Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eschwin1234
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
dionio schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 11:25:
[...]

Deze vraag wilde ik ook gaan stellen aangezien ik ook maar 1 schijf erin heb zitten nu. Wellicht over een paar maanden een 2e erbij zetten indien ik meer TB tot mijn beschikking wil hebben.
Dat kan zonder problemen, ik heb mijn ds210j ook niet in raid, en heb er 2x 1 TB in gestopt. je kunt je nieuwe schijf zonder problemen formatteren, je oude blijft intakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Goed nieuws van mijn kant uit, gisteren eindelijk mn DS409+ uit de RMA teruggekregen. Helaas wel een versie met de kabeltjes gekregen, maar dat is minder belangrijk dan mn data.

Moederbord bleek volgens kapot, alle 4 de HDD's erin en Assistant opgestart. Was bang toen ik Formatting zag staan, even iets beter kijken zag ik dat alleen de System Partition werd geformatteerd, pffeeewww. Inmiddels up and running, systeem moest wel de parity consistency check uitvoeren (duurde weer paar uur).

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Hmm, Synology support wilde geen DSM 2.3 1141 geven, moest wat debug dingen doen.
Heb via de link hier inmiddels DSM 2.3 1141 erop staan, en de problemen zijn weg :+
Memory usage op mijn DS209 is met SABnzbd aan nog maar 29%, en uit 17%. Dat is toch wel even een flink stuk lager dan met 1139.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:32

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@aramdin, waar heb je je DS heen moeten sturen?
Gelukkig is hij weer klaar.

@Nakedbod, goed nieuws!
Ben wel happy dat Synology zo snel de problemen oplost.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Yay, bij mij ook! met 1139 had ik ongeveer 96% geheugen in gebruik met SabNZBd en nu nog maar 30% :D

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online
Ben er inmiddels ook achter waarom mijn File Manager het niet deed, daarover was ik ook al met Synology support aan het mailen. Zelf opgelost, dat dan weer wel, ik heb de Support niet eens de kans gegeven om mijn 1e mailtje te lezen zo snel had ik het daarna per ongeluk gevonden :P
Het lag er iig niet aan dat ik de orginele mappen had verwijderd en vervangen had door symlinks, nee, op één of andere manier is er tussen DSM 2.2 en DSM 2.3 iets veranderd (Al dan niet op mijn DS209) waardoor de permissies niet meer goed stonden.
Oude shares waren allemaal niet zichtbaar via de File Manager, en de orginele gaven alleen de "System is busy" melding.
Het vreemde blijft dat ik via FTP en via Windows de shares wel gewoon kon benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dionio
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 16:23
Vandaag is mijn DS210j binnengekomen met 1 x 1.5TB schijf. Het installeren gaat echt als een zonnetje, alleen duurt het aanmaken van een volume enorm lang ( niet eens een RAID volume ). 4 uur om precies te zijn. Dat is een klein nadeel, maargoed. Heb er nu 2.2 opstaan. Vooral omdat er wat problemen waren met SABNZBD. Ik wil 2.3 erop gaan zetten als de problemen zijn opgelost ( versie 1141 ? ). Kan ik later zo upgraden naar 2.3 zonder al te veel opnieuw te moeten instellen? en moet sabnzbd dan ook opnieuw geinstalleerd worden?

EDIT:
Die 4 uur ga ik helaas niet halen. Hij is nu 3,5 uur bezig en zit op 65%. Ik vraag me af hoelang het zou duren als ik 2 schijven van 1.5 in RAID had willen formatteren om te gebruiken als een volume.

EDIT2:
96% nu.. Het duurt dus 6 uur. En dan is het controleren voltooid. Ik ga ervan uit dat vervolgens het volume direct wordt aangemaakt. Nou ja. Morgenavond weer wat te doen.

[ Voor 26% gewijzigd door dionio op 17-03-2010 23:19 . Reden: Update van tijdsduur aanmaken volume ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harbri
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 21:40
Ik ben al enige tijd op zoek naar gegevens over de performance van een DS210j met daarop Squeezecenter geinstalleerd in combinatie met een Squeezebox Duet. Ik heb ook deze thread doorgelezen maar kom nergens ervaringen van gebruikers van deze combinatie tegen. Is er iemand op dit forum die kan vertellen wat de performance is van deze combinatie (DS210j met Squeezecenter i.c.m. Squeezebox Duet)? Is het werkbaar en kun je dan naast het afspelen van muziek ook nog met redelijke snelheid files benaderen op het NAS?
Ik hoor het graag van ervaringsdeskundigen....
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Harmen schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 13:48:
@aramdin, waar heb je je DS heen moeten sturen?
Gelukkig is hij weer klaar.
Ik heb hem RMA gestuurd naar punt van aankoop en ben hem bijna 3 weken kwijtgeweest. Inmiddels 2.3-1139 erop en ben nu 1141 aan het downloaden.

[edit]
Inmiddels 1141 erop staan, werkt prima al weet ik niet wat er veranderd is lol

[ Voor 12% gewijzigd door aramdin op 17-03-2010 23:51 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZyMoTiC
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 22:01

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

freak1982 schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 16:55:
[...]

Dat lukt vast wel! Je moet als eerst je raid-image degraden. De defecte schijf uit je synology schroeven en je nieuwe harddisk monteren. Syno aanzetten en je image rebuilden
Degraden kan niet omdat de manage button grijs is. Ik heb de defect schijf eruit gehaald, een hoop gepiep. Maar de manage button blijft grijs...

Afbeeldingslocatie: http://img.mobypicture.com/2c3c0d9195c56c054456166629e5c707_view.jpg

En er zitten wel 2 disks in (nu even de -SMART error disk- terug geplaatst)
Afbeeldingslocatie: http://img.mobypicture.com/ea7d8f2952654917d4eb1f682c0fd0af_view.jpg

Heb het idee dat ik het volume moet verwijderen en een nieuwe aanmaken? Maar mijn grote angst is dat dan alle data weg is :/

[ Voor 21% gewijzigd door ZyMoTiC op 18-03-2010 00:12 ]

Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulWar1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-09 20:33
ZyMoTiC schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 23:57:
[...]
Heb het idee dat ik het volume moet verwijderen en een nieuwe aanmaken? Maar mijn grote angst is dat dan alle data weg is :/
Het volume NIET verwijderen. Gewoon de nieuwe schijf erin doen.... :>

Know Thyself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZyMoTiC

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

SoulWar1 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 00:46:
[...]

Het volume NIET verwijderen. Gewoon de nieuwe schijf erin doen.... :>
Dat betwijfel is dus, ik heb de oude erin terug gedaan en toen kon ik niets managen of rebuilden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:34
Sorry mensen als ik even compleet off-topic ga ........

