Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is sowieso een interessant boek, kan het aanraden. De verfilming vind ik niet zo heel erg goed, dingen vond ik niet erg duidelijk.

ok, is wel erg off-topic aan het raken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog meer mensen die last hebben van wegvallend geluid bij telefoneren??
ik hoor iemand praten en dan is t opeens alsof die gene zijn telefoon heel ver van zijn mond houd..
als ik hem op luidspreker zet of earplugs gebruik heb ik er geen last van.

heeel vervelend!
iemand oplossing of zelfde probleem..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 20:13:
ik hoor iemand praten en dan is t opeens alsof die gene zijn telefoon heel ver van zijn mond houd..

heeel vervelend!
Ik had hier ook wel eens last van maar of dat nou aan de telefoon ligt? met KPN is het in ieder geval opgelost. (ik had vodafone)

[ Voor 9% gewijzigd door Imperium op 06-02-2010 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-01-2024

heeel vervelend!
waarschijnlijk de echo filter. lost een klikje harder of zachter zetten het probleem op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• touchie75
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
ik heb vanmiddag deze gekocht. zo'n case eromheen lijkt me ook wel wat maar kan niet zo lang wachten.
Afbeeldingslocatie: http://www.pdashop.nl/images/product/88348/valenta-leather-pocket-06.jpg?dimensionid=1&shopid=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10-2015
teddebraak schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 20:05:
[...]
ik vind het helemaal niet naïef.
Nee ?

1.Ik betwijfel persoonlijk ten zeerste dat je 1984 van George Orwell ook echt hebt gelezen.

2. Je schijnt je niet te realiseren dat je ISP en M$ meer gegevens van je verzamelen dan Google ooit doet of kan.
De NL overheid heeft permanent toegang tot de ISP gegevens en iedere keer dat je je M$ doosje start gaat er een golf aan gegevens richting Redmond. (Zelf even Google'n, hint: http://www.groklaw.com).

3. Het is 'popie joopie papagaaien' om te beweren dat Google je kan volgen of je privacy schendt, echter... ik heb nog nooit ergens gelezen dat Google door een of andere rechter, waar ook ter wereld, is veroordeeld voor het misbruiken van gegevens. En er zijn miljoenen idioten die denken uit de vette ruif van Mr. G/. te kunnen meepikken.
Sterker, Google is het enige grote IT bedrijf dat weigert gegevens af te staan, anders dan M$ en Yahoo, en zelfs China verlaat. (Gaarne linkjes indien je anders wil beweren).

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cinq-Marquis schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 20:27:
[...]
Nee ?

1.Ik betwijfel persoonlijk ten zeerste dat je 1984 van George Orwell ook echt hebt gelezen.
Ik begrijp wel waarom je dat zegt. In veel media wordt 1984 van Orwell vaak aangehaald vanwege het "big brother is watching you" concept dat onderdeel van het boek is, een extreme vorm van spionage of monitoren van mensen. In het boek gaat het echter over de overheid, wat elke vergelijking met "big brother" praktijken van bedrijven als Google of Microsoft wat lastig maakt. In het boek is Big brother trouwens het koosnaampje van de dictator van het land.
Het boek is veel meer een aanklacht tegen het communisme en het fascisme en gaat veel sterker over de gruwelen van het beperken van vrijheid, vrijheid van menings uiting en het anders denken, dan dat het direct over spionage of afluister praktijken gaat (naar mijn mening in elk geval). Het verzamelen van informatie over gebruikers van een dienst vind ik niet direct het belangrijkste onderwerp in 1984 (maar dat is natuurlijk wat subjectief).
Maar ondanks dat, komt het niet heel vriendelijk over om te stellen dat teddebraak het boek niet gelezen heeft.

Maar om iets meer on-topic te blijven is een GSM natuurlijk een heel erg goed monitoring apparaat. De aanbieder heeft een bijzonder goed beeld waar je je bevindt (zeker bij het fijnmaziger UMTS netwerk ), en weet met wie je wanneer contact opneemt. Big Brother zou er een moord voor hebben gedaan! :*) oh, wacht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teddebraak schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 20:18:
[...]

waarschijnlijk de echo filter. lost een klikje harder of zachter zetten het probleem op?
nope.. geluid komt wel weer terug uiteindelijk. maar volumecontrols doen niets goed
:( toch jammer dat de telefoonfunctie niet goed werkt op me telefoon :(
hoop dat er een oplossing komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:35
Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 18:36:
[...]

Waarom zou je die gebruiken als de 'gewone' versie van google maps ook werkt; http://maps.google.com?

edit: het is wel een groter scherm op de mobiele versie, jammer dat er niet gesleept kan worden met de kaart
Je kunt slepen met de muiscursor die je dan natuurlijk wel eerst even uit de zijkant van je scherm moet toveren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_E
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-06 19:36
Ik probeer mijn N900 onder Windows XP te flashen.
Eerst de 3 bestanden gedownload.
- maemo_flasher-3.5_2.5.2.2.exe (deze heb ik geinstalleerd op windows)
- RX-51_2009SE_2.2009.51-1_PR_COMBINED_MR0_ARM.bin
- RX-51_2009SE_1.2009.41-1.VANILLA_PR_EMMC_MR0_ARM.bin

Eerst houdt ik de "U" ingedrukt op mijn toetsenbord terwijl ik de USB kabel aansluit.
Nu komt er op mijn Nokia een USB tekentje rechtsboven in mijn beeldscherm te staan en het NOKIA logo midden in beeld.

Dan geef ik het commando (in de dos-box) in directory: C:Program Files\maemo\flasher-3.5\

flasher-3.5 -F RX-51_2009SE_2.2009.51-1_PR_COMBINED_MR0_ARM.bin -f -R

Nu hoort de flash te gaan plaatsvinden, maar ik krijg onderstaande melding in beeld:
RX-51_2009SE_1.2009.51-11_PR_COMBINED_MR0_ARM.bin: %m 8)7

Hij update dus niet, wat kan ik verkeerd doen?

