Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346150

Anoniem: 366570 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 22:09:
Ik ben al een tijdje op zoek naar de 32C6000 ; kost zo'n beetje in elke normale winkel tussen de 749-799.... krijg net de folder van Mediamarkt Groningen in de brievenbus..... 699! goede prijs.... maandag meteen eentje halen!
649 MM Utrecht ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plisson
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:05
Kan iemand mij vertellen welke kleur de bezel van de UE40C6000 heeft? Ik zag in de MediaMarkt dat het een lichtgrijze is maar op de website van Samsung ziet het er heel anders uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 366570

hdamhof schreef op maandag 19 juli 2010 @ 11:44:
[...]

Misschien een handige tip hier. Gisteren met mijn 46C6710 aan het prutsen geweest. Ziggo CI+ module deed ook erg moeilijk. Kreeg hem met geen mogelijkheid aan de praat.

Totdat ik bij instellingen keek van het Land. Stond op Oosterrijk ingesteld. 8)7
Had tv gewoon bij Mediamarkt Zwolle gekocht

Teruggezet op Nederland, en hopla: Ziggo CI+ module werd in 1x gepakt.
Super TV.

WIS09 internet module is onderweg. :9 Ben benieuwd hoe dit werkt. Hoor van vele dat het een beetje tegenvalt. Zal het wel zien.
dan heb je em toch echt zelf op Oostenrijk gezet! bij de 1e installatie moet je dit namelijk instellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55491

USXXN
Anoniem: 366570 schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 18:58:
[...]

Wat zijn je letters achter de C6700?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkiepleur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-08-2021

bakkiepleur

Zwart zonder Suiker

Plisson schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 01:46:
Kan iemand mij vertellen welke kleur de bezel van de UE40C6000 heeft? Ik zag in de MediaMarkt dat het een lichtgrijze is maar op de website van Samsung ziet het er heel anders uit.
De rand? Deze is bij mijn UE40C6000 zwart. (Ziet er precies uit als op de website van Samsung)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb sinds een paar dagen de UE46C6700 van samsung.

Wil graag de tv zo goed als mogelijk instellen op het gebied van beeld en overige instellingen.Aangezien deze tv nogal uitgebreide mogelijkheden heeft op dat gebied vroeg ik mij af of iemand mij hiermee kan helpen.

Wellicht een link naar een website met tips of tips van iemand die deze tv ook al heeft.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van der Ende
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-11-2024
Anoniem: 55491 schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 13:26:

Wil graag de tv zo goed als mogelijk instellen op het gebied van beeld en overige instellingen.Aangezien deze tv nogal uitgebreide mogelijkheden heeft op dat gebied vroeg ik mij af of iemand mij hiermee kan helpen.

Wellicht een link naar een website met tips of tips van iemand die deze tv ook al heeft.

Alvast bedankt.

Alvast bedankt.
Je kunt de settings van deze tv overnemen:

http://www.hdtvtest.co.uk...ue32c6530-20100630763.htm

DIe tv praktisch hetzelfde alleen geen internet tv d8 ik.
Waarschijnlijk worden de kalibratie instellingen binnenkort wel gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van der Ende

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcanic
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:13
Bij mijn ps58c6500 doet van de 4 hdmi poorten alleen hdmi 3 het maar. Bij de andere poorten krijg ik de melding iets in de geest van check power and signal cable. Zijn de overige hdmi poorten stuk of kan het toch nog aan de kabel liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:50

Nicap

Tsssk....

Ik heb een B650 en een paar apparaten aangesloten via verschillende poorten. Ik kan de poorten wel hernoemen naar vooringestelde namen(PC TV, etc, maar ik wil graag zelf een naam instellen. Is dat mogelijk op een of andere manier?

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djensen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-06 22:00
Zijn er al mensen die de nieuwe firmware hebben geplaatst en getest? (klik)

Firmeware van 28-06-2010 (UE**C6, 7 en 8 series). Een changelog kan ik nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 19:54
Firmware versie T-VALDEUC 1015.1
LE**C6, 7, 8 Series
is beschikbaar

Geen changelog,

Geinstalleerd, zie zo 1,2,3 geen veranderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 367190

2 weken terug, heb ik de Samsung LCD LE32C530 aangeschaft. Deze televisie ondersteund het afspelen van .mvk bestanden via een externe USB drive.
Om dit te testen, heb ik enkele films gedownload. In eerste instantie werkte de ondertiteling niet. Al snel kwam ik erachter dat ik de subtitle uit deze .mkv moet extracten. Dit doe ik met MKV-toolnix zonder problemen.
De subtitle werkt in het begin naar behoren, maar laat het in het midden van de film afweten. Deze verdwijnt dan en komt een kwartier voor einde weer terug. Het probleem doet zich bij elke .mkv film voor!
Ik heb al aan een firmware update gedacht, maar wellicht is er een andere oplossing? De firmware die op de officiele website van Samsung staat geeft in de details prijs dat hij is voorzien van een update t.b.v. subtitle. Deze heb ik geprobeerd te updaten, maar zonder succes. Mijn televisie geeft aan dat er geen update aanwezig is. Ook naar dit probleem heb ik gezocht en kwam op een andere website terecht http://www.samsung.com/download/index.aspx?agreement=y. Deze ga ik vanavond proberen, maar zoals al eerder genoemd.. Misschien is er een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Gezien je probleem en het feit dat er een update van de firmware is met betrekking tot de subtitle denk ik niet dat er een veel andere oplossingen zijn..
Je kunt wellicht nog proberen om ergens een externe subtitle voor de betreffende film te downloaden. Het kan zijn dat er een bug in het programma zit wat je gebruikt, aangezien het in elke subtitle voorkomt. Komt het ook in de gedownloade subtitle voor dan ligt het dus hoogstwaarschijnlijk aan de samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nicap schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 12:10:
Gezien je probleem en het feit dat er een update van de firmware is met betrekking tot de subtitle denk ik niet dat er een veel andere oplossingen zijn..
Je kunt wellicht nog proberen om ergens een externe subtitle voor de betreffende film te downloaden. Het kan zijn dat er een bug in het programma zit wat je gebruikt, aangezien het in elke subtitle voorkomt. Komt het ook in de gedownloade subtitle voor dan ligt het dus hoogstwaarschijnlijk aan de samsung.
Bedankt voor je reactie. Net heb ik de update gedownload, maar krijg hem niet geinstalleerd.. Hij geeft nogmaals weer dat er geen bestanden aanwezig zijn, terwijl deze wel aanwezig zijn. Mijn type is LE32C530. Kan niet missen toch? Althans dat denk ik. Het is een .exe bestand dat je download. Deze heb ik uitgepakt. Het geen dat uitgepakt wordt, komt in een map te staan genaamd 'T-TDT5DEUC'. In deze map staat de map 'image' met een aantal bestanden. Gaat er iets fout, of doe ik iets fout? Of moet deze map dezelfde naam krijgen als die van het model? In mijn geval LE32C530F1W.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 367190 op 23-07-2010 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

volgens mij moet je die map gewoon op een usb stick zetten en in je TV pluggen. Het kan ook zijn dat je de verkeerde versie te pakken hebt. Ik vind het nogal lastig navigeren op de samsung site. Ik heb zelf een B650, en daar staan er twee van op de samsung site. Ik had toen per ongeluk net de goeie gepakt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo,

Heb sinds kort de UE 46C6700 echt een fantastische tv.

Even een situatieschets.ik wil via mijn pc die op de 1e verdieping staat HD bestanden streamen naar mijn TV op de begane grond via deze dongle.

