Er is niets gewijzigd in mijn hardware setup. Waarom krijg ik nu ineens die melding dat ik geen bestanden groter dan 4GB kan uploaden? Ik kan me niet herinneren dat ik ergens iets softwarematig heb gewijzigd, maar wellicht dat ik ergens een vinkje of iets dergelijks heb aangeklikt?
http://www.synology.com/e...eNote/DS1010+.php#generalOn Internet Explorer browser, single file download is limited to 4GB for File Station 2. This is due to Internet Explorer's limitation.
http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=25&t=2756
(zoeken in forum.synology.com, op 'ttyS1' geeft nog meer info)
Ervaringen zijn er om te delen:
Hieronder enige praktijkmetingen met DS210j (RAID1, 2x 2TB Samsung F3EG 5400rpm).
Filecopy met Windows 7 64 bits.
Router: Netgear WNDR3700
PC: Gigabit LAN, 1TB HDD 7200 rpm
Notebook: 320 GB HDD 7200 rpm, Gigabit LAN, WiFi link Intel 5100 AGN, op 2,4 GHz, N
Allereerst grote bestanden (9 GB, 2 bestanden): PC <-> DS210j
http://1.bp.blogspot.com/...0/DS210j_LAN_2xgroot1.jpg
Lang niet gek!
Dan een map met MP3's (6,5 GB, 1250 bestanden): PC <-> DS210j
http://3.bp.blogspot.com/...1600/DS210j_LAN_MP3_1.jpg
Iets minder snel, toch nog mooi.
En als laatste: 1x VOB (1,0 GB): Notebook Draadloos <-> DS210j
http://3.bp.blogspot.com/...600/DS210j_WiFi_1GB_1.jpg
Deze meting vond plaats onder ideale omstandigheden: afstand ca 5 meter tot, in direct zicht van router.
(Voor de volledigheid heb ik ook nog even een LAN <-> LAN (dus wired) filecopy over de router uitgevoerd, zonder NAS dus. Notebook -> PC: ca 75 MB/s. PC -> notebook: ca 85 MB/s. Mijn NAS metingen worden dus waarschijnlijk niet beinvloed door te trage andere hardware)
Voor mijn gebruik voldoet de DS210j uitstekend. Echte backups naar een externe USB drive -> Daarover later wellicht meer...
PS. Voor beginners (en één van hen ben ik ..). Die monitor grafiekjes zitten gewoon in je DS Management (broncontrole, 3e tab)
[ Voor 8% gewijzigd door waits op 04-07-2010 12:10 ]
Ik ben nieuwsgierig naar ervaringen van medetweakers mbt monitoring van hun NAS. Ik wil Cacti installeren op mijn NAS om resource monitoring te gaan doen. Ik ben nu bezig met troubleshooting (iemand een goeie tutorial?)
Ik ben benieuw of mensen dit al ingericht hebben en wat de ervaringen zijn?
https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl
Ik heb nagenoeg dezelfde hardware en software (ook een wndr3700) en kom niet boven de 45MB/s uit, van de NAS naar de PC.. bekabeld van mn PC naar mn Macbook kom ik ook niet boven de 45MB/s uitwaits schreef op zondag 04 juli 2010 @ 11:47:
Sinds kort ben ik in het bezit van een DS210j. Uiteraard was ik nieuwsgierig naar de performance. Ik gebruik deze NAS tot nu toe alleen als fileserver / printerserver / backup medium (OS images van PC's).
Ervaringen zijn er om te delen:
Hieronder enige praktijkmetingen met DS210j (RAID1, 2x 2TB Samsung F3EG 5400rpm).
Filecopy met Windows 7 64 bits.
Router: Netgear WNDR3700
PC: Gigabit LAN, 1TB HDD 7200 rpm
Notebook: 320 GB HDD 7200 rpm, Gigabit LAN, WiFi link Intel 5100 AGN, op 2,4 GHz, N
Allereerst grote bestanden (9 GB, 2 bestanden): PC <-> DS210j
http://1.bp.blogspot.com/...0/DS210j_LAN_2xgroot1.jpg
Lang niet gek!
Dan een map met MP3's (6,5 GB, 1250 bestanden): PC <-> DS210j
http://3.bp.blogspot.com/...1600/DS210j_LAN_MP3_1.jpg
Iets minder snel, toch nog mooi.
En als laatste: 1x VOB (1,0 GB): Notebook Draadloos <-> DS210j
http://3.bp.blogspot.com/...600/DS210j_WiFi_1GB_1.jpg
Deze meting vond plaats onder ideale omstandigheden: afstand ca 5 meter tot, in direct zicht van router.
(Voor de volledigheid heb ik ook nog even een LAN <-> LAN (dus wired) filecopy over de router uitgevoerd, zonder NAS dus. Notebook -> PC: ca 75 MB/s. PC -> notebook: ca 85 MB/s. Mijn NAS metingen worden dus waarschijnlijk niet beinvloed door te trage andere hardware)
Voor mijn gebruik voldoet de DS210j uitstekend. Echte backups naar een externe USB drive -> Daarover later wellicht meer...
PS. Voor beginners (en één van hen ben ik ..). Die monitor grafiekjes zitten gewoon in je DS Management (broncontrole, 3e tab)
Tja, zonet heb ik mijn test met een groot bestand herhaald (PC is uit geweest. Meetfouten door buffering dus niet aan de orde). Voor de zekerheid heb ik een ander bestand gedownload als dat ik daarvoor geupload heb. Ik krijg vergelijkbare uitkomsten als in mijn eerdere reply .DJH schreef op maandag 05 juli 2010 @ 11:30:
[...]
Ik heb nagenoeg dezelfde hardware en software (ook een wndr3700) en kom niet boven de 45MB/s uit, van de NAS naar de PC.. bekabeld van mn PC naar mn Macbook kom ik ook niet boven de 45MB/s uitopzich ben ik wel tevreden met die snelheden, maar toch vreemd dat jij (veel) hoger haalt.
Let wel: uit de Synology Broncontrole grafiekjes valt een gemiddelde transfer snelheid te lezen. Dat zegt echter erg weinig over de totale tijd die de filecopy duurt. Vergelijken is alleen zinnig als je mijn Synology grafiekje vergelijkt met jouw grafiekje. Niet met een ander soort meting.
Over de LAN <-> LAN snelheid: Ik was benieuwd of de beperkende factor ergens anders lag. Heb zonet even CrystalDiskMark gedraaid. Alles met Seq. 100MB
Desktop: R: 107MB/s, W: 101 MB/s
Notebook: R: 80 MB/s; W: 82 MB/s (Dell 13z, met HDD 7200 rpm!)
Bij mij zijn die schijfjes (en ook de schijfjes in DS210j) niet beperkend. De zwakste schakel is de DS210j zelf (en die schakel vind ik meer dan sterk genoeg!).