Alvast bedankt voor jullie reacties. ;)

Glasvezel heeft de toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:08

Rmg

Michael_E schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 22:36:

Eerst houdt ik de "U" ingedrukt op mijn toetsenbord terwijl ik de USB kabel aansluit.
Nu komt er op mijn Nokia een USB tekentje rechtsboven in mijn beeldscherm te staan en het NOKIA logo midden in beeld.

Dan geef ik het commando (in de dos-box) in directory: C:Program Files\maemo\flasher-3.5\

Nu hoort de flash te gaan plaatsvinden, maar ik krijg onderstaande melding in beeld:

check ff de md5 sums van de bestanden http://www.irnis.net/gloss/md5sum-windows.shtml
kan je in xp daar voor gebruiken. komt het overeen dan klopt iig je bestand.. en dan zit het probleem ergens anders

de md5sums staan in het md5sum bestand op dezelfde plek waar je de images heb gedownload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2010 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_E
Raz- schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 22:42:
[...]

check ff de md5 sums van de bestanden http://www.irnis.net/gloss/md5sum-windows.shtml
kan je in xp daar voor gebruiken. komt het overeen dan klopt iig je bestand.. en dan zit het probleem ergens anders

de md5sums staan in het md5sum bestand op dezelfde plek waar je de images heb gedownload
Gechecked, resultaat:

5 seconds left to start...
4 seconds left to start...
3 seconds left to start...
2 seconds left to start...
1 second left to start...
Calculating summary data size...
366.664Kbytes in 3 files to processing....
do, 21 jan 2010 22:57.23 Updating folder "C:\Program Files\meamo\flasher-3.5\*.*", with checksum files name "md5sum.lst"
do, 21 jan 2010 22:57.25 Updating is completed.
Processed 366.664 Kbytes in 3 files for 2,328s, with average rate 157.502 Kbytes/s
Total hints: 0, warnings: 0, failures: 0, errors: 0

[ Voor 56% gewijzigd door Michael_E op 21-01-2010 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexDT
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-09 14:43
-

[ Voor 103% gewijzigd door AlexDT op 21-01-2010 23:41 ]

312

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou als we http://www.gsminfo.nl/mobiele-telefoons/Nokia/N900 mogen geloven is er al Turn-by-Turn Based Navigatie met gesproken aanwijzingen kijk maar hier
http://www.youtube.com/watch?v=T6_XN6Qzi8A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er een mogelijkheid is om bij een filmpje permanent de 2 leds aan te zetten in plaats van dat rode lampje wat totaal geen extra licht geeft? ik kan me niet voorstellen dat dat zo moeilijk moet zijn, maar ik krijg het niet voor elkaar. ligt dit gewoon aan Nokia of ben ik nou zo achterlijk dat het me niet lukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@michael_e: toevallig had ik hetzelfde prbleem...kijk maar even een pagina terug (176!)..
Bij mij was de oplossing simpel: naam bestand niet goed getypt!
Kijk dus heel goed na of de naam van het bestand dat je intypt bij de command promt, dezelfde is als de naam bestand welke je hebt opgeslagen!

Suc 6

Hopen dat ik vandaag een 32wd vrije dag heb!..anders..gaat hij terug naar zijn creator!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 02:30:
Weet iemand of er een mogelijkheid is om bij een filmpje permanent de 2 leds aan te zetten in plaats van dat rode lampje wat totaal geen extra licht geeft? ik kan me niet voorstellen dat dat zo moeilijk moet zijn, maar ik krijg het niet voor elkaar. ligt dit gewoon aan Nokia of ben ik nou zo achterlijk dat het me niet lukt?
wat ik zo linke en rechts begrepen heb,dat als je de app lighttorch, waar door je de ledjes als zaklampje kan gebruiken, je ook de video kan gebruiken. maw probleem opgelost.
lees echter ook wel es dat het uiteindelijk de levensduur van je leds kan beinvloeden.
ik zelf heb het niet geinstalleert. misschien dat iemand je hierover meer kan vertellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayda
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 08:48:
[...]

wat ik zo linke en rechts begrepen heb,dat als je de app lighttorch, waar door je de ledjes als zaklampje kan gebruiken, je ook de video kan gebruiken. maw probleem opgelost.
lees echter ook wel es dat het uiteindelijk de levensduur van je leds kan beinvloeden.
ik zelf heb het niet geinstalleert. misschien dat iemand je hierover meer kan vertellen
Bij mij lukt het in ieder geval niet. Wanneer ik camera of videocamere i.c.m flashlight wil gebruiken wordt er een melding gemaakt dat camera gebruik maakt van een ander app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 05:41:
@michael_e: toevallig had ik hetzelfde prbleem...kijk maar even een pagina terug (176!)..
Bij mij was de oplossing simpel: naam bestand niet goed getypt!
Kijk dus heel goed na of de naam van het bestand dat je intypt bij de command promt, dezelfde is als de naam bestand welke je hebt opgeslagen!

Suc 6

Hopen dat ik vandaag een 32wd vrije dag heb!..anders..gaat hij terug naar zijn creator!
In CMD kan je net als in de linnux terminal de TAB toets gebruiken om de bestandsnaam aan te vullen, dit voorkomt typfouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-10 14:15
Michael_E schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 22:36:

Probeer eerst eens het commando uit te voeren en daarna pas je toustel er aan te hangen! Dat werkte bij mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woussie
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-10-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 01:30:
Nou als we http://www.gsminfo.nl/mobiele-telefoons/Nokia/N900 mogen geloven is er al Turn-by-Turn Based Navigatie met gesproken aanwijzingen kijk maar hier
Kijk dan nog maar eens beter op 0:23, de telefoon getoond in de commercial is namelijk de N97 (mini?) ;)
Gewoon een foutje van de jongens van gsminfo.nl dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woussie schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 09:55:
[...]

Kijk dan nog maar eens beter op 0:23, de telefoon getoond in de commercial is namelijk de N97 (mini?) ;)
Snurk.............. 8)7

Ok ik zal dan wel even duidelijk zijn en niet proberen tussen de zinnen door te steken.