Ik ben erg op zoek naar een oplossing voor opslag van bestanden , video/audio/foto enz...... daarnaast wil ik dat ook kunnen streamen , en downloaden van usenet is een vereiste

na ECHT veel lezen had ik eigenlijk besloten een ds 209 te gaan kopen tot ik echt op het laatste moment , de Acer Home Server H340 tegen kwam (windows home server)

met intel® atom n230 / 2 GB geheugen / 2 x 1 TB harde schijf (later nog 2 bij te plaatsen)

de prijs is bijna hetzelfde , wie heeft er ervaring met windows home server ?

niet geheel onbelangrijk ik werk met Apple osx niet met Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulWar1
ZyMoTiC schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 01:01:
[...]
Dat betwijfel is dus, ik heb de oude erin terug gedaan en toen kon ik niets managen of rebuilden?
Je moet er een nieuwe, niet defecte, schijf in doen. Dan rebuild hij vanzelf.
Edit: Dit heeft freak1982 je ook al verteld maar schijnbaar is het kwartje nog niet gevallen......dus.... apparaat uitzetten......defecte hdd verwijderen.....nieuwe hdd plaatsen....aanzetten.... :+
cardwizard schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 01:02:
Ik zou WHS server niet aanraden als je met OSX werkt. Ik had namelijk de Mac vriendelijke HP X510, maar heb deze uiteindelijk geruild voor een Synology DS710+ die me 100 keer beter bevalt. Enkele ergernissen waren desktop.ini bestanden in elke map, slecht te beheren (remote desktop icm buggy software van HP) en geen native Time Machine support.

[ Voor 60% gewijzigd door SoulWar1 op 18-03-2010 01:27 ]

Know Thyself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZyMoTiC

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

SoulWar1 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 01:13:
[...]

Je moet er een nieuwe, niet defecte, schijf in doen. Dan rebuild hij vanzelf.

[...]
Arrr captain! Gaan we dat proberen, RMA al liggen voor de schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy6
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09-2021
Sinds gister heb ik een Synology DS710+ in gebruik met 2 WD Green 2TB schijven. Nu heb ik voor iedere schijf een apart volume aangemaakt (standard geformatteerd), omdat ik geen raid 0 of JBOD wil hebben, zodat ik de schijven afzonderlijk van elkaar kan verwisselen. Echter kan ik niet goed vinden wat deze "standard" format nu inhoudt. Ik lees wel in DSM 2.3 dat je wanneer je van 2 disken 1 standard volume maakt, dat je dan een soort van raid 1 configuratie krijgt. Maar wat houdt standard nu precies in wanneer 1 volume ook 1 disk is (en wat is het verschil met basic)? Is dit dan gewoon een EXT3 volume geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulWar1
tommy6 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 09:01:
Sinds gister heb ik een Synology DS710+ in gebruik met 2 WD Green 2TB schijven. Nu heb ik voor iedere schijf een apart volume aangemaakt (standard geformatteerd), omdat ik geen raid 0 of JBOD wil hebben, zodat ik de schijven afzonderlijk van elkaar kan verwisselen. Echter kan ik niet goed vinden wat deze "standard" format nu inhoudt. Ik lees wel in DSM 2.3 dat je wanneer je van 2 disken 1 standard volume maakt, dat je dan een soort van raid 1 configuratie krijgt. Maar wat houdt standard nu precies in wanneer 1 volume ook 1 disk is (en wat is het verschil met basic)? Is dit dan gewoon een EXT3 volume geworden?
Standaard de benaming voor het nieuwe Synology Hybrid Raid en Basic is een partitie op 1 schijf. Het verschil is dat Standaard alles redundant probeert op te slaan, met 1 schijf gaat dit natuurlijk niet lukken (dan heb je in principe hetzelfde als een Basic volume). Maar als je ooit een 2e schijf erin doet, dan wordt Standaard een RAID1 en de overige ruimte wordt een Basic volume (indien de schijven niet even groot zijn). Doe je een 2e schijf erin naast een Basic volume dan kun je kiezen wat je wilt....RAID 0, 1, nog een Basic of JBOD (bij RAID0 en JBOD moet het volume geformatteerd worden).

Alles wat je kiest wordt in EXT3 geformatteerd.

[ Voor 3% gewijzigd door SoulWar1 op 18-03-2010 09:57 ]

Know Thyself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:21

Ik ben erg op zoek naar een oplossing voor opslag van bestanden , video/audio/foto enz...... daarnaast wil ik dat ook kunnen streamen , en downloaden van usenet is een vereiste

na ECHT veel lezen had ik eigenlijk besloten een ds 209 te gaan kopen tot ik echt op het laatste moment , de Acer Home Server H340 tegen kwam (windows home server)

met intel® atom n230 / 2 GB geheugen / 2 x 1 TB harde schijf (later nog 2 bij te plaatsen)

Dit is topic gaat over Synology, niet over wat je wel of niet moet gaan kopen. Probeer de voor en nadelen eens tegen elkaar af te zetten, doe een vergelijking etc.

Of je nu werkt met Apple of Windows, voor de Synology maakt dat niks uit! Probeer dat maar eens met een Windows home server goed te krijgen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Intheweb op 18-03-2010 09:57 ]

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Intheweb schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 09:56:
[...]

Dit is topic gaat over Synology, niet over wat je wel of niet moet gaan kopen. Probeer de voor en nadelen eens tegen elkaar af te zetten, doe een vergelijking etc.

Of je nu werkt met Apple of Windows, voor de Synology maakt dat niks uit! Probeer dat maar eens met een Windows home server goed te krijgen ;)
misschien handig als jij ook even goed leest , ik vraag wie ervaring heeft met een dergelijke server , niet wat ik moet gaan kopen , aangezien hier veel NAS gebruikers zitten zijn er vast mensen bij die er iets van weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Laatst online: 16:32

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Als je had gezocht dan was er genoeg informatie te vinden.
Vind het jammer dat 'wat moet ik kopen' replies het topic vervuilen.

[ Voor 3% gewijzigd door Harmen op 18-03-2010 10:26 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy6
SoulWar1 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 09:48:
[...]

Standaard de benaming voor het nieuwe Synology Hybrid Raid en Basic is een partitie op 1 schijf. Het verschil is dat Standaard alles redundant probeert op te slaan, met 1 schijf gaat dit natuurlijk niet lukken (dan heb je in principe hetzelfde als een Basic volume). Maar als je ooit een 2e schijf erin doet, dan wordt Standaard een RAID1 en de overige ruimte wordt een Basic volume (indien de schijven niet even groot zijn). Doe je een 2e schijf erin naast een Basic volume dan kun je kiezen wat je wilt....RAID 0, 1, nog een Basic of JBOD (bij RAID0 en JBOD moet het volume geformatteerd worden).

Alles wat je kiest wordt in EXT3 geformatteerd.
Okee bedankt. Ik heb nu dus 2 disken, ieder een eigen volume, standard geformatteerd. Betekent dit dat ik nu dus gewoon 2 basic disken heb? Toen ik de tweede disk standard formateerde werd er niets gezegd over hybrid raid. Is het nadelig om de configuratie zo te laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulWar1
tommy6 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 10:37:
[...]

Okee bedankt. Ik heb nu dus 2 disken, ieder een eigen volume, standard geformatteerd. Betekent dit dat ik nu dus gewoon 2 basic disken heb? Toen ik de tweede disk standard formateerde werd er niets gezegd over hybrid raid. Is het nadelig om de configuratie zo te laten?
Je kunt het gewoon zo laten. Bij het indelen van de 2e disk had je deze ook aan het standaard volume kunnen toevoegen, dan kreeg je dus RAID1 bij gelijke schijfgrootte. Dit heb ik overigens nooit geprobeerd maar het lijkt me dat je dit kunt regelen onder de Manage knop, mocht je het ooit willen.

[ Voor 32% gewijzigd door SoulWar1 op 18-03-2010 11:16 ]

Know Thyself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy6
SoulWar1 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 11:03:
[...]

