Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-08-2024

RRC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

de ideale accessoires:
http://cgi.ebay.nl/Nokia-...3ca69f1523#ht_1585wt_1222
:)

(even een grapje tussendoor moet wel kunnen lijkt me, nu we zo teleurgesteld zijn in het verwachtingsmanagement van Nokia)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajblancke
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-02-2021
vind ik ook hoor

als van de zomer de handschoentjes uit kunnen , is hij er hopenlijk

dus de witer komen we door bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

k vind de N900 best een mooi toestel al duurt het volgens mij nog even voor die z'n prime time bereikt (ik wil iets hebben dat gewoon werkt, zonder te veel geklooi). Dus even drie vraagjes (ik kan in februari namelijk weer verlengen en zit ernstig te twijfelen tussen Maemo of Android 2.0/2.1)

1. Welke versie van Ovi Maps zit er nou bij de Retail, versie 1.00 of 3? En is Google Maps al geport? een goeie map-app is voor mij erg belangrijk, en Ovi Maps 1.00 (terwijl 3 al bestaat) is wel een tegenvaller.

2. Waar vind ik vanaf m'n computer alle (community) apps en games voor de N900?

http://maemo.nokia.com/maemo-select/applications/

Toont maar 10 apps ofzo? Er zijn er toch al veel meer?

3. Heeft Nokia ervoor gekozen om een Symbian-emulator te schrijven, zodat alle Symbian Apps op Maemo kunnen draaien? (zeg maar net als de Wii alle oudere platformen ondersteunt, en Xbox360 ook Xbox games, en Windows 7 - XP mode, MacOSX ook oudere MacApps ondersteunde etc)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2009 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.steenis
  • Laatst online: 04-10 06:55
Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 20:46:
Hey,

k vind de N900 best een mooi toestel al duurt het volgens mij nog even voor die z'n prime time bereikt (ik wil iets hebben dat gewoon werkt, zonder te veel geklooi). Dus even drie vraagjes (ik kan in februari namelijk weer verlengen en zit ernstig te twijfelen tussen Maemo of Android 2.0/2.1)

1. Welke versie van Ovi Maps zit er nou bij de Retail, versie 1.00 of 3? En is Google Maps al geport? een goeie map-app is voor mij erg belangrijk, en Ovi Maps 1.00 (terwijl 3 al bestaat) is wel een tegenvaller.

2. Waar vind ik vanaf m'n computer alle (community) apps en games voor de N900?

http://maemo.nokia.com/maemo-select/applications/

Toont maar 10 apps ofzo? Er zijn er toch al veel meer?

3. Heeft Nokia ervoor gekozen om een Symbian-emulator te schrijven, zodat alle Symbian Apps op Maemo kunnen draaien? (zeg maar net als de Wii alle oudere platformen ondersteunt, en Xbox360 ook Xbox games, en Windows 7 - XP mode, MacOSX ook oudere MacApps ondersteunde etc)
Op vraag 2 kan ik antwoorden:
http://maemo.org/downloads/Maemo5/

You’re a nut! you’re crazy in the coconut!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou dit ook wat zijn: http://cgi.ebay.nl/NOKIA-...3%B6r?hash=item5ad482538f. Bij die originele van nokia lijkt mij dat de telefoon er makkelijk uit kan vallen? Of zou dat wel meevallen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajblancke
hij is van onderen open zodat , je hem makkelijk omhoog kan drukken

en er uit vallen dat valt wel mee denk ik

klepje open dan heb je ook je hele hand er voor , en dan druk je hem zo omhoog

[ Voor 26% gewijzigd door ajblancke op 01-11-2009 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
Dit staat in veel voorwaarden van telco's:

"We staan alleen het gebruik van mobiele telefoons toe op ons netwerk. Helaas is het niet toegestaan met andere apparaten het mobiele Internet te gebruiken".

De nieuwe smartphones waaronder zeker de N900 (Nokia noemt hem zelfs "mobile computer") gaan steeds meer richting een computer:
Een volwaardig os , zwaardere cpu's , volledige internetervaring etc. , etc.....

Dus moeten ze deze regel in de toekomst gaan los laten om nog maar te zwijgen m.b.t. de belachelijke fair use policies of het laag aantal mb's dat je per maand mag binnen halen.

De hsdpa 3,5g (theoretisch tot 14 Mbps) snelheden schieten omhoog zeker de opvolger lte 4g (theoretisch tot 100 Mbps).
Wat moet je dan nog met een fup van 250 MB.

In het begin had je met je internet thuis ook fup's maar die zijn allemaal verleden tijd , ik hoop gezien de technische ontwikkelingen waardoor toestellen en netwerken steeds sneller worden de mobiele internet aanbieders de fup's snel loslaten.
Dan kunnen de gladde reclame uitingen als onbezorgd , onbeperkt , zorgeloos etc... , ook niet meer voor verwarring zorgen of tot misverstanden leiden.

[ Voor 38% gewijzigd door janzeeschuimers op 01-11-2009 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
janzeeschuimers schreef op zondag 01 november 2009 @ 18:25:
Dit staat in veel voorwaarden van telco's:

"We staan alleen het gebruik van mobiele telefoons toe op ons netwerk. Helaas is het niet toegestaan met andere apparaten het mobiele Internet te gebruiken".

De nieuwe smartphones waaronder zeker de N900 (Nokia noemt hem zelfs "mobile computer") gaan steeds meer richting een computer:
Een volwaardig os , zwaardere cpu's , volledige internetervaring etc. , etc.....

Dus moeten ze deze regel in de toekomst gaan los laten om nog maar te zwijgen m.b.t. de belachelijke fair use policies of het laag aantal mb's dat je per maand mag binnen halen.

De hsdpa 3,5g (theoretisch tot 14 Mbps) snelheden schieten omhoog zeker de opvolger lte 4g (theoretisch tot 100 Mbps).
Wat moet je dan nog met een fup van 250 MB.

In het begin had je met je internet thuis ook fup's maar die zijn allemaal verleden tijd , ik hoop gezien de technische ontwikkelingen waardoor toestellen en netwerken steeds sneller worden de mobiele internet aanbieders de fup's snel loslaten.
Dan kunnen de gladde reclame uitingen als onbezorgd , onbeperkt , zorgeloos etc... , ook niet meer voor verwarring zorgen of tot misverstanden leiden.
Het probleem dat je veel te snel aan die fair use komt is al heel erg lang zo. Maar waarom zouden de aanbieders ineens meer moeten leveren voor hetzelfde geld, alleen maar omdat de klant meer data wil verbruiken? "Betalen, zul je!" zullen ze vast wel denken bij de telecomaanbieders.
Maar het is ook helemaal niet zo raar om meer te vragen voor een mobiele verbinding nu deze voor een gebruiker duidelijk nuttiger is geworden doordat de toestellen beter zijn geworden.
Het probleem is dat de consument voor de dienst "internet" wil betalen, en niet 3 keer voor "internet thuis", "internet op je laptop" en "internet op je mobiel". De gebruiker ziet het als 1 dienst "internet", omdat het niet een duidelijk ander soort gebruik is. De pogingen om een apart "mobiel internet" op te zetten met diensten die voor mobiel gebruik nuttig zijn, die zijn allemaal mislukt (denk WAP, imode, etc.).
De enige vorm van "mobiel internet" dat wel is aangeslagen dat zijn de iPhone apps. (danwel speciale sites via de browser, danwel via aparte applicaties uit de appstore). Het probleem voor de telecomaanbieder daarbij is dat zij niet zelf dat geld incasseren. de gebruiker betaald voor de dienst via het kopen van een app, en dus niet extra aan de telecomaanbieder.

Maar goed, de N900 valt echt wel binnen de fair use policy van alle aanbieders. Je moet alleen geen overmatige hoeveelheid data gebruiken. En dus kan je inderdaad niet alle functies ten volle benutten over de 3G verbinding. Maar via wifi nog steeds wel natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:55
Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 21:46:
[...]

Het probleem dat je veel te snel aan die fair use komt is al heel erg lang zo. Maar waarom zouden de aanbieders ineens meer moeten leveren voor hetzelfde geld, alleen maar omdat de klant meer data wil verbruiken? "Betalen, zul je!" zullen ze vast wel denken bij de telecomaanbieders.
Maar het is ook helemaal niet zo raar om meer te vragen voor een mobiele verbinding nu deze voor een gebruiker duidelijk nuttiger is geworden doordat de toestellen beter zijn geworden.
Het probleem is dat de consument voor de dienst "internet" wil betalen, en niet 3 keer voor "internet thuis", "internet op je laptop" en "internet op je mobiel". De gebruiker ziet het als 1 dienst "internet", omdat het niet een duidelijk ander soort gebruik is. De pogingen om een apart "mobiel internet" op te zetten met diensten die voor mobiel gebruik nuttig zijn, die zijn allemaal mislukt (denk WAP, imode, etc.).
De enige vorm van "mobiel internet" dat wel is aangeslagen dat zijn de iPhone apps. (danwel speciale sites via de browser, danwel via aparte applicaties uit de appstore). Het probleem voor de telecomaanbieder daarbij is dat zij niet zelf dat geld incasseren. de gebruiker betaald voor de dienst via het kopen van een app, en dus niet extra aan de telecomaanbieder.

Maar goed, de N900 valt echt wel binnen de fair use policy van alle aanbieders. Je moet alleen geen overmatige hoeveelheid data gebruiken. En dus kan je inderdaad niet alle functies ten volle benutten over de 3G verbinding. Maar via wifi nog steeds wel natuurlijk.
Natuurlijk is het wel belachelijk als je als telecom- of internetprovider steeds hogere bedragen gaat vragen wanneer de snelheden omhoog gaan en er meer mogelijk wordt. Er komen steeds beter technieken die hogere snelheden toestaan, en het is ook in het belang van het hele land dat deze technieken toegepast worden. Voor providers betekent een nieuwe techniek soms een nieuwe investering, maar de kosten stijgen voor de providers maar weinig of misschien zelfs wel niet. Ik vind het huidige systeem van Fair-Use Policies maar belachelijk. Natuurlijk moet het niet zo zijn dat een netwerk overbelast raakt, maar bijvoorbeeld 250MB is gewoon echt niet van deze tijd.

Tijden veranderen en technieken volgen elkaar op. Providers zullen daar uiteindelijk toch op in moeten springen. Als er voor de consument manieren zijn om gratis te bellen (VoIP via telefoon) dan is dat gewoon de toekomst. Vroeg of laat moeten de providers er aan geloven, je kunt en moet niet alle nieuwe technieken maar tegenhouden omdat je dan je businessplan moet aanpassen.

Maargoed dit is allemaal offtopic.

