• SoulWar1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:14
abusimbal schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 16:03:
Beetje verwarrend, maar zoals ik het begrijp verlies je jou data.
Basic is een schijf zonder RAID, naar RAID1 gaat dus prima zonder gegevens verlies. Op de NL pagina staat bij 'overigen' dat je gegevens verliest, dus bijv. van RAID0 naar 1.

Know Thyself

• martk2280
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 19:48
Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 07:50:
@martk2280

Ik heb ook een tijd zitten stoeien met Squeezebox Server en de slaapstand. Dat wilde maar niet.
Toen kwam ik uit op de site die Harmen ook linkt hier boven en daarmee is het gelukt.
Het gaat er om dat je 2 bestandjes van een "squeezecenter nightly version" kopieëerd naar je server op je NAS.

Nu gaat mijn 209 fijn slapen na de ingestelde tijd.
die link in deze uitleg http://downloads.slimdevi...boxserver-7.4.2-29517.tgz werkt niet. Weet je misschien nog een andere manier om aan deze 2 bestanden te komen en hoe kan ik deze naar ds kopieren.?

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
SoulWar1 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 16:19:
[...]

Basic is een schijf zonder RAID, naar RAID1 gaat dus prima zonder gegevens verlies. Op de NL pagina staat bij 'overigen' dat je gegevens verliest, dus bijv. van RAID0 naar 1.
Zo had ik heb begrepen, dat is logisch denken omdat je een kopie maakt (RAID1).

EDIT
@martk2280 er is blijkbaar een nieuwere versie dan bij Synology staat :?
http://www.synology.com/e...Note/SqueezeboxServer.php

[ Voor 16% gewijzigd door abusimbal op 18-02-2010 16:44 ]

• Rolando Frio
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2023
abusimbal schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 15:37:
Over ext3 gesproken, deze heeft een limiet van 16TB.
Overstap naar ext4 dringt zich dus op.
Synology heeft nog niets hiervan, Qnap wel maar er zouden nog veel problemen zijn.
Topic over ext4 http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=3&t=12620

Misschien tip voor mensen die vragen hebben en Engels kunnen. (geen kwade bedoelingen hiermee ;) )
Je kan ook altijd eens op de forums van Synology zoeken, vind je vaak antwoorden.
Forum Nederlands:
http://www.synology-forum.nl/
Forum Engels:
http://forum.synology.com/enu/

Of op de Wiki van Synology:
http://forum.synology.com/wiki

EDIT
@Rolando Frio
Je kan van 1 HDD naar RAID1
http://www.synology.com/s...how.php?lang=nld&q_id=344

Stond in de FAQ van Synology
http://www.synology.com/support/faq_all.php?lang=nld
Thx nog voor jou reactie ook abusimbal ! Had ik even over het hoofd gezien, dat was dus het antwoord op mijn overbodige laatste vraag ;)

Zit alleen nog beetje te dubben wat voor schijven ik zal nemen. 7200 of 5400 RPM schijven?
Ik heb altijd zo'n gevoel dat 5400 RPM schijven wat langzaam zijn (had altijd 7200 RPM schijven in het verleden) maar lees hier en daar dat het juist prima is tbv backup in een NAS ivm lagere temperatuur en energiezuinigheid, maar voldoet het dan wel als je HD films en muziek streamt en veel taken tegelijkertijd aan het doen bent/uitgevoerd worden enzo?

cheers,
Rolando

No hay tiempo pero siempre por una guapa chica ;)

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:31
Het hangt er helemaal van af wat je met je harddisks gaat doen.

Voor alleen NAS functies (netwerk access smb, muziek files ophalen, af en toe er wat opzetten en eraf halen, en zelfs streaming van HD spul en zo) voldoen 5400 rpm schijven prima en zijn ze ook lekker koel :) (stil vind ik geen enkele WD GP of Samsung ecogreen, niet stiller dan een goede 7200 rpm iig).

Maar ga je je NAS ook als iSCSI target gebruiken of voor continue access van kleine files, bv. via een NFS mount, dan kan een 7200 rpm sneller zijn omdat niet alleen de doorvoer van grote files sneller zal zijn, maar ook de access times (immers, na het bewegen van de koppen komt de gewenste sector er sneller onderdoor).

[ Voor 4% gewijzigd door eymey op 18-02-2010 17:07 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• abusimbal
HDD keuze blijft een hekel punt vind ik.

Voor een 2 bay NAS zou ik zowiezo een 7200rpm HDD aanraden dan een 5400, zeker voor de snelheid.
Een Samsung F3 dan of een WD dan

EDIT
Verwarring weer alom, die fabrikanten met hun namen toch :(

Er zijn 2 Samsung F3's, de gewone welke 7200rpm is en de EcoGreen welke 5400rpm is

[ Voor 31% gewijzigd door abusimbal op 18-02-2010 17:31 ]

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:37
Een Samsung F3 is een 5.400 schijf... waarvan er momenteel 4 in mijn 409+ prima draaien.

[ Voor 40% gewijzigd door Cardinal op 18-02-2010 17:25 ]

• QuadrifoglioVerde
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2024
Wat vind jij van de behuizing ? Zit er gelijk mijn DS1010+ uit metaal maar ziet er als plastic uit.
Goeg genoeg voor mij, net zoals de geluidsproductie zijn de looks een non-issue voormij. De NAS wordt toch naar de kelder verbannen.
Bedankt voor het delen. :)
Waar blijft de fan zn lucht nou heen?
Die donkergrijze plaat aan de voorkant sluit niet naadloos aan bij de zwarte rand erond. Ze springt wat vooruit zodat de lucht tussen de beide naar buiten kan. De fan zuigt lucht langs een roostertje aan de onderkant van het frontpaneel en blaast die langs de disken door achteraan er weer uit.

[ Voor 51% gewijzigd door QuadrifoglioVerde op 20-02-2010 13:19 . Reden: volledig foute bewering rechtzetten ]

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 11:55
Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 07:50:
@martk2280

Ik heb ook een tijd zitten stoeien met Squeezebox Server en de slaapstand. Dat wilde maar niet.
Toen kwam ik uit op de site die Harmen ook linkt hier boven en daarmee is het gelukt.
Het gaat er om dat je 2 bestandjes van een "squeezecenter nightly version" kopieëerd naar je server op je NAS.

Nu gaat mijn 209 fijn slapen na de ingestelde tijd.
maar even contact met Synology gezocht en na 1 mailtje (had meteen hibernation dump opgestuurd) kreeg ik de melding :
Thanks for getting back to me.

