Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 11:58
Unne Offerse schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 08:16:
[...]

Ik heb alle services uitstaan, behalve SABNZB+, die kijkt elke 5 minuten op een aangesloten USB stick naar NZB files om juist te voorkomen dat de schijven opspinnen.
Dit was ik even vergeten; ik heb nu een week SABNZB+ draaien op de DS209+II met elke 5 seconden een check op m`n watch folder. Credo: mijn schijfjes zullen blijven draaien tot ze naar de eeuwige jachtvelden gaan :/ En op deze manier zal dat sneller gebeuren dan de bedoeling is.

Dit ga ik dus uiteraard ook zo doen, klein vraagje...ik heb nogal liggen klooien om de folders juist ingesteld te krijgen (Linux-Noob) in de config van SABNZB+

Kun je met me delen hoe je de watch-folder hebt ingesteld voor je USB-stick waarin je de NZB-files plakt?

"We're not computers, Sebastian. We're physical."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Kan photo station 3 maar een bepaald formaat foto's aan om door andere apparaten bekeken te worden?
Ik heb net een DS209 en een i.c.m. een PS3 gekocht en geïnstalleerd.

Ik moet nog een hoop leren m.b.t. de DS209 (ben niet zo'n ster in netwerken) maar het óf de PS2 óf de DS209 heeft een probleem met grotere foto's. Alle foto's tot 2007 kan ik keurig via de PS3 bekijken. Vanaf het moment dat de foto's een grotere resolutie krijgen (door andere fototoestellen, resp. 7MP en 10MP) gaat het mis en krijg ik een foutmelding te zien als ik zo een foto wil bekijken.

Als dit aan photo station 3 ligt, kan ik dan ook een ander programma gebruiken om foto's naar de PS3 de streamen? Of is er een manier dat ik gewoon alle foto's kan bekijken op de PS3 ongeacht de grootte van de bestanden (JPEG).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09-2023
welke foutmelding krijg je dan te zien?
photostation 3 heeft niets te maken met het laten zien van foto's op de ps3, alleen als je foto's via je browser gaat bekijken komt fotostation in actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
Roy Batty schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 11:04:
[...]

Dit was ik even vergeten; ik heb nu een week SABNZB+ draaien op de DS209+II met elke 5 seconden een check op m`n watch folder. Credo: mijn schijfjes zullen blijven draaien tot ze naar de eeuwige jachtvelden gaan :/ En op deze manier zal dat sneller gebeuren dan de bedoeling is.

Dit ga ik dus uiteraard ook zo doen, klein vraagje...ik heb nogal liggen klooien om de folders juist ingesteld te krijgen (Linux-Noob) in de config van SABNZB+

Kun je met me delen hoe je de watch-folder hebt ingesteld voor je USB-stick waarin je de NZB-files plakt?
Bij mij heet ie: /volumeUSB1/usbshare/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
  • Laatst online: 12-09 11:58
witteveder schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 12:01:
[...]

Bij mij heet ie: /volumeUSB1/usbshare/
Ok, thanx, ga straks eens testen. Ik lees in het synology forum hierover dat ik niet de enige ben die moeite had/heeft met het instellen van de verschillende folders. E.e.a. is blijkbaar hoofdlettergevoelig; bij mij werkte het pas nadat ik de hoofdletter van de share-map exact volgde en het volume juist weer zonder hoofdletter (zoals bij jou), dus voor de Watch-folder in mijn versie:

/volume1/Download/Watch (dus met hoofdletter D&W zoals ik de folders had aangemaakt)

Zo te zien moet USB zoals bij jouw versie dus ook weer met hoofdletters. Anyway...is jouw hibernate-probeem inmiddels opgelost?

"We're not computers, Sebastian. We're physical."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Mathieuh schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 11:39:
welke foutmelding krijg je dan te zien?
photostation 3 heeft niets te maken met het laten zien van foto's op de ps3, alleen als je foto's via je browser gaat bekijken komt fotostation in actie.
Zie je, zoveel weet ik er nou van...
Ik heb foto's opgeslagen onder de standaardmap 'Photo' op de DS209.
De foto's staan als volgt in mappen Photo's map?map>JPEG.
Foutmelding is onbekend of ontbrekend

Zoals ik al schreef laat de PS3 foto's met de oude 3.2MP wel zien, daarboven niet,

Terwijl ik het typ sluit ik de DS209 weer aan (heb hem boven gezet nu) en zie ik foto's van vorige week in beeld verschijnen? Vreemd, maar het lijkt te werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
Roy Batty schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 13:14:
[...]

Ok, thanx, ga straks eens testen. Ik lees in het synology forum hierover dat ik niet de enige ben die moeite had/heeft met het instellen van de verschillende folders. E.e.a. is blijkbaar hoofdlettergevoelig; bij mij werkte het pas nadat ik de hoofdletter van de share-map exact volgde en het volume juist weer zonder hoofdletter (zoals bij jou), dus voor de Watch-folder in mijn versie:

/volume1/Download/Watch (dus met hoofdletter D&W zoals ik de folders had aangemaakt)

Zo te zien moet USB zoals bij jouw versie dus ook weer met hoofdletters. Anyway...is jouw hibernate-probeem inmiddels opgelost?
Ja, mijn ds209+II hibernate uitstekend, daarentegen weer wel rare /var/log/messages mededelingen over het ontwaken uit hibernate...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:57

Robtimus

me Robtimus no like you

Roy Batty schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 13:14:
E.e.a. is blijkbaar hoofdlettergevoelig; bij mij werkte het pas nadat ik de hoofdletter van de share-map exact volgde
De Synology gebruikt intern een EXT3 file system en dat is inderdaad case sensitive.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Gisteren de DS409+ binnengekregen + disks. Snelle levering trouwens van Afuture, netjes in één keer.
Anyway, schijven erin en formatteren maar. Stelt echt weinig voor met bijgeleverde software.

Direct een vast IP ingesteld, ook dat ging prima. Het formatteren van 4x2TB in Raid5 duurde 12 uur.
Eerste test vanochtend: schrijven naar Synology volume met Windows7 desktop + jumbo frames ongeveer 46MB/sec. Helemaal niet slecht :)

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baritee
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 09:22
Welk volume type gebruiken de meesten met hun Synology. Ik wilde RAID 5 gebruiken maar na wat opzoeking heb ik begrepen dat RAID onbruikbaar wordt als de NAS zelf het begeeft omdat de HD niet gewoon op een andere controller uitgelezen kunnen worden (tenzij je dezelfde NAS met zelfde firmware gebruikt, maar waar ga je die vinden na 2 jaar na aankoop van de eerste?). Daarom dat ik de "Basic" instelling te gebruiken en zelf backup maken op de andere harde schijf. Dit in de hoop dat de "Basic" instelling wel compatibel is mat andere controllers natuurlijk zodat ik de data eventueel wel nog kan uitlezen met een PC. Heeft ook al iemand met dit idee gespeeld en de voor en nadelen even hiervan al nagegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
de nas zelf gaat het niet zo heel erg snel begeven hoor. je betaalt bij synology ook wel voor kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
MXL schreef op maandag 28 december 2009 @ 21:00:
En dit werkt ook goed als je HD materiaal probeert af te spelen, daar is het mij voornamelijk om te doen.
Ja, tot op heden ben ik geen problemen tegen gekomen, streamen gaat probleemloos, zonder haperingen. Ik zal in mijn userreview hier wel het een en ander over meenemen.

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Ik heb ook gewoon RAID5 gekozen. De kans dat je NAS het begeeft acht ik zeer klein gezien het feit dat er geen bewegende delen inzitten. Kapotte disken heb ik wel regelmatig meegemaakt. Dus bewust RAID5 met backups van je écht belangrijke dingen zoals foto's op een aangesloten USB disk/stick.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:48
Hallo jongens ik ben hier niet zo in thuis, misschien dat iemand me hier kan helpen? Ik heb zojuist een ds-110j gekocht maar ik krijg hem niet aan de gang.
Ik heb hem via de lan ingang op m'n router ( dlink dir-655 ) aangesloten, nu wil ik via de synology assistant de server installeren en er staat : kon geen synology server vinden op het lokale netwerk. Als ik in mijn router menu kijk bij STATUS staat hij er wel in de lijst met lan computers. Heb echt geen idee wat ik moet doen. De virusscanner staat uit, firewall staat uit dus daar ligt het ook niet aan. help aub. Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

martk2280 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 15:59:
Hallo jongens ik ben hier niet zo in thuis, misschien dat iemand me hier kan helpen? Ik heb zojuist een ds-110j gekocht maar ik krijg hem niet aan de gang.
Ik heb hem via de lan ingang op m'n router ( dlink dir-655 ) aangesloten, nu wil ik via de synology assistant de server installeren en er staat : kon geen synology server vinden op het lokale netwerk. Als ik in mijn router menu kijk bij STATUS staat hij er wel in de lijst met lan computers. Heb echt geen idee wat ik moet doen. De virusscanner staat uit, firewall staat uit dus daar ligt het ook niet aan. help aub. Alvast dank.
Heb je al geprobeerd handmatig je NAS te benaderen?

