Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:35

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ben op zoek naar een manier om package selectief te laten starten.
Momenteel draai ik Transmission, Sabnzbd+ en Squeezecenter.
Is er een tool op de markt om bepaalde service handmatig te starten ipv automatisch tijdens het opstarten?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Harmen schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 12:39:
Ben op zoek naar een manier om package selectief te laten starten.
Momenteel draai ik Transmission, Sabnzbd+ en Squeezecenter.
Is er een tool op de markt om bepaalde service handmatig te starten ipv automatisch tijdens het opstarten?
Bij Pakketbeheer kan je ze toch uitschakelen? Ieder geval Sabnzbd+ wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Is er ook een versie van transmission te krijgen die automatisch torrent laadt uit een map?

Nog een ander vraagje: Als ik DLNA aanzet dan zie ik de mappen prima op mijn tv. In netwerkomgeving komt de Diskstation ook te staan, maar als ik daar op klik word ik doorverwezen naar de inlogpagina van de webmin. Weet iemand hoe ik door te klikken op het apparaat dan doorverwezen kan worden naar de mappen met media?

@Backupdevice: full hd streamen kost meestal maar een paar MB/s, dus een 100Mbit moet dat ook wel trekken.

[ Voor 109% gewijzigd door REDFISH op 23-06-2010 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 12:01

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

REDFISH schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 14:09:
Is er ook een versie van transmission te krijgen die automatisch torrent laadt uit een map?
Helemaal onderaan in de file /root/.config/transmission-daemon/settings.json heb ik het volgende staan:
"watch-dir": "\/volumeUSB1\/usbshare\/torrent",
"watch-dir-enabled": true
Werkt perfect!

Ik draai overigens versie 1.93 van Transmission op mijn DS209+II maar bovenstaande instelling is reeds een tijdje beschikbaar (al weet ik niet precies sinds welke versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Doe je dat met telnet of ssh? Als ik ssh met admin of root dan vind ik wel een root map maar die is leeg. Ik heb een 210+ met transmission 2.00.

Hmm schijnbaar is de transmission 1.92 iets anders? Ik zie in de uitleg op het forum dat deze andere opties heeft en ook een andere installatie. Ik ga hem maar eens proberen. Versie 2.00 vereist bijvoorbeeld dat je eerst een gebruiker aanmaakt.

[ Voor 61% gewijzigd door REDFISH op 23-06-2010 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

REDFISH schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 21:40:
Doe je dat met telnet of ssh? Als ik ssh met admin of root dan vind ik wel een root map maar die is leeg. Ik heb een 210+ met transmission 2.00.
Dat is via ssh (als root) maar zou via telnet evengoed moeten werken denk ik zo. Wellicht staat je config directory voor Transmission gewoon elders. Voer even het volgende uit:
find / -name settings.json
Zo doorzoek je je volledige NAS en zou de file vervolgens moeten opduiken.
Hmm schijnbaar is de transmission 1.92 iets anders? Ik zie in de uitleg op het forum dat deze andere opties heeft en ook een andere installatie. Ik ga hem maar eens proberen.
Ik heb zonet Transmission geüpgrade naar versie 2.0 (met behulp van 'ipkg') en de enige verandering die mij opvalt is dat settings.json nu een paar nieuwe opties bevat, waaronder een optie voor het automatisch verwijderen van .torrent bestanden in de watch directory.

Misschien zit het verschil hem in het feit dat ik Transmission heb geïnstalleerd met behulp van 'ipkg' en jij met behulp van een package?

[ Voor 35% gewijzigd door fanatic_david op 23-06-2010 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ja ik heb hem gevonden. Hij staat onder /var/services/homes/transmission/.config/transmission-daemon/settings.json :)

Alleen: waarmee edit ik?

Ik zie daar ook een torrents map staan. Is dat de map die hij gebruikt om torrents tijdelijk in op te slaan en kan ik die ook wijzigen?

Er staan in de map transmission/transmission ook nog wat downloads, maar ik weet het verwijderd commando niet. Argh! edit: ok dat is rm :)

edit: ik heb hem inderdaad met een spk geïnstalleerd.

edit2: ik zit eindelijk met vi erin. Heb nog trauma's aan vi uit het verleden, maar het moet maar :)

[ Voor 22% gewijzigd door REDFISH op 23-06-2010 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

REDFISH schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 21:54:
Ja ik heb hem gevonden. Hij staat onder /var/services/homes/transmission/.config/transmission-daemon/settings.json :)

Alleen: waarmee edit ik?
Voor zover ik weet heeft een Synology NAS standaard maar 1 teksteditor en dat is vi. Voor het gebruik van die editor kan je best even googlen maar eenvoudig is het niet, geloof ik (ik heb dan ook, opnieuw met behulp van 'ipkg', de editor nano geïnstalleerd...veeeeeeel eenvoudiger :*) ).
Ik zie daar ook een torrents map staan. Is dat de map die hij gebruikt om torrents tijdelijk in op te slaan en kan ik die ook wijzigen?
Zou best kunnen dat die map daarvoor gebruikt wordt maar die wijzigen is niet mogelijk, denk ik.
Er staan in de map transmission/transmission ook nog wat downloads, maar ik weet het verwijderd commando niet. Argh! edit: ok dat is rm :)
Download directory kan je wijzigen in de settings. Hetzelfde geldt voor de incomplete directory indien ingeschakeld.
edit: ik heb hem inderdaad met een spk geïnstalleerd.
Als ik mij goed herinner heb ik gekozen voor een installatie met behulp van 'ipkg' omdat een van de vereisten voor het gebruik van die packages is/was dat home directories ingeschakeld moet/moest zijn...en koppig zoals ik ben wou ik dat niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Hey dave echt fantastisch deze hulp. Ik heb hem ge-edit. Er was ook een optie voor auto-delete na gebruik, hoe zet je die aan? Hij laadt nu inderdaad meteen de torrents. Echt top!

Ja dat ipkg ga ik ook nog es uitzoeken, maar het duizelde me al helemaal van de installatie daarvan.

Waarom staat er bij jou nog een \ voor de /volume map?

