Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 19:29:

Zijn jullie er nog steeds blij mee?
Omdat ik ook redelijk wat negatieve punten aanhaal, wil ik nog 1 ding toevoegen:

Als ik de N900 niet in bruikleen had gekregen van Nokia, dan had ik hem gekocht.
En nu ik er mee heb gewerkt weet ik zeker dat ik hem zo snel mogelijk had gekocht! Ik vind het een super leuk apparaat ondanks de tekortkomingen (leuker dan al die andere iphones, androids, WinMo en symbian telefoons ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chippy van UMPCportal heeft het over een plastic scherm en dat hij bang is voor krassen.

http://www.umpcportal.com...ike-about-the-nokia-n900/

Hebben jullie dit gevoel ook (Daanno / Tempest) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog een nadeel:

De bijgeleverde hoofdtelefoon is niet iedereen zijn "cup of tea".
Ik vind de hoofdtelefoon verschrikkelijk vervelend zitten, en zal deze daarom dan ook niet gebruiken. (geen idee hoe het geluid is, zover ben ik niet gekomen)

http://europe.nokia.com/f...kia-stereo-headset-wh-205

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 21:19:
Chippy van UMPCportal heeft het over een plastic scherm en dat hij bang is voor krassen.

http://www.umpcportal.com...ike-about-the-nokia-n900/

Hebben jullie dit gevoel ook (Daanno / Tempest) ?
het is inderdaad plastic, maar ik ben niet bang voor krassen. Het is precies hetzelfde als met de Nokia 5800 of andere telefoons (N95 etc.), niet je sleutels en telefoon in dezelfde broekzak, dan blijft die het langste mooi :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 21:12:
[...]

Omdat ik ook redelijk wat negatieve punten aanhaal, wil ik nog 1 ding toevoegen:

Als ik de N900 niet in bruikleen had gekregen van Nokia, dan had ik hem gekocht.
En nu ik er mee heb gewerkt weet ik zeker dat ik hem zo snel mogelijk had gekocht! Ik vind het een super leuk apparaat ondanks de tekortkomingen (leuker dan al die andere iphones, androids, WinMo en symbian telefoons ).
Begrijp het helemaal en ik ben heel erg jalours....ik stel deze vragen ook allemaal zodat meerdere mensen een verstandige afwegingen kunnen maken. Zoals ook te lezen valt in het review van Daanno word er door Nokia de nadruk gelegd dat de software niet af is. Het toestel maakt deel uit van een groter plan. Hiermee wil ik zeggen dat als er iets niet werkt dat je dit had kunnen weten omdat die verwachtingen ook niet gewekt zijn door Nokia.
Zodra het toestel beschikbaar is zal ik het zeker kopen. Zeker omdat ik weet welk potentieel dit toestel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajblancke
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-02-2021
even een filmpje downloaden op de n900

http://www.intomobile.com...n900-and-bit-torrent.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1993
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-09 20:42
Hoe ervaren jullie de afmetingen van het toestel? Past hij nog een beetje redelijk in je zak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vögel schreef op vrijdag 16john oktober 2009 @ 20:50:
Ook ik weet zo goed als zeker dat ik de N900 aan ga schaffen! Toch heb ik wel 1 vraagje over de exchangefunctionaliteit. Aangezien ik met 2 verschillende outlooks werk, zou het erg jammer zijn als blijkt dat ik zometeen mn mail niet kan ontvangen op de n900. Is het nou zo het zeker weten wel mogelijk is door handmatige instellingen maar (nog) niet automatisch te configureren is? Ik gebruik exchange 2003 en 2007..Bedankt voor het antwoord!
ik heb begrepen dat exchange 2003 niet werkt op de N900, 2007 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 05:33
Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 21:22:
[...]
het is inderdaad plastic, maar ik ben niet bang voor krassen. Het is precies hetzelfde als met de Nokia 5800 of andere telefoons (N95 etc.), niet je sleutels en telefoon in dezelfde broekzak, dan blijft die het langste mooi :-)
Tsja, is dit niet gewoon...obvious?
Ik heb 2 jaar een N95 8GB, nooit met sleutels/scherpe voorwerpen bij de telefoon. Ik ben er niet extreem zuinig mee maar ik spring er ook zeker niet roekeloos mee om. Resultaat: zeer mooi scherm, alleen maar hele lichte krasjes, nauwelijks te zien.
Dus ook hier verwacht ik hetzelfde.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Martijn1993 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 21:59:
Hoe ervaren jullie de afmetingen van het toestel? Past hij nog een beetje redelijk in je zak?
Ik vind het helemaal geen probleem. Net zo groot als een N97.
Maar dit is echt heel persoonlijk. Als je hierover twijfelt, wacht tot de N900 uit is, en kijk in de winkel zelf wat je van de afmetingen vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 18:46

Quindor

Switching the universe....

Ik ben zelf ook opzoek naar een goede screen protector. Het is toch een apparaat van tegen de 600 euro! Wel wil ik gaan voor echt een goede. De crappy screenprotectors ben ik wat zat.

Dus ik zocht eigenlijk zoiets als een DQC-160 van 3M. Dat zijn volgens mij de beste screenprotectors welke er te krijgen zijn. Helaas zijn deze nog niet te koop voor de N900, de ARMR-200 van ze wel, maar deze is naar mijn mening voor de applicatie op een telefoon minder geschikt.

Mocht iemand deze wel ergens (online) te koop vinden of eentje van vergelijkare top kwaliteit, post het hier eens! Ik ben erg benieuwd.

Hetzelfde met een goed hoesje voor de telefoon, liefst eentje welke nog steeds het gebruik van het keyboard toe laat en te bellen terwijl deze in het hoesje zit! Deze ben ik helaas ook nog niet tegengekomen.

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02 18:50
DaannO schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:55:
[...]

Zal met een firmware-update op den 'duur' er wel aan komen :)
Dat kan dus wel even duren, bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Quindor schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:14:
Ik ben zelf ook opzoek naar een goede screen protector. Het is toch een apparaat van tegen de 600 euro! Wel wil ik gaan voor echt een goede. De crappy screenprotectors ben ik wat zat.

Dus ik zocht eigenlijk zoiets als een DQC-160 van 3M. Dat zijn volgens mij de beste screenprotectors welke er te krijgen zijn. Helaas zijn deze nog niet te koop voor de N900, de ARMR-200 van ze wel, maar deze is naar mijn mening voor de applicatie op een telefoon minder geschikt.
Ik heb altijd een hekel gehad aan alle mogelijke screenprotectors. Op alle apparaten waar ik dat mee heb geprobeerd zorgt het er altijd voor dat het scherm minder goed functioneert. Dus ik denk niet dat ik ze zal gebruiken. Maar als je echt een protector tegenkomt dat het gebruik niet in de weg zit, dan ga ik dat in ieder geval proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom vandaag wel een leuk hoesje tegen voor de n900, denk dat ik deze bij de aanschaf erbij ga halen. dan bekrast het scherm ook niet zo snel :)

Jammer dat deze nog niet in nederland te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:12
http://www.durasec.com/ca...ay-beschermer-p-5643.html

Screenprotector voor de N900.

Iemand ervaring met dit merk protectors? Heb zelf alleen maar gebruik gemaakt van Brando beschermers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Laatst online: 08-11-2024
De foto van een toekomstig Maemo model de N920 blijkt inderdaad fake.

http://www.allaboutphones...at-zijn-gezicht-zien.html

In onderstaande link geeft de maker het toe:
(in beeld en tekst).

http://www.nokiaport.de/forum/thread.php?threadid=5379

Plus schijnt het volgende Maemo model geen N920 maar N910 te gaan heten.
Verder schijnt er sprake te zijn van een capacitive touchscreen met multi touch interface , wat zomaar zou kunnen betekenen dat er Maemo 6 aan boord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een (soms) handige "ontdekking" gedaan.
Als je via Bluetooth een draadloze stereo headset verbind, dan gaat het geluid ALTIJD naar deze headset, en niet naar de speakers of naar audio uitgang via de audiojack, ook niet als daar een Tv-out kabel of bedrade headset inzit.

Ik vind dit handig omdat ik de N900 via de TV-out wil aansluiten op mijn mini beamertje (Dell M109S) , en deze geen speakers heeft. Dan hoeft je audio apparatuur en je beamer niet (heel) dicht bij elkaar te staan. Erg cool!