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
psychoclown schreef op woensdag 30 december 2009 @ 16:00:
[...]

Heb je al geprobeerd handmatig je NAS te benaderen?
Hoe doe ik dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49
Ik denk door het ip adres van de synology in je browser in te typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 12:35
of gewoon diskstation in je browser te typen. dus http://diskstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
boers706 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 17:06:
of gewoon diskstation in je browser te typen. dus http://diskstation
Werkt niet. De webpagina kan niet worden weergegeven. Moet ik niet iets in het routermenu aanpassen? alle hulp is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Probeer eerst eens te verbinden dmv het ip adres (kan je vinden in je router).
Lukt dat ook al niet, kijk dan eens of je synology wel opstart (branden de juiste lichtjes??).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
job schreef op woensdag 30 december 2009 @ 17:13:
Probeer eerst eens te verbinden dmv het ip adres (kan je vinden in je router).
Lukt dat ook al niet, kijk dan eens of je synology wel opstart (branden de juiste lichtjes??).
Ik kan hem niet bereiken via het ip adres. (pagina kan niet worden weergegeven) op de Synology brand het LAN lampje en het STATUS lampje knippert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
In het status scherm van mijn router dir-655 staat hij wel in de lijst LAN computers. Hij heeft wel een ander mac adres als dat van de router is dit normaal? sorry voor de waarschijlijk noob vragen hehehe

[ Voor 41% gewijzigd door martk2280 op 30-12-2009 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:37
ik heb dat ook gehad.
heb ook sinds gister een ds110j
en 2 uur mee bezig geweest om hem te bereiken.

had de nieuwe assistant van de site gedownload toen werkte hij wel.
Met de assistant van de cd zelf deed hij het niet.

HAd ook problemen met firmware laden.
Want hij wou niet herstarten.
Maar kon hem wel gewoon via de browser benaderen.

Verder had ik nog wel problemen om er sabnzb op te krijgen vanuit mijn mac computers.
Via virtueel windows te draaien werkte het wel.

paar problemen die ik nu nog heb is het benaderen vanaf buiten af.
Als ik hier intern mijn externe ip adress invoer met :5000 kan ik hem niet benaderen.
Vanauit een vriend van mij weer wel.
Weet ook nog steeds niet wat de beste/makkelijkste/snelste en vooral veiligste manier is om je bestanden van buiten te benaderen.
Daar moet ik nog eens naar gaan zoeken. Of iemand hier toevallig tussen neus en lippen door wat tips?

[ Voor 30% gewijzigd door The Fatal op 30-12-2009 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
martk2280 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 17:19:
Ik kan hem niet bereiken via het ip adres. (pagina kan niet worden weergegeven) op de Synology brand het LAN lampje en het STATUS lampje knippert.
En heb je al in de handleiding gekeken wat een knipperende status led betekent?
Een oranje knipperende status led betekent namelijk dat er wat mis is met je HD.

De HD even in je pc formateren zou dit op kunnen lossen.
Of wellicht dat de HD niet goed aangesloten is, dat hij stuk is, of gewoonweg niet met je synology werkt.
Welke HD heb je er in gestoken?

En wat het mac adres betreft... dat hoort voor ieder apparaat op de wereld uniek te zien. Dus dat is verder niet zo interessant vwb je probleem.
The Fatal schreef op woensdag 30 december 2009 @ 17:25:
Als ik hier intern mijn externe ip adress invoer met :5000 kan ik hem niet benaderen.
Intern moet je gewoon je interne ip gebruiken. Je externe ip gaat alleen werken als je router nat loopback kan.
En vanaf het internet je bestanden benaderen doe je via ftp, niet via smb.

[ Voor 60% gewijzigd door job op 30-12-2009 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:57

Robtimus

me Robtimus no like you

job schreef op woensdag 30 december 2009 @ 17:28:
[...]
En heb je al in de handleiding gekeken wat een knipperende status led betekent?
Een oranje knipperende status led betekent namelijk dat er wat mis is met je HD.

De HD even in je pc formateren zou dit op kunnen lossen.
Of wellicht dat de HD niet goed aangesloten is, dat hij stuk is, of gewoonweg niet met je synology werkt.
Welke HD heb je er in gestoken?
Of waarschijnlijker, er is nog geen volume gedefinieerd. Pas geleden had nog een vriend en een collega meegeholpen zijn DS209 cq DS210 te configgen. Standaard gaat ie gewoon oranje knipperen totdat je het volume aangemaakt hebt,

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Laatst online: 08-09 09:55
Ik kan dus echt met geen mogelijkheid sabnzbd aan de gang krijgen. Heb alle tips online gevolgd om mijn mappen goed te krijgen maar hij wil maar niet mijn nzb's uit de watched folder halen.

watched folder: /volumeUSB2/usbshare/NZB2
download folder: /volume1/downloads
Temp folder: /volume1/downloads_incomplete

Ik heb het nu al 3 keer opnieuw geinstalleerd maar het werkt nog steeds niet. Het valt me ook op dat sabnzb niet automatisch de folders aanmaakt die ik daar instel. Ook duurt het saven nu oneindig lang, maar als ik refresh is heeft hij de settings wel onthouden. Ik gebruik overigens ook een mac om het in te stellen, maar via windows werkt het ook niet. Installeren werkte enkel via Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Weet ook nog steeds niet wat de beste/makkelijkste/snelste en vooral veiligste manier is om je bestanden van buiten te benaderen.
Daar moet ik nog eens naar gaan zoeken. Of iemand hier toevallig tussen neus en lippen door wat tips?
Zelf heb ik remote management uit maar om mijn files ed. extern te benaderen gebruik ik de ftp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-08 09:13
Je zou een https connectie kunnen maken. Maar dan moet je wel even een certificaat aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:26
EQJim schreef op woensdag 30 december 2009 @ 19:26:
Ik kan dus echt met geen mogelijkheid sabnzbd aan de gang krijgen. Heb alle tips online gevolgd om mijn mappen goed te krijgen maar hij wil maar niet mijn nzb's uit de watched folder halen.

watched folder: /volumeUSB2/usbshare/NZB2
download folder: /volume1/downloads
Temp folder: /volume1/downloads_incomplete

Ik heb het nu al 3 keer opnieuw geinstalleerd maar het werkt nog steeds niet. Het valt me ook op dat sabnzb niet automatisch de folders aanmaakt die ik daar instel. Ook duurt het saven nu oneindig lang, maar als ik refresh is heeft hij de settings wel onthouden. Ik gebruik overigens ook een mac om het in te stellen, maar via windows werkt het ook niet. Installeren werkte enkel via Windows.
Welke warnings in sabnzbd zie je?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
Pheno79 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 21:27:
Je zou een https connectie kunnen maken. Maar dan moet je wel even een certificaat aanmaken.
ben daar wat naar gaan zoeken.
Wat ik heb gevonden is dat bv banken ook https gebruiken.
En dat het over SSl gaat.
Verder kom ik nog niet over hoe ik het in moet stellen op de NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 16:21
The Fatal schreef op woensdag 30 december 2009 @ 22:23:
[...]

ben daar wat naar gaan zoeken.
Wat ik heb gevonden is dat bv banken ook https gebruiken.
En dat het over SSl gaat.
Verder kom ik nog niet over hoe ik het in moet stellen op de NAS.
Niet alleen banken, elke fatsoendelijk webdienst gebruikt https, bijna elke webmail bijvoorbeeld ook. Met gewoon http komt je wachtwoord in leesbare tekens voorbij, met https niet meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
SysRq schreef op woensdag 30 december 2009 @ 22:06:
[...]

zet de hoofdletters van de directories even goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
ik heb dat ook gehad.
heb ook sinds gister een ds110j
en 2 uur mee bezig geweest om hem te bereiken.

had de nieuwe assistant van de site gedownload toen werkte hij wel.
Met de assistant van de cd zelf deed hij het niet.

HAd ook problemen met firmware laden.
Want hij wou niet herstarten.
Maar kon hem wel gewoon via de browser benaderen.

Verder had ik nog wel problemen om er sabnzb op te krijgen vanuit mijn mac computers.
Via virtueel windows te draaien werkte het wel.

Het werkt! idd. de nieuwste assistant zag hem wel meteen. Hij is nu bezig de schijf te formatteren. Zijn er nog verder belangrijke dingen waar je op moet letten tijdens de installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
jjbstolk schreef op woensdag 30 december 2009 @ 22:29:
[...]