[ Voor 23% gewijzigd door REDFISH op 23-06-2010 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

REDFISH schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 22:16:
Hey dave echt fantastisch deze hulp. Ik heb hem ge-edit. Er was ook een optie voor auto-delete na gebruik, hoe zet je die aan? Hij laadt nu inderdaad meteen de torrents. Echt top!
Auto-delete van .torrent files schakel je in als volgt:
"trash-original-torrent-files": true,
Ja dat ipkg ga ik ook nog es uitzoeken, maar het duizelde me al helemaal van de installatie daarvan.
Ik kan ipkg aanbevelen aan iedere eigenaar van een Synology NAS. Het laat je toe allerhande tools te installeren die het gebruik vereenvoudigen, de functionaliteit uitbreiden, enz.
Waarom staat er bij jou nog een \ voor de /volume map?
Volgens mij werden die daar gezet als escape character ofzo. Ik heb de configuratie van Transmission ooit eens gedaan door via command line parameters mee te geven aan transmission-daemon, met die extra karakters als resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Laatst online: 19-09 18:25
Voor zij die toch niet met vi overweg kunnen: kopieer de json naar een share en editeer zo met je favoriete editor ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 15:49
Blijft de fan altijd zachtjes draaien ?
Dus ook als de schijf is gehibernate ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
In mijn DS409+ wel

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
Ok thanx !
Dan gaat ie toch maar de meterkast in :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Jormungandr schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 22:39:
Voor zij die toch niet met vi overweg kunnen: kopieer de json naar een share en editeer zo met je favoriete editor ;).
Ja gek genoeg 'mocht' ik dat niet terwijl mijn acount wel op RW stond voor de homes map. (ik kon niet meer met root inloggen omdat ik mijn usernaam had opgeslagen als login op de shares, beetje dom).

Wel een beetje jammer dat de harde schijven niet meer stand by gaan door dat eeuwige gecheck. Wel logisch, maar misschien is een usb stickje voor de torrents dan handiger, want de 2 harde schijven gebruiken toch zo'n 10Watt als ze draaien en een usb stick vast niet. Eens kijken of ik het kan veranderen.

Bij mij is de fan echt nauwelijks hoorbaar (en voelbaar). Vooral het draaien van de harde schijven resoneert bij mij het meeste en is verantwoordelijk voor 90% van het geluid
De diskstation maakt het natuurlijk niet uit of hij in de meterkast staat dus dat kan ook.

Ik had op een site gezien dat er een script is dat ipkg installeert?

[ Voor 8% gewijzigd door REDFISH op 24-06-2010 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh sweet irony :+.

Vanochtend schoot me iets te binnen...Voordat ik de router resette, liep de PS3 via NAT3, uiteraard werkte alles toen naar behoren. Na de reset loopt de PS3 opeens via NAT2, op zich leuk, want de snelheid op de PS3 is flink vooruit gegaan, echter werkt de NAS dus niet meer op de PS3 en voorheen heb ik nooit een probleem gehad met de snelheid op de PS3.

Nu ben ik gaan lezen op internet en lees ik ontzettend veel problemen over "het in de weg zitten" van NAT2 op de PS3.

- Mensen kunnen opeens niet meer bellen (VoIP, kpn etc.)
- Laptops in het netwerk worden niet herkend, en kunnen ook geen draadloze verbinding meer maken met het internet
- Problemen met UPnP & servers
- enz.

Dus ik heb het vermoeden dat hier wel eens het probleem zou kunnen liggen. Zou ook kunnen verklaren (correct me if I'm wrong) waarom na een ip/naam verandering van de NAS terwijl de PS3 aanstaat de NAS kort opduikt. Waarschijnlijk gaat dat IP dan langs het NAT, maar na een restart van de PS3, pikt NAT alles weer terug (zeg maar) en verdwijnt de NAS weer.

Nu wil de ironie alleen, dat ik overal lees hoe je van NAT3 naar NAT2 gaat, maar niet hoe je terug komt van NAT2 naar NAT3 :+. Iemand hier ervaring mee? of moet ik in dit geval even switchen naar een ander draadje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
Wat gebruiken jullie zoal om data te syncen/backuppen naar de DS ?
Data Replicator heb ik bekeken maar vindt ik toch wel erg beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 16:58

EgoPro

Time is an illusion.

loyske schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 15:15:
Wat gebruiken jullie zoal om data te syncen/backuppen naar de DS ?
Data Replicator heb ik bekeken maar vindt ik toch wel erg beperkt.
Time Machine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
Oh ja, ik heb geen Mac :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Time Machine voor mn iMac en Macbook Pro en Acronis True Image Home voor de laptop van mn vriendin (Win 7 Pro x64). Werkt prima :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:13

backupdevice

No Risk , Full Push

Morgen mijn DS209II+ ophalen.

Als ik het allemaal goed heb opgezocht moet ik het volgende doen om hem aan te sluiten op mijn Asus O play.

UnPNP aanzetten op de DS. Op de Asus O Play ook. In de mappen die automatisch op de DS verschijnen mijn films, muziek en foto's copieren.

Om de DS te bereiken via mijn Ubuntu laptop, NFS aanzetten op DS en Laptop en vlammen maar.

Toch ?

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ja alleen voor UPnP moet je onder media server -> DLNA aanzetten, maar dat is ongeveer hetzelfde. Ik denk dat je dat wel bedoelde.

Ik ben nu aan het experimenteren met iSCSI. Ik wil mijn XBMC PC puur van netwerkdisk laten booten. Krijg het echter nog niet helemaal voor elkaar. Ik ben nu via virtualbox toch maar weer windowsXP op de iSCSI target aan het zetten. Met gPXE zou je dan zonder iets te installeren moeten kunnen booten.

Schijnbaar kun je ook iets van aFTP(TFTP) of PXE op je synology zetten, maar daar begin ik nog even niet aan.

[ Voor 61% gewijzigd door REDFISH op 24-06-2010 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:54
Mooi om te zien dat iedereel loopt te kloten met die DSjes...mooi spul is het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 15:26
@REDFISH: Mja, je zult toch iets van een netwerk boot mechanisme moeten installeren om van iSCSI te kunnen booten :).

Ik ben er hier wel eens mee aan de gang gegaan: Router met DNSMASQ erop (die zowel DHCP- als DNS- als tFTP-servertje kan spelen), gPXE op de tftp server beschikbaar maken.... maar ik heb het niet echt werkend kunnen krijgen tot nu toe (gPXE wilde om 1 of andere bizarre reden niet lekker mee werken).

