Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist voor het eerst m'n n900 laten stuiteren :( Zonder bescherming..Gevolg: een aardige beschadiging linksboven aan de buitenkant van het scherm. Iemand suggesties om die minder opvallend te laten worden? Een beetje nagellak ofzo?
Heeft iemand ervaring met een beschermhoesje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 18:09:
Woei! Palringo komt ook met een MAEMO versie:

http://blogs.palringo.com/andrew/?p=170

Ik vind de ontwikkeling van programma's erg lang duren. Ik zit steeds meer te twijfelen of ik wel de juiste phone heb gekozen.
De telefoon is goed en wel 2 maand uit, waarvan de levering ook nog is belabberd is ? Wat had je dan verwacht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10-2015
@patrickpepsi
Ik bied 100,= Euro ;)

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lexi1986 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 19:19:
[...]

De telefoon is goed en wel 2 maand uit, waarvan de levering ook nog is belabberd is ? Wat had je dan verwacht ?
Waarom lukt het Google wel om een telefoon uit te brengen die het goed doet, met veel applicaties. Same story met Iphone.

En waarom brengt nokia altijd producten half uit. Ik baal daar echt enorm van want zo'n toestel kost wel een flinke dot met geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morangie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-10 16:58
racinfo schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 12:47:
Vastlopen in de witte puntjes gebeurde niet bij flashen maar gewoon terwijl jij in mijn zak zat; alhoewel hij daar ruim 1 1/2 uur rustig kan heben zitten rebooten natuurlijk; daar had ik echter geen weet van.

het scherm was zwart toen ik hem uit mijn zak haalde en hij reageerde helemaal nergens meer op. Ook niet na batterij en of sim verwijderen; de accu bleek minder dan 2.7 volt te zijn; dus eerst accu buiten de N900 opgeladen (intern laden werktte ook niet meer) en toen bij proberen ging hij wel weer aan doch strandde bij de witte puntjes!
Probeer de procedure in onderstaande link (Engels)

Help for N900 that randomly reboot and that have stopped booting

Nadat het me gelukt was de N900 hiermee opnieuw op te starten, heb ik gisteren direct de Maemo update gedaan. Sindsdien geen last meer gehad van reboots (fingers crossed :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:41

Chrisjuh_15

Facta non verba

(jarig!)
Vond net iets op Youtube wat wel heel erg vet is:
http://www.youtube.com/wa...&feature=player_embedded#

Android op de N900 met een dualboot! Nu maar wachten op de eerste tutorials "How to install Android on your N900"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 19:30:
[..]Waarom lukt het Google wel om een telefoon uit te brengen die het goed doet, met veel applicaties. Same story met Iphone.

En waarom brengt nokia altijd producten half uit. Ik baal daar echt enorm van want zo'n toestel kost wel een flinke dot met geld.
Das nie waar Android's eerste versie was een ramp en de iPhone de eerste 6 maanden ook !
Geen appels met peren vergelijken..... en hoe zit het nou met mijn bod van 100,= ?

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@dekkelkamp..Het is ...GELUKT!

Hoera,..thx! jou beschrijving zou in de handleiding moeten voor linux(ubuntu) noobs.
Want het instaleren van de flasher gaat automatisch in de user/bin
maar opslag van bestanden gaat (bijmij) op desktop. als je als newbie dan iets probeert raak je verstrikt in commands.
Maar goed. Nogmaals THX.
Kan nu beginnen met een frisse start, alles geflashed, EmmC en Firmware. Als ik nu nog eens een 32wd_to reboot krijg..dan gaat ie ECHT terug naar mr & mrs Nokia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirstIntro
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-05-2023
LaatR schreef op maandag 04 januari 2010 @ 22:11:
Nu zo'n twee weken in het bezit van de N900, in één woord: super! Heb nog wel de volgende twee vraagjes, waar ik in dit topic nog even niets over kon vinden:

- Bij mijn vorige phones (zoals de N95) gebruikte ik sjablonen voor het SMS'en, zodat ik snel vaste teksten kon invoeren. Ik kan dit nergens terugvinden op m'n N900; iemand enig idee of het wel mogelijk is?

- Als ik mail naar mailadressen die niet in mijn contactenlijst staan (los of gekoppeld aan een naam), dan worden deze automatisch toegevoegd aan de contactlijst. Weet iemand hoe ik dat kan voorkomen?

Hoop dat iemand me hiermee kan helpen, thanks alvast!
Het automatisch toevoegen van emailadressen is idd irritant. Als er nu een pop up komt met de vraag of je het email adres aan een bepaald persoon wilt toevoegen, zou het wel een mooie zijn. Nu krijg je telkens vervuiling in de contacts. Ik heb ook nergens kunnen vinden hoe je dit uit kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

van deze contactvervuiling heb ik ook al eens gewag gemaakt.
Misschien een idee om dit voor te sellen bij de ontwikkelaars, via maemo.org??
Of weet idd iemand het geheim?

BTW liggen de repsitory's er weer uit?
kan geen contact maken..net nu ik ze zo nodig heb ..

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2010 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat haze plugin niet meer ge installeerd kan worden via het extra devel ?
Mijn gsm is gemaakt door vodafone binnen 1 avond, maar moet weer alles opnieuw erop installeeren.
Kan dit ook gewoon via nokia pc suite geinstalleerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer je ook nu contact te maken?
want volgens mij liggen ze eruit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer idd nu ook de catalogussen te installeren maar hij wilt ze niet openen! dus zal wel een storing zijn dacht al dat ik het als enigste had.
echt rot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand aangeven welke energie besparings tips er zijn?
oa
-beeldscherm op 2.
-switchen gsm/3G
meer??

[ Voor 121% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2010 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 20:54:
oa
-beeldscherm op 2.
-switchen gsm/3G
meer??
Ik heb een tijdje geleden een batterij test gedaan, het beste is om je accounts van skype,twitter etc. allemaal op offline te zetten. Hiermee behaalde ik 2x zoveel batterij tijd. Verder is inderdaad 2G besparend en je beeldscherm lager zetten. Volgens mij kun je voor de rest niet zoveel meer veranderen qua energie besparing, tenzij je nog veel widgets op je scherm hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-10 17:37
klaasjanb schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 16:04:
[...]

