Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Vorige week een Synology DS210j aangeschaft echt zoveel beter dan de d-link 323 die ik eerder heb gehad.

Even het 1 en ander opgemeten qua verbruik en kom op het volgende:
Met een hitachi 2TB en een Samsung F3 2TB op 20w, maar volgens mij zonder spindowns.
Met 1 Samsung F3 zat ik op 13w, nu hij fatsoenlijk in idle mode gaat zit ik op 7/8w.

Echt super waardes totaal niet verwacht, aangezien de F3 volgens specificaties 5,4w zou gebruiken in idle.
Dan zou de DS210j zelf maar op 3/4w zitten.
Hebben anderen ongeveer dezelfde ervaring qua verbruik? Eventueel met andere types.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcio
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-08 13:48
weet iemand wanneer de nieuwe firmware final wordt, want de 3.3 is nu nog beta. maar dit zou in maart final maart final, weet iemand hier meer over ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 11:55
remcio schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 22:06:
weet iemand wanneer de nieuwe firmware final wordt, want de 3.3 is nu nog beta. maar dit zou in maart final maart final, weet iemand hier meer over ?.
Alfredo schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 13:35:
[...]

Begin maart komt de final versie uit. Niet meer lang dus.
patience is a virtue... zal elk moment komen... :)

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
ik zag in de beta changelog dat Wake on lan functie in deze firmware zat. krijg het wel te zien in syno assistant
niet op de web interface.

zou het kunnen dat mijn ds207+ niet ondersteund word ?

krijg er "nog" niks over terug gevonden op hun website

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 19:40
WoL moet ook hardwarematig ondersteunt worden. Dit is enkel het geval bij de DS1010+ en DS710+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 12:01

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Bamieater schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 16:42:
[...]

De SSH daemon doet een reverse lookup. Als dat niet lukt, dan duurt het even voordat de time-out bereikt is.
Bedankt! Met jouw tip en wat opzoekwerk ben ik tot volgende oplossing gekomen:

Eerst in /etc/ssh/sshd_config
#UseDNS yes

veranderen naar
UseDNS no

Vervolgens de SSH daemon opnieuw opstarten met
cd /usr/syno/etc.defaults/rc.d/
./S95sshd.sh restart &

waarbij de verbinding uiteraard wordt verbroken (ervan uitgaande dat je bovenstaande via een SSH-verbinding doet) maar waarna je meteen opnieuw kan inloggen (nu zonder vertraging!).

Nu nog de oorzaak voor de vertraging bij het mounten/laden van shares achterhalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mw2010
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 12:40
remcio schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 22:06:
Ik heb die vraag ook net gesteld en dit antwoord gekregen, misschien heb je hier iets aan.....

Dear xxx,

Thank you for contacting Synology and following up on the Synology DSM 2.3 release. It's scheduled to go official within a week or two.

You are welcome to subscribe to our eNews to keep up to date http://www.synology.com/support/enews_subscribe.php?lang=enu.

I hope I have provided sufficient information for you. Feel free to contact me for further information.

Best regards,
Edward Lin
Synology Inc.
www.synology.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
Toen ik die vraag stelde, was het nog begin maart. Blijkbaar hebben ze een weekje of twee achterstand opgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZaZ schreef op maandag 01 maart 2010 @ 08:59:
Mijn 209 crasht nu de hele tijd. Steeds als er veel HD activiteit is start ie opnieuw op.
In de log staat "system booted from improper shutdown"
Ik heb geprobeerd in te loggen via telnet en toen smarttoolsmon geinstalleerd.
Daarna umount -f /volume1
umount -f /opt
en het ding gaat dan als een malle piepen.
Dan probeer ik e2fsck -n -v -f /dev/md2 om te scannen maar dan zegt ie dat ie nog door iets in use is.
Met volume2 heb ik exact hetzelfde probleem.
In /var/log/messages zegt ie ergens dat ik e2fsck moet uitvoeren, maar dat krijg ik dus niet voor elkaar.
Wat ik ook geprobeerd heb ik eerst alle services behalve SSH te stoppen, maar ook dat helpt niet :(
Als ik niets doe dan doet ie het soms een half uur voordat ie ineens uitgaat en opnieuw gaat opstarten en soms blijft ie 12 uur 'up'

Enig idee wat ik nu het beste kan ondernemen? Of hoe ik e2fsck op zijn minst een keer normaal kan laten runnen?
Firmware opnieuw installeren. Ik heb iets dergelijks gehad en dat was zo opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duncanvdlinden schreef op maandag 01 maart 2010 @ 00:05:
Ik wil een NAS gaan aanschaffen die ook standalone NZB's kan downloaden. Nu twijfel ik tussen de DS210J en de DS209, het verschil is dus de hogere kloksnelheid en 2x zoveel ram in de DS209.

Mijn vraag is eigenlijk heb ik voor grote NZB downloads en het uitpakken daarvan voldoende aan een DS210J of kan ik beter de DS209 nemen?
DS209: Ik haal met 20Mbit verbinding 2.4MB/sec - processorload is dan bijna 100%. Bij PAR/RAR stop ik de download (switch in SABNZBD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:19

Robtimus

me Robtimus no like you

Proxx schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 23:33:
zou het kunnen dat mijn ds207+ niet ondersteund word ?
Aangezien de 2.2-0965 van eind januari officieel niet is uitgekomen voor de 207+ (die moet het nog steeds doen met de 2.2-0959 van half november) ga ik er eigenlijk al vanuit dat de support voor de 207+ volledig is stilgevallen... De veranderingen voor 2.2-0965 zijn in ieder geval niet voor features die de 207+ niet heeft dus dat kan niet de reden zijn dat de 207+ deze versie nooit heeft gekregen.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-05 18:53
Ik zie bij mijn DS1010+ de multi_zone_error_rate langzaam oplopen maar kan niet terug vinden of dit inderdaad een issue is. Verder geen lees of schrijf fouten.

Enig idee of dit kwaad kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuadrifoglioVerde
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2024
ga ik er eigenlijk al vanuit dat de support voor de 207+ volledig is stilgevallen...
Volgens de Product Support Status niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-05 18:53
Heb ik al gedaan maar zoals hierboven staat als ik zoek op multi_zone_error_rate krijg ik daar niets zinnigs uit. Wellicht dat jij wel de juiste kreten kent om google aan de praat te krijgen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Him_ schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 17:09:
[...]

Heb ik al gedaan maar zoals hierboven staat als ik zoek op multi_zone_error_rate krijg ik daar niets zinnigs uit. Wellicht dat jij wel de juiste kreten kent om google aan de praat te krijgen????
"koekel is joer frent" (hit nummer 1, 2 en 5)

MZER is niet zozeer een synology item, als wel een HDD item. Als de MZER hard oploopt, kun je wachten op problemen. via bovenstaande "koekel" kom je ook uit op manuals van HDD's. Daar staat ook eea in vermeld. Mij lijkt het per HDD-type en -fabrikant te verschillen wat acceptabel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RexManning
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-09 13:59
Was laatst nog aan het twijfelen vanwege de poen eigenlijk tussen de 410j en de 409....

