Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09-2023
Tony L schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 10:20:
Ik wil een UPS aansluiten op mijn DS410J maar op de website van Synology zie ik alleen support for discontinued producten... Heeft iemand ervaring met een recente UPS die je gewoon nog ergens in een winkel kan kopen?
Ik heb de APC Back-UPS ES 550G en die werkt prima met een ds209+II met de laatste firmware ;) heb hem gekocht bij alternate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Weet iemand of dit kan?

Ik wil een subfolder maken in een gesharede folder (eentje van de mediaserver) en dan een gebruiker alleen RW rechten geven in die folder. Voor de rest heeft die persoon via groeppolicies overal RO rechten.

Dit omdat het gaat om foto's van een digitale camera die toch beschikbaar moeten blijven om af te spelen op de tv via de mediaserver.

Ik kan echter niks vinden om een subfolder te maken of een alias naar een folder in de webinterface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

REDFISH schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 13:18:
Weet iemand of dit kan?

Ik wil een subfolder maken in een gesharede folder (eentje van de mediaserver) en dan een gebruiker alleen RW rechten geven in die folder. Voor de rest heeft die persoon via groeppolicies overal RO rechten.

Dit omdat het gaat om foto's van een digitale camera die toch beschikbaar moeten blijven om af te spelen op de tv via de mediaserver.

Ik kan echter niks vinden om een subfolder te maken of een alias naar een folder in de webinterface.
Het model/type NAS vermelden is zeer handig om ons te laten helpen ;) Zonder iets te weten zou ik zeggen dat er drie opties zijn:

- Je kan in je Windows share/CIFS, NFS, AFP of FTP mount de rechten vanaf je client machines veranderen naar je wensen
- Je kan op de web interface misschien de eigenschap van die ene map aanpassen
- Je kan op de NAS inloggen (shell access via telnet of ssh) en de rechten op die directory direct regelen op de NAS

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Heb een iPod touch aangeschaft en zag op de Synology site dat er een app is waarmee je je muziek die op de NAS staat over je netwerk (en zelfs daar buiten) kan streamen. Leek me wel handig aangezien ik 'm voornamelijk thuis wil gaan gebruiken en dan niet met iTunes er allemaal nummers op moet gaan zetten. Helaas zag ik dat dit ondersteund wordt sinds DSM 2.2 en ik zit nog op DSM 2.1.

Hoeveel risico loop je op verlies van data met het upgraden naar (inmiddels) 2.3? Heb alles geïnstalleerd toen ik 'm kreeg en geen behoefte gehad aan updates, maar deze wil ik voor die nieuwe functionaliteit toch wel hebben. Ik heb een DS-207.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:07

timovd

Voorsprong door techniek

Nog geen verhaal gehoord dat het niet goed is gegaan. Gewoon updaten dus.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:30

DyStiC

'Atta way, baby!

REDFISH schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 13:18:
Weet iemand of dit kan?

Je kunt via File Station als je een submap van een share selecteert en rechts klikt en dan kiezen voor eigenschappen ook rechten op die map instellen. Volgens mij moet het op die manier gewoon kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:46
timovd schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 21:02:
Nog geen verhaal gehoord dat het niet goed is gegaan. Gewoon updaten dus.
Idd, gewoon doen, je weet niet wat je mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Wii4all schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 12:47:
Vraagje over audio station van synology.
Hoe maakt je een intelligente afspeellijst en wat is het precies
Heeft iemand misschien hier een antwoord op?

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Walkman schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 20:45:
Heb een iPod touch aangeschaft en zag op de Synology site dat er een app is waarmee je je muziek die op de NAS staat over je netwerk (en zelfs daar buiten) kan streamen. Leek me wel handig aangezien ik 'm voornamelijk thuis wil gaan gebruiken en dan niet met iTunes er allemaal nummers op moet gaan zetten. Helaas zag ik dat dit ondersteund wordt sinds DSM 2.2 en ik zit nog op DSM 2.1.

Hoeveel risico loop je op verlies van data met het upgraden naar (inmiddels) 2.3? Heb alles geïnstalleerd toen ik 'm kreeg en geen behoefte gehad aan updates, maar deze wil ik voor die nieuwe functionaliteit toch wel hebben. Ik heb een DS-207.
Die iPhone app werkt goed, alleen wat ik niet snap is dat Synology niet een knopje met USB speakers aan/uit hebben toegevoegd. Dan zou je ongeveer hetzelfde hebben als Apple Remote en iTunes alleen hoeft er dan niet een PC aan te staan.
In het Synology forum hebben al heel veel mensen dit aangegeven dat ze dit graag willen, maar helaas...
Wellicht in de volgende update.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 14:27
Het wordt ook wel eens tijd voor een Windows Mobile App.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:14
FrankRicard schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 09:38:
Het wordt ook wel eens tijd voor een Windows Mobile App.
En er draaien ondertussen ook een aantal telefoons op android...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Roelos schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 09:21:
[...]

Die iPhone app werkt goed, alleen wat ik niet snap is dat Synology niet een knopje met USB speakers aan/uit hebben toegevoegd. Dan zou je ongeveer hetzelfde hebben als Apple Remote en iTunes alleen hoeft er dan niet een PC aan te staan.
In het Synology forum hebben al heel veel mensen dit aangegeven dat ze dit graag willen, maar helaas...
Wellicht in de volgende update.....
Maar hij streamt de muziek toch naar je iPod toe? Dan hoef je toch alleen je NAS en je iPod aan te hebben? iPod in een dock en dan ben je klaar. Of bedoel je USB speakers aan de NAS zelf zodat je het ook op die manier kan luisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Ik sta op het punt een Synology D210J te kopen om er twee Western Digital schijven in te hangen (Caviar Green WD5000AADS) in Raid 1, waarbij 500GB ruim voldoende is als foto-backup.

Nu lees ik over de WD schijven, dat deze in combinatie met linux/synology last kunnen hebben van een verhoogd aantal loadcycles. Op mijn andere linux server, met twee maanden oude WD schijven is dit niet het geval. Kan dit nog steeds voorkomen, of is dit iets van het verleden, met oude firmwares van de WD schijven?

Iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
bas r schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 11:18:
Ik sta op het punt een Synology D210J te kopen om er twee Western Digital schijven in te hangen (Caviar Green WD5000AADS) in Raid 1, waarbij 500GB ruim voldoende is als foto-backup.

Nu lees ik over de WD schijven, dat deze in combinatie met linux/synology last kunnen hebben van een verhoogd aantal loadcycles. Op mijn andere linux server, met twee maanden oude WD schijven is dit niet het geval. Kan dit nog steeds voorkomen, of is dit iets van het verleden, met oude firmwares van de WD schijven?

Iemand ideeen?
Dit is juist ee probleem met de nieuwe modellen, de EARS en vooral de grotere capaciteiten

Ik gebruik in mijn Syno's Samsung HD154UI en deze zijn voor netwerk verkeer snel en stil
( zuinigheid is niet mijn prioriteit - centenwerk is niet de hassle om in de gaten te houden )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-05 03:25

Iemand ideeen?
Volgens mij moet je er gewoon een beetje geluk mee hebben want niet iedereen heeft er last van.
Ik heb zelf wel last van het load cycle probleem gehad maar heb het gewoon kunnen oplossen wat in principe niet te moeilijk is om te doen.
Ik moet wel zeggen dan ik deze schijven zelf niet meer zal kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12

Iemand ideeen?
Ik gebruik ook 2x 1.5TB samsung HD154UI... bevalt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 21:56
Hallo,

Heb de vraag al eerder gesteld maar toen geen antwoord. Vandaag is de Ipad uit dus stel ik hem nog een keer. Zijn er ook tweakers die de ipad gebruiken samen met ds209 of vergelijkbaar model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Nog even terugkomend op mijn eerdere vraag.

