Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Verwijderd schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 19:24:
Ik heb een 32LE32b650T2P

Kan iemand mij vertellen als je de tv aanzet hoe snel je beeld hebt,bij mij duurt dit 22 seconden.
Hebben alle Samsung tv's dit?

Het lijkt mij vrij lang

Sam
Daar kun je (bij dit model) helaas niets aan doen. Ik heb het 40 inch broertje van jouw TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 00:46

JAM

habermas schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 11:58:
[...]

jammer, er stond heel wat info in die user reviews. misschien een teken om een nieuwe aan te schaffen (hoewel de mijne nog maar 1,5 jaar oud is :P )
Heb je al 'In Cache' gezocht? Als je Googlet op 'LE40A656 + reviews + Kieskeurig' zie je onder de eerste link nog een link 'In Cache' staan. Dit is de laatst opgeslagen versie van de bewuste pagina. Hier kun je dus alle informatie nog gewoon benaderen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computergenie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-02 07:47
gisteren de ue46c6700 binnen gekregen

heb hem aangesloten op de kabel om dvb-c van ziggo te draaien

eerst de laatste firmware er op gezet van de samsung site (1012.3)

dan in het menu de juiste antenne aansluiting kiezen(staat standaard op air niet kabel)

dan de juiste netwerk frequenties en netwerknummers invoeren

de zenders laten zoeken

en dan pas de ci + decoder kaart er instoppen

dvb-c werkt perfect

ben tevreden over het beeld.. scherp , volle kleuren en contrast ook goed

wel last van ghosting, in een donkere ruimte het beeld preset op "movie " zetten.. dan is de ghosting minimaal.. de ghosting vind ik wel minpunt voor zo'n dure tv

overdag op preset "standaard"

de ue46c6700 heeft standaard geen video opname functie (pvr)

echter deze is makkelijk te activeren door in het service menu het modeltype te veranderen naar c6800

usb harddisk er op aansluiten en heb nu video-opname (pvr), timeshift enz 100 procent werken _/-\o_

zit nog in de preview periode van ziggo.. dus gooi hem direct maar vol met alle film 1 hd films..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

computergenie schreef op zondag 30 mei 2010 @ 12:39:
gisteren de ue46c6700 binnen gekregen

heb hem aangesloten op de kabel om dvb-c van ziggo te draaien

eerst de laatste firmware er op gezet van de samsung site (1012.3)

dan in het menu de juiste antenne aansluiting kiezen(staat standaard op air niet kabel)

dan de juiste netwerk frequenties en netwerknummers invoeren

de zenders laten zoeken

en dan pas de ci + decoder kaart er instoppen

dvb-c werkt perfect

ben tevreden over het beeld.. scherp , volle kleuren en contrast ook goed

wel last van ghosting, in een donkere ruimte het beeld preset op "movie " zetten.. dan is de ghosting minimaal.. de ghosting vind ik wel minpunt voor zo'n dure tv

overdag op preset "standaard"

de ue46c6700 heeft standaard geen video opname functie (pvr)

echter deze is makkelijk te activeren door in het service menu het modeltype te veranderen naar c6800

usb harddisk er op aansluiten en heb nu video-opname (pvr), timeshift enz 100 procent werken _/-\o_

zit nog in de preview periode van ziggo.. dus gooi hem direct maar vol met alle film 1 hd films..
Is de C6000 reeks ook te veranderen via service menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcodr25
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-08 08:53
Wellicht een vraag waar jullie antwoord op hebben. Heb sinds iets meer dan een half jaar de LE 40B750WI. Behoorlijk tevreden, alleen heb ik sinds gisteren dat het scherm na een tijdje volledig op zwart gaat. Het geluid blijft wel gewoon hoorbaar (deze loopt via mijn tv), maar het scherm is zwart en reageert ook niet meer op de afstandsbediening (behalve op standby zetten).
Het gekke is: hoe langer ik de TV voordat ik m aanzet uit heb gehad, hoe langer het duurt eer het scherm op zwart springt. Andersom geldt ook: hoe korter de tv uit heeft gestaan, hoe sneller de tv op vol zwart springt...

Iemand enig idee wat dit probleem kan zijn, en hoe ik dit op kan lossen?

Alvast dank voor de reacties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantsjie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 22:29
Ik weet dat ik hier verkeerd zit maar toch :)

Ik ben een maand in bezit van een Samsung C5500. Afspelen van Blu rays en dvd zijn goed, alleen heb het probleem dat als ik blu rays afdraai dat het beeld weleens hakkelt en als ik dvd afspeel juist niet.

Is dat gewoonlijk en is dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOCO_cola
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-02-2024
Vanmiddag een samsung tv "geinstalleerd" bij een collega van mij modelnummer:le40b650T2PXXN alles ging goed (home cinemaset plus ps3) maar krijg het internet niet werkend.

Opstelling als volgt:

Ziggo Modem utp kabel naar linksys router
vanuit de linksys router een utp kabel naar de tv.

De LED'jes geven wel dataverkeer aan (groen en oranje knipperd) maar krijgt geen IP adres. handmatig instellen kan, maar bij de netwerktest kan de TV de gateway niet pingen..

is het een combinatie van Ziggo en internet op de tv dat niet werkt? of zie ik wat over het hoofd? Als ik mijn laptop aansluit met UTP aan de Linksys router krijg ik wel een IP en heb ik internet

Nintendo SWITCH! FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy-B
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-09 18:21
Ik heb een Samsung LE32B652 en wil graag internet@tv gebruiken om de 'nieuwe' widgets te bekijken (nieuwe widgets: http://www.samsung.com/nl...q=18347&gltype=globalnews )

Gisteravond nog een galery-update binnengehaald, maar op buienradar na, kan ik geen nieuwe widgets vinden.

Iemand enig idee hoe ik aan die andere nieuwe nederlandse widgets kan komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Willy-B schreef op zondag 30 mei 2010 @ 16:54:
Ik heb een Samsung LE32B652 en wil graag internet@tv gebruiken om de 'nieuwe' widgets te bekijken
...
Iemand enig idee hoe ik aan die andere nieuwe nederlandse widgets kan komen ?
Niet, helaas
64 modellen uit de nieuwe line-up televisies van Samsung zijn uitgerust met het nieuwe internetplatform Internet@TV.
Jouw TV (net als de mijne) behoort niet tot deze nieuwe serie :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy-B
Henk007 schreef op zondag 30 mei 2010 @ 19:39:
[...]

Niet, helaas

[...]