Een tijdje de boel laten bezinken en dit forum lezen hebben de knoop voor me door gehakt; de 409+ gaat het worden :P

Nu lekker op naar de volgende zoektocht: the usual suspects; welke raid en welke schijven. Heb nu nog twee F1 spinpoints van 1tb (7200), zal ik er daar nog twee van kopen, of toch verpatsen en twee 1,5tb schijven kopen op 5400 om mee te beginnen. Kan ik geen combinatie van raids voeren; 3 op raid-0 en 1tje intern gebruiken als backup...questions questions, choices choices....heerlijk!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 11:30:
hoi allemaal
nou ben ik aan het twijfelen om volgende reden.
kan namelijk een synology cs407e voor een mooi prijsje kopen aan 220euro
maar heb bang dat ik een mis koop ga doen want nu is er de nieuwere 410j uit aan 319euro+verzending
zit er veel verschil op de 407e tov de 410j
moet eigenlijk maar dienen om alle muziek te gaan streamen,niet meer en niet minder.
ben ik dan beter af bij de 407e of toch maar beter wat geld bijleggen en gaan voor de 410j
weet dat de 410j iets krachtiger is 64mb ram tegen 128mb.ook kwa proccessor
maar maakt dat veel verschil om muziek zonder enig probleem het huis door te streamen bv na een
mediacenter of mijn netwerk muziekstreamer in de keuken.
die andere opties heb ik allemaal niet nodig op deze nas
alvast bedankt voor een zinnig antwoord
Ik heb zelf op ebay een cs 407 gekocht in Duitsland voor 218 incl. verzendkosten. 225 voor een cs407e (zonder schijven) vind ik dan redelijk aan de prijs. Heb je echt vier schijven nodig? Kijk anders naar een 207+. zelfde hardware als de 407, maar dan 2 schijven. De 207+ staat nog veelvuldig op Marktplaats.

Muziek zal je niet veel voor nodig hebben, als dat je enige doel is, dan zal de 407e denk ik wel voldoen. Op smallnetbuilder zijn ook genoeg reviews te vinden van deze DS en CS'en ook met de nieuwere firmware, dus kijk daar ook even.

Dus ga je puur voor muziek 407e ok, heb je de ruimte niet nodig bespaar je het geld en neem een 207+. Kijk anders of niet een 407 kan kopen voor een leuke prijs. Moet je misschien wat geuld hebben, maar een 407 kan toch effe wat meer aan dan een 407e (check smallnetbuilder).

Vraag is wel, hoelang gaat synology de x07 serie nog supporte. Firmware 965 is er al niet voor uitgekomen, correct me if im wrong. De 2.3, die nog beta is, zou wel voor de x07 uit moeten komen.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:42
Ik lees al enige tijd mee, maar kan het antwoord niet echt vinden op mijn vraag / keuze;

- ik wil een NAS aanschaffen en twijfel tussen de DS109 (+) en DS110J.
Gebruik; muziek (flac en mp3)en (HD) films streamen via mijn PS3 of receiver.

Welke zouden jullie aanraden en om welke reden?

Welke schijf kan men het beste gebruiken in een Synology NAS ?

alvast bedankt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Volgens mij kunnen beiden aan jouw wensen voldoen. Pas bij bijv. downloaden via Usenet etc zal je profijt hebben van de snellere processor.

Volgens mij zijn de meestgebruikte HDD's momenteel de Samsung F2/F3 serie en de Western Digital Green serie.

Ik heb zelf 4x Samsung HD154UI in een Syno 409+ en het werkt prima :)

[ Voor 12% gewijzigd door aramdin op 04-03-2010 12:58 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
aramdin schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 12:58:
Volgens mij kunnen beiden aan jouw wensen voldoen. Pas bij bijv. downloaden via Usenet etc zal je profijt hebben van de snellere processor.

Volgens mij zijn de meestgebruikte HDD's momenteel de Samsung F2/F3 serie en de Western Digital Green serie.

Ik heb zelf 4x Samsung HD154UI in een Syno 409+ en het werkt prima :)
Usenet doe ik nu ook idd. met de laptop, maar via de NAS kan ook begrijp ik ?
(ik = noob)

dus dan zou de 109 de ' betere' zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coachmans
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:16
Glenn77 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 13:04:
[...]

Usenet doe ik nu ook idd. met de laptop, maar via de NAS kan ook begrijp ik ?
(ik = noob)

dus dan zou de 109 de ' betere' zijn ?
Dat staat inderdaad in dit topic al verscheidene keren omschreven.

Je kan met de NAS downloaden via NZBget en de 109 heeft meer werkgeheugen, waardoor het daarbij beter werkt. Ikzelf heb de 210J en moet zeggen dat het downloaden prima gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
SabNZBD is ook een optie, downloaden, parren en unrarren wordt dan allemaal uitgevoerd op de NAS, zodat je pc/laptop zelf niet aan hoeft te staan.

Let op dat de Synologys geen MKV bestanden kunnen transcoden, hiervoor zal je dus bijv. je laptop icm ps3 media server moeten gebruiken. Heb zelf ook een PS3 ;)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraisky
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-02 20:20
Weet iemand misschien wanneer Synology de 110+ of 210+ gaat introduceren? Ik heb op twee sites foto's gevonden van de CeBit 2010 waarop de 110+ en 210+ worden getoond:

- http://forum.recordere.dk...bit-nye-nasmodeller-p-vej

- http://www.techzine.nl/ni...eert-line-up-q2-2010.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:07
Even een vraag. Ik heb een 209 systeem staan hier met twee 1TB harde schijven in RAID1. Echter wil ik de volledige ruimte tot mijn beschikking hebben (2TB i.p.v. 1TB) en dus wil ik de RAID1 weg hebben. Aangezien RAID1 gewoon een complete copy naar de andere harde schijf maakt lijkt het dat het mogelijk moet zijn om deze om te zetten, maar ik zal het wel mis hebben want ik kan daar dus nergens informatie over vinden. Iemand een idee hoe ik dit het beste kan doen? Liefst zonder alles eraf te moeten te halen en terug te moeten zetten.

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Laatst online: 21:21
Het is schijnbaar wel eens goed om de Synology DS209 te restarten. Zat nu over de 121 dagen uptime heen, vond ie schijnbaar niet zo leuk :+
Ik merkte al een tijdje dat file transfers nogal traag gingen, maar was meestal bezig met teveel andere dingen en daardoor iedere keer vergeten. Ging net even kijken, en mocht blij zijn als ik op deze PC met één groot bestand rond de 5 MB/s kon halen, en op de laptop 10 MB/s. Met kleine MP3tjes was het bedroevender, 1 MB/s :|
Het was zelfs zo erg dat het afspelen van MP3 vanaf de netwerkshare stotterde, toen ik wat kleins aan het kopieren was.
NAS gereboot, en haal weer tegen de 20 MB/s, en dat is dan weer een probleem van mijn PC :D

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
aramdin schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 13:42:

Let op dat de Synologys geen MKV bestanden kunnen transcoden, hiervoor zal je dus bijv. je laptop icm ps3 media server moeten gebruiken. Heb zelf ook een PS3 ;)
Dus kan ik de MKV-bestanden op de Synology niet streamen naar de PS3, die vervolgens het bestand zou moeten decoderen?

