Heel handig als je iemand wil chanterendbzokphp schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 14:51:
Recaller app is vandaag toegevoegd aan de Extra devel.
Al je gesprekken opnemen
je hebt er maar 1 nodig toch? uit alle navigatie opties beschikbaar voor de n95 vond ik sygic ook de beste, werkt goed en overzichtelijk. De n900 heeft overigens meer dan twee keer zo'n hoge resolutie. (480×320 pixels voor de iphone tegen 800×480 pixels voor de n900)Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 15:02:
[...]
Als je met gps echte spraak gestuurde navigatie software bedoeld, dan is de iPhone een betere keus dan de N900. Er zijn al een aantal fabrikanten die zo'n software pakket leveren voor iPhone. Voor de N900 komt het eerste pakket als het goed is over 2 dagen uit (bij de introductie van de Ovi store van het bedrijf Sygic).
Als het je alleen om die twee aspecten gaat, zou ik toch voor een Windows Mobile toestel gaan. Daar kun je namelijk perfect TomTom op installeren. Ik had voor de N900 de HTC Touch Pro. Was ik op zich helemaal tevreden mee, tot ik "het licht zag" van de N900pinokkia schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 14:50:
Nou heb ik deze topic vrij goed doorgelezen. Nu heb ik mijn twijfels of ik wel de goede telefoon heb besteld. Ik heb nml de iphone 32GB besteld. Ik heb jarenlang nokia`s gehad. De laatste 2 nokia`s waren de N86 (goed toestel) en de N97. (deze is minder mbt gps) Uit de ellende heb ik voor de Iphone gekozen, omdat ik zeer goede verhalen hoor. Maar is deze N900 een goed toestel of kan ik toch beter wachten met aanschaf van de N900. (wil de N900 nml ook eventueel) Mijn vereisten zijn maar 2 dingen: goede belkwaliteit en gps. Voldoet deze N900 daaraan.
Ik heb sinds de update mijn batt verrekte snel leeg, gister om 23uur vol geladen, vandaag om 14uur 2/3 leeg, is dit normaal?
Voor de .51 update ging mijn tel 1 keer per dag aan de lader en was ie na 24uur halfvol, nu moet ie 2 keer per dag aan de lader.
Ik volg dit topic al geruime tijd dus ik weet al 't 1 en ander over energie besparig:
Wifi uit, beeld uit na 30sec, helderheid op 2 streepjes, trilfuntie touchscreen en bellen uit, FMzender uit, bleutooth uit, 2G ipv 3G, geen extra-devel progs geinstalled.
Als ik in conky kijk is mijn cpu op 250Mhz constant 10% bezig, Xorg gebuikt gemiddeld 5% CPU en 7%mem. Rootfs heeft 70MB vrij.
Er staat aantal porcesses 184, running 1.
Voor de rest draai ik de harmony theme uit de ovi store, een aantal snelkoppelingen op de bureaubladen, OMweather widget, google, ovi, en maemo select i-net snelkoppelingen, FMzender widget, tunewiki widget, mediaplayer widget, IPwidget, eyes widget, conky snelkoppeling.
Voor de rest is mijn gebruik af en toe mail checken, beetje i-netten, beetje bellen en smsen, af en toe een spelletje en wat mp3's luisteren
Iemand een idee?
Voor de .51 update ging mijn tel 1 keer per dag aan de lader en was ie na 24uur halfvol, nu moet ie 2 keer per dag aan de lader.
Ik volg dit topic al geruime tijd dus ik weet al 't 1 en ander over energie besparig:
Wifi uit, beeld uit na 30sec, helderheid op 2 streepjes, trilfuntie touchscreen en bellen uit, FMzender uit, bleutooth uit, 2G ipv 3G, geen extra-devel progs geinstalled.
Als ik in conky kijk is mijn cpu op 250Mhz constant 10% bezig, Xorg gebuikt gemiddeld 5% CPU en 7%mem. Rootfs heeft 70MB vrij.
Voor de rest draai ik de harmony theme uit de ovi store, een aantal snelkoppelingen op de bureaubladen, OMweather widget, google, ovi, en maemo select i-net snelkoppelingen, FMzender widget, tunewiki widget, mediaplayer widget, IPwidget, eyes widget, conky snelkoppeling.