Het gaat dus om een 210+. File station kan het inderdaad, maar zorgt dit ook voor de juiste permissies in netwerkomgeving? Ik wil eigenlijk geen filestation opzetten want alles gaat via de LAN, dus beetje onnodig om dan in een browser files te gaan bekijken.

Ik kan in gedeelde mappen geen optie vinden om een submap te delen.

Is er ook nog iemand die de USBcopy functie al eens getweaked heeft? Nu werkt hij zo dat je een gedeelde map kunt kiezen om standaard naar te kopiëren(mag dus ook geen subfolder zijn), maar hij maakt nu per copy actie een nieuwe map aan en kopieert dan de hele inhoud van de schijf. Is het mogelijk om alleen nieuwe files te kopieren zodat je ook een echte incremental backup mogelijkheid hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Niet online
Walkman schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 10:33:
[...]

Maar hij streamt de muziek toch naar je iPod toe? Dan hoef je toch alleen je NAS en je iPod aan te hebben? iPod in een dock en dan ben je klaar. Of bedoel je USB speakers aan de NAS zelf zodat je het ook op die manier kan luisteren?
Klopt en zo gebruik ik het nu ook.
Ik zou alleen graag een USB geluidskaart aansluiten op de NAS en deze dan weer aansluiten op mijn versterker. Als ik dan via de iPhone app de USB speaker functie aan zou kunnen zetten dan zou je dus de nummers kunnen selecteren op je telefoon en die worden dan afgespeeld via de versterker. Ideaal voor bijvoorbeeld feestjes, maar natuurlijk ook voor gewoon gebruik. Lekker op de bank je iPhone pakken, nummer opzoeken en afspelen maar. Nu haal ik vaak mijn iPhone uit mijn dock, waardoor het geluid wegvalt, en als ik een nummer geselecteerd heb plaats ik de iPhone weer in het dock. Als ik eenmaal weer op de bank zit en er achterkom dat ik toch graag iets anders wil luisteren moet ik weer naar de versterker lopen en het hele riedeltje weer opnieuw doen..

Maar misschien ben ik gewoon te lui :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

Ik ben van plan een DS710+ te gaan kopen i.c.m. een Squeezebox Duet.
Nu heb ik op diverse fora gelezen dat de hardeschijven van de Synology niet meer in standby zouden gaan wanneer Squeezebox Server is geactiveerd.

Heeft iemand ervaring met het gebruik van SB Server op de DS710+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

REDFISH schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 15:38:
File station kan het inderdaad, maar zorgt dit ook voor de juiste permissies in netwerkomgeving?
Ehh.. ja juist daar. (waar anders? ik begrijp je vraag niet helemaal).
Ik wil eigenlijk geen filestation opzetten want alles gaat via de LAN, dus beetje onnodig om dan in een browser files te gaan bekijken.
Je hoeft in dit geval toch alleen filestation te gebruiken om de permissies op de submap te zetten? verder kun je (uiteraard) gewoon de files via LAN benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Net die upgrade gedaan van m'n 207 voor die DS audio app en dat werkt goed! Nu alleen nog even wachten tot m'n muziek collectie compleet geïndexeerd is en dan heb ik alles op m'n NAS ook beschikbaar op m'n iPod. Ben er helemaal blij mee :)

Loop nu echter op een ander vlak tegen een probleem aan. Na de update zie ik op m'n Xbox 360 nu geen Diskstation meer staan, maar alleen Diskstation: SynologyDMS. Als ik die selecteer dan wordt er niets getoond. Toen er gewoon Diskstation 1 stond kon ik door de folders browsen. Geen idee hoe ik dit nu kan oplossen....

[ Voor 40% gewijzigd door Walkman op 23-07-2010 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Staan je folders weer aan dan en zijn ze op de pc wel benaderbaar?

@DystiC: dank voor de uitleg. Ik heb het gedaan, maar vind het een beetje gek dat je hiervoor een aparte module moet aanzetten.

Weet iemand overigens waar ik kan vinden waar mijn netwerkomgeving paswoord is opgeslagen in W7? Ik wil dit graag wissen zodat ik de permissies vanaf mijn eigen pc kan checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
REDFISH schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 09:34:
Staan je folders weer aan dan en zijn ze op de pc wel benaderbaar?

@DystiC: dank voor de uitleg. Ik heb het gedaan, maar vind het een beetje gek dat je hiervoor een aparte module moet aanzetten.

Weet iemand overigens waar ik kan vinden waar mijn netwerkomgeving paswoord is opgeslagen in W7? Ik wil dit graag wissen zodat ik de permissies vanaf mijn eigen pc kan checken.
Ja, de folders zijn benaderbaar via m'n PC en m'n Xbox 1 met XBMC. Het gebruik van de 360 is echter makkelijker voor de rest in huis, dus daarom wil ik dat ook werkend krijgen. Heb nog de Media Server uitgezet en gecheckt of de Workgroup aan stond, maar de 360 zag 'm nog steeds neit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:54
Roelos schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 16:45:
[...]

Ik zou alleen graag een USB geluidskaart aansluiten op de NAS en deze dan weer aansluiten op mijn versterker. Als ik dan via de iPhone app de USB speaker functie aan zou kunnen zetten dan zou je dus de nummers kunnen selecteren op je telefoon en die worden dan afgespeeld via de versterker. Ideaal voor bijvoorbeeld feestjes, maar natuurlijk ook voor gewoon gebruik. Lekker op de bank je iPhone pakken, nummer opzoeken en afspelen maar. Nu haal ik vaak mijn iPhone uit mijn dock, waardoor het geluid wegvalt, en als ik een nummer geselecteerd heb plaats ik de iPhone weer in het dock. Als ik eenmaal weer op de bank zit en er achterkom dat ik toch graag iets anders wil luisteren moet ik weer naar de versterker lopen en het hele riedeltje weer opnieuw doen..

Oplossing: Airport Express

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Niet online
Maar dan moet er toch altijd een pc aanstaan waar iTunes geopend is?
Het mooie van de USB-speaker/USB-geluidskaart variant lijkt mij nu juist dat je geen pc er voor nodig hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 08:53

Amiet01

Master_A

Nou ik ben sinds gister in het bezit van een Synology DS110J. Ik heb zelf de ballen verstand van Linux, maar weet nu dus inmiddels dat Ext3 het bestandssysteem is dat gebruikt wordt door Linux op de NAS. Ik liep tot nu toe tegen een aantal problemen aan en vroeg me af of jullie mij misschien daarbij kunnen helpen. Ik draai Windows 7 op mijn laptop en home-pc.

Het eerste probleem waar ik tegen aan liep was dat ik een externe HD had aangesloten op de voorkant, en op de "Copy" knop had gedrukt. Hij was netjes bezig met overkopieren naar /public/USBCopy, maar na 50 GB bleef het lampje wel knipperen op de NAS maar werd er verder niets meer gekopieerd. Ik heb geen idee waardoor het kwam, maar ik zal mijn gegevens nu voorlopig via een omweg terug zetten op de schijf.

Tweede waar ik tegen aanliep was het gebruik van SABnzbd. Ik heb dus versie 0.5.0 en kan wel gewoon downloaden. Alleen komen mijn downloads dus terecht op de /public, maar wil ik het soms ook op de /video hebben, zodat ik kan streamen naar mijn PS3. Als ik echter de download wil verplaatsten van de /public naar /video gaat het via de laptop naar de doelmap en duurt het dus erg lang om iets van de ene share naar de andere share te verplaatsen, hoewel het dus gewoon om dezelfde schijf gaat. Zelfde verhaal bij een USB schijf op de NAS aansluiten. Is er een manier om dit te omzeilen en dus direct te verplaatsen?

