Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hoi Lordhades,

Heb jij uiteindelijk de LE37C650 gekocht?
Klopt het dat hier geen ultra clear panel in zit? Is het verschil erg groot?
Zeg je van: absoluut voor de 40" versie gaan, of zie je het amper?
(echt spiegelen hou ik niet van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tufima
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-12-2021
computergenie schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 19:46:
[...]

ik heb ook laatste firmware.. is okay

kunt model niet rechtstreeks veranderen

moet paar regels er onder

waar de ..... staan

dus in menu niet model rechtstreeks

maar op de ..... . (puntjes) een paar regels er onder

er op klikken en dan omhoog en naar beneden. het model kiezen
Ik denk toch dat ik of een ander type heb of een andere versie want ik volg precies jouw aanwijzingen, maar ik kom daar niet echt uit.

Ik kan alleen het type veranderen, maar geen model. Er staan ook nergens .... (puntjes)
Bij mij staat er 40L1UF0C, dit kan ik veranderen, maar ik kan niet het model veranderen van C6700 naar C6800.

Wellicht dat het aan de Firmware versie ligt, maar na het terugzetten van de TV in de fabrieksinstellingen is het nog steeds niet mogelijk.

De firmware versie die er nu op staat is: 2010/05/28_001013

Wellicht dat hier het probleem in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-06 10:24
computergenie schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 19:46:
[...]

ik heb ook laatste firmware.. is okay

kunt model niet rechtstreeks veranderen

moet paar regels er onder

waar de ..... staan

dus in menu niet model rechtstreeks

maar op de ..... . (puntjes) een paar regels er onder

er op klikken en dan omhoog en naar beneden. het model kiezen
blijkbaar ben ik gewoon een noob.... :+ want het lukt me niet.
Ik doe het volgende:

info>menu>mute>power
nu kom ik in het service menu.

Daar kan ik kiezen uit:
Option
Control
SVC
ADC/WB

Ik ga op option staan en druk 1 keer naar rechts
Nu kan ik kiezen uit:
Type
Tuner
DDR
Front color

De overige options zijn grijs en kan ik niet bij!
Wat doe ik fout.....

----
Ik lees op het duitse forum dat het blijkbaar niet voor iedereen zomaar werkt... en dat een firmware update de "bug" heeft weggehaald....

[ Voor 8% gewijzigd door Felke op 08-06-2010 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computergenie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-02 07:47
Felke schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 21:41:
[...]

blijkbaar ben ik gewoon een noob.... :+ want het lukt me niet.
Ik doe het volgende:

info>menu>mute>power
nu kom ik in het service menu.

Daar kan ik kiezen uit:
Option
Control
SVC
ADC/WB

Ik ga op option staan en druk 1 keer naar rechts
Nu kan ik kiezen uit:
Type
Tuner
DDR
Front color

Wat doe ik fout.....

----
Ik lees op het duitse forum dat het blijkbaar niet voor iedereen zomaar werkt... en dat een firmware update de "bug" heeft weggehaald....
ik heb de laatste firmware

2010/05/28_001013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
jhead22 schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 21:36:
Hoi Lordhades,

Heb jij uiteindelijk de LE37C650 gekocht?
Klopt het dat hier geen ultra clear panel in zit? Is het verschil erg groot?
Zeg je van: absoluut voor de 40" versie gaan, of zie je het amper?
(echt spiegelen hou ik niet van)
Hey,

Ik heb de LE40C650 gekocht, daar zit een ultra clear panel in. Ik heb eerlijk gezegd niet naar de 37 versie gekeken. Maar ik zou zonder er over na te denken weer deze tv kopen als ik zou mogen kiezen. En ik zie het spiegelen niet echt het is maar klein beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeAreLegion schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 22:34:
[...]

Hey,

Ik heb de LE40C650 gekocht, daar zit een ultra clear panel in. Ik heb eerlijk gezegd niet naar de 37 versie gekeken. Maar ik zou zonder er over na te denken weer deze tv kopen als ik zou mogen kiezen. En ik zie het spiegelen niet echt het is maar klein beetje.
In de winkel zag ik ook qua spiegeling alleen een groot verschil tussen de LED series van Samsung enerzijds en de C630/C650 serie anderzijds. Verschil tussen C630 en C650 qua spiegeling heb ik niet gezien, bij beide zie je een zekere wazige spiegeling maar zeker niet zo helder als bij de LED series en bijvoorbeeld sommige LG en Sony toestellen. Zou kunnen dat de Philips LCD's nog net iets minder spiegelen (die hebben officieel een ontspiegeld scherm) maar veel verschil is er volgens mij niet. Kon dat niet goed testen want de Philips LCD's stonden erg ver van de Samsungs verwijderd en dat vergelijkt wat lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Heeft iemand een idee of het mogelijk is om de zenders op een andere volgorde neer te zetten? Ik heb op ziggo forum wel wat gevonden maar das met externe bestanden enzo kloten. En iemand anders gaf aan dat als je tv op frankrijk zet dat je dan wel een sorteer optie heb. Iemand ervaring hier mee? of een andere manier? Vind het uitermate irritant dat al die HD pakketen zo ver weg staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeAreLegion schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 00:13:
Heeft iemand een idee of het mogelijk is om de zenders op een andere volgorde neer te zetten? Ik heb op ziggo forum wel wat gevonden maar das met externe bestanden enzo kloten. En iemand anders gaf aan dat als je tv op frankrijk zet dat je dan wel een sorteer optie heb. Iemand ervaring hier mee? of een andere manier? Vind het uitermate irritant dat al die HD pakketen zo ver weg staan.
Uit een Samsung handleiding:

Kanalen bewerken
Het optiemenu van Kanaalbeheer gebruiken
(in Kanaalbeheer)
1. Selecteer een kanaal en druk op de toets TOOLS.
2. Wijzig de naam of het nummer van het kanaal via het menu Kanaalnaam wijzigen of Kanaalnr. wijzigen.
■ Kanaalnaam wijzigen (alleen analoge kanalen): zelf een kanaalnaam invoeren.
■ Kanaalnr. wijzigen (alleen digitale kanalen): het nummer instellen met de toepasselijke nummertoetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 07:47:
[...]

Uit een Samsung handleiding:

Kanalen bewerken
Het optiemenu van Kanaalbeheer gebruiken
(in Kanaalbeheer)
1. Selecteer een kanaal en druk op de toets TOOLS.
2. Wijzig de naam of het nummer van het kanaal via het menu Kanaalnaam wijzigen of Kanaalnr. wijzigen.
■ Kanaalnaam wijzigen (alleen analoge kanalen): zelf een kanaalnaam invoeren.
■ Kanaalnr. wijzigen (alleen digitale kanalen): het nummer instellen met de toepasselijke nummertoetsen.
Ja dat had ik inderdaad ook gevonden maar dat werkte niet goed en als ik me niet vergis was die optie helemaal niet beschikbaar maar zal er eens even naar kijken als ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met anynet+ in combinatie met een telenet digicorder?
Het is te zeggen, kan je met je tv afstandsbediening via anynet+ je digicorder aansturen die in een kastje zit? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVliegNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-07 19:03
Goedemorgen,

Iemand problemen met de afstandsbediening van de UE46C6000?

Bij ons stopt hij er zomaar mee en dan kan je hem weer gebruiken even..dan weer niet etc.

Erg irritant!

Overigens de batterijen zijn niet op en het infrarood signaal werkt (getest met fototoestel).

[ Voor 20% gewijzigd door SuperVliegNL op 09-06-2010 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:56
Misschien te voor de hand liggend, maar al nieuwe batterijen geprobeerd? (ondanks dat ze "niet op" zijn?)

