Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke oke.....ik beken....
Ik ben de reden waarom Nokia de verkoop heeft uitgesteld.
Ik ga nl. over een week drie weken op vakantie.

Als ik het toestel nu had besteld dan was het waarschijnlijk 1 2 of 3 november bij mij afgeleverd. Maar ik ben dan dus niet thuis en blijft het toestel op het postkantoor liggen. Het postkantoor heeft een beleid dat ze een pakket na 3 weken weer retour afzender sturen!

Dus heb ik contact gehad met Nokia en was uitstel het resultaat van het overleg. Is toch beter dat iedereen kan genieten toch?

En ik wilde ook nog eens op pagina 33 bovenaan staan ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2009 20:02 . Reden: pagina 33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-08-2024

RRC

oh jij was het, prima dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02-2024
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 20:01:
Oke oke.....ik beken....
Ik ben de reden waarom Nokia de verkoop heeft uitgesteld.
[...]
Had dan gezorgd dat ze 'm eerder gingen uitleveren... dat was pas voor iedereen beter geweest en had jij 'm mee kunnen nemen op vakantie :p

Overigens, weet niet of de release voor Nederland gelijk is aan die voor andere landen, maar in UK komt ie pas op 16 november uit.

[ Voor 25% gewijzigd door James RB op 22-10-2009 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
lpdv74 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 23:27:
[...]

Had dan gezorgd dat ze 'm eerder gingen uitleveren... dat was pas voor iedereen beter geweest en had jij 'm mee kunnen nemen op vakantie :p

Overigens, weet niet of de release voor Nederland gelijk is aan die voor andere landen, maar in UK komt ie pas op 16 november uit.
Dat is nog 3 weken w8en 8)7 8)7 8)7 8)7 dan word ik gek haha. Ach ik vind het nog wel meevallen met hoever het uitgesteld word. Welk stukje software/hardware word tegenwoordig wel niet later gebracht. Ik heb er geen problemen mee zolang er maar kwalliteit geleverd word dan vind ik het prima. Nu alleen nog drie lange weken wachten en dan :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
De laatste nieuwtjes uit officiele bron...

en dit
Oftewel, het wachten is nog niet voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.steenis
  • Laatst online: 04-10 06:55

You’re a nut! you’re crazy in the coconut!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat dat nokia eerst in de key markets voor hun de n900 gaat releasen. Hoort nederland hier dan bij?
Voor mij maakt het gelukkig niet uit dat hij uitgesteld wordt, kan ik nog even rustig doorsparen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

ik snap nog steeds niet waarom de N97 een stuk duurder is dan de N900, is het vanwege de " gratis" extra's?
Exclusief in de Nokia online shop voor N97:
* 1 jaar Maps licentie
* 1 Java Game
* 1 voucher om gratis 10 songs vanaf de Nokia Music Store te downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 14:30
RobertRedCap schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:24:
ik snap nog steeds niet waarom de N97 een stuk duurder is dan de N900, is het vanwege de " gratis" extra's?
Exclusief in de Nokia online shop voor N97:
* 1 jaar Maps licentie
* 1 Java Game
* 1 voucher om gratis 10 songs vanaf de Nokia Music Store te downloaden
Dan snap je er uberhaupt niks van. Kijk is op kieskeurig.nl voor de N97 bij de goedkoopste webshops, dan zie je dat de N97 los 435 euro kost en de N900 los 514 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

Ehm hallo, even wat verder kijken dan je neus lang is, ik zie op de nokiashop dat de n97 zeker 50 duurder is. Die retailers kunnen zelfs onder de inkoop verkopen dus dat zegt niks over logica.

Is er al bekend of de batterij te laden is via de usbpoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.steenis
RobertRedCap schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:49:
Ehm hallo, even wat verder kijken dan je neus lang is, ik zie op de nokiashop dat de n97 zeker 50 duurder is. Die retailers kunnen zelfs onder de inkoop verkopen dus dat zegt niks over logica.

Is er al bekend of de batterij te laden is via de usbpoort?
Ja maar dat is hier al lang besproken, over verder kijken dan je neus lang is gesproken...

/EDIT
Geen probleem!

[ Voor 15% gewijzigd door r.steenis op 23-10-2009 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

je hebt gelijk, excuus, ben iets te enthousiast

[ Voor 36% gewijzigd door RRC op 23-10-2009 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
lauw8 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:45:
[...]

Dan snap je er uberhaupt niks van. Kijk is eens op kieskeurig.nl voor de N97 bij de goedkoopste webshops, dan zie je dat de N97 los 435 euro kost en de N900 los 514 euro.
sorry ik kan het niet laten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajblancke
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-02-2021
nog een tipje over stroom te kort
-----------------------------------------------

http://www.telegraaf.nl/d...key_Classic__.html?p=11,1

Powermonkey Classic ( even google en dan afbeelding )

Iedereen die veel reist, kent het probleem: je mobieltje is bijna leeg en er is in geen velden of wegen een stopcontact te bekennen. Dan is een apparaat als de Powermonkey Classic erg handig. Deze draagbare accu met verwisselbare stekkers kan vrijwel alle telefoons en veel andere gadgets weer van nieuwe energie voorzien.

Het apparaat past in de palm van een hand en is lekker licht. Het wordt geleverd met een klein zakje met daarin alle bijbehorende stekkers die op het apparaat geplaatst kunnen worden. Het is moeilijk om een telefoon voor te stellen die niet met de Powermonkey opgeladen kan worden. Sowieso is in opzetstukjes voor alle grote merken voorzien.

Na een eerste oplaadbeurt heeft de Powermonkey een lading die ongeveer overeenkomt met 48 uur standby-tijd op een gemiddelde PDA. Het opladen van een telefoon of andere gadget gaat net zo snel als het opladen via een stopcontact en - afhankelijk van het op te laden apparaat - kan een paar keer herhaald worden op één volle lading van de Powermonkey zelf. Hierdoor is het apparaat een zeer goede optie als er geen stopcontact in de buurt is.

De PowerMonkey Classic doet wat het zegt te doen en doet het ook nog eens goed. Het enige minpunt is de prijs. De oplader heeft een adviesprijs van 44,99 euro. Dat is een normale prijs als het apparaat naast vergelijkbare opladers wordt gelegd, maar toch is het best veel geld voor wat uiteindelijk een veredelde accu is.

