Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 17:04:
Ik heb net even een fotootje gemaakt van mijn N900 muziek setup.
Deze combinatie klinkt echt te gek:

Nokia N900
ibasso D2+ Boa
Sennheiser IE8
Comply tips
Hierop klinkt m'n N900 ook goed :) :
Afbeeldingslocatie: http://img641.imageshack.us/img641/5729/n900a52.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2010 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat geloof ik graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeffreyst schreef op maandag 25 januari 2010 @ 18:27:
Hoe reboot je? , me Fm zender werkt nog steeds niet.

Ik heb een programma x-terminal en dan?
of moet het via iets anders.. , ik las dat iemand een snelkoppeling had voor reboot

hoe en wat
Om te rebooten ben je rootsh nodig, je typt dan in de terminal:
sudo gainroot
reboot

Je kan ook gewoon je n900 uit doen en weer aan, zelfde effect.

Edit: je FM-zender kan je aanzetten door een nummer af te spelen en dan bovenaan op 'huidig nummer' te klikken en vervolgens fm-zender te klikken.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2010 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-01-2024
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 18:53:
[...]

Versterkt niet alleen maar verbeterd ook de soundstage/ bass/ vocals.
krijgt ie een ander signaal van de n900? of krijgt hij hetzelfde signaal als gewoon oortje en verwerkt hij het anders? hoe werkt dat dan? versterkt ie bepaalde frequenties meer, andere minder? (ik ben niet zo'n audiofiel, maar ben benieuwd hoe dat werkt, en wat de meerwaarde is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:+ De meer waarde is pakweg 600 Euro :+

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2010 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 19:12:
600?? Ik hou het denk ik bij m'n philips oordopjes van 10 euries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 19:12:
dat zijn de kosten, niet de waarde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hoort toch echt wel verschil met duurdere oordopjes hoor. Ook al is het maar een telefoon. Uhm, ik bedoel minicomputer ;)
Normaal gebruik ik deze setup voor de cowon S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• touchie75
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Ook moet ik elke dag de kalender uitzetten.. zal de link ff lezen.

Is er ook nog een een nederlands forum zoiets als maemo.org ? Ik kan wel engels lezen etc, maar vind het toch handiger in het nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Effe terug op "flits foto's sucks verhaal van @lexi1986 en @ knijert :

Er is bj meamo-talk een discussie over het onstaan van deze 'mist'. Als oorzaak, en dat klinkt vrij aannemelijk, is de chromen rand rondom het schuifje, wat bij het gebruik van de flits een vervelende reflectie veroorzaakt in de lens. Men heeft het erover om van Nokia een nieuw achterfrontje (??) te 'eisen'.
Je kan natuurlijk eens proberen een foto te maken met en zonder achterwandje, en/of het chrome met een Edding (TM) zwart te maken..

suc6

@touchie 75:

Het schijnt zo te zijn dat deze bug alleen opduikt als je bij instellingen van je kalender 'verwijderen data ouder dan een maand' hebt aangevinkt. als je dit niet doet, dus gewoon alles bewaren aanhoud, schijnt hij niet om 04.00u op te starten..zegt men..

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2010 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
ferdw schreef op maandag 25 januari 2010 @ 18:42:
'N900 krijgt voorlopig geen gratis Ovi Maps'

[...]

meer op http://www.allaboutphones...geen-gratis-Ovi-Maps.html

Zou toch jammer zijn, heeft Sygic hier invloed op?? Verplicht betalen voor navigatie?
Hier heeft Sygic zeker geen invloed op gehad, verder is er door de Nokia al bevestigd dat er voor de N900 gewoon ovi maps komt alleen zijn ze hier nog mee bezig omdat het voor het maemo platform is en niet voor Symbian

Edit: Nou we het toch over muziek van de N900 hebben, ik heb de Jabra Dogtag Bluetooth headset ( maar dan de chinese namaak ervan ) met senheisser in-ear koptelefoon en klikt echt heerlijk. En het werkt super op de N900 kan heerlijk door mijn muziek scrollen met de afstandsbediening en gesprekken aannemen. Een aanrader ze staan wel op ebay.

[ Voor 23% gewijzigd door lexi1986 op 25-01-2010 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirstIntro
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-05-2023
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 23:32:
Ik heb trouwens ook nog een probleempje:

Ik kan de emailaccount van mijn domeinnaam niet instellen.
Hotmail prima, mailaccount van mijn internetprovider ook prima.
Maar dit lukt me niet...!

Mijn domeinnaam heeft een cPanel control panel. Via de pc log ik daar in met gebruikersnaam en wachtwoord en kies een programma waarmee ik dan mijn mail lees. (omslachtig dus)

In Outlook Express heb ik deze account wel kunnen instellen.
Ik heb dezelfde instellingen gebruikt en alles dubbelgecheckt maar krijg op de n900 geen connectie....
Zou het iets met beveiliging van de host te maken kunnen hebben of een specifieke poort? Of heeft het missch. iets met mijn telefoonprovider (Vodafone) te maken? Mijn webhost kon me er iig niks zinnigs over zeggen....

Anyone...?
Ik heb dit gewoon in kunnen stellen. ik heb ook een dergellijk account. voor de uitgaande mail (smtp) moet ik wel de info van mijn eigen provider gebruiken als ik op wlan zit.. Heb je dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pixeled schreef op maandag 25 januari 2010 @ 10:24:
[...]
Als je alleen Maemo.org (Downloads en Talk) en Nokia Maemo-Select goed in de gaten houdt (evt. maemo.org rss feed even toevoegen) kom je al een heel eind denk ik. Ik herken iig veel van je genoemde software van één van die twee sites. Of heb je zelf misschien nog meer interessante resources? :)

Kijk ik bedoel dus een overzichtelijke lijst met apps en games met een kleine review of poll en versienummers en repositories of Ovistore referenties. Ik heb hier een lange tijd het Symbian topic gevolgd. dat is al overzichtelijker en geeft wat meer duidelijkheid in het aanbod wat met rasse schreden groter wordt

[...]
Office app met editmogelijkheden komt vast nog :) Nintendo DS emulator hoef je denk ik niet op te rekenen, veel te zwaar! Tenminste, mijn N900 heeft al moeite met het emuleren van GBA games... Daarnaast heeft de N900 maar 1 scherm dus zullen veel games niet speelbaar zijn.

Office app is al in ontwikkeling (ben alleen vergeten waar ik die info heb gelezen) incl grafisch programma.
DS is men dus al mee bezig en idd zoals ik dacht in portraitmode. Trouwens als je Quake 3 kan draaien is er toch wel teenentander mogelijk op de n900. Ik ben er na wat dingen uitgeprobeerd te hebben sowieso van overtuigd: met de n900 is zeer veel mogelijk!

[...]
W@eet je zeker dat je connectietypes en poorten goed hebt ingesteld - dus niet TLS ipv SSL als je provider dat niet ondersteund, of alternatieve poorten die je provider hanteerd, of per ongeluk POP ipv IMAP? Is het zowel zenden als ontvangen dat niet lukt? Krijg je wel verbinding?

Voor zover ik weet klopt alles maar zowel zenden als ontvangen lukt niet en ik twijfel ook over de verbinding (in het account lijstje zie je normaliter wanneer je voor het laatst je email hebt geupdate en daar staat in dit geval niet de recente datum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirstIntro
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-05-2023
Sharkey1802 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 11:15:
[...]

