Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:26

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

aramdin schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 10:51:
Kan je hem dan niet liever uitzetten als hij dagen slaapt ;)
Hehe, gebruikte hem wel s'avonds om een filmpje te kijken. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Na mijn post van 30 april wil ik toch even waarschuwen voor het gebruik van WD schijven in een Synology. Je moet echt erg goed kijken om niet de verkeerde te krijgen. Ik had een WD10EADS besteld maar daarvan zijn dus alleen bepaalde series goedgekeurd.

Zie ook: http://forum.synology.com/enu/viewforum.php?f=151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
@Octopuz
Staat toch duidelijk in de compatablity list?
http://www.synology.com/s...how.php?q_id=130&lang=enu

Ik snap dat mensen er dan nog steeds overheen kijken, en die lijst zeg ook niet altijd alles.

[ Voor 121% gewijzigd door Mau_Maus op 03-06-2010 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
ik kom er iet helemaal uit, ik wil op een nas de logitech squeezeserver gaan draaien, en dacht toen aan een synology, omdat dat volgens mij voor een leek gemakkelijk te installeren zou zijn.
Ik neem aan dat dat klopt.
Maar welk type heb je nu minimaal nodig om goed te kunnen draaien, en welk type is echt goed geschikt hiervoor.
Ik denk dat ik ong 8oo cd's erop ga zetten, heb ze nog niet geteld, dus misschien wel meer.
Ik neem aan hoe meer je erop zet, hoe beter de specs moeten zijn.
Heel graag advies hier.
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
In de simpelste Synology kan je 1 interne 2TerraByte schijf stoppen en 3 externe USB schijven van 2TB elk aansluiten. Het lijkt me dat 8 Terra wel voldoende is voor 800 cd's;-p
In dat opzicht kom je dus wel toe met bijvoorbeeld een DS110j...
Of draait de squeezeserver daar niet op? Want daar ben ik niet zo in thuis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Tunboy
Het probleem waar ik precies mee zit, is dat ik niet weet welke eisen squeezeserver stelt aan de nas.
Ik hoop dat mensen hier die hier ervaring mee hebben, mij goed advies kunnen geven.
Daarom mijn eerdere vragen hierboven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

bij dit soort dingen is het vrij eenvoudig.

1. Je moet weten welke Synology NAS deze plugin ondersteunt
2. Meer RAM en CPU-kracht zijn natuurlijk prettig voor zo'n plugin.

Op een DS410 draait het beter dan ik had verwacht. Uitstekend zelfs.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Gunner,
bedankt voor je antwoord, had eerder gehoord dat de 210j best wel aardig zou draaien, maar twijfelde aan de hoeveelheid Ram geheugen erin.(800Mhz, 128mb ram).
Ik wil niet dingen tegelijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corné
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-11-2024
Verwijderd schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 21:11:
@Tunboy
Het probleem waar ik precies mee zit, is dat ik niet weet welke eisen squeezeserver stelt aan de nas.
Ik hoop dat mensen hier die hier ervaring mee hebben, mij goed advies kunnen geven.
Daarom mijn eerdere vragen hierboven....
Ik heb squeezeserver draaien op een DS-209 en daar draait het goed op. Er zijn wat momenten, zoals tijdens het downloaden van usenet of unrarren, dat de squeezebox classic wat langzaam reageert, maar verder werkt het allemaal prima. Als je NAS helemaal idle is en alleen gebruikt wordt voor squeezebox dan werkt het perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
DS Photo is echt alleen op foto's te uploaden he? Vreemd, je zou toch verwachten dat je het ook als foto-album zou kunnen gebruiken van je foto's gestored op je DS (zoals je wél muziek kunt streamen van DS Audio)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
habermas schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 08:56:
DS Photo is echt alleen op foto's te uploaden he?
Nee, je kan ook downloaden (via http://<servernaam>/photo). Ik heb zelf nog niet ontdekt hoe ik die alleen via SSL aan de buitenwereld kan aanbieden, het kan vast door zelf in de Apache config te sleutelen maar via de interface heb ik het nog niet gevonden.
Usermanagement van Photostation is trouwens los van de rest, je kan dus een account voor iemand aanmaken die dan verder niks op je Syno kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
Octopuz schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 13:32:
[...]

Nee, je kan ook downloaden (via http://<servernaam>/photo). Ik heb zelf nog niet ontdekt hoe ik die alleen via SSL aan de buitenwereld kan aanbieden, het kan vast door zelf in de Apache config te sleutelen maar via de interface heb ik het nog niet gevonden.
Usermanagement van Photostation is trouwens los van de rest, je kan dus een account voor iemand aanmaken die dan verder niks op je Syno kan.
En omgekeerd, een user op je diskstation, kan niets op je photostation... (dat geintje kostte mij ooit een paar dagen uitzoeken:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don_Gulio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-09 08:49
Ola,

Ik heb een 210j, en had eerst 1 HDD erin. Formattering was Standaard:

"Optimaliseert de volumegrootte wanneer harde schijven van verschillende afmetingen worden gecombineerd. Als het volume is samengesteld uit twee of meer harde schijven wordt de gegevensintegriteit beschermd als een van de harde schijven defect is."

Nu de tweede erin gedaan (identieke schijf). Volume aangemaakt, eveneens 'Standaard' geformatteerd.
Ik verwachtte eigenlijk dat de schijf gelijk de gegevensintegiteit zou verzorgen, maar helaas: Hij blijft leeg.

Wat doe ik verkeerd, en hoe kan ik dit verhelpen zonder alle gegevens te moeten verschuiven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 09:13
Klein vraagje

Heb een playlist aangemaakt voor mijn Freecom Musicpal internetradio/mp3 speler.

Maar in die playlist staat het als volgt
#EXTINF:3600,X-Rated - 01 - 20100228 Uur 1
J:\000-Shared\X-Rated\20100228 Uur 1.mp3
#EXTINF:3600,X-Rated - 02 - 20100228 Uur 2
J:\000-Shared\X-Rated\20100228 Uur 2.mp3
#EXTINF:3540,X-Rated - 03 - 20100228 Uur 3
J:\000-Shared\X-Rated\20100228 Uur 3.mp3
Dat is op de windows manier.
Maar nu dact ik te weten dat die hele nas eignlijk op een linux variant draait, dus is dat hele pad niet goed weergegeven.
Hoe moet het precies? Zal iets van vol1, bladiebladiebla zijn, toch?

[ Voor 3% gewijzigd door maartend op 07-06-2010 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
eymey schreef op maandag 31 mei 2010 @ 21:12:
[...]