Je kunt het gewoon zo laten. Bij het indelen van de 2e disk had je deze ook aan het standaard volume kunnen toevoegen, dan kreeg je dus RAID1 bij gelijke schijfgrootte. Dit heb ik overigens nooit geprobeerd maar het lijkt me dat je dit kunt regelen onder de Manage knop, mocht je het ooit willen.
Bedankt. Dan is me dat duidelijk. Was er van uit gegaan dat 'standard' eigenlijk 'basic' was, aangezien hij dat als standaardinstelling aanbied bij het creeeren van een volume. Maar nu heb ik dus nog de optie om een raid 1 configuratie te maken en dat misschien bij 'basic' niet meer gegaan. Dat is prima. Dus eigenlijk is 'standard' met 2 disks een raid 1 config voor disks met geen gelijke schijfgrootte en is 'JBOD' met 2 disks een trage raid 0 configuratie die eerst disk 1 gebruikt en daarna pas disk 2 ipv data opsplitsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:40

lier

MikroTik nerd

cardwizard schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 10:08:
misschien handig als jij ook even goed leest , ik vraag wie ervaring heeft met een dergelijke server , niet wat ik moet gaan kopen , aangezien hier veel NAS gebruikers zitten zijn er vast mensen bij die er iets van weten
Dus je vraagt in een Synology topic gebruikers ervaringen met WHS ?

8)7

Om toch iets zinnigs te zeggen: wat wil je met je NAS/WHS kunnen ?
Vanwaar de twijfel ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

cardwizard schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 10:08:
[...]

Waar denk jij dat het topic [NAS] Het grote NAS Overzicht Topic onder andere voor bedoeld is?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Rustig aan mensen, hij geeft toch aan dat hij onderzoek heeft gedaan en tot de conclusie was gekomen om een DS209 te kopen? Tot hij iets zag genaamd WHS, kan toch zijn dat iemand hier ervaring ermee heeft en uiteindelijk is overgestapt op een Synology (zoals blijkt).

Ik gebruik zowel Apple als MS en ben erg blij met mn Synology, vooral omdat Timemachine geheel automagisch in zn werk gaat mits goed ingesteld, iets wat je met WHS kan schudden.

na ECHT veel lezen had ik eigenlijk besloten een ds 209 te gaan kopen...
Alles wat je opnoemt kan je met de DS209 bereiken, om een idee te krijgen maybe ook een idee om mn DS409+ review te lezen, daar de functionaliteit wel overeenkomt.

productreview: Synology Disk Station DS409+ review door aramdin

[ Voor 45% gewijzigd door aramdin op 18-03-2010 13:07 . Reden: reply naar cardwizard toegevoegd ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Ja het is al goed...... ;-)
mede door dit topic (niet door de antwoorden) toch maar voor de ds 209 gegaan
Word morgen al geleverd dus kan dit weekend mooi aan de slag , eerst maar 1 harde schijf er in en later koop ik er nog 1 bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
aramdin schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 12:50:
Rustig aan mensen, hij geeft toch aan dat hij onderzoek heeft gedaan en tot de conclusie was gekomen om een DS209 te kopen? Tot hij iets zag genaamd WHS, kan toch zijn dat iemand hier ervaring ermee heeft en uiteindelijk is overgestapt op een Synology (zoals blijkt).

Ik gebruik zowel Apple als MS en ben erg blij met mn Synology, vooral omdat Timemachine geheel automagisch in zn werk gaat mits goed ingesteld, iets wat je met WHS kan schudden.
bedankt en mompelt iets van spijker op de kop en zo :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy6
Klopt het btw dat wanneer je een 'standard' volume aanmaakt op 1 disk, dat 295MB als used aangegeven wordt, terwijl er nog niets op de disk staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:05
Dat kan wel zo ongeveer kloppen. Dat is meta- en journaling info van het filesystem :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy6
eymey schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 19:36:
Dat kan wel zo ongeveer kloppen. Dat is meta- en journaling info van het filesystem :)
Okee, prima. En is het ook normaal dat het aantal TB/GB bij 'capacity' iets minder is dan bij 'disk info' in de volume manager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 11:08
Heb gisteren ook de 1141 (DS207+) versie erop gezet maar helaas hier geen resultaat.
geheugengebruik blijft rond de 51% en een geheel reset (2x paperclip reset) heeft geen oplossing geboden.

Als extra loopt alleen SSODS / Squeezeserver op de achtergrond.. Het is jammer dat je niet simpel terug kan naar een vorige firmware versie het is nu denk ik gewoon maar afwachten op de volgende die ooit uit zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexxerz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:18
Bah paar dagen geleden 2.3 op me DS109 gezet, sinds dien werkt Sabnzbd niet meer. Meteen nieuwste Sabnzbd geprobeert echter dit werkt ook niet :S Heb build 1141 erop gezet maar hier ook een negatief resultaat.
Iemand nog enige tips? Als ik naar http://ip:9200/sabnzbd ga dan geeft hij aan dat er geen pagina gevonden kan worden..

Ook kan ik via het netwerk in windows geen connectie maken naar een share van de nas :S. Volgende keer zal ik toch maar wachten met het updaten van firmware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:13
Ook kan ik via het netwerk in windows geen connectie maken naar een share van de nas :S. Volgende keer zal ik toch maar wachten met het updaten van firmware...
Waarop? Als je ziet dat het bij iedereen werkt, denk je dan niet dat het specifiek bij jou systeem ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09-2023
Remcov250 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 23:23:
Bah paar dagen geleden 2.3 op me DS109 gezet, sinds dien werkt Sabnzbd niet meer. Meteen nieuwste Sabnzbd geprobeert echter dit werkt ook niet :S Heb build 1141 erop gezet maar hier ook een negatief resultaat.
Iemand nog enige tips? Als ik naar http://ip:9200/sabnzbd ga dan geeft hij aan dat er geen pagina gevonden kan worden..

en als je naar http://ip:9200 gaat? dat werkt bij mij altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Als je naar Package Management gaat kan je ook direct op die link klikken die je naar Sabnzbd brengt. Versie 0.50 final ziet er netjes uit. Vooral de Sabnzbd helper is handig!

Even iets anders mbt garantie. Ik merk dat de cpu aardig warm wordt, kan ook niet anders met zon kleine heatsink erop. Vervalt je garantie als je de cooler zou modden?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexxerz
via mijn eigen netwerk is de diskstation niet te benaderen sinds 2.3 maar ik zal dat eens beter gaan onderzoeken.

Sabnzbd krijg ik echter niet meer opgestart. Via die link niet zoals hierboven genoemd en handmatig typen werkt ook niet (heb snelkoppelijk erna en deze werkte voorheen wel). Als ik Sabnzbd uninstalleer zijn dan alle instellingen verdwenen? misschien dat dat help...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:54

Nicap

Tsssk....

Ik heb een 110j met 1141 erop nu. SabNZB werkt nu weer naar behoren. Heb ondertussen een GB of 25-30 gedownload met 1141, dus ik heb hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elan
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-09 10:52
Beste mede tweakers,

Ik heb met grote aandacht dit topic doorgelezen. En heb een hoop tips langs zien komen.
Sinds gisteren ben ik eindelijk ook eigenaar van een Synology Nas.
Type ds210J. Hierin zit een 1,5TB hdd.

Tot zover geen probleem maar ik heb 2 kleine vraagjes waar ik zelf niet uitkom.
Ook niet na gegoogled te hebben.