Heb je EightyOne al geprobeerd? Ik vind dat wel een fijne Sudoku app.
als ik dit programma wil installeren, krijg ik de melding dat toepassingspakket
maemo select menu location ontbreekt. ik kan dit ook nergens vinden in toepassingsbeheer. wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:30
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 19:19:
Je hoort toch echt wel verschil met duurdere oordopjes hoor. Ook al is het maar een telefoon. Uhm, ik bedoel minicomputer ;)
Normaal gebruik ik deze setup voor de cowon S9
:p dat wil ik graag geloven, maar ik vraag me af waar de grens ligt...
Ik gebruik Creative EP-635. Superdopjes. Niet alleen prima geluid, maar vooral vanwege de neckstrap. Ik druk de dopjes vast in mijn oor (het "verkouden" gevoel wat sommigen al hebben genoemd), ik hoor een stuk minder van de omgeving en een stuk meer geluid en bas. En niet meer elke 0,2 seconden getrek van de dopjes uit mijn oren door draaien/bewegen.
Ik vind het uitstekend geluid icm N95. Maar ik en geen audiofiel. Maar ik ben blij dat ik dat niet ben en het nodig heb meer dan €100 aan dopjes uit te geven.

Er is bj meamo-talk een discussie over het onstaan van deze 'mist'. Als oorzaak, en dat klinkt vrij aannemelijk, is de chromen rand rondom het schuifje, wat bij het gebruik van de flits een vervelende reflectie veroorzaakt in de lens. Men heeft het erover om van Nokia een nieuw achterfrontje (??) te 'eisen'.
Je kan natuurlijk eens proberen een foto te maken met en zonder achterwandje, en/of het chrome met een Edding (TM) zwart te maken..
Ik wil hier ook nog opreageren. Ik had ook al gelezen en kon me nog iets herinneren dat dit bij de N97 een probleem was. Wat gebeurt er: de flits reflecteert door iets bij de flits/lens en veroorzaakt een mist of zo in de lens. Watervaste stift (bijvoorbeeld "Edding") gebruiken kan het oplossen idd. Proberen met een gewone zwarte stift is natuurlijk slim: Zo kun je testen of dat dus van invloed is.

[ Voor 34% gewijzigd door Nas T op 25-01-2010 21:01 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Afbeeldingslocatie: http://www.eurosc.nl/comingsoon.jpg

Goed nieuws, de navigatie komt er spoedig aan! :(
Het staat er 'pas' 5 weken ... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Afbeeldingslocatie: http://www.eurosc.nl/flitsmetnokia97.jpg

Flitsen met de Nokia 97; die had wel erg last van doorschijnen van de flits-led naar het objectief oog; in de N900 ligt echter e.e.a. verzonken tov elkaar, waardoor er veel minder doorschijn effect is van de LED flitser. Zie bijgaande foto die gemaakt is met een N97 (recent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexDT
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-09 14:43
van_doorn schreef op zondag 24 januari 2010 @ 21:50:
Ik hang elke avond me n900 aan de oplader, maar elke ochtend als ik wakker wordt staat de kalender aan :S meer mensen dit probleem? en hoe is dit te verhelpen? ik kan elke ochtend eerst de kalender wegklikken. Wordt er een beetje moe van....
:D hahaha meen je dat? 8)

312

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-09 21:26
@ Pixeled: Ik heb dat ook gedaan. Gisteren heb ik namelijk de BT voor het eerst aan laten staan. Deze heeft vandaag de hele dag uit gestaan en de batterij was ongeveer half leeg op het moment dat ik thuis kwam (2200). Ik ben rond 12:00 opgestaan, heb de telefoon toen niet meer gebruikt om te tetheren (en dus op te laden) dus dat betekent 10 uur lang om de helft van je batterij te bereiken. Dat is inclusief het gebruik van de muziekspeler en in de trein internetten; allebei in totaal ongeveer een uur.

Bunny scientific facts: Bunnies can't assimilate. BUT THEY CAN DANCE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• touchie75
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Foutje schreef:

@touchie 75:

Het schijnt zo te zijn dat deze bug alleen opduikt als je bij instellingen van je kalender 'verwijderen data ouder dan een maand' hebt aangevinkt. als je dit niet doet, dus gewoon alles bewaren aanhoud, schijnt hij niet om 04.00u op te starten..zegt men..
[/quote]

Klopt dus niet, bij mij dan. Ik heb bij de agenda de items verwijderen op 'nooit' staan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friendlyfiend
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-12-2020
racinfo schreef op maandag 25 januari 2010 @ 21:13:
[afbeelding]

Goed nieuws, de navigatie komt er spoedig aan! :(
Het staat er 'pas' 5 weken ... :'(
Wat bedoel je precies met 'het staat er pas 5 weken'? Dat sygic pas over 5 weken uitkomt? heb je ook een bron? Valt me in dat geval wel wat tegen.... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
friendlyfiend schreef op maandag 25 januari 2010 @ 23:50:
[...]

Wat bedoel je precies met 'het staat er pas 5 weken'? Dat sygic pas over 5 weken uitkomt? heb je ook een bron? Valt me in dat geval wel wat tegen.... :|
pas bw
1 kort geleden; zo-even
2 nog niet lang; nauwelijks
3 niet meer dan: ze is ~ twintig
4 niet vroeger dan
5 in heel erge mate: dat is ~ lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-10 20:35
teddebraak schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 00:13:
[...]

pas bw
1 kort geleden; zo-even
2 nog niet lang; nauwelijks
3 niet meer dan: ze is ~ twintig
4 niet vroeger dan
5 in heel erge mate: dat is ~ lekker!
En om echt alle verwarring weg te nemen: racinfo was blij verrast dat hij zag dat Sygic op de website had staan dat ze binnenkort die navigatie uitbrengen, tot hij erachter kwam dat die melding er al vijf weken stond en dus niet per se veel heeft te betekenen. Maar niemand behalve Nokia weet wanneer het komt.

Gaan 'Ovi-applicaties' door een grondige inspectie zoals dat bij Apple gebeurt enzo? Dat zou dan enige vertraging kunnen verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
FreddyFish schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 01:03:
[...]

En om echt alle verwarring weg te nemen: racinfo was blij verrast dat hij zag dat Sygic op de website had staan dat ze binnenkort die navigatie uitbrengen, tot hij erachter kwam dat die melding er al vijf weken stond en dus niet per se veel heeft te betekenen. Maar niemand behalve Nokia weet wanneer het komt.

Gaan 'Ovi-applicaties' door een grondige inspectie zoals dat bij Apple gebeurt enzo? Dat zou dan enige vertraging kunnen verklaren.
ik denk eerlijk gezegd dat het probleem in het betaalsysteem zit. het level pack van angry birds was via de ovi repository gewoon gratis te downloaden totdat ze het weer offline haalden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 19:36:

suc6
Helaas, als ik de camera aanzet en het achterfrontje eraf haal gaat de camera uit.... lukt dus nog niet.
Edit: eerst cover eraf en dat camera opstarten werkt beter. Dan is "de mist" er inderdaad niet!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2010 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
FreddyFish schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 01:03:
[...]

Het is belachelijk wat er gebeurt. Het stomme is:
Nokia heeft besloten om OVI maps gratis te maken. Sygic komt net met navigatie op de N900.
Of: Nokia brengt OVI maps niet uit, de gebruikers voelen zich genaaid.
Of: Sygic brengt hun software nu uit en straks komt OVI maps en Sygic gebruikers voelen zich genaaid.