Uiteindelijk ben ik voor m'n XBMC pc toen maar voor een s-ata naar CF adapter gegaan, UDMA4 CF kaartje erbij en daar alles op gezet. Ook nog vele malen sneller :).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben van plan een synology aan te schaffen (waarschijnlijk een DS410j) voor het streamen van HD films naar m'n pc. nu heb ik een simpele vraag waar ik het antwoord niet op kan vinden.

ik was van plan om geen RAID te doen, vind redundancy in dit geval niet zo belangrijk, maar het enige alternatief lijkt JBOD te zijn. dat is toch dat hij alle schijven als 1 schijf behandeld?

kan ik het ook zo instellen dat iedere schijf gewoon apart benaderbaar is? dus eigenlijk alsof je 4 schijven aan je pc hangt. ik wil per schijf kunnen controleren wat er op staat. bij JBOD bedenkt ie dat zeker zelf? ook, als er in een JBOD setting een schijf stuk gaat dan is de data van de andere schijven niet meer te benaderen dacht ik? dat wil ik dus voorkomen door iedere schijf apart te laten. maar kan dit ook met de Synology software?

thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Kan je niet beter de DS410 kopen?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 13:08:
ik ben van plan een synology aan te schaffen (waarschijnlijk een DS410j) voor het streamen van HD films naar m'n pc. nu heb ik een simpele vraag waar ik het antwoord niet op kan vinden.

ik was van plan om geen RAID te doen, vind redundancy in dit geval niet zo belangrijk, maar het enige alternatief lijkt JBOD te zijn. dat is toch dat hij alle schijven als 1 schijf behandeld?

kan ik het ook zo instellen dat iedere schijf gewoon apart benaderbaar is? dus eigenlijk alsof je 4 schijven aan je pc hangt. ik wil per schijf kunnen controleren wat er op staat. bij JBOD bedenkt ie dat zeker zelf? ook, als er in een JBOD setting een schijf stuk gaat dan is de data van de andere schijven niet meer te benaderen dacht ik? dat wil ik dus voorkomen door iedere schijf apart te laten. maar kan dit ook met de Synology software?

thanks!
Ja kan gewoon; kwestie van de juiste 'volumes' aanmaken en de RAID functionaliteiten links laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunner schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 13:09:
Kan je niet beter de DS410 kopen?
als dat aan mij gericht was, daar ben ik dus nog over aan het nadenken. :) want ik wil uiteindelijk ook downloaden direct op de NAS, en dit misschien terwijl ik een mkv aan het streamen ben. dan is de DS410 wellicht een betere keuze (maar wel weer een stuk duurder).
smeerbartje schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 13:23:
Ja kan gewoon; kwestie van de juiste 'volumes' aanmaken en de RAID functionaliteiten links laten liggen.
cool, goed om te weten. thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 13:51:
[...]

als dat aan mij gericht was, daar ben ik dus nog over aan het nadenken. :) want ik wil uiteindelijk ook downloaden direct op de NAS, en dit misschien terwijl ik een mkv aan het streamen ben. dan is de DS410 wellicht een betere keuze (maar wel weer een stuk duurder).
Duidelijk betere cpu en meer memory. zal het downloaden zeker ten goede komen lijkt me. Hoe groot is het prijsverschil eigenlijk?

[ Voor 4% gewijzigd door Gunner op 25-06-2010 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02:13
Gunner schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 13:55:
[...]

Duidelijk betere cpu en meer memory. zal het downloaden zeker ten goede komen lijkt me. Hoe groot is het prijsverschil eigenlijk?
Naar mijn mening te groot, ik heb zelf de 210j en die is voor thuisgebruik echt prima. Met torrents en DC++ haal ik gewoon de maximale snelheid over mijn 100Mbit lijn. (overigens heb ik geen ervaring met usenet, dat parren en zo schijnt wel wat cpu-power nodig te hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Tsjah als je thuisnetwerk nog op 100Mbit draait dan heb je aan veel NAS-en genoeg. Ikzelf werd gek van de letterlijk uren wachten als ik eens een keer iets moest overzetten. 10-12Mb/s of 80MB/s is dan wel een duidelijk verschil.

Het ligt er maar aan hoeveel je je NAS gaat belasten. Ik lees toch dat de 410j soms nauwelijks bereikbaar is als je veel aan het parren bent. Niet erg handig.

[ Voor 28% gewijzigd door REDFISH op 25-06-2010 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

410j is 275 eu
410 is 410 eu

maar, met het oog op de toekomst, en gezien de spookverhalen rond de prestaties van de 410j neig ik wel steeds meer naar de duurdere variant. otoh, 410 eu voor het apparaat plus ca 400 eu voor de schijven (ik wil er dan wel 2TB schijven in uiteraard) maakt het bij elkaar een duur grapje! ik ga er nog eens goed over nadenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 17:14:
410j is 275 eu
410 is 410 eu

maar, met het oog op de toekomst, en gezien de spookverhalen rond de prestaties van de 410j neig ik wel steeds meer naar de duurdere variant. otoh, 410 eu voor het apparaat plus ca 400 eu voor de schijven (ik wil er dan wel 2TB schijven in uiteraard) maakt het bij elkaar een duur grapje! ik ga er nog eens goed over nadenken :)
Je zou in dat geval hetzelfde kunnen doen als Bananenspin, die met hetzelfde dilemma zat, alleen dan tussen een 210j en 209 (geloof ik). Eerst de goedkopere 'j' versie bestellen en een aantal dagen testen om te zien of de spookverhalen waar zijn en of de mindere kwaliteiten je ook echt in de weg zitten. Mocht de 'j' niet bevallen, ruil je em voor de 410.

Dan over mijn gekloot met m'n 210j. Ik denk toch dat het echt met de brakke experiabox te maken heeft. Dus contact gehad met KPN, kreeg een aardige kerel aan de lijn die erg open was over de hardware van KPN _/-\o_. Zijn letterlijke bewoording: "Tsja, als iets met die speedtouchen werkt is het mooi meegenomen, maar zodra het stopt of überhaupt niet werkt, is er vrijwel niets aan te doen" . In ieder geval sturen ze hun laatste nieuwe aanwinst, een tg789vn, op om het probleem eventueel te verhelpen.

Stel dat dat werkt, dan koop ik mezelf een router die achter dat ding gaat, zodat niets afgeschermd is en ik zelf kan puzzelen met de instellingen. In ieder geval was het haperen van het UPnP op de oude speedtouchen een bekend probleem, dus nu even afwachten wat er met dat nieuwe modem gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Zo.. Gisteren nieuwe NAS ontvangen :)

DS1010+... de DX510 is nog onderweg en heb er alvast 5x2TB Samsung schijven bij besteld :/

Ik weet dat de beperking momenteel gaat met RAID5 maximaal 16TB.

Weet iemand (kan het NERGENS vinden... hoe dit gaat met RAID6? Wil namelijk iets meer beveiliging tegen hardware failure hebben dan RAID5 kan geven..

Dus wat is (zonder een hotspare te gebruiken) het maximaal netto zinvolle om erin te steken? :?

En ja ik weet dat ik -> 8)7 ben
:)

Edit:

Heb inmiddels een mail van Synology terug gekregen waar uit dus blijkt dan 16TB max is kwa bruikbare ruimte.Om 16GB in RAID5 te krijgen gebruik je dus 9x2TB = 18TB voor 16TB netto opslag. Met die kennis lijkt het me logisch op te stellen dat met 10x2TB = 20TB voor 16GB netto opslag bij RAID6.