It seems that SqueezeCenter is the root cause. Please refer to the following logs you sent:
Feb 17 23:43:07 kernel: [./slimserver/years.frm] opened by pid 3586 [u:(/volume1/@appstore/SqueezeCente), comm:(mysqld)]
Feb 17 23:43:14 kernel: [./slimserver/tracks.frm] opened by pid 3586 [u:(/volume1/@appstore/SqueezeCente), comm:(mysqld)]
Feb 17 23:43:54 kernel: [./slimserver/tracks.frm] opened by pid 3586 [u:(/volume1/@appstore/SqueezeCente), comm:(mysqld)]
Feb 17 23:43:56 kernel: [./slimserver/albums.frm] opened by pid 3586 [u:(/volume1/@appstore/SqueezeCente), comm:(mysqld)]
Feb 17 23:43:57 kernel: [./slimserver/contributors.frm] opened by pid 3586 [u:(/volume1/@appstore/SqueezeCente), comm:(mysqld)]
Feb 17 23:44:06 kernel: [./slimserver/contributor_track.frm] opened by pid 3586 [u:(/volume1/@appstore/SqueezeCente), comm:(mysqld)]
Feb 17 23:44:08 kernel: [./slimserver/contributor_album.frm] opened by pid 3586 [u:(/volume1/@appstore/SqueezeCente), comm:(mysqld)]

I'll discuss with our development team and then will update you the status next week.
we wachten af. Duidelijk dus een SqueezeCenter probleem (en ja, daar waren we hier ook al achter... ;) ).

Mogen ze het mooi gaan oplossen.

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• Jerrycan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
@harmen: over het feit dat je eindelijk een slapende disk hebt: zie je dat alleen terug in de logging of zie je dat ook op het apparaat.
Ik zie telkens dit in de logging

Feb 16 00:00:00 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation
Feb 16 00:26:28 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation
Feb 16 03:28:08 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation
Feb 16 05:19:30 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation
Feb 16 06:29:52 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation
Feb 16 08:30:05 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation
Feb 16 09:31:34 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation
Feb 16 12:33:19 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation
Feb 16 15:34:59 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation
Feb 16 18:36:41 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation
Feb 16 21:38:26 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation
Feb 17 03:41:35 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation
Feb 17 06:43:17 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation
Feb 17 08:30:05 scemd: SCEMD: disk 2 wake up from hibernation

Maar heb nog nooit daadwerkelijk het lampje van de disk anders gezien dan groen.
Overigens de tijden dat hij wakker wordt kloppen wel. De momenten dat hij niet slaapt
werd er of film gekeken, of was sabnzbd rss feeds aan het scannen.

[ Voor 4% gewijzigd door Jerrycan op 18-02-2010 22:39 ]

<nope geen vermeldingen van hoe snel mijn systeem wel niet is>

• Jerrycan
Nog even over sabnzbd helper:
Heb het programma gisteren eens getest maar het programma wijzigt toch iets meer instellingen dan ik hoopte:
- bij instelling van een share ; werden alle folders-namen ingevuld (zelfs om nzb files te bewaren) en die
voor mail scripts. Tevens werd de scan tijd aangepast van de nzb folder.
- de optie om foute tekens te corrigeren in file en folder werkte helaas bij mij niet.

Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:51

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@Jerrycan, het ging overdag goed met slapen.
Echter s'nachts niet, hij ging om het uur/anderhalf uur uit de de slaapstand.
Rond 22 feb heb ik een afspraak met een techguy die remote gaat kijken.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolando Frio
abusimbal schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 17:19:
HDD keuze blijft een hekel punt vind ik.

Voor een 2 bay NAS zou ik zowiezo een 7200rpm HDD aanraden dan een 5400, zeker voor de snelheid.
Een Samsung F3 dan of een WD dan

EDIT
Verwarring weer alom, die fabrikanten met hun namen toch :(

Er zijn 2 Samsung F3's, de gewone welke 7200rpm is en de EcoGreen welke 5400rpm is
Ja vind het erg lastig om te beslissen. Wat zijn mensen hun voorkeuren? Western Digital of Samsung?
Ik heb het idee dat Samsung nog niet zo lang bezig is in HD's in vergelijking tot WD en volgens mij meer error schijven heeft bij de Tweakers hier?

WD vind ik wel weer wat meer geluid produceren is mijn ervaring.

Het gaat mij om een snelle (iig snel genoeg dat de schijf niet de beperkende factor is op het netwerk), liefst ook wel beetje stille en energiezuinige schijf die geen problemen geeft in de Synology DS 209.

Wie wo wie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik gekozen voor de Seagate ST32000542AS. Dit is een 5900RPM schijf. Wat mij betreft een ideale keuze omdat ik 7200RPM te luidruchtig / warm / onzuinig vond en 5400RPM weer net wat ondermaats.

Ik heb 4 van deze schijven in mijn DS-409 zitten en ze bevallen uitstekend. Doorvoersnelheden van ruim 80MB/s via Gigabit LAN, temperaturen tussen de 35 en 40 graden en ze maken amper geluid. De ventilator van de Synology hoor je boven het gezoem van de schijven uitkomen als ze idle staan. Natuurlijk hoor je de schijven wel ratelen als er data wordt weggeschreven, maar nou moet ik zeggen dat de Synology behuizing ook erg resoneert.

Al met al denk ik dat 5900RPM schijven een ideale oplossing voor NAS apparaten kunnen zijn. Ik ben er erg over te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coachmans
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 22:48
Ik heb 2 samsung's in mijn 210J en ik moet zeggen, die bevallen prima.
En ik heb hem hier naast mijn tv staan en totaal geen last van het geluid of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
Harmen schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 08:26:
@Jerrycan, het ging overdag goed met slapen.
Echter s'nachts niet, hij ging om het uur/anderhalf uur uit de de slaapstand.
Rond 22 feb heb ik een afspraak met een techguy die remote gaat kijken.
Maar nogmaals: herkende je dat puur uit de file of zag je op de X10J ook het lichtje uit gaan.
Aangezien ik de 2 disk variant heb ben ik benieuwd of dit apparaat uberhaupt zichtbaar maakt dat
de disk slaapt... Wel leuk die logfile maar je ziet het niet, en daar wordt hier constant over gesproken op het forum...
Netjes dat een techguy meekijkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolando Frio
Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 13:25:
Zelf heb ik gekozen voor de Seagate ST32000542AS. Dit is een 5900RPM schijf. Wat mij betreft een ideale keuze omdat ik 7200RPM te luidruchtig / warm / onzuinig vond en 5400RPM weer net wat ondermaats.