[ Voor 4% gewijzigd door waits op 05-07-2010 16:01 ]
Vandaag een Verbatim 2TB 3.5 USB HDD aangeschaft, voor het maken van echte back-ups.
Niet al te duur (129,- bij Paradigit, gelijk meenemen). Meevaller is dat er een Samsung HD203WI in blijkt te zitten. Precies dezelfde als in mijn NAs (2x). In noodgevallen kan ik (mét alle dataverlies!) het een en ander makkelijk uitwisselen. (En een enorme tegenvaller als dat type op de langere duur rotzooi blijkt te zijn ...)
Ik had al gelezen dat vroeger NTFS niet ondersteund werd, dat de performance met FAT32 / NTFS naadje was. Dus gelijk maar even die HDD (met DS management) als EXT3 geformatteerd. Duurde niet zo lang, minder dan een uur.
Een eerste filecopy test (één VOB bestand, heen en weer):
http://3.bp.blogspot.com/...1600/DS210j_LAN_USB_1.jpg
Dat vind ik -zeker gezien alle berichten over traagheid met FAT32 / NTFS- prachtige resultaten.
(Opm: grafiekje zegt niet alles over totale duur van copy acties)
[ Voor 5% gewijzigd door waits op 05-07-2010 16:43 ]
Vraag mij ook af, dat wanneer 1 van de 3 ventilatoren in mijn DS1010+ het begeeft hij mij ook mailt hierover en dat dat in het logboek komt.
Probleem is dat ik dit weekend mijn DS1010+ volledig uitgezet had en de stroomkabel uitgetrokken voor het onweer hier. Nu deze morgen terug aangezet maar bij opstarten schrok ik mij te pletter. Een zeer vreemd geluid, afkomstig van een ventilator die niet meer goed draait, na anderhalf minuut was het geluid weg. Dan de temperaturen in de gaten gehouden maar alles lijkt terug normaal.
Hierdoor mis ik in de interface bij status bv. hoe snel de fans draaien.
Zou handig zijn indien je dat zou zien, tenzij ik iets over het hoofd zie.
EDIT
@aramdin: inderdaad Synology luistert niet altijd naar haar gebruikers, ook al komen ze vaak met nieuwe functies, zeer jammer.
[ Voor 8% gewijzigd door abusimbal op 06-07-2010 15:31 ]
De nas staat pas enkele dagen aan (nog geen kwart van de tijd data aan het kopieeren), en na een reboot knipperen alle 4 de schijf leds weer groen? Hebben anderen ook zoiets gehad?
SMART leverde in eerste instantie niets op (alles staat op OK), uitgebreidde smart test loopt nu.
Alle meetgegevens met een VOB van ca 1 GB. Van PC naar NAS, en (andere) VOB weer terug.
Als Ext3 geformatteerd:
http://3.bp.blogspot.com/...1600/DS210j_LAN_USB_1.jpg
Als NTFS geformatteerd:
http://4.bp.blogspot.com/...mo/s1600/net_ntfs_1Gb.jpg
Dat scheelt nogal, vooral met schrijven naar NAS / USB. Schrijven naar USB NTFS duurt ruwweg 4x zo lang als schrijven naar USB Ext3. Dat kan komen door het extra werk dat de CPU moet verrichten. Met NTFS is ie erg druk bezig:
http://4.bp.blogspot.com/...Y4/s1600/cpu_ntfs_1Gb.jpg
Toch denk ik -vooral voor wat betreft het in noodgevallen eenvoudig kunnen teruglezen met Windows- dat ik voor NTFS ga.
Hoop dat jullie iets aan deze informatie hebben (en zoniet: laat dat weten. Ik wil absoluut geen spammer zijn!)
1. Hoe zie je of je harde schijf in de slaapstand is gegaan? Is hier een logfile van?
2. Hoe zie je met welk filesystem je harde schijf geformatteerd is?
Als je de moeite neemt om te zoeken in dit forum, heb je heel snel de antwoorden ....smeerbartje schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 12:20:
Twee simpele vragen:
1. Hoe zie je of je harde schijf in de slaapstand is gegaan? Is hier een logfile van?
2. Hoe zie je met welk filesystem je harde schijf geformatteerd is?

Arriving Somewhere but not here....
Als ik een download start zie ik in het begin dat mijn DS210J download met 3,11MB/s later valt dit terug tot 1,5MB/s. Kan ik hier nog iets aan tweaken ?
Article Cache Limit heb ik al op 64M gezet.
Nog andere tips ?
Threads heb ik op 8 gezet. Ik mag er 10, maar zag dat er dan meldingen van de newsserver komen dat sabnzb te vaak wil connecten wat dan ook weer de snelheid beïnvloed.
Speed Limit heb ik niet ingesteld.
Verwijderd
M'n DS710+ geeft bij de SMART info aan dat beide disks al meer dan 30.000 Load_Cycle_Count hebben.
Nu las ik op een wiki dat dat kan komen doordat het linux OS een paar keer per minuut wil communiceren met de disk. Ook las ik dat de gem. lifetime count van deze waarde tussen de 300.000 en 600.000 ligt.
Moet ik me hier druk om maken? Ben gewend dat disks langer dan 2 jaar mee gaan, m'n 200GB'er doet het nog prima na iets van 7 jaar trouwe dienst.
Het zijn WDC WD20EARS-00J en WDC WD20EARS-00S. De reden van het nakijken van de SMART is omdat de 00S al is gecrashed, die geeft ook Raw_Read_Error_Rate > 100 aan. De 00J heeft bij de "critical" attributen nog helemaal geen errors, alleen dus die hoge Load Cycle Count.
Tips?
productreview: Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB review door Towser
en verder:Naar alle waarschijnlijkheid beschikt Kaasje123 over een Synology NAS. Deze hebben toch regelmatig nog problemen met de WD20EARS.
Heb zelf vorige week 2 x WD20EARS teruggestuurd en Samsung Spinpoints besteld. De LCC teller update gewoon véél te snel. Waar een schijf zo'n 300.000 LCC als levensduur heeft, zaten mijn WD20EARS binnen 48 uur al op 1.800. Op die manier zouden ze er met 4-5 maanden doorheen zitten.