Ik kom ook net thuis en zie dat de NAS niet eens in slaapstand stond, terwijl dat op 10 minuten staat. Ik had voordat ik wegging van huis wel een download aangezet op de NAS (nzb in SABnzbd) die voltooid en uitgepakt was. Zou het aan het programma kunnen liggen dat hij niet in slaapstand ging? Betekent het trouwens niet dat hij in slaapstand ook moet stoppen met het draaien van de fan? Ik heb de faninstelling nu op 3,5 inch HDD staan (zit een Samsung Spinpoint 1 nog wat in van 1TB), maar zou het ook mogelijk zijn om de instelling op 2,5 inch te zetten of vermoord ik dan mijn HDD.

Over de HDD gesproken; bij de S.M.A.R.T. test (quick test) geeft hij aan dat er iets abnormaal is en dat het aangeraden wordt om een nieuwe HDD erin te zetten. Het lijkt er op dat hij goed werkt, maar hoe kan ik zien wat er nou mis is? Ik ga zo nog iig een uitgebreide test doen en kijken wat daaruit komt.

Het laatste, en één van de belangrijkste dingen, dat is de snelheid van kopiëren. Ik heb met CrystalMark via een Gigabit router (Dlink DIR655) gechecked wat de sequentiele snelheden zijn. Read was 10 MB/s en write was 11 MB/s. Dit is toch veel te langzaam of ligt het aan mij? Ik had namelijk gelezen dat je bijna 40 MB/s write kan halen en zelfs 60 MB/s read. Doe ik soms iets fout?

Waarschijnlijk dat ik nog wat vragen zal hebben, maar dit zijn op dit moment mijn belangrijkste vragen en ik hoop in ieder geval dat jullie mij zouden kunnen helpen. Alvast bedankt!

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Laatst online: 15:28

lier

MikroTik nerd

Twee korte antwoorden:
  • FileStation
  • Jumboframes
Is overigens niet overal het antwoord op...

[ Voor 10% gewijzigd door lier op 25-07-2010 14:02 . Reden: Het was al laat ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:36
Amiet01 schreef op zondag 25 juli 2010 @ 00:06:
Tweede waar ik tegen aanliep was het gebruik van SABnzbd. Ik heb dus versie 0.5.0 en kan wel gewoon downloaden. Alleen komen mijn downloads dus terecht op de /public, maar wil ik het soms ook op de /video hebben, zodat ik kan streamen naar mijn PS3. Als ik echter de download wil verplaatsten van de /public naar /video gaat het via de laptop naar de doelmap en duurt het dus erg lang om iets van de ene share naar de andere share te verplaatsen, hoewel het dus gewoon om dezelfde schijf gaat.
NIet gebruik maken van smb (windows shares) want dan gaat het via je laptop. doe het via scp en sleep de data naar de juiste map, dan is het in een oogwenk gedaan.
Ik kom ook net thuis en zie dat de NAS niet eens in slaapstand stond, terwijl dat op 10 minuten staat. Ik had voordat ik wegging van huis wel een download aangezet op de NAS (nzb in SABnzbd) die voltooid en uitgepakt was. Zou het aan het programma kunnen liggen dat hij niet in slaapstand ging?
De hdd gaat natuurlijk alleen in een slaapstand als ze niets hoeven te doen. Als je iets download via sabnzbd dan doet de hdd iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

job schreef op zondag 25 juli 2010 @ 01:38:
[...]
NIet gebruik maken van smb (windows shares) want dan gaat het via je laptop. doe het via scp en sleep de data naar de juiste map, dan is het in een oogwenk gedaan.

[...]
De hdd gaat natuurlijk alleen in een slaapstand als ze niets hoeven te doen. Als je iets download via sabnzbd dan doet de hdd iets.
Over SABnzbd: Op dat moment downloadde hij niets meer en was SABnzbd al helemaal klaar met downloaden en uitpakken (al enkele uren).

Ik weet trouwens niet eens wat scp is en hoe ik dat kan instellen in Windows 7. SMB komt me wel bekend voor als protocol, maar ik dacht dat Windows CIFS of WINS oid gebruikte.

@ Lier:
Ik heb ff gegoogled, maar heb geen idee wat je bedoelt met die jumboframes. Ik merk nu wel dat ik een echte noob ben op dit gebied :p.

[ Voor 9% gewijzigd door Amiet01 op 25-07-2010 02:08 ]

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Amiet01 schreef op zondag 25 juli 2010 @ 00:06:
Als ik echter de download wil verplaatsten van de /public naar /video gaat het via de laptop naar de doelmap en duurt het dus erg lang om iets van de ene share naar de andere share te verplaatsen, hoewel het dus gewoon om dezelfde schijf gaat. Zelfde verhaal bij een USB schijf op de NAS aansluiten. Is er een manier om dit te omzeilen en dus direct te verplaatsen?
Via File Station is het zo verplaatst, dat is het meest eenvoudige om te gebruiken ook.
Betekent het trouwens niet dat hij in slaapstand ook moet stoppen met het draaien van de fan? Ik heb de faninstelling nu op 3,5 inch HDD staan (zit een Samsung Spinpoint 1 nog wat in van 1TB), maar zou het ook mogelijk zijn om de instelling op 2,5 inch te zetten of vermoord ik dan mijn HDD.
De fan blijft altijd draaien, ook in slaapstand hetzij langzamer.
Reden dat je NAS niet in slaapstand wil kan veel oorzaken hebben, op synology.com staat er een hele FAQ voor. Ik had namelijk ook een probleem en de oorzaak daarvan waren drivemappings naar de NAS in Windows 7 die de NAS wakker hield.
Het laatste, en één van de belangrijkste dingen, dat is de snelheid van kopiëren. Ik heb met CrystalMark via een Gigabit router (Dlink DIR655) gechecked wat de sequentiele snelheden zijn. Read was 10 MB/s en write was 11 MB/s. Dit is toch veel te langzaam of ligt het aan mij? Ik had namelijk gelezen dat je bijna 40 MB/s write kan halen en zelfs 60 MB/s read. Doe ik soms iets fout?
Je kunt nog kijken of het verhogen van Jumbo Frames iets uithaalt, al denk ik niet dat je dan ineens 4/5 keer zo snel kan up/downloaden. Is je netwerk verder wel in orde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

DyStiC schreef op zondag 25 juli 2010 @ 11:19:
[...]

Via File Station is het zo verplaatst, dat is het meest eenvoudige om te gebruiken ook.

[...]

De fan blijft altijd draaien, ook in slaapstand hetzij langzamer.
Reden dat je NAS niet in slaapstand wil kan veel oorzaken hebben, op synology.com staat er een hele FAQ voor. Ik had namelijk ook een probleem en de oorzaak daarvan waren drivemappings naar de NAS in Windows 7 die de NAS wakker hield.

[...]

Je kunt nog kijken of het verhogen van Jumbo Frames iets uithaalt, al denk ik niet dat je dan ineens 4/5 keer zo snel kan up/downloaden. Is je netwerk verder wel in orde?
Ik heb inderdaad Filestation geprobeerd en het werkt perfect. Ik zal eens in de FAQ kijken, maar had ergens iets over SABnzbd gelezen dat hij zoekt in een bepaalde directory naar NZBs en dat de HDD daarom niet in slaapstand gaat.

Met mijn netwerk is verder alles in orde ja, en de Synology detecteert ook 1000 mbps full duplex. De laptop staat op auto, maar in Windows zie ik ook staan dat ie op 1 Gbps werkt. Ik zal zo nog het eea proberen.

Verder liep ik gister tegen iets raars aan toen ik mijn USB harddisk wilde aansluiten. Bij status staat er "vastgelopen" en er staat "USB crashed disk". Nou dacht ik dat het wel aan mijn schijf zou liggen, dus heb ik ook mijn USB sticks aangesloten, maar hij pakte ze allemaal niet. Heb ook alle USB poorten geprobeerd. Zou dit ermee te maken kunnen hebben dat toen ik bezig was met USBCopy de eerste dag (hij bleef knipperen maar er was geen HDD activiteit meer) dat ik toen de USB stekker eruit had gehaald? Ik kon iig niet op uitwerpen drukken toen. De externe disk waar het de eerste dag om ging is niet van mij dus kan het niet uittesten. Hoe kan ik dit probleem fixen?