Ik heb 4 van deze schijven in mijn DS-409 zitten en ze bevallen uitstekend. Doorvoersnelheden van ruim 80MB/s via Gigabit LAN, temperaturen tussen de 35 en 40 graden en ze maken amper geluid. De ventilator van de Synology hoor je boven het gezoem van de schijven uitkomen als ze idle staan. Natuurlijk hoor je de schijven wel ratelen als er data wordt weggeschreven, maar nou moet ik zeggen dat de Synology behuizing ook erg resoneert.

Al met al denk ik dat 5900RPM schijven een ideale oplossing voor NAS apparaten kunnen zijn. Ik ben er erg over te spreken.
Thx voor jullie reactie Mr. curtain en coachmans.

@ coachmans

welke Samsung schijven gebruik jij? lees dat sommige wat problemen ondervinden met Synology.

Ander ding.
Ik lees bij een review van een D-link DNS 323 het volgende:
"Bij het eerste gebruik moet er ingesteld worden welke RAIDconfiguratie je wil gebruiken. Hierbij heb je de keuze uit RAID 0, RAID 1, JBOD of Standaard. Ik koos ervoor om 250GB in RAID 1 te plaatsen (volume 1 = 250GB). De overige 500GB per schijf wordt dan automatisch ingesteld als JBOD (volume 2 = 1000GB). Op die manier is er wat extra veiligheid voor echt belangrijke bestanden en ook nog genoeg opslag voor minder belangrijke bestanden. Nadat je NAS klaar is met het formatteren is alles klaar voor gebruik.

Dit is dus het zogenoemde mirror-en? alhoewel ik dacht dat dat om identieke volume aantallen ging maar dat kan je dus ook zo oplossen?

Stel de vraag omdat ik dan alleen 1x 1TB schijf wil kopen eerst want heb namelijk nog een prima WD 500GB IDE schijf liggen maar weet niet of de Synology die gaat vreten (staat nl niet in de lijst op de site, gekocht in januari 2008) Kan dat wel samen, 1 SATA schijf en 1 IDE schijf in de Synology?

Iemand die kan adviseren?

mijn dank is weer groot :)

Rolando

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Jerrycan schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 14:01:
[...]
Maar nogmaals: herkende je dat puur uit de file of zag je op de X10J ook het lichtje uit gaan.
Aangezien ik de 2 disk variant heb ben ik benieuwd of dit apparaat uberhaupt zichtbaar maakt dat
de disk slaapt... Wel leuk die logfile maar je ziet het niet, en daar wordt hier constant over gesproken op het forum...
Netjes dat een techguy meekijkt!
Normaal gesproken gaat de status led uit inderdaad.
s'Nachts weet ik niet, kan het zo niet checken natuurlijk.

Hoop dat iemand van support het probleem kan fixen.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
Harmen schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 15:51:
Normaal gesproken gaat de status led uit inderdaad.
s'Nachts weet ik niet, kan het zo niet checken natuurlijk.

Hoop dat iemand van support het probleem kan fixen.
Dan lijkt het erop dat hibernate zoals het in de log staat niet automatisch betekent dat de harddisk de actie ook daadwerkelijk uitvoerd, en dat heeft wellicht weer te maken met het feit of elke harddisk dit ondersteunt.
Aangezien ik geen filestation gebruik maar alleen sabnzbd zal ik die maar'ns stoppen om te kijken wat er gebeurt....
zou wel jammer zijn als mijn schijf nu al 3 weken non-stop draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Jerrycan schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 16:04:
[...]

Dan lijkt het erop dat hibernate zoals het in de log staat niet automatisch betekent dat de harddisk de actie ook daadwerkelijk uitvoerd, en dat heeft wellicht weer te maken met het feit of elke harddisk dit ondersteunt.
Aangezien ik geen filestation gebruik maar alleen sabnzbd zal ik die maar'ns stoppen om te kijken wat er gebeurt....
zou wel jammer zijn als mijn schijf nu al 3 weken non-stop draait.
Je kan het toch ook wel horen?
Ik hoor wel degelijk verschil.

Tevens kan je het voelen aan de behuizing. (DS210J)

[ Voor 4% gewijzigd door Harmen op 19-02-2010 16:16 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuadrifoglioVerde
Kan dat wel samen, 1 SATA schijf en 1 IDE schijf in de Synology
Geen enkele recente Synology NAS ondersteund IDE. Je hebt de keuze tussen 2.5 en 3.5" SATA disken.
Ref de Product Comparison Guide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolando Frio
Thx voor je reactie.

Hmm zie in dit overzicht dat er wel een aantal IDE schijven ondersteund worden maar zie nu net dat dat alleen voor een paar 1-serie modellen geldt.
http://www.synology.com/support/faq_show.php?lang=nld&q_id=130#three_n

Naja, heb de bestelling al gedaan (anders zou het weer maandag worden ;-)) maar dan haal ik er nog wel ff een extra schijf bij de MyCom hier, die paar euro'tjes meerprijs is nou ook weer niet zo'n ramp :-)

Heb de Samsung Spinpoint F3 1TB genomen trouwens. Ben benieuwd.

Cheers,

Rolando

[ Voor 14% gewijzigd door Rolando Frio op 19-02-2010 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamieater
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 10:51
Vandaag een DS1010+ aangeschaft omdat de DS410+ EOL is en de laatste partij DS410+'s pas rond april geleverd zou worden.

Ben nu bezig met de configuratie (vereist installatie van enkele tools) en het installeren van de nieuwste firmware (synology_x86_1010+_1045).

Say what you want to say, BUT don't speak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:00
Bamieater schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 20:09:
Vandaag een DS1010+ aangeschaft (...)
Leuk verjaardagscadeau! d:)b

Ontopic: Wie heeft een voorbeeld van een script waarmee ik sabnzbd 0.5RC6 de OWNER van gedownloade bestanden kan laten aanpassen? ik heb al geprobeerd om een bestand in de juiste folder te zetten met de simpele inhoud "chown -R user:users $1", maar dat werkt niet. Iemand een idee?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Bamieater schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 20:09:
Vandaag een DS1010+ aangeschaft omdat de DS410+ EOL is en de laatste partij DS410+'s pas rond april geleverd zou worden.

Ben nu bezig met de configuratie (vereist installatie van enkele tools) en het installeren van de nieuwste firmware (synology_x86_1010+_1045).
DS410+ ??? Moet 409+ zijn zeker.

Welke HDD's heb je ? Ik heb 4 Samsung 2TB en bij die duurt aanmaken van een RAID5 16uur :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coachmans
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 22:48
Rolando Frio schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 14:53[/message]:
[...]