Jouw TV (net als de mijne) behoort niet tot deze nieuwe serie :|
Er staat bij Samsung op de website series 650 en hoger en aangezien ik een 652 heb, zou het toch moeten werken ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:52
B650 of C650?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computergenie
Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 15:47:
[...]

Is de C6000 reeks ook te veranderen via service menu?
dat weet ik niet, de c6000 heeft een andere firmware dan de c6700.. denk het dus niet

de c6700 en c6800 gebruiken beide de zelfde firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-07 19:16
Volkert schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 18:57:
[...]

Ik zou nooit gaan prutsen met ijzerdraad, daar is het ding veel te duur voor.

Op bijvoorbeeld http://www.ophangbeugels.com/ kun je best leuke bevestigingssets kopen voor minder dan 5 tientjes.

Verder qua custom firmware zou ik ook niet gaan prutsen, gezien de risico's op een brick. En uiteindelijk wil je toch een losse mediaplayer omdat dat op heel veel vlakken veel beter werkt.
kan nog minder: linkje. Heb ik net besteld, ze leveren nu tijdelijk zonder verzendkosten. Dus voor 20 Euro de beugel thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy-B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Dat zal dan wel de reden zijn, de C650 is van de nieuwe serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:56
Ik heb sinds vrijdag mijn 55c6000. Werkt verder perfect, ook mooi beeld, daar niets van te klagen (inc CI+ module van ziggo, werkt na de 1008 update super!)

Alleen heb ik 1 grote maar. Backlicht bleeding... Bij mijn vorige tv (46B6000) was het eigenlijk alleen in de hoeken. Maar met de 55C6000 heb ik net iets buiten het midden 2 grote vlekken en 1 wat kleinere. Nu was ik benieuwd of dat dit normaal is, of dat er dan toch iets mis is... Als dit normaal is moet ik er maar meeleren leven, maar eigenlijk vind ik dit toch wat buitensporig voor een tv van dat geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Laatst online: 00:45

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Snap je dat, wanneer je een veel grotere scherm hebt, de backlight bleeding meer aanwezig is ONDANKS dat de paneel beter is?

Hoe groter het scherm, hoe meer BB in het algemeen.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
Dat is logisch, zover was ik zelf ook al wel. Alleen in het midden zijn de vlekken duidelijker dan aan de randen. Aan de randen was het net wat meer dan bij mij vorige tv (46" b6000 dus) maar die had er in het midden nagenoeg niet tot geen last van. Maar als dit normaal is dan zal het wel goed wezen.

[ Voor 11% gewijzigd door TFDev op 31-05-2010 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-06 10:24
Ik heb een UE40B7020 WXXN besteld. Nu wist de verkoper mij te vertellen dat alleen WPXXN modellen voor ziggo geschikt zijn....
Weet iemand of de WXXN modellen ook icm met ziggo gebruikt kunnen worden? (icm smartcard CAM module)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb ook een WXXN model en ben beetje huiverig om zo module voor 60 a 70 euro te kopen. Nou heeft iemand wel gereageert dat het zou moeten werken. Maar hebben andere hier ervaring mee? Ik heb de LE40C650. Ik zie op de website dat het een CI slot heeft en geen CI+ al stond dat wel op de informatie bij Saturn beetje vreemd als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
een CI slot idd... geen CI+.
Kan iemand bevestigen dat het met een CI slot ook werkt? (voordat ik 70 euro uitgeef).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
De originele ziggo cam is een CI+ cam en die werkt niet in een CI slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Maar misschien heel dom, maar de meeste nieuwe tv's hebben toch geen CI slot meer en zijn allemaal CI+? Zo heb ik het althans begrepen. Die vent van Saturn die bleef volhouden dat het met mijn TV wel zou moeten kunnen maar jah helemaal zeker weten doe ik het nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
WeAreLegion schreef op maandag 31 mei 2010 @ 13:58:
Maar misschien heel dom, maar de meeste nieuwe tv's hebben toch geen CI slot meer en zijn allemaal CI+? Zo heb ik het althans begrepen. Die vent van Saturn die bleef volhouden dat het met mijn TV wel zou moeten kunnen maar jah helemaal zeker weten doe ik het nu niet meer.
Volgens mijn verkoper ging het om europese en regionale modellen.... Dit heeft dus niks te maken met hoe nieuw de tv is.
Ik heb zelf al een kastje van ziggo aangeschaft... dus die CI+ is voor mij bijzaak! 1 extra kabel trekken red ik wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
WeAreLegion schreef op maandag 31 mei 2010 @ 13:58:
't zijn gewoon technische specs die je kan nazoeken. Als jouw tv volgens de specs een CI slot heeft, dan kan die Saturn verkoper hoog of laag springen, maar dan heb je geen CI+ slot.

Als dat voor jou doorslaggevend was om die TV te kopen, dan staat je een leuke discussie met die verkoper te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik heb wel zo'n decoder. Maar vind via me TV gewoon handiger werken ook in samenwerking met me HDD recorder. Het is nou nog al een gedoe omdat allemaal goed aan te sluiten. Maar goed misschien dat ik kiemand ken die zo'n kaartje heb eens kijken of ik dat kan lenen.

edit: het was gelukkig niet doorslag gevend :) de tv is super verder! :)

[ Voor 12% gewijzigd door WeAreLegion op 31-05-2010 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Killed-1 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 09:35:
Ik heb sinds vrijdag mijn 55c6000. Werkt verder perfect, ook mooi beeld, daar niets van te klagen (inc CI+ module van ziggo, werkt na de 1008 update super!)

Alleen heb ik 1 grote maar. Backlicht bleeding... Bij mijn vorige tv (46B6000) was het eigenlijk alleen in de hoeken. Maar met de 55C6000 heb ik net iets buiten het midden 2 grote vlekken en 1 wat kleinere. Nu was ik benieuwd of dat dit normaal is, of dat er dan toch iets mis is... Als dit normaal is moet ik er maar meeleren leven, maar eigenlijk vind ik dit toch wat buitensporig voor een tv van dat geld...
Ik heb momenteel een 37C6000 die ingeruild wordt onder garantie wegens erge vorm van clouding. Dit lijkt een typisch probleem te zijn voor de 6000 reeks van samsung. Ik heb nu mijn twijfels om een nieuwe samsung te kopen. Is clouding een probleem waar alle LED-tv's mee te maken hebben? Want mijn oog viel nu op de philips 37PFL7605H...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
WeAreLegion schreef op maandag 31 mei 2010 @ 12:37:
Ik heb ook een WXXN model en ben beetje huiverig om zo module voor 60 a 70 euro te kopen. Nou heeft iemand wel gereageert dat het zou moeten werken. Maar hebben andere hier ervaring mee? Ik heb de LE40C650. Ik zie op de website dat het een CI slot heeft en geen CI+ al stond dat wel op de informatie bij Saturn beetje vreemd als je het mij vraagt.
De B serie moet wpxxn hebben wil je er een ci+ module van ziggo in willen hebben,

De C serie wxxn, werkt perfect (heb ik ook), dus in jou geval werkt dat ook gewoon (mits het om ziggo gaat dan he!)
Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 14:09:
[...]

