Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantsjie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 22:29
Daantsjie schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 17:38:
Beste mensen,

Na wat internet af te struinen kan ik niet achterhalen wat het verschil is tussen:

Samsung UE-32C5100
Samsung UE-32C6000
Samsung UE-32B6000

Wat zijn de verschillen en wat kan ik het beste nemen?

alvast bedankt!
Na het navragen ben ik een stukje achtergekomen dat de Samsung UE-32C5100 de opvolger is van Samsung UE-32B6000 serie. Klopt dit?

En heeft de Samsung UE-32C5100 wat minder kwaliteit beeld dan de UE-32C6000?

Op het internet kan ik het niet zien, wel dat er wat meer apps aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 01:13

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Samsung zou voor sommige TV's de panelen hebben gebruikt van de vorige generatie, dus het zou goed kunnen dat beide TV's dezelfde schermen hebben.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 17:20
Daantsjie schreef op donderdag 01 april 2010 @ 18:08:
[...]

Na het navragen ben ik een stukje achtergekomen dat de Samsung UE-32C5100 de opvolger is van Samsung UE-32B6000 serie. Klopt dit?

En heeft de Samsung UE-32C5100 wat minder kwaliteit beeld dan de UE-32C6000?

Op het internet kan ik het niet zien, wel dat er wat meer apps aanwezig is.
C5100 = Full HD 50 Hz
C6000 = Full HD 100 Hz
C6700 = Full HD 100 Hz, Media 2.0 (internet@tv etc)

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waxman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-10-2011

waxman

Dell i9100

wildcheese schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 21:19:
[...]

Ik had dezelfde keuze, maar dan wil ik een nieuwer type Philips: 40pfl7604 of 8605. De philips heeft een dunne bezel van donker alu, lijkt me erg mooi. En geen glossy panel, die van Samsung zijn helaas wel glossy en dat spiegelt als een gek
Ik kan er maar niet aan uit. Soms stap ik een winkel binnen met het idee dat het Samsung wordt en kom ik buiten met de overtuiging om een Philips te kopen, enkele dagen later is het net andersom.

Heb even enkele quotes van je gelezen waaruit me duidelijk is dat je geen ambilight verkiest, ik vind het wel een mooie optie bij Philips. Niet dat ik daarom geen Samsung zou kopen hoor.

Nu moet ik nog even opzoeken wat je bedoelt met "40pfl7604 of 8605" : zijn types waar ik nog niet van heb gehoord...

Dell Inspiron 9100 | P4 3,2Ghz HT 800Mhz FSB | 15,4" WSXGA+ | 1024MB 400Mhz RAM | 128MB Ati Mob Radeon 9700 | 60GB 7200RPM | 8x DVD-RW dL | WiFi 1350 b/g | WinXP Pro NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

ook ik wil graag een LCD-LED TV aanschaffen en ben geïnteresseerd in de EU40B8000 serie
Deze is moeilijker verkrijgbaar dan de 6000 of 7000 serie en weet dat Samsung de 8000 serie niet officieel meer voert in NL door een proces met Sharp ...
Maar is het dan toch 'verstandig' om voor een 8000 serie te gaan ipv van de 7000 ivm de 200 Hz uitvoering (of zitten er nog meer verschillen in !?) ondanks dat er een stevig prijsverschil in zit !?
(en de verschillende toevoegingen bij de 6, 7, 8XXX ... vooral de laatste nummers natuurlijk)

Ik ben al een dag of drie druk aan het lezen hier op het Forum ... en zie door de bomen het bos niet meer ... zo helder !? (zeker als je ook nog eens een vergelijking moet gaan maken tussen andere merken ... ???)

Bvd voor de verheldering ... als die er is (nu er ook nog een C-serie bij gekomen is) !?
Gtrtjs Jack

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2010 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-07 19:16
waxman schreef op donderdag 01 april 2010 @ 22:42:
[...]
Ik kan er maar niet aan uit. Soms stap ik een winkel binnen met het idee dat het Samsung wordt en kom ik buiten met de overtuiging om een Philips te kopen, enkele dagen later is het net andersom.

Heb even enkele quotes van je gelezen waaruit me duidelijk is dat je geen ambilight verkiest, ik vind het wel een mooie optie bij Philips. Niet dat ik daarom geen Samsung zou kopen hoor.

Nu moet ik nog even opzoeken wat je bedoelt met "40pfl7604 of 8605" : zijn types waar ik nog niet van heb gehoord...
Blijft lastig. Ambilight wil ik niet, maar als ik moet kiezen tussen een glossy panel of ambilight..dan wordt het ambilight (dat kan uit nl). Ik bedoelde overigens een 7605. Aangezien dit een samsung topic is, beter hier voortzetten:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1387831//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 13:45
Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 09:58:
Hallo iedereen,

ook ik wil graag een LCD-LED TV aanschaffen en ben geïnteresseerd in de EU40B8000 serie
Deze is moeilijker verkrijgbaar dan de 6000 of 7000 serie en weet dat Samsung de 8000 serie niet officieel meer voert in NL door een proces met Sharp ...
Maar is het dan toch 'verstandig' om voor een 8000 serie te gaan ipv van de 7000 ivm de 200 Hz uitvoering (of zitten er nog meer verschillen in !?) ondanks dat er een stevig prijsverschil in zit !?
(en de verschillende toevoegingen bij de 6, 7, 8XXX ... vooral de laatste nummers natuurlijk)

Ik ben al een dag of drie druk aan het lezen hier op het Forum ... en zie door de bomen het bos niet meer ... zo helder !? (zeker als je ook nog eens een vergelijking moet gaan maken tussen andere merken ... ???)

Bvd voor de verheldering ... als die er is (nu er ook nog een C-serie bij gekomen is) !?
Gtrtjs Jack
Ik heb zelf een B7000 gekocht en mijn pa een B8000. Ik heb nog elke dag spijt dat ik niet voor de 8000 ben gegaan. Het scherm heeft een veel hoger contrast ratio en de 200hz techniek maakt het beeld soepeler en scherper.
Een aantal vrienden hebben beide schermen ook bekeken. De B7000 is absoluut een mooi scherm maar van de B8000 (46") vielen de bekken open.

[ Voor 26% gewijzigd door TAG_ScorpioN op 02-04-2010 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Samsungfans,

Ik heb sinds een paar maand een Samsung LE32b650 in m'n bezit en ben daar zeer over te spreken.
Maar....(er is een maar) :-)

... nu merk ik steeds een soort van irritante brom/pieptoon bij stille scènes op de televisie
Via dit forum leerde ik dat je dit wegkrijgt door het Backlight op 10 te zetten maar dit helpt eigenlijk alleen de eerste 5 seconden, daarna is de piep terug. :-(
Ik belde met de Samsung helpdesk en ze raadden me aan om de firmware up te daten en daar loop het fout.

De huidige versie op de tv is 2009/09/30_002005, er is volgens de site is er een nieuwere versie: T-CHL7DEUC (2010-03-08) beschikbaar. Via een omwegje met een pc (werk zelf op mac) heb ik dit op een usb stick gezet. Maar nu herkent de tv de stick wel maar zegt hij "Geen bestand voor bijwerken beschikbaar. Controleer dit en probeer het opnieuw."