:) 16TB is voorlopig MEER dan genoeg hier O-)

[ Voor 84% gewijzigd door Thalaron op 26-06-2010 06:13 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:13

backupdevice

No Risk , Full Push

Gisteren een DS209II+ geïnstalleerd.

Sabnzb en transmission geinstalleerd. Usenet trekt 2.5Mbit, CPU usage 60% met een 18GB file, 4 connecties.

Transmission trekt hetzelfde met 30% CPU usage.

UpNP richting Asus o Play zonder problemen

Me=happy ( mijn lappie ook, geen zwaar werk meer voor hem )

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 13:20
[b][message=34244678,noline]

Edit:

Heb inmiddels een mail van Synology terug gekregen waar uit dus blijkt dan 16TB max is kwa bruikbare ruimte.Om 16GB in RAID5 te krijgen gebruik je dus 9x2TB = 18TB voor 16TB netto opslag. Met die kennis lijkt het me logisch op te stellen dat met 10x2TB = 20TB voor 16GB netto opslag bij RAID6.

:) 16TB is voorlopig MEER dan genoeg hier O-)
Dit is toch basiskennis Raid? ... Zelfs met 1 x Googlen heb je je antwoord in 1 seconde en dat 268324 x

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulWar1
  • Laatst online: 18-09 22:27
winwiz schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 10:44:
[...]
Dit is toch basiskennis Raid? ... Zelfs met 1 x Googlen heb je je antwoord in 1 seconde en dat 268324 x
Het ging niet zo zeer om het RAID gedeelte maar meer om de 16TB max. volumegrootte, of dit de netto opslag of de totale opslag was. Heeft niets met RAID te maken maar met het EXT3 bestandssysteem. Daarbij vind ik verwijzen naar google vrij nutteloos dus :/

Know Thyself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
REDFISH schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 15:51:
Tsjah als je thuisnetwerk nog op 100Mbit draait dan heb je aan veel NAS-en genoeg. Ikzelf werd gek van de letterlijk uren wachten als ik eens een keer iets moest overzetten. 10-12Mb/s of 80MB/s is dan wel een duidelijk verschil.

Het ligt er maar aan hoeveel je je NAS gaat belasten. Ik lees toch dat de 410j soms nauwelijks bereikbaar is als je veel aan het parren bent. Niet erg handig.
Lokaal haal ik 60 MB/s die 33% extra is mij het prijsverschil niet waard, die 100Mbit is mijn internetverbinding en die trek ik vol, terwijl ik een 1080p aan het kijken ben en DC++ ook nog aan het indexeren is. Zolang je geen usenet nodig hebt is een 10j serie echt meer dan voldoende voor thuisgebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
winwiz schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 10:44:
[...]

Ben dan feitelijk op IT gebied maar een Noob ;(
Edit: Mjah, op een hoop gebieden in elk geval van :9

Buiten dat ging het idd om het 16TB max... of het nu Bruto of Netto bedoelt werd met RAID-5 (in de NAS specifiek dus).

En over Google.. Naald in een hooiberg vaak.. Anyway is Google wanneer je DS1010+ icm RAID-6 weinig zinvolle resultaten :/

[ Voor 5% gewijzigd door Thalaron op 26-06-2010 13:49 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:26
Ik kon de mappen van m'n ds109 eerder via de verkenner benaderen, maar ik heb de ds109 van het netwerk gehad en gereboot en nu kan ik de ds109 enkel via mediaplayer openen.

Hoe kan ik de mappen van de ds109 weer via de verkenner benaderen?

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/e0psts.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emiel74
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:52
Hier een probleem na het updaten van DiskStation Manager 2.2 naar 2.3 (DS110J):

* Na de update kan ik via File Station geen bestanden meer uploaden van m'n computer naar de DS (foutmelding: u bent niet gemachtigd deze service te gebruiken)
* Als ik via Download Station een taak wil aanmaken en ik klik op browse, dan gebeurt er helemaal niets..

Wat ik heb gedaan:

* Computer opnieuw opgestart, (wederom) als admin ingelogd (probleem bleef bestaan).
* Gecontroleerd of er evt iets aan de adminrechten was gewijzigd door de update (bleek niet het geval).
* Diskstation herstart (ook dat hielp niet)

Iemand met soortgelijke ervaring (en evt een oplossing)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Hij is vast al eens langsgekomen maar een heel simpele manier om IPKG te installeren vind je hier
Ook staat er een link om de betreffende cpu van je diskstation uit te vogelen en dan kun je de link naar dat het install script overnemen zodra je wget uitvoert.

[ Voor 11% gewijzigd door REDFISH op 26-06-2010 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds afgelopen week ben ik ook de trotse bezitter van de DS110j met Samsung GreenPoint 1.5TB. Aangezien dit mijn eerste NAS is heb ik voor een eenvoudige gekozen.
Op zich werkt het prima: mijn desktop back-up'ed, download service werkt, shared folders mappen op elke PC/laptop gaat als een zonnetje.
Nu zit ik echter met een probleem waar ik de hele week mee bezig ben geweest en er niet uitkom. Waarschijnlijk mede omdat mijn kennis van netwerken e.d. nogal miniem is.
Als ik mijn muziek op de Audio share benader via explorer (ik gebruik XP prof. op alle systemen, wil binnenkort misschien over gaan op W7 op de desktop) of via Winamp (Map toevoegen => Audio) dan gaat dat prima, werkt snel, geen haperingen niks. Echter, als ik dit met video bestanden doe, ook via explorer of VLC, dan gaat het haperen. Dit speelt zich vooral voor bij 720p+. Op zich is dit logisch, ik open gewoon het bestand in explorer en verwacht dat het werkt, maar na wat onderzoek ben ik erachter gekomen dat er veel meer mogelijk is, bv. met streamen. Als ik het goed begrijp zorgt dit ervoor dat de video in kleine stukjes wordt mee gegeven over het netwerk zodat de pieken er een beetje uit worden gehaald en het beeld vloeiend verloopt.

Tijdens zo'n zoektocht kom je nogal wat termen tegen: UPnP, DLNA, NFS enz. Dan moet je dit weer met Telenet doen, voor het andere heb je weer Ubuntu nodig en ga zo maar door. Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om voor een leek als mij het voor elkaar te krijgen om een video te streamen over het netwerk. Ik gebruik overigens een laptop als veredelde media player aan mijn TV.

