 'Tulp stereo audio -> Scart adapter', heb ik het geluid nu over de speakers van de stereo set. Ik heb vervolgens wat zitten spelen met internet@tv, om youtube rechtstreeks te kijken, en films proberen te kijken vanaf een externe (trekstor) harddisk, aangesloten via USB. Bij beide situaties, krijg ik geen geluid via de externe speakers, maar alleen via de TV-speaker (en dat valt nu juist erg tegen bij films e.d.). Hoe zou ik dit kunnen oplossen? Wat zou een alternatief zijn om wel films vanag de externe harddisk met extern speakergeluid af te spelen?

2 Ik heb digitale TV van Ziggo. Installatie gevolgd via de samsung handleiding. Alles werkt prima en beeld is perfect. Altijd als ik de TV aanzet, krijg ik eerst de melding: 'Authentifcation', en dan 'Authentifcation OK', gevolgd door 'vervormd signaal'. Enig idee of deze melding terecht is en/of uitgeschakeld kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 19:44

yGiDoRp

Sawasdee

@Funne:

1

Ik weet niet of de UE32B7020 een hoofdtelefoon aanlsuiting heeft. Zo ja, zou je die kunnen gebruiken. Anders zou je toch moeten uitwijken voor een receiver of een externe dac.

2

Deze melding is normaal en kan zover ik weet niet via de normale settings niet uitgeschakeld worden.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallie73
Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 19:26:
[...]

Zolang dezelfde firmware wordt gebruikt zou het vreemd zijn dat het ene toestelnummer dan wel Ziggo slikt en de andere niet. Kan me ook niet voorstellen dat die toestellen hardwarematig nu verschillen van elkaar. Zou veel te duur worden qua produktie. Er zijn mogelijk alleen hardwarematige verschillen voor zover tv systemen in landen van elkaar verschillen. Engelse en Noord Amerikaanse modellen wijken daarom wel eens af.
Vandaag nog even met Samsung gebeld. Ze kunnen niet garanderen dat de LEC650L1WXXH ook met de CI+ module van ziggo zal werken (ze denken van wel). Ga de gok dus niet nemen en ga voor de LEC650L1WXXN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funne
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-04-2024
yGiDoRp schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 12:22:
@Funne:

1 Ik weet niet of de UE32B7020 een hoofdtelefoon aanlsuiting heeft. Zo ja, zou je die kunnen gebruiken. Anders zou je toch moeten uitwijken voor een receiver of een externe dac.

2 Deze melding is normaal en kan zover ik weet niet via de normale settings niet uitgeschakeld worden.
1 Dit model van Samsung heeft geen hoofd-telefoon uitgang. Als ik een nieuwe blueray-speler koop met een HDMI-aansluiting naar de TV en een analoge uitgang naar de boxen, hef ik het probleem dan op, of blijft het hetzelfde?
DAC is puur en alleen om het digitale signaal om te zetten naar analoog, verder geen andere mogelijkheden?

2 Dan, bij aanzetten, maar 10 sec. wachten met TV kijken, alle zenders doen het gewoon met goed beeld, dus dat is het belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:46
Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 18:23:
[...]

Ja, DVD's zijn ook opgenomen en opgeslagen in 24p-formaat.

100Hz heeft alleen zin bij 50Hz uitzendingen via de kabel, ether of satelliet. Of als je 24p materiaal laat converteren naar 50p en dat laat interpoleren naar 100Hz. Maar dat zou ik zelf niet willen. Dan kun je beter 24p direct laten interpoleren naar x*24Hz maar ik weet of dat kan met de C650.

[ Voor 13% gewijzigd door HarmoniousVibe op 04-08-2010 21:50 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• numlocknumlock
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-11-2024
numlocknumlock schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 19:46:
Zit zelf ook met een soortgelijk probleem.Televisie aanduiding is Samsung 32C6700USXZG.Bij Ziggo certificering komt alleen de codering Samsung 32C6700USXXN voor.Het lijkt erop dat het om een Duits type toestel gaat.De webshop geeft echter ook de codering met USXXN aan het eind maar levert dus USXZG.Ben benieuwd of dit geen probleem zal zijn met de werking bij Ziggo met de CI+ module.Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Vandaag enkele malen gebeld naar zowel Samsung als de webshop.Samsung geeft geen garantie dat e.e.a. (blijft) werken met dit toestel.Iom webshop ,die de gegevens overigens nu gewijzigd heeft,gaat de zaak retour. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-10 16:27
Funne schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 13:00:
[...]

1 Dit model van Samsung heeft geen hoofd-telefoon uitgang. Als ik een nieuwe blueray-speler koop met een HDMI-aansluiting naar de TV en een analoge uitgang naar de boxen, hef ik het probleem dan op, of blijft het hetzelfde?
DAC is puur en alleen om het digitale signaal om te zetten naar analoog, verder geen andere mogelijkheden?

2 Dan, bij aanzetten, maar 10 sec. wachten met TV kijken, alle zenders doen het gewoon met goed beeld, dus dat is het belangrijkste.
Ik heb een soort gelijk probleem. Hoofdtelefoon uitgang biedt bij mij ook geen oplossing, dan krijg ik een soort mono geluid :? En het is geen gezicht die kabels langs de zijkant van de tv. Wel jammer, tv kijken gewoon via mijn home cinema set, dvd kijken ook, maar de rest (Media player enz) dus niet. Tijd voor een nieuw setje ben ik bang.

I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist een scherpe prijs weten te onderhandelen voor de UE40C8700. Ga 'm zo ophalen bij SPAM

Zal vanavond mijn bevindingen hier posten en evt een uitgebreide review :)

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 23-08-2010 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben benieuwd naar je review :)

ben stiekem ook wel benieuwd naar de prijs die je hebt weten los te peuteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzer22
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:58
Ik ben bezig te kijken naar een nieuwe LCD tv.

Nu zit ik te denken aan de 40C650 van Samsung. Op deze tv staat iets als Internet@TV. Ik ben erg benieuwd naar wat ik hiermee kan. Is het mogelijk om dan te internetten op die tv, of kan je films, streams van webpagina's afspelen? Of is het veel beperkter?

http://ars.samsung.com/cu...ID=152372&ARS_ID=15103269

Samsung zelf is een beetje vaag over youtube en yahoo, maar in andere manieren ook over beursinformatie. Dus is er iemand die dit al eens gebruikt heeft?

[ Voor 18% gewijzigd door cazzer22 op 05-08-2010 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 18:32
Internet@TV werkt alleen met de sites die Samsung zelf in de tv heeft gestopt, dus inderdaad zaken als YouTube. Maar je kan niet zelf vrijuit gaan browsen. Geinig extraatje dus, maar niet heel boeiend.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
cazzer22 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 11:47:
Samsung zelf is een beetje vaag over youtube en yahoo, maar in andere manieren ook over beursinformatie. Dus is er iemand die dit al eens gebruikt heeft?
Er zit inderdaad ook een Yahoo Finance widget op en die werkt op zich wel, maar net als alle Internet@TV traag, onflexibel en omslachtig te bedienen.
Zoals Mute hierboven al zegt, laat je aankoopbeslissing alsjeblieft niet hiervan afhangen. Als je serieus iets met internet op je TV wil doen, zul je toch een ander apparaat ernaast moeten zetten, al is het maar een eenvoudig 'nettop' Atom PC-tje o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zeer te spreken over de DLNA functie. Ik gebruik overigens wel Mezzmo hiervoor (aanrader btw), maar is het ook mogelijk om via DLNA, programma's van Uitzendinggemist te streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzer22
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:58
Of van andere websites? Mijn vriendin is Chinees en zal het leuk vinden om ook Chinese zenders te kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alles wat je in de laatste windows media player kunt afspelen kan via de media player DLNA functionaliteit op je scherm. Andere DLNA spelers (hardware/software) bieden je deze mogelijkheid (soms).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasikevicius3
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-10 15:28
Zou iemand met een UE46C6700 eens wat foto's willen plaatsen van hoe ie staat in de woonkamer?

