Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandergar
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Killed-1 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 15:23:
Ik heb toch maar even gebeld met samsung ivm het clouding-gebeuren bij mijn ue55c6000. Het zal wel aan mij liggen maar het lijkt nog wel erger geworden te zijn ook... (en ik heb er niets mee gedaan).

Er belt binnen 3 werkdagen iemand van selectro (oid?) om een afspraak te maken, en dan komt er een monteur langs. Ik ben benieuwd! Want als ik met licht buiten en de gordijnen dicht (niet verduisterend) een spel speel zie ik de vlekken er gewoon doorheen in wat donkerdere gebieden ;(
Ik heb vandaag contact gehad met de winkel waar ik zaterdag mijn tv gehaald heb, Steenweg te Utrecht. Naast de clouding van de tv waren er diverse kenmerken dat het geen nieuwe tv was (ontbrekende batterijen, ontbrekende instructie montage voet, vinger afdrukken op handleiding etc). Dit ondanks dat de doos gewoon voorzien was van originele tape en geen uiterlijke verschijnselen hiervan had.

Voor Steenweg was het gelukkig geen enkele discussie! Ik mocht kiezen voor een monteur of een nieuwe TV! Om gewoon zeker te zijn dat ik geen maandagmorgen product heb gekregen maar gekozen voor een nieuwe TV. Deze is ondertussen voor mij besteld! De TV had ik besteld via internet (e-mail) en zelf afgehaald in Utrecht (vanuit omg Rotterdam). Steenweg komt de TV persoonlijk (dus niet via een bezorgdienst) bij mij thuis omruilen! _/-\o_

Hopelijk is de volgende tv beter van kwaliteit en heeft deze minder last van clouding! Ben iig blij met de reactie van Steenweg, tot nu toe een zaak waar ik graag zaken mee doe ...

2.730 Wp Enphase Zuid 30°, 4.450 Wp Enphase Noord 30° | Smart EVSE laadpaal | Victron Multiplus II 48/5000/70 3 Fase | 45kWh PylonTech Pelio accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
lexi schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 16:59:
[...]

Oké bedankt voor de info, kun je overigens niet op je receiver zien hoeveel kanalen er binnenkomen? Ik had inderdaad gelezen in de specs dat er DTS 2.0 staat. Dus ofwel downmixed de TV 5.1->2.0 alleen voor weergave via interne speakers ofwel downmixed de TV altijd het DTS signaal.
Nee, dat kan ik helaas niet zien op mijn set. Ik heb deze echt al jaren namelijk. Maar zoals ik al zei het geluid doet het prima en het klinkt niet anders dan dat het was dus volgens mij valt het wel mee. Ik zal zo eens even testen wat betreft de input lag want daar heb ik eigenlijk nog niks van gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwoe
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-08 15:22
Heb sinds deze week de le32c550 aangeschaft. Typenummer eindigt op wxxn, maar dat is met deze reeks geen probleem meer.

Werkt prima in combinatie met ci+module van ziggo.
Zit echter nog een firmware op van april. Er is sinds 19 mei versie 1014.
Iemand die al erop staan en belangrijker; zonder problemen?

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Voor mijn tv eindigd de laatste update op 1013 en die heb ik gister er opgezet zonder problemen. Ik heb nog geen ziggo module maar ga er vanuit dat als het werkt het gewoon blijft werken. Daar veranderen ze namelijk niks aan.

Ik heb voor de geintresseerde wel even wat testjes gedaan met mijn tv, voor de lag, maar ik had echt nergens last van. via de reciever zoiezo niet maar als geluid via tv gaat werkt het ook prima. Dit is getest met HDMI en met VGA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 11:01:
Ik vroeg me af of iemand me kan vertellen hoe ik erachter kom of modellen een mat of een glanzend scherm hebben. Verschilt dit per serie of kun je het aan specifieke modelnr-extensies zien?
Dit staat meestal niet ergens op internet vermeld door de fabrikant en is bovendien ook nogal afhankelijk van wat je spiegelend vindt. Maar enkele korte uitgangspunten zijn er wel:
- Samsung LED LCD series: spiegelen enorm. Zelfs meer dan veel Plasma tv's. Je kunt de tv letterlijk als spiegel gebruiken. Zeker in ruimtes met veel licht irritant maar ook 's avonds met kunstlicht niet prettig. Bovendien vinden veel mensen dit ook onplezierig als de tv uit staat.
- Samsung LCD B en C series: spiegelen weinig. Wel iets maar je ziet jezelf niet haarscherp maar wazig als je voor de (uitstaande) tv staat. Mogelijk dat de C650 iets meer spiegelt dan de B en C630 maar veel maakt het niet uit.

Enkele andere merken:
- LG: spiegelen over het algemeen fors.
- Panasonic: Plasma's spiegelen maar de nieuwste G serie Plasma spiegelt bijvoorbeeld veel minder dan de Samsung LED LCD's maar wel weer iets meer dan de Samsung B/C LCD tv's. Panasonic LCD spiegelt ongeveer net zo als de Samsung B/C LCD.
- Philips: vaak ontspiegeld, dit staat vaak op de site van Philips bij de specs vermeld.
- Sony: wisselt sterk. De nieuwe EX serie: erg mat (maar om andere redenen geen aan te raden serie: relatief trage menu's en zapsnelheid). De nieuwe HX en NX serie juist extreem spiegelend (zo'n beetje de meest spiegelende LCD's die er zijn).
- Sharp :nieuwste LED series spiegelen.
- B&O: officeel ontspiegelende coating maar spiegelt vrij fors.

In de betere reviews wordt vaak wel ingegaan op de mate van spiegeling. Met name www.flatpanelshd.com plaatst vaak foto's met de mate van spiegeling.

Tot slot: los van of reflecties hinderlijk kunnen zijn is het ook een kwestie van smaak. Sommige mensen vinden een tv als voorwerp in huis juist mooier als een tv flink spiegelt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2010 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuk217
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-08 00:34
WeAreLegion schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 21:25:
Voor mijn tv eindigd de laatste update op 1013 en die heb ik gister er opgezet zonder problemen. Ik heb nog geen ziggo module maar ga er vanuit dat als het werkt het gewoon blijft werken. Daar veranderen ze namelijk niks aan.

Ik heb voor de geintresseerde wel even wat testjes gedaan met mijn tv, voor de lag, maar ik had echt nergens last van. via de reciever zoiezo niet maar als geluid via tv gaat werkt het ook prima. Dit is getest met HDMI en met VGA.
Na een paar posts moet ik er toch even iets van zeggen. Input lag heeft niets met geluid te maken, maar met beeld vertraging. Vooral met games kan het storend zijn als tv's rond de 40 ms aan input lag hebben. De game mode beperkt die lag, maar vaak wat ten kostte van beeld kwaliteit.

Ik ben nog wel nieuwsgierig of iemand weet hoe het precies met surround zit. Ik sluit nu alles aan op een receiver, maar vanwege ruimtegebrek en voldoende aansluitingen op moderne tv's, wil ik alles op de tv aansluiten en met een optisch kabeltje naar een simpeler (lees platter en wel passend in m'n tv meubel) home cinema setje sturen. Geeft de tv de signalen van ps3 etc ook in surround weer door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcooo87
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:51
Een vraagje voor allen:

Ik heb vandaag de Samsung LE37C630 gekocht.
Beeld en mogelijkheden etc. absoluut niets te klagen. Echter een klein, maar irritant probleem.
Op het moment dat de TV wordt ingeschakeld, en aan is, hoor je van heel dichtbij een soort gebrom/gezoem (net alsof je hoogspanning hoort of iets)..Ook als je op ongeveer 3 meter afstand zit met het geluid uit, is het geluid nog (vaag) te horen.

Is dit op te lossen? Of is dit gevalletje terug naar de winkel/Samsung bellen?

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandergar
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Voor degene die interesse hebben in de UE46C6710, de witte LED van Samsung, maak dan nu gebruik van het foutje van de Mediamarkt!

2.730 Wp Enphase Zuid 30°, 4.450 Wp Enphase Noord 30° | Smart EVSE laadpaal | Victron Multiplus II 48/5000/70 3 Fase | 45kWh PylonTech Pelio accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
tuk217 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 22:35:
[...]

Na een paar posts moet ik er toch even iets van zeggen. Input lag heeft niets met geluid te maken, maar met beeld vertraging. Vooral met games kan het storend zijn als tv's rond de 40 ms aan input lag hebben. De game mode beperkt die lag, maar vaak wat ten kostte van beeld kwaliteit.

Ik ben nog wel nieuwsgierig of iemand weet hoe het precies met surround zit. Ik sluit nu alles aan op een receiver, maar vanwege ruimtegebrek en voldoende aansluitingen op moderne tv's, wil ik alles op de tv aansluiten en met een optisch kabeltje naar een simpeler (lees platter en wel passend in m'n tv meubel) home cinema setje sturen. Geeft de tv de signalen van ps3 etc ook in surround weer door?
Ik weet dat het met beeld te maken heeft maar het snelste merk je dat als het geluid niet synchroon loopt en daar heb ik verder geen last van zo bedoelde ik het meer. Ik heb online shooters gespeeld en dat ging allemaal prima. Denk dat het bij de nieuwe modellen iets verbetert is maar helemaal zeker weten doe ik dat natuurlijk niet.

Wat betreft jou vraag in de handleiding van mijn tv staat dat als ik 5.1 wil hebben van externe apparaten dat ik deze aan moet sluiten op een reciever als ik deze door lus vanaf de tv dan word het gedownsampled. Enige wat hij wel goed door zet is als je films met Media Play bekijkt en wat er via digitale tv binnenkomt eventueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-08 15:27
Ik ben sinds gisteren de trotse eigenaar van een LE40C650 en vooralsnog erg onder de indruk.
Echter, één ding viel me op, de TV heeft geen analoge audio-out. Alleen een optische.
Jammer, want mijn versterker is analoog.
Wel zit er achterop een jackaansluiting voor de hoofdtelefoon. Heeft er iemand ervaring met het gebruiken van deze aansluiting als analoge audio-out? (Jack naar tulp naar receiver/versterker.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
WeAreLegion schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 17:28:
[...]Denk dat dat wel mee zal vallen, misschien zijn er wat dingen gewijzigd. B is model van 2009 en C van 2010 (als ik het goed heb). Der is voor mij al weer een nieuwe update. Is gister online gezet.
Zijn de C-modellen allemaal van 2010? Volgens de Ziggo website is er namelijk (nog) niet een gecertificeerd. Ik zit een beetje te twijfelen tussen de LE40B553 en LE40C550, waarbij die laatste DLNA heeft en 25 euro duurder is.

