• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:59
tonysettanta schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 21:02:
hallo, heb een vraag over de Samsung LE 32-650 B.ik heb onlangs de CI + module geinstalleerd.
en heb nu iedere keer autorisatie wordt gestart in beeld, en vervolgens de mededeling vervormd signaal.
en toch heb ik vlgns mij wel een goed beeld.ben er mee terug geweest naar de M..markt.
die zeiden vervolgens dat ik een antenne versterker erbij moest kopen en het dan wel beter werd.
maar kan dat wel zo zijn?
is er niets mis met de module? soms start ik ook de tv op, dan begint het muziek signaaltje [samsung]
en gaat dan soms spontaan weeer uit, en begint weer opnieuw op te starten.
ik weet nu niet of het een met het andere te maken heeft maar meld het toch even.
of is het misschien verstandig er een monteur van Samsung bij te halen,er zit nog garantie op tot volgend jaar
en hoe werkt t dan vervolgens? eerst weer naar de Media of zelf Samsung bellen voor een monteur.
Tonny.
ik heb precies hetzelfde gehad, het bleek achteraf voor mij aan de instellingen van de CI+ module te liggen. Dus dubbel check even als al je gegevens goed zijn ingevoerd bij de CI+. want je moet sowieso de melding "authenticatie geslaagd" krijgen. (bleek achteraf dat de gegevens die in het ziggo boekje stonden niet correct waren, en dat ik volgens mij voor de frequentie iets anders moest invullen (dr miste een 0 geloof ik)

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Samsung LED 7000 , 8000 , 9000 C-serie info:

Aggresieve prijshouding:
http://translate.google.n...er-il-3D.html&sl=it&tl=nl

Gulfstream G650

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:36
Toch even een kleine terugkoppeling... :D

Ik heb vandeweek mijn camera uit de cash back actie ontvangen, wat iedereen voor onmogelijk houdt is toch gelukt :P

TV (40B7020) gekocht bij de foka voor 1100 euro, cash back bonnetje bij de mediamarkt gevraagd en opgestuurd met de bon van de foka. Heeft even geduurd en was de hoop al kwijt, maar vandeweek kreeg ik de PL50 camera thuis.

Dus mijn tip: bij een cashback, koop bij de goedkoopste shop, fix een bonnetje van de mediamarkt en je spaart 400 euro (op moment kopen) en een gratis camera twv. 120 euro :P. Foka deed overigens helemaal niet mee met de cash back, maar desalnietemin krijg je je dingen opgesuurd :D

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMol13
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-06 16:17
Volkert schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 13:52:
[...]

System Restore naar een datum voordat je die 2.32 geinstalleerd had?
De meest simpele oplossing... hoe kon ik er niet aan denken! 8)7
Thanks! euvel is verholpen, nu kijken of bestanden waarvan ik het delen ophef ook uit mijn TV verdwijnen met deze versie... (maar dat zal wel niet)
Samsung heeft antwoord gegeven op dit probleem, maar daar had ik niets aan. Ze vertelde me dat windows 7 zelf kan streamen en dat ik het programma niet nodig had... Tja... lekker makkelijk en geen antwoord op mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-05 16:08
tonysettanta schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 21:02:
hallo, heb een vraag over de Samsung LE 32-650 B.ik heb onlangs de CI + module geinstalleerd.
en heb nu iedere keer autorisatie wordt gestart in beeld, en vervolgens de mededeling vervormd signaal.
De melding "Vervormd Signaal" is redelijk normaal bij Samsung volgens mij. Beeld op mijn LE40B550 is 100% perfect, ook in HD. Mijn broer met zijn UE40B6000 heeft precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-07 15:23
Volkert schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 14:06:
[...]

De melding "Vervormd Signaal" is redelijk normaal bij Samsung volgens mij. Beeld op mijn LE40B550 is 100% perfect, ook in HD. Mijn broer met zijn UE40B6000 heeft precies hetzelfde.
Dat krijg je volgens mij op alle zenders behalve NED1 omdat die vrij wordt uigezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantjeuh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-07-2024

Jantjeuh

zei iets zinnigs..

Hallo,

Ik heb een 40 inch B650 op mijn kamer staan. Prima ding en hij bevalt mij zeer goed. Recentelijk ben ik de media functionaliteit gaan gebruiken en helemaal zonder problemen. Echter vroeg ik het mij ook af of het uberhaupt ook mogelijk is om MP3s op de achtergrond door te spelen en of je deze ook met nieuwere firmwares kan doorspoelen. Met het afspelen van mixtapes van 40/60 minuten via USB stick is het vervelend na even zappen naar een ander kanaal te hebben om de eerste 20/30/... minuten wederom te horen :( .

Zelf ben ik wat argwanend om 'blind' firmware updates uit te gaan voeren omdat hier altijd een risico is aan verbonden en omdat de rest van de functionaliteit verder naar behoren werkt. Dus concreet: Hebben jullie een doorspoel mogelijkheid (gekregen) bij het afspelen van MP3's (na het doen van een firmware update?

Firmware is stock en de TV is aangeschaft in oktober 2009.

Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 347526

Bij het instellen van de digitale kanalen (samsung le32b650)zou je moeten kunnen kiezen in het menu plug
&play tussen snel- netwerk en volledig dit gaat niet.Hij blijf op snel staan hierdoor kan
ik geen digitale zender vinden.Weet jullie soms wat ik kan doen om digi zenders te vinden Ps
ik heb ook een samsung le42b650 staan. daardoor weet ik van de keuze. Ik kijk tv via cayway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315629

bij de instellingen niet Nederland kiezen maar andere? De kanaallijst wordt gewist en kan je terug alles laten zoeken, je kan dit alleen instellen als je op een tv kanaal staat (eventueel met ruis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMol13
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-06 16:17
Toch nog even een vraag. Eerder een andere versie van pc share manager geïnstalleerd, maar de oud gedeelde bestanden zijn nog steeds zichtbaar op de TV. Iemand een verklaring hiervoor? cq oplossing? Slechts 2 mappen zijn gedeeld met in elk 1 bestand. Maar alle oude video bestanden zijn simpelweg nog zichtbaar. Hoe krijg ik die weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 347526

Anoniem: 315629 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 09:04:
bij de instellingen niet Nederland kiezen maar andere? De kanaallijst wordt gewist en kan je terug alles laten zoeken, je kan dit alleen instellen als je op een tv kanaal staat (eventueel met ruis)
Hartelijk bedankt voor je reactie. Inmiddels is alles opgelost en vind ik ook digitale kanalen nadat ik je advies heb opgevolgd. Nogmaals bedankt..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:49
Net gezien dat er net een nieuwe firmware-update is voor de LE40B651T3W
Alleen helaas (weer/nogsteeds) geen release-note.
Al door iemand geprobeerd?
Of ben ik te snel.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Voor meerdere modellen zijn er updates, o.a. voor mijn 40LEB650 ook.
Ik ga hem wel flashen denk ik.