Die games worden ondersteund door de ScummVM engine, waarvan wel een n900 port is (check de maemo forums voor de download link). Met de databestanden van de originele cd's kan je het spel dan spelen.
Ik heb 7th guest draaiend op mijn n900 en dat loopt vrij aardig (soms iets te traag volgens mij).
even rondgesnuffeld op die site, helaas wordt the 11th hour nog niet ondersteund, 7th guest wel.. ik vond 11th hour alleen altijd wel leuker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Er schijnt een bug te zijn dat als je WiFi gebruikt (al is het maar 1x) en je zet hem weer uit dat de WiFi modules actief blijven en dus je batterij blijft leeglopen. Dat verklaart bij sommige mensen waarom hun batterij met 6 uur leeg is. Sinds ik geen WiFi meer gebruik maar alleen 3G is mijn batterij duur meer dan verdubbeld en kan ik er wel minstens 24 uur mee doen.

Even wat anders, ligt het aan mij of schiet het maar niet op met de applicaties voor Maemo / N900?
Ik vind het allemaal maar wat tegenvallen qua aanbod... Sygic is er ook nog steeds niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Imperium op 23-01-2010 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 19:30:
[...]

Waarom lukt het Google wel om een telefoon uit te brengen die het goed doet, met veel applicaties. Same story met Iphone.

Leuk dat je het daar over hebt, ik heb toevallig die telefoon die google als eerst heeft uitgebracht. Dat ding was in het begin ook wachten op bepaalde functies. Zo werkte bluetooth niet, waren er niet veel applicaties, was het apparaat echt traag etc. hoelang is google ondertussen al bezig ? En ook met de iphone, waren in het begin ook niet veel applicaties voor als je het vergelijkt met nu, werd MMS niet ondersteund. Dus zo slecht doet Nokia het nog niet hoor.

En volgens mij schiet het toch al behoorlijk op qua applicaties, Nokia heeft zijn eigen ovi store en we kunnen gebruik maken van de repositories van Maemo.org super toch ? Op wat voor applicaties zit je te wachten dan ?

[ Voor 11% gewijzigd door lexi1986 op 23-01-2010 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gaaf! kan ik deel twee van dit topic in het Android subforum openen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-08 10:48
Naemo & Android in één toestel is een droom!

Zou wel super zijn indien dit werkelijk goed zou werken....

In één klap duizenden applicaties erbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

[/quote]
Probeer de procedure in onderstaande link (Engels)

Help for N900 that randomly reboot and that have stopped booting

Nadat het me gelukt was de N900 hiermee opnieuw op te starten, heb ik gisteren direct de Maemo update gedaan. Sindsdien geen last meer gehad van reboots (fingers crossed )
[quote]

De telefoon was niet , tijdens starten en u-toets , in de usb mode te krijgen; het logo nokia verschijnt heel flauwtjes en daar blijft het dan bij. Zonder de u-toets (en procedure) verschijnt helwit wel het logo en loopt hij na circa 3 rondgangen in de witte puntjes vast.

Overigens is de telefoon 6 januari naar Nokia opgezonden en kreeg ik (tydelyk) een andere N900 ter beschikking; hij is tot heden nog niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 20:54:
oa
-beeldscherm op 2.
-switchen gsm/3G
meer??
wat bij mij een paar uur battery kan schelen is als ik de zoekinterval van wifi naar van 10 naar 30 min zet, of zelfs helemaal uit, ik kies dan wel handmatig voor wifi als ik thuis of op school ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@racinfo: dat donkere scherm,..is de Flash-mode.. ;-)

@dekkelkamp: ga het proberen, aangezien ik altijd (als ik onderweg ben) de radio aan heb, kom ik niet verder dan pakweg 6a7 uur met een accu lading. dus net iets te kort.. hoop met de truukjes de duur te verlengen.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2010 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DorkoTheBeast schreef op zondag 24 januari 2010 @ 07:55:
In één klap duizenden applicaties erbij...
En weinig onderlinge compatibiliteit denk ik zo..
Krijg je op Maemo je SMS'jes binnen, zijn ze binnen Android weer niet te zien... enzovoort..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

foutje schreef (mij) op zondag 24 januari 2010 10:03
-
@racinfo: dat donkere scherm,..is de Flash-mode.. ;-)

@foutje; ok, maar met de usb koppeling naar div pc met usb was er geen herkenning door pc (WXP) zichtbaar; sterker nog, de PC reageerde op geen enkele manier meer met de N900.

Ook was vreemd dat laden van de N900 niet meer lukte. De accu was, zo bleek leger dan leeg (minder dan 2.7V) en pas toen we die extern (dus buiten de N900) weer geladen hadden kregen we de vastloper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben blij dat mij dat - cross my fingers- allemaal bespaart is. Heb idd begrepen dat als de accu leeg is hij - na vastlopen- echt nix meer doet. zelfs het oranje lampje knippert, maar laad dan toch niet.
Ben benieuwd hoe je hem terug krijgt. Opnieuw geflashed, hardware matig gerepareerd of nieuw toestel?
Laat je dat nog weten?
ohja: liep hij bij jou vast NA de grote update, en had je al last van reboots VOOR de grote update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

@foutje;

als het eenvoudig was geweest dan had het NSP de telefoon niet op te hoeven sturen O-)

Ik veronderstel dat ze toch eerst zelf hebben gekeken? :)

Ikzelf heb letterlijk alles geprobeerd; zelfs met andere batterijen! Voordat ik de storing kreeg, was het usb contact gewoon goed met de PC; backup maken, contacten, alles werkte normaal.

Ik zal hem as. week wel terugkrijgen veronderstel ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg dat niet te snel..

Heb zelf, omdat ik last had van reboots eerst Nokia Care Nederland gebeld, hoe te handelen. Was allemaal erg onduidelijk, heb uiteindelijk toch contact gekregen met een techneut van nokia, kende het probleem (32wd_to)
advies eerst laten flashen bij NSP, als dan weer reboot, door naar nokia zelf voor hardware reparatie.

Dus op naar NSP: Helaas kunnen wij niet, moet opgestuurt worden.
Op naar NSP no2 : Helaas voor de N900 hebben wij nog geen software: moet opgestuurd worden
Op naar verkoper: Opsturen..duurt pakweg 3 weken.

En: je weet niet wat ze gaan doen. Nieuwe firmware etc erop en feun werkt weer..retour klant.????