Het is inderdaad zo dat de mobiele "telefoons" steeds meer op volwaardige computers gaan lijken. De browser op de N900 identificeert zichzelf zodanig dat er altijd de normale complete website getoond wordt, en geen mobiele versie. Dit betekent misschien ook dat het voor de provider niet duidelijk is of er nu via een "telefoon" of via een laptop / desktop / whatever van het internet gebruik gemaakt wordt. Binnen afzienbare tijd zal die grens helemaal verdwenen zijn en dan hebben providers er helemaal geen zicht meer op. Ik denk dat vroeg of ietsje later de FUP's en andere verboden verdwijnen. Providers kunnen niet anders.

@ TempesT: je stukje over dat providers er niks meer aan kunnen verdienen snap ik niet, en ook niet dat je de iPhone-applicaties noemt als enige doorgebroken vorm van het gebruik van mobiel internet? Er wordt door de providers toch gewoon tien euro per maand in rekening gebracht voor mobiel internet? Volgens mij verdienen ze er bakken vol met geld mee. En mobiel internet was er al voor de iPhone en de iPhone is ook niet verantwoordelijk voor het meeste dataverbruik.

[ Voor 6% gewijzigd door FreddyFish op 01-11-2009 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2010 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FreddyFish schreef op zondag 01 november 2009 @ 22:20:
[...]

Natuurlijk is het wel belachelijk als je als telecom- of internetprovider steeds hogere bedragen gaat vragen wanneer de snelheden omhoog gaan en er meer mogelijk wordt. Er komen steeds beter technieken die hogere snelheden toestaan, en het is ook in het belang van het hele land dat deze technieken toegepast worden. Voor providers betekent een nieuwe techniek soms een nieuwe investering, maar de kosten stijgen voor de providers maar weinig of misschien zelfs wel niet. Ik vind het huidige systeem van Fair-Use Policies maar belachelijk. Natuurlijk moet het niet zo zijn dat een netwerk overbelast raakt, maar bijvoorbeeld 250MB is gewoon echt niet van deze tijd.

Tijden veranderen en technieken volgen elkaar op. Providers zullen daar uiteindelijk toch op in moeten springen. Als er voor de consument manieren zijn om gratis te bellen (VoIP via telefoon) dan is dat gewoon de toekomst. Vroeg of laat moeten de providers er aan geloven, je kunt en moet niet alle nieuwe technieken maar tegenhouden omdat je dan je businessplan moet aanpassen.

Maargoed dit is allemaal offtopic.

Het is inderdaad zo dat de mobiele "telefoons" steeds meer op volwaardige computers gaan lijken. De browser op de N900 identificeert zichzelf zodanig dat er altijd de normale complete website getoond wordt, en geen mobiele versie. Dit betekent misschien ook dat het voor de provider niet duidelijk is of er nu via een "telefoon" of via een laptop / desktop / whatever van het internet gebruik gemaakt wordt. Binnen afzienbare tijd zal die grens helemaal verdwenen zijn en dan hebben providers er helemaal geen zicht meer op. Ik denk dat vroeg of ietsje later de FUP's en andere verboden verdwijnen. Providers kunnen niet anders.

@ TempesT: je stukje over dat providers er niks meer aan kunnen verdienen snap ik niet, en ook niet dat je de iPhone-applicaties noemt als enige doorgebroken vorm van het gebruik van mobiel internet? Er wordt door de providers toch gewoon tien euro per maand in rekening gebracht voor mobiel internet? Volgens mij verdienen ze er bakken vol met geld mee. En mobiel internet was er al voor de iPhone en de iPhone is ook niet verantwoordelijk voor het meeste dataverbruik.
Dit is niet helemaal wat ik zeg. Als je naar de gemiddelde omzet van de huidige mobiele gebruiker op het kpn netwerk kijkt, dan betaald die 23 euro per maand. (of dat nu inclusief of exclusief BTW is weet ik eigenlijk niet). Als je dus als telecomaanbieder onbeperkt toegang geeft aan een klant voor 10,- euro (inclusief BTW), dan is dat dus een hele hoop minder, en moet je gemiddeld veel meer gebruik toestaan dan nu het geval is.
Je kan wel zeggen dat er naast mobiele data ook belminuten zullen worden afgerekend, maar op de lange termijn zal men ook alle gesprekken via VoIP doen, je hebt immers toch "onbeperkt" toegang.
Aanbieders zitten echt niet te wachten op veel hoger gebruik tegen minder dan de helft van de huidige omzet (bijzonder slecht te verkopen aan de aandeelhouders).
Het is voor een gebruiker volstrekt niet in te schatten wat een "redelijke" prijs is voor gebruik van een mobiel netwerk. Alleen aan de verschillende berekende kosten kan je een indruk krijgen wat de kosten voor de aanbieder zijn. Wat ik hiermee bedoel: voor 1MB data over een mobiel netwerk kan je nog steeds tussen de 0,005 euro en 50,- euro betalen (1GB data bundel voor 5 euro of via een buitenlandse aanbieder op het kpn net roamed). Bij SMS zijn ook idiote verschillen, net als mobiel en vast bellen (SMS-en kan al voor 1 cent per bericht, bellen van mobiel naar vast voor 0,5 cent en bellen van mobiel naar mobiel voor 2 cent)
Ook hebben we helemaal geen kijk op de capaciteit van de netwerken. Als ze echt "onbeperkt" data toegang gaan verkopen, hoeveel gebruikers kunnen ze dan bedienen voordat er een limiet is bereikt?

Als je naar de browser statistieken kijkt dan is de iPhone browser bijzonder oververtegenwoordigd ten opzichte van het iPhone marktaandeel. Het wordt dus echt veel gebruikt, in tegenstelling tot imode en wap telefoons. Maar ondanks wat apple beweerd, is iPhone helemaal niet het "gewone internet". Vaak ga je niet naar de gewone website maar naar een speciale iPhone optimised versie. Of haal je de data binnen via een speciale applicatie in plaats van een website.
Dat bedoel ik met dat de iPhone het enige succesvolle mobiele internet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-10 10:09
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 15:13:
[...]
Dat bedoel ik met dat de iPhone het enige succesvolle mobiele internet is.
Heb je wel eens reviews van de N900 gelezen? Meerdere bronnen vermelden dat de N900 de meest geweldige browser heeft, met een merkbare voorsrprong. Enige nadeel dat ik me kan herinneren is dat er niet gezoomd kan worden met multitouch, maar dat kan wel door draaien of de zoomknop.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNStein
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-12-2023

FrankNStein

It's Alive!!!

Nas T schreef op maandag 02 november 2009 @ 19:40:
[...]

Heb je wel eens reviews van de N900 gelezen? Meerdere bronnen vermelden dat de N900 de meest geweldige browser heeft, met een merkbare voorsrprong. Enige nadeel dat ik me kan herinneren is dat er niet gezoomd kan worden met multitouch, maar dat kan wel door draaien of de zoomknop.
Heb je zijn stukje wel gelezen? Wat TempesT bedoelt met 'het enige succesvolle mobiele internet' zijn de device specificieke webtoepassingen die telco's zo graag zouden hebben gehad. Zo was er ooit WAP en iMode (en waarschijnlijk andere die me nu even niet te binnen schieten). Beide zijn gruwelijk hard gefaald omdat er nauwelijks sites/toepasingen waren. Er zijn echter wel duizenden specifieke webpagina's die een aparte stylesheet voor iPhone gemaakt hebben en er zijn duizenden apps die niks anders doen dan informatie uit een database ophalen en in een specifieke app displayen op de iPhone (denk aan nu.nl, youtube, uitzendingemist, etc.)
Met 'mobiele internet' wordt hier dus het 'afgeslankte' (om even in Steve Jobs zijn woorden te praten) internet bedoeld. De specifieke apps zijn een soort van iMode en de iphone-specifieke stylesheets die je iPhone-safari-browser je voorschoteld zijn eigenlijk de hedendaagse wap-pagina's.

Hij heeft het dus NIET over de qualiteit van de browser. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige nadeel aan de browser is dat deze niet zo snel is als de iPhone 3GS (zeker niet als je meerdere apps hebt draaien, terwijl de iPhone 3GS browser-snelheid constant snel blijft), geen multitouch ondersteunt (resistiefscherm, maar de hogere resolutie maakt een hoop goed icm flash support), en geen portrait-mode heeft. Het gebrek aan portrait-mode (komt wel later bij een update) vind ik wel erg jammer, maar dat is niet zo zeer de browser maar een meer algemeen probleem van de huidige Maemo 5. Overigens komt Fennec (de mobiele Firefox) naar andere platformen (Android o.a.) dus die zitten binnenkort ook met een top browser.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2009 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:27
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 21:09:
Het enige nadeel aan de browser is dat deze niet zo snel is als de iPhone 3GS (zeker niet als je meerdere apps hebt draaien, terwijl de iPhone 3GS browser-snelheid constant snel blijft)
Heb je dat uit eigen ervaring? Of heb je dat ergens gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik hier gelezen o.a.:

http://gigaom.com/2009/10/19/nokia-n900/

en

http://www.reghardware.co...ia_n900_maemo5/print.html

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2009 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:35
http://www.youtube.com/watch?v=Ih5SrhCJukI

Komt helemaal goed met die browser, en ik geloof dat de manier van browsen tussen de iphone en de n900 ook niet helemaal te vergelijken is. :)

http://www.allaboutphones...44-page-7/Nokia-N900.html

[ Voor 15% gewijzigd door motogp op 02-11-2009 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
motogp schreef op maandag 02 november 2009 @ 22:54:

Komt helemaal goed met die browser, en ik geloof dat de manier van browsen tussen de iphone en de n900 ook niet helemaal te vergelijken is. :)
Klopt. De N900 heeft een versie tussen een mobiele browser en een computer-browser. Websites optimaliseren de inhoud als deze opgevraagd wordt door een mobiele browser. De N900 heeft een mobiele browser, maar websites sturen de N900 toch de "full" experience. Waarom? Omdat de N900 dat kan. Hij speelt "alles" netjes af en niet zoals veel mobiele browsers dat doen: flash ondersteunen door plugins.