Wanneer iets binnenhaalt met download station gaat dit goed.
Maar waar ik tegen aan liep is het volgende. Wanneer je bijvoorbeeld een download annuleert, worden de tijdelijke files niet weggegooid. Als je via telnet gaat kijken vind ik de files wel waar ze staan (/volume1/var/), maar mag ze vervolgens niet verwijderen. Dit lukt me op geen enkele manier. Zijn jullie hier al eens tegen aan gelopen?
Via de gewone file manager kom je daar niet bij. Is het mogelijk om het downloadstation gebruik te laten maken van aangemaakte shares? Zodat je makkelijk de cache data weg kan gooien?

Tweede vraag. Vanwege dit probleem heb ik sabnzbd geinstalleerd. En deze laten verwijzen naar zelf aangemaakte mappen. Dit werkt goed. Echter dit pakketje kan ik volgens mij niet zo instellen dat hij maar 1 item uit de wachtrij download (met volle snelheid) en wanneer hij klaar is met die taak, dan pas doorgaat naar de volgende.
Of heb ik ergens iets gemist.....

Jullie hulp is van harte welkom, alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 06:43
Vraag 1: Als root inloggen miscchien??
Vraag 2: Vind ik een vreemde, hier download ie standaard maar 1, enige wat je kan instellen is "Pause downloading during post processing".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elan
Ik heb als root aangelogd maar krijg dan acces denied. wanneer ik rmdir -r doe kan ik ze niet verwijderen.

Pause downloading during post processing wat doet dat? Ik denk dat hij wacht met downloaden tot de prechecks gedaan zijn?

Bedankt voor de snelle reply

[ Voor 11% gewijzigd door elan op 20-03-2010 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online
Als je als root inlogt, ben je nog niet volledig root. Je mag dan al wel meer dan een standaard user, maar je moet nog even: "su" typen voor je echt root bent.
En de download map aanpassen: Ga naar je Download Station, onderaan je taken lijst staat een icoontje: Destination.
Klik daarop en je kan de locatie aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elan
@nakebod

Ik ga dit straks thuis gelijk even uitproberen, zit nu even op werk. op een zaterdag :(
Maar dat su intikken is na het aanloggen met je root account.

Die download map aanpassen is gelukt, maar de cache files gaan dan naar de map volume1/@download volgens mij. Maar kan je die ook aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online
Hmm, ik denk wel dat je die aan kan passen, alleen niet standaard.
Wat je dan zou moeten doen is de map @download verwijderen, en een nieuwe symlink aanmaken met dezelfde naam. (Even uit mijn hoofd: ln -s /volume1/share/map /volume1/@download)
Echter blijf je dan met het probleem dat Download Station als root draait, danwel de download jobs als root worden aangemaakt.
Ik heb op die manier de standaard shares music, photos en videos aangepast, en dat werkt.

Als je als root inlogt, en je typt su in, krijg je

login as: root
root@10.0.0.111's password:

BusyBox v1.1.0 (2010.03.12-16:58+0000) Built-in shell (ash)
Enter 'help' for a list of built-in commands.

DiskStation> su

BusyBox v1.1.0 (2010.03.12-16:58+0000) Built-in shell (ash)
Enter 'help' for a list of built-in commands.

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 06:43
elan schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 10:53:
Pause downloading during post processing wat doet dat? Ik denk dat hij wacht met downloaden tot de prechecks gedaan zijn?

Bedankt voor de snelle reply
Wacht idd met downloaden totdat par en rar klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Is het ook mogelijk om de DS 209 te laten verbinden met een VPN ? dus het internetverkeer via de VPN laten lopen , kan het zo niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Het hangt er maar net van af wat je onder VPN verstaat en wat je ermee wil doen. Dus maak eerst eens wat duidelijker hoe je dat voor ogen had ;).

Standaard biedt Synology geen VPN mogelijkheden, maar bv. een simpele UDP-/userspace based VPN implementatie als OpenVPN (.org) zal er wel op te krijgen zijn.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
ik wil de nas laten verbinden met een VPN server zodat mijn usenet verkeer "afgeschermt" word

vraag 2 iemand de iPhone al aan de praat gekregen ism surveillance station ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Wat voor een dienst had je in gedachten dan, die dat aanbiedt?

En waarom moet het " afgeschermd" worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online
En daarbij, wat voor een VPN server had je in gedachte die minimaal jouw downloadsnelheid als upload heeft. Of wil je voortaan maximaal met 1 mbit downloaden als je een "adsl" vpn server gebruikt?
En daarbij, wat is er mis met SSL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
De reden is simpel......
Ze zijn druk bezig usenet verkeer aan te pakken , uiteraard is er nog niets verboden en dergelijke maar om dit voor te zijn en gewoon vernieuwend bezig te zijn , zijn we met een paar mensen al een tijdje een VPN aan het testen wat zeer goed werkt !
Op mijn Mac is dat heel makkelijk te realiseren en het verkeer is niet meer te achterhalen

Nu heb ik alles op de nas draaien wat ook goed werkt maar wil eigenlijk wel verder net de VPN

dus dat is de reden nu de oplossing nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elan
Even nog een vraagje, als ik als root aanlog en ik wil ergens heen.
Hoe doe ik dat?
Heb al gezocht naar de linux commando's. Ik wil bijvoorbeeld naar @download.
Dan doe ik cd @download maar dan geeft hij ash dir not found.
Maakt niet uit naar welke dir of welk volume

Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulWar1
elan schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 20:24:
Even nog een vraagje, als ik als root aanlog en ik wil ergens heen.
Hoe doe ik dat?
Heb al gezocht naar de linux commando's. Ik wil bijvoorbeeld naar @download.
Dan doe ik cd @download maar dan geeft hij ash dir not found.
Maakt niet uit naar welke dir of welk volume

Wat doe ik fout?
Je moet eerst naar 'cd /' gaan, of meteen naar 'cd /volume1/@download'.

Know Thyself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Laatst online: 09:27
Ok, na heel wat speurwerk en ook zelf onderdelen afzonderlijk te testen kom ik denk ik tot de conclusie dat mijn gisteren aangekochte Synology DS-410 waarschijnlijk gewoon defect is.

Ik heb gisteren dus een DS-410 gekocht met 4x een Samsung Ecogreen 1,5TB model harddisk.

Alles netjes gemonteerd en de NAS gestart. Software geinstalleerd op mijn PC en aan de gang. Er zat bij de NAS een briefje extra dat het te adviseren was naar de laatste firmware te upgraden. Dit ook netjes gedaan ging allemaal soepeltjes.

Raid geconfigureerd als een RAID5 en dat ding aan de gang laten gaan, zou lang duren volgens het systeem prima ga ik wel even WoW'en. Na 4 uur ik log weer eens in en het builden is niet meer bezig maar heb ook geen volume....hij komt ook gewoon weer met de wizard nieuw volume maken. Opnieuw gestart: nu met de korte test dan maar dus simpelweg om maar even te testen hoe en wat.

Na 60% hoor ik uit de gang een piep, ga kijken in de interface, HDD1 weg....gewoon weg. Status lampje knipperen en LED van de HDD1 oranje. Builden ging wel door en werd afgemaakt maar mistte dus 1 HDD. Volume weggehaald en opnieuw laten builden met errorcheck aan dus wordt weer een lange zit. Op een gegeven moment HDD1 EN HDD3 weg.....kijk dat er nou 1 disk stuk is van de 4 die ik koop ok maar 2?

Kijken in de interface, krijg wel loginscherm maar kan niet inloggen, blijft gewoon staan op Please wait.
De NAS wilde ook niet meer uit niet met aan/uit knop of de reset knop, heb letterlijk de stekker eruit moeten trekken om hem uit te krijgen.