[ Voor 86% gewijzigd door ajblancke op 23-10-2009 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chapie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:04
ajblancke schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:51:

Iedereen die veel reist, kent het probleem: je mobieltje is bijna leeg en er is in geen velden of wegen een stopcontact te bekennen. Dan is een apparaat als de Powermonkey Classic erg handig. Deze draagbare accu met verwisselbare stekkers kan vrijwel alle telefoons en veel andere gadgets weer van nieuwe energie voorzien.

Het apparaat past in de palm van een hand en is lekker licht. Het wordt geleverd met een klein zakje met daarin alle bijbehorende stekkers die op het apparaat geplaatst kunnen worden. Het is moeilijk om een telefoon voor te stellen die niet met de Powermonkey opgeladen kan worden. Sowieso is in opzetstukjes voor alle grote merken voorzien.

Na een eerste oplaadbeurt heeft de Powermonkey een lading die ongeveer overeenkomt met 48 uur standby-tijd op een gemiddelde PDA. Het opladen van een telefoon of andere gadget gaat net zo snel als het opladen via een stopcontact en - afhankelijk van het op te laden apparaat - kan een paar keer herhaald worden op één volle lading van de Powermonkey zelf. Hierdoor is het apparaat een zeer goede optie als er geen stopcontact in de buurt is.

De PowerMonkey Classic doet wat het zegt te doen en doet het ook nog eens goed. Het enige minpunt is de prijs. De oplader heeft een adviesprijs van 44,99 euro. Dat is een normale prijs als het apparaat naast vergelijkbare opladers wordt gelegd, maar toch is het best veel geld voor wat uiteindelijk een veredelde accu is.
Zelf heb ik geen ervaring met de Powermonkey, maar wel met Tekkeon MyPower Go. Dit is een externe lader op 4 AA-batterijen. Deze gebruikte ik voor het verlengen van de 'track-tijd' van Nokia Sportstracker op mijn Nokia N95. Zonder deze externe lader kon ik 4 uur tracken voordat mijn telefoon leeg was en met kon het ruim 12 uur (en dan waren beiden nog niet leeg). Die lader in combinatie met oplaadbare batterijen (ik gebruikte GP2700mAh) werkte dus ook zeer goed. Er is een nieuwe versie van de lader (de Tekkeon TekCharge MP1550) die beter zou moeten werken bij apparaten die een hoger verbruik hebben.

Deze kost minder dan de Powermonkey (ongeveer 25 euro in plaats van 45 euro), dus wellicht ook een optie om de energieverslindende N900 van energie te voorzien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Dat soort dingen zijn heel gewoon tegenwoordig, je hebt ze van allerlei fabrikanten (soms goedkoper)
Nokia zelf ook:
http://www.nokia.nl/ontde...s/nokia-extra-power-dc-11
http://www.nokia.nl/ontde...nokia-extra-vermogen-dc-8

En Philips bijvoorbeeld ook:
http://shop.philips.nl/se...eub2c&productID=124586800

Ik vind het allemaal wel duur voor veredelde accus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajblancke
ok stroom probleem opgelost

nu ? ik weet ik ren even hard vooruit , maar er komen ook al Micro SDHC kaartjes van 32 gb

zou hij dat ook slikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

heerlijk die unbox filmpjes:
http://www.youtube.com/watch?v=z31CNm9HCSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

Deze reviews zijn erg duidelijk:

Contactlist:
weer een nieuwe, heel duidelijk hoe die contactlist werkt:
http://www.youtube.com/watch?v=30kPxiyzrmI (die vrouw heeft wel een cursus "hoe praat ik als een robot" gedaan :) )
Calendar:
http://www.youtube.com/watch?v=vzdxID_mSlU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ajblancke schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 18:16:
ok stroom probleem opgelost

nu ? ik weet ik ren even hard vooruit , maar er komen ook al Micro SDHC kaartjes van 32 gb

zou hij dat ook slikken
vast wel. Het is een gewoon standaard micro SD reader.
maar ze zijn nu nog wat duur, dus ik ga het nog niet proberen/kopen.

Ik heb op maemo talk ook nog niemand gehoord met een 32GB kaartje.
Maar in deze draad wordt dezelfde vraag gesteld:
http://talk.maemo.org/sho...hp?t=33055&highlight=32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij had ook even OpenArena via de catalogus kunnen downloaden, best indruklwekkend op zo'n klein apparaat.

Dat is dus een OpenSource Quake 3 clone, helemaal gratis!
Ook te draaien op je PC:
http://openarena.ws/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Op het filmpje mbt email kijken en smssen die daar staat valt het me toch wel tegen dat de N900 af en toe wat schokt en hapert bij het mailen / smssen.. niemand opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK heb hem bij expansis.nl besteld en moet dus enkel het geld nog storten....maar nu lees ik hier dat hij uitgesteld is....wanneer komt het toestel dan uit?Want het is wel zot om 550 euro te storten voor iets waten een half jaar later pas aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.steenis
Imperium schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 19:58:
[...]

Op het filmpje mbt email kijken en smssen die daar staat valt het me toch wel tegen dat de N900 af en toe wat schokt en hapert bij het mailen / smssen.. niemand opgevallen?
Volgens mij...is dat het filmpje...want later (1:50) schokt het hele beeld, alsof er een seconde wegvalt...

Naast dat, zie ik inderdaad dat de berichten er een fractie van een seconde over doen om echt te laden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

dit is het enige filmpje wat ik gezien heb dat de N900 ietwat tegenvalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 21:45:
[...]

dit is het enige filmpje wat ik gezien heb dat de N900 ietwat tegenvalt
De reviewer lijkt ook moeite te hebben met het scrollen door via het scherm naar beneden te bewegen. Hier lees ik in reviews verder niks over terwijl ik het vaker zie... Hoe soepel gaat dat nou, of is het gewoon wennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[...]