Over mijn 55C6000 clouding probleem; Hebben ze gister gebeld van selectro om een afspraak te maken, kunnen hun ook alleen tussen 8 en 5, en op werkdagen, maar dan moet ik zelf ook werken, en heb echt geen enkele mogelijkheid om vrij te nemen/krijgen, aangezien ik de enige in de werkplaats ben... Dit is weer zuur... Vervolgens gebeld met de mediamarkt (waar ik de tv vandaan heb) en daar mag ik hem naar terugbrengen voor geld terug, een ander model of dezelfde, alleen voor dezelfde tv moet ik weer 2+ weken wachten! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:49
Kan je hem niet op je werk laten ophalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:56
Raymond schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 09:55:
Kan je hem niet op je werk laten ophalen?
Het gaat niet om het ophalen; ze willen eerst kijken wat er aan de hand is... En of ik er ook wel echt last van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
computergenie schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 22:31:
[...]

ik heb de laatste firmware

2010/05/28_001013
Ik ook... blijkbaar heb jij dan toch een andere type? Zou jij eens op kunnen zoeken wat er bij Type staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tufima
Bij mij staat er type 40L1UF0C.
Van die duitse site haal ik ook dat het niet iedereen lukt...

Wellicht lukt het wel als je de instellingen wijzigt terwijl er een oude versie van firmware.
Is het mogelijk om een oudere versie van Firmware er weer op te zetten als dat het probleem is?

[ Voor 51% gewijzigd door tufima op 09-06-2010 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
tufima schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 10:34:
Bij mij staat er type 40L1UF0C.
Van die duitse site haal ik ook dat het niet iedereen lukt...

Wellicht lukt het wel als je de instellingen wijzigt terwijl er een oude versie van firmware.
Is het mogelijk om een oudere versie van Firmware er weer op te zetten als dat het probleem is?
Ik kan de oude firmware sowieso nergens vinden.... zoals computergenie zegt heeft hij ook de nieuwste firmware (maar wellicht dat hij zijn type al voor die tijd had veranderd!).
Om zeker te zijn kun je dit natuurlijk altijd proberen. Als jij een link kan vinden naar de oude firmware ga ik er ook mee aan de gang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:10
Ik wil het geluid van mijn tv (Samsung UE32C6700) af laten spelen via een surroundset. Probleem is echter dat dit een verouderde surroundset is (van JVC). Ik kwam er niet uit gister. Iemand die weet of dit kan, en zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MadMoody schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 11:24:
Ik wil het geluid van mijn tv (Samsung UE32C6700) af laten spelen via een surroundset. Probleem is echter dat dit een verouderde surroundset is (van JVC). Ik kwam er niet uit gister. Iemand die weet of dit kan, en zo ja, hoe?
Eventueel via de koptelefoonuitgang op de tv, maar dat is sowieso 2.0 en geen 5.1. Via scart kan ook: http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=18851.0 maar dat gaat ook 2.0 opleveren vrees ik.

Verder Google http://www.google.nl/sear...&aqi=g1&aql=&oq=&gs_rfai=

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2010 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:10
@ bert-nl: bedankt voor de snelle reactie. Dat het 2.0 geluid op gaat leveren vind ik op zich niet zo'n probleem, ik hoop er slechts mee te bereiken dat het geluid wat beter klinkt dan uit de standaard ingebouwde tv-speakertjes. T.z.t. zal ik wel eens een nieuw surroundsetje aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
Hebben mensen met een ue40c6700 ook last van clouding?

bij mij is het ongeveer vergelijkbaar met dit plaatje
Zeker wanneer ik de kamer helemaal donker heb is het zichtbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MadMoody schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 11:50:
@ bert-nl: bedankt voor de snelle reactie. Dat het 2.0 geluid op gaat leveren vind ik op zich niet zo'n probleem, ik hoop er slechts mee te bereiken dat het geluid wat beter klinkt dan uit de standaard ingebouwde tv-speakertjes. T.z.t. zal ik wel eens een nieuw surroundsetje aanschaffen.
Die Scartoptie biedt dan het meeste kans op succes en aanvaardbaar geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Felke schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 12:13:

Ik vind een dergelijk fenomeen ook goed zichtbaar in de MM waar van die MM promo's draaien met veel rood er in. Dat is ook niet echt overal op het scherm even goed rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandergar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:38
Felke schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 12:13:

Hier een afbeelding van een UE46C6700 !

2.730 Wp Enphase Zuid 30°, 4.450 Wp Enphase Noord 30° | Smart EVSE laadpaal | Victron Multiplus II 48/5000/70 3 Fase | 45kWh PylonTech Pelio accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tufima
Ik heb ook last van clouding op de UE40C6700.

Zelf merk ik het inderdaad voornamelijk als het donker is in huis.
Met name in de zwarte gedeeltes zie ik witte ronde "vlekken".

Heb al een bericht naar Samsung gestuurd, maar die hebben nog niet gereageerd.
Ik heb de TV nu 1 week, maar ben dus behoorlijk teleurgesteld eigenlijk.

Het is erg storend en juist daardoor ga je er erger op letten.

In de winkel is het mij absoluut niet opgevallen en ook heeft de verkoper het hier (natuurlijk) niet over gehad.
Momenteel overweeg ik om de TV terug te brengen naar de Media Markt, het enige probleem is denk ik dat ik de doos niet heb bewaard....

[ Voor 25% gewijzigd door tufima op 09-06-2010 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sandergar schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 13:12:
[...]

Lijkt een eigenschap van het type toestel te zijn. Dus enige optie is een ander type (zonder edge LED) te nemen. Mijn indruk is dat de edge LED toestellen dit het sterkst hebben. Resteren bepaalde conventionele niet LED LCD's of full LED toestellen (Sharp of Philips 9000 serie waarbij alleen de Philips Local dimming heeft).

De C650 heeft het niet volgens hdtvtest( http://www.hdtvtest.co.uk...e40c650-20100506527.htm): In the past, we’ve noted that panels from Samsung and Sony’s S-LCD production plant have featured excessive amounts of un-uniformity, or “clouding”, especially on larger displays. The Samsung LE40C650 that we received was entirely free of this issue, and indeed the only sign of anything other than flatness was some very slight “pinching” around the bottom-right of the panel, which was not visible during normal viewing and only appeared when looking at the LCD TV from the sides.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2010 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
sandergar schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 13:12:
[...]

Ik zit er serieus overna te denken mijn toestel terug te sturen. Clouding is echt zichtbaar aanwezig... zelfs in een kamer met dim-licht.
Ik overweeg om een LG infinia 42LE8500 aan te schaffen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tufima schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 13:26:

In de winkel is het mij absoluut niet opgevallen en ook heeft de verkoper het hier (natuurlijk) niet over gehad.
Momenteel overweeg ik om de TV terug te brengen naar de Media Markt, het enige probleem is denk ik dat ik de doos niet heb bewaard....
Vreemd, nog geen last van gehad bij mn UE37C6700... toch al aardig wat verschillende situatie getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkMartial
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-11-2021
WeAreLegion schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 22:32:
Met de dingen die je omschrijft zou je eens moeten kijken naar de LE37C650. Deze heb ik namelijk nou ja ik heb de LE40C650 en ik ben er echt heel erg tevreden mee. Het is echt 1 van de betere tv's op dit moment en ik heb er toch vrij veel gezien. Hij heeft 100hz met motion plus. Het design vind ik erg mooi maar dat is persoonlijk. En hij kost rond de 750 euro.

Voor de mensen die problemen hebben met het afspelen van mkv's met dts. Ik heb mijn tv met optical aan mijn reciever gehangen en samen met wild media server speelt hij nu gewoon mkv's af met dts. Zonder iets te transcode of wat dan ook. Het werkt echt briljant!
Heb deze wild media server ook geprobeerd en werkt met mkv bestanden op mijn 46c650 ... maar tijdens het afspelen van de mkv stopt ie om de 10 seconden om te bufferen lijkt het wel en gaat dan weer ff verder voor zon 10 seconden om dan weer 5 sec te bufferen.