Ik weet niet hoe fijn OVI maps werkt en hoe up to date de kaarten zijn.
Ik heb 2 jaar lang Garmin gebruikt: Duidelijke navigatie, veel mogelijkheden, up to date kaarten heel europa.

Dan heb ik wat meer vertrouwen in Sygic waarbij ik waarschijnlijk elke kaart up to date kan ophalen in plaats van een telefoon-maker die navigatie weggeeft....

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-10 13:18
Nas T schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 08:35:
[...]

Het is belachelijk wat er gebeurt. Het stomme is:
Nokia heeft besloten om OVI maps gratis te maken. Sygic komt net met navigatie op de N900.
Of: Nokia brengt OVI maps niet uit, de gebruikers voelen zich genaaid.
Of: Sygic brengt hun software nu uit en straks komt OVI maps en Sygic gebruikers voelen zich genaaid.

Ik weet niet hoe fijn OVI maps werkt en hoe up to date de kaarten zijn.
Ik heb 2 jaar lang Garmin gebruikt: Duidelijke navigatie, veel mogelijkheden, up to date kaarten heel europa.

Dan heb ik wat meer vertrouwen in Sygic waarbij ik waarschijnlijk elke kaart up to date kan ophalen in plaats van een telefoon-maker die navigatie weggeeft....
vergeet niet dat Nokia in het bezit is van Navteq .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:24
Ik heb het volgend probleem.
Wanneer je je telefoon dichtschuift, blijft de verlichting nog enige tijd branden. Net voor het scherm uitgaat, dimt de verlichting om na een paar seconden helemaal op zwart te gaan. Echter, bij mij gaat ie niet meer op zwart, maar blijft dus aan met gedimde verlichting.

Heb verder niets apart gedaan, of geïnstalleerd op de telefoon.

Iemand een ideetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-10 17:37
patrickt35 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 09:15:
Wanneer je je telefoon dichtschuift, blijft de verlichting nog enige tijd branden. Net voor het scherm uitgaat, dimt de verlichting om na een paar seconden helemaal op zwart te gaan. Echter, bij mij gaat ie niet meer op zwart, maar blijft dus aan met gedimde verlichting.

Iemand een ideetje?
reboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van_doorn
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-02 15:10
touchie75 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 23:39:
Foutje schreef:

@touchie 75:

[/quote]

Klopt dus niet, bij mij dan. Ik heb bij de agenda de items verwijderen op 'nooit' staan :X
Het zelfde bij mij. Gister veranderd naar nooit items verwijderen en khad vanochtend weer die kalender :(

[ Voor 8% gewijzigd door van_doorn op 26-01-2010 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-10 20:35
patrickt35 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 09:15:

Iemand een ideetje?
Kijk eens of bij settings > display (scherm) de backlight time out-instelling nog goed staat en of power saving mode ook aanstaat? Ik heb die zelf op een minuut gezet, omdat dertig seconden me net te weinig was. En altijd als ik de telefoon niet meer nodig heb gebruik ik handmatig t schuifje aan de zijkant om t scherm uit te zetten. Succes!

Als t een bug is dan zou je m kunnen reflashen natuurlijk, maar dat is wel wat rigoreus en zorg dan ook voor een backup als je je applicaties en instllingen wil behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
dcell schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 09:07:
[...]

vergeet niet dat Nokia in het bezit is van Navteq .....
Ok, ik ken navteq verder niet, maar dat maakt niet uit. Zoiets is ook wel logisch, Nokia levert het geld, Navteq de navigatie. Maar Nokia is eindverantwoordelijk en hun aandacht ligt waarschijnlijk niet bij het leveren van goede navigatie (point2point, routes maken dus) en kleine dingen, zoals je voordoen als een ander voertuig/fietser/voetganger. Ik heb eerlijk gezegd Nokia/OVI maps nooit gebruikt, dus ik kan daar niet eerlijk over oordelen, maar ik twijfel aan de kwaliteit van de navigatie. Met redenen. Maar ik zal een gegeven paard niet in de bek kijken, dus ik wacht wel af. Wie weet neem ik toch Sygic...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, gisteravond heb ik o.a. een aantal mediaspelers geïnstalleerd via de app. manager. Alles werkte toen nog correct totdat ik in de ochtend de app. manager opende en ik de melding ''Bewerking is mislukt'' kreeg.

Na wat zoekacties kwam ik erachter dat mijn rootfs vol was wat achteraf ook zo bleek te zijn. Via de app. manager kan ik niks verwijderen aangezien ik stuit op ''(geen toepassingen geïnstalleerd)'' en bovendien zijn al mijn catalogen verdwenen, wellicht door mijn overvolle rootfs.

Op maemo.org kwam ik een alternatief tegen voor het verwijderen van apps met de ''apt-get remove packagename'' command wat voor mij ook niet schijnt te werken.

Owja, backup herstellen heb ik ook al geprobeerd maar dat mocht helaas niet baten. :(

Iemand enig idee hoe of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Te pas en te onpas; sorry boys, ik bedoelde natuurlijk "al" 5 weken dat de boodschap er stond.
Vanaf 21 dec 2009 bezoek ik de link en druk ook steeds op refresh voor het geval dat ik off-line sta te kijken.
Wat betreft Ovi Maps of Sygic; het doet mij niet zoveel of het een gratis is en het andere niet; het gaat mij om een goed, vertrouwd programma waarmee ik overweg kan.

Sygic McGuider gebruik ik al vanaf het begin; daarvoor had ik TomTom 5 en van de twee beviel mij Sygic het beste. Bij elke verandering van telefoon scharrelde ik ook trouw weer sygic op. Dus wacht ik braaf op de versie voor de N900. Intussen behelp ik mij, wat navigatie betreft met mijn oude 6110N met route 66 die gewoon off-line vast in de auto blijft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
racinfo schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:31:
Te pas en te onpas; sorry boys, ik bedoelde natuurlijk "al" 5 weken dat de boodschap er stond.
Vanaf 21 dec 2009 bezoek ik de link en druk ook steeds op refresh voor het geval dat ik off-line sta te kijken.
Wat betreft Ovi Maps of Sygic; het doet mij niet zoveel of het een gratis is en het andere niet; het gaat mij om een goed, vertrouwd programma waarmee ik overweg kan.

Sygic McGuider gebruik ik al vanaf het begin; daarvoor had ik TomTom 5 en van de twee beviel mij Sygic het beste. Bij elke verandering van telefoon scharrelde ik ook trouw weer sygic op. Dus wacht ik braaf op de versie voor de N900. Intussen behelp ik mij, wat navigatie betreft met mijn oude 6110N met route 66 die gewoon off-line vast in de auto blijft zitten.
Ik ben het met je eens dat Sygic echt goed werkt inderdaad. De versie voor de N900 zou eigenlijk vorige week officieel uitkomen alleen lijkt Nokia dit tegen te houden. Verder heeft Sygic nog geen prijzen of dergelijke bekend gemaakt. Ik blijf het vreemd vinden dat Nokia Sygic niet in de Ovi Store plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehlan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-04-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:25:
Ok, gisteravond heb ik o.a. een aantal mediaspelers geïnstalleerd via de app. manager. Alles werkte toen nog correct totdat ik in de ochtend de app. manager opende en ik de melding ''Bewerking is mislukt'' kreeg.