De nieuwe versie staat erin en ik zie eigenlijk geen verschillen. Een changelog zou toch wel handig zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door Henk007 op 27-02-2010 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantjeuh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-07-2024

Jantjeuh

zei iets zinnigs..

Henk007 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 14:16:
Voor meerdere modellen zijn er updates, o.a. voor mijn 40LEB650 ook.
Ik ga hem wel flashen denk ik.

De nieuwe versie staat erin en ik zie eigenlijk geen verschillen. Een changelog zou toch wel handig zijn.
Als je de flash doet, laat je het hier dan ook even weten? Ben zelf wel benieuwd of o.a mijn probleem dan verholpen wordt en of dit verbetering biedt qua functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Henk007 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 14:16:
Daarmee bedoel ik dus dat ik hem al succesvol had ge-update en eigenlijk geen verschillen heb gezien ;)
In tegenstelling tot wat ik verwacht had, gaat de TV na een firmware update niet terug naar fabrieksinstellingen, je hoeft dus niets opnieuw in te stellen.

[ Voor 20% gewijzigd door Henk007 op 27-02-2010 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-06 00:36
Jawel, geen uitzending/rtl gemist en dat gaat er geloof ik ook niet meer komen voor de 2009 series, maar wel buienradar!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman01
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-03-2023
Er zijn een nieuwe firmware update's uitgekomen van Samsung voor de LExxB650T2P serie

Nieuwste versie is nu 2007.1

zie:

http://www.samsung.com/nl...0&model_cd=&menu=download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
  • Laatst online: 03-07 08:49
salimrmaf schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 18:42:
[...]

Wow, ik heb gezien dat de "neiuwe C8000" van het nieuws gisteren op de frontpage er een STUK lelijker uitziet dan tijdens de CES2010. :/

De C8000 uit de revieuw ziet er gewoon wel mooi uit.

Samsung heeft te kennen gegeven dat ze met de nieuwe C-lijn een agressieve prijspijl willen. Dat betekend dat ze prijzen zullen overnemen van de Launch van de vorige generatie. De C9 vervangt de B8, etc.

De verwachtte adviesprijzen:

40C8000/C8700: 1399 Euro.
46C8000/C8700: 1799 Euro.
55C8000/C8700: 2399 Euro.

EDIT: De VASTE prijs van de Design-Erik Kuster 46 C8000 (Waarschijnlijk) kost 2299 Euro. :P De EERSTE Officiele prijs van de C-serie dus. Ikzelf gok dat die 500 euro duurder is dan de adviesprijzen, en ja dan kom je op de bovengenoemde prijzen uit.
Is er een bron van al deze prijzen ?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 332706

Hallo.

Ik heb een Samsung TV serie 6 100HZ. De DVD-recorder meldt zich aan met het gegeven dat hij op 50HZ weergeeft. Bij de X-box is dat 60HZ. Hoort dat zo of is dit in te stellen. V.w.b. de DVD is het beeldkwaliteit dan ook niet perfect, kan beter. V.w.b. de X-box geen opmerkingen.

Al vast bedankt,
Hennie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 347821

Ik heb een foutje gemaakt en ik hoop dat iemand even kan helpen

Ik heb een UE46B7020 en ik wilde in het servicemenu de fabrieksinstellingen terugzetten maar ik heb per ongeluk ook het "type"gewijzigd.

Is er iemand met hetzelfde toestel die even in het servicemenu kan/wil kijken om het type te noteren en wil je zo vriendelijk zijn om even het type hier door te geven.

Alvast bedankt voor de moeite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313313

Dutchman01 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 17:50:
Er zijn een nieuwe firmware update's uitgekomen van Samsung voor de LExxB650T2P serie

zie:

Een idee wat er veranderd cq verbeterd is dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Anoniem: 332706 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 17:02:
Hallo.

Ik heb een Samsung TV serie 6 100HZ. De DVD-recorder meldt zich aan met het gegeven dat hij op 50HZ weergeeft. Bij de X-box is dat 60HZ. Hoort dat zo of is dit in te stellen. V.w.b. de DVD is het beeldkwaliteit dan ook niet perfect, kan beter. V.w.b. de X-box geen opmerkingen.

Al vast bedankt,
Hennie.
Die 100 Hz is marketing.
Het enige wat de TV doet is door interpolatie frames ertussen berekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halli
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-11-2024
jb044 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 17:41:
Jawel, geen uitzending/rtl gemist en dat gaat er geloof ik ook niet meer komen voor de 2009 series, maar wel buienradar!!
Ja, eindelijk buienradar als widget op de samsung tv.
Ben ik blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 13:57
Wat is er nu aan de hand met de 8 series? die zijn van de website van samsung verwijderd? is deze uit de handel genomen? kan nergens iets vinden hierover. Alleen reacties van mensen dat de 8 serie niet meer geleverd kan worden.