Het is overigens een probleem van WD, niet van Synology. Er is een work-around beschikbaar, maar die is bijzonder omslachtig. (Opstarten in DOS via USB bootable drive en dan een tooltje draaien)
Wat moet ik doen als mijn Western Digital Green Power Disk een dramatisch hoge Load/Unload Cycle Count heeft?
http://www.synology.nl/su...how.php?lang=nld&q_id=407
Even eerdere deeltjes van het topic doornemen en googlen en de supportsite van synology checken. Alles wat te zeggen en te doen is bij dit probleem is inmiddels wel geschreven. Je kan de schijf flashen met een tooltje dat door WD wordt beschikbaar gesteld. Het zorgt ervoor dat de schijf minder snel in slaapstand/ecostand gaat -- > minder cycles.aramdin schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 21:40:
Wat moet ik doen als mijn Western Digital Green Power Disk een dramatisch hoge Load/Unload Cycle Count heeft?
http://www.synology.nl/su...how.php?lang=nld&q_id=407
[ Voor 20% gewijzigd door Gizzy op 08-07-2010 08:05 . Reden: link toegevoegd ]
flickr - WOT Profile - Game PC
Post van lang geleden, maar nog steeds valid...Magic schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 12:20:
Een schaamteloze crosspost van het NAS-topic (het was mijn bedoeling om hem in de eerste instantie al hier te posten)
Ik zit net de logs van mijn DS209 te bekijken, en dit valt mij op:
[...]
En dit dagelijks, met elke keer een offset van ongeveer -5 seconden. Ik vind 5 seconden verschil elke dag best een grote afwijking. Een groot probleem is het niet omdat hij elke dag synct, maar ik vind het best veel, als mijn horloge zoveel af zou wijken dan zou ik hem terugbrengen. Hoeveel is dit verschil bij jullie?
Ik schakel de NAS om 2300 uit, en om 0700 weer in. Echter, hierdoor lijkt de dagelijkse NTP-sync niet gedaan te worden. Had net maar liefst 516 seconden verschil, toen ik het handmatig deed.
Iemand die dit eerder heeft meegemaakt en/of weet hoe ik de NAS toch iedere dag laat syncen, ondanks dat deze 's nachts uitgaat?
Sometimes you need to plan for coincidence
Ben ook wel benieuwd of zoiets mogelijk is; niet zozeer om NZBtjes te managen, maar meer om een shared directory op de Synology te hebben die gesynchroniseerd wordt met je andere Dropbox machines.joint_me schreef op woensdag 16 december 2009 @ 13:14:
Kan je een dropbox gebruiken op de synology en zo ja, hoe?
Leek me wel handig om nzb's in te gooien vanaf ergens anders, zodat de server start met downloaden. Of hebben mensen andere oplossingen hiervoor?
[edit]
Sorry, wist niet dat de laaste post van mij was, anders had ik 'm wel gewijzigd....

[ Voor 8% gewijzigd door smeerbartje op 08-07-2010 13:12 ]
Het lijkt mogelijk, zie deze post: http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=116&t=14446N3oC schreef op zondag 04 juli 2010 @ 22:44:
Ik ben bezig met het inrichten van mijn Synology DS410, so far so good.
Ik ben nieuwsgierig naar ervaringen van medetweakers mbt monitoring van hun NAS. Ik wil Cacti installeren op mijn NAS om resource monitoring te gaan doen. Ik ben nu bezig met troubleshooting (iemand een goeie tutorial?)
Ik ben benieuw of mensen dit al ingericht hebben en wat de ervaringen zijn?
Ik heb nog geen NAS, maar ben aan het rondkijken welke het gaat worden, waarschijnlijk een DS1010.
Kan iemand bevestigen of het mogelijk is om dynamisch het aantal schijven in een RAID5 uit te breiden, zonder data verlies. Dus bijv. van 4 naar 5 schijven?
If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!
Wil graag op mn WD TV live NFS aan de gang krijgen, maar weet niet precies hoe. (zie vorige bericht)
Whatever.
Niet dat je er wat aan hebt, maar op de DS210J heb ik op alle mappen NFS privileges ingesteld, IP van mijn Xtreamer ingevuld met alleen lees-rechten. Op mijn Xtreamer zag ik vervolgens de mappen staan onder NFS.Harmen schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 15:55:
Kan iemand zn NFS settings in een mediaplayer cq linux posten?
Wil graag op mn WD TV live NFS aan de gang krijgen, maar weet niet precies hoe. (zie vorige bericht)
Heb de mappen toegevoegd aan Favorites op de Xtreamer.
Misschien heb je hier wat aan: linkie
Het tijdstip waarop de NTP-sync uitgevoerd wordt kan je wijzigen in de file /etc/crontab (de regel waarin het commando /usr/sbin/ntpdate staat). Nadien moet je wel even je NAS rebooten of gewoon de cron daemon herstarten door het volgende uit te voeren:Groentenboer schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 08:32:
[...]
Post van lang geleden, maar nog steeds valid...
Ik schakel de NAS om 2300 uit, en om 0700 weer in. Echter, hierdoor lijkt de dagelijkse NTP-sync niet gedaan te worden. Had net maar liefst 516 seconden verschil, toen ik het handmatig deed.
Iemand die dit eerder heeft meegemaakt en/of weet hoe ik de NAS toch iedere dag laat syncen, ondanks dat deze 's nachts uitgaat?
/usr/syno/etc.defaults/rc.d/S04crond.sh stop /usr/syno/etc.defaults/rc.d/S04crond.sh start
Held!fanatic_david schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 21:20:
[...]
Het tijdstip waarop de NTP-sync uitgevoerd wordt kan je wijzigen in de file /etc/crontab (de regel waarin het commando /usr/sbin/ntpdate staat). Nadien moet je wel even je NAS rebooten of gewoon de cron daemon herstarten door het volgende uit te voeren:
/usr/syno/etc.defaults/rc.d/S04crond.sh stop /usr/syno/etc.defaults/rc.d/S04crond.sh start
Dankzij de Config File Editor kon ik dit inderdaad makkelijk wijzigen. En ja, het stond ingesteld op 00:00, maar dan staat de NAS alweer uit...
Sometimes you need to plan for coincidence
Ik zou evengoed wel een back-up maken van de belangrijke data... ik heb zelf de DS1010+ en de DX510. Wilde van 5 naar 10 disc's expanden (dan wel met RAID-6). Hij bleef echter op 39.55% hangen!!!. Na harde reset alles kwijt en opnieuw nieuw volume gemaakt. Duurde zo'n 3.5 dagen.BlackBurn schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 13:12:
[...]
Het lijkt mogelijk, zie deze post: http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=116&t=14446
Ik heb nog geen NAS, maar ben aan het rondkijken welke het gaat worden, waarschijnlijk een DS1010.
Kan iemand bevestigen of het mogelijk is om dynamisch het aantal schijven in een RAID5 uit te breiden, zonder data verlies. Dus bijv. van 4 naar 5 schijven?
Had in de tussentijd met Synology een mail gestuurd met de vraag ?!??!!??... Kreeg het verzoek een kernel log bestand te sturen, maar of het opgelost kon worden werd niet vermeld.
Dus het kan wel, maar MOCHT het foutgaan: back-up maken vooraf lijkt me met bovenstaande geen overbodige luxe..
