Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

ik heb net twee weken de DS110j echt een top ding!!!
Maar even een vraag naar jullie toe over de upload snelheid, wat bij mij erg traag is..

De 110j hangt aan een appel airport extreme dus met Gig lan en Via Wifi N naar me Macbook pro..
Als een een file upload van me macbook naar de Nas komt de bitrate niet hoger dan 100Kb dus 300Mb overpompen ben je zomaar 45min verder..
Kan iemand mij misschien op weg helpen waar ik het probleem kan vinden en dan hopelijk oplossen.

Alvast bedankt,
Mega_achie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 11:14
Sorry net ook in wd live gepost terwijl ik hem eigenlijk hier wou posten:

Ik gebruik nu dus de wd live in samen met een synology nas ds209.

Ik kon prima een dvd streamen vanaf de 209 maar toen ik ging fastforwarden sprong het beeld op zwart en kon ik daarna de film ook niet meer opnieuw opstarten.

In het begin van het topic waren er meer mensen die dit probleem hadden alleen lees ik niks over een oplossing. Weet iemand waar dit aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
-LA- schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 21:00:
[...]

_/-\o_ Mijn dank is groot! En het was idd erg simpel,
waren updates in windows soms maar eens zo makkelijk.....
Bovendien heb ik ook weinig kunnen vinden over het autostarten van transmission. Nu heb ik daar niet veel behoefte aan want hij staat toch 24/7 aan maar ik kan me voorstellen dat het handig is. ;)
Ehmm nieuwe install file ophalen, starten, volgendevolgendevolgende (evt reboot ) klaar ....

Wat is er niet makkelijk aan ?
< buiten het feit dat je dit moest navragen, kan het dus eenvoudiger .... >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 11:56
FreshMaker schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 10:23:
[...]

Ehmm nieuwe install file ophalen, starten, volgendevolgendevolgende (evt reboot ) klaar ....

Wat is er niet makkelijk aan ?
< buiten het feit dat je dit moest navragen, kan het dus eenvoudiger .... >
Die 1ste stap is de lastigste natuurlijk: de nieuwe install ophalen. Daarvoor ben je namelijk als gebruiker zelf verantwoordelijk en moet je dus tientallen sites afsurfen om alles up to date te houden. Met zo'n package management systeem heb je dat probleem uiteraard niet aangezien alle updates centraal worden bijgehouden.

De meuktracker van tweakers.net helpt natuurlijk wel een beetje om op de hoogte te blijven van nieuwe versies _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Otherside1982 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 10:38:
[...]

Die 1ste stap is de lastigste natuurlijk: de nieuwe install ophalen. Daarvoor ben je namelijk als gebruiker zelf verantwoordelijk en moet je dus tientallen sites afsurfen om alles up to date te houden. Met zo'n package management systeem heb je dat probleem uiteraard niet aangezien alle updates centraal worden bijgehouden.

De meuktracker van tweakers.net helpt natuurlijk wel een beetje om op de hoogte te blijven van nieuwe versies _/-\o_
Ben ik niet helemaal met je eens, maargoed.
Als iets werkt, dan is het in orde moet je niet upgraden

True - de apt-get functie is heerlijk ( ook op de N900 btw )
maar sommige app's hou ik zowiezo al standaard in het oog, en de meeste hebben zelfs een (auto)update functie

maar een centraal managed systeem heeft ook nadelen ( appstore's van apple en android / maemo worden door een paar mensen bijgehouden en ben je afhankelijk van die managers voor nieuwe content - lees een beetje als censuur - )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 22:40:
hallo,

ik heb net twee weken de DS110j echt een top ding!!!
Maar even een vraag naar jullie toe over de upload snelheid, wat bij mij erg traag is..

De 110j hangt aan een appel airport extreme dus met Gig lan en Via Wifi N naar me Macbook pro..
Als een een file upload van me macbook naar de Nas komt de bitrate niet hoger dan 100Kb dus 300Mb overpompen ben je zomaar 45min verder..
Kan iemand mij misschien op weg helpen waar ik het probleem kan vinden en dan hopelijk oplossen.

Alvast bedankt,
Mega_achie
Hint: wat is de zwakste schakel in dit geheel denk je?:
Gigabit LAN of de werkelijke verbindingssnelheid van wireless?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edgarz schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 19:11:
[...]

Hint: wat is de zwakste schakel in dit geheel denk je?:
Gigabit LAN of de werkelijke verbindingssnelheid van wireless?
Ik heb de laptop ook met kabel verbonden en het zelfde resultaat dus ik denk dat het probleem in me airport extreme zit..
Dus laptop--wifi--DS110j= traag en laptop---UTP-- DS110j is ook erg traag en komt niet boven de 100Kb.
Ik heb ook een Dune player in het netwerk hangen: Dune---UTP--DS110j gaat heel erg goed..VB: als je
een Bluray ISO stream haal ik zo 40Mb/sec dus geen probleem...

Oja als ik gewoon dowload van de NAS haal dik 800Kb dus dat ziet er een stuk beter uit.
Het lijkt mijn dus echt een upload probleem

Kant het iets met protocol zijnvan laptop naar DS110j ???

Grt,

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2010 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony L
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-11-2015
Hoe in Godsnaam installeer je SABNZBD RC 5.0?? --> http://www.mertymade.com/syno/#sab2
Ik heb de SPK gedownload maar elke keer zegt hij "Invalid File Format". Ik heb eerst de oude versies geinstalleerd en zit nu op 0.4.12 maar ook bij "upgrade" zegt hij hetzelfde (DS410J)

PSN: Norfirin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Laatst online: 21:59

wontcachme

You catch me? No you wont

Tony L schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 21:05:
Hoe in Godsnaam installeer je SABNZBD RC 5.0?? --> http://www.mertymade.com/syno/#sab2
Ik heb de SPK gedownload maar elke keer zegt hij "Invalid File Format". Ik heb eerst de oude versies geinstalleerd en zit nu op 0.4.12 maar ook bij "upgrade" zegt hij hetzelfde (DS410J)
Pak je het bestand wel uit? Dus de rar/zip ff uitpakken en die file moet je hebben.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony L
wontcachme schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 21:20:
[...]

Pak je het bestand wel uit? Dus de rar/zip ff uitpakken en die file moet je hebben.
Als ik hem unzip dan zitten er meerdere bestanden + directories in. Ik heb die package.tgz gerenamed naar naar package.spk maar dit werkt ook niet.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~lyckl022/temp/sabnzbd.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony L
NVM, ik heb hem met Safari binnen gehengeld en nu werkt ie wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony L
Toch nog een raar probleempje met OSX.

Ik heb een download share aangemaakt waar mijn downloads op komen. Binnen SabNZBD+ heb ik er voor gezorgd dat de bestanden daar op uitgepakt worden. Nu heb ik net wat successvol gedownload alleen krijg ik het met geen mogelijkheid in mijn finder te zien. Ik kom wel naar /volume1/downloads/complete/ maar deze map is leeg. Als ik met dezelfde username via SSH inlog dan zie ik daar met CD wel de map + de bestanden in die map.

Enig idee wat hier fout kan zijn?