OK, thanks voor de tip :). Zodra WDC het statement geeft dat wdidle3 op de -EARS niet leidt tot garantieverlies, dan ga ik het ook doen ;). Levensduur valt natuurlijk nog te bezien overigens. Of de handeling "parkeren van de kop bij idle" moet zelf na zo veel keer echt fysiek tot een slijtage ergens leiden :)
Geachte Hr. de *****,

Bedankt voor uw bericht naar Western Digital service and Support. U kunt het tooltje gebruiken zonder dat u uw garantie verliest.
ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

E****
Western Digital Service and Support
http://support.wdc.com

----------------------------------------------

Ik had dus gevraagd of ik mijn 3 jaar garantie hou als ik de oplossing met WDiddle3 zou gebruiken zoals hier beschreven staat voor mijn WD20EARS
http://wdc.custhelp.com/c.../std_adp.php?p_faqid=5357

En dat is dus geen probleem :)

(beetje late reactie van WD, want had het inmiddels al gedaan :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist de DS210j i.c.m. een Samsung Ecogreen F2 1.5TB besteld *O*. Levertijd van 2 dagen, dus ben erg benieuwd. Uiteindelijk toch gegaan voor de mogelijkheid om 2 HD's te installeren i.p.v. 1. Als ik zie hoe hard het tegenwoordig gaat met de grootte van bestanden en de hoeveelheid bestanden die je er per dag bij haalt, leek het me toch verstandiger om de mogelijkheid te hebben uit te breiden.

Aangezien het de eerste keer is dat ik een NAS ga gebruiken, zal ik hier t.z.t. nog wel teruggekomen voor vragen en blijf ik het topic uiteraard in de gaten houden voor eventuele tips/updates! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:26
@Mau_Maus: Mooi zo, thanks 4 investigating :).

Dan ga ik er ook mee los :P. Ik neem ook aan trouwens dat dat tooltje te draaien is zonder dataverlies... ? :) Maakt verder ook niet uit eigenlijk. Beide WD schijven (waarvan er nu eentje actief is in m'n Synology) bevatten nog dezelfde data, dus kan niet missen :)

[ Voor 32% gewijzigd door eymey op 08-06-2010 11:46 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:26

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Iemand hier al ervaring met de Advanced power on/off schedule applicatie?
Hiermee kun je dus per dag een afwijkende aan- en uitschakel tijd instellen, in plaats van slechts één tijd voor de gehele week.
Lijkt me erg makkelijk, om bijvoorbeeld in weekend je NAS later in- en uit te schakelen dan doordeweeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Gefeliciteerd Vhall! Ik twijfel ook tussen die en de snellere (en ook duurdere) ds209 omdat ik bang ben dat de ds210j niet alles aankan hoe ik het wil.. deel je je ervaringen met ons? :)

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
eymey schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 11:46:
@Mau_Maus: Mooi zo, thanks 4 investigating :).

Dan ga ik er ook mee los :P. Ik neem ook aan trouwens dat dat tooltje te draaien is zonder dataverlies... ? :) Maakt verder ook niet uit eigenlijk. Beide WD schijven (waarvan er nu eentje actief is in m'n Synology) bevatten nog dezelfde data, dus kan niet missen :)
Nouw ik had/heb raid5... zelfde volgorde eruit en erin, en bleef intakt na de flash. Al had ik er toen nog niks op staan ;) (express voor het geval dat). Maar ben vaker tegen gekomen dat het inderdaad geen invloed heeft op de data.

[ Voor 14% gewijzigd door Mau_Maus op 08-06-2010 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Zojuist een 710+ besteld met 4 2TB samsung schijven en een 210j voor backup op locatie.
Ben benieuwd.....

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bananenspin schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 12:34:
Gefeliciteerd Vhall! Ik twijfel ook tussen die en de snellere (en ook duurdere) ds209 omdat ik bang ben dat de ds210j niet alles aankan hoe ik het wil.. deel je je ervaringen met ons? :)
Thanks! En uiteraard laat ik hier t.z.t. mijn ervaringen weten :). Ik heb ook nog even getwijfeld tussen die twee, nadat ik besloten had voor een NAS te gaan met 2 schijven. Maar het is puur voor thuisgebruik (PS3, opslag en downloadstation). Audiostation en de iPhone app zijn uiteraard ook erg leuk.

De extra mogelijkheden van de ds209 zijn voor mij persoonlijk dan ook niet van belang, daardoor toch besloten om voor de goedkopere variant te gaan, omdat ik zeker verwacht dat die zal volstaan voor mijn doeleinden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Zou iemand voor mij kunnen proberen of het mogelijk is Subsonic te installeren?
Subsonic zou gebruik maken van EPOLL en Synology zou dit niet in de kernel ondersteunen. Nu ben ik niet zo technisch aangelegd en snap ik hier weinig van.

http://www.subsonic.org/pages/index.jsp

Edit; het liefst een DS110+ aangezien ik die ook binnenkort ontvang.
Ik ben nu ook al een verfent gebruiker van Subsonic, dus zou hier graag mee verder gaan ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Beta op 08-06-2010 15:53 ]

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrwolf schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 22:46:
Ik krijg dat rotding niet aan de praat (iPhone app), niet in mijn eigen netwerk en ook niet via 3G. Hij blijft maar zeggen dat het netwerk niet beschikbaar is... :?
Mrwolf,

Werkt bij mij prima, heb je de synology een vast ip adres gegeven en de port geforeward

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Kan ik met een DS210J het ding via sabnzb laten downloaden, eventueel unrarren, parren en tegelijkertijd een webserver draaien? Streamen komt nog niet voor.. misschien in de toekomst.. ik lees hier verschillende meningen over maar ik hoop op een gebruikers mening...

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-05 03:25
Bananenspin schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 20:17:
Kan ik met een DS210J het ding via sabnzb laten downloaden, eventueel unrarren, parren en tegelijkertijd een webserver draaien? Streamen komt nog niet voor.. misschien in de toekomst.. ik lees hier verschillende meningen over maar ik hoop op een gebruikers mening...
In principe kan het wel maar als je op volle snelheid via nieuwsgroepen download krijgt het apparaatje het wel behoorlijk zwaar, dus als je tijdens het downloaden nog andere dingen wilt doen zul je de downloadsnelheid enigzins moeten limiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:21
Zijn er al mensen die de synolgy ds 209 (of ander type) gebruiken in samenwerking met een Ipad? Ik zit dan te denken aan het streamen van je films, muziek e.d.?

Hoor graag ervaringsdeskundigen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

drijfhout schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 20:22:
[...]

In principe kan het wel maar als je op volle snelheid via nieuwsgroepen download krijgt het apparaatje het wel behoorlijk zwaar, dus als je tijdens het downloaden nog andere dingen wilt doen zul je de downloadsnelheid enigzins moeten limiteren.
Bedankt voor je snelle antwoord, heb de gok maar genomen en hem besteld.. mijn gedachte was dat je hem altijd nog binnen 7 dagen terug kan brengen door de wet koop op afstand helaas zegt de winkel in kwestie dat ze dit niet doen.. dit ga ik nog maar even uitzoeken want als het niet bevalt wil ik de DS 209 toch wel hebben :D

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
Tja het licht ook wel een beetje aan hoe snel jou internetverbinding is,.. ik heb thuis een glasvezelverbinding dus als ik mijn ds410j (zelfde ram en cpu als ds210j) via nieuwsgroepen laat downloaden en ik limiteer het niet gaat hij gewoon vol op het maximum wat het apparaatje aankan en dat ligt ergens bij een downloadsnelheid van 3.000 kbps (op mijn pc haal ik rond de 10.000 kpbs).
Dan blijft er dus geen cpu kracht en ram meer over voor de rest en kun je er verders niks meer mee, het komt ook nog weleens voor dat hij dan zelfs uit het netwerk verdwijnt.