Na wat zoekacties kwam ik erachter dat mijn rootfs vol was wat achteraf ook zo bleek te zijn. Via de app. manager kan ik niks verwijderen aangezien ik stuit op ''(geen toepassingen geïnstalleerd)'' en bovendien zijn al mijn catalogen verdwenen, wellicht door mijn overvolle rootfs.

Op maemo.org kwam ik een alternatief tegen voor het verwijderen van apps met de ''apt-get remove packagename'' command wat voor mij ook niet schijnt te werken.

Owja, backup herstellen heb ik ook al geprobeerd maar dat mocht helaas niet baten. :(

Iemand enig idee hoe of wat?
probeer eens apt-get clean en daarna even rebooten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

herhaalde oproep:
ik heb easy deb chroot geïnstalleerd en ik kan open office openen maar ik kan the gimp nergens vinden, enig idee waar ik moet zoeken, bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:28

TwoR

Gekleurde stippen

Het viel me net op dat als je op de site van Sygic de n900 selecteert ze de kaart indeling heel anders hebben dan wanneer je bijvoorbeeld de n95 selecteert. Voor de n95 hebben ze gewoon europa en bij de n900 niet.
Hopelijk trekken ze dat nog wel recht anders moet ik en de benelux hebben en de kaart van duitsland

[ Voor 40% gewijzigd door TwoR op 26-01-2010 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy killer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:26
ik heb net mijn n900 ontvangen maar ik zou graag msn willen installeren wat ik nog niet ben tegekomen op de telefoon weet iemand een plek waar je het kan krijgen

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:47:
herhaalde oproep:
ik heb easy deb chroot geïnstalleerd en ik kan open office openen maar ik kan the gimp nergens vinden, enig idee waar ik moet zoeken, bedankt
Volgens deze link word er aan een nieuwe versie van easy debian gewerkt met the gimp erin. Er word ook gezecht dat je via synaptic package mananger (deze zit er al in dachtik) the gimp zou kunnen installeren.

Lees maar even zou ik zeggen http://talk.maemo.org/showthread.php?t=23610

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

happy killer schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:07:
ik heb net mijn n900 ontvangen maar ik zou graag msn willen installeren wat ik nog niet ben tegekomen op de telefoon weet iemand een plek waar je het kan krijgen

mvg
Je klikt menu -> meer -> toepassingsbeheer. Als je dan op de taakbalk bovenaan klikt kun je repository's toevoegen. Als je Maemo Extras-Testing toevoegt dan komt pidgin in de lijst te staan. Zelf heb ik de 'Pidgin protocols plugin for Conversations and Contacts' geïnstalleerd en die werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

happy killer schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:07:

mvg
Dat kan op verschillende manieren:
  • Via de MSN account plugin (toepassingsbeheer, zoeken op MSN)
  • de "Pidgin protocols plugin for conversations and contacts"
  • of via "Pidgin Internet Messenger"
Om deze programma's te kunnen installeren moet je even de extras testing repository (catalogus) toevoegen

Edit: Shadow was me al voor :), ik zal je ook de "Pidgin protocols plugin for conversations and contacts" aanraden, deze werkt hier ook goed.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2010 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is nog een andere manier die erg goed werkt, check de volgende link:

http://nokian900.hyves.nl/forum/4080538/6fcH/MSN_op_je_N900/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[

[ Voor 113% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2010 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:10:
[...]

Volgens deze link word er aan een nieuwe versie van easy debian gewerkt met the gimp erin. Er word ook gezecht dat je via synaptic package mananger (deze zit er al in dachtik) the gimp zou kunnen installeren.

Lees maar even zou ik zeggen http://talk.maemo.org/showthread.php?t=23610
bedankt voor je reactie, maar de link verwijst naar oude berichten van eind 2008

de nieuwe easy debian (die je via de repositories kunt installeren) zou the gimp moeten bevatten

maar ja, waar is ie? weet iemand dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
hoe ziet jullie desktop eruit, welke add-ons hebben jullie in de status area? wat voor theme hebben jullie?
hieronder wat screenshots van mijn set-up.
Afbeeldingslocatie: http://img691.imageshack.us/img691/2359/screenshot2010012615140.th.png
Afbeeldingslocatie: http://img3.imageshack.us/img3/8898/screenshot2010012615115.th.png
Afbeeldingslocatie: http://img11.imageshack.us/img11/2359/screenshot2010012615140.th.png
Afbeeldingslocatie: http://img651.imageshack.us/img651/5624/screenshot2010012615141.th.png
Afbeeldingslocatie: http://img3.imageshack.us/img3/1972/screenshot2010012615242.th.png
Afbeeldingslocatie: http://img168.imageshack.us/img168/1972/screenshot2010012615242.th.png

theme: darksky / icl ander batteryicoon

addons statusbar:
brightness app
snapshot ding
network choser

3desktops met zwarte achtergrond
1:
muziek widget
mauku (twitter lees app)
webtexter (sms sturen over ip)
standaard dingetjes

2: contacten

3:
instellingen, toepassingsbeheer, vnc, bestandsbeheer, xterminal, ovistore, notities, diskusage
ovi maps, meap, nsschedule,ecoach,zoutube,fmbooster,deelservices,appwatcher
irreco (ir remote control), radio, kmplayer, mediading, foto's, transmission(torrent), rekenmachine, password
chess, puzzles, crazyparking, drnoksnes, angry birds,mbarcode, mediabox,tubes

verder catorise om een mooier menu te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-10 14:37
TwoR schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:59:
Het viel me net op dat als je op de site van Sygic de n900 selecteert ze de kaart indeling heel anders hebben dan wanneer je bijvoorbeeld de n95 selecteert. Voor de n95 hebben ze gewoon europa en bij de n900 niet.
Hopelijk trekken ze dat nog wel recht anders moet ik en de benelux hebben en de kaart van duitsland
je bent niet de enigste kijk hier maar is
sygic zegt dat ze niet heel Europa kunnen verkopen vanwege de ruimte op de telefoon.
schijnbaar worden de kaarten ook op de 2gb schijf gezet en aangezien die map 1.7gb groot is.
waarom ze niet gewoon in de 32gb schijf worden geplaatst weet ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe heeft die App die er voor zorgt dat je er een knop voor Mail for Exchange in je statusbar te zien krijgt.

probeer hem al een tijdje te vinden, maar krijg het niet voor elkaar. Zal er vast steeds overheen lezen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
  • Laatst online: 21-05 21:28
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 07:58:
[...]

