Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkNeogen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-12-2024
McLambo schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 09:20:
Ik zal eens verder kijken. Even afgaand op de specs die jullie hierboven noemen, ben ik bang dat een camera voor buiten geschikt boven mijn budget gaat. Hebben jullie voorbeelden van modelletjes die buiten-beeld kunnen verwerken?
Als je binnen het AXIS segment gaat kijken zou ik gaan voor een P1343, deze is qua optiek e.d. geschikt voor buiten (DC-iris/IR-cut filter) verder SVGA resolutie, local storage en H.264. Bedenk alleen wel waar je 'm wil plaatsten: achter glas kun je 'm binnen houden (plaats 'm wel direct tegen 't glas i.v.m. reflectie) en anders heb je ook nog een buitenbehuizing nodig.

De prijzen gaan alleen heel snel omhoog van die units (500+), vooral met behuzing. Tevens zul je bij Synology op moeten zoeken of deze ondersteund wordt. Je kan ook bij Franz Video kijken voor een behuizing voor de 207. Je zit dan nog wel met de technische ongeschiktheid voor buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superstudent
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-01-2022
DarkNeogen schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 12:52:
[...]

Als je binnen het AXIS segment gaat kijken zou ik gaan voor een P1343, deze is qua optiek e.d. geschikt voor buiten (DC-iris/IR-cut filter) verder SVGA resolutie, local storage en H.264. Bedenk alleen wel waar je 'm wil plaatsten: achter glas kun je 'm binnen houden (plaats 'm wel direct tegen 't glas i.v.m. reflectie) en anders heb je ook nog een buitenbehuizing nodig.

De prijzen gaan alleen heel snel omhoog van die units (500+), vooral met behuzing. Tevens zul je bij Synology op moeten zoeken of deze ondersteund wordt. Je kan ook bij Franz Video kijken voor een behuizing voor de 207. Je zit dan nog wel met de technische ongeschiktheid voor buiten.
Het begint allemaal wel een beetje offtopic te worden :). Maar ik kwam nog wat goedkope ip-camera's tegen.
Op http://www.dealextreme.com/search.dx/search.ip%20camera zijn er een aantal te krijgen. Het zijn hoogstwaarschijnlijk niet topproducten, maar de comments bij enkele ip-cams zien er niet verkeerd uit...
Op http://www.foscam.com/ContactUs.asp staan resellers van een iets degelijker (in dezelfde prijsklasse) merk. Alle camera's varieren van 80 dollar tot 120 euro. Het is een goedkope manier om een ip-cam te krijgen (met bewegingsmotor), maar het nadeel is misschien de kwaliteit?

Interessante website over deze low budget ip-cams: http://www.gadgetvictims.com/search/label/ip%20camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
Superstudent schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 13:50:
[...]

Het begint allemaal wel een beetje offtopic te worden :). Maar ik kwam nog wat goedkope ip-camera's tegen.
Op http://www.dealextreme.com/search.dx/search.ip%20camera zijn er een aantal te krijgen. Het zijn hoogstwaarschijnlijk niet topproducten, maar de comments bij enkele ip-cams zien er niet verkeerd uit...
Op http://www.foscam.com/ContactUs.asp staan resellers van een iets degelijker (in dezelfde prijsklasse) merk. Alle camera's varieren van 80 dollar tot 120 euro. Het is een goedkope manier om een ip-cam te krijgen (met bewegingsmotor), maar het nadeel is misschien de kwaliteit?

Interessante website over deze low budget ip-cams: http://www.gadgetvictims.com/search/label/ip%20camera
Zeker heel interessant... overigens afsplitsen naar eigen topic lijkt mij ook een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De IP camera markt lijkt wel niet zo heel 'volwassen' Je vergist je: deze markt is intussen zeer volwassen, maar kwaliteit kost geld - kijk maar bij Mobotix.

Vraag is wat je precies wilt met je camera. Je oprit in de gaten houden is wat vaag. Als je alleen wilt kunnen zien OF je auto gestolen is, is iedere 640x480 camera al OK. Wil je ook kunnen herkennen WIE je auto gestolen heeft, dan zijn de meeste standaard 640x480 camera's weggegooid geld.

Staar je niet blind op de mogelijkheden - zelfs bagger-camera's kunnen foto's mailen of FTP uploaden, maar de motion detect is vaak slecht. Maar als eerder gezegd: met een goede afstelling kom je een heel eind.

Verder zijn ingebouwde IR-LED's vaak niet toereikend. Een IR-gevoelige camera met een losse IR-straler is een betere combi. Je kunt dan de straler dicht bij de plaats hangen die je wilt zien, en de camera op veilige afstand.

Verder zijn draadloze cams niet echt betrouwbaar. De meeste vallen regelmatig uit het netwerk.

Apart topic al ergens te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorph_LV426
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-01-2024
Harmen schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 09:54:
Na de DSM 2.3 update en Sabnzbd+ krijgt ik errors bij het uitpakken van downloads.

De volgende meldingen zie ik in de history:
[Program Title] Error "[Errno 12] Cannot allocate memory" while unpacking RAR files

Er is ook iemand op het Synology forum die hier last van heeft.
Heb Merty al op de hoogte gebracht van dit probleem.
Weet iemand een oplossing?
Na het updaten van mijn DS210J hetzelfde probleem, vorige firmware geen enkel probleem, zucht volgende keer wacht ik de berichten wel even af voordat ik meteen weer moet updaten. Zie meer meldingen op het synology forum over hoog geheugen verbruik enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:57

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 16:05:
De IP camera markt lijkt wel niet zo heel 'volwassen' Je vergist je: deze markt is intussen zeer volwassen, maar kwaliteit kost geld - kijk maar bij Mobotix.

Vraag is wat je precies wilt met je camera. Je oprit in de gaten houden is wat vaag. Als je alleen wilt kunnen zien OF je auto gestolen is, is iedere 640x480 camera al OK. Wil je ook kunnen herkennen WIE je auto gestolen heeft, dan zijn de meeste standaard 640x480 camera's weggegooid geld.

Staar je niet blind op de mogelijkheden - zelfs bagger-camera's kunnen foto's mailen of FTP uploaden, maar de motion detect is vaak slecht. Maar als eerder gezegd: met een goede afstelling kom je een heel eind.

Verder zijn ingebouwde IR-LED's vaak niet toereikend. Een IR-gevoelige camera met een losse IR-straler is een betere combi. Je kunt dan de straler dicht bij de plaats hangen die je wilt zien, en de camera op veilige afstand.

Verder zijn draadloze cams niet echt betrouwbaar. De meeste vallen regelmatig uit het netwerk.

Apart topic al ergens te vinden?
Bij gebrek aan een apart topic, dan hiermaar de vraag.

Wat voor apparatuur heb jij er aan hangen? Ik heb even bij Mobotix, maar dat is bijna professioneel spul. Ik zoek iets tussen 640*480 en hires in.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eschwin1234
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
Ik heb mijn DS-110j ook geupdate met de nieuwste firmware, en kan alle rar files nogsteeds zonder problemen uitpakken. dit waren wel bestanden van 14MB per stuk. ik heb nog geen anderen grootes geprobeerd.

Maar ik heb nogsteeds het probleem dat mijn usb hdd word eject tijdens het kopieren van nas naar usb hdd.