Heb dus besloten om zelf proberen te flashen van firmware en EmmC en is uiteindelijk - met hulp forum-gelukt.
Heb één reboot gehad met reden software reset, dus..nog geen 32wd_to hoop er dan ook echt van verlost te zijn. Want als niet: Weet ik in elk geval dat het hardware matig zit. en niet drie weken mijn toestel kwjt voor enkel een software update!!
Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Oja, dat laden was wel gek; eerst zie je niets, dan gaat het branden (blauw) en vervolgens oranje knipperen, heel langzaam. Maar laden? Homaar, bij nacontrole van accu na enige uren bleek accu nog leger te zijn (van 2.7 naar 1.9V).

Wat ook vreemd was dat het ornaje lampje bleef knipperen als je de alder loskoppelde... Laden ZONDER lader dus; ha ha ha. Dat kon natuurlijk niet maar gebeurde wel. Gevolg: accu nog leger. Toen heb ik met een pulsvoeding (spec. voor li-on accu's) de accu zelf opgeladen tot hij 4.2 volt aanwees.

Daarna startte de nokia wel op, tot de beroemde witte puntjes... Toen bij een kennis zijn 5800 batterij geleend en die erin gestopt; resultaat precies hetzelfde.

We zijn er 3 dagen mee bezig geweest (het viel in het weekend, de storing); uiteindelijk is hij 6 jan naar NSP gegaan. Dat as. woensdag 21 dgn geleden.

Wij hopen op succes! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had wat beter moeten lezen: 6 januari. dat betekend dus vóór de grote update, waarmee men zei dat het reboot probleem opgelost zou moeten zijn. De kans is dus heel groot dat in jou geval dus enkel software wordt vervangen!
Hou je mij (ons)op de hoogte? ben zeeeer benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
heeft iemand gezien dat in Conky de processor wordt aangegeven als armv7l ipv armv8 ?
Iemand een idee waarom dat zo is.

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffreyst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-02-2021
Ik krijg me FM zender niet aan de praat.

Ik heb gewoon een ""keuken"" radiotje gepakt. daar een aantal vrije freqeuenties opgezocht. en via de n900 ingesteld.

Maar geen 1 werkt er.

Via mediaplayer zend ik dus die muziek uit.

wat doe ik fout? , of wat kan ik checken of er evt iets kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeffreyst schreef op zondag 24 januari 2010 @ 14:32:
Ik krijg me FM zender niet aan de praat.

Ik heb gewoon een ""keuken"" radiotje gepakt. daar een aantal vrije freqeuenties opgezocht. en via de n900 ingesteld.

Maar geen 1 werkt er.

Via mediaplayer zend ik dus die muziek uit.

wat doe ik fout? , of wat kan ik checken of er evt iets kapot is.
Heb je wel een koptelefoontje erin zitten?> Daar zit de antenne in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-01-2024
en je kunt met fmbooster de zendsterkte nog omhoog krikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds de laatste FW update, 51-1 als ik mij niet vergis, een groot probleem met de camera: DEZE FUNCTIONEERT NIET MEER.

Na opstarten van de camerafunctie lijkt alles te werken. Programma wordt gestart en ik kan door de lens kijken. Als ik echter een foto probeer te nemen sluit de camerafunctie zichzelf af en geeft hij aan' bewerking is mislukt'.
Voor de videocamerafunctie geldt precies hetzelfde. Ook maakt het niet uit of ik de camera opstart via het menu of door het lenskapje open te schuiven.

Is er iemand die ook last van dit probleem heeft? Weet iemand misschien hoe ik dit kan verhelpen? Ik heb al wat op internet gezocht, maar nog geen vergelijkbare problemen gevonden. Ik hoop op een spoedig antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
telefoon een keer rebooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffreyst
Ik bedoel dat ik niet FM kan zenden naar een radio.

Dus de FM zender. daar hoef je je koptelefoon niet voor te gebruiken neem ik aan.
want als ik die erin steekt en dan fm zender aan wilt zetten, dan zegt hij zelfs dat me koptelefoon eruit moet.

En FM booster waar te vinden? , of is dat alleen maar voor het ontvangen?

En met telefoon rebooten , gewoon telefoon aan en uitzetten , of moet je dat via iets anders doen.

hoop dat het wel gaat werken.

Jeffrey

edit

FM ontvangen kan ik wel ( via koptelefoon ) , maar zenden dus nog niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Jeffreyst op 24-01-2010 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:37
Probeer het eens op 90,6

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
het rebooten was om de camera weer aan te krijgen, fm booster is voor zenden en is ergens in de repositores te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ninzeo: wat betreft de "nieuwste update" ben ik niet over te spreken, wellicht dat het bij 80% van de N900 bezitters goed is gegaan, maar de overige 20% hebben alleen maar problemen gekregen. Van niet functionerende onderdelen tot ..tja..wat niet.
Ik denk dat een Flash ( mijn stokpaardje!) de enige oplossing is...althans. dat hoop ik voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een beetje laat, ik heb de n900 al een maand of twee, maar ik hoopte dat de firmware update iets zou uitmaken:

Ik vind de kwaliteit van de camera met flash belabberd. Zonder flash zijn de foto's met voldoende licht heel acceptabel. Sterker nog, ik gebruik de camera zelfs beroepsmatig, (ik ben huisarts, stuur foto's van bepaalde huidafwijkingen door naar de dermatoloog, hoeft de patient niet drie weken op de wachtlijst voor een consult van vijf minuten) en ik heb geen klachten ontvangen.

Echter als ik de flash gebruik dan zijn de foto's allemaal, zonder uitzondering, sterk overbelicht. Ik heb de iso instellingen allemaal al uitgeprobeerd, maar dat maakt niet uit.
De foto's zonder flash in het donker zien er bij mij nog beter uit dan met....
Anderen ook dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 17:12:
Misschien een beetje laat, ik heb de n900 al een maand of twee, maar ik hoopte dat de firmware update iets zou uitmaken:

Ik vind de kwaliteit van de camera met flash belabberd. Zonder flash zijn de foto's met voldoende licht heel acceptabel. Sterker nog, ik gebruik de camera zelfs beroepsmatig, (ik ben huisarts, stuur foto's van bepaalde huidafwijkingen door naar de dermatoloog, hoeft de patient niet drie weken op de wachtlijst voor een consult van vijf minuten) en ik heb geen klachten ontvangen.