Voor de rest is mijn gebruik af en toe mail checken, beetje i-netten, beetje bellen en smsen, af en toe een spelletje en wat mp3's luisteren
Iemand een idee?
[ Voor 6% gewijzigd door dr_dreey op 19-01-2010 15:19 ]
Dat is waar, maar dan zou ik eerst kijken of Sygic bevalt, je hebt immers geen andere optie.teddebraak schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 15:13:
[...]
je hebt er maar 1 nodig toch? uit alle navigatie opties beschikbaar voor de n95 vond ik sygic ook de beste, werkt goed en overzichtelijk. De n900 heeft overigens meer dan twee keer zo'n hoge resolutie. (480×320 pixels voor de iphone tegen 800×480 pixels voor de n900)
Aan de hogere resolutie heb je niets voor auto navigatie. Dan zit het toestel namelijk toch redelijk ver weg, en dus kan je hele kleine dingen dan slecht lezen.
Als in je vereiste functies niet 1 van de volgende dingen zit: "uitmuntende webbrowser", "bijzonder vrij linux OS", "praktische VoIP integratie", "fijn hardware keyboard", dan denk ik dat er betere of goedkopere opties zijn kwa smartphones.
De bel kwaliteit vind ik prima goed, is niets mis mee, maar je hebt veel goedkopere nokias met veel langere gespreks- en standby-tijden die net zo goed zijn.
De standaard kaarten/maps applicatie vind ik op mijn Symbian toestellen handiger werken dan op de N900, dus dat zou voor mij ook geen reden zijn om de N900 te kopen.
Verwijderd
Weliswaar off topic, maar heb jij die UJ-845-C Slimline DVD drive uit je kapotte Acer laptop nog? Ik heb namelijk de firmware hiervan nodig en Acer wil het niet aan me verstrekken.
Bij mij werkt die niet, ik probeer hem als widget op mijn homescreen te plaatsen maar er komt niks. Bij jou wel ?dbzokphp schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 14:51:
Al je gesprekken opnemen
Verwijderd
toevallig geen MFE aanstaan?dr_dreey schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 15:17:
Ik heb sinds de update mijn batt verrekte snel leeg, gister om 23uur vol geladen, vandaag om 14uur 2/3 leeg, is dit normaal?
Iemand een idee?
Iemand enig idee waarom de Ovi Store het bij mij nog niet doet? Ik krijg een pagina "Upgrade your Nokia N900 to enter Ovi Store" en dan 3 stappen hoe ik dat moet doen. Heb die update er allang op staan, precies op de manier die daar beschreven staat.
Je moet wel ff je toestel rebooten. Het is overigens wel een minuscuul kleine widget.lexi1986 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 16:20:
[...]
Bij mij werkt die niet, ik probeer hem als widget op mijn homescreen te plaatsen maar er komt niks. Bij jou wel ?
[ Voor 8% gewijzigd door James RB op 19-01-2010 16:24 ]
De nieuwste update zorgt ervoor dat je de ovi store in kunt, dus verwacht dat je hem niet geupdate hebt ?lpdv74 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 16:23:
Iemand enig idee waarom de Ovi Store het bij mij nog niet doet? Ik krijg een pagina "Upgrade your Nokia N900 to enter Ovi Store" en dan 3 stappen hoe ik dat moet doen. Heb die update er allang op staan, precies op de manier die daar beschreven staat.
Lol ik lees weer te snel je hebt al geupdate weet je dit heel zeker ook met de 1.1 update ?
Thankslpdv74 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 16:24:
[...]
Je moet wel ff je toestel rebooten. Het is overigens wel een minuscuul kleine widget.