Helaas, als ik de camera aanzet en het achterfrontje eraf haal gaat de camera uit.... lukt dus nog niet.
Edit: eerst cover eraf en dat camera opstarten werkt beter. Dan is "de mist" er inderdaad niet!
Het blauwe randje van de cover zwart maken aan de kant van de camera lijkt al te helpen (ook via maemo.org gelezen). Ik zeg 'lijkt' omdat ik het nog niet uitgebreid getest heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
  • Laatst online: 21-05 21:28
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 15:46:
[...]

bedankt voor je reactie, maar de link verwijst naar oude berichten van eind 2008

de nieuwe easy debian (die je via de repositories kunt installeren) zou the gimp moeten bevatten

maar ja, waar is ie? weet iemand dit
Ik heb Easy Debian gisteren geinstalleerd (dat ging eigenlijk best makkelijk, zeker voor een compleet OS! En ik had nog nooit met desktop Linux gewerkt), en bij mij zit the Gimp er gewoon bij;
Debian LXDE opstarten, en dan via het menu linksboven (icoontje met 6 vlakjes) the Gimp selecteren.
Het moet ook mogelijk zijn een shortcut in het Maemo menu te maken, zie de Easy Debian wiki op Maemo.org. Maar ik weet niet of dat goed werkt, OO start ik ook liever in Debian op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leon12345 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 16:37:
[...]

je bent niet de enigste kijk hier maar is
sygic zegt dat ze niet heel Europa kunnen verkopen vanwege de ruimte op de telefoon.
schijnbaar worden de kaarten ook op de 2gb schijf gezet en aangezien die map 1.7gb groot is.
waarom ze niet gewoon in de 32gb schijf worden geplaatst weet ik ook niet.
Als we toch allerlei conclusies trekken over de oorzaak van uitstel bij Sygic hier nog 1.
Misschien is dit dus wel de reden dat Sygic nog niet beschikbaar is voor de n900.
Nokia wil niet dat met de installatie van Sygic, in 1 keer het merendeel van de 2gb partitie word vol geparkeerd.
Gevolg hiervan is dat je ruimte tekort schiet voor een ruime collectie apps naast een goed werkende navigatie-applicatie.
Kortom moet het één en ander eerst geoptimaliseerd worden voordat het beschikbaar komt voor de N900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 16:40:
[...]

hoe heeft die App die er voor zorgt dat je er een knop voor Mail for Exchange in je statusbar te zien krijgt.

probeer hem al een tijdje te vinden, maar krijg het niet voor elkaar. Zal er vast steeds overheen lezen :S
goeie vraag, bij mij staat hij er gewoon, geen idee meer hoe ik eraan kom. een selectie uit mijn geinstalleerde programmas die ermee van doen hebben:
load applet
3g/2g mode selection applet
camkeyd
simple brightness applet
tweakr

probeer die eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartenmk schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 16:54:
[...]

Het blauwe randje van de cover zwart maken aan de kant van de camera lijkt al te helpen (ook via maemo.org gelezen). Ik zeg 'lijkt' omdat ik het nog niet uitgebreid getest heb.
Ja dat heb ik ook gelezen, maar dat is vooral voor de blauwe waas. de witte waas zou vooral door het chromen randje komen. Ik ga vanavond wel eens klooien met wit tape en een zwarte stift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teddebraak schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:10:
[...]

goeie vraag, bij mij staat hij er gewoon, geen idee meer hoe ik eraan kom. een selectie uit mijn geinstalleerde programmas die ermee van doen hebben:
load applet
3g/2g mode selection applet
camkeyd
simple brightness applet
tweakr

probeer die eens?
hmm enige die ik niet had was Camkeyd en Tweakr. Beiden zijn het niet (al is Tweakr wel een handig programma wat ik nu dus wel heb :D)

maar helaas geen succes.

Om op iets anders terug te komen; waarschijnlijk is dit al eerder gevraagd:

Duurt het bij iedereen ook zo lang als je een email ontvangt voordat hij uiteindelijk alles heeft geladen?
hiermee bedoel ik: het laden van de Inbox en daarna nog eens het email bericht laden als je er op klikt.

In principe is het net zo snel om via hotmail.com m'n mail te checken, dat gaat net zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
bij mij is hij gewoon snel. van desktop, naar mail, gmail selecteren, mail openen+laden en weer terug naar desktop in 12 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 15:31
ik heb me N900 aan de kant gelegd , ben weer terug naar me Blackberry ... best een fijn toestel maar , komt niet tot ze recht bij mij :( dus voor de geïnteresseerden hij staat in V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maardein
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-11-2021
Heb sinds vanmorgen eindelijk mijn N900 binnen. Tot nu toe vind ik het een super toestel, werkt lekker. Ook redelijk vlot. Een groot nadeel heb ik wel al gevonden: er zijn maar twee profielen.

Heeft iemand enig idee of er een manier is om meer profielen te krijgen? Ik gebruikte er altijd 4 actief op mijn E90, en 2 is dan wel heel erg weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:05
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:01:
[...]

Als we toch allerlei conclusies trekken over de oorzaak van uitstel bij Sygic hier nog 1.
Misschien is dit dus wel de reden dat Sygic nog niet beschikbaar is voor de n900.
Nokia wil niet dat met de installatie van Sygic, in 1 keer het merendeel van de 2gb partitie word vol geparkeerd.
Gevolg hiervan is dat je ruimte tekort schiet voor een ruime collectie apps naast een goed werkende navigatie-applicatie.
Kortom moet het één en ander eerst geoptimaliseerd worden voordat het beschikbaar komt voor de N900.
Ik vermoed dat het te maken heeft met de bug in OVI store. Door deze bug schijn je betaalde apps "gratis" te kunnen downloaden. Niet erg handig als je er geld mee wilt verdienen. Om die reden staan er nu ook helemaal geen apps meer in waarvoor je moet betalen. Waarschijnlijk moeten we met Sygic dus geduld hebben tot deze bug is opgelost.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
maardein schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 18:05:
Heb sinds vanmorgen eindelijk mijn N900 binnen. Tot nu toe vind ik het een super toestel, werkt lekker. Ook redelijk vlot. Een groot nadeel heb ik wel al gevonden: er zijn maar twee profielen.

Heeft iemand enig idee of er een manier is om meer profielen te krijgen? Ik gebruikte er altijd 4 actief op mijn E90, en 2 is dan wel heel erg weinig.
extra profielen zijn te maken met het programma tweakr. Misschien is het als beginner handig om je in te lezen op maemo.org: http://wiki.maemo.org/Main_Page

[ Voor 59% gewijzigd door teddebraak op 26-01-2010 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teddebraak schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:49:
bij mij is hij gewoon snel. van desktop, naar mail, gmail selecteren, mail openen+laden en weer terug naar desktop in 12 seconden.
heb het net met een gmailaccount geprobeerd en die gaat inderdaad 100x sneller. Misschien omdat in m'n hotmail 10000+ berichten heb staan, maar dat kan ik me niet voorstellen aangezien hij ze niet allemaal laad. Alleen de ontvangen berichten op de telefoon.N900 email client is slow when used with huge email accout folders

EDIT: lees net dat dit een bekende bug is bij grote emailaccounts

https://bugs.maemo.org/show_bug.cgi?id=8213

probleem opgelost door gebruik te maken van Nokia Messaging!:)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2010 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de waas: na het zwartmaken van het blauwe randje van het schuifje van de camera is de waas weg.
Na het afplakken van chromen randje geen verdere verbetering.
Ergo: het zal dus wel het schuifje zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
[...]

Zou je hem niet gewoon kunnen installeren op de 32GB module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Imperium schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 19:04:
[...]

Zou je hem niet gewoon kunnen installeren op de 32GB module?
Die 2 GB is juist extra snel, geloof ik.

Maar het is niet zo moeilijk:
Software installeren op 2GB, de maps op 32GB. Maps worden sequentieel uitgelezen (dat betekent nuttig gebruik maken van de snelheid in MB/sec), en de software profiteert van het snelle geheugen. Je moet dat zien als een document openen: Het programma draait in een andere map dan het document.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 18:56:
Over de waas: na het zwartmaken van het blauwe randje van het schuifje van de camera is de waas weg.
Na het afplakken van chromen randje geen verdere verbetering.
Ergo: het zal dus wel het schuifje zijn.
Ik snap zoiezo niet waarom dat schuifje er voor zit. De lens van mijn N95 8GB heeft het prima 2 jaar krasvrij uitgehouden. Als ze de lens van de N900 gewoon hetzelfde hadden gemaakt had er ook niet zo'n verdikking achterop hoeven te zitten... Best irritant die verdikking aangezien hij nu niet plat op tafel kan liggen.
Nas T schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 19:47:
[...]