Klinkt dit bekend? Alles lijkt me nochtans te kloppen? Ik heb het nogmaals gedownload en opnieuw geprobeerd op een andere stick maar het blijft hetzelfde. Iemand tips?

Alvast bedankt,
Pieter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Bekijk deze post eens:
Verwijderd in "[LED TV] Samsung UE 32, 37, 40, 46 B6000..."

Vermoedelijk heb je niet de firmware voor exact het juiste (sub)type gedownload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 12:58
@ BillyBobb

Ik zie hier dat de laatste versie voor de Le32B650 van 27 feb is en niet van 8 maart. Dus weet je zeker, zoals Henk ook al zegt, dat je exact de goede versie te pakken hebt?

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankjewel beiden! ik heb eens gekeken op de achterzijde en ik heb de LE32B650T2P.
Dat is inderdaad niet hetzelfde qua firmware?
Heb nu de andere exe gedownload maar jammer genoeg geen pc in de buurt om dit op een usb stick te unzippen. Eerst dat eens proberen oplossen en hopelijk doet dit iets aan die pieptoon... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En... ondertussen is het gelukt! Dank voor de tips! _/-\o_
Deze .exe bestanden zijn op Mac te openen met Stuffit Expander, had ik wat vroeger dat geweten... |:(

Firmware staat er ondertussen op, valt nog even af te wachten wat het verholpen heeft.

Heeft iemand overigens nog een idee over opnemen met een Samsung HD recorder DVD-HR 753?
Deze is aan mijn televisie gekoppeld via HDMI maar opnemen loopt niet lekker. Alles wat ik opneem is ofwel schokkerig ofwel te snel (beetje zoals een trage ffwd). Daar loopt duidelijk wat mis maar wat?

Op de recorder staat ondertussen ook de laatste firmware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
LaZZ schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 09:43:
[...]

Hoort niet in dit topic en wilde je een PM sturen maar ziet de mogelijkheid zo snel niet.. Maar wanneer krijgen jullie een demomodel van de Panasonic 3DTVs?
Als het goed is begin mei! ;)
mbvisiontt schreef op donderdag 01 april 2010 @ 12:12:
Ik hoop dat de nieuwe internet content via een firmware update ook in de PS50B650 serie gezet kan worden, dat zou gaaf zijn! :)

Ik heb trouwens als ik op de Wii speel (aangesloten via component) dat zo nu en dan het beeld gaat flikkeren of zelfs uitvalt. :( De enige oplossing is dan om de tv uit te zetten en weer aan, dan is het weer weg. Gewoon TV kijken kan wel nog gewoon, en soms is het overschakelen van Wii naar TV en weer terug ook genoeg, maar meestal is helemaal aan en uit nodig. |:(

Overigens is het voorál irritant als je ergens middenin zit en de AB niet in de buurt hebt, is je game alweer verloren gegaan omdat je geen klap meer ziet.
Is helaas niet mogelijk.. bestaande firmware is niet hetzelfde als de nieuwe internet@tv interface.. dus je zult 't moeten doen met youtube, weer en nieuws ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
Ik heb een vraag over de ue32b6000 gaat er via de scart geluid uit of alleen in? En/of is er een mogelijkheid hier geluid door uit te krijgen? Of alleen optisch te verkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de C6000 en C7000 al gezien? Hebben die exact hetzelfde beeld? En hoe is het verschil met de nieuwe Sony EX700?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Er is een webbrowser voor de Samsung tv's gemaakt, zodat je m.b.v. de afstandsbediening webpagina's kunt bekijken. In de huidige versie voorlopig nog zonder flash en javascript.

Afbeeldingslocatie: http://www2.picturepush.com/photo/a/3202980/img/3202980.jpg

Met de laatste firmware werkt het echter niet. Daarin heeft Samsung deze mogelijkheid geblokkeerd.

http://sourceforge.net/ap...o/viewtopic.php?f=5&t=403
http://sourceforge.net/ap...title=NetSurf_Web_Browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastPinguin
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:15
Ah vandaar dat je niet meer terug kan met de nieuwste firmware. Ik heb hem natuurlijk er nu al op staan :(
Balen voor mij dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:35

GVR

FastPinguin schreef op zondag 04 april 2010 @ 15:17:
Ah vandaar dat je niet meer terug kan met de nieuwste firmware. Ik heb hem natuurlijk er nu al op staan :(
Balen voor mij dus.
same here, jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ondertussen weer verder met de nieuw firmware op mijn LE32B650T2P en jammer genoeg heeft het niets geholpen aan het het gepiep/gebrom. Integendeel, ik heb de indruk dat het erger geworden is. :-(

Ik word er onderhand gek van.... Met de vorige firmware verdween het geluid even als ik de backlight slider hoger of lager zette. Nu dus niet meer. Het enig wat iets helpt is de settings op "natural" zetten, dat dempt het geluid iets maar wel nog steeds hoorbaar.

Samsung komt niet aan huis voor 32" LCD's dus dat zal terugsturen worden. Iemand ervaring daarmee?
(ik heb 'm gekocht bij plasma discounter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een website gevonden waar de c7700 VOOR 2599, - Aangeboden wordt in belgie http://www.electromania.b...ma-tv/lcd-tv/lcd-tv-52-70.
Ben bij de Saturn in Tilburg geweest Kost ie 3199 .-
de 8700 hebben ze Nog niet. Komt over 3 weken VOOR 2699 .- in belgie
dit zijn mooie prijzen _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2010 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een website gevonden waar de c7700 voor 2599,- wordt aangeboden in belgie http://www.electromania.b...ma-tv/lcd-tv/lcd-tv-52-70 .
ben bij de saturn geweest in tilburg kost ie 3199.-
de 8700 hebben ze nog niet komt over 3 weken voor 2699.-
dit zijn leuke prijzen
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
Verwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 09:57:
ik heb een website gevonden waar de c7700 voor 2599,- wordt aangeboden in belgie http://www.electromania.b...ma-tv/lcd-tv/lcd-tv-52-70 .
ben bij de saturn geweest in tilburg kost ie 3199.-
de 8700 hebben ze nog niet komt over 3 weken voor 2699.-
dit zijn leuke prijzen
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ten eerste het is een dubbel post in dit topic.. en ten tweede.. in dit topic http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1401518/ heb je een paar dagen geleden hetzelfde bericht geplaatst!?

Sites die de C7700, C8700 of C9000 goedkoper aanbieden dan de reguliere prijzen die je overal voorbij ziet komen hebben de toestellen vaak niet eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schizo007nl schreef op maandag 05 april 2010 @ 10:07:
[...]

Ten eerste het is een dubbel post in dit topic.. en ten tweede.. in dit topic http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1401518/ heb je een paar dagen geleden hetzelfde bericht geplaatst!?

