Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:46
lier schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 09:00:
[...]

Mijn ervaring is juist dat de gigabit routers totaal geen moeite hebben met gigabit snelheden...

Wat je nog zou kunnen proberen is een kabel direct tussen de NAS en de iMac (even vast IP adres invullen voor zover dat nog niet gebeurt is) om vervolgens te spelen met instellingen (jumbo frames). Met jumbo frames kan je een enorme snelheidswinst maken !
Dank voor jullie comments! Ik heb gisteren nog even met de huidige setup zitten testen, en ik was om eerlijk te zijn blij verrast door de schrijfsnelheid vanuit iMac naar de NAS. Die was namelijk rond de 50MB/s.

Nu twijfel ik dus of het leesverhaal niet aan mijn iMac ligt. Zou het kunnen dat die niet sneller kan schrijven dan de 40MB/s die ik er nu uit krijg?

Hoe kan ik trouwens checken OF de jumbo frames nu werken, op de iMac staat het aan, op de NAS staat het aan, maar hoe weet ik of de router roet in het eten gooit, kan ik dat ergens zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:49
lier schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 09:00:
[...]

Mijn ervaring is juist dat de gigabit routers totaal geen moeite hebben met gigabit snelheden...

Wat je nog zou kunnen proberen is een kabel direct tussen de NAS en de iMac (even vast IP adres invullen voor zover dat nog niet gebeurt is) om vervolgens te spelen met instellingen (jumbo frames). Met jumbo frames kan je een enorme snelheidswinst maken !
Deze lijst zegt toch heel wat anders ;)

http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulWar1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:58
Martijn schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 09:26:
[...]
Nu twijfel ik dus of het leesverhaal niet aan mijn iMac ligt. Zou het kunnen dat die niet sneller kan schrijven dan de 40MB/s die ik er nu uit krijg?
Hiervoor kun je een ramdisk maken, een disk image die in het geheugen wordt gemount en dus zeer snel is. Typ in terminal het volgende in.
code:
1
diskutil erasevolume HFS+ "ramdisk" `hdiutil attach -nomount ram://3000000`

Vervolgens krijg je een drive van 1,5GB op je desktop, hierin kopieer je een aantal bestanden. Vervolgens kun je gaan testen door deze bestanden naar de nas te kopiëren, en van de nas naar de ramdisk.

Know Thyself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 09:26:
[...]

Dank voor jullie comments! Ik heb gisteren nog even met de huidige setup zitten testen, en ik was om eerlijk te zijn blij verrast door de schrijfsnelheid vanuit iMac naar de NAS. Die was namelijk rond de 50MB/s.

Hoe kan ik trouwens checken OF de jumbo frames nu werken, op de iMac staat het aan, op de NAS staat het aan, maar hoe weet ik of de router roet in het eten gooit, kan ik dat ergens zien?
Kijken even of je een kopje Lan kan vinden. Wellicht kun je hier de frame grootte instellen.

Ik ben ook even aan het spelen met jumbo frames, maar als ik zowel bij de DS209 jumbo frames (9000) aan zet, mijn Draytek router met gigabit poorten en mijn mac, dan dalen mijn schrijf snelheden (Mac --> NAS) met gemiddeld 12 Mb/s! 24 ipv. 36 Mb/s.

Hoe zit dat bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Laatst online: 13:40

lier

MikroTik nerd

Inderdaad (heel wat anders), dat is een overzicht van WAN - LAN throughput en dus niet LAN - LAN throughput.
Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 10:22:
Ik ben ook even aan het spelen met jumbo frames, maar als ik zowel bij de DS209 jumbo frames (9000) aan zet, mijn Draytek router met gigabit poorten en mijn mac, dan dalen mijn schrijf snelheden (Mac --> NAS) met gemiddeld 12 Mb/s! 24 ipv. 36 Mb/s.

Hoe zit dat bij jullie?
Gek genoeg precies hetzelfde, snelheid gaat flink omlaag bij jumboframes (terwijl Windows juist enorm erop vooruit gaat).

[ Voor 43% gewijzigd door lier op 16-04-2010 10:44 . Reden: Aanvulling ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-05 03:25
Tony L schreef op woensdag 14 april 2010 @ 11:05:
Ik heb een probleempje met SABNZBD op de DS410J. Ik heb gisteren een download van 51 GB aangezet. De nzb was ongeveer 15 MB. Ik moet nu nog zo'n 19 GB downloaden alleen de web-interface van SABNZBD werkt rete traag, eigenlijk helemaal niet meer... De Synology web-interface loopt gewoon soepeltjes. In de resource view van de Synology zie ik dat de CPU usage rond de 20% ligt en de memory rond de 50%. Helemaal niet zo verkeerd lijkt me. Ik zie helaas ook dat er geen data in- of uitgaat. Of te wel hij zit dus helemaal niet meer te downen.

Kent iemand dit probleem? Ik draai momenteel SABNZBD 0.5 RC6.
Had zelf ook problemen met SABNZBD, de downloadsnelheid was bij mij gewoon zeer instabiel.
Afentoe +/- 3500 kbps en dan weer +/- 10 kbps, daardoor werden alle downloads behoorlijk vertraagt dus doe het nu gewoon op mijn pc omdat daar de snelheden tussen de +/- 8.000 en 10.000 kbps liggen :P
De interface van SABNZBD was bij mij ook behoorlijk traag en eigenlijk was er daardoor ook niet fatsoenlijk mee te werken.
Ben vergeten welke versie ik exact had maar zal niet veel ouder zijn aangezien ik ongeveer een maand geleden de meest recente versie erop had staan.

Jammer dat er geen goede NZBGET packages voor de DS410J zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
drijfhout schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 10:45:
[...]

Had zelf ook problemen met SABNZBD, de downloadsnelheid was bij mij gewoon zeer instabiel.
Afentoe +/- 3500 kbps en dan weer +/- 10 kbps, daardoor werden alle downloads behoorlijk vertraagt dus doe het nu gewoon op mijn pc omdat daar de snelheden tussen de +/- 8.000 en 10.000 kbps liggen :P
De interface van SABNZBD was bij mij ook behoorlijk traag en eigenlijk was er daardoor ook niet fatsoenlijk mee te werken.
Ben vergeten welke versie ik exact had maar zal niet veel ouder zijn aangezien ik ongeveer een maand geleden de meest recente versie erop had staan.

Jammer dat er geen goede NZBGET packages voor de DS410J zijn :(
De J versies zijn ook niet echt geschikt voor dit 'zware' werk. Ik vind op mijn DS410 al dat het allemaal maar net soepel werkt, en daar zit 512MB in een een veel betere CPU als in de J's.

Zoals al eerder gezegd, wil je meer dan alleen een NAS, koop dat geen J.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Martijn schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 11:05:
[...]

De J versies zijn ook niet echt geschikt voor dit 'zware' werk. Ik vind op mijn DS410 al dat het allemaal maar net soepel werkt, en daar zit 512MB in een een veel betere CPU als in de J's.

En ik heb een 210J versie en ben zeer tevreden erover; ook met de downloadsnelheden.
Echter: ik werd recent ; door een probleem bij mijn provider gedwongen het aantal verbindingen op 1 in te stellen. Ik kwam er toen achter dat zelfs met 1 verbinding de snelheid nog behoorlijk is.
Met 2 verbindingen nog een stuk hoger; en bovendien stabiel.
Ga ik naar 4 of 8 verbindingen schommelt het veel meer en is de gemiddelde download lager!
Hoe meer verbindingen; hoe meer rekenkracht; terwijl dat helemaal niet noodzakelijk is!
Dus ja ik wil meer met mijn NAS en ben zeer tevreden over de J.

