Hulp om TVIX te laten werken met Synology 110
Ik ben een fervent lezer van tweaker fora , de laatste 2 maanden vooral dit forum.
Half december de knoop doorgehakt en een ds110 met samsung 1,5tb HD154UI
Na aardig wat zelfstudie en hulp van de fora op synology en tweakers heb ik ook mijn TVIX 4000 mediaplayer kunne koppelen aan de synology, maar nu komen de vragen….
Ik gebruik de tvix voornamelijk om films af te spelen die in dvd formaat als iso staan opgeslagen, alleen de iso die op de synology staan worden niet afgespeeld. Probleem…
Wat heb ik gedaan:
Ik heb de juiste folders aangemaakt op de syno, NFS ingesteld en toegang verschaft aan het IP adres van de TVIX.
Ik kan de syno benaderen vanaf de TVIX , ik kan de bestanden zien die op de share staan, daaruit concludeer ik dat de toegang en rechten op de syno goed staan.
Nu lees ik in andere berichten dat de Syno als HD formaat .EXT3, en dat die geen bestanden groter dan 4gb aankan. In pirncipe heb je daar NFTS voor nodig ( dat had ik vroeger toen mijn pc als server gebruikt werd) maar dit word weer niet ondersteund op de syno.
Maar in de andere berichten lees ik weer dat gebruikers met succes een TVIX (6500) gebruiken icm een synology.
Kunnen jullie mij helpen om de Syno als sharedisk te laten fungeren voor mijn TVIX zodanig dat ik mijn 4,3 GB iso’s (hier zit dus de map VIDEO_TS in) kan afspelen?
Zou het bijkvoorbeeld helpen als ik de HD eerst koppel aan mijnj pc, daar een deel van de partitie EXT3 als NFTS indeel? Kan de syno hier wel mee omgaan of ook niet, Kortom,
I am a little bit lost…
Alvast dank voor de hulp en medewerking