"Never a dull moment"
Imperium schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 23:02:
Er schijnt een bug te zijn dat als je WiFi gebruikt (al is het maar 1x) en je zet hem weer uit dat de WiFi modules actief blijven en dus je batterij blijft leeglopen. Dat verklaart bij sommige mensen waarom hun batterij met 6 uur leeg is. Sinds ik geen WiFi meer gebruik maar alleen 3G is mijn batterij duur meer dan verdubbeld en kan ik er wel minstens 24 uur mee doen.
mijn vermoeden is dat het wireless signaal ( 3G & WiFi icm Scherm wel heel veeleisend zijn )
als je alleen de standbyfunctie hebt, met sporadisch gebruik dan is het best te doen.
Het probleem is dus dat het lijkt alsof het uit staat maar de modules actief blijven. Overigens heeft niet iedereen last van dit probleem.FreshMaker schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 19:13:
Hier wordt WiFi afgesloten bij geen gebruik, afgelopen dagen is de telefoon weinig in gebruik geweest en hield het daarbij toch wel 3 dagen vol
mijn vermoeden is dat het wireless signaal ( 3G & WiFi icm Scherm wel heel veeleisend zijn )
als je alleen de standbyfunctie hebt, met sporadisch gebruik dan is het best te doen.
bron: http://talk.maemo.org/showthread.php?p=491957
[ Voor 4% gewijzigd door Imperium op 27-01-2010 19:16 ]
Verwijderd
Had dit al eens gequote met een vraag erbij.Frank J. schreef op maandag 18 januari 2010 @ 16:28:
Misschien handig voor diegene die wifi veel gebruiken.
Je kan je WLan transmission power terug schroeven van 100mW naar 10mW. Ik kan me voorstellen dat dit voordelig is voor je accu duur:
Om dit te veranderen ga naar:
Settings - Internet connections - Connections - (jouw wifi) edit - NEXT - NEXT - NEXT - advanced - other
Zal de vraag maar achterwege laten........
Merk wel dat het surfen iets trager loopt
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Ik gebruik bluetooth nu sinds kort met mijn headset waar ik dan muziek mee luister, ik merk niet "heel veel" verschil qua batterij verbruik en dat bevalt mij goedteddebraak schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 18:24:
[...]
de grootste energie slurper is 3g, skype/google talk zendt de hele dag door keep alive messages en dus gebruikt hij de hele tijd de 3g zender. heb je die toevallig aanstaan? ik weet niet wat de energieconsumptie van de bluetoothzender is. weet iemand dat?
Kan de juiste code ook niet vinden, helaaswarhamstr schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:02:
Iemand Irreco al aan de praat gekregen icm KPN digitenne? De box die wij hier hebben is van 't type tf6000cok, kan hier nergens de settings voor vinden.
"Never a dull moment"
als ik de lader er af haal prima signaal en als de tel word opgeladen ook prima signaal.
alleen opgeladen met oplader aangesloten slecht signaal dus.
iemand anders hier ook last van?
Om nog even je vraag te beantwoorden, de signaal sterkte terug schroeven naar 10mW zorgt er voor dat je minder goed "bereik" hebt met Wifi. Dus je moet dichter bij je accespoint of wat dan ook zitten. In veel gevallen 10mW waarschijnlijk genoeg. Maar als je dus merkt dat je slecht ontvangst heb kan je hem weer terug zetten op 100mW.Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 20:50:
[...]
Had dit al eens gequote met een vraag erbij.
Zal de vraag maar achterwege laten........maar wel melden (na 2X testen) dat hiervan inderdaad de batterij langer meegaat.
Merk wel dat het surfen iets trager loopt
Cheers
zoeken op fabrikant. is topfield. (heb ik gevonden op een garantiesticker ergens op het apparaat) probeer de tf4000fi enswarhamstr schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:02:
Iemand Irreco al aan de praat gekregen icm KPN digitenne? De box die wij hier hebben is van 't type tf6000cok, kan hier nergens de settings voor vinden.
ik heb ook verhalen gelezen dat een zwakkere zender langer moet zenden en daardoor dus langer aanstaat wat het positieve effect deels teniet doet. in hoeverre dit enkel theorie is weet ik niet.masmas schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:53:
[...]
Om nog even je vraag te beantwoorden, de signaal sterkte terug schroeven naar 10mW zorgt er voor dat je minder goed "bereik" hebt met Wifi. Dus je moet dichter bij je accespoint of wat dan ook zitten. In veel gevallen 10mW waarschijnlijk genoeg. Maar als je dus merkt dat je slecht ontvangst heb kan je hem weer terug zetten op 100mW.
Cheers
kun je dit wat verduidelijken? om de een of andere manier veroorzaakt een kabel aan de n900 storing, daarom mag je je hoofdtelefoon er ook niet inpluggen.leon12345 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:43:
ik heb vandaag gemerkt dat als ik dat fm boost script gebruik en me n900 is opgeladen met de lader er aan dat ik een heel slecht signaal heb.
als ik de lader er af haal prima signaal en als de tel word opgeladen ook prima signaal.
alleen opgeladen met oplader aangesloten slecht signaal dus.
iemand anders hier ook last van?