Laatste ding gaat puur over SABnzbd. Ik downloadde namelijk een film en heb ingesteld waar mijn bestanden opgeslagen zouden moeten worden. Nou heb ik voor de categorie "Movies" ingesteld dat hij naar /volume1/video moet worden uitgepakt, maar is dit per ongeluk /volume1/volume1/video geworden. Hoe kom ik bij deze map die ik nergens kan zien? Er is namelijk wel ruimte van de schijf weggegaan en zou dit graag willen verwijderen of verplaatsen.

In ieder geval iedereen die antwoord heeft gegeven bedankt!

Edit:
USB probleem is opgelost na een herstart van de NAS. Ook het probleem van de verkeerde mappen is opgelost na de herstart. De map kwam in filestation ineens tevoorschijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Amiet01 op 25-07-2010 12:46 ]

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 00:36

immetjes

HIER is BERN-E

Amiet01 schreef op zondag 25 juli 2010 @ 02:06:
[...]

Ik weet trouwens niet eens wat scp is en hoe ik dat kan instellen in Windows 7. SMB komt me wel bekend voor als protocol, maar ik dacht dat Windows CIFS of WINS oid gebruikte.
http://winscp.net/eng/docs/lang:nl

SCP wordt niet standaard door Synology iondersteund dacht ik, dus dat zal je met ipkg (een bootloader) moeten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:54
Klopt! SCP wordt standaard niet door Synology ondersteund, dus zal je met IPKG aan de slag moeten gaan. Daar zit ook een werkende SSH implementatie in.

Het enige nadeel van het installeren van dat pakket is dat de SSH daemon die daar ook bij zit gaat conflicteren met de SSH server op de Synology.

In /opt/etc/default/openssh kan je "sshd_enable" op "sshd_enable=no" zetten (let wel, dat bestand is er dus pas als je de SSH van ipkg hebt geinstalleerd) :). Je hebt dan nog wel SCP support op je Synology maar gebruikt verder gewoon de SSH daemon die Synology standaard al heeft draaien als je die aan hebt staan in de WebUI.

[ Voor 24% gewijzigd door eymey op 25-07-2010 12:52 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
drijfhout schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 11:51:
[...]

Volgens mij moet je er gewoon een beetje geluk mee hebben want niet iedereen heeft er last van.
Ik heb zelf wel last van het load cycle probleem gehad maar heb het gewoon kunnen oplossen wat in principe niet te moeilijk is om te doen.
Ik moet wel zeggen dan ik deze schijven zelf niet meer zal kopen.
Omdat het niet voor mezelf is en ik geen gezeur wil ben ik toch maar voor een setje Samsungs gegaan (1TB F3).
Roelos schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 16:45:
[...]

Oplossing: MPD. Zie hier voor meer info: Het grote Music Player Daemon topic of http://mpd.wikia.com/wiki/Music_Player_Daemon_Wiki
Deze is ook te installeren op een Synology via de packagemanger ipkg. Geen idee of er een iPhone client is, in ieder geval wel een Android client (pmix). Ik heb het zelf draaien op mijn Ubuntu server, en het werkt perfect.

[ Voor 16% gewijzigd door bas-r op 25-07-2010 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Nou werken de eerder genoemde problemen weer wel, maar heb ik een ander groot probleem erbij gekregen. De Windows File Service deed het niet meer, waarna ik het toen heb uitgeschakeld. Nu ik hem opnieuw probeer in te schakelen krijg ik de volgende error:

De bewerking is mislukt (765)

Ik krijg hem met geen mogelijkheid meer aan de praat, ook niet na twee keer herstarten.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Laatst online: 20-09 19:30
Zo ik heb dan eindelijk mijn DS210j besteld met een WD20EARS harde schijf maar daarbij stond bij de notities:

"Om deze vaste schijf te gebruiken raden we aan het systeem eerst opnieuw te installeren met DSM 2.2-0965 of hoger, en daarna de HDD opnieuw te formatteren om de WD Advanced Format Technology aan te nemen."

Ik neem aan dat dit allemaal automatisch gebeurd? Als ik voor het eerst via de setup assistant uitvoer dat deze allles regelt voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

Astratuner schreef op zondag 25 juli 2010 @ 16:20:
Zo ik heb dan eindelijk mijn DS210j besteld met een WD20EARS harde schijf maar daarbij stond bij de notities:

"Om deze vaste schijf te gebruiken raden we aan het systeem eerst opnieuw te installeren met DSM 2.2-0965 of hoger, en daarna de HDD opnieuw te formatteren om de WD Advanced Format Technology aan te nemen."

Ik neem aan dat dit allemaal automatisch gebeurd? Als ik voor het eerst via de setup assistant uitvoer dat deze allles regelt voor mij?
ik heb bijna de zelfde combinatie besteld de DS110j met een WD15EARS

2.3 is al een half jaar uit worden ze daar nu niet standaard al mee geleverd ?

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Hij wordt vrijwel nooit met de aller aller laatste firmware geleverd dus die zet je het beste bij install er zelf op.

Ik heb met filestation permissies proberen instellen maar ik kan niet met de vinken van lezen schrijven uitvoeren spelen. Sowieso zie ik geen enkele optie om een bepaalde gebruiker toegang te geven tot een specifieke map.

Het lijkt me ook vreemd als ik met de gebruikersaccount zou inloggen en dan de permissies kan aanpassen. Dat is geen security.

Ik kan wel eigenaar veranderen maar dit heeft geen effect. Ook de gebruikersgroep veranderen lijkt niks te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Amiet01 schreef op zondag 25 juli 2010 @ 16:05:
Nou werken de eerder genoemde problemen weer wel, maar heb ik een ander groot probleem erbij gekregen. De Windows File Service deed het niet meer, waarna ik het toen heb uitgeschakeld. Nu ik hem opnieuw probeer in te schakelen krijg ik de volgende error:

De bewerking is mislukt (765)

Ik krijg hem met geen mogelijkheid meer aan de praat, ook niet na twee keer herstarten.
Het schijnt dat mijn HDD die ik erin heb gestopt niet helemaal goed is volgens mij. Hij gaf namelijk aan dat volume1 was vastgelopen. Ik heb in ieder geval alles opnieuw gedaan, dus opnieuw geformatteerd en geïnstalleerd. Windows File Service werkt weer, ik heb de snelheid gebenchmarked en die is 40 MB/s up en 44 MB/s down (volgens Crystalmark).

Wat er nu inzit is een Samsung Spinpoint 103U. Ik denk dat ik zo'n Ecogreen F3 ga kopen en deze terug stuur naar Samsung. Enige probleem is dat ik geen bon meer kan vinden, maar ik weet wel zeker dat ik nog garantie heb volgens de site (3 jaar garantie op HDD's).

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:55

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Mn NAS komt uit slaapstand als ik de pc aanzet/uit slaapstand haal.
Iemand nog goede tips om dit tegen te gaan?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Harmen schreef op maandag 26 juli 2010 @ 11:31:
Mn NAS komt uit slaapstand als ik de pc aanzet/uit slaapstand haal.
Iemand nog goede tips om dit tegen te gaan?
Heb je netwerkverbindingen naar je NAS gemaakt? misschien dat die een wake-up triggeren.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Laatst online: 16:55

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb enkel via een 'explorer.exe shortcut' een verbinding. Deze link wordt pas gestart als ik de shortcut aanklik.
Weet dat network discovery verantwoordelijk kan zijn hiervoor, deze heb ik uitgeschakeld.
Het vreemde is dat ik enkel Chrome en iTunes aan heb staat, toch komt ie dan uit slaapstand.
De bonjour service heb ik express uitgeschakeld.

[ Voor 7% gewijzigd door Harmen op 26-07-2010 11:48 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Laatst online: 18-09 15:49
Iemand hier die TV sorting en RSS fatsoenlijk heeft werken op een DS210J met SABNZB 0.5.3 ?