Sites die de C7700, C8700 of C9000 goedkoper aanbieden dan de reguliere prijzen die je overal voorbij ziet komen hebben de toestellen vaak niet eens!
En dus? In dat topic kwam ik niet, hier wel en nu lees ik de nuttige post? Het is crossposten waar men zich aan ergert en wat niet mag, een probleem overal posten om snel dan het licht hulp te krijgen, daar valt dit niet onder? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
  • Laatst online: 08:30
Schizo007nl schreef op maandag 05 april 2010 @ 10:07:
[...]

Kan je wellicht vertellen wanneer de 8700 komt en wat voor prijskaartje deze mee krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
DoeEensGek schreef op zondag 04 april 2010 @ 01:15:
Ik heb een vraag over de ue32b6000 gaat er via de scart geluid uit of alleen in? En/of is er een mogelijkheid hier geluid door uit te krijgen? Of alleen optisch te verkrijgen?
Geluid uit via scart is vrijwel onmogelijk! De ene keer lukt het wel en de andere keer niet.. je moet in ieder geval een scartblok met een in-uit schakelaar gebruiken.. zoiets als dit --> Afbeeldingslocatie: http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:hH08v7M9sOW6GM:http://www.allekabels.nl/product_images/SCART_56.JPG

Een andere optie is dus inderdaad via optical out een converter er tussen zetten naar RCA geluid (rood/wit tulp)
MSoft06 schreef op maandag 05 april 2010 @ 12:56:
[...]
Kan je wellicht vertellen wanneer de 8700 komt en wat voor prijskaartje deze mee krijgt?
Ik durf de levertijd zo niet uit m'n hoofd te zeggen en ik meen dat de prijzen van de C8700 ongeveer 200 euro hoger liggen dan de C7700!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Waarschijnlijk krijg ik mijn Samsung-le32b650 morgen binnen. Mijn vraag is of de tv overweg kan met HFS+, dit gebruik ik namelijk voor mijn harde schijf, zodat die als time machine kan werken op mijn mac. Zou mooi zijn als de tv dit ook ondersteund, maar ik vermoed van niet? (kan het nergens duidelijk vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De LE32b650 is een geweldige televisie maar Samsung is nogal Windows georïenteerd jammer genoeg.
Usb sticks (voor de firmware upgrade etc.) moeten bijvoorbeeld als FAT geformateerd zijn anders werkt het niet. Mijn televisie herkende een Lacie mobile (Mac HFS+ journaled geformateerd) ook niet maar heb nog niet verder gezocht waar dat precies aan lag. DNLA server is ook Windows only geloof ik.

Laat even weten of jouw 650 ook zo'n irritante pieptoon heeft (ik stuur hem daarvoor terug ter reparatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Niet online
Oké, bedankt. Ik hoop inderdaad dat ik geen irritantie pieptoon krijg... zo te horen komt het redelijk vaak voor, zou toch niet mogen. Ik laat het in ieder geval nog weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb pas een LE40B650t2p gekocht met CI+ module van Ziggo, bij de vorige tv had ik een los kasje van Ziggo waar je makkelijk tussen tv en radio functie kon zappen, heeft iemand een idee hoe dat nu moet??
kan ik tijdens het zappen ook boven in beeld ze zien krijgen welk programma er op het moment op is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

ALLE Samsung's hebben wel een vies truukje zeg. :)

Wanneer de meerderheid van het beeld donker is, wordt de GEHELE backlit gedempt, wat als resultaat heeft dat "wit" ineens "grijs" is. :/ ERG irritant, als zeg ik het zelf; in dat opzichte is LG een veel betere keus voor mezelf. Saturn Tilburg heeft trowuens de 32C6710 (WIT) , voor 1399 denk ik.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 21:18

Bluppy2

Hip!

salimrmaf schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 22:29:

Wanneer de meerderheid van het beeld donker is, wordt de GEHELE backlit gedempt, wat als resultaat heeft dat "wit" ineens "grijs" is. :/ ERG irritant, als zeg ik het zelf; in dat opzichte is LG een veel betere keus voor mezelf. Saturn Tilburg heeft trowuens de 32C6710 (WIT) , voor 1399 denk ik.
Dan moet je 'energy saving mode' even uit zetten. Nergens last meer van...

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
salimrmaf schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 22:29:

De prijs van de 32C6710 ligt niet zo hoog hoor.. die is €1099 ATM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jla
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-09 14:08

jla

zeromussov schreef op maandag 05 april 2010 @ 18:14:
Waarschijnlijk krijg ik mijn Samsung-le32b650 morgen binnen. Mijn vraag is of de tv overweg kan met HFS+, dit gebruik ik namelijk voor mijn harde schijf, zodat die als time machine kan werken op mijn mac. Zou mooi zijn als de tv dit ook ondersteund, maar ik vermoed van niet? (kan het nergens duidelijk vinden)
Laat even weten wat je ervan vindt en of hij het inderdaad kan lezen.. sta op het punt om deze lcd te kopen en gebruik ook mac externe schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werewolf336
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-08-2020
easyriider schreef op zondag 04 april 2010 @ 11:43:
Er is een webbrowser voor de Samsung tv's gemaakt, zodat je m.b.v. de afstandsbediening webpagina's kunt bekijken. In de huidige versie voorlopig nog zonder flash en javascript.

[afbeelding]

Met de laatste firmware werkt het echter niet. Daarin heeft Samsung deze mogelijkheid geblokkeerd.

http://sourceforge.net/ap...o/viewtopic.php?f=5&t=403
http://sourceforge.net/ap...title=NetSurf_Web_Browser
Oeh! Even kijken of ik nog een oude firmware heb.
Ik snap overigens niet waarom Samsung niet zelf een browser levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BW83
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-09 13:28
BW83 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 16:37:
Sinds de landelijke storing van Ziggo van laatst heb ik een irritant probleem met mijn LE37B652TW. Op het moment dat de storing optrad zaten we tv te kijken (via alphacrypt). Het beeld werd zwart, en ik zag kort een tekst met 'demo-modus' in beeld. Na op internet gevonden te hebben dat er een storing gaande was de TV maar uitgedaan. De volgende dag was het beeld heel fel, en de instellingen bleken idd veranderd. Die heb ik toen maar weer terug gezet naar mijn eigen voorkeur, maar om de zoveel tijd sprong het beeld weer op de felle stand. Het duurde even voordat het kwartje viel: dat is de demo-modus. Die heb ik er nu dus af gehaald, wat dat probleem in ieder geval oploste.
Het andere probleem bleef echter bestaan, en dat is dat wanneer ik de tv uit de standby haal ik wel geluid krijg (via de versterker), maar het beeld blijft zwart. Het geluid is ook aanwezig als ik de tv-functie heb geactiveerd, dus de tuner enzo doen het gewoon, alleen het lcd-paneel niet. Als ik dan de stekker er even uithaal en na een minuutje er weer in doe werkt het weer goed, maar het kan zomaar zijn dat het beeld plotseling weer uitgaat na een tijd gewerkt te hebben. Het probleem blijft zich sowieso voordoen elke keer als de tv in de standby-stand is gezet. Het trucje van het stroomloos maken werkt overigens niet als de tv standby is.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn, en of ik er zelf iets aan kan doen? Het kan natuurlijk toeval zijn dat mijn problemen aanwezig zijn sinds die storing bij Ziggo, maar aangezien het beeld op het moment supreme naar de demo-modus sprong maakt het behoorlijk aannemelijk dat er een verband is.
Misschien dat iemand er wat aan heeft. Ik heb zojuist een monteur thuis gehad voor bovenstaand probleem. Na eerst de laatste firmware erop gezet te hebben (wat niet hielp) heeft hij het apparaat aan de achterkant losgeschroefd en na wat testen het bord aan rechterkant vervangen (aan de kant van de stroomstekker). Hiermee was het euvel verholpen. Volgens hem had de storing bij Ziggo hier verder niks mee te maken, maar hij kon ook niet zeggen wat wel. Hij had het iig nog niet eerder gezien.
De service van Samsung is prima zo blijkt wel. Als je het paasweekend even wegstreept is het probleem 2 werkdagen na mijn melding verholpen, best snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Niet online
jla schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 23:46:
[...]