Ik stream nu idd vanaf de laptop met Twonky of PS3 media server naar de PS3

[ Voor 24% gewijzigd door vndk op 05-03-2010 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik ben aan het twijfelen tussen de 209 en 210j.
Hij zal bij bij mij vooral dienen als centrale opslag/streamen van films en het downloaden van nieuwsgroepen.
Over dat laatste is het voor mij niet duidelijk wat de prestaties zijn.

Daarom 2 vragen waarvan ik hoop dat medetweakers deze kunnen beantwoorden:
- Welke snelheid haalt de 210j (of 110j) bij het downloaden van Usenet?
- Welke snelheid haalt de 209 (of 109) bij het downloaden van Usenet?

Ik heb in ieder geval al wel gevonden dat de 209 een 20mbit lijn wel leegtrekt maar vraag me af wat van beide series de max is (bijv op een 50mbit lijn).

Ik download momenteel met mijn mediaspeler (HDX1000). Dit gaat met 1,5 mb per seconden wat ik te weinig vind tov mijn (nu nog) 20mbit lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:44

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@Riesjard, er zijn veel mensen je voor geweest.
Lees het topic eens door, er staan genoeg ervaringen!

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
Riesjard schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 20:07:
Ik ben aan het twijfelen tussen de 209 en 210j.
Hij zal bij bij mij vooral dienen als centrale opslag/streamen van films en het downloaden van nieuwsgroepen.
Over dat laatste is het voor mij niet duidelijk wat de prestaties zijn.

Daarom 2 vragen waarvan ik hoop dat medetweakers deze kunnen beantwoorden:
- Welke snelheid haalt de 210j (of 110j) bij het downloaden van Usenet?
- Welke snelheid haalt de 209 (of 109) bij het downloaden van Usenet?

Ik heb in ieder geval al wel gevonden dat de 209 een 20mbit lijn wel leegtrekt maar vraag me af wat van beide series de max is (bijv op een 50mbit lijn).

Ik download momenteel met mijn mediaspeler (HDX1000). Dit gaat met 1,5 mb per seconden wat ik te weinig vind tov mijn (nu nog) 20mbit lijn.
zie Synology voor alle specs.
per product onder 'features'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Harmen schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 20:15:
@Riesjard, er zijn veel mensen je voor geweest.
Lees het topic eens door, er staan genoeg ervaringen!
Ik ken de zoekfunctie :-). Vandaar dat ik dus heb gevonden dat een *09 een 20 mbit lijn dichttrekt.

Heb even nog een keer gecheckt en hier nog resultaten van een DS210J @ 20mbit.
Glenn77 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 20:20:
[...]

zie Synology voor alle specs.
per product onder 'features'
Sorry, het zal vast aan mij liggen maar ik ben niet in staat om deze specs te vertalen naar usenet download snelheden.

Nog meer suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Verder teruglezen dan de laatste pagina van dit topic, dan was je tegengekomen dat op synology-forum.nl hier ook een topic item aan besteed is.

<nope geen vermeldingen van hoe snel mijn systeem wel niet is>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

hm wat een hoofdpijn ding die DS209 :X. Al een paar avonden bezig geweest waarom welke pc/laptop hier in huis de harde schijven in dat ding toch steeds wakker maakt. Zodra een schijf gaat slapen wordt ie wakker gemaakt, dit ding is een harde schijf sloper waar je u tegen zegt. En dat terwijl ik niet eens de bestanden benader die erop staan!
Iemand hier nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
Sponz schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 21:32:
hm wat een hoofdpijn ding die DS209 :X. Al een paar avonden bezig geweest waarom welke pc/laptop hier in huis de harde schijven in dat ding toch steeds wakker maakt. Zodra een schijf gaat slapen wordt ie wakker gemaakt, dit ding is een harde schijf sloper waar je u tegen zegt. En dat terwijl ik niet eens de bestanden benader die erop staan!
Iemand hier nog tips?
ja, contact opnemen met Synology. Even debug logs aanzetten welke computer / welk proces 'em aanzet. Ze helpen je goed, en dan is jou probleem opgelost.

Of, gewoon niet meer laten slapen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb al veel meegelezen en ik had een synology ds207+, deze server was alleen van mijn ouders voor de adminstratie en aangezien ik op mijzelf ga wonen binnenkort heb ik alvast een ds210j aangeschaft.

Configuratie
- DS210J
- 2x Samsung HD103SJ 1TB (totaal 2TB)
- MacBookPro met Leopard 10.6.2

Poging nummer 1
Vandaag de ds210j ontvangen, gelijk lekker aan de gang. HDD's erin gezet en aan het netwerk gehangen. De synology assistant geïnstalleerd op de Mac. Alles ingevoerd en netwerkinstellingen kwam hij door, gegevenspartitie ook maar vervolgens de fout "Kan de schijf niet indelen in partities". Dus ik ga kijken op internet en het zou kunnen liggen dat de DS210J de grote van de HDD's niet ondersteund. Even een oude 250gb HDD erbij gepakt en vervolgens de boel geïnstalleerd. Dus de nieuwe firmware staat nu op de DS210J.

Poging nummer 2
Dus de nieuwe firmware was een feit, weer de samsung HDD's erin en opnieuw proberen. Toen duurde de netwerk instellingen wel erg lang. Vervolgens de melding "De snelle configuratie werd niet voltooid omwille van een verbinding time-out." Denk kan gebeuren...dus opnieuw.

Poging nummer 3
Installatie weer opnieuw geprobeerd en weer dezelfde melding "De snelle configuratie werd niet voltooid omwille van een verbinding time-out." Toen begon ik een beetje te twijfelen.

Poging nummer 4
MacBook direct gekoppeld aan de DS210J met een andere netwerkkabel en ook dat mocht niet baten. Weer de fout.

Poging nummer 5
Toen had ik even een stomme ingeven, laat ik het IP-adres wat ik static wil eens veranderen. Toen gingen de netwerkinstellingen wel vliegens vlug door. Dus ik dacht "YES, we zijn der!" Dus niet....toen kreeg ik weer de fout "Kan de schijf niet indelen in partities".....

Poging nummer 6
Je begint nu een beetje te balen, dik €350,- betaald, maar goed je zal en moet het aan de praat krijgen. De samsung HDD's in een Windows pc gedaan en geformatteerd naar NTFS. Toen heb ik 1 schijf geïnstalleerd en de configuratie doorlopen. Ja hoor hij deed het!!!!...dacht ik. Wil de 2de samsung HDD erbij doen en hij herkend de schijf niet. "Niet geinstalleerd" staat erbij de "status". Vervolgens ook deze schijf geformatteerd naar NTFS maar dat wilde ook niet baten.

