Afgelopen week heb ik een MBA 13" aangeschaft, heerlijk apparaatje! Nu moet ik daar alleen nog even een mooie hoes bij hebben. Ik heb de afgelopen dagen een beetje rond gekeken maar de tassen die hier in de winkels aangeboden worden vond ik niet veel soeps. Dat wordt online aanschaffen dus. Online is er echter zoveel te krijgen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Misschien heeft iemand hier een goede suggestie?
Ik ben op zoek naar een leren of stoffen hoes, dus geen neopreen of hardcase. Het moet echt gaan om een hoes en dus niet om een volledige tas, al zou een extra vakje hier en daar prima mogen. Bij voorkeur heb ik ook een hoes zonder rits, maar wel een gesloten hoes. Het liefste dus een sluiting met knopen, magneten etc. etc. Mocht iemand echter een erg mooie hoes weten met een goed beschermde rits dan kan ik mij wel weer over die eis heen zetten denk ik. Ik ben bereid tot zo'n € 100,- uit te geven aan een hoes, minder is uiteraard altijd beter, maar ik hecht wel waarde aan de uitstraling en afwerking.
Twee hoezen die ik wel leuk vind zijn de volgende:
Die eerste hoes is aan de bovenkant dus gewoon open wat mij een flink nadeel lijkt. Andere losse spullen (bijv. pennen) die je in dezelfde tas hebben kunnen naar binnen steken en de MB alsnog beschadigen. Daarnaast kan de MB er gewoon uitvallen als je de hoes net verkeerd of te gehaast wil pakken. De tweede hoes vind ik er wel leuk uit zien en is afsluitbaar, ik vraag mij echter wel af in hoeverre dat materiaal bescherming biedt bij vallen of stoten.
Een aantal hoezen van
Cool Bananas vind ik er ook wel oké uit zien maar gezien de prijzen heb ik sterke twijfels over de kwaliteit en uitstraling. Ze hebben echter wel meerdere hoezen die aan mijn eisen voldoen.