Hierna de schijven eruit gehaald, apart getest op een machine en samsung tool erover heen, niets mis mee.

Weer terug in de NAS gehangen, opnieuw builden aangezet en nu is hij op 60% en doen de lampjes van de disks niets meer en kan ook niet meer in de interface komen via het web, krijg gewoon steeds timeouts.

Iemand nog ideeën?

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B4tman_DH
  • Laatst online: 16:36

B4tman_DH

To the Bat.....

Dat komt omdat het ECO (green) schijven zijn. Deze zijn niet geschikt voor raid setups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dat is onzin natuurlijk. Maar staan die Samsungs in deze lijst:
http://www.synology.com/support/faq_show.php?q_id=130
Als dat het geval is lijkt het me handig om een ticket te loggen bij Synology zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
wagenveld schreef op zondag 21 maart 2010 @ 16:05:
Dat is onzin natuurlijk. Maar staan die Samsungs in deze lijst:
http://www.synology.com/support/faq_show.php?q_id=130
Als dat het geval is lijkt het me handig om een ticket te loggen bij Synology zelf?
Staan in de lijst, het gekke is heb nu de disk die het probleem van het volume creeren eruit liggen dus werk nu met 3 disks en nu gaat het prima, misschien dat er toch iets met die disk is wat ook de samsung tool niet ziet, enfin ga dus die disk morgen even wisselen

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
IK heb een 409+ en gebruik al een tijd dezelfde hardeschijven naar volle tervredenheid. Kan zijn dat je mobo kapot is, ik zou vandaag/morgen teruggaan naar de winkel.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cardinal808 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 11:58:
[...]

Het is mij na lang zoeken gelukt (niet met een Synology, maar met PC, ik heb 409+). Probeer http://www.dslreports.com/wakeup. Daarvoor heb je het volgende nodig.
• UDP poort 9 forwarden naar NAS
• Nas plaatsen in DMZ
• MAC Adres van de Nas

Eerst testen binnen het netwerk, daarna zou het via internet mogelijk moeten zijn
Na dit berichtje ben ik ijverig verder gaan experimenteren en het is gelukt: Wake On Wan werkt nu. :)
Met de vorige tips ben ik aan de slag gegaan maar de werking was niet reproduceerbaar. Het probleem was een arp-tabel in mijn Zyxel-router. De verwijzing naar het diskstation stond er niet altijd in. DMZ en het mac-adres koppelen aan een vast IP-adres was niet helemaal de oplossing bij mij. Heb wel nog een andere goede tip gevonden: een lokale broadcast instellen. Ofwel forward port 9 naar 192.168.1.255 Hierbij is de aanwezigheid van het diskstation in de arp-tabel niet meer van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Nice! Kan nog best wel interessant zijn, ik gebruik mn NAS alleen nog lokaal, maar daar kan altijd verandering in komen :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
cardwizard schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 18:31:
De reden is simpel......
Ze zijn druk bezig usenet verkeer aan te pakken , uiteraard is er nog niets verboden en dergelijke maar om dit voor te zijn en gewoon vernieuwend bezig te zijn , zijn we met een paar mensen al een tijdje een VPN aan het testen wat zeer goed werkt !
Op mijn Mac is dat heel makkelijk te realiseren en het verkeer is niet meer te achterhalen

Nu heb ik alles op de nas draaien wat ook goed werkt maar wil eigenlijk wel verder net de VPN

dus dat is de reden nu de oplossing nog
Maar wat is de topologie dan? En gebruiken jullie IPSEC, PPTP, UDP-based tunnels a la OpenVPN? En welke usenetproviders zitten dan in dit netwerk? Immers, als de usenet providers zelf niet in jullie 'netwerkje'zitten zal -ergens- jullie zogenaamd anonieme verkeer nog steeds weer het internet op moeten en kan je middels ISP die die verbinding levert dus nog steeds aangepakt worden.

Nee.... ik denk dat jullie te simpel denken :). Als Usenet echt concreet aangepakt zou worden, zouden de access providers aangepakt worden en zou er uberhaupt geen usenet community meer zijn...... Maar een leuk project is het ongetwijfeld, dat geloof ik direct :P.

Anyhow, beetje off-topic hier. Maar blijft wel dat als je niet weet welk protocol je wil e.d., het moeilijk te beoordelen is of dit ook op een Synology kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:34

ST10©DE

Dus.............

Weet iemand of het ook mogelijk is om de firmware te upgraden via de cli? Zou voor mij ontzettend handig zijn ivm instabiele verbindingen.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 18:28
Mijn data staat op een Synology 209 op twee disks die in mirror opstelling staan. Op die manier betekend een defecte disk geen dataverlies.

Echter, hoe zit het als de 209 zelf defect mocht raken?
Kunnen de disks dan worden overgezet in een andere 209?

En vervolgvraag is natuurlijk: Wat is de meest effectieve methode om een geautomatiseerde backup van de data op de 209 te maken (bijvoorbeeld op een aangekoppelde USB disk)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Van 't weekend mijn ds110j van de nieuwste firmware voorzien. Audio station is in een keer echt enorm verbeterd zeg. Enige wat ik nog mis is flac ondersteuning, verder, top!

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don_Gulio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-09 08:49
Ik heb een vraag over de volgende situatie:

Ik heb een 210j gekocht, met 2x 1.5 TB schrijven (Samsung). De volgende data moet erop... en het hoeft niet redundant te zijn. Mijn vraag is met namen hoe ik de volume's moet configureren, en of/hoe de TimeMachine instellingen gedaan kunnen/moeten worden.

Wat doe ik ermee
1. OSX Time Machine Backups voor in totaal 900 GB aan OSX harddisken (4 systemen, ca. 500 gb gebruikt). In totaal zal ik genoegen nemen met 900 GB aan oplslag t.b.v. TimeMachine backups.
2. Opslag van film materiaal

Vragen:
a) Kan ik (en zo ja: Hoe) per systeem bepalen welke quota er is voor TimeMachine backups? Of moet ik 1 totale quota (900gb) maken?
b1) Maakt het nut om meerdere users aan te maken voor Time Machine wanneer individuele 'Home' directories niet gebruikt zullen worden? Of volstaat 1 user die op alle 4 pc's wordt gebruikt dan evengoed?
b2) Is het niet makkelijker om zonder authorisatie te werken t.b.v. Time Machine? Kan dat ueberhaupt?
c) Wanneer ik JBOD gebruik en 1 schijf gaat stuk: Blijft de schijf op de andere machine nog intact (of kan ik dus evengoed Raid0 gebruiken aangezien het 2 identieke schijven zijn)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
SpoekGTi schreef op zondag 21 maart 2010 @ 16:23:
[...]

Staan in de lijst, het gekke is heb nu de disk die het probleem van het volume creeren eruit liggen dus werk nu met 3 disks en nu gaat het prima, misschien dat er toch iets met die disk is wat ook de samsung tool niet ziet, enfin ga dus die disk morgen even wisselen
Even een update van mijn kant, mijn 410 gaat morgen DOA, heb vanmiddag disk gewisseld en hem laten rebuilden en na 3 uurtje klets disk 1 EN 3 eruit.
Ben het nu beu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Hmm, ik heb sinds kort ook een 110j. Hij bevalt prima.Heb alleen wel last dat de interne schijf niet in hibernate gaat. Het gaat om een Western Digital WD10EADS-00L5B1(welke in de compatibility list staat). Ik heb filestation aan staan en nabNZB erop staan. De bewaakte folder staat op een usb stick.
Als ik in het logboek kijk zie ik geen acties die het hibernaten voorkomen zien. Wie heeft tips?