[ Voor 3% gewijzigd door Eschwin1234 op 10-03-2010 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZyMoTiC
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:01

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

Ik wil voor mijn 210j in RAID1 een defecte HDD omwisselen maar nu zie ik dat bij <volume manager> de <beheer/manage> knop op grijs staat? Ik kan dus ook niet de RAID1 omzetten naar JBOD ofzo omzetten... helemaal niets?!

Informatie:

Modelnaam DS210j
Totaal fysiek geheugen 128 MB
Firmware versie DSM 2.3-1139

Naam Volume 1
Type RAID 1 (met gegevensbescherming)
Status Normaal
Capaciteit 1.34 TB
Gebruikt 628.72 GB
beschikbaar 743.67 GB
Schijfgegevens
DS210j Disk 1 (1.36 TB), Disk 2 (1.36 TB)

Zo kan ik dus niet de HDD wisselen, iemand een idee?

Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

ZyMoTiC schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 23:21:
knip....heel verhaal

Zo kan ik dus niet de HDD wisselen, iemand een idee?
Je kan niet van een veilige RAID1 naar een onveilige JBOD configuratie verwisselen.
Je kan wel de defecte harddisk demonteren en de nieuwe harddisk plaatsen en je RAID1 image rebuilden

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZyMoTiC
  • Laatst online: 22:01

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

freak1982 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 23:31:
[...]

Je kan niet van een veilige RAID1 naar een onveilige JBOD configuratie verwisselen.
Je kan wel de defecte harddisk demonteren en de nieuwe harddisk plaatsen en je RAID1 image rebuilden
Eerste was een voorbeeld, dat laatste betwijfel ik een beetje omdat het <beheer/manage> knopje op grijs staat... straks kan ik niet rebuilden :/

Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-04 22:41
Momenteel gebruik ik op mijn werk een two-bay NAS(Icybox) die in Raid 1 staat.

Nu blijkt deze niet goed in staat om data goed te backuppen.

Volgens de specificaties is het mogelijk om met de NASjes van Synology een locale backup te regelen, die eventueel ook op een interne hdd opgeslagen kan worden (in een soort share map).

Nu is mijn idee om een 409 aan te schaffen met hierin 3 HDD's, waarvan er twee in Raid 1 (mirror) staan, voor grotere lees-snelheid.Vervolgens wil ik de interne backup optie te gebruiken om s'nachts de veranderingen te backuppen naar de 3e HDD.

Op deze manier hoop ik te voorkomen dat als data per ongeluk verwijderd wordt, deze nog in de backup zit van de 3e hdd.

Ik kan echter niet vinden of deze backup de veranderingen opslaat waardoor het mogelijk is om data van een aantal dagen/weken geleden nog terug te halen.

Ik begrijp dat voor een echte backup een externe hdd aangesloten moet worden die vervolgens op een andere fysieke plaats moet worden opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorph_LV426
Eschwin1234 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 22:23:
Ik heb mijn DS-110j ook geupdate met de nieuwste firmware, en kan alle rar files nogsteeds zonder problemen uitpakken. dit waren wel bestanden van 14MB per stuk. ik heb nog geen anderen grootes geprobeerd.

Maar ik heb nogsteeds het probleem dat mijn usb hdd word eject tijdens het kopieren van nas naar usb hdd.
Kleine files of een 1 of 2 grote gaan ook goed, zodra ik een aantal grote nzb's wil downloaden gaat het na een tijdje mis, alleen na een reboot van de nas wil sabnzbd weer iets uitpakken? Memory leak ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik had een tooltje gemaakt die andere Synology eigenaren/eigenaressen wellicht handig vinden.
Het is een NZB upload tool
Klik hier voor meer info

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tukk schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 19:07:
[...]

Bij gebrek aan een apart topic, dan hiermaar de vraag.

Wat voor apparatuur heb jij er aan hangen? Ik heb even bij Mobotix, maar dat is bijna professioneel spul. Ik zoek iets tussen 640*480 en hires in.
De AXIS MW versies zijn ook redelijk. Nogmaals: pas je eisen aan aan de toepassing.
Ik pas zelf de Mobotix M24 toe (duur maar erg goed) en de Marmitek Robocam 21 -> wordt ondersteund door Synology

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 08:00
Hmmm, firmware proberen up te daten, en dat is mis gegaan.
Nu staat de 509+ blauwe lampje te knipperen, schijven booten niet, Lan werkt wel, maar ik zie hem niet meer in mijn netwerk.
Reset but geprobeerd, niks. Is er een harde rest mogelijk , oid ?

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zoek ook 3 ip camara's. 2 voor binnen en liefst 1 dome voor buiten.
Je kan toch ook andere camera's nemen dan die door synology ondersteund worden?
Die op de lijst staan, zijn allemaal behoorlijk prijzig zie ik. Voor de buiten cam wil ik wel wat meer betalen, maar die voor binnen mogen niet meer dan €150,- kosten.

Dan nog een heel andere vraag:
Audiostation2 Hoe voeg ik nou liedjes toe aan een afspeellijst? Ik zie iets ontzettend simpels over het hoofd denk... :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:14
Dan nog een heel andere vraag:
Audiostation2 Hoe voeg ik nou liedjes toe aan een afspeellijst? Ik zie iets ontzettend simpels over het hoofd denk... :$
Klikken en slepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Ik zat gisteren wat te scrollen door de android appstore, kom ik het programma synoload tegen. Zeer leuke app. Het is wel nog een beta, maar het voorspelt veel leuks. Nog een leuke bijkomstigheid, het is ook beschikbaar voor de iphone en symbian based mobiles. Zijn er nog andere mensen bekend met deze app?

Je kan dus met de app de downloads van je DS of CS beheren. Wellicht dat je in de toekomst nog meer kan doen.

[ Voor 15% gewijzigd door Gizzy op 11-03-2010 12:35 ]

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 23:15

McLambo

MTB Junky

Ook de stoute schoenen aangetroken en 2.3 geinstalleerd.
Voor de zekerheid wel een backup gemaakt van de belangrijke files.

Update ging goed, zit nu een beetje in de resource manager te gloepen, en zie dat convert 100% cpu time opslurpt.

Iemand een idee wat dit is? Ik heb geen foto's in foto station staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 13:35
McLambo schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 12:24:
Ook de stoute schoenen aangetroken en 2.3 geinstalleerd.
Voor de zekerheid wel een backup gemaakt van de belangrijke files.

Update ging goed, zit nu een beetje in de resource manager te gloepen, en zie dat convert 100% cpu time opslurpt.

Iemand een idee wat dit is? Ik heb geen foto's in foto station staan.
Heb ik ook last van gehad, proces is ook niet te killen ofzo maar na 2 dagen stopte convert er gelukkig mee, bovendien heb ik photo station ook uitstaan. Kwestie van geduld dus.... ;)

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 22:43
Checkeys:
Nu is mijn idee om een 409 aan te schaffen met hierin 3 HDD's, waarvan er twee in Raid 1 (mirror) staan, voor grotere lees-snelheid.
Het is al eerder langsgekomen, maar disk in RAID 1 (of 0) zetten voor een hogere leessnelheid van je NAS is zinloos. Een enkele moderne harddisk trekt al makkelijk een gbit lijntje vol, dus sowieso is het netwerk al een bottleneck. Nog afgezien van de limiet van de NAS zelf, die nog wel een stuk lager ligt.