Nu is mijn vraag heeft iemand al ervaring met de USB dongle die je er los kunt bij kopen? en hoe gaat het streamen van HD materiaal via deze dongle?
Is de dongle alleen voldoende of moet ik nog aan andere zaken voldoen?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:55

job

Met de dongle gaat het in principe op exact dezelfde wijze als via een netwerkkabel.
Je moet dus software hebben welke de films naar je tv streamt. Dat kan via windows mediaplayer, de samsung pc share software (zie website) of de tientallen dnla software die op het internet is te vinden.
Gewoon uittesten wat jou het beste bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 367190 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 11:14:
2 weken terug, heb ik de Samsung LCD LE32C530 aangeschaft. Deze televisie ondersteund het afspelen van .mvk bestanden via een externe USB drive.
Om dit te testen, heb ik enkele films gedownload. In eerste instantie werkte de ondertiteling niet. Al snel kwam ik erachter dat ik de subtitle uit deze .mkv moet extracten. Dit doe ik met MKV-toolnix zonder problemen.
De subtitle werkt in het begin naar behoren, maar laat het in het midden van de film afweten. Deze verdwijnt dan en komt een kwartier voor einde weer terug. Het probleem doet zich bij elke .mkv film voor!
Ik heb al aan een firmware update gedacht, maar wellicht is er een andere oplossing? De firmware die op de officiele website van Samsung staat geeft in de details prijs dat hij is voorzien van een update t.b.v. subtitle. Deze heb ik geprobeerd te updaten, maar zonder succes. Mijn televisie geeft aan dat er geen update aanwezig is. Ook naar dit probleem heb ik gezocht en kwam op een andere website terecht http://www.samsung.com/download/index.aspx?agreement=y. Deze ga ik vanavond proberen, maar zoals al eerder genoemd.. Misschien is er een andere oplossing?
Tot op heden is het niet gelukt! Iemand anders een oplossing? Ik extract de gedownloade firmware.exe naar mijn USB drive waarmee ik probeer te updaten? Dit lukt echter niet. Doe ik iets fout? Het gaat om de LE32C530F1W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315629

Anoniem: 367190 schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 01:09:
[...]
Tot op heden is het niet gelukt! Iemand anders een oplossing? Ik extract de gedownloade firmware.exe naar mijn USB drive waarmee ik probeer te updaten? Dit lukt echter niet. Doe ik iets fout? Het gaat om de LE32C530F1W
op de website staat ver.T-TDT5DEUC-1019.0 check in het menu welke versie er nu opstaat, er is misschien geen nieuwe versie voor jou toestel (staat er al op?)
herkent de flatscreen diezelfde usb stick met mp3 op en kan je die erop afspelen? indien niet fat32 format USB stick.
Extract eerst op je computer naar d:\ en copieer dan de nieuwe folder naar de lege usb stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248577

FirecrackerBE schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 09:46:
[...]

Ik vraag me af hoe je dat dan wel klaar gekregen hebt? Ik heb hem ook net en heb net hetzelfde probleem.
Zelfs als ik naar een actiefilm kijk, is het net of ik naar Mooi en medogenloos zit te kijken, om gek van te worden, zo'n marteling 8)7 ! :)
Als je 'Motion Plus' op 'uit' zet, is dan het soap opera effect bij HD films helemaal weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174951

Ik heb sinds kort een c6700. gisteren ontdekte ik tijdens een film opeens dat er een soort rare vlek in de linkerbovenhoek zit. Het lijkt op backlight bleeding, maar dan een grote rechthoek in de linkerbovenhoek, met daarin een donkerder kruis. Iemand een idee of dat kan kloppen... of zou er dan iets anders mis kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315629 schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 08:02:
[...]

op de website staat ver.T-TDT5DEUC-1019.0 check in het menu welke versie er nu opstaat, er is misschien geen nieuwe versie voor jou toestel (staat er al op?)
herkent de flatscreen diezelfde usb stick met mp3 op en kan je die erop afspelen? indien niet fat32 format USB stick.
Extract eerst op je computer naar d:\ en copieer dan de nieuwe folder naar de lege usb stick?
Bedankt! Het is alleen niet gelukt. Mijn huidige versie is: 2010/05/24_001002. Dit is niet een nieuwere versie of dezelfde, als ik het goed heb! Wat nu? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Vertel eens wat er niet lukt.. welke melding krijg je?
Wat heb je gedaan?

Als het goed is download je van de samsung site een exe bestand. Dit exe bestand zet je op een usb.
exe bestand opstarten (en dus bestanden uitpakken).
usb stick in je tv stoppen.. tv opstarten en hij wil updaten.

Waar gaat het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heel vreemd?
ga je via de support menu ? Of start de keuze automatisch op wanneer je de usb key plaatst? Dus TV aan en de dan pas de USB stick plaatsen met enkel de nieuwe firmware? start dan waarschijnlijk het menu op met de vraag
volgens de engelse handleiding p 21 moet je de USB key rechtsreeks plaatsen aan de zijkant van het toestel zonder USB verlengkabel
LE32C530F1W T-TDT5DEUC-1019.0 <= download
vergewis je nogmaals van het modelnummer via de sticker op de achterkant van het toestel dat het hier wel degelijk om een LE32C530 F1W en het geen ander model betreft?
Je veranderde toch niet van model in het service menu? anders moet je dit opnieuw aanpassen.
deze firmware is voor de LE32C530F1WXZG
de stick mag niet NTFS geformateerd zijn:
Der Datenträger muss im Dateisystem Fat16/32 formatiert sein. Von Datenträgern, die im NTFS-Dateisystem formatiert sind, ist kein Firmwareupdate einspielbar.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 315629 op 24-07-2010 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315629 schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 16:47:
heel vreemd?
ga je via de support menu ? Of start de keuze automatisch op wanneer je de usb key plaatst? Dus TV aan en de dan pas de USB stick plaatsen met enkel de nieuwe firmware? start dan waarschijnlijk het menu op met de vraag
volgens de engelse handleiding p 21 moet je de USB key rechtsreeks plaatsen aan de zijkant van het toestel zonder USB verlengkabel
LE32C530F1W T-TDT5DEUC-1019.0 <= download
vergewis je nogmaals van het modelnummer via de sticker op de achterkant van het toestel dat het hier wel degelijk om een LE32C530 F1W en het geen ander model betreft?
Je veranderde toch niet van model in het service menu? anders moet je dit opnieuw aanpassen.
deze firmware is voor de LE32C530F1WXZG
de stick mag niet NTFS geformateerd zijn:
Der Datenträger muss im Dateisystem Fat16/32 formatiert sein. Von Datenträgern, die im NTFS-Dateisystem formatiert sind, ist kein Firmwareupdate einspielbar.
Jij geeft aan dat de firmware voor LE32C530F1WXZG is. Ik daarentegen heb LE32C530F1WXXN. Waarschijnlijk ligt daar dan het probleem. Weet jij of er wel een nieuwere firmware voor mijn model is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Die is voor beide hetzelfde. althans de samsung site maakt voor beide modellen voor de update geen onderscheid. Dus dan zou ook jij 1019 moeten kunnen installeren.

Maar vertel nou eens.. waar gaat het mis bij de update? Wat doe je (hoe zet je de update op je usb), en wat zie je op je tv?

[ Voor 4% gewijzigd door job op 25-07-2010 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06 02:26
Iemand die weet of onderstaande op te lossen is door een firmware update (ik heb op dit moment geen USB stick). Daarnaast heb ik al een reset gedaan vanuit het service menu en een reset door 15sec de EXIT toets in te houden (deed hetzelfde overigens).

De balken en de kleuren is op elke input hetzelfde, PC, HDMI, SCART, Media Player, Internet, etc.

Afbeeldingslocatie: http://www.artofwar.nl/DSC00061.jpg

Of is het toch een hardware matig probleem zoals ik eigenlijk vermoed? Komt Samsung hiervoor langs of moet ik de tv dan opsturen?