Zat te denken dat het misschien aan het netwerk lag (router staat bij buren dus signaal verlies ? ) ... of toch aan het brakke dlna.

Nu heb ik een paar dagen geleden een tv serie in h264 formaat omstreeks 1 GB op me n97 gezet en deze aan de tv gehangen en dit werkte perfect ..... alleen nadeel is dat grotere bestanden zoals 720p en 1080p niet ondersteund worden door het filesystem op de n97.

Mijn twijfel is nu ... toch een 100mbit router kopen en die hier in me eigen huis neerzetten zodat het signaal sterker is naar de tv ... OF .... een usb HDD kopen en die aan de tv hangen.

EDIT : Met 720p en 1080P lijkt wild media server wel goed te werken maar ik had een Matrix film van 18 GB met VC1 bluray ... deze hapert alleen en de rest van de films speelt ie wel goed af :)

[ Voor 5% gewijzigd door DarkMartial op 09-06-2010 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
DarkMartial schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 16:45:
[...]

Heb deze wild media server ook geprobeerd en werkt met mkv bestanden op mijn 46c650 ... maar tijdens het afspelen van de mkv stopt ie om de 10 seconden om te bufferen lijkt het wel en gaat dan weer ff verder voor zon 10 seconden om dan weer 5 sec te bufferen.

Zat te denken dat het misschien aan het netwerk lag (router staat bij buren dus signaal verlies ? ) ... of toch aan het brakke dlna.

Nu heb ik een paar dagen geleden een tv serie in h264 formaat omstreeks 1 GB op me n97 gezet en deze aan de tv gehangen en dit werkte perfect ..... alleen nadeel is dat grotere bestanden zoals 720p en 1080p niet ondersteund worden door het filesystem op de n97.

Mijn twijfel is nu ... toch een 100mbit router kopen en die hier in me eigen huis neerzetten zodat het signaal sterker is naar de tv ... OF .... een usb HDD kopen en die aan de tv hangen.
Het is even kijken wat voor gemak je wil. Ik zelf heb gewoon alles op een netwerk hangen en dat werkt perfect. Ik ben van de luie aard en heb geen zin om dingen eerst op usb hdd te zetten en dan weer aan mijn pc te hangen.

Voor de mensen die geintresseerd zijn:

Het is niet mogelijk om het kanaalnr tewijzigen als je als land instelling nederland kiest!. Maar als je als land Frankrijk kiest dan krijg je in eens wat meer opties beschikbaar. Blijkbaar heeft ziggo dat laten blokkeren. Ik kan dit zekers aanraden! Hij zet namelijk alleen voor de ziggo instellingen het land op Frankrijk niet je gehele TV settings. Ik heb nu gewoon SBS6 HD op 6 en ga zo maar door. Dat is toch wel wat fijner.

Je moet de volgende stappen ondernemen:
  1. Druk op de toets MENU
  2. Ga in het verticale menu naar KANAAL
  3. Ga naar LAND
  4. Kies FRANKRIJK dan op Ok en weer terug naar Kanaal Menu
  5. Ga nu naar Automatisch opslaan
  6. Dit ziet er iets anders uit dan bij de NL instellingen. Als goed is staat hij op de optie Netwerk, laat dit staan en kies Zoeken
  7. Als hij klaar is moet zoeken heb je gewoon alle digitale kanalen weer.
  8. Ga nu naar Kanaal Beheer dit vind je in het menu Kanaal
  9. Je ziet nu de hele lijst met kanalen, ga naar NL 1 HD (positie 61 als goed is), toets in TOOLS, en kies Kanaalnr wijzigen. Kies 1. dan op Enter en kies Ja.

Zoals je nu ziet zijn de kanalen nu omgewisseld! Dit werkt met alle kanalen dus je kan je eigen lijst gewoon samenstellen wat wel zo fijn is vooral met HDTV pakket.
Ik heb nog geen nadelen gevonden en verder werkt alles naar behoren!

[ Voor 20% gewijzigd door WeAreLegion op 09-06-2010 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkMartial
720P en 1080P films werken nu prima alleen die ene matrix film niet maar jah jammer dan ..... alleen wanneer ik een film wil starten vanaf 10 min door middel van die interval functie in wild media server dan gaat ie constant bufferen tijdens de film om de 5 seconden ongeveer wat het kijken naar de film onmogelijk maakt.

Als ik de film normaal start vanaf het begin loopt ie wel zonder problemen door.

Iemand een oplossing hiervoor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Nee, daar is geen oplossing voor zover ik weet. Ik kan wel vooruit spoelen. Nou ja een soort van maar dat zijn kleine stapjes en die worden steeds iets groter. Maar een echte forward zit er niet in. Wat betreft die matrix VC1 bluray daar heeft mijne ook moeite mee te maken dat hij het niet goed ondersteund denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkMartial
WeAreLegion schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 17:57:
Nee, daar is geen oplossing voor zover ik weet. Ik kan wel vooruit spoelen. Nou ja een soort van maar dat zijn kleine stapjes en die worden steeds iets groter. Maar een echte forward zit er niet in. Wat betreft die matrix VC1 bluray daar heeft mijne ook moeite mee te maken dat hij het niet goed ondersteund denk ik.
Ja inderdaad het zijn steeds kleine stapjes die je vooruit kan spoelen ... ach in ieder geval een extra motivatie misschien om de film nu in 1 keer af te kijken in plaats van in slaap te vallen en later de rest terug kijken :D

Als trial afgelopen is van WMS dan het proggie maar aanschaffen want van alle media server proggies die ik heb geprobeerd werkt deze toch het beste van allemaal :)

En wat betreft die matrix film is het jammer maar ja gewone films werken prima zoals nu ben Unthinkable aan het kijken zonder enige problemen.

Als ik een usb hdd zou kopen en hier mijn mkv films opgooi kan ik dan wel beter spoelen in de film ?

dts geluid zou die moeten afspelen aangezien ik audio via digi out heb doorgelinkt naar de homecinema set .. dat doet ie nou ook via dlna :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier de C630? Is in de voet inderdaad een rood streepje te zien zoals hier:
http://www.samsung.com/nl...K1W_feature_medium_10.jpg

of niet? In de MM heb ik het toestel bekeken en zie geen rode streep. Op de foto duidelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
DarkMartial schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 18:06:
[...]

Ja inderdaad het zijn steeds kleine stapjes die je vooruit kan spoelen ... ach in ieder geval een extra motivatie misschien om de film nu in 1 keer af te kijken in plaats van in slaap te vallen en later de rest terug kijken :D

Als trial afgelopen is van WMS dan het proggie maar aanschaffen want van alle media server proggies die ik heb geprobeerd werkt deze toch het beste van allemaal :)

En wat betreft die matrix film is het jammer maar ja gewone films werken prima zoals nu ben Unthinkable aan het kijken zonder enige problemen.

Als ik een usb hdd zou kopen en hier mijn mkv films opgooi kan ik dan wel beter spoelen in de film ?

dts geluid zou die moeten afspelen aangezien ik audio via digi out heb doorgelinkt naar de homecinema set .. dat doet ie nou ook via dlna :)
Ik weet niet of je dan wel beter kan doorspoelen. Maar moet zeggen dat ik me zelf er niet echt aan stoor. En ja ook ik koop het programma als de trail is afgelopen het is echt een super programma!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-07 07:37

NmS

Ik heb nu de LE32C650. Echt super TV met heel strakke weergave in HD. Heb net even alles gekalibreerd met het oog. Ziet er goed uit.