Wat ik ervan begrijp is dat het signaal prima is, ook met de kabel aangesloten, totdat de batterij vol is. Dan wordt het signaal slecht.teddebraak schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:18:
[...]
kun je dit wat verduidelijken? om de een of andere manier veroorzaakt een kabel aan de n900 storing, daarom mag je je hoofdtelefoon er ook niet inpluggen.
Verwijderd
Debian of Ubuntu lijkt me een prima keus om mee te beginnen, vooral Ubuntu. Het Ubuntu forum heeft antwoord op bijna al je vragen, zodat als je niets niet snapt het heel makkelijk kan uitzoeken.lpdv74 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 16:28:
[...]
Heb ik even gedaan, dan ga ik van 35 naar 47 MB vrije ruimte. Ik heb wel redelijk veel apps geïnstalleerd, maar is er een manier om te kijken welke geïnstalleerde apps uit welke repo komen? Sommige kan ik wel verwijderen, maar ik gebruik er ook best wel veel. Je zegt dat ~65MB normaal is. Ik geloof je direct, maar heb je daar een bron van?
Meteen een tweede vraagje: ben bezig me beetje te verdiepen in Linux. Behalve een beetje standaard terminalgebruik (mapjes aanmaken/verwijderen, rechten toekennen etc) weet ik er nog niet veel van. Is de N900 aangevuld plus een soort linux-voor-dummies boek genoeg daarvoor of is maemo geen volwaardige distro? Of kan ik beter een dualboot met Debian op m'n lappie zetten, of is een live-cd genoeg...
Ik ben een paar jaar geleden begonnen met Ubuntu en gebruik het nu elke dag op m'n laptop op school, ik start win7 nauwlijks meer op.
Klinkt niet heel gek in mijn oren. Want als de batterij vol is gebruikt de telefoon de adapter als voedingsbron. Die is nooit zo stabiel als de accu van de telefoon.lpdv74 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:23:
[...]
Wat ik ervan begrijp is dat het signaal prima is, ook met de kabel aangesloten, totdat de batterij vol is. Dan wordt het signaal slecht.
En nog even over die fluit toon die sommige hoorde bij het opladen, dat had ik ook met mijn N95 en een nokia lader die minder stroom leverde dan de lader die bij de telefoon geleverd was. Ik maakte me er niet echt druk om, denk dat er iets resoneert ofzo, maar ik moet bekennen dat ik eigenlijk niet weet of het geluid uit de telefoon of uit de lader komt.
Linux mint zou ik aanraden. Mint is naar mijn mening, zonder twijfel, de beste linux distributie beschikbaar. Het is eigenlijk ubuntu, maar met een paar aanpassingen, en daardoor gewoon beter. Het ziet er beter uit en werkt prettiger omdat er wat handige dingen standaard al zijn toegevoegd. Je kan ook gewoon alle software van ubuntu gebruiken.Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:30:
[...]
Debian of Ubuntu lijkt me een prima keus om mee te beginnen, vooral Ubuntu. Het Ubuntu forum heeft antwoord op bijna al je vragen, zodat als je niets niet snapt het heel makkelijk kan uitzoeken.
Ik ben een paar jaar geleden begonnen met Ubuntu en gebruik het nu elke dag op m'n laptop op school, ik start win7 nauwlijks meer op.
Zo goed als alle hulp/support/tutorials die je voor ubuntu vindt gaan ook op voor Linux mint, maar dan heb je het voordeel van een aangenamer, meer polished geheel.
Ik zie geen enkele reden Ubuntu aan te raden, want Linux mint heeft alle voordelen van ubuntu en meer.
Je kan ook rustig een boek over ubuntu kopen/lezen, heb je net zoveel aan voor linux Mint.
Het enige nadeel is dat de nieuwe versie van Mint altijd enkele weken na de nieuwe release van ubuntu uitkomt, dus als je perse het allernieuwste wilt draaien is het niet handig.
Download: http://www.mozilla.com/en-US/m/
info: http://www.mozilla.com/en-US/mobile/
[ Voor 8% gewijzigd door Eastside op 28-01-2010 08:23 ]
Goodgoan!
Ik heb het bij gebruik van de lader van men E51 (AC-3E als ik mij niet vergis), die ik hiervoor had. Het geluid komt duidelijk uit het tussenstukje, niet uit de telefoon zelf.masmas schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 00:27:
[...]
En nog even over die fluit toon die sommige hoorde bij het opladen, dat had ik ook met mijn N95 en een nokia lader die minder stroom leverde dan de lader die bij de telefoon geleverd was. Ik maakte me er niet echt druk om, denk dat er iets resoneert ofzo, maar ik moet bekennen dat ik eigenlijk niet weet of het geluid uit de telefoon of uit de lader komt.
Dan is Debian misschien de betere keus, simpelweg omdat je dat ook op de N900 kunt draaien, via Easy Debian. Of heb ik dat verkeerd? Ik heb er zelf geen ervaring mee. Naast Easy Debian op de N900Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:30:
[...]
Debian of Ubuntu lijkt me een prima keus om mee te beginnen, vooral Ubuntu. Het Ubuntu forum heeft antwoord op bijna al je vragen, zodat als je niets niet snapt het heel makkelijk kan uitzoeken.
Verwijderd
Onder Ubuntu kan je alles wat je met Debian kan, alleen is het gebruiksvriendelijker. Het begint al tijdens de installatie, als men als beginner Debian moet installeren kan er nogal wat onduidelijkheid ontstaan, de installatie van Ubuntu is een nette gui waar alles word uitgelegd. Ook is het in Ubuntu veel makkelijker om software te installeren, naar mijn mening. Ook is de software die je vanuit Ubuntu kunt installeren nieuwer dan de software die in de Debian repositories zit.maartenmk schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 10:17:
[...]
