Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:56
DirtyDutch schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 22:43:
[...]

Ik ben ook erg geintresseerd in de UE55C6000/6700 en ben benieuwd of je clouding nu weg is...Moest je lang wachten voordat er een nieuw paneel werd geplaatst en hoelang duurde de 'operatie'??
Tot zover lijkt het weg! (minimaal in de hoeken nog, maar dat is nagenoeg onvermijdelijk) Voordat ze langskwamen om het te controleren was ik een week verder, en moest 2 weken wachten tot het nieuwe paneel binnen was, en dat is dus vanochtend geplaatst! Binnen een half uur zat het nieuwe paneel erin trouwens. Appeltje eitje werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyDutch
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-08 16:46
Killed-1 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 22:52:
[...]

Tot zover lijkt het weg! (minimaal in de hoeken nog, maar dat is nagenoeg onvermijdelijk) Voordat ze langskwamen om het te controleren was ik een week verder, en moest 2 weken wachten tot het nieuwe paneel binnen was, en dat is dus vanochtend geplaatst! Binnen een half uur zat het nieuwe paneel erin trouwens. Appeltje eitje werk.
Dus als ik het goed begrijp moet ik sowieso genoegen nemen met clouding in de hoeken,is dit bij elke led of alleen bij Samsung of alleen deze series??In dat geval toch best schandalig want je betaald genoeg voor dat scherm en dan wil je toch wel dat het goed is of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee voor het onderstaande?
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 21:30:
Uiteraard snap ik dat je op de internet knop moet drukken.

Heb je hier dan ook nog die samsung dongle voor nodig of kan het gewoon via een draadloos netwerk?

En waar moet het draadloze netwerk aan voldoen?

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DirtyDutch schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 23:17:
[...]

Dus als ik het goed begrijp moet ik sowieso genoegen nemen met clouding in de hoeken,is dit bij elke led of alleen bij Samsung of alleen deze series??In dat geval toch best schandalig want je betaald genoeg voor dat scherm en dan wil je toch wel dat het goed is of zie ik dat verkeerd?
De full led schermen met dynamic backlighting schijnen er minder last van te hebben. Er zijn per fabrikant/merk helaas (momenteel) maar een paar van dat soort schermen. Gaat om de duurste LCD modellen van Philips, Sony, en LG.

Plasma heeft er sowieso geen (of nagenoeg geen) last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyDutch
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 23:49:
[...]

De full led schermen met dynamic backlighting schijnen er minder last van te hebben. Er zijn per fabrikant/merk helaas (momenteel) maar een paar van dat soort schermen. Gaat om de duurste LCD modellen van Philips, Sony, en LG.

Oke minder last maar zijn er ook "normale" led schermen die er gewoon helemaal geen last van hebben???Zijn het dan in principe slechte schermen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DirtyDutch schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 07:37:
[...]

Oke minder last maar zijn er ook "normale" led schermen die er gewoon helemaal geen last van hebben???Zijn het dan in principe slechte schermen??
Nee, http://www.flatpanelshd.com/reviews.php lees de reviews maar. Alleen de paar full leds met local dimming leveren een aardig plaatje qua zwartwaardes en clouding. Perfect is er nog geen een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyDutch
Dus eigenlijk kan je beter voor een "normale" lcd gaan op het moment,jammer hoor want ze zijn wel mooi die leds maar moet ook mooi beeld zijn..Eigenlijk is het product dus nog niet echt af,beetje jammer dat ze dan zoiets op markt brengen voordat het echt perfect is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 23:49:
[...]

Er is wel een betaalbaar scherm van LG met full led, deze schijnt ook prachtige zwartwaardes te hebben: 42LE8500 rond de 1300 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
De clouding in de hoeken is ook niet storend hoor! Het lijkt alleen wel alsof er een soort "kruis" in het beeld zit kwam ik gister achter. Er is namelijk wel 1 (minimaal) lichtere plek, en daar doorheen lopen 1 horizontale en 1 verticale baan die wel weer goed zwart zijn. Maar het is al 30000x beter dan dat het was! (en ik heb wel een idee hoe ik dat weg kan krijgen, aangezien dat precies de 4 punten zijn waar aan de achterkant een printplaat op de tv geschroefd zit, alleen of ik me daaraan ga wagen weet ik nog niet. Misschien als ik me er weer aan ga storen. Maar het is zo minimaal, dat ik daar niet vanuit ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyDutch
Dus als ik het goed begrijp neem je genoegen met clouding in de hoeken???ik weet niet of ik daar wel vrede mee kan hebben,hij moet in principe toch wel gewoon goed zijn..wat zegt Samsung over dit eigenlijk???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanmiddag mijn ue46c6000 omruilen voor een ander exemplaar. (ik zit nog in de omruil periode) Ik heb last van clouding en 1 dode pixel. Hopen dat het dan opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
DirtyDutch schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 13:48:
Dus als ik het goed begrijp neem je genoegen met clouding in de hoeken???ik weet niet of ik daar wel vrede mee kan hebben,hij moet in principe toch wel gewoon goed zijn..wat zegt Samsung over dit eigenlijk???
Nogmaals, het zit er wel, maar niet storend. En zelfs ccfl-backlight lcd's hebben dat, dus wat dat betreft volkomen normaal. Als je daar al moeilijk over doet kun je beter een ouderwetse beeldbuis tv kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 21:30:
Uiteraard snap ik dat je op de internet knop moet drukken.

Heb je hier dan ook nog die samsung dongle voor nodig of kan het gewoon via een draadloos netwerk?

En waar moet het draadloze netwerk aan voldoen?

[...]
Ik weet niet welke TV jij hebt, maar de mijne (LE40B650) heeft inderdaad een 'Samsung wireless lan adapter' nodig. Ik heb hem gewoon via een ethernetkabel aangesloten, bekabeld dus, niet draadloos.
Volgens mijn handleiding ondersteunt die USB wireless lan adapter (WIS09ABGN) a, b, g, en n -netwerken en WEP, WPA, WPA2
pricewatch: Samsung WIS09ABGN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCootMeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-09 13:30
Ik heb een vraag, cq probleem waar ik zelf niet uit kom, dus probeer ik het op het forum.
Ik heb mijn UE37C6000 aangesloten via HDMI op een mediaspeler. Het geluid wil ik echter via de SPDIF uitgang van de TV laten lopen naar mijn 5.1 home theater set (Sony). Wanneer ik echter in het menu van de TV kies voor Geluid -> Extra instellingen -> SPDIF uitvoer -> Geluidsformaat, kan ik alleen PCM kiezen en niet Dolby Digital (greyed out).

Als ik direct mbv de optische kabel de media speler met mijn theater set verbind krijg ik wel 5.1 geluid, maar zit er een vertraging tussen beeld en geluid. :(

Iemand enig idee?

Check da Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robnieuw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 16:08
ik ben de eigenaar van een Samsung 46c6700. en blijf maar problemen hebben met de CI+ kaart. Ik heb alles van het forum geprobeerd, maar nog niet goed aan de praat.
Als de regels volg en ook een paar keer terug gegaan ben naar fabrieks instellingen blijft het een probleem.
Alle zender worden gevonden. NEd1 is prima en de meeste keren de andere zenders ook (soms)
Ik krijg steeds in beeld dat er authenticatie Plaats vindt en dan gaat het probleem beginnen. Na een paar minuten krijg is steeds in beeld dat er weer authenticatie plaats vind en dan de melding I0-07 en dan weer I0-04. De kaart van Ziggo is al vervangen en hij werkt in de Humax prima.
en op het beeld zie de foto Ik ben een beetje radeloos. Nu kijk ik via een scart aansluiting en zelf daar krijg ik een paar keer in beeld dat EXT als of ik aan het zappen ben en een ander input kanaal kies.
Mijn collega is nu de CI+ module in zijn systeem aan het testen en ik hoop eigenlijk dat het daar ook niet werkt. Dan weet ik wat het is.
Wie heeft er nog tips?
Robert
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_owPCu4UtEFI/TCt7Fj30CQI/AAAAAAAAAA0/GyKfZm8KOqs/s128/DSC01675.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de LE46C650 en ik heb nog niks gedaan met het internet gebeuren maar wil dat wel gaan doen.
Jij hebt hem dus bekabeld zeg jij,waar heb jij je router e.d staan dan? die staan bij mij in de meterkast en dan zou ik dus meters kabel moeten gaan trekken door de huiskamer.