Betreft een Samsung LED 40" UE40C6700 (SXXN)

[ Voor 5% gewijzigd door AvanCade op 25-07-2010 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

AvanCade schreef op zondag 25 juli 2010 @ 01:14:
Iemand die weet of onderstaande op te lossen is door een firmware update (ik heb op dit moment geen USB stick).
Lijkt me van niet. Maar wie niet probeert. :)
Bel maandag met samsung, volgens mij komen ze voor 40inch schermen wel langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja dat begrijp ik maar is het ook echt mogelijk om HD materiaal te streamen via mijn pc die op een andere verdieping staat.
Aangezien hier dus wel een afstand overbrugt moet worden.
job schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 01:07:
Met de dongle gaat het in principe op exact dezelfde wijze als via een netwerkkabel.
Je moet dus software hebben welke de films naar je tv streamt. Dat kan via windows mediaplayer, de samsung pc share software (zie website) of de tientallen dnla software die op het internet is te vinden.
Gewoon uittesten wat jou het beste bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robnieuw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-02 11:55
In het menu van de samsung staat dat hij na 2 uur, als hij uit gezet is, of er een frimware update is. ;)
Waarschijnlijk wordt de tv dan opgestart. ook staat er ergen is het Menu van de Tv deze vraag. ik heb hem niet opgezocht maar daat kan je ook even kijken

Robert
Djensen schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 15:41:
Ik heb nu binnen een maand tijd al circa 5 keer gehad dat mijn 32C6700 's ochtends al aan staat als ik de woonkamer binnenkom. Iemand anders dit ook al eens meegemaakt? Hij gaat dus niet meer vanzelf uit (ondanks de speciale setting die hier voor is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robnieuw
Hij staat op NL en ik laat Samsung langs komen ik hoop datdat het probleem oplost

Robert
hdamhof schreef op maandag 19 juli 2010 @ 11:44:
[...]

Misschien een handige tip hier. Gisteren met mijn 46C6710 aan het prutsen geweest. Ziggo CI+ module deed ook erg moeilijk. Kreeg hem met geen mogelijkheid aan de praat.

Totdat ik bij instellingen keek van het Land. Stond op Oosterrijk ingesteld. 8)7
Had tv gewoon bij Mediamarkt Zwolle gekocht

Teruggezet op Nederland, en hopla: Ziggo CI+ module werd in 1x gepakt.
Super TV.

WIS09 internet module is onderweg. :9 Ben benieuwd hoe dit werkt. Hoor van vele dat het een beetje tegenvalt. Zal het wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

job schreef op zondag 25 juli 2010 @ 00:53:
Die is voor beide hetzelfde. althans de samsung site maakt voor beide modellen voor de update geen onderscheid. Dus dan zou ook jij 1019 moeten kunnen installeren.

Maar vertel nou eens.. waar gaat het mis bij de update? Wat doe je (hoe zet je de update op je usb), en wat zie je op je tv?
Mijn USB stick is geformatteerd naar FAT32, tevens leeg. Ik download de firmware naar mijn bureaublad. Deze T-TDT5DEUC.exe start ik, waarna ik de bestanden laat uitpakken op mijn USB. Deze bestaan uit 2 mappen, waarin de laatste map de bestanden staan. Daarnaast heb ik geprobeerd om de het eerst op mijn bureaublad te extracten en deze te knippen en plakken op mijn USB. Ook dan krijg ik niet het gewenste resultaat.
Via het Menu ga ik naar Ondersteuning - Software-upgrade - Via USB. De melding die mijn flatscreen geeft luidt als volgt: 'Geen bestand voor bijwerken beschikbaar. Controleer dit en probeer het opnieuw'.
Gaat er iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robnieuw
Below my picture settings after calibration voor een C6000 en zal ook voor een c6700 werken

calibration
Profile: Movie
Backlight 7
Contrast 95
Brightness 45
Sharpness 0
Color: 50
Tint: 50/R50
Black Tone: Off
Dynamic Contrast Off
Shadow Detail -2
Gamma -1
Color Space Auto
Flesh Tone 0
Edge Enhancement Off
xvYCC Off
LED Motion Plus Off
Color Tone Warm2
Size Screen Fit
Digital Noise Filter Off
MPEG Noise Filter Off
HDMI Black Level Low
100/120 Hz Motion Plus Standard/Off
• R-Offset: 25
• G-Offset: 24
• B-Offset: 25
• R-Gain: 25
• G-Gain: 23
• B-Gain: 24

Laat even weten of dit werkt en je een verbetering ziet

Robert

[quote

[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo,

Ben in het bezit van een UE46C6700 sinds kort.

Wilde nu wat met de instellingen gaan spelen,maar kom niet in het geavanceerde instellingen(beeld en geluid) menu zoals beschreven in de handleiding op pagina 18 en verder van de NL handleiding.
Zie de link naar de handleiding:
http://www.samsung.com/nl...enu=download&menu2=detail
Er staat dat je daar kan komen als je de beeldinstelling op standaard of film hebt staan,dat heb ik dus gedaan maar er komt dan niet een extra mogelijkheid om naar de geavanceerde instellingen toe te gaan.

Iemand een idee wat ik fout doe?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

drie mogelijke oorzaken:
- je hebt toch de verkeerde upgrade bestanden (al lijkt het dat je de juiste hebt.. download anders de update nogmaals)
- je hebt al de laatste versie
- je fat32 partitie is te groot.

[ Voor 12% gewijzigd door job op 25-07-2010 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-06 17:47

jasjenl

Liab A Tymo

robnieuw schreef op zondag 25 juli 2010 @ 11:38:
Below my picture settings after calibration voor een C6000 en zal ook voor een c6700 werken

<knip hele lijst met settings>
Laat even weten of dit werkt en je een verbetering ziet

Robert

Hoe vaak moet nu nog duidelijk gemaakt worden dat het overnemen van calibratie settings van een andere tv echt totaal GEEN zin heeft?? Het hele idee van een calibratie is dat je met geijkte meetapparatuur de exemplarische afwijkingen van een tv t.o.v. een vastliggende norm gaat corrigeren zodat deze individuele afwijkingen tot een minimum worden gereduceerd. Deze afwijkingen verschillen juist per tv en het overzetten van de correcties van een andere tv zal in sommige gevallen juist een slechter beeld tot gevolg hebben, aangezien geen 2 tv's exact dezelfde afwijkingen zullen hebben.

Ik heb het hier dan over settings die betrekking hebben op zaken als kleuren, contrast en grayscale. Sommige andere settings, die niet zozeer met een calibratie van doen hebben maar meer een instelling veranderen (zoals de 100hz settings) zijn een ander verhaal, dat is deels ook een persoonlijke voorkeur. En sommige settings moet je gewoon per definitie uitzetten, zoals de sharpness instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:02

JB

Cédric roelt!

DarkMartial schreef op maandag 14 juni 2010 @ 03:19:
[...]

Qua service en garantie zit het wel goed bij plasma discounter ....... Heb daar vorige week de c650 gekocht maar meteen bij het aanzetten thuis viel me een dunne rode streep op van boven naar beneden.

Dacht eerst dat er nog plastic overheen zat lol ... dus even met de instellingen gespeeld te hebben kreeg ik het niet weg en na wat onderzoek gedaan te hebben op internet bleek het dus om een dode pixel te gaan.

Ik balen maar goed meteen maandag erop terug naar de winkel met de tv en zonder enig testen daar ook maar in de winkel kreeg ik zo een nieuwe mee :)

Volgens mij is het zo dat als je binnen 7 dagen na aankoop de tv terug brengt je meteen een nieuwe mee krijgt ... valt het buiten die 7 dagen dan word de tv opgestuurd voor reparatie en dan ben je hem 2 a 3 weken kwijt.
Mja die dode pixels, ik heb door dit topic heen gezocht met deze trefwoorden maar zie er weinig discussie over.

Ik heb nu een scherm besteld bij Expert (Samsung LE46C630) en wordt pas over een paar weken geleverd maar hoe zit het nu met die dode pixel garantie? Ze zijn pas maandag weer open dus dan ga ik bij hun informeren maar die standaard regel van binnen 7 dagen ruilen zonder opgaaf van reden geldt ook? Hoe ga je dat dan brengen, "mja ik vind die tv toch niet zo mooi" of hoe zit de vork nu in de steel?