Natuurlijk zijn er wel andere redenen om disks in RAID 1 te zetten, maar snelheid iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Harmen schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 09:54:
Na de DSM 2.3 update en Sabnzbd+ krijgt ik errors bij het uitpakken van downloads.

De volgende meldingen zie ik in de history:
[Program Title] Error "[Errno 12] Cannot allocate memory" while unpacking RAR files

Er is ook iemand op het Synology forum die hier last van heeft.
Heb Merty al op de hoogte gebracht van dit probleem.
Weet iemand een oplossing?
Ook ik heb deze problemen met grote files en kleine files zinds DSM 2.3. Maar vooral na grotere files unrarren lijkt hij op een gegeven moment geheugen problemen te geven bij de volgende files.
Echter; ik heb nu ingesteld dat elke nacht mijn 210J om 2:00 uit gaat en 4:00 weer opstart (ook goed voor de schijven en een frisse herstart) en heb vanaf dan de eerste uren geen last meer.
Kortom: 1 of 2 keer per dag een herstart van de NAS is voorlopig een workaround.
Aangezien we dit allemaal hebben sinds DSM 2.3 zal toch Synology met een oplossing moeten komen.

Ben nu aan het uitzoeken hoe de boel alsnog handmatig te par2 checken en unrarren.
unrar is via putty wel te vinden; par2 checkers niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Jerrycan op 12-03-2010 11:32 ]

<nope geen vermeldingen van hoe snel mijn systeem wel niet is>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
Jerrycan schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 11:31:
[...]

Ook ik heb deze problemen met grote files en kleine files zinds DSM 2.3. Maar vooral na grotere files unrarren lijkt hij op een gegeven moment geheugen problemen te geven bij de volgende files.
Echter; ik heb nu ingesteld dat elke nacht mijn 210J om 2:00 uit gaat en 4:00 weer opstart (ook goed voor de schijven en een frisse herstart) en heb vanaf dan de eerste uren geen last meer.
Kortom: 1 of 2 keer per dag een herstart van de NAS is voorlopig een workaround.
Aangezien we dit allemaal hebben sinds DSM 2.3 zal toch Synology met een oplossing moeten komen.

Ben nu aan het uitzoeken hoe de boel alsnog handmatig te par2 checken en unrarren.
unrar is via putty wel te vinden; par2 checkers niet.
Is downgraden ook een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorph_LV426
Dit zou ik ook graag willen weten, bij mij gaat het direct bij het eerste bestand al mis +- 10Gb, nadat ik de nas opnieuw heb opgestart en dat is best jammer aangezien ik mij DS210J hiervoor juist heb aangeschaft.

Dus weet iemand of deze versie te downgraden valt ook al brengt dit verlies van data met zich mee. Denk dat het terugzetten van mijn data sneller is dan wachten op een fix van Synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb momenteel een Qnap TS-109 PRO deze doet al enige tijd dienst maar is voor SABnzbd echt niet snel genoeg, zodra hij iets gaat parren / unrarren is hij uren bezig en in die periode doet hij echt niets anders meer.

Nu is mijn oog gevallen Synoligy en dan wel deze 2 modellen:
DiskStation DS209
DiskStation DS210j

Uit de specs kan ik opmaken dat de 209 de betere / sneller is van de twee, echter als de DiskStation DS210j SABnzbd kan draaien terwijl ik een BluRay kan streamen of een backup kan maken dan is het voldoende.

Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:44

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

In dit topic wordt het geheugen verbruik opgemerkt.

Hoop dat er snel een reactie komt van Support.
Vind het wel jammer dat ik niet par kan unrarren.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Laatst online: 21:58
Zelfde probleem hier met 2.3.
Hoop dat er snel een bugfix voor komt, tot die tijd maar ff geen par/rar.
Als het meezit werkt de SABnzbd quickcheck wel, mits het onbeschadigd is alleen nog maar unrarren.

Edit: Zie dat de webfilemanager ook niet meer werkt :\ System is busy
Zie daar ook niet meer mijn eigen gemaakte shares, alleen de standaard music, photo en video share.

[ Voor 29% gewijzigd door Nakebod op 12-03-2010 13:41 ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymenGT
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:29
Mijn snelheden stellen een beetje teleur.
De situatie is als volgt:

Kabelmodem---Cat5e--Router (WRT54GL)--Cat6--Gbit switch aan deze switch hangen mijn PC en de Synology DS210J

Over FTP en zelfs als ik een mapstation heb aangemaakt (zodat een map te zien is in Deze computer) dan zijn de kopieer snelheden zeer traag. Netwerkgebruik komt niet boven de 10MBps uit. Wat klopt er niet in mijn setup of mijn manier van kopiëren? De PC geeft aan een Gbit connectie te hebben over de netwerkpoort.

PC: Win XP sp3
DS210J: DSM 2.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@Nakebod, jammer hé.... spam het forum van Synology ff vol. Hoe meer reacties hoe beter. ;)

@SymenGT, heb je de jumbo frames wel ingesteld zowel op de client als de DS?
Is de DS nog ergens anders mee bezig bijvoorbeeld?

[ Voor 13% gewijzigd door Harmen op 12-03-2010 14:04 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymenGT
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:29
Harmen schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 14:04:
@SymenGT, heb je de jumbo frames wel ingesteld zowel op de client als de DS?
Is de DS nog ergens anders mee bezig bijvoorbeeld?
Jumboframes worden door de switch ondersteund tot 9k. Ik heb dit ook ingesteld op de DS maar hoe dit op de client moet (ik neem aan dat dit mijn PC is?) dat moet ik nog even uitzoeken. Snelheden zijn nu nog steeds tussen de 8 en 12MBs.

Zowel op de DS als op de PC ingesteld, maar de snelheden gaan niet echt omhoog. CPU en geheugengebruik op de DS vallen zeer mee: 25% om 30%.

[ Voor 13% gewijzigd door SymenGT op 12-03-2010 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Weet je zeker dat je PC op de juiste snelheid staat?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

ZyMoTiC schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 00:01:
[...]

Eerste was een voorbeeld, dat laatste betwijfel ik een beetje omdat het <beheer/manage> knopje op grijs staat... straks kan ik niet rebuilden :/
Dat lukt vast wel! Je moet als eerst je raid-image degraden. De defecte schijf uit je synology schroeven en je nieuwe harddisk monteren. Syno aanzetten en je image rebuilden

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09-2023
Hierbij even wat informatie over een UPS:
Ik heb de APC Back-UPS ES 550G gekocht en aangesloten op een usb poort van de diskstation ds-209+II met firmware DSM 2.3-1139. Alles werkt correct en ik heb ook al de stekker van de ups uit het stopcontact getrokken en de synology bleef gewoon benaderbaar en natuurlijk ook aan.
Verder heb ik op de ups mijn router (d-link dir 825), ziggo modem (de arris variant) en NETGEAR ProSafe GS108 switch op de battery + surge protection kant van de ups zitten.

De ups wordt goed herkend en ook als de synology op de batterij van de ups werkt, wordt dit keurig aangegeven.