Ik heb overigens ook de Wiimote aan de praat, maar dat is nog best wel buggy. Dus (nog) niet ideaal om emulators te spelen. Er is echter ook een driver om een "zeemote" aan te sluiten.
Ik heb dus zo'n Bluetooth controller besteld op eBay, ben heel benieuwd hoe handig het is. Wat wel leuk is, is dat de ontwikkelaar meerdere Zeemotes gaat ondersteunen. SNES multiplayer games (mario kart, bomberman , street fighter etc.) zouden mogelijk moeten worden :-)
Veel mensen lijken redelijk tevreden met die Zeemotes, dus ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
janzeeschuimers schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 12:56:

Plus schijnt het volgende Maemo model geen N920 maar N910 te gaan heten.
Verder schijnt er sprake te zijn van een capacitive touchscreen wat zomaar zou kunnen betekenen dat er Maemo 6 aan boord is.
Als dat zo is, dan duurt het nog een jaar voordat het apparaat uit is. Maemo 6 staat t/m de tweede kwartaal van 2010 als alpha/beta status ingeplanned. Dus de final versie zal niet voor augustus/september/oktober 2010 uit worden gebracht.

Wat ik zelf heb begrepen is dat Maemo 5 geen multitouch zal ondersteunen, Maemo 6 wel, en dat Maemo 6 capacitive screens zal ondersteunen. Ik gebruik heel bewust deze formulering, want zo is deze ook op de Maemo summit gebruikt. Dit laat dus de mogelijkheid open dat Maemo 5 capacitive screens gaat ondersteunen. Weliswaar dan zonder multitouch, maar dat is geen eis voor capacitive screens.

Ik denk zelf dat ze dat niet gaan doen, en dat de N900 komend jaar het enige Maemo toestel zal blijven. Maar Nokia hield (heel bewust) de mogelijk open dat ze snel met een ander Maemo toestel zouden kunnen komen. Als ze snel met een tweede toestel komen, dan zal deze op een iets andere groep mensen gericht zijn, en dus zeker niet de N900 vervangen (vermoedelijk iets goedkoper zonder hardware keyboard, of misschien met een groter scherm etc.)
Nokia wil komend jaar Maemo testen op een grote groep gebruikers. Ik vermoed dat Nokia dus eventueel de mogelijkheid voorbereid om een ander toestel te introduceren als de N900 niet de juiste hoeveelheid gebruikers weet te trekken.

Of de N900 Maemo 6 zal ondersteunen is ook nog een beetje onzeker. Nokia wil zich duidelijk nog niet vastleggen aan wat Maemo 6 wel en niet nodig heeft. Wel zal ook Maemo 6 ontwikkeld worden voor het OMAP platform. Texas Instruments is nu bezig om de OMAP 3 van 65nm naar het 45 nm productie proces om te zetten, dus deze zullen sneller kunnen zijn en minder stroom verbruiken dan de huidige OMAP chip in de N900, en ook is TI bezig met de OMAP 4 chips. Dit is een OMAP3 maar dan met een multicore Cortex-A9 CPU.

Verwacht sowieso over een jaar (eind 2010) de grote doorbraak van Maemo. Dan komt Maemo 6 uit, en is volgens nokia "stap 5 van 5 in hun visie op mobile computing" bereikt en is het tijd voor de grote massa om Maemo toestellen te gaan gebruiken (volgens Nokia).
Ik vermoed dat dat dus wil zeggen dat Nokia verschillende toestellen zal introduceren, om een zo groot mogelijke groep mensen aan te spreken. (wat ze nu met Symbian ook doen). Dit is echt een heel andere benadering dan bijvoorbeeld Apple ("1 phone fits all" benadering).

Ik geef toe dat ik hier wat aan het speculeren ben, dus als iemand betere informatie heeft laat het weten.
Of dit een reden is om nu geen N900 te kopen, ik vind van niet. Bij mobieltjes weet je 1 ding zeker: volgend jaar komt er een mooier toestel uit.
De N900 is echt prachtig, en je zult er veel plezier aan hebben. Ook zal voor de N900 nog heel lang software worden ontwikkeld (of deze nu naar Maemo 6 kan worden geupgrade of niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

GPU n900 in aktie met bounce :D http://www.youtube.com/watch?v=eEKZ6HvgL1o

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe komt het overigens dat ik (en verder niemand die ik ken) de N800 of lager nog nooit van gehoord hebben? Is dit wel in Nederland uitgekomen of zijn er maar pakweg 5 of 10 van verkocht in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 18:46

Quindor

Switching the universe....

Nee hoor, ik ken wel enkele mensen welke er eentje hebben. Maar het is nooit echt aangeslagen bij het grote publiek omdat je er niet mee kon bellen EN het vooral de linux crowd was die alles met die dingen konden.

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Quindor schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 16:39:
Nee hoor, ik ken wel enkele mensen welke er eentje hebben. Maar het is nooit echt aangeslagen bij het grote publiek omdat je er niet mee kon bellen EN het vooral de linux crowd was die alles met die dingen konden.
Volgens mij zijn de tablets voor Nokia wel succesvol geweest, anders was Nokia niet doorgegaan met het ontwikkelen van Maemo. De internet tablets zijn nooit voor het grote publiek bedoeld geweest, maar het was een experiment van Nokia met open source software ontwikkeling.
Er is enkel op sommige internet sites reclame voor gemaakt, verder niet.
Je kon ze in Europa eigenlijk alleen via Nokia zelf bestellen (maar was wel voor Nederland beschikbaar hoor, ook met Nederlandse menutjes enzo.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric1988
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 20:56
Klopt het nu dat de N900 niet meer eind oktober uitkomt, maar pas half november? Ik kan er zelf niet echt een bepaald bevestigend artikel of iets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-09 13:01
eric1988 schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 20:03:
Klopt het nu dat de N900 niet meer eind oktober uitkomt, maar pas half november? Ik kan er zelf niet echt een bepaald bevestigend artikel of iets over vinden.
Waar heb je gelezen dat ze pas midden November uit komen dan? Voor zover bij mij bekend komen ze nog steeds eind Oktober uit, hoop niet dat het later wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric1988
  • Laatst online: 14-09 20:56
TargetX schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 20:06:
[...]

Waar heb je gelezen dat ze pas midden November uit komen dan? Voor zover bij mij bekend komen ze nog steeds eind Oktober uit, hoop niet dat het later wordt...
Nou ik heb het hier een paar dagen geleden een keer langs zien komen. Helaas staat het ook op de website waar ik mijn abo net verlengd heb: Studentmobiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
eric1988 schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 20:11:
[...]

Nou ik heb het hier een paar dagen geleden een keer langs zien komen. Helaas staat het ook op de website waar ik mijn abo net verlengd heb: Studentmobiel
Heb een mailtje naar Nokia klantenservice gestuurd, ben benieuwd of ze eindelijk iets kunnen bevestigen. Op de Maemo Summit waren ze er ook al erg terughoudend over...

Edit: Op meerdere sites lees ik eind Oktober als de leverdatum:

DataByte, 2 weken
Azerty, 14 dagen
Misco.nl verwacht zelfs binnen 3 tot 10 dagen te kunnen leveren

Mooi filmpje trouwens hierboven hoe die torrent wordt binnen gehaald, toch wel ideaal voor de kleinere torrents (eBookje downloaden bijv). Een film lijkt me via HSPA nog niet echt realistisch, zeker niet als gedurende de tijd dat je aan het downloaden bent je mobiel verder onbruikbaar is. Ook de filmpjes van Quake en Bounce op de N900 zijn erg mooi, kan echt niet meer wachten :)

Iemand al bezig met het ontwikkelen van eigen applicaties? Wil zelf nog even wachten tot ik hem in huis heb, vind het fijner om direct 'live' te kunnen testen :) Zit te denken aan een simpele applicatie om content te posten op mijn eigen website en wellicht wat monitorings-zaken voor servers automatiseren oid... Mogelijkheden zijn nagenoeg eindeloos :9

[ Voor 52% gewijzigd door TargetX op 17-10-2009 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02-2024
Zo, ik heb eindelijk ook een N900 besteld via Studentmobiel. Hopelijk krijgen ze genoeg binnen om aan de vraag te kunnen voldoen!