Overzicht:
NAS: Synology DS110j
Verbonden met router
Media player: Laptop met windowsXP, ook aan de router.
Uitdaging: Hoe kan ik het beste video's bekijken, met inachtneming dat ik niet bereid ben om Ubuntu te installeren en het (nog) niet aandurf om met telnet op mijn router te gaan spelen.

Zoals gezegd: Ik heb al heel wat uurtjes besteed aan het zoeken hiernaar, maar omdat heel veel dingen worden aangenomen die voor mij niet vanzelfsprekend zijn, kost dit heel veel tijd en creëert dit verwarring. Alvast bedankt voor alle hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Is die laptop soms draadloos want een Wifi verbinding is niet snel genoeg om HD materiaal goed te streamen.

Ik ga er even van uit dat je laptop snel genoeg is of een videokaart heeft die de films met voldoende frames per seconde kan afspelen. Dan zou ik hem gewoon via utp verbinden en de tv op een hdmi aansluiting aansluiten. Het zou dan gewoon moeten werken.

Speelt hij ook op de laptop zonder tv verbinding de film goed af?

Test ook voor de zekerheid even het downloaden van een wat groter bestand via je laptop (maja in XP kun je dat niet echt checken), dus download het dan via je browser dan staat de snelheid erbij, dus eventueel een webservertje opzetten of anders via ftp om te kijken of de Diskstation niet de beperking is. Het is wel handig om te weten welke transfersnelheid je over het netwerk haalt, maar de 2-3MB/s die streamen kost moet hij toch wel halen.

[ Voor 94% gewijzigd door REDFISH op 26-06-2010 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Allemaal,

Ik heb ook onlangs een NASje aangeschaft, te weten, de DS210+. Nu loop ik ook echter tegen een probleem aan. Ik hoop niet dat het een erg N00b vraagje is.
Het betreft het downloaden met SabNZB. Standaard download hij naar een map die ik enkel heb kunnen benaderen via putty en winscp (met root login). Echter als ik iets wil kopieeren van deze locatie dan krijg ik de melding dat scp niet is geinstalleerd en kan verder dan ook vrij weinig. Hoe kan ik dit oplossen?
Ik heb ook geprobeerd om de sab.ini file aan te passen met vi om de downloadlocaties te wijzigen (zowel van complete als incomplete). Echter lijkt dit niet doorgevoerd te worden (edit: wordt inmiddels doorgevoerd echter krijg ik bij de sabNZB log te zien dat er schrijffouten zijn. Map complete en incomplete zijn wel aangemaakt. Permissies aangepast: iedereen write rechten gegeven). Ik zou deze locaties graag wijzigen naar mijn home schijf van de synology welke ik op mijn laptop gemapt heb naar een drive letter.

Alvast bedankt! :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2010 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neurd
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Hallo allen,

Ik zit met het volgende probleem.
Ik download met SABnzbd via usenet. Dit gaat allemaal op rolletjes totdat hij bestanden download met 'verboden tekens' in de bestandnaam zoals é. Na het topic vluchtig even doorgelezen te hebben schijnt de oplossing te zijn om in te loggen via SSH en de bestandsnaam te renamen.
Als leek op dat gebied is het me nu gelukt in te loggen via Putty en krijg ik het volgende te zien:
DiskStation410>
Vanaf hier weet ik het eigenlijk niet. Wat is het command om bij het betreffende bestand te komen? Wat is het command om het te renamen? Kan ik meerdere bestanden tegelijk renamen in diezelfde map? 8)7

Alvast bedankt!

Si hoc legere scis nimium eruditiones habes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Er is toch een optie in SABnzb om die tekens automatisch te renamen voordat hij ze download.. ik weet zeker dat ik die ben tegen gekomen!

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn probleem is inmiddels opgelost. ik was bij de sabnzb download locations vergeten af te sluiten met /.
Draait nu als een tiet :)
(behalve dat ik via winscp nog steeds niet kan kopieeren omdat scp niet geinstalleerd zou zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Bananenspin schreef op zondag 27 juni 2010 @ 15:02:
Er is toch een optie in SABnzb om die tekens automatisch te renamen voordat hij ze download.. ik weet zeker dat ik die ben tegen gekomen!
Ligt eraan van wie je een package gebruikt.

Als het van hem is : http://www.mertymade.com/syno/#sabnzbd

Dan heb je een onderdeel: Sabnzbd helper. En daar zit die optie in om te renamen.

Edit: al opgelost dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Mau_Maus op 27-06-2010 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 21:48
Ik heb al een tydje een DS209,

Voor mijn vriendin dl ik div TV serie's in een map.

Nu wil ik eigenlijk dat de map maar max bv 10GB groot wordt en de oudste file wist als er een nieuwe file in komt.
Weet iemand of dit ook kan?

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Apart wissen weet ik niet, maar je kan natuurlijk een aparte user aanmaken met 10GB quota.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

REDFISH schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 21:32:
Is die laptop soms draadloos want een Wifi verbinding is niet snel genoeg om HD materiaal goed te streamen.

Ik ga er even van uit dat je laptop snel genoeg is of een videokaart heeft die de films met voldoende frames per seconde kan afspelen. Dan zou ik hem gewoon via utp verbinden en de tv op een hdmi aansluiting aansluiten. Het zou dan gewoon moeten werken.

Speelt hij ook op de laptop zonder tv verbinding de film goed af?

Test ook voor de zekerheid even het downloaden van een wat groter bestand via je laptop (maja in XP kun je dat niet echt checken), dus download het dan via je browser dan staat de snelheid erbij, dus eventueel een webservertje opzetten of anders via ftp om te kijken of de Diskstation niet de beperking is. Het is wel handig om te weten welke transfersnelheid je over het netwerk haalt, maar de 2-3MB/s die streamen kost moet hij toch wel halen.
Bedankt voor je reply. Mijn laptop speelt de meeste HD content goed af vanaf z'n harde schijf, dus daar ligt het probleem niet. Het gaat hier ook niet echt over hoe de verbinding is tussen de apparaten. Ik vroeg me gewoon af of er een betere manier is om je films af te spelen dan simpelweg in explorer je NAS te benaderen.

Voor de volledigheid: Mijn PC zit wireless aan de router gekoppeld maar haal m.b.v. FTP snelheden van ongeveer 2,5MB/s. (Wat gek is, want ik kan me herinneren dat ik snelheden van 9 MB/s heb gezien vorige week). Het is een N netwerk, wat theoretisch 300 Mbit/s moet halen, maar dat is theorie.
Ook op mijn PC loopt HD spul houterig, terwijl de snelheid in principe volstaat. D.m.v. een andere benadering van de files zou dit dus misschien opgelost kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik zit met wat rechten issues.
Een aantal klanten hebben een ftp account en sommige bij ons moeten daarbij kunnen komen.
Ik had eerst in gedachten om ze de home folder te laten gebruiken, maar dan kan je volgens mij nooit via een ander (soort van local admin account) erbij komen.