<nope geen vermeldingen van hoe snel mijn systeem wel niet is>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:35
Ik heb een Synology Cube Station 407-e Wil een 1.5 TB disk een 2 TB disk en 2 1 TB disken erin zetten.
Kan ik een raid 5 config maken ?

En waar gaat die van uit

gaat die van de 1.5 en 2 TB disk volledig gebruiken of niet

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
Martijn schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 11:05:
[...]

De 128 MB ram in de J series zou in principe juist ruim genoeg moeten zijn, via downloadstation (van synology zelf) kan ik namelijk gewoon met 3000+ kbps downloaden,... geen enkel probleem.
Het is volgens mij eerder een probleem in de SABNZBD software.
Daarom zou ik veel liever NZBGET op mijn DS410J hebben aangezien deze zelfs behoorlijk soepel werkte op mijn mybookworld met een 200 mhz processor en maar 32 mb ram.
Downloaden, repareren en uitpakken was geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Raoul.TLS schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 12:11:
Ik heb een Synology Cube Station 407-e Wil een 1.5 TB disk een 2 TB disk en 2 1 TB disken erin zetten.
Kan ik een raid 5 config maken ?

En waar gaat die van uit

gaat die van de 1.5 en 2 TB disk volledig gebruiken of niet
In RAID gaat ie volgens mij altijd van het kleinste volume uit, dus 1TB. Je krijgt dan dus een array van 3TB totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 19:09
stefijn schreef op woensdag 14 april 2010 @ 22:22:
Is het mogelijk om vanaf de Diskstation een backup te maken van de inhoud naar een netwerkshare (windows)? Ik kan het niet vinden. Het enige dat me lukt is een backup naar een gekoppelde USB-drive, maar ik wil een backup naar een lokatie die verder weg staat, een PC die in de schuur staat (ivm bijv brand op één van de lokaties).
Al mijn bedrijfszaken staan nu op de diskstation in RAID 1 maar dat beschermt natuurlijk niet tegen alles.

edit: lama, dat kan met Rsync en daarvoor is voor windows ook software beschikbaar

edit: dat lukt dan weer niet. Ik heb op de windowscomputer DeltaCopy Server http://www.aboutmyip.com/AboutMyXApp/DeltaCopy.jsp draaien met een draaiende/aangemelde service.

Als ik nu op de synology bij het instellen van een backupsessie het IP-adres ingeef en de rest van de opties dan krijg ik de melding dat eea niet uitgevoerd kan worden.

[...]

De drie punten zijn volgens mij correct. Wat me onduidelijk is is wat ik bij het instellen van de backup moet ingeven bij "Backupmodule" (op dezelfde pagina als waar het IP-adres ingegeven wordt). De manual specificeert dit ook niet.

Iemand een idee hoe dit werkend te krijgen is? Het is me ook niet helemaal duidelijk of Delta Copy compatible is met een rsync-backup komend vanaf een niet windows-platform (bijv. een Diskstation)
Iemand tips voor het backuppen naar een windows computer/windows share?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

Mijn 207+ doet al enkele jaren trouwe dienst en vervult een steeds meer een centrale rol. (streaming video, sonos audio, web photo, usenet download, etc). Ik merk dat de performance te wensen overlaat, de 207 heeft het af en toe erg moeilijk met alle diensten, en denk over een 209+II óf een 710+.

Ik wil de 2x2TB disks (Western Digital 2TB SATA300 32MB, WD20EADS) overzetten (Raid 0), gaat dat zo 1 op 1 werken? Zal alle data meteen beschikbaar zijn op de nieuwe machine zonder dat alles naar een backup moet? Graag jullie ervaringen, ik kan niet eenvoudig het antwoord terugvinden op synology of met google.
dit is dus mogelijk, staat beschreven in de laatste topic van de faq

Verder: heeft iemand ervaring met deze upgrade? Ga ik hier goed op vooruit en zijn er nog adviezen voor welke versie te nemen? En worden de disks niet de bottleneck of zijn deze snel genoeg?

[ Voor 5% gewijzigd door Largo op 16-04-2010 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Laatst online: 15:49
lier schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 10:38:
[...]

Inderdaad (heel wat anders), dat is een overzicht van WAN - LAN throughput en dus niet LAN - LAN throughput.
Je kan ook kijken naar Total Simultanious Throughput.

http://www.smallnetbuilde...m_chart&Itemid=&chart=121

Feit is dat die ingebouwde poorten nooit in de buurt komen van echte Gbit throughput.
En ja Gbit zal je nooit helemaal halen vanwege overhead.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

loyske schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 14:35:
Je kan ook kijken naar Total Simultanious Throughput.

http://www.smallnetbuilde...m_chart&Itemid=&chart=121

Feit is dat die ingebouwde poorten nooit in de buurt komen van echte Gbit throughput.
En ja Gbit zal je nooit helemaal halen vanwege overhead.
Heel leuk, nu heb je het over WAN-LAN twee kanten op.

Waar je in geinteresseerd in bent is de LAN-LAN throughput als je iets wil zeggen over de snelheid op het interne netwerk. De WAN-LAN throughput zegt alleen wat over de snelheid over je extern naar interne (of vice vers) netwerk.

Maar nogmaals, dat zijn mijn bevindingen.

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

ZIjn er personen die ervaring hebben met een Synology en de Surveillance Station die er in zit ? wat is jullie ervarning hier mee ?

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:57
1 woord: Slecht.
IE only, 'nuff said. En dan ook nog 32 bit only.

Owja, en de motion detection vond ik echt slecht werken, de standaard motion detection die in mijn Axis 214PZT zit is beter, en die vind ik al irritant.

[ Voor 70% gewijzigd door Nakebod op 17-04-2010 16:03 ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09-2023
ik lees net op de website van wifimedia het volgende:
http://www.wifimedia.eu/c...10106ghz512mb-p-1241.html

er komt dus in de eerste week van mei een nieuw model aan: de 210+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkonings
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 15:07
kijk das mooi
ik zat hier al een tijdje op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Enige verschil met de 209+ II lijkt mij de aparte encryptie engine. Asl je dus geen encryptie gebruikt dan is de meerwaarde 0. Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Laatst online: 15-09 12:01

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Edgarz schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 23:34:
Enige verschil met de 209+ II lijkt mij de aparte encryptie engine. Asl je dus geen encryptie gebruikt dan is de meerwaarde 0. Of zie ik iets over het hoofd?
Wake-on-LAN is een tweede verschil...eentje die kan tellen imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Synology® Updates the Squeezebox Server Package for Synology DiskStations
http://www.synology.com/enu/news/2010/04.16_support.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:39
Ik ben sinds kort in het bezit van de DS109J.
Ik werd het namelijk een beetje zat om mijn PC aan te laten staan als ik een film wilde kijken die op mijn PC stond.

Situatie is nu als volgt :
HDX-1000 mediaplayer in woonkamer met daarin 1 tb harde schijf, DS109J met 1tb schijf op zolder, desktop PC op de eerste verdieping.
Alles verbonden via bedraad netwerk.

Voorheen, als ik een film wilde kijken die niet op mijn HDX stond, maar op de PC, moest ik dus eerst de PC opstarten om te kunnen kijken.
Dit hoopte ik op te lossen door de DS109j te kopen, daar de 1tb schijf in te hangen en daar de films op te zetten.

Vanavond, na het installeren en kopieren van de nodige films wilde ik dit eens gaan uit proberen.
Echter, als ik met de HDX naar mijn DiskStation ga zie ik de drie mappen ( Music, Photo en Video ), dus so far so good......
In de map Video zie ik ook de mappen staan van de films en series die ik heb verplaatst naar de DS109j.
De ene film is echter een DVD5 bestand ( dus .VOB bestanden ) en deze worden gezien en worden ook afgespeeld als ik op play druk, maar als ik een map selecteer waarin een ISO of een Image bestand staat, dan geeft de mediaplayer de melding "geen inhoud gevonden"
Dit terwijl ISO en Image bestanden op de HDX zelf geen enkel probleem zijn.
Ook toen deze HD nog in mijn desktop zat was er geen probleem en werden de mediabestanden gewoon herkend door de HDX.