De Iphone is wel weer sneller in het weergeven van content.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-09 05:08
Hoe zit dat nou precies met de accu? Als je bv. de hele dag mail binnen haalt, je facebook widget aan laat staan, paar foto's schiet en die upload ergens naar toe, belt, msn en loopt te surfen (veel gebruik + veel data verkeer).
red je dat toch nooit een hele dag met een 1320mAh accu? of bedoelen ze met 'de accu houd het 1 dag vol' 1 werkdag dus 8 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.steenis
leon12345 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 02:39:
Hoe zit dat nou precies met de accu? Als je bv. de hele dag mail binnen haalt, je facebook widget aan laat staan, paar foto's schiet en die upload ergens naar toe, belt, msn en loopt te surfen (veel gebruik + veel data verkeer).
red je dat toch nooit een hele dag met een 1320mAh accu? of bedoelen ze met 'de accu houd het 1 dag vol' 1 werkdag dus 8 uur.
Hier is niet zoveel over te zeggen aangezien er nu alleen maar "beta" toestellen zijn, dit heeft deels te maken met hardware, waar je dus qua stroom-comsumptie niet zoveel aan kunt doen. Software matig is het aan Nokia (en de community) om hier verbetering in te brengen. Ga er van uit dat het, met het gebruik waar jij het over hebt, (en dat zal met deze telefoon gewoon zo zijn) dat je hem elke dag (avond) aan het infuus moet leggen. Extra accu of een externe oplader in de vorm van een accu (lees terug in dit topic) zijn misschien voor mensen die geen extra oplaat punt op hun werk / school...hebben een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Het enige nadeel aan de browser is dat deze niet zo snel is als de iPhone 3GS (zeker niet als je meerdere apps hebt draaien, terwijl de iPhone 3GS browser-snelheid constant snel blijft), geen multitouch ondersteunt (resistiefscherm, maar de hogere resolutie maakt een hoop goed icm flash support), en geen portrait-mode heeft. Het gebrek aan portrait-mode (komt wel later bij een update) vind ik wel erg jammer, maar dat is niet zo zeer de browser maar een meer algemeen probleem van de huidige Maemo 5. Overigens komt Fennec (de mobiele Firefox) naar andere platformen (Android o.a.) dus die zitten binnenkort ook met een top browser.
De Iphone browser verwerkt ook niet alles (slaat flash en stukken javascript over).
Daarnaast kan de iphone geen meerdere apps tegelijk draaien. Dus dat argument gaat ook niet op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
NiaX schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 08:23:
[...]

De Iphone browser verwerkt ook niet alles (slaat flash en stukken javascript over).
Daarnaast kan de iphone geen meerdere apps tegelijk draaien. Dus dat argument gaat ook niet op :P
Apples met peren? :P

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:27
Ik lees dit in het gigaom review:
Mameo’s most stunning aspect is the tight and seamless integration of the Firefox browser. As I wrote yesterday, Firefox is perhaps N900’s single biggest standout feature. It works just like it does on a desktop and, thanks to the seamless integration of AwesomeBar, a smarter version of a URL bar that uses Mozilla Weave, I can get access to all my bookmarks, my browsing history and other preferences. (Related Post: “Coming Soon: A Mozilla App for the iPhone“) You can’t overstate the importance of this feature, especially on a device with a cramped keyboard and a challenging touchscreen.
Dan begrijp ik je kritiek niet helemaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajblancke
even een opmerking over de stroom voorziening ( weer )

wees blij dat je er gewoon een extra accu tje in kan zetten

ik weet er een waar dat niet bij kan , en dat is heel erg hinderlijk

en daarom voor mij niet bruikbaar
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
dit kwam ik ook nog tegen ??

Ik heb een vraag. Mag ik mijn htc hero als modem gebruiken om via de telefoon op mij pc te internetten dmv mobiel internet? Heb abonnement inclusief web 'n walk.

Alvast bedankt
------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ja dit is toegestaan, T-Mobile is de enigste provider die het zgn. "Tetheren" oftwel het delen van je mobiele internet verbinding naar je computer toestaat.

Dit kan met Web N Walk Standard en Plus

Ik moet er wel bij vermelden dat dit bij het I-Phone abbonoment niet toegestaan is.
Dit is vanwege de speciale snelheid die T-mobile levert bij de Iphones.

[ Voor 70% gewijzigd door ajblancke op 03-11-2009 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.steenis
/edit > quote erbij volgende pagina
even een opmerking over de stroom voorziening ( weer )

wees blij dat je er gewoon een extra accu tje in kan zetten

ik weet er een waar dat niet bij kan , en dat is heel erg hinderlijk

en daarom voor mij niet bruikbaar
Volgens mij doel jij op een ikTelefoon :+

[ Voor 79% gewijzigd door r.steenis op 03-11-2009 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
r.steenis schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 12:08:
/edit > quote erbij volgende pagina

[...]

Volgens mij doel jij op een ikTelefoon :+
Ik dacht eerder aan een aiaiaiai-foon

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik dacht aan n Ipod :/

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2009 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2010 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 19:54:
TempesT wil je bedanken voor je post (daar kwam ik vandaag achter )
over de maemo summit in Amsterdam waar ik de n900 verkregen heb.
Misschien een tip over de bijgeleverde earphone. Wilde ook al een andere kopen. De verkoper adviseerde me om de kleinste maat dopjes erop te zetten die in dat kleine meegeleverde plastic zakje zitten.Ze zitten nu wel beter. Met die grotere maat leek het wel of mijn oren vacuüm gezogen werden.
Graag gedaan :-)

Ik heb redelijk wat geprobeerd om de hoofdtelefoon comfortabel te maken (ook de kleine maat dopjes), maar het is gewoon niets voor mij. Ik gebruik nu mijn oude iPod hoofdtelefoon en dat vind ik prima.
Maar ik vond de bijgeleverde hoofdtelefoons van nokia toestellen nooit goed (die van de ipod zitten beter bij mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 23:41:
@TempesT speel je mario kart op de n900? Ik heb de emulator voor de gba nog niet geïnstalleerd omdat ik niet zo'n gamer ben,maar mario kart vind ik erg leuk om te spelen vooral die oudere versie.
Het werkt wel, maar de besturing is niet optimaal. Ik heb nu ook zo'n Zeemote gekocht (Bluetooth game controller), maar ik vind dat ook niks om games mee te spelen.
Moet daar dus nog een goede oplossing voor vinden.
Je hebt wel een aantal oude nes/gameboy/GBA games die prima met het keyboard te spelen zijn (meestal de puzzle achtige spellen enzo, maar games als bijvoorbeeld Super Mario Bros is echt heel vervelend besturen via het keyboard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 21:40:
[...]

Het werkt wel, maar de besturing is niet optimaal. Ik heb nu ook zo'n Zeemote gekocht (Bluetooth game controller), maar ik vind dat ook niks om games mee te spelen.
Moet daar dus nog een goede oplossing voor vinden.
Je hebt wel een aantal oude nes/gameboy/GBA games die prima met het keyboard te spelen zijn (meestal de puzzle achtige spellen enzo, maar games als bijvoorbeeld Super Mario Bros is echt heel vervelend besturen via het keyboard).
En via een bluetooth keyboard?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Webkit (=safari/iPhone) en Gecko (=Firefox) browsers zijn allemaal top browser wat ondersteuning voor webpaginas betreft. Het is de user interface boven op deze renderers die een browser maakt of breekt (zeker in de mobiele sector).
Je hebt op de N900 (en op de oudere tablets) ook webkit based browsers (Tear bijvoorbeeld). Maar die zijn kwa user interface gewoon nog lang niet af (het idee is er, maar de hele gebruikers ervaring is verre van optimaal). Dus kwa gebruikers ervaring is de standaard Maemo browser (MicroB) VERUIT superieur aan de webkit alternatieven op Maemo. Maar ik moet echt zeggen dat de rendering snelheid van de webkit browser een stuk beter is. Op de PC zijn ook veel tests die uitwijzen dat webkit browsers lichter zijn en dus sneller de pagina op het scherm kunnen zetten dan een gecko browser.
En dat is ook mijn ervaring als ik een iPod Touch met de N900 vergelijk. De iPhone browser is sneller, maar je mist wel dingen (Flash). Ook wordt de iPod vaak een lichtere site voor geschoteld. De N900 krijgt nu bijna altijd de volledige desktop door. Dat is trouwens niet altijd een voordeel. De lichtere iPhone/mobiele versies van websites zijn vaak niet alleen handiger omdat ze sneller laden, maar ook omdat de user interface van de website zelf is geoptimaliseerd voor een klein schermpje.
de Desktop web applicaties zoals Google reader, Hotmail of Gmail, zijn gewoon niet handig op zo'n klein scherm. En alle drie hebben ook een WEL handige mobiele versie. Met een extensie voor de browser moet je makkelijk kunnen switchen van user agent, maar die is er nog niet (wel voor de oude tablets trouwens). Op die manier kan je de N900 zich voor laten doen als een iPhone voor bepaalde sites zodat je de mobiele versie en niet de desktop versie krijgt doorgestuurd. Maar het is nog even wachten, nu kan het alleen door naar "about:config" te surfen en deze agent handmatig aan te passen (niet handig).

Fennec is al een tijd in Beta beschikbaar voor Maemo (de tablets) en op Windows Mobile. En de meest gehoorde klacht is ook hier: snelheid (trager dan de Nokia MicroB browser).
Ik ben heel erg benieuwd naar de final versie van Fennec, maar ik vermoed dat deze kwa snelheid niet zal kunnen tippen aan de standaard browsers op Android (want webkit based), Maemo (MicroB, want al veel langer in ontwikkeling en geoptimaliseerd) en WinMo (de Opera browsers zijn echt heel aardig snel).
Mozilla is zelf nog erg nieuw op mobile browser gebied en ik vrees dat Fennec voorlopig nog bezig is met een inhaalslag en niet de beste keus zal zijn op mobieltjes.
Maar misschien maken ze een eindsprint en heb ik het mis en blijkt Fennec wel gelijk fantastisch te worden.
Ik heb het op browser gebied wel vaker mis gehad: Nokia had namelijk eerst een Opera browser voor Maemo, maar onder druk van de open source aanhangers (en het financiële voordeel), had Nokia een eigen mobiele browser voor Maemo ontwikkeld op basis van betas van Gecko 1.9. Dat werd de huidige "Maemo browser" (oorspronkelijk MicroB genaamd). Ik was zelf heel erg huiverig voor de verandering, want ik vond dat de Opera browser 1 van de beste stukken software was op het tablets, maar MicroB was gelijk bij eerste release als beter.

Overigens heb ik begrepen dat Fennec de development naam is. Bij release zal het de Firefox merknaam hebben (en dat is ook heel verstandig, want het is een veel sterker merk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nas T schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 21:56:
[...]

En via een bluetooth keyboard?
Ik vind platform games uberhaupt niet handig te spelen via een normaal toestsenbord.
Ik zoek een prettige en kleine Bluetooth game controller (wiimote is te groot om mee te nemen, de Zeemote is niet zo prettig, en de Sony playstation dingen schijnen alleen via USB te pairen en daarna pas via BT te gebruiken te zijn, dat is niet handig met de N900).

Eerlijk gezegd heb ik mijn Bluetooth keyboard nog niet op de N900 geprobeerd. Via het normale hardware keyboard en via SSH is de N900 prima te bedienen/hacken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nas T schreef op maandag 02 november 2009 @ 19:40:
[...]

Het ging inderdaad om het concept van "mobiele intenet paginas/diensten" niet over de browsers zelf.
Ik houd de reviews redelijk goed in de gaten hoor (uit nieuwsgierigheid en als mogelijke aanvullingen aan de topic start, die ik overigens hoog nodig moet updaten). Maar ik kan het ook zelf vergelijken (ik heb immers al een N900 :) ).