[ Voor 25% gewijzigd door lexi1986 op 19-01-2010 16:27 ]
Wat Tempest een paar pagina's terug al voorspelde is nu ook mogelijk nl dualboot:
http://mer-project.blogsp...ng-mer-on-nokia-n900.html
Erg gaaf dat het kan maar denk niet dat ik het binnenkort probeer
Verder is er een nieuwe office viewer beschikbaar:
http://www.kdedevelopers.org/node/4143
Net even getest en werkt wel aardig alleen crasht ie soms nog (maar dat mag voor een alpha versie). Het integreert in ieder geval al wel mooi met de mail client.
http://mer-project.blogsp...ng-mer-on-nokia-n900.html
Erg gaaf dat het kan maar denk niet dat ik het binnenkort probeer
Verder is er een nieuwe office viewer beschikbaar:
Net even getest en werkt wel aardig alleen crasht ie soms nog (maar dat mag voor een alpha versie). Het integreert in ieder geval al wel mooi met de mail client.
Zeker weten!lexi1986 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 16:26:
[...]
De nieuwste update zorgt ervoor dat je de ovi store in kunt, dus verwacht dat je hem niet geupdate hebt ?
Lol ik lees weer te snel je hebt al geupdate weet je dit heel zeker ook met de 1.1 update ?
Verwijderd
Ik zag nu ook Samba en NTFS kernel modules in extra-testing staan maar die krijg ik nog niet geïnstalleerd.
Wat staat er bij jouw bij instellingen -> Over het product -> Versie:
Versie: 2.2009.51-1lexi1986 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 16:39:
[...]
Wat staat er bij jouw bij instellingen -> Over het product -> Versie:
En mijn IMEI etc, maar die krijg je niet
Haha dan zit je inderdaad op de laatste versie, vreemd man als ik hier de Ovi store open pakt die hem gewoon. En je cache leegmaken van je browser heeft ook geen zin ?lpdv74 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 16:41:
[...]
Versie: 2.2009.51-1
En mijn IMEI etc, maar die krijg je niet
Verwijderd
Ik had hetzelfde. Had je toevallig HideUserAgent geinstalleerd?lpdv74 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 16:23:
Nadat ik deze had verwijderd, kon ik de OVI-store weer in.
Super, dat is het! Heb 'm niet verwijderd btw, je kunt HUA ook uitzetten. Thnx!Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 16:43:
[...]
Ik had hetzelfde. Had je toevallig HideUserAgent geinstalleerd?
Nadat ik deze had verwijderd, kon ik de OVI-store weer in.
Verwijderd
Graag gedaan. Kan je mij vertellen hoe ik de HUA kan wijzigen/uitzetten? Ik kon dat nou weer niet vinden.lpdv74 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 16:45:
[...]
Super, dat is het! Heb 'm niet verwijderd btw, je kunt HUA ook uitzetten. Thnx!
SimpelVerwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 16:48:
[...]
Graag gedaan. Kan je mij vertellen hoe ik de HUA kan wijzigen/uitzetten? Ik kon dat nou weer niet vinden.
settings -> hide user agent -> removeVerwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 16:48:
[...]
Graag gedaan. Kan je mij vertellen hoe ik de HUA kan wijzigen/uitzetten? Ik kon dat nou weer niet vinden.
is het trouwens mogelijk om bijvoorbeeld mijn NTFS netwerk share te mounten op mijn N900 ?
Geen idee eigenlijk. Wat ik wel eens doe is met de rdp client een sessie opzetten met mijn pc, je kunt dan je MyDocs daarmee sharen.lexi1986 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 16:53:
is het trouwens mogelijk om bijvoorbeeld mijn NTFS netwerk share te mounten op mijn N900 ?
Verwijderd
@dr_dreey: Zelf had ik na de "grote update"last van de 32WD-to reboot ellende, daarnaast leek het wel alsof mijn batterij werd leeggezogen, deed ik voor de update 8 uur met een lading ( constant radio aan ) na de big event haalde ik net de 4 uur!
Na een nieuwe installatie van de firware via NSU, (gister) werkt mijn N900 weer perfect,
let op dat je of en goede backup maakt, of tijd om alles weer appart te instaleren.
Maw..ik raad je aan een nieuwe instalatie van de firmware te doen. Zeker als je OTA de eerste update gedaan hebt!
Maar geen garantie, dat het werkt..maar bij mij dus wel!
Na een nieuwe installatie van de firware via NSU, (gister) werkt mijn N900 weer perfect,
let op dat je of en goede backup maakt, of tijd om alles weer appart te instaleren.