Enkel, ik vind dat hij behoorlijk lang er over doet om aan te gaan. Vanuit standby, wanneer ik op de aan knop druk op de afstand bediening, duurt het 25 seconden voordat ik beeld krijg. Dit omdat het Ziggo CI+ kaartje elke keer als ik de TV start, gaat authenticeren. Beetje irritant. Hoort dit of is er ergens een instelling waar ik dit kan wijzigen?

Voor de rest werkt alles perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
NmS schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 19:18:
Ik heb nu de LE32C650. Echt super TV met heel strakke weergave in HD. Heb net even alles gekalibreerd met het oog. Ziet er goed uit.

Enkel, ik vind dat hij behoorlijk lang er over doet om aan te gaan. Vanuit standby, wanneer ik op de aan knop druk op de afstand bediening, duurt het 25 seconden voordat ik beeld krijg. Dit omdat het Ziggo CI+ kaartje elke keer als ik de TV start, gaat authenticeren. Beetje irritant. Hoort dit of is er ergens een instelling waar ik dit kan wijzigen?

Voor de rest werkt alles perfect!
Dit hoort er helaas bij dat komt inderdaad door het CI+ kaartje en daar is weinig aan te doen. Ik zet hem meestal gewoon aan als ik binnen kom en hij staat meestal wel an eigenlijk dus heb er verder niet zoveel last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 18:03

ride277

Cooled by Noctua

Okee, ik snap er geen reet meer van, wat een ballentent die site van Samsung. Ik heb nu op twee computers en twee verschillende browsers geprobeerd de vergelijk optie te gebruiken, maar die werkt dus niet!

Het gaat om de volgende TV:

Samsung-ue37c5100

Volgens de Samsung site heeft een model onder de 37", de 32", een 50 Hz paneel. Als ik dan op de 37" klik, zie ik opeens een 100 Hz paneel. Zo staat het ook in de pricewatch, en ook bijvoorbeeld op de Redcoon site. Als ik dan verder klik naar de specificaties daar in die minitabjes linksboven op de samsung site staat er weer 50Hz!! Ja, wat is het nou?!?! 50 Hz of 100 Hz? Maakt nogal een verschil dacht ik zo.

Als iemand hier meer over weet, of het toestel toevallig heeft, graag feedback! :) :>

Ook zou ik het op prijs stellen als iemand een goeie vergelijk heeft tussen de typenummers, want dat heeft de samsung site dus ook niet!

Vb:

5100 series heeft : a + b + c
6000 series heeft : a + b + c + d

met andere woorden. leuk die serienummers, maar het was handiger geweest van samsung om concreet aan te geven wat het doet in termen van specs (uiterlijk kan ik zelf wel beoordelen)

| system specs |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ride277 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 21:04:
Okee, ik snap er geen reet meer van, wat een ballentent die site van Samsung. Ik heb nu op twee computers en twee verschillende browsers geprobeerd de vergelijk optie te gebruiken, maar die werkt dus niet!
Site ziet er gelikt uit maar vergelijkingsoptie is kapot oid. Helaas. Dus dat ligt niet aan jouw computer :).

En de C5000/5100 serie heeft 50Hz maar een Clear Motion Rate van 100. Daar zal de verwarring zitten. De Clear Motion Rate is een soort trucje om 100 Hz na te bootsen.

100 Clear Motion Rate
Actiescènes zijn soepel, scherp en duidelijk op Samsung HD-TV’s. Dat komt, omdat wij weten dat soepele beelden niet alleen afhankelijk zijn van het aantal hertz, maar ook van het scherm, de chipset en de achtergrondverlichtingstechnologie. De beelden volgen elkaar 2 keer zo snel op als bij een standaard-TV, vergelijkbaar met een bewegingseffect van 100 beelden per seconde bij andere TV's.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2010 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ride277

ride277

Cooled by Noctua

Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 21:19:
[...]

Site ziet er gelikt uit maar vergelijkingsoptie is kapot oid. Helaas. Dus dat ligt niet aan jouw computer :).
Gelikt misschien, maar ik vind het niet erg handig dat die vergelijker stuk is (al twee dagen), en dat er niet gewoon een simpel verhaaltje staat waarin aangegeven wordt wat het verschil is in de diverse series die samsung produceert.

Offtopic: Volgens de man bij MM Groningen werkt de Samsung site daar wél.
En de C5000/5100 serie heeft 50Hz.
Dat is toch wel grappig, volgens mij adverteert de helft van de PW shops (en PW zelf) met 100Hz.Ook dat plaatje in de 37" link vindt ik zéér misleidend. Zie onder ->

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ride/site.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door ride277 op 09-06-2010 21:44 ]

| system specs |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ride277 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 21:26:
[...]

Dat is toch wel grappig, volgens mij adverteert de helft van de PW shops (en PW zelf) met 100Hz.Ook dat plaatje in de 37" link vindt ik zéér misleidend.
Dat is dus die 100 Clear Motion Rate (zie mijn post hier vlak boven). Verwarrend is het inderdaad wel.

Die site van Samsung doet het trouwens al minstens een week niet.

Edit: ook onder Windows doet de vergelijkingstool van Samsung het niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2010 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ride277

ride277

Cooled by Noctua

Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 21:38:
[...]

Dat is dus die 100 Clear Motion Rate (zie mijn post hier vlak boven). Verwarrend is het inderdaad wel.

Die site van Samsung doet het trouwens al minstens een week niet.
Dus het is een soort fake verhoging van de Hz, oke...

Vind het wel raar dat dit zomaar kan, gewoon daar 100 Hz neerzetten, terwijl dit dus helemaal niet het geval is. Ook vind ik het vreemd dat in dezelfde serie de UE32C5100 dit weer niet heeft :?

| system specs |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ride277 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 21:48:
[...]

Dus het is een soort fake verhoging van de Hz, oke...

Vind het wel raar dat dit zomaar kan, gewoon daar 100 Hz neerzetten, terwijl dit dus helemaal niet het geval is. Ook vind ik het vreemd dat in dezelfde serie de UE32C5100 dit weer niet heeft :?
De 5100 heeft ook 100 Clear Motion Rate. Staat niet bij 'Kenmerken' maar wel bij 'specificaties'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ride277

ride277

Cooled by Noctua

Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 21:54:
[...]

De 5100 heeft ook 100 Clear Motion Rate. Staat niet bij 'Kenmerken' maar wel bij 'specificaties'.
De 32" dus ook? Okee. Hmm, dit maakt het niet makkelijk, moet ik nu doorsparen voor de 6000 serie, of is deze vorm van 100 Hz imiteren ook voldoende... Lol een systeem bouwen is toch makkelijker 8)

| system specs |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ride277 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 22:07:
[...]

De 32" dus ook? Okee. Hmm, dit maakt het niet makkelijk, moet ik nu doorsparen voor de 6000 serie, of is deze vorm van 100 Hz imiteren ook voldoende... Lol een systeem bouwen is toch makkelijker 8)
Of voor de C600 serie gaan. Weliswaar geen LED en iets minder dun maar wel beter getest. Geen cloudingissues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandergar
Felke schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 21:41:
[...]
....
Wat doe ik fout.....

----
Instructie om de PVR functionaliteit in te schakelen op een C6700:
  1. TV uitzetten
  2. INFO - MENU - MUTE - POWER achter elkaar gebruiken
  3. Enter
  4. 3x naar beneden (hiermee selecteer je een andere optie)
  5. Enter
  6. 2x naar boven (hiermee kom je indirect toch bij de type instelling)
  7. Je ziet UC6700
  8. 1x naar rechts voor model UC6800
  9. Return
  10. Return
  11. TV uitzetten!

