Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 17:04:
Had ik al gekeken, maar nog niet veel soeps. Geen Navigatie, geen echte GPS applicaties (parkeerhulp), geen Sport applicaties (fietsen/hardlopen), niet eens een simpele flashlight app, welgeteld 1 of 2 weatherapps, geen tool voor locationbased profiles, geen remote bluetooth PC afstandsbediening, geen 9292OV. geen Hyves etc. Hopelijk volgt er snel meer, maar met 1 toestel betwijfel ik het nog. Ik skip denk ik gewoon Maemo 5, ga voor Android en kijk wel over een jaar wel weer, als de N9xx minder een baksteen is, betere accuduur heeft, een kompas en meer apps (navigatie!!), multitouch, capacitief en portraitmodes. Op m'n computer heb ik ook liever Windows dan Ubuntu, omdat het gemakkelijker werkt en de software vaak net even beter en meer is.
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 17:52:
Only Holoris geeft voor mij een aantal goede argumenten om deze nog maar een jaartje te laten liggen, als hij op gang komt zal het wel goed komen met dit toestel maar vooral in het begin kan ik er denk ik nog weinig mee aangezien ik geen programmeur ben. Een app installeren en een podcast downen gaat nog wel lukken, maar al dat andere? Daarom denk ik ook ( ik vraag me af of het me gaat lukken) om nog even te wachten.
Ik wil er in het veld (letterlijk) gebruik kunnen maken van online content om zaken te determineren, flora en fauna.
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 18:14:
Tis maar een repley op mijn vraag hoor tis geen persoon ofzo.
Voor mij geeft hij een andere kant van het verhaal N900. Ik heb veel gelezen de laatste maand en kwam toch nog met een aantal vragen te zitten. Holoris geeft een goed beeld van wat ik al dacht.
Het benoemen van minpunten is toch niet zo erg.
Volgens mij klopt het beeld van Only.Holoris niet.
-De N900 heeft gewoon navigatie software: Ovi Maps 1.00 , Niet ideaal (als je het met tomtom software op de iPhone, of met Ovi Maps 3.0 vergelijkt op Symbian), maar er is gewoon navigatie software.
-ik heb ook een sports-applicatie gzien: eCoach, Hij houd dingen bij met GPS en kan allerlei kaarten gebruiken om je routes weer te geven en te delen met mensen. Een tweetal heart-rate monitoren worden ondersteund. Dit alles volgens de beschrijving in de repository. Hoe goed het werkt, weet ik niet, sport heeft niet mijn voorkeur.
-Er is gewoon een torch app: liqtorch.
-geen locationbased profiles: klopt, je profiel wordt niet automatisch veranderd op basis van GPS data. Maar ik heb GPS ook niet permanent aan staan (kost nogal wat energie volgens mij), dus hoe praktisch dat zou zijn weet ik niet.
-remote bluetooth PC afstandsbediening, dat kan ook hoor, en er zijn ook andere manieren:
- Je kan via SSH (met x-forwarding) of VNC over een internet verbinding je PC besturen
- en ook omgekeerd: je N900 besturen met je PC via VNC of SSH
- Er is een BlueMaemo applicatie waarmee je de N900 kan gebruiken als een Bluetooth keyboard en muis voor je PC ( het is een gewoon BT HID profiel)
- Je kan een WiiMote of Zeemote via Bluetooth koppelen aan de N900 en daarmee bijvoorbeeld de games van de SNES emulator spelen
- Met Irreco kan je de infrarood poort gebruiken als universele afstandsbediening (wel een beperkt bereik bij veel TV's)
-geen 9292OV. geen Hyves etc. ???? Hoezo niet? Sinds wanneer moet je voor webdiensten een aparte applicatie installeren om het "te hebben"? Dat is heel erg de iPhone manier van denken.
Hyves, 9292OV, buienrader, google maps etc. Het werkt allemaal prima met de browser. Het is de bedoeling dat je je favoriete paginas als shortcuts op 1 van je desktops zet, zo kan je er razendsnel bij.
Verder vind ik Maemo echt niet ingewikkelder dan Symbian of iPhone. Het is gewoon even wennen aan een aantal dingen. Ik ben zelf ook niet echt een programmeur, en heb tot nu toe nog helemaal niet geprogrammeerd voor het ding. Maemo is gewoon gebruiksvriendelijk naar mijn mening.