Het is een opzettelijke fout van gsminfo omdat de titel suggereert dat je een n900 met navigatie kunt aanschaffen.
Dit omdat er ovi-maps turn by turn uitkomt.
De link in het verhaal gaat naar het verkooppunt van gsminfo waar ze de n900 presenteren

op een rijtje

foute reclame (al dan niet door gsminfo)
op een erg goed gekozen tijdstip
op 23 sec dan ook nog een soortgelijke phone in beeld gooien
dat alles ook in de tijd dat de n900 nog steeds niet erg goed leverbaar is.

Altijd al geweten dat reclame bedrog is :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2010 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben op de zaak een nummerblok van 100 stuks 088 bedrijfsnummers. In de telefooncentrale kan je keurig instellen welk 088xxxxxxx nummer naar welk toestel moet.

Hoe kan ik zoiets op de N900 inregelen? Als ik aanmeldt met de gegevens, worden in feite alle 100 nummers gerouteerd naar m'n telefoon theoretisch, en dat is niet de bedoeling. Ik wil in m'n telefoon eigenlijk dus kunnen ingeven welke 088nummer bij het toestel hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 11:53:
Wij hebben op de zaak een nummerblok van 100 stuks 088 bedrijfsnummers. In de telefooncentrale kan je keurig instellen welk 088xxxxxxx nummer naar welk toestel moet.

Hoe kan ik zoiets op de N900 inregelen? Als ik aanmeldt met de gegevens, worden in feite alle 100 nummers gerouteerd naar m'n telefoon theoretisch, en dat is niet de bedoeling. Ik wil in m'n telefoon eigenlijk dus kunnen ingeven welke 088nummer bij het toestel hoort.
gaat je niet lukken denk ik.
het 06 nummer is extern van je interne centrale met het 088 bedrijfsnummer.

je kan wel een 088 bedrijfsnummer aanmaken en deze doorschakelen naar je 06 nummer.

Als je centrale VOIP via wifi heeft zou het wel mogelijk moeten zijn, vraag me enkel niet hoe je dat moet regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02-2024
Ik probeer SIB te herinstalleren, maar krijg de volgende melding:
Kan 'sib' niet installeren.
Toepassingspakketten conflicteren.

Details:
Kan 'sib' niet installeren. Conflict met toepassingspakketten:
libqt4-maemo5-svg(4.6.0~git20100111-0maemo1)
libqt4-maemo5-network(4.6.0~git20100111-0maemo1)

Iemand idee wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Kijk hier eens
http://maemo.org/packages....6.0~git20100111-0maemo1/

Met als afhankelijkheid
libqt4-maemo5-core (= 4.6.0~git20100111-0maemo1), en als je ge-update hebt zit je op een andere versie, eerder of later dat moet je even uitzoeken, ik denk eerder.

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 08:48:
[...]

thanks,

ik zal het eens proberen, als mn ledjes kapot gaan zit dat toch wel in m'n verzekering inbegrepen dus daar maak ik me niet zo druk om;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
Cinq-Marquis schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 13:43:
Kijk hier eens
http://maemo.org/packages....6.0~git20100111-0maemo1/

Met als afhankelijkheid
libqt4-maemo5-core (= 4.6.0~git20100111-0maemo1), en als je ge-update hebt zit je op een andere versie, eerder of later dat moet je even uitzoeken, ik denk eerder.
Opgelost door genoemde pakketten te verwijderen en daarna sib te installeren via de commandline. Daarmee werden de bijbehorende pakketten automatisch ook weer bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
OK :)

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
  • Laatst online: 25-08 14:13
woussie schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 09:55:
[...]

dat staat er ook boven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=i5Bj-kmplZs]
Ik neem aan dat je niet echt zo kan navigeren zoals vanaf 1:27

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rataplan2 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 15:41:
[video]
Hoe bedoel je? Dat is OVI maps voor Symbian (N97) en is er (nog) niet voor de N900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
[video]
Op de N97 zoals getoond wel ;)
Nu nog de N900 maar dat kan echt niet lang duren want de nieuwste versie van Ovi.maps werkt al en de tracking ook.
Vervang de rode stip door een pijl, voeg spraak toe en klaar ben je ;)

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, hij bedoeld het uiterlijk! :p

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoewel ik weet dat ik vast enkelen tot de wanhoop drijf:

Heb ik vandaag, nadat ik gister mij feun geflashed heb met flasher3.5, toch weer één reboot gehad met natuurlijk als melding 32WD_to..

Nu vraag ik mij af of ik hiermee moet leren leven,..of toch maar retour ??
want: teruggeven betekend minimaal 3 weken zonder, en waarschijnlijk flashen ze dan ook gewoon en zeggen ze alles in orde, dan gebruik ik hem weer een uurtje of 7 en dan plop..begint het verhaal weer.

welke rechten heb ik eigenlijk? kan ik een nieuw toestel verlangen? ( heb toestel cash betaald, geen abbo)volgens de handel, krijg ik geen nieuwe, maar sturen ze hem op er reparatie.

Tips gaarne welkom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:37
Ik zou hoe dan ook niet accepteren dat hij steeds reboot. Dit hoort simpelweg niet (is bij mij nog nooit voorgekomen). Heb je al geprobeerd hem een tijdje "schoon" te draaien, dus zonder 3rd party apps?
Misschien dat daar ergens een oorzaak zit. Zo niet, zou ik hem toch proberen om te ruilen of te laten repareren.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmtsjmftsch schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 16:39:
Ik zou hoe dan ook niet accepteren dat hij steeds reboot. Dit hoort simpelweg niet (is bij mij nog nooit voorgekomen). Heb je al geprobeerd hem een tijdje "schoon" te draaien, dus zonder 3rd party apps?
Misschien dat daar ergens een oorzaak zit. Zo niet, zou ik hem toch proberen om te ruilen of te laten repareren.
meestal ontstaan die reboots inderdaad door 3th party apps. Ik heb mijn N900 ook gecleand, geupdate via de NSU (165 MB) en langszaam allerlei (alleen vertrouwde) sw er opgezet en nergens geen last meer van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat zijn dat? het enige wat ik er nu op heb staan zijn:
-Foreca weather
-Fm radio
-recoder
-personal dataplan monitor
-load applet
-extra decoders
-brightness aplet
-cpu aplet
-rootsh
zijn deze zo ernstig?
Had ook nergens last van tot de nieuwe firmware update.. Baaaal