2.730 Wp Enphase Zuid 30°, 4.450 Wp Enphase Noord 30° | Smart EVSE laadpaal | Victron Multiplus II 48/5000/70 3 Fase | 45kWh PylonTech Pelio accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuk217
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-08 00:34
Ik ben op zoek naar de zapsnelheid op een c750. Vroeger heette het nog video mute time, maar dat kom ik in het service menu niet meer tegen. Kan het nog wel verandert worden, en zo ja, hoe?

Verder merk ik ook het gemis van info onder in beeld, die mijn samsung decoder wel gaf. Is het mogelijk om dat erop te krijgen, zodat je gelijk kunt zien welk programma op die zender te zien is? Zou bijna reden genoeg zijn om de decoder weer aan te sluiten, ware het niet dat pvr dan niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-07 19:16
tufima schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 13:26:

Je moet idd de doos nog wel hebben, anders geld volgens mij de MM terugbreng garantie niet. Bij mijn 6710 valt het me helemaal niet op, zwart is wel erg zwart maar dat komt volgens mij doordat de tv iets van dimming doet? Op deze manier kan ik het clouding effect dus niet echt checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
sandergar schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 23:27:
[...]

Instructie om de PVR functionaliteit in te schakelen op een C6700:
  1. TV uitzetten
  3. Enter
  4. 3x naar beneden (hiermee selecteer je een andere optie)
  5. Enter
  6. 2x naar boven (hiermee kom je indirect toch bij de type instelling)
  7. Je ziet UC6700
  9. Return
  10. Return
  11. TV uitzetten!
Dit werkt niet, blijkbaar heb ik dan toch een ander type.
Ik kom niet indirect by model instelling, hij slaat dit bij mij gewoon over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tufima
Bij stap 7 gaat het mis.

Bij stap 7 komt er bij mij niet UC 6700 te staan, maar 40L1UF0C.

[ Voor 5% gewijzigd door tufima op 10-06-2010 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-06 11:35
Ik heb sinds gister middag een Samsung LE32C650PXXN inclusief Caiway CI+ module en smartcard (deze had ik reeds en werkt goed in de niet HD samsung digitale ontvanger).

De TV ondersteund de CI+ module voor een deel.

De basis zenders zijn allemaal goed te ontvangen inclusief de HD zenders maar.., de betaal zenders doen het geen van alle.

Ik heb 3 extra pakketten welke ik met de smartcard kan bekijken als ik m'n oude Samsung (door caiway geleverde niet HD digitale) tuner gebruik maar als ik diezelfde smartcard in de CI+ module stop dan krijg ik een foutmelding dat de verificatie tussen Caiway en de CI+ module niet gelukt is.

Ik heb de TV reeds voorzien van de laatste firmware update van 30-05-2010 maar dit verhelpt het probleem niet, voor de CI+ module kan ik geen software update kunnen vinden als ik scan via de TV in het daarvoor bestemde menu.

Ook de smartcard heb ik geprobeerd te resetten via de Caiway website maar ook dit leverde geen oplossing.

Iemand een idee.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tufima
Inzake het omzetten van C6700 naar C6800 het volgende:

Volgens de duitse site is het waarschijnlijk een probleem met Firmware.
De nieuwste Firmware voorkomt dat je dit zo kan omzetten.

Nu dan mijn vraag heeft iemand nog heel toevallig een oudere firmware versie liggen voor deze TV?
Of weet iemand of (en zo ja hoe) het mogelijk is om de firmware versie terug te zetten naar de versie bij aankoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandergar
tufima schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 11:11:
Bij stap 7 gaat het mis.

Bij stap 7 komt er bij mij niet UC 6700 te staan, maar 40L1UF0C.
De codering 40L1UF0C staat boven het modelnummer (uit mn hoofd). Een positie lager moet je dus bij het modelnummer zien te geraken!

De codering 40L1UF0C geeft aan waar het paneel vandaan komt. Dit correspondeert met de code GA01 achterop je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tufima
sandergar schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 13:50:
[...]

De codering 40L1UF0C staat boven het modelnummer (uit mn hoofd). Een positie lager moet je dus bij het modelnummer zien te geraken!

De codering 40L1UF0C geeft aan waar het paneel vandaan komt. Dit correspondeert met de code GA01 achterop je TV.
Ja, je moet inderdaad bij het modelnummer zien te geraken, maar dat lukt nu dus juist niet!
Zoals al gezegd vermoedelijk door de laatste Firmware update.

Ik neem aan dat jij de omzetting heb gedaan voordat je de laatste firmware heb geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-08 08:42
digital8 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 13:06:
Ik heb sinds gister middag een Samsung LE32C650PXXN inclusief Caiway CI+ module en smartcard (deze had ik reeds en werkt goed in de niet HD samsung digitale ontvanger).

De TV ondersteund de CI+ module voor een deel.

De basis zenders zijn allemaal goed te ontvangen inclusief de HD zenders maar.., de betaal zenders doen het geen van alle.

Ik heb 3 extra pakketten welke ik met de smartcard kan bekijken als ik m'n oude Samsung (door caiway geleverde niet HD digitale) tuner gebruik maar als ik diezelfde smartcard in de CI+ module stop dan krijg ik een foutmelding dat de verificatie tussen Caiway en de CI+ module niet gelukt is.

Ik heb de TV reeds voorzien van de laatste firmware update van 30-05-2010 maar dit verhelpt het probleem niet, voor de CI+ module kan ik geen software update kunnen vinden als ik scan via de TV in het daarvoor bestemde menu.

Ook de smartcard heb ik geprobeerd te resetten via de Caiway website maar ook dit leverde geen oplossing.

Iemand een idee.. :?
Het kan zijn dat je nog een oude smartcard hebt, eentje van de eerste generatie, ik heb dit probleeem al eens eerder op het forum zien staan.....
Trouwens, probeer je kaart anders eens om te draaien, ik heb ook een CI+ module van Caiway en daarop staat een stickertje aan welke kant de chip moet zitten.....ik kreeg mijn extra pakketten ook niet in beeld, na omdraaien van de kaart werkte het perfect, die sticker van Caiway zit bij mij dus aan de verkeerde kant.
Dus de CI+ cam laten zitten, alleen je smartcard omdraaien.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

?

tufima schreef op donderdag 10 juni 2010:

[...]

Ja, je moet inderdaad bij het modelnummer zien te geraken, maar dat lukt nu dus juist niet!

Ik neem aan dat jij de omzetting heb gedaan voordat je de laatste firmware heb geinstalleerd?

succes
Ik heb idd het zelfde probleem. Kom ook niet bij de grijze opties. Vraag me af of men deze weer kan aktiveren in het SM. Zou het niet lukken om de update van de C6800 te installeren? Heeft iemand mischien de voorgaande versie los liggen?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2010 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
Net even gecontroleerd maar ik heb helaas geen PXXN maar een WXXN met andere woorden mijn TV kan geen gecodeerd digitaal signaal doorzetten.

Dan wordt het toch maar weer een externe digitale tuner, waarschijnlijk weer een Humax IR-HD 5000c die gebruik ik in de woonkamer ook al.

Bedankt voor het meedenken iig.

[ Voor 5% gewijzigd door digital8 op 10-06-2010 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 17:27:
[...]

Ik heb idd het zelfde probleem. Kom ook niet bij de grijze opties. Vraag me af of men deze weer kan aktiveren in het SM. Zou het niet lukken om de update van de C6800 te installeren? Heeft iemand mischien de voorgaande versie los liggen?
Bij mij is het ook grijs. Je moet echter bij type (bij mij is dat wit) naar rechts drukken en dan 2 keer naar beneden. Et voila, daar kun je 'm omzetten naar 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
digital8 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 21:29:
Net even gecontroleerd maar ik heb helaas geen PXXN maar een WXXN met andere woorden mijn TV kan geen gecodeerd digitaal signaal doorzetten.

Dan wordt het toch maar weer een externe digitale tuner, waarschijnlijk weer een Humax IR-HD 5000c die gebruik ik in de woonkamer ook al.