Nog een vraagje aan de alreeds gelukkige bezitters van de N900: Kun je foto's ook direct verzenden naar je Windows Live Space? Of is daar al een applicatie/plugin voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Btw, Adblock Plus geïnstalleerd en werkt echt geniaal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 00:31:
Btw, Adblock Plus geïnstalleerd en werkt echt geniaal :D
heb je ook al een manier gevonden om met exchange 2003 te kunnen synchroniseren? (via roadsync of zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lpdv74 schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 00:04:

Nog een vraagje aan de alreeds gelukkige bezitters van de N900: Kun je foto's ook direct verzenden naar je Windows Live Space? Of is daar al een applicatie/plugin voor?
Je kan sharing accounts toevoegen. Maar Windows Live Space zit er nog niet tussen. Alleen Flicker en Ovi standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:03:
[...]

Volgens mij zijn de tablets voor Nokia wel succesvol geweest, anders was Nokia niet doorgegaan met het ontwikkelen van Maemo. De internet tablets zijn nooit voor het grote publiek bedoeld geweest, maar het was een experiment van Nokia met open source software ontwikkeling.
Er is enkel op sommige internet sites reclame voor gemaakt, verder niet.
Je kon ze in Europa eigenlijk alleen via Nokia zelf bestellen (maar was wel voor Nederland beschikbaar hoor, ook met Nederlandse menutjes enzo.)
Van wat ik gelezen hebt tot nu toe, lijkt het me dat Nokia koos voor Maemo omdat het PAST bij wat ze willen doen met dit toestel. Niet omdat het succesvol of tegenvaller is geweest met eerdere versies. Ze hebben immers ook Android overwogen las ik op het internet maar het pastte niet bij wat ze wilden doen (Android had beperkende limieten), ze zouden wel Android zijn ontwikkelingen in de gaten houden en aan het eind van dit jaar kwamen er geruchten dat ze toch nog met een Debian gebaseerd toestel kwamen, iedereen dacht aan Android maar het was Maemo.

Ik weet dit omdat ik interesse had in een Nokia toestel met Android, en erop heb gegoogeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
Bij onze oosterburen zakt men nu al met de prijzen wel jammer dat de Duitse toestellen een ander toetsenbord hebben , de Nederlandse taal is volgensmij wel aanwezig (tenminste bij Maemo 4 , mijn n810).

Bij een Duitse Firma voor 429,99 Euro:

http://www.printus.de/web...933&topCategoryStyleId=ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 13:39

icecreamfarmer

en het is

janzeeschuimers schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 14:54:
Bij onze oosterburen zakt men nu al met de prijzen wel jammer dat de Duitse toestellen een ander toetsenbord hebben , de Nederlandse taal is volgensmij wel aanwezig (tenminste bij Maemo 4 , mijn n810).

dat is niet duur, ik verwachte dat dat ding €600 zou gaan kosten

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 12:56:
[...]

heb je ook al een manier gevonden om met exchange 2003 te kunnen synchroniseren? (via roadsync of zo)
Nee, wij maken gebruik van 2007 alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
icecreamfarmer schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 17:18:
[...]

dat is niet duur, ik verwachte dat dat ding €600 zou gaan kosten
Dat dacht iedereen waarschijnlijk. Nokia heeft rondgestrooid met 15% korting, waardoor mensen "slechts" €510 betaalden. Als ze even hadden gewacht, dan hadden ze over een maand misschien een mobiel voor €450 in nederland kunnen kopen. Maar ach, ze hebben hem eerder ;)

EDIT:
Hij is er al voor €514.
De actie bij Nokia is al qua prijs vóór de release voorbijgestreefd...

[ Voor 19% gewijzigd door Nas T op 19-10-2009 01:11 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 08:52
janzeeschuimers schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 14:54:

429,99 ex B.T.W.

Hij is 427,73 ex B.T.W. als je hem via Nokia koopt met de korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
rob-bo schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 08:40:
[...]

429,99 ex B.T.W.

Hij is 427,73 ex B.T.W. als je hem via Nokia koopt met de korting.
Ik zie dat nergens. Sterker, als ik onderaan op de pagina in het rijtje met "over ons", "contact" e.d. op de link AGB klik, krijg ik te lezen dat de prijzen
gelten zuzüglich Mehrwertsteuer
zijn, dus inclusief BTW. Er staat ook bij dat de spullen voor de industrie, bedrijven e.d. zijn.
Helaas is mijn duits niet zo goed dat ik dat allemaal 100% zeker kan bevestigen...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
Nas T schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 10:42:
Helaas is mijn duits niet zo goed dat ik dat allemaal 100% zeker kan bevestigen...
Google is your friend :)

http://translate.google.n...de&tl=nl&history_state0=#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
Vandaag reactie gehad op mijn mailtje naar de Nokia klantenservice van van t weekend;
Geachte xxxxxxxxxxxxx,

Bedankt voor het contacteren van Nokia Care.

De N900 zal in de loop van de maand november beschikbaar zijn in de Benelux.
Een meer exacte datum zal binnekort op onze website geplaatst worden.

Indien u verdere informatie wenst, aarzel dan niet om ons opnieuw te contacteren.

Met vriendelijke groeten,

Santoro
Nokia Care klantendienst
Mooie boel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.steenis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-08 20:02
Op de engelse wiki staat (geen idee hoe ze hier aan komen...)
It was launched at Nokia World on 2 September 2009 and was expected to be released on 27 September 2009 (but this date has slipped to 19 October 2009) in the United States and on 30 October 2009 in 9 European countries.
Wikipedia: Nokia N900

You’re a nut! you’re crazy in the coconut!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Vreemd, want de woorden los betekenen ongeveer dit:
gelten = gelden/weergegeven
zuzüglich = plus
Mehrwertsteuer = BTW

Dit geeft translate.google, en www.vertalen.nu

Hele zinnen invoeren in een vertaalmachine gaat vaak niet goed, dus ik weet ook niet wat ik er van moet denken. Dat het zonder BTW is klopt waarschijnlijk wel, aangezien in de eerder genoemde AGB ook vermeld was dat de producten voor bedrijven e.d. waren. En dan is exclusief BTW ineens logisch.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 22:39
Nog een mooi filmpje tegengekomen wat mensen nu al aan het doen zijn met de n900 http://www.youtube.com/wa...8&feature=player_embedded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:03
In tegenstelling tot wat ik in dit topic lees, kun je volgens diverse sites met de N900 wel MMS-en.
Hebben die sites het fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
patrickt35 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 15:01:
In tegenstelling tot wat ik in dit topic lees, kun je volgens diverse sites met de N900 wel MMS-en.
Hebben die sites het fout?
Die sites hebben het fout. Er is nog geen MMS support voor de N900. Het heeft geen prioriteit voor Nokia en ik geef ze groot gelijk. Ik heb nog nooit van mijn leven een MMS gestuurd.

De verwachting is, dat het er wel zal komen. Van Nokia of van de community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Mss ook leuk voor jullie alvast:
General

* Ctrl + Backspace: From within an application this will take you back out to the visual task manager. (Thanks to Chanse for that one.)
* Ctrl + C: Copy text
* Ctrl + V: Paste text
* Ctrl + X: Cut text
* Ctrl + A: Select all
* Ctrl + O: Open (if available)
* Ctrl + N: Create a new item (if available)
* Ctrl + S: Save (if available)
* Ctrl + Z: Undo (if available)
* Ctrl + Y: Redo (if available)
* Ctrl + F: Open search bar (if available)
* Ctrl + Right arrow: Move the insertion point to the end of the word
* Ctrl + Left arrow: Move the insertion point to the beginning of the word

These are all great Matt, but how the heck do I select text in the first place? You can use the shift key (far left) and the directional arrows on the keyboard to select text. Or you can use the stylus and double tap for a word or triple tap for all words in a document to select.

Web browser

* Ctrl + N: Open a new window
* Ctrl + R: Reload the current page
* Ctrl + B: Open a bookmark
* Ctrl + D: Add a bookmark

Email

* Ctrl + Enter: Send a message
* Ctrl + R: Reply to a message

RSS Reader

* Ctrl + R: Refresh the feed
* Screenshots
* Ctrl + Shift + P: Capture a screenshot. Warm up those fingers first to try this out. (Thanks Nokia Experts reader Matti for the tip.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
Nas T schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 13:02:
[...]