Alleen is het waarschijnlijk wel een betere optie m.b.t de ontvangst om hem te bekabelen,of denk jij dat die wireless dongle ook wel goede snelheden behaalt?

Bedankt!
Henk007 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 18:04:
[...]

Ik weet niet welke TV jij hebt, maar de mijne (LE40B650) heeft inderdaad een 'Samsung wireless lan adapter' nodig. Ik heb hem gewoon via een ethernetkabel aangesloten, bekabeld dus, niet draadloos.
Volgens mijn handleiding ondersteunt die USB wireless lan adapter (WIS09ABGN) a, b, g, en n -netwerken en WEP, WPA, WPA2
pricewatch: Samsung WIS09ABGN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 10:41

yGiDoRp

Sawasdee

DaCootMeister schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 18:14:
Ik heb een vraag, cq probleem waar ik zelf niet uit kom, dus probeer ik het op het forum.
Ik heb mijn UE37C6000 aangesloten via HDMI op een mediaspeler. Het geluid wil ik echter via de SPDIF uitgang van de TV laten lopen naar mijn 5.1 home theater set (Sony). Wanneer ik echter in het menu van de TV kies voor Geluid -> Extra instellingen -> SPDIF uitvoer -> Geluidsformaat, kan ik alleen PCM kiezen en niet Dolby Digital (greyed out).

Als ik direct mbv de optische kabel de media speler met mijn theater set verbind krijg ik wel 5.1 geluid, maar zit er een vertraging tussen beeld en geluid. :(

Iemand enig idee?
Uit de handleiding:
DIGITAL AUDIO OUT (OPTICAL)
Wanneer een digitaal audiosysteem op de DIGITAL AUDIO OUT (OPTICAL)-aansluiting wordt aangesloten, moet u het volume van zowel de tv als het audiosysteem verlagen.

5,1-kanaals audio is mogelijk wanneer de tv op een extern apparaat is aangesloten dat dit ondersteunt.

Wanneer de ontvanger (thuisbioscoop) is ingeschakeld, hoort u alleen geluid via de Optical-aansluiting van de tv. Wanneer de tv een DTV-signaal ontvangt, zendt de tv een 5,1-kanaalsgeluid naar de ontvanger van de
thuisbioscoop.

Wanneer de bron een digitaal component is, zoals een dvd-speler/blu-rayspeler/kabelbox/satellietontvanger (STB), en dit via HDMI op de tv is aangesloten, geeft de ontvanger van de thuisbioscoop alleen 2-kanaalsgeluid weer. Als u 5,1-kanaalsgeluid wilt horen, sluit u de digitale uitgang van de dvd-speler/Blu-rayspeler/kabelbox/satellietontvanger (STB) rechtstreeks op een versterker of thuisbioscoop aan.
en
SPDIF-uitvoer: SPDIF (Sony Philips Digital InterFace)
wordt gebruikt voor de levering van digitaal geluid,
waardoor de interferentie naar luidsprekers en diverse
digitale apparaten zoals dvd-spelers wordt tegengegaan.
Geluidsformaat: tijdens de ontvangst van een digitale
tv-uitzending kunt u SPDIF-uitvoer (Digital Audioformaat)
kiezen bij de opties PCM of Dolby Digital.
✎✎Wanneer u 5.1-kanaals luidsprekers op een Dolby
Digital-installatie aansluit, haalt u het maximale uit
uw interactieve 3D-geluidsbeleving.
Geluidsvertraging: corrigeer verschil tussen beeld en
geluid wanneer u een tv-programma of een video bekijkt
en luistert naar digitale audio via een extern apparaat
zoals een AV-ontvanger (0 ms - 250 ms).

[ Voor 51% gewijzigd door yGiDoRp op 30-06-2010 20:03 ]

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCootMeister
  • Laatst online: 04-09 13:30
yGiDoRp schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 19:57:
[...]

Uit de handleiding:

[...]

en

[...]
Ik heb de handleiding ook geraadpleegd natuurlijk :) Dan moet het zo zijn dat vanuit de mediaplayer (Xtreamer) over HDMI GEEN 5.1 signaal wordt geleverd? Kan ik me niet voorstellen.... de SPDIF uitgang van de Xtreamer poept er eenvoudig 5.1/DTS uit.
Ik zou willen weten of dat te testen is anders blijf ik gefrustreerd naar dat menu kijken.... |:(

Check da Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkiepleur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-08-2021

bakkiepleur

Zwart zonder Suiker

Hoop dat de calibration settings van de Samsung UE32C6000 Review op hdtvtest gepost worden, dan kan ik die uit proberen op mijn UE40C6000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaVaRiOuS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2022
Ik heb sinds vandaag mijn LE46C650 binnen en alles aangesloten, alsvolgt:

Receiver > HDMI out naar TV HDMI in (poort 2)
Blu-ray > HDMI out naar receiver HDMI in (poort BD/DVD)
Xbox > HDMI out naar receiver HDMI in (poort VCR)

De receiver en blu-ray betreffen een set: Onkyo HT-C650.

Maar er schijnt op deze TV een Game modus te zitten, maar waar kan ik deze modus vinden?
Ik las in de manual, dat deze optie alleen beschikbaar is als er een console (bijv. playstation of xbox) is aangesloten.

Kan het zijn dat deze instelling dan niet zichtbaar is omdat mijn xbox via mijn receiver is aangesloten?
Moet ik hem dan echt direct op mijn TV aansluiten? Dat zou een beetje jammer zijn voor het surround geluid.

In de manual staat ook niet beschreven hoe ik bij die instelling komt, alleen dat de game modus ingeschakeld kan worden en alleen als een console is aangesloten/ingeschakeld.

Kan iemand mij hier mee verder helpen?

PS: Ik heb even snel een potje FIFA 2010 zitten spelen en ben geen diehard gamer, maar waar merk ik die input lag dan zoal aan? want zover ik zag merkte ik niets van een vertraging?
Is dit op een bepaalde manier te meten?

Alvast bedankt!

[ Voor 10% gewijzigd door DaVaRiOuS op 02-07-2010 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vuurie_
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-12-2023
RedHead schreef op zondag 27 juni 2010 @ 11:55:
[...]

LE40C750 is binnen, HD (usb stick zou ook moeten kunnen) aan de USB port en je kan time-shifting doen. Het werkt, heerlijk om even je TV op pauze te zetten zonder allerlei extra kastjes. Alleen het lijkt of je minder gemakkelijk voor en achteruit kan spoelen.

Bij mijn oude TopField PVR (digitenne) kan ik tot 8x voor of achteruit, handig om de reclames door te spoelen. Hoe en of dit gaat bij de Samsung weet ik nog niet.

Mocht iemand nog meer willen weten over de LE40C750 ... zolang ik niet hoef te hacken (ivm garantie) wil ik wel het een en ander uitproberen. 3D echter nog niet, heb nog geen 3D brillen.
Ik heb de 40c750 besteld bij de ING en heb hem hopelijk snel binnen. Ik vroeg me af of jij de beeldinstellingen moest wijzigen voor optimaal beeld of stonden ze al goed?