Als je Googled krijg je alleen van die Samsung.com achtige foto's... Ik wil eens zien hoe ie er écht uitziet op foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jasikevicius3 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 19:25:
Zou iemand met een UE46C6700 eens wat foto's willen plaatsen van hoe ie staat in de woonkamer?

Als je Googled krijg je alleen van die Samsung.com achtige foto's... Ik wil eens zien hoe ie er écht uitziet op foto's
http://www.avforums.com/forums/lcd-led-lcd-tvs/

Misschien zit hier een thread bij die gaat over deze tv en waar foto's bij zijn geplaatst. Let bij zoeken er wel op dat in de UK en VS de 6700 een ander typenummer heeft, zie voor VS http://www.samsung.com/us...ndex.idx?pagetype=subtype en UK http://www.samsung.com/uk...ndex.idx?pagetype=subtype. Volgens mij moet je de 6500 serie hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2010 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-10 17:49
Ik heb vandaag mijn LE40C750 binnen gekregen :9~

Alles werkt naar behoren en ik ben zo'n beetje overal uitgekomen wat ik weten wilde alleen zit ik nog met 1 probleempje.

Ik ben overgestapt van humax-decoder naar CI+ en nu zit ik een beetje vast met het instellen van de favoriete kanalen.

Met de decoder zijn die op voorkeursvolgorde te plaatsen maar met die CAM-module krijg ik dat niet voor elkaar.
Is dit uberhaupt mogelijk?
Ik kom niet verder dan dat ze allemaal op nummer blijven staan (of op alfabetische volgorde).

Ik had wel in de handleiding gelezen dat ik via het kanalenmenu de (digitale) nummers kon wijzigen maar ik krijg dat menu nergens tevoorschijn :?
Heb exact de stappen gevolgd zoals omschreven.

Zou uberhaupt een hels karwei zijn als het op zo'n manier zou moeten.....

T.I.A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallie73
Gisteren mijn LE40C650 opgehaald en meteen aangesloten. De DVD speler zat op de oude tv met scart aangesloten, ik heb deze nu met een hdmi kabel aangesloten. Alleen wanneer ik nu de dvd speler aanzet springt de tv niet automatisch op het goede kanaal. Met de oude tv en scart gebeurde dit wel. Is het mogelijk om dit bij hdmi ook in te stellen? Ik kan het in de gebruiksaanwijzing niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dacht het niet. Wat je eventueel wel kan is via de hotel modus in het service menu bepalen wat er gebeurt bij het inschakelen van je Samsung: zoals welk kanaal/ingang hij moet nemen. (Indien dit nog aanwezig is, en het servie menu nog toegankelijk is) Indien je toestel brandnieuw is zou ik wel nog even uit het servicemenu blijven! (garantie vervalt, service menu is voor de Samsung Technieker).
Belangrijk: Als je ooit in het service menu komt:
  • Alleen cursortoetsen omhoog of omlaag gebruiken.
  • Links & rechts veranderen instellingen.
  • Deze instellingen worden niet gereset met fabrieks reset.
  • Noteer duidelijk op papier wat je verandert.
  • Indien je hotel modus activeert en bepaalt dat je een video poort selecteert bij inschakelen:
  • kan je alleen terug in het service menu als je vooraf een TV kanaal selecteert met de interne tuner en het toestel in standby plaatst. Als je nu de code intoetst kan je terug in het service menu.
  • Experimenteer niet met instellingen waar je geen idee van hebt.
  • Verkeerde instelling kunnen een baksteen maken van je duur toestel (bricked)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:04

Nicap

Tsssk....

Eigenlijk best wel vreemd dat als je een hdmi ingang aanzet, dat hij niet automatisch naar die poort gaat.
Ik had dat eigenlijk ook wel verwacht bij m'n Samsung(B650).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:22

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik heb sinds een tijdje een Samsung LE40C550 waar ike rg tevreden over ben. Nu heb ik alleen een probleem met de Codecs ik wil een videobestand afspelen (Battlestar.Galactica.Miniseries.720p.hdtv.ac3.5.1.x264.mkv) maar er word aangegeven dat de codec niet word ondersteund, terwijl hij deze volgens mij wel dient te ondersteunen.
kan dit liggen aan Samsung PC Share Manager (zijn er betere alternatieven?) of moet ik alle bestanden omzetten naar een MKV met een andere indeling?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 22:38

job

mkv is geen codec. mkv is een container.
Wat er in zit kan dus verschillen.

Kijk in de handleiding, daar kan je zien welke codecs (in een mkv) ondersteund worden. max bitrate staat ook aangegeven, maar ik het idee dat ik daar wel eens boven ben geweest.

Ook belangrijk bij h.264 is het level van de stream.. staat allemaal in de handleiding van je tv.. pak die erbij.
Kijk met een tool wat er nou exact in jouw mkv zit. Omzetten kan natuurlijk altijd.

Ik heb zelf uit ergernis maar een popcorn hour gekocht. Er zitten teveel beperkingen aan de ingebouwde mediaspeler van de samsung tv's. Ze ondersteunen lang niet alle codecs, geen ingebakken ondertitels en gaan slecht om met meerdere audiostreams.
Het is een leuke extra functie.. maar je moet er dus niet teveel van verwachten. Wil je regelmatig een film onzetten naar een formaat die wel werkt, veel plezier. Ik heb me de ergenis bespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je draait toch met de laatste Samsung PC Share Manager 4.2? Deze speelt volgende MKV met deze codec Video - Audio:
V_MJPEG - 5.1ch AC3/2 ch MP3/2 ch AC3
MPEG-4 Visual (MS MPEG-4 v3) - 5.1ch AC3/2 ch MP3/2 ch AC3
AVC Unknown@4.1 Main@4.1 - 2 ch AC3/2ch AAC v4 LC
AVC Main@L4.1 cabac - 2 ch AAC v4 LC/2 ch MP3
AVC (Unknown@4.1) (Main@L4.1) (CABAC 2 ref frames) - 5.1 ch AC3/2 ch AC3

gratis software die hier mee overweg kan: XMedia Recode www.xmedia-recode.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Verwijderd schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 15:06:
je draait toch met de laatste Samsung PC Share Manager 4.2? Deze speelt volgende MKV met deze codec Video - Audio:
De tv is de beperkende factor hier, pc share manager stuurt het alleen volgens het juiste protocol (dnla) naar de tv. In de handleiding van de tv staan meer voorwaarden waaraan de mkv's aan moeten voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samsung PC Share Manager nieuwe versies gaan ook wel een reden hebben? De communicatie tussen de twee server/klant gaat ook wel een rol spelen. Met Twonky 6.0 NAS kan ik momenteel geen enkele mkv afspelen naar de Samsung flatscreens, ook deze die de Samsung PC Share Manager 4.2 wel afspeelt.
Voor zover ik het ganse DLNA gedoe een beetje versta heeft de server het profiel van de klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:22

Rubman

Retarded or just overjoyed!

ja weet dat de MKV alleen de carrier is, maar volgens het boekje moet de AC3 audio ook gewoon ondersteund worden evenals de x364 video codec

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Kijk nou eens in de manual van je tv. wat staat daar in voor beperkingen aan h264??
maximaal level 4.1, Geen H.264: FMO / ASO / RS, VC1 SP / MP / AP L4 and AVCHD.
Mocht jouw mkv bijvoorbeeld een h264 stream bevatten met level 4.2 dan gaat het dus gewoon niet werken. Wie zegt dat ac3 de reden is dat het niet werkt?