Poging nummer 7
Idee! Beide HDD's gelijk even formatteren naar NTFS en installeren...configuratie en jahoor daar is hij weer "De snelle configuratie werd niet voltooid omwille van een verbinding time-out." Begin nu sterk te twijfelen aan de DS210J.

Heb het daarna nog 3x geprobeerd maar steeds dezelfde fout: "De snelle configuratie werd niet voltooid omwille van een verbinding time-out."

Ben het nu een beetje zat dus voor vandaag stop ik ermee. Denk jullie dat dit een DOA is? of heb ik nog wat pogingen te gaan? Morgen ga ik het nog even proberen via een windows-pc en de HDD's testen met de tool van samsung.

Hoor het graag of andere dit probleem ook hebben (gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Niet online

Sponz

party42 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 21:47:
[...]

ja, contact opnemen met Synology. Even debug logs aanzetten welke computer / welk proces 'em aanzet. Ze helpen je goed, en dan is jou probleem opgelost.

Of, gewoon niet meer laten slapen...
Ze zetten dit apparaat neer als een energie zuinige nas, dan verwacht je toch dat niet standaard zaken als een ping, UPnP devices detectie en allerlei andere netwerk verkeer de schijven wakker moeten te maken? Het lijkt wel of het synology os op 1 van mijn schijven staat, maar dat kan ik me niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
Sponz, waar denk je dat het OS anders opstaat? Die van mij is beschikbaar via het internet, ik probeer de schijven zelfs niet meer in slaapstand te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@pieter85, ik heb ook een DS210J echter met HD154UI 1,5 TB schijfjes.
Ik heb totaal geen problemen ondervonden tijdens de installatie.

Ik zal als ik jou was even de DS resetten.

Je zou ook de schijven even kunnen omdraaien, weet je zeker dat de schijven goed zijn?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harmen schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 08:36:
@pieter85, ik heb ook een DS210J echter met HD154UI 1,5 TB schijfjes.
Ik heb totaal geen problemen ondervonden tijdens de installatie.

Ik zal als ik jou was even de DS resetten.

Je zou ook de schijven even kunnen omdraaien, weet je zeker dat de schijven goed zijn?
Bedankt, de reset functie dat hij weer helemaal in 'Network Install Mode" gaat ga ik vanmiddag even proberen. Schijven ga ik ook even testen met een windows pc en samsung tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sponz schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 00:39:
[...]

Ze zetten dit apparaat neer als een energie zuinige nas, dan verwacht je toch dat niet standaard zaken als een ping, UPnP devices detectie en allerlei andere netwerk verkeer de schijven wakker moeten te maken? Het lijkt wel of het synology os op 1 van mijn schijven staat, maar dat kan ik me niet voorstellen.
Stel dat al die zaken je NAS NIET wakker zouden maken - dan heb je pas een probleem. Er is intussen al heel veel geschreven over de slaapstand en op het US-Synoforum is zelfs een speciale Hibernation Room waar je een stappenplan kunt vinden om uit te zoeken waarom je DS niet blijft slapen. Succes!

Wat is niet snap is dat mensen wel tig uur zinloos gaan zitten kl*ten met hun DS, maar niet de moeite nemen om een uurtje een topic door te lezen waar hun vraag vaak al ruimschoots beantwoord is. :( En dan is er ook nog een heel goed NL, D en US forum. Het is intussen bijna onmogelijk om een vraag te hebben die nog niet eerder gesteld is.

Sorry, moest het even kwijt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Verwijderd schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 23:26:
Heb al veel meegelezen en ik had een synology ds207+, deze server was alleen van mijn ouders voor de adminstratie en aangezien ik op mijzelf ga wonen binnenkort heb ik alvast een ds210j aangeschaft.

Poging nummer 7
Idee! Beide HDD's gelijk even formatteren naar NTFS en installeren...configuratie en jahoor daar is hij weer "De snelle configuratie werd niet voltooid omwille van een verbinding time-out." Begin nu sterk te twijfelen aan de DS210J.

Heb het daarna nog 3x geprobeerd maar steeds dezelfde fout: "De snelle configuratie werd niet voltooid omwille van een verbinding time-out."

Ben het nu een beetje zat dus voor vandaag stop ik ermee. Denk jullie dat dit een DOA is? of heb ik nog wat pogingen te gaan? Morgen ga ik het nog even proberen via een windows-pc en de HDD's testen met de tool van samsung.

Hoor het graag of andere dit probleem ook hebben (gehad).
Naar NTFS formatteren heeft geen zin, de synology werkt met EXT2/3 geloof ik. Ik zou inderdaad vanaf de windows-pc de installatie testen, kijken of dat wel goed gaat. Je hebt al de firmware kunnen updaten met de 250 gb schijf, dus ik zou het eerder bij de schijven zoeken, dan de synology eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
Nou vooruit, dan zal ik eens een vraag stellen die hier nog niet gesteld is:

Sinds dat ik download met de DS210J zijn er al vol-automatisch aardig wat zaken gedownloaded via RSS feeds.
Deze worden vol-automatisch uitgepakt, etc, etc.
Wat echter nooit meer gebeurt door deze handelingen allemaal uit te laten voeren is een virusscan.
Hier al Synology gebruikers die hun shares laten virusscannen vanaf pc ofzo?
Je moet er niet aan denken dat je een virus binnenhaalt op je Synology!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
Overigens hier nog een interessant artikel ; rechtstreeks uit de QA van Synology met de titel
"Wat moet ik doen als mijn Western Digital Green Power Disk een dramatisch hoge Load/Unload Cycle Count heeft?"

http://www.synology.com/s...how.php?q_id=407&lang=nld

Dit ga ik binnenkort maar eens toepassen op mijn WD schijf. Enige nadeel hierbij is dat ik hem weer uit zijn "bedje" moet halen, en moet plaatsen in mijn pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jerrycan schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 11:21:
Nou vooruit, dan zal ik eens een vraag stellen die hier nog niet gesteld is:

Sinds dat ik download met de DS210J zijn er al vol-automatisch aardig wat zaken gedownloaded via RSS feeds.
Deze worden vol-automatisch uitgepakt, etc, etc.
Wat echter nooit meer gebeurt door deze handelingen allemaal uit te laten voeren is een virusscan.
Inderdaad, was nog niet gesteld. Ik ben benieuwd of er sowieso hier al iemand een virus via RSS/NZB binnen heeft gekrgen op z'n DS.
Volgens mij (hoewel zelf nog nooit gedaan) zou de DS gewoon moeten kunnen scannen. Maar als er een virus in je RSS/NZB zit, merkt je dat toch altijd pas als het te laat is? Lijkt me de ideale manier om een virus rond te strooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo
  • Laatst online: 16-09 23:15