Wie weet wat er aan de hand is, en belangrijker, hoe ik het op los....
Een van de redenen om de DS109j te kopen, was het feit dat ik mijn PC niet meer continu aan hoefde te laten staan als ik eens een film of serie wilde bekijken.....

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Ik denk dat je dit probleem moet neerleggen op een HDX-forum, en niet hier. Het niet kunnen afspelen van media heeft niets met je NAS te maken. Ik had eenzelfde probleem vorig jaar met een PopcornHour A-110, en het lag echt niet aan de NAS!

edit: even diep gegraven, het had volgens mij te maken met het protocol dat je gebruikt om vanuit je HDX naar een networkshare te connecten.. smb/nfs, iets in die richting.

Oh, ik zie trouwens dat je aan het dubbelposten bent hier. Laat maar dus...

[ Voor 40% gewijzigd door mrwolf op 18-04-2010 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

fanatic_david schreef op zondag 18 april 2010 @ 00:00:
[...]

Wake-on-LAN is een tweede verschil...eentje die kan tellen imho.
Wake-on-LAN is volgens mij een firmware functionaliteit, de hardware functionaliteit zit zelfs in de goedkoopste NIC's/chipsets ingebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Eric H schreef op zondag 18 april 2010 @ 09:27:
Ik ben sinds kort in het bezit van de DS109J.
Ik werd het namelijk een beetje zat om mijn PC aan te laten staan als ik een film wilde kijken die op mijn PC stond.

Situatie is nu als volgt :
HDX-1000 mediaplayer in woonkamer met daarin 1 tb harde schijf, DS109J met 1tb schijf op zolder, desktop PC op de eerste verdieping.
Alles verbonden via bedraad netwerk.

Voorheen, als ik een film wilde kijken die niet op mijn HDX stond, maar op de PC, moest ik dus eerst de PC opstarten om te kunnen kijken.
Dit hoopte ik op te lossen door de DS109j te kopen, daar de 1tb schijf in te hangen en daar de films op te zetten.

Vanavond, na het installeren en kopieren van de nodige films wilde ik dit eens gaan uit proberen.
Echter, als ik met de HDX naar mijn DiskStation ga zie ik de drie mappen ( Music, Photo en Video ), dus so far so good......
In de map Video zie ik ook de mappen staan van de films en series die ik heb verplaatst naar de DS109j.
De ene film is echter een DVD5 bestand ( dus .VOB bestanden ) en deze worden gezien en worden ook afgespeeld als ik op play druk, maar als ik een map selecteer waarin een ISO of een Image bestand staat, dan geeft de mediaplayer de melding "geen inhoud gevonden"
Dit terwijl ISO en Image bestanden op de HDX zelf geen enkel probleem zijn.
Ook toen deze HD nog in mijn desktop zat was er geen probleem en werden de mediabestanden gewoon herkend door de HDX.

Wie weet wat er aan de hand is, en belangrijker, hoe ik het op los....
Een van de redenen om de DS109j te kopen, was het feit dat ik mijn PC niet meer continu aan hoefde te laten staan als ik eens een film of serie wilde bekijken.....
1. Je NAS opnieuw de multimedia laten indexeren
2. Middels NFS de verbinding naar je NAS maken, je zit nu via UPnP/Samba bestanden.

De wijze waarop je 2. moet doen is ruimschoots op diverse fora te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony L
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-11-2015
Weet iemand hoe je met de SabNZBD helper moet updaten? Ik had 5.0 RC6 er op staan en heb net 5.0 final gedownload. Alleen na de upgrade staat er weer 0.4.12 op? :/

Wat ik heb ingesteld:

Path: /var/packages/sabnzbd/target/sab/
Python source: SABnzbd-0.5.0-src.tar.gz

Ik gok dat ik het path niet goed heb ingesteld O-)

EDIT : Ik heb gewoon de SPK van de officiele site gedownload en dit is gelukt :*)

[ Voor 11% gewijzigd door Tony L op 18-04-2010 12:59 ]

PSN: Norfirin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
mrwolf schreef op zondag 18 april 2010 @ 10:05:
Ik denk dat je dit probleem moet neerleggen op een HDX-forum, en niet hier. Het niet kunnen afspelen van media heeft niets met je NAS te maken. Ik had eenzelfde probleem vorig jaar met een PopcornHour A-110, en het lag echt niet aan de NAS!

edit: even diep gegraven, het had volgens mij te maken met het protocol dat je gebruikt om vanuit je HDX naar een networkshare te connecten.. smb/nfs, iets in die richting.

Oh, ik zie trouwens dat je aan het dubbelposten bent hier. Laat maar dus...
Klopt, ik dacht namelijk dat na het uivoeren van de update, dat daarmee mijn problemen waren opgelost.
Dit is echter niet het geval....

Aangezien het mij een issue lijkt van de Synology heb ik dit draadje opgezocht.
Andere content die in het netwerk staat, en die ik benader vanaf de HDX wordt wel afgespeeld namelijk !

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
Edgarz schreef op zondag 18 april 2010 @ 11:17:
[...]

1. Je NAS opnieuw de multimedia laten indexeren
2. Middels NFS de verbinding naar je NAS maken, je zit nu via UPnP/Samba bestanden.

De wijze waarop je 2. moet doen is ruimschoots op diverse fora te vinden.
1. Is opnieuw gedaan na het installeren van de nieuwe firmware
2. Ik ben al blij als ik weet hoe ik mijn PC aan moet zetten 8)7 Dus als je me een kleine hint wil geven over hoe ik dit moet dan dan zou ik je zeer erkentelijk zijn........

Of moet ik bij 2. denken aan het volgende verhaal :
Ga op de NMT naar Instellingen > Gedeelde mappen > klik op "Toevoegen".
Share Name: deelmap (geef hier een naam op, deze naam zal zichtbaar worden op de NMT)
URL: smb://NAAM_PC/MAP_PC (bijvoorbeeld: smb://laptop/video)
User Name:
Wachtwoord:

EDIT : het verhaal bij twee klopt dus !! _/-\o_ _/-\o_
Heb zojuist gewoon op die manier een map aangemaakt en nu kan ik mijn .iso bestanden wel afspelen....

[ Voor 8% gewijzigd door Eric H op 18-04-2010 18:14 ]

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-09-2024
Eric H schreef op zondag 18 april 2010 @ 17:56:
[...]

1. Is opnieuw gedaan na het installeren van de nieuwe firmware
2. Ik ben al blij als ik weet hoe ik mijn PC aan moet zetten 8)7 Dus als je me een kleine hint wil geven over hoe ik dit moet dan dan zou ik je zeer erkentelijk zijn........

Of moet ik bij 2. denken aan het volgende verhaal :
Ga op de NMT naar Instellingen > Gedeelde mappen > klik op "Toevoegen".
Share Name: deelmap (geef hier een naam op, deze naam zal zichtbaar worden op de NMT)
URL: smb://NAAM_PC/MAP_PC (bijvoorbeeld: smb://laptop/video)
User Name:
Wachtwoord:

EDIT : het verhaal bij twee klopt dus !! _/-\o_ _/-\o_
Heb zojuist gewoon op die manier een map aangemaakt en nu kan ik mijn .iso bestanden wel afspelen....
Ik snap `m niet helemaal en ik weet ook niet of ik hetzelfde probleem heb;
De muziek op mijn 107+ wordt netjes gestreamd naar mijn PURE Sensia.
M`n foto`s daarentegen niet.
Het lijkt wel of de Sensia de foto`s "ziet" als muziekbestanden.
Is bovenstaand dan dus ook mijn probleem?