Ik heb heb hem nu ingestelt met maximaal 1 connectie en dan download hij met ongeveer 1000 kbps en werken de andere functies gewoon nog perfect.

Ik hoop zelf dat er een NZBGET packkage voor de ds***j serie wordt gemaakt, want met NZBGET kon ik zelfs nog met bijna 1500 kbps downloaden op mijn mybookworld ( 200 mhz met 32 mb ram).
Dus zou het met mijn ds410j helemaal goed moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Ah dan zal ik in mijn geval niet veel last hebben... tenminste nog niet... heb ADSL en haal op de pc al niet meer dan 1.4 MB/s dus dit moet dan niet teveel problemen geven... NZBGET heb ik ook gehad op een mybookworld dat was inderdaad heerlijk als je zag op welke hardware die moest werken!

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 22:33
Bananenspin schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 12:23:
mijn gedachte was dat je hem altijd nog binnen 7 dagen terug kan brengen door de wet koop op afstand helaas zegt de winkel in kwestie dat ze dit niet doen..
Dat kan die winkel wel zeggen, maar wet is gewoon wet en ze zullen dus wel moeten. Als het tenminste om een bedrijf gaat dat normaal gesproken alleen via telefoon of internet etc verkoopt (wet koop op afstand). Je kan binnen 7 werkdagen na ontvangst laten weten aan het bedrijf dat je gaat terugsturen, en zij moeten dan binnen 30 dagen je geld terugbetalen. Schrijf zowiezo even een shopreviewtje, hebben anderen er ook wat aan.

[ Voor 9% gewijzigd door Arjan P op 09-06-2010 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik gebruik mijn DS209 primair als back-up en om foto's/muziek/film te bekijken/luisteren via mijn PS3.

Ik zet muziek en foto's altijd eerst op mijn laptop en kopieer dan via filemanager de map naar de DS209. Ik moet zeggen dat dat ontiegelijk langzaam gaat! (gisteren rond de 500/600 kb/s).

Ook als ik de DS209 als ntwerkmap open en dan vanaf de laptop HDD bestanden naar de DS209 sleep, zegt ie bij 2GB dat het nog wel 10 uur duurt.

Setup is als volgt:
Laptop (Dell XPS M1530, T7500, 4GB intern, 320GB HDD(7200rpm), Wireless N en geen Gigabit aansluiting)
Accesspoint (Belkin N1 Vision)
Router Zyxel Modem/Router (met telefonie dus kan niet anders), alle poorten zijn bezet
DS209 (2x1TB HDD Raid 1)

Hoe kan ik dat nou het handigst doen?
Het liefst zou ik de mappen Photo, Music, Video op gezette tijden laten synchroniseren met dezelfde mappen op de DS209. Maar dat is geen standaard feature volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 21:23

Jeroen V

yadda yadda yadda

readytoflow schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 14:26:
Ik gebruik mijn DS209 primair als back-up en om foto's/muziek/film te bekijken/luisteren via mijn PS3.

Hoe kan ik dat nou het handigst doen?
Als je dat nou eens gewoon via een draadje probeert? Ook al is het slechts 100MBit, het zal ongetwijfeld sneller gaan dan via WiFi....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drijfhout schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 12:53:
Tja het licht ook wel een beetje aan hoe snel jou internetverbinding is,.. ik heb thuis een glasvezelverbinding dus als ik mijn ds410j (zelfde ram en cpu als ds210j) via nieuwsgroepen laat downloaden en ik limiteer het niet gaat hij gewoon vol op het maximum wat het apparaatje aankan en dat ligt ergens bij een downloadsnelheid van 3.000 kbps (op mijn pc haal ik rond de 10.000 kpbs).
Dan blijft er dus geen cpu kracht en ram meer over voor de rest en kun je er verders niks meer mee, het komt ook nog weleens voor dat hij dan zelfs uit het netwerk verdwijnt.

Ik heb heb hem nu ingestelt met maximaal 1 connectie en dan download hij met ongeveer 1000 kbps en werken de andere functies gewoon nog perfect.

Ik hoop zelf dat er een NZBGET packkage voor de ds***j serie wordt gemaakt, want met NZBGET kon ik zelfs nog met bijna 1500 kbps downloaden op mijn mybookworld ( 200 mhz met 32 mb ram).
ik heb NZBGet op mijn DS-409 geinstalleerd. dit zou ook moeten werken op de DS-410J. Ik heb opgeschreven hoe ik het gedaan heb. Ik haal met NZBGet 2.9 Mb/s (ongeveer mijn max met een 25mb abootje) waar ik met SabNZB nog geen 2 haalde. Geef me maar een PM, dan kan ik je het stappenplan mailen.

Als er veel interesse is, kan ik het hier ook posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Dat lijkt me een beter plan, dan hebben andere geinteresseerden er ook nog iets aan :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:59
* SysRq wil dat ook wel weten. :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij deze dan (mocht iemand fouten zien of verbeteringen hebben, gewoon corrigeren/aanvullen):

de procedure (ik heb zelf redelijk veel moeten klooien en de syno is gewoon blijven werken, dus zolang je geen syno-files wegmikt kan het niet mis gaan).

eerst gaan we de verschillende folders aanmaken en zorgen dat iedereen daar kan schrijven:

00 in de synology settings, onder web-services, enable web station
01 inloggen met putty op de synology als root (zelfde paswoord als admin)
02 naar de root gaan met "cd .."
03 type: chmod 777 volume1
04 type: cd volume1
05 type: chmod 777 web
06 als dit fout gaat dan eerst "mkdir web" gevolgd door "chmod 777 web"
07 type: mkdir usenet (je mag deze ook anders noemen)
08 type: chmod 777 usenet
09 type: cd usenet
10 type: mkdir dst (je mag deze ook anders noemen)
11 type: chmod 777 dst
12 type: mkdir queue (je mag deze ook anders noemen)
13 type: chmod 777 queue
14 type: mkdir nzb (je mag deze ook anders noemen)
15 type: chmod 777 nzb
16 type: mkdir tmp (je mag deze ook anders noemen)
17 type: chmod 777 tmp
18 ga terug naar de root dmv een aantal maal "cd .."

nu gaan we IPKG installeren:

19 type: cd /volume1/@tmp
20 type: wget http://ipkg.nslu2-linux.o...w-bootstrap_1.2-7_arm.xsh
21 type: sh syno-mvkw-bootstrap_1.2-7_arm.xsh
22 type: ipkg update
23 type: ipkg upgrade

nu kunnen we nzbget installeren en opstarten:

24 type: ipkg install nzbget
25 ga terug naar de root dmv een aantal maal "cd .."
26 type: cp /opt/share/doc/nzbget/nzbget.conf.example /etc/nzbget.conf
26a type: cp /opt/share/doc/nzbget/nzbget.conf.example /etc/nzbget.conf.example
27 type: cp /opt/share/doc/nzbget/postprocess-example.sh /etc/postprocess-example.sh
28 type: nzbget -D (putty nog niet afsluiten)

nu de web interface met de beveiliging:

ter herinnering, de vi commando's:
x = delete het teken waar de cursor op dat moment staat
i = edit mode (je kunt met de pijltjes toetsen navigeren)
esc-toets = edit mode verlaten
:wq! = is opslaan en afsluiten