Downloaden via RSS gaat prima, alleen de TV sorting doet ie niet meer ? Heeft wel gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dutch Dude
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-03-2024

The Dutch Dude

Haiku Rules!

Na goede ervaringen met een DS107 heb ik nu een DS109 besteld :*) en ditmaal wil ik er ook een IP camera bij gebruiken.. In de camera compatibility list staat genoemd dat in sommige gevallen de motion detection van de camera gebruikt (kan) worden, in andere gevallen word dat door de DS zelf gedaan.
Nu vraag ik me af - heeft het voordeel een camera te kiezen die zelf motion detection kan boven een waarbij de DS dit nog zelf moet doen..? Kan de DS nog wel idlen/hibernaten als hij zelf de motion detection moet doen (hoger stroomverbruik)?

Overmatig computergebruik heeft mijn fantasie gedood, dus ben ik niet in staat een interessante tekst hierneer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Nou ik heb mijn DS110J vrij goed aan de praat gekregen nu. Alles werkt zoals het hoort en zal alleen over een tijdje een andere HDD in moeten doen dus. Ik kan nergens iets vinden over USBCopy van Ext3 geformatteerde HD's maar dat moet geen probleem zijn toch?

Laatste ding wat ik mij afvroeg is hoe ik het makkelijkste mijn laptop via ethernet kabel, direct kan aansluiten op de DS110J. De router zit namelijk een verdieping lager en ik gebruik Wifi N met me laptop. Ik heb geen zin om voor alleen grote dingen overzetten weer een kabel te gaan trekken naar boven. Ik wil de DS110J dus direct op mijn laptop via Gigabit poort aansluiten, het liefst zonder allerlei instellingen te veranderen elke keer. Via de Synology Assistant heb ik het wel aan de praat gekregen, maar moet ik zometeen weer de IP-adressen gaan aanpassen wanneer ik de NAS weer op mijn router aansluit. Iemand een makkelijkere oplossing?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Of de DS nog wel kan idlen/hibernaten zal nog nieteens zozeer afhangen van wel of niet zelf motion detection moeten doen (overigens denk ik dat ze op die compatibility list eerder de feature "zelf de camera draaien op afstand" bedoelen, maar dat terzijde).

Het lijkt mij (correct me if I'm wrong) eerder dat je diskstation zelden meer zal kunnen idlen/hibernaten zodra hij een camera moet monitoren. Immers, hij moet de beelden constant opslaan.... of iig regelmatig genoeg.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Amiet01 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 21:17:
Nou ik heb mijn DS110J vrij goed aan de praat gekregen nu. Alles werkt zoals het hoort en zal alleen over een tijdje een andere HDD in moeten doen dus. Ik kan nergens iets vinden over USBCopy van Ext3 geformatteerde HD's maar dat moet geen probleem zijn toch?

Laatste ding wat ik mij afvroeg is hoe ik het makkelijkste mijn laptop via ethernet kabel, direct kan aansluiten op de DS110J. De router zit namelijk een verdieping lager en ik gebruik Wifi N met me laptop. Ik heb geen zin om voor alleen grote dingen overzetten weer een kabel te gaan trekken naar boven. Ik wil de DS110J dus direct op mijn laptop via Gigabit poort aansluiten, het liefst zonder allerlei instellingen te veranderen elke keer. Via de Synology Assistant heb ik het wel aan de praat gekregen, maar moet ik zometeen weer de IP-adressen gaan aanpassen wanneer ik de NAS weer op mijn router aansluit. Iemand een makkelijkere oplossing?
Ik ben met de synology en een webcam bezig geweest. Laat weten wat jouw ervaringen zijn, mijn webcam was niet helemaal ondersteund door synology, maar ik heb ook genoeg slechte recenties gelezen over dit onderdeel van de firmware, plus de prijs-kwaliteit van webcams is imho onder de maat en met name de aansturing van die dingen is vooral gebasseerd op ouderwetse technieken.

Laat weten of je het aan de praat krijg zoals je wil, ik houd me aanbevolen.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
Ik vroeg mij af of ik softwarematig het beepje kan uitschakelen dat hij telkens geeft na het opstarten?

Ik ga liever niet hardwarematig iets doorknippen ivm de garantie :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:29
eymey schreef op maandag 26 juli 2010 @ 21:21:
Of de DS nog wel kan idlen/hibernaten zal nog nieteens zozeer afhangen van wel of niet zelf motion detection moeten doen (overigens denk ik dat ze op die compatibility list eerder de feature "zelf de camera draaien op afstand" bedoelen, maar dat terzijde).

Het lijkt mij (correct me if I'm wrong) eerder dat je diskstation zelden meer zal kunnen idlen/hibernaten zodra hij een camera moet monitoren. Immers, hij moet de beelden constant opslaan.... of iig regelmatig genoeg.
Het klopt dat als je Surveillance Station aan hebt staan met de IP Cam dat je Synology dan niet in hibernate gaat.

Ik had dit laatst ook en verbaasde me ook over het niet in hibernate gaan. Toen met Synology contact opgenomen en zij vertelde me dat de Synology dan gewoon actief is en dus niet in hibernate gaat.
Toen heb ik m maar er maar weer vanaf gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
:) Welke IP cam heb je trouwens? Heb nog steeds wel eens belangstelling voor iets ~100 euro, 150 tops :). En is het ook zo dat je beelden direct kan laten ftp'en naar elders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:03
Amiet01 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 21:17:

Als je Synology wel bedraad aangesloten is zou ik gewoon een switch bij je Synology zetten. Aan een 4 poorts heb je genoeg. 1 kabel van beneden, 1 naar de Synology en 1 naar je lapdoos.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dutch Dude
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-03-2024

The Dutch Dude

Haiku Rules!

eymey schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 00:26:
:) Welke IP cam heb je trouwens? Heb nog steeds wel eens belangstelling voor iets ~100 euro, 150 tops :). En is het ook zo dat je beelden direct kan laten ftp'en naar elders?
Sommige camera's kunnen uit zichzelf al FTPen naar een bepaalde locatie...
Ik ben ook op zoek naar een goedkope IP camera.. ik was wat reviews aan het lezen van de EdiMax IC-1510Wg; heeft iemand daar ervaring mee icm de Synology?

Overmatig computergebruik heeft mijn fantasie gedood, dus ben ik niet in staat een interessante tekst hierneer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Laatst online: 13:00
Op het moment ben ik 2,5 maanden in het bezit van een NAS Synology DS209.

De eerste maand werkte de DS209 in combinatie met een Samsung F3 hdd 2 TB perfect, geen vastlopers er waren weken dat ik hem dagen achter elkaar aan liet staan en hij nog steeds normaal functioneerde in combinatie met SABNZBD.
Nadat ik één maand op vakantie ben geweest en de NAS dus één maand stil heeft gestaan, loop ik al sinds dag één tegen na mijn vakantie tegen het probleem aan, dat de NAS na 8 uur van activiteit niet meer te benaderen is via het betreffende ip adres.
Dit heeft ook effect op het programma SABNZBD want die download niet meer verder!

Dit treedt herhaaldelijk op na ongeveer 8 uur.
Na wat rond gelezen te hebben op diverse forums, heb ik SABNZBD geupdate van versie 0.50 naar 0.53.

Helaas helaas, nog steeds vastlopers na 8 uur activiteit.

Nu is mijn vraag aan jullie is dit probleem bekend en misschien op te lossen met iets te updaten??

De firmware zit al aan de nieuwste versie en het extra pakket: SABNZBD ook.
Ik dacht zelf in eerste instantie een andere SATA hdd in te plaatsen, maar ja dan kan je het nog niet echt testen of het probleem zit in de firmware want de firmware wordt geïnstalleerd op de hdd.
Dus bij het plaatsen van een vervangende SATA HDD moet ook de firmware opnieuw geïnstalleerd worden.

Dit is geen doen zo, steeds handmatig opnieuw opstarten.