Samsung tv's spelen gewoon niet alles wat er te downloaden is. Genoeg redenen waarom het niet lukt.
fps, bitrate, allerlei opties van codecs. Werkt een mkv niet, dan moet je uitzoeken wat er in je mkv zit.. dan kan je prima concluderen waarom de mkv niet wordt afgespeeld en wat je daar aan kan doen. Hier overigens nog wat informatie over h264 en de levels waar ik het over had: Wikipedia: H.264/MPEG-4 AVC

x264 is overigens een encoder die naar h264 codeert.. haal dat niet door de war :)

[ Voor 80% gewijzigd door job op 07-08-2010 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yilar
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-10 15:44
Grappig dat ik net het bovenstaande bericht zie terwijl ik dit post...

Ik heb ook een Samsung UE40C6700.. Had wat DLNA problemen en dus dacht ik, ik doe een reset.. Alleen even net de verkeerde toets in het servicemenu aangeraakt.. Die van Type.. Dus een soort vreemde regenboog kleuren..

Nu wel weer een type gevonden waardoor alle kleuren normaal zijn.. Maar ik vroeg me af of iemand die een UE40C6700 TV heeft in het service menu zou kunnen gaan en mij vertellen wat het typenummer is dat daar staat? Ontzettend bedankt alvast!!!

“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als dit niet veranderd is zou dit nog steeds moeten gelden: Type <= klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yilar
Verwijderd schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 17:20:
als dit niet veranderd is zou dit nog steeds moeten gelden: Type <= klik hier
Dat noteren heb ik dus niet gedaan en per ongeluk gewijzigd.. Vandaar mijn vraag of iemand de type gegevens kan doorgeven.. Model staat netjes op u6700.. nu het type nog...

“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit veranderd niet op die plaats, en dien je te veranderen waar je het wel veranderde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nicap schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 10:40:
Eigenlijk best wel vreemd dat als je een hdmi ingang aanzet, dat hij niet automatisch naar die poort gaat.
Ik had dat eigenlijk ook wel verwacht bij m'n Samsung(B650).
Ja, plaatst alleen maar active hdmi poorten boven aan in de bronlijst. Bij mij staat nu altijd HDMI 1 op, satelliet ontvanger, bij het aanzetten van de Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yilar
Verwijderd schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 17:25:
dit veranderd niet op die plaats, en dien je te veranderen waar je het wel veranderde!
Jan, serieus, het kan daar wijzigen, het is ook gebeurd, :/ ik kan nu allerlei codes keizen van de variant die begint met 40.. aangezien dat de beeldgrootte is.. Nu nog de daarachter horende nummers en letters, zodat ik de juiste heb staan.. Daarnet eens een paar geprobeerd en toen had ik ineens een UK type.. Kortom het kan, moet niet, was een foutje, maar als iemand de juiste type code even kan overtypen hier, ben ik enorm blij.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet uiteraard niet hoe het bij jou eruitziet (hier van een UE40B8090) vermoed dat dit nog altijd gelijkaardig is:
Als je in het service menu terecht komt toont hij altijd ergens een infoblok:
Afbeeldingslocatie: http://i654.photobucket.com/albums/uu270/Jan_Gruuthuse/SamsungInfoblok.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yilar
Verwijderd schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 18:13:
Ik weet uiteraard niet hoe het bij jou eruitziet (hier van een UE40B8090) vermoed dat dit nog altijd gelijkaardig is:
Thanks Jan, maar blijkbaar zitten er toch nog wat verschillen tussen de type's.. Ik heb bijvoorbeeld wel de 40A2UF9E, 40A2UF0C, 40A2UF8E en de 40A2UF7E.. in de type lijst van het service menu staan. Maar dus niet de F0E zoals jij.. :-( Hoop dat er nog iemand meeleest die een UE40C6700USXXN type heeft..

[ Voor 3% gewijzigd door Yilar op 07-08-2010 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

normaal bij de UE40B8090 gelijk wat je anders instelt voor type! Het gegeven in de infoblok blijft altijd verwijzen naar het correcte type dat in jou tv zit! Test even uit: je gaat terug naar het service menu. noteer het type nummer in het infoblok. Verander het type waar je het laatst veranderd hebt. Selecteer een type waar je een deftig leesbaar beeld hebt en ga terug naar standby. Ga dan terug in het service menu en kijk of het type nummer in het infoblok veranderde. In de UE40B8000 veranderde dit niet naar het ingestelde type nummer, maar toont het effective type nummer van jou flatscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyDutch
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-08 16:46
Heb Vrijdag de knoop doorgehakt en voor de Samsung UE55C6740 gegaan....Wat een juweeltje aan de muur!!!Zal ongeveer over een week ofso wel mijn bevindingen geven qua beeld en functies enso want vind dat nu nog beetje kort om te beoordelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yilar
Verwijderd schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 18:36:
normaal bij de UE40B8090 gelijk wat je anders instelt voor type! Het gegeven in de infoblok blijft altijd verwijzen naar het correcte type dat in jou tv zit! Test even uit: je gaat terug naar het service menu. noteer het type nummer in het infoblok. Verander het type waar je het laatst veranderd hebt. Selecteer een type waar je een deftig leesbaar beeld hebt en ga terug naar standby. Ga dan terug in het service menu en kijk of het type nummer in het infoblok veranderde. In de UE40B8000 veranderde dit niet naar het ingestelde type nummer, maar toont het effective type nummer van jou flatscreen.
Dat is dus een beetje het probleem, bij mij veranderd dat mee. Dus als ik het type wijzig, zie je dat ook in het infoblok wijzigen. Het beeld is nu wel weer okay, alleen zie ik per type dat er opties in mijn normale instelmenu (picture, sound, etc) wijzigen. Sommige types is ineens de update optie greyed out. Bij het type nu, heb ik ineens allemaal extra opties die ik eerst niet had, maar kan bij het sateliet pictogram weer niets instellen..

Heb al gekeken of ik ergens een lijst met modellen en types kon vinden, maar helaas, daarom hoop ik dat iemand hier hetzelfde model heeft en een foto kan posten van zijn info-screen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yilar
Yilar schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 21:32:
[...]