Maw..ik raad je aan een nieuwe instalatie van de firmware te doen. Zeker als je OTA de eerste update gedaan hebt!
Maar geen garantie, dat het werkt..maar bij mij dus wel!
hahaha ja sorry zie net dat ik een stuk tekst tussen dat van jou had gezet ipv eronder. ik vroeg met af of het syncen met gpe suite wel makkelijk gaat heb het even uitgeprobeerd, maar lukt mij niet.Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 00:17:
Altijd leuk om mezelf geciteerd te zien, maar wil je er iets mee zeggen
Ja ok maar zou het wel fijn vinden als ik mijn netwerk drive kan sharen met mijn N900. Heb net al geprobeerd om te mounten maar krijg een melding over fstab geen idee wat ik daar mee moetlpdv74 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 16:58:
[...]
Geen idee eigenlijk. Wat ik wel eens doe is met de rdp client een sessie opzetten met mijn pc, je kunt dan je MyDocs daarmee sharen.
Standaard ondersteund de N900 geen Windows network shares (samba), en geen NTFS geformateerde memory cards.lexi1986 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:07:
[...]
Ja ok maar zou het wel fijn vinden als ik mijn netwerk drive kan sharen met mijn N900. Heb net al geprobeerd om te mounten maar krijg een melding over fstab geen idee wat ik daar mee moet
Je hebt in extras-testing wat uitbreidingen om NTFS memory cards te mounten en om Samba shares te mounten. Vogens mij is een NTFS network share niet iets dat bestaat, die twee dingen staan los van elkaar.
Je moet die network share dan wel handmatig mounten, en het is echt heel erg lang geleden dat ik dat heb gedaan onder linux, dus dat moet je opzoeken. Het zou met die uitbreiding moeten werken, maar ik heb het nog niet getest.
Ja ik wist niet of dit uitmaakte of niet dat ik een NTFS share had, ik kan de mount regel gewoon inkloppen maar krijg een melding over fstab en weet niet of ik daar dan ook wat in moet zetten. Die dingen heb ik geinstalleerd uit de extras-devel. Ik ga wel eens even googlen en mocht iemand een oplossing weten dan hoor ik het graagVerwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:15:
[...]
Standaard ondersteund de N900 geen Windows network shares (samba), en geen NTFS geformateerde memory cards.
Je hebt in extras-testing wat uitbreidingen om NTFS memory cards te mounten en om Samba shares te mounten. Vogens mij is een NTFS network share niet iets dat bestaat, die twee dingen staan los van elkaar.
Je moet die network share dan wel handmatig mounten, en het is echt heel erg lang geleden dat ik dat heb gedaan onder linux, dus dat moet je opzoeken. Het zou met die uitbreiding moeten werken, maar ik heb het nog niet getest.
Zoals ik al zei, het is voor mij redelijk lang geleden dat ik handmatig iets aan fstab heb veranderd (op mijn linux bak om een netwerk share van een Asus NAS te mounten destijds).lexi1986 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:25:
[...]
Ja ik wist niet of dit uitmaakte of niet dat ik een NTFS share had, ik kan de mount regel gewoon inkloppen maar krijg een melding over fstab en weet niet of ik daar dan ook wat in moet zetten. Die dingen heb ik geinstalleerd uit de extras-devel. Ik ga wel eens even googlen en mocht iemand een oplossing weten dan hoor ik het graaghet gaat om een windows share.
Volgens mij gebruik je fstab om automatisch bij het starten van je OS dingen te mounten. Een mount commando moet ook kunnen.
Verwijderd
vrinden: bij mij liggen de maemo extra en developers enzo er weer uit!
zou iemand-tempest???- zolief willen zijn eens de data hier neer te zettenwelke je moet instellen?
thx
zou iemand-tempest???- zolief willen zijn eens de data hier neer te zettenwelke je moet instellen?
thx
Mmm nu lukt het me wel gewoon raar maar het is in ieder geval gelukt kreeg nu geen melding over fstab. De N900 is toch zo'n leuk speelgoedVerwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:30:
[...]
Zoals ik al zei, het is voor mij redelijk lang geleden dat ik handmatig iets aan fstab heb veranderd (op mijn linux bak om een netwerk share van een Asus NAS te mounten destijds).