29 download nzbgetweb op je pc.
30 pak het zip bestand uit en kopieer de directory "nzbgetweb" naar je NAS, naar de folder: /volume1/web
30a ga terug naar putty
31 type: cd /volume1/web/nzbgetweb
31a type: chmod 777 *
32 type: vi settings.php
33 ga met de pijltjes-toetsen naar de regel webusername
34 druk op: i
34a vul tussen de haakjes de gewenste naam in.
35 druk op de esc-toets
36 ga met de pijltjes-toetsen naar de regel webpassword
37 druk op: i
37a vul tussen de haakjes het gewenste paswoord in.
38 druk op de esc-toets
39 type: :wq!
40 browse nu op de je pc naar http://ip-van-je-nas/nzbgetweb/index.php (sluit putty nog niet af)
41 vul je loginnaam (regel 34) en paswoord (regel 37) in

je bent nu ingelogd op de nzbgetweb-server, als het goed is zie je boven in de tekst "server sleeping".
op naar de configuratie:

42 selecteer in controlpanel: config
43 selecteer in web-interface: communication with nzbgetserver
44 vul in bij serverconfigfile: /etc/nzbget.conf
45 vul in bij severconfigtemplate: /etc/nzbget.conf.example
46 vul in bij nzbdir: /volume1/web
47 vul in bij uploadmaxfilesize: 30000000
47a selecteer: save changes
48 selecteer in web-interface: configuration of postprocessing-script
49 vul in bij postporcessconfigfile: /etc/postprocess-example.conf
50 vul in bij postprocessconfigtemplate: /etc/postprocess-example.conf
50a selecteer: save changes
51 selecteer in nzbget-server: paths
52 vul in bij $maindir: /volume1/usenet (of wat je hebt gekozen in stap 7)
53 vul in bij destdir: /volume1/usenet/dst (of wat je hebt gekozen in stap 10)
54 vul in bij nzbdir: /volume1/web
55 vul in bij queuedir: /volume1/usenet/queue (of wat je hebt gekozen in stap 12)
56 vul in bij tempdir: /volume1/usenet/tmp (of wat je hebt gekozen in stap 16)
57 vul in bij logfile: /volume1/usenet/nzbget.log
57a selecteer: save changes
58 selecteer in nzbget-server: news-servers
59 vul in bij server1.host: het adres van je news server (bv reader.xsnews.nl)
60 vul in bij sever1.port: het poortnummer (bv 563)
61 vul in bij server1.username: je loginnaam voor de newsserver
62 vul in bij server1.password: je paswoord voor de newsserver
63 vul in bij server1.joingroup: yes
64 vul in bij server1.encryption: yes als je een encrypted connection wilt gebruiken, anders no
65 vul in bij server1.connections: het aantal verbindingen die je kunt gebruiken naar je newsserver
65a selecteer: save changes
66 selecteer in nzbget-server: postprocessing
67 vul in bij postprocess: /etc/postprocess-example.sh
67a selecteer: save changes

ga terug naar het putty scherm om de nzbget server te herstarten:

68 type: nzbget -Q
69 type: nzbget -D -c /etc/nzbget.conf

nu er nog voor zorgen dat nzbget opstart bij elke reboot van je nas:

70 type: mkdir /volume1/startup
71 type: chmod 777 /volume1/startup
72 type: cd /volume1/startup
73 type: vi S01nzbget.sh
74 type: i
75 type: #!/bin/sh
76 press: enter
77 type: /opt/bin/nzbget -D -c /etc/nzbget.conf
78 press: esc
79 type: "wq!
80 type: chmod 777 S01nzbget.sh

nu zou (als het goed is) nzbget moeten draaien, compleet geconfigureerd en automatisch gestart bij elke reboot van je nas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:57
Vraagje. Ik wil de Synology inzetten als audiospeler. Niet met de bijgeleverde Audiostation, ik heb zelf al lang geleden een applicatie gebouwd op php en mysql om m'n muziek te beheren. Dit werkt uitstekend op de Synology, maar nu moet er nog ergens muziek uit dat ding komen.

Ik ben dus op zoek naar een media player voor Linux met de volgende eigenschappen:
  • Besturing via de command line of (liever) via ingebouwde webserver
  • Output mogelijk naar een USB audiokaart
  • Streaming naar een webbrowser mogelijk
Het zou dus zo moeten werken: de user zit in mijn applicatie, zoekt de muziek uit die hij wilt horen. Mijn applicatie vertelt de media player via diens webinterface welke fysieke files moeten worden afgespeeld. Mijn applicatie kan aan de media player vragen welke files er afgespeeld gaan worden (om de user de huidige playlist te kunnen laten zien) en kan deze lijst ook wijzigen. Uiteraard kunnen ook commando's als pauze en stop worden doorgegeven.

Ik draai dit nu op een Windows machine, de media player is daar Winamp met de Browseamp interface en dit werkt perfect. Dit moet ook op Linux mogelijk zijn, maar de meeste media players die ik vind draaien grafisch op een Window Manager en die heeft de Syno nu eenmaal niet.

Wie heeft ervaring of een tip voor een goede player?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Man man man wat duurt dat lang dat volume maken.. zit na een goeie anderhalf uur op 15%? :P kan ik de web interface gewoon weg drukken? Neem aan van wel dat hij gewoon door gaat?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hank Nordic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 18:55
Ja inderdaad. Ik ben ook al meer dan 2 uur bezig om op 37% te komen.

Ben ook benieuwd of je de browser gewoon kan afsluiten en de synology gewoon op de achtergrond doorgaat. :?

- Good evening, I'm Leonard Nimoy. The following tale of alien encounters is true. And by true I mean false. It's all lies. But they're entertaining lies, so in the end, isn't that the truth? The answer is "no."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ik was 8/9 uur bezig met de aanmaak van een RAID5 volume op mn DS409+ (4x 1.5TB), maak je borst maar nat :p

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:43

Robtimus

me Robtimus no like you

Toen ik een paar maanden geleden de syno van een maat installeerde heb ik hem gewoon 's nachts door laten lopen. Mijn PC heb ik gewoon uitgezet, geen problemen.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:57
Kleine update van mijn vraag. Ik ben erachter gekomen dat Audio Station zelf ook mplayer gebruikt voor het afspelen. Weet iemand hoe Audio Station mplayer aanstuurt, of hoe ik daar achter kan komen? Is het bijvoorbeeld mogelijk om de command line opties te achterhalen van een draaiend proces?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Jeroen V schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 14:45:
[...]

Als je dat nou eens gewoon via een draadje probeert? Ook al is het slechts 100MBit, het zal ongetwijfeld sneller gaan dan via WiFi....
Klopt ja, ik was vergeten dat er ondertussen ook nog een gewone systeembackup liep. Maar verder vind ik de sneldheid nou niet super.

Maar waar ik vooral mee zit is dus een manier te vinden om foto's/muziek/films te 'synchroniseren' vanuit mijn laptop naar de Synology. En dan dus 1:1 kopiëren van /Afbeeldingen (laptop) naar /Photo (DS209). En dan liefst gewoon dagelijks/wekelijks nieuwe bestanden naar de synology sturen. Dus echt een soort van synchronisatietool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
Ja op die manier synchroniseren gaat niet echt snel nee, dat heb ik ook gemerkt. Snelst is toch om een usb-schijf aan je laptop te hangen, de boel over te plempen en em vervolgens in je Synology te prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
readytoflow schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 10:21:
[...]