Hopelijk heeft degene die hier informatie over zoekt wat aan. Ik zal hem ook compatible melden bij synology

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:52
Vanavond zonder problemen mijn DS209 geupdate naar 2.3. Ging vlekkeloos, alle instellingen netjes bewaard.
Nu sabnzb testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:35
Ik wil een ds209 kopen met (voorlopig) 1 2TB harddisk van de greenserie van WD.
Nu lees ik dat hier veel problemen mee zijn geweest , maar kan niet echt vinden of deze problemen al opgelost zijn of dat ik beter een ander merk kan nemen. (en zo ja welk merk)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Laatst online: 08-09 11:55
heb vergelijkbare configuratie en absoluut geen problemen...

ds 209 + 2 x 1000GB Western Digital WD10EACS GP SATA II 16MB Power Saving

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:55
Mathieuh schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 17:07:
Hierbij even wat informatie over een UPS:
Ik heb de APC Back-UPS ES 550G gekocht en aangesloten op een usb poort van de diskstation ds-209+II met firmware DSM 2.3-1139. Alles werkt correct en ik heb ook al de stekker van de ups uit het stopcontact getrokken en de synology bleef gewoon benaderbaar en natuurlijk ook aan.
Verder heb ik op de ups mijn router (d-link dir 825), ziggo modem (de arris variant) en NETGEAR ProSafe GS108 switch op de battery + surge protection kant van de ups zitten.

De ups wordt goed herkend en ook als de synology op de batterij van de ups werkt, wordt dit keurig aangegeven.

Hopelijk heeft degene die hier informatie over zoekt wat aan. Ik zal hem ook compatible melden bij synology
Idem hier met een APC Back-UPS ES 750G (als het goed is ziet jouw UPS er ook gewoon uit als een uit de kluiten gewassen stekkerdoos met standaard geaarde (schuko) stopcontacten? :D. Het werkte op m'n vorige Synology (een 107+) altijd al goed, en op m'n huidige 209+II ook.

Overigens lijk ik nog niet echt problemen te hebben met firmware 2.3. Echter, heb SABNZBD nog niet echt geprobeerd (downloaden staat hier ff op een laag pitje door andere bezigheden). Maar de filestation interface en de photostation interface werken gewoon prima.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
eymey schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 10:49:
[...]

Idem hier met een APC Back-UPS ES 750G (als het goed is ziet jouw UPS er ook gewoon uit als een uit de kluiten gewassen stekkerdoos met standaard geaarde (schuko) stopcontacten? :D. Het werkte op m'n vorige Synology (een 107+) altijd al goed, en op m'n huidige 209+II ook.
Het is inderdaad een uit de kluiten gewassen stekkerdoos van bijna 7 kilo. Ik moet nog een manier verzinnen om hem aan de muur te hangen, ik kan alleen nergens de bevestigings materialen vinden die volgens apc via de website te koop zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een DS210j waar ik twee 1TB schijven in ga zetten.
Echter zit 1 van deze schijven in mijn huidige Qnap TS-109 PRO

Ik wil echter de 2 schijven in Raid zetten op de DS210j dan kom ik er niet onderuit om alle data eerst op een andere schijf / PC te zetten of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
jjbstolk schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 21:15:
Vanavond zonder problemen mijn DS209 geupdate naar 2.3. Ging vlekkeloos, alle instellingen netjes bewaard.
Nu sabnzb testen!
Gecondoleerd met je upgrade. Als ik had geweten van de problemen met sabnzbd dan had ik wel even gewacht met upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mathieuh schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 11:53:
[...]

Het is inderdaad een uit de kluiten gewassen stekkerdoos van bijna 7 kilo. Ik moet nog een manier verzinnen om hem aan de muur te hangen, ik kan alleen nergens de bevestigings materialen vinden die volgens apc via de website te koop zijn...
Dat wil ik eigenlijk ook :). Dus als je wat vindt...

Als er binnenkort glasvezel in huis is wil ik de hele IT zooi eigenlijk naar de meterkast verplaatsen (staat nu nog in bergingskast onder de trap in de woonkamer). Maar ik kan ook niet goed bepalen waar precies de balken zitten in de meterkast om plankjes en zware dingen aan op te hangen.... en ben ook bang dat het icm stadsverwarmingsunit daar een beetje heet wordt zonder airflow.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hier geen problemen met Sabnzb en firmware 2.3 op een 209. Gaat prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:19

Robtimus

me Robtimus no like you

Verwijderd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 12:55:
Ik heb een DS210j waar ik twee 1TB schijven in ga zetten.
Echter zit 1 van deze schijven in mijn huidige Qnap TS-109 PRO

Ik wil echter de 2 schijven in Raid zetten op de DS210j dan kom ik er niet onderuit om alle data eerst op een andere schijf / PC te zetten of wel?
Tijdens de installatie gaat de DS de schijf volledig opnieuw initialiseren. Je ontkomt er dus niet aan nee.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-07 20:35
SymenGT schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 14:37:
[...]
Jumboframes worden door de switch ondersteund tot 9k. Ik heb dit ook ingesteld op de DS maar hoe dit op de client moet (ik neem aan dat dit mijn PC is?) dat moet ik nog even uitzoeken. Snelheden zijn nu nog steeds tussen de 8 en 12MBs.

Zowel op de DS als op de PC ingesteld, maar de snelheden gaan niet echt omhoog. CPU en geheugengebruik op de DS vallen zeer mee: 25% om 30%.
Mijn ervaring is dat het uitschakelen van jumboframes een stuk rustiger netwerkverloop oplevert met veel minder pieken/dalen. Al met al is de algehele doorvoersnelheid daarmee groter dan met de hollen-stilstaan tactiek van jumboframes.

Niet alle netwerkkaarten kunnen tot 9K jumboframes. Ik zou de hoogste gemeenschappelijke waarde nemen die door alle netwerkonderdelen ondersteund wordt, als je de boel wilt proberen op te krikken.

8-12 MB/s is de topsnelheid van een 100Mb/s verbinding. Misschien dat er ergens binnen je netwerk een handshake niet goed gaat, en daardoor slechts op 100Mb/s uitkomt?

Ik haal ook niet het uiterste uit mijn gigabit-verbindingen, maar normaliter gaat het lezen van mijn DS209 (die tegelijkertijd ook nog downloadt) met zo'n 30-35MB/s gemiddeld. Wegschrijven gaat ietsjes trager. De DS209+ ernaast doet beide acties iets sneller, zo'n 3-5 MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Roelos schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 15:07:
Hier geen problemen met Sabnzb en firmware 2.3 op een 209. Gaat prima!
Hier ook geen problemen, net nog wat binnengehaald en pakt hem prima uit!