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Winnetou schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 11:28:
[...]
Zijn de C-modellen allemaal van 2010? Volgens de Ziggo website is er namelijk (nog) niet een gecertificeerd. Ik zit een beetje te twijfelen tussen de LE40B553 en LE40C550, waarbij die laatste DLNA heeft en 25 euro duurder is.
Ja alle C modelen zijn van 2010 en zouden gewoon moeten werken met Ziggo wat ik gelezen heb op verschillende forums. Wat ik begrepen heb zijn de PXXN nederlandse modelen en de WXXN europese modelen. maar dat maakt verder niet zoveel uit.

Wat betreft de analoge optie. Ik heb er verder geen ervaring mee. Maar het zou gewoon moeten werken je koop telefoon heeft immers ook gewoon stereo. Ik zou zeggen probeer het gewoon die kabels zijn niet zo heel duur.

[ Voor 15% gewijzigd door WeAreLegion op 04-06-2010 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:02
WeAreLegion schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 11:32:
[...]

Ja alle C modelen zijn van 2010 en zouden gewoon moeten werken met Ziggo wat ik gelezen heb op verschillende forums. Wat ik begrepen heb zijn de PXXN nederlandse modelen en de WXXN europese modelen. maar dat maakt verder niet zoveel uit.

Wat betreft de analoge optie. Ik heb er verder geen ervaring mee. Maar het zou gewoon moeten werken je koop telefoon heeft immers ook gewoon stereo. Ik zou zeggen probeer het gewoon die kabels zijn niet zo heel duur.
volgens de website van samsung werken de wxxn modellen niet met de ci+ kaart. pxxn ondersteunt deze wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Volgens de website jah. Omdat het officieel ook niet zou werken. Maar in praktijk blijkt dat het wel degelijk werkt. Anders moet je even op het forum kijken bij ziggo-gebruikers.nl daar kan je het ook lezen. Het enige wat is is dat ziggo er geen ondersteuning voor biedt als er fouten zijn. Er zijn ook mensen in dit topic die een WXXN model hebben waar het ook naar behoren werkt.

[ Voor 13% gewijzigd door WeAreLegion op 04-06-2010 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de Mediamarkt zitten op bijna alle 2010 (C) modellen stickers met 'Ziggo/CI+'. Inderdaad staat op de site van Ziggo nog geen enkel C/2010 model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merijn_psv
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-05 14:09
Ik zie hier dat er meerdere de LE40C650 hebben staan. Met de huidige MM actie ben ik sterk aan het twijfelen om hem ook te halen als een update voor mijn al aantal jaar oude LE32R81B.
Nou heb ik al een aantal uur gelezen, en het schijnt een perfecte tv te zijn echter ben ik wel een fanatiek gamer. Dus dan kom ik bij de inputlag. Ik vraag me alleen daar bij af, tov van mijn huidige 32R81B (hd-ready) zal ik daar veel verschil mee merken. Ik zou niet weten wat mijn lag nu is, of ik die uberhaupt wel heb? naar mijn weten ieder geval niet en wil natuurlijk geen smak geld neerleggen om vervolgens een mindere game-ervaring te hebben. En bij de game-modus, gaat dan de kwaliteit van het beeld erg achteruit? of ziet het er nog steeds top uit? kan me bijna niet voorstellen dat het zelfs op game-gebied geen vooruitgang zal zijn, maar ik weet het niet zeker. Help ik heb maar 2 dagen om te beslissen dus haha :P

Oh ja en ik ik heb een Onkyo SR507 receiver, waar de tv, xbox 360 en samsung H360R (digi tv) op zijn aangesloten.

[ Voor 6% gewijzigd door merijn_psv op 04-06-2010 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
merijn_psv schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 12:58:
Ik zie hier dat er meerdere de LE40C650 hebben staan. Met de huidige MM actie ben ik sterk aan het twijfelen om hem ook te halen als een update voor mijn al aantal jaar oude LE32R81B.
Nou heb ik al een aantal uur gelezen, en het schijnt een perfecte tv te zijn echter ben ik wel een fanatiek gamer. Dus dan kom ik bij de inputlag. Ik vraag me alleen daar bij af, tov van mijn huidige 32R81B (hd-ready) zal ik daar veel verschil mee merken. Ik zou niet weten wat mijn lag nu is, of ik die uberhaupt wel heb? naar mijn weten ieder geval niet en wil natuurlijk geen smak geld neerleggen om vervolgens een mindere game-ervaring te hebben. En bij de game-modus, gaat dan de kwaliteit van het beeld erg achteruit? of ziet het er nog steeds top uit? kan me bijna niet voorstellen dat het zelfs op game-gebied geen vooruitgang zal zijn, maar ik weet het niet zeker. Help ik heb maar 2 dagen om te beslissen dus haha :P
Zoals eerder aangegeven ik zelf merk het helemaal niet en zelf op game modus vind ik het beeld er nog ontzettend mooi uit zien. Het is 1 van de mooiste LCD's die ik in tijden gezien heb en niet alleen omdat ik hem zelf heb.

Ik game elke dag een paar uur en had het echt wel gemerkt als het vervelend zou zijn. Wat mij betreft kan je hem zo kopen en heb je een mooie aankoop gedaan.

Ik heb hem dan op een oudere sony aangesloten (reciever) maar ook dat werkt perfect. Ik heb getest met Bad Company 2 op de xbox360, drake's fortune op de PS3 en Red dead redemption op de 360 en het zag er allemaal sweet uit :D

[ Voor 7% gewijzigd door WeAreLegion op 04-06-2010 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merijn_psv
Wow, Lordhades thnx voor je snelle reactie. Klinkt goed :) Mocht ik in de winkel het design van de c630 mooier vinden, als ze hem hebben uiteraard, wat mis ik dan naast de internetfeature want die gebruik ik toch niet. Ik zie een verschil in contrastratio, 120:000 vs 150:000 maar dat zal niet veel uitmaken toch. Voor de rest qua prestaties geen verschillen?

En de UE 37B6000, ook nog een optie, nog beter? minder inputlag? alleen moet ik dan voor een 37 ipv 40 inch gaan.

[ Voor 13% gewijzigd door merijn_psv op 04-06-2010 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Er zit verder niet zo heel veel verschil in, wat je even moet kijken is of er een ultra clear panel zit op die 630 volgens mij niet maar dat weet ik niet helemaal zeker. Als je internet niet gebruikt dan maakt dat verder niet uit.

Zover ik weet heeft elke LCD of LED tv last van wat inputlag daar doe je niet zoveel aan al is het bij sommige wat meer als bij andere. Maar denk eerlijk gezegd dat je het niet echt merkt of je moet je er wel heel erg mee bezig houden. Ik zou zeggen geniet er gewoon maar van als je er 1 koopt heb je wat meer aan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brunsting
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-06-2024
Ik heb net een le32c630 gekocht. Top apparaat. Moet nog een beetje met de instellingen rommelen maar beeld in combinatie met ziggo ci+ cam is echt heel mooi. Maar ik heb een probleem. Ik wil hem aan het netwerk koppelen, gewoon met een rj45 kabel. Maar ik krijg het maar niet werkend. Een keer deed hij het maar na hem uit en weer aan te zetten doet hij het weer niet. Hij geeft aan dat de er iets met de gateway niet klopt. Is er iemand die mij hiermee kan helpen?

Edit: Ik lees meer van dezelfde problemen. Iemand al een oplossing hiervoor? Iets met firewall van de router te maken? Ik heb al vrij veel bij de router instellingen geprobeerd, zonder succes..

[ Voor 17% gewijzigd door brunsting op 04-06-2010 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:21
http://www.centralpoint.n...6-3d-art-le-46c750r2wxxn/
Scheelt gewoon bijna 200 euro met de goedkoopste winkel in de pricewatch .. :)
Was eerst alleen bij sony enzo aan het kijken, maar dit ziet er ook wel uit als een leuke aanbieding

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drogoul
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Remcooo87 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 22:42:
Een vraagje voor allen:

Ik heb vandaag de Samsung LE37C630 gekocht.
Beeld en mogelijkheden etc. absoluut niets te klagen. Echter een klein, maar irritant probleem.
Op het moment dat de TV wordt ingeschakeld, en aan is, hoor je van heel dichtbij een soort gebrom/gezoem (net alsof je hoogspanning hoort of iets)..Ook als je op ongeveer 3 meter afstand zit met het geluid uit, is het geluid nog (vaag) te horen.

Is dit op te lossen? Of is dit gevalletje terug naar de winkel/Samsung bellen?

Bvd
Ik had een LE37C650 binnengekregen, maar die is RMA vanwege hetzelfde probleem. Een irritante broemtoon. Heeft iets te maken met de backlight instelling. Op 20 hoor je de toon niet, daaronder wel. Ik heb ergens gelezen dat ze voor de 37'' een condensator van de 32'' gebruikt hebben, met dus te weinig vermogen. Ik krijg morgen een nieuwe LE37C650. Als die het ook heeft, dan is er dus iets mis met de hele serie. De 40'' schijnt er geen last van te hebben.

do not underestimate the power of a sharp mz-700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tufima
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-12-2021
Gisteren de UE40C6700 gekocht bij de Media Markt (€ 1204,- na korting zonder samsung teruggave).

Na aansluiten problemen met de CI+ Module van Ziggo, maar aan dat probleem wordt gewerkt (activatie smartcard en tips via dit forum).