Klopt ja, ik was vergeten dat er ondertussen ook nog een gewone systeembackup liep. Maar verder vind ik de sneldheid nou niet super.

Maar waar ik vooral mee zit is dus een manier te vinden om foto's/muziek/films te 'synchroniseren' vanuit mijn laptop naar de Synology. En dan dus 1:1 kopiëren van /Afbeeldingen (laptop) naar /Photo (DS209). En dan liefst gewoon dagelijks/wekelijks nieuwe bestanden naar de synology sturen. Dus echt een soort van synchronisatietool.
Op pc of mac?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
PC (Laptop, Win 7 ult.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Damnit, ben de naam vergeten van een pakketje wat ik heb gebruikt op Win7. Op mn Mac is Chronosync wel een aanrader.

Volgens mij was het Goodsync, ja dat is hem > http://www.goodsync.com/nl/

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 22:33
Ik synchroniseer zelf dagelijks een netbookje met XP, en dat werkt prima naar de Syno. Ik gebruik freeware Directory Compare: http://tp.lc.ehu.es/jma/win32/dirco.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
De link naar goodsync werkt niet (bij mij). Dir.compare had ik inderdaad al eerder gezien hier |:(
Vergeten omdat het toen niet werkte bij mij, maar dat lag aan verbindingsproblemen. Zo te zien zijn die opgelost inmiddels, want er loopt nu een synchronisatie!

Eens kijken morgen wat je er zoal mee kan... thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Gebruik hier SyncBack, prima tool om mappen te synchroniseren/backuppen.
Heb een aparte gebruiker aangemaakt met beperkte rechten.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Nog een tip voor de Synology gebruikers met een mac. Als je last hebt van vertragingen bij het opvragen van submappen op je NAS, voer dan het volgende commando uit in Terminal:

defaults write com.apple.desktopservices DSDontWriteNetworkStores true

Dit voorkomt dat de bekende ds_store bestanden worden aangemaakt op netwerk shares, die voor deze vertragingen zorgen.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 12:01

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

aramdin schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 23:44:
Nog een tip voor de Synology gebruikers met een mac. Als je last hebt van vertragingen bij het opvragen van submappen op je NAS, voer dan het volgende commando uit in Terminal:

defaults write com.apple.desktopservices DSDontWriteNetworkStores true

Dit voorkomt dat de bekende ds_store bestanden worden aangemaakt op netwerk shares, die voor deze vertragingen zorgen.
Van vertragingen bij het opvragen van submappen heb ik eigenlijk geen last. Een vertraging waar ik wel last van heb vindt plaats bij het opvragen van de shares in Finder. Ik klik in de navigatiekolom op mijn NAS (om te verbinden) en het duurt dan een 10-tal seconden alvorens ik mijn shares te zien krijg. Deze vertraging heeft trouwens niets te maken met het uit slaapstand komen van de HDD's want dan duurt het verbinden zo'n 20-25 seconden (10-15 seconden ontwaken + 10 seconden vertraging).

Ik hoopte dat bovenstaande tip mijn probleem zou verhelpen maar helaas :'(

[ Voor 9% gewijzigd door fanatic_david op 12-06-2010 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:26

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

fanatic_david schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 00:39:
[...]

Van vertragingen bij het opvragen van submappen heb ik eigenlijk geen last. Een vertraging waar ik wel last van heb vindt plaats bij het opvragen van de shares in Finder. Ik klik in de navigatiekolom op mijn NAS (om te verbinden) en het duurt dan een 10-tal seconden alvorens ik mijn shares te zien krijg. Deze vertraging heeft trouwens niets te maken met het uit slaapstand komen van de HDD's want dan duurt het verbinden zo'n 20-25 seconden (10-15 seconden ontwaken + 10 seconden vertraging).

Welke versie van OSX gebruik je? Ik heb hier namelijk geen last van, voor zover ik heb kunnen ontdekken.
Wel inderdaad de vertraging als de hdd uit slaapstand moet komen, maar dat is niet OSX gerelateeerd en is ook het geval bij windows.
Hoe verbind je met je shares via smb of afp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulWar1
  • Laatst online: 18-09 22:27
fanatic_david schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 00:39:
[...]

Ik denk dat jij hetzelfde probleem hebt als deze GoT'er. Het SSH gedeelte was een DNS probleem (reverse lookup lukt niet en krijgt na 10 sec een timeout). Waarschijnlijk is het traag inladen van shares gerelateerd.

Know Thyself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:36
Ik heb net een DS1010+ met DX510 gekocht, aangesloten en daar direct zes maal WD2002FYPS RE-GP ( DSM 2.3-1161) in gehangen. Na installatie vanaf CD direct firmware geupgrade (DSM 2.3-1161), eerst een standaard volume aangemaakt, die kon ik niet migreren naar RAID5, dus verwijderd en een RAID5 volume aangemaakt. Enable write cache staat aangevinkt. Nu zijn lees en schrijf snelheid verre van optimaal, wat doe ik verkeerd? Aligning is volgens mij goed (zie hieronder)

Mijn PC draait momenteel nog windows XP, getest met een 1.09GB file (copy):

Vanaf een WD20EARS GP naar DS1010+ (via TeraCopy) 47MB/s
Vanaf een WD20EARS GP naar DS1010+ (via FileStation3) 28MB/s (max)

Vanaf een DS1010+ naar WD20EARS GP (via TeraCopy) 41MB/s
Vanaf een DS1010+ naar WD20EARS GP (via FileStation3) 3MB/s (max)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
BusyBox v1.1.0 (2010.05.07-14:21+0000) Built-in shell (ash)
Enter 'help' for a list of built-in commands.

DiskStation> fdisk -lu
Cannot open /dev/sda
Cannot open /dev/sdb
Cannot open /dev/sdc
Cannot open /dev/sdd

Disk /dev/sde: 2000.3 GB, 2000398934016 bytes
255 heads, 63 sectors/track, 243201 cylinders, total 3907029168 sectors
Units = sectors of 1 * 512 = 512 bytes

Device Boot    Start       End    Blocks   Id  System
/dev/sde1             256     4980735     2490240   fd  Linux raid autodetect
Partition 1 does not end on cylinder boundary.
/dev/sde2         4980736     9175039     2097152   fd  Linux raid autodetect
Partition 2 does not end on cylinder boundary.
/dev/sde3         9437184 18446744073321608384 18446744073510861409+  fd  Linux
raid autodetect

Disk /dev/sdga: 2000.3 GB, 2000398934016 bytes
255 heads, 63 sectors/track, 243201 cylinders, total 3907029168 sectors

/dev/sdga1             256     4980735     2490240   fd  Linux raid autodetect
Partition 1 does not end on cylinder boundary.
/dev/sdga2         4980736     9175039     2097152   fd  Linux raid autodetect
Partition 2 does not end on cylinder boundary.
/dev/sdga3         9437184 18446744073321608384 18446744073510861409+  fd  Linux
 raid autodetect

Disk /dev/synoboot: 128 MB, 128450560 bytes
255 heads, 63 sectors/track, 15 cylinders, total 250880 sectors

/dev/synoboot1   *          63       32129       16033+  83  Linux
/dev/synoboot2           32130      224909       96390   83  Linux
DiskStation>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

DyStiC schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 10:43:
[...]