BTW kan overal zonder...behalve radio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 16:55:
wat zijn dat? het enige wat ik er nu op heb staan zijn:
-Foreca weather
-Fm radio
-recoder
-personal dataplan monitor
-load applet
-extra decoders
-brightness aplet
-cpu aplet
-rootsh
zijn deze zo ernstig?
Had ook nergens last van tot de nieuwe firmware update.. Baaaal

BTW kan overal zonder...behalve radio!
Ik had het probleem dat ik hem niet eens meer op kon starten zonder dat hij ging rebooten, nu heb ik opnieuw geflashed en ongeveer de zelfde applicaties geinstalleerd als jou, behalve de dataplan monitor, ik heb dus zo'n vermoeden dat het daar an lag, bij mij iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
  • Laatst online: 12-01-2024
die dataplanmonitor doet ook niks, je kunt je totaal ook ergens in de instellingen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ dekkelkamp
Heb je ook de Emmc geflashed? want dat heb ik (nog) niet gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 16:24:
Hoewel ik weet dat ik vast enkelen tot de wanhoop drijf:

Heb ik vandaag, nadat ik gister mij feun geflashed heb met flasher3.5, toch weer één reboot gehad met natuurlijk als melding 32WD_to..

Nu vraag ik mij af of ik hiermee moet leren leven,..of toch maar retour ??
want: teruggeven betekend minimaal 3 weken zonder, en waarschijnlijk flashen ze dan ook gewoon en zeggen ze alles in orde, dan gebruik ik hem weer een uurtje of 7 en dan plop..begint het verhaal weer.

welke rechten heb ik eigenlijk? kan ik een nieuw toestel verlangen? ( heb toestel cash betaald, geen abbo)volgens de handel, krijg ik geen nieuwe, maar sturen ze hem op er reparatie.

Tips gaarne welkom..
Ik denk dat je toestel meteen geruild wordt voor een nieuwe. Nokia is op dit moment bezig namelijk samples te verzamelen van de N900 om deze verder te onderzoeken. Sample toestellen worden ook niet gerepareerd, je krijgt er een nieuw exemplaar voor terug.

ps: Als je zeker wilt weten of je een sample toestel hebt moet je even je IMEI naar mij DM"en kan ik het even voor je nakijken in Nokia Online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 17:33:
@ dekkelkamp
Heb je ook de Emmc geflashed? want dat heb ik (nog) niet gedaan...
Ja, maar ik denk niet dat dat nodig is. De applicaties worden volgensmij niet op de emmc opgeslagen. Je zou het kunnen proberen.

Ik ben nu ook voorzichtiger met installeren van software uit de devel en testing repo's, ik wil hetzelfde niet weer krijgen. Het enige dat ik uit de testing/devel repositories heb is de msn haze plugin en rdesktop.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2010 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

If the reboots aren't due to kernel oopses, take a backup and copy your data on
the MyDocs directory to somewhere else, reflash your device with w51.1 release
and clean eMMC contents, and restore your backup. If the unexplained 32wd_to
reboots still continue daily, you could consider replacing your device.

bron: bug 6334 gedoe maemo.org

Vandaar..
Grz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 01:30:
Het filmpje (waar eerst n900 boven stond en linkte naar de verkooppagina van de n900) is inmiddels aangepast
Zowel titel als link
Foutje van gsminfo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nils N
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 20:25

heeel vervelend!
Ik heb precies hetzelfde probleem en heb geen idee wat de oplossing is, bij mij is het ook na het updaten ontstaan!

het is alleen aan het begin van het gesprek, meestal horen ze mij een aantal seconden totaal niet en daarna is het de rest van het gesprek wel goed. af en toe heb ik als de telefoon overgaat of het gesprek is net begonnen dat ik hem hoor overgaan op 1/3 van het volume en dan opeens gaat hij wel naar het volume wat ik standaard heb ingesteld!

[ Voor 24% gewijzigd door Nils N op 22-01-2010 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Heb ik ook,... dat wegvallen van gesprekken, helaas, maar ook vreemd genoeg, is dat enkel bij gesprekken met debiteuren.... ;)

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:37
Kalua schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 17:42:
[...]

Ik denk dat je toestel meteen geruild wordt voor een nieuwe. Nokia is op dit moment bezig namelijk samples te verzamelen van de N900 om deze verder te onderzoeken. Sample toestellen worden ook niet gerepareerd, je krijgt er een nieuw exemplaar voor terug.

ps: Als je zeker wilt weten of je een sample toestel hebt moet je even je IMEI naar mij DM"en kan ik het even voor je nakijken in Nokia Online.
Geef nooit je IMEI aan iemand anders. Misschien ben jij te vertrouwen, maar je IMEI aan vreemden geven is niet aan te raden!

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_E
Hmtsjmftsch schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 19:07:
[...]

Geef nooit je IMEI aan iemand anders. Misschien ben jij te vertrouwen, maar je IMEI aan vreemden geven is niet aan te raden!
Wat kunnen "kwaadwillenden" met een IMEI nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Hmtsjmftsch schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 19:07:
[...]

Je hebt inderdaad wel een beetje gelijk, maar ik kan je verzekeren dat ik er niks mee doe. Ik werk zelf in een NSP (Drachten/phonehouse om precies te zijn) en ik kan daar kijken of je toestel een sample toestel is aan de hand van het IMEI nummer. Aan de andere kant, zoveel kun je er niet mee hoor. Je moet dan ook wantrouwig van winkels zijn, die hebben namelijk een heleboel IMEI nummers in het systeem staan waar weet ik hoeveel verkopers ze zo op kunnen vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_E
Sinds 24december is mijn fantastische N900 in mijn bezit.
Nu bijna een maand oud. Aangezien ik behoorlijk zuinig ben op mijn spulletjes, verbaas ik me dat er nu al een krasje op mijn display zit.
Een paar dagen geleden voelde het met de stylus af en toe al een beetje "stroef" aan, en nu zie ik ook echt een krasje.