Heb al gekeken of ik ergens een lijst met modellen en types kon vinden, maar helaas, daarom hoop ik dat iemand hier hetzelfde model heeft en een foto kan posten van zijn info-screen...
Nog maar eens de tweakers tot hulp roepen, iemand die op zondag nog even een fotootje wil maken van zijn UE40C6700 infoscreen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Her en der lees ik dat de C650/C630 toch nog wat last heeft van zogenaamde 'motion judder' (trillingen in het beeld) bij afspelen van met name 24p content (bluray) als je ' Motion plus' uitschakelt. Is dit in de praktijk ook het geval of niet merkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Laatst online: 01-08 08:42
Verwijderd schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 18:13:
[afbeelding]
Op mijn 46C8700 zie ik helaas Advanced niet staan in het service menu, knap balen want daar kan ik de Auto-Dimming (CE Dimming) uitzetten volgens avs forum, iemand nog een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yilar
golfgti5 schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 16:31:
[...]

Op mijn 46C8700 zie ik helaas Advanced niet staan in het service menu, knap balen want daar kan ik de Auto-Dimming (CE Dimming) uitzetten volgens avs forum, iemand nog een tip?
Nope, ik hoop nog steeds op een fotootje van het UE40C6700USXXN service menu overzicht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin Chung
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-10 09:02
Ik zit ook te kijken naar deze TVs maar Samsung heeft weer net niet die televisie waar ik naar opzoek ben, ten minste voor zover ik kan zien. Namelijk ik hoop eigenlijk op dit:

-glossy panel
-100hz
-design zonder de "kin" van de C650.

De C650 heeft alles alleen dat design vind niet mooi. De C550 heeft weer geen glossy panel en 100hz. En tot slot de C630 heeft geen glossy panel.

Als ik iets moet opgeven dan zou ik zeggen 100hz. Weet iemand een Samsung die al deze features heeft en binnen het budget valt van de genoemde modellen?

Of zou ik toch voor een maatje minder gaan en dan de LG le5300?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:30
Robin Chung schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 01:18:
Ik zit ook te kijken naar deze TVs maar Samsung heeft weer net niet die televisie waar ik naar opzoek ben, ten minste voor zover ik kan zien. Namelijk ik hoop eigenlijk op dit:

-glossy panel
-100hz
-design zonder de "kin" van de C650.

De C650 heeft alles alleen dat design vind niet mooi. De C550 heeft weer geen glossy panel en 100hz. En tot slot de C630 heeft geen glossy panel.

Als ik iets moet opgeven dan zou ik zeggen 100hz. Weet iemand een Samsung die al deze features heeft en binnen het budget valt van de genoemde modellen?

Of zou ik toch voor een maatje minder gaan en dan de LG le5300?
Waarom wil je zo graag een glossy panel? Ik weet dat de waargenomen contrast ratio wat hoger is, maar volgens mij weegt het niet op tegen het grootste nadeel namelijk de spiegelingen. Om dan alsnog fatsoenlijk beeld te krijgen ga je de backlight hoger zetten wat vervolgens weer funest is voor je zwartwaarden.

Ik heb nu een 32c630 sinds vrijdag en ik moet zeggen, ik ben echt overtuigd van de kleuren en zwartwaarden "out-of-the-box", deze week ga ik hem eens onder handen nemen en goed instellen, misschien zelfs calibreren. Zijn er tweakers hier die calibratie diensten aanbieden in de buurt van Bergen op Zoom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
Yilar schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 20:10:
[...]

Nope, ik hoop nog steeds op een fotootje van het UE40C6700USXXN service menu overzicht...
Vanavond zal ik even kijken voor je. Ik ben zelf alleen nog nooit in het service menu geweest ( ik heb de tv pas een week of twee).

I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ten overvloede wil ik je hier nog waarschuwen voor het servicemenu. Eén knopje verkeerd indrukken kan je dure TV waardeloos maken.
Verwijderd in "[LCD TV] Samsung LCD + LED TV`s (alle se..."

[ Voor 36% gewijzigd door Henk007 op 09-08-2010 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:14
Ik ben aan het kijken naar een nieuwe televisie en heb vast één knoop doorgehakt, het wordt LED. Dit omdat deze zo mooi dun blijven. Helaas kan ik geen enkele echte review vinden van de C5100 reeks, waar ik me op orienteer. Daardoor zit ik toch met nog wat vragen. Hoop dat hier iemand mij uit de brand kan helpen.

1. Ik zie dat ik binnen mijn budget ik in ieder geval een C5100 kan betalen in 37", groot genoeg voor mij. Echter voor een paar honderd euro extra heb ik de C6000 reeks. Kan iemand mij vertellen of er naast de 400hz ipv 100hz en de 'rode rand' nog wezenlijke verschillen zijn tussen die modellen?

2. En iets anders, weet iemand of je bij uitsluitend film kijken het verschil gaat merken tussen die 100 en 400 hz, of wordt dat pas een interessant gegeven op het moment dat je veel gaat gamen?

3. De Samsung LED's lijken nét iets duurder (maar niet veel duurder) dan de LG's. Weet iemand uit ervaring of Samsung ook echt beter is of maakt het in praktijk niet veel uit (of zijn de LG's zelfs beter?)

4. Op de Samsungs van de 5100 serie zit ook een USB-movie ingang. Kun je hier ook MKV's mee afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn zoon heeft aan onze splinter nieuwe Samsung UE46C6700USXXN gezeten en heeft met een of andere optie (info-menu-mute-power) er proberen een ander model er van te maken. Nu is dat niet gelukt maar hij heeft wel het type nummer verandert zonder op te schrijven wat het was. #$%&@

Mijn vraag of iemand die dezelfde TV heeft even kan kijken wat dit typenummer hoort te zijn hij staat nu op 46L1UF0C maar mijn zoon weet niet meer of dat eerst ook zo was.

Alvast vriendelijk bedankt als iemand mij kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
@Yilar:

Hier de afbeelding van hoe het bij mij ingesteld staat.
Afbeeldingslocatie: http://img844.imageshack.us/img844/8708/samsungservicemenuue40c.jpg

Ik hoop dat je hiermee je probleem kunt oplossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin Chung
lexi schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 09:01:
[...]

Waarom wil je zo graag een glossy panel? Ik weet dat de waargenomen contrast ratio wat hoger is, maar volgens mij weegt het niet op tegen het grootste nadeel namelijk de spiegelingen. Om dan alsnog fatsoenlijk beeld te krijgen ga je de backlight hoger zetten wat vervolgens weer funest is voor je zwartwaarden.

Ik heb nu een 32c630 sinds vrijdag en ik moet zeggen, ik ben echt overtuigd van de kleuren en zwartwaarden "out-of-the-box", deze week ga ik hem eens onder handen nemen en goed instellen, misschien zelfs calibreren. Zijn er tweakers hier die calibratie diensten aanbieden in de buurt van Bergen op Zoom?
Ik heb de b650 (09 model) bekeken bij een vriend in een kamer waar de reflectie erg waarneembaar had moeten zijn, maar ik vond het totaal geen probleem. Daarnaast kijk ik de meeste films in het donker.

De C653 van Samsung heeft overigens alles van mijn lijstje maar ik zie ze nergens te koop staan. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yilar
Peppio schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 14:00:
@Yilar:

Hier de afbeelding van hoe het bij mij ingesteld staat.
[afbeelding]

Ik hoop dat je hiermee je probleem kunt oplossen :)
Even publiekelijk bedanken _/-\o_ helemaal super, hoop dat dit de problemen oplost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 19:44

yGiDoRp

Sawasdee

@Valorian

1. De C5100 is 50 Hz. en de 6000 is 100 Hz. De C5100 heeft geen Motion Plus en geen Ultra Clear Panel. De C6000 heeft dat wel.