Dan is Debian misschien de betere keus, simpelweg omdat je dat ook op de N900 kunt draaien, via Easy Debian. Of heb ik dat verkeerd? Ik heb er zelf geen ervaring mee. Naast Easy Debian op de N900
Als beginnende gebruiker zou ik dus voor Ubuntu of, wat TempesT een paar posts geleden al zij, Linux Mint gaan. Met deze laatste heb ik zelf geen ervaring. Maar omdat deze weer van Ubuntu is afgeleid, en Ubuntu weer van Debian lijkt het mij dat Ubuntu meer gelijkenissen heeft met de N900 dan Linux Mint, maar nogmaals ik heb er geen ervaring mee.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2010 10:30 ]
Als je heel veel met easy debian op de N900 wilt gaan spelen, dan is dat misschien wel handig. maar over het algemeen zal je meestal de GUI applicaties van Maemo gebruiken. Van easy debian zijn de command line tools, naar mijn mening, het handigst op de N900.maartenmk schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 10:17:
[...]
Dan is Debian misschien de betere keus, simpelweg omdat je dat ook op de N900 kunt draaien, via Easy Debian. Of heb ik dat verkeerd? Ik heb er zelf geen ervaring mee. Naast Easy Debian op de N900
Maemo zelf is op Debian gebaseerd maar verschilt ook sterk, net als Ubuntu van het origineel
Voor de duidelijkheid, Linux mint is eigenlijk gewoon Ubuntu, maar dan met standaard een andere mix aan geïnstalleerde programma's.
dat klinkt aardig logisch. niet veel aan te doen dus.masmas schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 00:27:
[...]
Klinkt niet heel gek in mijn oren. Want als de batterij vol is gebruikt de telefoon de adapter als voedingsbron. Die is nooit zo stabiel als de accu van de telefoon.
ik krijg in ubuntu niet eens me beeld scherm resoluties voor me 2 schermen goed. krijg ook niet me drivers geinstalleerd.
alles moet met codes gedaan worden in zo'n terminal en als je daar niet bekend mee bent ben je uren aan het kloten zonder resultaat.
dus dat het gebruikers vriendelijk is zou je mij nooit horen zeggen.
ik noem iets gebruikers vriendelijk als me ma normaal programma's enzo kan instaleren en dat moet je met ubuntu echt niet proberen uit te leggen.
Wat betreft de radiozender en lader: bij mijn weten wordt de radio TXpower zwaar teruggeschroefd als de batterij aan het laden is, maar dit kan je wel fixen met FM booster (en nog andere dingen in extras testing/dev). Use at own risk though.
Moet je deze soms opnieuw installeren? Ik heb firefox al een tijdje geinstalleerd staan maar ik heb al weken geen update meer gehad. Op zich vind ik het wel een mooie browser maar ik vind dat ie slecht in en uitzoomt. MicroB doet dat beter.Eastside schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 08:20:
Kreeg zojuist de melding dat er een nieuwe firefox versie beschikbaar was (release candidate 3). Na deze te hebben geïnstalleerd was is blij verrast met de geboekte snelheidswinst. Het opstarten duurt wel iets langer dan bij de standaard MicroB browser, maar het surfen gaat nu als een tierelier! Eindelijk een goede distributie van Fennec waar je prettig mee kunt surfen! Nu nog iets sneller opstarten en het is een een betere browser dan MicroB..imo
Download: http://www.mozilla.com/en-US/m/
info: http://www.mozilla.com/en-US/mobile/
2 Schermen onder Linux werkt prima !
@Sharkey
Die laatste FireFox heb ik net geïnstalleerd en werkt zeker er goed, snel en zo
"Never a dull moment"
Ik had rc2 en kreeg deze update automatisch. mocht je hem niet erbij hebben, kun je hem er zo overheen installeren denk ik. zie link in eerdere post.Sharkey1802 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 15:02:
[...]
Moet je deze soms opnieuw installeren? Ik heb firefox al een tijdje geinstalleerd staan maar ik heb al weken geen update meer gehad. Op zich vind ik het wel een mooie browser maar ik vind dat ie slecht in en uitzoomt. MicroB doet dat beter.
Heb je wel de mozilla catalog bij toepassingsbeheer?
Goodgoan!
"Never a dull moment"
Verwijderd
Mozilla heeft tijdelijk de flash plugin uitgeschakeld vanwege de performance issues. Ze zijn nu bezig met een add-on zodat je per website in kunt stellen of flash ingeschakeld moet worden.Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 16:45:
weet iemand hoe je de youtube filmpjes met FENNEC kunt bekijken, je moet dan Adobe Flash Player installeren maar hoe je dit precies en om welke versie van Adobe Flash Player gaat het, bedankt
http://blog.mozilla.com/b...-maemo-rc3-available-now/
http://www.telegraaf.nl/d...le_Firefox_gehaald__.html
Als je handmatig de flash plugin wilt inschakelen doe je het volgende:
tik about:config in de adresbalk en zet de volgende parameters op false
(door ze te selecteren en op enter te drukken):
plugin.disable
plugin.default_plugin_disabled parameters
Herstart firefox
[Edit:] Laat maar, heb het na wat extra gepiel gevonden.