Maar wat mij zorgen baart is het feit dat ik zoveel en behoorlijk grote lichte vlekken in het scherm zie (clouding?). Het lijkt net of sommige stukken overbelicht zijn. Ik heb al even naar de instellingen gekeken, maar ik kom er zo snel zelf even niet uit. Heeft iemand tips over welke instellingen met name aangepast dienen te worden?

[ Voor 6% gewijzigd door tufima op 04-06-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
tufima schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 16:12:
Gisteren de UE40C6700 gekocht bij de Media Markt (€ 1204,- na korting zonder samsung teruggave).

Na aansluiten problemen met de CI+ Module van Ziggo, maar aan dat probleem wordt gewerkt (activatie smartcard en tips via dit forum).

Maar wat mij zorgen baart is het feit dat ik zoveel en behoorlijk grote lichte vlekken in het scherm zie (clouding?). Het lijkt net of sommige stukken overbelicht zijn. Ik heb al even naar de instellingen gekeken, maar ik kom er zo snel zelf even niet uit. Heeft iemand tips over welke instellingen met name aangepast dienen te worden?
Het kan zijn dat ik het verkeerd heb maar volgens mij is het clouding wel een verschijnsel wat je er bij krijgt op LED tv's en des de groter des de meer het word. Denk niet dat een instelling daar iets aan veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drogoul schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 15:17:
[...]

Ik had een LE37C650 binnengekregen, maar die is RMA vanwege hetzelfde probleem. Een irritante broemtoon. Heeft iets te maken met de backlight instelling. Op 20 hoor je de toon niet, daaronder wel. Ik heb ergens gelezen dat ze voor de 37'' een condensator van de 32'' gebruikt hebben, met dus te weinig vermogen. Ik krijg morgen een nieuwe LE37C650. Als die het ook heeft, dan is er dus iets mis met de hele serie. De 40'' schijnt er geen last van te hebben.
Kennelijk zowel de C650 als de C630 in 37 inch. http://www.avforums.com/f...37c650-buzzing-badly.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je hier kijkt, lijkt het net of de voet van de C630 aan de voorkant toch iets donkerroods uitstraalt. Is dat echt zo of lijkt het alleen zo op deze foto? http://snipsly.com/2010/0...z-lcd-hdtv-black-reviews/

Edit: kennelijk echt zo, http://www.samsung.com/nl...L-bindedV2-01.04.2010.pdf

Alleen de 652, 654 en 670 hebben niks roods.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2010 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaVaRiOuS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2022
Eerst wilde ik voor een LED tv gaan, maar door de vele ramen in onze huiskamer lijkt me dit geen goede keuze wat betreft licht inval.

Nu zit ik te twijfelen tussen de LE46C630 en de LE46C650.

Nu is mijn vraag, wat is nu het echte verschil in deze TV's ?
Ik zie dat de LE46C650 de internet mogelijk heeft en deze is 200Hz, de LE46C630 heeft geen Internet TV en is 100Hz.
Maar de LE46C650 is wel goedkoper???

De TV wordt aangesloten op een Onkyo receiver met daarop o.a. ook een Xbox 360, dus er wordt ook op ge-gamed.

Waar doe ik nu echt verstandig aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaVaRiOuS schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 00:22:
Eerst wilde ik voor een LED tv gaan, maar door de vele ramen in onze huiskamer lijkt me dit geen goede keuze wat betreft licht inval.

Nu zit ik te twijfelen tussen de LE46C630 en de LE46C650.

Nu is mijn vraag, wat is nu het echte verschil in deze TV's ?
Ik zie dat de LE46C650 de internet mogelijk heeft en deze is 200Hz, de LE46C630 heeft geen Internet TV en is 100Hz.
Maar de LE46C650 is wel goedkoper???

De TV wordt aangesloten op een Onkyo receiver met daarop o.a. ook een Xbox 360, dus er wordt ook op ge-gamed.

Waar doe ik nu echt verstandig aan?
Verschil is idd internet en verder contrastratio (Ultra Clear Panel bij de C650). De C650 is ook 100 Hz, dus beide zijn 100Hz!!! Tot slot is de bezel iets anders qua accentkleur. Bij de C650 duidelijk rood onderaan met zo'n uitstulping. Die C630 heeft die uitstulping niet maar wel een hele donkerrode bies rondom de voet (red line noemt Samsung dat).
De C650 is er ook in andere accentkleuren (de typenummers zijn dan anders: C652=platinum black, C653=red line en C654=silver black).

Zie verder voor een tabel met de verschillen hier (tabel voor Amerikaanse markt):
http://g-ecx.images-amazo...ail/TV_LCD_series_all.jpgAfbeeldingslocatie: http://g-ecx.images-amazon.com/images/G/01/electronics/cat500/samsung/detail/TV_LCD_series_all.jpg

PS: de C630, C650 en C670 worden in Europa ook in andere maten geleverd.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2010 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaVaRiOuS
Verwijderd schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 01:59:
[...]

Verschil is idd internet en verder contrastratio (Ultra Clear Panel bij de C650). De C650 is ook 100 Hz, dus beide zijn 100Hz. Tot slot is de bezel iets anders qua accentkleur. Bij de C650 duidelijk rood onderaan met zo'n uitstulping. Die C630 heeft die uitstulping niet maar wel een hele donkerrode bies rondom de voet.
De C650 is er ook in andere accentkleuren (C653=platinum black en C654=silver black)

Zie verder voor een tabel met de verschillen hier (tabel voor Amerikaanse markt):
http://g-ecx.images-amazo...ail/TV_LCD_series_all.jpg[afbeelding]
tnx voor je uitleg, dan nog is het erg vaag dat de c650 goedkoper is dan de c630.
of ben ik nu gek? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaVaRiOuS schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 02:08:
[...]

tnx voor je uitleg, dan nog is het erg vaag dat de c650 goedkoper is dan de c630.
of ben ik nu gek? 8)7
Dat is idd vreemd. In de pricewatch is de C650 gemiddeld duurder dan de C630. De C652/653/654 zijn trouwens bijna nergens standaard leverbaar (vermoedelijk wel bestelbaar). Op zich is dat best vreemd want ik kan me voorstellen dat de meeste mensen liever een discrete afwerking willen dan die rode uitstulping.

Waar is die C650 goedkoper dan?

PS: inderdaad spiegelen de LED tv's van Samsung helaas enorm. Erg jammer want totaal overbodig.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2010 02:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaVaRiOuS
Verwijderd schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 02:16:
[...]

Dat is idd vreemd. In de pricewatch is de C650 gemiddeld duurder dan de C630. De C652/653/654 zijn trouwens bijna nergens standaard leverbaar (vermoedelijk wel bestelbaar). Op zich is dat best vreemd want ik kan me voorstellen dat de meeste mensen liever een discrete afwerking willen dan die rode uitstulping.

Waar is die C650 goedkoper dan?

PS: inderdaad spiegelen de LED tv's van Samsung helaas enorm. Erg jammer want totaal overbodig.
De vormgeving van de C630 vindt ik inderdaad ook en stuk strakker.

Van de week bij de Mediamarkt geweest, daar is de C650 (ook) goedkoper dan de C630.

Even een willekeurige site:
C630: http://www.plasma-discoun...g-le46c630-art-116774.htm
C650: http://www.plasma-discoun...g-le46c650-art-116031.htm

Sowieso vindt ik alle LED scermen erg spiegelen, Sony opzich nog wel het minst.
Maar ik koop nu nog lekker een LCD en over een jaar of 5 een LED (of tegen die tijd een OLED), dan zullen ze die techniek wel weer een stuk hebben verbeterd en het spiegeleffect zal dan ook wel zo goed als verholpen zijn.

LED is erg mooi heb, het ook op me laptop (18 inch), maar in een lichte omgeving erger ik me er dood aan. Dus laat staan op een 46 inch TV.

[ Voor 52% gewijzigd door DaVaRiOuS op 05-06-2010 02:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-07 19:16
DaVaRiOuS schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 02:47:
[...]

Sowieso vindt ik alle LED scermen erg spiegelen, Sony opzich nog wel het minst.
Maar ik koop nu nog lekker een LCD en over een jaar of 5 een LED (of tegen die tijd een OLED), dan zullen ze die techniek wel weer een stuk hebben verbeterd en het spiegeleffect zal dan ook wel zo goed als verholpen zijn.

LED is erg mooi heb, het ook op me laptop (18 inch), maar in een lichte omgeving erger ik me er dood aan. Dus laat staan op een 46 inch TV.
Volgens mij is dit al eerder gezegd, maar LED is alleen de backlight, ipv de conventionele CCFL backlight...het is en blijft een LCD scherm waarbij alleen de verlichting op een andere manier gebeurd. Philips maakt LCD schermen met LED achtergrond die niet spiegelen (en ik zit nu tegen een Acer flatpanel aan te kijken wat niet spiegelt en toch LED achtergrond heeft ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaVaRiOuS
wildcheese schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 10:31:
[...]

Volgens mij is dit al eerder gezegd, maar LED is alleen de backlight, ipv de conventionele CCFL backlight...het is en blijft een LCD scherm waarbij alleen de verlichting op een andere manier gebeurd. Philips maakt LCD schermen met LED achtergrond die niet spiegelen (en ik zit nu tegen een Acer flatpanel aan te kijken wat niet spiegelt en toch LED achtergrond heeft ;) )
Geloof ik echt helemaal niks van aangezien de 'normale' LCD (CCFL) schermen ook zelf een heel klein beetje spiegelen/weerkaatsen, maar dit toont een stuk doffer en is de weerspiegeling niet helder zoals dat bij een LED TV het geval is.
Aangezien een LED scherm altijd een glazen voorplaat heeft en dit weerkaatst ALTIJD!

Dan zit je zeker met je laptop in het donker? Dan weerkaatst het inderdaad niet.
Zelfs Crystal Bright schermen die spiegelen verschrikkelijk erg.