Ik heb momenteel een 37C6000 die ingeruild wordt onder garantie wegens erge vorm van clouding. Dit lijkt een typisch probleem te zijn voor de 6000 reeks van samsung. Ik heb nu mijn twijfels om een nieuwe samsung te kopen. Is clouding een probleem waar alle LED-tv's mee te maken hebben? Want mijn oog viel nu op de philips 37PFL7605H...
Ik ga 1 dezer dagen eens bellen met samsung, kijken wat zij ervan zeggen.

[ Voor 28% gewijzigd door TFDev op 31-05-2010 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
edit, sorry, dubbelpost!

[ Voor 95% gewijzigd door TFDev op 31-05-2010 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Killed-1 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 14:14:
[...]

De B serie moet wpxxn hebben wil je er een ci+ module van ziggo in willen hebben,

De C serie wxxn, werkt perfect (heb ik ook), dus in jou geval werkt dat ook gewoon (mits het om ziggo gaat dan he!)
Ik heb inderdaad de C versie. Maar goed dan zal het inderdaad wel gewoon werken. Het gaat inderdaad om ziggo. Ik zal er eind van de maand eens even 1 halen. Misschien dat ze ergens nog een leuke aanbieding hebben voor die kaartjes al betwijfel ik dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandergar
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Killed-1 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 14:14:
[...]
Ik ga 1 dezer dagen eens bellen met samsung, kijken wat zij ervan zeggen.
Ben benieuwd naar hun reactie. De C6700 is een schitterende TV alleen je moet idd niet in het donker zitten want dan wordt je niet vrolijk van het beeld!

Afbeeldingslocatie: http://gardenierbi.nl/images/Samsungtv_640.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door sandergar op 31-05-2010 18:31 ]

2.730 Wp Enphase Zuid 30°, 4.450 Wp Enphase Noord 30° | Smart EVSE laadpaal | Victron Multiplus II 48/5000/70 3 Fase | 45kWh PylonTech Pelio accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:14
Dat zou voor mij een reden zijn om de televisie terug te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandergar
  • Nu online
Neefdave schreef op maandag 31 mei 2010 @ 18:38:
Dat zou voor mij een reden zijn om de televisie terug te brengen.
Dit schijnt dus LED eigen te zijn. Dan kan ik wel een andere LED tv nemen maar dan blijf je dit houden. En een LED is nou eenmaal maar 3cm dik ...

2.730 Wp Enphase Zuid 30°, 4.450 Wp Enphase Noord 30° | Smart EVSE laadpaal | Victron Multiplus II 48/5000/70 3 Fase | 45kWh PylonTech Pelio accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet twijfelen, gelijk terug met dat ding.
Daar betaal je niet zoveel geld voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computergenie
sandergar schreef op maandag 31 mei 2010 @ 18:28:
[...]

Ben benieuwd naar hun reactie. De C6700 is een schitterende TV alleen je moet idd niet in het donker zitten want dan wordt je niet vrolijk van het beeld!

[afbeelding]
op deze foto .. wat voor instellingen of preset heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandergar
  • Nu online
computergenie schreef op maandag 31 mei 2010 @ 21:55:
[...]

op deze foto .. wat voor instellingen of preset heb je gebruikt?
De modus staat op 'standaard'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computergenie
sandergar schreef op maandag 31 mei 2010 @ 22:02:
[...]

De modus staat op 'standaard'
standaard is meer voor overdag...

als je in donker. op movie preset doet.. is het dan niet veel beter?

ik heb ook de c6700.. en heb last van clouding.. maar bij jou lijkt het veel erger dan bij mij.. vooral aan die ene kant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziggo komt dan eindelijk met de eerste 3D TV uitzending en wel van Het Grote Verkiezingsgala wat op 6 juni uitgezonden wordt. De uitzending wordt live in 3D en 5.1 surround sound naar de huiskamers in Nederland gestuurd en is te bekijken voor mensen die ook daadwerkelijk al een 3D TV hebben. Het Grote Verkiezingsgala is het eerste programma op de Nederlandse TV dat in 3D wordt uitgezonden.

Ziggo gaat voor de uitzending een samenwerking aan met Sony en wil op deze manier zoveel mogelijk mensen kennis laten maken met 3D TV en ook zelf testen of de doorgifte van 3D naar behoren werkt. Via kanaal 15 op het Ziggo netwerk kun je de uitzending volgen vanaf 18.30. Mocht je niet in het bezit zijn van een 3D TV dan kun je in Paradiso de uitzending op Sony 3D TV’s bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 03:09
nvm.

[ Voor 99% gewijzigd door bjorntju op 31-05-2010 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgdrone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-08 12:10
@ Sandergar

Ik heb hier zelf de UE40C6700 staan en heb nergens last van, wel ben ik ff bezig geweest met de TV af te stellen op kleur en contrast. DIt is iets wat je bij iedere LCD (zij het LED of CCFL) of plasma moet doen.
Dus denk niet dat het een 6000 serie probleem is maar eerder een afstel probleem.

Heb je je wel eens verdiept in wat je allemaal kan afstellen, het is helaas niet zo dat je een LCD of plasma zo uit de verpakking neer kan zetten en kan gaan bekijken. Ja het kan wel maar dan ben je het snel beu.

Probeer eerst je TV af te stellen. Backlight Bleeding is namelijk met LED LCD haast niet mogelijk mits goed afgesteld omdat je de leds van vol bright tot uit kan controleren, wat bij de oudere LCD met CCFL niet mogelijk was en dus vaker voor kwam. Je hebt dus meer controle over je backlight en zijn afstelling.

Ben met mijn LED tv een uurtje nadat ik hem had neergezet bezig geweest en staat nu bijna perfect. volgende week krijg ik nog een spider om wat fine tuning te doen.

Ik ben zeer tevreden over mijn TV, mijn vorige was een LE40A756 welke ik al goed vond, maar deze 40c6700 is echt een hele verbetering terwijl het een stap terug is in serie.