• joppe113
ook ik ben heel benieuwd naar je test harmen. heb een 209 maar krijg hem niet naar hibernate. heb sabnzb ingesteld dat hij kijkt naar een usb stick voor nzb maar toch hibernate hij niet

weet dit trouwens niet geheel zeker maar dr gaan geen lampjes uit. Wel zie ik dat het lan lampje zo nu en dan knippert, maar wat hij dan aan het doen is...

ik reageer trouwens op een bericht van eerder in het forum. Iemand nog suggesties om hem wel aan het slapen te krijgen?

Hoe zie je trouwens dat hij slaapt, gaan dan de lampjes van de hd uit of zo? Mijn externe hd gaat wel keurig slapen volgens mij.

[ Voor 27% gewijzigd door joppe113 op 11-02-2010 12:57 ]

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 11:55
Het bovenste lampje zou uit moeten gaan. dit werkte bij mij in ieder geval eerder zo. Sinds ik SqueezeCenter draai blijven alle lampjes keurig branden... doe ik SquezeCenter uit dan werkt hibernate weer...

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-09 11:17
Weet iemand of de DS209 in staat is een 60Mbit lijn vol te trekken met NZB downloads? Of wordt dan de CPU van de DS209 de beperkende factor? En zo ja wat kan hij dan maximaal naar binnen trekken?

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Verwijderd

joppe113 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 12:53:
heb een 209 maar krijg hem niet naar hibernate.
RSS check staat op ... minuten?
HDD hibernate staat op ... minuten?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2010 14:04 ]

• QuadrifoglioVerde
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2024

• joppe113
de harde schijven horen na 15 minuten uit te gaan.
Rss staat op 60 minuten maar is iets wat ik niet gebruik

[ Voor 31% gewijzigd door joppe113 op 11-02-2010 15:17 ]

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:25
Ik ben geen SMB-user maar ik vind 'm toch erg interessant. Lekker snel :D

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Ook mooi die DS710+.
Synology weet ook altijd met nieuwe features te komen :9~
DSM2.3 volgende maand.

Nu nog ext4 bestandssysteem en we kunnen +16TB.

Hoop deze week mijn Syno DS1010+ met 4 Samsung 2Tb binnen te krijgen.
Zal een review maken zodra ik ermee gewerkt heb.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:14
Yep, wat mij betreft is Synology bijna "compleet". Ik mis slechts nog enkele features, die qnap bv. wel biedt en die ik ook snel in Synology producten hoop terug te vinden:

* Benaderen van file station via webDAV
* Mogelijkheid om filestation jobs te "daemonizen" (dus dat ze op de Synology afgehandeld worden wanneer je je webbrowser sluit) en de mogelijkheid om op die manier bv. ook bestanden van je Synology via FTP of SCP naar NAS'en van vrienden/familie te sturen.

Verder (heb ik ook reeds bij Synology gemeld) hoop ik dat ze bij de Amazon S3 backup service er nog voor zorgen dat je ook succesvol verbinding kan maken met buckets die je in de EU region hebt aangemaakt want dat gaat nu nog fout.

En dat er meer transcoding-opties komen als je audio station in streaming modus gebruikt (FLAC en OGG bestanden doen het nu bv. nog niet).

[ Voor 28% gewijzigd door eymey op 11-02-2010 15:58 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 11:38

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

eymey schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 15:56:

Verder (heb ik ook reeds bij Synology gemeld) hoop ik dat ze bij de Amazon S3 backup service er nog voor zorgen dat je ook succesvol verbinding kan maken met buckets die je in de EU region hebt aangemaakt want dat gaat nu nog fout.
Er bestaan zoveel back-up-plekken dat het wel moeilijk wordt om die allemaal te gaan ondersteunen. Ik bv had echt nog nooit gehoord van de back-up mogelijkheid bij amazon. In NL heb je weer de KPN die wat heeft. Ikzelf gebruikt weer www.idrive.com

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

joppe113 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 15:12:
de harde schijven horen na 15 minuten uit te gaan.
Rss staat op 60 minuten maar is iets wat ik niet gebruik
Of je RSS nou gebruikt of niet: door de instelling zal de NAS sowieso na 60 minuten wakker worden. Waarde veranderen naar 1440 minuten brengt de wakeup terug tot maximaal 1x per dag.

Als je sabnzbd stopt en alles loskoppelt (behalve de voedingsspanning :+ ) - gaat de HDD dan in hibernation? Gewoon luisteren en/of naar het lampje kijken.

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
eymey schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 15:56:
Yep, wat mij betreft is Synology bijna "compleet". Ik mis slechts nog enkele features, die qnap bv. wel biedt en die ik ook snel in Synology producten hoop terug te vinden:

* Benaderen van file station via webDAV
Dat lijkt me vrij triviaal. Dat zou je er zelf nog in kunnen hacken als je je even kwaad maakt.
* Mogelijkheid om filestation jobs te "daemonizen" (dus dat ze op de Synology afgehandeld worden wanneer je je webbrowser sluit) en de mogelijkheid om op die manier bv. ook bestanden van je Synology via FTP of SCP naar NAS'en van vrienden/familie te sturen.
Die is wat lastiger maar niet ondenkbaar. Heb je die als 's als suggestie in gedient?

En dat er meer transcoding-opties komen als je audio station in streaming modus gebruikt (FLAC en OGG bestanden doen het nu bv. nog niet).
Dat laatste zie ik niet zo heel snel gebeuren omdat op de lichtere modellen lastig te realiseren is met de cpu denk ik.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• abusimbal
Wijnands schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 17:24:
Dat laatste zie ik niet zo heel snel gebeuren omdat op de lichtere modellen lastig te realiseren is met de cpu denk ik.
Ja, en de DS710+ en DS1010+ krijgen nog een x86 firmware waardoor je makkelijk dingen kunt toevoegen.

• Tony L
Tony L schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 22:30:
Toch nog een raar probleempje met OSX.

Ik heb een download share aangemaakt waar mijn downloads op komen. Binnen SabNZBD+ heb ik er voor gezorgd dat de bestanden daar op uitgepakt worden. Nu heb ik net wat successvol gedownload alleen krijg ik het met geen mogelijkheid in mijn finder te zien. Ik kom wel naar /volume1/downloads/complete/ maar deze map is leeg. Als ik met dezelfde username via SSH inlog dan zie ik daar met CD wel de map + de bestanden in die map.

Enig idee wat hier fout kan zijn?
Sorry dat ik mezelf quote maar ik krijg het niet voor elkaar. Als ik via Finder inlog op de synology onder Admin dan krijg ik de downloads wel gewoon te zien. Ik heb alleen geen idee waar ik dit moet zoeken aangezien ik naar mijn idee de rechten wel goed heb gezet (read / write). Ik zie alleen niets onder mijn eigen naam :/

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:07

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

abusimbal schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 15:31:
Ook mooi die DS710+.
Synology weet ook altijd met nieuwe features te komen :9~
DSM2.3 volgende maand.

Nu nog ext4 bestandssysteem en we kunnen +16TB.