[ Voor 4% gewijzigd door JB op 25-07-2010 17:22 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 367190 schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 20:53:
[...]Jij geeft aan dat de firmware voor LE32C530F1WXZG is. Ik daarentegen heb LE32C530F1WXXN. Waarschijnlijk ligt daar dan het probleem. Weet jij of er wel een nieuwere firmware voor mijn model is?
Kan jij zien wat er nu op staat? Uit SEBN CI installatie 2010 documentatie blijkt er namelijk sprake van 2 modellen in de LCD C530 Serie:
LE32C530F1WXXN met firmware T-TDT5DEUC-1016.1
LE32C530F1WXXN met firmware T-MSX5DEUC-1000.3
of je de firmware van de ene op de andere kunt zetten is mij niet duidelijk?
eventueel de stick herformateren met deze tool en cluster size op 4096 laten staan?
Windows GUI version of fat32format <= klik hier

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 315629 op 25-07-2010 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315629 schreef op zondag 25 juli 2010 @ 20:43:
[...]

Kan jij zien wat er nu op staat? Uit SEBN CI installatie 2010 documentatie blijkt er namelijk sprake van 2 modellen in de LCD C530 Serie:
LE32C530F1WXXN met firmware T-TDT5DEUC-1016.1
LE32C530F1WXXN met firmware T-MSX5DEUC-1000.3
of je de firmware van de ene op de andere kunt zetten is mij niet duidelijk?
eventueel de stick herformateren met deze tool en cluster size op 4096 laten staan?
Windows GUI version of fat32format <= klik hier
Aha, dat geeft al wat meer duidelijkheid. Waarschijnlijk probeer ik dan het verkeerde firmware bestand te updaten. Mijn model LE32C530F1WXXN is voorzien van firmware T-MSX5DEUC-1002.1. Ik heb er heel weinig verstand van, maar wat kan ik nu met deze informatie? Betekend dit dat ik de nieuwste versie al heb, of bestaat er nog een nieuwere? Zo ja, waar kan ik deze vinden?
Nogmaals, hartelijk dank voor alle hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo mensen,

Op de 1e pagina staat dat je voor die nieuwe modellen de zapsnelheid kunt aanpassen,dit staat er:

•Bij de nieuwere modellen de optie:
"Adjust -> User Control Init"
Standaard instelling is 8 of 10, hoe lager het getal hoe minder vertraging bij het zappen.

Ik heb een UE46C6700 maar kan deze optie niet direct vinden in het servicemenu.
Iemand een idee waar ik dit kan vinden op dit model?

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55491 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 00:25:
Hallo mensen,

Op de 1e pagina staat dat je voor die nieuwe modellen de zapsnelheid kunt aanpassen,dit staat er:

•Bij de nieuwere modellen de optie:
"Adjust -> User Control Init"
Standaard instelling is 8 of 10, hoe lager het getal hoe minder vertraging bij het zappen.

Ik heb een UE46C6700 maar kan deze optie niet direct vinden in het servicemenu.
Iemand een idee waar ik dit kan vinden op dit model?

Bedankt.
dat is een bericht van 2009, die optie is er blijkbaar niet meer. Indien je CI+ cam gebruikt (Ziggo, ...) dan is dit blijkbaar een mogelijke oorzaak voor traag zappen, decoderen en andere beveiligings toestanden eigen aan CI+, zo heb ik dit toch begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 367190 schreef op zondag 25 juli 2010 @ 23:12:
[...]Aha, dat geeft al wat meer duidelijkheid. Waarschijnlijk probeer ik dan het verkeerde firmware bestand te updaten. Mijn model LE32C530F1WXXN is voorzien van firmware T-MSX5DEUC-1002.1. Ik heb er heel weinig verstand van, maar wat kan ik nu met deze informatie? Betekend dit dat ik de nieuwste versie al heb, of bestaat er nog een nieuwere? Zo ja, waar kan ik deze vinden? Nogmaals, hartelijk dank voor alle hulp!
Af en toe eens Googlen op T-MSX5DEUC om de 14 dagen, maand, mij verontrust het dat je blijkbaar nergens T-MSX5DEUC firmware vindt voor download?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248577 schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 12:19:
[...]

Als je 'Motion Plus' op 'uit' zet, is dan het soap opera effect bij HD films helemaal weg?
Iemand? Op 2 plekken las ik dat mensen het effect niet goed wegkrijgen bij de C630/C650. ALs je Motion Plus uitzet is het dan weg en zie je films op natuurlijke wijze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Bij mijn c650 helemaal geen last meer van bij de juiste instelling: blur reduction 10, judder reduction 0.

[ Voor 10% gewijzigd door job op 26-07-2010 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:26

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

De LE**C6, 7, en 8 series hebben alweer een nieuwe firmware gekregen, wellicht interessant voor mensen met Ziggo:
T-VALDEUC-1016.0
. To add requirement of Ziggo certification (Netherlands)
. PVR working at TF1 Widget(Channel bound service on) channel (France)
. Some HEAAC 5.1ch sound discontinuousin headphone mode

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 351790

Werkt dat internet@tv ook gewoon samen met interactieve tv van bijvoorbeeld upc of kpn? Hebben jullie daar ervaring mee? Kan daar zo snel niets over vinden. En wat is volgens jullie de beste keuze tussen die providers? vond deze vergelijkingssite maar weet niet of die onafhankelijk is: http://www.internetentv.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand wat ze bedoelen met : PVR working at TF1 Widget(Channel bound service on) channel (France) in deze firmware?

Bedankt.
Pathfinder schreef op maandag 26 juli 2010 @ 12:11:
De LE**C6, 7, en 8 series hebben alweer een nieuwe firmware gekregen, wellicht interessant voor mensen met Ziggo:

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-06 22:10
Ik heb vorige week een LE40C650 gekocht, ik ben er erg tevreden over, echter zie ik op internet verschillende zaken over de Yahoo widget. Met deze widget krijg je een balk. tijdens een normale uitzending, met informatie in het scherm te zien. Ik heb deze helemaal niet! Heeft misschien iemand een tip? De TV instellingen staan op Nederlands, ook al Germany geprobeerd.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTZ
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-03 17:45

TTZ

Ik twijfel tussen:

LE40C650 pricewatch: Samsung LE40C650

UE40C6700 pricewatch: Samsung UE40C6700

Het is een behoorlijk prijsverschil van EUR300 +. Ik begrijp dat het LED scherm qua uiterlijk een stuk platter is en dat de 6700 wat extra ondersteuning biedt voor oa internet@tv / anynet. Maar los daarvan, is de beeldkwaliteit ook beter?

De tv zal voornamelijk gebruikt worden voor tv en films kijken, met name HD. Internetten en media streamen etc is niet zo belangrijk. Is de 6700 echt het prijsverschil waard in (beeld)kwaliteit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou voor de 6700 gaan,ik heb deze zelf in een 46 inch variant en ik vind deze tv qua mogelijkheden echt super.
De zwartwaardes mits goed ingesteld zijn tijdens hd films en uitzendingen echt heel mooi.
Daarbij is het een LED tv en geen LCD.

Als je een beetje kunt onderhandelen zou ik hem kopen bij de Mediamarkt ik heb van mijn type 400 euro weten af te praten.
TTZ schreef op maandag 26 juli 2010 @ 19:23:
Ik twijfel tussen:

Het is een behoorlijk prijsverschil van EUR300 +. Ik begrijp dat het LED scherm qua uiterlijk een stuk platter is en dat de 6700 wat extra ondersteuning biedt voor oa internet@tv / anynet. Maar los daarvan, is de beeldkwaliteit ook beter?

De tv zal voornamelijk gebruikt worden voor tv en films kijken, met name HD. Internetten en media streamen etc is niet zo belangrijk. Is de 6700 echt het prijsverschil waard in (beeld)kwaliteit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTZ

TTZ

Anoniem: 55491 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 19:28:
Ik zou voor de 6700 gaan,ik heb deze zelf in een 46 inch variant en ik vind deze tv qua mogelijkheden echt super.
De zwartwaardes mits goed ingesteld zijn tijdens hd films en uitzendingen echt heel mooi.

Als je een beetje kunt onderhandelen zou ik hem kopen bij de Mediamarkt ik heb van mijn type 400 euro weten af te praten.