Vreemd, want de woorden los betekenen ongeveer dit:
gelten = gelden/weergegeven
zuzüglich = plus
Mehrwertsteuer = BTW

Dit geeft translate.google, en www.vertalen.nu

Hele zinnen invoeren in een vertaalmachine gaat vaak niet goed, dus ik weet ook niet wat ik er van moet denken. Dat het zonder BTW is klopt waarschijnlijk wel, aangezien in de eerder genoemde AGB ook vermeld was dat de producten voor bedrijven e.d. waren. En dan is exclusief BTW ineens logisch.
@Nas T

Dat viel mij ook al op , de Google vertaalmachine zegt dit als je het woord los invoert:

zuzüglich = plus

Maar in zinsverband:

gelten zuzüglich Mehrwertsteuer = zijn weergegeven exclusief BTW

Nou kunnen woorden in zinsverband wel eens iets anders zeggen dan ze letterlijk betekenen maar de ene keer PLUS en de andere keer EXCLUSIEF voor het woord "zuzüglich" is uiterst vreemd.

[ Voor 11% gewijzigd door janzeeschuimers op 19-10-2009 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
janzeeschuimers schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 16:16:
[...]

@Nas T

Dat viel mij ook al op , de Google vertaalmachine zegt dit als je het woord los invoert:

zuzüglich = plus

Maar in zinsverband:

gelten zuzüglich Mehrwertsteuer = zijn weergegeven exclusief BTW

Nou kunnen woorden in zinsverband wel eens iets anders zeggen dan ze letterlijk betekenen maar de ene keer PLUS en de andere keer EXCLUSIEF voor het woord "zuzüglich" is uiterst vreemd.
Het betekent in dit verband: vermeerderd met BTW. Oftewel, de BTW komt er nog bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
DaannO schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 15:29:
Mss ook leuk voor jullie alvast:

[...]
Op zich niets nieuws (zelfde als in Windows), maar leuk dat het in Maemo ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
lpdv74 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 19:03:
[...]

Op zich niets nieuws (zelfde als in Windows), maar leuk dat het in Maemo ook werkt.
Even Ctrl & Z na een belletje zodat je tegoed niet afgeschreven wordt...leuk.
Duits-kwestie: Ja, dat klinkt wel logisch.

Leuk dat er al wat 'brainstormen' zijn qua ontwikkeling (zie filmpje met viewmaster e.d.). Misschien komt er iets waardoor je met allerlei draadloze bedieningsapparaten je N900 kan besturen.
De Wii-remote is al eerder genoemd, maar ook andere appratuur zou kunnen werken, zoals logitech harmony, afstandbediening van televisie, een muis via een usb-OTG verbinding of toetsenbord.
Is het misschien ook mogelijk een usb-hub aan de usb te hangen en zodoende een externe harde schijf/usb-stick, muis en toetsenbord aan je N900 te hangen, en met de tv-out dus een computerwerkplek op zak hebt?

Over de bedieningsmogelijkheden: Het is niet praktisch dat dit altijd werkt, maar zou het bijvoorbeeld mogelijk zijn dat bij het starten van de mediaspeler dat de bluetoothverbinding actief wordt en zoekt naar apparaten (zoals Wii-remote of input van een afstandbediening) en deze gebruikt om het programma aan te sturen? Ik heb al begrepen dat het theoretisch mogelijk is om meerdere bluetooth-verbindingen te hebben en deze te gebruiken voor spelletjes? Misschien biedt dit mogelijkheden wat betreft games, op velerlei wijze kun je interactiviteit creëren. Ik heb bijvoorbeeld een tower defense game gezien voor de N95 waarbij de input van de camera gebruikt werd als speelveld: Richt je de camera op een bureau met objecten, dan herkent de game vormen en maakt daar obstakels van voor tower defense.

Het is trouwens toch ook mogelijk om met een echte fotocamera foto's te maken op een eye-fi geheugenkaart die het doorstuurt naar je N900 toch?
Misschien kan er speciale social-network activiteiten worden verzonnen:
Zet je foto op een socialnetwork-site, deze scnat je gezicht en slaat het op.
Vervolgens laat je de camera van de N900 naar je kijken, en zodoende wordt een link naar je profiel gelegd.
Makkelijk als je iemand tegenkomt en je wilt zijn/haar profiel zien. Zonder naam kun je het zo opzoeken!

Of je maakt een programma wat onthoudt wat je hebt gedaan:
GPS aan en de hele dag loggen. Foto's worden ge-geotagged geluidsopnames idem, andere N900 bezitters in de buurt worden geregistreerd, zo weet je wanneer je met wie was.

Pfff een wereld gaat open.... ik hoop echt dat er veel ontwikkelaars zijn...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Laatst online: 15:18
Zo, de N900 wordt mijn volgende telefoon. Volgens mij komt hij 30 oktober uit, althans als ik zo de berichten lees bij verschillende retailers.

Ik ga de N900 in de USA kopen. Bij amazon is ie bepaald op 582 dollar wat omgerekend 391 euro is. Een redelijk goede deal lijkt me? Ik heb via google een beetje lopen zoeken naar retailers in amerika die de n900 verkopen maar volgens mij is dit de beste prijs. Of heeft iemand hier nog suggesties voor een goede tweakers pricewatch in amerika?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friendlyfiend
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-12-2020
johan12 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 20:47:
Zo, de N900 wordt mijn volgende telefoon. Volgens mij komt hij 30 oktober uit, althans als ik zo de berichten lees bij verschillende retailers.

Ik ga de N900 in de USA kopen. Bij amazon is ie bepaald op 582 dollar wat omgerekend 391 euro is. Een redelijk goede deal lijkt me? Ik heb via google een beetje lopen zoeken naar retailers in amerika die de n900 verkopen maar volgens mij is dit de beste prijs. Of heeft iemand hier nog suggesties voor een goede tweakers pricewatch in amerika?
Zou ik niet doen, is ook al voorbij gekomen.. De USA versie doet het hier in Europa niet.
Zit je straks met een niet-werkend kunststukje. Lijkt me ook niks ;)

[ Voor 21% gewijzigd door friendlyfiend op 19-10-2009 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
En waarom zou deze het hier niet doen? Is dit bevestigd door iemand? Ik heb al vele nokia's in amerika gekocht en deze werken hier prima, waarom is dat met deze anders?

Als ik hier naar de specs kijk zie ik niet waarom het niet zou kunnen, hij ondersteund alle frequency bands in amerika en hier
http://www.forum.nokia.com/devices/N900

[ Voor 35% gewijzigd door johan12 op 19-10-2009 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik de N900 gewoon zo snel mogelijk wil hebben, heb ik 'm inmiddels besteld via de nokia site voor 510 euri. Grote kans dat ie na een maandje of twee een aantal tientjes goedkoper is maar dat is nou eenmaal zo.

Heb nu bijna twee jaar een nokia n82 en die is altijd erg goed gevallen. Ben er van overtuigd dat de N900 een zeeer waardige opvolger gaat worden :)

Kan alleen maar hopen dat ie eind oktober uitkomt! Ik houd echter rekening met half november. Dan kan het alleen maar meevallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
En bij de nokia N900 op amazon.com staat een plaatje met dat de telefoon gewoon in europa te gebruiken is...

Afbeeldingslocatie: http://g-ecx.images-amazon.com/images/G/01/wireless/detail-page/cell-carrier-bands_chart-850_900_1800_1900_TMOBandINTL-3G._V231700481_.gif

Zie http://www.amazon.com/Nok...58871&pf_rd_i=nokia%20n97

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johan12 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 22:15:
En bij de nokia N900 op amazon.com staat een plaatje met dat de telefoon gewoon in europa te gebruiken is...

[afbeelding]

Volgens mij is de stekker alleen anders.