Ja, dat is in het echt misschien ook wel zo.
Het filmpje geeft een goede indruk van hoe het in het echt werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO en Tempest hebben beiden de N900 al in hun bezit (of op proef of zoiets) en kunnen dus zeggen of het idd schokt en hapert...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 22:12:
DaannO en Tempest hebben beiden de N900 al in hun bezit (of op proef of zoiets) en kunnen dus zeggen of het idd schokt en hapert...?
af en toe wel een beetje, als je veel dingen tegelijk draait, of wanneer websites heel zwaar zijn (paginas met meerdere embedded youtube filmpjes zijn redelijk killing bijvoorbeeld).

zoals ik al zei: Het filmpje geeft een reëel beeld van dagelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou ik het geld al storten?of toch beter wachten tot het toestel echt uit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

....
Minty Boost :)

Geen idee of die werkt met de N900, met mijn TyTn II iig niet helemaal.
Wel laden, maar zodra de batterijen leeg zijn gaat de accu van de telefoon rap leeg...
It works! But then the iPod/iPhone/device gets drained... whats up?

This is a common problem with iPods/iPhone/iTouch. These devices have very large batteries and they have an annoying bug that if they -think- they're being charged they'll stay on and not 'go to sleep' conserving power. That means that if the AA batteries die before the device is done charging, the device will stay on at full power because it thinks it is plugged into the wall. This can cause it to drain the battery. The best suggestion is to use fresh/charged batteries and don't leave it plugged in overnight.

This is especially true of iPhones, as they suck out all the battery power in a little less than an hour in order to 'quick charge'. This reduces the capacity of the batteries, but means that your phone will be up and running faster

Once you see the charging icon change from a plug, the mintyboost is 'dead' and you must unplug it.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 19:49:
[...]

Hij had ook even OpenArena via de catalogus kunnen downloaden, best indruklwekkend op zo'n klein apparaat.

Dat is dus een OpenSource Quake 3 clone, helemaal gratis!
Ook te draaien op je PC:
http://openarena.ws/
super bedankt! goeie tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 22:19:
[...]

af en toe wel een beetje, als je veel dingen tegelijk draait, of wanneer websites heel zwaar zijn (paginas met meerdere embedded youtube filmpjes zijn redelijk killing bijvoorbeeld).

Wel jammer.. Ik wacht sowieso wel even tot 'ie uit is.. Als ik ergens een hekel aan heb is het wel een een device met "lag" Net zoals mijn Touch HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Imperium schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 01:39:
[...]

Wel jammer.. Ik wacht sowieso wel even tot 'ie uit is.. Als ik ergens een hekel aan heb is het wel een een device met "lag" Net zoals mijn Touch HD.
Dat is er af en toe zeker. Ipod touch is duidelijk soepeler wanneer je de N900 een beetje aan het belasten bent, maar de touch kan niet eens meerdere apps tegelijk draaien.

Maar er wordt nog flink aan alle software gesleuteld, dus wachten tot de N900 uit is geeft je het beste beeld van wat er mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajblancke
even een vraag

word hij hier geleverd met een nederlands menu op of een Engels menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• portable
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 20:22
De Fremantle SDK kun je gewoon op Nederlands instellen, dus ik neem aan dat dit met de N900 ook kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ajblancke schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 11:45:
even een vraag

word hij hier geleverd met een nederlands menu op of een Engels menu
Je kan kiezen.
De eerste keer dat de N900 opstart (en wanneer je je simkaart verwisseld) moet je je regio en je taal opgeven.
Verder heb je bij de "Text input" de keuze om een eerste en tweede taal in te stellen, met twee woordenboeken en het gebruik van "dual dictionaries".

Mijn N900 staat op Engelse taal, met regio Nederland, want ik heb zelf liever engelse menus (maakt het raporteren van bugs ook iets makkelijker, omdat je de engelse namen van alle opties kan noemen)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2009 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
er werd mij vandaag op werk gevraagd he;
hoe zit het dan met de gaming platform van de n900
er werden dingen gezegd als de iPhone heeft tegenwoordig zelfd deals met game makers als ubisoft,
en het is bekend dat Linux geen Gaming OS is maar het toestel heeft de mogelijkheid er wel voor om spelletjes te runnen als de spelletjes van de iPhone? wat denken jullie zou er ook oudere games als bijv. simcity ofzo geporteerd kunnen worden naar de maemo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:50

Quindor

Switching the universe....

Alle opensource games kunnen in principe, zo lang er geen hardware limitaties zijn geporteerd worden naar de N900. Het is een linux machine welke op een ARM core draait.

Wat belangrijk is dat bepaalde libraries beschikbaar zijn voor ARM.

Dus zaken waar al een open source project van is, en welke gebruikt maakt van libraries (programeer stukken) welke ook voor ARM beschickbaar zijn, zijn heel erg makkelijk te porteren. Denk aan Quake3 of bijvoorbeeld OpenTTD of The urquan Masters (Star Control II), SNES emulator, etc. etc. allemaal games waarvan al open source versies zijn en aangepast zijn of kunnen worden voor de N900 zonder al te veel moeite.

Closed source, forget it. Dan moet de maker dit zelf gaan programmeren voor de N900. Dat zullen dan spellen zijn die alleen hiervoor gemaakt worden, dus bestaande spellen moet je niet verwachten. Ik verwacht dat zo snel als de OVI store functioneerd er wel enkele makers zullen zijn die dingen gaan porteren naar de N900. Voor die tijd heeft het weinig zin voor een commerciele programeur.

Dus verwacht enkele leuke dingen, die nu al open source zijn. En in de toekomst eventueel wat meer. :) De reden dat het op de Iphone zo goed heeft gewerkt en populair is, is om 2 redenen, fatsoenlijke hardware en onderliggend OS wat gemak brengt bij het programmeren en wat er mogelijk is (wat de N900 ook bied, of eerder Maemo als platform) en... de App store. Een gemakkelijke en duidelijke manier om je product aan de klant te brengen, welke je hiervoor geld geeft, dus de reden geeft om het product in eerste instantie te maken.

[ Voor 15% gewijzigd door Quindor op 24-10-2009 18:30 ]

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 22:19:
[...]

Klopt, ik heb er relatief weinig last van maar vooral na het opstarten van een video een beetje en binnen een minuut is dat weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 01:52:
[...]

Dat is er af en toe zeker. Ipod touch is duidelijk soepeler wanneer je de N900 een beetje aan het belasten bent, maar de touch kan niet eens meerdere apps tegelijk draaien.