[...]
Mediamarkt prijzen zijn ook wel prima inderdaad, ik ga een kijken of ze hier een mooi prijsje voor willen maken:

Samsung UE40C6700 pricewatch: Samsung UE40C6700
Bluray speler: Samsung BD-C5500 pricewatch: Samsung BD-C5500

Dan heb ik dat internet@tv ook wel met die bluray speler, wat de enige toevoeging is van de UE40C6700 t.o.v. de UE40C6000. Maar helaas is de 6000 niet gecertificeerd voor mn kabel televisie. Zie daar dan al problemen mee komen...

Als ik die samen voor €1200,- mee mag nemen hebben we een deal ;)

[ Voor 10% gewijzigd door TTZ op 26-07-2010 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-05 15:11
TTZ schreef op maandag 26 juli 2010 @ 19:23:
Ik twijfel tussen:

Nou ik heb zelf de C650 en zou dus zeggen: 'Neem die!'
De C650 is een van de beste tv's van het afgelopen jaar (http://www.hdtvtest.co.uk...-le40c650-20100506527.htm) voor een fijne prijs.
Dwz, een LED backlight. Dus: 'Daarbij is het een LED tv en een LCD.' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTZ

TTZ

simonr schreef op maandag 26 juli 2010 @ 19:46:
[...]

Nou ik heb zelf de C650 en zou dus zeggen: 'Neem die!'
De C650 is een van de beste tv's van het afgelopen jaar (http://www.hdtvtest.co.uk...-le40c650-20100506527.htm) voor een fijne prijs.

[...]

Dwz, een LED backlight. Dus: 'Daarbij is het een LED tv en een LCD.' ;)
Tnx, ik ga naar de Mediamarkt en hoop dat ze ze beiden hebben staan. Dan eens kijken of ik een mooie deal kan sluiten icm bluray speler. Moet de 6700 en 650 toch even naast elkaar zien, maar ik begrijp dat het beide top tv's zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 20:49
Mijn stelregel is altijd dat je een edge-led tv koopt voor hoe plat zo'n tv is, niet zozeer voor de beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud1234
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-06-2022
Vandaag een gloednieuwe 55" C6000 ontvangen; prachtig ding, echt waar. De mediaplayer die erin zit doet het eigenlijk prima tot op heden. Althans op 1 kleinigheidje na (na de 1e dag). >:)

Ik heb een paar jaar geleden een HDV vakantiefilm gemaakt op 16:9 formaat. Werkt en loopt prima op een willekeurige pc, dus geen probleem. Ook de nieuwe Samsung speelt hem prima af, alleen op 4:3 formaat....??
Wat ik ook probeer, hij blijft eigenwijs. De toets om het beeldformaat te wijzigen blijft zeggen dat dit niet ondersteund is.

Wie o wie kan mij een oplossing aan de hand doen? En, waarom denkt de TV dat het een 4:3 formaat is terwijl ik heel zeker weten 16:9 opnamen gemaakt en gemonteerd heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Pathfinder schreef op maandag 26 juli 2010 @ 12:11:
Ziggo werkte al prima met die modellen. Ze hebben toen met 1013, de eerste firmware welke ziggo goedkeurde, een rare bug geïntroduceerd (authentication kwam bij elke maal dat je de tv aan deed naar voren en ging soms mis) welke er nu gelukkig weer uit is.

[ Voor 14% gewijzigd door job op 26-07-2010 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoalin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-08-2024
Mijn LE46B650 heeft vandaag ook een update gehad:

(ver.T-CHL7DEUC-3001.1)
(size : 81683 KBytes / updated : 2010-07-26 )

Jammer dat je niet kan zien wat er veranderd is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyDutch
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 22:39
ruud1234 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 21:16:
Vandaag een gloednieuwe 55" C6000 ontvangen; prachtig ding, echt waar. De mediaplayer die erin zit doet het eigenlijk prima tot op heden. Althans op 1 kleinigheidje na (na de 1e dag). >:)

Ik heb een paar jaar geleden een HDV vakantiefilm gemaakt op 16:9 formaat. Werkt en loopt prima op een willekeurige pc, dus geen probleem. Ook de nieuwe Samsung speelt hem prima af, alleen op 4:3 formaat....??
Wat ik ook probeer, hij blijft eigenwijs. De toets om het beeldformaat te wijzigen blijft zeggen dat dit niet ondersteund is.

Wie o wie kan mij een oplossing aan de hand doen? En, waarom denkt de TV dat het een 4:3 formaat is terwijl ik heel zeker weten 16:9 opnamen gemaakt en gemonteerd heb?
Ik lees dat sommige gebruikers van de UE55C600/6700 last hebben van clouding,hoe ervaar jij dit als ik vragen mag..Ik sta op het punt om toch voor de C6700 te gaan en zie toch al enkele prijsverlagingen heel langzaam,vraag me af tot hoe laag ze gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een UEC46C6700 aangeschaft laatst en heb vrijwel geen last van clouding.
Ik heb deze LED aangeschaft bij de mediamarkt en na wat onderhandelen voor € 1200 gekocht.
DirtyDutch schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:35:
[...]

Ik lees dat sommige gebruikers van de UE55C600/6700 last hebben van clouding,hoe ervaar jij dit als ik vragen mag..Ik sta op het punt om toch voor de C6700 te gaan en zie toch al enkele prijsverlagingen heel langzaam,vraag me af tot hoe laag ze gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyDutch
Anoniem: 55491 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 19:26:
Ik heb een UEC46C6700 aangeschaft laatst en heb vrijwel geen last van clouding.
Ik heb deze LED aangeschaft bij de mediamarkt en na wat onderhandelen voor € 1200 gekocht.

[...]
Ondanks de clouding toch tevreden??€1200,- is een erg nette prijs :P voor de 46inch,ik wil voor de 55inch gaan ondanks de clouding,de 1 zegt dat het erg storend is en de ander weer niet...ga het toch wagen denk ik,wel eerst voor een goede prijs gaan.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even een vraag over de dongle van samsung:

Is het nodig om deze dongle te hebben voor draadloos internet? of is er ook een andere manier om je LCD draadloos in het netwerk te hangen?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van der Ende
Anoniem: 55491 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 22:07:
Even een vraag over de dongle van samsung:

Is het nodig om deze dongle te hebben voor draadloos internet? of is er ook een andere manier om je LCD draadloos in het netwerk te hangen?

Bedankt!
Deze schijnt ook probleemloos te werken:
http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16833166025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat bedoelde ik eigenlijk niet.

Mijn vraag is of je zowiezo een dongle nodig hebt voor draadloos internet of han het ook zonder een dongle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De clouding is echt minimaal,dus voor mij niet storend.

Echt heel erg tevreden tot nu toe.
DirtyDutch schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:47:
[...]

Ondanks de clouding toch tevreden??€1200,- is een erg nette prijs :P voor de 46inch,ik wil voor de 55inch gaan ondanks de clouding,de 1 zegt dat het erg storend is en de ander weer niet...ga het toch wagen denk ik,wel eerst voor een goede prijs gaan.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyDutch
Anoniem: 55491 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 00:00:
De clouding is echt minimaal,dus voor mij niet storend.

Echt heel erg tevreden tot nu toe.

[...]
Ik heb zelf een Sony EX700 40inch voor op mijn slaapkamer en heeft ook last van minimale clouding..Als je er op gaat letten dan is het ene keer weer erger dan een andere keer maar heb me er bij neergelegd en zie het gewoonweg niet meer..Hoop dat het bij de Samsung ook zo minimaal is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Anoniem: 55491 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 23:59:
Dat bedoelde ik eigenlijk niet.

Mijn vraag is of je zowiezo een dongle nodig hebt voor draadloos internet of han het ook zonder een dongle?
De tv heeft zelf geen draadloze netwerkkaart. Dus zal je de draadloze functie moeten toevoegen.
Dat doe je door.
a. de dongle van samsung te kopen.
b. een dongle van een ander merk met dezelfde chipset (zie hierboven dus)
of c. pak een oude router welke je als draadloze brug aan je draadloze netwerk kan hangen. (kan niet met elke router).
Optie c. heeft verder niets met tv's van doen.. dat werkt met alle apparatuur welke een utp aansluiting heeft, en moet je hier ook niet bespreken.