2. 100 Hz. geeft over het algemeen een rustiger, minder trillerig beeld.

3. Ik vind persoonlijk Samsung beter qua design en beeldkwaliteit. Maar genoeg mensen die een andere voorkeur hebben, dus kijk gewoon naar wat je zelf belangrijk vind.

4. Ja

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
yGiDoRp schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 14:22:
@Valorian

1. De C5100 is 50 Hz. en de 6000 is 100 Hz. De C5100 heeft geen Motion Plus en geen Ultra Clear Panel. De C6000 heeft dat wel.

2. 100 Hz. geeft over het algemeen een rustiger, minder trillerig beeld.

3. Ik vind persoonlijk Samsung beter qua design en beeldkwaliteit. Maar genoeg mensen die een andere voorkeur hebben, dus kijk gewoon naar wat je zelf belangrijk vind.

4. Ja
Hoi GiDoRp,

Bedankt voor je reply. Het verschil tussen 50 en 100 Hz zie ik ook wel ja. Vreemd genoeg staan bij de specs per televisie wel die 50 en 100 Hz bij respectievelijk de 5100 en 6000 serie, maar in het 'totaaloverzicht' op de site van Samsung staat bij de 5100 serie bij CMR (Hz) "100 Hz" en bij de 6000 serie "400 Hz" , vandaar dat ik in de war raakte. Of bedoelen ze daar iets anders? Het gaat om dit plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/nl/p2images/consumer/TV_LED_series_all.jpg

Overigens is 100 Hz wel een must, dus ik denk dat ik nog even wacht tot de prijzen wat verder zakken en dan in de herfst voor een 6000-serie ga in 37". Die is nu nog 822 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:04
Ik heb net mijn 32C8700 binnen en loop tegen een paar problemen aan.Hij ziet mijn HDD niet via de USB.Nu zou dit aan de firmware kunnen liggen.Ben de laatste firmware nu aan het downloaden maar hij vliegt er steeds uit 8)7

Iemand ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Valorian schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 14:52:
[...]

Hoi GiDoRp,

Bedankt voor je reply. Het verschil tussen 50 en 100 Hz zie ik ook wel ja. Vreemd genoeg staan bij de specs per televisie wel die 50 en 100 Hz bij respectievelijk de 5100 en 6000 serie, maar in het 'totaaloverzicht' op de site van Samsung staat bij de 5100 serie bij CMR (Hz) "100 Hz" en bij de 6000 serie "400 Hz" , vandaar dat ik in de war raakte. Of bedoelen ze daar iets anders? Het gaat om dit plaatje:

[afbeelding]

Overigens is 100 Hz wel een must, dus ik denk dat ik nog even wacht tot de prijzen wat verder zakken en dan in de herfst voor een 6000-serie ga in 37". Die is nu nog 822 euro.
Geen idee wat CMR dan wel is, maar in ieder geval gaat het niet om de normale refreshrate (Hz), want de 5100 is 50Hz, 6000-6800 is 100Hz, 7700 is 200Hz en 8700 ook 200Hz.
NeWSJuNK schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 15:47:
Ik heb net mijn 32C8700 binnen en loop tegen een paar problemen aan.Hij ziet mijn HDD niet via de USB.Nu zou dit aan de firmware kunnen liggen.Ben de laatste firmware nu aan het downloaden maar hij vliegt er steeds uit 8)7

Iemand ook last van?
Is 'ie misschien NTFS terwijl het FAT32 moet zijn? (Weet niet zeker, maar zoiets staat me bij.)

[ Voor 18% gewijzigd door Hahn op 09-08-2010 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
@Mute, Volgens mij is er 1 partitie NTFS en 1 FAT32. Een klein usb sticky werkt ook niet. Hij ziet hem wel maar kan er niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Thanks @Mute.

NB: Via die USB ingang kan ik dus vanalles afspelen, zowel MKV als Avi's, etc? Dat maakt de beslissing voor dit merk wel wat makkelijker. Ik had voor mijzelf al een paar honderd euro ingepland voor een Popcorn hour of iets dergelijks, maar daar zie ik eigenlijk de meerwaarde niet meer zo van in op het moment dat ik ook gewoon een externa HD aan de tv kan hangen...

Hoe zijn jullie ervaringen met het afspelen van filmmateriaal op die manier? Onverdeeld positief of zijn er ook minpunten, slechte ervaringen, etc. die er voor zorgen dat je toch bij een aparte mediaplayer blijft? En kan ik ook ondertitelingbestanden laten afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
Ik heb laatst een NTFS harde schijf aan mijn C630 gehangen zonder problemen, dus FAT32 vs NTFS lijkt me geen discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Valorian: Sinds de C-serie van Samsung kunnen die tv's een hele berg afspelen, een stuk meer dan ik had verwacht. B-serie kon nog geen MKV volgens mij, maar C-serie als het goed is wel. En als je 'm draadloos verbindt met je netwerk dan kan je ook nog vanaf je computer streamen naar je tv, hoef je niet eens iets via USB aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
Robin Chung schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 14:01:
[...]

Ik heb de b650 (09 model) bekeken bij een vriend in een kamer waar de reflectie erg waarneembaar had moeten zijn, maar ik vond het totaal geen probleem. Daarnaast kijk ik de meeste films in het donker.

De C653 van Samsung heeft overigens alles van mijn lijstje maar ik zie ze nergens te koop staan. :'(
Oké, in dat geval is het ofwel kiezen tussen C630 - C550 of driftig op zoek naar een C653. Persoonlijk zou ik toch voor een 6 serie gaan vanwege de extra functies als Motion Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
@ Iexi ,weet jij welke firmware je tv heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Voor zover ik weet is de C630 precies hetzelfde als de C650, alleen ontbreekt Internet@TV bij de C630. Motion Plus is 100Hz en dat heeft de C630 ook, de C550 niet (die is 50Hz dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
NeWSJuNK schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 15:47:

Iemand ook last van?
Even ter aanvulling, de TV ziet de schijf wel maar zegt dat er geen geheugen op staat. Ik heb wel geformatteerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:05
Hallo,

Heb vandaag mijn ue40c6700 mooi ding! Alleen is het nu echt zo dat het geluid van de TV er alleen uit kan via optic out, dus niet via tulp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
  • Laatst online: 07-10 17:49
ScooBY_DoO schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 00:29:
Ik heb vandaag mijn LE40C750 binnen gekregen :9~

Alles werkt naar behoren en ik ben zo'n beetje overal uitgekomen wat ik weten wilde alleen zit ik nog met 1 probleempje.

Ik ben overgestapt van humax-decoder naar CI+ en nu zit ik een beetje vast met het instellen van de favoriete kanalen.

Met de decoder zijn die op voorkeursvolgorde te plaatsen maar met die CAM-module krijg ik dat niet voor elkaar.
Is dit uberhaupt mogelijk?
Ik kom niet verder dan dat ze allemaal op nummer blijven staan (of op alfabetische volgorde).

Ik had wel in de handleiding gelezen dat ik via het kanalenmenu de (digitale) nummers kon wijzigen maar ik krijg dat menu nergens tevoorschijn :?
Heb exact de stappen gevolgd zoals omschreven.