Echter als ik de flash gebruik dan zijn de foto's allemaal, zonder uitzondering, sterk overbelicht. Ik heb de iso instellingen allemaal al uitgeprobeerd, maar dat maakt niet uit.
De foto's zonder flash in het donker zien er bij mij nog beter uit dan met....
Anderen ook dit probleem?
Als ik mijn flash gebruik dan lijkt het net alsof het mistig is in de ruimte, ik gebruik hem dan ook zeer zelden. Bij voldoende licht zijn mijn foto's gewoon goed inderdaad maar zodra het donker word en ik gebruik de flash dan zien mijn foto's er niet goed meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
teddebraak schreef op zondag 24 januari 2010 @ 16:26:
het rebooten was om de camera weer aan te krijgen, fm booster is voor zenden en is ergens in de repositores te vinden.
in extras-devel, uitkijken dus! gebruik dat echt alleen als je geen andere oplossing kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lexi1986 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 17:16:
[...]

Als ik mijn flash gebruik dan lijkt het net alsof het mistig is in de ruimte, ik gebruik hem dan ook zeer zelden. Bij voldoende licht zijn mijn foto's gewoon goed inderdaad maar zodra het donker word en ik gebruik de flash dan zien mijn foto's er niet goed meer uit.
Precies, dat heb ik dus ook. Ligt dus niet alleen aan mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Ninzeo

Onlangs had ik een identiek probleem met de camera. Het was na de upgrade maar ik weet verder niet of het daarmee te maken had. Het was wel van het ene moment op het ander
Anyway wat bleek nu, mijn geheugenkaartje was corrupt. Ik had het kaartje gebruikt dat bij mijn n82 was bijgeleverd. Daarvan was bekend dat het een slecht kaartje was...
Kaartje vervangen en alles was weer goed. Behalve het feit dat wat erop stond (gelukkig nog niet veel) als verloren mag worden beschouwd...

Misschien heb je wat aan deze info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem sinds gister, en tot nu toe gaat alles prima op één ding na. Ik krijg met geen mogelijkheid nieuwe foto's op mijn pc! Hij vindt ze niet en ik krijg alleen maar de foto's te zien die er standaard op staan en die op mijn SD kaartje van mijn oude telefoon staan.

Wie kan mij helpen? Zou wat foto's voor een vriendin overzetten die ze voor een feestje nodig had, maar ben er nu al te lang mee aan het prutsten :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 18:26:
Ik heb hem sinds gister, en tot nu toe gaat alles prima op één ding na. Ik krijg met geen mogelijkheid nieuwe foto's op mijn pc! Hij vindt ze niet en ik krijg alleen maar de foto's te zien die er standaard op staan en die op mijn SD kaartje van mijn oude telefoon staan.

Wie kan mij helpen? Zou wat foto's voor een vriendin overzetten die ze voor een feestje nodig had, maar ben er nu al te lang mee aan het prutsten :S.
Als je hem aan je pc hangt, kies je dan voor pc-suite modus? Je zou massa opslag kunnen kiezen, en dan zie je als het goed is in deze computer je n900 geheugen staan met afbeeldingen, ook zie je je geheugenkaart in deze computer staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het allebei geprobeerd, maar zie alleen alle oude foto's er dan tussen staan bij 'images' zowel op de kaart als de harde schijf. Kan ze op mobiel wel gewoon openen en via mail verzenden (wat tot nu toe een noodoplossing is), maar dat duurt veel te lang..

PC-Suite herkend geen foto's maar wel gewoon de contactpersonen, om een voorbeeld te noemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-10 09:36
Vögel schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 18:48:
Zojuist voor het eerst m'n n900 laten stuiteren :( Zonder bescherming..Gevolg: een aardige beschadiging linksboven aan de buitenkant van het scherm. Iemand suggesties om die minder opvallend te laten worden? Een beetje nagellak ofzo?
Heeft iemand ervaring met een beschermhoesje?
Andere kant ook laten stuiteren? :P
Zijn bluetooth toetsenborden nu echt zo prijzig (vanaf ca. 50 euro) of weet iemand ze goedkoper te krijgen?
Ze zijn ook goedkoper:
Klik, klik en klik.
Een laptop-like tobo voor €22.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeffreyst schreef op zondag 24 januari 2010 @ 15:59:
Ik bedoel dat ik niet FM kan zenden naar een radio.

Dus de FM zender. daar hoef je je koptelefoon niet voor te gebruiken neem ik aan.
want als ik die erin steekt en dan fm zender aan wilt zetten, dan zegt hij zelfs dat me koptelefoon eruit moet.

En FM booster waar te vinden? , of is dat alleen maar voor het ontvangen?

En met telefoon rebooten , gewoon telefoon aan en uitzetten , of moet je dat via iets anders doen.

hoop dat het wel gaat werken.

Jeffrey

edit

FM ontvangen kan ik wel ( via koptelefoon ) , maar zenden dus nog niet.
heb em gister nog gebruikt! echt geniaal!
je moet m wel echt tegen de antenne aanzetten.. mss is dat t probleem..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 19:36:
Heb het allebei geprobeerd, maar zie alleen alle oude foto's er dan tussen staan bij 'images' zowel op de kaart als de harde schijf. Kan ze op mobiel wel gewoon openen en via mail verzenden (wat tot nu toe een noodoplossing is), maar dat duurt veel te lang..

PC-Suite herkend geen foto's maar wel gewoon de contactpersonen, om een voorbeeld te noemen..
Hmm, als ik een foto maak komt hij in het mapje DCIM te staan op m'n geheugenkaartje, heb je daar al gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffreyst
Ik heb die fm booster getest, maar ik merk geen verschil, dus nog steeds geen ontvangst op me radio. ( verschillende radio`s getest )

Die booster staat niet onder devel, maar onder Extras-Testing

Alles van extra kan je zonder risico gewoon op je telefoon zetten neem ik aan ?

En testing kunnen evt nog bugs zitten?

Die devel ga ik in iederengeval niet gebruiken/testen.

Maar me fm zender werkt nog steeds niet

Wie gebruikt het?

En kan me stap voor stap uitleggen hoe je het aan zet etc..