Volgens mij gebruik je fstab om automatisch bij het starten van je OS dingen te mounten. Een mount commando moet ook kunnen.
code:
1
| mount -t cifs //ipadres/jeshare -o username=gebruikersnaam,password=wachtwoord /mnt/ntserver |
Om een Windows share te mounten?Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:35:
vrinden: bij mij liggen de maemo extra en developers enzo er weer uit!
thx
Volgens mij moet je alleen "kernel-module-cifs" installeren. maar wellicht is "kernel-module-nls-utf8" en "kernel-module-ntfs" ook nuttig. Ze staan in Extras-testing (die zijn het meest stabiel, disable dus tijdelijk extras-devel, anders krijg je de laatste developer versie).
Voor informatie over het mounten en het gebruik van fstab, moet je even een ubuntu guide volgen. Dat weet ik ook niet precies.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2010 18:08 ]
Ik gebruik de laatste 1 a 2 jaar Sygic alleen nog maar.Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 15:02:
[...]
Als je met gps echte spraak gestuurde navigatie software bedoeld, dan is de iPhone een betere keus dan de N900. Er zijn al een aantal fabrikanten die zo'n software pakket leveren voor iPhone. Voor de N900 komt het eerste pakket als het goed is over 2 dagen uit (bij de introductie van de Ovi store van het bedrijf Sygic).
Nou ik heb de SE X1 gehad. Ik vind windows mobile een ramp.Als het je alleen om die twee aspecten gaat, zou ik toch voor een Windows Mobile toestel gaan. Daar kun je namelijk perfect TomTom op installeren. Ik had voor de N900 de HTC Touch Pro. Was ik op zich helemaal tevreden mee, tot ik "het licht zag" van de N900 Of nou ja, reden dat ik begon uit te kijken naar wat anders was omdat ik een groter scherm wilde. Had al bijna de Touch Pro 2 besteld, toen de N900 in beeld kwam. Daar heb ik nog wel bijna 4 maanden op moeten wachten, maar heb er geen spijt van. Mijn broer heeft nu wel de Touch Pro 2, maar ik hoef 'm niet meer (wel beetje off-topic btw, sorry)
Zit nog echt in twijfel tussen de Iphone en de N900.
Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
Tsja, geinstalleerd, widget op de desktop proberen te zetten.... maar niets... niet te vinden (ook niet achter een van de andere widgets, dat gebeurt wel eens).dbzokphp schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 14:51:
Al je gesprekken opnemen
Wie-O-wie ?
"Never a dull moment"
Als je goed had gelezenCinq-Marquis schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 18:17:
[...]
Tsja, geinstalleerd, widget op de desktop proberen te zetten.... maar niets... niet te vinden (ook niet achter een van de andere widgets, dat gebeurt wel eens).
Wie-O-wie ?
Blij te horen dat Sygic navigatie zo goed wordt gevonden, ga ik het denk ik ook maar aanschaffen wanneer het uit wordt gebracht. Hoe wordt de licentie verkocht normaal gesproken? Is het gelinkt aan je IMEI code? Aan je Sim kaart nummer?pinokkia schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 18:12:
[...]
Ik gebruik de laatste 1 a 2 jaar Sygic alleen nog maar.
[...]
Nou ik heb de SE X1 gehad. Ik vind windows mobile een ramp.
Zit nog echt in twijfel tussen de Iphone en de N900.
Grappig, ik vond de SE X1 echt 100% meevallen. Goed ik heb het toestel niet zelf gehad, maar een vriend heeft het toestel, en heb er wat mee kunnen spelen.
Maar begrijpelijk dat je tussen 3GS en N900 twijfelt, alle twee top toestellen. Als ik geen N900 zou hebben, dan zou het de 3GS zijn. Mijn grootste probleem met de 3GS is dat hij in Nederland alleen makkelijk met T-mobile te koop is, en het 3G netwerk van T-mobile zuigt naar mijn mening. Maar hij is wel erg schappelijk geprijsd bij t-mob, dat weer wel. moeilijk, moeilijk, maar wat je ook kiest, het is echt geen slechte keus.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2010 18:25 ]
Hmm, ik heb m'n N900 geupdate handmatig geupdate omdat ik zat te kutten met rootfs space (telkens apt-get dist-upgrade tot rootfs vol zat, de temp installation files weer cleanen, weer verder, allemaal omwegen etc...), en kzit nu op 51/PR1.1 maar als ik de Ovi Store wil openen krijg ik een melding dat ik moet updaten naar de nieuwste Maemo en het dan automatisch erop staat... ik zit echter op de nieuwste versie, de Toepassingsbeheer geeft geen mogelijke upgrades meer weer.