Zo ja, welke instellingen?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*edit*

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2010 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtyShock
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 13:45
Bíjna had ik gisteren een Samsung UE40C6710 bij een webshop besteld, toen ik erachter kwam dat de budgetair interessantere modellen 'niet Nederlands' (lees Ziggo gecertificeerd) zouden zijn en moeite hebben met CI+. Na wat onderzoek en het doorlezen van dit topic ben ik nog niet van m'n twijfel af. Is het echt nodig dat ik 150 à 200 euro extra moet uitgeven voor CI+ ondersteuning?

Mijn vraag: Het wel of niet CI+ ondersteunen; Is dit een firmware kwestie of mist er echt iets aan de hardware van de TV in het geval van een 'Europees' model?

Wat ook niet helpt bij m'n twijfel waar te kopen is dat er schijnbaar niet altijd hetzelfde paneel gebruikt wordt in de Samsungs... En ik maar denken dat ik er uit was. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-09 19:22
Het ligt eraan of die met ziggo werkt, mijn UE32B6000 doet dat wel ondanks dat het een buitenlands model is (de waarschuwing van dat er stroom op staat staat er in het noors of zweeds ofzo op.)
WXXN meestal niet PXXN wel (heb een PXXN model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arty_Shock schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 16:13:
Bíjna had ik gisteren een Samsung UE40C6710 bij een webshop besteld, toen ik erachter kwam dat de budgetair interessantere modellen 'niet Nederlands' (lees Ziggo gecertificeerd) zouden zijn en moeite hebben met CI+. Na wat onderzoek en het doorlezen van dit topic ben ik nog niet van m'n twijfel af. Is het echt nodig dat ik 150 à 200 euro extra moet uitgeven voor CI+ ondersteuning?

Mijn vraag: Het wel of niet CI+ ondersteunen; Is dit een firmware kwestie of mist er echt iets aan de hardware van de TV in het geval van een 'Europees' model?

Wat ook niet helpt bij m'n twijfel waar te kopen is dat er schijnbaar niet altijd hetzelfde paneel gebruikt wordt in de Samsungs... En ik maar denken dat ik er uit was. :'(
Dat paneel weet je pas als je hem hebt.

Als je hem bij de MM haalt krijg je in ieder geval een toestel waar een sticker op zit met Ziggo er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtyShock
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 13:45
bastian433 schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 17:08:
Het ligt eraan of die met ziggo werkt, mijn UE32B6000 doet dat wel ondanks dat het een buitenlands model is (de waarschuwing van dat er stroom op staat staat er in het noors of zweeds ofzo op.)
Ah, dat van het PXXN model wist ik niet, dat is misschien nog eens het proberen waard om achteraan te bellen. Het is jammer dat de SXXN serienummers zo'n stuk duurder zijn.
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 18:48:
[...]
Dat paneel weet je pas als je hem hebt.

Als je hem bij de MM haalt krijg je in ieder geval een toestel waar een sticker op zit met Ziggo er op.
Dan van het paneel is inderdaad moeilijk af te dwingen, tenzij je het overlegt met de winkel. Met de dozenschuivende prijsvechterswebshops is het doorgaans moeilijker dat soort specifieke wensen te regelen.

Dank voor de tips tot zover. 't Is nog best pittig om voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 08:24

job

bastian433 schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 17:08:
Voor de nieuwe serie (c-serie) heb je weer een ander serie nummer nodig.
Zo moet je namelijk voor de c650 wel een wxxn hebben. Andere modellen moet je de sxxn of sxxc voor aanschaffen.. jaja ze maken het heel duidelijk bij samsung. :P

Kijk op de ziggo site.. ze hebben de boel eindelijk geupdate met de nieuwste modellen van samsung.

[ Voor 15% gewijzigd door job op 02-07-2010 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcanic
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-07 10:27
Sinds 1 juni heb ik de UE55C6700 in bestelling bij Salland Automatisering. Wacht dus al een maand... mijn geduld begint een beetje op te raken, maar blijkbaar zijn de grote modellen erg moeilijk leverbaar dus tja :/ ...

Hebben anderen ook zulke lange levertijden ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 19:04:
[...]

Voor de nieuwe serie (c-serie) heb je weer een ander serie nummer nodig.
Zo moet je namelijk voor de c650 wel een wxxn hebben. Andere modellen moet je de sxxn of sxxc voor aanschaffen.. jaja ze maken het heel duidelijk bij samsung. :P

Kijk op de ziggo site.. ze hebben de boel eindelijk geupdate met de nieuwste modellen van samsung.
https://www.ziggo.nl/#pro...sie-module-ci/televisies/

c630 en c6000 staan er niet bij. Vreemd. Die werken wel kennelijk wel met ziggo en bij de MM hebben die ook de Ziggo/CI+ sticker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyDutch
mcanic schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 22:35:
Sinds 1 juni heb ik de UE55C6700 in bestelling bij Salland Automatisering. Wacht dus al een maand... mijn geduld begint een beetje op te raken, maar blijkbaar zijn de grote modellen erg moeilijk leverbaar dus tja :/ ...

Hebben anderen ook zulke lange levertijden ervaren?
Ik ben nu ook al een tijdje bezig met dit toestel,onderhandelen en informatie verzamelen en heb nu al bij een stuk of 4 aanbieders te horen gekregen dat de 55inch erg lastig leverbaar was...althans de 6700,6000 was bij 2 wel aanwezig dus klopt denk ik wel jou verhaal dat je lang moet wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Vuurie_ schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 00:09:
[...]

Ik heb de 40c750 besteld bij de ING en heb hem hopelijk snel binnen. Ik vroeg me af of jij de beeldinstellingen moest wijzigen voor optimaal beeld of stonden ze al goed?

Zo ja, welke instellingen?

Bedankt!
Ik heb donderdag om 22.30 uur ook een LE40C750 besteld bij de ING. Mooie prijs 849,50 euro.
Vanmiddag binnen gekregen, snelle levering dus.
Voorzichtig uitgepakt, de voet eronder gemonteerd. Mijn WD live aangesloten.
Ik doe de stekker van de C750 in het stopcontact en pats :'( , een kleine knal.
Maandagmorgen maar ff bellen, balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pronkje
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09 11:54
Ik ga mischien een Samsung LE40C670 LCD of zjn kleinere broer de LE37C670 (ik zit 3.25 van mijn tv af wat kan ik dat het beste kopen 37 of 40 inch)maar ik zit ook over een LED tv te denken de Samsung UE40B7090,nu is mijn vraag heeft iemand ervaring met deze toestellen en wat geeft LED nu een meerwaarde aan het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 22:40
@pronkje,

Misschien een idee om even wat huiswerk te doen i.p.v. naar de makkelijke weg vragen?
Gewoon 40inch nemen, doet multimedia je niks neem dan de ue40c6000. Wil je toch multimedia neem dan de ue40c6740 (oid) en dan heb je nog de betere toestellen. De 7 8 en 9 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkiepleur

bakkiepleur

Zwart zonder Suiker

Hoe kan je ondertiteling instellen via DLNA? Gebruik nu Samsung PC share manager.

Heb een video_ts map geshared maar ik kan in het dvd menu geen gebruik maken van de "knoppen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio83
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-01 11:53
Ik ga binnenkort een Samsung C650 aanschaffen maar twijfel enorm over de maat. Ik zit 2.30 meter van mijn tv af. Is de 32 inch versie dan net te klein?

Is lees op buitenlandse fora ook dat er een inferieur paneel in de 37 inch zou zitten. Hoe zit dit precies? Dan zou voor mij de 37 inch namelijk afvallen en moet ik voor 40 inch gaan. Is dat weer niet te groot?