@ coachmans

welke Samsung schijven gebruik jij? lees dat sommige wat problemen ondervinden met Synology.
Samsung 1.5TB SATA300 32MB, HD154UI, daar heb ik er 2 van in mijn 210J zitten. En ik heb tot op heden geen problemen ondervonden, dus ik weet niet op wat voor problemen jij doelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamieater
abusimbal schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 21:21:
[...]

DS410+ ??? Moet 409+ zijn zeker.

Welke HDD's heb je ? Ik heb 4 Samsung 2TB en bij die duurt aanmaken van een RAID5 16uur :(
Oeps.. bedoelde de 409+ inderdaad.

Ik heb de Seagate ST32000542AS 2TB. Ben nu ook een RAID5 volume aan het aanmaken en de ETA is ongeveer 10 uur. Edit: deze HDD's hebben ook een rotatiesnelheid van 5.900 toeren per minuut.
Dat zeker! :-)

[ Voor 6% gewijzigd door Bamieater op 20-02-2010 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Rolando Frio schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 10:25:
[...]

Ja vind het erg lastig om te beslissen. Wat zijn mensen hun voorkeuren? Western Digital of Samsung?
Ik heb het idee dat Samsung nog niet zo lang bezig is in HD's in vergelijking tot WD en volgens mij meer error schijven heeft bij de Tweakers hier?

WD vind ik wel weer wat meer geluid produceren is mijn ervaring.

Het gaat mij om een snelle (iig snel genoeg dat de schijf niet de beperkende factor is op het netwerk), liefst ook wel beetje stille en energiezuinige schijf die geen problemen geeft in de Synology DS 209.

Wie wo wie? :)
De DS109 met een Samsung 1TB
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2czebys.jpg

DE DS210j met 2x Samsung 1,5 TB
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/r8i5vr.jpg

Allen 5400 toeren, weinig tot geen geluid, en doorvoer van 45 / 50 MB via SMB copy's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolando Frio
Thx voor de screenshots. Ziet er goed uit!

Ik heb de Spinpoint F3 die 7200 toeren heeft, dus zal wel wat warmer worden. Ben erg benieuwd. Hoop dat TNT het zaakje vandaag komt brengen maar tis afwachten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuadrifoglioVerde
Onder het motto "misschien heeft een andere tweaker er iets aan";

Vandaag enkele uurtjes verloren met het proberen initialiseren van de de DS710+. Telkens klapte die er uit met een timeout in allereerste stap: "quick configuration was not completed due to connection timeout". Vanalles geprobeerd op het gebied van netwerk config, firewall, cablage, verschillende pc's etc etc...

Uiteindelijk toch er door geraakt. Vraag me af of het zou kunnen liggen aan het complexe paswoord gegenereerd via https://www.grc.com/passwords.htm? Mijn USB stick met vertrouwde paswoord generator ligt nog op het werk, vandaar probeerde ik een alternatief. De gegenereerde pwd's (ik ging voor de middelste "
63 random printable ASCII characters") zijn weliswaar heel complex maar mi binnen de aangeven beperkingen in de DSAssistant!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
Ik probeer met putty in te loggen op mijn ds209+II, via optie telnet gaat dat prima, maar met SSH gebeurt er niets... Kan iemand mij even helpen hiermee?

Ik heb de juiste port geforward in mijn modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je SSH wel aan staan (Netwerkservices --> Terminal)?
Op mijn DS209 werkt het prima.

Edit: login as: root
geen password ingeven je admin password ingeven

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2010 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:21
Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 08:32:

geen password ingeven
Geen password? Root gebruikt normaal hetzelfde wachtwoord als de admin gebruiker.

Edit:
Zo weten we meteen ook het wachtwoord van jou admin gebruiker >:)

[ Voor 25% gewijzigd door Otherside1982 op 22-02-2010 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Otherside1982 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 09:01:
[...]
Geen password? Root gebruikt normaal hetzelfde wachtwoord als de admin gebruiker.
Sorry, je hebt gelijk :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Hmm, nu we het toch over ssh hebben, ik heb het volgende (volgens mij sinds ik de 2.3 beta heb geinstalleerd, maar dit weet ik niet zeker):

SSH start bij mij niet meer, of stopt nadat het gestart is. Ik vink hem aan, druk op opslaan, en vervolgens staat het vinkje weer uit.

In de logs zie ik dat SSH gestart is, maar zowel in de synology logs, als in /var/logs als in dmesg zie ik geen gekke dingen staan.

Nu kan ik in principe alles wel doen via telnet, ik gebruik het toch enkel op mijn eigen netwerk, maar het is toch vreemd. Voordat ik een bugreport doe, hebben meer mensen dit probleem meegemaakt?

edit: ook als ik hem start via de commandline dan start hij even, maar hij stopt direct zonder enige melding.

[ Voor 8% gewijzigd door Magic op 22-02-2010 11:39 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:21
Klein vraagje.

Iemand van jullie de geotagging mogelijkheid in Photostation 4 aan de praat gekregen?
Ik heb mijn gps-data in de exif staan, maar PS4 laat het niet zien. Andere proggies laten het wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RexManning
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-09 13:59
Ik ben wel om, het wordt een synology voor 4 schijven..maar welke synology te kiezen?

De DS 409 of de DS 410j.

Verschillen:
409 : 1.2ghz op 256mb - €348,-
410j: 800mhz op 128mb - € 279,- ...een nieuwer model

De prestaties van de 409 zijn uiteraard iets beter:
Prestatievergelijk bij Synology

Maar de 410 j is wel 80 euro goedkoper ... is dat verschil in specs echt zo te merken bij wat ik doe (hd films streamen, muziek luisteren, downloaden, unrarren, herstellen etc. en soms een backup)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Vooral bij parren en unrarren ga je het verschil wel merken, vooral als je daarnaast nog een andere actie doet.

De rest kunnen ze beide met 2 vingers in de neus.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
nvm blijkbaar geen ervaringen.

[ Voor 78% gewijzigd door Gizzy op 23-02-2010 08:55 . Reden: geen reacties ]

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 08:32:

geen password ingeven je admin password ingeven
SSH heb ik aanstaan. Ik krijg niet eens de mogelijkheid om user en password in te geven. Het scherm blijft zwart, na korte tijd krijg ik de medeling dat de verbinding verbroken is/wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
witteveder schreef op maandag 22 februari 2010 @ 14:03:
[...]