Niet alleen banken, elke fatsoendelijk webdienst gebruikt https, bijna elke webmail bijvoorbeeld ook. Met gewoon http komt je wachtwoord in leesbare tekens voorbij, met https niet meer!
Ok, heb op de DS110J de https functie gevonden en ook http omleiden naar https.
Maar moet dan ook nog wat ??certificaten?? maken zoals ik begreep?
martk2280 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 22:33:
[...]
Het werkt! idd. de nieuwste assistant zag hem wel meteen. Hij is nu bezig de schijf te formatteren. Zijn er nog verder belangrijke dingen waar je op moet letten tijdens de installatie?
verder niet eigenlijk.
Ik had dan nog het probleem dat de assistant hem niet op nieuw opgestart kreeg.
Maar als ik via de browser naar de NAS toe ging kon ik er gewoon in komen en verder instellen.
Alleen veel dingen zijn nog beetje abacadabra :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
[
verder niet eigenlijk.
Ik had dan nog het probleem dat de assistant hem niet op nieuw opgestart kreeg.
Maar als ik via de browser naar de NAS toe ging kon ik er gewoon in komen en verder instellen.
Alleen veel dingen zijn nog beetje abacadabra :)
Bij de voortgang staat nu; systeem werd geinstalleerd. is hij nou klaar?? wat is de volgende stap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
daar heeft hij bij mij een hele tijd op gestaan.
Nadat het na een uur nog niet weg was heb ik hem hand matig afgesloten. Uit knop ingedrukt houden.
En toen via het http://ip_nas ingelogd om verder te configureren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
The Fatal schreef op woensdag 30 december 2009 @ 22:45:
daar heeft hij bij mij een hele tijd op gestaan.
Nadat het na een uur nog niet weg was heb ik hem hand matig afgesloten. Uit knop ingedrukt houden.
En toen via het http://ip_nas ingelogd om verder te configureren
Als ik op de knop beheer druk staat er ''bezig met het starten van systeemdiensten'' maar wie weet hoe lang dat weer gaat duren. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
Lang..

je kan al wel gewoon inloggen via je browser.
Als je hem dan beetje geconfigureerd hebt dan gaat hij daar van af.. zo was het bij mij.
niet echt de goede weg denk ik zo..
Maar werkte wel.

edit:
lees hier vrij weinig ervaringen over het filestation van synology zelf.
Zijn er veel mensen die dit gebruiken?

[ Voor 23% gewijzigd door The Fatal op 31-12-2009 00:14 ]

• martk2280
The Fatal schreef op woensdag 30 december 2009 @ 22:59:
Lang..

je kan al wel gewoon inloggen via je browser.
Als je hem dan beetje geconfigureerd hebt dan gaat hij daar van af.. zo was het bij mij.
niet echt de goede weg denk ik zo..
Maar werkte wel.
Ik kan inmiddels ook al diskmanager. Het is voor mij echt lastig dit ( had het allemaal wat eenvoudiger verwacht ) Hoe kan ik nou het makkelijkste mappen delen? En hoe kom ik in de muziek, video, enz mappen? kan je de ds110j zichtbaar maken bij computer waar de rest van m'n hardeschijven ook staan?

• The Fatal
durf ik niet te zeggen gebruik zelf max osx

• Pheno79
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-08 09:13
martk2280 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 00:18:
[...]

Ik kan inmiddels ook al diskmanager. Het is voor mij echt lastig dit ( had het allemaal wat eenvoudiger verwacht ) Hoe kan ik nou het makkelijkste mappen delen? En hoe kom ik in de muziek, video, enz mappen? kan je de ds110j zichtbaar maken bij computer waar de rest van m'n hardeschijven ook staan?
het makkelijkst? Via de synology manager. Als het goed is zat er een cd bij. Dit installeert software voor je op de windows pc. Een van de optie is het toegankelijk maken van de schijven van synology disk.

http://www.synology.com/support/download.php?lang=enu en zoek dan naar de synology assistant for windows (ook voor mac aanwezig overigens).

• EQJim
SysRq schreef op woensdag 30 december 2009 @ 22:06:
[...]

Geen warnings te zien.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:02
Je moet wel zelf die folders die je configureert aanmaken, dat doet SABNZB niet voor je.

• witteveder
jongentje schreef op donderdag 31 december 2009 @ 09:25:
[...]

Je moet wel zelf die folders die je configureert aanmaken, dat doet SABNZB niet voor je.
Juist niet, SABnzbd maakt de folders zelf als ze nog niet bestaan... wel eens meegemaakt met een type fout die ik in de foldernaam had staan.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 15:12

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb een case geopend bij Synology over de hibernate functie.

Met Squeezecenter aan gaan geen van de disks in slaapstand. (10min instelling)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
Squeezecenter on, network active

Dec 29 15:58:35 syno_hibernate_debug_tool: (114): Start Hibernation Debug with second [1]
Dec 29 15:58:43 kernel: [/volume1/@appstore/SqueezeCenter/prefs/server.prefs.tmp] opened by pid 3465 [u:(/usr/bin/perl), comm:(slimserver.pl)]
Dec 29 15:59:02 kernel: [/volume1/@appstore/SqueezeCenter/Cache] opened by pid 3465 [u:(/usr/bin/perl), comm:(slimserver.pl)]
Dec 29 15:59:26 scemd: scemd.c:185 stop manutild.
Dec 29 15:59:26 kernel: [/etc/localtime] opened by pid 2300 [u:(/usr/syno/bin/scemd), comm:(scemd)]
Dec 29 16:02:23 kernel: [pg_clog/0000] opened by pid 2159 [u:(postgres: writer process   ), comm:(postgres)]
Dec 29 16:02:30 kernel: [base/16588/16661] opened by pid 2159 [u:(postgres: writer process   ), comm:(postgres)]
Dec 29 16:02:34 kernel: [base/16588/2608] opened by pid 2159 [u:(postgres: writer process   ), comm:(postgres)]
Dec 29 16:03:34 kernel: [/volume1/@appstore/SqueezeCenter/Cache/extrastrings.json] opened by pid 3465 [u:(/usr/bin/perl), comm:(slimserver.pl)]
Dec 29 16:04:07 kernel: [/etc/ld.so.cache] opened by pid 3547 [u:(/usr/syno/sbin/sshd), comm:(sshd)]
Dec 29 16:04:12 kernel: [/etc/ld.so.cache] opened by pid 3550 [u:(/usr/syno/sbin/sshd), comm:(sshd)]
Dec 29 16:04:45 kernel: [/etc/localtime] opened by pid 3550 [u:(sshd: [accepted]), comm:(sshd)]
Dec 29 16:08:34 kernel: [/volume1/@appstore/SqueezeCenter/Cache/extrastrings.json] opened by pid 3465 [u:(/usr/bin/perl), comm:(slimserver.pl)]
Dec 29 16:13:34 kernel: [/volume1/@appstore/SqueezeCenter/Cache/extrastrings.json] opened by pid 3465 [u:(/usr/bin/perl), comm:(slimserver.pl)]
Dec 29 16:18:34 kernel: [/volume1/@appstore/SqueezeCenter/Cache/extrastrings.json] opened by pid 3465 [u:(/usr/bin/perl), comm:(slimserver.pl)]
Dec 29 16:23:34 kernel: [/volume1/@appstore/SqueezeCenter/Cache/extrastrings.json] opened by pid 3465 [u:(/usr/bin/perl), comm:(slimserver.pl)]
Dec 29 16:28:34 kernel: [/volume1/@appstore/SqueezeCenter/Cache/extrastrings.json] opened by pid 3465 [u:(/usr/bin/perl), comm:(slimserver.pl)]
Dec 29 16:33:34 kernel: [/volume1/@appstore/SqueezeCenter/Cache/extrastrings.json] opened by pid 3465 [u:(/usr/bin/perl), comm:(slimserver.pl)]
Dec 29 16:38:34 kernel: [/volume1/@appstore/SqueezeCenter/Cache/extrastrings.json] opened by pid 3465 [u:(/usr/bin/perl), comm:(slimserver.pl)]
Dec 29 16:41:04 kernel: [/etc/ld.so.cache] opened by pid 3553 [u:(syno_hibernate_debug_tool), comm:(syno_hibernate_)]
Dec 29 16:41:04 syno_hibernate_debug_tool: (153): End Hibernation Debug

Squeecenter turned off, network active

Dec 29 16:45:26 syno_hibernate_debug_tool: (114): Start Hibernation Debug with second [1]
Dec 29 16:45:26 kernel: [/var/mail/root] opened by pid 3536 [u:(-ash), comm:(ash)]
Dec 29 16:46:04 kernel: [/usr/syno/synoman/webman/modules/logout.cgi] opened by pid 3566 [u:(/usr/syno/apache/bin/httpd), comm:(httpd)]
Dec 29 16:57:35 kernel: [/etc/ld.so.cache] opened by pid 3682 [u:(syno_hibernate_debug_tool), comm:(syno_hibernate_)]
Dec 29 16:57:35 syno_hibernate_debug_tool: (153): End Hibernation Debug
Dec 29 16:57:41 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation

Als ik Squeezebox Server uitschakel gaat 1 disk slapen. (disk 2)
Hoop dat Synology het kan fixen, vind de hibernate functie wel erg gevoelig eigenlijk.