Hoop deze week mijn Syno DS1010+ met 4 Samsung 2Tb binnen te krijgen.
Zal een review maken zodra ik ermee gewerkt heb.
Graag, want de DS1010 staat ook op mijn verlanglijstje (zodra ik m'n belastingcenten terug heb :)). Als ie inderdaad zo snel is als ze zeggen (>100MB/sec) en als DSM 2.3 met z'n hybrid RAID ook goed werkt wil ik hem zeker hebben. Volgens mij is dit wel een van de beste NAS'sen voor thuis/mkb gebruik van de laatste tijd.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Tony L
Ok het probleem is opgelost!!

Het was simpel een kwestie van het zetten van unix rechten:

SSH -l root 192.168.2.x
chmod ugo+rwx /volume1/downloads/complete/
chmod ugo+rwx /volume1/downloads/incomplete/

That's it :D

Verwijderd

Heb net een DS210J geinstalleerd bij een kennis (raid1 configuratie). Bij het overzetten van gegevens van de computers naar de DS210J kwam regelmatig de foutmelding "disk vol" te voorschijn. Heb ff gekeken op internet en er staan meldingen vanaf 2007 hierover. Men zou denken dat dit soort zaken al eens opgelost zouden zijn intussen.
Zijn er meer mensen die deze melding hebben gekregen ?

• abusimbal
@Microkid

Dan kan je beste onderstaand link blijven volgen, lesswood heeft er al een review van de DS1010+
pricewatch: Synology DS1010+

Ook nog een goede review van de DS1010+
http://www.ntm1275.f2s.com/synology/synology1010.htm

Er heeft ook al iemand een 2GB RAM module bijgeplaatst met in totaal dus 3GB RAM.
Ben benieuwd hoe groot (of niet) de prestatie winst is.
Geeft met huidige firmware aan dat er 32MB RAM inzit maar Franklin van Synology zegt dat dat een bug is dit in de volgende versie word verholpen.
http://forum.synology.com...49&t=20751&p=86890#p86890

[ Voor 36% gewijzigd door abusimbal op 11-02-2010 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 16:08:
[...]

Of je RSS nou gebruikt of niet: door de instelling zal de NAS sowieso na 60 minuten wakker worden. Waarde veranderen naar 1440 minuten brengt de wakeup terug tot maximaal 1x per dag.

Als je sabnzbd stopt en alles loskoppelt (behalve de voedingsspanning :+ ) - gaat de HDD dan in hibernation? Gewoon luisteren en/of naar het lampje kijken.
Hij was gister avond druk bezig, maar ik zal het vanavond proberen. Dus usb en lan er uit en dan afwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de watch-folder van SABNZBD op de usbshare staat, kun je die laten zitten (ik ga ervan uit dat het een USB-stick is. Als het een USB-drive met externe voeding is, houdt die je DS waarschijnlijk eeuwig wakker - dus die zou er WEL uit moeten)
LAN er uit (voor de zekerheid) en wachten. Als het goed is, gaat na 15 minuten het bovenste LEDje uit en hoor je de HDD down-spinnen.

BTW: je hebt de laatste firmware op je DS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 21:59:
Heb net een DS210J geinstalleerd bij een kennis (raid1 configuratie). Bij het overzetten van gegevens van de computers naar de DS210J kwam regelmatig de foutmelding "disk vol" te voorschijn. Heb ff gekeken op internet en er staan meldingen vanaf 2007 hierover. Men zou denken dat dit soort zaken al eens opgelost zouden zijn intussen.
Gisteren 1 keer, heel vreemd.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 09:53:
Als de watch-folder van SABNZBD op de usbshare staat, kun je die laten zitten (ik ga ervan uit dat het een USB-stick is. Als het een USB-drive met externe voeding is, houdt die je DS waarschijnlijk eeuwig wakker - dus die zou er WEL uit moeten)
LAN er uit (voor de zekerheid) en wachten. Als het goed is, gaat na 15 minuten het bovenste LEDje uit en hoor je de HDD down-spinnen.

BTW: je hebt de laatste firmware op je DS?
Er staat Firmware versie DSM 2.2-0959 op. :(
Is dat het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joppe113 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 10:23:
[...]

Er staat Firmware versie DSM 2.2-0959 op. :(
Is dat het probleem?
Nee, staat er bij mij ook op. Overigens zie ik nu net dat 0965 uit is. Zo te zien een mini-minor update....

BTW: je kunt zelf vrijwel alles vinden over hibernation op het Engelse syno-forum. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2010 11:33 . Reden: update is minimaal... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:29:
[...]

Nee, staat er bij mij ook op. Overigens zie ik nu net dat 0965 uit is. Zo te zien een mini-minor update....

BTW: je kunt zelf vrijwel alles vinden over hibernation op het Engelse syno-forum. ;)
Ik heb de usb schijf afgekoppeld en de lan kabel er uit gehaald. Na 10 minuten knippert het lamp van hdd1 heel even maar verder niks.

Zal het in de gaten houden want mischien is hij nog wel aan het indexeren. Heb dr de laatste dagen nog al wat muziek op gezet. Kan je ook ergens zien of hij dat aan het doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het logboek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:10

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

joppe, in /var/log messages kan je veel vinden.
Zoek ook eens in dit topic. Er staan veel tips in.

Heb mijn hibernate probs nog niet opgelost. Support gaat binnenkort eens remote kijken.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiland
  • Laatst online: 15-09 18:50
Als de NAS een volume aan het aanmaken is kan je dan de ethernet plug er uit halen ? Blijf hij dan doorgaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
Harmen schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 14:38:
joppe, in /var/log messages kan je veel vinden.
Zoek ook eens in dit topic. Er staan veel tips in.

Heb mijn hibernate probs nog niet opgelost. Support gaat binnenkort eens remote kijken.
Same here. lan kabel eruit gehaald, mocht niet baten. squeezebox stopgezet, mocht ook niet baten. Ben benieuwd wat remote support bij jou zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiland
Hoeveel geduld moet ik hier hebben duurt nu al een half uur
Afbeeldingslocatie: http://img51.imageshack.us/img51/986/evengeduld.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Laatst online: 09-09 07:21

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Langras schreef op zondag 14 februari 2010 @ 02:03:
[afbeelding]
Welk model heb je? en gebruik je http of https? Als je een goedkoper model hebt en https gebruikt kan het wel eens even duren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 11:55
Als ik een DS409 koop met 3 disken kan ik dan op een later moment makkelijk uitbreiden naar 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Dracula schreef op zondag 14 februari 2010 @ 11:01:
Als ik een DS409 koop met 3 disken kan ik dan op een later moment makkelijk uitbreiden naar 4?
Ja dat kan.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiland
Mystic Spirit schreef op zondag 14 februari 2010 @ 09:31:
[...]

Welk model heb je? en gebruik je http of https? Als je een goedkoper model hebt en https gebruikt kan het wel eens even duren....
Ik heb de ds210j en zover ik weet gebruik ik geen https, ik heb een uur gewacht toe heb ik het opgegeven. De schijf was toen niet meer actief ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 11:55
Neem aan dat je dan een raid extend o.i.d. doet? met behoud van de data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Langras schreef op zondag 14 februari 2010 @ 11:54:
[...]