Mischien doe ik iets fout ( hoop ik :P )
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 17:19:
[...]

in extras-devel, uitkijken dus! gebruik dat echt alleen als je geen andere oplossing kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het account wil instellen voor msn haze wilt hij zich niet aanmelden? Weet iemand een optie zodat ik het wel gestart krijg. Of een ander fijn programma voor msn, want mis dit erop. Ik had eerst Haze plugin die werkte perfect maar nu doet hij het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 21:04:
Als ik het account wil instellen voor msn haze wilt hij zich niet aanmelden? Weet iemand een optie zodat ik het wel gestart krijg. Of een ander fijn programma voor msn, want mis dit erop. Ik had eerst Haze plugin die werkte perfect maar nu doet hij het niet.
Ik had het zelfde probleem, telefoon een keer uit en aan gedaan en toen werkte het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de n900 ongeveer een maand in bezit te hebben, even een korte review:

Bouw: ik vind het een degelijk toestel en , jawel , het gewicht vind ik zeer prettig. Hij is een paar keer gevallen op tapijt ( van 1 mtr hoogte) en daar kwam ie zonder schade en krasjes uit...
Ik heb een keer een slok wijn over het toetsenbord gemorst.In de eerste instantie flipte ik aardig maar na het grondig te hebben schoongemaakt is er niets meer van te zien en te merken...
Mijn eerste Nokia had een microfoonprobleem. Een week later had ik een andere. Nooit meer een probleem gehad. Alhoewel ik eens een luie pixel meende te ontwaren vlak onder het menu icoontje linksboven. Die kan ik nu niet meer vinden...

Bescherming: Ik heb nog geen screen protector maar heb nog geen enkel krasje! Ik gebruik wel een hoes van Valenta (zie eerdere post) Deze heeft een rits wat natuurlijk niet een snelle oplossing is (ik laat hem ook open) maar de beschermingsfactor is 100%. Tot iets beters zich aandient...

Software: Ik ben vanaf het begon meteen aan het 'pimpen' geslagen. Dat heb ik trouwens altijd al met mijn telefoons gedaan. En dan bedoel ik in eerste instantie apps en games installeren die ik wil hebben of nodig heb. Verder de desktops inrichten, oa themes uitproberen (kijk eens op www.n900walpapers.com)

Hier een lijstje van mijn apps/games ( en ja ook uit de devel repository heb ik het eea. Wel na enig onderzoek hier en daar. En vooralsnog geen enkel probleem....)

- Appwatch: ik wil weten wat er nieuw uitkomt vandaar. Ik snap het trouwens nog niet helemaal...
- Ati85: fantastische klonen van de ti-8* wetenschappelijke rekenmachines
- Banner: geinige text scroller
- Canola2 : veelbelovende multimediaspeler
- Conky: System monitor
- Dosbox: App waarmee je dosprogrammas kunt draaien. Nog niet veel mee gedaan...
- Gweled: leuke Bejeweled game
- Kmplayer: goeie mediaplayer met worldtv99 addon (streaming tv!)
- Liqflow: geinige maar tot zover doelloze accelerator app
- recorder: geluidsrecorder
- Scummvm: briljante app om oude LucasArts games te draaien (Nu speel ik Full Throttle en Escape from Monkey Island) Nostalgie!
- Speccy: zxspectrum emulator. Nog een stukje nostalgie
- Sudoku: simpele sudoku game. Kijk uit naar een iets mooiere
- Theremin: muziekinstrument.Wel heel simpel en karig. Ik ben nog op zoek naar muziekproductie apps
zoals BeatEd en Syntrax
- Vgba: gameby advance emulator . Meer nostalgie
- Vim : Text editor in Xterminal. Had ik nodig om een Quakefile te editen. Quake (sdlquake) heb ik er inmiddels weer afgegooid (wel heel vet)
- Watch: horloge op je desktop
- Wormux: Wormskloon. Ook erg nice!
- Xournal: aantekeningen maken met je stylus. Handig

Ik hoop nog steeds op een topic die specifiek gericht is op Maemo5 toepassingen en games. Gewoon een duidelijk overzicht van zowel Ovi als repositories, met reviews en aankondigingen etc.
Ik moet mijn info nu van zoveel verschillende plekken halen..

Verder zoek ik nog steeds naar
- een office app met editmogelijkheden (ook grafisch)
- zoals eerder gezegd, muziekproductie apps zoals syntrax
- nintendo ds emulator
- meer instelmogelijkheden voor de camera
- snap-to-grid optie voor de snelkoppelingen op de desktops

(Hmm toch niet zo kort...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10 11:48
bla
(kijk eens op www.n900walpapers.com)

bla
dit moet http://www.n900wallpapers.com/ zijn neem ik aan ?

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van_doorn
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-02 15:10
Ik hang elke avond me n900 aan de oplader, maar elke ochtend als ik wakker wordt staat de kalender aan :S meer mensen dit probleem? en hoe is dit te verhelpen? ik kan elke ochtend eerst de kalender wegklikken. Wordt er een beetje moe van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 21:28:
- nintendo ds emulator

(Hmm toch niet zo kort...)
snap to grid zit er toch gewoon in tegenwoordig, eerst kon je de link overal neerzetten, na de grote firmwareupdat zit er een klein grid in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2010 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Teddebraak

Ik kan me vergissen maar als ik op de rand van het scherm druk en dan op het 'radertje' dat tevoorschijn komt, zie ik helemaal geen grid of opties om die in te stellen..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb trouwens ook nog een probleempje:

Ik kan de emailaccount van mijn domeinnaam niet instellen.
Hotmail prima, mailaccount van mijn internetprovider ook prima.
Maar dit lukt me niet...!

Mijn domeinnaam heeft een cPanel control panel. Via de pc log ik daar in met gebruikersnaam en wachtwoord en kies een programma waarmee ik dan mijn mail lees. (omslachtig dus)

In Outlook Express heb ik deze account wel kunnen instellen.
Ik heb dezelfde instellingen gebruikt en alles dubbelgecheckt maar krijg op de n900 geen connectie....
Zou het iets met beveiliging van de host te maken kunnen hebben of een specifieke poort? Of heeft het missch. iets met mijn telefoonprovider (Vodafone) te maken? Mijn webhost kon me er iig niks zinnigs over zeggen....

Anyone...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 23:32:

Hotmail prima, mailaccount van mijn internetprovider ook prima.
Maar dit lukt me niet...!