Welke versie van OSX gebruik je? Ik heb hier namelijk geen last van, voor zover ik heb kunnen ontdekken.
Wel inderdaad de vertraging als de hdd uit slaapstand moet komen, maar dat is niet OSX gerelateeerd en is ook het geval bij windows.
Hoe verbind je met je shares via smb of afp?
Ik gebruik Snow Leopard (volledig up-to-date). Verder verbind ik met mijn shares via afp.
SoulWar1 schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 11:08:
[...]

Ik denk dat jij hetzelfde probleem hebt als deze GoT'er. Het SSH gedeelte was een DNS probleem (reverse lookup lukt niet en krijgt na 10 sec een timeout). Waarschijnlijk is het traag inladen van shares gerelateerd.
Ik ben die GoT'er. ;)
Ongeveer een pagina verder heb ik trouwens beschreven hoe ik de vertraging bij het verbinden via SSH heb verholpen.

Is de oorzaak vergelijkbaar? Kan best. Een vergelijkbare oplossing heb ik in ieder geval nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulWar1
  • Laatst online: 18-09 22:27
Haha niet eens opgevallen 8)7

Heb je al eens geprobeerd de NAS direct op de Mac aan te sluiten zonder de router? Wel vaste IP's instellen natuurlijk. MTU staat op 1500? Kan je Mac de naam DiskStation.local omzetten naar het IP adres van je NAS? (Indien je NAS ook DiskStation heet)

[ Voor 44% gewijzigd door SoulWar1 op 12-06-2010 23:47 ]

Know Thyself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

SoulWar1 schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 23:27:
[...]

Haha niet eens opgevallen 8)7

Heb je al eens geprobeerd de NAS direct op de Mac aan te sluiten zonder de router? Wel vaste IP's instellen natuurlijk. MTU staat op 1500? Kan je Mac de naam DiskStation.local omzetten naar het IP adres van je NAS? (Indien je NAS ook DiskStation heet)
De NAS direct aansluiten op mijn MBP heb ik nog niet geprobeerd maar zal ik zeker eens doen.
MTU heb ik nooit mee geknoeid maar ik heb de waarden even opgezocht: Standaard (1500) op mijn MBP en 1500 op mijn NAS, op mijn router (D-Link DIR-855) vind ik de waarde niet terug.
Ik heb ook even geping'd naar DiskStation.local en die naam wordt probleemloos omgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon2001
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08-2021
drijfhout schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 12:53:

Ik laat het downloaden en uitpakken via de PC doen en dan op de NAS plaatsen, ik werd helemaal gek van de vastlopers. (ja heb een glas 100 abbo)

Be Very Very VERY omygodcall911 Careful Mijn Specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 11:55
Ik heb een DS109 met daaraan een USB wd hdd met diverse films.
Nu wil ik die films heel graag via m'n wd tv live op m'n tv afspelen. Ik heb daarvoor DNLA/UpnP-mediaserver ingeschakeld in het diskstation manager.
Via m'n laptop kan ik naar de mappen van de DS109 browsen en ik zie dat er in de root van de interne HDD de 3 mappen music, video en photo zijn aangemaakt.

Nu ziet mijn wd tv live wel de DS109 staan, alleen als ik die aanklik in het wd menu dan zegt ie dat er geen media is gevonden. Ik heb echter wel bestanden in de 'video' map van de DS109 geplaatst.

M'n tv (een philips pfl9604 met wifi en dnla) ziet m'n DS109 ook al niet.
M'n laptop verder wel en ik kan prima met squeezebox controller muziek afspelen.

Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 11:55
Ik heb het voor elkaar, de rechten op de mappen stonden niet goed blijkbaar.

Ik kan nu de 3 mappen video, music en photo die op de nas hdd staan met de wd tv live benaderen.
Alleen nu vraag ik me het volgende af, ik heb die externe usb hdd aan de nas hangen, op die usb hdd staan mijn films. Kan ik met de wd tv live enkel films bekijken die in de 'video'-map staan of kan ik ook op de 1 of andere manier met mijn wd tv live naar de usb hdd browsen en daar vandaan films kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Sinds donderdag heb ik een DS210J maar de schrijf snelheden zijn niet bepaald wat ik verwacht had.. onder de 10 mb/s.. ik had toch wel op de 20-30 gerekend! Wat doe ik fout? Mijn jumboframes staan aan op 4k zowel op de pc, router als op de nas zelf. Ook de router is een gigabit router, en mijn pc heeft ook een gigabit aansluiting.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
Gebruik je wel kabels die een gigabit snelheid aankunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De netwerkkaart op je machine ook op 1gbit ingesteld. Ik moest die van mij helaas ook een handje helpen, 'auto' ging niet zoals ik wilde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 15:49
@Bananenspin: Welke router gebruik je ?

[ Voor 21% gewijzigd door loyske op 14-06-2010 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Verwijderd schreef op zondag 13 juni 2010 @ 20:56:
De netwerkkaart op je machine ook op 1gbit ingesteld. Ik moest die van mij helaas ook een handje helpen, 'auto' ging niet zoals ik wilde.
Dat ga ik straks eens proberen als ik thuis ben, gewoon ergens te vinden waar je ook de jumboframes aanpast?
loyske schreef op maandag 14 juni 2010 @ 08:51:
@Bananenspin: Welke router gebruik je ?
De TP-Link TL-WR1043ND met de laatste dd-wrt firmware.
drijfhout schreef op zondag 13 juni 2010 @ 20:55:
Gebruik je wel kabels die een gigabit snelheid aankunnen?
Als het goed is wel.. de router naar m'n nas is sowieso een nieuw aangeschafte cat 6 kabel, ik ga het eens testen met mn laptop met een cat6 kabel voor de zekerheid.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:54
Welke packages gebruiken jullie allemaal? Ikzelf transmission, sabnzbd en die webtraffic. Mis ik mooie packages?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@Bananenspin, Meer dan 10MB/s zou je wel moeten halen.
Kijk eens naar de jumbo frames, zowel op de ds210j en op de client.
Ik heb ze hier op 9000 staan, haal mooie snelheden.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-09 16:53
Mijn nas heeft het sinds gister begeven, kon hem niet meer opstarten (DS-209+II)
Harde schijven uitgebouwd en per stuk terug geplaatst.
Want ik dacht dat een schijf het begeven had.
Hierna starte hij weer op. Maar ik heb nu in mijn synology assistent staan dat de configuratie verloren is.
Als ik de firmware terugzet is dan de data gewist?
De 2 harde schijven staan JBOD.