$ 565 incl shipping in US

http://www.buy.com/prod/n.../loc/12435/212003401.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0entje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:11
johan12 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 22:15:

[afbeelding]

Maar dit staat er ook

"Shipping: Currently, item can be shipped only within the U.S." ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
Ja dat snap ik, dat is bij amazon.com natuurlijk ook zo. Maar ik ben zelf over een maandje in Amerika, dus dan neem ik er eentje mee. 375 euro voor dit toestel is bijna bespottelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door johan12 op 20-10-2009 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 21:55
johan12 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 09:23:
Ja dat snap ik, dat is bij amazon.com natuurlijk ook zo. Maar ik ben zelf over een maandje in Amerika, dus dan neem ik er eentje mee. 375 euro voor dit toestel is bijna bespottelijk.
stuur er meteen 30 naar jezelf thuis op en verkoop ze hier weer door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajblancke
stroom beperking ?? extra accu ??

http://www.mecero.nl/?pag...ubcategory&subcat_id=3498

ik weet ik ren even hard vooruit , maar er komen ook al Micro SDHC kaartjes van 32 gb

zou hij dat ook slikken

gr.ton

[ Voor 38% gewijzigd door ajblancke op 20-10-2009 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
ajblancke schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 11:58:
stroom beperking ?? extra accu ??
http://www.mecero.nl/?pag...w=product&product_id=6452

Accu voor je N900 is 9,95 eypo. Best weinig als het een echte Nokia batterij is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajblancke
het mooiste zou een externe lader wezen

zodat je altijd met 2 volle accu,s op pad kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
ajblancke schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:56:
het mooiste zou een externe lader wezen

zodat je altijd met 2 volle accu,s op pad kan
Die zijn wel te krijgen op ebay:

http://shop.ebay.nl/i.htm...270&_odkw=bl-5j&_osacat=0

Wel even kijken of er een europese stekker bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadRettoR
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 19:53
noueh.. het enige wat mij nog doet twijfelen is de accuduur.. Als hij het echt maar 8-10uur volhoud; dan is dat voor mij een reden om voor een andere foon te gaan kijken. Hoop dus echt dat het met de releasedatum al flink is verbeterd... maar ben er bang voor. En met een backup accu in mn binnenzak lopen is geen optie voor mij.. ik weet niet.. dat vindt ik gewoon niet horen.
Het lijkt me een heerlijk apparaat.. ik kijk er écht naar uit! toch zou het bovenstaande mij tegenhouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
MadRettoR schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:56:
noueh.. het enige wat mij nog doet twijfelen is de accuduur.. Als hij het echt maar 8-10uur volhoud; dan is dat voor mij een reden om voor een andere foon te gaan kijken.
Dit is een review van een iPhone gebruiker:

http://gigaom.com/2009/10/19/nokia-n900/

Die zegt dat het batterijverbruik beter is dan dat van de iPhone.

Als je twijfelt, zou ik wachten totdat er gebruikerservaringen binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
rob-bo schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:12:
[...]

Met de final release van de firmware, welteverstaan.
Mocht het nou echt zo'n probleem worden, misschien wordt er een speciale accu met achterkant bedacht door iemand zodat je een dikkere telefoon krijgt, maar ook een flinke acculading...
Maar ook ik wacht wel de reviews af. En wie weet koop ik een extra accu en lader, zodat mocht het voorkomen dat de telefoon zonder prik zit, dit eenvoudig opgelost kan worden.
Zou het trouwens niet mogelijk zijn om een achterkant te maken met zonnecellen? Of met kinetische energie, zoals bij horloges?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het trouwens niet mogelijk zijn om een achterkant te maken met zonnecellen? Of met kinetische energie, zoals bij horloges?
Het zal vast mogelijk zijn, maar ik betwijfel of het de accuduur veel zal verlengen. Zonnecellen of kinetische energie is leuk bij het energieverbruik van een horloge; maar bij een N900 zet het weinig zoden aan de dijk (denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-05 13:59
[...]

Geen 5.0 maar een 5.8 megapixel camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nas T schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:17:
[...]

Met de final release van de firmware, welteverstaan.
Mocht het nou echt zo'n probleem worden, misschien wordt er een speciale accu met achterkant bedacht door iemand zodat je een dikkere telefoon krijgt, maar ook een flinke acculading...
Maar ook ik wacht wel de reviews af. En wie weet koop ik een extra accu en lader, zodat mocht het voorkomen dat de telefoon zonder prik zit, dit eenvoudig opgelost kan worden.
Zonnecellen op de achterkant levert veel te weinig energie voor dit soort grootverbruikers, alleen in optimale omstandigheden kom je in de buurt van gemiddeld verbruik. Hetzelfde vermoed ik voor kinetische energie (hoe dat dan ook wordt gegenereerd).
Voorbeeldje: stel je hebt een 1320 mAh li-ion accu, en stel je kan 10 uur met op 1 lading doen met de N900 (als je hem vol gebruikt, dan is dat een uiterst optimistische schatting overigens).
Je N900 verbruikt dan gemiddeld: 132 mA op 3,7 Volt , dat is dus bijna 0,5 watt aan verbruik.
Ik vermoed dat je met actief gebruik (muziek draaiend, webbrowsend over 3G met allemaal chat/voip accounts actief) slechts een uur of 3 kan doen, dus dat is 1,6 watt.

De N900 heeft een achterkant van afmetingen: 110.9 × 59.8 mm = 66 cm2
Een HEEL goed zonnecel product van SOLARC heeft een oppervlak van 144 cm2, en kan MAXIMAAL 1,1 watt leveren.
Op die 66 cm2 van de N900 achterkant wordt dat dus 0,5 watt.
Dit is de maximaal te genereren energie (goede zonne sterkte, goede, directe invalshoek). Dat is dus niet echt "opladen".
De bijgeleverde Nokia lader levert 6 watt aan energie.
En daar komen nog kostenoverwegingen, warmte/hitteproblemen (je telefoon in de brandende zon laten? dat kan niet goed zijn! ), en andere implementatie problemen bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[...]

deze review vergelijkt wel heel veel met de iPhone. Maar ik vind hem redelijk positief.

Een paar opvallende uitspraken:
The battery power is adequate – better than any iPhone but much lower than classic Nokia phones.
Ik dacht dat ze dat op de 3GS juist hadden verbeterd? Dit is naar mijn mening veruit het grootste probleem aan de N900, de batterij gaat snel leeg. Als Apple slechter is, dan mogen ze daar ook hard aan gaan werken
How does it function as a phone? It is unbelievably great and I experienced no dropped calls on the T-Mobile network. Not a single one. Furthermore, the N900 model I have is optimized for the T-Mobile USA’s 3G network, which makes it far more reliable that the AT&T 3G network.
Het grote nadeel aan apparaten die enkel op het netwerk van 1 aanbieder worden geleverd. Zonder goede dekking heb je maar weinig aan je dure smartphone.
The Maemo OS used inside the test model of Nokia N900 that I received was an incomplete version of the software, and despite being rough around the edges, it surprised me with its nimbleness and robustness. It didn’t at any point feel like a Linux-based device, and thanks to a hefty processor the N900 feels as crisp as the iPhone
Hij heeft blijkbaar een erg negatief beeld van linux-based apparaten, ik zou niet weten hoe je dit anders moet interpreteren. Blij te zien dat de N900 dit vooroordeel ontkracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadRettoR
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 19:53
[...]

mmmhh.. ik kan me herinneren dat er in de (p)review van Daanno wordt gesteld dat de N900 op bijna alle fronten behalve de batterij beter dan de ei-feun is.
Daanno, graag jouw mening...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Wat een gezeur om de batterij...

Ik weet dat 2 jaar terug batterijduur al een issue was op de n95. Veel gebruikers klaagden over een te korte batterijduur. Oplossingen waren om Wlan-scanning uit te zetten, Bluetooth op inactief te zetten en om je verbinding van umts naar gsm te zetten. Het verbruik zit dus in de antennes die zenden.
Logisch is dat bij de N900 (het is ten slotte een internet-tablet) er "continu" verbinding is met internet, dat wil zeggen: Op elk moment kan er gesurfd worden. Wlan hoeft niet continu aan, GPS niet, Bluetooth niet.
Wat betreft "continu" online: Scheelt het qua energie veel als er wel verbinding is met internet, maar geen datatransmissie? Want dan zou je je widgets, rss-feeds e.d. niet continu up to date te houden, alleen bijvoorbeeld elk kwartier (en dan alles tegelijk). Mocht de idle-stand nou ook relatief veel energie verbruiken, dan is dat natuurlijk niet praktisch. Wat je het OS dan wel kan laten doen is laten weten dat elk kwartier alles geüpdatet wordt en er dan pas een verbinding tot stand wordt gebracht en weer afgesloten als er geen activiteit meer is.