Laat even weten wat je ervan vindt en of hij het inderdaad kan lezen.. sta op het punt om deze lcd te kopen en gebruik ook mac externe schijven.
Zojuist de tv binnen. Erg mooie TV! (ook bij analoog, wat ik momenteel gebruik)

Helaas wordt de mac harde schijf niet ondersteund.... jammer dus. Een normale USB stick doet het wel. (.vob of gewoon een avi met .srt!) Tot nu toe erg tevreden, ook geen last van een piep zoals anderen dat hier ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hou het zeker even in de gaten want de piep kwam bij mij pas na een maand of zo tevoorschijn.
Veel plezier met je nieuwe speeltje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEOeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-09 13:01
Weet iemand of er een analoog audio uitgang op de nieuwe C6000 tv zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
NEOeo schreef op woensdag 07 april 2010 @ 17:32:
Weet iemand of er een analoog audio uitgang op de nieuwe C6000 tv zit?
Is aanwezig in de vorm van een minijack uit (eigenlijk hoofdtelefoon) maar kan dus gebruikt worden om RCA geluid weer te geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Niet online
Een vraagje over de zenders, de meeste zenders worden vergroot wanneer je zapt. (duurt iets minder dan een seconde denk ik)

Echter heb je ook zenders die niet vergroten (balken houden) én zenders die automatisch al groot zijn gemaakt. (dus die zie je meteen 'full' screen, zonder dat deze zichtbaar vergroot wordt)

Hoe komt het dat dit verschillend is? (kijk analoog)

Én hoe krijg ik die Gids werkend? (guide) Werkt dit alleen met digitale tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Digitale TV nemen is je enige oplossing en ten harte aan te bevelen. Analoge TV is echt niet te doen met LCD TV's. Schalen werkt vaak voor geen meter (ook al vaak slecht bij breedbeeld CRT's) omdat zenders incorrecte informatie doorsturen, en je hebt geen mogelijkheid om een gids te gebruiken.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Laatst online: 15-08 17:35
--MeAngry-- schreef op donderdag 08 april 2010 @ 17:26:
Digitale TV nemen is je enige oplossing en ten harte aan te bevelen. Analoge TV is echt niet te doen met LCD TV's.
Dat hangt van de grootte af. Op onze slaapkamer met een 19" LCD TV werkt analoog prima.

In de huiskamer heb ik een 40" LE40B550. Zelfs mijn vrouw die wat betreft techniek niet zo heel kieskeurig is, vond analoge TV op dit apparaat een "regelrechte verschrikking" :)

EPG (Electronic Program Guide) werkt uiteraard alleen maar met digitale TV.

Analoog heeft sinds 1980 alleen een beetje datacapaciteit voor teletekst ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 20:13
Heb net mijn Samsung UE40C6000 (4tal dagen)
Bij het uitpakken stelde ik vast dat de televisie niet helemaal horizontaal op zijn voet staat.
Tussen linkerhoek en meubel heb ik een verschil van 1cm tov rechterhoek 8)7

Met standaard instellingen een film gekeken met heel wat donkere scenes.
Helaas stelde ik wat witte waas vast op enkele plaatsen in de tv. Dit is niet gebonden aan donkere beelden, maar de witte waas vlekken zitten er altijd. Straf joh. Mss foutje met de edge led? :(

edit: volgens mij is die witte waas backlight bleeding, kan dat?

[ Voor 6% gewijzigd door Spacewide op 08-04-2010 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
vsy schreef op donderdag 08 april 2010 @ 19:36:
edit: volgens mij is die witte waas backlight bleeding, kan dat?
Als je bedoelt dat de witte ledjes in de rand het licht niet helemaal 100% egaal verdelen over de oppervlakte dan is het antwoord: ja.

Is hier al vaker aan de orde geweest bij tweakers die met hun neus tegen de TV aangezeten hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07 22:38

rvd50

...................

Volkert schreef op donderdag 08 april 2010 @ 21:25:
[...]

Als je bedoelt dat de witte ledjes in de rand het licht niet helemaal 100% egaal verdelen over de oppervlakte dan is het antwoord: ja.

Is hier al vaker aan de orde geweest bij tweakers die met hun neus tegen de TV aangezeten hebben :)
Heeft ook deels met name te maken dat de C6000 geen local dimming heeft.

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jla
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-09 14:08

jla

wil eigenlijk deze middag een lcd gaan kopen van het 32 inch formaat.. twijfel tussen de sony kdl 32ex500 en de samsung le32b650 deze schillen in prijs niet veel van elkaar.. maar kan iemand mij nog over de streep halen waarom ik nu net voor de sony moet gaan of voor de samsung?

Ik bekijk regelmatig een hd film / blue ray via mijn eminent 7080 mediaspeler en speel soms games op mijn ps3.

Alvast Bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
jla schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 13:20:
wil eigenlijk deze middag een lcd gaan kopen van het 32 inch formaat.. twijfel tussen de sony kdl 32ex500 en de samsung le32b650 deze schillen in prijs niet veel van elkaar.. maar kan iemand mij nog over de streep halen waarom ik nu net voor de sony moet gaan of voor de samsung?
Tja, da's vooral een kwestie van smaak, de Samsung is zowel qua zwarte kast als qua beeld wat "glimmender" wat mij persoonlijk wel aanspreekt. Mijn zus vond juist het matte van die Sony weer beter.

'k Zou trouwens aanraden om een maatje groter (37 of 40") te nemen. Heb al diverse mensen gesproken die spijt hebben van hun 32" TV omdat dat eigenlijk net iets te weinig is om van HD te genieten, m.a.w. het verschil tussen een DVD en een BluRay zie je nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50

rvd50

...................

jla schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 13:20:

Ik bekijk regelmatig een hd film / blue ray via mijn eminent 7080 mediaspeler en speel soms games op mijn ps3.