@jb044
Jawel, geen uitzending/rtl gemist en dat gaat er geloof ik ook niet meer komen voor de 2009 series, maar wel buienradar
zegt wie? heb je dat ergens gelezen? Er word bij de ITS reclame gemaakt met de RTL gemist widget met de 7 serie (ik heb de 7 serie led)

[ Voor 37% gewijzigd door Juan op 28-02-2010 20:49 ]

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Juan schreef op zondag 28 februari 2010 @ 20:45:
Wat is er nu aan de hand met de 8 series? die zijn van de website van samsung verwijderd? is deze uit de handel genomen? kan nergens iets vinden hierover. Alleen reacties van mensen dat de 8 serie niet meer geleverd kan worden.
Ik denk niet dat deze nog terug komen, nieuwe serie C serie is onderweg dus waarom nog de B serie terug in winkels ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Maar is er een specifieke reden waarom deze uit de handel is? normaal staan oude modellen nog gewoon op de website, maar er is niets meer te vinden over de 8 series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdnanKananda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-05-2023

@jb044
Jawel, geen uitzending/rtl gemist en dat gaat er geloof ik ook niet meer komen voor de 2009 series, maar wel buienradar
zegt wie? heb je dat ergens gelezen? Er word bij de ITS reclame gemaakt met de RTL gemist widget met de 7 serie (ik heb de 7 serie led)
Dat had te maken met de 200Hz techniek, die Samsung niet zelf ontwikkeld had, en ook niet rechtmatig gebruikte in haar tv's. Vandaar dat de 8-serie (en ook de B750) niet meer geïmporteerd mocht worden in Nederland. Hier was overigens ook een bericht over verschenen op Tweakers, dit artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321962

Welke 6 Serie kan ik op dit moment als beste kiezen? Mooie allround tv? Ik zie 3 of 4 versies..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Bedankt... zal het artikel eens lezen..
en hoe zit het met die rtl widget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-06 00:36
@jb044
Dacht ik dat gelezen had, maar geloof dat ik nu 2 dingen aan elkaar koppel en mogelijk te snel conclusies trekt:
- Samsung heeft onlangs laten weten dat er een nieuw widget platform komt voor de 2010 series
- RTL en Samsung toonde laatst een demo van een RTLgemist widget

Vraag me wel af waar nou toch uitzendinggemist blijft, die is echt al heel lang geleden aangekondigd door de NOS! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:53

GVR

Dutchman01 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 17:50:

zie:

Geinstalleerd, zie nog geen verschillen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:49
MSoft06 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 20:46:
[...]

Ik denk niet dat deze nog terug komen, nieuwe serie C serie is onderweg dus waarom nog de B serie terug in winkels ?
Slechte monitor?
Of weet je het verschil niet tussen een 8 (acht) en een B (Beee) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Heb firmware 3001.1 geinstalleerd op de UE40B7000, maar geen rtl widget... als er bij its reclame wordt gemaakt, zou je toch denken dat het er echt aankomt.. (de reclame is voor de B serie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Rudolfus schreef op maandag 01 maart 2010 @ 17:10:
[...]

Slechte monitor?
Of weet je het verschil niet tussen een 8 (acht) en een B (Beee) :)
Wat snap je niet in mijn antwoord? de 8 serie die Juan bedoelt is de oude B serie. De C serie is onderweg, half maart als we samsung mogen geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-07 11:14

Amiet01

Master_A

Ik ben op zoek naar een nieuwe tv voor op de kamer en kwam op de LE32B550. Nou zal deze tv hoofdzakelijk dienen als scherm voor mijn PS3 (via HDMI) en vroeg ik me af of het geluid dat over de HDMI kabel geleverd aan de televisie ook (untouched) doorgegeven wordt via de optical out op de tv. Ik wil namelijk een surround koptelefoon gaan aansluiten via de optical out van de tv. Nou kan ik natuurlijk wel direct via de PS3 optical doen, maar als ik (digitale) tv kijk wil ik ook graag de voordelen van de optical van de tv hebben. Beetje ingewikkeld verhaal maar hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel. Heb ook geprobeerd te zoeken, maar dat is ook wel lastig.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Amiet01 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 21:00:
Ik ben op zoek naar een nieuwe tv voor op de kamer en kwam op de LE32B550. Nou zal deze tv hoofdzakelijk dienen als scherm voor mijn PS3 (via HDMI) en vroeg ik me af of het geluid dat over de HDMI kabel geleverd aan de televisie ook (untouched) doorgegeven wordt via de optical out op de tv. Ik wil namelijk een surround koptelefoon gaan aansluiten via de optical out van de tv. Nou kan ik natuurlijk wel direct via de PS3 optical doen, maar als ik (digitale) tv kijk wil ik ook graag de voordelen van de optical van de tv hebben. Beetje ingewikkeld verhaal maar hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel. Heb ook geprobeerd te zoeken, maar dat is ook wel lastig.
Ik begrijp precies wat je bedoelt, maar dit gaat NIET werken, staat ook letterlijk in de gebruiksaanwijzing.

Je moet het dus direct via de PS3 optical doen.

DIGITAL AUDIO OUT (OPTICAL)
When the source is a digital component such as a DVD / Blu-ray player / Cable Box / Satellite receiver (Set-Top Box) and is connected to the TV via HDMI, only 2 channel sound will be heard from the Home Theatre receiver. If you want to hear 5.1 channel audio, connect the digital audio out jack on DVD / Blu-ray player / Cable Box / Satellite receiver (Set-Top Box) directly to an Amplifier or Home Theatre, not the TV.

[ Voor 18% gewijzigd door Volkert op 01-03-2010 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Weet jij ook toevallig of er wel bepaalde merken zijn die dit wel ondersteunen?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Ik vind het irritant dat de analoge audio out van de TV niet lipsynch is. Er is ook geen mogelijkheid om een audio delay handmatig in te stellen. Erg slordig, want analoge audio is gewoon realtime en de TV hoort zelf toch wel te weten wat de video processing lag is.
(LE40B650)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echtp
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-06 09:48
Henk007 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 23:41:
Ik vind het irritant dat de analoge audio out van de TV niet lipsynch is. Er is ook geen mogelijkheid om een audio delay handmatig in te stellen. Erg slordig, want analoge audio is gewoon realtime en de TV hoort zelf toch wel te weten wat de video processing lag is.
(LE40B650)
Dit valt in te stellen in het service menu (heb ik ook gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:52
http://hdnieuws.blogspot....wsfeed&utm_medium=twitter
DTS gaat een samenwerkingsverband aan met Samsung Electronics Co., Ltd voor het integreren van DTS audiodecoderingstechnologie (of DTS Digital Surround-technologie) in vrijwel alle digitale televisies van Samsung wereldwijd. DTS is bekend vanwege de DTS-HD Master Audio-technologie in het Blu-ray disc formaat.
_O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:24
Hmm, zie dat nu een nieuwe firmware update is voor m'n le32B650T2W (T-CHL7DEUC-3000.2)
Zou het al zo mogen zijn? .... DTS ... :9~ >:)

(edit: Zie nu net ff snel dat er met deze versie geen mogelijk is om terug te gaan naar de oude versie)

[ Voor 29% gewijzigd door shaiwa887 op 02-03-2010 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:53

GVR

hmm toepassing in firmware van bestaande modellen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorki
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-01 16:11

Zorki

pffffft

Voor de UE serie staat er ook een nieuwe FW versie 3001.1 op de site.
Er is alleen een Engelse versie, gaat deze ook op een NL tv lukken?
Heb hem via USB geprobeerd maar geen succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Amiet01 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 23:18:
Weet jij ook toevallig of er wel bepaalde merken zijn die dit wel ondersteunen?
Nope, geen idee. Maar de vraag is eigenlijk of het wel zo relevant is. Het geluid van de televisie (uitzendingen) zelf is toch geen 5.1 dus wat moet je ermee? M.a.w. je kunt de TV net zo goed met een rood/wit tulpkabeltje koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Volkert schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 20:09:
[...]