Maar er wordt nog flink aan alle software gesleuteld, dus wachten tot de N900 uit is geeft je het beste beeld van wat er mogelijk is.
Ik heb zelf een iPhone eerste generatie. Als ik hier naar het SMS gedeelte ga waar alle history nog aanwezig is kan ik toch duidelijk zien dat er ook op de iPhone lag aanwezig van ongeveer 2 a 3 sec.

Voor de N900 ben ik er zeker van dat dit uiteindelijk opgelost word door het optimaliseren van de software.

Wat ik me wel afvraag Tempest/Daanno hebben jullie al een software upgrade uitgevoerd? Dacht te hebben gelezen dat deze al wel gespot was?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2009 08:23 . Reden: unclear ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 08:17:
[...]

Ik heb zelf een iPhone eerste generatie. Als ik hier naar het SMS gedeelte ga waar alle history nog aanwezig is kan ik toch duidelijk zien dat er ook op de iPhone lag aanwezig van ongeveer 2 a 3 sec.

Voor de N900 ben ik er zeker van dat dit uiteindelijk opgelost word door het optimaliseren van de software.

Wat ik me wel afvraag Tempest/Daanno hebben jullie al een software upgrade uitgevoerd? Dacht te hebben gelezen dat deze al wel gespot was?
wel veel van de extra software, en volgens mij ook 1 van Nokia zelf, maar dat was volgens mij al tijdens de summit ofzo. updates van de software gaat zonder dat de gebruiker er last van heeft. In de app manager op update klikken en dan "update all".

Er is inderdaad al een extra update bij wat nokia medewerkers in gebruik, maar die heb ik nog niet

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2009 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 10:40:
[...]

wel veel van de extra software, en volgens mij ook 1 van Nokia zelf, maar dat was volgens mij al tijdens de summit ofzo. updates van de software gaat zonder dat de gebruiker er last van heeft. In de app manager op update klikken en dan "update all".

Er is inderdaad al een extra update bij wat nokia medewerkers in gebruik, maar die heb ik nog niet
Dus je hoeft niet eerst een back-up te maken van al je bestanden? Want bij de symbian was je na t updaten al je bestanden kwijt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 12:58:
[...]

Dus je hoeft niet eerst een back-up te maken van al je bestanden? Want bij de symbian was je na t updaten al je bestanden kwijt? :?
Nee dat hoeft niet, maar je kan wel backups maken. (kan geen kwaad, bij Symbian gaat het niet altijd even soepel, maar bij Maemo heb ik nooit problemen gehad)
De nieuwe Symbian toestellen hebben trouwens ook over-the-air updates tegenwoordig. Maar Maemo (net als linux) had dat al veel eerder. Het is een beetje zoals Windows Update, maar dan ook voor al je geïnstalleerde programmas, allemaal samen in 1 update programma onder gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-10 10:09
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 21:10:
IK heb hem bij expansis.nl besteld en moet dus enkel het geld nog storten....maar nu lees ik hier dat hij uitgesteld is....wanneer komt het toestel dan uit?Want het is wel zot om 550 euro te storten voor iets waten een half jaar later pas aankomt.
Ik zou het geld wel storten. En je bronnen eens grondig checken of niet aanstellen. Een half jaar....

@ batterij:
Extra accu kost straks nu onder de €5 €2,50 via dealextreme. Niet origineel, maar ook cheap to the bone. Bespaart je toch weer €40 voor een apparaat dat de "gemiddelde PDA" 48 uur van stroom voorziet (ik denk 4 uur voor de N900 of minder).
De later genoemde minty boost is een goed idee!. Misschien is zoiets er al op dealextreme:

AA naar usb laders voor weinig.

EDIT:
Review op Tweakers. Weer sprekend. Deze zin is geweldig:
Opvallend is ook dat de N900 schijnbaar ondersteuning heeft voor een floppy-drive: in de root is een floppy-drive te vinden. Jammer genoeg is het Nokia, ondanks de grootte van de N900, niet gelukt het toestel van een floppy-ingang te voorzien.

[ Voor 21% gewijzigd door Nas T op 25-10-2009 17:47 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EDIT:
Review op Tweakers. Weer sprekend. Deze zin is geweldig:

[...]
Volgens mij is tweakers ook pro iPhone.......

Terwijl de N900 niet groter/dikker is dan de N97....wederom volgens wat ik zie op de verschillende websites...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
Waar je de N900 al niet voor kunt gebruiken... maar het is leuk speelgoed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 09:22:
[...]
Ik zal altijd vooraf moeten betalen vrees ik want ik heb geen visa...
Kun je niks doen via Azerty? Ze zitten in NL en België. Mail de nederlandse site en vraag of je de N900 onder rembours naar België kan versturen (misschien via de Belgische shop...). Wie weet lukt het...

Zou deze ook werken met de N900?

[ Voor 10% gewijzigd door Nas T op 26-10-2009 13:15 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

6 dollar is niet duur inderdaad, maar waarom niet gelijk een goede koptelefoon? Heb je een geweldig apparaat en dan plug je er een 6 dollar apparaatje in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nas T schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 12:14:
[...]

Zou deze ook werken met de N900?
Er zal gewoon geluid uit komen, maar de volume/media controls in het draad werken niet, tenminste volgens de handleiding die een tijdje terug beschikbaar was op de US nokia site.
Maar er zit een stereo headset bij de N900. Zal in ieder geval kwa geluidskwaliteit niet slechter zijn. (maar ik vind hem vervelend zitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 19:01:
[...]

Er zal gewoon geluid uit komen, maar de volume/media controls in het draad werken niet, tenminste volgens de handleiding die een tijdje terug beschikbaar was op de US nokia site.
Das jammer. Ik heb hem nu bij de N95 8GB en dat werkt heerlijk. Er zit een microfoon in voor te bellen en om te voice-diallen (knopje telefoon indrukken, naam in adresboek inspreken en bellen maar).
Knopjes voor volume, forward, play/stop etc.

De kwaliteit van de oordopjes is mij onbekend. Ik gebruik een Creative EP635. Op deze manier kan ik zelfs in zeer luidruchtige omgevingen (ruimte met machines) mezelf verstaanbaar maken en de andere kant horen. Dat blokje is ook mijn meestgebruikte accesoire van mijn telefoon...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nas T schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 19:31:
[...]