Ik denk trouwens niet dat je de multitouch bij de browser erg zult missen, ik vind de "spiral zoom gesture" prima werken. Het feit dat de browser van de iPhone sneller is, dat is een veel groter voordeel dan multitouch naar mijn mening.
Dit wordt voor mij echter ruim goed gemaakt doordat het scherm 2,5 keer meer pixels heeft. Je ziet gewoon veel meer van de pagina, en dat is echt een heel groot voordeel van de N900 browser. (dat zie je niet in die youtube filmpjes van 320x240 resolutie).
En dat maakt de browser voor mij een stuk beter dan de iPhone: 2.5x meer pixels, flash support, en extension support.

De browser op de N900 is echt heel erg goed, en de N900 is een fantastisch leuk apparaat. Ik ben er veel blijer mee dan dat ik dat had gedacht te zijn. Ik ben een grote fan van mobiele gadgets, en dacht dat de N900 niet zo heel veel zou toevoegen aan mijn huidige toestellen (ik gebruikte de N800, de Nokia 5800 en de iPod Touch regelmatig).
Ik wilde het toestel sowieso al kopen (als Nokia fan, en Internet Tablet bezitter), maar nu ik de N900 in handen heb weet ik 1 ding zeker: Als ik hem niet via Nokia had gekregen, dan had ik hem zo snel mogelijk aangeschaft. Het is mijn leukste speetje van het jaar :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-10 14:56
Op het talk.maemo forum staat dat de VLC player ook op N900 komt. http://talk.maemo.org/showthread.php?t=33739

Als ik een quick reply wil doen, linkt hij naar het abo topic. meer mensen die daar last van hebben?

[ Voor 64% gewijzigd door n41r0j op 03-11-2009 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jorian29 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 22:50:
Dit is ook erg leuk nieuws.

Als ik een quick reply wil doen, linkt hij naar het abo topic. meer mensen die daar last van hebben?
Dat VLC player naar Maemo komt is zeker cool. Het is mijn persoonlijke favo media speler onder linux.
Maar voorlopig is een volledige VLC nog niet beschikbaar, want de user interface is nog niet geoptimaliseerd.

Wel heb je KMPlayer voor de N900. Hoewel de interface nog verbeterd kan worden, is het wel leuk dat deze speler (via mplayer) al meer soorten bestanden kan afspelen dan de standaard meegeleverde media speler (en die is al best goed voor een mobiele telefoon).

Ik ben benieuwd hoelang het duurt voordat XBMC naar de N900 wordt gebracht. De ontwikkelaars hebben net een ARM port gemaakt voor Beagleboard. Beagleboard bevat dezelfde chip als de N900 (ook OMAP 3 ), en wordt ook wel voor het ontwikkelen van software voor Maemo en Pandora gebruikt.

PS. ik heb er ook last van: dat je naar het levertijden topic wordt doorgestuurd wanneer je een url plaatst in je antwoord. Volgens mij heeft het te maken met een typefout in de "waarschuwing" die door een moderator is geplaats (de link in deze waarschuwing eindigt ook met een rare "[/]"). Maar ik weet hier niet veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://missmobile.wordpre...-4-running-on-nokia-n900/

De laatste versie van Firefox for Maemo (Fennec) ziet er toch wel erg goed uit. De Mozilla Weave integratie ziet er erg cool uit: volledig automatische synchronisatie met je desktop firefox client!!
Dat is simpelweg briljant.

Ik ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prammers
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-10 18:07
Tempest,
Je hebt het toestel nu een paar weken in gebruik. Ik heb 2 vragen aan je:
- Hoe bevalt het toestel je kwa accuduur. Kan je goed een hele dag door zonder de telefoon halverwege de dag aan een lader te hangen.
- Hoe bevalt je het formaat als telefoon. Ervaar je hem niet als te groot of te zwaar voor je broekzak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
prammers schreef op woensdag 04 november 2009 @ 08:27:
Tempest,
Je hebt het toestel nu een paar weken in gebruik. Ik heb 2 vragen aan je:
- Hoe bevalt het toestel je kwa accuduur. Kan je goed een hele dag door zonder de telefoon halverwege de dag aan een lader te hangen.
- Hoe bevalt je het formaat als telefoon. Ervaar je hem niet als te groot of te zwaar voor je broekzak?
De accuduur is niet best. Bij licht-gewoon gebruik haal je de dag ('s-ochtends volgeladen, 's-avonds thuis aan de lader). Ik bedoel met licht gebruik het volgende:
-een uurtje browsed in de trein
-gedurende de dag af en toe wat opzoekt (misschien half uurtje)
-een beetje belt/SMS-ed (kwartiertje, en een SMS of 5 per dag)
-thuis en op je werk/studie op het wifi netwerk zit en ingelogd blijft op skype/MSN/SIP diensten

Als je een film gaat kijken kost dat veel van je batterij, en als je permanent via de 3G verbinding ingelogd blijft gaat je batterij ook duidelijk sneller op dan via wifi.

Ik heb een tweede accu uit mijn Nokia 5800 en dat helpt prima om ook heavy use aan te kunnen.
Maar ik heb een pre-release firmware, en er zijn al wat reviews met een nieuwere revisie, die claimen dat het beter is geworden (waarom die update nog niet beschikbaar is via de Nokia update catalogue weet ik niet).

Ik vind het formaat helemaal geen probleem. Hij is iets dikker dan een iPhone, maar kwa omvang vergelijkbaar met een N97. Ik heb hiervoor een N95 en een 5800 gehad, en die zijn wel iets kleiner, maar voelen allemaal prima aan in je broekzak. Ik vind de afmeting echt geen enkel probleem.
Batterij duur is het grootste issue met de N900 naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 11:44:
[...]
...
-thuis en op je werk/studie op het wifi netwerk zit en ingelogd blijft op skype/MSN/SIP diensten

Als je een film gaat kijken kost dat veel van je batterij, en als je permanent via de 3G verbinding ingelogd blijft gaat je batterij ook duidelijk sneller op dan via wifi.
...
Maar ik heb een pre-release firmware, en er zijn al wat reviews met een nieuwere revisie, die claimen dat het beter is geworden (waarom die update nog niet beschikbaar is via de Nokia update catalogue weet ik niet).
...
Zou je een een dag zonder wifi kunnen draaien en dan testen? Ik denk dat daar toch het meeste verbruik in zit. Als je het vervelend is niet doen, want je testresultaten zijn dan toch met prerelease firmware.

Ik had niet verwacht dat er duidelijk verschil zou zitten tussen 3G en wifi. Wel verschil, aangezien het bereik (tot de mast) groter is bij 3G. Dat film kijken zoveel energie vreet is wel weer jammer, aangezien je dan niet altijd even een filmpje tussendoor kan kijken.

Maar als je al ziet dat bij nieuwere firmware (nog steeds pre-release waarschijnlijk) het verbruik al beter is, dan ziet de toekomst er niet somber uit. Waarom jij nog geen nieuwere revisie kunt installeren? Geen idee, misschien pre-release? :+ Ik weet dat het bij de N95 (8GB) ook was dat bij de ene telefoon wel direct geüpdatet kon worden en bij een ander niet, dit lag aan de regiocodes, misschien heeft het te maken zodat niet alle gebruikers tegelijk gaan updaten wat voor meer serverbelasting zorgt...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prammers
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-10 18:07
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 11:44:
[...]

De accuduur is niet best. Bij licht-gewoon gebruik haal je de dag ('s-ochtends volgeladen, 's-avonds thuis aan de lader). Ik bedoel met licht gebruik het volgende:

Ik heb een tweede accu uit mijn Nokia 5800 en dat helpt prima om ook heavy use aan te kunnen.

Ik vind het formaat helemaal geen probleem. Hij is iets dikker dan een iPhone, maar kwa omvang vergelijkbaar met een N97. Ik heb hiervoor een N95 en een 5800 gehad, en die zijn wel iets kleiner, maar voelen allemaal prima aan in je broekzak. Ik vind de afmeting echt geen enkel probleem.
Batterij duur is het grootste issue met de N900 naar mijn mening.
Laten we hopen dat firmware daar een aanzienlijke verbetering in kan brengen. Ik ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

bij de N95 (ik was behoorlijk actief in die tijd) was het batterij verbruik ook slecht na de updates ging het steeds beter en was de telefoon steeds sneller.
Ik verwacht dat na de update hier ook verbetering inzit dus een referentie vragen voor de release is niet alleszeggend.

NB: hehe! eindelijk heeft nokia.nl de website aangepast, geen eindoktober meer maar half november

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.steenis
Ja dit heb ik ook met mijn N95 gehad! In het begin was het allemaal behelpen, nu werkt hij 2 dagen op 1 accu (niet dat ik dat van de N900 verwacht)

Als je een telefoon een week lang zonder opladen wil opladen moet je gewoon een 3310 nemen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nas T schreef op woensdag 04 november 2009 @ 11:56:
[...]

Zou je een een dag zonder wifi kunnen draaien en dan testen? Ik denk dat daar toch het meeste verbruik in zit. Als je het vervelend is niet doen, want je testresultaten zijn dan toch met prerelease firmware.

Ik had niet verwacht dat er duidelijk verschil zou zitten tussen 3G en wifi. Wel verschil, aangezien het bereik (tot de mast) groter is bij 3G. Dat film kijken zoveel energie vreet is wel weer jammer, aangezien je dan niet altijd even een filmpje tussendoor kan kijken.

Maar als je al ziet dat bij nieuwere firmware (nog steeds pre-release waarschijnlijk) het verbruik al beter is, dan ziet de toekomst er niet somber uit. Waarom jij nog geen nieuwere revisie kunt installeren? Geen idee, misschien pre-release? :+ Ik weet dat het bij de N95 (8GB) ook was dat bij de ene telefoon wel direct geüpdatet kon worden en bij een ander niet, dit lag aan de regiocodes, misschien heeft het te maken zodat niet alle gebruikers tegelijk gaan updaten wat voor meer serverbelasting zorgt...
Als ik eerlijk ben, heb ik daar niet echt zin in. Het "altijd online" aspect is het meest handige aan het toestel. Ook heb ik nog nooit zoveel met VoIP en Skype gewerkt. Werkt echt super. Ik vond het via een PC of ander apparaat altijd maar behelpen. Dat je je status ook in 1 keer voor alle account kan aanpassen is ook super handig (Of enkel voor sommige account, je kan zelf een profiel maken).
Ik gebruik Voipbuster voor mijn vaste lijn op de N900. Het enige waar je op moet letten is dat de "keep alive" methode op "OPTIONS" moet worden gezet. Ik weet niet waarom, en weet niet wat het betekent, maar anders ben je na een uurtje niet meer te bellen. Ik heb dit overigens alleen met Voipbuster, de Xs4all sip dienst werkt wel met de "auto" standaard instelling.

Maar die wifi setting zal inderdaad de meeste stroom gebruiken van al mijn activiteiten.