Mijn domeinnaam heeft een cPanel control panel. Via de pc log ik daar in met gebruikersnaam en wachtwoord en kies een programma waarmee ik dan mijn mail lees. (omslachtig dus)

In Outlook Express heb ik deze account wel kunnen instellen.
Ik heb dezelfde instellingen gebruikt en alles dubbelgecheckt maar krijg op de n900 geen connectie....
Zou het iets met beveiliging van de host te maken kunnen hebben of een specifieke poort? Of heeft het missch. iets met mijn telefoonprovider (Vodafone) te maken? Mijn webhost kon me er iig niks zinnigs over zeggen....

Anyone...?
Als het goed is kun jij gewoon met pop3 je mail ophalen dus dan zal je instellingen waarschijnlijk zoiets zijn als:

mail.jedomeinnaam.nl
of
pop3.jedomeinnaam.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friendlyfiend
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-12-2020
er komen steeds meer leuke programma's uit naar mijn mening voor de n900..

heeft iemand dit al geprobeerd? ziet er erg leuk uit. http://www.youtube.com/watch?v=F1mpCAWCKC4

ik kon em niet vinden.. maar mijn repos doen de laatste dagen ook wat vreemd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 23:15:
@ Teddebraak

Ik kan me vergissen maar als ik op de rand van het scherm druk en dan op het 'radertje' dat tevoorschijn komt, zie ik helemaal geen grid of opties om die in te stellen..........
je ziet de grid niet, maar bij het verschuiven van iconenen of widgets merk je dat hij naar een grid snapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ lexi1986

Mijn inkomende mail instelling is idd mail.mijndomeinnaam.nl
Ik heb trouwens ontdekt dat ik in Outlook Express als gebruikersnaam mijn hele emailadres heb ingevuld, dus niet de inlognaam die ik voor mijn webmail nodig heb......Vreemd ... (het werkt allemaal dus wel in outlook express maar dezelfde instellingen in de n900 leveren niets op)

@ teddebraak

'I know a grid when i see one'... In mijn geval kan ik slepen met de items wat ik wil . Ze blijven echter daar staan waar ik de stylus optil. Ze springen nergens in of het moet een grid zijn van 1 bij 1 pixel vakjes.
Het is voor mij een heel gedoe om een aantal snelkoppelingen precies op dezelfde hoogte en met gelijke tussenruimte naast elkaar te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
hij snapt op 4pixels na 51.1,daarvoor op 1 pixel.. is aan te passen in terminal.

"File /usr/share/hildon-desktop/transitions.ini has a line named snap_grid_size = 4 around line number 182. Edit the value bigger to have more notiacable effect of snapping. I have it on 8 currently and it works pretty well. Though still no snapping to same line as nearest objects, only makes it easier to put icons on same level."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSim1986
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:31
heren,

ik heb een probleem. Ik heb meerde repository's. (allemaal ingeschakeld)
Als ik Quake (en een aantal andere games) probeer te installeren, komt hij met een foutmelding dat hij dit bestand niet kan vinden: "Libgles1-sgx-img
Nu las ik dat je dan een repository niet ingeschakeld hebt.

deze heb ik allemaal aan staan:

- Nokia Toepassingen
- Software updates voor Nokia-Systemen
- OVI
- Maemo.org
- Extras-Devel
- Maemo Extra's

weet iemand wat ik moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-09 21:26
Note to self: je Bluetooth 's nachts aan laten staan is NIET handig. Ik werd net wakker doordat mn telefoon uitging, heb blijkbaar de bijna-leeg meldingen gemist. Ik ben wat laat gaan slapen (0315) en om klokslag 9 zei mn batterij *zoek t uit*. 6 uur vind ik schrikbarend weinig. Kan het echt alleen aan het aan hebben staan van mn BT hebben gelegen?

Bunny scientific facts: Bunnies can't assimilate. BUT THEY CAN DANCE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02-2024
Nas T schreef op zondag 24 januari 2010 @ 19:56:
[...]

Ze zijn ook goedkoper:
Klik, klik en klik.
Een laptop-like tobo voor €22.
Bedankt!!!
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 20:04:
[...]

heb em gister nog gebruikt! echt geniaal!
je moet m wel echt tegen de antenne aanzetten.. mss is dat t probleem..?
Tegen de antenne aanzetten? Bij mij doet ie het op 4 meter afstand nog, met fm-boost aan.
van_doorn schreef op zondag 24 januari 2010 @ 21:50:
Ik hang elke avond me n900 aan de oplader, maar elke ochtend als ik wakker wordt staat de kalender aan :S meer mensen dit probleem? en hoe is dit te verhelpen? ik kan elke ochtend eerst de kalender wegklikken. Wordt er een beetje moe van....
Ja heb ik ook... geen oplossing voor gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abductee
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-11-2024
Een week of 2 geleden heb ik Rickymundo zijn N900 overgekocht, en tot op heden nog geen klachten over gehad, op 1 puntje na. Omdat ik ongeveer even vaak bij men vriendin overnacht als thuis, ligt de lader van men N900 bij haar. Thuis gebruik ik dan het koppelstukje, icm de lader van mijn E51.

Met de bijgeleverde lader heb ik geen enkel probleem, maar wanneer ik het koppelstukje gebruik heb ik regelmatig last van een fluitend geluid. Dit lijkt samen te hangen met de gele led die gaat branden, dwz het fluiten begint wanneer het scherm uitvalt en de led begint te branden.