Oh ja, is het misschien mogelijk om de browser aan te passen?
De Synology start nu op in Explorer, maar ik zou graag Firefox willen gebruiken.
Waar kan ik dit ergens veranderen?

[ Voor 7% gewijzigd door Tooooony op 18-04-2010 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Laatst online: 15-09 12:01

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Edgarz schreef op zondag 18 april 2010 @ 11:15:
[...]

Wake-on-LAN is volgens mij een firmware functionaliteit, de hardware functionaliteit zit zelfs in de goedkoopste NIC's/chipsets ingebakken.
Wake-on-LAN werd door Synology geïntroduceerd met de release van de Atom-based modellen, namelijk de DS710+ en de DS1010+. Sinds die release zijn er nieuwe versies uitgebracht van de firmware zonder ondersteuning voor WoL voor de oudere modellen, wellicht omdat de hardware het niet ondersteunt dus.

De gemiddelde PC bevat overigens ook geen WoL functionaliteit, dat zelfs de goedkoopste hardware het ondersteunt durf ik dus sterk in twijfel te trekken.

[ Voor 3% gewijzigd door fanatic_david op 18-04-2010 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Ik heb nu een tijdje mijn 407 draaien. En heb een klein "probleempje" wat ik voorheen niet had met mijn 207+. Wanneer de 407 is gemount op mijn macbook, krijg ik soms (geen idee op welke termijn of onder welke condities, geen patroon kunnen ontdekken) te maken met verspringende bestanden binnen het overzicht in Finder. Wanneer ik dan muziek of video probeer te streamen naar VLC, doet ie het niet. Wanneer ik dan de 407 even uitwerp in Finder en weer verbinding maak, dan doet werkt alles weer ok.

Iemand hier anders nog dergelijke dingen meegemaakt bij de combo, macbook (pro) en synology diskstations?

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Gizzy schreef op maandag 19 april 2010 @ 08:40:
Ik heb nu een tijdje mijn 407 draaien. En heb een klein "probleempje" wat ik voorheen niet had met mijn 207+. Wanneer de 407 is gemount op mijn macbook, krijg ik soms (geen idee op welke termijn of onder welke condities, geen patroon kunnen ontdekken) te maken met verspringende bestanden binnen het overzicht in Finder. Wanneer ik dan muziek of video probeer te streamen naar VLC, doet ie het niet. Wanneer ik dan de 407 even uitwerp in Finder en weer verbinding maak, dan doet werkt alles weer ok.

Iemand hier anders nog dergelijke dingen meegemaakt bij de combo, macbook (pro) en synology diskstations?
Mja, heb ik ook met mijn DS410. Lijkt zich altijd voor te doen na korte netwerk onderbreking ofzo. Idd uitwerpen opnieuw connecten lost het op, geen idee waar dat door komt.

Wat ik ook heb en toch wel vreemd vind is dat ik op het ene moment met ongeveer 60MB/s bijv. een ISO download vanaf de NAS, en op het andere moment gaat dat opeens met 90MB/s... :S. iMac was gewoon idle dus niet allerlei dingen aan het doen waardoor ie zich niet 100% op het schrijven kon richten :S. Ook de NAS was idle en geen download taken of iets aan het uitvoeren... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
Martijn schreef op maandag 19 april 2010 @ 09:45:
[...]

Mja, heb ik ook met mijn DS410. Lijkt zich altijd voor te doen na korte netwerk onderbreking ofzo. Idd uitwerpen opnieuw connecten lost het op, geen idee waar dat door komt.

Wat ik ook heb en toch wel vreemd vind is dat ik op het ene moment met ongeveer 60MB/s bijv. een ISO download vanaf de NAS, en op het andere moment gaat dat opeens met 90MB/s... :S. iMac was gewoon idle dus niet allerlei dingen aan het doen waardoor ie zich niet 100% op het schrijven kon richten :S. Ook de NAS was idle en geen download taken of iets aan het uitvoeren... :S
Bovengenoemd probleem, had ik dus nooit met mijn 207+. Is toch nagenoeg dezelfde hardware als de 407. Trouwens is de 407 momenteel nog uitgerust met de 2 zelfde schijven als in de 207+ zaten. Wacht nog even totdat 2TB wat betaalbaarder wordt. Heb de extra ruimte ook nog niet nodig. Ben eerder op zoek naar een 1TB externe usb hdd opslag.

Ik weet niet of je je imac hebt aangesloten middels wifi? Maar wifi kan soms erg variëren in geleverde troughput, zeker als je wifi router zelf channels switched of als de buurman aan zijn router aan het sleutelen is. Dus even checken met behulp van kabel. Ik liep laatst rond in mijn huis, te checken wat er allemaal voor wifi's gevonden konden worden en op welke kanalen. Ik zie op mijn telefoon alleen al een behoorlijke lijst. Blijkt dus ook dat ik mijn wifi beter op een ander kanaal kan zetten.

Ik doe zelf niet echt controles op doorvoer snelheden, tot nu toe nog niet echt problemen gehad. Paar keer dat ie wat langzamer was in de interface, maar dat kwam door al het verkeer. 2*FTP naar buiten met 20mbit en Bitorrent en Mkav streaming naar VLC, allemaal vanaf dezelfde schijf.

[ Voor 10% gewijzigd door Gizzy op 19-04-2010 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiquena
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Ik ben van plan om een Synology DS210J aan te schaffen en een mediaplayer. Maar ik ben er nog niet uit welke mediaplayer het moet gaan worden want ik wil dat deze goed en probleemloos samen gaat werken met de DS210J. Ik zit op het moment te denken aan een AC Ryan Mini of een Popcorn Hour A200 of mischien wel een hele andere. Welke mediaplayer is een aanrader voor de DS210J? Wie heeft er goede of slechte ervaringen met welke combinatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Xiquena schreef op maandag 19 april 2010 @ 10:55:
Ik ben van plan om een Synology DS210J aan te schaffen en een mediaplayer. Maar ik ben er nog niet uit welke mediaplayer het moet gaan worden want ik wil dat deze goed en probleemloos samen gaat werken met de DS210J. Ik zit op het moment te denken aan een AC Ryan Mini of een Popcorn Hour A200 of mischien wel een hele andere. Welke mediaplayer is een aanrader voor de DS210J? Wie heeft er goede of slechte ervaringen met welke combinatie?
Hier goede ervaringen met 2 Xtreamers en de DS210J ( & DS109 )
Beide geven geen problemen, zelfs niet met multiple toegang
( beide Xtreamers tegelijk aan het afspelen ) en zelfs de andere pc's hebben normaal toegang zonder vertraging ( downloads en ftpserver )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Xiquena schreef op maandag 19 april 2010 @ 10:55:
Waarom zou een media-player 'geschikt' moeten zijn voor een Synology?
Wat je graag zou willen is niet een windows-share, maar een NFS (Unix share), de overhead is duidelijk minder en het werkt sneller. Ik heb zelf een xtreamer en speel draadloos tot 720 af, HD heb ik nog niet geprobeerd.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
loyske schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:58:
[...]
Volgens de Synology site hebben zowel de 210J en de 110J 128MB geheugen.
En ook de processor is identiek !
precies! ik zit ook al te kijken waar em dat verschil nou in zit (behalve de mogelijkheid om schijf bij te plaatsen natuurlijk)

als ik het goed begrijp kan je tot 3 externe usb HDD's erop aansluiten. daarmee zouden mijn huidige twee externe HDD's in ieder geval niet overbodig worden, en is de noodzaak van een tweede interne schijf een stuk kleiner. of zijn externe usb's weer een stuk trager te benaderen (voor het steamen van divx bijvoorbeeld..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:32
habermas schreef op maandag 19 april 2010 @ 17:33:
[...]