Nope, geen idee. Maar de vraag is eigenlijk of het wel zo relevant is. Het geluid van de televisie (uitzendingen) zelf is toch geen 5.1 dus wat moet je ermee? M.a.w. je kunt de TV net zo goed met een rood/wit tulpkabeltje koppelen.
Het was meer omdat tegenwoordig NL1, 2 en 3 Dolby Digital uitzendingen hebben op de HD kanalen. Dit zal waarschijnlijk de nieuwe standaard worden voor alle HD kanalen (zodra die ook bij ons eindelijke bij Ziggo beschikbaar zijn). En het liefst hou ik alles tot het oor digitaal ivm kwaliteit, maar dat zal idd met gewone tv uitzendingen niet zoveel uitmaken.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-07 10:35
Daar zou je dan toch het CI+ systeem voor kunnen gebruiken? Ik heb namelijk een B6000 televisie, met digitale televisie via het CI+ systeem en via de HD zenders als Film1HD heb ik dan ook Dolby Digital (veel beter dus dan Film 1 gewoon), mits beschikbaar.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Ik hoop dat die DTS support ook geldt voor het afspelen van content via USB/DLNA . Momenteel heb ik (nog) geen digitale receiver, dus als ik een bluray-rip met DTS audiotrack afspeel heb ik geen geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Sp!tF!re schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 20:56:
Daar zou je dan toch het CI+ systeem voor kunnen gebruiken? Ik heb namelijk een B6000 televisie, met digitale televisie via het CI+ systeem en via de HD zenders als Film1HD heb ik dan ook Dolby Digital (veel beter dus dan Film 1 gewoon), mits beschikbaar.
Uiteraard, alleen zit ik dan wel met het feit dat ik elke keer van kabel moet wisselen als ik van ps3 naar tv wil. Maja eigenlijk valt het wel mee, dus ff kijken welke tv ik ga kopen. Iig goeie ervaring met Samsung qua beeldkwaliteit aangezien we verder in het huis alleen Samsung tvs hebben.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-07 13:25
Weet iemand of het mogelijk is om op een samsung led radio te ontvangen? We hebben er hier eentje op de zaak staan en alleen muziek van usb spelen is ook niet alles :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Ik kan via de kabel (ziggo) met de CI+ cam + smartcard ook gewoon de digitale radiozenders ontvangen die worden doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
Mijn excuses voor de onduidelijkheid, we hebben helaas geen kabel aansluiting voor die televisie het geheel is alleen op het internet en stroom aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Yellow]
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Amiet01 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 20:53:
[...]
En het liefst hou ik alles tot het oor digitaal ivm kwaliteit, maar dat zal idd met gewone tv uitzendingen niet zoveel uitmaken.
Volgens mij maakt het bij platte TV's helemaal niets meer uit of het analoog of digitaal is :(
Blijft slecht zonder extra speakers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
-RoB- schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 11:07:
Mijn excuses voor de onduidelijkheid, we hebben helaas geen kabel aansluiting voor die televisie het geheel is alleen op het internet en stroom aangesloten.
Volgens mij kun je geen radio streamen via internet. Theoretisch zou het mogelijk zijn om vanuit een PC via een DLNA server radio te streamen, ware het niet dat de Samsung niet volledig DLNA compliant is, waardoor eigenlijk alleen de eigen Samsung PC share manager werkt.

Een andere mogelijkheid zou radio ontvangst via DVB-T (digitenne) zijn. Ik dacht dat in NL de radiozenders ook encrypted zijn, dus dan heb je een digitenne smartcard+ cam nodig en een binnenantenne. Uit je profiel blijkt dat je niet al te ver van de Duitse grens zit, dus het zou kunnen dat je Duitse radiozenders (FTA) uit de lucht kan plukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
Henk007 schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 11:50:
[...]

Volgens mij kun je geen radio streamen via internet. Theoretisch zou het mogelijk zijn om vanuit een PC via een DLNA server radio te streamen, ware het niet dat de Samsung niet volledig DLNA compliant is, waardoor eigenlijk alleen de eigen Samsung PC share manager werkt.

Een andere mogelijkheid zou radio ontvangst via DVB-T (digitenne) zijn. Ik dacht dat in NL de radiozenders ook encrypted zijn, dus dan heb je een digitenne smartcard+ cam nodig en een binnenantenne. Uit je profiel blijkt dat je niet al te ver van de Duitse grens zit, dus het zou kunnen dat je Duitse radiozenders (FTA) uit de lucht kan plukken.
Bedankt voor de informatie, ik hoopte stiekem op een makkelijke widget die het mogelijk zou maken maar helaas :P Digitenne is helaas geen optie omdat je dan aan een abbo zit louter voor de radio en mijn baas daarmee niet akkoord zou willen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Amiet01 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 20:53:
[...]
Het was meer omdat tegenwoordig NL1, 2 en 3 Dolby Digital uitzendingen hebben op de HD kanalen.
Dolby Digital 2.0 heb je op Nederland 1 HD, 2 HD en 3 HD, ja, ik heb het zelf ook met m'n CI+ module. Er komt dus echt niks uit de centerspeaker :D

[ Voor 10% gewijzigd door Volkert op 03-03-2010 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-10-2017
Op mijn Samsung 40B7020 met Media 2.0 kan ik via een de draadloze dongle van Samsung draadloos verbinding maken met het netwerk en internet. Deze Samsung dongle kost 59,99 maar ik dacht hier laatst te lezen dat het ook met een andere usb-stick/netwerk-stick kan die een stuk goedkoper is. Weet iemand welke dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Volkert schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 14:43:
[...]