Graag hoor ik wat ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

bakkiepleur schreef op zondag 04 juli 2010 @ 21:02:
Hoe kan je ondertiteling instellen via DLNA? Gebruik nu Samsung PC share manager.
Je kan niets instellen. srt of sub bestand met dezelfde naam als de film in de folder zetten, en dan wordt de ondertiteling meegenomen.
Heb een video_ts map geshared maar ik kan in het dvd menu geen gebruik maken van de "knoppen".
Menu's zullen niet werken. Gewoon de mpeg extracten zodat je 1 mpg bestand hebt is makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkiepleur

bakkiepleur

Zwart zonder Suiker

job schreef op maandag 05 juli 2010 @ 14:43:
[...]
Je kan niets instellen. srt of sub bestand met dezelfde naam als de film in de folder zetten, en dan wordt de ondertiteling meegenomen.

[...]
Menu's zullen niet werken. Gewoon de mpeg extracten zodat je 1 mpg bestand hebt is makkelijker.
Bedankt hoppelijk iets dan in de toekomst wel mogelijk zal zijn...tot die tijd maar een popcorn besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Croccifixio83 schreef op maandag 05 juli 2010 @ 14:38:
Ik ga binnenkort een Samsung C650 aanschaffen maar twijfel enorm over de maat. Ik zit 2.30 meter van mijn tv af. Is de 32 inch versie dan net te klein?

Is lees op buitenlandse fora ook dat er een inferieur paneel in de 37 inch zou zitten. Hoe zit dit precies? Dan zou voor mij de 37 inch namelijk afvallen en moet ik voor 40 inch gaan. Is dat weer niet te groot?

Graag hoor ik wat ervaringen.
Als je er de ruimte en het budget voor hebt, zou ik voor 40 inch gaan. Zelf heb ik ook een 40 en ik kijk op ongeveer 3,5 m. Als je diverse online guides raadpleegt kun je die prima vanaf 2,30 m (7.5 feet) bekijken.

[ Voor 6% gewijzigd door Henk007 op 05-07-2010 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste allen,

Bedankt voor alle nuttige informatie welke ik hier heb kunnen vinden _/-\o_

Nu heb ik even een vraag. Ik wil heel graag de Samsung UE40C6700 kopen, via internet. Het gaat om het volgende:

Er is wel een erg groot prijsverschil tussen het Europese en het Nederlandse model:

NL model, Prijs 1347
http://www.redcoon.nl/ind...msung_UE40C6700_NL_Model/

Europees model, Prijs 1055
http://www.redcoon.nl/ind.../15028/Samsung_UE40C6700/

Het Nederlands model wordt ondersteund door Ziggo met CI+, wat voor mij het belangrijkste is. Nu vraag ik me af of ik niet het EU model kan bestellen, en daar gewoon de Nederlandse firmware op kan zetten? Is dat mogelijk, of kan ik dan problemen krijgen i.c.m. ondersteuning van mijn provider (in dit geval Ziggo)? Heeft er iemand hier ervaringen mee? :/

Het prijsverschil is namelijk wel erg groot. Je zou haast denken dat er nog meer verschillen tussen deze 2 modellen zijn. Ik hoor het graag!

Alvast hartelijk dank! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik ben al een tijdje opzoek naar een goede en betaalbare 3D tv, nu ben ik een paar modellen tegen gekomen

de PS50c7000 (plasma)
de LE40c750 (LCD)
de LE46c750 (LCD)

mijn vraag, is er hier ook iemand die de le40/46c750 3D tv heeft? en wat zijn de ervaringen ben al tijden opzoek naar een review of w/e maar op het internet is bar weinig te vinden over deze tv, wel heb ik gehoord dat de LCD 3D tv's meer last hebben van crosstalk, en als dit idd zo is, hoe erg is dit, en stoort het heel erg.

ik ben van plan mijn TV op mn slaapkamer te zetter, met ongeveer een kijk afstand van 2-3 meter,

is de 40'' dan groot genoeg of is het raadzaam om toch voor een 46-50 inch te kiezen (ivm dat je 3D wat dichterbij moet hebben voor een mooi effect, of heb ik dit mis?)

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb net de 32c650 binnen en ben erg tevreden. Misschien voor sommigen "klein" maar hij staat op mijn bureau en als ik daar zit is het nogal IN YOUR FACE...

daarover gesproken moet ik eerlijk zijn dat ik wel beetje ben teleurgesteld in de kwaliteit van veel materiaal dat zenders aanbieden ook via digitale tv. Heb al zitten spelen met beeld instellingen maar hebben mensen tips of aanraders? Wellicht hun eigen instellingen waar ze nu al tijd erg tevreden mee zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadesh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 20:45
Ik heb sinds kort m'n samsung 40c6000 binnen. En heb een aantal 1080p films op m'n computer staan. Dit zijn mkv bestanden. Nu wil ik deze graag afspelen op m'n tv via dlna, de c6000 zou dit formaat moeten ondersteunen. Alleen ik krijg het niet werkend.

Heeft iemand hier een oplossing voor zodat ik deze films kan afspelen, het liefst zonder dat ik ze eerst moet transcoden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 10:41

yGiDoRp

Sawasdee

Quadesh schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 13:26:
Ik heb sinds kort m'n samsung 40c6000 binnen. En heb een aantal 1080p films op m'n computer staan. Dit zijn mkv bestanden. Nu wil ik deze graag afspelen op m'n tv via dlna, de c6000 zou dit formaat moeten ondersteunen. Alleen ik krijg het niet werkend.

Heeft iemand hier een oplossing voor zodat ik deze films kan afspelen, het liefst zonder dat ik ze eerst moet transcoden?
Wat meer info zou wel handig zijn. Wat voor melding krijg je bijvoorbeeld ? Werkt het wel via USB ?

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

mkv's zou het ding af moeten kunnen spelen... echter afhankelijk van het profile level, waarschijnlijk gaat je samsung tot level 4.1 (staat volgens mij wel in de handleiding), kan het werken of niet.
Dat is in elkgeval al 1 ding wat je uit kan zoeken. Kijk dus wat er nou exact in de mkv container zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdamhof
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-02 18:11
Guys,

Even een praktisch vraagje: Mijn 46C6710 schijnt binnen te zijn (maand geleden besteld bij Webshop MM tegen prijs van een 40" >:) ) , dus kan deze morgen ophalen.

Weet iemand of dit type tv (46" C-model 6000-7000 serie) een beetje mee te nemen is in een gemiddelde auto?
Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan je niet vertellen over die TV,

enige wat ik heb ervaren is de 42inch panasonic (tx-p42g20) dat die in een Golf 5, enkel of met de bank plat, of op de achterbank over de breedte paste, dus ik denk dat je met een 46inch wel aardig krap gaat gokken (bij ons paste de deuren nog net dicht toen we de pana op de achterbank hadden gezet)

veel succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 17:20
hdamhof schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 10:35:
Guys,

Even een praktisch vraagje: Mijn 46C6710 schijnt binnen te zijn (maand geleden besteld bij Webshop MM tegen prijs van een 40" >:) ) , dus kan deze morgen ophalen.

Weet iemand of dit type tv (46" C-model 6000-7000 serie) een beetje mee te nemen is in een gemiddelde auto?
Dank.
Het is een vrij lange, maar platte doos.. denk niet dat 't past qua lengte.. maar goed, dat is geheel afhankelijk van de auto en je ruimtelijk inzicht ;)

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hdamhof schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 10:35:
Guys,

Dank.
op de Samsung Website bij de technische specificaties voor elk model:
Samsung LED C7700: Afmetingen Package Size (WxHxD) 136 x 81 x 15 cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdamhof
Verwijderd schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 16:29:
[...]

op de Samsung Website bij de technische specificaties voor elk model:
Samsung LED C7700: Afmetingen Package Size (WxHxD) 136 x 81 x 15 cm
Ha, die 81. Daar gaat het om. Honda Insight moet geen probleem zijn. Even opgemeten.

Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaVaRiOuS
Ik heb de Samsung LE46C650 i.c.m. met kabel via de Caiway.
Maar nu zijn sommige zenders smal beeld met aan beide kanten zwarte brede balken.
Bij TMF en MTV heb ik rondom zwarte balken en dus een vrij klein beeld.

Met de knop P.Size op de afstandbediening kun je wel de beeldformaten aanpassingen, maar dat heeft geen invloed, het beeld blijft klein.

Op Nederland 3 heb ik zelfs geen geluid, de rest van de zenders wel.

Iemand enig idee hoe ik dit kan veranderen?

PS: De digitale uitzendingen kon ik aanpassen in de menuinstellingen, maar voor de HD zenders heeft dit dus geen invloed.
Nederland 3 die geen audio heeft is ook een HD kanaal.

[ Voor 15% gewijzigd door DaVaRiOuS op 08-07-2010 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
DaVaRiOuS schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 17:33:
Ik heb de Samsung LE46C650 i.c.m. met kabel via de Caiway.
Maar nu zijn sommige zenders smal beeld met aan beide kanten zwarte brede balken.
Bij TMF en MTV heb ik rondom zwarte balken en dus een vrij klein beeld.

Met de knop P.Size op de afstandbediening kun je wel de beeldformaten aanpassingen, maar dat heeft geen invloed, het beeld blijft klein.

Op Nederland 3 heb ik zelfs geen geluid, de rest van de zenders wel.

Iemand enig idee hoe ik dit kan veranderen?

PS: De digitale uitzendingen kon ik aanpassen in de menuinstellingen, maar voor de HD zenders heeft dit dus geen invloed.
Nederland 3 die geen audio heeft is ook een HD kanaal.
Wat betreft dat je balken heb daar kan je niks aan veranderen. Dat komt zover ik weet door de HD uitzending. De programma's zijn over het algemeen wat ouder en daardoor krijg je die balken dus. Wat betreft je andere probleem dat zou ik niet weten eerlijk gezegd ik heb ziggo verder en daar werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Wat ik bij Ziggo soms heb meegemaakt is dat bij Ned1/2 of 3 HD geen geluid was. Het bleek een storing te zijn aan hun kant, omdat er geen Dolby Digital geluid werd uitgezonden, maar wel een Mpeg audio track. Normaal gesproken zenden ze beide uit. Door in het audio menu over te schakelen van Dolby digital naar Mpeg kon ik dit oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Heb zojuist bij de mediamarkt de Samsung UE46C6700 gekocht.Ze hadden vandaag daar alle modellen tot 25% korting en na wat onderhandelen over de prijs heb ik deze voor 1200 euro kunnen aanschaffen.

Lijkt mij een scherpe prijs op dit moment na wat vergeleken te hebben op een aantal sites.

Nu is mijn vraag aan jullie hoe kan ik nu controleren of er evt sprake van clouding is bij deze televisie als ik hem heb ingesteld.
Hoe controleer ik op dode pixels.

En wat zijn nog meer zaken waar ik rekening mee moet houden?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaVaRiOuS
WeAreLegion schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 19:15:
[...]

Wat betreft dat je balken heb daar kan je niks aan veranderen. Dat komt zover ik weet door de HD uitzending. De programma's zijn over het algemeen wat ouder en daardoor krijg je die balken dus. Wat betreft je andere probleem dat zou ik niet weten eerlijk gezegd ik heb ziggo verder en daar werkt het prima.
Wat betreft NED 3 dat die geen geluid had, lag dus aan de uitzending.. geluidinstellingen op MPEG, en ik had geluid :)

Omdat ik behoorlijk veel lichtinval heb in mijn woonkamer heb ik overdag en begin van de avond behoorlijk last van spiegeling in mijn beeld.
Dit komt dus doordat de C650 een Clear panel heeft, de C630 heeft dit niet, dus gewoon een mat scherm.

Ik vraag me nu dus af... (ik kan de TV nog omruilen) zou het veel verschil uitmaken kwa weerkaatsing en beeldkwaliteit / helderheid ?
Ik zit toch te overwegen om de huidige C650 om te ruilen voor een C630.

Dat Internet TV boeit me niet zoveel, je kan er toch (op dit moment) nog helemaal niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaVaRiOuS schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 15:53:
[...]

Wat betreft NED 3 dat die geen geluid had, lag dus aan de uitzending.. geluidinstellingen op MPEG, en ik had geluid :)

Omdat ik behoorlijk veel lichtinval heb in mijn woonkamer heb ik overdag en begin van de avond behoorlijk last van spiegeling in mijn beeld.
Dit komt dus doordat de C650 een Clear panel heeft, de C630 heeft dit niet, dus gewoon een mat scherm.

Ik vraag me nu dus af... (ik kan de TV nog omruilen) zou het veel verschil uitmaken kwa weerkaatsing en beeldkwaliteit / helderheid ?
Ik zit toch te overwegen om de huidige C650 om te ruilen voor een C630.

Dat Internet TV boeit me niet zoveel, je kan er toch (op dit moment) nog helemaal niks mee.
Ga naar een winkel waar ze beiden staan, zet de tv's uit en kijk dan hoe je er zelf in wordt weerspiegeld. Volgens mij is het verschil zeer beperkt. Overigens zijn er maar weinig tv's die een matter scherm hebben, misschien een bepaalde Philips of bepaalde Sony modellen. De rest spiegelt meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier een antwoord op voor mij?
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 14:24:
Hallo,

Heb zojuist bij de mediamarkt de Samsung UE46C6700 gekocht.Ze hadden vandaag daar alle modellen tot 25% korting en na wat onderhandelen over de prijs heb ik deze voor 1200 euro kunnen aanschaffen.

Lijkt mij een scherpe prijs op dit moment na wat vergeleken te hebben op een aantal sites.

Nu is mijn vraag aan jullie hoe kan ik nu controleren of er evt sprake van clouding is bij deze televisie als ik hem heb ingesteld.
Hoe controleer ik op dode pixels.

En wat zijn nog meer zaken waar ik rekening mee moet houden?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominicr
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-11-2020
Wie weet welke wifi sticks werken op de C7700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dominicr schreef op maandag 12 juli 2010 @ 09:45:
Vermoedelijk alleen die van Samsung zelf. Heeft te maken met de drivers die bij andere merken wifi sticks worden meegeleverd. Die drivers werken alleen onder Windows en soms Mac OS/Linux. Samsung tv's hebben een eigen 'besturingssysteem'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominicr
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-11-2020
Aha, alsof het nog niet duur genoeg was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Ik heb sinds vanmiddag een raar iets met mn UE32B6000, Hij wil niet meer aan. Als ik hem aanschakel dan hoor ik de bekende klik en kort daarop de bekende klik-klik van als je hem uitzet, maar ik krijg geen beeld. Dit blijft zicht herhalen totdat ik de stekker eruit haal.

Ik hoop niet dat het nu een defect betreft want ik heb de TV net een paar week langer dan 12 maand :|
Gaan ze zeker moeilijk doen.

Maar ik had zonet ook al ergens gelezen dat iemand ook last van had dat de TV uit deze serie vanzelf uit ging en niet meer reageerde op de AB, maar na het loshalen van de stekker het weer opgelost was. Lijkt me dan een fabricage fout in de serie o.i.d.

Als ik me goed herinner gebeurde ook wel eens als je de TV uit had staan, en dat je ook af en toe klik, klik-klik hoort zonder dat er iets gebeurd alsof iemand de TV aanzette. Gewoon zomaar vanuit het niets. Maar er gebeurde verder ook niets. Dus dacht zal wel iets standby gedoe zijn ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Samsung UE 46C6700 afgelopen zaterdag gekocht bij de mediamarkt voor € 1200 euro.