SSH heb ik aanstaan. Ik krijg niet eens de mogelijkheid om user en password in te geven. Het scherm blijft zwart, na korte tijd krijg ik de medeling dat de verbinding verbroken is/wordt.
Dan staat toch echt je port fowarding verkeerd ingesteld. Heeft je NAS wel het IP wat je hebt ingevoerd op je router? Wel poort 22 ipv 23 gebruikt? Probeer het eens op een hogere poort, misschien vind je provider het niet goed als je poort 22 vanaf extern gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
Wolly schreef op maandag 22 februari 2010 @ 14:06:
[...]

Dan staat toch echt je port fowarding verkeerd ingesteld. Heeft je NAS wel het IP wat je hebt ingevoerd op je router? Wel poort 22 ipv 23 gebruikt? Probeer het eens op een hogere poort, misschien vind je provider het niet goed als je poort 22 vanaf extern gebruikt?
Hmmm... ik heb poort 22 en 23 geforward, het ip adres gecheckt... zal ff hogere poort testen...

Nog andere vraag: over backup. Het idee van een incrementele backup is toch dat hij alleen de nieuwe bestanden backupt? Dat zou toch vrij snel moeten gaan dan bij weinig veranderingen? Hij lijkt wel weer alles te gaan backuppen... gaat weer 14 uur duren, terwijl er maar weinig veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
witteveder schreef op maandag 22 februari 2010 @ 19:06:
[...]

Hmmm... ik heb poort 22 en 23 geforward, het ip adres gecheckt... zal ff hogere poort testen...
Ik ging er overigens vanuit (meen het gelezen te hebben) dat je vanaf 'buiten' een ssh sessie wilde opzetten met je NAS. Dus van een laptop oid op een lokatie naar je huis lokatie waar de NAS achter een NAT router staat opgesteld.

Gebruik je username/ww om in te loggen of een authorized keyfile?
Heb je ooit iets gewijzigd in /etc/ssh/ssh_known_hosts of /etc/ssh/sshd_config?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:43
witteveder schreef op maandag 22 februari 2010 @ 19:06:
Nog andere vraag: over backup. Het idee van een incrementele backup is toch dat hij alleen de nieuwe bestanden backupt? Dat zou toch vrij snel moeten gaan dan bij weinig veranderingen? Hij lijkt wel weer alles te gaan backuppen... gaat weer 14 uur duren, terwijl er maar weinig veranderd is.
Het is inderdaad geen incremental backup; het enige wat die optie inhoudt is dat de lokaal verwijderde bestanden wel in je backup blijven bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RexManning schreef op maandag 22 februari 2010 @ 13:29:
is dat verschil in specs echt zo te merken bij wat ik doe (hd films streamen, muziek luisteren, downloaden, unrarren, herstellen etc. en soms een backup)??
Als je Squeezebox server wil gebruiken om muziek te luisteren (dit is een losse "Package") dan heb je wel 256 MB geheugen nodig als je ook nog wat anders wil doen.

Bij mij wordt ongeveer 40% van de 256 MB op mijn DS209 gebruikt door Squeezebox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Support heeft gisteren ingelogt op mn DS.
Ze hebben niks kunnen vinden, ze wijzen naar Squeezebox server en Sannzbd+
Hoop dat ze die dingen gaan testen cq aanpassen.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
Wolly schreef op maandag 22 februari 2010 @ 19:36:
[...]

Ik ging er overigens vanuit (meen het gelezen te hebben) dat je vanaf 'buiten' een ssh sessie wilde opzetten met je NAS. Dus van een laptop oid op een lokatie naar je huis lokatie waar de NAS achter een NAT router staat opgesteld.

Gebruik je username/ww om in te loggen of een authorized keyfile?
Heb je ooit iets gewijzigd in /etc/ssh/ssh_known_hosts of /etc/ssh/sshd_config?
hogere poorten helpt ook niet... Ik heb verder ook niets gewijzigd... ik moet me maar weer een van scratch gaan inlezen oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clemento
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-06-2024
Ik overweeg de DS209+II, hiermee wil ik video kunnen streamen en heb daarvoor de WD-TV in gedachte.
Nu kwam ik in het WT-TV topic deze post tegen.
Kan ik nu wel of niet streamen met de Synology NAS over WD-TV?
Zie ook overwegingen van een NAS-beginner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:21
maartend schreef op maandag 22 februari 2010 @ 11:50:
Klein vraagje.

Iemand van jullie de geotagging mogelijkheid in Photostation 4 aan de praat gekregen?
Ik heb mijn gps-data in de exif staan, maar PS4 laat het niet zien. Andere proggies laten het wel zien.
Had een ticket aangemaakt, kreeg dit antwoord ;
We are aware of this issue, and we are currently working on a fix for it. We assure this issue will be fixed by the time the final version of the firmware is released. This should be within several weeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@clemento.... je ben de 1000ste die dit vraagt!
Hint, search.... :z

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Harmen schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 09:51:
@clemento.... je ben de 1000ste die dit vraagt!
Hint, search.... :z
Streamen op de PS3, speel je dan alleen beeld af op de PS, en verwerkt de NAS de gegevens ?
Want ik 'open' de bestanden via de xtreamers ( decoding gebeurt door de player, en niet de NAS )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer
  • Laatst online: 22:35

Dreamer

Foutje

Magic schreef op maandag 22 februari 2010 @ 13:35:
Vooral bij parren en unrarren ga je het verschil wel merken, vooral als je daarnaast nog een andere actie doet.

De rest kunnen ze beide met 2 vingers in de neus.
Ik zit in dezelfde twijfel als RexManning. De s410j of de s409.

Nu zeg je dat parren wat langer duurt, maar kan je tijdens het parren nog wel fatsoenlijk hd films streamen naar je mediaplayer?

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
Harmen schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 09:17:
Support heeft gisteren ingelogt op mn DS.
Ze hebben niks kunnen vinden, ze wijzen naar Squeezebox server en Sannzbd+
Hoop dat ze die dingen gaan testen cq aanpassen.
wel apart, heb die lui mijn logs op gestuurd en toen kwamen ze er ook achter dat het aan squeezebox lag. Heb inmiddels een nieuwe build (van squeezebox) van hun gekregen en volgens mij is het gefixed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Groentenboer schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 20:21:
[...]Wie heeft een voorbeeld van een script waarmee ik sabnzbd 0.5RC6 de OWNER van gedownloade bestanden kan laten aanpassen? ik heb al geprobeerd om een bestand in de juiste folder te zetten met de simpele inhoud "chown -R user:users $1", maar dat werkt niet. Iemand een idee?
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

party42 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 17:47:
[...]

wel apart, heb die lui mijn logs op gestuurd en toen kwamen ze er ook achter dat het aan squeezebox lag. Heb inmiddels een nieuwe build (van squeezebox) van hun gekregen en volgens mij is het gefixed...
Kan je die build ff doorsturen? Contact me ff via DM.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-09-2024
Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 23:54:
[...]