Das jammer. Ik heb hem nu bij de N95 8GB en dat werkt heerlijk. Er zit een microfoon in voor te bellen en om te voice-diallen (knopje telefoon indrukken, naam in adresboek inspreken en bellen maar).

De kwaliteit van de oordopjes is mij onbekend. Ik gebruik een Creative EP635. Op deze manier kan ik zelfs in zeer luidruchtige omgevingen (ruimte met machines) mezelf verstaanbaar maken en de andere kant horen. Dat blokje is ook mijn meestgebruikte accesoire van mijn telefoon...
Misschien komt het later nog. De headset heeft wel gewoon een microfoon hoor, en zo'n "opnemen" knop (hoe dat ook precies heet).
Misschien wordt via Bluetooth meer ondersteund. Maar ik heb alleen een hele simpele stereo BT headset, dus kan dat niet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 20:06:
[...]

Misschien komt het later nog. De headset heeft wel gewoon een microfoon hoor, en zo'n "opnemen" knop (hoe dat ook precies heet).
Misschien wordt via Bluetooth meer ondersteund. Maar ik heb alleen een hele simpele stereo BT headset, dus kan dat niet testen.
In de doos zit toch een headset???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 21:37:
[...]

In de doos zit toch een headset???
Jep. (Kost me trouwens 10 seconden om het uit te vinden hoor...)
Zelfs met een volumeregelaar op de foto te zien.
Maar ik hoopte meer op zo'n ding zoals bij de N95 (8GB) bijgeleverd werd. Dat is gewoon super in gebruik. Je kunt op de fiets/in de auto muziek luisteren via dat ding en als je gebeld wordt, hoef je alleen maar op een knopje te drukken en je belt al, zonder je telefoon uit je broekzak zien te halen (makkelijk in de auto).

Maar wie weet. Ik kan het altijd proberen denk ik...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

Ik check minimaal drie keer per dag of er al nieuwe posts zijn (nieuwe filmpjes, software ervaringen etc etc), elke keer ben ik teleurgesteld, hoe lang hou ik dit vol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nas T schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 19:31:
[...]

Zijn er eigenlijk ook 3rd party headsets met een display erin. Zodat je kan zien wie jou belt en ook music mee kan browsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

dat zou geweldig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:50:
[...]

Vandaag zou hi contact met mij opnemen over de N900 bij Hi.
Dus nog even geduld:P
Ik had een paar dagen geleden de afdeling verkoop gebeld, zij konden mij toen niet vertellen of hij überhaupt op de website beschikbaar komt. Dus ik ben benieuwd of jij bruikbaardere informatie krijgt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey1802
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-08 23:14
Nas T schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:51:
Jongens, wel graag ontopic blijven. Bij allaboutphones hebben ze het over week 47 (half november).
Waar hun de info vandaan hebben en hoe betrouwbaar deze is, is onduidelijk.
Dan mag je zelf ook wel ontopic blijven! Deze informatie en ook een groot aantal berichten hierboven horen in het [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
Sharkey1802 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:01:
[...]

Dan mag je zelf ook wel ontopic blijven! Deze informatie en ook een groot aantal berichten hierboven horen in het [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.
Misschien een idee om een nieuw deeltje te openen zodra het toestel uit is... en dan de topicrules weer in acht te nemen? Tot nu toe is er gewoon weinig anders om over te kletsen... iedereen kent de reviews nu wel en het is nu gewoon wachten tot we het toestel hebben.. Vind het al heel sportief dat de mods nog niet ingegrepen hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Sharkey1802 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:01:
[...]

Klopt. Maar de zin daarna doet een poging tot duidelijk maken dat niemand zeker weet wanneer hij komt. We kunnen speculeren tot we een ons wegen, of gewoon rustig afwachten en ontopic discussiëren. Hij komt vanzelf wel...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lpdv74 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:11:
[...]

Misschien een idee om een nieuw deeltje te openen zodra het toestel uit is... en dan de topicrules weer in acht te nemen? Tot nu toe is er gewoon weinig anders om over te kletsen... iedereen kent de reviews nu wel en het is nu gewoon wachten tot we het toestel hebben.. Vind het al heel sportief dat de mods nog niet ingegrepen hebben. :)
nou ik niet. Vind al die post over wanneer hij uitkomt vrij nutteloos om hier te lezen, terwijl er al een apart topic voor is.
Ik wil graag info over de n900 zelf hier lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey1802
Ik zou wel eens van de mensen die er al 1 hebben willen weten of hun dataverbruik niet enorm toegenomen is doordat de browser zich als desktopbrowser gedraagd en je daardoor dus ook grotere pagina's (met flash apps e.d.) moet laden. En is daardoor ook de wachttijd tot de volledige pagina geladen is niet groter geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Daar had ik met mijn N82 al last van :X en ja dat merk je wel als je betaald per MB O-)

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
Sharkey1802 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:24:
Ik zou wel eens van de mensen die er al 1 hebben willen weten of hun dataverbruik niet enorm toegenomen is doordat de browser zich als desktopbrowser gedraagd en je daardoor dus ook grotere pagina's (met flash apps e.d.) moet laden. En is daardoor ook de wachttijd tot de volledige pagina geladen is niet groter geworden?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, ik heb deze vraag in het begin ook al gesteld maar toen was er nog niet echt iemand die hem al veel gebruikt had. Wat ik zou willen weten is of het echt een paar GB is wat je verbruikt met het toestel of dat het gewoon op normaal gebruik zit. Ik verbruik nu ook al zo'n 20 tot 40mb per dag met het bekijken van normale sites op de telefoon. En hier kan ik geen flash op zien dus ben bang :p dat het met de N900 toch veel meer zal zijn. Maar misschien dat iemand het kan vertellen die hem nu in gebruik heeft wat ze verbruiken.