Alvast Bedankt !
Ik zou even kijken naar de 32C630/32C650, de nieuwe LCD-modellen. Staan bij de MM. De B650 is namelijk een verouderde serie die eruit gaat, daarentegen is de EX500 een nieuw model. Is een wat eerlijkere vergelijking;)

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heidrik
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-12-2023
Ik heb het zelfde met de p2270HD hij piept bij heel donker beeld en hij tikt ook? Ik zou niet weten wat het is, kunnen jullie mij daar bij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMeijer
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-12-2023
Weet iemand of de Samsung C550 serie ook beschikt over een ingebouwde DVB-C HD (MPEG4) tuner? De enige website die berichtte dat deze televisies hiervoor geschikt zouden kunnen zijn was hdtvnieuws:
http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/samsung-le37c550-lcd-tv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
HMeijer schreef op zondag 11 april 2010 @ 17:55:
Weet iemand of de Samsung C550 serie ook beschikt over een ingebouwde DVB-C HD (MPEG4) tuner? De enige website die berichtte dat deze televisies hiervoor geschikt zouden kunnen zijn was hdtvnieuws:
http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/samsung-le37c550-lcd-tv/
Ja, in de C550 zit een DVB-C HD Tuner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantsjie
Vrijdag de C6000 binnengehaald. Zeer mooie tv! Alleen was wel wat kleine minpuntjes.
1 van de onderste schroef wou er niet in.. En tijdens het uitpakken van de scherm zag ik dat de stukje beschermplastic van de tv af was. Ik zag dat er stof op zat. Er zitten wat streepjes op het zwart stukje van 10 cm ongeveer. Van ver af kan je hem niet zien, maar als je met de neus bovenop staat en tegen het licht houdt, dan zie je hem dan wel....

wel een beetje jammer dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Daantsjie schreef op zondag 11 april 2010 @ 23:52:
Vrijdag de C6000 binnengehaald. Zeer mooie tv! Alleen was wel wat kleine minpuntjes.
1 van de onderste schroef wou er niet in.. En tijdens het uitpakken van de scherm zag ik dat de stukje beschermplastic van de tv af was. Ik zag dat er stof op zat. Er zitten wat streepjes op het zwart stukje van 10 cm ongeveer. Van ver af kan je hem niet zien, maar als je met de neus bovenop staat en tegen het licht houdt, dan zie je hem dan wel....

Maar niet jammer genoeg zodat je ermee terug gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantsjie
Volkert schreef op maandag 12 april 2010 @ 13:24:
[...]

Maar niet jammer genoeg zodat je ermee terug gaat?
Ik weet het niet. Aan de ene kant wel, maar aan de andere kant: Als ik tv zit te kijken dan zie ik hem niet. Ik moet echt met de neus boven op om ze te kunnen ontdekken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Niet online
Wanneer ik een 16:9 video afspeel via DNLA, schaalt de tv deze naar 4:3 (oid) formaat. Zo te lezen heeft dit met 1 op 1 pixel converting te maken.... Is hier een oplossing voor of niet? Vrij vervelend, omdat het bij behoorlijk wat video's voorkomt :/

(Samsung LE32B650)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Laatst online: 13-09 11:57
zeromussov schreef op maandag 12 april 2010 @ 20:14:
Wanneer ik een 16:9 video afspeel via DNLA, schaalt de tv deze naar 4:3 (oid) formaat. Zo te lezen heeft dit met 1 op 1 pixel converting te maken.... Is hier een oplossing voor of niet? Vrij vervelend, omdat het bij behoorlijk wat video's voorkomt :/

(Samsung LE32B650)
Vreemd, heb dat toestel ook alleen je probleem niet. Heb je hem wel op passend staan? Druk tijdens het afspelen van een film via DNLA op de afstandbediening op de knop tools en kijk hoe het ingesteld staat. Bij mij staat het op passend ipv oorspronkelijk formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helena
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-07 18:35
Ik mis een tabel met vergelijking van de specificaties met de verschillende modellen. aangezien ik overweeg een Samsung te kopen en de website van Samsung zelf niet erg duidelijk is zou ik de hulp goed kunnen gebruiken. Bijvoorbeeld zoals de TS van deel 13 of de Sony-topics. Of zie ik iets over het hoofd???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daantsjie schreef op zondag 11 april 2010 @ 23:52:

welk panel heeft de C6000? en welke grootte heb je gekocht?

achteraan rechts zou een sticker moeten hangen zoals deze:
http://i160.photobucket.c...nds-Good/SQ02-label-2.jpg

1e letter bij 'version' bepaalt de panel maker:
S = Samsung
A = AUO
C = CMO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
Verwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 21:51:
[...]

welk panel heeft de C6000? en welke grootte heb je gekocht?

achteraan rechts zou een sticker moeten hangen zoals deze:
http://i160.photobucket.c...nds-Good/SQ02-label-2.jpg

1e letter bij 'version' bepaalt de panel maker:
S = Samsung
A = AUO
C = CMO
Ikzelf heb ook een UE40C6000 en die sticker is niet terug te vinden
Morgen krijg ik een nieuwe op men werk, want heb volgend probleempje.
http://koopjeshoek.nessu.be/#3.0
backlight bleeding dus!
(ff in op deze locatie geplaatst door smallband..)

[ Voor 0% gewijzigd door Spacewide op 12-04-2010 22:07 . Reden: grote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Niet online
THE_FIREFOX schreef op maandag 12 april 2010 @ 20:55:
[...]

Vreemd, heb dat toestel ook alleen je probleem niet. Heb je hem wel op passend staan? Druk tijdens het afspelen van een film via DNLA op de afstandbediening op de knop tools en kijk hoe het ingesteld staat. Bij mij staat het op passend ipv oorspronkelijk formaat.
Ja, inderdaad.. maar als ik hem passend maak dan heb ik nog steeds flinke zwarte balken aan de zijkant. (niet bij alle video's overigens)

Google laat meer gebruikers met dit 'probleem' zien... ligt dus denk ik aan de video. Toch vervelend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vsy schreef op maandag 12 april 2010 @ 22:06:
[...]

Ikzelf heb ook een UE40C6000 en die sticker is niet terug te vinden
Morgen krijg ik een nieuwe op men werk, want heb volgend probleempje.
http://koopjeshoek.nessu.be/#3.0
backlight bleeding dus!
(ff in op deze locatie geplaatst door smallband..)
hmm dat ziet er niet al te best uit... kan je het type panel vinden in de service menu? Ik denk dat de C6000 minder goede panels heeft dan de duurdere 6700 series... die hebben wel een sticker (met Samsung panel) in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben op zoek achter led tv Samsung 40 inch b8000 model.
Vond op Kapaza webshop volgende promo

led ue40b8000 1279€ + gratis led muurbeugel & hdmi kabel 

Heeft iemand hier enige ervaring mee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 19:49:

Waarom neem je niet gewoon de 40B6000 voor 877 Euro bij de Media Markt? Lijkt mij een betere deal, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat 8000 model toch wel iets meer heeft dan het 6000 model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 13:45
Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 21:30:
Denk dat 8000 model toch wel iets meer heeft dan het 6000 model.
Klopt 8000 is 200mhz ipv 100mhz en veel hoger contrast ratio. Het beeld is beduidend mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joelie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-06 22:29
Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 19:49:

Heb zelf de 46 inch versie van de 8000 serie. Moet zeggen dat ik er geen klachten over heb. Beeld is gewoon super goed (zeker icm digitale HD tv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Promo is in electro stock Maasmechelen . Toch wel een heel goeie prijs.
Is iemand bekend bij deze winkel? Te vertrouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Heb nu een weekje Wild Media Server draaien gekoppeld aan mijn LE37B650. Werkt best goed moet ik zeggen! Bij een WMV videofile (VC-1 video en WMA pro 5.1 audio) moest ik wat extras instellen om hem te kunnen afspelen, en heb nu ook shoutcast streams aan de praat :).