[ Voor 8% gewijzigd door DaVaRiOuS op 05-06-2010 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
Ik heb net een C6700 gescored. Moet wel erg wennen aan het glimmen als ie uitstaat, maar als ie aanstaat is het geweldig mooi moet ik wel zeggen. Ik had een 8 jaar oude Philips LCD ...toch wel een verschil.

Ik begrijp dat de standby modus weinig gebruikt, ik heb 'm omgezet zodat de PVR functie gebruikt kan worden dus voor opnames moet ie wel in standby staan.

De standby led vind ik nogal overbodig..kan dit uitgezet worden en zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaVaRiOuS schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 10:41:
[...]

Geloof ik echt helemaal niks van aangezien de 'normale' LCD (CCFL) schermen ook zelf een heel klein beetje spiegelen/weerkaatsen, maar dit toont een stuk doffer en is de weerspiegeling niet helder zoals dat bij een LED TV het geval is.
Aangezien een LED scherm altijd een glazen voorplaat heeft en dit weerkaatst ALTIJD!

Dan zit je zeker met je laptop in het donker? Dan weerkaatst het inderdaad niet.
Zelfs Crystal Bright schermen die spiegelen verschrikkelijk erg.
Nou sommige Sony en vrijwel alle Philips LCD-LED tv's spiegelen niet meer dan 'normale' LCD tv's. Ook Apple levert sommige van haar laptops met een mat scherm maar wel LED backlight.

Een belangrijkere reden sowieso nog niet voor LED backlight te kiezen is dat het bijna allemaal edge LED is en (daardoor?) die clouding effecten optreden. Dit dan nog los van de reflecterende schermen van Samsung. Ik vermoed dat Samsung de LED LCDS's voorziet van een reflecterende laag omdat het hele beeld dan wat sprankelender oogt, zelfde verhaal als met de glossy schermen bij laptops waar men eind 2005 ineens massaal mee begon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
DaVaRiOuS schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 10:41:
[...]
Sorry hoor, maar dit is niet waar. Een glasplaat is helemaal niet nodig voor LED LCD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaVaRiOuS
wildcheese schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 10:59:
[...]

Sorry hoor, maar dit is niet waar. Een glasplaat is helemaal niet nodig voor LED LCD's.
Ik lees in mijn zin ook niet dat het nodig is...
maargoed.. einde discussie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaVaRiOuS
Verwijderd schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 10:58:
[...]

Nou sommige Sony en vrijwel alle Philips LCD-LED tv's spiegelen niet meer dan 'normale' LCD tv's. Ook Apple levert sommige van haar laptops met een mat scherm maar wel LED backlight.

Een belangrijkere reden sowieso nog niet voor LED backlight te kiezen is dat het bijna allemaal edge LED is en (daardoor?) die clouding effecten optreden. Dit dan nog los van de reflecterende schermen van Samsung. Ik vermoed dat Samsung de LED LCDS's voorziet van een reflecterende laag omdat het hele beeld dan wat sprankelender oogt, zelfde verhaal als met de glossy schermen bij laptops waar men eind 2005 ineens massaal mee begon.
Dat is duidelijke taal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreklaver
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-02 15:31
Heeft iemand hier al eens problemen gehad met een Samsung 6 serie LCD als het gaat om stroperig beeld en hangende frames? Als er bij mijn TV (LE32B650) iets zwarts over iets wits beweegt (bijvoorbeeld) zie ik de contouren van het bewegende object nog lang (tot seconden) terug. Dit resulteert in een streperig, rommelig beeld. Het lijkt wel een soort van plasma scherm met een enorme retentie! Dit is way beyond ghosting. Ik kan soms meer dan een seconde aan frames tellen. Het effect doet mij ook denken aan LCD schermpjes bij vorst bijvoorbeeld.

Soms verdwijnt iets ook wel in de achtergrond als er iets beweegt over een stilstaande achtergrond.

Aangemeld bij Samsung en ruim binnen de garantie is er afgelopen week een module vervangen, een print verantwoordelijk voor de aansturing van het LCD. Ik dacht al dat dat niet ging helpen, en inderdaad: nada. Ik vermoed een slecht LCD paneel.

Heeft iemand hier ervaring mee en is dit opgelost?

LE32B650 LE37B650 LE40B650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:49
Als je het nou eens over je beeld laat bewegen zonder dat je er naar kijkt en daarna eens kijkt of je het kan terugvinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ok voor de mensen die nog een bevestiging willen hebben of ziggo werkt met WXXN modellen van samsung dan ik ik nu zeggen ja het werkt!. Ik heb er vandaag 1 gekocht bij de mediamarkt in Zoetermeer voor 55 euro (na dat ik gezegd had dat een winkel in zoetermeer ze goedkoper had hehe). Net thuis er in gedaan en alles werkt gewoon 1 keer. Dus je kan er met gerust hart 1 kopen. Nou denk ik wel persoonlijk dat het alleen bij C modellen werkt omdat die van 2010 zijn.

Krijg nu ook netjes Nederland 1 2 en 3 in HD te zien dat is wel zo fijn :D

[ Voor 7% gewijzigd door WeAreLegion op 05-06-2010 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 23:23
andreklaver schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 13:20:
Heeft iemand hier al eens problemen gehad met een Samsung 6 serie LCD als het gaat om stroperig beeld en hangende frames? Als er bij mijn TV (LE32B650) iets zwarts over iets wits beweegt (bijvoorbeeld) zie ik de contouren van het bewegende object nog lang (tot seconden) terug. Dit resulteert in een streperig, rommelig beeld. Het lijkt wel een soort van plasma scherm met een enorme retentie! Dit is way beyond ghosting. Ik kan soms meer dan een seconde aan frames tellen. Het effect doet mij ook denken aan LCD schermpjes bij vorst bijvoorbeeld.

Soms verdwijnt iets ook wel in de achtergrond als er iets beweegt over een stilstaande achtergrond.

Aangemeld bij Samsung en ruim binnen de garantie is er afgelopen week een module vervangen, een print verantwoordelijk voor de aansturing van het LCD. Ik dacht al dat dat niet ging helpen, en inderdaad: nada. Ik vermoed een slecht LCD paneel.

Heeft iemand hier ervaring mee en is dit opgelost?

LE32B650 LE37B650 LE40B650
In welke 100Hz plus modus staat je tv? helder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 14:05
Ik ben net bij IT'S in Alexandrium geweest. Daar viel me oog op een 40C6700. Wat een TV. Echt super mooi beeld, en hele mooie kleuren. De verkoper gaf een kleine demo, en ik moet zeggen dat die TV er echt tof uitziet. De TV hing aan een beugel waaraan je TV van onderen schuin naar boven kan klappen. Erg handig om kabels erin en eruit te halen.

Toen ik vroeg of er ook een DVB-C HD tuner inzit werd het verhaal een beetje wazig. Eerst zij de verkoper dat de TV nog niet door Ziggo gecertificeerd is. Ik zij meteen dat ik Caiway heb, waarop de verkoper zij dat ik dan een HD kastje nodig heb. Ik vroeg toen nog maar een keer duidelijk of er geen HD ontvanger inzit. Toen zij de verkoper ineens dat mogelijk later door een firmware upgrade wel HD te zien is op de TV. Dit lijkt me eigenlijk erg onwaarschijnlijk, maar het verhaal was inmiddels zo wazig dat ik het er maar bij gelaten heb.

Mijn vraag is dus: Beschikt de 40C6700 over een DVB-C HD ontvanger? En gaat dit ook gewoon werken met Caiway? Anders ga ik toch echt verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchsat
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-06-2024
Dus dat gaat om de schroeven die de behuizing aan de achterkant dicht houden? Of moet je de behuizing eraf draaien en dan de schroeven die het paneel vasthouden minder hard aandraaien? Want ik heb gister alle opties en parameters die je kan veranderen veranderd, van min naar max enz, en nogsteeds geen verbetering gezien.. :(

Het gaat zich om de schroeven rond de achterkant van de behuizing. Kennelijk drukt de behuizing te hard op het paneel dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Buffalo schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 16:50:
Ik ben net bij IT'S in Alexandrium geweest. Daar viel me oog op een 40C6700. Wat een TV. Echt super mooi beeld, en hele mooie kleuren. De verkoper gaf een kleine demo, en ik moet zeggen dat die TV er echt tof uitziet. De TV hing aan een beugel waaraan je TV van onderen schuin naar boven kan klappen. Erg handig om kabels erin en eruit te halen.

Toen ik vroeg of er ook een DVB-C HD tuner inzit werd het verhaal een beetje wazig. Eerst zij de verkoper dat de TV nog niet door Ziggo gecertificeerd is. Ik zij meteen dat ik Caiway heb, waarop de verkoper zij dat ik dan een HD kastje nodig heb. Ik vroeg toen nog maar een keer duidelijk of er geen HD ontvanger inzit. Toen zij de verkoper ineens dat mogelijk later door een firmware upgrade wel HD te zien is op de TV. Dit lijkt me eigenlijk erg onwaarschijnlijk, maar het verhaal was inmiddels zo wazig dat ik het er maar bij gelaten heb.

Mijn vraag is dus: Beschikt de 40C6700 over een DVB-C HD ontvanger? En gaat dit ook gewoon werken met Caiway? Anders ga ik toch echt verder kijken.
Hmmmm als een TV HD aan kan. dan zit er volgens mij ook een HD tuner in anders is het een beetje loos namelijk. Volgens mij zit er in de LE40C650 wel 1. Ik heb zo module van ziggo gekocht, smartcard er in en gaan met die handel. Denk dat het met caiway precies het zelfde werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buffalo schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 16:50:

Alle reeds door Ziggo gecertificeerde toestellen bevatten HD tuners, zie https://www.ziggo.nl/#pro...tale-televisie-module-ci/ Zo zijn bijvoorbeeld alle door ons gecertificeerde televisies op dit moment uitgerust met HD tuners. Die toestellen kunnen dus naast alle normale digitale zenders ook de HD zenders tonen.

Dit betekent dat nieuwere toestellen (die weliswaar nog niet gecertificeerd zijn maar waarvan het CI+ slot vaak wel werkt met Ziggo) sowieso ook HD tuners bevatten.