Overigens kon ik, ondanks dat hij niet verder ging met uitbreiden van disc's, op 3 bestanden na alles nog aan in de NAS.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Echter zit ik nog met een ding. Het bedrijf is een design bureau en het werkt voor diverse opdrachtgevers en laat het weer bij diverse drukkers afdrukken. Nu wil ik graag een systeem waarbij drukkers en opdrachtgevers kunnen up- en downloaden naar een eigen map op het systeem. Nu kan ik hier een aantal dingen voor bedenken maar ze hebben eigenlijk allemaal een nadeel.
Home map gebruiken:
Met een home map hebben ze allemaal hun eigen locatie en kunnen de medewerkers de mappen benaderen via de homes verzamel map en zo bestanden plaatsen en eraf halen. Een nadeel is dan dat elke medewerker een eigen home map krijgt, dat is niet gewenst en maakt het overzicht nog lastiger. Ik vond geen optie om de home map voor bepaalde gebruikers te verbergen of voor bepaalde gebruikers uit te schakelen.
Via filestation permissies toewijzen:
Een map aanmaken waarbij ze allemaal een eigen submap krijgen en enkel tot die map toegang hebben. Dat werkt prima maar zo krijgen ze wel de andere mappen te zien, ook al hebben ze geen toegang. Zo kunnen ze dus zien wie nog meer opdrachten geven of bij welke andere drukkers nog meer gedrukt wordt, niet ideaal.
Eigen hoofdmap:
Dit zorgt, bij veel opdrachtgevers en drukkers, voor een gigantische lijst aan hoofdmappen, ook verre van ideaal.
FTP via server:
Onze server pc inzetten (word nu puur voor narrowcasting gebruikt) om daar een FTP server op te installeren die de hoofdmap gemount heeft als schijf en zo per user enkel de submap als share geeft. Nadeel is dat je een vrij complex systeem krijgt wat eigenlijk nergens voor nodig is.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik ben me aan het inlezen, en aan het uitproberen.
Ik denk nu dat de mogelijkheden van backup, van een NAS share naar een USB share wel erg magertjes zijn.
Ik kan -scheduled- een backup maken. Die overschrijft dan de vorige. Enige optie is het blijven bewaren van later verwijderde bestanden. Terughalen van een versie anders dan de laatste backup is niet mogelijk.
Deze (non) backup functionaliteit biedt nauwelijks meer dan RAID1.
Als ik meerdere versies zou willen backuppen (terughalen van de situatie x dagen / versies geleden, misschien zelfs per bestand), dan heb ik dus niks aan die backup functionaliteit. Enige optie is dan: op gezette tijden handmatig een complete backup maken, naast ipv op de vorige doel locatie.
1. Klopt bovenstaande redenering?
2. Zoniet, Waar kan ik meer info vinden?
(Ben reeds geruime tijd in bezit van Acronis True Image Home. Dat gebruikte ik bijna alleen voor het maken van images. Nu lezend over en proberend van de backupmogelijkheden hiermee denk ik dat True Image veel geschikter is)
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Die conclusie kan je wel trekken want ik ben tegen hetzelfde aangelopen. Ik had ook meer verwacht van de backup-to-USB. Nu maak ik maar handmatig backups.waits schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 13:17:
1. Klopt bovenstaande redenering?
2. Zoniet, Waar kan ik meer info vinden?
[ Voor 6% gewijzigd door Gunner op 09-07-2010 18:26 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Intussen contact gehad met Synology (goede support, niet verschikkelijk snel maar antwoord wel goed). Na een supportfile doorsturen kreeg ik antwoord dat HDD1 last heeft van Bad Sectors. De extended SMART test gaf geen error what so ever... Maar ach, beter het zekere voor het onzekere.N3oC schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 17:01:
Ik ben vandaag data aan het kopieeren naar mijn DS410 met 4 maal 2 TB schijven (HD203Wi Samsung 2TB). Schijf 1 schijnt kapot te zijn, dus SMART extended tests lopen nu.
De nas staat pas enkele dagen aan (nog geen kwart van de tijd data aan het kopieeren), en na een reboot knipperen alle 4 de schijf leds weer groen? Hebben anderen ook zoiets gehad?
SMART leverde in eerste instantie niets op (alles staat op OK), uitgebreidde smart test loopt nu.
Gelukkig was mijn nieuwe HDD al onderweg, en is mijn array nu aan het rebuilden. Volgende week de brakke schijf maar weer terug sturen.
ik zit al zo'n 2 dagen het net af te schuimen naar een NAS die ik in mijn slaapkamer kan zetten om dan 's nachts ermee te downloaden.
Mijn 1e prioriteit is dus stilte, zo stil mogelijk.
Ik heb aan een Synology DS 210j zitten denken. Daar zit één 7cm fan in die naar het schijnt weining herrie maakt? Klopt dat?
Verder wou ik er ook één 1TB HD insteken omwille van het aantal platters dat die heeft en dus wederom ook hier zeer stil moet zijn.
Aangezien ik tevreden ben van mijn Western Digitals hier heb ik me dus al 2 dagen rot gezocht achter een goeie 1TB WD HD. Makkelijk is iets anders want ze moet stil zijn. En dan bij de compatibility list is er blijkbaar veel ophef om die WD HD's omwille van hoge LLC counts? Dus heb ik maar eigenlijk één HD gevonden die voor mij geschikt zou zijn namelijk de WD AV-GP WD10EVDS (1TB).
Lijkt dit voor jullie een geschikte HD voor mij of is er nog een betere en moet ik mijn firmware dan flashen om die LCC counts tegen te gaan? Want als je in die lijst kijkt blijkt dat WD en synology toch geen vlekkenloze geschiedenis hebben met elkaar. Bij elke type staat er bijna wel in het klein een nummertje achter.
Bedankt.
Oplossing gevonden: Flashblock bleek de boosdoener te zijn..emiel74 schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 18:03:
Hier een probleem na het updaten van DiskStation Manager 2.2 naar 2.3 (DS110J):
* Na de update kan ik via File Station geen bestanden meer uploaden van m'n computer naar de DS (foutmelding: u bent niet gemachtigd deze service te gebruiken)
* Als ik via Download Station een taak wil aanmaken en ik klik op browse, dan gebeurt er helemaal niets..
Wat ik heb gedaan:
* Computer opnieuw opgestart, (wederom) als admin ingelogd (probleem bleef bestaan).
* Gecontroleerd of er evt iets aan de adminrechten was gewijzigd door de update (bleek niet het geval).
* Diskstation herstart (ook dat hielp niet)
Iemand met soortgelijke ervaring (en evt een oplossing)?
Ik heb zelf een DS-209+II met twee maal WD10EADS (veel beter te krijgen), en heb geen LLC problemen. Alleen even opletten dat je het juiste sub-partnumber bestelt. Check hiervoor het Syno forum (ik dacht -00L), en een goede webshop moet je met 1 mailtje kunnen vertellen of ze de juiste 10EADS leveren.Astratuner schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 21:55:
Aangezien ik tevreden ben van mijn Western Digitals hier heb ik me dus al 2 dagen rot gezocht achter een goeie 1TB WD HD. Makkelijk is iets anders want ze moet stil zijn. En dan bij de compatibility list is er blijkbaar veel ophef om die WD HD's omwille van hoge LLC counts? Dus heb ik maar eigenlijk één HD gevonden die voor mij geschikt zou zijn namelijk de WD AV-GP WD10EVDS (1TB).