[ Voor 12% gewijzigd door Nicap op 23-03-2010 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
harbri schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 19:28:
Ik ben al enige tijd op zoek naar gegevens over de performance van een DS210j met daarop Squeezecenter geinstalleerd in combinatie met een Squeezebox Duet. Ik heb ook deze thread doorgelezen maar kom nergens ervaringen van gebruikers van deze combinatie tegen. Is er iemand op dit forum die kan vertellen wat de performance is van deze combinatie (DS210j met Squeezecenter i.c.m. Squeezebox Duet)? Is het werkbaar en kun je dan naast het afspelen van muziek ook nog met redelijke snelheid files benaderen op het NAS?
Ik hoor het graag van ervaringsdeskundigen....
Alvast bedankt!
Ik heb zelf een 207+ icm een Squeezebox receiver die ik bedien via iPeng. Niet helemaal jouw combi dus, maar bij gebrek aan andere ervaringen, wil ik wel alvast de mijne met je delen. Ik ben er behoorlijk tevreden over, een volgend nummer selecteren gaat gewoon instantly, een album bekijken / inladen duurt een seconde of 3. Die vertraging zit naar mijn idee meer in de combi nas/squeezebox server die wat traag zijn. Maar ik moet er meteen bij zeggen dat ik het bij mij in ieder geval niet als storend ervaar. Volgens mij heeft jouw nas wat meer rekenkracht en zou het dus alleen maar sneller moeten gaan.

Wat ik niet weet is hoe het zit met scrollen door je albumlist. Bij iPeng wordt dat allemaal gecached, via de Duet controller is dat niet het geval. Als hij die elke keer zou moeten inladen kan ik me voorstellen dat dat wel vervelend kan zijn. Maar zoals gezegd, daar heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Heeft iemand hier ervaring met het converteren van raid 1 schijven naar non raid schijven. Ik heb wel een commandline code gevonden via de synology wiki, maar vroeg me af of iemand hier die commandline al heeft gebruikt. Ik wil beide interne schijven gewoon in een non raid opstelling gaan gebruiken, echter wil ik wel de data op 1 van de schijven laten staan.

Natuurlijk kan een backup naar de desktop ook, alleen duurt dat zo lang en is het maar de vraag of ik al het broodnodige op mijn desktop HDD gefrot krijg. Vandaar dat ik toch naar de commandline optie neig, echter zou het fijn zijn als hier iemand de werking kan bevestigen of ontkrachten. De commandline code is volgens de wiki getest op een 207+, precies mijn diskstation.

Als dit allemaal is gelukt, zullen de schijven vehuizen naar een 407 en ga ik op zoek naar wat broertjes voor ze.

hier nog even de link naar de commandline instructies.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online
Weet niet of het nu aan DSM 1141 of aan SABnzbd ligt, of een specifieke NZB, (32 GB) als ik die NZB inlaad, gaat hij gewoon downloaden, en op een gegeven moment is hij echt alle verbindingen kwijt. Soms is dit al na enkele GB's, soms na vele GB's. Kan de DS209 niet eens meer pingen, geen SSH, netwerk shares, webinterface, niets.
Power knop indrukken voor een normale shutdown werkt, en starten gaat daarna ook weer goed.
Nu al een paar keer gehad, ook al de NZB opnieuw aangemaakt via andere diensten, zelfde probleem. Kleinere downloads gaan wel goed, heb op dit moment even geen andere grote download, maar vreemd is het wel.
Heb wel vaker (nog) grotere bestanden gedownload, nog nooit dit effect gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Check je memory resources eens als je dat weer een keer gaat proberen, kan zijn dat je mem gewoon volloopt en dan is het einde oefening.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 21:23

Jeroen V

yadda yadda yadda

Ik heb sinds een weekje een Synology 1010+ en helaas krijg ik Link Aggregation niet aan de praat. Mijn switch (Dell PowerConnect 2724, is een 24 poorts gigabit switch) ondersteunt keurig netjes 802.3ad dus het zou moeten kunnen toch?

Als ik op de 1010+ Link Aggrgation configureer en ik wijzig niets op de switch dan krijg ik de melding dat er geen link tot stand gebracht kan worden. Als ik op de switch een LAG maak met de poorten waarop de 1010+ aangesloten is dan kan ik de 1010+ totaal niet meer benaderen...

Maak ik een denkfout en doe ik iets niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

eymey schreef op maandag 22 maart 2010 @ 09:26:
[...]

Maar wat is de topologie dan? En gebruiken jullie IPSEC, PPTP, UDP-based tunnels a la OpenVPN? En welke usenetproviders zitten dan in dit netwerk? Immers, als de usenet providers zelf niet in jullie 'netwerkje'zitten zal -ergens- jullie zogenaamd anonieme verkeer nog steeds weer het internet op moeten en kan je middels ISP die die verbinding levert dus nog steeds aangepakt worden.

Nee.... ik denk dat jullie te simpel denken :). Als Usenet echt concreet aangepakt zou worden, zouden de access providers aangepakt worden en zou er uberhaupt geen usenet community meer zijn...... Maar een leuk project is het ongetwijfeld, dat geloof ik direct :P.

Anyhow, beetje off-topic hier. Maar blijft wel dat als je niet weet welk protocol je wil e.d., het moeilijk te beoordelen is of dit ook op een Synology kan.
Nou, het hoeft echt niet enkel voor usenet handig te zijn hoor. Voor mijn webservers kan ik ook een vpn (ipsec) verbinding maken om vervolgens via het interne verkeer backups te trekken (dus telt niet bij bandwidthverbruik)

Ik heb het echter nooit geprobeerd om de benodigde dingen te installeren op de synology

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 16:05:
De IP camera markt lijkt wel niet zo heel 'volwassen' Je vergist je: deze markt is intussen zeer volwassen, maar kwaliteit kost geld - kijk maar bij Mobotix.

Vraag is wat je precies wilt met je camera. Je oprit in de gaten houden is wat vaag. Als je alleen wilt kunnen zien OF je auto gestolen is, is iedere 640x480 camera al OK. Wil je ook kunnen herkennen WIE je auto gestolen heeft, dan zijn de meeste standaard 640x480 camera's weggegooid geld.

Staar je niet blind op de mogelijkheden - zelfs bagger-camera's kunnen foto's mailen of FTP uploaden, maar de motion detect is vaak slecht. Maar als eerder gezegd: met een goede afstelling kom je een heel eind.

Verder zijn ingebouwde IR-LED's vaak niet toereikend. Een IR-gevoelige camera met een losse IR-straler is een betere combi. Je kunt dan de straler dicht bij de plaats hangen die je wilt zien, en de camera op veilige afstand.

Verder zijn draadloze cams niet echt betrouwbaar. De meeste vallen regelmatig uit het netwerk.