precies! ik zit ook al te kijken waar em dat verschil nou in zit (behalve de mogelijkheid om schijf bij te plaatsen natuurlijk)

als ik het goed begrijp kan je tot 3 externe usb HDD's erop aansluiten. daarmee zouden mijn huidige twee externe HDD's in ieder geval niet overbodig worden, en is de noodzaak van een tweede interne schijf een stuk kleiner. of zijn externe usb's weer een stuk trager te benaderen (voor het steamen van divx bijvoorbeeld..)
Het verschil dat je zult vinden is dat bij de 110J één disk er in past en bij de 210J twee. En dat bij de 210J de fan groter is. Maar qua hardware is het steeds een serie. 1e getal is aantal disks dat er in kan, 2e getal en verder is de serie qua hardware. Dus de 110J en 210J zijn gewoon beiden serie 10J.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 14:42
ik heb een vraag mbt de 109+ en de aankomende 110+.
(ja,reeds het topic doorgespit, maar toch............ voor de zekerheid)

- ik wil de 109+ gewoon aan mn router hangen, waar via een switch bedraad mijn PS3 en receiver met netwerk functie aan gekoppeld zitten. Laptop is draadloos.
Als ik via de PS3 of receiver de NAS wil benaderen en de laptop staat uit, herkent de NAS een signaal dat hij gegevens moet delen met een van de beide apparaten? (is dat dan wake-on LAN? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 23:02
Als ik mij je situatie goed inbeeld is het gewoon simpel switching en maakt het niet uit of er nu een NAS of een space shuttle aanhangt ;). Indien de NAS in een hibernate functie gaat, zal die gewoon wakker worden eens hij trafiek binnen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
Misschien wat off topic hier, maar tvnzbrss.com geeft al een tijdje geen feeds meer zodat mijn sabnzbd niet meer weet wat ie moet downloaden op mijn DS209+II... Meer mensen met dit probleem? De website doet het wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Laatst online: 17-09 12:41
Het zal ongetwijfeld al ergens in dit topic staan, maar om nou 90 pagina's door te zoeken. Ik ben sindskort in 't bezit van een DS207. Nu wil ik dus een zooi bestanden er naar uploaden (is ie nu mee bezig) maar bij bestanden groter dan 4GB krijg ik te zien dat de bestandsgrootte kleiner moet zijn dan 4GB. Is dit op de één of andere manier op te lossen? Andere bestandssysteem o.i.d.? Ik gebruik File Station 3 op Mac OS 10.6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:21

Gaitman

The Real One

witteveder schreef op woensdag 21 april 2010 @ 12:12:
Misschien wat off topic hier, maar tvnzbrss.com geeft al een tijdje geen feeds meer zodat mijn sabnzbd niet meer weet wat ie moet downloaden op mijn DS209+II... Meer mensen met dit probleem? De website doet het wel gewoon.
Er zijn problemen met de website waar tvnzbrss.com zijn informatie vandaan haalt. Tot dan is het weer handmatig doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
Gaitman schreef op woensdag 21 april 2010 @ 14:41:
[...]

Er zijn problemen met de website waar tvnzbrss.com zijn informatie vandaan haalt. Tot dan is het weer handmatig doen :(
Baluh... welke website is dat dan eigenlijk? Enig idee van de aard van de problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
witteveder schreef op woensdag 21 april 2010 @ 12:12:
Kijk eens in het sabnzbd-topic, daar worden erg goede alternatieven genoemd! Bijvoorbeeld in deze post

[ Voor 9% gewijzigd door mrwolf op 21-04-2010 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:32

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Een website zal dan wel handig zijn idd.... baal er ook van dat tvnbrss plat is.
Iemand hier had het script eens lokaal geinstalleerd op zn NAS.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
Tja zo heb ik met nzbindex voor een 7 tal series een unieke zoekstring samengesteld; die maximaal 5 dagen terugkijkt. En hier via die nzbindex site een RSS feed link van laten maken.
Deze toegevoegd aan sabnzbd als RSS feed. Gevolg is dat ik wekelijks allerlei series automatisch gedownloaded krijg.
Ik zou me niet zo blindstaren op die tvnzb site; waarvan een tijd gelee ergens te lezen stond dat die onder dwang van Brein gestopt is met publishen van nzbs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
Jerrycan schreef op woensdag 21 april 2010 @ 20:04:
Tja zo heb ik met nzbindex voor een 7 tal series een unieke zoekstring samengesteld; die maximaal 5 dagen terugkijkt. En hier via die nzbindex site een RSS feed link van laten maken.
Deze toegevoegd aan sabnzbd als RSS feed. Gevolg is dat ik wekelijks allerlei series automatisch gedownloaded krijg.
Ik zou me niet zo blindstaren op die tvnzb site; waarvan een tijd gelee ergens te lezen stond dat die onder dwang van Brein gestopt is met publishen van nzbs
Ik kan me er iets bij voorstellen, maar krijg je dan niet ongelooflijk veel keer hetzelfde gedownload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:22
goedendag tweakers,

hebben jullie ook problemen om op de site van synology te komen?

www.synology.com

ik kan er niet meer bij, de rest werkt wel.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:13
Boomster schreef op woensdag 21 april 2010 @ 21:00:
goedendag tweakers,

www.synology.com

8)7
Lukt me gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
witteveder schreef op woensdag 21 april 2010 @ 20:39:
[...]
Ik kan me er iets bij voorstellen, maar krijg je dan niet ongelooflijk veel keer hetzelfde gedownload?
Ten eerste staat default ingesteld in sabnzbd ingesteld dat hij een download maar 1 keer mag doen.
Ten tweede weet je van bepaalde posts wat de gebruikelijke naamgeving van zo'n post is;
of nog beter: wie de gebruikelijke poster is.
Zo zoek ik bijv. voor seizoen 2 van Fringe op:
Fringe S02 720

Dan krijg ik de Fringe aflevering van seizoen 2 in 720dpi formaat.
1 enkele keer wordt zo'n post door meerdere posters gepost. Nouja dan heb je 1 extra file van 1 gig die je dan weer verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
goedendag tweakers,

www.synology.com

8)7
komt ook wel op de main site, alleen doet die DSM Live Demo het niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

goedendag tweakers,

www.synology.com

8)7
Dat kun je controleren op http://downforeveryoneorjustme.com/synology.com

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09-2023
Nieuwe Firmware:
Version: DSM 2.3-1157

(2010/04/22)

Change log

1. (13886) Supported M3U Internet radio playlist in Audio Station.
2. (14136) Enhanced the Amazon S3 secret key handling.
3. (14113) Enhanced Synology Hybrid RAID's volume expansion after volume degraded.
4. (14097) Enhanced the log system by recording hard disk removal events.
5. (14009) Enhanced the Surveillance Station live view stability when switching the IP cameras video formats.
6. (13948) Enhanced the error handling when attempting to create a volume larger than 16TB.
7. (13932) Enhanced the RAW files thumbnail conversion in Photo Station.
8. (13879) Enhanced the external IP reporting in DDNS.
9. (13860) Enhanced the unmounted encrypted shared folders' security .
10. (13851) Enhanced the Surveillance Station live view quality on Safari.
11. (13850) Enhanced the Surveillance Station live view quality on Firefox.
Download:

http://www.synology.com/support/download.php?lang=enu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:13
1. (13886) Supported M3U Internet radio playlist in Audio Station.