Daarnaast zit het verbruik in de chipset. Hoeveel verbruikt de CPU/GPU/chipset?
Is daar iets aan te doen door het OS?

Dus mijn vraag: Hoeveel heeft elk hardware-deel van de N900 invloed op de batterijduur (standby en belast), wat is hieraan te doen door het OS en hoeveel resultaat biedt dit?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Die accu is idd wel een vervelende kwestie ja.

M'n n82 heeft best een redelijke accuduur, gaat zo een dag of 3 a 4 mee, maar ik gebruik ook eigenlijk express de 3g bijna niet (gewoon gsm) bluetooth staat altijd uit. Na iets op internet gecheckt te hebben, sluit ik die verbinding ook af. Anders loopt m'n accu gewoon te snel leeg.

Met de N900 verwacht ik eigenlijk veel meer gebruik te gaan maken van alle online mogelijkheden. Ik wil continu eigenlijk wel online zijn (mail/twitter/etc.).
Als de phone een volle dag meegaat, terwijl m'n 3g/wifi verbinding continu aanstaat vind ik dat acceptabel. Gewoon elke avond opladen naast m'n bed is geen probleem, maar tussendoor opladen vind ik eigenlijk onacceptabel.

Ik ziet het al voor me dat ik m'n GPS ga gebruiken omdat ik bv. een dagje naar Groningen ofzo ga. das 2 uurtjes navigeren.. waarschijnlijk is de accu dan halverwege de terugweg leeg. Moet ik 'm verplicht altijd aan de power pluggen tijdens het rijden/navigeren...

Ik weet wel dat m'n 2e N82 (kreeg ik een half jaar na de 1e, nadat die continu bleef vastlopen) veel beter met z'n accu omging. Zouden de N900's die over een half jaar worden gemaakt ook niet langer met de accu doen dan deze eerste batches?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elke smartphone gebruikt meer energie.
Nu zijn we gewoon gefocused op de N900.

Maar zoek eens de in jou ogen ongeveer vergelijkbare smartphone en rammel het merk in de zoekbalk van google/youtube en lees/kijk naar de verschillende reviews. Dan zul je snel merken dat als je een lange accu-duur wil hebben dat je dan geen smartphone moet kopen.

Wil je in de N900 een batterij van 1500 mA of 2000 mA, het zal je geen dagen verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
QUOTE Pusherman_:
"Ik weet wel dat m'n 2e N82 (kreeg ik een half jaar na de 1e, nadat die continu bleef vastlopen) veel beter met z'n accu omging. Zouden de N900's die over een half jaar worden gemaakt ook niet langer met de accu doen dan deze eerste batches?"

@Pusherman_

Wat betreft de hardware is er aan je tweede N82 niks gewijzigd wel zal er de nieuwste firmware aanwezig zijn geweest die de accuduur deed toenemen.

Zo zal het met de N900 ook wel gaan dat er in de toekomstige firmware verbeteringen zullen zitten en misschien dus ook wel dat de accuduur toeneemt.

[ Voor 31% gewijzigd door janzeeschuimers op 20-10-2009 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een leuke link wat software met de accu-duur kan doen

http://phandroid.com/2009...hero-battery-problem-fix/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
janzeeschuimers schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 17:13:
@Pusherman_

Wat betreft de hardware is er aan je tweede N82 niks gewijzigd wel zal er de nieuwste firmware aanwezig zijn geweest die de accuduur deed toenemen.

Zo zal het met de N900 ook wel gaan dat er in de toekomstige firmware verbeteringen zullen zitten en misschien dus ook wel dat de accuduur toeneemt.
Of...er stonden bepaalde zaken standaard uitgeschakeld, zoals Wlan-scan bijvoorbeeld.

We kunnen nog niet veel zeggen over de accu. Bij de een gaat deze langer mee dan de Iphone, bij Daanno nauwelijks een dag. Daanno heeft niet de firmware zoals wij die krijgen en we weten niet exact welke energievreters er aan staan. Voordat we dus een mening kunnen vormen, zal toch echt eerst de definitieve versie uitgebracht moeten worden, waarna er op allerlei zaken getest wordt:
Idle, antenne's uit
Idle, GSM-antenne aan.
Idle, UMTS-antenne aan.
Idle, continu data-activiteit op internet.
GPS, bluetooth, Wlan, FM-radio, FM-transmitter en combinaties van (denk aan GPS en een bluetooth audio verbinding naar je radio).

Dus voor degenen die nu al conclusies gaan trekken zonder up-to-date en volledige info: Je houdt jezelf voor gek ;)

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friendlyfiend
johan12 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 21:19:
En waarom zou deze het hier niet doen? Is dit bevestigd door iemand? Ik heb al vele nokia's in amerika gekocht en deze werken hier prima, waarom is dat met deze anders?

Als ik hier naar de specs kijk zie ik niet waarom het niet zou kunnen, hij ondersteund alle frequency bands in amerika en hier
http://www.forum.nokia.com/devices/N900
Johan, je hebt gelijk. Ik was ff in de war met het hele UMTS en GSM verhaal. In de VS gebruiken ze andere bandbreedtes ofzo. Ik denk dat ik dit verwissel met de N97. Volgens mij kan die niet zo uit de VS worden gehaald.

Mijn buurman zit daar ook nog voor 2 weken. Hopen dat ie binnen nu en 2 weken uitkomt daar. Dan geef ik ff een belletje dat ie eentje moet meenemen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucas321
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 19:10
Mooi Google Calender en contacts werkt ook:
http://talk.maemo.org/showthread.php?t=31315&page=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
Kijk dat is wel vet handig, ik heb nu een android telefoon en al mijn contacten/afspraken gaan via google. Geen zin om de calender weer handmatig in te moeten voeren ofzo dus dit is wel erg fijn. Verder denk ik dat de accuduur niet veel zal gaan verschillen met die van mijn G1. Deze heeft ook de hele dag internet aanstaan en moet ik toch ook zeker elke dag opladen en soms zelfs tussendoor als ik hem veel gebruik. Maar met 3 batterijen is dat voor mij geen probleem. Ik klik er een opgeladen in en klaar ben je. Op ebay staan al genoeg batterijen die in de N900 passen en heb nog nooit problemen gehad met deze batterijen.

Maar goed nu maar hopen dat nokia ze snel gaat leveren :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucas321
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 19:10
Zou iemand eens kunnen testen of je meerdere Exchange profielen tegelijk in de N900 kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC
  • Laatst online: 03-08-2024

RRC

zo die is besteld voor 509 eurooooooo whoehoeee lang leve tweakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-07 14:11

Rex

Wolven zijn mooie dieren

How does it function as a phone? It is unbelievably great and I experienced no dropped calls on the T-Mobile network. Not a single one. Furthermore, the N900 model I have is optimized for the T-Mobile USA’s 3G network, which makes it far more reliable that the AT&T 3G network.
Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 15:29:
Het grote nadeel aan apparaten die enkel op het netwerk van 1 aanbieder worden geleverd. Zonder goede dekking heb je maar weinig aan je dure smartphone.
Even ter verduidelijking: De N900 is NIET "geoptimaliseerd" voor de het Amerikaanse T-Mobile. Het enige wat er aan de hand is, is dat er in de VS dezelfde N900 versie als in Europa wordt uitgebracht. De meeste 3G netwerken in Noord-Amerika gebruiken andere 3G banden dan de Europese netwerken. T-Mobile US daarentegen werkt met dezelfde 3G banden als Europa, dus daarom kan je straks op 3G via T-Mobile in de VS.
Er zijn ook een aantal andere kleine netwerken in de VS die werken op "onze" frequenties. Daar zou je dus ook gewoon met 3G moeten kunnen internetten.
De reviewer zegt daarnaast ook dat door die optimisation de N900 more "reliable" is op T-Mobile's dan op AT&T's 3G netwerk. Ja duh..., je kunt niet eens connecten met de AT&T 3G netwerk. 8)7

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

duurt nog wel ff voordat hij binnen is :( via shop.nokia.nl

Besteldatum: 21-10-2009
Verwachte datum van verzending: 3 tot 4 weken

[ Voor 7% gewijzigd door Instatic op 22-10-2009 10:26 ]

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.steenis
  • Laatst online: 31-08 20:02
rataplan2 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 09:55:
duurt nog wel ff voordat hij binnen is :(

Mag ik vragen waar je hem besteld heb? is dit een pre-order bij de nokia shop zelf?