Nu las ik ergens dat je met dit model ook gebruik kunt maken van een PVR functie op deze LED tv.

Hoe doe ik dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-09 20:10
Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 18:06:
Ik heb de Samsung UE 46C6700 afgelopen zaterdag gekocht bij de mediamarkt voor € 1200 euro.

Nu las ik ergens dat je met dit model ook gebruik kunt maken van een PVR functie op deze LED tv.

Hoe doe ik dit?
USB stick achter in de tv steken. Dan kun je volgens mij gebruiken maken van timeshift en recording.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Bulls schreef op maandag 12 juli 2010 @ 16:04:
Ik hoop niet dat het nu een defect betreft want ik heb de TV net een paar week langer dan 12 maand :|
Zit toch 2 jaar garantie op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasikevicius3
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-09 08:56
Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 18:06:

Hoe doe ik dit?
En? Hoe bevalt de TV?
Want ik sta op het punt ook een nieuwe TV te kopen en de 46 inch C6700 ben ik zwaar aan het overwegen.

Last van artifacts? Andere zaken die opvallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
jobr schreef op maandag 12 juli 2010 @ 18:56:
[...]

Zit toch 2 jaar garantie op ?
Oh ik las in het boekje in het engels dat er 12 maand garantie op zat maar ik zal wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bulls schreef op maandag 12 juli 2010 @ 21:01:
[...]

Oh ik las in het boekje in het engels dat er 12 maand garantie op zat maar ik zal wel zien.
http://www.samsung.com/nl...vicePolicyWarrantyMain.do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij wordt deze week geleverd dus kan je daar nog niet mee helpen.Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik een leek ben op het gebied van dat soort termen.

Wellicht kan je mij helpen met wat uitleg hierover:

Kun jij mij vertellen wat artifacts zijn?
Hoe controleer ik of er clouding aanwezig is?
Hoe controleer ik op dode pixels?

Bedankt.
Jasikevicius3 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 20:12:
[...]

En? Hoe bevalt de TV?
Want ik sta op het punt ook een nieuwe TV te kopen en de 46 inch C6700 ben ik zwaar aan het overwegen.

Last van artifacts? Andere zaken die opvallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasikevicius3
Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 23:12:
Wellicht kan je mij helpen met wat uitleg hierover:

Kun jij mij vertellen wat artifacts zijn?
Hoe controleer ik of er clouding aanwezig is?
Hoe controleer ik op dode pixels?

[...]
Artifacts zul je zien wanneer een beeld snel beweegt dat er kartelrandjes en vierkante blokjes om het hoofd-object heen te zien zijn (excuse me if I'm wrong). Vooral bij de bekende 'Waterval scene' uit de blu-ray van Earth zul je zien dat het beeld meestal te snel gaat voor de televisie. (Is er uberhaupt een tv die dergelijke scenes perfect weegeeft?)

Clouding (ook wel: backlight bleeding) wil zeggen dat er lichte vlekken te zien zijn op zwarte achtergronden (wanneer er dus bijvoorbeeld een autolamp snel door het duister beweegt)

Dode pixels zie je snel genoeg; dit houdt in dat er dus hele kleine vierkantjes één en dezelfde kleur blijven en niet meekleuren met het beeld op het scherm. Hoe je dit precies bij een televisie kunt testen weet ik niet, maar dit zul je zelf snel genoeg zien lijkt me.

Graag hoor ik in ieder geval van je wanneer je de tv ontvangen hebt en hoe je het beeld vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste allen,

Ik heb zojuist een p2270hd gekocht. Deze heb ik aangesloten op mijn digital UPC media box (ik heb geen HD abo). De kwaliteit van het beeld vind ik echter zeer matig, mijn oude grote Deawoo crt geeft i.c.m. die mediabox een nog beter beeld. Wat zie ik over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-09 21:37
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 14:55:
Beste allen,

Ik heb zojuist een p2270hd gekocht. Deze heb ik aangesloten op mijn digital UPC media box (ik heb geen HD abo). De kwaliteit van het beeld vind ik echter zeer matig, mijn oude grote Deawoo crt geeft i.c.m. die mediabox een nog beter beeld. Wat zie ik over het hoofd?
Welke UPC-box heb je en hoe is ie aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edje040 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 15:05:
[...]

Welke UPC-box heb je en hoe is ie aangesloten?
Ik heb de Thomson DCI6000 en deze is aangesloten via Scart. Volgens de mensen van UPC lag het aan de Scart kabel, omdat het beeld in het menu ook korrelig was. Ik heb een andere scart kabel geprobeerd, maar dat bood geen soelaas. Met de DVD speler heb ik hetzelfde probleem (vrij korrelig beeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 15:26:
[...]

Ik heb de Thomson DCI6000 en deze is aangesloten via Scart. Volgens de mensen van UPC lag het aan de Scart kabel, omdat het beeld in het menu ook korrelig was. Ik heb een andere scart kabel geprobeerd, maar dat bood geen soelaas. Met de DVD speler heb ik hetzelfde probleem (vrij korrelig beeld).
Je zou eens wat instellingen op de tv kunnen proberen. Meestal kun je stellen dat contrast op ongeveer 50% diente staan, scherpte op 0 (!) en kleur rond de 47. Je moet er sowieso rekening mee houden dat een LCD het signaal wat ie binnenkrijgt beter doorgeeft dan een crt. Dat houdt dus in dat als het beeld niet 100% is dit op een LCD beter zichtbaar is dan op een crt. Eigenlijk zou je helemaal geen scart moeten gebruiken. Ik heb boven een Pace staan die ik via HDMI aan heb gesloten. Ook dan heb je al beter beeld dan scart (getest).
Wil je echt voor beter beeld gaan zul te toch een HD-abbo moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edje040 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 15:30:
[...]

Je zou eens wat instellingen op de tv kunnen proberen. Meestal kun je stellen dat contrast op ongeveer 50% diente staan, scherpte op 0 (!) en kleur rond de 47. Je moet er sowieso rekening mee houden dat een LCD het signaal wat ie binnenkrijgt beter doorgeeft dan een crt. Dat houdt dus in dat als het beeld niet 100% is dit op een LCD beter zichtbaar is dan op een crt. Eigenlijk zou je helemaal geen scart moeten gebruiken. Ik heb boven een Pace staan die ik via HDMI aan heb gesloten. Ook dan heb je al beter beeld dan scart (getest).
Wil je echt voor beter beeld gaan zul te toch een HD-abbo moeten nemen.
Dus de HDMI kabel vervangt dan de scart kabel (en de coax blijft gewoon zitten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 15:39:
[...]

Dus de HDMI kabel vervangt dan de scart kabel (en de coax blijft gewoon zitten)?
Coax is het binnenkomende signaal (witte kabel). Die blijft zitten anders krijg je niets binnen. Zorg er wel voor dat het afgeschermde stekers zijn (metalen). De HDMI vervangt inderdaad de Scart maar ik weet niet of een Thomson ook een HDMI uitgang heeft. Moet je ff checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edje040 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 16:32:
[...]

De HDMI vervangt inderdaad de Scart maar ik weet niet of een Thomson ook een HDMI uitgang heeft. Moet je ff checken.
Deze heeft de Thomson inderdaad niet, dus ik zal even een andere moeten regelen bij UPC. Thanks voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-07 19:16
dominicr schreef op maandag 12 juli 2010 @ 09:45:
heb je gezocht? Ik heb er nog eentje over ;) ..mijn Samsung is retour.

[ Voor 34% gewijzigd door wildcheese op 13-07-2010 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paalsma!
  • Laatst online: 24-04-2023
Kent iemand van de "experts" hier toevallig de LE 40 C 4100?