Ik heb de ds210j en zover ik weet gebruik ik geen https, ik heb een uur gewacht toe heb ik het opgegeven. De schijf was toen niet meer actief ook.
upload je het bestand via een kabel of draadloos? Ik kan me voorstellen dat het bij een "J" versie iets langer duurt, maar bij mijn 209 duurt het nog geen 5 seconden.

Ik heb ook nog een vraagje: Mijn time machine backup begint uit zijn voegen te groeien, en aangezien je _nog steeds :( _ de limiet niet kan instellen dacht ik het op de volgende manier te doen:

ik maak een ISCSI target aan van +-250GB, deze formatteer ik als HFS+ en stel ik in als time machine backup.

Volgens mij moet dit kunnen, alleen hoe gaat mijn macbook ermee om als mijn macbook niet in mijn eigen netwerk hangt, en dus de target niet beschikbaar is. Of als ik snel mijn macbook dichtklap, en ergens anders weer uit standby haal. Dit gaat prima met gewone shares (uiteraard sluit ik wel alle openstaande documenten).

[ Voor 42% gewijzigd door Magic op 14-02-2010 13:25 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Laatst online: 09-09 07:21

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Magic schreef op zondag 14 februari 2010 @ 12:06:
[...]

upload je het bestand via een kabel of draadloos? Ik kan me voorstellen dat het bij een "J" versie iets langer duurt, maar bij mijn 209 duurt het nog geen 5 seconden.

Ik heb ook nog een vraagje: Mijn time machine backup begint uit zijn voegen te groeien, en aangezien je _nog steeds :( _ de limiet niet kan instellen dacht ik het op de volgende manier te doen:

ik maak een ISCSI target aan van +-250GB, deze formatteer ik als HFS+ en stel ik in als time machine backup.

Volgens mij moet dit kunnen, alleen hoe gaat mijn macbook ermee om als mijn macbook niet in mijn eigen netwerk hangt, en dus de target niet beschikbaar is. Of als ik snel mijn macbook dichtklap, en ergens anders weer uit standby haal. Dit gaat prima met gewone shares (uiteraard sluit ik wel alle openstaande documenten).
Ik heb er zelf niet echt ervaring mee, maar je kan een bepaalde user toch een quota meegeven? als je nou eens voor je time machine een user aanmaakt en die een quota geeft? zou dat niet helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 21:59:
Deze melding kreeg ik inderdaad ook vanmiddag, bij een lullig bestandje van 2 mb. Nogmaals proberen en het werkte wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Dracula schreef op zondag 14 februari 2010 @ 11:58:
[...]

Neem aan dat je dan een raid extend o.i.d. doet? met behoud van de data
http://forum.synology.com...ume_with_additional_disks

Het word tijd om de openingspost bij te werken gezien de vele vragen die steeds terugkomen.

[ Voor 14% gewijzigd door abusimbal op 14-02-2010 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Langras schreef op zondag 14 februari 2010 @ 02:03:
[afbeelding]
Hier ook een 210J, maar bedraad ( gbps ) was het upload + install 5 minuten werk max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiland
Bij mij gaat het ook bedraad gbps maar toch blijf hij hangen, ik heb de SABnzbd+ 0.4.12 Final en SABnzbd+ 0.5 RC3 geprobeerd, snap niet waarom dit niet werkt.

Edit..

Laat maar zitten bedacht me net dat ik het alleen in chrome heb geprobeerd in IE lukte het uploaden wel |:( 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door Eiland op 14-02-2010 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulWar1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:30
Langras schreef op zondag 14 februari 2010 @ 16:46:
Bij mij gaat het ook bedraad gbps maar toch blijf hij hangen, ik heb de SABnzbd+ 0.4.12 Final en SABnzbd+ 0.5 RC3 geprobeerd, snap niet waarom dit niet werkt.
Misschien een andere browser proberen, ik heb ook wel eens gehad dat het uploaden hangt met Safari.

Know Thyself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Mystic Spirit schreef op zondag 14 februari 2010 @ 13:32:
[...]

Ik heb er zelf niet echt ervaring mee, maar je kan een bepaalde user toch een quota meegeven? als je nou eens voor je time machine een user aanmaakt en die een quota geeft? zou dat niet helpen?
Ze dachten inderdaad dat bij synology dat de oplossing was. Echter denkt time machine dat het nog steeds x GB aan ruimte heeft, terwijl dat gewoon softwarematig door de synology wordt tegengehouden. Met als gevolg: een corrupte time machine backup.

De enige manier om time machine tegen te houden is doorgeven dat hij minder ruimte heeft, en dat hebben ze bij synology helaas nog niet getackeld.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
@harmen

Mijn 209 gaat nee een paar dagen prima slapen, zal toch aan het indexeren hebben gelegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
Ok positief. heb er laatst ook 500+ foto's op gezet. Misschien dat hij nog bezig is... Het LAN lampje flikkert natuurlijk wel maargoed, ik zal vanavond kijken of hij alweer slaapt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkonings
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 15:07
iemand een idee of er nog nieuwe modellen worden verwacht?
of is de 710+ de opvolger van de 209?

de 710+ ligt nl. niet in het budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Zit nu op werk, dus kan het niet meteen nakijken.
Maar is er niet een manier om de afspeellijsten van Audio Station sneller te kunnen aanmaken?
Nu moet ik in de Music map elke keer een nummer opzoeken en dat kopiëren naar de nieuwe afspeellijst?
Dat kan niet met kikken en slepen van meerdere bestanden tegelijk zo te zien?

Waar haalt de synology eigenlijk de afspeellijsten vandaan? Lang niet al mijn muziekmappen staan erin als afspeellijst, maar de een groot aantal wel (vaak complete albums.

2e vraag.
Hoe stel je een URL stream in voor internetradio?
Ik heb dat geprobeerd voor di.fm. Vanuit winamp de link gekopieerd naar Audio Station, maar ik kreeg het niet voor elkaar om dit naar de USB speakers te streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinus73
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 15:59
Heeft iemand toevallig hier www.OpenMediaVault.com al gekeken? Lijkt wel erg op de DS, maar dan op een gewone PC.
De maker heeft FreeNAS gemaakt en ging toen over naar coreNAS (wat nu dus OpenMediaVault heet)
Ik zie dit wel zitten met een Atom bordje en je hebt een zuinig systeempje.

[ Voor 45% gewijzigd door tinus73 op 15-02-2010 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Mystic Spirit schreef op zondag 14 februari 2010 @ 13:32:
[...]

Klopt helemaal wat je zegt, zo heb ik het ook ingesteld. Ik heb een aparte gebruiker voor TM + aparte share

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
party42 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 09:45:
Ok positief. heb er laatst ook 500+ foto's op gezet. Misschien dat hij nog bezig is... Het LAN lampje flikkert natuurlijk wel maargoed, ik zal vanavond kijken of hij alweer slaapt...
blijft toch raar. hij's nog steeds niet gaan slapen...

wat heb ik al gedaan :
1. hibernation time op 5 minuten gezet
2. squeezecenter gestopt
3. tijd sync uitgezet
4. lan kabel eruit gehaald

en hij blijft gewoon actief... Iemand nog aanvullende tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:26
tinus73 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 15:13:
Heeft iemand toevallig hier www.OpenMediaVault.com al gekeken? Lijkt wel erg op de DS, maar dan op een gewone PC.
De maker heeft FreeNAS gemaakt en ging toen over naar coreNAS (wat nu dus OpenMediaVault heet)
Ik zie dit wel zitten met een Atom bordje en je hebt een zuinig systeempje.
Ik vind dit wel heel erg veel op DS lijken wat betreft interface...