Overigens kan je rustig een film kijken, dat haalt de batterij zonder probleem.
Erg leuk is dat als je de N900 aansluit om een mini beamer. Ik heb zelf de Dell m109S. Super klein, super licht en speelt bijna alles

ik heb de firmware update nog niet omdat deze nog niet in de Nokia update catalogus zit, maar blijkbaar geven ze aan Nokia medewerkers en sommige reviewers een N900 met een latere firmware voor geïnstalleerd uit. De update zal dus nog getest worden of zo iets. Iedereen met een pre-release N900 van de Summit heeft firmware 1.2009.41-10 voor zover ik weet. Maar ik heb een aantal keer firmware 43-9 voorbij zien komen in de bugzilla bijvoorbeeld.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2009 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 13:24:
[...]
Als ik eerlijk ben, heb ik daar niet echt zin in. Het "altijd online" aspect is het meest handige aan het toestel. Ook heb ik nog nooit zoveel met VoIP en Skype gewerkt. Werkt echt super. Ik vond het via een PC of ander apparaat altijd maar behelpen. Dat je je status ook in 1 keer voor alle account kan aanpassen is ook super handig (Of enkel voor sommige account, je kan zelf een profiel maken).
Ik gebruik Voipbuster voor mijn vaste lijn op de N900.
Hoe zit het dan met je nummer? Ik zou zelf sowieso bereikbaar willen zijn met nummerbehoud, maar ook praktisch is dat bij het bellen (al is het over voip/skype) degene die gebeld wordt mijn nummer ziet.
Dan zou ik dus een prepaid met data-abo met voipbusters kunnen nemen.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 148% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2010 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2010 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nas T schreef op woensdag 04 november 2009 @ 16:23:
[...]

Hoe zit het dan met je nummer? Ik zou zelf sowieso bereikbaar willen zijn met nummerbehoud, maar ook praktisch is dat bij het bellen (al is het over voip/skype) degene die gebeld wordt mijn nummer ziet.
Dan zou ik dus een prepaid met data-abo met voipbusters kunnen nemen.
Je bent tegelijkertijd bereikbaar op je VoIP en Skype account. Dat dus naast je gewone GSM nummer.
Ik heb nog een heel oud Voipbuster account met een vast inkomend nummer (werd ooit gratis weggegeven).
Maar je kan ook budgetphone nemen voor de inkomende vaste lijn gesprekken (is iets betrouwbaarder naar mijn mening dan voipbuster), en dan voipbuster of skype voor het uitbellen.
Je kan geen mobiel 06 nummer porteren naar budgetphone of voipbuster. Welk nummer via VoIP zichtbaar is hangt volgens mij sterk van de aanbieder af.
Bij het bellen kan je kiezen hoe je wilt bellen. Standaard is GSM ingesteld, maar je kan ook 1 van je VoIP accounts selecteren.

Een "data only" abonnement heeft ook gewoon een 06 nummer. Dus de N900 zal dat ook zo zien. Het kan zijn dat je aanbieder geen in- en uitkomende gesprekken op dat nummer doorgeeft, maar je hebt gewoon een 06 nummer. En de N900 zal denken dat je gewoon daarmee kan bellen. Lijkt me niet ideaal, maar het kan wel. Overigens heb je helemaal geen simkaart nodig om de N900 te gebruiken. Zonder kan ook, maar dan heb je dus alleen wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 19:22:
Bedankt TempesT voor je advies over mario kart.
Gisteren heb ik al de pagina's doorgelezen van dit forum. Jij heb zoveel kennis en kunde over het linux besturingssysteem. Voor mij is dat nieuw. Ik heb heel veel aan al je informatie hierover op dit forum.
Actief deelnemen aan een forum is nieuw voor me. Ik gebruikte tweakers voor informatie over nieuwe n serie telefoons en het oplossen van problemen die ik had met mijn n73 music edition en n95 8gb.
Heb jij ook contact met iemand van nokia?
Ikzelf heb een mail adres gekregen van een project manager omdat ik bij thuiskomst van de maemo summit problemem kreeg met mijn n900. Hij bleef hangen tijdens het opstarten. Zondag ben ik teruggegaan naar de maemo summit. Gelukkig kon het probleem worden opgelost.Mochten zich er weer problemen voordoen dan kon ik hem mailen.
Inmiddels heb ik dit al gedaan om feedback te geven over dit geweldige toestel (wat jij veel beter zou kunnen met al je kennis en kunde).
hmm, juist ja. Ik denk dat je een wat vertekent beeld van mijn kunde hebt.
Mijn linux kennis is helemaal niet groot. Alles wat ik tot nu toe met de N900 heb gedaan vereist niet of nauwelijks kennis van 'linux'. Ik denk dat ik kwa gebruikers profiel eerder onder de "gadget-liefhebber" dan onder de "linux gebruiker" val. Ik ben nu pas ongeveer een jaar overgestapt op linux op mijn Desktop (linux Mint , een uiterst vriendelijke distro voor linux starters).
De N900 is een super krachtige smartphone voor mensen die niets van linux weten, en met wat linux kennis heeft het ding echt ongekende mogelijkheden.
Ik heb niet echt contact met mensen bij Nokia, alleen een beetje via de bugzilla van Maemo (manier om bugs in de N900 te rapporteren), en soms wat via het Maemo talk forum.
Ik ben wel alle dagen op de Summit geweest, zaten erg leuke praatjes tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2010 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 23:35:
[...]

ik zal inderdaad wel een vertekend beeld hebben over je kennis van linux omdat het voor mij een heel nieuw besturingssysteem is
In ieder geval heb ik een heleboel aan al je posts hier.
@N user maar jij hebt ook al een N900 ben jij bij het testpannel dan?En wat he je moeten doen om daar bij te horen?Ik heb al meerdere malen een formulier ingevuld omdat ik jaarlijks toch wel een nokia of 5 koop en de toestellen dus ook wel goed ken,Maar tot nu toe geen kans gekregen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murat03
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-01 09:09
Kan de N900 ook 720p weergeven op een externe tv via tv-out? Ik meen dit ergens gelezen te hebben maar kan het niet meer terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen 720p volgens mij. Ik dacht eerder 800x600 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:50

Quindor

Switching the universe....

Aangezien de tv-out werkt via een composiet kabeltje, moet je daarvan geen super kwaliteit verwachten. Dat is de standaard PAL resolutie, wat neer komt op 768 x 576.

Maar, aangezien dit geen digitale interface is maar een (zeer slechte) analoge connectie, kun je niet de optische dichtheid halen van die pixels en zal het bij "computer graphics" nooit helemaal strak zijn. Plaatjes en films hebben daar niet zo'n last van aangezien deze niet pixel precies uitgebeeld hoeven te worden om er redelijk uit te zien.

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murat03
Quindor: duidelijk verhaal.

Hardware-, en softwarematig kan de N900 wel 720p afspelen dacht ik?
Wel handig als je "HD" youtube filmpjes zonder haperingen wilt bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murat03
Zijn er nog mensen die hier twijfelen tussen de n900 en de Motorola Milestone?

Wat zijn de voordelen van de n900/milestone volgens jullie?

Hier een paar van mij:

Voordelen N900:

- full featured web browser
- Tv-out
- Maemo (Debian/Linux). Grote vrijheid dankzij het open karakter van Maemo.
- Betere software support (snelle firmware updates) ivm Motorola (denk ik?)
- 1GB (V)RAM ipv 512MB 256MB

Voordelen Milestone:

- ietsje betere scherm resolutie (854x480 ipv 800x480)
- ietsje grotere scherm (3.7" ipv 3.5")
- 4-rijen toetsenbord
- leuke docking station
- flink dunner (13,7mm ipv 18mm)

[ Voor 7% gewijzigd door murat03 op 05-11-2009 16:59 . Reden: foutje eruit gehaald en verduidelijkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 14:30
De FM-radio app is nu ook beschikbaar voor de N900.

Heeft iemand een idee wanneer Navit of Wayfinder beschikbaar komt voor Maemo 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook te twijfelen. Ik ben vooral bang voor de dikte van de n900. De n97 vond ik al niet lekker in me broekzak zitten.
En daarnaast wat is beter android2.0 of maemo 5. Ik neig nu iets meer naar de milestone. Meamo5 geeft mij het gevoel dat het nog niet helemaal af is.
Ik denk dat ik beide telefoon ff in me hand moet hebben gehad om een definitief beslissing te maken, want twijfel nog sterk.
En beide telefoons hebben 256MB RAM alleen de clocksnelheid vd n900 is 600MHz en milestone 550MHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murat03
Persoonlijk vind ik de dikte niet eens zo erg. Heb nu een N97 en voorheen de E90 gehad. Ben dus wel dikke telefoons gewend :)

Maemo vind ik alleen maar een voordeel eigenlijk. Het is Debian gebaseerd en daardoor veel meer mogelijkheden dan Android (nu nog tenminste).

Tv-out lijkt mij erg leuk. Even op je tv aansluiten om een filmpje, foto's te laten zien (doe ik nu ook vaak met mijn foto camera). En wat te denken van het aansluiten van je n900 op een beamer? :)

En een hele belangrijke is de full featured web browser op de n900. Ik wil gewoon een smartphone die (bijna) alles kan wat een netbook/laptop ook kan. In dat opzicht lijkt de n900 betere papieren te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

murat03 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 15:52:
Hardware-, en softwarematig kan de N900 wel 720p afspelen dacht ik?
Wel handig als je "HD" youtube filmpjes zonder haperingen wilt bekijken.
Yup, ik verwacht dat de CPU+GPU wel 720p H.264 kunnen decoderen en afbeelden op het ineterne scherm. De Omnia HD (i8910) welke ik hiervoor had kon er zelfs in opnemen, en afspelen is minder moeilijk. Zeker samen met hardware acceleratie via de DSP's en de GPU in de OMAP3 SOC. Helaas gaat dit geen nut hebben, aangezien het display dit niet kan laten zien en de TV-out dit ook niet kan overbrengen.

HD youtube filmpjes daar in tegen zijn weer HEEL wat anders. Dit is namelijk een flash gebaseerde speler (altijd minder efficient dan een goed gecode tool in native taal). Ook is het zo dat versie 9.x geen gebruik kan maken van hardware acceleratie en dat voor sommige desktop cpu's al een flinke uitdaging vormt, dat gaat dus niet werken op een N900.

Wat nog enigsinds zou kunnen werken is Flash 10.x welke hardware support voor het decoderen van H.264 moet toevoegen. Dan heb je *kans* dat het snel/vloeiend genoeg zou kunnen zijn, aangezien je dan de inefficientie van flash passeert door het decoderen aan de hardware af te geven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

murat03 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 16:57:
Maemo vind ik alleen maar een voordeel eigenlijk. Het is Debian gebaseerd en daardoor veel meer mogelijkheden dan Android (nu nog tenminste).
Klopt: net als dat onder Linux veel meer kan dan onder Windows of Mac. Maar wel een grote maar die je weglaat imho: Debian biedt meer mogelijkheden, MAAR Android biedt op dit moment op een andere manier weer meer mogelijkheden dan Maemo 5: namelijk een enorm scala aan applicaties en games: 10,000+ die de mogelijkheden van je smartphone onwijs uitbreiden. Daar laat Maemo (begrijpelijk) nog wat steekjes vallen omdat het nog niet zo populair is. En ja: Linux software kan gemakkelijk geport worden, maar zoals ik zelf uit ervaring weet is lang niet alle software onder Linux nou userfriendly te noemen. Dus het zal nog enige tijd vergen voordat de kwaliteit-ports verschijnen (aangepast aan lagere resoluties, landscape en portraitmodes - via motionsensing, (multi)TOUCHSCREEN ondersteuning die in de apps ingebouwd moet worden etc ).