McLambo

MTB Junky

kraisky schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 14:58:
Weet iemand misschien wanneer Synology de 110+ of 210+ gaat introduceren? Ik heb op twee sites foto's gevonden van de CeBit 2010 waarop de 110+ en 210+ worden getoond:

- http://forum.recordere.dk...bit-nye-nasmodeller-p-vej

- http://www.techzine.nl/ni...eert-line-up-q2-2010.html
De 210 vanilla staat er ook al tussen..... toch wel veel mooier dan de witte case, zo'n zwarte.
had ik nu nog maar een paar maandjes gewacht... ach ja.. zo gaat dat :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulWar1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:33
Jerrycan schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 11:21:
De Synology draait op Linux en verder heb ik alleen OSX computers, dus ik heb vrij weinig behoefte aan een (performance remmende) virusscanner. Als je Windows draait en hierop een recente virusscanner hebt zou ik me ook geen zorgen maken.
Alfredo schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 02:48:
Sponz, waar denk je dat het OS anders opstaat? Die van mij is beschikbaar via het internet, ik probeer de schijven zelfs niet meer in slaapstand te zetten.
Bij mijn Synology DS710+ staat het OS op een USB flash drive die aan het moederbord is gekoppeld. Ik weet niet zeker of dat ook bij andere modellen het geval is, maar het lijkt me van wel.

[ Voor 31% gewijzigd door SoulWar1 op 05-03-2010 11:54 ]

Know Thyself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
Jerrycan schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 11:24:
Overigens hier nog een interessant artikel ; rechtstreeks uit de QA van Synology met de titel
"Wat moet ik doen als mijn Western Digital Green Power Disk een dramatisch hoge Load/Unload Cycle Count heeft?"

http://www.synology.com/s...how.php?q_id=407&lang=nld

Dit ga ik binnenkort maar eens toepassen op mijn WD schijf. Enige nadeel hierbij is dat ik hem weer uit zijn "bedje" moet halen, en moet plaatsen in mijn pc.
De RE2 GP schijven kan je ook flashen. Dat heb ik ook met die van mij gedaan en dat werkt wel fijn. Dat is een firmware update. Daarmee zet je niet de WDIDLE3 naar 5 minuten.

Hier meer info door Western Digital:
http://support.wdc.com/pr...oupid=609&sid=113&lang=en

PS - Wat zijn trouwens adbsurd hoge load/unload cycles per uur bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Glenn77 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 19:26:
[...]

Dus kan ik de MKV-bestanden op de Synology niet streamen naar de PS3, die vervolgens het bestand zou moeten decoderen?

Ik stream nu idd vanaf de laptop met Twonky of PS3 media server naar de PS3
Klopt helemaal wat je zegt, de Synology is daar simpelweg te zwak voor qua performance. Je kan het volgens mij "oplossen" door in Twonky of PS3MS de share van je NAS in de lijst met gedeelde bestanden op te nemen.

Ik nam het voor lief en downloadde gewoon "PS3 versies" van films via Usenet. Pas geleden een AcRyan PlayOn HD gekocht, die kan wel MKV's afspelen (PS3 staat bij mij niet beneden aangesloten).

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knakworst schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 11:10:
[...]

Naar NTFS formatteren heeft geen zin, de synology werkt met EXT2/3 geloof ik. Ik zou inderdaad vanaf de windows-pc de installatie testen, kijken of dat wel goed gaat. Je hebt al de firmware kunnen updaten met de 250 gb schijf, dus ik zou het eerder bij de schijven zoeken, dan de synology eigenlijk.
Helemaal gelijk, het was 1 van de schijven die probleem geeft. Maar als je de continue een netwerkinstelling fout krijgt met een time-out denk je snel wat anders.

Dank is groot voor de reactie _/-\o_ wellicht dat andere (toekomstige) gebruikers hier ook wat aan hebben gehad. Maar probleem is opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Niet online

Sponz

Verwijderd schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 10:33:
[...]

Stel dat al die zaken je NAS NIET wakker zouden maken - dan heb je pas een probleem. Er is intussen al heel veel geschreven over de slaapstand en op het US-Synoforum is zelfs een speciale Hibernation Room waar je een stappenplan kunt vinden om uit te zoeken waarom je DS niet blijft slapen. Succes!

Wat is niet snap is dat mensen wel tig uur zinloos gaan zitten kl*ten met hun DS, maar niet de moeite nemen om een uurtje een topic door te lezen waar hun vraag vaak al ruimschoots beantwoord is. :( En dan is er ook nog een heel goed NL, D en US forum. Het is intussen bijna onmogelijk om een vraag te hebben die nog niet eerder gesteld is.

Sorry, moest het even kwijt O-)
Ik ken het Hibernation Room hoor, maar ik vind wel vervelend zoveel tijd in iets te steken wat gewoon goed hoort te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
Gizzy schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 11:52:
PS - Wat zijn trouwens adbsurd hoge load/unload cycles per uur bijvoorbeeld.
Heb eens even bij mijn smartinfo gekeken
Afbeeldingslocatie: http://i609.photobucket.com/albums/tt180/bdki69/smart-1.jpg
en zo te zien heb ik of overal te hoge waardes, of is de kolom "onbewerkte gegevens" de kolom met de echte waardes. Kan me niet voorstellen dat de temperatuur 116 graden is van mijn disk. De diskstation zelf is namelijk maar 34 graden..
Excuses voor de vage afbeelding overigens. Moest hem verkleinen tot 570 volgens de rules.

[ Voor 8% gewijzigd door Jerrycan op 05-03-2010 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:07
Jerrycan schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 22:09:
[...]

[afbeelding]
en zo te zien heb ik of overal te hoge waardes, of is de kolom "onbewerkte gegevens" de kolom met de echte waardes. Kan me niet voorstellen dat de temperatuur 116 graden is van mijn disk. De diskstation zelf is namelijk maar 34 graden..
Excuses voor de vage afbeelding overigens. Moest hem verkleinen tot 570 volgens de rules.
Nee, je moest zorgen dat het plaatje dat je hier zet max 570 is, dan kan je er natuurlijk nog een link achterplakken naar een groter plaatje ;)

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 19:09
Ik merk dat als ik van nieuwsgroepen bestanden haal waar leestekens in zitten (bijv é) dat het dan niet helemaal lekker gaat; via windows zie ik de bestanden staan maar ik kan er niks mee, maar vanuit Filestation zie ik ze helemaal niet. Is dit een bekend probleem van Synology, dat met die leestekens?

het gaat bijv. om een mp3 van beyoncé. In windows zie ik: "Beyonc_ - Halo.mp3" maar ik kan niets met het bestand. Niet eens verwijderen.