MKV's gaan prima met aparte subs, zolang het maar geen DTS geluid is. DTS realtime transcoden moet ook kunnen maar dat heb ik nog niet voor elkaar gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Niet online
GVR schreef op woensdag 14 april 2010 @ 20:20:
Heb nu een weekje Wild Media Server draaien gekoppeld aan mijn LE37B650. Werkt best goed moet ik zeggen! Bij een WMV videofile (VC-1 video en WMA pro 5.1 audio) moest ik wat extras instellen om hem te kunnen afspelen, en heb nu ook shoutcast streams aan de praat :).

MKV's gaan prima met aparte subs, zolang het maar geen DTS geluid is. DTS realtime transcoden moet ook kunnen maar dat heb ik nog niet voor elkaar gekregen.
Wat voor voordelen heeft het dan t.o.v. de standaard 'Samsung PC Share Manager' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

meer instellingsmogelijkheden, en bij de samsung manager kan je geen shoutcast streams draaien en niet transcoden toch?

[ Voor 8% gewijzigd door GVR op 14-04-2010 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Laatst online: 09:23
TAG_ScorpioN schreef op woensdag 14 april 2010 @ 09:19:
[...]

Klopt 8000 is 200mhz ipv 100mhz en veel hoger contrast ratio. Het beeld is beduidend mooier.
200mhz ipv 100mhz? Weet je überhaupt wat je zegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

StealthyPeanut schreef op woensdag 14 april 2010 @ 22:27:
[...]

200mhz ipv 100mhz? Weet je überhaupt wat je zegt?
Kommop, we weten allemaal dat hij Hz bedoelt...

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 11:11
Iemand enig idee wat het verschil is tussen de C6000 en de C6700 (en C6800?) behoudens een iets wat anders design en internetTV :?

[ Voor 4% gewijzigd door Brik op 14-04-2010 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brik schreef op woensdag 14 april 2010 @ 23:17:
Iemand enig idee wat het verschil is tussen de C6000 en de C6700 (en C6800?) behoudens een iets wat anders design en internetTV :?
ik denk dat de C6700 een beter panel bezit (Samsung) en de C6000 een CMO of AUO, maar niet helemaal zeker.
In de US zou onze 6000 de 6300 zijn, en de 6700 de 6500, wat ook een ander contrast zou geven als dit inderdaad zo is:
http://g-ecx.images-amazo...ail/TV_LED_series_all.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 09:06:
[...]

ik denk dat de C6700 een beter panel bezit (Samsung) en de C6000 een CMO of AUO, maar niet helemaal zeker.
In de US zou onze 6000 de 6300 zijn, en de 6700 de 6500, wat ook een ander contrast zou geven als dit inderdaad zo is:
http://g-ecx.images-amazo...ail/TV_LED_series_all.jpg
Vandaag de 6700 series uitgepakt, 6730, de 6710 zou een weekje later geleverd worden. Dit model werd geleverd met C panel (voorlopig), maar heeft heel wat minder last van clouding effect in verhouding met de C6000. Wél getest in de winkel zelf, maar alvast een beter resultaat dan C6000!

Panelversion is in C6000 niet terug te vinden, noch in service menu, maar ik heb mijn vermoeden dat het maar goedkoop materiaal is...

De 6800 heeft tov 6700 als meerwaarde:
- PVR Ready: neem je favoriete TV shows op door een USB memory drive of HDD in de USB poort van de TV in te pluggen. Selecteer eenvoudig de show die je wilt opnemen, download deze naar de drive en plug deze vervolgens in je PC. Nu kun je je favoriete shows in HD bekijken waar je ook maar wil!

6700 tov 6000 is voornamelijk Internet@TV, maar naar mijn mening toe ook betere panels zoals ik hierboven al neerschreef. Mét version stickertjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 17:49
Hallo

ik wil graag een nieuwe lcd/led tv kopen van ongeveer 40/42 inch met een zo laag mogelijke input lag want hij wordt voornamelijk gebruikt voor ps3 gaming en een beetje tv/dvd kijken. Kan iemand mij vertellen welke samsung of ander merk de beste input lag heeft?

alvast bedankt. Zit al een week door al die posts te spitten en kan geen keuze maken :( heb een budget van 1200 euro ongeveer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50

rvd50

...................

Vandaag even bij de Correct geweest. Was onder de van de nieuwe Samsung LED-modellen. Met name de C5100, C6000 en C6700 qua vormgeving en beeld was ook mooi. Toch merkte ik weinig verschil met CCFL versies. Vooral de Philips/Sony LCD-CCFL vond ik qua beeld nog mooier. Maakt me toch wel aan het twijfelen, want voor het prijsverschil kan ik een groter/beter model met CCFL kopen. Wat zeggen jullie LED of CCFL?

De rode onderkant die de C650 op veel plaatjes blijkt te hebben, was niet zichtbaar in de winkel. Wat de TV een stuk mooier maakt. De bobbel lijkt van glas met een soort carbon-achterkant. Klinkt goedkoop, maar het was chique uitgewerkt.

Afbeeldingslocatie: http://www.laplasma.com/images/LN55C650-2T.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door rvd50 op 17-04-2010 03:18 ]

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:02
rodian50 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 18:48:
Vandaag even bij de Correct geweest. Was onder de van de nieuwe Samsung LED-modellen. Met name de C5100, C6000 en C6700 qua vormgeving en beeld was ook mooi. Toch merkte ik weinig verschil met CCFL versies. Vooral de Philips/Sony LCD-CCFL vond ik qua beeld nog mooier. Maakt me toch wel aan het twijfelen, want voor het prijsverschil kan ik een groter/beter model met CCFL kopen. Wat zeggen jullie LED of CCFL?
LED is naast "platter" ook flink zuiniger met energie. Als je veel tv kijkt dan gaat dat verschil wel aantikken op je stroomrekening en dat prijsverschil op de long run dus wel meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
  • Laatst online: 14-08 20:52
jakz schreef op donderdag 15 april 2010 @ 20:08:
Hallo

ik wil graag een nieuwe lcd/led tv kopen van ongeveer 40/42 inch met een zo laag mogelijke input lag want hij wordt voornamelijk gebruikt voor ps3 gaming en een beetje tv/dvd kijken. Kan iemand mij vertellen welke samsung of ander merk de beste input lag heeft?

alvast bedankt. Zit al een week door al die posts te spitten en kan geen keuze maken :( heb een budget van 1200 euro ongeveer
Inputlag is zover ik weet zwaar overrated. Er zijn een paar tv's in het verleden geweest die er last van hadden (volgens mij een aantal van Sony) maar het probleem schijnt nu bijna nooit meer voor te komen, en het gaat om zulke kleine fracties van een seconde dat je het haast niet zou moeten kunnen merken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de UE40B6000 (nu bij MM voor 877 euro) nog steeds een prima koop of kan ik beter voor een nieuwer model gaan die meer kunnen? Moet ik erop letten dat ik een S-paneel meeneem en geen O of U?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Igor4 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 19:11:
[...]