Ik doel bv op de mogelijkheid om je smartphone in een turn-by-turn navigator om te zetten (Co-Pilot/GoogleNav/Motonav/Syic enz), of om te zetten in een geocacher, of om te zetten in een augmented reality device (Layar, Wikitude), of om te zetten in een OV9292-reisgids/Treintijdengids, of om te zetten in een handige digitale kaart (met allerlei overlays, dankzij de nieuwste Google Maps/Streetview), of op afstand een taxi te kunnen bestellen via ingebouwde GPS en koppeling met taxicentrale (TXXI), of om je toestel om te zetten in een handige sportsbuddy (Google My Tracks/Cardiotrainer/Sportypal), PS3 Friendlist IM/App, van foto naar digitale bewerkte postkaart (Picsay), je Android-phone transformeren in een afstandsbediening voor je PC/Mediacenter (Gmote/VlC Remote) en ga zo maar door.

Tuurlijk kan dit straks (ook) onder Maemo (al betwijfel ik of er veel NL apps zullen komen), maar vooralsnog biedt Android in die zin meer mogelijkheden: op dit moment uiteraard.
En een hele belangrijke is de full featured web browser op de n900. Ik wil gewoon een smartphone die (bijna) alles kan wat een netbook/laptop ook kan
De N900 biedt geen multitouch browsing experience, heeft geen portraitmode en heeft een iets lagere resolutie dan de Milestones. Begin 2010 krijgt Android ook full Flash vanuit Adobe zelf. Binnenkort verschijnt ook Fennec (de mobiele Firefox) voor Android. EN als het je om de netbook/laptop-vergelijking dan sluit de Milestone daar beter op aan met een groter scherm van de N900 (namelijk 3,7") en een hogere resolutie (854x480). En als je de reviews er op naslaat doet de browser op de Milestones het fantastisch. Dus de war is not yet decided. Maar allebei zijn het gewoon goede Operating Systems, met elk een eigen deelvlakken waarop ze wel of niet "beter" zijn.

Android is écht gericht op consumerfriendly smartphones. Maemo 5 is vooral een mobiele computer. (vooralsnog, want Maemo 6 behoort nóg meer consumerfriendly te worden). Het is een beetje Linux met Windows/Mac vergelijken. En dat gaat nooit helemaal goed omdat de raakvlakken toch vaak net iets anders liggen (niet beter of slechter; maar anders). Of zoals Kruijf het zegt: "Ieder voordeel, heb z'n nadeel", en dat geldt duidelijk voor beide kampen.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2009 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2010 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2010 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

Zo, heb net eventjes de Duratec ClearTec (screenprotector folie) gekocht. Je krijgt er 5 voor 6,50 inclusief btw.

Wel staat er bij dat ze maar 6 weken bruikbaar zijn. :S Maar ergens anders las ik weer dat alleen was bij industrieel gebruik. De HighTec staat bij dat deze langer mee gaan, maar deze lijkt mij weer zo dik, hoewel de kwaliteit inderdaad wel beter moet zijn, aangezien die duurder zijn en je er daar maar 1tje van krijgt.

Anyway, ik probeer de dunne, glasheldere, goedkopere wel eventjes. Bevalt dat niet, kan er altijd nog een andere op! :D

Hier de link mocht je ook een variant wensen te bestellen. Ze hebben zelfs een of andere vage nanotec spray? Maar dat lijkt me lastig verwijderen. :)

Goed, de shop meteen weer gemailed om de bestelling af te zeggen. Uiteindelijk vandaag eindelijk een DQC-160 op maat voor de N900 gevonden. Aangezien dit naar mijn mening de beste display folie OOIT is (wel een stuk duurder) heb ik meteen een triple pack besteld. De extra slijt ik wel naar mensen om me heen. Triple pack met verzenden was 18 euro.

Uiteraard laat ik eventjes weten hoe ze bevallen! :D

[ Voor 25% gewijzigd door Quindor op 05-11-2009 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=32873932,noline]
Hier de link mocht je ook een variant wensen te bestellen. Ze hebben zelfs een of andere vage nanotec spray? Maar dat lijkt me lastig verwijderen. :)
Over de clear tec protector staat dit:
- is restloos te verwijderen (gewoon aftrekken)
beetje vreemde manier om em te verwijderen :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2009 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 19:01:
[...]

Klopt: net als dat onder Linux veel meer kan dan onder Windows of Mac. Maar wel een grote maar die je weglaat imho: Debian biedt meer mogelijkheden, MAAR Android biedt op dit moment op een andere manier weer meer mogelijkheden dan Maemo 5: namelijk een enorm scala aan applicaties en games: 10,000+ die de mogelijkheden van je smartphone onwijs uitbreiden. Daar laat Maemo (begrijpelijk) nog wat steekjes vallen omdat het nog niet zo populair is. En ja: Linux software kan gemakkelijk geport worden, maar zoals ik zelf uit ervaring weet is lang niet alle software onder Linux nou userfriendly te noemen. Dus het zal nog enige tijd vergen voordat de kwaliteit-ports verschijnen (aangepast aan lagere resoluties, landscape en portraitmodes - via motionsensing, (multi)TOUCHSCREEN ondersteuning die in de apps ingebouwd moet worden etc ).

Ik doel bv op de mogelijkheid om je smartphone in een turn-by-turn navigator om te zetten (Co-Pilot/GoogleNav/Motonav/Syic enz), of om te zetten in een geocacher, of om te zetten in een augmented reality device (Layar, Wikitude), of om te zetten in een OV9292-reisgids/Treintijdengids, of om te zetten in een handige digitale kaart (met allerlei overlays, dankzij de nieuwste Google Maps/Streetview), of op afstand een taxi te kunnen bestellen via ingebouwde GPS en koppeling met taxicentrale (TXXI), of om je toestel om te zetten in een handige sportsbuddy (Google My Tracks/Cardiotrainer/Sportypal), PS3 Friendlist IM/App, van foto naar digitale bewerkte postkaart (Picsay), je Android-phone transformeren in een afstandsbediening voor je PC/Mediacenter (Gmote/VlC Remote) en ga zo maar door.

Tuurlijk kan dit straks (ook) onder Maemo (al betwijfel ik of er veel NL apps zullen komen), maar vooralsnog biedt Android in die zin meer mogelijkheden: op dit moment uiteraard.

[...]

De N900 biedt geen multitouch browsing experience, heeft geen portraitmode en heeft een iets lagere resolutie dan de Milestones. Begin 2010 krijgt Android ook full Flash vanuit Adobe zelf. Binnenkort verschijnt ook Fennec (de mobiele Firefox) voor Android. EN als het je om de netbook/laptop-vergelijking dan sluit de Milestone daar beter op aan met een groter scherm van de N900 (namelijk 3,7") en een hogere resolutie (854x480). En als je de reviews er op naslaat doet de browser op de Milestones het fantastisch. Dus de war is not yet decided. Maar allebei zijn het gewoon goede Operating Systems, met elk een eigen deelvlakken waarop ze wel of niet "beter" zijn.

Android is écht gericht op consumerfriendly smartphones. Maemo 5 is vooral een mobiele computer. (vooralsnog, want Maemo 6 behoort nóg meer consumerfriendly te worden). Het is een beetje Linux met Windows/Mac vergelijken. En dat gaat nooit helemaal goed omdat de raakvlakken toch vaak net iets anders liggen (niet beter of slechter; maar anders). Of zoals Kruijf het zegt: "Ieder voordeel, heb z'n nadeel", en dat geldt duidelijk voor beide kampen.
Dat Meamo 5 nu minder populair is dan Android is logisch, want je kan nog geen enkel toestel kopen met Maemo 5.
Er zit bij de N900 ook navigatie software: Ovi maps 1.00.
Ik heb hem niet erg veel gebruikt want ik rij niet graag, en de software zuigt. Daar kan nog ONTZETTEND veel worden verbeterd. Ik vrees dat je alternatieve software van andere commerciële partijen voorlopig niet hoeft te verwachten. Pas als er een goed aantal N900 toestellen worden verkocht wordt het aantrekkelijk om zo'n pakket te introduceren. Het rare is dat op Symbian nu al Ovi Maps 3 beschikbaar is, en die vind ik wel heel erg fijn.
Je vergelijking tussen Android vs Maemo, dat dat een beetje als Windows/Mac vs Linux is, is een leuke.
Ik denk dat de gemiddelde consument zal denken dat Maemo dan dus minder gebruikers vriendelijk is dan Android. Dat denken de meeste namelijk ook van Linux ten opzichte van Windows. Ik weet niet of dat waar is. Ik denk dat Maemo zich prima met Android kan meten kwa gebruikersvriendelijkheid, en dat vind ik van recente linux distributies in heel veel opzichten ook ten opzichte van Windows/Mac.

Ik heb niet veel ervaring met Android, maar als ik reviews lees, dan is daar ook nog bijzonder veel aan te verbeteren. Ik heb zelf alleen recente ervaring met iPhone, Symbian, en Maemo (met toestellen die minder dan een jaar te koop zijn). Ik heb alleen sporadisch met recente Windows Mobile en Adroid toestellen kunnen spelen. Naar mijn mening is er niet 1 platform dat "het beste" is. Ze zijn allemaal net op andere dingen gericht.
-iPhone is veruit het meeste "af" en heeft (naar mijn mening) de beste gebruikers ervaring, gigantische app store is de killer functionaliteit.
-Android heeft een werkelijk briljante integratie met google diensten (niets syncen of instellen: google-account invoeren en klaar)
-Symbian: super handige telefoon, zeer betaalbare varianten en hele goede cameras op de toestellen
-Windows Mobile: goede koppeling met andere microsoft producten
-Maemo: desktop grade browser, en fantastische chat/IM/VoIP integratie, veel keuze in tools om te programmeren.

Welk OS/toestel je ook kiest, je gaat er veel plezier van hebben, en de ontwikkelaars (proberen) constant goede ideeën van elkaar te kopiëren, dus het wordt alleen maar beter.
Met Blackberrie en Palm Pre heb ik helemaal geen ervaring.
Wat de "beste" keuze is hangt puur van je wensen af.