What to do?
What to do?
Heb je met de user agent van je browser iets gedaan? Door bijvoorbeeld Hide User Agent te installeren?xandje schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 18:38:
Hmm, ik heb m'n N900 geupdate handmatig geupdate omdat ik zat te kutten met rootfs space (telkens apt-get dist-upgrade tot rootfs vol zat, de temp installation files weer cleanen, weer verder, allemaal omwegen etc...), en kzit nu op 51/PR1.1 maar als ik de Ovi Store wil openen krijg ik een melding dat ik moet updaten naar de nieuwste Maemo en het dan automatisch erop staat... ik zit echter op de nieuwste versie, de Toepassingsbeheer geeft geen mogelijke upgrades meer weer.![]()
What to do?
Controleer deze, want daar schijnt de ovi store op te controleren.
Iedereen dit al gezien 
Alpha version of Office Viewer for Nokia N900 available
Oftewel gewoon je .odt files inzien uit je openOffice app.
En/of dit ?
Mer - a mobile Linux distribution.
http://mer-project.blogspot.com/
Dual booting op je N900
Alpha version of Office Viewer for Nokia N900 available
Oftewel gewoon je .odt files inzien uit je openOffice app.
En/of dit ?
Mer - a mobile Linux distribution.
http://mer-project.blogspot.com/
Dual booting op je N900
[ Voor 23% gewijzigd door Cinq-Marquis op 19-01-2010 19:11 ]
"Never a dull moment"
Qua prijs toestellen (N900 €120 bijbetaling icm relax 25. Voor de iphone betaal ik dat nml ook) betaal ik evenveel bij mijn abonnement. Bij mij is echt de vereiste: Goede belkwaliteit en gps. Bij de Iphone is de belkwaliteit en gps heel goed. (van horen zeggen) Bij de nokia N900 heb ik nog niet echt veel gelezen mbt gps. (wel/geen goede gps)Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 18:20:
[...]
Blij te horen dat Sygic navigatie zo goed wordt gevonden, ga ik het denk ik ook maar aanschaffen wanneer het uit wordt gebracht. Hoe wordt de licentie verkocht normaal gesproken? Is het gelinkt aan je IMEI code? Aan je Sim kaart nummer?
Grappig, ik vond de SE X1 echt 100% meevallen. Goed ik heb het toestel niet zelf gehad, maar een vriend heeft het toestel, en heb er wat mee kunnen spelen.
Maar begrijpelijk dat je tussen 3GS en N900 twijfelt, alle twee top toestellen. Als ik geen N900 zou hebben, dan zou het de 3GS zijn. Mijn grootste probleem met de 3GS is dat hij in Nederland alleen makkelijk met T-mobile te koop is, en het 3G netwerk van T-mobile zuigt naar mijn mening. Maar hij is wel erg schappelijk geprijsd bij t-mob, dat weer wel. moeilijk, moeilijk, maar wat je ook kiest, het is echt geen slechte keus.
Als je voor belkwalliteit en GPS gaat dan moet je echt voor de Iphone gaan, op de iphone heb je daarvoor meer mogelijkheden. Zoek je een telefoon waarmee je goed kunt internetten lekker zelf leuk me kunt prutsen dan is de N900 echt een super toestel. Ik weet niet wat Sygic gaat doen qua navigatie, ik zou zeggen ga naar de winkel en vraag eens of je beide toestellen in handen mag hebben om te kijken hoe ze nu werken en eruit zien. Succes bij je keuze in ieder geval.pinokkia schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 18:59:
[...]