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItaloMike
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:34

ItaloMike

il Liquidatore

Hier wel problemen met DS109 en 2.3... :(

Iedere keer de melding: 'Could not allocate memory'... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGluurbuur
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 10:36
heeft iemand ervaring met het afspelen van media vanaf een Synology NAS (210j) naar de LG BD 390 ? Ik krijg het niet voor elkaar om de ondertiteling doorgestuurd te krijgen naar de BD 390. Ik heb een movie.mkv en movie.srt bestand in dezelfde map.
Als ik de film en het bestand op mijn normale pc zet en de BD 390 die vanuit de shared folder laat afspelen dan krijg ik wel de ondertitels mee. Nu maakt mijn pc alleen nogal wat lawaai wat erg storend is tijdens het film kijken. Het zou mooi zijn om via de NAS te kunnen kijken.
Ik heb de mediaserver op de NAS aan staan, andere gedeelde mappen ziet de BD 390 niet.
Heeft iemand suggesties?

edit: problem solved, het had te maken met de rechten van de users en de shared folders, zodoende leert men he ;)

[ Voor 7% gewijzigd door GerritGluurbuur op 14-03-2010 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmm, hier lijkt het toch echt goed te gaan met firware 2.3 op m'n 209+II.... SABNZBD slurpt vrolijk downloads binnen op 10 mbit (snelheid van m'n internetverbinding) en pakt alles zonder te klagen uit, zelfs met repairen erbij. Bv. ong 1 gig uitgepakt in 51 sec. Python trekt ong. 133 MB geheugen van de 512, verder zie ik geen erge geheugen slurpers.

As we speak loopt er ook weer een par repair en ben ik ondertussen gewoon een film streaming aan het kijken en alles reageert ook nog steeds snel.

Wel vreemd dus dat het probleem zich blijkbaar zo selectief manifesteert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
eymey schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 23:29:

Wel vreemd dus dat het probleem zich blijkbaar zo selectief manifesteert...
Volgens mij betreft het mensen die ook een squeezebox server draaien, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 06:43
Hier ook het probleem. Verder niks draaiend dus dat is ook niet het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:43

Edgarz

Tweako-active since1986

Klojum schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 15:12:
[...]

Mijn ervaring is dat het uitschakelen van jumboframes een stuk rustiger netwerkverloop oplevert met veel minder pieken/dalen. Al met al is de algehele doorvoersnelheid daarmee groter dan met de hollen-stilstaan tactiek van jumboframes.

Niet alle netwerkkaarten kunnen tot 9K jumboframes. Ik zou de hoogste gemeenschappelijke waarde nemen die door alle netwerkonderdelen ondersteund wordt, als je de boel wilt proberen op te krikken.

8-12 MB/s is de topsnelheid van een 100Mb/s verbinding. Misschien dat er ergens binnen je netwerk een handshake niet goed gaat, en daardoor slechts op 100Mb/s uitkomt?

Ik haal ook niet het uiterste uit mijn gigabit-verbindingen, maar normaliter gaat het lezen van mijn DS209 (die tegelijkertijd ook nog downloadt) met zo'n 30-35MB/s gemiddeld. Wegschrijven gaat ietsjes trager. De DS209+ ernaast doet beide acties iets sneller, zo'n 3-5 MB/s.
Het scheelt ook wat voor soort files je kopieert. Een bestand van 3 GB gaat een stuk rapper (hier met ca. 80-90 MB/s over een GB LAN &9K jumboframes op DS209+ II) dan een veelvoud aan kleinere bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

lama, antwoord stond al gemeld

[ Voor 92% gewijzigd door Tukk op 14-03-2010 13:21 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg een DS209+II maar ik heb (wellicht) een domme vraag. Is het mogelijk om van de command line van de NAS commando's uit te voeren. En zoja is het mogelijk om lftp op de DS209+II te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers,

Vorige week een DS209 aangeschaft. Prima investering en multifunctioneel, maar: uploadsnelheid van PC naar NAS blijft steken op 1MB/s. Zelf natuurlijk al geexperimenteerd met verschillende instellingen (zowel op de 209, de router en netwerkkaart),maar wat ik ook doe, de uploadsnelheid komt niet boven 1MB/s uit.

oa. gedaan:
- jumboframes uit/aangezet;
- snelheid en duplex
- FTP geinstalleerd (echter, exact dezelfde snelheid)
- alle drivers en firmware up2date.

Mijn setup:
Meterkast: Linksys WRT320 N, verbonden met Devolo powerplug 85 mbps op lichtnet
Meterkast: DS209 2x 1,5TB samsung in raid 0, direct op WRT aangesloten
Woonkamer: HTPC met realtek PCIe GB-lan, welke eveneens is verbonden met Devolo powerplug 85.
Slaapkamer: Popcorn A200, eveneens met Devolo PP aangesloten.

Vóórdat de NAS er was, kon ik HD streamen van PC naar de Popcorn via powerplug, zonder haperingen. Daarom vind ik het vreemd dat een vergelijkbare uploadsnelheid van PC naar NAS,met powerplug, niet gehaald kan worden.

Zowel tweakers als de rest van het net afgespeurd, maar kan geen suggesties voor dit probleem vinden. Wie helpt? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 23:10

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

probeer het eens door alles aan te sluiten op de WRT en dus zonder die lichtnet powerplug.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 12:01

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 14:07:
Ik overweeg een DS209+II maar ik heb (wellicht) een domme vraag. Is het mogelijk om van de command line van de NAS commando's uit te voeren. En zoja is het mogelijk om lftp op de DS209+II te gebruiken?
De NAS ondersteunt SSH- en Telnet-verbindingen via dewelke je probleemloos commando's kan uitvoeren. Op die manier kan je ipkg op je NAS installeren en daarmee wordt het installeren van lftp een fluitje van een cent, me dunkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
Mathieuh schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 23:45:
[...]

Volgens mij betreft het mensen die ook een squeezebox server draaien, maar dat weet ik niet zeker.
Nope ik heb niets draaien behalve sabnzbd.... wel opvallend dat het veel x10J klanten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:52
Jerrycan schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 14:05:
[...]

Gecondoleerd met je upgrade. Als ik had geweten van de problemen met sabnzbd dan had ik wel even gewacht met upgraden.
Tot nu toe geen problemen, meerdere nzb gedownload, allemaal netjes uigepakt, gecontroleerd en 1 ook netjes gerepareerd.

Weinig condoleance's nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Het zal wel te maken hebben met het aantal geheugen.
De J reeks heeft 128MB terwijl de DS209 het dubbele heeft.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
Behalve dat ik geen J heb :+
Draai op SABnzbd en Apache geen extra dingen, en toch wil ie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Na mijn oude 210j die ik naar een klant heb gebracht heb ik een lg nas gehad. Aangezien die zo langzaam was en traag en firmware was echt rottig, menu was slecht, functie waren beperkt, gebruikersbeheer was bagger en de rest heb je toch niets (DVDWriter en kaartlezer) aan heb ik weer een synology 210j. Wat een topding blijft het. Voor een budget nas zou ik geen andere oplossing meer weten.

Die LG haalde met moeite schrijven rond de 10mb en met lezen 15mb met jumbo frames aan en nu? Lekker weer wegschrijven rond de 25 mb en lezen rond de 30 mb. Wat ben ik weer blij met deze combo. Mijn LG bluray speler is verbonden met mijn synology. Dat gaat allemaal supersnel. Lekker je muziek luisteren, dvd kjken, filmpjes, etc. Perfect zo. Geen mcepc meer nodig.

Je hebt trouwens geen nieuwe installatie nodig bij insteken van de oude hd van de oude 210J naar de nieuwe 210J. Ideaal want je kan meteen aan het werk, Echt perfect opgelost.

