SoulWar1 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 23:44:
[...]
In de help staat "Als het volume is samengesteld uit twee of meer harde schijven wordt de gegevensintegriteit beschermd als een van de harde schijven defect is". Dat is dus een RAID1 volume bij 2 schijven en een RAID5 volume bij meerdere schijven (en een combinatie van bij schijven met verschillende grootte).
Als je router niet in de lijst staat zou ik deze functie niet gebruiken, die is bedoelt om automatisch de juiste poorten te forwarden. Dit kun je ook zelf instellen in je router, afhankelijk van de services die extern beschikbaar moeten zijn.
Thanx voor je reactie weer!
Die zin ken ik ;-), maar op mijn screenshot kun je zien dat er staat 'Standaard' anders moet daar toch RAID 1 staan? Ook zag ik een screenshot van iemand anders eerder in dit topic met dezelfde soort vraag en bij hem zag ik duidelijk RAID 1 staan en maar 1 Disk als grootte i.p.v. 2 disks zoals bij mij.
Ook bij het aanmaken werd nergens gemeld dat ik nu een RAID 1 aan het aanmaken was of wat de andere optie zou zijn als je die zou gebruiken enz.
Andere vraag dan: (sorry ik blijf aan de gang maar moet het ff begrijpen want volumes achteraf weer gaan wijzigen is lastig ;-) ).
Heb het eerste volume met disk 1 nu aangemaakt (via Standaard in het eerste wizard scherm) en wil nu de 2e aanmaken.
Als ik kies voor Standaard in de Wizard maakt ie een Standaard volume van de 2e disk en toen ik eens keek via Aangepast in het 1e wizard scherm zie ik opeens de optie Basic staan (al de andere vormen zoals RAID en JBOD e.d. zijn grijs). Begrijp hier weinig van, waarom zag ik dat niet bij de 1e disk die ik aanmaakte? Dus als ik het zo zie is via Standaard in het 1e wizard scherm dus puur en alleen een Standaard instelling en dat kan ik nu herhalen of gaat ie er dan weer vanuit dat het een RAID 1 opstelling moet worden en dat dus automatisch doet (omdat de disks dezelfde grootte hebben)?
Ik had zeker de 1e disk ook via Aangepast in het 1e scherm en dan op Basic moeten instellen? en de 2e dan ook om de 2 aparte 1 TB volumes te krijgen die ik wil?? Een wizard is om het toch makkelijker te maken de boel in te stellen?? Mogen ze dat wel eens verduidelijken dan! Ik ben echt geen computer en logica leek maar dit is zo duidelijk als modder..... correct me if I'm wrong..
Vwb die router, ah zo, dat doe ik zelf wel idd, ok dan had ik dat niet goed begrepen.
Thanx weer.
cheers!
[
Voor 43% gewijzigd door
Rolando Frio op 08-04-2010 14:46
]