Per klant een share wordt gigantisch onoverzichtelijk omdat ook alle locale gebruikers die mappen zien in samba.
Dus wil je eigenlijk een share /customers/
Daarin moeten submappen komen met de klanten en daar gaat het ook al mis.
Dan moet ik namelijk in filestation met de rechten gaan prutsen, maar da's erg gelimiteerd en daar komen ook wat lelijke side effects bij kijken.
Ik kan bijv maar 1 eigenaar kiezen en 1 groep. Daar kan ik voor nu nog wel een beetje omheen werken, maar dan krijgt elke klant ook de namen van andere klanten te zien. Ze hebben weliswaar geen rechten om die map binnen te gaan, maar het ziet er niet uit natuurlijk. Daar komt bij dat het sommige klanten geen zak aangaat natuurlijk.
Een ander probleem is dat iedereen alle rechten moet hebben in de 'customers' folder, anders kunnen ze niets in hun eigen map. Dus je kan in de customers folder ook nieuwe mappen aanmaken buiten je eigen map.

Nog een ander probleem wat ik heb is dat de home folder voor iedereen aan of uit staat. Is dit te wijzigen per user?
En kan je de root van ftp instellen? Ik heb wel gevonden dat je de home folder als root kunt instellen, maar de home folder lijkt geen optie dus.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09-2023
Weet iemand of er een nieuwe versie van Sabnzb door Mertymade wordt gemaakt? op zijn blog/website vind ik hier niets over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als je de laatste van mertymade gedownload hebt, dan kun je met de helper gewoon de nieuwste versie van sabnzbd installeren. Werkt perfect!

[ Voor 4% gewijzigd door Magic op 28-06-2010 22:08 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neurd
  • Nu online
Bananenspin schreef op zondag 27 juni 2010 @ 15:02:
Bedankt voor de reactie.

Het is helaas niet de oplossing. SABnzbd renamed de bestanden automatisch, maar dan kan ik ze niet afspelen. Als ik 'replace strange characters in filename' gebruik mbv nzbhelper dan krijg ik vreemde bestandnamen met een nog onbekendere extensie waar ik dus niets aan heb.
Ik gebruik SABnzbd 0.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 12:21:
[...]

Bedankt voor je reply. Mijn laptop speelt de meeste HD content goed af vanaf z'n harde schijf, dus daar ligt het probleem niet. Het gaat hier ook niet echt over hoe de verbinding is tussen de apparaten. Ik vroeg me gewoon af of er een betere manier is om je films af te spelen dan simpelweg in explorer je NAS te benaderen.

Voor de volledigheid: Mijn PC zit wireless aan de router gekoppeld maar haal m.b.v. FTP snelheden van ongeveer 2,5MB/s. (Wat gek is, want ik kan me herinneren dat ik snelheden van 9 MB/s heb gezien vorige week). Het is een N netwerk, wat theoretisch 300 Mbit/s moet halen, maar dat is theorie.
Ook op mijn PC loopt HD spul houterig, terwijl de snelheid in principe volstaat. D.m.v. een andere benadering van de files zou dit dus misschien opgelost kunnen worden.
Heb je op je PC WMM aan of uitstaan?

Hoezo? Lees meer > Smallnetbuilder - Don't Mess With WMM!

Wordt namelijk wel vaker over het hoofd gezien!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 14:58
Neurd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 23:08:
Het is helaas niet de oplossing. SABnzbd renamed de bestanden automatisch, maar dan kan ik ze niet afspelen. Als ik 'replace strange characters in filename' gebruik mbv nzbhelper dan krijg ik vreemde bestandnamen met een nog onbekendere extensie waar ik dus niets aan heb.
Ik gebruik SABnzbd 0.5
Dat renamen van "vreemde" karakters werkt inderdaad niet 100%. Ik kan ook regelmatig zelfs met filestation niet een directory/file accessen die sabnzbd heeft gemaakt. Er zit dan niks anders op dan even in te loggen met telnet/ssh en het manueel te renamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

@Borno: het lijkt me duidelijk dat je met kabels in de weer moet, want die 2.5MB/s is gewoon niet voldoende en dan komen daar nog de grillen van wireless bij. Die 300Mbit is bullshit, je mag blij zijn als een N netwerk 100Mbit haalt en dan is dat vaak over 10 meter afstand met hooguit 1 muur ertussen.

Zelfs al laat je de films anders afspelen of zou je tv dit kunnen, dan nog moet de data snel genoeg aangevoerd worden. Gaat het daar mis, dan maakt het niet uit wat je ervan maakt.

[ Voor 23% gewijzigd door REDFISH op 29-06-2010 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
catchingfire schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 10:57:
[...]

Dat renamen van "vreemde" karakters werkt inderdaad niet 100%. Ik kan ook regelmatig zelfs met filestation niet een directory/file accessen die sabnzbd heeft gemaakt. Er zit dan niks anders op dan even in te loggen met telnet/ssh en het manueel te renamen.
Klein tipje: je kunt ook een cronjobje aanmaken die dit elke 5 minuten voor je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
smeerbartje schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 13:07:
[...]

Klein tipje: je kunt ook een cronjobje aanmaken die dit elke 5 minuten voor je doet.
Hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Zie hier. Enige kennis van de console is dus wel vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alrighty hier even de terugkoppeling over dat gedoe met de mediaserver die niet wilde werken na een reset van o.a. de router.

Alles werkt weer als een zonnetje *O*. Na de installatie van het nieuwe kpn modem/router pikte de PS3 en de PC de server direct op en was afspelen via de NAS en PS3 weer mogelijk. Blijkbaar is er dus toch iets niet lekker geweest aan die oude modem/router en omdat firmware etc. niet te herinstalleren was, kom ik er eigenlijk ook nooit meer achter wat het nu is geweest. Maar belangrijkste is dat het weer werkt.

Heb ik een andere vraag, ik wil graag Transmission erop zetten, maar omdat ik weinig tot geen ervaring heb met linux en die packages ben ik op zoek naar een guide. Nu heb ik de volgende gevonden:

http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=38&t=14773

Alleen hebben ze het daar niet over Putty, terwijl ze dat bij de volgende guide wel doen:

http://www.nttn.nl/2009/0...nsmission-op-de-synology/

Heb ik aan de bovenste guide genoeg? of kan ik beter de onderste volgen? Downloadstation werkt wel aardig, maar ik mis toch het een en ander aan instellingen die ik bijvoorbeeld in Utorrent wel had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 16:03:
Alrighty hier even de terugkoppeling over dat gedoe met de mediaserver die niet wilde werken na een reset van o.a. de router.