Andere opties zijn er niet als je de boel draadloos aan wilt sluiten.
Ik zelf heb er gewoon een utp kabel ingestoken. draadloos wil je gewoon geen gebruik van maken met streaming video.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 28-07-2010 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:01
Aansluitend op hierboven: de "oude" B6-serie bood t.o.v. de B5-serie naast een andere panel, ondersteuning voor video's en de mogelijkheid van het aansluiten van een internet dongle. Nu is de ondersteuning voor het afspelen van video's via de USB-poort makkelijk aan te zetten bij de B5-serie, maar ik vroeg mij af of het iemand al gelukt was de internet-functionaliteit te activeren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuoRocks
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-05 12:00
Ik heb sinds anderhalve week een UE40C6700 en daar heb ik nu nog wat kleine probleempjes mee.

Ten eerste het geluid wat niet synchroon loopt met het beeld wanneer ik vanaf USB of DLNA kijk. Vaak helpt het om hem even op pauze zetten. Het geluid loopt na een tijdje steeds meer uit sync met het beeld. Is dit een bekend probleem? Heb het tot nu toe gemerkt bij zowel SD bestanden als 720p bestanden.

Bovendien (ander probleempje) lukt het me nog niet om via DLNA vanaf een Windows 7 PC mkv bestanden af te spelen. Dit moet toch wel mogelijk zijn?

Laatste probleem is dat Ned 1 en 2 HD het niet doen. Gewoon helemaal geen beeld. Alle andere zenders doen het wel (dus ook Ned 1 en 2 SD). Kan dit aan een zwak signaal liggen? Treed er veel verlies op in een coax kabel die door het halve huis loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:57
QuoRocks schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 13:14:
Ik heb sinds anderhalve week een UE40C6700 en daar heb ik nu nog wat kleine probleempjes mee.

Ten eerste het geluid wat niet synchroon loopt met het beeld wanneer ik vanaf USB of DLNA kijk. Vaak helpt het om hem even op pauze zetten. Het geluid loopt na een tijdje steeds meer uit sync met het beeld. Is dit een bekend probleem? Heb het tot nu toe gemerkt bij zowel SD bestanden als 720p bestanden.

Bovendien (ander probleempje) lukt het me nog niet om via DLNA vanaf een Windows 7 PC mkv bestanden af te spelen. Dit moet toch wel mogelijk zijn?

Laatste probleem is dat Ned 1 en 2 HD het niet doen. Gewoon helemaal geen beeld. Alle andere zenders doen het wel (dus ook Ned 1 en 2 SD). Kan dit aan een zwak signaal liggen? Treed er veel verlies op in een coax kabel die door het halve huis loopt?
Over dat het geluid niet synchroon loopt kan ik je niks zeggen, want bij mij klopt het wel (met een LE40C650).
Gebruik je Samsung PC Share Manager? Daarmee kan ik wel mkv bestanden afspelen namelijk.
Wat is je signaalsterkte? Dit kan je bekijken in Menu > Support > Self Diagnosis > Signal information. Bij mij is de Signal Strength ongeveer 70 op Nederland 1 HD, en dat werkt goed. Op andere zenders is de signal strength wat hoger, dus zou het kunnen zijn dat die bij jou net wat te laag is. Een lange coax kabel kan inderdaad voor zwak signaal zorgen zoals bij mij eerst ook het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-06 14:10
Ik ben in het bezit van de LE40C750 en de Onkyo receiver TX-SR608 en heb één vervelend probleem die ik maar niet opgelost krijg.
Beeld via de receiver krijg ik vrijwel nooit in één keer. Het beeld blijft zwart met de melding 'Geen signaal. Controleer de stroomtoevoer en kabelverbindingen van de apparaten en controleer de bronselectie'.

Om beeld via de receiver te krijgen moet eerst de TV uitgeschakeld worden, de HDMI kabel van/naar de receiver uit de TV gehaald worden en er daarna weer in steken. Als daarna de TV weer ingeschakeld wordt, is het probleem verholpen.
Ik heb al diverse keren contact gehad met Samsung en allerlei zaken geprobeerd:
- Eerst receiver inschakelen en dan pas TV
- Andere HDMI-poort (standaard poort 2 vanwege ARC)
- Firmware upgrades (huidige versie 1015).
- HDMI kabel vervangen door één van hoge kwaliteit (Monster-cable met 1.4 specificatie)

Geen van bovenstaande heeft de oplossing gebracht. Heeft één van jullie een suggestie om dit vervelende probleem op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 11:58

[...]
LED = LCD

Het is een LCD tv met LED backlight. Het blijft gewoon LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211731

rhte schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 16:46:
Ik ben in het bezit van de LE40C750 en de Onkyo receiver TX-SR608 en heb één vervelend probleem die ik maar niet opgelost krijg.
Beeld via de receiver krijg ik vrijwel nooit in één keer. Het beeld blijft zwart met de melding 'Geen signaal. Controleer de stroomtoevoer en kabelverbindingen van de apparaten en controleer de bronselectie'.

Om beeld via de receiver te krijgen moet eerst de TV uitgeschakeld worden, de HDMI kabel van/naar de receiver uit de TV gehaald worden en er daarna weer in steken. Als daarna de TV weer ingeschakeld wordt, is het probleem verholpen.
Ik heb al diverse keren contact gehad met Samsung en allerlei zaken geprobeerd:
- Eerst receiver inschakelen en dan pas TV
- Andere HDMI-poort (standaard poort 2 vanwege ARC)
- Firmware upgrades (huidige versie 1015).
- HDMI kabel vervangen door één van hoge kwaliteit (Monster-cable met 1.4 specificatie)

Geen van bovenstaande heeft de oplossing gebracht. Heeft één van jullie een suggestie om dit vervelende probleem op te lossen?
Even over de HDMI-kabel. Het maakt echt niets uit of je een goedkope of een dure HDMI-kabel koopt. Een collega van me heeft zich er een van meer dan 100 euro aan laten smeren. Ik heb de dure (gold plated van 50 euro) en goedkope variant (zat bij de mediabox van UPC) uitgeprobeerd op mijn Samsung en het maakt inderdaad geen ene moer uit. Logisch ook want het gaat om het doorzetten van digitale signalen, "enen en nullen" dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:48

Harrie

NederVlaming

Ik had graag de 37C550 gekocht. Maar nu ik zie dat die dezelfde prijs heeft als de 40C550 begin ik toch te twijfelen.. 37" leek me de beste maat voor mijn woonkamer..

[ Voor 16% gewijzigd door Harrie op 28-07-2010 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-05 23:13
Zelf heb ik de UE40C6700 gekocht. Wat een apparaat! Echt super tevreden mee. Eind van het jaar wilde ik een media center gaan kopen en om het te overbruggen ben ik even met de DLNA aan de gang gegaan.

Is het zo dat ondertitels altijd ingebakken moeten zijn willen ze werken? Anders dan dat krijg ik het namelijk niet voor elkaar. Ook had ik een mkv waarvan de audio codec niet werd ondersteund.

Maar mijn grote vraag is eigenlijk... Normaal kan ik het tv geluid over mijn home cinema set speakers afspelen, maar zodra ik muziek of films via de media speler afspeel, komt er alleen nog geluid uit de tv. Dat is wel jammer. Het is aangesloten via de scart (tja... oud apparaatje) en heeft op de scart zo een knop om te kiezen voor ingaand of uitgaand signaal. Bij tv moet het dus uitgaand zijn, maar dat werkt dus niet als ik media afspeel.

Iemand een idee?

I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
StealthyPeanut schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 19:46:
[...]

LED = LCD

Het is een LCD tv met LED backlight. Het blijft gewoon LCD.
Bespaar je de moeite, dat is pas een keer of 8 aan hem uitgelegd in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Laatst online: 08-06 15:34

woutur

Klauwtjes uit!