[ Voor 20% gewijzigd door lexi1986 op 28-10-2009 01:07 . Reden: verkeerde persoon gequote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2010 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

@n user:
ben je tester?
is er al een update uitgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajblancke
Skypen lukt ook best aardig op dit te gekke toestel

kijk daar ben ik heel blij mee , omdat mijn dochters in spanje wonen

ik gebruik skye ook geregeld om naar gewone vaste nummers te bellen

ik denk dat t mobile de beste provider is die dat toestaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2010 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
Voor wie de handleiding nog niet heeft...
En nog een interessant pdfje... PUSH_N900_Hackers_guidev1.0.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-07 16:03
Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 15:48:
Ik heb net nokia gebeld. Toestel is vertraagd tot eind november en verwachten begin december te leveren. Ik hang nu aan de lijn met belcompany
Als het echt begin December wordt, dan vind ik dat eigenlijk echt schandalig! Andere fabrikanten zijn ook bezig met goede toestellen en die kunnen zich wel aan de release datum houden. Als dan nu dadelijk ook nog blijkt dat de N900 het niet eens 1 dag uithoudt met 1 acculading, dan gaat Nokia echt imagoschade lijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RayMotix schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 15:53:
[...]

Als het echt begin December wordt, dan vind ik dat eigenlijk echt schandalig! Andere fabrikanten zijn ook bezig met goede toestellen en die kunnen zich wel aan de release datum houden. Als dan nu dadelijk ook nog blijkt dat de N900 het niet eens 1 dag uithoudt met 1 acculading, dan gaat Nokia echt imagoschade lijden.
Uhmmmm geen enkele smartphone houdt het 1 dag vol per acculading als je continue data binnen haalt via 3G.
Niet voor niets dat nu een aantal fabrikanten de cpu's onderclocken.

Anyway het is inderdaad waar dat er aankomende tijd veel leuke toestellen op de markt zullen verschijnen en dat zal zeker menig persoon doen besluiten om de N900 dan maar niet te kopen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

is er eigenlijk een nokia webcare die dit soort zaken leest? Niet dat ze er iets aan zullen doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En voor de ongeduldigen......

Official Nokia:

http://www.youtube.com/watch?v=RAo87IHU_40&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=qREUaelV36c

Duurt nu niet lang meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 16:23:
[...]

Uhmmmm geen enkele smartphone houdt het 1 dag vol per acculading als je continue data binnen haalt via 3G.
Niet voor niets dat nu een aantal fabrikanten de cpu's onderclocken.
Njah.. mijn 'oude' N95 Hield het met een volle acculading en de aller laatste FW echt wel langer uit dan 12 uur. G3, Bluetooth en Wifi aan (oke, bij GPS gebruik was de accu zo leeg maar dat neem ik voor lief, daar hebben ze accu laders voor die je via je cigarettenaansteker kunt aansluiten).

Het is dat het opensource principe mij heel erg aanspreek en ik erg tevreden ben over de kwaliteit van nokia toestellen die ik tot nu toe heb gehad. Anders zou ik (waar ik toch al een beetje mee bezig ben) een ander toestel overwegen. Denkende aan de HTC HD2 en de Samsung Omnia Pro B7610.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RayMotix schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 17:31:
[...]

Njah.. mijn 'oude' N95 Hield het met een volle acculading en de aller laatste FW echt wel langer uit dan 12 uur. G3, Bluetooth en Wifi aan (oke, bij GPS gebruik was de accu zo leeg maar dat neem ik voor lief, daar hebben ze accu laders voor die je via je cigarettenaansteker kunt aansluiten).

Het is dat het opensource principe mij heel erg aanspreek en ik erg tevreden ben over de kwaliteit van nokia toestellen die ik tot nu toe heb gehad. Anders zou ik (waar ik toch al een beetje mee bezig ben) een ander toestel overwegen. Denkende aan de HTC HD2 en de Samsung Omnia Pro B7610.
Wat ik knap vind en dat meen ik is hoe je een HTC HD2 kunt vergelijken met de N900. Ik bedoel ermee te zeggen dat deze 2 toestellen lijnrecht tegenover elkaar staan. Ik denk dat als je deze 2 toestellen met elkaar vergelijkt dat je niet echt weet wat de potentie van de N900 is. Bij de HTC HD2 is er een grens aan de mogelijkheden en waarschijnlijk zou je die nu al kunnen afbakenen.

Maar goed ieder zijn keus!

Volgens mij ken ik de N95 wel. Maar had je dan ook echt continue "verbinding" met het umts/G3? Of maakte het toestel een verbinding zodra je de browser opstarte? Dus verbinding "on demand"?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2009 18:41 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 18:39:
[...]

Wat ik knap vind en dat meen ik is hoe je een HTC HD2 kunt vergelijken met de N900. .............

Maar goed ieder zijn keus!

Volgens mij ken ik de N95 wel. Maar had je dan ook echt continue "verbinding" met het umts/G3? Of maakte het toestel een verbinding zodra je de browser opstarte? Dus verbinding "on demand"?
Ik snap ook dat de HD2 een volledig ander toestel is, en heb ook op geen enkel moment gezegd dat ik beide toestellen vergeleken heb... Wat ik alleen aangeef is dat ik een overweging heb gemaakt tussen deze 3 toestellen omdat ze me alle 3 erg aanspreken waarbij de N900 als winnaar uit de bus kwam, juist vanwege zijn diversiteit. Alleen omdat ik nog zolang moet wachten, iets waar ik van nature niet goed in ben :9, twijfel ik nu of ik niet moet kiezen voor een ander toestel (met daaraan natuurlijk ook andere mogelijkheden). Want naar mijn idee kun je op dit moment niet echt een 'gsm' vergelijken met de N900 op het gebied van de mogelijkheden die dit toestel gaat bieden. Maargoed, genoeg offtopic geneuzel over andere gsm's.. laten we hopen dat de N900 als nog in de eerste weken van november gaat verschijnen 8).

Nog heel even over de N95, ding liep gewoon als een tierelier en ik heb er aardig veel op gesurft en de verbinding werd inderdaad alleen tot stand gebracht wanneer dit nodig was, ookal was dit aardig vaak. Met de eerste FW 1.0 of 1.2 geloof ik, hield de N95 het ook niet langer dan 1 dagdeel uit, met de nieuwste FW ergens 2.x kon ik echt wel 1,5 - 2 dagen intensief gebruik maken van het toestel. Helaas heb ik deze nu al ongeveer n maand verkocht en loop ik nu rond met een of andere el cheapo Alcatel met vga camera :X. Vandaar dat ik liever gister dan vandaag een nieuw toestel had gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RayMotix schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 19:29:
[...]