Maar jouw probleem lijkt me niet echt serie afhankelijk maar meer afstelling afhankelijk

[ Voor 7% gewijzigd door borgdrone op 31-05-2010 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank7
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-12-2021
Vanmiddag las ik ergens dat Philips bij sommige van haar bestaande LED-tv's een upgradepakket naar 3d gaat aanbieden (of al doet). Staat zoiets ook op stapel bij Samsung?

Heb zelf een nog geen jaar oude LED tv uit de 7 serie, dus voorlopig wordt er geen nieuwe aangeschaft.
Een upgrade zou wel een uitkomst zijn! Niet alleen voor de gebruikers, maar vast ook voor de gehele industrie zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandergar
  • Nu online
borgdrone schreef op maandag 31 mei 2010 @ 23:04:
Maar jouw probleem lijkt me niet echt serie afhankelijk maar meer afstelling afhankelijk
Nu heb ik geen enkele ervaring met het afstellen van tv's. Op een duits forum wel wat instellingen gevonden maar deze kan ik niet allemaal op mijn tv instellen omdat bij mij niet alle opties beschikbaar zijn.

't Is natuurlijk erg makkelijk om naar jouw afstelling te vragen maar dat is niet op z'n Tweakers. Wellicht weet iemand een goede Wiki waar ik mij eens in kan verdiepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 00:46

JAM

Ik heb zelf voor het instellen van m'n plasma (Samsung PS50B650) deze Blu-ray gekocht. Ik ben erg tevreden met het resultaat. Vooral de (meest natuurgetrouwe) kleurinstellingen leveren een merkbaar verschil op. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wat vragen en hoop dat iemand hier antwoord op kan geven.

Ik ben van plan een Samsung UE40C6700WXXN (europees model) aan te schaffen, omdat deze vaak minder in prijs is als de NL versie.

Zoals ik het hier lees zal digitale tv van Ziggo met een smit module hierop dus werken ondanks het feit dat de tv geen CI+ maar alleen CI heeft? (met een firmware update dan)

Dus alle C modellen hebben CI+ maakt niet uit of het WXXN of PXXN is?

Heeft iemand de PVR functie al aan de praat gekregen bij de UE40C6700WXXN? dit is dan ook de voornaamste reden om deze aan the schaffen met mijn budget.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computergenie
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 02:01:
f PXXN is?

Heeft iemand de PVR functie al aan de praat gekregen bij de UE40C6700WXXN? dit is dan ook de voornaamste reden om deze aan the schaffen met mijn budget.

Bedankt
http://www.hdtv-space-for...40c6700-mit-pvr/msg46201/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 02:01:
Ik heb wat vragen en hoop dat iemand hier antwoord op kan geven.

Ik ben van plan een Samsung UE40C6700WXXN (europees model) aan te schaffen, omdat deze vaak minder in prijs is als de NL versie.

Zoals ik het hier lees zal digitale tv van Ziggo met een smit module hierop dus werken ondanks het feit dat de tv geen CI+ maar alleen CI heeft? (met een firmware update dan)

Dus alle C modellen hebben CI+ maakt niet uit of het WXXN of PXXN is?

Bedankt
Wat ik er van begreppen heb, hebben alle 2010 modellen een Ci+ slot. Enige wat de WXXN niet heeft is een certificeren maar dat wil niet zeggen dat het niet werkt blijkbaar. Ik ga het eind deze maand proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

borgdrone schreef op maandag 31 mei 2010 @ 23:04:
@ Sandergar

Ik heb hier zelf de UE40C6700 staan en heb nergens last van, wel ben ik ff bezig geweest met de TV af te stellen op kleur en contrast. DIt is iets wat je bij iedere LCD (zij het LED of CCFL) of plasma moet doen.
Dus denk niet dat het een 6000 serie probleem is maar eerder een afstel probleem.

Heb je je wel eens verdiept in wat je allemaal kan afstellen, het is helaas niet zo dat je een LCD of plasma zo uit de verpakking neer kan zetten en kan gaan bekijken. Ja het kan wel maar dan ben je het snel beu.

Probeer eerst je TV af te stellen. Backlight Bleeding is namelijk met LED LCD haast niet mogelijk mits goed afgesteld omdat je de leds van vol bright tot uit kan controleren, wat bij de oudere LCD met CCFL niet mogelijk was en dus vaker voor kwam. Je hebt dus meer controle over je backlight en zijn afstelling.

Ben met mijn LED tv een uurtje nadat ik hem had neergezet bezig geweest en staat nu bijna perfect. volgende week krijg ik nog een spider om wat fine tuning te doen.

Ik ben zeer tevreden over mijn TV, mijn vorige was een LE40A756 welke ik al goed vond, maar deze 40c6700 is echt een hele verbetering terwijl het een stap terug is in serie.

Ik heb de 37C6000, en ik heb ook last van clouding. Ik heb al veel " gespeeld" met de instellingen, maar de vlekker blijven bestaan, lijkt me dus wel iets aan d eproduktie en niet aan de instellingen van het beeld. Ik zou een foto willen posten, maar weet niet hoe dit moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen een 40C6000 en een 40C6700, ik vind niet onmiddellijk grote verschillen. En zijn de verschillen het prijsverschil waart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 09:29:
Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen een 40C6000 en een 40C6700, ik vind niet onmiddellijk grote verschillen. En zijn de verschillen het prijsverschil waart?
Enige verschil is wat ik hoorde het "net TV" gebeuren. De verkoper waar ik mijn tv heb gekocht raadde het me af om de 6700 te kopen als ik dat toch niet ging gebruiken, aangezien het meteen 400 euro duurder was. Maar het schijnt wel dat je bij de 6700 dmv een wijziging de PVR functie aan kan zetten waardoor je een 6800 hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enkel het internet-gedeelte zou verschillend zijn. Alhoewel er mensen beweren dat de 6700-reeks beter panelen heeft dan de 6000 reeks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
Dat verhaal is (iig aan mij) ontkracht door meerdere winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandergar
  • Nu online
Killed-1 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 09:33:
[...]
Enige verschil is wat ik hoorde het "net TV" gebeuren. De verkoper waar ik mijn tv heb gekocht raadde het me af om de 6700 te kopen als ik dat toch niet ging gebruiken, aangezien het meteen 400 euro duurder was. Maar het schijnt wel dat je bij de 6700 dmv een wijziging de PVR functie aan kan zetten waardoor je een 6800 hebt.
Het internet mogelijkheden zijn voor mij juist de reden om de 6700 te kopen. Met een NAS in de meterkast waar al mijn films en MP3's opstaan kan ik nu gewoon via mn tv genieten van mn films en MP3's! TV aanzetten, mediaplayer selecteren en afspelen maar. Heb hiervoor niet de Samsung WiFi USB ontvanger genomen maar een router (25,- op Marktplaats) die als bridge fungeerd. Mijn films gaan dus draadloos van de meterkast naar mn TV meubel en vervolgens bekabeld naar mn 6700. Hiermee speel ik moeiteloos speelfilms van 20Gb zonder haperen af. Heb ook een HTPC (aangesloten op dezelfde router) maar deze gebruik ik alleen als ik bijvoorbeeld ondertiteling wil hebben bij mijn films of dat ik muziek wil afspelen zonder mn tv aan te moeten zetten.