Maar Synology bied de code onder GPL aan op SourceForge... maar tja... om nu onder bijna dezelfde layout een tweede nas systeem te bouwen vind ik wel een beetje overdone.
http://www.synology.com/enu/gpl/index.php

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiland
Ik wil mijn DS210J via het internet bereiken nu heb ik in mijn router (USRobotics Wireless Ndx Router (USR5464)) de port 5000 (TCP/UDP) geforward (ook naar port 5000) althans zo staat het ingesteld maar tot nu toe kan ik geen verbinding maken zijn er nog andere porten die ook nodig zijn. Ook staat er een optie in miijn router genaamd DMZ (The DMZ is a client device that is outside—and not protected by—the router’s firewall. If you host a public web server on a computer on your network, you might specify its IP address here.), zou ik dit kunnen proberen of is dit niet veilig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

party42 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 18:27:
[...]
blijft toch raar. hij's nog steeds niet gaan slapen...

wat heb ik al gedaan :
1. hibernation time op 5 minuten gezet
2. squeezecenter gestopt
3. tijd sync uitgezet
4. lan kabel eruit gehaald

en hij blijft gewoon actief... Iemand nog aanvullende tips ?
Leuk hé?
Ben ook al een tijdje bezig het klaar te krijgen.
Kan er geen touw aan vast knopen helaas.
Gebruik ook sabnzb en squeezecenter.

Je kan syno_hibernate_debug_tool eens proberen.
Krijg binnenkort bezoek van de techies van Synology, als ie replied tenminste. ;) (bood aan om remote te kijken op mn DS)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 11:56
Intheweb schreef op maandag 15 februari 2010 @ 18:55:
[...]

Ik vind dit wel heel erg veel op DS lijken wat betreft interface...

Maar Synology bied de code onder GPL aan op SourceForge... maar tja... om nu onder bijna dezelfde layout een tweede nas systeem te bouwen vind ik wel een beetje overdone.
http://www.synology.com/enu/gpl/index.php
Het lijkt er gewoon op dat beide web-admin sites dezelfde GUI toolkit gebruiken, meer bepaald extJS. Ze zijn trouwens niet de enige: Gebruikers van ExtJS. Synology staat er dan zelfs nog niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 20:08
Harmen schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 10:10:
[...]

Leuk hé?
Ben ook al een tijdje bezig het klaar te krijgen.
Kan er geen touw aan vast knopen helaas.
Gebruik ook sabnzb en squeezecenter.

Je kan syno_hibernate_debug_tool eens proberen.
Krijg binnenkort bezoek van de techies van Synology, als ie replied tenminste. ;) (bood aan om remote te kijken op mn DS)
Probeer eens sabnzbd en squeezecenter uit te zetten. Netwerkkabel er in laten en kijken of hij nu wel in standby gaat. Probeer ook de standby tijd is op 10/15 minuten te zetten ipv 5.

Bij mij ging hij in het begin ook niet in standby en dat kwam door sabnzbd. Als je sabnzbd gebruikt en hij evengoed in standby wil laten gaan moet je toch instellen dat hij de .nzb's zoekt op een usbstick en niet op de hdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 11:45
Ik ga ook eens kijken naar de hibernate mogelijkheden. Als ik niet meer wil dat sabnzb gaat zoeken naar nzb's in de dirscan hoe kan ik dit uitzetten? Gewoon geen locatie invullen bij 'mappen'? Er staat dat hij om de z aantal seconden gaat scannen. Ik kan dit niet veranderen in 0. Ok werkt 9999 niet hij gaat maximaal tot 3600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 20:08
Binnetie schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 12:28:
Ik ga ook eens kijken naar de hibernate mogelijkheden. Als ik niet meer wil dat sabnzb gaat zoeken naar nzb's in de dirscan hoe kan ik dit uitzetten? Gewoon geen locatie invullen bij 'mappen'? Er staat dat hij om de z aantal seconden gaat scannen. Ik kan dit niet veranderen in 0. Ok werkt 9999 niet hij gaat maximaal tot 3600.
Misschien kan je even proberen op sab.ini te openen en het daar in te veranderen. Verander dan gelijk ook rss_rate (of iets in die richting) naar een hogere waarde. Als dat allemaal niet werkt zou ik toch een usb stick er in doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
ik heb de rss rate naar 1 keer per dag en znb via een usb stick. Daarna ging hij prima slapen.

Wat me trouwens opvalt dat als je mappen van de synology op mijn computer zet door een netwerk verbinding er naar te maken hij wakker word als je die betrefende computer aan zet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 15-09 18:59
Wat logisch is omdat de PC probeert de verbinding ernaartoe te maken en het bestaan van de server/map controleert.

[ Voor 27% gewijzigd door Hmmbob op 16-02-2010 16:54 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
Lennyz schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 11:10:
[...]

Probeer eens sabnzbd en squeezecenter uit te zetten. Netwerkkabel er in laten en kijken of hij nu wel in standby gaat. Probeer ook de standby tijd is op 10/15 minuten te zetten ipv 5.

Bij mij ging hij in het begin ook niet in standby en dat kwam door sabnzbd. Als je sabnzbd gebruikt en hij evengoed in standby wil laten gaan moet je toch instellen dat hij de .nzb's zoekt op een usbstick en niet op de hdd.
Ik gebruik sabnzbd niet eens, en squeezecenter al meerdere malen uitgezet. zal de hibernation time weer wat omhoog zetten. Ach, waar maak je je druk om... :)

Dat remote van synology werkt overigens prima. Of hun hulp in het algemeen is prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 23:02
Hiernet komt de familie klagen dat ze niet meer aan de films kunnen. Ga ik ff een kijkje nemen via SSH en merk ik dat (alweer) de rechten veranderd zijn. Dit is nu al zeker de 3e of 4e keer dat er iets niet snor zit met de rechten van files.

Best leuke bak, die DS210J, maar het moet niet veel gekker worden dan dit. Waarom die rechten aangepast worden is mij nog een raadsel, maar het zit me alleszins verre van lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@Jorgmunguandr, ben niet helemaal super thuis in rechten voor de DS.
Heb thuis een aparte user account aangemaakt voor mn WD TV Live.
Deze heeft alleen lees rechten in de Downloads, Pics en Movies folder.

Gaat prima tot nu toe!

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:26
Vandaag op het werk is een WD 1,5tb harde schijf gechrasht in de Diskstation... beetje jammer was nog maar 3 maanden oud.
De hele raid werd er alleen wel erg traag van.. dat was wel jammer. Maar nu zit er een nieuwe harde schijf in en draait ie weer als een zonnetje :)

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
readytoflow schreef op maandag 15 februari 2010 @ 13:37:
Zit nu op werk, dus kan het niet meteen nakijken.
Maar is er niet een manier om de afspeellijsten van Audio Station sneller te kunnen aanmaken?
Nu moet ik in de Music map elke keer een nummer opzoeken en dat kopiëren naar de nieuwe afspeellijst?
Dat kan niet met klikken en slepen van meerdere bestanden tegelijk zo te zien?