Whatever.

• EQJim
witteveder schreef op donderdag 31 december 2009 @ 09:49:
[...]

Juist niet, SABnzbd maakt de folders zelf als ze nog niet bestaan... wel eens meegemaakt met een type fout die ik in de foldernaam had staan.
Ik heb ze zelf aangemaakt. Heb wel gemerkt dat SAB bij mij ze niet zelf aanmaakt, dat moet ik echt zelf doen. Over de hoofdletters, die kloppen.

Ik begrijp er echt niks van, heb al 3 x opnieuw geinstalleerd en exact de voorgeschreven procedure gebruikt.

• alweerikske
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-08 19:20
Hey,

Ik heb vanmiddag mijn DS110j binnengekregen en wil deze komend weekend gaan installeren. Op zich verwacht ik geen problemen maar ik heb al wel een vraagje: Is het mogelijk om de NAS op mijn kabel modem aan te sluiten of is het beter/veiliger om hem aan de draadloze router te hangen?

Alvast bedankt...

NSQ

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Drup schreef op donderdag 31 december 2009 @ 17:24:
Hey,

Ik heb vanmiddag mijn DS110j binnengekregen en wil deze komend weekend gaan installeren. Op zich verwacht ik geen problemen maar ik heb al wel een vraagje: Is het mogelijk om de NAS op mijn kabel modem aan te sluiten of is het beter/veiliger om hem aan de draadloze router te hangen?

Alvast bedankt...
Beter aan te sluiten op een wireless router? Gebruik gewoon lekker kabel, lekker stabiel en als het enigzins kan Gbit :)

• job
Drup schreef op donderdag 31 december 2009 @ 17:24:
Hey,

Alvast bedankt...
Hoe bedoel je dat?
Je kabelmodem heeft maar 1 uitgang, en daar sluit je de router op aan.
Je moet je synology wel bedraad aansluiten, maar dus aan je router.

• jivemen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-02 13:52
The Fatal schreef op woensdag 30 december 2009 @ 22:59:
edit:
lees hier vrij weinig ervaringen over het filestation van synology zelf.
Zijn er veel mensen die dit gebruiken?
Ik gebruik Filestation altijd om bestanden te verplaatsen, dit gaat lekker snel !
Ook kun je veel beter de rechten per map regelen. verders log ik nog wel eens in van buiten af in om even wat te downloaden maar gebruik daar liever de ftp server voor, ;) die is een stuk sneller. ;)

[ Voor 0% gewijzigd door jivemen op 31-12-2009 18:31 . Reden: Taalfouten ]

Tja, en toen waren we bij Windows 7 aan beland

• The Fatal
jivemen schreef op donderdag 31 december 2009 @ 18:29:
[...]

Ik gebruik Filestation altijd om bestanden te verplaatsen, dit gaat lekker snel !
Ook kun je veel beter de rechten per map regelen. verders log ik nog wel eens in van buiten af in om even wat te downloaden maar gebruik daar liever de ftp server voor, ;) die is een stuk sneller. ;)
dus file station gebruik je niet van buiten af.

Ik heb nog steeds wat problemen et de netwerk snelheid hier thuis.
Internet komt binnen en gaat van de modem naar een Apple TimeCapsule.
Op 1 van de poorten zit zit de DS110J aangesloten met een cat5e (geen zelf gemaakte kabel)
En mijn macbook pro zit ook met een cat5e aangesloten. Alles geeft ook gewoon gbit conectie aan.
Maar als ik dan data kopieer van de timecabsule naar de Nas dan is is de snelheid ontiegelijk langzaam.
Het gaat voornamelijk over muziek kopieren.

Afbeeldingslocatie: http://img697.imageshack.us/img697/4702/schermafbeelding2009123.png
Ook met een DIVX kopieren haal ik het zelfde.

Het rechtstreeks kopieeren van laptop naar nas is de snelheid ook heel erg onstabiel.

Zou het kunnen dat vanwege de onstabiele snelheid ook de I-tunes server problemen geeft op de NAS?
Krijg namelijk niet constant mijn muziek afgespeeld.
Hij is constant aan het verbinding maken met URL of laad de libary helemaal niet.

Iemand ideen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
Harmen schreef op donderdag 31 december 2009 @ 10:27:
Heb een case geopend bij Synology over de hibernate functie.

Met Squeezecenter aan gaan geen van de disks in slaapstand. (10min instelling)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
Squeezecenter on, network active

Dec 29 15:58:35 syno_hibernate_debug_tool: (114): Start Hibernation Debug with second [1]
Dec 29 15:58:43 kernel: [/volume1/@appstore/SqueezeCenter/prefs/server.prefs.tmp] opened by pid 3465 [u:(/usr/bin/perl), comm:(slimserver.pl)]
Dec 29 15:59:02 kernel: [/volume1/@appstore/SqueezeCenter/Cache] opened by pid 3465 [u:(/usr/bin/perl), comm:(slimserver.pl)]
Dec 29 15:59:26 scemd: scemd.c:185 stop manutild.
Dec 29 15:59:26 kernel: [/etc/localtime] opened by pid 2300 [u:(/usr/syno/bin/scemd), comm:(scemd)]
Dec 29 16:02:23 kernel: [pg_clog/0000] opened by pid 2159 [u:(postgres: writer process   ), comm:(postgres)]
Dec 29 16:02:30 kernel: [base/16588/16661] opened by pid 2159 [u:(postgres: writer process   ), comm:(postgres)]
Dec 29 16:02:34 kernel: [base/16588/2608] opened by pid 2159 [u:(postgres: writer process   ), comm:(postgres)]
Dec 29 16:03:34 kernel: [/volume1/@appstore/SqueezeCenter/Cache/extrastrings.json] opened by pid 3465 [u:(/usr/bin/perl), comm:(slimserver.pl)]
Dec 29 16:04:07 kernel: [/etc/ld.so.cache] opened by pid 3547 [u:(/usr/syno/sbin/sshd), comm:(sshd)]
Dec 29 16:04:12 kernel: [/etc/ld.so.cache] opened by pid 3550 [u:(/usr/syno/sbin/sshd), comm:(sshd)]
Dec 29 16:04:45 kernel: [/etc/localtime] opened by pid 3550 [u:(sshd: [accepted]), comm:(sshd)]
Dec 29 16:08:34 kernel: [/volume1/@appstore/SqueezeCenter/Cache/extrastrings.json] opened by pid 3465 [u:(/usr/bin/perl), comm:(slimserver.pl)]
Dec 29 16:13:34 kernel: [/volume1/@appstore/SqueezeCenter/Cache/extrastrings.json] opened by pid 3465 [u:(/usr/bin/perl), comm:(slimserver.pl)]
Dec 29 16:18:34 kernel: [/volume1/@appstore/SqueezeCenter/Cache/extrastrings.json] opened by pid 3465 [u:(/usr/bin/perl), comm:(slimserver.pl)]
Dec 29 16:23:34 kernel: [/volume1/@appstore/SqueezeCenter/Cache/extrastrings.json] opened by pid 3465 [u:(/usr/bin/perl), comm:(slimserver.pl)]
Dec 29 16:28:34 kernel: [/volume1/@appstore/SqueezeCenter/Cache/extrastrings.json] opened by pid 3465 [u:(/usr/bin/perl), comm:(slimserver.pl)]
Dec 29 16:33:34 kernel: [/volume1/@appstore/SqueezeCenter/Cache/extrastrings.json] opened by pid 3465 [u:(/usr/bin/perl), comm:(slimserver.pl)]
Dec 29 16:38:34 kernel: [/volume1/@appstore/SqueezeCenter/Cache/extrastrings.json] opened by pid 3465 [u:(/usr/bin/perl), comm:(slimserver.pl)]
Dec 29 16:41:04 kernel: [/etc/ld.so.cache] opened by pid 3553 [u:(syno_hibernate_debug_tool), comm:(syno_hibernate_)]
Dec 29 16:41:04 syno_hibernate_debug_tool: (153): End Hibernation Debug

Squeecenter turned off, network active

Dec 29 16:45:26 syno_hibernate_debug_tool: (114): Start Hibernation Debug with second [1]
Dec 29 16:45:26 kernel: [/var/mail/root] opened by pid 3536 [u:(-ash), comm:(ash)]
Dec 29 16:46:04 kernel: [/usr/syno/synoman/webman/modules/logout.cgi] opened by pid 3566 [u:(/usr/syno/apache/bin/httpd), comm:(httpd)]
Dec 29 16:57:35 kernel: [/etc/ld.so.cache] opened by pid 3682 [u:(syno_hibernate_debug_tool), comm:(syno_hibernate_)]
Dec 29 16:57:35 syno_hibernate_debug_tool: (153): End Hibernation Debug
Dec 29 16:57:41 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation

Als ik Squeezebox Server uitschakel gaat 1 disk slapen. (disk 2)
Hoop dat Synology het kan fixen, vind de hibernate functie wel erg gevoelig eigenlijk.
dit is een zeer bekend probleem en dit staat ook gewoon op de synology website. je moet de updatechecker van squeezebox uitschakelen... tenminste... dat werkte bij mij wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jivemen
  • Laatst online: 03-02 13:52
The Fatal schreef op donderdag 31 december 2009 @ 18:59:
[...]

dus file station gebruik je niet van buiten af.