Bij Caiway gaat zou het zonder meer moeten werken, zie http://www.caiw.nl/site/n...visie/producten/cipluscam Kwestie van coaxkabel in je nieuwe tv stoppen en de ingebouwde tuner kan aan de slag.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2010 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
Ik zit bij Rekam en mijn 40C6710 ontvangt de HD channels zondermeer. Erug mooi moet ik zeggen. De timeshift werkt bij mij goed, behalve vreemd genoeg niet voor HD. Als ik bij een HD channel op pauze drukt dan gaat het op zich goed, maar na een paar seconden geeft de tv aan dat het signaal wegvalt en gaat dan verder zonder timeshift. Moet nog even zoeken wat dat is.

Overigens vind ik de kijkhoek niet optimaal. Bij 150o houdt het op, dan wordt het beeld wittig. Vooral bij lichte scenes, bij donkere is het beter. Het gaat net goed met onze bank/stoel opstelling, maar zoals we gisteren deden even een stoeltje ernaast zetten is lastig. Mijn stokoude Philips LCD was veel beter, en in de winkel had ik hier goed opgelet - daar is het me niet opgevallen. Iemand tips voor instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Verwijderd schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 17:59:
[...]

Alle reeds door Ziggo gecertificeerde toestellen bevatten HD tuners, zie https://www.ziggo.nl/#pro...tale-televisie-module-ci/ Zo zijn bijvoorbeeld alle door ons gecertificeerde televisies op dit moment uitgerust met HD tuners. Die toestellen kunnen dus naast alle normale digitale zenders ook de HD zenders tonen.

Dit betekent dat nieuwere toestellen (die weliswaar nog niet gecertificeerd zijn maar waarvan het CI+ slot vaak wel werkt met Ziggo) sowieso ook HD tuners bevatten.

Bij Caiway gaat zou het zonder meer moeten werken, zie http://www.caiw.nl/site/n...visie/producten/cipluscam Kwestie van coaxkabel in je nieuwe tv stoppen en de ingebouwde tuner kan aan de slag.
De C6700 staat er niet tussen. Maar omdat de TV natuurlijk vrij nieuw is kan dat nog komen. Maar 100% zeker weten doe je het toch niet.
wildcheese schreef op zondag 06 juni 2010 @ 10:06:
Ik zit bij Rekam en mijn 40C6710 ontvangt de HD channels zondermeer. Erug mooi moet ik zeggen. De timeshift werkt bij mij goed, behalve vreemd genoeg niet voor HD. Als ik bij een HD channel op pauze drukt dan gaat het op zich goed, maar na een paar seconden geeft de tv aan dat het signaal wegvalt en gaat dan verder zonder timeshift. Moet nog even zoeken wat dat is.

Overigens vind ik de kijkhoek niet optimaal. Bij 150o houdt het op, dan wordt het beeld wittig. Vooral bij lichte scenes, bij donkere is het beter. Het gaat net goed met onze bank/stoel opstelling, maar zoals we gisteren deden even een stoeltje ernaast zetten is lastig. Mijn stokoude Philips LCD was veel beter, en in de winkel had ik hier goed opgelet - daar is het me niet opgevallen. Iemand tips voor instellingen?
Hm, jou reactie bevestigd dat HD zender getoond kunnen worden op de C6700. Ik weet niet precies wat het verschil is met de C6700 en C6710?

Over die kijkhoek. Gisteren bij IT'S was het beeld goed toen ik er ook naast stond. Ik weet niet of het 150° was, maar stond toch flink ver naar rechts toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
tufima schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 16:12:

Op zich wel gierig van Media Markt. Op de website kost de 40C6700 1180 euro. Als jij nu 1204 hebt betaald is dat volgens mij ongeveer 1384 euro zonder korting. Ik weet niet bij welke MM je hem hebt gekocht, maar ik lees wel eens dat prijzen kunnen verschillen per filiaal.

Wel raar dat de internet prijzen van MM lager liggen dan de winkel prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Dat prijzen op internet lager liggen is toch niet zo heel raar? Ze hebben immers minder personeel nodig om het te runnen en een magazijn hebben ze sowieso wel. Dus zo vreemd is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drogoul
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
drogoul schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 15:17:
[...]

Voor degenen die goede oren hebben, en allergisch zijn voor zoemgeluiden: ik kan nu bevestigen dat de LE37C6xx serie zoemt, en de LE40C6xx niet. Ik heb twee LE37C650's thuis gehad (twee verschillende winkels) en ze zoemden allebei. Net de LE40C630 gehaald bij MM Utrecht, en die is volkomen stil. Dus, let op als je voor een LE37C6xx gaat. Het lijkt erop dat het condensator verhaal waar is.

Overigens: Bij MM Utrecht is de LE40C630 op voorraad: 624 euro, na korting). De LE40C650 (649 euro) is niet op voorraad, twee weken levertijd.

do not underestimate the power of a sharp mz-700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buffalo schreef op zondag 06 juni 2010 @ 11:06:
[...]

Hm, jou reactie bevestigd dat HD zender getoond kunnen worden op de C6700. Ik weet niet precies wat het verschil is met de C6700 en C6710?
De 6710 is wit en heeft een andere voet (vierpotig ipv een rechthoekige geborstelde rvs look). Technisch identiek aan de 6700.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2010 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
WeAreLegion schreef op zondag 06 juni 2010 @ 13:59:
Dat prijzen op internet lager liggen is toch niet zo heel raar? Ze hebben immers minder personeel nodig om het te runnen en een magazijn hebben ze sowieso wel. Dus zo vreemd is het niet.
Wel als het om dezelfde winkel gaat. Het lijkt me sterk dat de televisies voor de internet verkoop uit een ander magazijn komen dan de televisies die in de winkels zelf verkocht worden.
Ik kan dan net zo goed eerst informatie gaan inwinnen in de winkel zelf en dan besluiten om hem via internet te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Verwijderd schreef op zondag 23 mei 2010 @ 13:59:
Iemand die hier wat meer kan vertellen over de samsung LE37C550 , staat bij marko (delft) voor 500< incl. btw

Kan er echter nergens een review of gebruikerservaring over vinden.
Heb hem sinds donderdag. Gekocht bij de Media Markt voor €484. Ik heb alleen nog maar een beetje geprutst met DVD's en Blu-rays, omdat de (analoge) kabelaansluiting het nog niet doet. Bij Blu-ray geen problemen gezien. Gaat mooi soepel. Het upscalen van DVD's gaat wat minder. Er waren aan alle kanten grote zwarte balken te zien, maar ik moet nog even kijken of dat niet door een instelling of door de Blu-rayspeler komt. Waar ik me wel aan stoor zijn de opstart- en afsluitgeluiden (heb geen optie kunnen vinden om die uit te zetten) en de lange opstarttijd van ongeveer tien seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
Mei schreef op zondag 06 juni 2010 @ 17:41:
[...]
Waar ik me wel aan stoor zijn de opstart- en afsluitgeluiden (heb geen optie kunnen vinden om die uit te zetten)
RTFM is een beetje flauw, maar wederom is Google uw beste vriend:

On your Samsung remote. Press the MENU button. At the botttom of your screen you have the setup selections. Scroll over to the SOUND option and select that, A menu should appear and toward the bottom of the menu you should see MELODY. Scroll down to that and select ON or OFF

[ Voor 9% gewijzigd door Volkert op 06-06-2010 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duimp
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-04 21:00
ik heb nu ook een 37c650 maar ik hoor geen rare zoemgeluiden, zal wel geluk hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Volkert schreef op zondag 06 juni 2010 @ 19:26:
[...]

RTFM is een beetje flauw, maar wederom is Google uw beste vriend:
Had alleen het menu doorgezocht. Nog geen tijd gehad om uitgebreid de handleiding of Google te bekijken.
On your Samsung remote. Press the MENU button. At the botttom of your screen you have the setup selections. Scroll over to the SOUND option and select that, A menu should appear and toward the bottom of the menu you should see MELODY. Scroll down to that and select ON or OFF
Helaas. Ten eerste heb ik een verticaal menu en ten tweede staat die opties niet tussen de geluidsinstellingen. Daar had ik al gekeken. Blijft trouwens wel een faalbenaming voor een instelling zeg... "melody"... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Mei schreef op zondag 06 juni 2010 @ 20:02:
[...]

Had alleen het menu doorgezocht. Nog geen tijd gehad om uitgebreid de handleiding of Google te bekijken.

[...]

Helaas. Ten eerste heb ik een verticaal menu en ten tweede staat die opties niet tussen de geluidsinstellingen. Daar had ik al gekeken. Blijft trouwens wel een faalbenaming voor een instelling zeg... "melody"... |:(
Klik op Menu, ga naar Instellingen (dat tandwieltje), klik op algemeen. En daar vind je Melodie. DIe kan je op 4 settings zetten. Als je hem op uit zet dan hoor je hem niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merijn_psv
Heb zaterdag de 40c630 opgepikt bij de MM in Maastricht voor 644,-. 3 vraagjes:
Weet iemand waar ik ergens een profiel kan vinden om de beste instellingen te hebben voor mooiste beeld. En als ik nu tv kijk zie ik nog altijd dat hij op 50hz draait, klopt dit? of moet ik nog ergens wat instellen.
Mijn digitale HD decoder samsung H360R geeft een resolutie tot 1080i, 1080p niet mogelijk als je NL1 of eurosport HD kijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastPinguin
  • Laatst online: 05-09 15:15
Het staat daar inderdaad niet.

Zo kom je er: Menu knop> Scroll naar instellingen > Algemeen > Melodie

Edit: Een keer vernieuwen klikken was wel handig van me geweest ;)

[ Voor 25% gewijzigd door FastPinguin op 06-06-2010 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

WeAreLegion schreef op zondag 06 juni 2010 @ 20:06:
[...]