Hopelijk dat iemand van jullie me hiermee kan helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

GaMbiNo

1337

Ik kom er even niet meer uit. Ik heb de mailserver app geïnstalleerd op mijn Synology en alles werkt prima. Ik ontvang en verstuur mails en kan ze ook ophalen vanaf Outlook, enz. Ook op mijn Iphone kan ik de mails al ophalen en versturen. Alles prima dus.
Ik kan vanaf thuis via http://interne_ip/mail ook Roundcube mail benaderen maar dit werkt uiteraard niet vanaf een externe lokatie. Ik heb echt geen idee hoe ik vanaf het internet de webmail benader? 8)7

Als ik http://mijn_publieke_ip/mail connect zal dat niet gaan werken omdat hij dan bij de webserver van de Synology uitkomt op poort 80. Weet iemand hoe ik vanaf "buiten" connect met mijn mailserver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Von Henkel schreef op maandag 14 juni 2010 @ 19:14:
Mijn nas heeft het sinds gister begeven, kon hem niet meer opstarten (DS-209+II)
Harde schijven uitgebouwd en per stuk terug geplaatst.
Want ik dacht dat een schijf het begeven had.
Hierna starte hij weer op. Maar ik heb nu in mijn synology assistent staan dat de configuratie verloren is.
Als ik de firmware terugzet is dan de data gewist?
De 2 harde schijven staan JBOD.

Hopelijk dat iemand van jullie me hiermee kan helpen..
Dat ligt eraan. Lees meer hier: http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=7&t=17100

Raad je ook aan om op dat forum een keer te kijken, staat een schat aan informatie!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaFlub
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:30
Van m'n DS-209+II is er één harde schijf beschadigd. Deze staat in raid 1. Ik krijg de mogelijkheid om deze fout te herstellen maar alle gegevens zullen gewist worden. Wat ik niet weet is het volgende: worden alle gegevens gewist van de ene harde schijf of van beiden (aangezien ze in raid 0 staan).

Alvast bedankt!

AMD Athlon 64 3000+ @ 2700MHz @ 1.5V, AMD Opteron 165 @ 2700MHz @ 1.32V | Intel 3930K @ 4200MHz @ 1.2V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Als 1 van je schijven het begeeft in RAID-0 is het einde oefening voor zover ik weet...

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-09 16:53
Firmware gister terug gezet.
Alle data was nog aanwezig en 1 harde schijf is vastgelopen.
Alle data kunnen overzetten op mijn pc.
De schijf die was vastgelopen getest op een pc, maar was niks mis mee, kreeg wel een melding vanuit de nas dat nu de andere harde schijf was vastgelopen 8)7
Alles maar weer ingebouwd en geformateerd naar fabrieksinstelling
Vanmorgen waren alle leds van de nas weer groen :+
Maar de controle tests liepen nog (ong 8 uur)
Straks eens kijken naar de meldingen of er corrupte gedeeltes in de harde schijf zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
deBennie schreef op zondag 13 juni 2010 @ 13:35:
Kan ik met de wd tv live enkel films bekijken die in de 'video'-map staan of kan ik ook op de 1 of andere manier met mijn wd tv live naar de usb hdd browsen en daar vandaan films kijken?
Ik heb geen wd live maar een xtreamer, maar ik kan ook gewoon de bestanden op de aangehangen usb bekijken, als je ook maar de NFS rechten op de Synology goedzet (bij mij heet ie usbshare1 ofzo)

Moet je trouwens rechten zetten voor DLNA/UPNP? zit me te bedenken dat ik dat voor mn slaapkamer tv nooit heb gedaan (en die ziet dus ook alleen lege mappen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Iemand een idee hoe ik een Oracle client op de nas kan krijgen?
In php.ini staan volgens mij alle extensies uitgequote, dus ik heb het idee dat dat niets uithaalt.
Maar zelfs als oci8 enabled zou zijn heb ik nog TNS entries nodig enzo.
Ben aan het googlen, maar vind niet echt bruikbaar spul.
Dus een duwtje in de goede richting zou zeer welkom zijn.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
GaMbiNo schreef op maandag 14 juni 2010 @ 22:01:
Ik kom er even niet meer uit. Ik heb de mailserver app geïnstalleerd op mijn Synology en alles werkt prima. Ik ontvang en verstuur mails en kan ze ook ophalen vanaf Outlook, enz. Ook op mijn Iphone kan ik de mails al ophalen en versturen. Alles prima dus.
Ik kan vanaf thuis via http://interne_ip/mail ook Roundcube mail benaderen maar dit werkt uiteraard niet vanaf een externe lokatie. Ik heb echt geen idee hoe ik vanaf het internet de webmail benader? 8)7

Als ik http://mijn_publieke_ip/mail connect zal dat niet gaan werken omdat hij dan bij de webserver van de Synology uitkomt op poort 80. Weet iemand hoe ik vanaf "buiten" connect met mijn mailserver?
Dan moet je de poorten forwarden in je router. Ofwel, de poorten waarover je mail gaat (poort 80 voor webinterface??) forwarden naar je interne adres van je Synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Mijn nieuwe DS-210j is nu al in 2 dagen twee keer vast gelopen terwijl die alleen aan het downloaden is (sabnzb).. de sabnzb interface is dan niet meer te benadere, de web interface van de NAS wel maar heel traag. Bij broncontrole laat hij dan wel zien dat python (sabnzb) of par2 heel veel cpu gebruikt dus hij doet zijn taken nog wel denk ik? Maar dit is natuurlijk niet de bedoeling dat hij elke nacht vastloopt als hij download.. daar heb ik dus niets aan...

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaFlub
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:30
aramdin schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 09:40:
Als 1 van je schijven het begeeft in RAID-0 is het einde oefening voor zover ik weet...
Klopt, dit moest raid 1 zijn. Dus een exacte kopie van de andere schijf.

AMD Athlon 64 3000+ @ 2700MHz @ 1.5V, AMD Opteron 165 @ 2700MHz @ 1.32V | Intel 3930K @ 4200MHz @ 1.2V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony L
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-11-2015
Bananenspin schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 11:42:
Mijn nieuwe DS-210j is nu al in 2 dagen twee keer vast gelopen terwijl die alleen aan het downloaden is (sabnzb).. de sabnzb interface is dan niet meer te benadere, de web interface van de NAS wel maar heel traag. Bij broncontrole laat hij dan wel zien dat python (sabnzb) of par2 heel veel cpu gebruikt dus hij doet zijn taken nog wel denk ik? Maar dit is natuurlijk niet de bedoeling dat hij elke nacht vastloopt als hij download.. daar heb ik dus niets aan...
Waarschijnlijk laad je te grote NZB bestanden in. Ik heb er zelf namelijk ook last van :-(
Als ik bestanden > 8 MB laadt dan trekt hij het niet meer en is helemaal unresponsive...

PSN: Norfirin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:41
Bananenspin schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 11:42:
Hier ook last van, maar alleen met grote nzb's (+10 gb aan downloads). Oplossingen zijn welkom, want het is super irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
Bij mij heb ik het maximale aantal verbindingen per NZB taak op 1 gezet en dan komt de downloadsnelheid rond de 1500 kbps te liggen en dan trekt hij de nas niet zo vol.
Ik kan dan nog voor de rest gewoon de andere funcies fatsoenlijk gebruiken.

De enige "echte" oplossing zou in mijn ogen een NZBGET packkage zijn, die red het makkelijk met de hardware in de ds***j.