Ik heb nog steeds wat problemen et de netwerk snelheid hier thuis.
Internet komt binnen en gaat van de modem naar een Apple TimeCapsule.
Op 1 van de poorten zit zit de DS110J aangesloten met een cat5e (geen zelf gemaakte kabel)
En mijn macbook pro zit ook met een cat5e aangesloten. Alles geeft ook gewoon gbit conectie aan.
Maar als ik dan data kopieer van de timecabsule naar de Nas dan is is de snelheid ontiegelijk langzaam.
Het gaat voornamelijk over muziek kopieren.

[afbeelding]
Ook met een DIVX kopieren haal ik het zelfde.

Het rechtstreeks kopieeren van laptop naar nas is de snelheid ook heel erg onstabiel.

Zou het kunnen dat vanwege de onstabiele snelheid ook de I-tunes server problemen geeft op de NAS?
Krijg namelijk niet constant mijn muziek afgespeeld.
Hij is constant aan het verbinding maken met URL of laad de libary helemaal niet.

Iemand ideen?
Je kunt Filestation wel van de buitenkant benaderen, Ik vind de overdracht snelheid te langzaam.
Als je veel rechten moet instellen doe dit via Filestation werkt super.
Je onstabiele Netwerkgrafiek: Heb je als eens getest/geklooid met de Mtu waarde? deze staat standaard op 1500. probeer deze is te veranderen in je Diskstation. Kijk ook even of je Lankaart dit kan, zet ze beide eens een stukje hoger.

Tja, en toen waren we bij Windows 7 aan beland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Mathieuh schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 01:33:
[...]

dit is een zeer bekend probleem en dit staat ook gewoon op de synology website. je moet de updatechecker van squeezebox uitschakelen... tenminste... dat werkte bij mij wel
Die had ik al uitgeschakeld idd, hielp niet... :/

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
Hoi ik heb nog een paar vraagjes : Ik heb de DS-110J via de assistant map station een stationletter toegewezen maar als ik die benader zie ik alleen de de gebruikers map/schijf en niet de mappen music,photo,public,video Hoe kan ik deze zichtbaar maken? Ik heb momenteel zelf maar mappen gemaakt met film, foto's enz. maar is ook een beetje omslachtig. Ik heb ook squeezecenter geinstalleerd op de ds-110j ging verder wel goed via deze handleiding http://www.storvision.nl/...eren-op-een-synology-nas/ ik heb alleen niet het idee dat de ds-110j in slaapstand gaat, volgens mij deed hij dat ook al niet voor dat squeezecenter geinstalleerd was. iemand een idee waar dat aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:09
martk2280 schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 16:56:
Hoi ik heb nog een paar vraagjes : Ik heb de DS-110J via de assistant map station een stationletter toegewezen maar als ik die benader zie ik alleen de de gebruikers map/schijf en niet de mappen music,photo,public,video Hoe kan ik deze zichtbaar maken? Ik heb momenteel zelf maar mappen gemaakt met film, foto's enz. maar is ook een beetje omslachtig.
Als je directories in Windows zichtbaar wil maken als netwerkstation ga je in Verkenner naar 'Extra' > 'Netwerkverbinding maken', en geef de gewenste stationsletter met de directory op: \\diskstation\music etc. Niet alle directories worden trouwens direct aangemaakt; ik heb bijv. geen 'public' omdat ik de DS alleen intern gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• js303
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-06 10:17
Jurrr schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 22:23:
[...]
Ik heb een Synology 409+. Deze doet dienst als vervanging van mijn homeserver. In mijn 409+ ben ik begonnen met 2 keer 1TB.

Op de eerst schijf heb ik een volume aangemaakt (BASIC). Op dit eerst volume heb in de inhoud van een van de twee schijven van mijn homeserver overgebracht. Vervolgens de "lege schijf" uit mijn homeserver als derde schijf aan de NAS toegevoegd en een BASIC => RAID5 conversie uitgevoerd. (Ik draai de laatste versie versie 2.2 van DiskStation Manager)

Ten slotte op de tweede 1TB uit mijn homeserver leeg gemaakt naar de RAID-set, de vierde schijf toevoegt aan de NAS en de RAID set. Zonder verlies van data.
@Jurr: Ik zit in dezelfde situatie en heb een vraag.
Je stelt dat je met 3 schijven een RAID5 array hebt gemaakt. Begrijp ik goed dat je dat met 1TB schijven hebt gedaan en hoeveel netto opslag kreeg je dan? Met 4 schijven krijg je 3TB, maar krijg je dat dan ook met 3 schijven? Of is het dan minder, en toen je pas de 4e schijf erbij prikte werd het toen pas 3TB in RAID5 (via expand)?

Is het overigens mogelijk om direct 2 diskstations op elkaar aan te sluiten via USB? Mijn bedrade netwerk gaat tot 100Mbps en 1TB aan data overzetten tussen m'n oude 207 en nieuwe 409 gaat dan nogal lang duren.

[ Voor 8% gewijzigd door js303 op 02-01-2010 03:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Met 3 1TB schijven in Raid5 krijg je ongeveer 2TB als opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
Hallo mijn ds-110j gaat niet in slaapstand, heb gecontroleerd zonder netwerk kabeltje dan gaat hij wel gewoon in hibernate. Ik heb alleen squeezecenter geinstalleerd alle plugins (behalve datum/tijd ) uitgezet, update check uit. Het LAN ledje blijft ook gewoon knipperen. iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
martk2280 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 11:57:
Hallo mijn ds-110j gaat niet in slaapstand, heb gecontroleerd zonder netwerk kabeltje dan gaat hij wel gewoon in hibernate. Ik heb alleen squeezecenter geinstalleerd alle plugins (behalve datum/tijd ) uitgezet, update check uit. Het LAN ledje blijft ook gewoon knipperen. iemand enig idee?
Bij mijn ds209+II blijft het LAN ledje ook in hibernate af en toe knipperen, het is het status ledje wat uitgaat bij mij. HDD's ledje blijft ook gewoon aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
witteveder schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 12:07:
[...]

Bij mijn ds209+II blijft het LAN ledje ook in hibernate af en toe knipperen, het is het status ledje wat uitgaat bij mij. HDD's ledje blijft ook gewoon aan.
martk2280 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 11:57:
het is misschien handig dat jullie even vertellen welke harde schijven erin zitten...
de glazen bol is toevallig even RMA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
Mathieuh schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 12:24:
[...]

[...]

het is misschien handig dat jullie even vertellen welke harde schijven erin zitten...
de glazen bol is toevallig even RMA
Bij mij zijn er geen hibernate problemen, ik gaf slechts een reply op voorgaande bericht van martk2280, die verwacht dat zijn LAN led niet meer knippert als zijn ds110j in hibernate gaat...

Dus bij hibernate toestand:
Status led uit
LAN ledje kan knipperen
HDD's led blijven aan...

En voor de duidelijkheid, dat hoort dus ook zo, volgens de synology docs.

maar voor geinteresseerden en voor hen zonder glazen bol ;) : 2x samsung HD154UI 1.5 TB, werkt goed (zie ook eerdere posts van mij in dit topic)

[ Voor 17% gewijzigd door witteveder op 02-01-2010 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 13-09 11:59

Royz

Kleurenblind!!

witteveder schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 12:51:
[...]

Bij mij zijn er geen hibernate problemen, ik gaf slechts een reply op voorgaande bericht van martk2280, die verwacht dat zijn LAN led niet meer knippert als zijn ds110j in hibernate gaat...

Dus bij hibernate toestand:
Status led uit
LAN ledje kan knipperen
HDD's led blijven aan...

En voor de duidelijkheid, dat hoort dus ook zo, volgens de synology docs.

maar voor geinteresseerden en voor hen zonder glazen bol ;) : 2x samsung HD154UI 1.5 TB, werkt goed (zie ook eerdere posts van mij in dit topic)
Yups, bij mij ook met die 2 HD's. Status led gaat netjes uit. Jammer alleen dat ik de externe schijven niet kan checken a.d.h.v. led's :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuadrifoglioVerde
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2024
Binnenkort nieuwe modellen met Atom processors en WoL-support?Voor die laatste zie ook datasheet op de Synology site zelve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
Royz schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 13:09:
[...]