Dit zie ik heel graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
Beste Tweakers,

Ik heb inmiddels mijn CS407 geinstalleerd en aangesloten met cat6 kabels op een gigabit netwerk en gigabit router (wndr3700).
Nu behaal ik maar een snelheid vam 11 MB/sec van PC naar Synology.
Als ik van PC naar PC kopieer gaat het met 50/60 MB/sec.

Mijn config.

4 WD10ears schijven
CS407
Verbinding synology: 1000, MTU uitgeschakeld, 1500
Raid-5

Kunnen jullie een verklaring geven waarom het zo super langzaam gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:28
Mischien dat iemand hier kan helpen, ik zit samen met een vriend van me nu al 2 dagen te klooien om SabNZB werkend te krijgen op een Synology DS209+II. Het pakketje van Merty is geinstalleerd en we komen dan ook prima bij de wizard.

Bij het completen van de wizard "lijkt het" alsof een config niet weggeschreven word. We komen dus constant weer in de wizard terecht.

Iemand die hier al iets soortgelijks meegemaakt heeft en vooral hoe je er voorbij kunt komen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Boomster schreef op donderdag 22 april 2010 @ 21:03:
Beste Tweakers,

Ik heb inmiddels mijn CS407 geinstalleerd en aangesloten met cat6 kabels op een gigabit netwerk en gigabit router (wndr3700).
Nu behaal ik maar een snelheid vam 11 MB/sec van PC naar Synology.
Als ik van PC naar PC kopieer gaat het met 50/60 MB/sec.

Mijn config.

4 WD10ears schijven
CS407
Verbinding synology: 1000, MTU uitgeschakeld, 1500
Raid-5

Kunnen jullie een verklaring geven waarom het zo super langzaam gaat?
Volgens mij heeft dat te maken met de trage processor van de CS407 i.c.m. RAID5. Heb je nog een losse HDD liggen die je solo kan aansluiten? Ben benieuwd hoeveel je dan haalt.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:28
Jaguar645 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 21:56:
Mischien dat iemand hier kan helpen, ik zit samen met een vriend van me nu al 2 dagen te klooien om SabNZB werkend te krijgen op een Synology DS209+II. Het pakketje van Merty is geinstalleerd en we komen dan ook prima bij de wizard.

Bij het completen van de wizard "lijkt het" alsof een config niet weggeschreven word. We komen dus constant weer in de wizard terecht.

Iemand die hier al iets soortgelijks meegemaakt heeft en vooral hoe je er voorbij kunt komen? :)
Om even mezelf te quoten... We hebben het probleem ook al opgelost! Kennelijk kon de Synology niet lekker DNS queries doen. Bij het gebruiken van het IP adres werkt alles ineens wel naar behoren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
aramdin schreef op donderdag 22 april 2010 @ 22:03:
[...]

Volgens mij heeft dat te maken met de trage processor van de CS407 i.c.m. RAID5. Heb je nog een losse HDD liggen die je solo kan aansluiten? Ben benieuwd hoeveel je dan haalt.
Helaas, ik heb geen hdd meer liggen. ik zou dit kunnen doen door alles weer opnieuw te gaan doen met jbod?
en kijken wat het opleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Check ook dit: http://www.synology.com/nld/products/CS407/perf.php

Hardware gebonden lijkt me dus...

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
Shoot,

Ik had de grafiekjes verkeerd geinterpreteerd (heb de kleuren niet goed onderscheiden).
Ik was van mening dat de specs beter waren van de cs407.
Jammer maar helaas, ik denk dat er niet meer inzit voor mij dan.

THNKS Tweakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
:D

Idee: kijken of je die kan verkopen en investeren in een DS410 :) ?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
Boomster schreef op donderdag 22 april 2010 @ 22:38:
Shoot,

Ik had de grafiekjes verkeerd geinterpreteerd (heb de kleuren niet goed onderscheiden).
Ik was van mening dat de specs beter waren van de cs407.
Jammer maar helaas, ik denk dat er niet meer inzit voor mij dan.

THNKS Tweakers!
Denk dat tevens dat type wd green schijven ook nog misschien enigzins de boel vertragen,.. ze zijn namelijk voortan wel "ondersteunt" door de meeste synology producten maar het werkt afentoe nog niet helemaal lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:13
Jolly_Jumper schreef op woensdag 21 april 2010 @ 13:59:
Het zal ongetwijfeld al ergens in dit topic staan, maar om nou 90 pagina's door te zoeken. Ik ben sindskort in 't bezit van een DS207. Nu wil ik dus een zooi bestanden er naar uploaden (is ie nu mee bezig) maar bij bestanden groter dan 4GB krijg ik te zien dat de bestandsgrootte kleiner moet zijn dan 4GB. Is dit op de één of andere manier op te lossen? Andere bestandssysteem o.i.d.? Ik gebruik File Station 3 op Mac OS 10.6.
heeft naar mijn idee te maken met het fijt dat OSX 10.6 1MB rekent als 1000Kb.
andere besturing systemen rekenen 1MB is 1024Kb.

Daar komt jou verschil vandaan gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
drijfhout schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 00:09:
[...]

Denk dat tevens dat type wd green schijven ook nog misschien enigzins de boel vertragen,.. ze zijn namelijk voortan wel "ondersteunt" door de meeste synology producten maar het werkt afentoe nog niet helemaal lekker.
Volgens mij slaat dat nergens op, de Synology DS409+ (en dus ook de CS407) halen de lees/schrijf limieten van de harde schijven niet eens. Dus eigenlijk zou je kunnen zeggen dat de hardeschijven een beetje op halve kracht hun werk doen :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:05
aramdin schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 11:38:
[...]

Volgens mij slaat dat nergens op, de Synology DS409+ (en dus ook de CS407) halen de lees/schrijf limieten van de harde schijven niet eens. Dus eigenlijk zou je kunnen zeggen dat de hardeschijven een beetje op halve kracht hun werk doen :)
Niet helemaal, misschien. Volgens mij (correct me if I'm wrong) zijn de -EARS harddisks van WD voorzien van een nieuwe sectorgrootte waardoor die dingen waardeloos performen als je partitie- en filesystem layout niet precies op die boundary's aligned is.

In dat geval haalt zo'n harddisk veeeeel lagere snelheden dan zelfs de langzaamste Synology van dit moment aan kan. In in dat fatsoenlijk alignen zit (zat?) inderdaad een probleem. Niet alleen met Synology specifiek maar eigenlijk alles dat Linux als basis heeft.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

eymey schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 13:45:
Niet helemaal, misschien. Volgens mij (correct me if I'm wrong) zijn de -EARS harddisks van WD voorzien van een nieuwe sectorgrootte waardoor die dingen waardeloos performen als je partitie- en filesystem layout niet precies op die boundary's aligned is.

In dat geval haalt zo'n harddisk veeeeel lagere snelheden dan zelfs de langzaamste Synology van dit moment aan kan. In in dat fatsoenlijk alignen zit (zat?) inderdaad een probleem. Niet alleen met Synology specifiek maar eigenlijk alles dat Linux als basis heeft.
Ik kan in ieder geval uit de praktijk zeggen dat de 2 TB EARS versie icm de DS209 een snelheid van rond de 45 MB/s (ongeacht lezen/schrijven) haalt. Dit in een RAID 1 setup met MTU op 9000. Lijkt mij een redelijk nette waarde, voor mij in ieder geval voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Dat lijkt me ook :)
[...]