[ Voor 18% gewijzigd door Stefke op 06-03-2010 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09-2023
stefijn schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 10:25:
Ik merk dat als ik van nieuwsgroepen bestanden haal waar leestekens in zitten (bijv é) dat het dan niet helemaal lekker gaat; via windows zie ik de bestanden staan maar ik kan er niks mee, maar vanuit Filestation zie ik ze helemaal niet. Is dit een bekend probleem van Synology, dat met die leestekens?

het gaat bijv. om een mp3 van beyoncé. In windows zie ik: "Beyonc_ - Halo.mp3" maar ik kan niets met het bestand. Niet eens verwijderen.
Volgens mij is dat inderdaad een bekend probleem, maar dat zou inmiddels opgelost moeten zijn geloof ik.
Gebruik je de laatste release van sabnzb+? (dat is: 0.5.0)
Een oplossing is om via telnet/ssh even in te loggen en de bestanden te hernoemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:34

Nicap

Tsssk....

[...]

[afbeelding]
116 is de temperatuur in Fahrenheit denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:01
[...]

[afbeelding]
Het lezen en interpreteren van SMART gegevens is een echte kunst. Voor zover ik er al aan uitgeraakt ben is het als volgt:
  • Waarde: Dit is een normalisatie van de Onbewerkte gegevens. Hoe hoger de waarde hoe beter.
  • Slechtst: Dit is de laagste gemeten Waarde
  • Drempel: Dit is de ondergrens van de genormaliseerde Waarde. Op basis van deze Drempel wordt de Status bepaald.
  • Status: OK als Waarde > Drempel. Warning, fail (of iets dergelijks) als de Waarde < Drempel
  • Onbewerkte gegevens (Raw value): de echte uitgelezen waarde van dat bepaalde kenmerk. Bvb bij temperatuur is dat de temperatuur in graden Celsius. Power On Hours is het aantal uur dat de HDD actief is geweest. De eenheid hiervan is afhankelijk van de fabrikant van de HDD, maar meestal komt dit wel overeen met een logische eenheid zoals °C, uren, aantal.
In jouw geval zou ik dus zeggen dat de temperatuur 34 °C is, maar dat hij vroeger al warmer is geweest. Dit kan je afleiden uit de huidige waarde en de slechtste waarde die nog lager ligt.
De load cycle count in jouw geval is 870, wat niet veel is als je vergelijkt met de 1513 Power On Hours.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seven_of_Nine
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:42
Firmware 2.3 officieel ge-released!
http://www.synology.com/enu/news/2010/03.08_firmware.php

Straks mijn 409 maar een zetje geven...

Downloaden via het download center:
http://www.synology.com/support/download.php?lang=enu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:09

Crusader

Arc Nature

Seven_of_Nine schreef op maandag 08 maart 2010 @ 14:12:
Firmware 2.3 officieel ge-released!
http://www.synology.com/enu/news/2010/03.08_firmware.php

Straks mijn 409 maar een zetje geven...

Downloaden via het download center:
http://www.synology.com/support/download.php?lang=enu
En ik kom nét even kijken of er toevallig al een firmware update gemeld is :P
Wat een toeval.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:14
Even binnenhalen. Hoef ik niet al mijn .JPG naar .jpg te herbenoemen om ze op de kaart te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Nice, ga hem zo even installeren.
Ik maak eerst ff een backup naar een usb disk, je weet maar nooit. ;)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
Harmen schreef op maandag 08 maart 2010 @ 15:00:
Nice, ga hem zo even installeren.
Maak eerst ff een backup naar een usb disk, je weet maar nooit. ;)
I'm with :X hierboven. Ga ik vanavond ook eens even klussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 19:14
Bij mij leek het fout te gaan, iig anders dan vorige updates (incl. beta's).

Inloggen, firmware uploaden en die bleef op laden staan, wel een kwartier. Vervolgens werd de verbinding verbroken, alle leds begonnen te knipperen , bleef een paar minuten zo gaan en daarna deed hij het weer.

Was wel even schrikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een nieuwe draadloze router (Belkin N1 vision moet ik iets te vaak de stekker uit- en indoen).
Omdat ik ook een DS209 heb en men met EZ internet een aantal routers ondersteund die automatisch allerlei regels vanaf de DS209 accepteren, dacht ik 'laat ik eens een router op die lijst nemen'.

http://www.synology.com/support/faq_show.php?q_id=426&lang=enu

Maar het lijkt erop dat dat vooral wat oudere/goedkopere routers zijn die volledig compatible zijn en op de betreffende lijst staan? Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
readytoflow schreef op maandag 08 maart 2010 @ 16:24:
Ik ben op zoek naar een nieuwe draadloze router (Belkin N1 vision moet ik iets te vaak de stekker uit- en indoen).
zo'n router had ik ook ooit, tijdschakelaar ertussen gedaan (even een kwartier uit laten gaan midden in de nacht).

edit; tikfout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:43

Edgarz

Tweako-active since1986

Gizzy schreef op maandag 08 maart 2010 @ 15:45:
[...]

I'm with :X hierboven. Ga ik vanavond ook eens even klussen.
Hmmm. server lijkt plat te liggen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eschwin1234
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
Hallo,

Misschien is het een keer eerder gevraagt in deze forum.
Ik heb een Synology DS110j waar ik heel blij mee ben, vooral de nieuwsgroep download functie en de dlna.

Maar, als ik een externe usb hdd aan hang en wil vervolgens grote hoeveelheid data van de nas kopieren, word mijn usb hdd halverwege geeject. Zo staat het ook in de logboek. En dan moet ik de usb hdd weer opnieuw aansluiten. De usb hdd werkt wel goed op de pc. Mijn nas heeft de laatste firmware wat op de website staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:55
Edgarz schreef op maandag 08 maart 2010 @ 20:45:
[...]

Hmmm. server lijkt plat te liggen daar.
inderdaad nu nog steeds :(

edit: vraag ik me nu ineens of af die server niet een Synology NAS zelf was...met de FW 2.3 :o beloofd niet veel goeds :+ :+

edit 2: hier een mirror gevonden: http://188.92.232.98/firmware/1139/

edit 3: up-and-running de nieuwst FW 8) _/-\o_ :)

[ Voor 41% gewijzigd door Yihaaa op 08-03-2010 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:08
Yihaaa schreef op maandag 08 maart 2010 @ 21:42:
[...]

edit: vraag ik me nu ineens of af die server niet een Synology NAS zelf was...met de FW 2.3 :o beloofd niet veel goeds :+ :+

Het zou wel netjes zijn om ook even de bron erbij te vermelden.
Bovenstaande link is gewoon op het Synology forum te vinden.