Ik heb de DS210J met een Samsung Ecogreen F2 HD154UI 1.5TB HDD in m'n slaapkamer staan. Wanneer je actief aan het downloaden bent is ie niet geheel geruisloos, maar ik heb me er nog geen moment aan gestoord. Irritanter zijn alle flashende lichtjes!Astratuner schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 21:55:
Ik heb aan een Synology DS 210j zitten denken. Daar zit één 7cm fan in die naar het schijnt weining herrie maakt? Klopt dat?
Verder wou ik er ook één 1TB HD insteken omwille van het aantal platters dat die heeft en dus wederom ook hier zeer stil moet zijn.
Kwestie van wat tape eroverheen plakken...
Of in de meterkast zetten .......catchingfire schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 11:36:
[...]
Kwestie van wat tape eroverheen plakken...
Verwijderd
Hey,habermas schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 11:05:
[...]
Ik heb de DS210J met een Samsung Ecogreen F2 HD154UI 1.5TB HDD in m'n slaapkamer staan. Wanneer je actief aan het downloaden bent is ie niet geheel geruisloos, maar ik heb me er nog geen moment aan gestoord. Irritanter zijn alle flashende lichtjes!
merci voor je reply.
Wat hoor je dan? De fans? Kan je die ook niet in 2.5" mode zetten of staan ze daar al in?
Bedankt.
Dus al ik de goede sub-partnumber bestel moet ik voor de rest niets doen ivm die LLC problemen?Arjan P schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 22:15:
[...]
Ik heb zelf een DS-209+II met twee maal WD10EADS (veel beter te krijgen), en heb geen LLC problemen. Alleen even opletten dat je het juiste sub-partnumber bestelt. Check hiervoor het Syno forum (ik dacht -00L), en een goede webshop moet je met 1 mailtje kunnen vertellen of ze de juiste 10EADS leveren.
Verder weet ik nu al dat ik hier achter ga informeren dat ze mij op mijn gebruikelijke webshop er hier niets over van kunnen zeggen omdat ze de producten niet bij hun hebben liggen
Dan geeft hij de melding dat je flash 10 nodig hebt.
Voor de mobiel is deze versie er nieteens, wat kan je hieraan doen?
Burp
Nee ff serieus: Wie zegt dat je dat per se met je mobiel moet doen? Het is met name bedoeld voor full-featured browsers met idd. Flash. De meeste mobiele browsers gebruiken slechts Flash Lite.
Voor iPhone bestaat echter wel een app waarmee je kan doen wat je wil en volgens het Synology forum is het voor Android in ontwikkeling. Verder zul je denk ik moeten wachten tot Adobe flash 10 uitrolt naar verschillende mobiele platforms. Het zal als eerste o.a. in Android OS 2.2 komen
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Nee niet de fan, meer het zachte gepruttel van het beestje zelf (processor of ram of wat dan ook), maar zoals gezegd niet storendAstratuner schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 18:53:
[...]
Wat hoor je dan? De fans? Kan je die ook niet in 2.5" mode zetten of staan ze daar al in?
Als je processor of ram begint te pruttelen wordt het tijd om je NAS ter reparatie aan te bieden.habermas schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 10:42:
Nee niet de fan, meer het zachte gepruttel van het beestje zelf (processor of ram of wat dan ook), maar zoals gezegd niet storend
Kan het misschien het geluid van een actieve disc zijn ?
Eerst het probleem, dan de oplossing
anyway, ik zou jaloers zijn als je dat te horen krijgt. Mijn DS209+ II kan echt LOEIEN (wat ie nu met die warmte ook vrij constant doet). Zelfs als ik de fan in 2,5 inch mode zet. Hij wordt dan wel iets stiller, maar overstemt nog steeds het spinnen van de harddisks.
[ Voor 36% gewijzigd door eymey op 15-07-2010 11:18 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Van zichzelf zijn naar mijn beleving de stations vrij stil (heb de 207+ gehad en nu de 407). De ene had een 60mm fan en die was iet wat luider dan de 407, maar niet storend. Een manier om deze units stiller te maken is een papstfan erop te schroeven, dat is eenvoudig te doen en dan ook wat bubbeltjesfolie of echte isolatiematten aan de binnenkant verwerken. Ik heb in mijn 407 een andere fan zitten en wat bubbeltjesfolie.Astratuner schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 21:55:
Hey medetweakers,
ik zit al zo'n 2 dagen het net af te schuimen naar een NAS die ik in mijn slaapkamer kan zetten om dan 's nachts ermee te downloaden.
Mijn 1e prioriteit is dus stilte, zo stil mogelijk.
Lijkt dit voor jullie een geschikte HD voor mij of is er nog een betere en moet ik mijn firmware dan flashen om die LCC counts tegen te gaan? Want als je in die lijst kijkt blijkt dat WD en synology toch geen vlekkenloze geschiedenis hebben met elkaar. Bij elke type staat er bijna wel in het klein een nummertje achter.
Bedankt.
Mijn schijven zijn een nette 43 tot 44 graden (Volgens google analyse uit hun datacentrum goede waardes).
Let vooral bij de 20x series wel op met de dikte van de vervangende fan. Toen ik deze probeerde te vervangen in de 207 was de vervangende fan te dik.
flickr - WOT Profile - Game PC
Hoewel ik me kan voorstellen dat de fan in een -j misschien nog minder hard hoeft te blazen vanwege lagere cpu specs en zo.....
Ik heb zelf 2x WD10EADS-00L. SMART data hiervan: Disk 1: Power On 7089 hrs, LCC 2153. Disk 2: Power On 7091 hrs, LCC 1909. Ik heb hier verder niets voor hoeven doen, gewoon installeren en klaar.Astratuner schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 18:56:
[...]
Dus al ik de goede sub-partnumber bestel moet ik voor de rest niets doen ivm die LLC problemen?
Verder weet ik nu al dat ik hier achter ga informeren dat ze mij op mijn gebruikelijke webshop er hier niets over van kunnen zeggen omdat ze de producten niet bij hun hebben liggen
En als je webshop hier niet voor de verkoop achter kan komen, wordt het tijd voor een andere webshop. Je maakt mij niet wijs dat dit soort gegevens niet in een database staan, en je fysiek op de schijf zelf zou moeten kijken. Ik weet bijv. dat Max ICT dit gewoon kon bevestigen over hun 10EADS schijven.