Als je Squeezebox server wil gebruiken om muziek te luisteren (dit is een losse "Package") dan heb je wel 256 MB geheugen nodig als je ook nog wat anders wil doen.

Bij mij wordt ongeveer 40% van de 256 MB op mijn DS209 gebruikt door Squeezebox.
Ok, dus als je muziek streamt via DNLA naar, in mijn geval PURE Sensia, en je bent wat foto`s aan het sorteren of zo, heb je aan de 128 mb bij 110J niet genoeg?

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@ Tooooony, wat Onno_Groesz zegt is niet correct.
Heb Sabnzd+ en Squeezecenter draaien op mn DS210J, geheugen gebruik is dan iets van 40/50%.
Wil dus prima.

Whatever.

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb een DS-207 met 128MB geheugen en dat is zat om nog wat extra's te draaien. Een 64MB model (die er nu niet meer zijn geloof ik) zou wel een probleem zijn.

• Tooooony
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-09-2024
Harmen schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 08:26:
@ Tooooony, wat Onno_Groesz zegt is niet correct.
Heb Sabnzd+ en Squeezecenter draaien op mn DS210J, geheugen gebruik is dan iets van 40/50%.
Wil dus prima.
Pffffjoewww, ik had `m net in bestelling staan en was toch wel aan het twijfelen gebracht.... :P
Ervaringen volgen derhalve

• Mystic Spirit
  • Laatst online: 20:27

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Er zit gewoon een CHMOD functie in SabNZBd+ zelf. Dan ben toch verder geen script meer nodig? Tuurlijk als je echt speciefieke rechten toe wilt wijzen wel, maar dan kan je beter het opstartscript van Sab aanpassen zodat het gedraaid wordt onder de user aan wie je de rechten ook toe wilt wijzen.

Of zie ik iets over het hoofd?

• Hmmbob
CHMOD is inderdaad het probleem niet. Het probleem is dat de mappen worden aangemaakt als 0 of root-user, en ik er dan via SMB onder mijn eigen gebruikersnaam niet in kan...

• Mystic Spirit
  • Laatst online: 20:27

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Als je de chmod functie van Sab gebruik wordt de owner inderdaad niet veranderd. Maar de chmod van SAB wordt ook toegepast op de door sab gemaakte map. Het kan dus volgens mij niet zijn dat je geen toegang hebt als je de chmod nummertjes goed instelt.

Ik ben geen code persoon, maar ik kan wel iets bedenken om te beginnen :) Wat basis instructies zijn gewoon op de SABNZBd+ site te vinden zie http://wiki.sabnzbd.org/user-scripts

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
#!/bin/sh

FOLDER_PATH="$1"
cd "$FOLDER_PATH"
cd ..
chown -R user:users *.*

echo "Processing Complete!"

Als je mee denkt komen we er vast gezamenlijk uit. Ik heb op zich ook wel interesse in een werkend script.

Verwijderd

Tooooony schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 10:49:
[...]

Pffffjoewww, ik had `m net in bestelling staan en was toch wel aan het twijfelen gebracht.... :P
Ervaringen volgen derhalve
Ik zat inderdaad fout:
http://www.synology.com/enu/support/releaseNote/SqueezeboxServer.php

quote uit de link:
"Based on the Squeezebox Server operating requirement, it is suggested running this package on Synology DiskStation with RAM size of 128MB and above."

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 23:02
Zo. Ik heb de datastructuur even aangepast. Voordien stonden de mappen zo: home, films, series, programmas, muziek. De datamappen stonden dan in de S99mount.sh met bind in de home mappen gemount. Nu heb ik gewoon 2 mappen: data (staat alles in) en home. Het zijn nu wel 2 network mounts, mar het maakt het rechtengezeul er wel stukken gemakkelijker op :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Iemand enig idee hoelang de 2.3 op beta blijft?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:47

Gaitman

The Real One

Ik vraag me echt af wanneer ze nou eens met IPv6 ondersteuning komen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:19

Japie.G

Colour Classic

Ik heb een ds110j aangeschaft, en deze draait echt supernetjes en mooi bij mij thuis in mn netwerkje. Nu wilde ik een Canon LBP-1120 laserprintertje aansluiten op deze NAS, en ook dat gaat prima, hij herkent hem prima in de admin software. Maar ik krijg hem niet in OSX toegevoegd! Heeft iemand een idee hoe dat gaat?

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjitter
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-08-2021
Iemand een idee wat de status is van de synology DS410. Ik zag deze op de site van mobile-harddisk.nl staan. Het lijkt mij 'gewoon' een 409+. Ik ben in de markt voor een 4-bay NAS. Ik zat eigenlijk te wachten op de opvolger van de 409 en niet zozeer de opvolger van de 409+.

PS overigens heb ik hem bij max ict op de site al zien staan voor 408,77. Lijkt mij dan wel weer een goede prijs voor een 409+/410

[ Voor 19% gewijzigd door pjitter op 27-02-2010 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 19:40
Wijnands schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 15:11:
Iemand enig idee hoelang de 2.3 op beta blijft?
Begin maart komt de final versie uit. Niet meer lang dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
@pjitter
Inderdaad daar staat de DS410, maar zie buiten de snelheden die Synology opgeeft en DSM2.3 geen verschil tussen de 2.

Ook hebben ze de 1 en 2GB RAM modules voor de DS1010+ aan 59 en 115€ wat ik zeer veel geld vind ervoor.
Ook de DX510 aan 429€ hebben ze op hun website staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:31
Ik probeer Data replicator 3 te gebruiken, onder Vista 32.
Er blijft een foutmelding komen over een gebruiker:
Afbeeldingslocatie: http://www.koenluising.nl/replicator.jpg

Hoe los ik dit op? De synology is opnieuw opgestart, ik heb mijn Dune uitgezet.
Er zouden toch meerdere gebruikers op de NAS moeten kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
Heb je shares gemount in Windows? Ik meen me te herinneren dat ik toen ook zo'n error kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skiesareblue
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-02-2022
Ik ben van plan om de DS-710+ (1.67GHz 1GB geheugen) te kopen. Is deze snel genoeg om twee 1080p films te gelijk te kunnen streamen terwijl er ook gedownload word via torrents/usenet (120Mbit connectie)? Of is het verstandiger om een server samen te stellen met een Athlon II X2 240e bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:31
Alfredo schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 22:57:
Heb je shares gemount in Windows? Ik meen me te herinneren dat ik toen ook zo'n error kreeg.
Voor de zekerheid heb ik de shares ook verwijdert.
Juist met het aanmaken van een share, en die kiezen als backupdoel loopt ie nu wel, maar volgens mij is de share niet nodig, en moet je het doel op de NAS kunnen kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 11:32
Ernemmer schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 14:33:
Ik heb tot nu toe 1 probleempje en dat is dat ik op me laptop die ik meeneem geen drivemap kan aanmaken naar me DS110j over internet. Ik kan hem wel benaderen via de browser en dan gewoon inloggen.
Heb een soortgelijke wens: wil graag een map aanmaken om in te werken, samen met iemand anders die elders woont, via internet dus.