[ Voor 10% gewijzigd door itsalex op 14-03-2010 23:02 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 06:43
Harmen schreef op zondag 14 maart 2010 @ 22:43:
Het zal wel te maken hebben met het aantal geheugen.
De J reeks heeft 128MB terwijl de DS209 het dubbele heeft.
Dat kan het ook niet zijn. Heb de DS409.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexxerz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 20:02
Heeft er iemand enig idee of het mogelijk is om een webbrowser te installeren op een Synology NAS zodat ik die van afstand kan benaderen? (Bijv. Vanaf werk mijn DS Thuis benaderen zodat ik via mijn eigen netwerk het internet opga (en dus geen geblokkeerde sites tegenkom :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Remcov250 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 10:26:
Heeft er iemand enig idee of het mogelijk is om een webbrowser te installeren op een Synology NAS zodat ik die van afstand kan benaderen? (Bijv. Vanaf werk mijn DS Thuis benaderen zodat ik via mijn eigen netwerk het internet opga (en dus geen geblokkeerde sites tegenkom :))
Ik denk dat je het gebrek van een grafische kaart in je NAS tegen gaat komen. Je kan beter een pc thuis aanzetten en die hiervoor gebruiken.

ps.
Security/policies van je werkgever omzeilen moet je zelf weten, in de FAQ van T.net wordt dit vermeld als zaken die niet op t.net mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jerrycan schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 11:31:
[...]

Dat is natuurlijk onzin. SABNZBD is een applicatie geschreven door derden en uiteraard kun je Synology niet verantwoordelijk maken voor een programma dat niet van hunzelf afkomstig is.

Synology kennende zou het me niets verbazen als ze tóch aan een manier werken om het "op te lossen"..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@mistered, het is wel een feit dat de nieuwe 2.3 versie meer geheugen opslokt.
Extreem veel is er niet veranderd dus dat verbruikt zou na mijn idee wel naar beneden kunnen.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 21:23

Jeroen V

yadda yadda yadda

Je zou een proxy kunnen installeren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexxerz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 20:02
Jeroen V schreef op maandag 15 maart 2010 @ 11:32:
[...]

Je zou een proxy kunnen installeren.....
Klinkt interessant, nooit mee gewerkt dus wordt eens tijd dat ik wat zelfstudie ga doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Bexxerz op 15-03-2010 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 11:01:
[...]

Dat is natuurlijk onzin. SABNZBD is een applicatie geschreven door derden en uiteraard kun je Synology niet verantwoordelijk maken voor een programma dat niet van hunzelf afkomstig is.

Synology kennende zou het me niets verbazen als ze tóch aan een manier werken om het "op te lossen"..
Ware het niet dat het probleem groter is dan alleen deze 3th party package.
Problemen die ik op het Synology forum langs zie komen, welke met DSM 2.2 wel goed gingen:
- Memory gebruik ligt een stuk hoger dan voorheen
- Apache kan geen nieuw process starten: Crash.
- PHP: Fatal error: Out of memory
- DSM zelf onbenaderbaar
- PhotoStation: PostgreSQL foutmeldingen, werkt daardoor niet meer.
- Filemanager: Constante "System is busy" melding

Varierend van de DS107 tot DS409.

Dus ja, het probleem is groter dan alleen SABnzbd. Als zelfs hun eigen software danwel officieel geïntegreerde software niet eens meer normaal kan werken... Oplossing gewenst dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@Nakedbod, al die problemen las ik ook inderdaad.
Heb het zelf ook al doorgemailt naar Support

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
En hier is dus te lezen dat men inderdaad al op de hoogte is en aan het zoeken is naar een oplossing voor het memory probleem

http://www.synology-forum...=50&t=4054&p=17082#p17082

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Laatst online: 23:18

ST10©DE

Dus.............

code:
1
ipkg install lynx

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nakebod schreef op maandag 15 maart 2010 @ 12:03:
[...]

Problemen die ik op het Synology forum langs zie komen, welke met DSM 2.2 wel goed gingen:
- DSM zelf onbenaderbaar

Dus ja, het probleem is groter dan alleen SABnzbd. Als zelfs hun eigen software danwel officieel geïntegreerde software niet eens meer normaal kan werken... Oplossing gewenst dus :)
Ik heb zelf een DS107 en een DS209+II en geen van de problemen die je noemt. Ook ik gebruik SABNZBD en de laatste firmware. Ook op mijn werkplek staat een CS407, ook daar geen van de door jou omschreven problemen. Ik bedoel niet dat ze niet waar zijn, maar niet iedereen ervaart ze dus.
"We are aware of this issue and we are investigating it. Basically this issue is caused by the compability between DSM2.3 and SABnzbd."
Oftewel: ze werken eraan, zoals ik al vermoedde. En dat is erg positief gezien het feit dat SABNZBD een product is van iemand anders. Probeer maar eens een fabrikant te vinden die zelfs daarop support gaat leveren.

Als je al wat langer Synology producten gebruikt weet je dat dergelijke problemen niet vaak voorkomen en áls het al gebeurt zijn ze er als de wiedeweerga bij om oplossingen te zoeken, mede doordat ze luisteren naar hun gebruikers.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2010 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
Ik heb gelukkig ook niet al die problemen, echter wel SABnzbd en filemanager problemen.
PHP gebruik ik bijna niet, en aan mijn icoon te zien doet hij het nog steeds goed :P Maar dat is dan ook zo ongeveer het enige wat er op mijn webserver draait.
Toch vreemd dat ze als mogelijke oorzaak SABnzbd aanwijzen, toegegeven, SABnzbd vraagt wel redelijk wat geheugen, als ik die uitzet scheelt het aanzienlijk, maar mijn andere probleem verdwijnt er niet door.
De filemanager geeft nog steeds bij alle 3 de standaard shares "System is busy".

Het enige wat aan mijn opstelling niet standaard is, ik heb bijvoorbeeld een share die heet Media, Data, Downloads. (/volume1/Media/)
In deze map Media heb ik o.a. 3 nieuwe mappen: Photo, Video en Music
De orginele map /volume1/music heb ik verwijderd, en opnieuw aangemaakt als symlink naar /volume1/Media/Music/.
Dus ik kan via SSH bijvoorbeeld gewoon naar /volume1/music, of via Windows Explorer naar \\synology\music\, en ik zie gewoon de inhoud van de /volume1/Media/Music/ map.
Met DSM2.1 en DSM2.2 ging dit altijd prima met de Filemanager, nu zie ik dus die nieuwe shares (Media) niet meer, wel de standaard music share, maar die geeft dus nu altijd "System is busy".

Eigenlijk is alleen het SABnzbd probleem lastig voor mij, dat de filemanager met symlinkjes niet (meer) goed werkt, risico van het vak denk ik dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met het streamen van 1080p hd content naar een wd tv live vanaf een synology ds210j. Ik ben een onervaren iemand als het om nas gaat en wil met een budget nas beginnen. Wel heb ik dus begrepen dat synology, 1 van de top merken is op nas gebied.

Dus vandaar ook deze vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 22:18:
Heeft iemand ervaring met het streamen van 1080p hd content naar een wd tv live vanaf een synology ds210j. Ik ben een onervaren iemand als het om nas gaat en wil met een budget nas beginnen. Wel heb ik dus begrepen dat synology, 1 van de top merken is op nas gebied.

Dus vandaar ook deze vraag.
En ook deze vraag is beantwoord in de voorgaande pagina's. Veel leesplezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Nakebod schreef op maandag 15 maart 2010 @ 12:03:
[...]