Raad iedereen wel aan vooraf een back-up te maken want de ervaringen met de nieuwe firmware zijn toch wel verdeeld. Zelf ook de nieuwe erop gezet maar na het aanpassen van wat map rechten binnen het Synology management bleef de NAS hangen en kon ik hem alleen resetten door de stroom geheel eraf te halen.
Niet echt fijn als je NAS in Raid1 draait. Na ongeveer 15 minuten was de NAS pas weer online. Dit probleem nog niet eerder met de DS207+ meegemaakt maar daarom is een back-up maken van je NAS toch wel erg handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcio
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-08 13:48
ik heb de nieuwe firmware wel draaiend, maar ik krijg mijn netwerk shares niet meer te zien. hebben anderen dit ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
Yihaaa schreef op maandag 08 maart 2010 @ 21:42:
[...]

edit 3: up-and-running de nieuwst FW 8) _/-\o_ :)
snelle download trouwens! thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:43

Edgarz

Tweako-active since1986

Thanks voor de mirror.

offtopic: Apparaatje blijft mij verbazen af en toe.
Via Gigabit LAN een nette 85 - 90 MB/s download naar PC en 75 MB/s upload. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:53
Vraagje over SABnzb

Ik had eerst versie 4.12 draaien en daarmee haalde ik gemiddeld 4.2MB/s.
Nu heb ik versie 0.5 draaien en nu haal ik maar een gemiddelde van 3.2 MB/s
Mijn snelheid is snel zat, met de PC haal ik 5.2 MB/s (50Mbit ziggo), dus daar ligt het niet aan.

Hebben meer mensen deze ervaring met versie 0.5?
Zijn er nog instellingen te doen of zo, zodat het sneller kan worden?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Ghehe, bovenstaande reacties en op andere fora doen mij nog even een weekje of 2 rustig achterover zitten, totdat ik de nieuwe FW ga proberen. De gegevens op mijn DS209 zijn iets te waardevol om iets fout te laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook geupgrade op een DS209, geen enkel probleem en idem als voorgaande updates, gewoon selecteren, gaat hij hem uploaden, installeren en vervolgens moet je 300sec. wachten op de reboot balk.

De beta is al vrij lang beta, en software is nooit vrij van bugs maar wordt dus niet zomaar tot final verklaard.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2010 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Gisteravond heb ik mn DS210j geupdate.Ging vlekkeloos! :)
Nu weer aan het downloaden. (60GB in de wachtrij)

[ Voor 10% gewijzigd door Harmen op 09-03-2010 09:14 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Laatst online: 21:22

Youk

Volvo For Life

Ben nu al een tijdje aan het rondkijken en zo'n synology lijkt me wel wat. Zou deze willen gebruiken voor de volgende dingen:
  • Fileserver
  • sFTP
  • Webserver voor persoonlijke dingen (vb. DVD database, onkosten overzichten, ... zelf websites maken dus)
  • Email server (Pop3 binnen halen en IMAP serveren aan outlook of benaderen via webacces)
  • Downloaden
Maar wat ik mij nog afvraag, zijn volgende dingen soms mogelijk?
  • Bestaat er iets zoals een ghostcast server dat je de NAS kan gebruiken om images op te maken van pc's die via netwerk connecteren (dit valt eventueel te omzeilen door pctje neer te zetten die server speelt en gebruik maakt van de NAS voor de opslag, maar zonder pc zou nog handiger zijn natuurlijk)
  • Is het mogelijk om automatisch te syncen tussen 2 NASen? Waarvan er bijvoorbeeld slechts 1 een synology is? Ik zit namelijk te denken om een 2e toestel bij op een andere locatie te plaatsen en over internet te laten syncen als backup (filesync dus).

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Fantastische verbeteringen in Audio Station 2!
Kan nu zelfs op m'n werkplek luisteren naar internetradiozenders die eerst onbereikbaar waren omdat die op een exotische poort streamen. Audio Station 2 stuurt die stream gewoon door op z'n eigen poort :)
En ook enorm veel zenders er al ingeprogrammeerd. Ben blij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
Youk schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 09:52:

• Is het mogelijk om automatisch te syncen tussen 2 NASen? Waarvan er bijvoorbeeld slechts 1 een synology is? Ik zit namelijk te denken om een 2e toestel bij op een andere locatie te plaatsen en over internet te laten syncen als backup (filesync dus).
[/list]
Volgens mij echt syncen niet, maar is wel mogelijk middels een periodieke backup job.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ook hier een vlekkeloze update op een 209. Wat ik wel jammer vind is dat er nog steeds geen mogelijkheid is om met behulp van de iPhone app de USB speakers aan te zetten en te browsen in je muziek collectie.
Dat zou een mogelijkheid zijn om muziek te luisteren zonder een PC / laptop aan te moeten zetten. Lijkt mij toch niet zo heel lastig om dat te maken... (Al kan ik het zelf niet :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Gizzy schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 09:58:
[...]

Volgens mij echt syncen niet, maar is wel mogelijk middels een periodieke backup job.
Mits gebruik te maken van 2 synology NASen en op beide backup jobs te aan te maken zou het dus wel min of meer mogelijk moeten zijn als ik het goed begrijp. Maar doet een backup job altijd een copy of gaat deze checken of het bestand reeds bestaat/gewijizigd is? Heb namelijk geen zin om elke keer ettelijke GB's over de lijn te sleuren. Met een upload van 1 Mbit schiet dat niet echt op natuurlijk.

Ik zat dus te denken aan elke nacht een sync uit te voeren en 1 keer per week de belangrijke data ook nog op REV disks te zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door Youk op 09-03-2010 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
Youk schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 10:22:
[...]

Mits gebruik te maken van 2 synology NASen en op beide backup jobs te aan te maken zou het dus wel min of meer mogelijk moeten zijn als ik het goed begrijp. Maar doet een backup job altijd een copy of gaat deze checken of het bestand reeds bestaat/gewijizigd is? Heb namelijk geen zin om elke keer ettelijke GB's over de lijn te sleuren. Met een upload van 1 Mbit schiet dat niet echt op natuurlijk.

Ik zat dus te denken aan elke nacht een sync uit te voeren en 1 keer per week de belangrijke data ook nog op REV disks te zetten.
Incremental backup is in te stellen, kwam ik gisteren toevallig tegen. check ook even de demo van de user interface op de site van synology. Door daar wat te verkennen kun je kijken of je de opties tegenkomt die je nodig hebt. Waarschijnlijk is de demo interface nog wel de 2.2 interface en niet de 2.3. Link naar de vrij toegankelijke demo is ook in dit topic te vinden.

Trouwens wat is een REV disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:51
Ik gebruik al een tijdje een DS209, nu wil ik eigenlijk eens kijken hoe een ip-camera werkt. Ik zoek nu eigenlijk een niet te dure camera die binnen met licht en als het kan ook in het donker werkt. Op de site van Synology staat wel een lijst met ondersteunende camera's maar zoek eigenlijk ervaringen van mensen hier met een bepaald type camera. Budget is rond de 100/150 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Iomega REV is wat te vergelijken met de ZIP disks, maar dan net iets anders.

Heb al een beetje aan het rondneuzen geweest in de online demo, maar moet nog het een en het ander bekijken daarin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
clonedonkey schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 10:53:
Ik gebruik al een tijdje een DS209, nu wil ik eigenlijk eens kijken hoe een ip-camera werkt. Ik zoek nu eigenlijk een niet te dure camera die binnen met licht en als het kan ook in het donker werkt. Op de site van Synology staat wel een lijst met ondersteunende camera's maar zoek eigenlijk ervaringen van mensen hier met een bepaald type camera. Budget is rond de 100/150 euro.
Ik lees mee, mijn aanvullende eis is wireless...