Zou uberhaupt een hels karwei zijn als het op zo'n manier zou moeten.....

T.I.A.
Even een kickje..... iemand?

Aanvullende vraag:
Er staat in de manual expliciet omschreven dat het te lang kijken naar 4:3 het scherm in kan branden en dat dit niet onder garantie valt.

Nu zijn er sommige uitzendingen die wel in 4:3 worden uitgezonden (met name oudere series en sommige uitzendingen op de publieke omroep) en met de instellingen is dit ook niet op full-screen in te stellen :?
Auto-breed en 16:9 en zoom maakt allemaal niet uit, hebben meer mensen daar last van?
Is dit een specifiek samsung probleem of komt dit door de CI+?
Vorige tv i.c.m. humax decoder had hier nooit enig probleem mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
NeWSJuNK schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 16:04:
@ Iexi ,weet jij welke firmware je tv heeft?
in het menu staat 2010/05/28_001008 en hij kan online geen update vinden.

[edit] Ik zie echter op de site een 1011 versie voor mijn toestel, in principe ga ik bij een TV uit van het principe 'if it ain't broken, don't fix it' Nog eens over nadenken..... hij werkt nu feilloos met ziggo namelijk. Er zit helaas geen changelog in de download

[ Voor 36% gewijzigd door lexi op 10-08-2010 13:24 . Reden: firmware gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasikevicius3
  • Laatst online: 08-10 15:28
Misschien een klein beetje offtopic, maar kan iemand me vertellen waarom Samsung nog altijd geen Full LED tv's maakt?
Vind het zó jammer dat ze dit nog altijd niet doen; is dit dan zo superduur? Of zouden er nog teveel problemen zijn met de productie?
LG doet dit toch ook al? En Philips ook met hun LED Pro...

Niet alleen voor tv's, maar ook voor PC monitoren... Begrijp niet waarom men maar blijft vasthouden aan dat Edge-LED verlichting..

Hoewel die Samsung 9000-serie wèl local-dimming heeft.. Dus die heeft dat dan wel?
Waarom maken ze dit niet meer mainstream?

Iemand daar toevallig een antwoord op?
Of wachten ze allemaal op OLED ofzo?

[ Voor 10% gewijzigd door Jasikevicius3 op 09-08-2010 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een LE37A656 en wil de firmware updaten. Van de samsung site heb ik een update gedownload en deze uitgepakt op een lege usb. Als ik op source+power druk gaat de tv 2 sec (wat minimaal 30 sec zou moeten duren volgens de osd) naar usb sticks zoeken en daarna gaat de tv gewoon aan. Volgens de manual zou de usb stick gevonden moeten worden en de update automatisch uitgevoerd moeten worden. Heeft iemand enig idee wat ik fout doe?

edit: Een rename van de file did the job. Wel vreemd dat je officiele firmware moet renamen :?

Klopt het dat er in mijn TV's meerdere firmware's inzitten? 1 voor de tv in het algemeen en 1 voor DTV? Kan de DTV firmware ook handmatig geupdate worden (is nu namelijk 1010 :/ )?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2010 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volumius
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-06 11:53
Ben op zoek naar een goede 37" voor gaming.
Kan iemand mij vertellen welke van deze tv's het meest geschikt is om op te gamen ivm de input lag?:

C550
C530
C650
C630

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
Volumius schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 23:40:
Ben op zoek naar een goede 37" voor gaming.
Kan iemand mij vertellen welke van deze tv's het meest geschikt is om op te gamen ivm de input lag?:

C550
C530
C650
C630
Ik zou de 37" C630 en C650 links laten liggen ivm problemen met het zoemen als je de backlight lager zet dan 20. Verder moet je nagaan of de 5 serie een game mode heeft, die serie heeft ook geen 100Hz en dergelijke wat voor gaming positief is. Mocht je hem toch ook voor films en tv gaan gebruiken dan ga je die extra functies misschien missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
LB06 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 14:01:

edit: zie net de links, volgens de specs ondersteunt de UE32C6000 alleen DTS 2.0. Ik neem aan dat dit DTS stereo is? Is dat ook het geval met DTS passthrough? Dat zou erg jammer zijn.
Ik heb een LE32C630 en die stuurt alleen 2.0 door naar mijn receiver, zowel AC3 als DTS. Dit heb ik tot nog toe alleen geprobeerd met mijn via HDMI aangesloten DVD speler, de DVD speler spuugt gewoon een AC3 en DTS bitstream uit over HDMI. Helaas heb ik geen receiver die een lipsync functie heeft. Gelukkig kan ik in XBMC wel een audio vertraging instellen als standaard, dus dat lost een hoop problemen op. Alleen draait XBMC bij mij nog steeds op de XBOX, dus voorlopig geen HD materiaal helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Laatst online: 22:26

Harrie

NederVlaming

Ik heb ooit eens gelezen dat juist 100Hz tv's een hogere input lag hadden, omdat ze tussenliggende frames moeten berekenen. Daardoor zouden ze juist minder geschikt zijn voor gaming? Game-mode schakelde dan terug naar 50Hz waarschijnlijk? Maar wellicht is de processing power van de TV's inmiddels gestegen, waardoor dit geen issue meer is?

edit: ik heb niet goed gelezen, dat is precies wat je zei.

[ Voor 8% gewijzigd door Harrie op 11-08-2010 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 12:43:
Mijn zoon heeft aan onze splinter nieuwe Samsung UE46C6700USXXN gezeten en heeft met een of andere optie (info-menu-mute-power) er proberen een ander model er van te maken. Nu is dat niet gelukt maar hij heeft wel het type nummer verandert zonder op te schrijven wat het was. #$%&@

Mijn vraag of iemand die dezelfde TV heeft even kan kijken wat dit typenummer hoort te zijn hij staat nu op 46L1UF0C maar mijn zoon weet niet meer of dat eerst ook zo was.

Alvast vriendelijk bedankt als iemand mij kan helpen.
Misschien dat je hier wat aan hebt? Ik heb zelf de UE40C6700, dus misschien dat de type waarde 46 ipv 40 heeft bij jou.
OkeOkeOke schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 19:36:
Heb vandaag mijn ue40c6700 mooi ding! Alleen is het nu echt zo dat het geluid van de TV er alleen uit kan via optic out, dus niet via tulp?
Zelf heb ik een wat oudere home cinema set die met tulp en svideo werkt. Deze heb ik aangesloten aan een scart welke een knop heeft om tussen IN en OUT signaal te kiezen. Dit werk goed! Dus ik kan kiezen tussen signaal vanaf mijn tv naar mijn home cinema set en als ik een dvdtje kijk dan kan het dus ook andersom.
ScooBY_DoO schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 21:44:
[...]
Even een kickje..... iemand?

Aanvullende vraag:
Er staat in de manual expliciet omschreven dat het te lang kijken naar 4:3 het scherm in kan branden en dat dit niet onder garantie valt.