Die is nu in de aanbieding bij de MM in Alkmaar met de volgende specs:

LED Televisie (2,99 cm dik); Full HD breedbeeld, resolutie 1920 x 1080, 24p, HyperReal Picture Engine, Wide Color Enhancer Plus, PIP, down-firing luidspreker 2 x 10 watt, Allshare (DLNA), EPG, game mode, DVB T/C tuner, USB, 4xHDMI, ethernet, optisch out, DVI, VGA....

Klinkt allemaal heel aardig (voor 777 euro) maar ik kan dus nergens iets terugvinden over dit model??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paalsma! schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 20:26:

LED Televisie (2,99 cm dik); Full HD breedbeeld, resolutie 1920 x 1080, 24p, HyperReal Picture Engine, Wide Color Enhancer Plus, PIP, down-firing luidspreker 2 x 10 watt, Allshare (DLNA), EPG, game mode, DVB T/C tuner, USB, 4xHDMI, ethernet, optisch out, DVI, VGA....

Klinkt allemaal heel aardig (voor 777 euro) maar ik kan dus nergens iets terugvinden over dit model??
Ze zullen vermoedelijk de 5100 bedoelen http://www.samsung.com/nl...ype=prd_detail&returnurl=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 17:03:
[...]

Deze heeft de Thomson inderdaad niet, dus ik zal even een andere moeten regelen bij UPC. Thanks voor je hulp!
Via de klantenservice zal dat lastig zijn. Probeer het eerst daar. Als dat niet lukt kijk ff op het forum bij www.chelloo.com. Daar zitten medewerkers van UPC op die veel meer voor je regelen (spreek uit ervaring). Waag er eens een pm naar een van die gasten aan. Zijn heel behulpzaam als je een redelijk verzoek hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
Paalsma! schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 20:26:

Specs zeggen niks over de beeldkwaliteit. Je moet het zelf ervaren in een speciaalzaak of bij iemand thuis (niet in een mediamarkt ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had eerder gepost over een probleem om DLNA te draaien op mijn UE40B7020 via de ExperiaBox van KPN Internet en de Thomson 780 router.

Door de snelheidsverhoging van KPN Internet, heb ik nu een nieuwe Thomson-router gekregen. Het betreft de Thomson TG789vn.
Sindsdien heb ik probleemloos, via Ethernet, zowel de Internet applicaties (wel traag die widgets) als de DLNA-functies draaiende. Het enige wat ik nog moest doen, was voor mijn MediaServer programma op de Mac (TwonkyServer) een vrije poort creëren (poort 9000). Draadloos wil ik ooit nog wel eens proberen, maar voor mij voldoet dit. Alle computers zitten overigens wel draadloos aan de router. Alleen de TV niet.

Eindelijk doet hij wat hij belooft. Overigens voor de duidelijkheid: het probleem lag niet bij Samsung, maar bij de volledig dichtgetimmerde firmware van die oude ExperiaBox. Zo wordt het allemaal beter!
;) ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Nou feest weer, word van het kastje naar de muur gestuurd.

Schijnt dus zo te zijn dat er pas vanaf 37 inch een monteur langs komt, en ik heb een 32 inch TV.
Ik heb nu met Samsung gebeld en die vertellen mij met het aankoop punt contact op te nemen, en vervolgens vertelt die webshop mij dat het toch via Samsung moet. Bel ik ze nog een keer op en krijg weer het zelfde te horen.

Wel vreemd dat ze nu niet langs komen voor een 32 inch terwijl ik 3 jaar terug ofzo wel een monteur langs kreeg terwijl ik toen maar een 26 inch TV had.

Ook leuk is nu dat ik zeker geen vervangend toestel krijg en de reparratie vast weer langer dan 2 week gaat duren.

Nouja maar weer met de webshop contact opnemen :(

edit:
Belachelijk ook dat als je een 37 inch HDReady beeld neemt van 500 euro dat je dan wel service krijgt terwijl je met een 32 inch FullHD van 900 euro geen service krijgt :X

edit2:

Nou kan hem rechtstreeks naar samsung sturen ter reparratie. Lekker dan, geen vervangend model en nu 3 week zonder TV? Zal mn pa leuk vinden die kijkt de tour de france. ;w

[ Voor 21% gewijzigd door Bulls op 14-07-2010 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 01:59:
Verschil is idd internet en verder contrastratio (Ultra Clear Panel bij de C650). De C650 is ook 100 Hz, dus beide zijn 100Hz!!! Tot slot is de bezel iets anders qua accentkleur. Bij de C650 duidelijk rood onderaan met zo'n uitstulping. Die C630 heeft die uitstulping niet maar wel een hele donkerrode bies rondom de voet (red line noemt Samsung dat).
De C650 is er ook in andere accentkleuren (de typenummers zijn dan anders: C652=platinum black, C653=red line en C654=silver black).
Ik blijf dat een mysterieus verhaal vinden. Ik zag twee 46C650's bij de Media Markt staan en hun uitstulping was echt niet rood, maar grijs/zwart (carbonachtig). Typenummer was niet C652 of C654.
Ik laat me verrassen, mijn 46C650 wordt na het weekend bezorgd, ben benieuwd welke kleur die dan heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robnieuw schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 19:14:
ik ben de eigenaar van een Samsung 46c6700. en blijf maar problemen hebben met de CI+ kaart. Ik heb alles van het forum geprobeerd, maar nog niet goed aan de praat.
Als de regels volg en ook een paar keer terug gegaan ben naar fabrieks instellingen blijft het een probleem.
Alle zender worden gevonden. NEd1 is prima en de meeste keren de andere zenders ook (soms)
Ik krijg steeds in beeld dat er authenticatie Plaats vindt en dan gaat het probleem beginnen. Na een paar minuten krijg is steeds in beeld dat er weer authenticatie plaats vind en dan de melding I0-07 en dan weer I0-04. De kaart van Ziggo is al vervangen en hij werkt in de Humax prima.
en op het beeld zie de foto Ik ben een beetje radeloos. Nu kijk ik via een scart aansluiting en zelf daar krijg ik een paar keer in beeld dat EXT als of ik aan het zappen ben en een ander input kanaal kies.
Mijn collega is nu de CI+ module in zijn systeem aan het testen en ik hoop eigenlijk dat het daar ook niet werkt. Dan weet ik wat het is.
Wie heeft er nog tips?
Robert
[afbeelding]
wij hadden soort gelijk probleem met een panasonic tv,

uiteindelijk bleek er kennelijk een software probleem te zijn, wij hebben een nieuwe tv direct van de fabrikant gehad, deze doet het wel,

misschien dat een firmware update ook voldoende is, als je dit nog niet hebt geprobeert zal ik dit eens doen

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
Bulls schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 10:37:
Belachelijk ook dat als je een 37 inch HDReady beeld neemt van 500 euro dat je dan wel service krijgt terwijl je met een 32 inch FullHD van 900 euro geen service krijgt :X
Zo belachelijk is dat niet hoor.

- De fabrikant is een commercieel bedrijf dat de kosten zo laag mogelijk wil houden
- De eindgebruikersprijs zegt helemaal niets over de marge die de fabrikant erop maakt
- Het is een logische keuze om alleen bij apparaten boven een bepaalde grootte langs te komen. 82 cm kun je nog gemakkelijk en veilig in je eentje vervoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Volkert schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 07:41:
[...]

Zo belachelijk is dat niet hoor.

- De fabrikant is een commercieel bedrijf dat de kosten zo laag mogelijk wil houden
- De eindgebruikersprijs zegt helemaal niets over de marge die de fabrikant erop maakt
- Het is een logische keuze om alleen bij apparaten boven een bepaalde grootte langs te komen. 82 cm kun je nog gemakkelijk en veilig in je eentje vervoeren.
Ja maar het gaat mij om de service die ik nu niet krijg, omdat er geen monteur langs komt krijg ik ook geen vervangend exemplaar en zit ik nu dus 3 week zonder TV. Ik vind dat de service wel op prijs mag bepaald worden en niet op grote.