Als bezitter van de LE37B650: is er een manier om mijn toestel wat sneller te laten starten? Ergens een delay die ik korter kan zetten? Duurt eigenlijk best lang voordat je een keer beeld hebt. Ik kom daar zo op, aangezien ik mijn Harmony One aan het instellen ben en het kizen van de input moet een vertraging van meer dan 12 seconden hebben.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

shoalin schreef op maandag 26 juli 2010 @ 23:13:
Mijn LE46B650 heeft vandaag ook een update gehad:

(ver.T-CHL7DEUC-3001.1)
(size : 81683 KBytes / updated : 2010-07-26 )

Jammer dat je niet kan zien wat er veranderd is..
Ik heb de andere B650 want die firmware die jij noemt pakt ie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-04 16:34

yGiDoRp

Sawasdee

Peppio schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 20:30:
Zelf heb ik de UE40C6700 gekocht. Wat een apparaat! Echt super tevreden mee. Eind van het jaar wilde ik een media center gaan kopen en om het te overbruggen ben ik even met de DLNA aan de gang gegaan.

Is het zo dat ondertitels altijd ingebakken moeten zijn willen ze werken? Anders dan dat krijg ik het namelijk niet voor elkaar. Ook had ik een mkv waarvan de audio codec niet werd ondersteund.

Maar mijn grote vraag is eigenlijk... Normaal kan ik het tv geluid over mijn home cinema set speakers afspelen, maar zodra ik muziek of films via de media speler afspeel, komt er alleen nog geluid uit de tv. Dat is wel jammer. Het is aangesloten via de scart (tja... oud apparaatje) en heeft op de scart zo een knop om te kiezen voor ingaand of uitgaand signaal. Bij tv moet het dus uitgaand zijn, maar dat werkt dus niet als ik media afspeel.

Iemand een idee?
Subs extracten als .srt bestand en in de zelfde map als de mkv plaatsen met de zelfde bestandsnaam.

Volgens de berichten kan de tv geen DTS aan, maar ik heb zelf tot nu toe alle MKV's af kunnen spelen met geluid, en daar zitten volgens mij ook DTS only MKV's tussen, maar dat weet ik niet zeker. Ik heb een 40C6000 en het geluid loopt bij mij van de optical out naar een externe stereo dac en verder naar mijn stereo versterker.

De scart van de samsung led tv's is loopt via zo'n verloopje en die bevat geen analoge audio uitgang.

Je zou het via de hoofdtelefoon aansluiting kunnen proberen.

Hier staan nog wat tips: http://capitalideas.blogs...edia-player-tips-and.html

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-05 23:13
yGiDoRp schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 22:03:
[...]

Subs extracten als .srt bestand en in de zelfde map als de mkv plaatsen met de zelfde bestandsnaam.

Volgens de berichten kan de tv geen DTS aan, maar ik heb zelf tot nu toe alle MKV's af kunnen spelen met geluid, en daar zitten volgens mij ook DTS only MKV's tussen, maar dat weet ik niet zeker. Ik heb een 40C6000 en het geluid loopt bij mij van de optical out naar een externe stereo dac en verder naar mijn stereo versterker.

De scart van de samsung led tv's is loopt via zo'n verloopje en die bevat geen analoge audio uitgang.

Je zou het via de hoofdtelefoon aansluiting kunnen proberen.

Hier staan nog wat tips: http://capitalideas.blogs...edia-player-tips-and.html
Oké dat ga ik is even proberen. Ik heb inderdaad ook verschillende mkv's met DTS en die werken inderdaad wel gewoon.... vreemd. Met mkvtoolnix probeerde ik nu de ondertitels erin te bakken. Met welk programma zou ik de ondertitels kunnen extracten? Moet toch met hetzelfde programma kunnen? Ik ga vanavond wel even wat proberen als ik tijd heb tenminste.

Die hoofdtelefoon uitgang is niet handig. Er moet namelijk wanneer ik een dvd kijk via het setje wel beeld verschijnen ;) en dat gaat niet lukken via de hoofdtelefoon uitgang.

edit: Even snel wat zitten googelen, maar dat extracten gaat me wel lukken. Ik zie wel of ik ze extract of inbak. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Tupel op 29-07-2010 09:21 ]

I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
Review Samsung LE40C580 van hdtvtest.co.uk

Interessant:
On the negative side, the Samsung LE40C580 lacks true 24p support, which is the only major flaw the Series 5 suffers from. During testing, the LE40C580 accepted 1080p/24 video signal but it was converted to 60p via 2:3 (Telecine Pull-Down). I cannot provide a reason why the Samsung LE40C580 failed to switch the LCD panel to 48/72Hz, but we will be passing our findings onto Samsung in hopes that they will release a firmware update to resolve this issue. After all, proper 24p handling is no longer limited to premium sets as it is now offered as standard by most manufacturers. In fact, the 2009 Samsung LE32B450 had such a feature.
Ontbreekt bij de LE40C550 in Nederland ook de true 24p support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecave1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06-2021
Ik heb de samsung c6700 en een probleem met youtube. Als ik deze probeer op te starten geeft die de melding 'New update found. Please turn off your tv and then back on to perform the update' Dat heb ik nu al eeen aantal keren gedaan, maar geen resultaat. Ook de laatste update geinstalleerd maar helpt ook niet. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallie73
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-01-2021
Ik ben van plan om de LE40C650 te gaan kopen en wil de CI+ module van ziggo gaan gebruiken.
Bij ziggo staat aangegeven dat de LE40C650L1WXXN gecertificeerd is. Zijn er nog meer serienummers van deze tv die niet gecertificeerd zijn ? Bij de internetaanbieder waar ik hem wil bestellen staat namelijk geen serienummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Ja, er zijn nog meer typenummers en deze zijn niet gecertificeerd.
Internet winkels doen nogal vaag over de typenummers die ze verkopen. Ze vermelden het niet of ze weten het niet of het interesseert hen niets.
tip, kijk naar de ean van de tv die ze aanbieden. Dat staat vaak wel bij de specs en die is ook voor elk type specifiek.

LE40C650L1WXXN is 8808993743087

oh, en nog een tip.
Als je in de pricewatch kijkt (van goedkoop naar duur).. die van redcoon werkt niet met ziggo.. een het model dat wel met ziggo werkt is bij hen tig euro duurder. Zo stellen ze... zou me niets verbazen als ze gewoon extra geld proberen te trekken. Maar dat is niets meer dan een vermoeden.
de platte tv discounter zit niet op het adres waar ze beweren te zitten (3 week terug nog langs geweest). Dus die heb ik ondanks dat ik zelf in de buurt woon laten schieten. En de plasmadiscounter verkoopt het model wat je moet hebben.

[ Voor 60% gewijzigd door job op 01-08-2010 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285114

thecave1 schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 10:16:
Ik heb de samsung c6700 en een probleem met youtube. Als ik deze probeer op te starten geeft die de melding 'New update found. Please turn off your tv and then back on to perform the update' Dat heb ik nu al eeen aantal keren gedaan, maar geen resultaat. Ook de laatste update geinstalleerd maar helpt ook niet. Iemand een idee?
Zelfde probleem :/

iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallie73
job schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 17:02:
tip, kijk naar de ean van de tv die ze aanbieden. Dat staat vaak wel bij de specs en die is ook voor elk type specifiek.

Wil hem bij digitalstreet kopen, heb daar al meer gekocht. Hebben gewoon een winkel waar je het op kunt halen. Geeft toch iets meer vertrouwen. Is niet de allergoedkoopste maar wel één van de goedkopere.
Helaas staat ook het ean er niet bij, ik zal maandag maar eens even bellen. Hopelijk kunnen ze me dan vertellen welke serienummer ze verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Anoniem: 285114 schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 17:29:
Zelfde probleem :/

iemand een oplossing?
Terug naar fabrieksinstellingen en daarna het internetgebeuren opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285114

job schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 10:12:
[...]

Terug naar fabrieksinstellingen en daarna het internetgebeuren opnieuw installeren?
Ben met een verse start begonnen en idd dit heeft bij mijn het euvel verholpen :)

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op hdtvtest.co.uk wordt dit als enige kritiekpunt gegeven op de c650 bij HD content:

Even with all of its digital noise filters turned off, the Samsung LE40C650 still applies some light temporal smoothing to the image, which means that the texture of film grain is lessened when the image is in motion (the unadulterated image can be seen when the source player is paused).