Als ik dan de lader er een paar keer uithaal en terug in plug, is het meestal wel gedaan.
Nog iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixeled
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-09 20:04
...
Hij is een paar keer gevallen op tapijt ( van 1 mtr hoogte) en daar kwam ie zonder schade en krasjes uit...
Ik heb een keer een slok wijn over het toetsenbord gemorst.In de eerste instantie flipte ik aardig maar na het grondig te hebben schoongemaakt is er niets meer van te zien en te merken...
...
W00t! Binnen een maand een paar keer laten vallen en drinken er overheen laten morsen? Heb je al een verzekering voor je phone afgesloten? :D
...
Ik hoop nog steeds op een topic die specifiek gericht is op Maemo5 toepassingen en games. Gewoon een duidelijk overzicht van zowel Ovi als repositories, met reviews en aankondigingen etc.
Ik moet mijn info nu van zoveel verschillende plekken halen..
...
Als je alleen Maemo.org (Downloads en Talk) en Nokia Maemo-Select goed in de gaten houdt (evt. maemo.org rss feed even toevoegen) kom je al een heel eind denk ik. Ik herken iig veel van je genoemde software van één van die twee sites. Of heb je zelf misschien nog meer interessante resources? :)
...
- nintendo ds emulator
...
Office app met editmogelijkheden komt vast nog :) Nintendo DS emulator hoef je denk ik niet op te rekenen, veel te zwaar! Tenminste, mijn N900 heeft al moeite met het emuleren van GBA games... Daarnaast heeft de N900 maar 1 scherm dus zullen veel games niet speelbaar zijn.
van_doorn schreef op zondag 24 januari 2010 @ 21:50:
Ik herken je probleem niet! Heb je je kalender al eens doorgespit om te kijken of je niet per ongeluk een terugkerend event op je kalender hebt gezet ofzo? Geeft hij een melding, of zie je echt alleen je kalender?
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 23:32:

...
Weet je zeker dat je connectietypes en poorten goed hebt ingesteld - dus niet TLS ipv SSL als je provider dat niet ondersteund, of alternatieve poorten die je provider hanteerd, of per ongeluk POP ipv IMAP? Is het zowel zenden als ontvangen dat niet lukt? Krijg je wel verbinding?
BorgMan schreef op maandag 25 januari 2010 @ 09:14:
Note to self: je Bluetooth 's nachts aan laten staan is NIET handig. Ik werd net wakker doordat mn telefoon uitging, heb blijkbaar de bijna-leeg meldingen gemist. Ik ben wat laat gaan slapen (0315) en om klokslag 9 zei mn batterij *zoek t uit*. 6 uur vind ik schrikbarend weinig. Kan het echt alleen aan het aan hebben staan van mn BT hebben gelegen?
Dat lijkt me erg sterk, of je doet extreme dingen met je BT apparaat. Als ik wifi de hele nacht aan laat staan op mijn N900 haal ik in ieder geval zonder problemen de volgende ochtend, zelfs als ik hem niet die avond ervoor heb opgeladen. Misschien draaide je iets zwaars op de achtergrond? Veel dingen geinstalleerd? Of veel actieve widgets op je bureaublad die je batterij leegtrekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02-2024
pixeled schreef op maandag 25 januari 2010 @ 10:24:
[...]

Ik herken je probleem niet! Heb je je kalender al eens doorgespit om te kijken of je niet per ongeluk een terugkerend event op je kalender hebt gezet ofzo? Geeft hij een melding, of zie je echt alleen je kalender?
Nee, alleen de kalender wordt weergegeven. Heb hetzelfde probleem. Ik heb slechts 1 event in mijn kalender staan, een fullday event voor volgende week. Als het overigens alleen een melding was zou het wel als zodanig omschreven zijn, ben niet echt blond ofzo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van_doorn
  • Laatst online: 17-02 15:10
lpdv74 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 10:35:
[...]

Nee, alleen de kalender wordt weergegeven. Heb hetzelfde probleem. Ik heb slechts 1 event in mijn kalender staan, een fullday event voor volgende week. Als het overigens alleen een melding was zou het wel als zodanig omschreven zijn, ben niet echt blond ofzo. ;)
Ja idd kheb alles al nagekeken oude events e.d. verwijderd maar geen succes. kzou niet weten waar het aan ligt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSim1986
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:31
quote voor me zelf, na een firmware upgrade werkt het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb easy deb chroot geïnstalleerd en ik kan open office openen maar ik kan the gimp nergens vinden, enig idee waar ik moet zoeken, bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey1802
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-08 23:14
- Sudoku: simpele sudoku game. Kijk uit naar een iets mooiere
Heb je EightyOne al geprobeerd? Ik vind dat wel een fijne Sudoku app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey1802
Abductee schreef op maandag 25 januari 2010 @ 10:08:
Met de bijgeleverde lader heb ik geen enkel probleem, maar wanneer ik het koppelstukje gebruik heb ik regelmatig last van een fluitend geluid. Dit lijkt samen te hangen met de gele led die gaat branden, dwz het fluiten begint wanneer het scherm uitvalt en de led begint te branden.
Ik heb een tijdje terug een youtube filmpje gezien waar de dat fluitende geluid ook lieten zien/horen. Dus volgens mij komt het vaker voor. Ik heb ook ergens gelezen dat het afgeraden werd op het koppelstuk te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abductee
Moest je dat nog kunnen terugvinden, zou je dat dan hier even willen posten? Dan kan ik kijken of het hetzelfde probleem is (waarschijnlijk wel), en is het voor anderen, die het niet direct kunnen plaatsen, wellicht iets duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey1802
Abductee schreef op maandag 25 januari 2010 @ 11:33:
[...]

Moest je dat nog kunnen terugvinden, zou je dat dan hier even willen posten?
voilà

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2010 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abductee
Inderdaad exact het probleem dat ik heb. Bedankt! Als er iemand een oplossing heeft, dan hou ik me aanbevolen...

edit: op talk.maemo.org loopt er ook een thread over, met wat meer uitleg.

[ Voor 18% gewijzigd door Abductee op 25-01-2010 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nils N
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 20:25
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 14:47:
[...]Heb je wel een koptelefoontje erin zitten?> Daar zit de antenne in ;)
heb ik in de auto geen last van, ook zonder koptelefoon werkt de FM zenden in de auto op mijn autoradio goed :)

[ Voor 5% gewijzigd door Nils N op 25-01-2010 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-09 21:26
@ Pixeled: ik heb nog praktisch niets geinstalleerd. actieve widget is alleen de kalender widget, voor de rest staat er niets aan. Enig idee of er een app is welke laat zien wat op dat moment het meeste stroom trekt?

Bunny scientific facts: Bunnies can't assimilate. BUT THEY CAN DANCE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morangie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-10 16:58
racinfo schreef op zondag 24 januari 2010 @ 09:15:
[/quote]

[...]

[quote]

De telefoon was niet , tijdens starten en u-toets , in de usb mode te krijgen; het logo nokia verschijnt heel flauwtjes en daar blijft het dan bij. Zonder de u-toets (en procedure) verschijnt helwit wel het logo en loopt hij na circa 3 rondgangen in de witte puntjes vast.
Dan was de batterij vast helemaal leeg. Dat was bij mij ook het geval. Nadat de batterij in een andere Nokia (5800, 5230 of X6) volledig opgeladen was, lukte me het wel om het toestel in USB-mode te krijgen. Nogal omslachtig, ik weet het :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-10 17:37
Abductee schreef op maandag 25 januari 2010 @ 12:24:
[...]