- DSM zelf onbenaderbaar

Ik heb SABnzbd verwijderd na de upgrade op mijn DS209~II en opnieuw geinstalleerd, RC0.5 package. 1 (slechts) NZB geprobeerd en geen probleem. Magere test natuurlijk :P

Geen van de andere errors ben ik nog niet tegengekomen sinds de upgrade, dus we wachten rustig af tot ze langskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wake On Lan (WOL) op de Synology DS710+ werkt prima binnen het lokale netwerk.
Dit kan met de Synology Assistant of met andere tooltjes zoals van http://depicus.com/wake-on-lan/wake-on-lan-gui.aspx. Maar het is mij nog niet gelukt om het diskstation ook via internet wakker te krijgen. Hierbij heb ik wel gedacht aan: firewall thuis uitschakelen en default IP-port 7 voor magic packet forwarden naar IP-adres diskstation. Wie is dit wel al gelukt of wie heeft er nog tips voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Laatst online: 14:03
Gisteravond 2.3 op m'n DS409+ gezet. Aanvankelijk leek er iets vreemds aan de hand te zijn, m'n NAS startte niet goed op (knipperende power-LED en LAN-LED. Toen heb ik 'm na een kwartiertje maar uit geforceerd (ingedrukt houden power knop), en vervolgens weer aangezet.

Sindsdien werkt ie weer als een zonnetje, met Squeezecenter en Sabnzbd 0.5.

edit: wel zijn ffmpeg en convert nogal heftig bezig maar dat zal wel een keer ophouden... (hoop ik)

[ Voor 12% gewijzigd door catchingfire op 16-03-2010 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Krijg via de support van Synology een nieuwe firmware link. 1141
Het is een firmware dat de memory problems oplost.
Kan echter nergens change logs etc vinden.

Iemand deze al geprobeerd?

[ Voor 17% gewijzigd door Harmen op 16-03-2010 11:18 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Laatst online: 08-07 11:32
Waar is deze te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:00
Het is mij na lang zoeken gelukt (niet met een Synology, maar met PC, ik heb 409+). Probeer http://www.dslreports.com/wakeup. Daarvoor heb je het volgende nodig.
• UDP poort 9 forwarden naar NAS
• Nas plaatsen in DMZ
• MAC Adres van de Nas

Eerst testen binnen het netwerk, daarna zou het via internet mogelijk moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGluurbuur
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 10:36
@harmen kun je ons op de hoogte houden of die nieuwe firmware het probleem verhelpt? Ik heb ook wel interesse in het wel werken van de repair en unrar functies van sabnzbd+ namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Guys, ik zal het even testen.... zo te zien gaat het beter.
Ben nu ff een 9Gig film aan het downloaden.

Wie belangstelling heeft kan het beste ff met support mailen, die sturen je een link naar een ftp locatie waar alle versies staan.

[ Voor 39% gewijzigd door Harmen op 16-03-2010 13:28 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:24
Maakt hier iemand gebruikk van de WD Live in combo met een Synology NAS? Ik heb de DS110J. Ik krijg hem alleen niet aan de praat met de shares op mijn nas... Ik krijg steeds de melding dat hij geen acces krijgt. Het vreemde is echter dat ik ook geen optie krijg om credentials in te voeren. Ik ben dus al naar het menu gegaan en alle credentials gewist. Still not working? Iemand suggesties?

Verder had ik nog een interessante vraag. Is het mogelijk om ventrilo of ts te draaien op een DS110j?
Zou wel erg leuk zijn aangezien die altijd up is en ik heb een mooie upload thuis.

[ Voor 19% gewijzigd door Xenophoben op 16-03-2010 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
1141 geinstalleerd en sabnzbd werkt weer naar behoren zo te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmmm... er is een 1141? Vanaaf ff checken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 19:53:
Beste tweakers,

Vorige week een DS209 aangeschaft. Prima investering en multifunctioneel, maar: uploadsnelheid van PC naar NAS blijft steken op 1MB/s. Zelf natuurlijk al geexperimenteerd met verschillende instellingen (zowel op de 209, de router en netwerkkaart),maar wat ik ook doe, de uploadsnelheid komt niet boven 1MB/s uit.

oa. gedaan:
- jumboframes uit/aangezet;
- snelheid en duplex
- FTP geinstalleerd (echter, exact dezelfde snelheid)
- alle drivers en firmware up2date.

Mijn setup:
Meterkast: Linksys WRT320 N, verbonden met Devolo powerplug 85 mbps op lichtnet
Meterkast: DS209 2x 1,5TB samsung in raid 0, direct op WRT aangesloten
Woonkamer: HTPC met realtek PCIe GB-lan, welke eveneens is verbonden met Devolo powerplug 85.
Slaapkamer: Popcorn A200, eveneens met Devolo PP aangesloten.

Vóórdat de NAS er was, kon ik HD streamen van PC naar de Popcorn via powerplug, zonder haperingen. Daarom vind ik het vreemd dat een vergelijkbare uploadsnelheid van PC naar NAS,met powerplug, niet gehaald kan worden.

Zowel tweakers als de rest van het net afgespeurd, maar kan geen suggesties voor dit probleem vinden. Wie helpt? _/-\o_
Ik heb de powerplug verwijderd en een utp kabel door de woonkamer gelegd. Cat 5. Krijg nu uploadsnelheden tot 40 MB/s. Best aardig. Proleem zat m dus in de 85mbit powerplug. Echter, een permanente kabel trekken is geen optie. Daarom de Belkin Gigabit homeplug gaan proberen. Streamen ed gaat, net als met de 85mbit, nog steeds prima en HD content zelfs perfect! :P

Echter, uploaden naar de NAS is weliswaar verdubbeld (van 1 naar 2,5MB/s), maar ik had toch op zn minst een 10 MB/s realistisch gevonden.. :/

Heeft iemand enig idee waarom de uploadsnelheden met powerplug zo traag zijn/blijven? En, nog belangrijker: wat is er mogelijk aan te doen? Een gigabit powerplug moet toch minimaal 10 MB/s kunnen trekken? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Super, net een 8 Gig film gedownload.
Het werkt weer naar behoren.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Download
Downloaded in 1 hour 35 minutes 43 seconds at an average of 1.46 MB/s

Repair
[1080p] Quick Check OK

Unpack
[1080p] Unpacked 1 files/folders in 9 mins 46 seconds

Path
/1080p.mkv

Squeezecenter staat nu ook te draaien.
De diskmanager geeft een geheugengebruik aan van 42%. :)
Uptime 4uur

[ Voor 9% gewijzigd door Harmen op 16-03-2010 16:13 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 15:02:
[...]

Ik heb de powerplug verwijderd en een utp kabel door de woonkamer gelegd. Cat 5. Krijg nu uploadsnelheden tot 40 MB/s. Best aardig. Proleem zat m dus in de 85mbit powerplug. Echter, een permanente kabel trekken is geen optie. Daarom de Belkin Gigabit homeplug gaan proberen. Streamen ed gaat, net als met de 85mbit, nog steeds prima en HD content zelfs perfect! :P

Echter, uploaden naar de NAS is weliswaar verdubbeld (van 1 naar 2,5MB/s), maar ik had toch op zn minst een 10 MB/s realistisch gevonden.. :/

Heeft iemand enig idee waarom de uploadsnelheden met powerplug zo traag zijn/blijven? En, nog belangrijker: wat is er mogelijk aan te doen? Een gigabit powerplug moet toch minimaal 10 MB/s kunnen trekken? 8)7
Sorry, maar gigabit powerplug (je bedoelt homeplug?) ? :O. Klinkt als typisch Belkin :r (of komt dit nu te trollerig over?).