Klik op Menu, ga naar Instellingen (dat tandwieltje), klik op algemeen. En daar vind je Melodie. DIe kan je op 4 settings zetten. Als je hem op uit zet dan hoor je hem niet meer.
Had het zojuist in de handleiding gevonden, maar toch bedankt! Vind het wel irritant en onnodig dat ze zoiets als dit toegevoegd hebben :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
merijn_psv schreef op zondag 06 juni 2010 @ 20:12:
Heb zaterdag de 40c630 opgepikt bij de MM in Maastricht voor 644,-. 3 vraagjes:
Weet iemand waar ik ergens een profiel kan vinden om de beste instellingen te hebben voor mooiste beeld. En als ik nu tv kijk zie ik nog altijd dat hij op 50hz draait, klopt dit? of moet ik nog ergens wat instellen.
Mijn digitale HD decoder samsung H360R geeft een resolutie tot 1080i, 1080p niet mogelijk als je NL1 of eurosport HD kijkt?
Wat betreft vraag 1. Dat is wel erg persoonlijk. Ik heb waarschijnlijk een ander kijk op wat ik mooi vind. Best kan je er gewoon even mee stoeien. Volgens mij staat TV gewoon op 100hz maar denk dat je dat met gewoon tv kijken niet echt snel door heb en dat het dan 50hz lijkt maar dat weet ik niet zeker. En vraag 3. Als je het over ziggo heb, deze zenden niet in 1080p uit maar in 1080i, dat heeft verder niks met je decoder te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merijn_psv
WeAreLegion schreef op zondag 06 juni 2010 @ 21:44:
[...]

Wat betreft vraag 1. Dat is wel erg persoonlijk. Ik heb waarschijnlijk een ander kijk op wat ik mooi vind. Best kan je er gewoon even mee stoeien. Volgens mij staat TV gewoon op 100hz maar denk dat je dat met gewoon tv kijken niet echt snel door heb en dat het dan 50hz lijkt maar dat weet ik niet zeker. En vraag 3. Als je het over ziggo heb, deze zenden niet in 1080p uit maar in 1080i, dat heeft verder niks met je decoder te maken.
Als ik bij mijn onkyo receiver switch van bv mijn xbox naar digitale tv staat er linksboven 1920x1080 @ 50hz dus. Heb inderdaad ziggo, wist ik niet. Voor instellingen zal ik wel eens kijken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Ik heb dus een LE-37C550 en wil met Serviio onder OS X films vanaf mijn HDD kunnen kijken. De TV herkent Serviio als DNLA server, maar ik kan geen bestanden zien. In Serviio heb ik twee mappen aan mijn library toegevoegd: films op een externe schijf en muziek op de interne schijf. Hij moet alle bestandstypen en ook verborgen bestanden indexeren. Op de TV zie ik echter alleen lege mappen in een standaard structuur. Het lijkt erop alsof Serviio niets indexeert. Eerder in dit topic vond ik al dat het instellen van het juiste renderer profile noodzakelijk is. Ik heb Automatic detection, Samsung WiselinkPro en Samsung WiselinkPro (TV A-series) geprobeerd, maar nog steeds ziet de TV geen bestanden.

Ik weet niet of dit aan een instelling op de TV of aan Serviio ligt, vandaar dat ik het hier maar even post.

//Edit: mijn muziek heeft hij nu wel geïndexeerd, maar films op mijn externe schijf of foto's en films van de interne schijf (nog) niet.

//Edit2: Ik zie nu dat hij ook de Movies folder uit mijn iTunes music folder niet heeft geïndexeerd, terwijl daar genoeg formaten tussen moeten zitten die Serviio ondersteunt, zoals mov, mp4 en mpg. De eerder genoemde films zijn allemaal mkv en dat is volgens de site ook ondersteund...

[ Voor 19% gewijzigd door Mei op 06-06-2010 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
merijn_psv schreef op zondag 06 juni 2010 @ 22:10:
[...]

Als ik bij mijn onkyo receiver switch van bv mijn xbox naar digitale tv staat er linksboven 1920x1080 @ 50hz dus. Heb inderdaad ziggo, wist ik niet. Voor instellingen zal ik wel eens kijken dan.
Ja maar als ik mijn PS3 aanzet, geeft hij ook aan Full HD op 60hz, denk niet dat je daar op moet letten eerlijk gezegd :) volgens mij klopt dat niet helemaal maar daar weet ik het fijne ook niet van. Ga er maar gewoon van uit dat wat je ziet toch echt 100hz. is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
Buffalo schreef op zondag 06 juni 2010 @ 13:57:
[...]

Op zich wel gierig van Media Markt. Op de website kost de 40C6700 1180 euro. Als jij nu 1204 hebt betaald is dat volgens mij ongeveer 1384 euro zonder korting. Ik weet niet bij welke MM je hem hebt gekocht, maar ik lees wel eens dat prijzen kunnen verschillen per filiaal.

Bij de MM moet je enorm uitkijken. Mijn 40C6710 was in Capelle a/d IJssel 1384, in Zoetermeer 1234 en in Utrecht 1210 Euro...na aftrek van de 15 euro per 100 euro dat is. Enorm verschil. Bij MM in Capelle hadden ze voor de actie de winkel prijzen verhoogd naar de adviesprijzen. Overigens was de laagste prijs bij Foka in Rotterdam, aangezien de MM een laagste prijs garantie heeft zou je 'm in theorie ook voor die prijs moeten kunnen krijgen....dat ging moeilijk maar na fors aandringen heb ik 'm voor dezelfde prijs als bij Foka (1199) kunnen meenemen. Scheelde weer een ritje naar R'dam centrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
wildcheese schreef op maandag 07 juni 2010 @ 08:48:
[...]

Bij de MM moet je enorm uitkijken. Mijn 40C6710 was in Capelle a/d IJssel 1384, in Zoetermeer 1234 en in Utrecht 1210 Euro...na aftrek van de 15 euro per 100 euro dat is. Enorm verschil. Bij MM in Capelle hadden ze voor de actie de winkel prijzen verhoogd naar de adviesprijzen. Overigens was de laagste prijs bij Foka in Rotterdam, aangezien de MM een laagste prijs garantie heeft zou je 'm in theorie ook voor die prijs moeten kunnen krijgen....dat ging moeilijk maar na fors aandringen heb ik 'm voor dezelfde prijs als bij Foka (1199) kunnen meenemen. Scheelde weer een ritje naar R'dam centrum.
Vreemd dat bij de UE40C6700 op de Foka website staat bij prijs: 'infoormeer in de winkel'. Gisteren stond er nog een prijs bij: Namelijk 1149 euro als ik me niet vergis. Dan is de TV toch ineens 50 eruo duurder geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Buffalo schreef op zondag 06 juni 2010 @ 13:57:
[...]

Om het nog mooier te maken; de prijzen kunnen (blijkbaar) zelfs per dag verschillen.

Ik heb gisteren de 46c6700 besteld bij de mediamarkt
Het filiaal gaf ons vrijdag telefonisch door dat het model 1619 zou kosten ex korting.
Op internet kostte hij 1449 inc 15% korting.

Nu zijn we gisteren toch even wezen kijken, mede omdat ik tussen 40 en 46" twijfelde.
Toen we naar de prijs gingen vragen (die niet bij de 46" stond) was hij 1499 ex korting.
Met korting hebben we 1289 betaald....

Echt een vage onderneming die Mediamarkt, maargoed, als het goed is binnen 1 a 2 weken zou ie er moeten zijn......

[ Voor 3% gewijzigd door nhimf op 07-06-2010 13:41 ]

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tufima
  • Laatst online: 02-12-2021
Kan iemand mij in het Nederlands vertellen hoe de Samsung UE40C6700 kan worden omgezet zodat je ook de PVR functie kan gebruiken?

Kan alleen een verwijzing naar een duits verhaal vinden, en daar kom ik eerlijk gezegd niet helemaal uit.

Verder ben ik benieuwd naar de ervaring van mensen die dit reeds hebben gedaan met hun TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
Buffalo schreef op maandag 07 juni 2010 @ 12:28:
[...]

Vreemd dat bij de UE40C6700 op de Foka website staat bij prijs: 'infoormeer in de winkel'. Gisteren stond er nog een prijs bij: Namelijk 1149 euro als ik me niet vergis. Dan is de TV toch ineens 50 eruo duurder geworden.
Stond inderdaa voor 1149, de 6710 voor 1199. Ik heb een screen print gemaakt voor bij de MM. Maar nu zie je inderdaad dat de prijs overal verhoogd is. Ook bij Plasma discounter is ie nu weer 1439, was gisteren nog 1299.

Overigens zit ik wel in m'n maag met de slechte inkijkhoek, bij een bepaalde hoek schuin op het scherm komt er een witte waas over het beeld. Ik ben net bij de plasma discounter wezen kijken en daar is het stukken minder dan die van mij, valt haast niet op. Toch maar even met Samsung bellen, dit lijkt niet goed.

[ Voor 3% gewijzigd door wildcheese op 07-06-2010 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 21:15

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Sinds enkele dagen ook eigenaar van een UE46C6000. Weet iemand de juiste settings? Ik had begrepen dat snoop een juiste instelling had voor The Soap Opera effect?
En heb ongelovelijk veel last van lipsync :(

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als iemand me zou kunnen helpen zou dit fantastisch zijn, mijn probleem is het volgende.
Wanneer ik in de headphone slot (3.5mm jack) mijn hoofdtelefoon aansluit word het geluid via de tv zelf afgesloten.

Er komt dus geen geluid van uit de tv zelf meer voort.
Weet iemand hoe ik geluid door mijn hoofdtelefoon en op het zelfde moment geluid door de tv zelf kan krijgen?
Mijn tv is een Samsung 6740

Dank bij voorbaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:49
Dat is geen bug, maar een feature :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op maandag 07 juni 2010 @ 15:38:
Dat is geen bug, maar een feature :)
Weet ik en imo een idiote feature, kan ik het verhelpen?
Heb geen zin om elke avond die 3.5mm in en uit te pluggen.
Ook kan ik er extra boxen een een bass bijhangen als deze "feature" er niet was.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2010 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Verwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 15:46:
[...]