Apart topic al ergens te vinden?
Ik heb er een apart topic van gemaakt, anders blijven we hier offtopic.: Een camera voor beveiliging van huis

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online
Memory gebruik kan ik nog wel eens checken, zolang ie nog reageert dan :P
Ben nu niet thuis, dus kan hem nog niet rebooten om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorph_LV426
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-01-2024
Nicap schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 07:30:
Hmm, ik heb sinds kort ook een 110j. Hij bevalt prima.Heb alleen wel last dat de interne schijf niet in hibernate gaat. Het gaat om een Western Digital WD10EADS-00L5B1(welke in de compatibility list staat). Ik heb filestation aan staan en nabNZB erop staan. De bewaakte folder staat op een usb stick.
Als ik in het logboek kijk zie ik geen acties die het hibernaten voorkomen zien. Wie heeft tips?
Probeer even te spelen met de tijdsduur voordat de HD in slaapstand gaat, bij mij werkte het eerst niet als hij ingesteld was op 10 min, maar op 15 min ging alles in eens goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenk
  • Laatst online: 14:36
Ik moest op mijn ds209 met dm2.3 de emule optie uitzetten om mijn wd in slaapstand te krijgen.
Las op het synology dat ze aan het onderzoeken zijn wat hiervan de oorzaak is.
Wat ik wel raar vind is dat ik zelf in de logging niets van een slaapstand kan vinden, maar het alleen kan zien d.m.v. de statusled die dan uit is. (en door de opstartvertraging als ik dan contact met de nas wil maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mw2010
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 12:40
Ik heb voor ik ging updaten naar de nieuwste firmware eerst SABNZB verwijderd. Daarna dus de firmware geinstalleerd en vervolgens het nieuwe sabnzb package.
Ik heb via de wizard de server van eweka geinstalleerd en de verbinding succesvol kunnen testen.

Indien ik echter nu een nzb bestand in de map NZB plaats (die ik via mijn laptop verbonden heb) dan wordt deze niet automatisch gedownload via de sabnzb client. Ik heb de instellingen gecontroleerd op mijn nas en bij "Bewaakte Map" staat: NZB.
Het package draait als service. Ik kan het nzb bestand zien in de map NZB op mijn nas alleen het automatisch downloaden start niet.

Wat doe ik verkeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door mw2010 op 23-03-2010 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorph_LV426
mw2010 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 13:30:
Ik heb voor ik ging updaten naar de nieuwste firmware eerst SABNZB verwijderd. Daarna dus de firmware geinstalleerd en vervolgens het nieuwe sabnzb package.
Ik heb via de wizard de server van eweka geinstalleerd en de verbinding succesvol kunnen testen.

Indien ik echter nu een nzb bestand in de map NZB plaats (die ik via mijn laptop verbonden heb) dan wordt deze niet automatisch gedownload via de sabnzb client. Ik heb de instellingen gecontroleerd op mijn nas en bij "Bewaakte Map" staat: NZB.
Het package draait als service. Ik kan het nzb bestand zien in de map NZB op mijn nas alleen het automatisch downloaden start niet.

Wat doe ik verkeerd?
1. Kan je sabnzbd via de webinterface benaderen?
2. Staan de paden naar de nzb watchfolder goed, controleren via webinterface?
3. Als je handmatig een nzb upload via de webinterface start deze dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mw2010
XenoMorph_LV426 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 13:33:
[...]

1. Kan je sabnzbd via de webinterface benaderen?

Ja die kan ik benaderen.

2. Staan de paden naar de nzb watchfolder goed, controleren via webinterface?

Ik heb het vermoeden dat hier ergens iets fout gaat;

Ik heb op mijn NAS de mappen "downloads", "downloads_incomplete" en "NZB" staan. Deze zijn volgens mij bij de vorige installatie van SabNzb aangemaakt.

Indien ik via de webinterface bij de instellingen van Sabnzb ga kijken dan staat er dit:

Tijdelijke download map: downloads/incomplete

Map voor verwerkte downloads:downloads/complete

Bewaakte map:NZB

Ik heb nergens een map complete staan op mijn Nas, vreemd.

3. Als je handmatig een nzb upload via de webinterface start deze dan wel?

Ja maar ik kan hem nergens vinden, hieronder een voorbeeld die ik via de geschiedenis kan zien:
Download
Gedownload in 1 minute 7 seconds met een gemiddelde van 1.66 MB/sec

Reparatie
[(SwingNow) - Julee Karan - She Loves Jazz] Snelle Controle OK

Uitpakken
[(SwingNow) - Julee Karan - She Loves Jazz] 14 bestanden/mappen uitgepakt in 12 seconden

Pad
/var/packages/sab2/target/sab/downloads/complete/SwingNow - Julee Karan - She Loves Jazz/(SwingNow) - Julee Karan - She Loves Jazz

Volgens mij is er iets niet goed met padnaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorph_LV426
Het lijkt erop dat de verwijzingen naar je mappen niet klopt. Als het goed is heb je de tool van merty ook op je NAS staan, daarmee kan je je sabnzbd installatiemap verplaatsen geloof ik naar een plek die zichtbaar is via file station, daar kan je dan via de webinterface de paden heen routeren, inc het pad naar je usbstick, waarop je nzbwatch map moet komen te staan.

Op het blog van merty staan veel tips voor het configureren van sabnzbd, zou daar eerst even kijken, ook info over zijn tool "SABnzbd+ helper" die te vinden is op je NAS.

http://www.mertymade.com/blog/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mw2010
Merci, via de sabnzb helper de juiste map geselecteerd (downloads in mijn geval) en toen werden de juiste mappen aangemaakt. Hij dut 't
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 15-09 10:08
Nicap schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 07:30:
Zet 's alle achtergrond taken uit en kijk of het dan wel werkt. Ik neem aan dat je de laatste software erop hebt staan?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Laatst online: 06-09 19:45
Jeroen V schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 11:54:
Ik heb sinds een weekje een Synology 1010+ en helaas krijg ik Link Aggregation niet aan de praat. Mijn switch (Dell PowerConnect 2724, is een 24 poorts gigabit switch) ondersteunt keurig netjes 802.3ad dus het zou moeten kunnen toch?

Als ik op de 1010+ Link Aggrgation configureer en ik wijzig niets op de switch dan krijg ik de melding dat er geen link tot stand gebracht kan worden. Als ik op de switch een LAG maak met de poorten waarop de 1010+ aangesloten is dan kan ik de 1010+ totaal niet meer benaderen...

Maak ik een denkfout en doe ik iets niet goed?
Moet je op de switch nog iets aanpassen dan :?

Weet niet waarom je dit wil gebruiken.
Hier prestatie cijfers http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=156&t=22069
Met de juiste instellingen moet je max. van gigabit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Wijnands schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 17:01:
[...]

Zet 's alle achtergrond taken uit en kijk of het dan wel werkt. Ik neem aan dat je de laatste software erop hebt staan?
Ik heb de 1141 firmware erop gezet, omdat ik last had van het niet kunnen uitpakken met SabNZB.
Achtergrondtaken heb ik niet echt. Ik heb alleen filestation aanstaan met de poorten geforward zodat ik ook van buitenaf erbij kan. Verder heb ik niets draaien. Maar ook al schakel ik SabNZB uit en doe ik niets met de laptop dan gaat ie niet in slaapstand. Op de laptop heb ik wat netwerkschijven gemapped, dus als de laptop aanstaat gaat hij sowieso niet in slaapstand, dat weet ik.
Maar 's nachts draait er niets en 's morgens is de harde schijf niet in slaapstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

abusimbal schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 17:49:
[...]

Moet je op de switch nog iets aanpassen dan :?

Weet niet waarom je dit wil gebruiken.
Hier prestatie cijfers http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=156&t=22069
Met de juiste instellingen moet je max. van gigabit halen.
Die haal ik ook, vandaar dat ik link aggrgation wil..... Misschien haalt dat ding dan wel meer dan gigabit snelheid.

Edit: de 1010+ ondersteunt alleen dynamic link aggregation, en mijn switch alleen static blijkt.....