Ik gebruik 90% van de tijd de stylus, en druk altijd zeer beheerst (schem reageert namelijk zeer goed op aanraking)

Zelf maak ik me wel wat zorgen als het toestel ouder zou worden.
Ik neem aan dat dit bij garantie aanvraag afgedaan zou worden alsof dit door de gebruiker zelf is veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• touchie75
  • Niet online
ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
ik heb een film met mp4 formaat gedownload en op de nokia gezet. helaas doet hij het niet :/ :X
wou toch checken of de mediaplayer het nog deed en wil dat standaard filmpje afspelen maar die doet het ook niet meer :S -O- :N
hoe kan dit nou ?!?
en belangrijker hoe los ik dit weer op ?
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
touchie75 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 19:54:
ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
ik heb een film met mp4 formaat gedownload en op de nokia gezet. helaas doet hij het niet :/ :X
wou toch checken of de mediaplayer het nog deed en wil dat standaard filmpje afspelen maar die doet het ook niet meer :S -O- :N
hoe kan dit nou ?!?
en belangrijker hoe los ik dit weer op ?

alvast bedankt
Reboot schijnt te helpen om weer normaal te functioneren als je een filmpje hebt afgespeeld die de standaard mediaplayer niet ondersteund.

Probeer het eens met KMplayer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kalua schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 19:32:
[...]

Je hebt inderdaad wel een beetje gelijk, maar ik kan je verzekeren dat ik er niks mee doe. Ik werk zelf in een NSP (Drachten/phonehouse om precies te zijn) en ik kan daar kijken of je toestel een sample toestel is aan de hand van het IMEI nummer. Aan de andere kant, zoveel kun je er niet mee hoor. Je moet dan ook wantrouwig van winkels zijn, die hebben namelijk een heleboel IMEI nummers in het systeem staan waar weet ik hoeveel verkopers ze zo op kunnen vragen.
Vraagje: kunnen jullie op een NSP een loszittende usb-port ter plekke maken? De mijne zit namelijk los maar ik kan mijn n900 eigenlijk niet meer missen :) en de poort werkt nog wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• touchie75
  • Niet online
Imperium schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 19:59:
[...]

Reboot schijnt te helpen om weer normaal te functioneren als je een filmpje hebt afgespeeld die de standaard mediaplayer niet ondersteund.

Probeer het eens met KMplayer?
reboot bedoel je de nokia aan en uitzetten? dat heb ik gedaan en de orginele nokia filmpje doet het weer.
kmplayer gedownload maar daar doet die film het er ook niet op. (ps: krijg je dat beeld ook groter en hoe?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-10 14:51
rebooten kun je ook gewoon op de command prompt doen (als root)
 # reboot

Aangaande MP4 bestanden, zie mijn eerdere post. Niet alle MP4 formaten worden ondersteund.

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier zijn we weer..

Probeer mijn eMMc te flashen, alles prima, maar wil niet doorlopen, en blijft hangen bij usb device not found, waiting.
Hoewel de feun wel in flash gaat, als de flash begint, lopen de puntjes heen en weer en blijven dan hangen bij het tweede puntje van links. Feun, brikt da, en moet accu verwijderen om weer te kunnen gebruiken.
iemand met een oplossing?
moet bijv. de simkaart eruit?
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 22:06:
Hier zijn we weer..

Probeer mijn eMMc te flashen, alles prima, maar wil niet doorlopen, en blijft hangen bij usb device not found, waiting.
Hoewel de feun wel in flash gaat, als de flash begint, lopen de puntjes heen en weer en blijven dan hangen bij het tweede puntje van links. Feun, brikt da, en moet accu verwijderen om weer te kunnen gebruiken.
iemand met een oplossing?
moet bijv. de simkaart eruit?
alvast bedankt
Misschien tijd om eens de verkoper te gaan opzoeken na al dat geflash en 32 fouten????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:41

Chrisjuh_15

Facta non verba

(jarig!)
Zojuist Starcraft geprobeerd te installeren, alles is volgens mij gelukt. Tot het moment dat ik Stratagus aantik, dan krijg ik een schermpje te zien, en vervolgens knalt ie naar m'n home screen terug.

Iemand een ideetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hansk4you...ik weet dat je eigenlijk wel gelijk hebt...snik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

[video]
Ik bedoel inderdaad het uiterlijk :+ sorry voor de onduidelijkheid

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Nokia zal voorlopig geen Ovi Maps gaan maken voor de N900. Andere Maemo-telefoons gaan het wel krijgen volgens een VP van Nokia maar de N900 komt niet op de roadmap voor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayda
  • Niet online
DaannO schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 23:11:
Nokia zal voorlopig geen Ovi Maps gaan maken voor de N900. Andere Maemo-telefoons gaan het wel krijgen volgens een VP van Nokia maar de N900 komt niet op de roadmap voor :(
welke andere maemo telefoons zijn er dan n900?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
Hoe weet je dit ? Ik heb gister nog op een website gelezen dat Nokia bevestigd had bezig te zijn met Ovi Maps voor de N900. Overigens denk ik dat je de Maemo Tablets bedoeld en niet de telefoons ? Zou wel jammer zijn als het er niet komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb je een link waar dit gezegd is? Want Hier staat juist het tegenovergestelde beweerd:
http://darlamack.blogs.co...ation-for-almost-all.html

Ik kan me ook niet voorstellen dat Nokia specifiek de N900 niet gaat ondersteunen. Als een backport echt heel moeilijk gaat worden van Maemo 6 naar 5, dan zijn ze hele extreme dingen van plan met Ovi maps voor Maemo 6. Het kan zijn dat het nog een tijdje duurt voordat Ovi maps voor Maemo 5 verschijnt, dat geloof ik graag, we hebben geen idee wat de staat is van deze ontwikkeling. Maar dat Nokia doelbewist de N900 links laat liggen, lijkt me erg onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffreyst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-02-2021
Ik heb sinds gisteren de n900 , via phonehouse besteld.

dus ben druk dingen aan het uitproberen en zoeken. iemand een link bv in deze topic of op het net van meest gebruikte / handige programma`s

edit

Ik kan nu via SIP 12voip bellen.

op deze manier: bel icoontje aanklikken. en dan het vaste nr die ik dan wilt bellen. en dan op het ""foto"" icoontje klikken. daar kan ik dan de type./manieren kiezen van hoe te bellen naar dat vaste nr.

kan dit nog op een snellere manier? , dat hij bv alle vaste nr`s gelijk via 12voip pakt ?