Heb je geen behoefte aan deze functionaliteit dan is de 6700 idd te prijzig.

De PVR functie schijnt alleen te werken voor digitale kanalen. Dus niet voor de analoge tuner. Kan iemand dat bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
mijn 55c6000 heeft wel degelijk een lan-poort. Dus in principe moet dat bij mij ook werken? Of zit er met dat net-tv speciale decoder/afspeel software in oid? Aangezien jij films van 20 gig af kan spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoalin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-09 12:44
Zijn er mensen bekend met deze tv?

Samsung LE40B550 - 40 inch - Full HD

Tweakers link: HIER

Wellicht mensen die hem hebben en hun ervaringen over deze tv kunnen neerzetten?

En ik kijk vaak tv in het donker, waar moet ik dan op letten om mooi beeld te krijgen? Is daar een special feature voor op tv's?

Ik zie dat deze tv 50 hertz heeft ipv de meeste tv's met 100 hertz. Waar is dat voor van belang?

Ik game niet op de tv. In principe alleen voor digitale tv kijken en films.

Alvast dank.

[ Voor 17% gewijzigd door shoalin op 01-06-2010 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik heb de LE40C650 dat is een nieuwere versie en ik ben er echt heel erg tevreden over. Ik heb toch heel wat tv's gezien en deze had het mooiste beeld. het is echt extreem scherp gewoon!. Die van jou zal ongetwijfeld ook goed zijn alleen wat ouder. 50hz of 100hz is bij films wel groot verschil maar dat vind ik. Sommige mensen zien het namelijk niet eens.

Klein vraagje voor de rest. Wat voor LAN poort zit er eigenlijk op de nieuwe TV's is dat 100Mbit of 1000Mbit (ik ga uit van de eerste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Howdy
Heeft er iemand een suggestie omtrent de aankoop van een televisie?

Budget: €1100
Grootte: 32-40 inch
Toepassing: Games PS3 en uiteraard televisie kijken
HD type: Full HD
Afstand tot tv bij gamen: 2 meter
Afstand tot tv bij kijken: 3.5 meter
Lichtinval: Heel miniem
Kijkhoek: Meestal recht
Type beelden: Snelle beelden, games zijn heel belangrijk voor mij

Zelf heb ik al wat onderzoek gedaan en deze televisies lijken mij goed:
-LED TV 6740 (Zou ongeveer €1000 kosten)
-LED TV UE32B7000 (Geen idee van de prijs, ik denk dat hij moeilijk hier te vinden is)

Dank bij voorbaat, als er nog iets is dat nuttig zou zijn om te weten zeg je het maar :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2010 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
gezien je eisen voldoet een c6000 ook. De B7000 is alweer opgevolgd, dus die zou ik links laten liggen. En voor 1000 euro kun je al een ue40C6000 krijgen, iets wat ik op jou kijk/game afstand zeker aanraad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Killed-1 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 16:56:
gezien je eisen voldoet een c6000 ook. De B7000 is alweer opgevolgd, dus die zou ik links laten liggen. En voor 1000 euro kun je al een ue40C6000 krijgen, iets wat ik op jou kijk/game afstand zeker aanraad!
Hoe bedoel je de B7000 is opgevolgd bedoel je daarmee de B7020?
Spijtig genoeg kost een ue40C6000 hier €1200 in de winkels :-(

De SAMSUNG UE40C6740 zou €1224 kosten
De SAMSUNG UE32C6740 zou €1000 kosten

Is men met 1 van die laatste 2 dan niet beter dan die ue40C6000 voor dat bedrag?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2010 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
Killed-1 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 16:56:
Ik heb zelf de UE40B7000 besteld... is de UE40C6700 beter???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Felke schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 17:25:
[...]

Ik heb zelf de UE40B7000 besteld... is de UE40C6700 beter???
Denk dat dat wel mee zal vallen, misschien zijn er wat dingen gewijzigd. B is model van 2009 en C van 2010 (als ik het goed heb). Der is voor mij al weer een nieuwe update. Is gister online gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
WeAreLegion schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 17:28:
[...]

Denk dat dat wel mee zal vallen, misschien zijn er wat dingen gewijzigd. B is model van 2009 en C van 2010 (als ik het goed heb). Der is voor mij al weer een nieuwe update. Is gister online gezet.
nieuwe update? What do you mean....? Als beide modellen niks van elkaar schelen dan ben ik blij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
@ Deso

De B7020 is hetzelfde als de B7000, alleen met een ander kleurtje (de B7000 heeft een donkerrood randje, de B7020 grijs) en dus niet de opvolger. Je kan volgens mij de C6700 als de opvolger van de B7000 beschouwen. De C6000 is de opvolger van de B6000. Er zit voornamelijk verschil in de engine. Ik vind het zwart op de 55C6000 die ik nu heb zwarter dan op de 46B6000 die ik had.

Als je de C6740 kan krijgen voor 24 euro meer dan de C6000 in dezelfde maat zou ik dat zeker doen, aangezien de C67xx en hoger mee profiteren van de cash-back actie (75 euro) en de C6000 niet. Maar ik weet wel bijna zeker dat je bij verschillende winkels de prijs van de 40C6000 af kan dingen (andere modellen natuurlijk ook!)

@ Felke

Zie hierboven.