Alles werkt weer als een zonnetje *O*. Na de installatie van het nieuwe kpn modem/router pikte de PS3 en de PC de server direct op en was afspelen via de NAS en PS3 weer mogelijk. Blijkbaar is er dus toch iets niet lekker geweest aan die oude modem/router en omdat firmware etc. niet te herinstalleren was, kom ik er eigenlijk ook nooit meer achter wat het nu is geweest. Maar belangrijkste is dat het weer werkt.

Heb ik een andere vraag, ik wil graag Transmission erop zetten, maar omdat ik weinig tot geen ervaring heb met linux en die packages ben ik op zoek naar een guide. Nu heb ik de volgende gevonden:

http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=38&t=14773

Alleen hebben ze het daar niet over Putty, terwijl ze dat bij de volgende guide wel doen:

http://www.nttn.nl/2009/0...nsmission-op-de-synology/

Heb ik aan de bovenste guide genoeg? of kan ik beter de onderste volgen? Downloadstation werkt wel aardig, maar ik mis toch het een en ander aan instellingen die ik bijvoorbeeld in Utorrent wel had.
Deze moet je hebben; werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik heb een DS710+ besteld en hopelijk komt hij donderdag binnen, maar wat ik me nog afvroeg is of het mogelijk is om met 2 disken meerdere volumes aan te maken. Ik wil dus een gedeelte in raid0 zetten voor snelheid en onbelangrijke data en het resterende gedeelte in raid1 voor veiligheid. Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dat lijkt me niet. Voor jouw situatie zal je 4 schijven moeten hebben. 2 voor RAID 0 en 2 voor RAID 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Wat Gunner zegt klopt volgens mij als een bus, had je maybe toch liever kunnen gaan voor een 4bay nas...? Then again, je kan middels de koop op afstand wet het product terugsturen mocht je het echt willen...

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Nou het is niet geheel noodzakelijk maar het zou leuk zijn als het zou werken.

De data waar ik wel graag een backup van heb is zodanig klein dat dit ook online kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Raid 0 heeft niet veel zin als de netwerk performance de bottleneck zal zijn.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neurd
  • Nu online
catchingfire schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 10:57:
[...]

Kijk en hier loop ik dus, zoals ik al eerder schreef, vast.
Ik log in via putty en krijg:
DiskStation410>

door het cd command kom ik naar volume1/Data/Music/Lossless
Tot zo ver gaat het goed, maar dan moet ik naar een map die uit 2 woorden bestaat, zoals Kari Bremnes. hoe kom ik daar via het cd command? Hoe kom ik dan naar de cd map: 1982 - Folk i Husan? En hoe rename ik uiteindelijk de trackname met de verboden letters (03. Kari Bremnes - P_retreet.flac)?

Help deze Linux nub plz |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

paar letters en dan [tab]

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Neurd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 01:18:
[...]

Kijk en hier loop ik dus, zoals ik al eerder schreef, vast.
Ik log in via putty en krijg:
DiskStation410>

door het cd command kom ik naar volume1/Data/Music/Lossless
Tot zo ver gaat het goed, maar dan moet ik naar een map die uit 2 woorden bestaat, zoals Kari Bremnes. hoe kom ik daar via het cd command? Hoe kom ik dan naar de cd map: 1982 - Folk i Husan? En hoe rename ik uiteindelijk de trackname met de verboden letters (03. Kari Bremnes - P_retreet.flac)?

Help deze Linux nub plz |:(
http://lmgtfy.com/?q=How+to+rename+files+Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
he getver, m'n IP is veranderd en zit nu op een vakantieadres.
Is er een manier dat ik vanaf m'n vakantieadres kan achterhalen wat m'n nieuwe IP adres is?
Ik zit bij ziggo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
deBennie schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 09:00:
he getver, m'n IP is veranderd en zit nu op een vakantieadres.
Is er een manier dat ik vanaf m'n vakantieadres kan achterhalen wat m'n nieuwe IP adres is?
Ik zit bij ziggo..
Kun je dat niet opnieuw laten bepalen door je registratie bij bijv. no-ip.com (of doen die dat niet automatisch meewijzigen?)

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Ik heb een cronjobje draaien die elke nacht om 00.00 uur mijn externe IP adres mailt... ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Of je maakt gebruik van de ingebouwde dyndns-functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neurd
  • Nu online
Ik ben weer een paar stappen verder, thnx! Ik kan nu in ieder geval de directories verwijderen. Het lukte me niet om ze te renamen. Waarschijnlijk omdat ik de optie Vervang verboden tekens in map namen door gelijkende tekens (anders verwijderen) al had aangevinkt in SABnzbd. Als ik die optie uitzet, dan kan ik ze na downloaden wel renamen.
En dan nog een vraagje. Ik heb een aantal Genre mappen in Lossless staan die ik laat beginnen en eindigen met --, zodat ik ze snel kan terug vinden in de lijst. Dus bijvoorbeeld --Dance--. Het is mij nog niet gelukt om met SSH in die mappen te komen. Zijn die tekens verboden dat ik niet in de mappen kan komen? Ik krijg namelijk dit: -ash: cd: Illegal option --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
smeerbartje schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 09:59:
Ik heb een cronjobje draaien die elke nacht om 00.00 uur mijn externe IP adres mailt... ideaal!
Klinkt goed! Is daar een programma voor?

Ziggo wil m'n IP helaas niet geven, heb ze net gebeld.
Ik kan m'n ds109 nu dus niet vanaf m'n vakantieadres bereiken, helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

nou ja, gelukkig ben je op vakantie he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Guys, ben aan het stoeien met NFS.
(heb zitten zoeken in forums, kan er niet zo 123 uit komen. :/ )

Mn WD Tv Live begint opeens te haperen met films van 8GB+.
Heb custom firmware draaien op een WD TV live.
Je kan shares onderscheppen, zie volgende pagina.

Heb NFS ingeschakeld op de Diskstation.
Bij de Movies share stel ik dit in.
Hostname: 192.168.1.200 Privilege: Read
Geen mapping

Nu wil ik de volgende mappen: (dit schijf je weg in een file cifs-interceptor)
//192.168.1.100/Movies|192.168.1.100:/volume1/Movies Movies|

Echter loopt de WD TV live vast als ik naar Movies wil.
Een lege share 'Movie' (//192.168.1.100/Movie' en deze linken naar Movies lukte ook niet.
Ben een NFS n00b. Iemand tips om dit te bewerkstelligen?

[ Voor 19% gewijzigd door Harmen op 30-06-2010 14:30 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 12:38
deBennie schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 13:11:
[...]

Klinkt goed! Is daar een programma voor?