[ Voor 25% gewijzigd door Pompi op 28-01-2010 17:43 ]
Verwijderd
Heb kmplayer geïnstalleerd en de commandline van mplayer voor video.
Bij kmplayer de videoplayer op mplayer gezet.
Hups film Bodyguards en assasins met srt files op de n900 en warempel een film met ondertitels (en ook nog goed leesbaar).
Mooi prachtig glashelder beeld met titels, alleen nog even een hoofdbeugel maken zodat ik de n900 niet steeds hoef vast te houden
Zal nu maar even niks meer zeggen over mijn batterijverbruik
keywords om het zoeken te vergemakkelijken: accent, agui, trema, circumflex, cedille (door mij vaak de Curaçao genoemd),
Verwijderd
Dit had ik al geprobeerd maar hielp niet.gehlan schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:48:
[...]
probeer eens apt-get clean en daarna even rebooten
Mocht er iemand zijn met hetzelfde probleem, ik heb me N900 maar gewoon geflashed. Ongetwijfeld dat flashen al eerder aan bod in dit topic is gekomen, maar hier twee handige links: Maemo Wiki en YouTube. Wel moet ik erbij vermelden dat ik er geen succes mee boekte met Windows 7 64-bit, maar op Windows Vista 32-bit verliep alles prima.Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:25:
Ok, gisteravond heb ik o.a. een aantal mediaspelers geïnstalleerd via de app. manager. Alles werkte toen nog correct totdat ik in de ochtend de app. manager opende en ik de melding ''Bewerking is mislukt'' kreeg.
Na wat zoekacties kwam ik erachter dat mijn rootfs vol was wat achteraf ook zo bleek te zijn. Via de app. manager kan ik niks verwijderen aangezien ik stuit op ''(geen toepassingen geïnstalleerd)'' en bovendien zijn al mijn catalogen verdwenen, wellicht door mijn overvolle rootfs.
Op maemo.org kwam ik een alternatief tegen voor het verwijderen van apps met de ''apt-get remove packagename'' command wat voor mij ook niet schijnt te werken.
Owja, backup herstellen heb ik ook al geprobeerd maar dat mocht helaas niet baten.
Iemand enig idee hoe of wat?
Verwijderd
ik heb t nog niet gevonden... kun je me vertellen hoe ik dat moet doen?Pompi schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:37:
Weet iemand of het mogelijk is om speciale tekens zoals ë te krijgen via het toetsenbord?
[Edit:] Laat maar, heb het na wat extra gepiel gevonden.
als je niet zoekt kun je het ook niet vinden...Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 18:52:
[...]
ik heb t nog niet gevonden... kun je me vertellen hoe ik dat moet doen?
Weet iemand of er een app voor de n900 bestaat die de internet data in de gaten houd?
Ik bedoel niet de geschiedenis maar waar de totale data die je hebt gedownload. Ik meende wel zoiets gezien te hebben maar ik ben de naam kwijt..
Verwijderd
Personal Dataplan Monitororaclexxx schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 21:41:
Hallo,
Weet iemand of er een app voor de n900 bestaat die de internet data in de gaten houd?
Ik bedoel niet de geschiedenis maar waar de totale data die je hebt gedownload. Ik meende wel zoiets gezien te hebben maar ik ben de naam kwijt..
Ook WiFi.citruspers schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 21:55:
Dataplan monitor werkt alleen voor je 3G/2G connectie though, niet voor wifi dacht ik (wat in de meeste gevallen ook precies is wat je wilt)
dit is indd waar ik op zoek naar ben. Dus het wifi data ook mee? das jammer... ook iets wat alleen de 3g/2g conecties filterd?citruspers schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 21:55:
Dataplan monitor werkt alleen voor je 3G/2G connectie though, niet voor wifi dacht ik (wat in de meeste gevallen ook precies is wat je wilt)
in ieder geval bedankt!
Personal dataplan houdt ALLEEN 2/3G data in de gaten, en vergeet de WiFioraclexxx schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 22:13:
[...]
dit is indd waar ik op zoek naar ben. Dus het wifi data ook mee? das jammer... ook iets wat alleen de 3g/2g conecties filterd?
in ieder geval bedankt!
Ik wil het wel doen, maar geen idee hoe. Ja ik kan wel een deel aanmaken maar over de inhoud enz. heb ik nog te weinig verstand van de nokia n900.
Verwijderd
precies. Wifi boeit me ook niet, 2g/3g om te controleren of ik niet in de knoei kom met de FUPFreshMaker schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 22:16:
[...]
Personal dataplan houdt ALLEEN 2/3G data in de gaten, en vergeet de WiFi
Er wordt gewerkt aan een nieuwe startpost, tot die tijd heeft het niet heel veel meer waarde om een nieuw topic te openen. Dan moeten mensen namelijk in 2 topics zoeken voor ze vragen gaan stellen. Vaak is 1 topic al te veel moeitetouchie75 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 22:37:
Is er niemand die zich geroepen voelt om een nieuwe deel aan te maken?
Ik wil het wel doen, maar geen idee hoe. Ja ik kan wel een deel aanmaken maar over de inhoud enz. heb ik nog te weinig verstand van de nokia n900.