Inputlag is zover ik weet zwaar overrated. Er zijn een paar tv's in het verleden geweest die er last van hadden (volgens mij een aantal van Sony) maar het probleem schijnt nu bijna nooit meer voor te komen, en het gaat om zulke kleine fracties van een seconde dat je het haast niet zou moeten kunnen merken
JUIST nu komt het veel voor bij LCD tv's met -tig LED's die ze moeten aansturen en bedienen. Hierdoor loopt het beeld achter op je boxen en je game-console en DIT zorgt juist voor de input-lag.
rodian50 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 18:48:
Trek je niet teveel aan van de LED-HYPE. Hij is iets zuiniger, maar ook veel duurder. 90% van de LED-LCD's geven dezelfde beeldkwaliteit, alleen de full-LED met local dimming van 2000+ euro geven de LED waar het voor gemaakt is. Verder maakt het echt niet uit. Tip: ga ook eens naar een plasma tv kijken bij iemand thuis of in de in een speciaalzaak (winkel waar je echt contact hebt met de verkoper en je niet 100 TL-buizen boven je hebt hangen)
jakz schreef op donderdag 15 april 2010 @ 20:08:
Hallo

Als je echt een lage input-lag wilt voor het gamen, neem dan een plasma of zet op je LCD al de beeldverbeteraars uit. Met deze mooier makende technieken moet je tv veel meer nadenken en duurt het langer voordat je beeld op je tv krijgt. Hierdoor zit je met je handen op de console allang te drukken terwijl je tv dit niet goed verwerkt.

[ Voor 59% gewijzigd door StealthyPeanut op 17-04-2010 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 17:49
StealthyPeanut schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 00:39:
[...]

JUIST nu komt het veel voor bij LCD tv's met -tig LED's die ze moeten aansturen en bedienen. Hierdoor loopt het beeld achter op je boxen en je game-console en DIT zorgt juist voor de input-lag.

[...]

Trek je niet teveel aan van de LED-HYPE. Hij is iets zuiniger, maar ook veel duurder. 90% van de LED-LCD's geven dezelfde beeldkwaliteit, alleen de full-LED met local dimming van 2000+ euro geven de LED waar het voor gemaakt is. Verder maakt het echt niet uit. Tip: ga ook eens naar een plasma tv kijken bij iemand thuis of in de in een speciaalzaak (winkel waar je echt contact hebt met de verkoper en je niet 100 TL-buizen boven je hebt hangen)

[...]

Als je echt een lage input-lag wilt voor het gamen, neem dan een plasma of zet op je LCD al de beeldverbeteraars uit. Met deze mooier makende technieken moet je tv veel meer nadenken en duurt het langer voordat je beeld op je tv krijgt. Hierdoor zit je met je handen op de console allang te drukken terwijl je tv dit niet goed verwerkt.
dank je

moet ik toch maar eens op zoek. Wil sowieso geen plasma, eht wordt een lcd of led. Zal wel effe kijken welke tv het laagste inputlag heeft. Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 20:00:
Is de UE40B6000 (nu bij MM voor 877 euro) nog steeds een prima koop of kan ik beter voor een nieuwer model gaan die meer kunnen? Moet ik erop letten dat ik een S-paneel meeneem en geen O of U?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ikzelf zou dan liever gaan voor een C5-serie. Deze is niet alleen mooier; deze heeft ook meer functies. Qua panelen weet ik het niet zeker, maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat de C5-serie de panelen gebruikt van de 2009 B6-serie.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 18:55:
[...]

LED is naast "platter" ook flink zuiniger met energie. Als je veel tv kijkt dan gaat dat verschil wel aantikken op je stroomrekening en dat prijsverschil op de long run dus wel meevalt.
Dat stroom besparen valt wel mee hoor, reken maar eens uit hoeveel dit is als je 200watt meer gebruikt met 5 uur elke dag over een jaar gerekend. Ik weet niet de stroom prijs in nl maar hier is het 13 cent per kwh en dat komt dan op 47 en een beetje euro uit.

1 avondje stappen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Verwijderd schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 11:12:
[...]

Dat stroom besparen valt wel mee hoor, reken maar eens uit hoeveel dit is als je 200watt meer gebruikt met 5 uur elke dag over een jaar gerekend. Ik weet niet de stroom prijs in nl maar hier is het 13 cent per kwh en dat komt dan op 47 en een beetje euro uit.

1 avondje stappen :P
My thoughts exactly. Toen het nog echt heel veel scheelde was het voor sommige een koop-argument maar nu de dag scheelt het amper nog iets. Dit, terwijl de aanschafprijs altijd honderden euro's hoger ligt, dus daar gaat je winst 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een normale LCD-tv gebruikt 200 watt. de samsung edge LEDLCD-tv iets meer dan 100 watt (zelf uitgetest) Scheelt dit echt 47 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 11:52:
Een normale LCD-tv gebruikt 200 watt. de samsung edge LEDLCD-tv iets meer dan 100 watt (zelf uitgetest) Scheelt dit echt 47 euro?
nee dan scheelt het 23.50, want het verschil is maar 100 watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 18:55:
[...]
Klinkkare quatsch ...

De LE40B550 (LCD met CFL achtergrondverlichting) verbruikt 130 Watt en de UE40B6000 (LCD met LED achtergrondverlichting) verbruikt 140 Watt.

Op een jaar tijd is degene met die LED achtergrondverlichting dus ca. 1500 h x 0,01 kWh x 0,20 Euro / kWh = 3 Euro duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volkert schreef op maandag 19 april 2010 @ 07:47:
[...]

Klinkkare quatsch ...

De LE40B550 (LCD met CFL achtergrondverlichting) verbruikt 130 Watt en de UE40B6000 (LCD met LED achtergrondverlichting) verbruikt 140 Watt.

Op een jaar tijd is degene met die LED achtergrondverlichting dus ca. 1500 h x 0,01 kWh x 0,20 Euro / kWh = 3 Euro duurder.
Hoe kom je bij deze waarden? Ik heb een opstelling gezien met stroomverbruikmeter waar de 40B6000 tussen de 100 en 120 verbruikte. Bij een vriend heb ik met een stroomverbruikmeter zijn LCDtv (ook een samsung) gemeten, deze was 200 watt.