Ik heb niet echt een idee wat je je hierbij moet voorstellen. Iemand dit opgevallen?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 248577 op 01-08-2010 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-05 15:11
Anoniem: 248577 schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 13:54:
Op hdtvtest.co.uk wordt dit als enige kritiekpunt gegeven op de c650 bij HD content:

Even with all of its digital noise filters turned off, the Samsung LE40C650 still applies some light temporal smoothing to the image, which means that the texture of film grain is lessened when the image is in motion (the unadulterated image can be seen when the source player is paused).

Ik heb niet echt een idee wat je je hierbij moet voorstellen. Iemand dit opgevallen?
Sommige films hebben expres een beetje korrelig beeld voor de sfeer, bijvoorbeeld Saw, en dat wordt dan door de TV gezien als ruis en dat probeert 'ie er dan uit de halen, zelfs als je alle ruisreductie hebt uitgezet. Beetje eigenwijze TV dus. Of je er echt last van hebt kun je je af vragen, het is mij nog nooit opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
mmedia schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 10:13:
Review Samsung LE40C580 van hdtvtest.co.uk

Interessant:

On the negative side, the Samsung LE40C580 lacks true 24p support, which is the only major flaw the Series 5 suffers from. During testing, the LE40C580 accepted 1080p/24 video signal but it was converted to 60p via 2:3 (Telecine Pull-Down). I cannot provide a reason why the Samsung LE40C580 failed to switch the LCD panel to 48/72Hz, but we will be passing our findings onto Samsung in hopes that they will release a firmware update to resolve this issue. After all, proper 24p handling is no longer limited to premium sets as it is now offered as standard by most manufacturers. In fact, the 2009 Samsung LE32B450 had such a feature.

Ontbreekt bij de LE40C550 in Nederland ook de true 24p support?
Aangezien het ontbreken van true 24p toch als een gemis kan worden ervaren, even een bump O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud1234
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-06-2022
DirtyDutch schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:35:
[...]

Ik kan niet zeggen dat ik die clouding ervaar. Wat mij veel meer stoort is de digitale ruis die je ziet bij SD programma's. Een eigen analoge schotel met een prima ontvangst geeft toch heel veel digitale rommel rondom logo's en in gezichten. ik moet nog wat stoeien met de filter mogelijkheden. Waarschijnlijk moet eea uit staan.
Bij een echte HD uitzending is dat helemaal over natuurlijk :*) Ik vind de kwaliteit en de kleuren echt super bij 1080p video en blueray. Niks nie clouding daar.

[ Voor 5% gewijzigd door ruud1234 op 01-08-2010 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

simonr schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 14:19:
[...]

Sommige films hebben expres een beetje korrelig beeld voor de sfeer, bijvoorbeeld Saw, en dat wordt dan door de TV gezien als ruis en dat probeert 'ie er dan uit de halen, zelfs als je alle ruisreductie hebt uitgezet. Beetje eigenwijze TV dus. Of je er echt last van hebt kun je je af vragen, het is mij nog nooit opgevallen.
Ok, thx. Het is dus niet zo dat door deze (ongewenste) ruisfilter een soort soap opera effect ontstaat?

PS: reden voor de vraag is twijfel tussen SonyEX500 en Samsung C630. Samsung heeft een mooiere kast/bezel en ondersteunt mkv via USB en schijnt beter SD beeld te geven. Sony laat echter de 24p input zien zoals het is, dus zonder zo'n soort ruisfilter.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 248577 op 01-08-2010 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 17:41
Ben van plan een LCD/LED TV aan te schaffen voor in de slaapkamer. Mijn oog is gevallen op de UE32C6000. Ik heb echter nog een tweetal vragen:

Kan iemand nagaan of weet iemand op welke refresh rate deze TV 24p spul afspeelt? Is dit netjes middels een synchrone (3:3/4:4/5:5) pulldown? Weet iemand de factor? En is het mogelijk om motion interpolation naar eigen inzicht aan of uit te zetten?

Dan mijn tweede vraag: accepteert deze TV de mkv container met daarin 1080p H.264 matieraal via DNLA? En werkt dit goed?

edit: zie net de links, volgens de specs ondersteunt de UE32C6000 alleen DTS 2.0. Ik neem aan dat dit DTS stereo is? Is dat ook het geval met DTS passthrough? Dat zou erg jammer zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door HarmoniousVibe op 02-08-2010 14:32 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steenz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09-2024
job schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 17:02:
Ja, er zijn nog meer typenummers en deze zijn niet gecertificeerd.
Internet winkels doen nogal vaag over de typenummers die ze verkopen. Ze vermelden het niet of ze weten het niet of het interesseert hen niets.

oh, en nog een tip.
Als je in de pricewatch kijkt (van goedkoop naar duur).. die van redcoon werkt niet met ziggo.. een het model dat wel met ziggo werkt is bij hen tig euro duurder. Zo stellen ze... zou me niets verbazen als ze gewoon extra geld proberen te trekken. Maar dat is niets meer dan een vermoeden.
de platte tv discounter zit niet op het adres waar ze beweren te zitten (3 week terug nog langs geweest). Dus die heb ik ondanks dat ik zelf in de buurt woon laten schieten. En de plasmadiscounter verkoopt het model wat je moet hebben.
Ik begreep dat het laatste deel van het serienummer (onder andere?) voor het land staat, waarbij bovenstaand nummer de Nederlandse versie is. Desalniettemin staat bij de pas uitgekomen firmware (1016, 26 juli) ook op bijv. de UK site van Samsung het volgende in de release notes "To add requirement of Ziggo certification (Netherlands)". Of dat nou geldt voor alle taalversies of alleen voor de Nederlandse versie is niet helemaal duidelijk, maar het kan dus zijn dat het alsnog werkt als je per ongeluk met de verkeerde thuiskomt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354241

ik heb met de ue46c6000 het probleem dat het beeld tijdens een film nog wel eens een frame overslaat (zo lijkt het) op 100Hz. Dat gebeurd om de 10/20 seconden ofzo. Meer mensen die dat probleem ook hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallie73
Vandaag een e-mail van digitalstreet gehad, ze verkopen de LE40C650L1WXXH.
De LE40C650L1WXXN staat als gecertificeerd bij ziggo. Zal eens met ziggo gaan bellen,
misschien kunnen zij meer vertellen over de vrijgegeven serienummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Scallie73
LE40C650L1WXXH
Ziet er naar uit dat dit een toestel is voor de Hongaarse markt, kan er niet op uitmaken of dit toestel CI+ (CI plus) is of niet?:
http://www.samsung.com/hu..._detail&tab=specification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallie73
steenz schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 21:21:
[...]

Ik begreep dat het laatste deel van het serienummer (onder andere?) voor het land staat, waarbij bovenstaand nummer de Nederlandse versie is. Desalniettemin staat bij de pas uitgekomen firmware (1016, 26 juli) ook op bijv. de UK site van Samsung het volgende in de release notes "To add requirement of Ziggo certification (Netherlands)". Of dat nou geldt voor alle taalversies of alleen voor de Nederlandse versie is niet helemaal duidelijk, maar het kan dus zijn dat het alsnog werkt als je per ongeluk met de verkeerde thuiskomt!
Zie het nu ook staan, zowel bij de nederlandse als de engelse site. Ik heb een e-mail gestuurd. Als ik iets meer weet zal ik het hier even posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallie73
Anoniem: 315629 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 15:57:
@Scallie73
LE40C650L1WXXH
Ziet er naar uit dat dit een toestel is voor de Hongaarse markt, kan er niet op uitmaken of dit toestel CI+ (CI plus) is of niet?:
http://www.samsung.com/hu..._detail&tab=specification
Ik kan er ook niets van maken, ik wacht mijn e-mail van samsung wel even af.
Pagina: 1 ... 26 ... 75 Laatste