Het lukt me ook nog niet om de fm-zender werkend te krijgen.

Ik heb verschillende frequenties geprobeert.

Gewoon muziekplayer.dan fm zender . dan hoor ik geen muziek meer via de telefoon,dus dat zou hij het al moeten ""zenden over de fm"" maar ontvang niks.

mischien dat ik wat fout doet?

Jeffrey

[ Voor 130% gewijzigd door Jeffreyst op 23-01-2010 02:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-10 14:51
Chrisjuh_15 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 22:34:
Zojuist Starcraft geprobeerd te installeren, alles is volgens mij gelukt. Tot het moment dat ik Stratagus aantik, dan krijg ik een schermpje te zien, en vervolgens knalt ie naar m'n home screen terug.

Iemand een ideetje?
Start hem eens op vanaf de command prompt. Waarschijnlijk krijg je dan meer feedback over wat er gebeurt. En anders kun je ook nog kijken in de log files (onder /var/log/).

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeffreyst schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 00:24:

Ik wil ook me mail instellen. een acc van hotmail en van planet.

Ik zou niet weten wat ik moet instellen bij Mail for exchange

welk domein ? en server en poort :)
Geen MFE gebruiken maar gewoon hotmail en Pop3 of Imap bij het toevoegen van een nieuw mail account.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2010 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

@foutje; eindelijk iemand die hetzelfde ondervind als ik in eind 2009;

bij opstarten vastlopen in de witte puntjes... alles hebben we geprobeert; nokia denk ik ook, want de feun is naar NSP gegaan en tot nu toe niet meer teruggekomen; heb intussen van dealer (na 3 dgn al) een nieuwe N900 gekregen zonder deze vreemde fout.

dus @foutje, je zult naar NSP moeten. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:37
ik vind t eigenlijk schandalig van nokia... met veel bombarie ovi maps aankondigen, maar dan niet voor de n900...
en het enige goede alternatief, Sygic, laten ze nog niet toe...

alhoewel ik de N900 echt een hele fijne telefoon vind, staat de manier waarop nokia hem ondersteunt me steeds meer tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
Pusherman_ schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 10:43:
ik vind t eigenlijk schandalig van nokia... met veel bombarie ovi maps aankondigen, maar dan niet voor de n900...

alhoewel ik de N900 echt een hele fijne telefoon vind, staat de manier waarop nokia hem ondersteunt me steeds meer tegen...
Ovi Maps is uitgebracht voor de symbian toestellen en niet voor Maemo dit omdat hier weer ander programmeer werk achter zit. Wees maar niet bang want Ovi Maps word ook gewoon uitgegeven voor de N900. De N900 is nog jong vergeet dat niet, en gun nokia wat tijd.

En wat ondersteund Nokia niet aan de N900 ? volgens mij hebben we snel een nieuwe FW gekregen, is er de Ovi store geopend. Nokia is druk bezig met de N900 hoor.

[ Voor 10% gewijzigd door lexi1986 op 23-01-2010 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

racinfo schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 10:06:
@foutje; eindelijk iemand die hetzelfde ondervind als ik in eind 2009;

bij opstarten vastlopen in de witte puntjes... alles hebben we geprobeert; nokia denk ik ook, want de feun is naar NSP gegaan en tot nu toe niet meer teruggekomen; heb intussen van dealer (na 3 dgn al) een nieuwe N900 gekregen zonder deze vreemde fout.

dus @foutje, je zult naar NSP moeten. ;-)
Mogguh,

Bij mij het zelfde verhaal de n900 liep vast bij de witte puntjes. (3dagen in bezit!!! :( )
Dit kwam na de 1e update van vorige week, gsm wijzer gebeldt en via hun naar Dynafix Care B.V. gestuurdt.
Toestel is klaar en begin volgende week krijg ik hem weer terug met nieuwe software en een frisse start.
Hoop dat ik dan lang van m`n toestel mag genieten want hij was/is werelds. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffreyst
Even snel een vraag.

Volgens mij is dit veilig maar wil het even zeker weten.

De uitgeschakelde Maemo repositories . als ik deze inschakeld. dan schakelt hij alleen de reporitorie extra in ?? . dus niet een anderen waar nog programmas met bugs in kunnen staan ?

Dus als ik de uitgeschakelde voor geinstaleerde Maemo repositories Extras inschakeld , haal ik geen bug software binnen? , alleen goed werkende.en instaleert hij deze alsnog in de root gebeuren? of niet

Jeffrey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor de solidariteit, alleenm is mijn N900 nog niet 'gebrikt' -gelukkig- maar kan enkel de EmmC niet flashen. Dan blijft ie hangen. Kan hem daarna (verwijderen accu) wel weer gewoon opstarten.
btw firmware flashen lukt wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• touchie75
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 11:51:
[...]

Mogguh,

Bij mij het zelfde verhaal de n900 liep vast bij de witte puntjes. (3dagen in bezit!!! :( )
Dit kwam na de 1e update van vorige week, gsm wijzer gebeldt en via hun naar Dynafix Care B.V. gestuurdt.
Toestel is klaar en begin volgende week krijg ik hem weer terug met nieuwe software en een frisse start.
Hoop dat ik dan lang van m`n toestel mag genieten want hij was/is werelds. ;)
ik had ergerens gelezen dat je na een aantal reboots je n900 kan vastlopen bij de witte puntjes. hij staat ingesteld dat hij een max aantal keer kan rebooten. dat kun je weer resetten. en bij flashen je sim eruit halen in elk geval.
http://www.talktogadgets....-reboot-bug-fix-released/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 20:27:
[...]