Qua prijs toestellen (N900 €120 bijbetaling icm relax 25. Voor de iphone betaal ik dat nml ook) betaal ik evenveel bij mijn abonnement. Bij mij is echt de vereiste: Goede belkwaliteit en gps. Bij de Iphone is de belkwaliteit en gps heel goed. (van horen zeggen) Bij de nokia N900 heb ik nog niet echt veel gelezen mbt gps. (wel/geen goede gps)
Dat internetten via je mobiel. Hecht ik geen waarde aan. En diverse software installeren verveelt me nu al zolang. (heb dat bij al mijn sybiam OS 60 platform nokia`s) Ik heb beide in mijn handen gehad. Maar kan echt niet zo goed kiezen. Wel is het zo: mocht ik uitgekeken zijn op een toestel. Houd de waarde van de Iphone wel. Terwijl nokia met een 2 a 3 maanden gigantisch aan waarde daalt. (zie aan de nokia N97. Bezit ik ook) Dus ik denk daar natuurlijk ook aan.lexi1986 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 19:08:
[...]
Als je voor belkwalliteit en GPS gaat dan moet je echt voor de Iphone gaan, op de iphone heb je daarvoor meer mogelijkheden. Zoek je een telefoon waarmee je goed kunt internetten lekker zelf leuk me kunt prutsen dan is de N900 echt een super toestel. Ik weet niet wat Sygic gaat doen qua navigatie, ik zou zeggen ga naar de winkel en vraag eens of je beide toestellen in handen mag hebben om te kijken hoe ze nu werken en eruit zien. Succes bij je keuze in ieder geval.
Denk dat de N900 op dit moment niet erg in waarde zal dalen, overigens heb je ook verschillende windows mobile toestellen waarop je goed kunt navigeren. De Iphone is eigenlijk ook erg leuk vanwege de vele applicaties. Wat ik bij de iphone wel makkelijk vind is dat je gewoon een ipod/telefoon/smartphone in handen hebt. Alleen ikzelf was snel uitgekeken op de iphone maar dat ligt denk ik meer aan mezelf dan aan de mooie telefoon hoorpinokkia schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 19:23:
[...]
Dat internetten via je mobiel. Hecht ik geen waarde aan. En diverse software installeren verveelt me nu al zolang. (heb dat bij al mijn sybiam OS 60 platform nokia`s) Ik heb beide in mijn handen gehad. Maar kan echt niet zo goed kiezen. Wel is het zo: mocht ik uitgekeken zijn op een toestel. Houd de waarde van de Iphone wel. Terwijl nokia met een 2 a 3 maanden gigantisch aan waarde daalt. (zie aan de nokia N97. Bezit ik ook) Dus ik denk daar natuurlijk ook aan.
ik heb het via T-Mobile voor elkaar nu. Kan alleen nog niet mijn internet aktief (Wifi of tmobile) hebben en dan ook een mms versturen/ontvangen. Ik meot dus omschakelen naar de tmobile mms verbinding.Killquick128 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 12:27:
[...]
Als ik geen 3g internet verbinding aan heb, maar wel een mms ontvang maakt fMMS automatisch verbinding met de gekozen apn (die ik ook gebruik voor normaal internetten/skype/etc.).
Heb tot nu toe al mijn ontvangen mmsjes kunnen lezen, terwijl ik 3g bijna altijd uit heb staan omdat anders de batterij binnen no-time leeg is.
Net even getest: een bestand gedownload via 3g, en ondertussen een MMS verstuurd naar mijzelf, verbinding bleef de gehele tijd actief, en mms was correct ontvangen! Dus hieruit kan ik concluderen dat je elk moment een mms kunt sturen en ontvangen.
Tmobile instellingen heb ik hier vandaan:
http://www.t-mobile.nl/my...age/mms_instellingen.aspx
http://www.activexperts.com/xmstoolkit/mmsclist/
meer info over MMS op de N900:
http://wiki.maemo.org/FMMS
http://talk.maemo.org/showthread.php?t=39737
[edit] je hebt het erover dat je je normale APN omgebouwd hebt met de proxy adressen e.d. kan dit wel zomaar? of kan je dan opeens niet meer van je internet abbo gebruik maken ofzo?