Cheers
Ik loop nu een beetje vast. Is er ie mand die wel zijn media streamt met de N900? en hoe doe je dat? Ik wil zelf wel ff prutsen en het uitvinden, maar is er miss. iemand die een handige handleiding heeft voor het opzetten van zoiets? (op de n900 en de pc?)
Ik wil graag extra mensen toevoegen voor "mede-auteurschap" van de start post, dan kan die worden verbeterd, ik heb er nu niet echt tijd voor.masmas schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 23:39:
[...]
Er wordt gewerkt aan een nieuwe startpost, tot die tijd heeft het niet heel veel meer waarde om een nieuw topic te openen. Dan moeten mensen namelijk in 2 topics zoeken voor ze vragen gaan stellen. Vaak is 1 topic al te veel moeiteIk denk dat je TempesT wel mag helpen met de nuttige info uit het topic bij elkaar te verzamelen
![]()
Cheers
Een nieuw deel kan natuurlijk, maar zoals ook al is bediscussieerd hier, wat voegt het opdelen in verschillende delen toe? Hoe dan ook zou een betere startpost het wel makkelijker kunnen maken, want als je een tweede deel opent, dan moet een groot deel van de info uit deel 1 natuurlijk wel in de start post van deel 2 staan.
Als dit performant is en goed functioneert zou dit me wel over de streep trekken voor een N900....
Is dit ook gemakkelijk te installeren zonder de N900 te brikken?
Verwijderd
werkt inderdaad, hier was ik zelf niet opgekomen, bedankt,gehlan schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:15:
[...]
Mozilla heeft tijdelijk de flash plugin uitgeschakeld vanwege de performance issues. Ze zijn nu bezig met een add-on zodat je per website in kunt stellen of flash ingeschakeld moet worden.
http://blog.mozilla.com/b...-maemo-rc3-available-now/
http://www.telegraaf.nl/d...le_Firefox_gehaald__.html
Als je handmatig de flash plugin wilt inschakelen doe je het volgende:
tik about:config in de adresbalk en zet de volgende parameters op false
(door ze te selecteren en op enter te drukken):
plugin.disable
plugin.default_plugin_disabled parameters
Herstart firefox
Cirtuspers was me voor, ik liep nog 1 pagina achter
[ Voor 11% gewijzigd door masmas op 29-01-2010 11:21 ]
Heb je misschien een linkje voor win95 op de N900, of bedoelde je het meer als relatief voorbeeld? Bomberman 95 op mijn N900 klinkt namelijk...verleidelijk
EDIT: laat maar, het was heel makkelijk te vinden. Bedankt voor de heads up, ik wist niet dat het al kon
[ Voor 20% gewijzigd door citruspers op 29-01-2010 11:58 ]
maar ik krijg met geen mogelijkheid alle contacten geselecteerd...zie ik iets over het hoofd? iemand een idee??
Verwijderd
Securew2 is weer typisch zo'n M$ verhaal om een techniek te kapen.
Maar niet getreurd: kijk hier eens naar: securew2 op linux:
[Hogeschool Utrecht/ Eduroam] wireless aan de gang krijgen
Een van die oplossingen zou ook op de N900 moeten werken (allemaal scriptjes).
WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer
Verwijderd
Ik weet dat er bij instellingen -> connectiviteit -> telefoon -> gegevensteller je verzonden
en ontvangen mb's kunt bekijken maar is er ook een manier voor meer specifieke data?
danke schon!
Verwijderd
Excuus.. je was me nét voor zag ik... maar bedankt!teddebraak schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 19:19:
[...]
als je niet zoekt kun je het ook niet vinden...
Ik kan gewoon mijn N900 verbinden met het Eduroam netwerk van universiteit Utrecht. Zonder scriptjes. Als het goed is kan ik met dezelfde instellingen ook verbinding maken met andere Eduroam netwerken en dus ook die van de HU. Ik weet niet of het netwerk van de HU ook buiten het gebouw te ontvangen is, anders wil ik wel proberen te verbinden. Ik werk in het Kruytgebouw, dat is aan de overkant van de straat. Ons netwerk rijkt ongeveer tot aan de stoeprand.KC27 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 18:18:
Een van die oplossingen zou ook op de N900 moeten werken (allemaal scriptjes).
De instellingen op mijn N900:
Ssid: eduroam
Security method: WPA with EAP
EAP type: PEAP
EAP method: MSCHAPv2
[ Voor 3% gewijzigd door Sharkey1802 op 29-01-2010 20:54 ]
Eén pagina terug is "Personal Dataplan Monitor" meerdere keren genoemd. Ik weet niet wat je precies bedoeld met "meer specifieke data"?Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 18:34:
Hé n900 specialisten. Weet iemand waar ik mijn dataverbruik kan bekijken?
Ik weet dat er bij instellingen -> connectiviteit -> telefoon -> gegevensteller je verzonden
en ontvangen mb's kunt bekijken maar is er ook een manier voor meer specifieke data?
danke schon!
Heb je het ook al draaiend op je N900? Of alleen filmpjes bekeken e.d.? Zou idd mooi zijn om Bomberman te spelen, wel een beetje omslachtig om Win95 er voor op te moeten starten, alhoewel het wel een leuke show off iscitruspers schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:53:
Dat gebeurt heh masmas (deze thread groeit ook zo snel).