Ik ben niet iemand die veel belt, maar wil wel overal goed internet kunnen browsen. Ik beschouw eigenlijk mijn telefoon als een soort speeltje (het is dus niet iets dat noodzakelijk is in mijn leven, maar puur amusement).Ik experimenteer graag met mijn toestellen en ik vind het leuk om een beetje te programmeren (meestal in Python, maar echt goed ben ik niet hoor). tenslotte kan ik me gruwelijk ergeren als ik bepaalde dingen niet mag doen met mijn telefoon. Ik denk dat Maemo het beste bij mijn gebruikersprofiel past, maar ik kom met andere toestelen ook prima aan mijn trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Toch zou jij je sig eigenlijk moeten veranderen in: échte tweakers draaien Maemo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:04
Quindor schreef op donderdag 05 november 2009 @ 21:40:
Zo, heb net eventjes de Duratec ClearTec (screenprotector folie) gekocht. Je krijgt er 5 voor 6,50 inclusief btw.

Wel staat er bij dat ze maar 6 weken bruikbaar zijn. :S Maar ergens anders las ik weer dat alleen was bij industrieel gebruik. De HighTec staat bij dat deze langer mee gaan, maar deze lijkt mij weer zo dik, hoewel de kwaliteit inderdaad wel beter moet zijn, aangezien die duurder zijn en je er daar maar 1tje van krijgt.

Anyway, ik probeer de dunne, glasheldere, goedkopere wel eventjes. Bevalt dat niet, kan er altijd nog een andere op! :D

Goed, de shop meteen weer gemailed om de bestelling af te zeggen. Uiteindelijk vandaag eindelijk een DQC-160 op maat voor de N900 gevonden. Aangezien dit naar mijn mening de beste display folie OOIT is (wel een stuk duurder) heb ik meteen een triple pack besteld. De extra slijt ik wel naar mensen om me heen. Triple pack met verzenden was 18 euro.

Ik wil wel een folie'tje van je overnemen. Als jij er toch 3 besteld,en slechts 1 gaat gebruiken..ik wilde je een PM sturen,maar volgens mij heb je die optie uitgeschakeld,kunnen we op een andere manier contact hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

murat03 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 16:57:
Persoonlijk vind ik de dikte niet eens zo erg. Heb nu een N97 en voorheen de E90 gehad. Ben dus wel dikke telefoons gewend :)

Tv-out lijkt mij erg leuk. Even op je tv aansluiten om een filmpje, foto's te laten zien (doe ik nu ook vaak met mijn foto camera). En wat te denken van het aansluiten van je n900 op een beamer? :)

En een hele belangrijke is de full featured web browser op de n900. Ik wil gewoon een smartphone die (bijna) alles kan wat een netbook/laptop ook kan. In dat opzicht lijkt de n900 betere papieren te hebben.
Zo te lezen heb jij een Nokia N97... Stap jij zodra de N900 uit is gelijk over?

Mijn telefoon was namelijk kapot en toen mocht ik een nieuwe uitkiezen. Ik heb de N97 gekocht en 10 december stopt mijn abonnement. Nu zit ik te twijfelen tussen een Nokia N900 of een Sim Only abonnement van een jaar. Zodat ik daarna een Nokia met MAEMO die al af is kan kopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-07 16:03
Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 17:21:
[...]

Mijn telefoon was namelijk kapot en toen mocht ik een nieuwe uitkiezen. Ik heb de N97 gekocht en 10 december stopt mijn abonnement. Nu zit ik te twijfelen tussen een Nokia N900 of een Sim Only abonnement van een jaar. Zodat ik daarna een Nokia met MAEMO die al af is kan kopen :D
Ik kies er persoonlijk voor om geen gsm incl. met een abonnement meer te nemen. In principe zijn de kosten per maand veel te hoog voor het geen dat je krijgt. En als je dan buiten de bundel gaat, wordt het alleen nog maar erger. Ik heb een tijdje geleden mijn N95 verkocht omdat de N900 eraan zat te komen. Ik heb toen een simonly abonnement afgesloten via ben.nl (naar mijn idee de goedkoopste maar pas op dat je absoluut geen nummerbehoud aanvraagd want dan gaat het grandioos fout) om vervolgens de N900 'los' te kopen. Naar mijn idee is dit in verhouding de beste deal. Dit zul je echter eens voor jezelf moeten berekenen met de kosten per maand incl en excl bijhorend abonnement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skndd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-09 09:51

skndd

aka skeej

Ik heb al een hele hoop zitten rekenen, en voor zover ik weet, is een N900 in combinatie met abonnement altijd goedkoper dan los + sim only (mits je natuurlijk internet neemt enzo).

Ik heb hier een heel notepad bestand met diverse combinatiemogelijkheden, echter zullen ze nu niet meer kloppen denk ik, omdat de pre-order prijs van de N900 ook fluctueert, maar ter illustratie 2 vergelijkingen:

TELFORT 2 JAAR 200 + INET + N900 (LOS) = 846,8
TELFORT 2 JAAR 200 + INET + N900 (COMBO) = 806,6

Scheelt niet veel, maar toch wel iets.

(nu ik dit typ lijkt dit meer op een post voor in het ABO topic, maar ja, het is een reply op een post uit dit topic, dus wat doe je :X )

[ Voor 12% gewijzigd door skndd op 06-11-2009 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-07 16:03
skndd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 18:20:
Ik heb al een hele hoop zitten rekenen, en voor zover ik weet, is een N900 in combinatie met abonnement altijd goedkoper dan los + sim only (mits je natuurlijk internet neemt enzo).

Ik heb hier een heel notepad bestand met diverse combinatiemogelijkheden, echter zullen ze nu niet meer kloppen denk ik, omdat de pre-order prijs van de N900 ook fluctueert, maar ter illustratie 2 vergelijkingen:

TELFORT 2 JAAR 200 + INET + N900 (LOS) = 846,8
TELFORT 2 JAAR 200 + INET + N900 (COMBO) = 806,6

Scheelt niet veel, maar toch wel iets.

(nu ik dit typ lijkt dit meer op een post voor in het ABO topic, maar ja, het is een reply op een post uit dit topic, dus wat doe je :X )
gaan even in Abo verder want ik wil toch graag een reactie hierop geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quindor schreef op donderdag 05 november 2009 @ 21:40:

Goed dat je de Cleartec hebt gecancelled, had ik ook gekocht voor mn N95 en kwaliteit is echt niets.
Je kan dit onmogelijk aanbrengen zonder blaasjes en vooral stof, het is enorm statisch en zuigt sowieso stof op. Ik heb echt men best gedaan om het stof en bubbelvrij aan te brengen, maar is echt niet te doen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murat03
Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 17:21:
[...]

Ja inderdaad. Heb hem al sinds 2 sep in pre-order. N97 was niet boeiend genoeg.
Je moet even goed berekenen wat het goedkoopste is. Persoonlijk wil ik niet 2 jaar vast zitten aan een abo. 1-jarige abo met de N900 is in veel gevallen niet goedkoper dan het los te kopen. Daarom koop ik het los. Ik koop het trouwens op kosten van de zaak. Dat is altijd goedkoper.

Hou de aanbiedingen goed in de gaten. Wellicht kan je in december de N900 los voor onder de 500 euro kopen. Dan wordt los kopen wellicht wel interessant icm met een 1-jarig sim only abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
murat03 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 20:53:
[...]
Je moet even goed berekenen wat het goedkoopste is. Persoonlijk wil ik niet 2 jaar vast zitten aan een abo. 1-jarige abo met de N900 is in veel gevallen niet goedkoper dan het los te kopen. Daarom koop ik het los. Ik koop het trouwens op kosten van de zaak. Dat is altijd goedkoper.

Hou de aanbiedingen goed in de gaten. Wellicht kan je in december de N900 los voor onder de 500 euro kopen. Dan wordt los kopen wellicht wel interessant icm met een 1-jarig sim only abo.
Dat je niet vast wil zitten aan iets snap ik. Maar je moet wel meerekenen dat je na dat jaar nog steeds zal bellen/sms-en en internetten. Ik zit ook nog te twijfelen tussen los kopen met simonly en mobielinternet, of een totaalabonnement. Ik kijk dan naar wat over een periode van 2 jaar het goedkoopst is (dus een abo van 1 jaar met daarna simonly is ook optie).
Jammer dat je een ander nummer laat zien als je met skype belt. Het zou leuk zijn als er de mogelijkheid was om via skype te bellen, maar dan alsof het je eigen nummer betreft. Zo hoef je niemand op de hoogte te houden van andere nummers of zo. Volgens mij zou dat technisch wel mogelijk zijn...
Misschien is iemand zo gek om het te ontwikkelen voor Maemo... :P

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

denuz schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 15:34:
[...]

Ik wil wel een folie'tje van je overnemen. Als jij er toch 3 besteld,en slechts 1 gaat gebruiken..ik wilde je een PM sturen,maar volgens mij heb je die optie uitgeschakeld,kunnen we op een andere manier contact hebben?
Euhm, Ik heb ook niet echt een idee hoe dit hier allemaal werkt. Maar zoek naar Quindor, en gij zult vinden. ;) quindor kuch, uch uch, at, kuch, uch, campzone kuch nl bijvoorbeeld.

Hopelijk woon je in de buurt, ik ben niet zo goed in dingen verzenden enzo. ;) Maar goed, we zullen eens zien, ik hoef ze niet persee kwijt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat is het wezenlijke verschil tussen de USA en de EU versie, behalve de voeding? Scheelt toch weer 100 euro vanuit de UK via Ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Quindor schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 21:45:
[...]

Euhm, Ik heb ook niet echt een idee hoe dit hier allemaal werkt. Maar zoek naar Quindor, en gij zult vinden. ;) quindor kuch, uch uch, at, kuch, uch, campzone kuch nl bijvoorbeeld.

Hopelijk woon je in de buurt, ik ben niet zo goed in dingen verzenden enzo. ;) Maar goed, we zullen eens zien, ik hoef ze niet persee kwijt. :)
...
???
Folie in envelop, adres erop, 1 of 2 postzegels (20 tot 50 gram is 2 postzegels), retouradres erop en in de brievenbus doen. Dat kan mijn nichtje van 5 zelfs (behalve bij de brievenbus komen)... 8)7

@Paquito: je bedoelt vanuit de US importeren, er staat uit de UK.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik meestal de scren protectors die standaard op het toestel zit ik vnd hier nog een E65 in de kast (ik heb de N97 verkocht omdat ik niet nog eens een toestel in de ade wil leggen,en daar ik voor de n97 toch nog wat euros kreeg...)en daar zat zelfs het standaard folietje nog op...maar ms dat ik deze dan toch ook maar eens bestel het ziet er wel goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paquito schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 01:02:
Wat is het wezenlijke verschil tussen de USA en de EU versie, behalve de voeding? Scheelt toch weer 100 euro vanuit de UK via Ebay.
de frequenties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Was idd het geval bij oude apparaten, maar gezien dit toch weer een nieuw ding is.

