Even Ctrl & Z na een belletje zodat je tegoed niet afgeschreven wordt...leuk.
Duits-kwestie: Ja, dat klinkt wel logisch.
Leuk dat er al wat 'brainstormen' zijn qua ontwikkeling (zie filmpje met viewmaster e.d.). Misschien komt er iets waardoor je met allerlei draadloze bedieningsapparaten je N900 kan besturen.
De Wii-remote is al eerder genoemd, maar ook andere appratuur zou kunnen werken, zoals logitech harmony, afstandbediening van televisie, een muis via een usb-OTG verbinding of toetsenbord.
Is het misschien ook mogelijk een usb-hub aan de usb te hangen en zodoende een externe harde schijf/usb-stick, muis en toetsenbord aan je N900 te hangen, en met de tv-out dus een computerwerkplek op zak hebt?
Over de bedieningsmogelijkheden: Het is niet praktisch dat dit altijd werkt, maar zou het bijvoorbeeld mogelijk zijn dat bij het starten van de mediaspeler dat de bluetoothverbinding actief wordt en zoekt naar apparaten (zoals Wii-remote of input van een afstandbediening) en deze gebruikt om het programma aan te sturen? Ik heb al begrepen dat het theoretisch mogelijk is om meerdere bluetooth-verbindingen te hebben en deze te gebruiken voor spelletjes? Misschien biedt dit mogelijkheden wat betreft games, op velerlei wijze kun je interactiviteit creëren. Ik heb bijvoorbeeld een tower defense game gezien voor de N95 waarbij de input van de camera gebruikt werd als speelveld: Richt je de camera op een bureau met objecten, dan herkent de game vormen en maakt daar obstakels van voor tower defense.
Het is trouwens toch ook mogelijk om met een echte fotocamera foto's te maken op een eye-fi geheugenkaart die het doorstuurt naar je N900 toch?
Misschien kan er speciale social-network activiteiten worden verzonnen:
Zet je foto op een socialnetwork-site, deze scnat je gezicht en slaat het op.
Vervolgens laat je de camera van de N900 naar je kijken, en zodoende wordt een link naar je profiel gelegd.
Makkelijk als je iemand tegenkomt en je wilt zijn/haar profiel zien. Zonder naam kun je het zo opzoeken!
Of je maakt een programma wat onthoudt wat je hebt gedaan:
GPS aan en de hele dag loggen. Foto's worden ge-geotagged geluidsopnames idem, andere N900 bezitters in de buurt worden geregistreerd, zo weet je wanneer je met wie was.
Pfff een wereld gaat open.... ik hoop echt dat er veel ontwikkelaars zijn...