/EDIT

Ik zie het al, op de ABO forum las ik dit:
Net bestelling geplaatst op shop.nokia.nl
in orderbevestiging stond dit :( :

[ Voor 26% gewijzigd door r.steenis op 22-10-2009 10:20 ]

You’re a nut! you’re crazy in the coconut!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friendlyfiend
r.steenis schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 10:18:
[...]

Mag ik vragen waar je hem besteld heb? is dit een pre-order bij de nokia shop zelf?

/EDIT

Ik zie het al, op de ABO forum las ik dit:

[...]
Jammer.. heel jammer.. Terwijl op de site nog wel steeds staat : verwacht eind oktober... Als dit zo doorgaat zal de grote update voor de N900 ook wel niet voor de kerst komen. Eind januari ofzo :|

Wanneer andere fabrikanten iets uitbrengen, brengen ze het ook uit. Ik zie het nieuwsbericht al voor me: Windows 7 wordt ff met 3 of 4 weken uitgesteld, of de Iphone. Waarom moet het bij Nokia wel altijd zo gaan.

Van uitstel komt afstel voor veel klanten. Snap het niet hoor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolanda77
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-06-2010
Ook ik bestelde enkele dagen geleden een Nokia N900 via de Online Shop, en las bij mijn bestelling eveneens dat de levertijd 3-4 weken bedroeg. Na een e-mail hierover kreeg ik het volgende bericht terug:

Beste,

De verwachting is dat eind oktober begin november begonnen zal worden met de uitlevering van de N900.

Met vriendelijke groet,

XXXXXX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
Zozo veel kusjes kreeg je van de Nokia medewerk(st)er!

Het wordt gewoon 30 oktober dat deze telefoon in de winkel ligt.
Kijk bijvoorbeeld is hier: http://www.expansys.nl/d.aspx?i=188856
En zo zijn er internationaal meerdere webshops die deze datum aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Tja.. nokia heeft er toch altijd een handje van om een product al maaaanden van te voren aan te kondigen. Ik vind eigenlijk dat het nog wel meevalt met de n900. werd eind augustus een beetje aangekondigd en is er eind oktober. Bij de n86 en n97 was het ruim een half jaar...

Lees net dit:

Nokia N900 not coming until some time in November
We've just heard some pretty sour news. Peter Schneider, head of Maemo marketing, has waxed official about the N900's release and quite casually noted that it'll "start shipping during November 2009," which as you very well know is a whole month later than originally expected. An interesting tidbit to his post is that he notes Nokia had lent out 300 pre-production units to the community, and he stresses the importance Nokia places on the feedback received. Connecting the dots might suggest that feedback wasn't quite as hot as Espoo had hoped, and a few last-minute refinements are now being applied. Either way, you're gonna have to refill your patience for potentially another month of waiting.

http://www.engadgetmobile...il-some-time-in-november/

Vind het erg jammer, maar aan de andere kant, liever dat ze het product goed afleveren dan met een soort beta software er in, zoals bv. met de Popcorn Hour C-200 is gebeurd.

[ Voor 66% gewijzigd door Pusherman_ op 22-10-2009 12:05 . Reden: nieuws... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
Pusherman_ schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 11:55:
Vind het erg jammer, maar aan de andere kant, liever dat ze het product goed afleveren dan met een soort beta software er in, zoals bv. met de Popcorn Hour C-200 is gebeurd.
Ben ik niet met je eens, die software is toch achteraf nog te updaten? En kan me niet voorstellen dat ze nu nog veel aan de hardware gaan aanpassen... Had persoonlijk liever de mobiel gewoon nu gehad, dan updaten we over een maand wel met de nieuwste versie met alle bugfixes. Zijn we dan nog een keer blij dat er inderdaad iets aan word gedaan :-) Ben nu alleen teleurgesteld dat de mobiel nog niet geleverd wordt, in mijn ogen dus een verkeerde keuze van Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

ach dit gezeur heb je bij elke lancering van Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friendlyfiend
Pusherman_ schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 11:55:

Er schijnt deze week zelfs een nieuwe firmware uit te komen. Nu de telefoon nog en dan kan het helemaal los gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AVee
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 13:00
Het zou me niet verbazen als Nokia verwachte de N900 vooral aan developers en power-users kwijt te raken. Als nu blijkt dat er een hoop 'normale' consumenten het ding willen hebben dan kan het wel eens zijn dat ze besloten hebben dat de eerste software dan toch iets meer gepolijst moet zijn. En als er meer vraag is zullen ze er meer moeten produceren om te voorkomen dat ze heel veel mensen moeten teleurstellen op de release datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

Is er nog interessant nieuws over de N900 wat niet gaat over de levering? Nu ik hem besteld heb via nokia.nl sta ik te poppelen, heeft iemand al een software lijstje gemaakt voor het installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AVee schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 12:44:
Het zou me niet verbazen als Nokia verwachte de N900 vooral aan developers en power-users kwijt te raken. Als nu blijkt dat er een hoop 'normale' consumenten het ding willen hebben dan kan het wel eens zijn dat ze besloten hebben dat de eerste software dan toch iets meer gepolijst moet zijn. En als er meer vraag is zullen ze er meer moeten produceren om te voorkomen dat ze heel veel mensen moeten teleurstellen op de release datum.
Nokia gaat echt de eisen voor de software twee weken voor introductie niet veranderen. Die doelstelling is maanden terug vastgelegd, en dat is niet zo makkelijk te veranderen.

ALS er een uitstel komt, dan zijn er volgens mij twee mogelijke verklaringen voor:
-productie problemen/levering van onderdelen (misschien door te grote vraag)
-in de software zitten nog bugs, die er echt uit moeten voor een introductie

Ik kan me niet voorstellen dat het eerste punt een algehele introductie kan uitstellen. Desnoods levert nokia aan de eerste klanten, en komen de andere op een wachtlijst. (Maar nokia is bijzonder goed in het opschalen van productie, dus ik denk dat ze de hardware best kunnen leveren).

Dus dan blijft punt 2 over. En dat is volgens mij waarschijnlijk. Sinds het uitdelen van 300 test toestelen is het aantal gerapporteerde bugs bijna vertienvoudigd! Een aantal zijn best wel belangrijk. Sommige simkaarten in Engeland schijnen bijvoorbeeld problemen te geven (aangemerkt als critical bug, en Nokia is druk bezig deze op te lossen). Zelf heb ik ook 10 (niet erg belangrijke) bugs gerapporteerd (eigenlijk 11, maar 1 is als "WONTFIX" aangemerkt).

maar je kan bug-fixen natuurlijk ook als "polijsten" van software zien. Maar nieuwe functies moet je niet verwachten voor de introductie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 19:47
TargetX schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 12:41:
[...]

Ben ik niet met je eens, die software is toch achteraf nog te updaten? En kan me niet voorstellen dat ze nu nog veel aan de hardware gaan aanpassen... Had persoonlijk liever de mobiel gewoon nu gehad, dan updaten we over een maand wel met de nieuwste versie met alle bugfixes. Zijn we dan nog een keer blij dat er inderdaad iets aan word gedaan :-) Ben nu alleen teleurgesteld dat de mobiel nog niet geleverd wordt, in mijn ogen dus een verkeerde keuze van Nokia.
Natuurlijk is software achteraf nog te updaten, maar dat wil niet zeggen dat mensen zitten de wachten op een telefoon (of hoe je het ook wilt noemen) die bij de lancering vol bugs zit. Als Nokia dit wel zou doen zou er onder andere op internet volop geklaagd worden door klanten hoeveel problemen zij wel niet ondervinden. Dat is voor een bedrijf als Nokia natuurlijk niet bepaald goede reclame, dus kunnen ze beter even wachten met de lancering en de software meer op orde brengen.
Het is jammer, maar als er inderdaad ernstige bugs in de software zitten is het wel slim om deze er voor de lancering uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Wekko306 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 14:21:
[...]