Dolby Digital 2.0 heb je op Nederland 1 HD, 2 HD en 3 HD, ja, ik heb het zelf ook met m'n CI+ module. Er komt dus echt niks uit de centerspeaker :D
Bij sommige dingen hebben ze wel DD 5.1 uitzendingen en kwaliteit van het geluid is erg goed via onze Home Cinema set.

@[Yellow]
Dit gaat natuurlijk wel over geluid over Home Cinema set en in dit geval specifiek een (draadloze) surround headset.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Yellow]
  • Niet online
@Amiet01: Dit was natuurlijk wel een tongue-in-cheek opmerking :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Yellow]
  • Niet online
Mooi ophang systeem voor de B7000 serie! Maar voor 150 euro koop ik liever 2 bouten, een setje haken en een stukje ijzerdraad bij de bouwmarkt. Werkt volgens mij net zo goed. Ik heb hier een (groot) schilderij aan de muur hangen dat ook 20 kilo weegt en dat hangt al jaren.

Iemand ook zelf aan het knutselen geweest voor een ophangsysteem?

BTW Ook iemand ervaring met de Samba mod voor de B650 of de B7000 serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
[Yellow] schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 10:24:
Mooi ophang systeem voor de B7000 serie! Maar voor 150 euro koop ik liever 2 bouten, een setje haken en een stukje ijzerdraad bij de bouwmarkt. Werkt volgens mij net zo goed. Ik heb hier een (groot) schilderij aan de muur hangen dat ook 20 kilo weegt en dat hangt al jaren.

Iemand ook zelf aan het knutselen geweest voor een ophangsysteem?

BTW Ook iemand ervaring met de Samba mod voor de B650 of de B7000 serie?
Ik zou nooit gaan prutsen met ijzerdraad, daar is het ding veel te duur voor.

Op bijvoorbeeld http://www.ophangbeugels.com/ kun je best leuke bevestigingssets kopen voor minder dan 5 tientjes.

Verder qua custom firmware zou ik ook niet gaan prutsen, gezien de risico's op een brick. En uiteindelijk wil je toch een losse mediaplayer omdat dat op heel veel vlakken veel beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345511

Hallo Allemaal,

Nog bedankt voor de vorige hulp is goed van pas gekomen.

Ik heb een vraagje ik heb een Samsung LE37B530 37" Full HD.
Ik kijk digitaal via het kastje van Ziggo.

Nu krijg ik de laatste paar weken steeds de ondertiteling van een ander programma heel wazig door het programma wat ik op dat moment aant kijken. Ook zie ik soms logo's of andere kenmerken van een andere zender wat ik op dat moment niet aan het kijken ben.

Het is heel wazig en je ziet het ook niet zo heel goed, behalven als je goed kijkt en als het beeld wat je kijkt wat donkerder is.

Heeft iemand hier een verklaring voor?

Ik heb de kabels al gecontroleerd.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 348658

Hallo,

Ik heb een vraagje ivm de samsung led tv's. Ik heb ergens gelezen dat ze geen analoge tuner hebben. Wat betekent dit precies?

Alvast bedankt!

Ture

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Nu online

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Anoniem: 348658 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 21:05:
Hallo,

Ik heb een vraagje ivm de samsung led tv's. Ik heb ergens gelezen dat ze geen analoge tuner hebben. Wat betekent dit precies?

Alvast bedankt!

Ture
Zekers wel..

De Nieuwe C serie heeft voglens mij zelfs nog analoge tuners..

Dat wilt zegge dat ze niet via de "normale" weg kunnen wroden aangesloten, oftewel met een coax kabel vanaf de centrale aansluiting ondergronds. Een digitale tuner is met een antenne via de Ether, via de Kabel, of via een satellietschotel.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joelie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-06 22:29
Zorki schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 19:15:
Voor de UE serie staat er ook een nieuwe FW versie 3001.1 op de site.
Er is alleen een Engelse versie, gaat deze ook op een NL tv lukken?
Heb hem via USB geprobeerd maar geen succes
Kreeg hem ook niet op de tv geinstalleerd. Geeft aan dat er geen goede firmware versie op de stick staat. Terwijl ik deze toch echt van de NL Samsung site heb gehaald. Ga het voor de zekerheid nogmaals proberen op een andere stick. Meer mensen problemen met het updaten van de firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Zelfs àls dat zo zou zijn of zo zou worden, is het geen probleem. Eenmaal met een CI+ module op een wat groter (40") scherm wil je écht niet meer naar wazige analoge zenders kijken. Wij hebben het zelfs helemaal uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Anoniem: 345511 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 19:18:
Nu krijg ik de laatste paar weken steeds de ondertiteling van een ander programma heel wazig door het programma wat ik op dat moment aant kijken. Ook zie ik soms logo's of andere kenmerken van een andere zender wat ik op dat moment niet aan het kijken ben.
Heb je het digitale kastje misschien doorgelust naar je TV?

Zo ja, dan zou ik een splittertje kopen van een paar Euro en het antennesignaal splitten voordat het de digitale ontvanger in gaat. De antenne-uitgang van de digitale ontvanger blijft dan dus vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Yellow]
  • Niet online
Weet iemand wat 24p mode doet bij deze TV's. Tot nu toe heb ik alleen bij Panasonic specs daarover kunnen vinden: die spelen het in 48Hz af; dus geen inverse telecine nodig.
Weet iemand hoe deze Samsung's daar mee omgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Volkert schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 11:14:
[...]

Zelfs àls dat zo zou zijn of zo zou worden, is het geen probleem. Eenmaal met een CI+ module op een wat groter (40") scherm wil je écht niet meer naar wazige analoge zenders kijken. Wij hebben het zelfs helemaal uitgeschakeld.
Klopt inderdaad. Analoog ziet er zo slecht uit als je beter gewend bent. De enige zender waar we hier sporadisch analoog naar kijken is Omroep Venlo, omdat die niet in het digitale pakket zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorki

Zorki

pffffft

Joelie schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 11:12:
[...]

Kreeg hem ook niet op de tv geinstalleerd. Geeft aan dat er geen goede firmware versie op de stick staat. Terwijl ik deze toch echt van de NL Samsung site heb gehaald. Ga het voor de zekerheid nogmaals proberen op een andere stick. Meer mensen problemen met het updaten van de firmware?
Heb het met een andere stick geprobeerd en ook nog met de uitgepakte versie maar geen succes,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Ik denk dat je niet de firmware voor exact het juiste (sub)type hebt gedownload.
Bekijk deze post in het UE topic eens:
Anoniem: 315629 in "[LED TV] Samsung UE 32, 37, 40, 46 B6000..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Nu online

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Iemand al nieuwe reviews van de nieuwe Samsung C-klasse LED's?