Yups, bij mij ook met die 2 HD's. Status led gaat netjes uit. Jammer alleen dat ik de externe schijven niet kan checken a.d.h.v. led's :)
Zou squeezebox dan de boosdoener zijn met het hybernate probleem? of zijn het andere dingen filemanager,itunes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
QuadrifoglioVerde schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 20:20:
Binnenkort nieuwe modellen met Atom processors en WoL-support?Voor die laatste zie ook datasheet op de Synology site zelve
Yes !

Dan toch deze (DS1010+) halen i.p.v. de Qnap TS-509Pro.
116MB/sec read en 103MB/sec write :9~

Met de nieuwe dual core 1.6 Ghz Atom D510 en 1GB RAM uit te breiden naar 2GB (optie)

Alleen wachten op prijs en reviews. Zie nu prijzen van 1000 tot 1200 $

EDIT: Qnap heeft ook nieuwe NAS'en gebaseerd op de nieuwe Atom.
http://www.qnap.com/PressRelease_detail.asp?pr_id=173

[ Voor 11% gewijzigd door abusimbal op 03-01-2010 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
Hoe kan ik torrents downloaden via synology download redirector? moet ik mischien nog poorten open zetten in de router, want als ik de url intyp van de download komt hij wel in de lijst te staan maar gaan niet aan de gang. en kan iemand me nog helpen met het bovenstaande hibernate probleem? alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 11:22
QuadrifoglioVerde schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 20:20:
Daar past maar 1 icoon bij: :9~

Benieuwd wat deze gaan kosten...

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wali
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-05-2023
Help.....

Ik ben al een tijdje aan het bekijken welke NAS voor mij geschikt zou zijn. Ik heb al menige post hier gelezen bestudeerd. Na twijfel tussen Qnap en Synology ga ik waarschijnlijk voor Synology, mede n.a.v. deze test waarbij de DS109(+) beter/hetzelfde presteert.

Nu zit ik echter nog te twijfelen tussen de 109 en 109+. Mijn router (Linksys WRT120N) en mijn Pc's (Laptop en desktop) zijn allemaal geen Gigabit. Aangezien ik de NAS nu voor met name centrale opslag, mailserver en downloaden wil gebruiken denk ik om een 109 te nemen. In de nabije toekomst (+/- binnen een jaar) wil ik ook gaan streamen.

Mijn netwerk wil ik gaan ombouwen naar gigabit. Al met al gaat eea geld kosten en ook mijn budget is helaas niet onbeperkt.

Wat adviseren jullie gezien mijn gebruik: nu een 109 en beginnen het netwerk om te bouwen (andere router, andere kaarten in PC/Laptop) of nu een 109+ en het netwerk even zo te laten. Ik kom er eerlijk gezegd niet zo uit en natuurlijk is het het beste om alles te doen....maar ja........

Misschien andere adviezen? Alvast bedankt voor jullie input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Als ik met FileZilla op een ds109j inlog gaat alles eerst een 10tal minuten goed en daarna krijg ik telkens timeouts. Een dag later gaat het weer x minuten goed en daarna timeouts.

Soms too many ip's connected, soms gewoon een timeout. Heel raar, want hij logt supersnel in en krijgt pas een timeout bij de eerstvolgende file transfer. Wie weet wats probleem?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 13:11
Wali schreef op maandag 04 januari 2010 @ 12:58:
Help.....

.... Aangezien ik de NAS nu voor met name centrale opslag, mailserver en downloaden wil gebruiken denk ik om een 109 te nemen. In de nabije toekomst (+/- binnen een jaar) wil ik ook gaan streamen.

Ik zou voor de plus gaan omdat
  • het verschil tussen gigabit en 100Mb niet echt merkbaar is. De NAS (welke NAS dan ook) is en blijft toch een bottleneck
  • gezien de toepassingen die je wilt doen, downloaden en streamen zou ik voor meer rekenkracht gaan.
Ik heb zelf een DS209+ in een 100 Mbit (bedrade) omgeving, ik download heel veel via nzbSAB+ en stream alles naar een mediaplayer (AC Ryan PlayOn) en vaak tegelijkertijd zonder problemen.

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 22:02
martk2280 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 21:48:
Hoe kan ik torrents downloaden via synology download redirector? moet ik mischien nog poorten open zetten in de router, want als ik de url intyp van de download komt hij wel in de lijst te staan maar gaan niet aan de gang. en kan iemand me nog helpen met het bovenstaande hibernate probleem? alvast bedankt!
Via download station kun je idd torrentd downloaden. Wel even poorten 6881 t/m 6890 forwarden naar je Synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-08 16:12
Unne Offerse schreef op maandag 04 januari 2010 @ 15:40:
[...]

Ik zou voor de plus gaan omdat
  • het verschil tussen gigabit en 100Mb niet echt merkbaar is. De NAS (welke NAS dan ook) is en blijft toch een bottleneck
  • gezien de toepassingen die je wilt doen, downloaden en streamen zou ik voor meer rekenkracht gaan.
Ik heb zelf een DS209+ in een 100 Mbit (bedrade) omgeving, ik download heel veel via nzbSAB+ en stream alles naar een mediaplayer (AC Ryan PlayOn) en vaak tegelijkertijd zonder problemen.
Met alle respect. Het is m.i. grote flauwekul dat je het verschil tussen een 100Mb netwerk en een 1Gb netwerk niet echt merkbaar is. Een DSx09 haalt leessnelheden tot 40-50MBs en schrijfsnelheden tot circa 40MB/s. Op een 100Mb netwerk is 12,5MBs het absolute maximum. Bottleneck is dus je netwerk.
Een DSx09+ gaat nog weer een stapje harder, maar daar heb je weinig aan op een 100Mb netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:11

Crusader

Arc Nature

bert74 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 16:08:
[...]

Met alle respect. Het is m.i. grote flauwekul dat je het verschil tussen een 100Mb netwerk en een 1Gb netwerk niet echt merkbaar is. Een DSx09 haalt leessnelheden tot 40-50MBs en schrijfsnelheden tot circa 40MB/s. Op een 100Mb netwerk is 12,5MBs het absolute maximum. Bottleneck is dus je netwerk.
Een DSx09+ gaat nog weer een stapje harder, maar daar heb je weinig aan op een 100Mb netwerk.
Inderdaad. Sterker nog, met m'n DS409+ haal ik leessnelheden van 85 MB/s (schrijven 45 MB/s). Dat noem ik geen klein verschil meer met 100 Mbit.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
Wali schreef op maandag 04 januari 2010 @ 12:58:
Help.....

Ik ben al een tijdje aan het bekijken welke NAS voor mij geschikt zou zijn. Ik heb al menige post hier gelezen bestudeerd. Na twijfel tussen Qnap en Synology ga ik waarschijnlijk voor Synology, mede n.a.v. deze test waarbij de DS109(+) beter/hetzelfde presteert.

Nu zit ik echter nog te twijfelen tussen de 109 en 109+. Mijn router (Linksys WRT120N) en mijn Pc's (Laptop en desktop) zijn allemaal geen Gigabit. Aangezien ik de NAS nu voor met name centrale opslag, mailserver en downloaden wil gebruiken denk ik om een 109 te nemen. In de nabije toekomst (+/- binnen een jaar) wil ik ook gaan streamen.

Mijn netwerk wil ik gaan ombouwen naar gigabit. Al met al gaat eea geld kosten en ook mijn budget is helaas niet onbeperkt.

Wat adviseren jullie gezien mijn gebruik: nu een 109 en beginnen het netwerk om te bouwen (andere router, andere kaarten in PC/Laptop) of nu een 109+ en het netwerk even zo te laten. Ik kom er eerlijk gezegd niet zo uit en natuurlijk is het het beste om alles te doen....maar ja........

Zie mijn opmerking in mijn andere bericht over het verschil tussen een 100Mb een een 1Gb netwerk. Zowel met een DS109 als DS109+ trek je de verbinding snel vol.

Overigens kun je ook je snelheid van je netwerk naar 1Gb upgraden door er een simple 1Gb switch in te zetten, kost cira € 30. Uiteraard moet je dan wel een Gb netwerkkaart hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
jongetje schreef op maandag 04 januari 2010 @ 15:59:
[...]

Via download station kun je idd torrentd downloaden. Wel even poorten 6881 t/m 6890 forwarden naar je Synology.
in PORT FORWARDING RULES heb ik bij name Download Redirector ingevuld, bij IP Address de ip van diskstation ingevuld, bij het TCP heb ik 6881-6890, en bij UDP hetzelfde. Ben ik nog iets vergeten of verkeerd gedaan want de downloads willen maar niet starten. alles blijft op nul :? Hopelijk iemand met de zelfde router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wali
bert74 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 16:14:
[...]