Natuurlijk is software achteraf nog te updaten, maar dat wil niet zeggen dat mensen zitten de wachten op een telefoon (of hoe je het ook wilt noemen) die bij de lancering vol bugs zit. Als Nokia dit wel zou doen zou er onder andere op internet volop geklaagd worden door klanten hoeveel problemen zij wel niet ondervinden. Dat is voor een bedrijf als Nokia natuurlijk niet bepaald goede reclame, dus kunnen ze beter even wachten met de lancering en de software meer op orde brengen.
Het is jammer, maar als er inderdaad ernstige bugs in de software zitten is het wel slim om deze er voor de lancering uit te halen.
En als je het andersom bekijkt: Dan maakt Nokia telefoons zonde bugs, die (nog) langer op zich laten wachten en (nog) duurder worden doordat er een testteam bugs aan het repareren is.
Zoals een paar posts eerder vermeld zijn er nog talloze bugs naar boven gekomen na het event waarbij N900's zijn uitgedeeld. Er is geen goedkoper en efficiënter testteam dan het publiek zelf. Een testteams motivatie is betaald worden. En dat gaat per uur. Een motivatie van een eindgebruiker is om bugs eruit te hebben. En aangezien Maemo opensource is, zijn er veel gratis ontwikkelaars die ook de motivatie hebben om bugs eruit te vissen. Resultaat: betere software, snellere bug-killing tegen lagere kosten. Op die manier kan Nokia een concurrentiepositie innemen. Ik heb een N95 8GB die aan het begin ook met bugs en vastlopers te maken had. Nu heb ik nog steeds dat sommige programma's vastlopen. Maar goed, opnieuw starten en 9 van de 10 keer doet hij het wel weer (en de 10e keer ben ik dan nog niet tegengekomen).

Ergens is het jammer dat Nokia niet gelijk een erg goed functionerend product maakt, maar het heeft wel zijn voordelen, zoals hierboven genoemd. Zeker nu met duizenden ontwikkelaars staat Maemo sterk.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nas T schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 14:43:
[...]

En als je het andersom bekijkt: Dan maakt Nokia telefoons zonde bugs, die (nog) langer op zich laten wachten en (nog) duurder worden doordat er een testteam bugs aan het repareren is.
Zoals een paar posts eerder vermeld zijn er nog talloze bugs naar boven gekomen na het event waarbij N900's zijn uitgedeeld. Er is geen goedkoper en efficiënter testteam dan het publiek zelf. Een testteams motivatie is betaald worden. En dat gaat per uur. Een motivatie van een eindgebruiker is om bugs eruit te hebben. En aangezien Maemo opensource is, zijn er veel gratis ontwikkelaars die ook de motivatie hebben om bugs eruit te vissen. Resultaat: betere software, snellere bug-killing tegen lagere kosten. Op die manier kan Nokia een concurrentiepositie innemen. Ik heb een N95 8GB die aan het begin ook met bugs en vastlopers te maken had. Nu heb ik nog steeds dat sommige programma's vastlopen. Maar goed, opnieuw starten en 9 van de 10 keer doet hij het wel weer (en de 10e keer ben ik dan nog niet tegengekomen).

Ergens is het jammer dat Nokia niet gelijk een erg goed functionerend product maakt, maar het heeft wel zijn voordelen, zoals hierboven genoemd. Zeker nu met duizenden ontwikkelaars staat Maemo sterk.
Het apparaat werkt prima naar mijn mening. Ik ben geen enkele ernstige bug tegen gekomen. Maar blijkbaar andere mensen wel. Het is bespottelijk om te zeggen dat "Nokia niet gelijk een erg goed functionerend product maakt", alleen maar omdat er in de pre-release software bugs zitten.
Natuurlijk is het grote publiek een goede en goedkope proeftuin. Maar de echte "show-stopper" bugs moeten wel uit het product, anders kan een gebruiker niet goed testen.
Dingen zoals dat sommige simkaarten niet goed werken is onacceptabel, en moet voor release worden opgelost, anders kost het Nokia veel geld en haar reputatie. Want als een consument een abonnement afsluit, en de sim werkt niet, dan wordt of het toestel als defect gezien (reparatie kosten Nokia), of de SIM kaart (extra kosten telecomaanbieder). En voor de mensen die mij niet geloven, dit is echt een voorbeeld van een bestaand probleem. Misschien is het probleem al opgelost, maar hij staat nog in de bugzilla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AVee
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 13:00
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 13:10:
Dus dan blijft punt 2 over. En dat is volgens mij waarschijnlijk. Sinds het uitdelen van 300 test toestelen is het aantal gerapporteerde bugs bijna vertienvoudigd! Een aantal zijn best wel belangrijk. Sommige simkaarten in Engeland schijnen bijvoorbeeld problemen te geven (aangemerkt als critical bug, en Nokia is druk bezig deze op te lossen). Zelf heb ik ook 10 (niet erg belangrijke) bugs gerapporteerd (eigenlijk 11, maar 1 is als "WONTFIX" aangemerkt).

maar je kan bug-fixen natuurlijk ook als "polijsten" van software zien. Maar nieuwe functies moet je niet verwachten voor de introductie.
Dit soort bugfixes zijn precies wat ik bedoel. Als je levert aan users die sowieso elke week de software updaten dan kom je met een deel van de bug die er nu zijn best wel weg, als het maar vlot opgelost wordt. Maar als je levert aan mensen die nauwelijks weten dat je de software op je telefoon zou kunnen updaten wordt dat een ander verhaal.
En niet werkende sim kaarten is natuurlijk gewoon reden om een telefoon te retourneren, dus dat zullen ze denk ik wel moeten oplossen voor de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
AVee schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 16:10:
[...]

Dit soort bugfixes zijn precies wat ik bedoel. Als je levert aan users die sowieso elke week de software updaten dan kom je met een deel van de bug die er nu zijn best wel weg, als het maar vlot opgelost wordt. Maar als je levert aan mensen die nauwelijks weten dat je de software op je telefoon zou kunnen updaten wordt dat een ander verhaal.
En niet werkende sim kaarten is natuurlijk gewoon reden om een telefoon te retourneren, dus dat zullen ze denk ik wel moeten oplossen voor de release.
Mensen die niet updaten moeten deze telefoon niet kopen. Die zijn niet experienced enough om geavanceerde functies te gebruiken imo.
Maar stel: Nokia zou alle bugs gaan testen. Dat houdt dus in dat ze ALLES moeten testen. Dus zouden ze alle telefoons van alle andere leveranciers moeten hebben, er een bluetooth verbinding mee moeten maken, mee moeten bellen en andere vormen van contact daartussen moeten maken. Elke simkaart op de wereld in de telefoon stoppen, checken of deze het op alle manieren doen. Alle beschikbare software die er voor is op alle manieren testen. Heb je überhaupt een idee hoeveel tijd en geld daarin gaat zitten? Dan heb ik het niet eens gehad over alle bluetooth carkits, ontvangst op radio's van FM-transmitter (en problemen met RDS), GPS-muizen, alle andere externe hardware.
Als je dat niet wilt, koop dan een andere telefoon/merk. Over een half jaar sta jij met een telefoon waar niet zoveel op kan, maar goed werkt. En ik sta met een telefoon waar veel meer mee kan en ook goed werkt.
Heb je wat geduld? Dan wordt dat in dit geval beloont lijkt me. Er is nog geen telefoon die zo interessant is als deze (misschien die met LiMo maar daar hoor ik weinig van).

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk verwacht ik niet dat Nokia alle mogelijke randapparatuur test.
Daar heb je standaarden voor. En als de andere partijen zich ook aan standaarden hebben gehouden, dan wil bijvoorbeeld een niet werkende headset meestal zeggen dat er een fout ergens zit.
En dus kan het melden van compatibiliteits problemen een teken zijn van bugs in de eigen software.

Maar ik geloof niet dat de N900 meer bugs in de software heeft dan de N97. Het apparaat werkt echt al heel erg goed.
Pagina: 1 ... 8 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.