Vandaag nog eens mijn DS1010+ opgestart na het onweer van gisteren en nu start hij gewoon op, vreemd.abusimbal schreef op maandag 05 juli 2010 @ 21:00:
Ik mis 1 ding in de DSM van Synology, nl. een functie om de snelheid van de fan na te kijken.
Vraag mij ook af, dat wanneer 1 van de 3 ventilatoren in mijn DS1010+ het begeeft hij mij ook mailt hierover en dat dat in het logboek komt.
Probleem is dat ik dit weekend mijn DS1010+ volledig uitgezet had en de stroomkabel uitgetrokken voor het onweer hier. Nu deze morgen terug aangezet maar bij opstarten schrok ik mij te pletter. Een zeer vreemd geluid, afkomstig van een ventilator die niet meer goed draait, na anderhalf minuut was het geluid weg. Dan de temperaturen in de gaten gehouden maar alles lijkt terug normaal.
Hierdoor mis ik in de interface bij status bv. hoe snel de fans draaien.
Zou handig zijn indien je dat zou zien, tenzij ik iets over het hoofd zie.
Met bovenstaande oude post gelezen te hebben heb ik nog een concrete vraag. Ik wil een NAS kopen en door de review van aramdin ben ik getriggered om de DS409+ te gaan aanschaffen. PAR en UNRAR is uiteraard een belangrijk iets in deze.HerQ schreef op zondag 30 mei 2010 @ 17:18:
[...]
Bedankt voor deze uitgebreide review (vanuit hetzelfde perspectief, ik heb ook een Late 2008 Unibody MBP), erg duidelijk! Een concrete vergelijking tussen beide modellen (DS410 en DS410j) bestaat er denk niet, maar ik denk dat ik met dezelfde gedachtengang als jij ook voor de DS410 ga. Liever nu €140 extra uitgeven en over 3 jaar nog profijt hebben van je NAS, dan je steeds meer te beginnen te ergeren aan de snelheid van het systeem.
Echter is er nu de DS410 (nwe gen, dus beter?) maar is dit ook een beter/sneller model dan de DS409+? Gaat het RAR en UNRARREN sneller en is de transfer rate beter? Wil liever niet meer geld uitgeven voor oudere producten alleen als deze beter zijn.
Kom nergens een goede review tegen van de 410 met PAR en UNRAR snelheden. Is het tevens mogelijk om met beide modellen (of 1 vd 2) een time schedule te maken wanneer de NAS actief moet zijn? Dus power up en down op basis van een tijdschema?
Dank,
Het blijkt dat de disk ook uit hibernate komt bij de automatische bookmark verwerking via www.newzbin.com. Daar kwam ik achter door wat met de interval tijden van SABnzbd te knoeien en die te vergelijken met de logfiles: /var/log/messages.
Ik had dit nog nergens gelezen. misschien het vermelden waard.
By the way: Ik heb dit ding nu een week en ben er super tevreden mee. Hij doet alles zoals verwacht. SABnzbd dowloaden net zo snel (1.71MB/s) als m'n PC en dat terwijl ik er een MKV naast stream naar Xtreamer. Parren en Unrarren gaat dan wel langzamer maar dat maakt me niet veel uit.
Heb jij geen last van vastlopers? Elke keer bij een download loopt hij in de nacht bij mij vast als hij aan het downloaden is.. De winkel waarbij aangeschaft heb ik tijdig laten weten dat ik hem terug wil sturen maar deze willen nu aan hun plicht ontsnappen en ben nu in staat hem maar te verkopen hier op tweakers of marktplaats.ruward schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 13:41:
Ik heb een 210j en mijn Samsung 2TB disk ging wel in hibernate, maar werd om de 20min wakker. Dit kwam dus niet door het pollen van SABnzbd op de HDD want die had ik al op USB stick staan.
Het blijkt dat de disk ook uit hibernate komt bij de automatische bookmark verwerking via www.newzbin.com. Daar kwam ik achter door wat met de interval tijden van SABnzbd te knoeien en die te vergelijken met de logfiles: /var/log/messages.
Ik had dit nog nergens gelezen. misschien het vermelden waard.
By the way: Ik heb dit ding nu een week en ben er super tevreden mee. Hij doet alles zoals verwacht. SABnzbd dowloaden net zo snel (1.71MB/s) als m'n PC en dat terwijl ik er een MKV naast stream naar Xtreamer. Parren en Unrarren gaat dan wel langzamer maar dat maakt me niet veel uit.
HOI.
Loopt niet vast op SABNZB. Werkt perfect.
@Bananenspin: Heb je de article cache limit ingesteld op 70M ?
Qua prestaties zouden beide identiek moeten zijn. Ze hebben dan ook grotendeels dezelfde hardware. Het verschil is dat de 410 hardwarematige ondersteuning biedt voor encryptie, bij de 409+ wordt dat door de processor afgehandeld (en heeft in dat geval lagere transfersnelheden).Tekn0z schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 10:35:
[...]
Echter is er nu de DS410 (nwe gen, dus beter?) maar is dit ook een beter/sneller model dan de DS409+? Gaat het RAR en UNRARREN sneller en is de transfer rate beter? Wil liever niet meer geld uitgeven voor oudere producten alleen als deze beter zijn.
De 409+ is ondertussen vervangen door de 411+. Deze mist hardwarematige afhandeling van encryptie, maar is op alle andere vlakken een stuk sneller.
Dit is mogelijk met beide modellen. De 410 biedt daarboven ook ondersteuning voor WOL.Is het tevens mogelijk om met beide modellen (of 1 vd 2) een time schedule te maken wanneer de NAS actief moet zijn? Dus power up en down op basis van een tijdschema?
@ hierboven. Is de 411+ sneller of langzamer dan de 410? Wil zsm een NAS hebben, maar als over 2 maanden een ander model komt dan ben ik geneigd om misschien te wachten?
Anders kijk je gewoon ff op de site van Synology, om het zelf te ondekkenTekn0z schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 15:01:
Weet inmiddels dat binnen 6-8 weken de nieuwe modellen van Synology worden geleverd. Ben er nog niet achter welke modellen dit exact zijn.
@ hierboven. Is de 411+ sneller of langzamer dan de 410? Wil zsm een NAS hebben, maar als over 2 maanden een ander model komt dan ben ik geneigd om misschien te wachten?
Ik herinner me wel dat ik dat gelezen heb om dat te doen.. of ik dat gedaan heb twijfel ik nu heel erg over.. ga het gelijk nakijken straks!loyske schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 14:02:
Heb vergelijkbare ervaringen als ruward met mijn DS210J.
Loopt niet vast op SABNZB. Werkt perfect.
@Bananenspin: Heb je de article cache limit ingesteld op 70M ?
Heb je verder nog iets geinstalleerd naast SABNZB? Misschien dat een andere service het voor mij verpest..
HOI.
En even aanvinken dat ie de downloads paused als hij aan het unrarren/parren is.Bananenspin schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 15:37:
[...]