Waar haalt de synology eigenlijk de afspeellijsten vandaan? Lang niet al mijn muziekmappen staan erin als afspeellijst, maar de een groot aantal wel (vaak complete albums).

2e vraag.
Hoe stel je een URL stream in voor internetradio?
Ik heb dat geprobeerd voor di.fm. Vanuit winamp de link gekopieerd naar Audio Station, maar ik kreeg het niet voor elkaar om dit naar de USB speakers te streamen?
Misschien toch iemand ervaring hiermee?
Zou ik in mijn mappen een bepaald bestand kunnen plaatsen waar een afspeellijst aan vastzit? Dus dat de Synology dat als afspeellijst ziet?

En de URL voor internetradio hoe doen jullie dat? Met DI.fm lukt het mij niet in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 11:38

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

readytoflow schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 13:26:
[...]

Misschien toch iemand ervaring hiermee?
Zou ik in mijn mappen een bepaald bestand kunnen plaatsen waar een afspeellijst aan vastzit? Dus dat de Synology dat als afspeellijst ziet?

En de URL voor internetradio hoe doen jullie dat? Met DI.fm lukt het mij niet in ieder geval.
Ik heb kinkclassx geprobeerd, is me ook niet gelukt. Ik betwijfel of het wel kan.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 11:45
Lennyz schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 13:02:
[...]

Misschien kan je even proberen op sab.ini te openen en het daar in te veranderen. Verander dan gelijk ook rss_rate (of iets in die richting) naar een hogere waarde. Als dat allemaal niet werkt zou ik toch een usb stick er in doen.
Dat kan ik eens proberen, hoe open je alleen de sab.ini? Welke locatie staat deze zeg maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb vanmorgen even zitten spelen met Config File Editor.
Heb crontab aangepast, er stonden wat taken, heb de meeste weg gehaald.

Nu staat er alleen nog het volgende in:
#minute hour mday month wday who command
0 20 * * 0 root /usr/syno/bin/synolocalbkp -a "Local backup Docs and Photos"

Mn DS ging rond 11u slapen en wordt pas net wakker omdat ik er op in log.
Vooruitgang! :D

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 19:48
@ harmen

Dus je ds- gaat ook gewoon in slaapstand met squeezecenter nog actief. Waar kan ik ''Config File Editor'' vinden. Zou ook graag het slaapprobleem opgelost zien. Als ik squeezecenter uitschakel gaat hij trouwens wel gewoon in slaapstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolando Frio
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2023
Hola mensen,

heb na veel reviews lezen en groot gedeelte van de ontzaglijke grote hoeveelheid aan info hier op Tweakers ;-) denk ik toch wel besloten om de Synology NAS aan te gaan schaffen. Maar twijfel eigenlijk nog heel erg tussen de DS209 en de DS209+II. Las hier en daar wel dat de 209 ruimschoots voldoet op het gebied van vele taken tegelijkertijd uitvoeren en nog steeds een prima snelheid en performance kan bieden. Maar ik heb een aangeboren allergie voor alles wat traag gaat dus wil wat dat betreft wel beetje goed spul hebben >:) Alleen hik ik beetje tegen die prijs aan van de 209+II..... Merk je echt verschil tussen de verschillen in processor en intern geheugen?

Nu ben ik een redelijke leek op netwerk en NAS gebied (geen computer leek gelukkig ;-)) want las redelijk wat abracadabra hier en daar. Is de Synology goed te begrijpen voor leken?

Wens is om zeker eens een site te gaan bouwen en die te hosten en eigenlijk wel alle multimedia toepassingen te gaan gebruiken die er mogelijk zijn met de Synology.

Zit eigenlijk naast het twijfelen tussen de 209 en de 209+II nog met een aantal vragen die hopelijk beantwoord kunnen worden hier.

1. Ik wil graag 2 HD's plaatsen en middels mirroring een backup maken maar gaat dit ten koste van de snelheid/performance?
Las iets over optie van RAID 1 of RAID 5, wat is het verschil en wat is aan te raden?

2. Is Selective mirroring mogelijk? Dus dat je alleen bepaalde bestanden/mappen laat mirror-en en niet alles.

3. Als je wilt mirror-en moeten beide schijven exact dezelfde grootte zijn? Of kan 1 schijf bijv. 1,5 TB en de andere 500GB zijn (klopt het dat ik las dat je mirror zo groot is als je kleinste schijf en dus de grootste schijf z'n capaciteit dan niet ten volle gezien wordt?)

4. Kan ik later gewoon nog de 2e (mirror) schijf toevoegen en de mirror instellen als ik besluit eerst 1 schijf te plaatsen?

5. Is met de 209 en 209+II online communicatie/backup mogelijk met andere NAS-en zodat data niet alleen in je huis is opgeslagen? Een mirror is leuk maar die zit in hetzelfde apparaat dus is ook niet echt de veiligste backup optie bij brand of diefstal in je huis ;-)

6. Gelden die downloadfuncties ook voor bijv. Soulseek op de NAS en kan dat uberhaupt? (lees wel eMule enzo maar zal wel geen support voor zijn) Is er een workaround voor te crëeren dat Soulseek op je NAS kan downloaden?

7. Heeft ie een Mediaplayer functie zoals die losse players films en muziek kunnen streamen naar je TV (lees wel iTunes en Audiostation enzo maar is dat hetzelfde?)

8. Ik las beperkte ondersteuning voor DLNA door Synology in de Hardware.info magazine test van Augustus 2009, of was dat nog met de oude firmware. Hoe moet ik dat zien?

9. Ik heb een MacBook Pro met Snow Leopard en Windows 7 via Virtualisatie erop draaien en wil dit nog wel even een tijdje naast elkaar gebruiken (ben pas net overgestapt op Mac), wat is handig in deze situatie, de Synology schijven sowieso in HFS+ formatteren?

10. Kan Paragon NTFS for Mac of MacDrive bijv. geinstalleerd worden op de NAS schijven?
Iemand ervaring hiermee dat dit feilloos werkt? Of hoe doen de Mac users onder ons dat uberhaupt met een Synology en als je beide OS-en gebruikt?

11. Iemand ervaring met deze Synology NAS-en in combinatie met een Netgear WNDR 3700 router? Streamt alles snel en goed met deze router ertussen?