Heb je misschien een linkje voor win95 op de N900, of bedoelde je het meer als relatief voorbeeld? Bomberman 95 op mijn N900 klinkt namelijk...verleidelijk
EDIT: laat maar, het was heel makkelijk te vinden. Bedankt voor de heads up, ik wist niet dat het al kon

[ Voor 39% gewijzigd door masmas op 29-01-2010 21:03 ]
Dit gebruik ik ook bij Hogeschool Utrecht welke Eduroam gebruikt en werkt gewoon superSharkey1802 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 20:50:
[...]
Ik kan gewoon mijn N900 verbinden met het Eduroam netwerk van universiteit Utrecht. Zonder scriptjes. Als het goed is kan ik met dezelfde instellingen ook verbinding maken met andere Eduroam netwerken en dus ook die van de HU. Ik weet niet of het netwerk van de HU ook buiten het gebouw te ontvangen is, anders wil ik wel proberen te verbinden. Ik werk in het Kruytgebouw, dat is aan de overkant van de straat. Ons netwerk rijkt ongeveer tot aan de stoeprand.
De instellingen op mijn N900:
Ssid: eduroam
Security method: WPA with EAP
EAP type: PEAP
EAP method: MSCHAPv2
lijkt niet te werken (na het laden blijft de pagina zwart ipv de player te laten zien), ik denk dat je daar flash 10 voor nodig hebt, N900 heeft flash 9walletje-w schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 00:16:
Weet iemand of de site www.grooveshark.com ook bruikbaar is op de n900? Of zou iemand zo aardig willen zijn om dat te testen! Bij voorbaat dank
te vroeg "nee" gezegd. De player laad wel, maar pas nadat er gezeurd is over de flash versie
Het laden duurt wel lang en soms is er een hapering in de muziek. Het is niet ideaal, maar werkt dus wel
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2010 00:48 ]
Dat had ik al geprobeerd. helaas werkt ie bij mij niet. de browser gaat er zelrs van flippen. reageert ineens niet meer..Last.fm doet het wel! Ook leuk?walletje-w schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 00:16:
Weet iemand of de site www.grooveshark.com ook bruikbaar is op de n900? Of zou iemand zo aardig willen zijn om dat te testen! Bij voorbaat dank
Net even getest: De site laadt wel, maar echt bruikbaar zou ik het niet noemen. Zeer traag en ik krijg ook een melding dat ik beter gebruik kan maken van flash player 10 maar dan kan ik er wel voor kiezen om verder te gaan met mijn huidige flash player. Ik kreeg ook een melding dat de service tijdelijk offline zou zijn. Als ik zoek naar een artiest krijg ik 'loading' te zien maar geen resultaten maar dat zou dus kunnen komen omdat de service op dit moment down is.walletje-w schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 00:16:
Had ik net ook, maar nu dus wel vrolijk een liedje aan het luisteren, werkt dus welSharkey1802 schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 00:42:
[...]
Net even getest: De site laadt wel, maar echt bruikbaar zou ik het niet noemen. Zeer traag en ik krijg ook een melding dat ik beter gebruik kan maken van flash player 10 maar dan kan ik er wel voor kiezen om verder te gaan met mijn huidige flash player. Ik kreeg ook een melding dat de service tijdelijk offline zou zijn. Als ik zoek naar een artiest krijg ik 'loading' te zien maar geen resultaten maar dat zou dus kunnen komen omdat de service op dit moment down is.
[ Voor 76% gewijzigd door AlexDT op 30-01-2010 10:49 ]
312
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/33163245AlexDT schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 10:42:
Heeft er iemand nog een mooie lijst met de nederlandse internet radios? of hoe je deze kan vinden?
Maar ik heb nu een aantal muziek albums op me n900 staan
bij sommigen staat er een foto van het album bij, bij de rest niet.
hoe moet ik dit toevoegen?
Verwijderd
Zit behoorlijk te zoeken naar videomateriaal van een werkende videocallverbinding op N900. Iemand een linkje daarnaar?
Edit | algemeen. Dit is wel soort van een lange reeks aan reviewmateriaal zeg (duits; 5 x film).
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2010 14:34 ]
Verwijderd
Zit behoorlijk te zoeken naar videomateriaal van de mogelijkheid om Word- en Excelbestanden te bewerken. Iemand een linkje daarnaar?
Edit | Office Viewer for Nokia N900 is een applic die ik vond, maar ik vind het wat cryprisch er staan:
"(view)...open the office documents from emails and search, copy and paste in office files from the N900´s documents."
Als je kan plakken in docs op de N900, dan kan je ze ..veranderen, dus waarom staat er dan "view" de hele tijd; kan je ze niet opslaan soms?
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2010 14:41 ]
Verwijderd
Bijvoorbeeld met een graits programmaatje als mp3tag: http://www.mp3tag.de/en/Jeffreyst schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 11:09:
Het stond volgens mij wel ergens in deze topic.
Na wat lees werk heb Ik inmiddels Scummvm draaiend gekregen. Olee!!
Nu probeer ik dosbox werkend krijgen maar dit is toch een stukje lastiger.
Hier en daar zijn er topic die mensen met dosbox problemen helpen. hellaas helpen deze topics mij niet echt.