Is dit niet het geval bij SSD's?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 21:23

Jeroen V

yadda yadda yadda

Geen idee of dat altijd zo is, ik weet wel dat de 5 EARS schijven in mijn 1010+ meer dan 100MByte/s wegschrijven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:40

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Firmware 2.3-1157 is nu beschikbaar.
Version: DSM 2.3-1157

(2010/04/22)

Change log

1. Supported scheduled power on function.
2. (13886) Supported M3U Internet radio playlist in Audio Station.
3. (14136) Enhanced the Amazon S3 secret key handling.
4. (14113) Enhanced Synology Hybrid RAID's volume expansion after volume degraded.
5. (14097) Enhanced the log system by recording hard disk removal events.
6. (14009) Enhanced the Surveillance Station live view stability when switching the IP cameras video formats.
7. (13948) Enhanced the error handling when attempting to create a volume larger than 16TB.
8. (13932) Enhanced the RAW files thumbnail conversion in Photo Station.
9. (13879) Enhanced the external IP reporting in DDNS.
10. (13860) Enhanced the unmounted encrypted shared folders' security .
11. (13851) Enhanced the Surveillance Station live view quality on Safari.
12. (13850) Enhanced the Surveillance Station live view quality on Firefox.

[ Voor 93% gewijzigd door Microkid op 23-04-2010 21:51 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
aramdin schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 14:16:
Dat lijkt me ook :)

[...]

Is dit niet het geval bij SSD's?
Klopt, maar die zijn dan weer zo snel dat het minder snel opvalt. DAar zal je het vooral merken in de schrijf-performance en evt. meer slijtage (een write op 1 block van 4 kb zal altijd te veel rewrites opleveren in blocks die bij een goede aligning misschien ook had kunnen volstaan met een block minder).

Echter, bij de EARS harddisks wordt aligning nu dus ook van belang (blijkbaar)

Overigens: Heeft iemand recentelijke (met DSM2.3) ervaring met het initialiseren van die "-EARS" GP schijven van WD? Gaat dit nu default met goede aligning als je de Synology zo'n disk laat initialiseren? Ik sta voor de aanschaf van een nieuwe schijf, liefst 2 TB, en de kans dat het zo'n -EARS schijf van WD wordt, wordt wel groot.

[ Voor 22% gewijzigd door eymey op 23-04-2010 21:45 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
Ik heb in mijn synology 410J een EARS 2 TB schijf zitten,.. maar ik zou niet weten hoe ik moet testen of de aligning klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

eymey schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 21:42:
[...]
Overigens: Heeft iemand recentelijke (met DSM2.3) ervaring met het initialiseren van die "-EARS" GP schijven van WD? Gaat dit nu default met goede aligning als je de Synology zo'n disk laat initialiseren? Ik sta voor de aanschaf van een nieuwe schijf, liefst 2 TB, en de kans dat het zo'n -EARS schijf van WD wordt, wordt wel groot.
Ja, ik heb er 3 in m'n DS1010. Zolang je maar DSM 2.2 of hoger hebt zal de alignment automatisch goed gaan. Wel eerst zorgen dat alles in factory default staat en dat je schijven geheel leeg zijn. Dus desnoods via Windows diskpart alles eraf gooien en een "clean" commando geven.
drijfhout schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 00:23:
Ik heb in mijn synology 410J een EARS 2 TB schijf zitten,.. maar ik zou niet weten hoe ik moet testen of de aligning klopt.
Inloggen via Telnet als root. Dan "fdisk -lu" intikken. De partities moeten beginnen op sector 256, niet 63.

[ Voor 51% gewijzigd door Microkid op 24-04-2010 08:27 ]

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Laatst online: 14-09 21:03
Hmm, ik ben wat aan het prutsen om mijn FTP snelheid wat omhoog te krikken. De huidige 6MB/s, bedraad, is gewoon een ramp.

Iemand een indicatie van wat ik mag verwachten van een DS107?

Dan weet ik bij welke snelheid ik op de goede weg ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuadrifoglioVerde
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2024
Ik heb nog een vraagje ivm backuppen van een Synology (DS710+). Het plan is eigenlijk 2 backup-naar-USB jobs in parallel te draaien. 2 verschillende externe USB schijven die wel grotendeels dezelfde content backuppen.
  • De eerste job zou ik manueel starten met grotere tussenpozen aangezien ik die disk bij schoonmoeder zou bewaren. Offsite storage for cheapskates ;-)
  • Voor de 2° job zou ik de schijf die aan mijn mediaplayer (WDTV) hangt wensen te gebruiken. Deze zou ik dus op veel frequentere basis willen/kunnen draaien.
Ik frusteer me echter in het feit dat ik een share niet in 2 afzonderlijke jobs lijk te kunnen opnemen? Alle shares die ik in de eerste job meenam zijn niet langer zichtbaar bij het aanmaken van een 2° job. Heeft iemand hier een oplossing voor? Zal wel aan mij liggen maar dat lijkt me nu zo iets basic :?

Om voor de hand liggende opmerkingen direct te beantwoorden:
  • Aangezien de capaciteit van de disken verschilt zou ik niet exact dezelfde content willen backuppen, maar wel grotendeels.
  • Op dit moment pas ik de job telkens aan voor ik een backup draai, maar dat is toch geen goeie oplossing naar consistentie toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
Hoi Tweakers,

Ik heb nu een aantal dagen mij syno cs407 draaien.
nu heb ik even van 1 schijf (WD10ears) gekeken wat de SMART is.

spin up time:121
power on hours: 72
load-cycle count: 331

Is dit normaal?
hoe kan ik dit eventueel omlaag krijgen?
Tevens zit ik nog met de alignment van de disks. Mijn beginsector staat op 63 ipv 256 zoals wordt vermeld in een eerder antwoord. Heeft het nu echt baat om te gaan prutsen om deze op 256 te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Je schijnt dit te kunnen fixen door de schijf aan een Windows machine te hangen en het WDIDLE tooltje te draaien.
En ja, het heeft zeker zin te prutsen. Zolang de beginsector op 63 staat zal je last hebben van performance verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 12:28

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Ik probeer mn shares op mn NAS te laten zien via my network places (win 7) en volgens de handleiding moet dit ook kunnen, maar is dit alleen mogelijk door via de install cd de NAS toe te voegen als network drive, ik heb hem dezelfde workgroup gegeven en nieuwe netwerk apparaten detectie staat aan, zou hij dan t apparaat niet gewoon moeten weergeven?

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
Microkid schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 08:25:
Inloggen via Telnet als root. Dan "fdisk -lu" intikken. De partities moeten beginnen op sector 256, niet 63.
K tnx,... dit kreeg ik te zien, volgens mij is dit goed toch?

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v440/pridac/synology410j.png

[ Voor 6% gewijzigd door drijfhout op 25-04-2010 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:24

Robtimus

me Robtimus no like you

drijfhout schreef op zondag 25 april 2010 @ 01:34:
[...]

[afbeelding]
Vergelijk je eerste regel eens met dit:
Microkid schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 08:25:
De partities moeten beginnen op sector 256, niet 63.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Is niet goed dus...?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
DiskStation> fdisk -lu

Disk /dev/sda: 750.1 GB, 750156374016 bytes
255 heads, 63 sectors/track, 91201 cylinders, total 1465149168 sectors
Units = sectors of 1 * 512 = 512 bytes

Device Boot    Start       End    Blocks   Id  System
/dev/sda1              63     1574369      787153+  fd  Linux raid autodetect
/dev/sda2         1574370     2361554      393592+  fd  Linux raid autodetect
/dev/sda3         2634660  1465144064   731254702+  fd  Linux raid autodetect

Disk /dev/sdb: 750.1 GB, 750156374016 bytes

/dev/sdb1              63     1574369      787153+  fd  Linux raid autodetect
/dev/sdb2         1574370     2361554      393592+  fd  Linux raid autodetect
/dev/sdb3         2634660  1465144064   731254702+  fd  Linux raid autodetect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

drijfhout schreef op zondag 25 april 2010 @ 01:34:
[...]