Zie mijn opmerking in mijn andere bericht over het verschil tussen een 100Mb een een 1Gb netwerk. Zowel met een DS109 als DS109+ trek je de verbinding snel vol.

Overigens kun je ook je snelheid van je netwerk naar 1Gb upgraden door er een simple 1Gb switch in te zetten, kost cira € 30. Uiteraard moet je dan wel een Gb netwerkkaart hebben.
Bert74; Ik ben nog lerende in het netwerk verhaal en als ik het goed begrijp is een switch altijd bekabeld. Waar zet ik die dan neer? Ga ik dan vanuit mijn modem naar de switch en van daaruit naar de (draadloze)router? Of zet ik hem achter de router? Maar in beide gevallen heb ik nog altijd het 10/100 Mb netwerk toch (even los gezien van mijn netwerkkaarten.)?

Alvast bedankt voor alle moeite! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
@Wali

Je kunt je switch op je bestaande router aanlsuiten (met een kabel uiteraard). Vervolgens sluit je de NAS en je overige apparatuur aan op je swtich. Indien je pc is voorzien met een Gb netwerk kaart, dan maakt die pc met een snelheid van 1 Gbit/s verbinding met je NAS.

De meeste moderne pc's hebben standaard een Gb netwerkaart, zoniet dan kan je die ook kopen voor ca. € 20. Switch kost ca € 30 en voor € 50 ben je dus klaar. Indien je ook met je laptop een hogere snelheid wilt hebben, dan zit je aan een nieuwe router vast.

Zorg er wel voor dat je een goede 8 aderige netwerkkabel tussen je componenten hebt (UTP cat 5E of hoger).

Indien je dit alles hebt, verviervoudig je je snelheid t.o.v. een 100Mb netwerk in combinatie met een DS109.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Crusader schreef op maandag 04 januari 2010 @ 16:12:
[...]

Inderdaad. Sterker nog, met m'n DS409+ haal ik leessnelheden van 85 MB/s (schrijven 45 MB/s). Dat noem ik geen klein verschil meer met 100 Mbit.
Precies.
Ik haal 85 MB read en 50 write met een 'gewone' 209

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik heb een vraag aan degenen met een DS210j. Wat vinden jullie van de geluidsproductie? Ik heb veel zin in deze NAS maar hij moet wel in de huiskamer staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

ZaZ schreef op maandag 04 januari 2010 @ 22:43:
[...]

Precies.
Ik haal 85 MB read en 50 write met een 'gewone' 209
Hmm voelt mijn DS409 opeens heel erg langzaam, die doet over Gbit 20-30MB/s schrijven en lezen weet ik niet zo uit het hoofd.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

[b]psychoclown schreef op maandag 04 januari 2010 @ 23:05:
Hmm voelt mijn DS409 opeens heel erg langzaam, die doet over Gbit 20-30MB/s schrijven en lezen weet ik niet zo uit het hoofd.. :/
Dat is met jumbo frames uit.
Als ik het op 5000 zet dat is de verhouding 60/60.

Eerst had ik alleen een WRT54 en toen kwam ik ongeveer op 10 MB.
Toen een Netgear gigabit switch ertussen voor het lokale gedeelte van mijn netwerk met nieuwe kabeltjes en alles is lekker vlot.
Dit in combinatie met 2 1.5TB samsung greens 5400rpm.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

ZaZ schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 00:04:
[...]

Dat is met jumbo frames uit.
Als ik het op 5000 zet dat is de verhouding 60/60.

Eerst had ik alleen een WRT54 en toen kwam ik ongeveer op 10 MB.
Toen een Netgear gigabit switch ertussen voor het lokale gedeelte van mijn netwerk met nieuwe kabeltjes en alles is lekker vlot.
Dit in combinatie met 2 1.5TB samsung greens 5400rpm.
Hmm zal ik ook eens proberen al ondersteund mijn router niet officieel jumbo frames geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wali
@ Unne Offerse, Crusader en Bert74,

Ik ga toch voor de ds109+ en vervang op korte termijn mijn netwerkkaarten en router. ff doorbijten maar dan heb je toch ook wat (hoop ik ;) )

Bedankt voor jullie input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Mn hibernate problemen heb ik deels kunnen oplossen.
Het uitzetten van de dhcp server (die in van mn router) loste het hibernate probleem op.

Nu nog kijken of hij ook hibernate met squeezecenter aan.
Probeer de volgende oplossing mocht hij niet hibernaten.

Update, eerst gaat disk 2 slapen.... paar minuten daarna disk 1. :) _/-\o_

[ Voor 27% gewijzigd door Harmen op 05-01-2010 16:25 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 16:43
Harmen schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 14:27:
Mn hibernate problemen heb ik deels kunnen oplossen.
Het uitzetten van de dhcp server loste het hibernate probleem op.

Nu nog kijken of hij ook hibernate met squeezecenter aan.
Probeer de volgende oplossing mocht hij niet hibernaten.
Mooi om te horen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Laatst online: 24-07-2024
Dat is idd valuable informatie!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:26
Hmm, sabnzbd laat m'n ds209 vastlopen op een nzb-bestand van 55GB (totaal). :X

Had ik beter kunnen splitsen denk ik... Nu nog even kijken hoe ik er weer bij kom, ook de admin interface hangt, ook na een herstart.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie_dutch
  • Laatst online: 28-04-2023
Hulp om TVIX te laten werken met Synology 110

Ik ben een fervent lezer van tweaker fora , de laatste 2 maanden vooral dit forum.

Half december de knoop doorgehakt en een ds110 met samsung 1,5tb HD154UI
Na aardig wat zelfstudie en hulp van de fora op synology en tweakers heb ik ook mijn TVIX 4000 mediaplayer kunne koppelen aan de synology, maar nu komen de vragen….

Ik gebruik de tvix voornamelijk om films af te spelen die in dvd formaat als iso staan opgeslagen, alleen de iso die op de synology staan worden niet afgespeeld. Probleem… 8)

Wat heb ik gedaan:
Ik heb de juiste folders aangemaakt op de syno, NFS ingesteld en toegang verschaft aan het IP adres van de TVIX.
Ik kan de syno benaderen vanaf de TVIX , ik kan de bestanden zien die op de share staan, daaruit concludeer ik dat de toegang en rechten op de syno goed staan.

Nu lees ik in andere berichten dat de Syno als HD formaat .EXT3, en dat die geen bestanden groter dan 4gb aankan. In pirncipe heb je daar NFTS voor nodig ( dat had ik vroeger toen mijn pc als server gebruikt werd) maar dit word weer niet ondersteund op de syno.

Maar in de andere berichten lees ik weer dat gebruikers met succes een TVIX (6500) gebruiken icm een synology. 8)7

Kunnen jullie mij helpen om de Syno als sharedisk te laten fungeren voor mijn TVIX zodanig dat ik mijn 4,3 GB iso’s (hier zit dus de map VIDEO_TS in) kan afspelen?

Zou het bijkvoorbeeld helpen als ik de HD eerst koppel aan mijnj pc, daar een deel van de partitie EXT3 als NFTS indeel? Kan de syno hier wel mee omgaan of ook niet, Kortom,
I am a little bit lost…

Alvast dank voor de hulp en medewerking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:11

Crusader

Arc Nature

SysRq schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 16:59:
Hmm, sabnzbd laat m'n ds209 vastlopen op een nzb-bestand van 55GB (totaal). :X

Had ik beter kunnen splitsen denk ik... Nu nog even kijken hoe ik er weer bij kom, ook de admin interface hangt, ook na een herstart.
Via telnet/ssh (als je dat aan had staan) kun je misschien nog e.e.a. doen.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reeds langere tijd volg ik alle berichten die hier geplaatst worden en deze hebben mij geholpen mijn DS209 goed te benutten. Misschien dat ik met het volgende iemand anders help.

Hibernaten (HD103SJ) i.c.m. Squeezecenter 7.4.1. + Duet gaf/geeft ook bij mij problemen. Ontdekt dat wanneer ik de controller van mijn duet uitschakel de schijven niet meer onregelmatig wakker worden gemaakt. Alleen nog iedere dag om 18:52:32 ????

Jan 5 18:52:32 kernel: [/etc/localtime] opened by pid 2363 [u:(/usr/syno/bin/scemd), comm:(scemd)]\par
Jan 5 18:52:32 scemd: SCEMD: disk 1 wake up from hibernation\par

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
martk2280 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 19:54:
[...]

in PORT FORWARDING RULES heb ik bij name Download Redirector ingevuld, bij IP Address de ip van diskstation ingevuld, bij het TCP heb ik 6881-6890, en bij UDP hetzelfde. Ben ik nog iets vergeten of verkeerd gedaan want de downloads willen maar niet starten. alles blijft op nul :? Hopelijk iemand met de zelfde router.
Kan iemand mij hiermee helpen, ook zou ik graag willen weten welke functie's de ds-110j allemaal uit z'n slaap houd. is dit alleen squeese center? alvast bedankt voor de moeite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
ronnie_dutch schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 19:31:
Hulp om TVIX te laten werken met Synology 110

Ik ben een fervent lezer van tweaker fora , de laatste 2 maanden vooral dit forum.