Ik ben dus opzoek gegaan naar een tutorial (vanaf het installeren van dosbox tot en met het starten van een spelletje) maar het ziet er naar uit dat er niet echt een tutorial bestaat
Kan 1 van jullie tweakers mij op weg helpen ?
ik zit eigenlijk gelijk al vast bij het layout van het toetsenbord. ik heb gelezen dat je dan rover.sys ergens moet neerzetten (hoe? waar?)
Ook is het makkelijker om de spelletjes directory te mounten door de dosbox.conf editen (geen idee hoe xterminal + een of andere editor meende ik te lezen)
zou Iemand een handige tutorial maken hoe je dosbox goed werkend krijgt op de n900? ik weet zeker dat het veel mensen zou helpen.
Thanks!
Je wil een video op youtube zien hoe dit eruit ziet? Geen idee of dat er al is.Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 11:18:
Hey there,
Zit behoorlijk te zoeken naar videomateriaal van een werkende videocallverbinding op N900. Iemand een linkje daarnaar?
officieel wordt video calling nog niet ondersteund. Maar als je vanaf je PC een google talk video verbinding maakt naar het googletalk account op een N900, dan verschijnt het webcam icoon, en kan je de video verbinding starten. De stream van de PC naar de N900 ziet er prima uit, maar de stream van de N900 front camera naar de PC hapert some, en de front webcam is sowieso niet om over naar huis te schrijven.
Je kan niet (nog) het beeld van main camera naar de andere google talker sturen.
Of bedoel je het streamen van het beeld van de main camera op de N900 het internet op via Qik? Daar moeten vast filmpjes op youtube van zijn. Dat is gratis en wordt al vanaf het begin ondersteund.
Dat werkt het beste via Docs to go van DataViz (heb je volgens mij ook op android enzo, zal er redelijk hetzelfde uitzien denk ik), maar ik weet niet 100% zeker of je ook kan aanpassen, misschien zijn het alleen viewers. Als je het wil blijven moet je er voor betalen, is dus geen gratis functionaliteit.Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 11:29:
Hey there,
Zit behoorlijk te zoeken naar videomateriaal van de mogelijkheid om Word- en Excelbestanden te bewerken. Iemand een linkje daarnaar?
Andere oplossingen zoals koffice en openoffice via easy debian, verkeren nog sterk in developers stadium, en werken verre van handig, naar mijn mening.
Thanks voor de info... Ik ga dan toch maar passen.... ik speel te graag games en dan is android-aanbod veel groter...masmas schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:06:
@DorkoTheBeast, Ik denk dat het daar nog een beetje te vroeg voor is. Niet alle hardware is ondersteund e.d. Volgens mij is het nu meer in het stadia van windows 95 kunnen draaien op de N900. Niet heel functioneel, maar wel leuk.
Cirtuspers was me voor, ik liep nog 1 pagina achter
Het progje MussOrgsky gebruiken. Staat wel ergens in een van de repo's.Jeffreyst schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 11:09:
Wel ff zoeken hè... als je met Google zoekt op "dosbox n900" en de eerste hit aanklikt, kom je op een forum waar het duidelijk uitgelegd staat. Wel de hele thread even doorlezen, soms komen posters later terug met verduidelijkingen. Is mij hiermee ook gelukt, heb er een aantal dagen geleden in dit topic een bericht over geplaatst. Succes ermee, als je er niet uitkomt help ik je wel verder.oraclexxx schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 12:21:
Beste tweakers,
Na wat lees werk heb Ik inmiddels Scummvm draaiend gekregen. Olee!!
Nu probeer ik dosbox werkend krijgen maar dit is toch een stukje lastiger.
Hier en daar zijn er topic die mensen met dosbox problemen helpen. hellaas helpen deze topics mij niet echt.
Ik ben dus opzoek gegaan naar een tutorial (vanaf het installeren van dosbox tot en met het starten van een spelletje) maar het ziet er naar uit dat er niet echt een tutorial bestaat
Kan 1 van jullie tweakers mij op weg helpen ?
ik zit eigenlijk gelijk al vast bij het layout van het toetsenbord. ik heb gelezen dat je dan rover.sys ergens moet neerzetten (hoe? waar?)
Ook is het makkelijker om de spelletjes directory te mounten door de dosbox.conf editen (geen idee hoe xterminal + een of andere editor meende ik te lezen)
zou Iemand een handige tutorial maken hoe je dosbox goed werkend krijgt op de n900? ik weet zeker dat het veel mensen zou helpen.
Thanks!
hmm, lijkt nu niet meer te werken, wat vreemd/jammer.Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 12:55:
[...]
Je wil een video op youtube zien hoe dit eruit ziet? Geen idee of dat er al is.
officieel wordt video calling nog niet ondersteund. Maar als je vanaf je PC een google talk video verbinding maakt naar het googletalk account op een N900, dan verschijnt het webcam icoon, en kan je de video verbinding starten. De stream van de PC naar de N900 ziet er prima uit, maar de stream van de N900 front camera naar de PC hapert some, en de front webcam is sowieso niet om over naar huis te schrijven.
Je kan niet (nog) het beeld van main camera naar de andere google talker sturen.
Of bedoel je het streamen van het beeld van de main camera op de N900 het internet op via Qik? Daar moeten vast filmpjes op youtube van zijn. Dat is gratis en wordt al vanaf het begin ondersteund.
Toch maar wachten op officiele video bellen support
Met A-msn werkt het wel, alleen met de main camera. Alleen is de interface erg priegelig, niet gemaakt voor de N900.Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 16:04:
[...]
hmm, lijkt nu niet meer te werken, wat vreemd/jammer.