Die 2 GB is juist extra snel, geloof ik.

Maar het is niet zo moeilijk:
Software installeren op 2GB, de maps op 32GB. Maps worden sequentieel uitgelezen (dat betekent nuttig gebruik maken van de snelheid in MB/sec), en de software profiteert van het snelle geheugen. Je moet dat zien als een document openen: Het programma draait in een andere map dan het document.
Waarom zou de 2GB extra snel zijn? Het zit toch gewoon op dezelfde geheugenchips. Daarom heb je ook maar 27,22GB 'massageheugen', omdat 32GB inclusief de 2GB is (en nog de factor dat 1MB is 1024Kb en niet 1000, net zoals bij harddisks?). De Rootfs, die is extra snel (en maar 227.8MB).

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2010 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 19:49:
[...]
Waarom zou de 2GB extra snel zijn? Het zit toch gewoon op dezelfde geheugenchips. Daarom heb je ook maar 27,22GB 'massageheugen', omdat 32GB inclusief de 2GB is (en nog de factor dat 1MB is 1024Kb en niet 1000, net zoals bij harddisks?). De Rootfs, die is extra snel (en maar 227.8MB).
Om de getallen te laten kloppen:
Verhaal over mebibytes:
Ik heb hier een 16GB stick, waar volgens windows 14,9 GB op staat.
Maal 2 zal er dus 29,8 of 29,7 GB op staan (het zal minder zijn omdat het effect groter wordt naar gelang de getallen groter worden, zo scheelt het bij een kilobyte 1024 tegenover 1000 bytes maar 2,4% en bij 1,5 TB 140GB, dus zo'n 9%).
Doe daar nog eens 1,87 GB vanaf (gecorrigeerde 2 GB) en dan hou je dus 27GB over.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teddebraak schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 16:19:
hoe ziet jullie desktop eruit, welke add-ons hebben jullie in de status area? wat voor theme hebben jullie?
hieronder wat screenshots van mijn set-up.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

theme: darksky / icl ander batteryicoon
[...]
Mooi thema dat Darksky. Heb hem hier ook even geïnstalleerd. Thx voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik vragen waar jullie dit thema downloaden? Kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixeled
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-09 20:04
Wellicht oud nieuws, maar ik vermeld het toch even: Ovi is weer beschikbaar voor de N900 :) Was een tijdje niet zo, maar ondertussen is de béta van Ovi voor de N900 beschikbaar. Angry Birds en andere grappige spelletjes dus weer beschikbaar ;) Ook het online storen van contacts, agenda, foto's etc. is mogelijk:

http://store.ovi.com/ via je N900

Who needs Hi or Vodafone for that? :P (met hun lamme reclames)

[ Voor 8% gewijzigd door pixeled op 26-01-2010 23:57 . Reden: linkje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehlan
Vögel schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 23:09:
Mag ik vragen waar jullie dit thema downloaden? Kan het niet vinden.
http://talk.maemo.org/showthread.php?p=491970#post491970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartenmk schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:00:
[...]

Ik heb Easy Debian gisteren geinstalleerd (dat ging eigenlijk best makkelijk, zeker voor een compleet OS! En ik had nog nooit met desktop Linux gewerkt), en bij mij zit the Gimp er gewoon bij;
Debian LXDE opstarten, en dan via het menu linksboven (icoontje met 6 vlakjes) the Gimp selecteren.
Het moet ook mogelijk zijn een shortcut in het Maemo menu te maken, zie de Easy Debian wiki op Maemo.org. Maar ik weet niet of dat goed werkt, OO start ik ook liever in Debian op.
ik heb hem daar inderdaad gevonden, bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3sm0dr0mic
  • Laatst online: 26-01 10:59
pixeled schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 23:42:
Wellicht oud nieuws, maar ik vermeld het toch even: Ovi is weer beschikbaar voor de N900 :) Was een tijdje niet zo, maar ondertussen is de béta van Ovi voor de N900 beschikbaar. Angry Birds en andere grappige spelletjes dus weer beschikbaar ;) Ook het online storen van contacts, agenda, foto's etc. is mogelijk:

http://store.ovi.com/ via je N900

Who needs Hi or Vodafone for that? :P (met hun lamme reclames)
Als ik mijn N900 verbind met mijn PC geeft Ovi nog steeds aan dat hij mijn N900 niet herkend. Komt dit door W7? omdat het eerder ook al niet lukt om PC suite te updaten (gaf toen ook al aan dat het besturingssysteem niet ondersteund werd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

D3sm0dr0mic schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 08:22:
[...]

Als ik mijn N900 verbind met mijn PC geeft Ovi nog steeds aan dat hij mijn N900 niet herkend. Komt dit door W7? omdat het eerder ook al niet lukt om PC suite te updaten (gaf toen ook al aan dat het besturingssysteem niet ondersteund werd)
nee dat heb ik ook onder vista. PC Suite herkend hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehlan
[...]

TwoR schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 09:37:
[...]

nee dat heb ik ook onder vista. PC Suite herkend hem wel
Ovi Suite ondersteunt de N900 nog niet:
http://support.ovi.com/in...002&caseid=FA128462_en_US

PC Suite zou gewoon moeten werken (ook onder Win7)

[ Voor 38% gewijzigd door gehlan op 27-01-2010 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixeled
[...]

Nee ik bedoelde de online Ovi Store :) Dus met je N900 surfen naar http://store.ovi.com/, inloggen met je Ovi user account en je kan aan de slag. Wat betreft je probleem, Nokia PC Suite (dus niet Ovi Suite) herkent de N900 inderdaad (zoals TwoR ook zei) maar kan niet álles synchroniseren. Agenda en contactpersonen lukt, maar smsjes bijvoorbeeld niet. Ik gebruik zelf Windows 7 64-bit met PC Suite 7.1.40.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3sm0dr0mic
  • Laatst online: 26-01 10:59
gehlan schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 09:44:
[...]

[...]

Ovi Suite ondersteunt de N900 nog niet:
http://support.ovi.com/in...002&caseid=FA128462_en_US

PC Suite zou gewoon moeten werken (ook onder Win7)
PC suite doet het inderdaad wel (gedeeltelijk) en de ovi store kan ik ook gewoon bezoeken, online bak ups maken via ovi lukt niet. Met een andere Nokia (E72) van mijn vriendin gaat dit zonder problemen. Zal waarschijnlijk wachten worden totdat dit compatible is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

Heeft iemand een idee wanneer de Brodit houders uitkomen voor de n900?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Abductee schreef op maandag 25 januari 2010 @ 10:08:

Met de bijgeleverde lader heb ik geen enkel probleem, maar wanneer ik het koppelstukje gebruik heb ik regelmatig last van een fluitend geluid. Dit lijkt samen te hangen met de gele led die gaat branden, dwz het fluiten begint wanneer het scherm uitvalt en de led begint te branden.