Volgens die Ebay verkoper "No other difference, thanks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

Er is op dit moment maar 1 'versie' van de N900. Dus met 1 frequentie set, welke hier in nederland perfect zal werken op 2G en 3G. (Alle netwerken voor zover ik weet)

In America moet je juist opletten omdat het daar via t-mobile wel op 3G werkt, en bijvoorbeeld op AT&T alleen op 2G zal werken.

Er zitten wel verschillen tussen de toestellen uit de verschillende landen, maar dat is puur voor het toetsenbord dat hiervan de layout en symbooltjes wat kunnen afwijken, aan de hand van of ze in hun normale schrijf taal bepaalde niet standaard characters gebruiken.

Verder is het zo, dat wat bijvoorbeeld bij andere nokia telefoons niet zo is (symbian), dat alle talen in dezelfde firmware zitten.

Importeren is dus geen probleem, maar let op het toetsenbord. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneervanloon
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-12-2022
Ik download graag via newsgroups. Zou dit binnen een korte termijn mogelijk gemaakt kunnen worden op de N900?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey1802
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-08 23:14
meneervanloon schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 17:29:
Ik download graag via newsgroups. Zou dit binnen een korte termijn mogelijk gemaakt kunnen worden op de N900?
Dit zal waarschijnlijk wel mogelijk zijn aangezien je van SABnzbd+ een Python executable kan downloaden. Volgens mij draait de n900 Python maar dat weet ik niet zeker.

Het lijkt mij echter handiger om met de N900 de nzb bestanden te downloaden en deze via ssh naar je downloadbak thuis te sturen naar een directory waar jouw nieuwsgroep downloader automatisch scant naar nieuwe files.
Dan zijn de downloads klaar als je thuis komt. Zonder dat het jouw n900 veel energie, opslagruimte en geheugen kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-09 15:32
Sharkey1802 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 18:04:
[...]
Het lijkt mij echter handiger om met de N900 de nzb bestanden te downloaden en deze via ssh naar je downloadbak thuis te sturen naar een directory waar jouw nieuwsgroep downloader automatisch scant naar nieuwe files.
Dan zijn de downloads klaar als je thuis komt. Zonder dat het jouw n900 veel energie, opslagruimte en geheugen kost.
Dat soort toepassingen zijn precies de reden waarom ik de N900 zo'n mooi toestel vind! Heb zelf al enkele Linux-servers staan en de mogelijkheden om allerhande zaken nu direct met je telefoon te integreren is echt ongekend! Zoiets zou je zelf makkelijk kunnen maken door middel van een klein scriptje op je telefoon en een scp-opstelling met public-key authentication of iets in die trant. Vervolgens op je server een proces inrichten om NZB's automatisch te downloaden en tegen de tijd dat je het hebt gedownload staat het uitgepakt en wel klaar op je NAS. Ach ja, als het goed is nu nog maar 2 weken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sharkey1802 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 18:04:
En het lijkt me dat 3G niet erg snel downloaden is van grote bestanden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TargetX schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 18:55:
[...]

Dat soort toepassingen zijn precies de reden waarom ik de N900 zo'n mooi toestel vind! Heb zelf al enkele Linux-servers staan en de mogelijkheden om allerhande zaken nu direct met je telefoon te integreren is echt ongekend! Zoiets zou je zelf makkelijk kunnen maken door middel van een klein scriptje op je telefoon en een scp-opstelling met public-key authentication of iets in die trant. Vervolgens op je server een proces inrichten om NZB's automatisch te downloaden en tegen de tijd dat je het hebt gedownload staat het uitgepakt en wel klaar op je NAS. Ach ja, als het goed is nu nog maar 2 weken :)
Daarvoor heb je geen N900 nodig. Je hebt prima Telnet/SSH-clients voor verschillende mobiele OSen, dus waarom omslachtig via eerst je eigen telefoon als je direct op de server kan werken? Overigens kun je door 'Android Terminal' te downloaden ook direct in de Linux-environment van Android terechtkomen op je telefoon. Met standaard tools tot je beschikking als ls;cat;ping; enz.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2009 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:24

Chrisjuh_15

Facta non verba

2 vraagjes:
Gisteren de N900 besteld icm een Hi 30 abbonement. Ik heb ook de accu verhalen gehoord en het lijkt mij handig om altijd een tweede accu bij me te hebben. Op Dealextreme.com heb ik gehoord dat dat goedkoop kan, kan iemand mij vertellen welke accu past en welke ik dus moet bestellen?
Is het ook zo dat als je de accu verwisseld, de gegevens (zoals datum en tijd) gereset worden? Ik heb dit meerdere keren meegemaakt met andere Nokia telefoons.

Thanks in advance!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2010 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Chrisjuh_15 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 20:24:
2 vraagjes:
Gisteren de N900 besteld icm een Hi 30 abbonement. Ik heb ook de accu verhalen gehoord en het lijkt mij handig om altijd een tweede accu bij me te hebben. Op Dealextreme.com heb ik gehoord dat dat goedkoop kan, kan iemand mij vertellen welke accu past en welke ik dus moet bestellen?
Is het ook zo dat als je de accu verwisseld, de gegevens (zoals datum en tijd) gereset worden? Ik heb dit meerdere keren meegemaakt met andere Nokia telefoons.

Thanks in advance!! _/-\o_
Nee je hoeft niets opnieuw in te stellen, dat is alleen bij de goedkope Nokia toestellen, alle duurdere toestellen hebben een knoopcel op het mainboard om de tijd bij de houden wanneer er geen accu aanwezig is. (en ja, na een aantal jaren is die op, en dan moet het wel, maar dan ben je echt wel toe aan een ander toestel).

De Battterij is een BL-5J 1320mAh, maar ik zou eerst wachten tot de N900 uit is, en kijk dan of je echt een extra accu nodig hebt. Ook zou ik toch originele Nokia accus aanraden. De goedkope alternatieve merken hebben vaak niet dezelfde kwaliteit. Dat wil zeggen dat je er niet ervan uit kan gaan dat de rating die erop staat ook echt gehaald wordt (vaak minder mAh), en dat ze sneller achteruit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 22:42:
[...]

Nee je hoeft niets opnieuw in te stellen, dat is alleen bij de goedkope Nokia toestellen, alle duurdere toestellen hebben een knoopcel op het mainboard om de tijd bij de houden wanneer er geen accu aanwezig is. (en ja, na een aantal jaren is die op, en dan moet het wel, maar dan ben je echt wel toe aan een ander toestel).

De Battterij is een BL-5J 1320mAh, maar ik zou eerst wachten tot de N900 uit is, en kijk dan of je echt een extra accu nodig hebt. Ook zou ik toch originele Nokia accus aanraden. De goedkope alternatieve merken hebben vaak niet dezelfde kwaliteit. Dat wil zeggen dat je er niet ervan uit kan gaan dat de rating die erop staat ook echt gehaald wordt (vaak minder mAh), en dat ze sneller achteruit gaan.
Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 22:41:
[...]

Datum en tijd worden niet gereset wanneer je de accu eruit haalt
TempesT heeft op de eerste pagina vermeld dat je een batterij van 1320mAh (BL-5J verwisselbaar) nodig hebt.
Dank beide ;) _/-\o_ Ik zal wachten tot mijn toestel er is en dan een officiele accu erbij bestellen, omdat ik mijn iPhone 3G nu ook elke avond aan de lader moet leggen. Ik ga de Nokia dus heavy gebruiken elke dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chrisjuh_15 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 23:05:
[...]

[...]

Dank beide ;) _/-\o_ Ik zal wachten tot mijn toestel er is en dan een officiele accu erbij bestellen, omdat ik mijn iPhone 3G nu ook elke avond aan de lader moet leggen. Ik ga de Nokia dus heavy gebruiken elke dag.
Dit zal ook een hele verademing zijn om van een iPhone weer naar een Nokia te gaan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

Verwijderd schreef op zondag 08 november 2009 @ 10:32:
[...]

Dit zal ook een hele verademing zijn om van een iPhone weer naar een Nokia te gaan :p
Haha, nou ja... De voornaamste redenen waren multitasking en het Maemo 5 OS. Ik vind het leuk om met OS-en te kloten (Ja, ik draai VMware met Linux op m'n Mac ;) ) dus ja dan is Maemo een ideaal OS.
En op de iPhone vind ik het zo jammer dat je bijvoorbeeld niet in Safari naar een leuk radiostation kan luisteren en tegelijkertijd een game kan spelen.

Ieder zo z'n redenen niet waar :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoort de autolader DC-6 bij de N900?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.steenis
Verwijderd schreef op zondag 08 november 2009 @ 11:29:
Hoort de autolader DC-6 bij de N900?
Ja, maar je kan in principe elke universele autolader nemen, mits hij Micro USB heeft...(en dus ook in sommige auto-radio's met USB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-09 15:32
Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 19:08:
[...]
Daarvoor heb je geen N900 nodig. Je hebt prima Telnet/SSH-clients voor verschillende mobiele OSen, dus waarom omslachtig via eerst je eigen telefoon als je direct op de server kan werken? Overigens kun je door 'Android Terminal' te downloaden ook direct in de Linux-environment van Android terechtkomen op je telefoon. Met standaard tools tot je beschikking als ls;cat;ping; enz.
Daar heb je helemaal gelijk in, het kan zeker ook met andere toestellen en op andere (wellicht betere) manieren. Wat ik zo mooi vind aan de N900 is dat ik mijn bestaande Linux-ervaring nu kan toepassen op een mobieltje waardoor je dus de mogelijk hebt veel dingen naar wens aan te passen. Je hoeft niet eerst een nieuwe taal/OS te leren of andere zaken aan te passen (jailbreak bijv). Tuurlijk is het ook goed mogelijk met andere mobieltjes, maar voor mij gaat dit het eerste mobieltje worden waarbij dit echt goed mogelijk is.

Heb nu een E71 en dat is toch niet open genoeg in mijn ogen, maar dat wist ik van tevoren. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
motogp schreef op maandag 02 november 2009 @ 22:54:

http://www.allaboutphones...44-page-7/Nokia-N900.html
Ik vind die firefox op de n900 wel wat "sluggish" eigenlijk..

Tevens, kan iemand mij vertellen waarom er op de N900 Ovi Maps 1.0 staat? is er geen 3.0 voor Maemo? gaat wel komen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat de N900 ook overweg kunnen met de nokia pc suite?
want ik heb nu een back up gemaakt van mijn N97 net vor ik hem verkocht,en wou via die backup de N900 weer vullen met mijn contacten agenda en andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 15:14
Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 07:53:
Gaat de N900 ook overweg kunnen met de nokia pc suite?
want ik heb nu een back up gemaakt van mijn N97 net vor ik hem verkocht,en wou via die backup de N900 weer vullen met mijn contacten agenda en andere dingen.
De Nokia PC suite is ondertussen wat outdated natuurlijk, ik kan me voorstellen dat de N900 alleen de Ovi Suite zal ondersteunen.

Home Assistant configuratie

Pagina: 1 ... 10 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.