Graag advies. :)

[ Voor 10% gewijzigd door PSP123 op 27-07-2010 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:38
Ik heb sinds kort een ds110j. De functionaliteiten van het apparaat bevallen me erg goed. Alleen hij haalt mijn maximale download snelheid gewoonweg niet altijd via sabnzb. Als ik bv een serie kijk via een windows share en gelijktijdig via sabnzb download komt de downloadsnelheid maar net boven de 1 mb.

Hebben meer mensen hier last van?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
Is de mogelijkheid aanwezig in SABNZBD om een bestand wat gedownload is via de NAS later weer in te voegen zodat de NAS deze weer opnieuw gaat verifiëren, repareren en uitpakken?

Namelijk mijn NAS zette zichzelf uit in verband met het het ingestelde tijdschema, en nadat hij weer opnieuw opstartte pakt hij de gedownloade file van 30 GB niet opnieuw om te controleren en uit te pakken.
En om deze nu weer naar mijn pc te kopiëren en handmatig uitpakken, is mogelijk maar niet erg handig.

Is het mogelijk om een download limiet in SABNZBD in te stellen in combinatie met je tijdsschema.
Bijv. 23.00 uur reboot, downloaden max. speed: 800kb/s en om 08.00 uur downloaden max. speed 500 kb/s.

Thanx....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
artbij schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 11:10:
Ik heb sinds kort een ds110j. De functionaliteiten van het apparaat bevallen me erg goed. Alleen hij haalt mijn maximale download snelheid gewoonweg niet altijd via sabnzb. Als ik bv een serie kijk via een windows share en gelijktijdig via sabnzb download komt de downloadsnelheid maar net boven de 1 mb.

Wat is je CPU gebruik en geheugengebruik van je NAS?
Ik ben bang dat je memory usuage op 100% zit, want ik zelf zit met 256 mb ook al op 50%. En dat dit dan ook het probleem is, is de NAS nog te benaderen tijdens het downloaden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
artbij schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 11:10:

Das normaal, downloadsnelheid via SABNZB fluctueert nogal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

Zoals ik al eerder zei heb ik een 110j besteld maar ik zei net dat de 109 in plaats van 5 dan 8 camera's aan kan, ook zie ik dat de 109 een snellere processor heeft, zijn er verder nog verschillen tussen de 110j en 109 ? aangezien de 110j een nieuwer model is ? en als er aan gegeven wordt dat hij er 5 of 8 aan kan, kan hij ze dan ook echt aan of gaat het dan net ? je moet geen andere dingen doen ? dat moet opzich ook geen probleem zijn aangezien hij alleen voor de Camera's bedoeld is

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGluurbuur
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 17:23
PSP123 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 11:15:

Is het mogelijk om een download limiet in SABNZBD in te stellen in combinatie met je tijdsschema.
Bijv. 23.00 uur reboot, downloaden max. speed: 800kb/s en om 08.00 uur downloaden max. speed 500 kb/s.

Thanx....
Gewoon in sabnzbd+ naar config, scheduling, task toevoegen 23.00 speedlimit 800, task 2 08.00 speedlimit 500. Dit zou je dan daily kunnen doen. Om de nas te rebooten volgens een tijdschema moet je in de manager van synology wezen geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
loyske schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 11:26:
[...]

Das normaal, downloadsnelheid via SABNZB fluctueert nogal.
Bij mijn DS209 niet!
Nadat een NZB uitgepakt, en de statistieken opgevraagd kunnen worden zit de totale download snelheid over de betreffende NZB bij mij 8kb/s onder de max. (Wel met draadje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

PSP123 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:51:
[...]

Bij mijn DS209 niet!
Nadat deze is uitgepakt, en de statistieken opgevraagd kunnen worden zit de totale download snelheid over de betreffende NZB bij mij 8kb/s onder de max. (Wel met draadje)
Ik heb een DS110J en download ook via SABnzbd+ en heb ook last van een fluctuerende downloadsnelheid. Gemiddeld kom ik zo rond de 2 MB/s, terwijl mijn max op de 3,45 MB/s zit. De NAS is overigens ook met een kabel aangesloten op een Gbit router. Ligt dat dan aan de hoeveelheid RAM, of de CPU? Vallen deze eigenlijk te upgraden?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
Amiet01 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:55:
[...]

Ik heb een DS110J en download ook via SABnzbd+ en heb ook last van een fluctuerende downloadsnelheid. Gemiddeld kom ik zo rond de 2 MB/s, terwijl mijn max op de 3,45 MB/s zit. De NAS is overigens ook met een kabel aangesloten op een Gbit router. Ligt dat dan aan de hoeveelheid RAM, of de CPU? Vallen deze eigenlijk te upgraden?
Ik heb de DS210J, volgens mij is het de CPU, die schiet naar 90%.
Geheugen zit ergens rond de 40 a 50% tijdens downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadettilac
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:29
MVC schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 20:30:
Ik ben van plan een DS710+ te gaan kopen i.c.m. een Squeezebox Duet.
Nu heb ik op diverse fora gelezen dat de hardeschijven van de Synology niet meer in standby zouden gaan wanneer Squeezebox Server is geactiveerd.

Heeft iemand ervaring met het gebruik van SB Server op de DS710+ ?
Ik heb de 710+ net een paar dagen staan icm Duet en Radio. Voor zover ik kan nagaan hibernate ie prima. Vanochtend hoorde ik m upspinnen toen mn vriendin de tv aanzette (de upnp media server staat aan en er zit een ethernetkabel in de tv), terwijl de squeezeboxen ook gewoon in het systeem hingen (Duet bedraad en Radio via wifi) en stroom kregen.

Heb de LCC nog niet bekeken, mss dat SB Server daar nog invloed op heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
Ik heb een Axis 207W.
Prima dingetje, semi-professionele kwaliteit.
Veel gebruikt toen ik op vakantie was, om het weer thuis te bekijken.
Benader de camera via mijn eigen domein.
FTP-en enzo weet ik niet, geen verstand van.
Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:38
Mijn cpu zit bij unrarren en download tegelijk tussen de 95 en 100%. Daar ligt duidelijk de bottleneck.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

artbij schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:00:
Mijn cpu zit bij unrarren en download tegelijk tussen de 95 en 100%. Daar ligt duidelijk de bottleneck.
Maar hij is toch niet tegelijk aan het unrarren en downloaden? Ik denk wel downloaden en tegelijk checken of de bestanden ok zijn. Ik denk dat het tot en met het uitpakken qua tijd niet veel uitmaakt of de files tijdens het downloaden of erna worden gechecked op errors.

Ik vroeg me trouwens af of iemand me opweg kan helpen met een vraag. Ik heb namelijk het volgende:
Op mijn laptop en mijn computer beneden heb ik een aantal mappen met muziek (downloads van Limewire en een aparte map met complete albums). Deze mappen zijn op beide computers hetzelfde genaamd, maar soms wordt er op de pc beneden een nieuw liedje gedownload die niet op de laptop wordt gedownload. Wat ik nu dus wil is dat wanneer ik op een "knop" druk, de muziekmappen op mijn laptop worden gesynct naar de NAS in de folder /music. Hetzelfde wil ik voor de computer beneden, maar deze moet dan de extra nummers die bijvoorbeeld op die pc zijn gedownload ook naar de NAS toe kopiëren en de files die er al zijn gekopieerd vanaf de laptop moeten ongewijzigd blijven (dus niet overwriten).
Nou zou rsync volgens mij hiervoor bedoeld zijn, maar is dat bedoeld voor Linux. Wat is een alternatief voor Windows (7)?