Helaas heb ik deze nu al ongeveer n maand verkocht en loop ik nu rond met een of andere el cheapo Alcatel met vga camera :X. Vandaar dat ik liever gister dan vandaag een nieuw toestel had gehad.
Ik begrijp het helemaal en je bent niet de enige ;)
Momenteel moeten we het allemaal doen met de speculaties van verwachte levertijden. Dat brengt wel met zich mee dat ik mij uitermate vermaak met het lezen van verschillende fora.

De tot nu leukste opmerking die ik heb gelezen was naar aanleiding van de vraag "What will you do with your N900" met daarop als antwoord:

"I will hug it, squeeze it and call it George"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

Ben ik een enorme NERD? Misschien wel maareh, er zijn er meer als ik.

Ik wil er klaar voor zijn als ik het apparaat in handen krijg en mijn el cheapo tussenoplossing (na het verkopen van mijn E90 communicator) de gracht ingooi.

Dus ik wil je oproepen installlist aan te vullen (via quote):.

TIL (to install list)
  1. wallpapers: http://www.n900wallpapers.com/
  2. desktop weather: http://maemo.org/downloads/product/Maemo5/omweather/
  3. solarwolf game: http://maemo.org/downloads/product/Maemo5/personal-gprs-mon/
  4. dataplan voor het bijhouden van dataverbruik (handig bij vodafone): http://maemo.org/downloads/product/Maemo5/personal-gprs-mon/

[ Voor 8% gewijzigd door RRC op 28-10-2009 21:43 . Reden: easier ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:43

Chrisjuh_15

Facta non verba

Bedankt voor de links!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
RobertRedCap schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 20:18:
Ben ik een enorme NERD? Misschien wel maareh, er zijn er meer als ik.

Ik wil er klaar voor zijn als ik het apparaat in handen krijg en mijn el cheapo tussenoplossing (na het verkopen van mijn E90 communicator) de gracht ingooi.

Dus ik wil je oproepen installlist aan te vullen (via quote):.

TIL (to install list)
  1. wallpapers: http://www.n900wallpapers.com/
  2. desktop weather: http://maemo.org/downloads/product/Maemo5/omweather/
  3. solarwolf game: http://maemo.org/downloads/product/Maemo5/personal-gprs-mon/
  4. dataplan voor het bijhouden van dataverbruik (handig bij vodafone): http://maemo.org/downloads/product/Maemo5/personal-gprs-mon/
• Misschien handig om meteen maar deze link te plaatsen:
http://repository.maemo.org/ Hier is al eerder een post over geweest van TempesT.

[ Voor 21% gewijzigd door James RB op 29-10-2009 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg* Daar hebben we [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic voor

[ Voor 84% gewijzigd door pven op 29-10-2009 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey1802
Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 18:39:
Wat ik knap vind en dat meen ik is hoe je een HTC HD2 kunt vergelijken met de N900. Ik bedoel ermee te zeggen dat deze 2 toestellen lijnrecht tegenover elkaar staan. Ik denk dat als je deze 2 toestellen met elkaar vergelijkt dat je niet echt weet wat de potentie van de N900 is. Bij de HTC HD2 is er een grens aan de mogelijkheden en waarschijnlijk zou je die nu al kunnen afbakenen.
Maar wat kan de N900 dan potentieel wel wat de HD2 niet kan? (los van de duidelijke verschillen zoals een fysiek tobo en fm transmitter).

En het woord potentieel zegt eigenlijk al genoeg. De potentie is er maar het is maar afwachten of het er uit komt. Bij de HD2 weet je nu al wat je er aan hebt. Toegegeven, het is windows mobile maar de HTC touchflo inferface is in mijn ogen wel de beste winmo interface. Voorlopig zijn er volgens mij meer winmo apps als maemo5 apps.
Bij de N900 is het nog maar afwachten hoe goed de community wordt. HTC heeft met XDAdev al een goede community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Modbreak:Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:55
Sharkey1802 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 13:30:
[...]

Maar wat kan de N900 dan potentieel wel wat de HD2 niet kan? (los van de duidelijke verschillen zoals een fysiek tobo en fm transmitter).

En het woord potentieel zegt eigenlijk al genoeg. De potentie is er maar het is maar afwachten of het er uit komt. Bij de HD2 weet je nu al wat je er aan hebt. Toegegeven, het is windows mobile maar de HTC touchflo inferface is in mijn ogen wel de beste winmo interface. Voorlopig zijn er volgens mij meer winmo apps als maemo5 apps.
Bij de N900 is het nog maar afwachten hoe goed de community wordt. HTC heeft met XDAdev al een goede community.
Het schijnt kinderlijk simpel te zijn om al bestaande (open source) Linux-programma's over te zetten naar Maemo / Nokia N900, omdat Maemo in principe een uitgeklede versie is van Debian (Linux). En daar zit een aantal prachtige applicaties tussen dat je niet vindt op andere telefoons. Audiospelers, videospelers, de Pidgin-chatclient en meer. Je kunt op de N900 dan zo'n beetje alle denkbare video- en audioformaten afspelen en je hebt een zeer uitgebreide en goed uitgewerkte chatclient. Het is veel meer een draagbare PC dan zeg een Touch HD2.