En mocht ik er naast zitten, dan hoor ik het ook graag! Ik zeg ook alleen maar wat ik eruit opmaak, en wat mij verteld is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Killed-1 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 17:36:
@ Deso

De B7020 is hetzelfde als de B7000, alleen met een ander kleurtje (de B7000 heeft een donkerrood randje, de B7020 grijs) en dus niet de opvolger. Je kan volgens mij de C6700 als de opvolger van de B7000 beschouwen. De C6000 is de opvolger van de B6000. Er zit voornamelijk verschil in de engine. Ik vind het zwart op de 55C6000 die ik nu heb zwarter dan op de 46B6000 die ik had.
Achzo, had geen idee, bedankt :)
Als je de C6740 kan krijgen voor 24 euro meer dan de C6000 in dezelfde maat zou ik dat zeker doen, aangezien de C67xx en hoger mee profiteren van de cash-back actie (75 euro) en de C6000 niet. Maar ik weet wel bijna zeker dat je bij verschillende winkels de prijs van de 40C6000 af kan dingen (andere modellen natuurlijk ook!)
Er was van die 40C6740 wel al 275 euro af omtrent die cash-back actie waar je het al over had.
Ik ben wel meer geneigd om de 32C6740 te nemen aangezien die wat betaalbaarder is.
Hier in België kan men in de meeste multimedia-zaken niet afdingen :(

Wil dat zeggen dat je bij de 32C6740 ook profiteert van de cash-back actie?
Op de website van de winkel waar ik naar kijk staat er niets over vermeld..
Ik krijg de indruk dat deze actie beëindigd is.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2010 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

kan iemand mij het wezenlijke verschil tussen de 650 en de 630 uitleggen (behalve dat de ene nog een composiet ingang heeft en een iets verschillend uiterlijk)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandergar
  • Nu online
Killed-1 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 13:46:
mijn 55c6000 heeft wel degelijk een lan-poort. Dus in principe moet dat bij mij ook werken? Of zit er met dat net-tv speciale decoder/afspeel software in oid? Aangezien jij films van 20 gig af kan spelen?
Mogelijk ook een kwestie van een menu instelling?!? Heb jij op je afstandsbediening een knop 'Media player'? En staat er ook 'Mediaplayer' in het rijtje sources?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor diegene die een c6700 hebben en de PVR functie hebben geactiveerd, kan er opgenomen worden en op het zelfde moment een andere zender gekeken worden of moet er naar de zender gekeken worden die aan het opnemen is?

Hoe ziet het grijze hout motief er uit op de c6700? lijkt me van de photos op internet niet super.

Weet iemand of dit ook zou kunnen werken met de c6000 of heeft deze een totaal andere firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
sandergar schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 18:18:
[...]

Mogelijk ook een kwestie van een menu instelling?!? Heb jij op je afstandsbediening een knop 'Media player'? En staat er ook 'Mediaplayer' in het rijtje sources?
Dat heb ik volgens mij wel ja, zal vanavond eens kijken als ik thuis ben (ben nog op mijn werk sinds 8 uur vanochtend ;( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
Wat is eigenlijk het verschil tussen de c6700, c6710, c6730 en c6740.... ik kan op de samsung site niet vergelijken en ontdek geen verschil!
Persoonlijk vind ik de B7020 mooier dan de C6700...
Maar als de C6700 echt "beter" is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Voor de mensen die wat problemen hebben met het streamen van MKV naar de Samsung TV's ik heb net Wild Media Server gedownload en deze werkt op mijn TV echt perfect. DTS geluid werkt alleen als je hem door lust naar een reciever maar ik heb geen extra optical cable dus kan dat even niet testen. Maar ik vind het persoonlijk beter werken dan PS3mediaserver die had bij mij nogal de neiging om constant te crashen.

edit:

Zie nu wel dat het een trail version is. Maar goed het werkt bij mij wel echt naar behoren. Misschien toch maar kopen.

[ Voor 13% gewijzigd door WeAreLegion op 02-06-2010 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computergenie
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 20:02:
Voor diegene die een c6700 hebben en de PVR functie hebben geactiveerd, kan er opgenomen worden en op het zelfde moment een andere zender gekeken worden of moet er naar de zender gekeken worden die aan het opnemen is?

Hoe ziet het grijze hout motief er uit op de c6700? lijkt me van de photos op internet niet super.

Weet iemand of dit ook zou kunnen werken met de c6000 of heeft deze een totaal andere firmware?
kunt niet de ene zender kijken en een andere opnemen.. idd.. single dvb-c tuner.

de rand is eigenlijk bijna zwart.donker.. hout motief bijna onzichtbaar

de c6000 heeft andere hardware en firmware idd.. wil niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandergar
  • Nu online
Felke schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 22:33:
Wat is eigenlijk het verschil tussen de c6700, c6710, c6730 en c6740.... ik kan op de samsung site niet vergelijken en ontdek geen verschil!
Persoonlijk vind ik de B7020 mooier dan de C6700...
Maar als de C6700 echt "beter" is....
Zie de dealer brochure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandergar
  • Nu online
computergenie schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 22:55:
[...]
de rand is eigenlijk bijna zwart.donker.. hout motief bijna onzichtbaar
Op enige afstand zie je idd niet iets van een houtwerf of van de aanwezige ribbels. Het ziet eruit als een zwarte rand met daarom heen nog een transparante lijst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Minder dat het maar een single dvb-c tuner is, opnemen heeft zo weinig zin.

Bedankt voor de info moet nog even kijken maar dan ga ik waarschijnlijk toch voor de c6000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg me af of iemand me kan vertellen hoe ik erachter kom of modellen een mat of een glanzend scherm hebben. Verschilt dit per serie of kun je het aan specifieke modelnr-extensies zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuk217
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-08 00:34
Ik ben zelf aan het kijken naar de 40c750. Alleen vraag ik me wel wat af. Die nieuwe afstandsbediening met scherm waar je ook tv op kan kijken is als het goed is door de c750 ondersteunt en kan los aangeschaft worden. Alleen hoe is dat mogelijk? PVR kan door de single tuner alleen opnemen wat je kijkt en picture in picture werkt alleen met een andere bron. Hoe kan die afstandsbediening dan een andere zender tonen? Want dat is wel wat Samsung beweert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-rez schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 18:11:
kan iemand mij het wezenlijke verschil tussen de 650 en de 630 uitleggen (behalve dat de ene nog een composiet ingang heeft en een iets verschillend uiterlijk)?
De 650 t/m 654 hebben nettv (internet op je tv). Verder is de 630 er alleen in het grijs (dus niet met roze/rode gloed). Technisch verder hetzelfde, dus ook qua beeld. Zie verder http://www.hdtvtest.co.uk...-le40c650-20100506527.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-08 20:52
Frank7 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 23:17:
Vanmiddag las ik ergens dat Philips bij sommige van haar bestaande LED-tv's een upgradepakket naar 3d gaat aanbieden (of al doet). Staat zoiets ook op stapel bij Samsung?