Prijzen; ook goed. :)

Ok, beetje research gedaan: Over 3 daagjes worden ze gereleased. De prijzen, typenummers, schermgroottes etc worden dan bekend.

Op Amazon.com kun je al wel zien dat de 55C7000 3000 euro kost. |:(

9830614 SAMSUNG ELECTRONICS UN55C9000Z SAMSUNG 55" CLASS 9000 SERIES $6,999.98
9830669 SAMSUNG ELECTRONICS UN46C9000Z SAMSUNG 46" CLASS 9000 SERIES $5,999.98

Duitsland: 40C7000 1899 Euro

De 3D bril, per stuk kost 149.00 Euro/Dollar... :X

Ik denk dan persoonlijk dat ik toch echt de LG 42LE8500 ga halen voor 1500 Euro... Samsung gooit zichzelf uit het spel vind ik. Wat denken jullie?

[ Voor 100% gewijzigd door SalimRMAF op 06-03-2010 00:54 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorki

Zorki

pffffft

Henk007 schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 23:33:
Ik denk dat je niet de firmware voor exact het juiste (sub)type hebt gedownload.
Bekijk deze post in het UE topic eens:
Anoniem: 315629 in "[LED TV] Samsung UE 32, 37, 40, 46 B6000..."
Downloaden via de internationale site van Samsung en het juiste type van de TV en dan werkt het wel,, zou Samsung NL nog wat van kunnen leren!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05-2020

Repeat

:')

Ik blijf ontevreden over mn 40A656. Het beeld is wel mooi, maar als ik films ga kijken vanaf mn pc in hogere resolutie (720/1080p) ga ik gewoon blurring/ghosting zien. Bij hele langzame panscenes zie je het niet, bij hele snelle bewegingen ook niet, maar daar tussenin zie je je gewoon dat er iets niet klopt. Alsof de tv te langzaam reageert.
Is dit nou inherent aan een LCD tv, want ik hoor niemand anders erover, ook niet bij dit model. Of zou er iets mis zijn met de tv en moet ik hiervoor samsung opbellen? Probleem is wel dat je het moet zien, vraag me af of zo'n monteur dat oppikt...

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

>8>8 Ik heb ergens gelezen dat ze geen analoge tuner hebben.
Die is er inderdaad niet, de tuner naargelang het model is een analoge/digitale tuner die ofwel DVB-T/DVB-T2/DVB-C of een combinatie hiervan heeft, sommige hebben dan nog een DVB-S aan boord.
Wanneer je de landenkeuze veranderd, wordt de kanaallijst herzet en krijg je dan de keuze om de kanalen te herscannen (ze zijn allemaal gewist) voor kabel en antenne krijg je dan de keuze of je dit enkel digitaal wilt doen of analoog en digitaal en dit voor beide (antenne en kabel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Repeat schreef op zondag 07 maart 2010 @ 01:09:
Ik blijf ontevreden over mn 40A656. Het beeld is wel mooi, maar als ik films ga kijken vanaf mn pc in hogere resolutie (720/1080p) ga ik gewoon blurring/ghosting zien. Bij hele langzame panscenes zie je het niet, bij hele snelle bewegingen ook niet, maar daar tussenin zie je je gewoon dat er iets niet klopt. Alsof de tv te langzaam reageert.
Is dit nou inherent aan een LCD tv, want ik hoor niemand anders erover, ook niet bij dit model. Of zou er iets mis zijn met de tv en moet ik hiervoor samsung opbellen? Probleem is wel dat je het moet zien, vraag me af of zo'n monteur dat oppikt...
Volgens mij is het probleem dat 'ie over zijn PC-ingang geen 1920 x 1080 haalt, maar blijft steken op 1280 x 1024 (of zoiets).

Mijn advies is dus om een mediaplayer aan te schaffen, zoals de WD TV Live, die stuurt native 1920 x 1080 uit, dat zie je ook als je hem aan zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05-2020

Repeat

:')

Volkert schreef op zondag 07 maart 2010 @ 08:43:
[...]

Volgens mij is het probleem dat 'ie over zijn PC-ingang geen 1920 x 1080 haalt, maar blijft steken op 1280 x 1024 (of zoiets).

Mijn advies is dus om een mediaplayer aan te schaffen, zoals de WD TV Live, die stuurt native 1920 x 1080 uit, dat zie je ook als je hem aan zet.
Ik heb em gewoon via HDMI aangesloten en die kan prima 1920x1080 aan. Scherpte is het probleem ook niet, meer ghosting. Ik ga eens kijken of ik ergens een standalone bluray speler kan huren om te zien of het dan nog aanwezig is.

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-07 10:01
Anoniem: 136075 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 09:12:
Verder hoor ik af en toe een behoorlijke brom uit de televisie. Wanneer ik de tv echter op Dynamic Mode zet, is deze brom weg :S apart of bekend probleem?
Heb sinds vrijdag ook de LE37B650 en heb ook last van een piep/brom uit de TV. Deze is zelfs nog hoorbaar op een afstand van 3 meter, het is dus geen lichte zoem meer maar een irriterende toon die boven het geluid van de tv uitkomt als het volume laag staat. Deze TV gaat dus terug, dit hoort echt niet. Jammer dat de eerste ervaring met een Samsung LCD meteen niet zo goed uitvalt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

salimrmaf schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 00:07:
Iemand al nieuwe reviews van de nieuwe Samsung C-klasse LED's?

Prijzen; ook goed. :)

[...]

Ik denk dan persoonlijk dat ik toch echt de LG 42LE8500 ga halen voor 1500 Euro... Samsung gooit zichzelf uit het spel vind ik. Wat denken jullie?
Volgens deze lijst (met Italiaanse prijzen) worden de prijzen als volgt:

UE40C7000 1.799 (C7700) March second half
UE46C7000 2.299 (C7700)
UE55C7000 2.999 (C7700)

UE32C8000 1.399 (C8700) April TBC -to be confirmed-
UE40C8000 1.999 (C8700) April first half
UE46C8000 2.499 (C8700) April first half
UE55C8000 3.299 (C8700) April first half

Ik vind ze ook duur. De 32-inch variant (zonder 3D voorzover ik weet) staat dus geadviseerd op 1400 euro, die daalt op zijn hoogst naar 1000. Voor een 32-inch tv is dat gewoon ontzettend veel geld, ondanks de PVR-functie en alle andere opties.