Half december de knoop doorgehakt en een ds110 met samsung 1,5tb HD154UI
Na aardig wat zelfstudie en hulp van de fora op synology en tweakers heb ik ook mijn TVIX 4000 mediaplayer kunne koppelen aan de synology, maar nu komen de vragen….

Ik gebruik de tvix voornamelijk om films af te spelen die in dvd formaat als iso staan opgeslagen, alleen de iso die op de synology staan worden niet afgespeeld. Probleem… 8)

Wat heb ik gedaan:
Ik heb de juiste folders aangemaakt op de syno, NFS ingesteld en toegang verschaft aan het IP adres van de TVIX.
Ik kan de syno benaderen vanaf de TVIX , ik kan de bestanden zien die op de share staan, daaruit concludeer ik dat de toegang en rechten op de syno goed staan.

Nu lees ik in andere berichten dat de Syno als HD formaat .EXT3, en dat die geen bestanden groter dan 4gb aankan. In pirncipe heb je daar NFTS voor nodig ( dat had ik vroeger toen mijn pc als server gebruikt werd) maar dit word weer niet ondersteund op de syno.

Maar in de andere berichten lees ik weer dat gebruikers met succes een TVIX (6500) gebruiken icm een synology. 8)7

Kunnen jullie mij helpen om de Syno als sharedisk te laten fungeren voor mijn TVIX zodanig dat ik mijn 4,3 GB iso’s (hier zit dus de map VIDEO_TS in) kan afspelen?

Zou het bijkvoorbeeld helpen als ik de HD eerst koppel aan mijnj pc, daar een deel van de partitie EXT3 als NFTS indeel? Kan de syno hier wel mee omgaan of ook niet, Kortom,
I am a little bit lost…

Alvast dank voor de hulp en medewerking
Ik zie geen tvix 4000 staan hier ?
Je synology geeft de bestanden op het netwerk door middel van smb, of de schijven in NTFS of EXT3 of elk ander formaat ingedeeld zijn maakt verder niet uit. Je hebt het over NFS (hm, je kan de bestanden wel zien...)

EXT3 kan bestanden aan groter dan 4GB, das geen probleem.

Als je de bestanden kan zien zou ik zeggen dat het zou moeten werken. Weet je zeker dat de tvix met iso overweg kan? (nogmaals, ik zie geen 4000 model staan?)

Edit;
oops, toch nog wat info gevonden. http://www.tvixbox.com/download.php?DocumentId=37
maar hier staat alleen in dat ie .vob files kent.

[ Voor 3% gewijzigd door erikafoort op 05-01-2010 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie_dutch
martk2280 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 22:01:
[...]
Kan iemand mij hiermee helpen, ook zou ik graag willen weten welke functie's de ds-110j allemaal uit z'n slaap houd. is dit alleen squeese center? alvast bedankt voor de moeite
wat bij mij heeft geholpen is de torrent gaan beginnen met "torrent aanmaken via een file"
oftewel de torrent bestand ( .torrent) eers opslaan op je pc.
en dan in de dl director aanmaken en kies dan voor tabblad "bestand" zoek naar het bestand en hij begint te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie_dutch
erikafoort schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 22:11:
[...]

Ik zie geen tvix 4000 staan hier ?
Je synology geeft de bestanden op het netwerk door middel van smb, of de schijven in NTFS of EXT3 of elk ander formaat ingedeeld zijn maakt verder niet uit. Je hebt het over NFS (hm, je kan de bestanden wel zien...)

EXT3 kan bestanden aan groter dan 4GB, das geen probleem.

Als je de bestanden kan zien zou ik zeggen dat het zou moeten werken. Weet je zeker dat de tvix met iso overweg kan? (nogmaals, ik zie geen 4000 model staan?)
ja ik heb echt de TVIX 4000, is al wat ouder en DIVCO ondersteunt deze ook niet meer vandaar dat ie ook niet op de site staat.
En ja ik weet zeker dat het werkt met iso's want als ik de een share laat verwijzen naar mijn pc dan word het bestand keurig afgespeeld. ( zo werkt het nml als meer dan een jaar)
Maar ik wilde juist van die energie slurpende pc af als server vandaar de synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
ronnie_dutch schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 22:13:
[...]

wat bij mij heeft geholpen is de torrent gaan beginnen met "torrent aanmaken via een file"
oftewel de torrent bestand ( .torrent) eers opslaan op je pc.
en dan in de dl director aanmaken en kies dan voor tabblad "bestand" zoek naar het bestand en hij begint te lopen.
Shit zeg hij loopt nog steeds niet. |:(
Zijn er echt niet meer instellingen nodig in de assistant voor het downloaden van torrents? Alles blijft gewoon op 0.0 staan begrijp er niks van :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie_dutch
martk2280 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 22:36:
[...]
Shit zeg hij loopt nog steeds niet. |:(
Zijn er echt niet meer instellingen nodig in de assistant voor het downloaden van torrents? Alles blijft gewoon op 0.0 staan begrijp er niks van :?
heb je ook gedacht aan je firewall van de synology?
open disk station manager
ga naar netwerkservices en kies voor firewall
daar moet je ook nog de bittorrent poorten openzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 13:11
ronnie_dutch schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 22:19:
[...]

ja ik heb echt de TVIX 4000, is al wat ouder en DIVCO ondersteunt deze ook niet meer vandaar dat ie ook niet op de site staat.
En ja ik weet zeker dat het werkt met iso's want als ik de een share laat verwijzen naar mijn pc dan word het bestand keurig afgespeeld. ( zo werkt het nml als meer dan een jaar)
Maar ik wilde juist van die energie slurpende pc af als server vandaar de synology.
Ik gebruik een AC Ryan PlayOn als mediaplayer om direct vanaf mijn DS209+ te streamen. Dit werkt perfect en ook voor ISO's, mits ik niet via NFS maar via gewone shares de NAS benader.
Mijn advies: Probeer het eens zonder NFS!

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonneschijn
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-08 13:34
Ik heb een vraag over het streamen van muziek en video naar een TV mbv een DSx09. Is het zo dat de DS209 video formaten die niet door de TV ondersteund worden converteerd naar iets wat wel door de TV afgespeeld kan worden? Of heb ik daarvoor nog een ander apparaat nodig tussen de NAS en de TV (zoals bv de WDTV live)?
Op dit moment sluit ik een een USB drive aan op mijn TV om muziek en video of te spelen. Formaten die mijn TV niet kent stream ik mbv TVersity op mijn laptop. Ik ben dus op zoek naar een makkelijkere oplossing en een Synology NAS lijkt mij wel een mooi apparaat hiervoor.

Bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Goedemiddag. Ik volg al enkele weken dit forum topic over de Synology reeks, maar ook dat van de D-link DNS-323, en twijfel nog steeds tussen die 2. Qua prijs zou echter een DNS323 tegenover een Synology DS 110J staan. Pas rond de 180 EUR heb je de 2disk variant en pas voor 200 EUR heb je immers het krachtige 109 broertje met 1.2GHZ processor.

Wat ik hier in dit topic heel veel lees van jullie is dat jullie meestal toch minimaal wel 2 schijven toepassen.
Vaak in RAID geschakeld. Aangezien de 110J maar 1 schijf heeft, zal ik hier later nooit een 2e schijf bij kunnen plaatsen. Maar wat is jullie reden om 2 schijven te plaatsen? Snelheid? Veiligheid ter voorkoming van dataverlies?
Zijn er ook die pas later een 2e schijf gaan plaatsen? Puur omdat je nog genoeg ruimte hebt?

Alhoewel de DNS323 via een trucendoos ook wel met NZB-files overweg kan (download), kan de Synology reeks dat veel uitgebreider en zonder trucendoos. Toch lees ik ook hierboven dat zeker bij de J reeks de downloadsnelheid niet super is, en krijg je die al hoger met 4 threads, dan hikt het streamen van media weer...

Ook lees ik al een aantal keren hierboven dat schijven corrupt zijn geraakt. Is dat geen extra gevaar met regelmatige download actief? Zijn er die er toch voor gekozen hebben om dan maar weer via de pc te downloaden, en de NAS weer puur te gaan gebruiken voor opslag?

<nope geen vermeldingen van hoe snel mijn systeem wel niet is>

Pagina: 1 ... 10 ... 66 Laatste

Dit topic is gesloten.