Heb zelf een nog geen jaar oude LED tv uit de 7 serie, dus voorlopig wordt er geen nieuwe aangeschaft.
Een upgrade zou wel een uitkomst zijn! Niet alleen voor de gebruikers, maar vast ook voor de gehele industrie zelf.
heb je hier misschien een linkje van? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuk217
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-08 00:34
Zonder hdmi 1.4 heeft dat toch niet heel veel zin? 2d naar 3d inderdaad, maar 3d blu-ray wordt dan toch alsnog niet mogelijk..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchsat
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-06-2024
sandergar schreef op maandag 31 mei 2010 @ 18:28:
[...]

[afbeelding]
Voor diegene die veel last hebben van clouding vanuit de hoeken, vaak zitten hier de schroeven aan de achterkant te vast aangedraaid, panel wordt te hard geklemd. Gewoon de schroeven aan de achterkant allen een slag losser draaien zodat deze niet meer zo hard klemmen, zou een verbetering moeten geven.

Bij alle Samsung LCD's die ik voorzien heb van externe boxen door de interne los te koppelen, werden meteen de clouding problemen opgelost door de schroeven minder hard aan te draaien.

[ Voor 23% gewijzigd door Dutchsat op 02-06-2010 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 11:01:
Ik vroeg me af of iemand me kan vertellen hoe ik erachter kom of modellen een mat of een glanzend scherm hebben. Verschilt dit per serie of kun je het aan specifieke modelnr-extensies zien?
Nobody? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
Dutchsat schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:22:
[...]

Voor diegene die veel last hebben van clouding vanuit de hoeken, vaak zitten hier de schroeven aan de achterkant te vast aangedraaid, panel wordt te hard geklemd. Gewoon de schroeven aan de achterkant allen een slag losser draaien zodat deze niet meer zo hard klemmen, zou een verbetering moeten geven.

Bij alle Samsung LCD's die ik voorzien heb van externe boxen door de interne los te koppelen, werden meteen de clouding problemen opgelost door de schroeven minder hard aan te draaien.
Dus dat gaat om de schroeven die de behuizing aan de achterkant dicht houden? Of moet je de behuizing eraf draaien en dan de schroeven die het paneel vasthouden minder hard aandraaien? Want ik heb gister alle opties en parameters die je kan veranderen veranderd, van min naar max enz, en nogsteeds geen verbetering gezien.. :(
Gaan kijken in de winkel? ;)

[ Voor 8% gewijzigd door TFDev op 02-06-2010 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandergar
  • Nu online
Killed-1 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 17:18:
[...]
Gaan kijken in de winkel? ;)
Of zie de dealer brochure :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loldor
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 20:25
Ook ik zit met een vraag rondom de Samsung TV's. Graag hoor ik jullie mening hier over en neem ik wat ruimte om de situatie te schetsen.

Sinds ongeveer een half jaar hebben we besloten rond het WK een 37-40 inch TV te kopen om de oude beeldbuis te vervangen. De MM actie waar we op wachtte lijkt er morgen aan te komen, dus het wordt tijd om een keuze te maken. Voornamelijk vanuit esthetisch oogpunt hebben ik en mijn vriendin ons tot het gamma van Samsung beperkt. Daarbij moet worden opgemerkt dat de bolling die wat oudere modellen aan de onderkant hadden ons erg tegen stonden.

Een aantal punten zijn voor ons van belang:
Beeldkwaliteit - Volgens mij voldoen de meeste Samsung modellen hier wel aan, wel heb ik zelf liever een 100 Hz dan een 50Hz TV. Verder... LED of Lcd (ik begreep dat LED niet volledig LED is op het moment), tot nu toe ben ik nog niet overtuigd van het belang maar sta ik open voor tips.
Refreshrate - Het is tijden geleden dat ik een nieuwe console heb aangeschaft en ik wil dan ook graag van deze mogelijkheid gebruik maken om een PS3 aan te sluiten. Hiertoe vind ik de refreshrate van belang, welke modellen zijn met dit op het oog af/aan te raden?
Uiterlijk - Sommige bezels zijn voor ons afknappers. Met name de bolling waar ik het over had in de bezel. Helaas lijkt de bolling van bijvoorbeeld de xxc650 hier op.
Betaalbaarheid - Ons maximum budget is 1000 euro, maar we zitten hier graag onder. Met de MM actie is de UE37c6700 slechts 10e duurder dan de UE37C6000. Het prijskaartje van 910 euro is het me op dit moment nog niet helemaal waard, dus overtuig me!

Modellen waar we als leek mee in ons hoofd zitten zijn: UE37b/c6000, UE36c6700, LE37C630 (650/670)

Alvast ontzettend bedankt, ik heb geprobeerd de vragen helder en duidelijk te houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Met de dingen die je omschrijft zou je eens moeten kijken naar de LE37C650. Deze heb ik namelijk nou ja ik heb de LE40C650 en ik ben er echt heel erg tevreden mee. Het is echt 1 van de betere tv's op dit moment en ik heb er toch vrij veel gezien. Hij heeft 100hz met motion plus. Het design vind ik erg mooi maar dat is persoonlijk. En hij kost rond de 750 euro.

Voor de mensen die problemen hebben met het afspelen van mkv's met dts. Ik heb mijn tv met optical aan mijn reciever gehangen en samen met wild media server speelt hij nu gewoon mkv's af met dts. Zonder iets te transcode of wat dan ook. Het werkt echt briljant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matte schermen meer dus... jammerrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loldor
WeAreLegion schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 22:32:
Met de dingen die je omschrijft zou je eens moeten kijken naar de LE37C650. Deze heb ik namelijk nou ja ik heb de LE40C650 en ik ben er echt heel erg tevreden mee. Het is echt 1 van de betere tv's op dit moment en ik heb er toch vrij veel gezien. Hij heeft 100hz met motion plus. Het design vind ik erg mooi maar dat is persoonlijk. En hij kost rond de 750 euro.

Voor de mensen die problemen hebben met het afspelen van mkv's met dts. Ik heb mijn tv met optical aan mijn reciever gehangen en samen met wild media server speelt hij nu gewoon mkv's af met dts. Zonder iets te transcode of wat dan ook. Het werkt echt briljant!
Die stond ook vrij hoog op mijn lijstje, maar nu las ik dat deze tv aardig last had van input lag tijdens het gamen, zelfs op game modus. In het geval dat jij (of iemand anders) deze tv heeft met een console er aan, hoe ervaar je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Loldor schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 07:58:
[...]