Ziggo wil m'n IP helaas niet geven, heb ze net gebeld.
Ik kan m'n ds109 nu dus niet vanaf m'n vakantieadres bereiken, helaas...
Offtopic:

dyndns iets voor jou?

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:38
utbone schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 15:06:
[...]

Offtopic:

dyndns iets voor jou?
Heb ik ook en dan gewoon lekker inloggen via een webbrowser. Maar dan hoop ik wel dat hij het al heeft ingeschakeld anders is het voor de volgende vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 14:58
Neurd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 01:18:
je kunt naar die directory gaan met bijv
cd 1982*
maar als je meer directories hebt die met 1982 beginnen lukt het dus niet op deze manier.
Dan zul je er dubbele quotes omheen moeten zetten
cd "1982 - Folk i Husan"

Wat ik vaak doe om een vreemde naam te fixen is het op de command naam snel renamen naar iets simpels en het dan via filestation te renamen naar wat ik echt wil hebben. Dus bijvoorbeeld in jouw geval:
mv 03* fiets.flac
Vervolgens rename ik in Filestation fiets.flac naar de naam die ik wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 21:52
smeerbartje schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 09:59:
Kan je laten zien/aangeven hoe je dat hebt gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
utbone schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 15:06:
[...]

Offtopic:

dyndns iets voor jou?
Ik heb een eigen domein waarbij ik een dns verwijzing heb.

Maar ook daar schiet ik niks mee op toch? Ik moet zowel bij een dyndns als m'n eigen domein het ip adres toch aangeven? En die is net veranderd (gok ik, ik krijg als ik m'n ip adres ping geen resultaat, dus ik neem aan dat m'n ip is gewijzigd, of m'n huis moet afgefikt zijn B) ).

Ik zie wel wat in cronjob die elke nacht automatisch m'n ip nummer mailt.

Ik ben daar wel een enorme n00b in, kan iemand me op weg helpen? Heeft een ds109 standaard die voorziening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
deBennie schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 15:15:
[...]

Ik heb een eigen domein waarbij ik een dns verwijzing heb.

Maar ook daar schiet ik niks mee op toch? Ik moet zowel bij een dyndns als m'n eigen domein het ip adres toch aangeven? En die is net veranderd (gok ik, ik krijg als ik m'n ip adres ping geen resultaat, dus ik neem aan dat m'n ip is gewijzigd, of m'n huis moet afgefikt zijn B) ).

Ik zie wel wat in cronjob die elke nacht automatisch m'n ip nummer mailt.

Ik ben daar wel een enorme n00b in, kan iemand me op weg helpen? Heeft een ds109 standaard die voorziening?
Er zijn eigenlijk twee opties mogelijk.
  1. Je houdt je MINDER bezig met je situatie thuis; je bent immers op vakantie ;)
  2. Je kiest toch voor het emailen van je ip adres. Hoe dat moet vind je hier.
Ikzelf zou voor optie 1 gaan; zeker gezien je mate van 'n00bness'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
Ik zou voor optie 3 gaan
3. Je vraagt een accountje aan op DynDNS.org en laat je vult je login gegevens in op je nas of je router zodat deBennie.dyndns.org altijd naar je nas verwijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
ook al wijzigt je ip, dan nog zal dyndns naar m'n nas blijven verwijzen?
Je klopt daar toch ook je ip in?

Thx voor tip 1, smeerbartje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
deBennie schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 15:46:
ook al wijzigt je ip, dan nog zal dyndns naar m'n nas blijven verwijzen?
Je klopt daar toch ook je ip in?

Thx voor tip 1, smeerbartje ;)
je moet alleen wel eerst inloggen op je nas om het in te stellen.

Dus ga nou maar weer lekker op het strand liggen ;)

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Wii4all schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 15:58:
[...]
Dus ga nou maar weer lekker op het strand liggen ;)
Of de bergen in gaan, afhankelijk van waar je bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
beide Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/70yzaf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Kan iemand me helpen met het bovenstaande?
Ben al een tijdje op zoek naar een oplossing.
Heel wat forums bekeken, kan niets vinden.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 17:04

Masselink

Voor de dorst

Ik ben in het bezit van een 1010+. Retesnel!

Aangezien ik veel foto's maak heb ik Photostation beschikbaar gemaakt voor mijn ouders.Ik zag echter ook dat je er filmpjes in kunt zetten. Die staan bij mij in de video map. Als ik die ook beschikbaar wil hebben dan weet ik dat het werkt als ik de bestanden kopieer in de Photo map.

Ik wil de films niet allemaal dubbel op mijn NAS hebben staan, dus is er nog een andere mogelijkheid?

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcio
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-08 13:48
kopieer ze naar je photo station map, en photo station ondersteund de voldende formaten: All supported videos are converted into compressed Flash format, or H.264 format if using Photo Uploader, for fast Internet streaming.
Supported Video Format5: 3G2, 3GP, ASF, AVI, DAT, DivX, FLV, M4V, MOV, MP4, MPEG, MPG, QT, WMV, XviD, RM, RMVB, VOB, RV30, RV40, AC3, AMR, WMA3"
link: [url]http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=50&t=24566[url]
note kom er nu achter dat die aclees convert, dus het kan ff duren voor je een hele serie klaar hebt

[ Voor 10% gewijzigd door remcio op 03-07-2010 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Is er hier iemand die NFS aan de gang heeft gekregen icm een wd tv live of andere mediaspeler?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 15:26
Yep, NFS werkt hier als een zonnetje. In mijn geval worden de shares via NFS-gemount bij het booten van m'n linux-based HTPC. Het enige waar ik soms last van heb is dat het mounten niet goed gaat, als NFS bv. ff wat langer nodig heeft om te reageren ofzo :S

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
NFS werkt prima op de xtreamer, maar sinds de favorietenfunctie aldaar gebruik ik die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Mooizo, kunnen jullie laten zien hoe jullie een share op de Synology mounten?
met de b-rad firmware op mn wdtv live, gaat het op de volgende manier.

Iemand tips hoe het op te zetten?

Kom er net achter dat het probleem zich voordoet bij mn DS210J.
Als ik een film van 10.3GB afspeel via mn Win7 share loopt hij soepel.
Echter via de Share van de DS210J gaat hij haperen.
Net ook even getest op mn Pc, daar hapert de film ook al.

Iemand een idee wat dit kan zijn? Heb de Windows File Service gestopt, restart gedaan en opnieuw gestart.
Dit bood geen oplossing.

[ Voor 41% gewijzigd door Harmen op 03-07-2010 12:50 ]

Whatever.

Pagina: 1 ... 29 ... 66 Laatste

Dit topic is gesloten.