Dit zijn nog maar enkele voorbeelden, maar als de community zich er mee bezig gaat houden (en dat lijkt me zeer waarschijnlijk; XDA was er bijvoorbeeld met Android ook snel bij) zijn de mogelijkheden bijna eindeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelp
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-01 13:42
Iemand al gekeken naar pandora http://openpandora.org/
Deze heeft dezelfde processor en draait ook op linux. Waarschijnlijk kunnen alle games dus zonder problemen ook draaien op de N900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg*

[ Voor 93% gewijzigd door pven op 29-10-2009 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vogelp schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 14:41:
Deze heeft dezelfde processor en draait ook op linux. Waarschijnlijk kunnen alle games dus zonder problemen ook draaien op de N900
dat zou wel nice wezen,
denk je echt dat dat zomaa mogelijk is om die pandora software te gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 22:01:
[...]

dat zou wel nice wezen,
denk je echt dat dat zomaa mogelijk is om die pandora software te gebruiken ?
niet direct. Maar bijna alle software op Pandora is open source, dus die kan je ook voor Maemo compileren.
Alle dingen moeten net zo goed kunnen draaien, want de hardware lijkt sterk op elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-08 20:26
Ik ken openpandora totaal niet, maar volgens de site is het nog in volle ontwikkeling... Dus daar hoef je voorlopig waarschijnlijk nog niet op te rekenen. Daarnaast denk ik, dat dit het zoveelste project is met grote ideeen, dat een eenzame dood zal sterven met een kleine community. Voor games kan je imo beter een iphone kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Deze heeft dezelfde processor en draait ook op linux.
Om precies te zijn:
And yes, the Pandora is running an OpenSource OS: it's basically Ångström-Linux with some Pandora-specific changes.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

Over openpandora,

Openpandora is al een jaar of meer in ontwikkeling en ze zijn in de laatste fase. De eerste batch "productie" hardware is klaar om te assembleren (zijn er 300) en gaan naar de eerste klanten. Als dat goed gaat, gaan ze beginnen met het produceren van de bestelde batches. Dus praktisch released. Zelfde als de N900 zou je nu kunnen zien.

De OpenPandora draait verder op Angstrom Linux en op dezelfde OMAP3 van Texas Instruments (OMAP3 = SOC = System on a Chip = ARM Cortex-A8+GPU+DSP's) als de Nokia N900 doet. Wel kan het zijn dat de OpenPandora net een zwaardere grapfische GPU heeft gekozen voor in de SOC (er zijn verschillende versies van).

Aangezien beide dus volgens dezelfde architectuur gemaakt zijn en ze beide op een linux core draaien, en dus van dezelfde libraries gebruik maken, is het kinderspel om programma's over en weer van elk platform om te zetten! Programmeer technisch moeten alleen device specefieke dingen aangepast (interface, desktop manager, etc.) worden en het zou moeten werken.

Verder is het zo dat de bekende SNES emu welke nu op de N900 daar al een direct gevolg van is. Deze is orgineel ontwikkeld voor gebruik met bijvoorbeeld OpenPandora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quindor schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:18:
Over openpandora,

Openpandora is al een jaar of meer in ontwikkeling en ze zijn in de laatste fase. De eerste batch "productie" hardware is klaar om te assembleren (zijn er 300) en gaan naar de eerste klanten. Als dat goed gaat, gaan ze beginnen met het produceren van de bestelde batches. Dus praktisch released. Zelfde als de N900 zou je nu kunnen zien.

De OpenPandora draait verder op Angstrom Linux en op dezelfde OMAP3 van Texas Instruments (OMAP3 = SOC = System on a Chip = ARM Cortex-A8+GPU+DSP's) als de Nokia N900 doet. Wel kan het zijn dat de OpenPandora net een zwaardere grapfische GPU heeft gekozen voor in de SOC (er zijn verschillende versies van).

Aangezien beide dus volgens dezelfde architectuur gemaakt zijn en ze beide op een linux core draaien, en dus van dezelfde libraries gebruik maken, is het kinderspel om programma's over en weer van elk platform om te zetten! Programmeer technisch moeten alleen device specefieke dingen aangepast (interface, desktop manager, etc.) worden en het zou moeten werken.

Verder is het zo dat de bekende SNES emu welke nu op de N900 daar al een direct gevolg van is. Deze is orgineel ontwikkeld voor gebruik met bijvoorbeeld OpenPandora.
nice man, echt helder uitgelegd.
Wel cool van de SNES, lijkt me wel mooi als er in de toekomst ook andere emulators komen zoals PS1, Dreamcast, van zulk caliber :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Snes is zeker leuk, maar nog niet alle spellen draaiden bij mij (kan ook aan mijn rom images liggen als ik eerlijk ben).

Je hebt op dit moment ook NES, game boy, gameboy advance, Master System en Game Gear emulators op de N900.
En die draaien prima

Ik mis zelf nog Mega Drive, MegaCD, atari lynx en atari Jaguar emulators. vond ik vroeger leuke systemen.

Verder is DOSbox te gebruiken, maar daar heb ik zelf nog niet mee gespeeld. Dan kan je oude dos games draaien. sommige mensen hebben zelfs Windows prberen te installeren, maar dat draaide niet zo best.

Verder is recent het spel "The Ur-Quan Masters" in de repository verschenen. Dit is een open re-make van het spel Star Control 2. Op dit moment nog wel in Beta (geluid en controls zijn nog problematisch.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor

Quindor

Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:48:
Verder is recent het spel "The Ur-Quan Masters" in de repository verschenen. Dit is een open re-make van het spel Star Control 2. Op dit moment nog wel in Beta (geluid en controls zijn nog problematisch.)
Woohoo!! Daar had ik nog een oude post op maemo.org over opgeduikeld. Geweldig spel, en super melee! via bluetooth of WiFi zou helemaal te gek zijn. Zo te zien mensen mee aan de slag gegaan, hoewel ik op mijn post niets meer terug heb gezien.

Hopelijk hoeft er niet al te veel aan te gebeuren, aangezien er voor de N770 of N800 al een gepoorte versie was. :D

Can't wait! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er al iemand een goede tip c.q aanbieding voor een tasje gevonden waar de N900 goed in past? En een goede batterijoplader + extra batterij? Nu we toch zitten te wachten tot de levering, kan ik dit wel vast voorbereiden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AVee
  • Laatst online: 27-09 22:38
Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 12:05:
Heeft er al iemand een goede tip c.q aanbieding voor een tasje gevonden waar de N900 goed in past? En een goede batterijoplader + extra batterij? Nu we toch zitten te wachten tot de levering, kan ik dit wel vast voorbereiden....
Nokia heeft de CP-321, die ziet er op het eerste gezicht wel goed uit. Iets anders ben ik nog niet tegen gekomen (maar ik heb er ook niet naar gezocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajblancke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tip! Zit je dan echter niet met de aansluiting? Dan moet je waarschijnlijk ook zo'n wereldstekker-verloopding hebben? :?. En is het dan verstandiger om uit de VS te bestellen? Of zou die uit HongKong ook ok zijn? Enig idee?
Pagina: 1 ... 9 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.