[ Voor 20% gewijzigd door drijfhout op 15-06-2010 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Kleine stomme vraag, maar wat moet je met dat 'NFS' protocol? Ik heb thuis een netwerk van enkele Windows XP en 7 machines en een iMac. Heeft het nut om NFS aan te zetten? Met samba kan ik nu overal bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Vraagje over deze 2 NAS:
Synology DS210j
2 x SATA II, 800MHz 16bit CPU, 128MB RAM

Synology DS209
2 x SATA II, 1.2GHz 16bit CPU, 256MB RAM

Als ik deze wil om films / foto's / muziek op te slaan.
Evt. muziek streamen vanaf deze apparaten.

Het beste lijkt me de DS209, mijn vraag is maakt het nou echt veel verschil uit tussen de twee?

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Wii4all schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 22:43:
Vraagje over deze 2 NAS:
Synology DS210j
2 x SATA II, 800MHz 16bit CPU, 128MB RAM

Synology DS209
2 x SATA II, 1.2GHz 16bit CPU, 256MB RAM

Als ik deze wil om films / foto's / muziek op te slaan.
Evt. muziek streamen vanaf deze apparaten.

Het beste lijkt me de DS209, mijn vraag is maakt het nou echt veel verschil uit tussen de twee?
Om alleen files te serveren voldoen ze beide. Wil je de NAS ook torrents laten downloaden, NZB bestanden, etc., dan zou ik voor de snellere variant gaan. Tenminste, als deze niet heel veel duurder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Wederom een vraagje...
Waarmee kan ik van de mappen op mijn DS209 zien hoe groot ze zijn?
Vanuit Windows of filemanager kan ik alleen van de uiteindelijke bestanden zien hoe groot ze zijn.
Ik had ineens behoorlijk wat ruimte verbruikt. Na even zoeken, zag ik dat dat door een USB back-up kwam.

Lijkt me dus wel handig om gewoon al snel vanuit mappen te zien hoe groot ze zijn zodat ik snel grote bestanden kan verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Volgens mij kan je dat niet zo snel zien vanuit de webinterface. Ik zou je dan een progsel zoals Spacemonger aanraden, zodat je een visueel overzicht krijgt van je NAS.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Laatst online: 17:31

lier

MikroTik nerd

smeerbartje schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 22:48:
Om alleen files te serveren voldoen ze beide. Wil je de NAS ook torrents laten downloaden, NZB bestanden, etc., dan zou ik voor de snellere variant gaan. Tenminste, als deze niet heel veel duurder is.
Andere overweging is de throughput die je behaald: hier een Synology overzichtje

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Mijn ervaring met SabNZBd:

Gistere begonnen met het gebruik ervan.

Mijn setting:
Gigabit netwerk met nieuwe cat5e (kant en klaar)
DS410J
D-link DIR-655
Glasvezel 50/50

Ik ging er vanuit met commentaar hier dat ik wel aardige snelheid (+2500) zou halen en dat die alleen af en toe vast kon lopen met uitpakken. Ondanks dat dit een budget model is en standaard minder snel is.

Ik heb niet hoger gehaald dan 1,5mb (met 1,2 of 11 connecties)
Ook toen ik een bluray van 42gig toevoegde begon die eventjes met 1,5mb. Maar dat zakte tot 300kb.
Ik heb de NAS verplaatst met bijgeleverde kabel direct aan mijn router gedaan. (Ook getets met Jumboframes op 4000) Die bluray op pauze en onderaan in wachtrij gezet. Alles herstart en nog steeds 300kb...

Ik kon trouwens altijd de interface normaal bereiken, dus zo zwaar had ie het niet.

Komt die nou echt door die bluray van 42 gig die er in staat? Ondanks dat ie nu al paar uur op pauze onderaan staat?

Ben benieuwd.

[ Voor 7% gewijzigd door Mau_Maus op 16-06-2010 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Heb je je CPU verbruik in de gaten gehouden? Ik haal met mn DS409+ de max van mn lijn, 2.4MB/s.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
aramdin schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 11:38:
Heb je je CPU verbruik in de gaten gehouden? Ik haal met mn DS409+ de max van mn lijn, 2.4MB/s.
Er wordt nu wel veel gedaan op de NAS, is nu rond 90%, dus kan even niet goed testen als de NAS alleen maar SabNZBd gebruikt... Geheugen gebruik blijft onder de 50%. Maar zoals ik zeg er gebeuren nu veel dingen op de NAS. Ik zie wel dat bij netwerk gebruik hij soms ontvangt met 4,8 mb... dus de snelheid is er wel ergens.

[ Voor 22% gewijzigd door Mau_Maus op 16-06-2010 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 10:01:
Bij deze dan (mocht iemand fouten zien of verbeteringen hebben, gewoon corrigeren/aanvullen):

...
Ik ga dit straks proberen, maar kan je met getnzb ook een nzbtje uploaden in een bepaalde map zodat hij dan het ook download en uitpakt in een download map met die naam?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
smeerbartje schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 22:42:
Kleine stomme vraag, maar wat moet je met dat 'NFS' protocol? Ik heb thuis een netwerk van enkele Windows XP en 7 machines en een iMac. Heeft het nut om NFS aan te zetten? Met samba kan ik nu overal bij...
Iemand? Gebruiken jullie wel of geen NFS protocol? Ik neem aan dat samba een equivalent is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Laatst online: 17:31

lier

MikroTik nerd

smeerbartje schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 12:49:
Iemand? Gebruiken jullie wel of geen NFS protocol? Ik neem aan dat samba een equivalent is?
Samba is prima, sterker nog...het lijkt mij niet logisch om iets dat niet standaard (toch ?) ondersteund wordt door Windows te gaan gebruiken...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Waar kan ik het geluid dat de 110 en/of de 109 maakt het beste mee verglijken?

Is het het geluid van een laptop waarvan de fan niet aanstaat?
klinkt het net zoals een stille pc.

Of produceert het ding amper geluid?

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
lier schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 12:57:
[...]

Samba is prima, sterker nog...het lijkt mij niet logisch om iets dat niet standaard (toch ?) ondersteund wordt door Windows te gaan gebruiken...
Nja, ik weet het dus niet. Waarom zou iemand uberhaupt NFS gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09-2023
smeerbartje schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 13:11:
[...]

Nja, ik weet het dus niet. Waarom zou iemand uberhaupt NFS gebruiken?
ik gebruik het om video te streamen naar een mediaspeler, dit gaat veel soepeler met NFS dan met Samba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Hoe is dat te merken? Ik heb zelf een Acryan POHD en die kan ook NFS aan, echter via Samba werkt bij mij ook prima, zelfs met mkv bestanden. Alles is onderling verbonden via UTP + Gigabit, de ACryan heeft echter een limitatie van 5MB/s transfer over het netwerk.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Mathieuh schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 14:18:
[...]

ik gebruik het om video te streamen naar een mediaspeler, dit gaat veel soepeler met NFS dan met Samba
Thanks; zou het als 'file server' ook stabieler zijn denk je?

[edit]
By the way, voor de liefhebbers, Er is een nieuwe SPK voor Transmission 2.0 uit; hiermee worden torrents die zijn toegevoegd via de 'wacht-directory'-functie automatisch verwijderd. Top!

[ Voor 32% gewijzigd door smeerbartje op 17-06-2010 10:06 ]

Pagina: 1 ... 27 ... 66 Laatste

Dit topic is gesloten.