Een hoop vragen, sorry, maar kon deze niet zo gauw terugvinden in de topics of online (en dat waren nogal wat pagina's die me m'n vrije dag kostten vandaag >:) )

Mijn dank is GROOT ! _/-\o_ _/-\o_

CHEERS,
Rolando

No hay tiempo pero siempre por una guapa chica ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiland
Vandaag was ik iets aan het downloaden en het viel mij op de NAS(DS210j) hier toch wel grote moeite mee had, is dit normaal dat de download snelheid veel pieken en dalen heeft? (zie afbeelding)
groter Click
Afbeeldingslocatie: http://img502.imageshack.us/img502/4333/nasf.png

En is het mogelijk om de bitrate van de music station omhoog te krijgen ik vindt 128kbit wel erg laag en dit is te horen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

martk2280 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 21:21:
@ harmen

Dus je ds- gaat ook gewoon in slaapstand met squeezecenter nog actief. Waar kan ik ''Config File Editor'' vinden. Zou ook graag het slaapprobleem opgelost zien. Als ik squeezecenter uitschakel gaat hij trouwens wel gewoon in slaapstand.
Hier staat hij:
http://www.mertymade.com/syno/

Echter heb ik bij Squeezebox server nog wat dingen veranderd.

Een fix voor de Squeezebox server kan je hier vinden. (paar bestanden updaten)

@Langras, je kan cache aanzetten. Hier wordt de verbinding behoorlijk stabieler van.

[ Voor 6% gewijzigd door Harmen op 17-02-2010 22:15 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 19:48
@ harmen

Alvast bedankt voor je hulp, maar wat bedoel je precies (paar bestanden updaten) heb het topic doorgelezen maar kan zo snel geen oplossing vinden, of kijk ik er toch echt overheen. en kan ik zo klakkeloos jou settings overnemen in Config file editor? Ik gebruik alleen squeezebox server, file station, en mediaserver/NFS om te streamen naar mijn mediaplayer.

Verwijderd

@martk2280

Ik heb ook een tijd zitten stoeien met Squeezebox Server en de slaapstand. Dat wilde maar niet.
Toen kwam ik uit op de site die Harmen ook linkt hier boven en daarmee is het gelukt.
Het gaat er om dat je 2 bestandjes van een "squeezecenter nightly version" kopieëerd naar je server op je NAS.

Nu gaat mijn 209 fijn slapen na de ingestelde tijd.

Verwijderd

Langras schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 22:03:
Vandaag was ik iets aan het downloaden en het viel mij op de NAS(DS210j) hier toch wel grote moeite mee had, is dit normaal dat de download snelheid veel pieken en dalen heeft? (zie afbeelding)
Download je met SABNZBD? Dan kan het aan je instellingen liggen. Hoewel de fluctuatie wel erg groot is...

• QuadrifoglioVerde
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2024
Heb een paar "unboxing" foto's van een net aangekomen DS710+ op mijn blog gezet: http://wp.me/peWsy-cg

• abusimbal
Review van mijn DS1010+ gepost
productreview: Synology DS1010+ review door abusimbal

Graag op- en aanmerkingen

@QuadrifoglioVerde
Nice, zelf tot nu toe nog geen foto's, maar komen nog.
Wat vind jij van de behuizing ? Zit er gelijk mijn DS1010+ uit metaal maar ziet er als plastic uit.

[ Voor 32% gewijzigd door abusimbal op 18-02-2010 15:00 ]

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

QuadrifoglioVerde schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:20:
Heb een paar "unboxing" foto's van een net aangekomen DS710+ op mijn blog gezet: http://wp.me/peWsy-cg
Bedankt voor het delen. :)
Waar blijft de fan zn lucht nou heen?

abusimbal, mooie review.
Zie graag pics van het geheel.

[ Voor 9% gewijzigd door Harmen op 18-02-2010 15:10 ]

Whatever.

• SoulWar1
Omdat nog niemand anders heeft gereageerd zal ik ze proberen te beantwoorden. ;)

1. RAID1 heeft voor zover ik weet geen impact op de performance. RAID5 vraagt veel CPU tijd om de pariteit uit te rekenen bij het wegschrijven, maar de schrijf en leessnelheden zijn hoger dan een enkele schijf. Voor RAID5 zijn minimaal 3 schijven nodig, dus je zult RAID1 moeten gebruiken met 2 schijven.

2. Is niet mogelijk.

3. Je mirror is inderdaad zo groot als de kleinste harddisk en de rest wordt niet gebruikt. In de nieuwe DSM2.3 beta zit een nieuw Synology RAID systeem, misschien dat deze de ongebruikte ruimte wel benut als een non-redundant volume. Maar dat weet ik dus niet zeker.

4. Dat kan.

5. Dat kan via rsync. Het makkelijkste is naar een andere Synology NAS, maar in principe werkt elke NAS zolang hij rsync ondersteund.

6. De download station kan overweg met NZB, Torrent, eMule en ik geloof MegaUpload. Ik ken SoulSeek niet maar als het draait onder Linux dan kun je het via SSH installeren. Hiervoor is wel enige Linux kennis nodig.

7. iTunes server speelt naar het programma iTunes en andere apparaten zoals een AirPort. Het audiostation is om muziek te beluisteren via de browser, dit werkt ook via internet. Er zit ook een mediaserver in die muziek en films streamed via DLNA, bijv. naar een Xbox360 of PS3.

8. Geen idee wat ze bedoelen met beperkte ondersteuning, werkt prima.

9. De Synology draait op Linux en gebruikt dus EXT3.

10. Dat gaat niet maar is ook niet nodig. Je benaderd de NAS via SMB (Windows), AFP (Mac) of NFS(Linux). Ook kun je hem benaderen via de Filestation (browser) en FTP server. De NAS schrijft en leest dit naar de harde schijven in EXT3. Maar het is dus op ieder systeem via de share te benaderen.

11. Ik heb een Netgear DGT834, werkt prima. Waarom denk je dat dit met jou router niet zou werken.

Hopelijk heb je zo voldoende informatie. :P

Know Thyself

• Eiland
Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 10:31:
[...]

Download je met SABNZBD? Dan kan het aan je instellingen liggen. Hoewel de fluctuatie wel erg groot is...
Ja ik download met Sabnzbd, aan welke instellingen denk je dat het kan liggen?
Ik gebruik overigens versie 0,5

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Rolando Frio schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 21:29:
Hola mensen,

..........

1. Ik wil graag 2 HD's plaatsen en middels mirroring een backup maken maar gaat dit ten koste van de snelheid/performance?
Las iets over optie van RAID 1 of RAID 5, wat is het verschil en wat is aan te raden?
Raid 5 gaat niet met 2 hdd's heb je er drie voor nodig (ook naar gekeken voor mijn 207+). Snelheid bij mirorring is goed moet ik zeggen. Hier timemachine, FTP, downloads(100mbit internet duplex vol) en streams tegelijk, geen probleem.

2. Is Selective mirroring mogelijk? Dus dat je alleen bepaalde bestanden/mappen laat mirror-en en niet alles.
Hiervoor moet je backup jobs instellen van het ene volume naar het andere. Is dus niet door raid te regelen.

3. Als je wilt mirror-en moeten beide schijven exact dezelfde grootte zijn? Of kan 1 schijf bijv. 1,5 TB en de andere 500GB zijn (klopt het dat ik las dat je mirror zo groot is als je kleinste schijf en dus de grootste schijf z'n capaciteit dan niet ten volle gezien wordt?)
Mirror wordt zo groot als de kleinste schijf ja. Overgebleven capacitiet kan denk ik nog wel voor een extra volume gebruikt worden, maar dit is niet aan te raden. (check raid wiki)

4. Kan ik later gewoon nog de 2e (mirror) schijf toevoegen en de mirror instellen als ik besluit eerst 1 schijf te plaatsen?
Nee, als je een raid setup maakt, formatteert de DS eerst beide schijven. Als ik me niet vergis.