Ik heb overigens zelf geen kandidaten kunnen vinden die aan deze aan eisen voldeden en dan nog tot 150 euro zijn... De IP camera markt lijkt wel niet zo heel 'volwassen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonneschijn
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-08 13:34
Gizzy schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 10:37:
[...]

Incremental backup is in te stellen, kwam ik gisteren toevallig tegen.
Een incremental backup is blijkbaar niets anders dan een volledige backup. Alle files worden stuk voor stuk gekopieerd, wel of niet gewijzigd. Files die je sinds de vorige backup hebt verwijderd worden niet van je backup verwijderd. Dit is dus het enige verschil met een niet incremental backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
zonneschijn schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 14:58:
[...]

Een incremental backup is blijkbaar niets anders dan een volledige backup. Alle files worden stuk voor stuk gekopieerd, wel of niet gewijzigd. Files die je sinds de vorige backup hebt verwijderd worden niet van je backup verwijderd. Dit is dus het enige verschil met een niet incremental backup.
Ik dacht dit ook, maar als files al aanwezig zijn op het backup medium worden ze niet meer gekopieerd. Bij mij was de backup taak zo snel klaar, dat dat alleen maar kon als de nieuwe files erbij geschreven waren.

Je kunt het ook testen, maak een backup, en heel kort daarna weer een en kijk naar het tijdsverschil tussen beide backups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkNeogen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-12-2024
De IP-camera markt is volwassener dan je denkt. Ben zelf IP-Services Engineer, juist met dit soort camera's.
Wij leveren uitsluitend Axis modellen, ik zou eens naar de AXIS M1011, M1011-W (Wireless) of M1031-W kijken (die laatste heb ik zelf ook, alleen niet meer geprobeerd te koppelen aan een Syno sinds H.264 support aanwezig is).

Pricewatch: http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=AXIS+M1011

P.S. Zijn mainstream modellen, qua kwaliteit niet helemaal vergelijkbaar met de professionele lijnen die ze hebben. Voornamelijk door de eenvoudige lens en beperkte sensor.

[ Voor 27% gewijzigd door DarkNeogen op 09-03-2010 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
zonneschijn schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 14:58:
[...]

Met een Incremental backup worden alleen de files die gewijzigd zijn sinds de laatste backup gebackupped.
Volledige backup backupped alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Ben momenteel aan het testen met een AXIS 207. Ik wil graag motion detection gebruiken om mijn oprit in de gaten te houden, maar helaas is zowel het detectie algoritme van de Axis als van de Syno niet opgewassen tegen zonlicht dat varieert in sterkte. Aan het einde van de dag heb ik 3GB aan beeld materiaal waarop de zon doorbreekt, of verdwijnt... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkNeogen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-12-2024
Zoals hieronder aangegeven inderdaad: de motion threshold etc. goed nakijken.
Daarnaast wat ook nog beter werkt voor buiten: een model met een DC-iric (auto iris), zodat het licht dat door het objectief op de image sensor valt automatisch wordt geregeld. Dat is namelijk voor buitengebruik toch wel een pré. Je kan eventueel nog dag/nacht functionaliteit (IR-cut filter) overwegen zodat je 's nachts ook wat aan je beelden hebt.

[ Voor 195% gewijzigd door DarkNeogen op 10-03-2010 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McLambo schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 15:54:
Ben momenteel aan het testen met een AXIS 207. Ik wil graag motion detection gebruiken om mijn oprit in de gaten te houden, maar helaas is zowel het detectie algoritme van de Axis als van de Syno niet opgewassen tegen zonlicht dat varieert in sterkte. Aan het einde van de dag heb ik 3GB aan beeld materiaal waarop de zon doorbreekt, of verdwijnt... :(
Bekend probleem. MD van dit soort camera's is meestal bagger. Wat kan helpen: MD-venster verkleinen en de treshold omhoog. Wel testen of de beweging die je wilt detecteren dan nog triggert!
207 = binnengebruik : kijk je onder een hoek door een ruit? Dan triggert de spiegeling bijna altijd vanalles... (behalve wat je wilt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo

McLambo

MTB Junky

Ik zal eens verder kijken. Even afgaand op de specs die jullie hierboven noemen, ben ik bang dat een camera voor buiten geschikt boven mijn budget gaat. Hebben jullie voorbeelden van modelletjes die buiten-beeld kunnen verwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Na de DSM 2.3 update en Sabnzbd+ krijgt ik errors bij het uitpakken van downloads.

De volgende meldingen zie ik in de history:
[Program Title] Error "[Errno 12] Cannot allocate memory" while unpacking RAR files

Er is ook iemand op het Synology forum die hier last van heeft.
Heb Merty al op de hoogte gebracht van dit probleem.
Weet iemand een oplossing?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DSM 2.3, en een photo share met 100GB aan CR2 bestanden. U raadt het al, mijn DS209 staat de komende week nog wel te stampen op het convert proces :')

Ik vond het al zo vreemd dat hij niet meer in hibernation ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
Zijn er nog geen 3rd party overclock progsels gemaakt voor synology stations? Hoef je niet zo lang te wachten op al dat geconvert. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Harmen schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 09:54:
Na de DSM 2.3 update en Sabnzbd+ krijgt ik errors bij het uitpakken van downloads.

[Program Title] Error "[Errno 12] Cannot allocate memory" while unpacking RAR files

Ik heb met de 2.2-versie ook al problemen met geheugen op de DS409. Gaat ie gewoon hangen omdat het geheugen vol is bij uitpakken van blueraybestanden.

Ik heb het swap-geheugen gewoon verhoogd met een paar gigabyte en tot nu toe werkt het wel (wel langzaam)

Misschien werkt het ook voor jou?
https://help.ubuntu.com/community/SwapFaq

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Harmen schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 09:54:

Wilde net hetzelfde posten. Heb exact hetzelfde probleem na de update van 2.3.
Maakt niet uit of het rar of zip is en hoe groot. Een file van 1MB mislukt ook.
Ik heb geprobeerd om effe alles te updaten met ipkg (en dus vooral Python) maar helaas. :(

edit:

Zou je als je meer weet het hier willen posten? Doe ik ook. Thanks!

[ Voor 5% gewijzigd door ZaZ op 10-03-2010 11:34 ]

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@ZaZ, net even Squeezecenter gestopt en wat gedownload.
Dan gaat het wel goed.
Geheugen gebruik schommelt dan rond de 48%

Mn DS210j verbruikt na startup zo'n 65% geheugen met Squeezecenter en Sabnzbd+.

Hmm, slecht nieuws dat 2.3 meer geheugen verbruikt. :(

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Squeezecenter heb ik niet draaien en ik heb een 209, dus die zou meer geheugen moeten hebben dan de 210j.
Toch is terwijl ie niets doet 76% in gebruik.

Lekker op de bank

Pagina: 1 ... 19 ... 66 Laatste

Dit topic is gesloten.