Ik herinner me wel dat ik dat gelezen heb om dat te doen.. of ik dat gedaan heb twijfel ik nu heel erg over.. ga het gelijk nakijken straks!
Heb je verder nog iets geinstalleerd naast SABNZB? Misschien dat een andere service het voor mij verpest..
Voor de rest heb ik niks anders ingesteld en er niks anders bij geinstalleerd.
Je hoeft niet zo overtrokken te reageren, want heb daar vanochtend op gezeten en toen stond dat pers bericht nog niet online.DyStiC schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 15:30:
[...]
Anders kijk je gewoon ff op de site van Synology, om het zelf te ondekken
http://www.synology.com/enu/news/2010/07.16_product.php
Cache limit stond niet op 70M en ook inderdaad niet aangevinkt dat hij paused als hij unrarred/parred. Had gezocht naar een optie maar dacht dat hij er niet was, blijkbaar dus wel! Hij gaat vanavond weer werken hoop dat hij het nu wel overleeftloyske schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 15:44:
[...]
En even aanvinken dat ie de downloads paused als hij aan het unrarren/parren is.
Voor de rest heb ik niks anders ingesteld en er niks anders bij geinstalleerd.
HOI.
Geen andere services lopen, ook niets anders ingesteld. Tijdens het Parren en Unrarren wel aangevinkt dat ie op pauze gaat met de download. Ik gebruik nu SABnzbd 0.5.3.Bananenspin schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 15:37:
[...]
Ik herinner me wel dat ik dat gelezen heb om dat te doen.. of ik dat gedaan heb twijfel ik nu heel erg over.. ga het gelijk nakijken straks!
Laat je weten of het nu wel goed gaat bij je?
Yes i will.. wou dat ding al helemaal afbranden eigenlijk om een stomme fout van mezelf dus..ruward schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 22:52:
[...]
Geen andere services lopen, ook niets anders ingesteld. Tijdens het Parren en Unrarren wel aangevinkt dat ie op pauze gaat met de download. Ik gebruik nu SABnzbd 0.5.3.
Laat je weten of het nu wel goed gaat bij je?
HOI.
HOI.
Hier op een Belkin Vision N & wndr3700 is de 9k de beste instelling
op mijn "oude" sitecom 306 was de 5k beter inderdaad
kwestie van uitproberen en uittesten
Heb niet alles terug gelezen...welke snelheden haal je ongeveer ?Bananenspin schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 11:37:
Jumboframes staan aan ja maar niet op 9Mtu op aanraden van iemand maar op 4,5 geloof ik... ga het toch maar is proberen op 9 dan!
Volgens deze link moet het niet al te slecht zijn...
Eerst het probleem, dan de oplossing
Wat ik dus al eerder zei...Arjan P schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 21:50:
[...]
Ik heb zelf 2x WD10EADS-00L. SMART data hiervan: Disk 1: Power On 7089 hrs, LCC 2153. Disk 2: Power On 7091 hrs, LCC 1909. Ik heb hier verder niets voor hoeven doen, gewoon installeren en klaar.
En als je webshop hier niet voor de verkoop achter kan komen, wordt het tijd voor een andere webshop. Je maakt mij niet wijs dat dit soort gegevens niet in een database staan, en je fysiek op de schijf zelf zou moeten kijken. Ik weet bijv. dat Max ICT dit gewoon kon bevestigen over hun 10EADS schijven.
hier hun antwoord op mijn vraag ipv het 00L code:
Wij kunnen u helaas geen specifieke revisie leveren gezien de doorloopsnelheid van de artikelen in ons magazijn. Om deze reden kunnen wij geen garanties geven met betrekking tot de revisie.
Schrijven gaat met een beroerde 7 Mb/s en lezen gaat dan iets sneller met ongeveer 18 Mb/s maar ik hoopte toch eigenlijk op een schrijf snelheid van 15 minimaal en lees snelheid van 30...lier schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 12:51:
[...]
Heb niet alles terug gelezen...welke snelheden haal je ongeveer ?
Volgens deze link moet het niet al te slecht zijn...
HOI.
Ik kan nog wel pingen en via Ip inloggen , maar windows 7 is hem gewoon kwijt. Ontzettend frustrerend (waarschijnlijk door onkunde) en ik heb geen idee waar ik het moet zoeken.
De Ds209 heeft een static ip en staat in de meterkast direct aan een router. Op diezelfde router zit de win 7 pc, een Xbox en een Xtreamer (mediaspeler) De Mediaspeler Kan ook nog steeds zonder problemen inloggen op de Ds209.
Iemand dit al meegemaakt ?
Ja eenmaal sinds september, maar toen loste een reboot het op. Neem aan dat je dat al geprobeerd hebt?Beakzz schreef op zondag 18 juli 2010 @ 23:39:
Mijn Ds209 is ineens spoorloos verdwenen in het Windows 7 netwerk. Maandenlang niks aan de hand en sinds vandaag ineens niet meer te vinden. Alle controlelampjes staan goed en de aansluitingen zijn ook ongewijzigd.
Ik kan nog wel pingen en via Ip inloggen , maar windows 7 is hem gewoon kwijt. Ontzettend frustrerend (waarschijnlijk door onkunde) en ik heb geen idee waar ik het moet zoeken.
De Ds209 heeft een static ip en staat in de meterkast direct aan een router. Op diezelfde router zit de win 7 pc, een Xbox en een Xtreamer (mediaspeler) De Mediaspeler Kan ook nog steeds zonder problemen inloggen op de Ds209.
Iemand dit al meegemaakt ?
Lekker op de bank
Klopt, in mijn netwerk is het beter om geen jumbo frames te gebruiken heb ik gemerkt.FreshMaker schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 12:39:
De hoogte van de mtu ligt een beetje aan de gebruikte router
Hier op een Belkin Vision N & wndr3700 is de 9k de beste instelling
op mijn "oude" sitecom 306 was de 5k beter inderdaad
kwestie van uitproberen en uittesten
@Bananenspin: hoe gaat het nu met je ds210j ??
Hij is tot nu toe één keer half vast gelopen als in alles werkte niet meer behalve SABNZB.. hoe dat kwam weet ik niet. Verder heb ik nog niet gekeken naar de Jumboframes maar heb ik nu wel last van bestanden die ik niet kan lezen of kopieeren naar mijn eigen pc.. en ik kan ze ook niet verwijderen.loyske schreef op maandag 19 juli 2010 @ 09:13:
[...]
@Bananenspin: hoe gaat het nu met je ds210j ??
Zodra ik een van deze dingen wil doen zegt ie het bestand xxxxx.mkv bevind zich niet langer op z:\series\xxxx Controller de locatie van het bestand en probeer het opnieuw. Een beetje raar dit het doet zich maar voor bij twee episodes de episodes daarna zijn wel weer te kopieeren...