Vraagje: kunnen jullie op een NSP een loszittende usb-port ter plekke maken? De mijne zit namelijk los maar ik kan mijn n900 eigenlijk niet meer missen :) en de poort werkt nog wel gewoon.
Nee de USB port is een level 3 reparatie, NSP's mogen maximaal tot level 2 repareren. Je zult hem dan op moeten sturen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Vastlopen in de witte puntjes gebeurde niet bij flashen maar gewoon terwijl jij in mijn zak zat; alhoewel hij daar ruim 1 1/2 uur rustig kan heben zitten rebooten natuurlijk; daar had ik echter geen weet van.

het scherm was zwart toen ik hem uit mijn zak haalde en hij reageerde helemaal nergens meer op. Ook niet na batterij en of sim verwijderen; de accu bleek minder dan 2.7 volt te zijn; dus eerst accu buiten de N900 opgeladen (intern laden werktte ook niet meer) en toen bij proberen ging hij wel weer aan doch strandde bij de witte puntjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm frikandel
  • Laatst online: 26-10-2022
Dit komt helaas veel voor bij de N900. Je zult hem moeten laten flashen bij een NSP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

touchie75 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 12:21:
[...]

ik had ergerens gelezen dat je na een aantal reboots je n900 kan vastlopen bij de witte puntjes. hij staat ingesteld dat hij een max aantal keer kan rebooten. dat kun je weer resetten. en bij flashen je sim eruit halen in elk geval.
http://www.talktogadgets....-reboot-bug-fix-released/
Reboots had ik daarvoor ook regelmatig gehad,heb de tel niet bijgehouden.
Gebeurde elke x als voor het eerst iets startte op N900.
Erg vreemd allemaal maar zullen wel kinderziektes zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:41

Chrisjuh_15

Facta non verba

(jarig!)
d3vlin schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 00:49:
[...]

Start hem eens op vanaf de command prompt. Waarschijnlijk krijg je dan meer feedback over wat er gebeurt. En anders kun je ook nog kijken in de log files (onder /var/log/).
Weet je de command hiervoor? Ben een erge leek hierin :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffreyst
Ik ben nog even bezig met het voip gebeuren

Ik gebruik 12voip

via wlan heb ik gewoon een goede verbinding.

als ik gewoon via grps vodafone verbind kan ik ook bellen. maar naar 5 seconden van het gesprek gaat de spraak heel erg stotteren . en is er dus niks meer van te verstaan.

wat kan dit zijn?

edit

skype hetzelfde verhaal.

even via speedtest.nl me down en uploadsnelheid getest.

me upload is maar 9,8 kb! , hoe kan dat 8)7

down is 150 kb/sec

[ Voor 20% gewijzigd door Jeffreyst op 23-01-2010 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-10 12:25
Voip is niet toegestaan via Vodafone, als je het toch probeert krijg je de problemen die jij beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pusherman_ schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 10:43:

Ik vind dat je overdrijft. Nokia heeft de N900 nooit verkocht met de eigenschap "voice guided navigation" .
Natuutlijk zouden we willen dat nieuwe functionaliteiten sneller worden ingevoerd, maar om het huidige tempo nou "schandalig" te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 14:42:
[...]

Ik vind dat je overdrijft. Nokia heeft de N900 nooit verkocht met de eigenschap "voice guided navigation" .
Natuutlijk zouden we willen dat nieuwe functionaliteiten sneller worden ingevoerd, maar om het huidige tempo nou "schandalig" te noemen.
ze hebben de n97mini ook nooit gekocht met de eigenschap 'voice guided navigation'
maar het is wel iets wat mogelijk is.

het is ook al voor de N900 mogelijk in de vorm van sygic, alleen dat houden ze om de een of andere manier tegen.
Dat vind ik schandalig...
en dan wel heel groots je ovi maps gebeuren voor de hele wereld aankondigen.
durf dan ook de ballen te hebben om te zeggen: voor de N900 komt het ook, maar dat zal eind februari worden (of iets dergelijks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
Ben wat aan het prutsen met DOSBox. Met deze instructies het toetsenbord goed werkend gekregen onder DOSBox. Als je via de commandline dosbox -startmapper invoert, kun je het hele toetsenbord naar je eigen wensen remappen. Een Escape toets is wel wenselijk in DOS, bij gebrek aan beter heb ik daarvoor de komma gekozen. Ben er nog niet achter hoe je een toetscombinatie kunt mappen, als iemand me kan helpen? Verder heb ik de oude vertrouwde Norton Commander geïnstalleerd en een aantal games, zoals Prince of Persia 1.3, MS Flightsimulator 4, Home Alone, de oude klassieker Paratrooper, Super Mario Bros (daarvoor moet je een ALT toets mappen, nog niet gedaan), Supaplex en Wolfenstein 3D. Kun je allemaal vinden op dosgamesarchive.com. Aanrader, zeker voor wie nog wel eens naar het DOS-tijdperk terugkijkt als "die goeie ouwe tijd" :)

edit: oh ja, er zijn ook een paar freaks die Windows 3.11 en zelfs Windows 95 werkend hebben gekregen onder DOSBox, kijk maar op youtube... niet dat je er iets aan hebt, maar 't is wel geinig.

[ Voor 9% gewijzigd door James RB op 23-01-2010 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
lpdv74 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 15:07:
Ben wat aan het prutsen met DOSBox. Met deze instructies het toetsenbord goed werkend gekregen onder DOSBox. Als je via de commandline dosbox -startmapper invoert, kun je het hele toetsenbord naar je eigen wensen remappen. Een Escape toets is wel wenselijk in DOS, bij gebrek aan beter heb ik daarvoor de komma gekozen. Ben er nog niet achter hoe je een toetscombinatie kunt mappen, als iemand me kan helpen? Verder heb ik de oude vertrouwde Norton Commander geïnstalleerd en een aantal games, zoals Prince of Persia 1.3, MS Flightsimulator 4, Home Alone, de oude klassieker Paratrooper, Super Mario Bros (daarvoor moet je een ALT toets mappen, nog niet gedaan), Supaplex en Wolfenstein 3D. Kun je allemaal vinden op dosgamesarchive.com. Aanrader, zeker voor wie nog wel eens naar het DOS-tijdperk terugkijkt als "die goeie ouwe tijd" :)

edit: oh ja, er zijn ook een paar freaks die Windows 3.11 en zelfs Windows 95 werkend hebben gekregen onder DOSBox, kijk maar op youtube... niet dat je er iets aan hebt, maar 't is wel geinig.
dat klinkt wel vet... zou een dos game als the 11th hour of the 7th guest dan ook mogelijk zijn op de N900?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
Pusherman_ schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 15:11:
[...]

dat klinkt wel vet... zou een dos game als the 11th hour of the 7th guest dan ook mogelijk zijn op de N900?
Geen idee, hier kun je checken wat wel en niet compatible is met DOSBox... hoewel je er denk ik wel rekening mee moet houden dat DOSBox eigenlijk niet voor de N900 geschreven is, dus weet niet hoe betrouwbaar die lijst is in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
lpdv74 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 15:19:
[...]