[afbeelding]
Prima, de eerste partitie begint keurig op 256.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

new_guy schreef op zondag 25 april 2010 @ 12:55:
Is niet goed dus...?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
DiskStation> fdisk -lu

Disk /dev/sda: 750.1 GB, 750156374016 bytes

/dev/sda1              63     1574369      787153+  fd  Linux raid autodetect
/dev/sda2         1574370     2361554      393592+  fd  Linux raid autodetect
/dev/sda3         2634660  1465144064   731254702+  fd  Linux raid autodetect

Disk /dev/sdb: 750.1 GB, 750156374016 bytes

/dev/sdb1              63     1574369      787153+  fd  Linux raid autodetect
/dev/sdb2         1574370     2361554      393592+  fd  Linux raid autodetect
/dev/sdb3         2634660  1465144064   731254702+  fd  Linux raid autodetect
Als dat WD EARS schijven zijn is dit niet goed nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Nu online
Microkid schreef op zondag 25 april 2010 @ 13:56:
[...]

Als dat WD EARS schijven zijn is dit niet goed nee.
Thanks, heb AAKS HDD's dus dan zou het niet opgaan gelukkig..

pricewatch: Western Digital Caviar SE16 WD7500AAKS, 750GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
Microkid schreef op zondag 25 april 2010 @ 13:55:
[...]

Prima, de eerste partitie begint keurig op 256.
Ok, mooi dan is dat in ieder geval goed.

Ik moet er ook wel bij zeggen dat ik omdat ik al op forums dingen had gezien over problemen met deze schijven dat ik daarom eerst mijn ds410j heb geupdate naar de nieuwste versie en dan de schijven opnieuw heb geformateert.
In de nieuwste update zat namelijk ondersteuning voor advanced formating (of zoeits) en dat zou als het goed is de meeste problemen op moeten lossen, maar ik wist uiteraard nog niet of het gewerkt had omdat ik niet wist hoe ik dat kon checken.
Nu wel, dus bedankt mensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
Hoi tweakers,

ik zit nu met een llc van 4,72 per uur. Is dit veel of normaal voor een WD-10ears schijf?

Als ik mijn boundary op 256 ga zetten, heeft iemand dan een idee hoeveel performance verbetering ik krijg?

Momenteel zit ik op 64 en mijn file transfer is maximaal 12 Mb/sec, precies zoals synology aangeeft qua hardware capaciteit.

iemand weet dit? ik heb nl al 2 Gb aan data erop staan, als ik de boundary goed zou zetten dan moet ik eerst alles kopieren, mocht het geen verbetering geven dan is het de moeite niet waard.

[ Voor 67% gewijzigd door Boomster op 25-04-2010 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

2GB is niks. Gewoon even extern kopieren en daarna weer alles terugzetten. Baadt het niet, schaadt het niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Nu online
Ik hoop dat die 2Gb een typo is.. Dat haal je er natuurlijk inderdaad zo af.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
Uhh,

inderdaad, die 2Gb is een typo, het moet 2TB zijn.

Weet iemand iets over de Load-Cylcle? Zoals ik al eerder vermeld heb, heb ik een LLC van 4,72/uur.
Ik lees alleen maar over de absurd hoge LLC's. Wat is een normale LLC icm de WD EARS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
Boomster schreef op maandag 26 april 2010 @ 07:47:
Weet iemand iets over de Load-Cylcle? Zoals ik al eerder vermeld heb, heb ik een LLC van 4,72/uur.
Ik lees alleen maar over de absurd hoge LLC's. Wat is een normale LLC icm de WD EARS?
Bij mij heeft ie al 80.000 load cycle counts terwijl hij 700 uur online is.
Dus als ik dat een beetje met jou vergelijk klopt het bij mij schijnbaar niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 1141 release heeft helaas dezelfde samba manko's als de vorige versie. Na intensief IO verkeer daalt de performance dramatisch. Of je nu een 209 gebruikt of een 1010.

Gisteren encoding sessie met de NAS als storage. Bleek uiteindelijk nog maar 1.37MB/sec te verstouwen. Na een restart van het systeem was het weer 40MB/sec.

Wachten op nieuwe firmware dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:27

Nicap

Tsssk....

Er is toch nieuwe firmware? Of is dat enkel voor andere versies. Ik zag ergens 1159 staan ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
drijfhout schreef op maandag 26 april 2010 @ 08:36:
[...]
Bij mij heeft ie al 80.000 load cycle counts terwijl hij 700 uur online is.
Dus als ik dat een beetje met jou vergelijk klopt het bij mij schijnbaar niet helemaal.
Ik heb WD FYPS 1 TB schijven (geflashed met firmware update ten behoeve van time out problemen):
Mijn load cycle counts zijn: Schijf 1: 1318 cycles bij 2184 power on hours, Schijf 2: 1241 cycles bij 2182 power on hours.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
Mijn backup job op de ds209+II (DSM 2.2 nog), stopte op een bestandsnaam met een accent (è).. is dat normaal, kan dat ding niet gewoon de backup job afmaken met een foutmelding oid? Kan ik dat ergens instellen ofzo? Ik vind het vrij vervelend dat een hele job (tig TB's) stopt vanwege 1 è...

[ Voor 4% gewijzigd door witteveder op 26-04-2010 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Nicap schreef op maandag 26 april 2010 @ 08:58:
Er is toch nieuwe firmware? Of is dat enkel voor andere versies. Ik zag ergens 1159 staan ofzo
Er is wel een nieuwe firmware versie maar in de changelog daarvan staat niets over smb performance....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
witteveder schreef op maandag 26 april 2010 @ 09:33:
Mijn backup job op de ds209+II (DSM 2.2 nog), stopte op een bestandsnaam met een accent (è).. is dat normaal, kan dat ding niet gewoon de backup job afmaken met een foutmelding oid? Kan ik dat ergens instellen ofzo? Ik vind het vrij vervelend dat een hele job (tig TB's) stopt vanwege 1 è...
Ik weet nog wel dat bij FTP van Windows naar Linux en andersom, de overdracht stukliep op dergelijk dingetjes. Te lange bestandsnamen waren soms ook een probleem. Ik weet niet in hoeverre dergelijke problemen ook nog in het os van de DS en CS van Synology zitten. Wellicht een idee om dit na te vragen bij Synology, een serviceticket aanmaken.

Met wat syntax zal het wellicht ook wel tegen te gaan zijn, zover rijkt mijn kennis helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
Gizzy schreef op maandag 26 april 2010 @ 09:31:
[...]

Ik heb WD FYPS 1 TB schijven (geflashed met firmware update ten behoeve van time out problemen):
Mijn load cycle counts zijn: Schijf 1: 1318 cycles bij 2184 power on hours, Schijf 2: 1241 cycles bij 2182 power on hours.

Hopelijk heb je hier iets aan.
Ja daar heb ik zeker wel iets aan, dan moet ik even gaan kijken of ik het load cycle probleem bij mij kan oplossen aangezien het vergeleken bij jou wel erg veel is.
Verklaart misschien ook de lage overdrachtsnelheden van tussen de 4 en 10 mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
Gizzy schreef op maandag 26 april 2010 @ 09:57:
[...]

Ik weet nog wel dat bij FTP van Windows naar Linux en andersom, de overdracht stukliep op dergelijk dingetjes. Te lange bestandsnamen waren soms ook een probleem. Ik weet niet in hoeverre dergelijke problemen ook nog in het os van de DS en CS van Synology zitten. Wellicht een idee om dit na te vragen bij Synology, een serviceticket aanmaken.

Met wat syntax zal het wellicht ook wel tegen te gaan zijn, zover rijkt mijn kennis helaas niet.
Bedankt voor de tip, zal eens een service ticket aanmaken, want aan de backup job kan ik niets veranderen dat gaat via het menu van de web interface.
Pagina: 1 ... 23 ... 66 Laatste

Dit topic is gesloten.