Weet ik en imo een idiote feature, kan ik het verhelpen?
Heb geen zin om elke avond die 3.5mm in en uit te pluggen.
Ook kan ik er extra boxen een een bass bijhangen als deze "feature" er niet was.
Volgens mij is dit een feature of vrijwel alle apparaten die een headphone uitgang hebben.
Van laptops tot aan mp3 spelers (die een speaker hebben).

Ik betwijfel dan ook of dit uberhaupt uitgezet kan worden.

Je zou evt een splitter aan de headphone uitgang kunnen hangen (met daarop zowel je speakers als je headphone), maar dan heb je wel max stereo.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nhimf schreef op maandag 07 juni 2010 @ 15:53:
[...]

Volgens mij is dit een feature of vrijwel alle apparaten die een headphone uitgang hebben.
Van laptops tot aan mp3 spelers (die een speaker hebben).

Ik betwijfel dan ook of dit uberhaupt uitgezet kan worden.

Je zou evt een splitter aan de headphone uitgang kunnen hangen (met daarop zowel je speakers als je headphone), maar dan heb je wel max stereo.
Mijn vorige TV (beeldbuis) had deze feature niet..
Dus toen was er geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:39
Even een vraagje aangezien ik van plan ben deze week een LE40C650 te kopen: accepteert deze televisie 1080P via component? Ik ben van plan mijn Xbox360 er op aan te sluiten, maar deze heeft helaas geen HDMI uitgang dus zal ik het met component moeten doen. Nou kan de Xbox360 wel 1080P via component sturen, maar heb ik op internet gelezen dat veel tv's dit niet kunnen weergeven en je dus maximaal 1080i zou kunnen gebruiken. Weet iemand of de C650 wel 1080P kan weergeven via component?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
wildcheese schreef op maandag 07 juni 2010 @ 14:15:
[...]

Stond inderdaa voor 1149, de 6710 voor 1199. Ik heb een screen print gemaakt voor bij de MM. Maar nu zie je inderdaad dat de prijs overal verhoogd is. Ook bij Plasma discounter is ie nu weer 1439, was gisteren nog 1299.

Overigens zit ik wel in m'n maag met de slechte inkijkhoek, bij een bepaalde hoek schuin op het scherm komt er een witte waas over het beeld. Ik ben net bij de plasma discounter wezen kijken en daar is het stukken minder dan die van mij, valt haast niet op. Toch maar even met Samsung bellen, dit lijkt niet goed.
Zoals inderdaad eerder verteld, bij IT'S kon ik er vanaf de zijkant ook gewon goed opkijken. Misschien de instellingen aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
nhimf schreef op maandag 07 juni 2010 @ 13:40:
[...]

Om het nog mooier te maken; de prijzen kunnen (blijkbaar) zelfs per dag verschillen.

Ik heb gisteren de 46c6700 besteld bij de mediamarkt
Het filiaal gaf ons vrijdag telefonisch door dat het model 1619 zou kosten ex korting.
Op internet kostte hij 1449 inc 15% korting.

Nu zijn we gisteren toch even wezen kijken, mede omdat ik tussen 40 en 46" twijfelde.
Toen we naar de prijs gingen vragen (die niet bij de 46" stond) was hij 1499 ex korting.
Met korting hebben we 1289 betaald....

Echt een vage onderneming die Mediamarkt, maargoed, als het goed is binnen 1 a 2 weken zou ie er moeten zijn......
Dat is inderdaad wel heel bizar. Maar voor een 46'' lijkt me 1289 euro een nette prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal! Ik ben op zoek naar een nieuwe tv, en nu heb ik mijn keuze beperkt tot de UE46C6000 of de UE46C6700. Als ik op de samsung site kijk zie ik alleen maar dat het verschil tussen die 2 "Internet@tv" is. Is dat ook zo of zijn er meer verschillen? Want dan vind ik het de moeite niet om de 6700 te kopen die bijna 300 euro duurder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Wekko306 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 17:04:
Even een vraagje aangezien ik van plan ben deze week een LE40C650 te kopen: accepteert deze televisie 1080P via component? Ik ben van plan mijn Xbox360 er op aan te sluiten, maar deze heeft helaas geen HDMI uitgang dus zal ik het met component moeten doen. Nou kan de Xbox360 wel 1080P via component sturen, maar heb ik op internet gelezen dat veel tv's dit niet kunnen weergeven en je dus maximaal 1080i zou kunnen gebruiken. Weet iemand of de C650 wel 1080P kan weergeven via component?
Ja hoor dat werkt prima. Ik heb de mijne dan wel via VGA aangesloten. Maar met component werkt ook gewoon naar behoren daar hoef je verder geen zorgen over te maken. Het is verder een briljante tv.

Enige wat ik net wel gedaan heb is me oude 19inch monitor weer aan me pc gehangen. beetje browsen enzo dat werkt voor mij niet op zo grote tv. Ik kan sommige letters erg slecht lezen en krijg dan gigantische pijn in me hoofd. Alleen heeft deze monitor een resolutie van max 1280x1024 dat is wel even wennen haha. Maar goed maar eens kijken voor nieuwe monitor binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildcheese schreef op maandag 07 juni 2010 @ 14:15:
[...]

heb hem gisteren gekocht voor 1104 bij de MM Utrecht. en dan krijg je ook nog 75 euro terug van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 17:46:
Hallo allemaal! Ik ben op zoek naar een nieuwe tv, en nu heb ik mijn keuze beperkt tot de UE46C6000 of de UE46C6700. Als ik op de samsung site kijk zie ik alleen maar dat het verschil tussen die 2 "Internet@tv" is. Is dat ook zo of zijn er meer verschillen? Want dan vind ik het de moeite niet om de 6700 te kopen die bijna 300 euro duurder is.
Naast internet is ook de kleur van de bezel iets anders:
6000: black met rechthoekige poot
6700: wood grey met rechthoekige poot
6710: wit met 4 hoekige poot
6740: serration grey met 4 hoekige poot
6730: wood gray met 4 hoekige poot

Bij de 6740 is ook sprake van een soort karteling in de linker en rechterkant van het zwarte deel van de rand (alleen zichtbaar vanaf een zijdelingse kijkhoek, dus niet recht van voren). Moet je mooi vinden natuurlijk. Dit is lastig te zien op foto's maar wel in de winkel natuurlijk. In ieder geval geen rode gloed en rode verlichting in de C6000 serie, dat is een hele verbetering.

Tip: voor die 300 euro heb je ook de meest uitgebreide blu-rayspeler van Samsung die ook voorzien is van internet-tv.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2010 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 22:17:
[...]

Naast internet is ook de kleur van de bezel iets anders:
6000: black met rechthoekige poot
6700: wood grey met rechthoekige poot
6710: wit met 4 hoekige poot
6740: serration grey met 4 hoekige poot
6730: wood gray met 4 hoekige poot

Bij de 6740 is ook sprake van een soort karteling in de linker en rechterkant van het zwarte deel van de rand (alleen zichtbaar vanaf een zijdelingse kijkhoek, dus niet recht van voren). Moet je mooi vinden natuurlijk. Dit is lastig te zien op foto's maar wel in de winkel natuurlijk. In ieder geval geen rode gloed en rode verlichting in de C6000 serie, dat is een hele verbetering.

Tip: voor die 300 euro heb je ook de meest uitgebreide blu-rayspeler van Samsung die ook voorzien is van internet-tv.
top! bedankt voor de uitleg.. dan word het voor mij de 6000 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 22:33:
[...]

top! bedankt voor de uitleg.. dan word het voor mij de 6000 :)
Toch nog een extra verschil tussen 6000 en 6700 van een topicposter vorige week:
Killed-1 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 09:33:
[...]

Enige verschil is wat ik hoorde het "net TV" gebeuren. De verkoper waar ik mijn tv heb gekocht raadde het me af om de 6700 te kopen als ik dat toch niet ging gebruiken, aangezien het meteen 400 euro duurder was. Maar het schijnt wel dat je bij de 6700 dmv een wijziging de PVR functie aan kan zetten waardoor je een 6800 hebt.
En op 30 mei schreef iemand:
computergenie schreef op zondag 30 mei 2010 @ 12:39:

eerst de laatste firmware er op gezet van de samsung site (1012.3)

de ue46c6700 heeft standaard geen video opname functie (pvr)

echter deze is makkelijk te activeren door in het service menu het modeltype te veranderen naar c6800

usb harddisk er op aansluiten en heb nu video-opname (pvr), timeshift enz 100 procent werken _/-\o_
Dit zou dan kunnen doordat de firmware van de 6700 en 6800 series identiek zijn en de 6000 een andere firmware gebruikt.

Nu is je zojuist gemaakte keus wellicht weer compleet in de war ;) Alhoewel voor het prijsverschil tussen 6000 en 6700 kun je ook de Samsung blu-ray HDD recorder kopen, kun je en internetten en opnemen op HDD. Zit ook een ingebouwde tuner in. http://www.samsung.com/nl...ype=prd_detail&returnurl=

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2010 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreklaver
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-02 15:31
THE_FIREFOX schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 16:28:
[...]

In welke 100Hz plus modus staat je tv? helder?
'Clear' inderdaad. Ik heb daar al veel mee gespeeld (Clear, Smooth, etc), zonder resultaat. Het spelen met de 100Hz modus verdoezeld in het beste geval het slechte beeld, maar ook niet meer dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-06 10:24
tufima schreef op maandag 07 juni 2010 @ 13:45:
Kan iemand mij in het Nederlands vertellen hoe de Samsung UE40C6700 kan worden omgezet zodat je ook de PVR functie kan gebruiken?

Kan alleen een verwijzing naar een duits verhaal vinden, en daar kom ik eerlijk gezegd niet helemaal uit.

Verder ben ik benieuwd naar de ervaring van mensen die dit reeds hebben gedaan met hun TV.
Hier ben ik ook zeer benieuwd naar! Werkt dit ook icm een USB stick??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computergenie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-02 07:47
Felke schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 13:52:
[...]