5. Is met de 209 en 209+II online communicatie/backup mogelijk met andere NAS-en zodat data niet alleen in je huis is opgeslagen? Een mirror is leuk maar die zit in hetzelfde apparaat dus is ook niet echt de veiligste backup optie bij brand of diefstal in je huis ;-)
Ja je kan ook naar andere volumes backup jobs instellen. Als je voor een andere nas een account op je dstation een account maakt en een backup maakt, zou dat theoretisch gezien kunnen. Zelf geen ervaring.

6. Gelden die downloadfuncties ook voor bijv. Soulseek op de NAS en kan dat uberhaupt? (lees wel eMule enzo maar zal wel geen support voor zijn) Is er een workaround voor te crëeren dat Soulseek op je NAS kan downloaden? Geen idee

7. Heeft ie een Mediaplayer functie zoals die losse players films en muziek kunnen streamen naar je TV (lees wel iTunes en Audiostation enzo maar is dat hetzelfde?)
Ja support voor dlna, alleen weet ik niet welke codecs wel niet rechtstreeks naar de TV kunnen. Is genoeg over te vinden op googlen.

8. Ik las beperkte ondersteuning voor DLNA door Synology in de Hardware.info magazine test van Augustus 2009, of was dat nog met de oude firmware. Hoe moet ik dat zien? Googlen even, zie punt 7.

9. Ik heb een MacBook Pro met Snow Leopard en Windows 7 via Virtualisatie erop draaien en wil dit nog wel even een tijdje naast elkaar gebruiken (ben pas net overgestapt op Mac), wat is handig in deze situatie, de Synology schijven sowieso in HFS+ formatteren?
Synology heeft zijn eigen bestandsindeling. Macbook werkt gewoon. Ik schrijf en lees met windows, macbook en synology downloadstation. Geen probleem. Gewoon benaderen als networkdrive. Timemachine werk ook goed.

10. Kan Paragon NTFS for Mac of MacDrive bijv. geinstalleerd worden op de NAS schijven?
Iemand ervaring hiermee dat dit feilloos werkt? Of hoe doen de Mac users onder ons dat uberhaupt met een Synology en als je beide OS-en gebruikt? Zie punt 9

11. Iemand ervaring met deze Synology NAS-en in combinatie met een Netgear WNDR 3700 router? Streamt alles snel en goed met deze router ertussen? Geen ervaring hier.

Een hoop vragen, sorry, maar kon deze niet zo gauw terugvinden in de topics of online (en dat waren nogal wat pagina's die me m'n vrije dag kostten vandaag >:) )

Mijn dank is GROOT ! _/-\o_ _/-\o_

CHEERS,
Rolando

flickr - WOT Profile - Game PC

• abusimbal
Over ext3 gesproken, deze heeft een limiet van 16TB.
Overstap naar ext4 dringt zich dus op.
Synology heeft nog niets hiervan, Qnap wel maar er zouden nog veel problemen zijn.
Topic over ext4 http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=3&t=12620

Misschien tip voor mensen die vragen hebben en Engels kunnen. (geen kwade bedoelingen hiermee ;) )
Je kan ook altijd eens op de forums van Synology zoeken, vind je vaak antwoorden.
Forum Nederlands:
http://www.synology-forum.nl/
Forum Engels:
http://forum.synology.com/enu/

Of op de Wiki van Synology:
http://forum.synology.com/wiki

EDIT
@Rolando Frio
Je kan van 1 HDD naar RAID1
http://www.synology.com/s...how.php?lang=nld&q_id=344

Stond in de FAQ van Synology
http://www.synology.com/support/faq_all.php?lang=nld

[ Voor 13% gewijzigd door abusimbal op 18-02-2010 15:54 ]

• Rolando Frio
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2023
SUPER THANX voor jullie reacties Soulwar1 en Gizzy !!
Top _/-\o_ :)

Dus over puntje 4.
"Kan ik later gewoon nog de 2e (mirror) schijf toevoegen en de mirror instellen als ik besluit eerst 1 schijf te plaatsen?"

zijn de meningen verdeeld? Iemand die een sluitend antwoord kan geven?

Dan weet ik of ik zometeen 1 of dan toch maar meteen 2 HD's erbij moet bestellen :)

CHEERS,
Rolando

No hay tiempo pero siempre por una guapa chica ;)

• SoulWar1
Rolando Frio schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 15:42:
Dus over puntje 4.
"Kan ik later gewoon nog de 2e (mirror) schijf toevoegen en de mirror instellen als ik besluit eerst 1 schijf te plaatsen?"
Edit 2:
Change volume type
DSM 2.2 provides the following four types of volume change:

Basic to RAID 1
Basic to RAID 5
RAID 1 to RAID 5
RAID 5 to RAID 5+Spare

Ik denk nogmaals dat het wel kan.... 8)7

[ Voor 56% gewijzigd door SoulWar1 op 18-02-2010 15:58 ]

Know Thyself

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
SoulWar1 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 15:54:
[...]

Version: DSM 2.1-0832 (2009/03/10)
Change log
JBOD (Just a Bunch Of Disks) provides an alternative for users to concatenate multiple hard drives as a single volume without wasting any storage capacity. In addition, online RAID migration - from Basic to RAID 5 and RAID 1 to RAID 5 are supported.

Edit: of ik lees verkeerd.....alleen naar RAID 5.....
Ik denk inderdaad ook alleen naar Raid 5 niet van Geen Raid naar raid 1. Klopt dus niet, zie hierboven

[ Voor 3% gewijzigd door Gizzy op 18-02-2010 16:14 ]

flickr - WOT Profile - Game PC

• abusimbal
Wat bedoelen ze dan met "Basic to RAID 1" ?

Nederlandse versie (van FAQ's zie hierboven)
http://www.synology.com/s...how.php?lang=nld&q_id=344

EDIT
Beetje verwarrend, maar zoals ik het begrijp verlies je jou data.

[ Voor 19% gewijzigd door abusimbal op 18-02-2010 16:05 ]

Verwijderd

Langras schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 15:24:
[...]

Ja ik download met Sabnzbd, aan welke instellingen denk je dat het kan liggen?
Ik gebruik overigens versie 0,5
Je kunt bij de tab "general" een buffer aangeven. Je moet eerst even kijken hoeveel geheugen er bij het downloaden gebruikt wordt. DS210= 128Mb dacht ik. Stel dat je maar 20% van je geheugen gebruikt, dan kun je rustig een buffer van 50M instellen. Voordeel is dan ook dat een block van 48M (komt vaak voor) eerst in het geheugen gezet wordt en dan met pdflush in 1x op harde schijf gezet wordt. Je kunt dit zien aan de pieken in de processorbelasting en in het %-lijstje met programma's. Verder is het verstandig om de switch die het downloaden stopt tijdens post-processing aan te vinken.
Pagina: 1 ... 17 ... 66 Laatste

Dit topic is gesloten.