[ Voor 48% gewijzigd door Amiet01 op 27-07-2010 20:46 ]

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGluurbuur
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 17:23
Zoals Arjan P al eerder noemde in dit topic.... misschien kun je Directory Compare gebruiken, http://tp.lc.ehu.es/jma/win32/dirco.html. Dat gaat alleen wel tussen 2 mappen en niet 3, maar werkt wel lekker met 2 in elk geval en is gratis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 16:56
BorisG schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 21:13:
Zoals Arjan P al eerder noemde in dit topic.... misschien kun je Directory Compare gebruiken, http://tp.lc.ehu.es/jma/win32/dirco.html. Dat gaat alleen wel tussen 2 mappen en niet 3, maar werkt wel lekker met 2 in elk geval en is gratis :)
Of allwaysync, ook gratis (non commercie) en kan naar Samba, NFS, USB, FTP, etc schrijven/lezen/compare/1 en 2 way sync etc

Ik gebruik dit zelf om mijn laptop te back-uppen en mijn foto-verzameling goed up-to-date te houden in de back-up!

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Ik heb even de FAQ gelezen over netwerken, maar kom er niet uit hoe het zit met interne IP adressen wanneer je een switch aansluit op je router. Nu zijn mijn IP-adressen 192.168.0.xxx. Zal je met een switch in dezelfde range gaan zitten? Dus enige wat ik dan zal gaan moeten doen is router --> switch, switch -->NAS & Laptop. Ik neem aan dat je dan vanaf de pc die direct op de router is aangesloten ook de NAS zonder verdere aanpassingen kunt benaderen?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
Amiet01 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 13:41:
Ik heb even de FAQ gelezen over netwerken, maar kom er niet uit hoe het zit met interne IP adressen wanneer je een switch aansluit op je router. Nu zijn mijn IP-adressen 192.168.0.xxx. Zal je met een switch in dezelfde range gaan zitten? Dus enige wat ik dan zal gaan moeten doen is router --> switch, switch -->NAS & Laptop. Ik neem aan dat je dan vanaf de pc die direct op de router is aangesloten ook de NAS zonder verdere aanpassingen kunt benaderen?
Die switch doet niks met IP-adressen, zorgt alleen voor meer poorten. De router blijft de IP adressen uitdelen.
Dus gewoon 1 kabel van Router naar Switch en dan op de switch je en je laptop. Die PC op de router moet de rest achter de switch gewoon kunnen benaderen ja.

[ Voor 4% gewijzigd door loyske op 28-07-2010 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Als je naar een goedkopere oplossing zoekt, koop een gewone camera en dan zo'n aviosys dingetje: http://cgi.benl.ebay.be/A...chnik&hash=item5193f973ce

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

N3oC schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 23:30:
[...]

Of allwaysync, ook gratis (non commercie) en kan naar Samba, NFS, USB, FTP, etc schrijven/lezen/compare/1 en 2 way sync etc

Ik gebruik dit zelf om mijn laptop te back-uppen en mijn foto-verzameling goed up-to-date te houden in de back-up!
Die gebruikte ik eerst ook, maar bij mij begon het programmaatje te zeuren dat het aantal GB dat ik wilde backuppen professioneel gebruik suggereerde, en dat ik maar een licentie moest aanschaffen. Aangezien ik dat niet wilde kon ik maar eens in de zoveel tijd backuppen...
Nu gebruik ik freefilesync, open source projectje, werkt veel fijner imo!

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
Ik vroeg me af of het normaal is dat de NAS zichzelf uit zijn slaapstand haalt zonder dat ik hem benader?

Ik doe dus absoluut niets met de NAS en ineens is hij weer actief?
Zal wel komen omdat de HD iets deed neem ik aan? Of dat er iemand vanop het internet misschien een poort scan aan het doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist een DS411+ besteld met 4x 2TB schijven als vervanging van mijn D-link DNS-323. Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 00:46
Ik ben van plan om de Synology DS1010+ aan te schaffen, maar kan die ook on the fly transcoderen voor de PS3? Of kan de standaard media server dit ook?

Ik kan daar heel weinig over vinden op het web.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
Astratuner schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 20:52:
Ik vroeg me af of het normaal is dat de NAS zichzelf uit zijn slaapstand haalt zonder dat ik hem benader?

Ik doe dus absoluut niets met de NAS en ineens is hij weer actief?
Zal wel komen omdat de HD iets deed neem ik aan? Of dat er iemand vanop het internet misschien een poort scan aan het doen is?
Als je NAS aan het internet hangt zou een poortscan een oorzaak kunnen zijn.
Kijk hiervoor in de log van je router ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

Nou het is uiteindelijk van de 110j en de 109 de 209 geworden :) werkt prima heb 4 extra camera licenties er bij genomen, vind alleen dat je iets te weinig machtegingen kan instellen, als gebruiker kan je een handmatige opname starten maar dan stopt de origine opname en gaat erna weer verder, wie weet komt dat ooit in een update :)

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 16:56
Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 21:04:
Zojuist een DS411+ besteld met 4x 2TB schijven als vervanging van mijn D-link DNS-323. Ik ben benieuwd :)
Waar heb je deze besteld, ik kan hem niet vinden in de PW? (wel op de synology website?)

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

N3oC schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 10:32:
[...]

Waar heb je deze besteld, ik kan hem niet vinden in de PW? (wel op de synology website?)
en voor hoeveel? Ik zie richtprijzen van rond de 609EUR. Heb zelf gisteren een DS710+ besteld....411+ is sneller (dualcore) en 4 HDD's ipv 2, maar ja...een prijsverschil van 200eur is ook niet niks. En ik kan een DX510 aan de 710+ hangen, dat kan de 411+ vlgs mij (nog) niet.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N3oC schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 10:32:
[...]

Synology DS410+ prijzen al deze shops linken naar de 411+ ipv de 410+ in de omschrijving. Ik vermoed dat Synology de naam 410+ gewoon heeft laten vallen; de 411+ specs zijn namelijk vrijwel gelijk aan de richtspecs van de 410+.

Besteld bij Azerty trouwens (dus € 561,56). De goedkoopste shop in het lijstje ken ik niet, maar na het lezen van wat reviews betaal ik liever iets meer...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2010 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Deze guide heb ik gisteren gevonden, installeert het hele "spel" op de Synology

bron

beginnen met ipkg

Synology Installation of Sick Beard, auto start on boot, and process of upgrading in future
Assumes you have installed SABnzbd with the Merty package (which includes Python).

First SSH into the NAS as root.

Install Bootstrap as described here, so that you get ipkg on there:

http://forum.synology.com...for_the_armmarvell_models

De navolgende commandline is voor de mv6281 ( DS109 / DS210j )

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
#  IPKG op de DS109 / DS210j ( en andere mv6281 kirkwood Synology's

mkdir -p /volume1/@tmp
cd /volume1/@tmp/

wget http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/cs08q1armel/cross/unstable/syno-mvkw-bootstrap_1.2-7_arm.xsh
sh syno-mvkw-bootstrap_1.2-7_arm.xsh &
sleep 5
ipkg update

install git so you can pull latest SB updates
code:
1
ipkg install git

(you could skip the previous step if you want, it makes it way easier to update in the future though)

Next go to the directory to where you want to install sickbeard. I put it on one of my hard drive volumes.
code:
1
cd /volume1/opt/share/sickbeard

Next you are going to pull the latest source revision of sickbeard
code:
1
git clone git://github.com/midgetspy/Sick-Beard.git sickbeard

To update it in the future (NOT NOW!),
first shutdown sickbeard through its web interface, and then something like
code:
1
2
cd /volume1/opt/share/sickbeard/
git pull

To get sickbeard to start at system startup:

code:
1
vi /var/packages/sab2/target/scripts/sabstart.sh

then I added this line at end of file:
(note that my personal install path is /volume1/opt/share/sickbeard/)

code:
1
$DIR/utils/bin/python /volume1/opt/share/sickbeard/SickBeard.py --quiet -s0.0.0.0:8081 &

In order to use sickbeard's post-processing scripts for sabnzbd, you should run this line in SSH terminal:
code:
1
ln -s /var/packages/sab2/target/utils/bin/python /usr/bin/python

Restart the device and sickbeard's web interface should be accessible at http://synoloygsip:8081

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
Yihaaa schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 23:04:
[...]