AV200 is op homeplug gebied volgens mij op dit moment het snelst of in ieder geval meest standaard haalbare... en zeker voor homeplugs geldt "Your Mileage May Vary".

Ik haal in mijn huis snelheden van 20 mbit (als ik twee groepen overschreid plus wat stekkerdozen) tot ong. 60 in het ideale geval. Het is wel veel stabieler en gemiddeld bijna altijd sneller dan Wireless over vergelijkbare afstanden.

Maar 100 mbit halen? Nee.... check hardware.info er ook maar eens op na. Die hebben nog niet zo heel lang geleden eens een vergelijkende test gedaan (heb helaas de link niet bij de hand). Hun conclusie was ook dat het verrassend goed en handig werkt, maar qua bakken aan data over korte tijd zeker nog niet vergelijkbaar is met good old UTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eschwin1234
  • Laatst online: 03-11-2024
Ik was laatst ff met vi editor bezig op mijn ds 210j, en de vi editor gebruikte in 1x 100% cpu en een heleboel geheugen. heeft 1 van jullie dat ook gehad, ik heb de laatste firmware er op. na het afsluiten van de editor was alles weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:43

Crusader

Arc Nature

Sinds die 2.3 versie werkt bij mij de hibernate niet meer goed. Schijven gaan in slaapstand maar komen daar ook direct weer uit. Klinkt niet meest, dat getik van die schijven steeds.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 15:15:
[...]

Sorry, maar gigabit powerplug (je bedoelt homeplug?) ? :O. Klinkt als typisch Belkin :r (of komt dit nu te trollerig over?).

AV200 is op homeplug gebied volgens mij op dit moment het snelst of in ieder geval meest standaard haalbare... en zeker voor homeplugs geldt "Your Mileage May Vary".

Ik haal in mijn huis snelheden van 20 mbit (als ik twee groepen overschreid plus wat stekkerdozen) tot ong. 60 in het ideale geval. Het is wel veel stabieler en gemiddeld bijna altijd sneller dan Wireless over vergelijkbare afstanden.

Maar 100 mbit halen? Nee.... check hardware.info er ook maar eens op na. Die hebben nog niet zo heel lang geleden eens een vergelijkende test gedaan (heb helaas de link niet bij de hand). Hun conclusie was ook dat het verrassend goed en handig werkt, maar qua bakken aan data over korte tijd zeker nog niet vergelijkbaar is met good old UTP.
Heb hardware-info inderdaad bekeken. Vandaar dat ik de Gigabit homeplug van Belkin probeer. Met de Devolo 85 haalde ik 8 tot 15 mbit. Met de Gigabit van Belkin had ik dus op zn minst tussen de 60 en 100 verwacht. Ook de online testen geven deze snelheden. En zoals ik al zei: streamen gaat geweldig! 20GB bestandje zonder lags...!! :9 Alleen het uploaden naar de nas is dus tergend traag.

Mijn vraag: hoe komt dat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
M'n antwoord blijft ongeveer hetzelfde ;). Die Devolo 85 maakt alweer gebruik van een enigszins verouderde powerline techniek. De Devolo 200 (en andere AV-200 compatible apparatuur) is nu the way to go.

En streaming gebruikt, zelfs HD, ook nog niet zoveel als jij pretendeert nodig te hebben (en dus denkt te moeten halen) ;). 20-30 mbit op z'n meest. En ik gok dat je dat dus ook wel haalt.

Dat het de andere richting op langzamer kan gaan kan echt aan van alles liggen, waaronder de kwaliteit van de Belkin apparatuur zelf. Als je 2,5 MB/s haalt, dan houdt dat dus ong. 24 mbit in. Dat hoeft geen onrealistisch cijfer te zijn en kan maken dat het net genoeg is voor streaming van alles behalve de meest heavy bluray-rip.

[ Voor 15% gewijzigd door eymey op 16-03-2010 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Misschien een n00b-vraag, maar ik hoor het liever duidelijk :)

Ik heb nu 1 schijf in mijn DS210j. Als ik er nu een tweede naast zet, wordt dan alleen de tweede geformatteerd, of loop ik risico dat hij ook de eerste schijf weer gaat formatteren? Ik ga ze niet in RAID zetten, gewoon als 2 losse schijven.

Vroeger had ik een CH3SNAS die nog wel eens raar wilde doen bij het bijplaatsen van een schijf, dus ik weet het liever maar zeker ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Harmen schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 15:09:
Super, net een 8 Gig film gedownload.
Het werkt weer naar behoren.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Download
Downloaded in 1 hour 35 minutes 43 seconds at an average of 1.46 MB/s

Repair
[1080p] Quick Check OK

Unpack
[1080p] Unpacked 1 files/folders in 9 mins 46 seconds

Path
/1080p.mkv

Squeezecenter staat nu ook te draaien.
De diskmanager geeft een geheugengebruik aan van 42%. :)
Uptime 4uur
Met welke firmware? Je post veel, maar wat je precies hebt gedaan is mij niet duidelijk geworden.
* Tukk is overzicht kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Striker2k2 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 14:21:
1141 geinstalleerd en sabnzbd werkt weer naar behoren zo te zien
Locatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dionio
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 16:23
mrwolf schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 20:58:
Misschien een n00b-vraag, maar ik hoor het liever duidelijk :)

Ik heb nu 1 schijf in mijn DS210j. Als ik er nu een tweede naast zet, wordt dan alleen de tweede geformatteerd, of loop ik risico dat hij ook de eerste schijf weer gaat formatteren? Ik ga ze niet in RAID zetten, gewoon als 2 losse schijven.

Vroeger had ik een CH3SNAS die nog wel eens raar wilde doen bij het bijplaatsen van een schijf, dus ik weet het liever maar zeker ;-)
Deze vraag wilde ik ook gaan stellen aangezien ik ook maar 1 schijf erin heb zitten nu. Wellicht over een paar maanden een 2e erbij zetten indien ik meer TB tot mijn beschikking wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:31:
M'n antwoord blijft ongeveer hetzelfde ;). Die Devolo 85 maakt alweer gebruik van een enigszins verouderde powerline techniek. De Devolo 200 (en andere AV-200 compatible apparatuur) is nu the way to go.
Gebruik zelf de Devolo 200, hou er rekening mee dat hij eigenlijk 100mbit is.

Die 200 is namelijk 100mbit upstream, en 100mbit downstream. Maximaal haal ik hier, direct naast de meterkast, onafhankelijk over meerdere of enkele fase een doorvoer van 8Mb/sec.

Ik heb nu naast de meterkast een adapter hangen, (15cm afstand tot groep) en boven in de woning een adapter hangen op een wandcontactdoos. Ik hou nu ongeveer 4 a 5MB/sec over. Nog steeds meer en stabieler als wat ik over de WRT54G van Linksys haal maar verkijk je niet op enorme transfer speeds.
Pagina: 1 ... 20 ... 66 Laatste

Dit topic is gesloten.