Delen via FTP of webinterface werkt, maar is niet handig: dan kan je bestanden niet openen vanuit applicaties, alleen downloaden, terugzetten, daarbij misschien iets overschrijvend waar de ander mee bezig was.

Iemand ervaring met mappen via internet m.b.t SMB/CIFS of NFS protocol, maar dan vanuit Windows XP?

[ Voor 4% gewijzigd door Ferdie op 28-02-2010 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb een custom package gekregen van Support.
Deze werkt nog niet optimaal.

Als mn DS ontwaakt zie ik de volgende in de Logs staan van server.log

code:
1
[10-02-28 14:21:26.5604] Slim::Networking::SqueezeNetwork::Players::_players_error (241) Unable to get players from SN: Connect timed out: Operation now in progress, retrying in 300 seconds

Iemand een idee waar dit vandaan komt en hoe ik het kan uitschakelen?
Mn Squeezebox is online, maar staat dan op 'squeezenetwork.com' source.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
Harmen schreef op zondag 28 februari 2010 @ 14:31:
Heb een custom package gekregen van Support.
Deze werkt nog niet optimaal.

Als mn DS ontwaakt zie ik de volgende in de Logs staan van server.log

code:
1
[10-02-28 14:21:26.5604] Slim::Networking::SqueezeNetwork::Players::_players_error (241) Unable to get players from SN: Connect timed out: Operation now in progress, retrying in 300 seconds

Iemand een idee waar dit vandaan komt en hoe ik het kan uitschakelen?
Mn Squeezebox is online, maar staat dan op 'squeezenetwork.com' source.
Maar al wel beter toch ? Mijn DS ontwaakt nu een stuk minder in ieder geval. Maar inderdaad, nog verre van optimaal.

Kreeg naar aanleiding van dit geval van Synology het verzoek de debug mode een keer 6 uur aan te zetten en die log op te sturen. Ga 'em maar 'es aanzetten denk ik... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tumb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 18:56
Mijn DS 209 reageert traag.

Na een reset gedaan te hebben duurt het lang voordat de DS geboot is.
Met veel geduld heb ik dan de S.M.A.R.T. kunnen raadplegen, deze geeft als status abnormaal.
De info geeft aan: Reallocated sector_ct Failing.

Het enigste wat ik kan verzinnen om het op te lossen is de schijf in me pc te pluggen en een recovery tool te draaien van de HD fabrikant of is dit in de DS zelf op te lossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Japie.G schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 10:07:
Ik heb een ds110j aangeschaft, en deze draait echt supernetjes en mooi bij mij thuis in mn netwerkje. Nu wilde ik een Canon LBP-1120 laserprintertje aansluiten op deze NAS, en ook dat gaat prima, hij herkent hem prima in de admin software. Maar ik krijg hem niet in OSX toegevoegd! Heeft iemand een idee hoe dat gaat?
anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Ja zal hem als netwerkprinter moeten benaderen
dus waarschijnlijk via het IPadres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Laatst online: 15-09 12:01

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Ik zit met een enigszins vreemd probleem waarvan ik hoop dat iemand hier er ooit ook last van heeft gehad en een oplossing heeft gevonden.

Wanneer ik vanop mijn MBP via Terminal een SSH-verbinding maak met mijn DS209+II duurt het een 10-tal seconden alvorens ik mijn paswoord kan ingeven. Gebruik maken van een hostname ipv een ip-adres maakt geen verschil uit. Daarnaast treed dezelfde vertraging op in volgende situaties (voor zover ik heb ondervonden):
  • Telnet-verbinding via Terminal onder Snow Leopard
  • laden van de shares onder Snow Leopard (door de Disk Station aan te klikken in de linkerkolom van Finder, verder navigeren gebeurt zonder deze vertraging)
  • mounten van shares na inloggen onder Snow Leopard
  • SSH-verbinding via Putty onder Windows 7
Nu is het vreemde dat deze vertraging niet optreedt wanneer ik via Terminal een SSH-verbinding opzet door gebruik te maken van een DynDNS hostname die verwijst naar mijn extern ip-adres.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skiesareblue
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-02-2022
skiesareblue schreef op zondag 28 februari 2010 @ 00:07:
Ik ben van plan om de DS-710+ (1.67GHz 1GB geheugen) te kopen. Is deze snel genoeg om twee 1080p films te gelijk te kunnen streamen terwijl er ook gedownload word via torrents/usenet (120Mbit connectie)?
Iemand input hierop? Gigabit netwerk is aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Ik wil een NAS gaan aanschaffen die ook standalone NZB's kan downloaden. Nu twijfel ik tussen de DS210J en de DS209, het verschil is dus de hogere kloksnelheid en 2x zoveel ram in de DS209.

Mijn vraag is eigenlijk heb ik voor grote NZB downloads en het uitpakken daarvan voldoende aan een DS210J of kan ik beter de DS209 nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

duncanvdlinden schreef op maandag 01 maart 2010 @ 00:05:
Ik wil een NAS gaan aanschaffen die ook standalone NZB's kan downloaden. Nu twijfel ik tussen de DS210J en de DS209, het verschil is dus de hogere kloksnelheid en 2x zoveel ram in de DS209.

Mijn vraag is eigenlijk heb ik voor grote NZB downloads en het uitpakken daarvan voldoende aan een DS210J of kan ik beter de DS209 nemen?
209+II is de betere keuze als je wilt PARren en unrarren op je Synology..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
Ik heb nog een CS406 (400MHz) en die pakt +10GB bestanden ook zonder problemen uit. Niet zo snel uiteraard, maar het gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09-2023
mijn ds209+II deed over 23.15 GB dit:
Download
Gedownload in 2 hours 49 minutes 46 seconds met een gemiddelde van 2.33 MB/sec
Reparatie
[hdi-district.9_bdr] Reparatie in 1 uur 8 mins 34 seconden
Uitpakken
[hdi-district.9_bdr] 1 bestanden/mappen uitgepakt in 36 mins 24 seconden
Categorie
movies
Pad
/volume1/Downloads/complete/Movies/District.9.2009.BDR.PAL Trabantje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:35
duncanvdlinden schreef op maandag 01 maart 2010 @ 00:05:

Zie opmerking van Edgarz.
Kleine aanvulling:

Als je snel wil downloaden (ligt er dus aan wat voor een verbinding je hebt), zou ik voor de 209+II gaan.
Deze heb ik ook en met mijn ziggo 50Mbit verbinding haal ik +/- 4,3MB/s.
Op de PC zelf haal ik 5,7MB/s.