Ik heb ook een WXXN model, maar dan de LE40C650 (met ziggo) en dat werkt prima. Ook het HD pakket word gewoon door gezet. Heb je een C model of een B model want dat kan namelijk wel uit maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-08 15:27
Dat zou voor de 2010 versies, dus de C modellen, niet uit maken. Ik zou dus nog even kijken of het niet ergens anders aan kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandergar
tufima schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 14:23:
[...]

'k Heb geen firmware upgrade gedaan! Zolang Samsung mij niet verteld wat de nieuwe firmware inhoud stel ik mij daar niet bloot aan. Gezien de nieuwe beperkingen van de firmware begrijp ik waarom Samsung geen release notes vrij geeft. Niemand zou dan meer de update uitvoeren!

Kortom, denk goed na alvorens de firmware te upgraden! Tot op heden heb ik nergens kunnen lezen dat er iets verbeterd is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5

Heb je het kaartje ook een keer omgedraait??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Gisteren mijn 46C6700USXXN opgehaald (wat betekend de USXXN?).

Erg mooi en strak beeld, prima kleuren, mits je wel aan de instellingen zit :-)
Ding weegt niet zoveel en is gemakkelijk aan te sluiten.

Echter wat mij opvalt is dat bij hele snelle beelden (heb gisteren Behind enemy lines 2 zitten kijken waar veel snelle beelden inzitten) het beeld op een soort van hele snelle dia show lijkt.
Het lijkt erop dat hij frames droped ofzo. Als het beeld heel snel gaat, kan je bijna niet meer zien wat er gebeurd, gezichten onherkenbaar etc.

Ik heb al met de motion plus zitten spelen, maar krijg het niet weg, iemand een idee waar het aan kan liggen, want het is wel erg irritant.
Ik las in dit topic dat je, als je alles digitaal doet etc, je veel verbeteraars, zoals tegen mpg artifact, beter uit kan zetten, zal dit helpen bij dit probleem?

Ook heb ik mijn speakerset aan de tv gehangen via de optical out, maar ik krijg het ding niet zover dat hij Dolby digital uitpoept, alleen maar pcm.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tufima
sandergar schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 23:59:
[...]

'k Heb geen firmware upgrade gedaan! Zolang Samsung mij niet verteld wat de nieuwe firmware inhoud stel ik mij daar niet bloot aan. Gezien de nieuwe beperkingen van de firmware begrijp ik waarom Samsung geen release notes vrij geeft. Niemand zou dan meer de update uitvoeren!

Kortom, denk goed na alvorens de firmware te upgraden! Tot op heden heb ik nergens kunnen lezen dat er iets verbeterd is!
Is het mogelijk om de oude versie van Firmware terug te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
nhimf schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 11:21:

Echter wat mij opvalt is dat bij hele snelle beelden (heb gisteren Behind enemy lines 2 zitten kijken waar veel snelle beelden inzitten) het beeld op een soort van hele snelle dia show lijkt.
Het lijkt erop dat hij frames droped ofzo. Als het beeld heel snel gaat, kan je bijna niet meer zien wat er gebeurd, gezichten onherkenbaar etc.

Ik heb al met de motion plus zitten spelen, maar krijg het niet weg, iemand een idee waar het aan kan liggen, want het is wel erg irritant.
Ik las in dit topic dat je, als je alles digitaal doet etc, je veel verbeteraars, zoals tegen mpg artifact, beter uit kan zetten, zal dit helpen bij dit probleem?

Ook heb ik mijn speakerset aan de tv gehangen via de optical out, maar ik krijg het ding niet zover dat hij Dolby digital uitpoept, alleen maar pcm.
Ik lees op buitenlandse forum's dat dit programma de frame dropp verhelpt en naar 30frames gaat, of het echt werkt en hoe het werkt weet ik niet, heb het nog niet geprobeerd;

http://reclock.free.fr/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

golfgti5 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 12:53:
[...]

Ik lees op buitenlandse forum's dat dit programma de frame dropp verhelpt en naar 30frames gaat, of het echt werkt en hoe het werkt weet ik niet, heb het nog niet geprobeerd;

http://reclock.free.fr/
Dat zou evt bij streaming kunnen helpen, maar ik had er gisteren last van bij het televisie kijken.
We hebben het UPC HD pakket.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
Bij mij moest het omzetten naar PVR net wat anders:

1. TV uitzetten
3. Option - druk Enter
4. 1x naar beneden (hiermee selecteer je type)
5. Enter
6. 2x naar beneden (hiermee kom je indirect toch bij model keuze)

7. Je ziet UC6700
9. Return
10. Return
11. TV uitzetten!

In bold is bij mij anders. Hoop dat het bij de andere hiermee lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
golfgti5 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 10:58:
[...]

Heb je het kaartje ook een keer omgedraaid??
Ja heb ik inderdaad geprobeerd maar helaas werkt het dan nog niet.

Even ter verduidelijking ik kan met m'n TV (dus zonder CAM en zonder Smartcard) gewoon digitale HD TV kijken dit kan iedere CI+ TV maar de gecodeerde betaal zenders worden niet gedecodeerd.

Basis Pakket
  • Nederland 1 (niet HD) kan ik kijken zonder CAM en zonder Smartcard
  • Nederland 1 (wel HD) kan ik kijken zonder CAM en zonder Smartcard
Extra Pakket
  • SciFy Channel kan ik zonder CAM en Smartcard niet kijken, TV geeft aan "Signal Scrambled"
  • SciFy Channel kan ik met CAM en zonder Smartcard niet kijken, TV geeft aan "Signal Scrambled"
  • SciFy Channel kan ik met CAM en met Smartcard niet kijken, TV geeft aan "Error, The Authentification Proces between your Host and the CI Module has failed (Host certificate invalid - signature verification failed)" "Signal Scrambled"
  • SciFy Channel kan ik met CAM en met omgedraaide Smartcard niet kijken, TV geeft aan "E05-4 Smartcard failure" "Signal Scrambled"
Eventueel zou dit probleem misschien later met een software update verholpen kunnen worden maar tot nu toe krijg ik het niet werkend.

ps.
ik heb uiteraard ook geprobeert de CAM module om te draaien maar dat werkt niet dan past hij niet goed (cm minder diep) in de TV dus die zit wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
Nou schiet mij maar lek maar ik heb het werkend gekregen. 8)7

Ik heb thuis 2 smartcards de eerste is ondertussen al 4jaar oud en zit in m'n Humax IR-HD 5000c in de woonkamer de tweede is een jaar oud en zat ik m'n (niet HD) Samsung tuner deze 'nieuwe' kaart werkt dus niet in de CAM module de 'oude' kaart werkt wel.

Nou moet ik wel zeggen dat de 'oude' kaart iets dikker is misschien dat dat iets uithaalt.

Ik ga het nog even goed testen en zal hier dus ook aangeven of het echt goed gaat met alle betaal zenders en of de kaart ook stabiel werkt, jullie horen nog van me. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online

Hier precies het zelfde probleem (LE37C650L1WXXN)
Ik heb 5 min behind enemy lines 2 gekeken en was het toen zat. Ik kijk via digitenne rechtstreeks in de tv.
Bij mij loopt het beeld ook niet altijd synchroon met het geluid.

Welke beperkingen heeft de nieuwe firmware?
Is het ook mogelijk om gewoon te browsen naar uitzending gemist? Zijn er ook alternatiefe tooltjes om er voor te zorgen dat je meer mogelijkheden krijgt voor deze tv?