Geen idee, hier kun je checken wat wel en niet compatible is met DOSBox... hoewel je er denk ik wel rekening mee moet houden dat DOSBox eigenlijk niet voor de N900 geschreven is, dus weet niet hoe betrouwbaar die lijst is in dit geval.
het is wel compatible met DOSBox... echter speel je het normaal gesproken vanaf een cd (nouja.. 4 cd's) ik denk dat je daarmee in de knoei komt.. omdat de n900 natuurlijk geen cdromdrive heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
Pusherman_ schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 15:59:
[...]

het is wel compatible met DOSBox... echter speel je het normaal gesproken vanaf een cd (nouja.. 4 cd's) ik denk dat je daarmee in de knoei komt.. omdat de n900 natuurlijk geen cdromdrive heeft ;)
Je kunt wel iso's mounten in dosbox... Maar ik zou zeggen, ga ook maar eens prutsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasjanb
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-05-2021
Pusherman_ schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 15:11:
[...]
Die games worden ondersteund door de ScummVM engine, waarvan wel een n900 port is (check de maemo forums voor de download link). Met de databestanden van de originele cd's kan je het spel dan spelen.
Ik heb 7th guest draaiend op mijn n900 en dat loopt vrij aardig (soms iets te traag volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasjanb
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-05-2021
lpdv74 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 15:19:
[...]
Dat dosbox niet voor de n900 geschreven is is op zich niet zo'n probleem, maar wat wel een issue is is dat de x86 instructies moeten worden vertaald naar de ARM CPU van de n900. Daarnaast heeft de n900 een relatief trage CPU, wat inhoudt dat lang niet alle DOS games op een acceptabel tempo gaan lopen. DOS games die alleen lekker lopen op een pentium of snelle 486 gaat de n900 waarschijnlijk niet trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
klaasjanb schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 16:09:
[...]

Dat dosbox niet voor de n900 geschreven is is op zich niet zo'n probleem, maar wat wel een issue is is dat de x86 instructies moeten worden vertaald naar de ARM CPU van de n900. Daarnaast heeft de n900 een relatief trage CPU, wat inhoudt dat lang niet alle DOS games op een acceptabel tempo gaan lopen. DOS games die alleen lekker lopen op een pentium of snelle 486 gaat de n900 waarschijnlijk niet trekken.
Dat bedoel ik dus te zeggen met dat DOSBox niet voor de N900 geschreven is... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
klaasjanb schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 16:04:
[...]

Die games worden ondersteund door de ScummVM engine, waarvan wel een n900 port is (check de maemo forums voor de download link). Met de databestanden van de originele cd's kan je het spel dan spelen.
Ik heb 7th guest draaiend op mijn n900 en dat loopt vrij aardig (soms iets te traag volgens mij).
damn hoe gaaf.. ik ga het echt ff proberen met the 11th hour... en natuurlijk met Leisure Suit Larry :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 12:21:
bedankt voor de solidariteit, alleenm is mijn N900 nog niet 'gebrikt' -gelukkig- maar kan enkel de EmmC niet flashen. Dan blijft ie hangen. Kan hem daarna (verwijderen accu) wel weer gewoon opstarten.
btw firmware flashen lukt wel..
Probeer je hem onder windows te flashen? Ik zou het als ik jou was toch even onder Ubuntu (of andere linux distro) proberen, ik had ook problemen onder windows, bij mij wou hij helemaal niet flashen. Je kan natuurlijk even de livecd downloaden als je geen linux wilt installeren.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2010 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
Zijn bluetooth toetsenborden nu echt zo prijzig (vanaf ca. 50 euro) of weet iemand ze goedkoper te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@dekkelkamp,

heb ik ook geprobeert, maar dan vind hij de bestanden niet.
Flasher wordt geinstalleert in /usr/bin
maar vanilla en 51 worden dan niet gevonden (staan op bureau blad) als ik ze kopieer naar usr/bin
worden ze ook niet gevonden..
Oplossing? Graag. Mooiste zou zijn als je stap voor stap "guide"voor mij hebt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woei! Palringo komt ook met een MAEMO versie:

http://blogs.palringo.com/andrew/?p=170

Ik vind de ontwikkeling van programma's erg lang duren. Ik zit steeds meer te twijfelen of ik wel de juiste phone heb gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 17:48:
@dekkelkamp,

heb ik ook geprobeert, maar dan vind hij de bestanden niet.
Flasher wordt geinstalleert in /usr/bin
maar vanilla en 51 worden dan niet gevonden (staan op bureau blad) als ik ze kopieer naar usr/bin
worden ze ook niet gevonden..
Oplossing? Graag. Mooiste zou zijn als je stap voor stap "guide"voor mij hebt ;-)
Okee,

Je hebt de flasher dus in /usr/bin staan op je PC, wat je nu doet is een terminal opstarten en naar /usr/bin gaan:
cd /usr/bin
hier voer je het volgende commando in, als je dat al niet gedaan hebt (om de flasher uitvoerbaar te maken):
chmod +x flasher-3.5
Nu kan je de flasher uitvoeren en de imagenaam opgeven door het volgende te typen:
sudo ./flasher-3.5 -F ~/Desktop/IMAGENAAM -f -R
(let bij bovenstaande op de hoofdletters, linux is hoofdlettergevoelig, je kan de tab toets gebruiken om de naam aan te vullen. ~/ staat voor je home directory)
Als het goed is werkt het nu.

Hoop dat het werkt
Pagina: 1 ... 45 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.