Dit ligt dus ook aan de processor.
Als je de snelheid van downloaden en parren/rarren niet uit maakt, kan je natuurlijk beter voor de 210j gaan prijs technisch gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Mijn 209 crasht nu de hele tijd. Steeds als er veel HD activiteit is start ie opnieuw op.
In de log staat "system booted from improper shutdown"
Ik heb geprobeerd in te loggen via telnet en toen smarttoolsmon geinstalleerd.
Daarna umount -f /volume1
umount -f /opt
en het ding gaat dan als een malle piepen.
Dan probeer ik e2fsck -n -v -f /dev/md2 om te scannen maar dan zegt ie dat ie nog door iets in use is.
Met volume2 heb ik exact hetzelfde probleem.
In /var/log/messages zegt ie ergens dat ik e2fsck moet uitvoeren, maar dat krijg ik dus niet voor elkaar.
Wat ik ook geprobeerd heb ik eerst alle services behalve SSH te stoppen, maar ook dat helpt niet :(
Als ik niets doe dan doet ie het soms een half uur voordat ie ineens uitgaat en opnieuw gaat opstarten en soms blijft ie 12 uur 'up'

Enig idee wat ik nu het beste kan ondernemen? Of hoe ik e2fsck op zijn minst een keer normaal kan laten runnen?

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
skiesareblue schreef op zondag 28 februari 2010 @ 22:53:
[...]

Iemand input hierop? Gigabit netwerk is aanwezig.
Denk dat 't geen probleem zou moeten zijn aangezien mijn simpele ds110j een film trekt met een load van onder de 50%

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

FreshMaker schreef op zondag 28 februari 2010 @ 21:44:
[...]

Ja zal hem als netwerkprinter moeten benaderen
dus waarschijnlijk via het IPadres
Inderdaad, voor anderen met dit onwetendheidje...

Selecteer bij het printers voorkeurenpaneel een nieuwe IP printer

Bij protocol: Line Printer Deamon.
Bij adres, het IP adres van je synology
bij wachtrij (daar zat mijn probleem) vul je 'usbprinter' (zonder de haakjes) in. En dan werkt ie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Opspinnen van de schijven uit idle/slaapstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Laatst online: 15-09 12:01

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Groentenboer schreef op maandag 01 maart 2010 @ 20:42:
[...]

Opspinnen van de schijven uit idle/slaapstand?
Daar heb ik ook aan gedacht maar is dus het probleem niet: ook nadat de Disk Station uit slaapstand is gehaald, of met slaapstand uitgeschakeld, blijft de 10 seconden vertraging aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi allemaal
nou ben ik aan het twijfelen om volgende reden.
kan namelijk een synology cs407e voor een mooi prijsje kopen aan 220euro
maar heb bang dat ik een mis koop ga doen want nu is er de nieuwere 410j uit aan 319euro+verzending
zit er veel verschil op de 407e tov de 410j
moet eigenlijk maar dienen om alle muziek te gaan streamen,niet meer en niet minder.
ben ik dan beter af bij de 407e of toch maar beter wat geld bijleggen en gaan voor de 410j
weet dat de 410j iets krachtiger is 64mb ram tegen 128mb.ook kwa proccessor
maar maakt dat veel verschil om muziek zonder enig probleem het huis door te streamen bv na een
mediacenter of mijn netwerk muziekstreamer in de keuken.
die andere opties heb ik allemaal niet nodig op deze nas
alvast bedankt voor een zinnig antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hmmm, dit topic wordt langzamerhand een "Wat moet ik kopen" topic. :/
scania, er staat genoeg info hier, zoek en zij zult vinden.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 22:43
moet eigenlijk maar dienen om alle muziek te gaan streamen,niet meer en niet minder.
Waarom een 4-bay NAS kopen om 'alleen muziek te streamen'? Voor minder geld dan die (lege?) cs407e heb je een nieuwe ds210j met een nieuwe 1TB harddisk. Hoeveel muziek heb je ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi zit aan de 10000 liedjes.
maar er komen er altijd maar bij.
vandaar dat ik er later hd's wil gaan bijsteken,daarom dacht ik aan een 4bay nas of meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

met mp3 is dat ongeveer 10.000 * 10 MB = 100.000 MB
1 TB is 1000.000 MB
een 2 bay NAS met 2 X 1.5 TB is 3 TB daar kan je collectie dus 30 keer op.
Je moet ook niet te ver vooruit willen gaan denken.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuadrifoglioVerde
QuadrifoglioVerde schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:20:
Heb een paar "unboxing" foto's van een net aangekomen DS710+ op mijn blog gezet: http://wp.me/peWsy-cg
Ondertussen ook de tijd gevonden om de WoL even uit te testen; http://blog.koenvermoesen...wake-on-lan-demonstrated/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamieater
fanatic_david schreef op zondag 28 februari 2010 @ 22:51:
Ik zit met een enigszins vreemd probleem waarvan ik hoop dat iemand hier er ooit ook last van heeft gehad en een oplossing heeft gevonden.

Wanneer ik vanop mijn MBP via Terminal een SSH-verbinding maak met mijn DS209+II duurt het een 10-tal seconden alvorens ik mijn paswoord kan ingeven. Gebruik maken van een hostname ipv een ip-adres maakt geen verschil uit. Daarnaast treed dezelfde vertraging op in volgende situaties (voor zover ik heb ondervonden):
  • Telnet-verbinding via Terminal onder Snow Leopard
  • laden van de shares onder Snow Leopard (door de Disk Station aan te klikken in de linkerkolom van Finder, verder navigeren gebeurt zonder deze vertraging)
  • mounten van shares na inloggen onder Snow Leopard
  • SSH-verbinding via Putty onder Windows 7
Nu is het vreemde dat deze vertraging niet optreedt wanneer ik via Terminal een SSH-verbinding opzet door gebruik te maken van een DynDNS hostname die verwijst naar mijn extern ip-adres.

Iemand een idee?
De SSH daemon doet een reverse lookup. Als dat niet lukt, dan duurt het even voordat de time-out bereikt is.

Pagina: 1 ... 18 ... 66 Laatste

Dit topic is gesloten.