Nu zijn er sommige uitzendingen die wel in 4:3 worden uitgezonden (met name oudere series en sommige uitzendingen op de publieke omroep) en met de instellingen is dit ook niet op full-screen in te stellen :?
Auto-breed en 16:9 en zoom maakt allemaal niet uit, hebben meer mensen daar last van?
Is dit een specifiek samsung probleem of komt dit door de CI+?
Vorige tv i.c.m. humax decoder had hier nooit enig probleem mee.
Ik heb precies hetzelfde gemerkt met mijn tv. Sowieso wil je echt niet dat dit beeld wordt uitgetrokken naar 16:9 omdat je dan hele brede mensen krijgt, maar dit valt inderdaad ook niet in te stellen heb ik gemerkt. Ik kan me eigenlijk niet zo goed voorstellen dat het beeld in gaat branden, omdat het geen stil leven is zeg maar. Wel vreemd dat dat zo specifiek in de handleiding staat, maar ik ga me er maar geen zorgen over maken denk ik.
Valorian schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 15:58:
Thanks @Mute.

NB: Via die USB ingang kan ik dus vanalles afspelen, zowel MKV als Avi's, etc? Dat maakt de beslissing voor dit merk wel wat makkelijker. Ik had voor mijzelf al een paar honderd euro ingepland voor een Popcorn hour of iets dergelijks, maar daar zie ik eigenlijk de meerwaarde niet meer zo van in op het moment dat ik ook gewoon een externa HD aan de tv kan hangen...

Hoe zijn jullie ervaringen met het afspelen van filmmateriaal op die manier? Onverdeeld positief of zijn er ook minpunten, slechte ervaringen, etc. die er voor zorgen dat je toch bij een aparte mediaplayer blijft? En kan ik ook ondertitelingbestanden laten afspelen?
Mijn ervaring is dat het gewoon goed werkt. Ondertiteling is niet te kiezen, dus deze rip ik eigenlijk altijd. Bij mkv's is dit heel makkelijk en je zet dan gewoon het *.srt bestand met dezelfde naam als de *.mkv in de map en dan werkt het wel. Wat gebruikers gemak betreft vind ik dat er nog wel het nodige verbeterd kan worden aan de GUI. Ik deel trouwens alles via het netwerk en dat is echt een fluitje van een cent met Samsung PC Share Manager.

Zelf wil ik nog wel een losse media speler, al mag dit nu iets langer duren :) Deze spelen namelijk ook ISO's af en Blu-Ray incl. menu en dat ondersteund mijn Samsung niet helaas. M2ts wordt ook niet ondersteund dus deze moet ik nu elke keer omzetten naar bijvoorbeeld mkv en de ondertitels ook aardig bewerken.

[ Voor 21% gewijzigd door Tupel op 10-08-2010 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin Chung
Ik zit nog steeds te kijken naar de C550/C650/C630. Eigenlijk heeft elk model een beperking die me ervan weerhoudt.

Nu zit ik een stapje hoger te kijken naar de C6000 en vraag ik me af of deze de meerprijs van 300-400 waard is. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
@ Peppio, bedankt voor de tip! Maar helaas werkt dat zelfs niet met mijn Home-Cinema set.
Geluid en beeld in (naar de televisie) prima, maar geluid naar home cinema helaas niks.
Heb nu mijn WD-HD player maar op de Home Cinema aangesloten om in ieder geval met films geluid via de Home-Cinema te hebbben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
OkeOkeOke schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 14:28:
@ Peppio, bedankt voor de tip! Maar helaas werkt dat zelfs niet met mijn Home-Cinema set.
Geluid en beeld in (naar de televisie) prima, maar geluid naar home cinema helaas niks.
Heb nu mijn WD-HD player maar op de Home Cinema aangesloten om in ieder geval met films geluid via de Home-Cinema te hebbben.
Hmm dat is wel vreemd. Bij mij werkte het gelukkig wel, maar tv naar home cinema set geluid had wel wat vertraging. Dit is via het menu gelukkig wel op te lossen. Maar het werkte dus alleen als ik de meegeleverde scart (in ext1?) gebruikte en daar mijn scart (met IN/OUT) weer op aan sloot. Verder is uitgaand me nog op geen andere manier gelukt.

Wat niet werkt is via de media player van de tv, geluid over de home cinema set te krijgen. Dus dat is wel erg balen. Toch tijd voor een nieuw setje ben ik bang :)

[ Voor 6% gewijzigd door Tupel op 10-08-2010 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
Blijkbaar had ik eerder niet goed gekeken maar er staat bij de 1011 firmware:

-To add requirement for Ziggo certification (Netherlands)
-Some HEAAC 5.1ch sound discontinous in headphone mode

Gezien het feit dat er iets over de Ziggo certificatie in staat ga ik niet updaten, het werkt nu namelijk feilloos met Ziggo. Iets met kat uit de boom ofzo...... ;)

Overigens zie ik ook geen installatie instructies staan.

[ Voor 4% gewijzigd door lexi op 10-08-2010 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
Peppio schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 14:37:
[...]

Hmm dat is wel vreemd. Bij mij werkte het gelukkig wel, maar tv naar home cinema set geluid had wel wat vertraging. Dit is via het menu gelukkig wel op te lossen. Maar het werkte dus alleen als ik de meegeleverde scart (in ext1?) gebruikte en daar mijn scart (met IN/OUT) weer op aan sloot. Verder is uitgaand me nog op geen andere manier gelukt.

Wat niet werkt is via de media player van de tv, geluid over de home cinema set te krijgen. Dus dat is wel erg balen. Toch tijd voor een nieuw setje ben ik bang :)
Haha, same here.... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 23:58
lexi schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 08:56:
[...]

Ik zou de 37" C630 en C650 links laten liggen ivm problemen met het zoemen als je de backlight lager zet dan 20. Verder moet je nagaan of de 5 serie een game mode heeft, die serie heeft ook geen 100Hz en dergelijke wat voor gaming positief is. Mocht je hem toch ook voor films en tv gaan gebruiken dan ga je die extra functies misschien missen.
is dit alleen bij de 37" versie? Ik vondt de C630 juist mijn perfecte televisie maar nu begin ik toch te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thmz159 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:00:
[...]

is dit alleen bij de 37" versie? Ik vondt de C630 juist mijn perfecte televisie maar nu begin ik toch te twijfelen.
Het schijnt dat Samsung in een aantal 37" modellen een of ander onderdeeltje heeft gebruikt bestemd voor 32" modellen. Heeft te maken met de voeding meen ik. Of bij de nieuwste lichting 37" dit nog steeds een probleem is vraag ik me af omdat het probleem al enkele maanden bekend is. Mogelijk dat Samsung dit probleem inmiddels dus heeft verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:07:
[...]

Het schijnt dat Samsung in een aantal 37" modellen een of ander onderdeeltje heeft gebruikt bestemd voor 32" modellen. Heeft te maken met de voeding meen ik. Of bij de nieuwste lichting 37" dit nog steeds een probleem is vraag ik me af omdat het probleem al enkele maanden bekend is. Mogelijk dat Samsung dit probleem inmiddels dus heeft verholpen.
Dan blijft het een gok. Er is geen andere tv die in de buurt komt van mijn eisen buiten de C630 (mat scherm, goede beeldkwaliteit, mooie design).

Ofwel kies ik voor de 200-300 euro duurdere C6000 (zonder mat scherm :( ) ofwel voor de C630. Moeilijke keuze.

Op kieskeurig staat er nog een reactie van eind-juli dat er gebrom kwam. Misschien zijn de problemen dus nog niet opgelost ofwel had hij/zij een oude versie.