Inderdaad exact het probleem dat ik heb. Bedankt! Als er iemand een oplossing heeft, dan hou ik me aanbevolen...

edit: op talk.maemo.org loopt er ook een thread over, met wat meer uitleg.
zelfde probleem hier.. maar ook niet altijd.. heel apart :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-10 14:37
From: leon
Sent: Monday, January 25, 2010 2:11 PM
To: Sygic Technical Support
Subject: maemo, n900

first i heard sygic would be released before the end of 2009, then it was on the 18th of January. then it was the 21st.
i heard somewhere that your waiting on nokia to accept it in to the ovi store.
can you confirm this?
and why they are not letting you true?

any idea when it will be released?

with kind regards,

Leon
Sygic Technical Support
to me

14:26 (29 minutes ago)

Dear sir,

First plans were to release Maemo version until end of the year and then it was delayed due to some problems with Ovi store until end of the January, without specifying exact date of release (so if you read somewhere 18th 21st of January, it was not correct information).

Maemo version is already finished and should be available very soon, we will inform about it through our mailing list at www.sygic.com section help.

Thank you for contacting support and your interest in our products!

Best regards,

Jozef Vojtko

Sygic, a.s.

Nam. 1. Maja 18

811 03 Bratislava
'very soon' word er ook niet echt duidelijker op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leon12345 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 15:00:
[...]

[...]

'very soon' word er ook niet echt duidelijker op
Bestaan er geen hoofdletters op je computer?
Maar thnx voor het informeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Laatst online: 08-10 14:49
pixeled schreef op maandag 25 januari 2010 @ 10:24:Nintendo DS emulator hoef je denk ik niet op te rekenen
Op de maemo site zijn ze al bezig met proberen een werkende te krijgen.
http://talk.maemo.org/showthread.php?t=41162

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lpdv74 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 10:35:
[...]

Misschien vinden jullie hier meer om het probleem op te lossen

https://bugs.maemo.org/show_bug.cgi?id=6909

Probeer eens een report hierover te posten op maemo.org zodat de bug terzijnertijd gefixt gaat worden in een komende update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het goed lees, maar ja..ik maak wel eens een "foutje", zou het reeds gefixt zijn in de laatste update.
Maarja.zoals ik al eerder aangaf, de OTA update heeft niet voor iedereen/ voor alles een oplossing gebracht.
To be sure: Flash ..is the keyword!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net even een fotootje gemaakt van mijn N900 muziek setup.
Deze combinatie klinkt echt te gek:

Nokia N900
ibasso D2+ Boa
Sennheiser IE8
Comply tips

Afbeeldingslocatie: http://i361.photobucket.com/albums/oo54/marckuypers/IMG_02401.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey1802
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 17:04:
Dat mag dan ook wel voor het geld _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixeled
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-09 20:04
Pompi schreef op maandag 25 januari 2010 @ 15:51:
[...]

Op de maemo site zijn ze al bezig met proberen een werkende te krijgen.
http://talk.maemo.org/showthread.php?t=41162
Wow... Ok, die had ik niet aan zien komen!
* pixeled eats his words ;)

Wat ik ervan zie is dat ze inderdaad wel aardig performance problemen hebben en dat ze de beide DS schermpjes tegelijk op het scherm van de N900 weergeven (de N900 moet dan in portrait-mode worden gehouden), Alsnog, supergaaf! :)
BorgMan schreef op maandag 25 januari 2010 @ 13:02:
@ Pixeled: ik heb nog praktisch niets geinstalleerd. actieve widget is alleen de kalender widget, voor de rest staat er niets aan. Enig idee of er een app is welke laat zien wat op dat moment het meeste stroom trekt?
Ik zou zeggen: probeer eens of het nog een keer gebeurd. Vanavond de batterij volladen en bluetooth aanzetten. Vervolgens kijken of hij morgenochtend leeg is. Zo ja: batterij weer volladen en bluetooth uitzetten. Houdt je N900 het dan langer vol dan weet je direct of het daar aan ligt of aan een andere app :) Op maemo.org is in ieder geval een aardige discussie gaan over batterijgebruik, met mensen die daarbij vermelden hoeveel ze gebruiken. Misschien interessant voor je daar te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
wat doet het? is het alleen een versterker of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 17:04:
Ik heb net even een fotootje gemaakt van mijn N900 muziek setup.

Nokia N900
ibasso D2+ Boa
Sennheiser IE8
Comply tips

[afbeelding]
Dat zal :p met elke muziek speler mooi klinken haha, duur setje ziet er erg gaaf uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffreyst
Hoe reboot je? , me Fm zender werkt nog steeds niet.

Ik heb een programma x-terminal en dan?
of moet het via iets anders.. , ik las dat iemand een snelkoppeling had voor reboot

hoe en wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdw
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
'N900 krijgt voorlopig geen gratis Ovi Maps'
Nokia kondigde onlangs aan dat Ovi Maps gratis wordt. Symbian-telefoons zullen de beschikking gaan krijgen over de software. Maemo lijkt echter achter het net te vissen. De N900 zal voorlopig geen Ovi Maps krijgen.
meer op http://www.allaboutphones...geen-gratis-Ovi-Maps.html

Zou toch jammer zijn, heeft Sygic hier invloed op?? Verplicht betalen voor navigatie?

Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
ferdw schreef op maandag 25 januari 2010 @ 18:42:
'N900 krijgt voorlopig geen gratis Ovi Maps'

[...]

meer op http://www.allaboutphones...geen-gratis-Ovi-Maps.html

Zou toch jammer zijn, heeft Sygic hier invloed op?? Verplicht betalen voor navigatie?
slecht artikel. geruchten dat iemand iets heeft laten "ontvallen" als hoofdboodschap. zonder verder bronvermelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teddebraak schreef op maandag 25 januari 2010 @ 17:37:
wat doet het? is het alleen een versterker of wat?
Versterkt niet alleen maar verbeterd ook de soundstage/ bass/ vocals.
Pagina: 1 ... 46 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.