Omdat ik hem wel zelf kan versturen hoeven ze niet langs te komen en kan ik wel de verzend kosten gaan betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een UE 46C6700 gekocht en zag deze opmerking over de mogelijkheid om dit type als pvr te gebruiken.

Weet iemand hoe dit precies werkt en of dit goed werkt en of dit geen kwaad kan voor deze tv?

Bedankt.
sandergar schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 23:27:
[...]

Instructie om de PVR functionaliteit in te schakelen op een C6700:
  1. TV uitzetten
  2. INFO - MENU - MUTE - POWER achter elkaar gebruiken
  3. Enter
  4. 3x naar beneden (hiermee selecteer je een andere optie)
  5. Enter
  6. 2x naar boven (hiermee kom je indirect toch bij de type instelling)
  7. Je ziet UC6700
  8. 1x naar rechts voor model UC6800
  9. Return
  10. Return
  11. TV uitzetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reinier schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 11:29:
[...]

Ik blijf dat een mysterieus verhaal vinden. Ik zag twee 46C650's bij de Media Markt staan en hun uitstulping was echt niet rood, maar grijs/zwart (carbonachtig). Typenummer was niet C652 of C654.
Ik laat me verrassen, mijn 46C650 wordt na het weekend bezorgd, ben benieuwd welke kleur die dan heeft :)
Mijn eerdere post van 5 juni was gebaseerd op de officiële specs van Samsung. Inmiddels is trouwens duidelijk dat de C630 in de praktijk geen rode streep heeft rond de voet. Aan de C630 zitten dus geen roodgekleurde elementen. De C650 heeft voor zover mij bekend altijd een rode uitstuling, ook de MM modellen. Hieronder een afbeelding van de C650.

Afbeeldingslocatie: http://www.hdtvtest.co.uk/image/hdtv/Samsung-LE40C650/le40c650.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djensen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:46
Ik heb nu binnen een maand tijd al circa 5 keer gehad dat mijn 32C6700 's ochtends al aan staat als ik de woonkamer binnenkom. Iemand anders dit ook al eens meegemaakt? Hij gaat dus niet meer vanzelf uit (ondanks de speciale setting die hier voor is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djensen schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 15:41:
Ik heb nu binnen een maand tijd al circa 5 keer gehad dat mijn 32C6700 's ochtends al aan staat als ik de woonkamer binnenkom. Iemand anders dit ook al eens meegemaakt? Hij gaat dus niet meer vanzelf uit (ondanks de speciale setting die hier voor is).
Buren met dezelfde afstandsbedieding wiens ramen vlak bij jouw ramen liggen? Kleine kans maar niet geheel ondenkbeeldig.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2010 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee hiervoor?
Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 19:23:
Heb een UE 46C6700 gekocht en zag deze opmerking over de mogelijkheid om dit type als pvr te gebruiken.

Weet iemand hoe dit precies werkt en of dit goed werkt en of dit geen kwaad kan voor deze tv?

Bedankt.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een tijdje op zoek naar de 32C6000 ; kost zo'n beetje in elke normale winkel tussen de 749-799.... krijg net de folder van Mediamarkt Groningen in de brievenbus..... 699! goede prijs.... maandag meteen eentje halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van der Ende
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 15:39
Ja, goed lezen wat hierboven staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dust-E
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 17:39
Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 19:23:

Bedankt.

[...]
Ik las net dit:

1. TV uitzetten
3. Option - druk Enter
4. 1x naar beneden (hiermee selecteer je type)
5. Enter
6. 2x naar beneden (hiermee kom je indirect toch bij model keuze)
7. Je ziet UC6700
9. Return
10. Return
11. TV uitzetten!

Heb ook een firmware update gedaan maar ook zonder resultaat, terwijl bij iemand anders het wel lukte. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog geen firmware update gedaan voor mijn C6700 maar blijkbaar werkt dit dus niet bij iedereen.

Hopelijk zijn er mensen die ons willen helepen hiermee met een goede tip.

Bedankt.
DTKB schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 16:21:
[...]

Ik las net dit:

1. TV uitzetten
3. Option - druk Enter
4. 1x naar beneden (hiermee selecteer je type)
5. Enter
6. 2x naar beneden (hiermee kom je indirect toch bij model keuze)
7. Je ziet UC6700
9. Return
10. Return
11. TV uitzetten!

Heb ook een firmware update gedaan maar ook zonder resultaat, terwijl bij iemand anders het wel lukte. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 18:45:
Ik heb nog geen firmware update gedaan voor mijn C6700 maar blijkbaar werkt dit dus niet bij iedereen.

Hopelijk zijn er mensen die ons willen helepen hiermee met een goede tip.

Bedankt.

[...]
Wat zijn je letters achter de C6700?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasikevicius3
Ik ga binnenkort een televisie kopen, maar ik twijfel heel erg tussen de Samsung UE46C6700 en de Samsung PS50C7700.

Afgezien van het verschil in beeldformaat, is dus eigenlijk dat de eerstgenoemde een LED tv is en de 2e een Plasma die ook nog 3D kan weergeven?

Qua prijs zijn ze ongeveer hetzelfde (en qua uiterlijk volgens mij ook?)

Ik denk dat de keuze dan makkelijk is; tuurlijk klinkt LED heel leuk, maar gezien het geen Full LED tv is ben ik geneigd voor de 3D plasma te gaan..

Iemand nog aanmerkingen, tips, adviezen, etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdamhof
robnieuw schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 19:14:
Wie heeft er nog tips?
Robert
[afbeelding]
Misschien een handige tip hier. Gisteren met mijn 46C6710 aan het prutsen geweest. Ziggo CI+ module deed ook erg moeilijk. Kreeg hem met geen mogelijkheid aan de praat.

Totdat ik bij instellingen keek van het Land. Stond op Oosterrijk ingesteld. 8)7
Had tv gewoon bij Mediamarkt Zwolle gekocht

Teruggezet op Nederland, en hopla: Ziggo CI+ module werd in 1x gepakt.
Super TV.

WIS09 internet module is onderweg. :9 Ben benieuwd hoe dit werkt. Hoor van vele dat het een beetje tegenvalt. Zal het wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djensen schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 15:41:
Het schijnt dat dit 9 van de 10x ligt aan het feit dat de update setting van de tv nog op auto staat (na het zoeken naar de update blijft hij aanstaan, ookal vindt hij geen update). Deze moet je uit zetten.

Hoop voor je dat dit de oplossing is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
Jasikevicius3 schreef op maandag 19 juli 2010 @ 09:18:
Ik ga binnenkort een televisie kopen, maar ik twijfel heel erg tussen de Samsung UE46C6700 en de Samsung PS50C7700.

Afgezien van het verschil in beeldformaat, is dus eigenlijk dat de eerstgenoemde een LED tv is en de 2e een Plasma die ook nog 3D kan weergeven?

Qua prijs zijn ze ongeveer hetzelfde (en qua uiterlijk volgens mij ook?)

Ik denk dat de keuze dan makkelijk is; tuurlijk klinkt LED heel leuk, maar gezien het geen Full LED tv is ben ik geneigd voor de 3D plasma te gaan..

Iemand nog aanmerkingen, tips, adviezen, etc?
Voor de 3d plasma gaan. Zeker voor 3D veel meer geschikt dan een Edge Lit LED LCD.(reactiesnelheid, inkijkhoek, zwartweergave, inputlag, kleurechtheid)
Pagina: 1 ... 25 ... 75 Laatste