Toch maar wachten op officiele video bellen support
EDIT: Iemand overigens bekend met de Bochs x86 emulator? Hier zie je iemand die Windows NT 4.0 op die manier geïnstalleerd heeft op zijn N900. Kun je er meer mee dan DOSBox, of is dat niet echt te vergelijken..
[ Voor 30% gewijzigd door James RB op 30-01-2010 16:55 ]
Je kan 2 dingen doen. Je kan of de plaatjes toevoegen aan de ID3 tags van de MP3tjes met bijvoorbeeld MP3Tag of je kan mappen aanmaken met je muziek met daarbij het bestand cover.jpg/png.Jeffreyst schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 11:09:
Verwijderd
Bunny scientific facts: Bunnies can't assimilate. BUT THEY CAN DANCE!
Verwijderd
Nou ik moet zeggen dat je word en excel dingen super gaaf kan openen. Ziet er echt helder en overzichtelijk uit. Er is alleen nog geen bewerkingseditie van dit programma uit. Hier zijn ze wel mee bezig.BorgMan schreef op zondag 31 januari 2010 @ 14:49:
En wat is het voordeel ten opzichte van de trial versie, Patrick? Zijn er bepaalde functies juist ingeschakeld? Kan je wel editen in plaats van alleen kijken?
Dus om documenten te openen, dat heb ik op dit moment echt even nodig voor mijn werk. Is dit super oplossing.
Waarom niet Abiword nemen das gratisVerwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 13:43:
Nou ik heb docs to go gekocht voor MAEMO. Was maar 7 euro ofzo. Is nu 10 dollar discount. En de dollar is nu lekker gunstig. Dus nu heb ik een officiele versie.
"Never a dull moment"
Viewers zijn er zat "Sheet to go" zit al standaard op de N900, meestal wil men ook .docs of .odt kunnen bewerken.Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 18:48:
[...]
Dan heb ik nog geen excel viewer, daar gaat het bij mij voornamelijk om
[ Voor 7% gewijzigd door Cinq-Marquis op 31-01-2010 19:09 ]
"Never a dull moment"
Verwijderd
Ja *.doc en *.odt zou top zijn om te kunnen bewerken. Liefst ook *.xls.Cinq-Marquis schreef op zondag 31 januari 2010 @ 19:08:
(...) meestal wil men ook .docs of .odt kunnen bewerken.
Wat ik me afvraag is of eea dan afhankelijk is van communitybereidheid om het te bouwen of dat er nog andere belemmeringen zijn.
Verwijderd
Ik denk dat ik je moet teleurstellen want dat gaatje is bedoeld om een lanyard/keykoord aan te makenVerwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 21:37:
De N900 heeft volgens mijn informatie stereo opname mogelijkheid.
-Betekent dit dat er twee mics op beide einden zitten?
aan de onderkant zit neem ik aan sowieso een mic, maar bovenop -naast usb IN- zit ook een gaatje. What about it?
Er is net een nieuwe firmware uitgebracht verwacht niet dat er voglende week alweer een nieuwe zal zijn.Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 21:44:
Zou er aankomende week weer een firmware update komen? Ik wacht op wat uitgebreidere functies die ik nog mis...
De N900 heeft 1 microfoon, dus dat lijkt me eerder mono. Maar ik vermoed dat je via bluetooth wel een stereo geluids stream naar je N900 kan sturen te opname (maar zo goed ken ik die stereo bluetooth protocollen niet, om het zeker te weten).Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 21:37:
De N900 heeft volgens mijn informatie stereo opname mogelijkheid.
-Betekent dit dat er twee mics op beide einden zitten?
aan de onderkant zit neem ik aan sowieso een mic, maar bovenop -naast usb IN- zit ook een gaatje. What about it?
Wat mis je precies dan? Je kan bij Maemo.org kijken of ze daar al mee bezig zijn. En anders aanvragen bij brainstorm.Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 21:44:
Zou er aankomende week weer een firmware update komen? Ik wacht op wat uitgebreidere functies die ik nog mis...
Verwijderd
helaas zelf afzetten als je de internetnet niet gebruikt.
Zet dan je phone gelijk op gsm modus ipv 3g (scheelt veel in batterijverbruik)
Verwijderd
ronaldhofstee schreef op zondag 31 januari 2010 @ 22:29: Ik denk dat ik je moet teleurstellen want dat gaatje is bedoeld om een lanyard/keykoord aan te maken
Blast; dat scheelt wel wat tav de filmkwaliteit imhoVerwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 23:02:
...1 microfoon, dus dat lijkt me eerder mono. Maar ik vermoed dat je via bluetooth wel een stereo geluids stream naar je N900 kan sturen ter opname...
Okay nou maar een 3,5 mm plugged stereomic (powered stereomic moet 'ie geloof ik wel wezen) kan er dan toch ook aan. Je moet alleen niet vragen hoe (het is onzeker of mijn TRS-mic op deze TRRS-ingang gaat, maar ik ben bang dat het fröbelen wordt want TRS is 1 rubberke minder)
UPDATE 7-02-10
Hier staat een denk ik bruikbaar product vermeld: TRS -> TRRS connector (enige die ik tot dusver heb gevonden)
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2010 13:31 . Reden: linkje gevonden 7-02-10 ]
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.