Ik kan natuurlijk ook kiezen voor de 40 inch versie als die geen problemen zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Laatst online: 01-08 08:42
Peppio

Mijn ervaring is dat het gewoon goed werkt. Ondertiteling is niet te kiezen, dus deze rip ik eigenlijk altijd. Bij mkv's is dit heel makkelijk en je zet dan gewoon het *.srt bestand met dezelfde naam als de *.mkv in de map en dan werkt het wel. Wat gebruikers gemak betreft vind ik dat er nog wel het nodige verbeterd kan worden aan de GUI. Ik deel trouwens alles via het netwerk en dat is echt een fluitje van een cent met Samsung PC Share Manager.

Zelf wil ik nog wel een losse media speler, al mag dit nu iets langer duren :) Deze spelen namelijk ook ISO's af en Blu-Ray incl. menu en dat ondersteund mijn Samsung niet helaas. M2ts wordt ook niet ondersteund dus deze moet ik nu elke keer omzetten naar bijvoorbeeld mkv en de ondertitels ook aardig bewerken.
Nou ik weet niet hoe je dat doet maar mijn 46C8700 speelt echt geen avi en .mkv af, ik heb Ice age 3D van het net gehaalt maar die speelt hij echt niet af, even als een breakdance(avi) demo......
Graag jou tip's om het werkend te krijgen via pc share manager (heb de laatste versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thmz159 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:00:
[...]

40" modellen hebben dit probleem niet! Als je toch 37" wilt: in de regel is de omzetsnelheid het hoogst bij grote zaken als Mediamarkt. De kans dat je daar een nieuw toestel kunt halen is het grootst.

De C6000 series hebben allerlei andere problemen als clouding, slechtere kijkhoek e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
Nog één vraagje: de C630 heeft toch geen fysieke aan-uit knop? Dit vind ik wel een minpunt voor het brandgevaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
Thmz159 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 23:55:
Nog één vraagje: de C630 heeft toch geen fysieke aan-uit knop? Dit vind ik wel een minpunt voor het brandgevaar.
Geen fysieke knop inderdaad, maar een stekkerblok met een schakelaar lost dat op. Ik zet zo elke avond de hele mikmak aan apparatuur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mogelijk is het al een keer gemeld, maar ik zag dit bij de ING rentepunten shop:

Samsung 32" LED TV (UE32C6800)
Adviesprijs € 1.549 ING prijs € 774,50
+ 77.450 rentepunten

Samsung 40" LED TV (UE40C6800)
Adviesprijs € 1.999 ING prijs € 999,50
+ 99.950 rentepunten

Het blijft een boel geld, maar mogelijk hebben sommige mensen genoeg punten en tevens interesse in dit type tv :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2010 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 10:00:
mogelijk is het al een keer gemeld, maar ik zag dit bij de ING rentepunten shop:

Samsung 32" LED TV (UE32C6800)
Adviesprijs € 1.549 ING prijs € 774,50
+ 77.450 rentepunten

Samsung 40" LED TV (UE40C6800)
Adviesprijs € 1.999 ING prijs € 999,50
+ 99.950 rentepunten

Het blijft een boel geld, maar mogelijk hebben sommige mensen genoeg punten en tevens interesse in dit type tv :)
Nice. Jammer dat de adviesprijzen zo hoog zijn (of worden weergegeven door ING) dat de 50% korting een prijs oplevert die maar nauwelijks lager is dan de goedkoopste internetwinkel. Zeker als je bedenkt dat er ook nog zo'n 40 euro verzendkosten bij komt... Maar toch, denk als je exact een van deze twee modellen wilt je ze niet goedkoper zult vinden. Zeker de 40" zal toch nog wel een paar honderd euro duurder zijn elders. Jammer dat de 37" er niet tussen zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
NB: Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met andere merken LED tv's?

Ik wil graag een 37" LED tv, maar ben er nog niet helemaal uit waar ik nu het meeste tv voor mijn geld krijg. Twijfel tussen de Samsung C6000, de Samsung C5100 (jammer van de 50Hz, maar overkoombaar en een stuk goedkoper) of de LG 5300 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valorian schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 10:38:
NB: Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met andere merken LED tv's?

Ik wil graag een 37" LED tv, maar ben er nog niet helemaal uit waar ik nu het meeste tv voor mijn geld krijg. Twijfel tussen de Samsung C6000, de Samsung C5100 (jammer van de 50Hz, maar overkoombaar en een stuk goedkoper) of de LG 5300 serie.
Ik had een samsung 37C6000, heb die na een maand ingeruild wegens enorme clouding en backlightbleeding, alsook het reflecterende scherm keek niet zo aangenaam... Ik heb nu een philips 37PFL7605, ook niet perfect, maar beter dan de samsung...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin Chung
Ik heb een vraagje over het aansluiten van een z5500 op een Samsung C tv.

Ik wil een PS3 en de tv aansluiten op een Z-5500, allebei met 5.1 geluid. Alleen wat ik begrepen heb kan de TV geen 5.1 signaal doorgeven via optical.

Dus als ik het goed begrijp kan ik alleen de PS3 direct aansluiten met de Z-5500 (5.1 geluid), of de Z-5500 direct op de tv met daarmee slechts (2.1 geluid).

Is er geen mogelijkheid om dolby surround te horen via de TV USB media play en de PS3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ik heb de Samsung LE32C650 bestelt, na lang wachten op aanbiedingen, blijven twijfelen maar gewoon bestelt want ik kwam ook niets verder..

Bestelt bij plattetvdiscounter n.a.v. goede reacties daarop, ik wacht het af en hoop dat ik een goede keus gemaakt heb :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
golfgti5 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:38:
[...]

Nou ik weet niet hoe je dat doet maar mijn 46C8700 speelt echt geen avi en .mkv af, ik heb Ice age 3D van het net gehaalt maar die speelt hij echt niet af, even als een breakdance(avi) demo......
Graag jou tip's om het werkend te krijgen via pc share manager (heb de laatste versie)
Is er een foutmelding? Wat gebeurd er precies en wanneer gaat het fout? Volgens de handleiding moet dit gewoon werken net als bij mijn UE40C6700. Ik heb tot nu toe maar één mkv bestand gehad die alleen een fout gaf op het geluid, maar voor de rest heb ik nog geen problemen met mkv bestanden gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymond2405
  • Laatst online: 19-08-2016
Weet iemand of je de rode verlichting kan bijstellen op dit toestel??
Deze is bijna niet te zien alleen vanaf de zijkant zie je heel licht een rode gloed, maar dat is echt heel flauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
Zojuist heb ik met de interne mediaplayer een mkv afgespeeld waarbij het DTS en Dolby signaal volledig 5.1 werden doorgestuurd naar de receiver via optisch uit van de LCD (LE32C630). Standaard stuurt de LCD een PCM signaal uit, maar via het 'Tools' menu kun je de audio uitvoer wijzigen naar DTS of Dolby afhankelijk van het geluidsspoor wat je dan gekozen hebt.

DTS en Dolby passthrough werkt dus in iedergeval voor het afspelen van een MKV via de usb poort.

Morgen nog eens testen met de DVD speler via HDMI en MKV via netwerk. Nu eerst ff slapie slapie doen, dan werken en dan eerst naar PalmParkies en dan misschien ff testen als ik niet te dronken ben! :+

[ Voor 0% gewijzigd door lexi op 11-08-2010 23:51 . Reden: type lcd ]

Pagina: 1 ... 27 ... 75 Laatste