HOI.
Ja natuurlijkZaZ schreef op maandag 19 juli 2010 @ 00:23:
[...]
Ja eenmaal sinds september, maar toen loste een reboot het op. Neem aan dat je dat al geprobeerd hebt?

Het is een long shot, maar bepaalde vpn software (van cisco) laat bij mij mijn ds209+II ook verdwijnen icm win 7... nadat ik deze software uitschakel komt ie meestal wel terug (anders na reboot).Beakzz schreef op maandag 19 juli 2010 @ 17:41:
[...]
Ja natuurlijkOok Ip opnieuw ingesteld en ook dhcp geprobeert, maar het maakt allemaal niks meer uit. Ik heb ook niets veranderd tijdens het verdwijnen dus waarom win7 nou ineens de Ds209 niet meer vind is mij een raadsel
Niet zoals het was maar iig beter dan niks
Oke ik weet nu hoe dit komt, de bestandsnamen zijn duits en hebben dus rare tekens waardoor ik er niets mee kan doen.. er is geen optie om dit uit te zetten dat wanneer je iets extract de bestandsnamen ook veranderen right? En heeft iemand een idee hoe ik alsnog de bestandsnamen kan aanpassen? Want bij elke command zegt ie bestand bestaat nietBananenspin schreef op maandag 19 juli 2010 @ 16:33:
[...]
Hij is tot nu toe één keer half vast gelopen als in alles werkte niet meer behalve SABNZB.. hoe dat kwam weet ik niet. Verder heb ik nog niet gekeken naar de Jumboframes maar heb ik nu wel last van bestanden die ik niet kan lezen of kopieeren naar mijn eigen pc.. en ik kan ze ook niet verwijderen.
Zodra ik een van deze dingen wil doen zegt ie het bestand xxxxx.mkv bevind zich niet langer op z:\series\xxxx Controller de locatie van het bestand en probeer het opnieuw. Een beetje raar dit het doet zich maar voor bij twee episodes de episodes daarna zijn wel weer te kopieeren...
[ Voor 6% gewijzigd door Bananenspin op 20-07-2010 13:45 ]
HOI.
edit: via shell werkt dus ook niet.. zodra ik mv Lost.S01E05.Das weiáe Kaninchen.mkv Lost.S01E05.mkv opgeef zegt ie dat het bestand Lost.S01E05.Das weiáe Kaninchen.mkv ook niet bestaat
1
2
| mv: unable to rename `Lost.S01E05.Das': No such file or directory mv: unable to rename `weiáe': No such file or directory |
Hij splits ze ook op
edit2:
I fixed it! Ik deed gewoon mv en dan tab om automatisch aan te vullen en dan gaf hij mij de juiste naam: Lost.S01E05.Das\ weiáe\ Kaninchen.mkv zoals hij heete..

[ Voor 68% gewijzigd door Bananenspin op 20-07-2010 16:37 ]
HOI.
[ Voor 18% gewijzigd door Alfredo op 20-07-2010 18:53 ]
Hoe maakt je een intelligente afspeellijst en wat is het precies
Burp
Ik wilde dat toch eens uitzoeken en heb een Blu-ray van 50GB gedownload. Dan wordt het op een gegeven moment onmogelijk om SABnzbd in te komen. Diskstation zelf lukt wel alleen wat langzaam. CPU gebruik is tegen de 100%. Geheugen gebruik op 14%. Ook gaf hij 4x een cherrypy error in SABnzbd.Bananenspin schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 13:47:
[...]
Heb jij geen last van vastlopers? Elke keer bij een download loopt hij in de nacht bij mij vast als hij aan het downloaden is.. De winkel waarbij aangeschaft heb ik tijdig laten weten dat ik hem terug wil sturen maar deze willen nu aan hun plicht ontsnappen en ben nu in staat hem maar te verkopen hier op tweakers of marktplaats.
Grappig dat je dat zegt. Mijn grootste bluray tot nog toe was 22Gb groot en deze ging goed. Nu heb ik een bluray van 25 Gb aangeklikt en mijn Synology 107+ is ook vrijwel onbereikbaar geworden en ik zie ook dezelfde cherrypy errors in de logging staan.ruward schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 13:51:
[...]
Ik wilde dat toch eens uitzoeken en heb een Blu-ray van 50GB gedownload. Dan wordt het op een gegeven moment onmogelijk om SABnzbd in te komen. Diskstation zelf lukt wel alleen wat langzaam. CPU gebruik is tegen de 100%. Geheugen gebruik op 14%. Ook gaf hij 4x een cherrypy error in SABnzbd.
Tot nog toe ging het downloaden prima dus het moet idd wel te maken hebben met de grootte van de bestanden.
edit: kan het ook te maken hebben met de firmware en sabnzbd versies? Ik gebruik DSM 2.3-1157 firmware en Sabnzbd 0.5.2.
[ Voor 7% gewijzigd door GaMbiNo op 21-07-2010 14:10 ]
Edit:
Van de resterende 13GB een nieuwe NZB gemaakt. Snelheid nu ok. Article Cache op 70M gezet. DS210j is nu goed bereikbaar. Zou het kunnen dat er bij downloads>25GB problemen ontstaan?
SABnzbd+: 0.5.3
Firmware: DSM 2.3-1167
[ Voor 34% gewijzigd door immetjes op 21-07-2010 23:55 ]
ik heb laatst op mijn 410j een nzb van 70 gig gedownload zonder alle tweaks... Sabnzbd+ lijkt dan onbereikbaar, maar als je echt lang genoeg wacht kom je erin en zie je met mazzel een aantal refreshs van het programma. Hij is dan wel bezig maar hij heeft het er gewoon zwaar mee. Maar na een week wel gelukt. Ik ga het binnenkort weer eens testen maar dan met alle tweaks.ruward schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 20:44:
Gemiddeld is m'n download snelheid nu gezakt naar 0.1MB/s. Zo gaat de resterende 13GB nog wel even duren. Hij is nu 12uur te laat qua finish tov de verwachting van gisterenavond. Ik heb hem nu gereset. Kijken wat er nu gebeurd.
Edit:
Van de resterende 13GB een nieuwe NZB gemaakt. Snelheid nu ok. Article Cache op 70M gezet. DS210j is nu goed bereikbaar. Zou het kunnen dat er bij downloads>25GB problemen ontstaan?
SABnzbd+: 0.5.3
Firmware: DSM 2.3-1167
Wat doet Article Cache precies? Had het ook op 70M staan maar heb het nu weg gehaald en het lijkt sneller te gaan...ruward schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 20:44:
Edit:
HOI.
Ik heb hem weer op 0 gezet. 70M gaat inderdaad langzamer.
[ Voor 9% gewijzigd door immetjes op 22-07-2010 10:28 ]
PSN: Norfirin
Dit topic is gesloten.