[ Voor 3% gewijzigd door jhead22 op 11-06-2010 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker als je blu-ray kijkt is het zonder meer aan te raden het signaal niet te laten bewerken door de tv, dus inderdaad alles uitzetten en Film-mode gebruiken. Als je HD TV kijkt zou je bij veel actie eens de gamemode kunnen proberen of gewoon 'standaard' en dan Motionplus uitzetten of instellingen Motionplus ver terugschroeven. Verder is het interessant te zien hoe die film (Behind Enemy Lines) het doet via blu-ray.

De Samsung C600 series behoort tot de best geteste LCD's dus het zou goed af te stellen moeten zijn. Zie verder http://www.hdtvtest.co.uk...-le40c650-20100506527.htm

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2010 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:39
Zo, ik heb gisteren mijn LE40C650 kunnen ophalen. Meteen alles aangesloten, maar wel een tijd zitten klooien met de digitale tv. Bleek dat het signaal op mijn kamer te zwak was om de kanalen te zoeken (hij schoot van 0% direct naar 100% zonder kanalen te vinden). Toen maar even ergens anders aangesloten, daar de kanalen laten vinden, en weer terug naar mijn kamer waar alles nu wel gewoon werkt :)
Het beeld ziet er prachtig uit, gelijk even wat kleine instellingen veranderd en bij de Movie-mode alle opties uit gezet. Bij het gamen is de input-lag wel merkbaar helaas (op de standaard mode, met de bewerkingen aan). Vanmiddag nog even met wat instellingen spelen om te kijken of ik die lag omlaag kan krijgen. Wel vreemd trouwens dat je de Game mode alleen via het menu kan activeren, en niet gewoon via de Tools knop.

Is het niet mogelijk zelf een Picture mode te maken? Ik heb de keuze uit Standard, Natural, Movie en Dynamic maar het zou handig zijn als ik er daar gewoon een aan zou kunnen toevoegen.

[ Voor 10% gewijzigd door Wekko306 op 12-06-2010 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel na heel veel lees werk hier nog tussen de C650 en C6000. Review van C650 is erg goed. eigenschappen verschillen ook niet veel volgens mij behalve dat de C6000 LED is. Niet onbelangrijk het prijsverschil goedkoopste op Pricewatch is C650 = 689,- en C6000 = 891,-

Als reden dat ik voor de LED zou gaan is de energiezuinigheid van zo'n TV.

Iemand nog belangrijke adviezen die ik meekan nemen om de knoop door te hakken?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2010 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 14:05
Kan iemand mij vertellen of de UE40C6700 automatisch zenders sorteren ondersteund na het binnenhalen van de zenders?

Ik heb namelijk een topic gemaakt over dat het sorteren niet goed gaat na zenders binnenhalen bij Caiway. Achteraf blijkt het toch aan mij Sony TV te liggen.
Ik heb weinig zin om bij een nieuwe TV weer alles handmatig te gaan zitten doen. Vandaar de vraag.

Komt het überhaupt nog voor dat zenders in een rare volgorde staan na het binnenhalen.

Kan iemand mij trouwens ook vertellen of de C6700 ondersteund dat automatisch de HD zender van bijvoorbeeld NED1 geselecteerd wordt, als ik gewoon de SD zender heb geselecteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 13:09:
Ik twijfel na heel veel lees werk hier nog tussen de C650 en C6000. Review van C650 is erg goed. eigenschappen verschillen ook niet veel volgens mij behalve dat de C6000 LED is. Niet onbelangrijk het prijsverschil goedkoopste op Pricewatch is C650 = 689,- en C6000 = 891,-

Ik zat zelf ook heel erg te twijfelen tussen een led tv en de c650.
Een samsung led tv werd het zoiezo al niet, omdat ik geen edge led wil hebben maar een full led.
(Sharp bied full led, maar het geluid van deze tv is zeer slecht)
Uiteindelijk is het de c650 geworden voor E 645,- (kijk maar eens op kieskeurig.nl).
Ik heb hem uiteindelijk bij Platte tv discounter besteld. (redcoon 1 maand levertijd en slechte ervaring met plasma discounter).

Led is idd iets zuiniger kwa energie verbruik. Maar het scheeld niet zo gek veel. Led staat verder nog in de kinderschoenen en de samung edge led schermen hebben last van clouding.
De C650 bevalt heel goed. Beeld vind ik zelf nog mooier dan de sharp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
Is het mogelijk om uitzending gemist etc op een Samsung C650 te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 13:09:

Energieverbruik scheelt max. 10 watt na calibratie. Dus dat is echt heel weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben vanmiddag naar MM, It's, BCC, Block en weer MM gegaan voor een vergelijkend waren onderzoek ;) De twee tvs hingen bij MM vlak bij elkaar en wij konden geen verschillen in het getoonde beeld ontdekken. Dus ik naar verkoper met de vraag of hij de verschillen wilde uitleggen tussen beide TV's. Hij vertelde kleuren LED realistischer en dat LED zuiniger is maar toen confronteerde ik hem met het volgende

Het energieverbruik stond niet bij de C650 (wel bij de C630, 120W). De C6000 stond ook 120W. Ik vroeg hem dat uit te leggen maar dat bleef uit.

Om een lang verhaal kort te maken: C650 ging mee naar huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 19:05:
Ik ben vanmiddag naar MM, It's, BCC, Block en weer MM gegaan voor een vergelijkend waren onderzoek ;) De twee tvs hingen bij MM vlak bij elkaar en wij konden geen verschillen in het getoonde beeld ontdekken. Dus ik naar verkoper met de vraag of hij de verschillen wilde uitleggen tussen beide TV's. Hij vertelde kleuren LED realistischer en dat LED zuiniger is maar toen confronteerde ik hem met het volgende

Het energieverbruik stond niet bij de C650 (wel bij de C630, 120W). De C6000 stond ook 120W. Ik vroeg hem dat uit te leggen maar dat bleef uit.

Om een lang verhaal kort te maken: C650 ging mee naar huis.
Zolang Samsung geen full led met dynamic backlighting in die mooie dunne toestellen kan stoppen lijkt me dit een prima keus. Bovendien spiegelt het scherm van de LED serie van Samsung enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
Buffalo schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 14:12:
Kan iemand mij vertellen of de UE40C6700 automatisch zenders sorteren ondersteund na het binnenhalen van de zenders?
zie de posting van Lordhades hierover.

Het lijkt te werken op de 6700 serie..maar kan het niet helemaal testen omdat ik je in het Rekam gebied zit - dan pakt ie nl de Caiway kanalen en die zijn scrambled. Rekam zit op 163000 hz en dat hebben ze in Frankrijk blijkbaar niet. Even andere landen uitproberen

[ Voor 28% gewijzigd door wildcheese op 12-06-2010 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 20:10:
[...]

Zolang Samsung geen full led met dynamic backlighting in die mooie dunne toestellen kan stoppen lijkt me dit een prima keus. Bovendien spiegelt het scherm van de LED serie van Samsung enorm.
Mijn zwager had een C6000 gekocht. Ja dat spiegelen valt niet zo op in een winkel, iig het is niet irriterend. Ben toch wel happy met me C650 want bij mij is het een en al glas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag heb ik een samsung LE - 32C650 Bij de media markt gekocht.
Mij werd verteld dat dit een LED tv zou zijn.
Helaas kan ik alleen maar vinden dat het een LCD is
Klopt mijn bevinding of is het wel degelijk een LED tv en waar kan ik die info vinden.
Of ben ik bedonderd door de media markt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 21:36:
Klopt mijn bevinding of is het wel degelijk een LED tv en waar kan ik die info vinden.
Bedonderd :P Het is een lcd tv.
Link

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2010 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Verwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 21:36:
In deze tijd van internet zal Samsung vast geen site hebben. Google?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 10:41

yGiDoRp

Sawasdee

Verwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 21:18:
[...]