Iedereen weet dat LED zuiniger is dan CCFL, je kan echter wel over redetwisten in hoeverre LED zuiniger is dan CCFL, jouw theorie klinkt allerminst plausibel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 19:19

immetjes

HIER is BERN-E

jakz schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 01:53:
[...]

dank je

moet ik toch maar eens op zoek. Wil sowieso geen plasma, eht wordt een lcd of led. Zal wel effe kijken welke tv het laagste inputlag heeft. Alvast bedankt
Waarom geen plasma? Voor €1400 heb je een 50" Full HD Samsung, Panasonicof LG die een een beter beeld geeft zonder lag dan elke LCD. Zeker in z'n prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 10:48:
[...]

Hoe kom je bij deze waarden? Ik heb een opstelling gezien met stroomverbruikmeter waar de 40B6000 tussen de 100 en 120 verbruikte. Bij een vriend heb ik met een stroomverbruikmeter zijn LCDtv (ook een samsung) gemeten, deze was 200 watt.

Iedereen weet dat LED zuiniger is dan CCFL, je kan echter wel over redetwisten in hoeverre LED zuiniger is dan CCFL, jouw theorie klinkt allerminst plausibel.
http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/samsung-le40b550/ Operationeel Energieverbruik: 130W

http://www.kieskeurig.nl/...000/specificaties/327486/ Energieverbruik 140 watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halli
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-11-2024
Op de samsung site http://www.samsung.com/nl...q=18347&gltype=globalnews staat een artikel over de nieuwste widgets.

• Nu.nl: het laatste nieuws van Nu.nl op de TV
• NOS: bekijk het laatste NOS journaal wanneer het je uitkomt
• Buienradar: bekijk de buienradar voor je regio, Nederland of Europa
• Fileindex: het meest actuele overzicht van de files op de weg
• 9292: plan op je TV je reis met het openbaar vervoer
• ABN AMRO: recente beursberichten, overzicht van de belangrijkste koersen en indices, toegang tot je schaduwportefeuille en tickertape met koersinformatie
• Quoteweb: overzicht van de financiële markten in Europa en de Verenigde Staten
• Hyves: de eerste volledige Hyves-applicatie voor de TV
• Funda: ontdek je droomhuis in het actuele aanbod van huizen in Nederland
• Just Eat: bestel via je TV een menu bij een restaurant dat bij jou in de buurt bezorgt
• Panorama: bekijk panorama.nl met de spectaculairste filmpjes en foto’s van de dag
• TV Gids: de meest actuele en handigste TV-gids
• Cinenews.nl: alle film- en bioscoopinformatie op een rij
• MovieMAX: met de Video on Demand-service kun je de nieuwste films bestellen en direct bekijken.

Ik heb een LE37B652 TV die internet@tv ondersteund, maar ik heb lang niet alle bovenstaande widgets.
Kan dit met de laatste firmware te maken hebben? Ik heb er namelijk 2007.1 nog niet opgezet.
Of is dit alleen iets voor de nieuwe C serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik geloof deze waarden niet zo. Ik heb zelf met eigen ogen de verbruik afgelezen op de verbruiksmeter. Het is verder ook onlogisch dat CCFL zuiniger is dan LED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:29
is er van samsung ook een wegwijs in de nummering en labelling van de namen van de LCDtv's van samsung? (met de recentere modellen) en tabellen met wat welk model kan?

Kon dit zo snel niet vinden in dit intropost van dit topic (ook elders niet, maar dat zal aan mij liggen)

van philips/sony tv's is dat zeer goed geregeld op GoT ;)

[ Voor 4% gewijzigd door HBSVDK op 19-04-2010 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50

rvd50

...................

halli schreef op maandag 19 april 2010 @ 22:35:
Op de samsung site http://www.samsung.com/nl...q=18347&gltype=globalnews staat een artikel over de nieuwste widgets.

• Nu.nl: het laatste nieuws van Nu.nl op de TV
• NOS: bekijk het laatste NOS journaal wanneer het je uitkomt
• Buienradar: bekijk de buienradar voor je regio, Nederland of Europa
• Fileindex: het meest actuele overzicht van de files op de weg
• 9292: plan op je TV je reis met het openbaar vervoer
• ABN AMRO: recente beursberichten, overzicht van de belangrijkste koersen en indices, toegang tot je schaduwportefeuille en tickertape met koersinformatie
• Quoteweb: overzicht van de financiële markten in Europa en de Verenigde Staten
• Hyves: de eerste volledige Hyves-applicatie voor de TV
• Funda: ontdek je droomhuis in het actuele aanbod van huizen in Nederland
• Just Eat: bestel via je TV een menu bij een restaurant dat bij jou in de buurt bezorgt
• Panorama: bekijk panorama.nl met de spectaculairste filmpjes en foto’s van de dag
• TV Gids: de meest actuele en handigste TV-gids
• Cinenews.nl: alle film- en bioscoopinformatie op een rij
• MovieMAX: met de Video on Demand-service kun je de nieuwste films bestellen en direct bekijken.

Ik heb een LE37B652 TV die internet@tv ondersteund, maar ik heb lang niet alle bovenstaande widgets.
Kan dit met de laatste firmware te maken hebben? Ik heb er namelijk 2007.1 nog niet opgezet.
Of is dit alleen iets voor de nieuwe C serie?
Antwoord op je vraag staat in het artikel twee keer aangegeven.

64 modellen uit de nieuwe line-up televisies van Samsung zijn uitgerust met het nieuwe internetplatform Internet@TV.
De nieuwe Samsung televisies en Blu-ray producten met Internet@TV zijn vanaf april verkrijgbaar. Internet@TV is beschikbaar op de volgende series: LED series 6700 en hoger, LCD series 650 en hoger en Plasma series 6500 en hoger.

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de 55c7700 led 3d tv.nu heb ik hem op internet aangesloten alleen ik krijg geen nederlandse widgets op mijn tv alleen buienradar. verder alleen engels kan iemand mij helpen want hierboven staat dat ze er wel zijn voor mijn tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

indien je de Nederlandse widgets wil moet je wel regio: Nederland kiezen en niet andere. Staat je landenkeuze toch op Nederland, doe een widget reset, bij volgend gebruik worden deze opnieuw geladen en zouden die er bij moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Vraagje over speakers:

Ik ben benieuwd of ik deze speakers rechtstreeks kan aansluiten op m'n LE37B652.
http://www.kieskeurig.nl/...t55/specificaties/172476/
Zonder gebruik van een versterker dus (ik wil geen aparte stereo/kastjes bij m'n tv).

Of is er een ander alternatief? (speakers met minder vermogen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Victorio schreef op woensdag 21 april 2010 @ 16:19:
Vraagje over speakers:

Ik ben benieuwd of ik deze speakers rechtstreeks kan aansluiten op m'n LE37B652.
http://www.kieskeurig.nl/...t55/specificaties/172476/
Zonder gebruik van een versterker dus (ik wil geen aparte stereo/kastjes bij m'n tv).

Of is er een ander alternatief? (speakers met minder vermogen?)
Ja, maar dan moet je wel gaan openschroeven en solderen. Kost dus ook je garantie.

Ik meen me te herinneren dat iemand op dit forum zo iets dergelijks al eens gedaan had :)
Pagina: 1 ... 17 ... 75 Laatste