Edit: ik kan de bron niet meer vinden, maar op een andere (Italiaanse) website kwam ik tegen dat Samsung de C-series zou introduceren op het prijsniveau van de 'oude' B-series. Daar is blijkbaar weinig van terecht gekomen. :P

[ Voor 9% gewijzigd door Krisp op 08-03-2010 08:12 ]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Yellow]
  • Niet online
Repeat schreef op zondag 07 maart 2010 @ 01:09:
Volgens mij heeft dat ook te maken met de motionflow. Zie ook mijn posting in het Philips 9000 gedeelte: [Yellow] in "[LCD TV] Philips de 9000 & Essence Serie..."

Kijk ook eens op http://www.displaymate.com/LCD_Response_Time_ShootOut.htm
Het is veel om te lezen, maar wat er eigenlijk uitkomt is dat het probleem inderdaad inherent is aan LCD.
De beste oplossing is lage response tijden. Maar omdat alle fabrikanten liegen en ze niet de belangrijkste spec opgeven (nl. Gray-to-Gray) zie je toch blur. Om je dan vervolgens af te leiden van dit probleem gaan ze dingen bedenken als MotionFlow, PixelPruts en andere onzin.

Overigens vind ik het bij Sony en Samsung het minst storend.

[ Voor 10% gewijzigd door [Yellow] op 08-03-2010 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301514

Greenpeace hits Samsung for delaying toxic phase-out
ARN, Martyn Williams - IDG News Service, 3 March 2010

Greenpeace hit out at Samsung for reneging on a promise to remove brominated flame retardants (BFRs) from its electronics products by Jan. 1, 2010. In 2004, Samsung issued a joint-statement with Greenpeace saying it would work to rid them from its products. The pledge earned Samsung points in Greenpeace's Guide to Greener Electronics. In November 2009, however, less than two months before the self-imposed deadline, Samsung said it wouldn't be able to deliver on the commitment. The delay wasn't unique to Samsung, but that late notification meant the company avoided attracting a penalty point in the Greenpeace electronics guide until the last moment. It's got one now and Greenpeace threatened to remove another point if it doesn't speed up its progress in removing BFRs and PVC.
Samsung doesn't earn the label: Green and ECO with this attitude.
Even the LED ussue (Samsung LED contains mercury) doesn't the company any good.
(Also reported by MacWorld and Techworld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37112

Ik heb even een vraagje. Ik heb net een ac ryan aangesloten op de tv en nu kwam ik tot de ontdekking dat mijn surroundset net niet meer aangegeven wordt in de bronlijst. Er stond eerst namelijk netjes de naam van het setje in iemand enig iedee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-07 16:27
[Yellow] schreef op maandag 08 maart 2010 @ 08:30:
[...]

Volgens mij heeft dat ook te maken met de motionflow. Zie ook mijn posting in het Philips 9000 gedeelte: [Yellow] in "[LCD TV] Philips de 9000 & Essence Serie..."

Kijk ook eens op http://www.displaymate.com/LCD_Response_Time_ShootOut.htm
Het is veel om te lezen, maar wat er eigenlijk uitkomt is dat het probleem inderdaad inherent is aan LCD.
De beste oplossing is lage response tijden. Maar omdat alle fabrikanten liegen en ze niet de belangrijkste spec opgeven (nl. Gray-to-Gray) zie je toch blur. Om je dan vervolgens af te leiden van dit probleem gaan ze dingen bedenken als MotionFlow, PixelPruts en andere onzin.

Overigens vind ik het bij Sony en Samsung het minst storend.
Maar lagere responstijden zijn niet mogelijk, de pixel heeft het gewoon nodig van gray-to-gray te veranderen.

Dan heb je al die elektronische hulpmiddelen die soms helpen, maar vaak voor artifacts en een hoe inputlag zorgen. Ook weer geen oplossing.

Misschien is het voor Repeat tijd om ook eens naar een andere techniek te kijken (plasma?). Gewoon om te kijken of hij daar ook zoveel nadelen beleeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345511

Volkert schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 11:22:
[...]

Heb je het digitale kastje misschien doorgelust naar je TV?

Zo ja, dan zou ik een splittertje kopen van een paar Euro en het antennesignaal splitten voordat het de digitale ontvanger in gaat. De antenne-uitgang van de digitale ontvanger blijft dan dus vrij.
Heey bedankt voor je reactie.
Ik ben er achter gekomen dat er waarschijnlijk iets mis is met mijn digitale ontvanger.

Als ik de het digitale kastje alleen aansluit met de scart kabel heb ik heel slecht beeld, doe ik dit in combinatie met de de doorlus kabel krijg ik goed beeld.

Wel vreemd toch omdat ik de tv bewust omzet naar scart en hij dus eigenlijk het signaal van de tv ingang moet negeren.

Weet iemand hier het probleem van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
C00KW4US schreef op zondag 07 maart 2010 @ 15:03:
[...]

Heb sinds vrijdag ook de LE37B650 en heb ook last van een piep/brom uit de TV. Deze is zelfs nog hoorbaar op een afstand van 3 meter, het is dus geen lichte zoem meer maar een irriterende toon die boven het geluid van de tv uitkomt als het volume laag staat. Deze TV gaat dus terug, dit hoort echt niet. Jammer dat de eerste ervaring met een Samsung LCD meteen niet zo goed uitvalt :/
Had hetzelfde probleem. Lees hier en hier hoe ik het heb opgelost.
Kon helaas de tv toen wegens mijn gezondheid niet binnen twee weken omruilen en ben toen op zoek gegaan naar een oplossing. Niet ideaal qua verbruik maar heerlijk stil.
(Heb zelf de 32B650 btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-07 10:01
shaiwa887 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 22:02:
Had hetzelfde probleem. Lees hier en hier hoe ik het heb opgelost.
Kon helaas de tv toen wegens mijn gezondheid niet binnen twee weken omruilen en ben toen op zoek gegaan naar een oplossing. Niet ideaal qua verbruik maar heerlijk stil.
(Heb zelf de 32B650 btw)
Ja daar kwam ik ook achter, als je de backlight op 10 zet dan is de piep/brom verdwenen. Dit is geen oplossing maar workaround, die tv moet gewoon normaal werken. Lijkt alsof het iets met de voeding oid is. Vandaag ga ik iig de tv omruilen voor een ander exemplaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Yellow]
  • Niet online
Ik lees er wel vaker over.
Komt het ook voor bij de B7000 serie? Samen met de B65x staat die bij mij op de shortlist nl...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
C00KW4US schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 08:37:
[...]
Ja daar kwam ik ook achter, als je de backlight op 10 zet dan is de piep/brom verdwenen. Dit is geen oplossing maar workaround, die tv moet gewoon normaal werken. Lijkt alsof het iets met de voeding oid is. Vandaag ga ik iig de tv omruilen voor een ander exemplaar :)
Als je deze nog kan omruilen raad ik het zeker aan !!
Ik zou de mijne toen ook omruilen maar de dag voor het omruilen in het ziekenhuis terecht gekomen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
Opnieuw een site gevonden met echte prijzen:

http://www.plattetv.nl/ca...ung-lcd-tv-89.html?page=5

Let op! Het gaat dus om de C series, de oude B waren al bekend ;)

[ Voor 195% gewijzigd door MSoft06 op 09-03-2010 20:51 . Reden: nu wel een correcte link :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankLucas
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-10-2021
Hallo,
Ik ben van plan binnenkort een nieuwe tv aan te schaffen. Budget ligt rond de 2000 euro.
Mijn oog is gevallen op de Samsung UE46B7000. Ik heb al een beetje dekresearch gedaan hier op het forum o.a, heb de tv ook bekeken.
Ben er eigenlijk wel positief over, maar nu heb ik een vraag.
Is het verstandig om nu een tv uit deze serie te kopen? Of zitten er nieuwe modellen/price droppings aan te komen? Als dit het geval is, wanneer zal dit dan gebeuren ongeveer?
Anders is het misschien beter om even te wachten met de aankoop en over een tijdje een nieuw model te kopen, of toch dit model voor een paar honderd euro minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
FrankLucas schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 21:51:
Hallo,
Ik ben van plan binnenkort een nieuwe tv aan te schaffen. Budget ligt rond de 2000 euro.
Mijn oog is gevallen op de Samsung UE46B7000. Ik heb al een beetje dekresearch gedaan hier op het forum o.a, heb de tv ook bekeken.
Ben er eigenlijk wel positief over, maar nu heb ik een vraag.
Is het verstandig om nu een tv uit deze serie te kopen? Of zitten er nieuwe modellen/price droppings aan te komen? Als dit het geval is, wanneer zal dit dan gebeuren ongeveer?
Anders is het misschien beter om even te wachten met de aankoop en over een tijdje een nieuw model te kopen, of toch dit model voor een paar honderd euro minder.
Wellicht even post boven je kijken, hierop staan laatste modellen met prijzen erbij.

Levertijden gaan waarschijnlijk richting half/eind april.

Je moet de C serie bekijken, de B serie is dus de oude serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

MSoft06 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 20:33:
Opnieuw een site gevonden met echte prijzen:

http://www.plattetv.nl/ca...ung-lcd-tv-89.html?page=5

Let op! Het gaat dus om de C series, de oude B waren al bekend ;)
Een 32-inch tv voor 1400 (!) euro... wie gaat daar intrappen. :P

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankLucas
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-10-2021
MSoft06 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 22:32:
[...]

Wellicht even post boven je kijken, hierop staan laatste modellen met prijzen erbij.

Levertijden gaan waarschijnlijk richting half/eind april.

Je moet de C serie bekijken, de B serie is dus de oude serie.
Haha mijn excuses, net over die post heen gelezen!
Die UE46C9000 ziet er wel erg interessant uit! Die zal wel wat gaan kosten ook.
1 ding is zeker, ik ga geen B serie halen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Krisp schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 22:52:
[...]
Een 32-inch tv voor 1400 (!) euro... wie gaat daar intrappen. :P
Dat vraag ik me ook af. Na een jaar is 'ie wellicht nog maar 400 waard. Lekkere afschrijving dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-07 09:56

barrymel

BarryMel

ik heb een Samsung LE40B650 en ik heb gelezen dat er een NOS en RTL uitzending gemist widget voor komt, heeft iemand een idee hoe lang dit nog kan duren voordat deze te kiezen is ?

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Yellow]
  • Niet online
Ik wil wellicht een Samsung B7000 kopen, maar ik ben een enorme zapper dus ik wil absoluut alle zenders die ik kijk acher elkaar kunnen zetten. Ziggo helpdesk vertelde me dat het aan de TV lag of dat de volgorde aangepast kan worden.
Kan iemand bevestigen dat in een B7000 met een Ziggo cam CI+ module de zenders in je eigen, persoonlijke, volgorde gezet kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37112

[Yellow] schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 21:41:
Ik wil wellicht een Samsung B7000 kopen, maar ik ben een enorme zapper dus ik wil absoluut alle zenders die ik kijk acher elkaar kunnen zetten. Ziggo helpdesk vertelde me dat het aan de TV lag of dat de volgorde aangepast kan worden.
Kan iemand bevestigen dat in een B7000 met een Ziggo cam CI+ module de zenders in je eigen, persoonlijke, volgorde gezet kunnen worden?
Ik ben bang dat ziggo gelijk heeft. Ik kijk zelf zonder module omdat mijn kabelaanbiedr al standaard digitaal doorgeeft en de kanalen zitten redelijk op volgorde. Ik kan ze dus ook niet aanpassen. Ik het begin baalde k ervan maar nu ben ik eraan gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Yellow]
  • Niet online
Maar is dat met Ziggo en de CAM CI+ ? En op welke TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-07 10:35
Ik weet niet of het écht kan, maar ik heb wel bij de Samsung B6000 icm CI+ CAM gezien dat ik favoriete kanalen kan instellen: daar kun je, vermoed ik, de volgorde wel instellen :)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als je het land veranderd van Nederland naar Andere kan je zelf de volgorde wijzigen via de optie kanaal nummer wijzigen wanneer je TV kijkt, deze optie is er niet met land Nederland voor CI+. (op vraag van Ziggo?)
Pagina: 1 ... 15 ... 75 Laatste