Mijn zwager had een C6000 gekocht. Ja dat spiegelen valt niet zo op in een winkel, iig het is niet irriterend. Ben toch wel happy met me C650 want bij mij is het een en al glas...
Ik heb een C6000 staan en ik moet zeggen ik heb totaal geen last van spiegeling of clouding.
Hij glimt als hij uit staat, maar als hij aan staat alleen de rand, en ik vind dat mooi.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is LED beter en mooier dan LCD
Wat is precies het verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Verwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 22:24:
Is LED beter en mooier dan LCD
Wat is precies het verschil
*kuch* google *kuch*
*kuch* wikipedia *kuch*

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat denk je dat ik de hele tijd gedaan heb
Maar kan geen concreet antwoord in begrijpend nederlands vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Je hebt edge-led en full-led met local dimming.

Edge led moet je eigenlijk zien als een manier om hele dunne tv's te kunnen maken, verder doet het hetzelfde als de CCFL backlight in je samsung C650 (maar vaak wel iets minder goed).

full-led met local dimming betekend een ledje achter elke pixel (kort door de bocht gezegd), deze kunnen in kleine groepjes (nog niet individueel, misschien binnen een paar jaar wel) gedimd worden. Hierdoor krijg je een vergroot contrast. Dit is over het algemeen wel beter dan CCFL backlight, maar ook een stuk duurder.

Dus: Als je niet meer geld uit wilt geven en geen behoefte aan een veel plattere tv, heb je aan je C650 een goeie keuze gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke
Maar het vreemde is wel dat de media markt op het kaartje van de tv Led heeft staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Spreek ze erop aan, zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yGiDoRp schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 21:49:
[...]

Ik heb een C6000 staan en ik moet zeggen ik heb totaal geen last van spiegeling of clouding.
Hij glimt als hij uit staat, maar als hij aan staat alleen de rand, en ik vind dat mooi.
Ik vind het ook niet hinderlijk. Het viel mij op dat de C650 minder spiegelt, wat echt goed zichtbaar is als hij uitstaat. En omdat mijn woonkamer veel glas zit (alleen 's morgens "last" van invallende zon) ben ik er blij mee. De echte proef op de som zou eigenlijk moeten zijn die C6000 bij mij neer te zetten maar daar pas ik voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus als ik het goed begrijp is de C650 beter en mooier dan de led uitvoering van samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 juni 2010 @ 09:02:
Dus als ik het goed begrijp is de C650 beter en mooier dan de led uitvoering van samsung
Beter qua beeldkwaliteit: JA.
Mooier qua looks van het toestel zelf: kwestie van smaak. De LED is dunner maar spiegelt veel meer, vooral zichtbaar als ie uitstaat maar eventueel ook als ie aanstaat indien sprake is van veel invallend daglicht.

Afgezien van het feit dat de MM zich dus vergist heeft (vermoedelijk heeft de verkoper alleen gekeken naar het verkeerde kaartje bij de tv) heb je een goede tv gekocht. Sterker nog, het is een van de best geteste LCD tv's tot nu toe.

PS: Welke Mediamarkt heb je de tv gekocht?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2010 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In ede
Ik vind 657 euro voor deze tv wel erg veel geld moet ik zeggen
Heb gelijk nog een vraagje
Ik heb mijn upc box op de HDMI 1 aangesloten
Als ik dan naar Nickelodeon kijk dan heb ik boven en onder zwarte balken.
Ik heb de upc box en de tv beide op 16:9 staan
Hoe krijg ik hem beeld vullend

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2010 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 juni 2010 @ 09:26:
[...]

Beter qua beeldkwaliteit: JA.
Mooier qua looks van het toestel zelf: kwestie van smaak. De LED is dunner maar spiegelt veel meer, vooral zichtbaar als ie uitstaat maar eventueel ook als ie aanstaat indien sprake is van veel invallend daglicht.

Afgezien van het feit dat de MM zich dus vergist heeft (vermoedelijk heeft de verkoper alleen gekeken naar het verkeerde kaartje bij de tv) heb je een goede tv gekocht. Sterker nog, het is een van de best geteste LCD tv's tot nu toe.

PS: Welke Mediamarkt heb je de tv gekocht?
Alkmaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
Verwijderd schreef op zondag 13 juni 2010 @ 09:35:
In ede
Ik vind 657 euro voor deze tv wel erg veel geld moet ik zeggen
Heb gelijk nog een vraagje
Ik heb mijn upc box op de HDMI 1 aangesloten
Als ik dan naar Nickelodeon kijk dan heb ik boven en onder zwarte balken.
Ik heb de upc box en de tv beide op 16:9 staan
Hoe krijg ik hem beeld vullend
657 Euro, wow ik heb 562 Euro betaald voor dezelfde TV bij Azerty.nl vorige week, weet je wel zeker dat je de juiste TV meegekregen hebt..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 14:05
Nou ik heb gisteren toch de knoop doorgehakt. Het is de 40C6000 geworden. Ik wilde eigenlijk de C6700, maar er werd aan mij meteen gevraagd waarom ik die perse wilde. Aan mij is uitgelegd dat de C6000 en C6700 identiek zijn, alleen heeft de C6700 Intertnet@TV wat hem meteen 300 euro duurder maakt. Ik denk dat ik dat Internet gebeuren toch weinig had gebruikt, en bovendien zit de functie om films via het netwerk af te spelen er wel op. En dat vindt ik prima.

Ik heb tot nu toe geen spijt van mijn keus. Paar posts hierboven vroeg ik hoe het sorteren gaat en als ik een SD zender selecteer of hij dan de HD zender toont als deze geselecteerd wordt. Ik kan melden dat het binnenhalen en sorteren van de zenders binnen 20 seconden gepiept was. Standaard staan de HD zenders ook eerst. Dus NED1 HD op kanaal 1, enz.

Uit de doos was de TV al aardig goed ingesteld moet ik zeggen. Ik heb gisteren een beetje met de instellingen zitten spelen. Vandaag ook de handleiding is even doornemen.

Dat spiegelen waar hier over gesproken wordt is geen probleem voor mij. Zoals yGiDoRp ook zegt, ik vind de spiegeling eigenlijk heel mooi. Ook van clouding heb ik nog niks gemerkt. Maar nou kijk ik wel altijd TV + films met het licht aan in mijn kamer, wellicht dat het daardoor ook minder is. Ik heb hem natuurlijk pas 1 dag, dus het is nog even afwachten en testen.

Kan iemand mij wel vertellen wat dit betekend: 'UL' UE40C600RWXXN ? Dit staat achterop mijn TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

digital8 schreef op zondag 13 juni 2010 @ 12:09:
[...]

657 Euro, wow ik heb 562 Euro betaald voor dezelfde TV bij Azerty.nl vorige week, weet je wel zeker dat je de juiste TV meegekregen hebt..?
Bij Wehkamp kost ie 619 ex. verzenkosten (dus totaal pakweg 650). Dus 657 zal wel kloppen. Gek genoeg is de 40 inch versie her en der zeer aantrekkelijk geprijst , soms zelfs bijna goedkoper dan de 32 inch versie. http://www.wehkamp.nl/bee...cd-tv/C12_N01_N16_714944/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buffalo schreef op zondag 13 juni 2010 @ 12:58:

Kan iemand mij wel vertellen wat dit betekend: 'UL' UE40C600RWXXN ? Dit staat achterop mijn TV.
Typenummer. Die wxxn zou met een regiocode en de mogelijkheden van de CI+ ondersteuning te maken hebben. Andere voorkomende code is pxxn. Gezegd wordt op sommige fora dat pxxn nieuwer is en wxxn niet zou werken met Ziggo. Dit blijkt echter niet zo te zijn: er zijn meerdere mensen die melden dat Ziggo goed werkt met wxxn. Bij jou werkt Ziggo HD dus ook goed met CI+ :).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2010 13:47 ]

Pagina: 1 ... 22 ... 75 Laatste