Hier ben ik ook zeer benieuwd naar! Werkt dit ook icm een USB stick??
usb stick is niet handig.. past bijna niets op..

mijn 260 gb hd had ik zo vol.. met film opnemen van film 1 hd

kunt ook een usb powerd hd er op aan sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
computergenie schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 14:32:
[...]

usb stick is niet handig.. past bijna niets op..

mijn 260 gb hd had ik zo vol.. met film opnemen van film 1 hd

kunt ook een usb powerd hd er op aan sluiten
Kan jij kort uitleggen hoe je het precies voor elkaar hebt gekregen? Wellicht voor meer mensen handig hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computergenie
Felke schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 16:21:
[...]

Kan jij kort uitleggen hoe je het precies voor elkaar hebt gekregen? Wellicht voor meer mensen handig hier :)
tv in standby

dan in service menu inloggen door op INFO ► MENU ► MUTE ► POWER te drukken

zoals in dit filmpje: http://www.youtube.com/wa...8&feature=player_embedded

dan in menu.. waar de puntjes staat als dit: ... staan kun je type nummer veranderen

tv uitdoen en opnieuw starten

maar goed.. als je niet in staat bent om de topic te begrijpen zoals beschreven staat op de link die ik eerder gaf namelijk deze:http://www.hdtv-space-forum.de/samsung/ue40c6700-mit-pvr/msg46201/

dan vraag ik me af of het wel verstandig is om er aan te beginnen..

als je iets verkeerds verandert in service menu.. kun je wel iets verkloten

voor mij was een 30 seconden werk.. maar goed..

op eigen risico.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Even zomaar een vraagje tussendoor. Is bijvoorbeeld de UE40C6700 vergelijkbaar met de LE40C650? Alleen is dan de UE40C6700 de LED uitvoering en de LE40C650? Of werkt het zo niet?

Qua disign en specs lijken deze 2 namelijk wel op elkaar, alleen is de LE40C650 natuurlijk niet zo mooi dun..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
Buffalo schreef op maandag 07 juni 2010 @ 17:37:
[...]

Zoals inderdaad eerder verteld, bij IT'S kon ik er vanaf de zijkant ook gewon goed opkijken. Misschien de instellingen aanpassen?
Ik heb contact opgenomen met Samsung. Ze hebben me een aantal testen laten doen om te bepalen of het mijn instellingen waren (een complete reset van de tv) of dat het daadwerkelijk aan het scherm ligt. De conclusie wat het laatste en Samsung stuurt een monteur langs. Nog even aanzien, anders maak ik gebruik van de 30 dagen omruil garantie van de MM :). Tot nu toe is de support van Samsung goed, dus ik vertrouw erop dat het opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildcheese schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 17:43:
[...]

Ik heb contact opgenomen met Samsung. Ze hebben me een aantal testen laten doen om te bepalen of het mijn instellingen waren (een complete reset van de tv) of dat het daadwerkelijk aan het scherm ligt. De conclusie wat het laatste en Samsung stuurt een monteur langs. Nog even aanzien, anders maak ik gebruik van de 30 dagen omruil garantie van de MM :). Tot nu toe is de support van Samsung goed, dus ik vertrouw erop dat het opgelost wordt.
30 dagen omruilgarantie? MM had altijd 14 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buffalo schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 17:38:
Even zomaar een vraagje tussendoor. Is bijvoorbeeld de UE40C6700 vergelijkbaar met de LE40C650? Alleen is dan de UE40C6700 de LED uitvoering en de LE40C650? Of werkt het zo niet?

Qua disign en specs lijken deze 2 namelijk wel op elkaar, alleen is de LE40C650 natuurlijk niet zo mooi dun..
Heel grof gezegd klopt dat enigszins maar er zijn desondanks (afgezien van het LED gebeuren en dikte) toch nog wat andere verschillen:
- 6700 heeft een sterk spiegelend scherm, de 650 een licht spiegelend scherm.
- 6700 heeft 2x10W audio, de 650 2x15W
- aansluitingen achterzijde: 6700 heeft deels slim aansluitingen die naar onderen wijzen met eigen verloopstekkers en 1x scart , 650 heeft 2xscart en aansluitingen die recht naar achteren wijzen.
- stroomverbruik ietsje lager bij de 6700 alhoewel het gecalibreerd weinig zal uitmaken (72 vs 79 watt).
- gewicht ietsje lager van de 6700 (voor zover dat interessant mocht zijn, mogelijk bij ophanging aan de muur).

Verder is de beeldkwaliteit niet helemaal vergelijkbaar. De 650 is in meerdere testen zeer goed getest. De 6700 gewoon goed. Bij edge led mogelijk meer last van clouding. Verder dus het spiegelende scherm, als je dat irritant vindt moet je niet voor de Samsung LED serie gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
computergenie schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 17:12:
[...]

tv in standby

dan in service menu inloggen door op INFO ► MENU ► MUTE ► POWER te drukken

zoals in dit filmpje: http://www.youtube.com/wa...8&feature=player_embedded

dan in menu.. waar de puntjes staat als dit: ... staan kun je type nummer veranderen

tv uitdoen en opnieuw starten

maar goed.. als je niet in staat bent om de topic te begrijpen zoals beschreven staat op de link die ik eerder gaf namelijk deze:http://www.hdtv-space-forum.de/samsung/ue40c6700-mit-pvr/msg46201/

dan vraag ik me af of het wel verstandig is om er aan te beginnen..

als je iets verkeerds verandert in service menu.. kun je wel iets verkloten

voor mij was een 30 seconden werk.. maar goed..

op eigen risico.. ;)
Ik heb een firmware upgrade gedaan... nu kan ik alleen bij type, niet bij model! Of heb jjj dit ook gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computergenie
Felke schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 19:44:
[...]

Ik heb een firmware upgrade gedaan... nu kan ik alleen bij type, niet bij model! Of heb jjj dit ook gedaan?
ik heb ook laatste firmware.. is okay

kunt model niet rechtstreeks veranderen

moet paar regels er onder

waar de ..... staan

dus in menu niet model rechtstreeks

maar op de ..... . (puntjes) een paar regels er onder

er op klikken en dan omhoog en naar beneden. het model kiezen

[ Voor 10% gewijzigd door computergenie op 08-06-2010 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 18:23:
[...]

30 dagen omruilgarantie? MM had altijd 14 dagen.
oops...nah ja, dan heb ik nog 1,5 week. Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 18:39:
[...]

Heel grof gezegd klopt dat enigszins maar er zijn desondanks (afgezien van het LED gebeuren en dikte) toch nog wat andere verschillen:
- 6700 heeft een sterk spiegelend scherm, de 650 een licht spiegelend scherm.
- 6700 heeft 2x10W audio, de 650 2x15W
- aansluitingen achterzijde: 6700 heeft deels slim aansluitingen die naar onderen wijzen met eigen verloopstekkers en 1x scart , 650 heeft 2xscart en aansluitingen die recht naar achteren wijzen.
- stroomverbruik ietsje lager bij de 6700 alhoewel het gecalibreerd weinig zal uitmaken (72 vs 79 watt).
- gewicht ietsje lager van de 6700 (voor zover dat interessant mocht zijn, mogelijk bij ophanging aan de muur).

Verder is de beeldkwaliteit niet helemaal vergelijkbaar. De 650 is in meerdere testen zeer goed getest. De 6700 gewoon goed. Bij edge led mogelijk meer last van clouding. Verder dus het spiegelende scherm, als je dat irritant vindt moet je niet voor de Samsung LED serie gaan.
In de winkel vond ik het spiegelen niet irritant. Tenminste, ik heb hem alleen aan gezien, en merkte eigenlijk niet dat het een spiegelend scherm was. Mijn TV zou zeg maar met het scherm naar mijn raam toe komen te hangen (slaapkamer), zodat me raam dus in mijn scherm te zien is.
Ik heb nu een tv zonder glimmend scherm, en dan is het ook lastig tv kijken met mijn lamellen open (als het nog licht is buiten dan). Dus dat het scherm glimt is eigenlijk geen issue. Denk ook niet dat ik me eraan ga ergeren als het scherm glimt als deze uit is.

Zal van de week eens kijken of de LE40C650 ergens te bewonderen is. Maar aan de andere kan staat zo'n LED scherm wel erg chique.

Over dat clouding gebeuren, las ik hier volgens mij dat het met instellen wel grotendeels verdwijnt. Ik las ook iets over dat je de schroeven wat losser moet draaien, omdat die waarschijnlijk te strak zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-08 08:42
Misschien kan iemand mij helpen.

Vraagje; hebben jullie er ook last van op de C8700, soms een flikkering in het beeld?
Het is net alsof je bijvoorbeeld in een split second 380volt op je scherm krijgt, of een lamp die heel snel aan/uit gaat.....
Ik zie het regelmatig bij bijvoorbeeld rustige beelden, vraag gesprekken ofzo.
Het is niet storend maar het valt mij gewoon op, kennen jullie dit en zien jullie dit ook wel eens??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buffalo schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 20:38:
[...]

In de winkel vond ik het spiegelen niet irritant. Tenminste, ik heb hem alleen aan gezien, en merkte eigenlijk niet dat het een spiegelend scherm was. Mijn TV zou zeg maar met het scherm naar mijn raam toe komen te hangen (slaapkamer), zodat me raam dus in mijn scherm te zien is.
Ik heb nu een tv zonder glimmend scherm, en dan is het ook lastig tv kijken met mijn lamellen open (als het nog licht is buiten dan). Dus dat het scherm glimt is eigenlijk geen issue. Denk ook niet dat ik me eraan ga ergeren als het scherm glimt als deze uit is.
Je ziet dat spiegelende effect vooral als de tv uit staat of als er licht op valt. In de winkel staan de tv's vaak op 'shopping-mode' o.i.d. en dat betekent hoog contrast/helderheid/backlight. Dan zie je spiegelingen al bijna helemaal niet. Wil je goed vergelijken zet dan in de winkel de tv even uit en kijk even goed naar het scherm. Als je dat prima vindt dan is er geen reden de LED serie van Samsung niet te kopen.
Pagina: 1 ... 21 ... 75 Laatste