Als je NAS aan het internet hangt zou een poortscan een oorzaak kunnen zijn.
Kijk hiervoor in de log van je router ;)
Mijn router staat op Unpnp en hij blokkeerd alles van buiten af. Dus normaal gezien zou de NAS daarvoor niet mogen aanspringen denk ik niet? De tijden in mijn router en NAS komen niet overeen dus en als mijn pc uitstaat dan blijft hij denk ik wel in slaapstand. Precies of iets van mijn pc/netwerk hem wakker houd. O-)

In mijn log resulteerd dit in:

Jul 29 10:33:24 scemd: scemd.c:235 stop manutild.
Jul 29 11:13:28 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation
Jul 29 11:28:45 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation
Jul 29 12:32:58 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation
Jul 29 13:04:58 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation
Jul 29 13:37:01 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation
Jul 29 14:09:08 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation
Jul 29 14:41:04 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation
Jul 29 15:13:07 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation
Jul 29 15:45:10 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation
Jul 29 16:17:18 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation
Jul 29 16:49:12 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation
Jul 29 18:59:28 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation
Jul 29 19:31:35 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation

Wat is die scemd?

[ Voor 58% gewijzigd door Astratuner op 29-07-2010 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee, maar misschien heb je hier iets aan :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:45

ewf

Ik gebruik om te synchroniseren Deltacopy is gebaseerd op rsync dat ook ondersteund wordt door de Synology.
Deltacopy copieert alleen de wijzigingen.
Rsync draait ook op Windows en komt mee met Deltacopy, rsync is nog veel flexibeler als je uit het doolhof van de opties komt. Laatste versie ook W7.
C't heeft ook een heel topic gehad over rsync met een mooi script..... (moet ik nog ergens hebben)
Hier dus: http://www.heise.de/software/download/rsyncbackup.vbs/39087

[ Voor 8% gewijzigd door ewf op 30-07-2010 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Ik heb een aflevering van een serie gedownload via SABnzbd en heb hem per ongeluk laten uitpakken in /volume1 (de root van de NAS dus). Nou krijg ik het niet voor elkaar om de map zichtbaar te maken op de NAS, ook niet na een aantal keer herstarten van de NAS. Ik heb dus geprobeerd om met telnet de directory te verwijderen (overigens voor het eerst met telnet gewerkt), maar hij geeft aan dat ik geen permissie heb om de map te verwijderen. Dit terwijl ik wel als admin was ingelogd.

Hoe krijg ik het alsnog voor elkaar om deze map (met bestand) te verwijderen van de NAS, zonder dat ik hem aan een computer hoef te hangen?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Laatst online: 16:14
Ik heb in Win7 het probleem dat m'n Synology NIET meer in m'n Network/Computers lijstje staat, maar nog wel in Network/Media Devices. M'n NAS heeft de naam "NAS".
Als ik \\NAS doe in explorer kan ie niks vinden, als ik echter \\192.168.1.123 type, dan wel.
Enig idee waar ik dit moet zoeken? Dit probleem doet zich op slechts 1 computer voor... omputer, (NAS en router zijn al veelvuldig gereboot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

catchingfire schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 22:49:
Ik heb in Win7 het probleem dat m'n Synology NIET meer in m'n Network/Computers lijstje staat, maar nog wel in Network/Media Devices. M'n NAS heeft de naam "NAS".
Als ik \\NAS doe in explorer kan ie niks vinden, als ik echter \\192.168.1.123 type, dan wel.
Enig idee waar ik dit moet zoeken? Dit probleem doet zich op slechts 1 computer voor... omputer, (NAS en router zijn al veelvuldig gereboot)
Eerste wat in me opkwam was WINS probleem. Echter, je andere computers werken wel met \\NAS. Dat zou kunnen betekenen dat die ene PC WINS verzoeken niet doet of blokkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Verplaats eerst het bestand naar een map waar je wel bij kan en probeer daarna eerst het bestand te verwijderen en dan het mapje. (commands even voor googelen)

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Laatst online: 17-09 17:04

Masselink

Voor de dorst

Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 22:53:
[...]

Eerste wat in me opkwam was WINS probleem. Echter, je andere computers werken wel met \\NAS. Dat zou kunnen betekenen dat die ene PC WINS verzoeken niet doet of blokkeert.
staat de NAS op een vast IP adres of krijgt deze er een van de DHCP server (van de router?)

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Laatst online: 16:14
Masselink schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:54:
staat de NAS op een vast IP adres of krijgt deze er een van de DHCP server (van de router?)
fixed IP. Hij is wel als \\NAS benaderbaar op andere Windows systemen en een Mac. Via het IP werkt het altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 09:27
Amiet01 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 20:30:
Ik heb dus geprobeerd om met telnet de directory te verwijderen (overigens voor het eerst met telnet gewerkt), maar hij geeft aan dat ik geen permissie heb om de map te verwijderen. Dit terwijl ik wel als admin was ingelogd.
Over Telnet / Putty: Heb je wel geprobeerd in te loggen als root? Dus niet als admin, wel met password van admin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 11:55
Gebruik m'n Synology als media server voor mijn xbox maar eens in de zoveel tijd lijkt de UPNP sync niet helemaal te werken. Zo staat er op de xbox nog 1 film tussen die echt niet meer op de synology staat... Ik kan de hele media lib opnieuw scannen maar kan dat niet anders / handiger / sneller ?

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

waits schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 11:30:
[...]

Over Telnet / Putty: Heb je wel geprobeerd in te loggen als root? Dus niet als admin, wel met password van admin.
Jaaa, met root is het me wel gelukt! Had geen idee dat je dus ook als root kunt inloggen, maar bedankt voor de tip.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Laatst online: 17-09 17:04

Masselink

Voor de dorst

catchingfire schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 09:50:
[...]

fixed IP. Hij is wel als \\NAS benaderbaar op andere Windows systemen en een Mac. Via het IP werkt het altijd.
maak in je host-tabel een entry aan die verwijst naar de nas.

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
FreshMaker schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 14:33:
Deze guide heb ik gisteren gevonden, installeert het hele "spel" op de Synology

To get sickbeard to start at system startup:

code:
1
vi /var/packages/sab2/target/scripts/sabstart.sh

then I added this line at end of file:
(note that my personal install path is /volume1/opt/share/sickbeard/)

code:
1
$DIR/utils/bin/python /volume1/opt/share/sickbeard/SickBeard.py --quiet -s0.0.0.0:8081 &
Super voor de info, het werkt prima. Op 1 ding na: het automatisch starten van SickBeard bij een reboot. Ik heb SB op mijn usb-stick geïnstalleerd, en deze werkt prima als ik 'm direct aanroep via python (python SickBeard.py in /volumeUSB1/usbshare/sickbeard/sickbeard/). Maar door
code:
1
$DIR/utils/bin/python /volumeUSB1/usbshare/sickbeard/sickbeard/SickBeard.py --quiet -s0.0.0.0:8081 &

toe te voegen in de betreffende file gebeurt er niks. Iemand enig idee waar dit mis gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Ik heb sabnzb via merty geinstalleerd, en na het opstarten van deze, komt eigenlijk SB ook mee

( wel viel het me op dat de powerled ging knipperen bij het actief zijn van SB - moet ik nog uitzoeken )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
For the record, ik heb de oplossing inmiddels gevonden. De toevoeging moet zijn:
code:
1
$DIR/utils/bin/python /volumeUSB1/usbshare/sickbeard/sickbeard/SickBeard.py --quiet &

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Ik heb had ipadres er ook uitgehaald, dit kan je uiteindelijk via de config gewoon er inzetten

< knippert bij jou ook de blauwe powerled als SB aanstaat ? >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Nee, de powerled (DS210j) knippert niet, deze brandt constant.
Pagina: 1 ... 31 ... 66 Laatste

Dit topic is gesloten.