Als ik dan de lader er een paar keer uithaal en terug in plug, is het meestal wel gedaan.
Nog iemand dit probleem?
Ik gebruik deze verloopstukjes icm met een "oude" usblader van mijn HTC ( elke usblader / kabel werkt )

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/20s966w.jpg
Microusb adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-09 17:05

murphsy

Product Monkey

Ze zijn ook druk bezig om de tegenwoordig gratis Ovi Maps navigatie compatibel te maken met Maemo. Dat zou ideaal zijn, vooral voor voet en fietsverkeer is Ovi Maps uitstekende navigatie software. In de auto viel het met een beetje tegen, maar kan ook door het kleine scherm van de E71 zijn gekomen...

Naar wat ik begreep hopen ze binnen 2 maanden functioneel te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
[...]

Tot nu heeft Sygic zijn producten altijd verkocht als installerbestand + maps ( op SDkaart )
dus ik zie niet in waarom dat nu niet het geval zou zijn
Zowel op WM als Symbian werd er in het toestel 'gezocht' naar kaartmateriaal, of dat nu intern ( N95-2 ) of extern ( WM 6.x + N95-1 op microsd )
deze werd gedownload en daarna op de kaartjes / toestel gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
FreshMaker schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 11:03:
[...]

Tot nu heeft Sygic zijn producten altijd verkocht als installerbestand + maps ( op SDkaart )
dus ik zie niet in waarom dat nu niet het geval zou zijn
Zowel op WM als Symbian werd er in het toestel 'gezocht' naar kaartmateriaal, of dat nu intern ( N95-2 ) of extern ( WM 6.x + N95-1 op microsd )
deze werd gedownload en daarna op de kaartjes / toestel gedaan
Na wat ik gehoord heb is inderdaad het betaal systeem van de Ovi store nog niet goed in orde waardoor betaalde content er nog niet instaat. Ik snap inderdaad alleen niet waarom ze dan geen .deb bestand op hun site zetten met en de mappen dan heb je niks met de Ovi Store te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lexi1986 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 11:33:
[...]

Na wat ik gehoord heb is inderdaad het betaal systeem van de Ovi store nog niet goed in orde waardoor betaalde content er nog niet instaat. Ik snap inderdaad alleen niet waarom ze dan geen .deb bestand op hun site zetten met en de mappen dan heb je niks met de Ovi Store te maken.
Dan zou heel makkelijk illegaal te versprijden zijn lijkt me, iemand die hem heeft gekocht zou die deb dan zo op internet kunnen zetten. Hoe ze dat gaan oplossen...

Het was idd beter geweest dat ze hem op hun eigen site verkochten, dan was ie nu te downloaden geweest aangezien de maemo versie al klaar is.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2010 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 11:42:
[...]

Dan zou heel makkelijk illegaal te versprijden zijn lijkt me, iemand die hem heeft gekocht zou die deb dan zo op internet kunnen zetten. Hoe ze dat gaan oplossen...

Het was idd beter geweest dat ze hem op hun eigen site verkochten, dan was ie nu te downloaden geweest aangezien de maemo versie al klaar is.
Hoe ze dat voorkomen? Door een bestandje via mail te sturen die je in de map moet zetten om je software te deblokkeren. In dat bestand staat dan een code die gerelateerd is aan je IMEI.
Bij Garmin op Symbian werkt het in ieder geval zo voor de software en kaartmateriaal.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSim1986
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-10 20:31
Ik heb laatst duke3d geinstalleerd maar hij loopt autmatisch vooruit. Hebben meer hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixeled
jellekamma23 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 13:48:
Ik heb laatst duke3d geinstalleerd maar hij loopt autmatisch vooruit. Hebben meer hier last van?
Haha :) Duke3D maakt gebruik van de accelerometer van de N900, oftewel, kantel je telefoon eens als je aan het spelen bent... ;) Had er zelf ook last van de eerste keer dat ik het spel probeerde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSim1986
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-10 20:31
haha dom :) weet ik dat ook weer. ik vond het al zo irri. tx !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02-2024
Wat hebben jullie na installatie van laatste firmware nog aan vrije ruimte op rootfs?
En daarbij ook apps uit Extras-Devel of -Testing geïnstalleerd?

[ Voor 51% gewijzigd door James RB op 27-01-2010 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lpdv74 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 15:29:
Wat hebben jullie na installatie van laatste firmware nog aan vrije ruimte op rootfs?
En daarbij ook apps uit Extras-Devel of -Testing geïnstalleerd?
Ik heb nu nog 70MB over, ik heb uit de testing- en devel repositories geinstalleerd:
mmpc (om muziek van m'n popcornhour te starten)
pidgin plugin (voor msn)
pidgin (als msn app)
rdesktop (om m'n pc thuis over te nemen)
telnet (om naar m'n popcornhour te telnetten)

Ik heb de update niet over the air opgehaald, ik heb de nieuwste image er met de commandline flash tool opgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10-2015
Ik heb nu (net) 54MB over, dat is 'normaal' ~65MB. Maar goed dat is dus een progje dat ik uit extras-devel heb geïnstalleerd...
Wat je wel moet/kan doen is de extra repo's uitschakelen en dan weer eens kijken met b.v. Conky hoet het er mee staat ;)

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02-2024
Cinq-Marquis schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 15:50:
Ik heb nu (net) 54MB over, dat is 'normaal' ~65MB. Maar goed dat is dus een progje dat ik uit extras-devel heb geïnstalleerd...
Wat je wel moet/kan doen is de extra repo's uitschakelen en dan weer eens kijken met b.v. Conky hoet het er mee staat ;)
Heb ik even gedaan, dan ga ik van 35 naar 47 MB vrije ruimte. Ik heb wel redelijk veel apps geïnstalleerd, maar is er een manier om te kijken welke geïnstalleerde apps uit welke repo komen? Sommige kan ik wel verwijderen, maar ik gebruik er ook best wel veel. Je zegt dat ~65MB normaal is. Ik geloof je direct, maar heb je daar een bron van?

Meteen een tweede vraagje: ben bezig me beetje te verdiepen in Linux. Behalve een beetje standaard terminalgebruik (mapjes aanmaken/verwijderen, rechten toekennen etc) weet ik er nog niet veel van. Is de N900 aangevuld plus een soort linux-voor-dummies boek genoeg daarvoor of is maemo geen volwaardige distro? Of kan ik beter een dualboot met Debian op m'n lappie zetten, of is een live-cd genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een positief berichtje.

Ben erg tevreden met mijn N900.
mijn doorsnee dag ziet er als volgt uit.
Opstaan met een leuk deuntje uit mijn N900.
Voor ik naar mijn werk ga even mail check via wifi.
Op mijn werk 4 a 5 X bellen via 3g met skype naar vaste nummers (gespekstijd ongevee 15 tot 20 min)
Ook af en toe smsen en mail checken.
S'avonds een beetje surfen en spelen met apps en 3 a 4 X bellen (skype).
Heb mijn N900 afgelopen zondagavond opggeladen en het is nu woensdag 16:25
Het accubalkje is nu bijna leeg, dus bijna 3 dagen verder (tik nu dit bericht ook op mijn (n900).
Vind het dus best wel meevallen met dat batterijverbruik.
Ook komen er steeds meer leuke en nuttige apps en met binnenkort Sygic op mijn phone ben ik helemaal happy met deze mooie Nokia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffreyst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-02-2021
Hoi

Nog steeds krijg ik me FM zender niet aan de praat.

Hoe kan ik zien of dit hardware matig is , of gewoon software matig. ik hoop het laatste..

Telefoon heb ik net 1 week.

Wie kan me helpen ??