Die stond ook vrij hoog op mijn lijstje, maar nu las ik dat deze tv aardig last had van input lag tijdens het gamen, zelfs op game modus. In het geval dat jij (of iemand anders) deze tv heeft met een console er aan, hoe ervaar je dat?
Ik zelf heb nergens last van. Maar ik heb het geluid via mijn reciever aangesloten en niet aan de tv zelf. Ik heb wel gehoord dat mensen er last van hebben maar hij doet het prima bij mij! Oh en ik heb er een xbox360 aanhangen op de PC poort (VGA) en een PS3 met HDMI en die zit ook op me reciever aangesloten via optical.

Vriend van me heeft ook een samsung TV maar wel een ouder model en die merkt het wel en vooral bij games zoals Rock Band en dergelijke. Maar mocht je nog dingen willen weten laat het maar even weten dan. Dan test ik het vannavond wat uitgebreider.

[ Voor 25% gewijzigd door WeAreLegion op 03-06-2010 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loldor
Bedankt voor het antwoord. Waar ik nu op het moment dus vooral tussen twijfel is de 630 en 650. De grootste verschillen waar ik van af weet zijn de bezel (zonder / met kin) en het panel. Bij de 630 zou dit mat zijn (minder reflectie) en bij de 650 zou het "ultra clear panel" gebruikt zijn (glossy, hogere contrastwaarden). Nu lees ik her en der dat het met dat contrast wel meevalt. Praktijkervaring iemand? Verder, zie ik iets over het hoofd in de specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Hmmm nou ja ik heb alleen ervaring met de 650 natuurlijk. Maar ik kan je wel echt zeggen dat het beeld echt super mooi is. Ik heb naar veel tv's gekeken en deze sprong er bij de Saturn al uit, maar nu hij thuis op ze plek staat is het echt te mooi gewoon.

Volgens mij verschilt het qua specs niet zo heel veel. Heb je de vergelijking optie al geprobeerd op de samsung site zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:14
WeAreLegion schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 22:32:
...
De 5.1 DTS die van de TV doorgegeven wordt naar de receiver is dat gedownsampled naar stereo of een 5.1 passthrough?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loldor
WeAreLegion schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 09:32:Heb je de vergelijking optie al geprobeerd op de samsung site zelf?
Sinds gisteren krijg ik deze functie niet meer aan de praat (verschillende pc's / browsers geprobeerd). Vandaar dat ik het even hier probeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
lexi schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 09:49:
[...]

De 5.1 DTS die van de TV doorgegeven wordt naar de receiver is dat gedownsampled naar stereo of een 5.1 passthrough?
Nou de tv geeft aan dat hij DTS 2.0 heeft. Maar ik hoor wel gewoon op alle boxen geluid en niet zachter of wat dan ook. Ik denk dat hij het gewoon door stuurt via SPDIF. Zo komt het over althans het geluid is net zo goed als dat wat me PS3 deed toen ik die gebruikte voor het afspelen.

@loldor Ik heb even gekeken naar de verschillen, maar zover ik kan zien zijn die er niet behalve dan het Ultra Clear Panel.

[ Voor 10% gewijzigd door WeAreLegion op 03-06-2010 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Kan iemand mij vertellen wat de verschillen zijn tussen de Samsung LE46B650 (2009 model) en de LE46C650 (2010 model).

Het enige wat ik kan ontdekken is dat de 46C650 een Dolby Digital decoder heeft en de B650 niet,verder heeft de B650 geen all-share volgens mij?

Zijn dit de enige verschillen of zijn er nog meer.

Bedankt,

Ferry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
blijkbaar hebben ze nergens de 6700 ook daadwerkelijk in de winkel (bcc / mediamarkt iig niet).
Is er iemand die deze tv heeft en wat foto's wilt maken van de rand?? is het nu grijs of zwart? en is het motief goed zichtbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computergenie
Felke schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 15:06:
blijkbaar hebben ze nergens de 6700 ook daadwerkelijk in de winkel (bcc / mediamarkt iig niet).
Is er iemand die deze tv heeft en wat foto's wilt maken van de rand?? is het nu grijs of zwart? en is het motief goed zichtbaar?
rand zwart..motief niet /nauwelijks zichtbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
Ik heb toch maar even gebeld met samsung ivm het clouding-gebeuren bij mijn ue55c6000. Het zal wel aan mij liggen maar het lijkt nog wel erger geworden te zijn ook... (en ik heb er niets mee gedaan).

Er belt binnen 3 werkdagen iemand van selectro (oid?) om een afspraak te maken, en dan komt er een monteur langs. Ik ben benieuwd! Want als ik met licht buiten en de gordijnen dicht (niet verduisterend) een spel speel zie ik de vlekken er gewoon doorheen in wat donkerdere gebieden ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
computergenie schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 15:17:
[...]

rand zwart..motief niet /nauwelijks zichtbaar..
wat zo raar is, ik bel net met plattetv.nl, deze vertellen mij dat de poot metaal is (bureaustoel kruis). Overal op internet vind ik gewoon de platte poot (zoals bij de b7020). Kun jij bevestigen voor mij dat er een platte poot onder zit? Op de samsung site staat overgens gewoon een platte poot....

Verder; is de poot zwart zoals de lijst? of grijs zoals op internet staat aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computergenie
Felke schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 15:24:
[...]

wat zo raar is, ik bel net met plattetv.nl, deze vertellen mij dat de poot metaal is (bureaustoel kruis). Overal op internet vind ik gewoon de platte poot (zoals bij de b7020). Kun jij bevestigen voor mij dat er een platte poot onder zit? Op de samsung site staat overgens gewoon een platte poot....

Verder; is de poot zwart zoals de lijst? of grijs zoals op internet staat aangegeven.
platte poot zat bij de mijne.. vergelijkbaar met deze foto:

http://i.expansys.com/i/b/b198936.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:14
WeAreLegion schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 10:12:
[...]

Nou de tv geeft aan dat hij DTS 2.0 heeft. Maar ik hoor wel gewoon op alle boxen geluid en niet zachter of wat dan ook. Ik denk dat hij het gewoon door stuurt via SPDIF. Zo komt het over althans het geluid is net zo goed als dat wat me PS3 deed toen ik die gebruikte voor het afspelen.
Oké bedankt voor de info, kun je overigens niet op je receiver zien hoeveel kanalen er binnenkomen? Ik had inderdaad gelezen in de specs dat er DTS 2.0 staat. Dus ofwel downmixed de TV 5.1->2.0 alleen voor weergave via interne speakers ofwel downmixed de TV altijd het DTS signaal.
Pagina: 1 ... 20 ... 75 Laatste