[ Voor 9% gewijzigd door Jeroen V op 23-03-2010 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Laatst online: 06-09 19:45
@Jeroen V
Mooi, dan kan ik dit meenemen bij de overwegingen om een switch te kopen.

Hier nog iets meer gevonden over dit onderwerp.
http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?p=42413

Ben zelf aan het kijken naar de Netgear GS108T die moet dit toch ondersteunen, denk ik (hoop ik)
http://www.netgear.nl/producten/producten.php?prod=GS108T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexxerz
Meh, Sinds 2.3 Kan ik geen netwerkverbinding meer maken naar me DS109. Shares of gewoon connecten vanaf PC lukt niet :( Ook doet de Photostation/mailstation/sabnzbd het niet meer. Iemand enig idee wat ik kan proberen? Ik heb al contact opgenomen maar het wachten duurt me te lang :P
Heb al FW upgrade gedaan maar dit werkte ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:45
Nicap schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 18:46:
[...]

Ik heb de 1141 firmware erop gezet, omdat ik last had van het niet kunnen uitpakken met SabNZB.
Achtergrondtaken heb ik niet echt. Ik heb alleen filestation aanstaan met de poorten geforward zodat ik ook van buitenaf erbij kan. Verder heb ik niets draaien. Maar ook al schakel ik SabNZB uit en doe ik niets met de laptop dan gaat ie niet in slaapstand. Op de laptop heb ik wat netwerkschijven gemapped, dus als de laptop aanstaat gaat hij sowieso niet in slaapstand, dat weet ik.
Maar 's nachts draait er niets en 's morgens is de harde schijf niet in slaapstand.
Het kan ook best zijn dat ie de mediafiles zoals foto's gaat herindexeren.
Bij bij was ie iets van 2 a 3 dagen bezig..... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Ik heb trouwens dit lijstje bij broncontrole staan. Geen idee hoe ik het nou moet zien:

:
CPU-gebruik volgorde:
1:
convert (99.52%)
2:
scemd (0.00%)

Rest is allemaal 0

Maar in het grafiekje komt ie eigenlijk niet boven de 10. Dus hoe moet ik die 99,52% nou zien? En zou het daaraan kunnen liggen dat de schijf niet in slaapstand gaat? Op deze schijf staan wel heel wat foto's. Ik wacht het wel een paar dagen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Volgens komt dat door de Media Server/photo Station, maar dat weet ik niet zeker.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Remcov250 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 21:31:
Meh, Sinds 2.3 Kan ik geen netwerkverbinding meer maken naar me DS109. Shares of gewoon connecten vanaf PC lukt niet :( Ook doet de Photostation/mailstation/sabnzbd het niet meer. Iemand enig idee wat ik kan proberen? Ik heb al contact opgenomen maar het wachten duurt me te lang :P
Heb al FW upgrade gedaan maar dit werkte ook niet
Reset uitvoeren? Zie: http://www.synology.com/s...how.php?q_id=127&lang=enu

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 17:04
Vorige week me Lacie networkspace defect, had geen zin in garantie en gedoe. Me behuizing kapot geslagen en de Samsung F2 hdd eruit gehaald.
Vanmiddag een een DS110j gekocht. Wat een fantastisch ding is dat!! Lekker vlot met bestanden overzetten, de download manager, sabnzbd werken perfect. Ook op het gebied van rechten, toegang van buiten af etc etc etc.
Nog ff kijken hoe het gaat met standby enzo, maar zal wel goed komen.

Super aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Gefeliciteerd :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik probeer graag het volgende op te zetten: rsync van ds409+ naar ds107e over het internet door een SSH tunnel. De default instellingen gebruiken poort 22 en login methode, heeft iemand toevallig gevonden hoe je poort 22 kan veranderen in iets anders ivm veiligheid en is het ook mogelijk om een public/private key methode te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looin
  • Laatst online: 15:47
Ik heb een DS1010 gekocht ter vervanging van mijn server maar nu had ik nog 1 vraag waarop ik het antwoord niet direct kan terugvinden. Momentee heb ik 4 schijven van 1TB in Raid 5 gezet. De 5de zit momenteel nog in mijn server. Kan ik alles van mijn server overzetten naar de DS1010 en daarna de 5de schijf toevoegen aan het raid 5 volume zodat die groter wordt zonder risico op dataverlies of is dit niet mogelijk?

[ Voor 5% gewijzigd door looin op 26-03-2010 08:09 ]

Sometimes life's just cruel for no reason at all!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09-2023
looin schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 08:08:
Ik heb een DS1010 gekocht ter vervanging van mijn server maar nu had ik nog 1 vraag waarop ik het antwoord niet direct kan terugvinden. Momentee heb ik 4 schijven van 1TB in Raid 5 gezet. De 5de zit momenteel nog in mijn server. Kan ik alles van mijn server overzetten naar de DS1010 en daarna de 5de schijf toevoegen aan het raid 5 volume zodat die groter wordt zonder risico op dataverlies of is dit niet mogelijk?
Van de synology website:
Volume Management

* Synology Hybrid RAID
* iSCSI Target (Max size: 16TB):10
* Volume Type: Basic, JBOD, RAID 0, RAID 1, RAID 5, RAID 5+Spare, RAID 6, RAID 10
* RAID Migration: from Basic to RAID 1, Basic to RAID 5, RAID 1 to RAID 5, RAID 5 to RAID 5+Spare
* Expand RAID 1, RAID 5, RAID 5+Spare or RAID 6 with Larger Hard Drives
* Expand RAID 5, RAID 5+Spare or RAID 6 by Adding a Hard Drive On The Fly
* Synology DX510 Support
Ik denk dus dat het wel kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looin
  • Laatst online: 15:47
Oh, thx. Blijkbaar vergeten te kijken op de meest logische plaats. 8)7

Zijn er ook mensen die hier ervaring mee hebben?

Sometimes life's just cruel for no reason at all!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC_Vincent
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik overweeg de aanschaf van de 710+, maar ik heb een vraagje over de backup mogelijkheden:
Ik wil geen raid gebruiken als backup aangezien dat niet beschermd tegen per ongeluk verwijderen en dus eigenlijk ook geen echte backupfunctionaliteit is. Bovendien heb ik weinig echt belangrijke data die gebackupped moet worden waardoor het zonde is van alle ruimte omdat beide disks dan hetzelfde moeten
zijn.

Is het mogelijk om beide schijven in de nas als apart drivestation te benoemen en de nas dan zo in te stellen dat hij een bepaalde folder op de ene drive op een vast moment regelmatig backupped naar een folder op de andere drive, zonder tussenkomst van een pc? Bijv beide schijven zijn 2 TB, 500 GB van schijf A dient elke nacht te worden gebackupped/synced naar schijf B, zodat ik daarnaast nog 2x 1,5 TB over heb voor andere data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

DC_Vincent schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 11:47:
Is het mogelijk om beide schijven in de nas als apart drivestation te benoemen en de nas dan zo in te stellen dat hij een bepaalde folder op de ene drive op een vast moment regelmatig backupped naar een folder op de andere drive, zonder tussenkomst van een pc? Bijv beide schijven zijn 2 TB, 500 GB van schijf A dient elke nacht te worden gebackupped/synced naar schijf B, zodat ik daarnaast nog 2x 1,5 TB over heb voor andere data.
Yep, dat kan..... Ik doe dat zelf naar een externe USB schijf.
Pagina: 1 ... 21 ... 66 Laatste

Dit topic is gesloten.