Iets anders: Als ik op een website ben via de n900 . en ik wil een stuk text kopieeren hoe kan ik dit dan doen?

Jeffrey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10-2015
lpdv74 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 16:28:
[...]

Heb ik even gedaan, dan ga ik van 35 naar 47 MB vrije ruimte. Ik heb wel redelijk veel apps geïnstalleerd, maar is er een manier om te kijken welke geïnstalleerde apps uit welke repo komen? Sommige kan ik wel verwijderen, maar ik gebruik er ook best wel veel. Je zegt dat ~65MB normaal is. Ik geloof je direct, maar heb je daar een bron van?

Meteen een tweede vraagje: ben bezig me beetje te verdiepen in Linux. Behalve een beetje standaard terminalgebruik (mapjes aanmaken/verwijderen, rechten toekennen etc) weet ik er nog niet veel van. Is de N900 aangevuld plus een soort linux-voor-dummies boek genoeg daarvoor of is maemo geen volwaardige distro? Of kan ik beter een dualboot met Debian op m'n lappie zetten, of is een live-cd genoeg...
1. Ach 47MB is niet slecht tenzij je nieuwe firmware OTA wilt installeren, beter in dat geval NSU, dus draadje naar PC en Nokia-suite. Bron heb ik niet want je had b.v. voor de laatste update dacht 89MB nodig. Zelf verder Google'n
2. Nee helaas kan je (nog) niet per repo zien welke app je daaruit hebt geïnstalleerd. (Zelf heb ik backups waar ik naar terug kan gaan).
3. Een dual-boot met Debian op je PC is een goed idee (kan ook een andere Linux distro zijn, want de command line blijft gelijk -"my poison of choice" is openSuSE 11.2/KDE4.3-).
Online kan je best wel de 20 tot 30 meest gebruikte commando's vinden zoals: cd, ls cp. mv etc.

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 16:30:

Heb mijn N900 afgelopen zondagavond opggeladen en het is nu woensdag 16:25
Het accubalkje is nu bijna leeg, dus bijna 3 dagen verder (tik nu dit bericht ook op mijn (n900).
Vind het dus best wel meevallen met dat batterijverbruik.
held! ik kom net aan de 14uur, maar dat is wel na zeer zeer intensief gebruik. ben ook heel tevreden met het verbruik.
Jeffreyst schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 17:26:
Iets anders: Als ik op een website ben via de n900 . en ik wil een stuk text kopieeren hoe kan ik dit dan doen?

Jeffrey
ik heb geen radio hier, dus kan niks testen.

kopieren kan door de muis tevoorschijn te toveren. (met je pennetje van links naar rechts vegen.) Dan gewoon ctrl+C ctrl+V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:12
Vanacht opgeladen,
vandaag ongeveer een uurtje of 4 bluetooth aangehad,
30 min gebelt,
12 smsjes verstuurd en
ong half uurtje internet over 3g;

batterijbalk over de helft al, ong nog een kwart batterij over dus.

Moet zeggen dat ik erg tevreden ben over de n900 alleen lijkt het wel alsof sommige mensen hier een superbatterij erin hebben.. (of ik een mindere natuurlijk :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
Cinq-Marquis schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 17:32:
[...]

1. Ach 47MB is niet slecht tenzij je nieuwe firmware OTA wilt installeren, beter in dat geval NSU, dus draadje naar PC en Nokia-suite. Bron heb ik niet want je had b.v. voor de laatste update dacht 89MB nodig. Zelf verder Google'n
2. Nee helaas kan je (nog) niet per repo zien welke app je daaruit hebt geïnstalleerd. (Zelf heb ik backups waar ik naar terug kan gaan).
3. Een dual-boot met Debian op je PC is een goed idee (kan ook een andere Linux distro zijn, want de command line blijft gelijk -"my poison of choice" is openSuSE 11.2/KDE4.3-).
Online kan je best wel de 20 tot 30 meest gebruikte commando's vinden zoals: cd, ls cp. mv etc.
47 is idd prima, tegen de tijd dat er een nieuwe update komt zal er wel bekend worden gemaakt hoeveel je disig hebt. 89mb was vorige keer iig genoeg! ik zat rond de 55 en dat lukte ook prima. ik heb nu slecht 35 vrij en maak me niet zo'n zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu we toch bezig zijn:

's nachts aan de lader
's ochtends wakker worden door de wekker.
Van 9:00 tot 17:00 (als ik niet thuis ben) internet aan met 3G
Van 17:00 tot 24:00 internet aan via Wifi (thuis), of op 3G als ik 's avonds nog ergens heen ga
(Automatisch om de 10 minuten wifi laten kijken of er een netwerk binnen bereik is)
Hele dag exchange en 2 mail accounts automatisch laten bekijken (om de 15 minuten)
Een half uurtje bellen per dag
Wat sms'jes versturen, wat msn'en, agenda bekijken etc.
Half uurtje muziek luisteren

En dan is de accu 's avonds tegen 24:00 ook echt helemaal leeg. Het kan nét maar de accu had ook niet kleiner moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:05
teddebraak schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 17:40:
[...]

held! ik kom net aan de 14uur, maar dat is wel na zeer zeer intensief gebruik. ben ook heel tevreden met het verbruik.

[...]

ik heb geen radio hier, dus kan niks testen.

kopieren kan door de muis tevoorschijn te toveren. (met je pennetje van links naar rechts vegen.) Dan gewoon ctrl+C ctrl+V
En misschien nog even ter verduidelijking voor het copy pasten in de browser: zoals hierboven beschreven van links naar rechts vegen, helemaal aan de linkerkant (dus op de zwarte rand) beginnen.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een toevoeging (misschien overbodig)
Tussen het gebruik van 3g of wifi netwerk zet ik mijn internetverbinding uit en phone op gsm

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2010 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de batterij:
's Nachts aan de lader, 's ochtends om 7 uur van de lader.
Ik laat hem elk half uur mijn drie mail accounts checken (gmail, hotmail, ovi),
Ik laat hem elk half uur checken naar WiFi.
Continu online via 3G, thuis via WiFi.
Diverse widgets op bureaubladen (kalender, sms inbox, GPS lokatie, accuweather)
Ongeveer half uurtje bellen per dag
Ongeveer 10 mailtjes per dag
Geen sms'jes
Ongeveer uurtje surfen per dag
Soms een foto.
Brightness scherm maximaal, time-outstanden maximaal.

De batterij is dan tussen 18:00 en 21:00 echt helemaal leeg, behalve als ik hem tussendoor aan de lader hang, wat ik dus bijna altijd doe. Op het werk hangt hij bijna de hele dag aan een usb kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
wokkelz schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 17:49:
Vanacht opgeladen,
vandaag ongeveer een uurtje of 4 bluetooth aangehad,
30 min gebelt,
12 smsjes verstuurd en
ong half uurtje internet over 3g;

batterijbalk over de helft al, ong nog een kwart batterij over dus.

Moet zeggen dat ik erg tevreden ben over de n900 alleen lijkt het wel alsof sommige mensen hier een superbatterij erin hebben.. (of ik een mindere natuurlijk :))
de grootste energie slurper is 3g, skype/google talk zendt de hele dag door keep alive messages en dus gebruikt hij de hele tijd de 3g zender. heb je die toevallig aanstaan? ik weet niet wat de energieconsumptie van de bluetoothzender is. weet iemand dat?
Pagina: 1 ... 47 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.