[ Voor 14% gewijzigd door Falcon Heavy op 19-01-2010 19:48 ]
De waarde bij een nokia daalt meestal na circa 3 maanden. Bij de Iphone moet je nog steeds een hoop betalen. (zie abonnementen icm deze 2 toestellen) Ik heb in bijna 10 jaar tijd wel onderhand 50 gsms versleten. (gemiddeld 2 a 3 maanden maar, want ik ben vrij snel uitgekeken op gsms)lexi1986 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 19:27:
[...]
Denk dat de N900 op dit moment niet erg in waarde zal dalen, overigens heb je ook verschillende windows mobile toestellen waarop je goed kunt navigeren. De Iphone is eigenlijk ook erg leuk vanwege de vele applicaties. Wat ik bij de iphone wel makkelijk vind is dat je gewoon een ipod/telefoon/smartphone in handen hebt. Alleen ikzelf was snel uitgekeken op de iphone maar dat ligt denk ik meer aan mezelf dan aan de mooie telefoon hoor
Hmm, met "kernel-module-ntfs" zou je verwachten dat ik NTFS geformateerde memory cards kan lezen.
maar ze worden in ieder geval niet automatisch gemount. Dit is dus nog geen success bij mij.
Ik heb hier overigens gekeken of ik nog meer moest doen, maar ben er nog niet uit.
Staat trouwens ook allerlei command line instructies voor het mounten van windows shares, maar daar zocht ik niet naar.
maar ze worden in ieder geval niet automatisch gemount. Dit is dus nog geen success bij mij.
Ik heb hier overigens gekeken of ik nog meer moest doen, maar ben er nog niet uit.
Staat trouwens ook allerlei command line instructies voor het mounten van windows shares, maar daar zocht ik niet naar.
Vreemde discussie... de waarde van de N900 die daalt of doelt men op de prijs die je betaald al dan niet i.c.m. een abo ?
De waarde zal niet dalen, hoezo, waarom ?
Kijk als je als early adopter een toestel uitzoekt, betaal je (soms) een premie om de eerste te zijn, dat is waarde die je afschrijft.
Zelf betaalde ik 140,= Euro, niet veel i.c.m. 2jr verlenging, want een mobiel abo blijf ik toch wel houden, linksom of rechtsom. Een schijntje want het toestel zal nog steeds ~ 500,= "waard" zijn.
Mijn zoon vroeg of hij mijn bijna 3 jaar oude N95 mocht verpatsen in Rusland voor Euro 200,= !!
Waarde.... leg uit !
Kijk als je als early adopter een toestel uitzoekt, betaal je (soms) een premie om de eerste te zijn, dat is waarde die je afschrijft.
Zelf betaalde ik 140,= Euro, niet veel i.c.m. 2jr verlenging, want een mobiel abo blijf ik toch wel houden, linksom of rechtsom. Een schijntje want het toestel zal nog steeds ~ 500,= "waard" zijn.
Mijn zoon vroeg of hij mijn bijna 3 jaar oude N95 mocht verpatsen in Rusland voor Euro 200,= !!
Waarde.... leg uit !
"Never a dull moment"
Ik switch gemiddeld om de 6 maanden, en ik dacht dat ik erg was. Maar ach.pinokkia schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 19:40:
[...]
De waarde bij een nokia daalt meestal na circa 3 maanden. Bij de Iphone moet je nog steeds een hoop betalen. (zie abonnementen icm deze 2 toestellen) Ik heb in bijna 10 jaar tijd wel onderhand 50 gsms versleten. (gemiddeld 2 a 3 maanden maar, want ik ben vrij snel uitgekeken op gsms)
Met telefoons is het altijd een beetje wat de gek ervoor geeft. Ik ken heel wat mensen die voor redelijk weinig een iPhone via eBay uit Amerika hebben gehaald. Laatst nog een 3G voor 150 euro, dus ook die dalen snel in waarde, vergis je niet! Alleen de nieuwste iPhone 3GS blijft inderdaad nu nog steeds duur 6 maanden na introductie.
Als je weinig belt is de iPhone 3GS in Nederland trouwens erg goed geprijsd. 100,- bijbetalen en 30,- euro per maand voor 150 belminuten en onbeperkt internet (voor 2 jaar). Dat is erg in lijn met of zelfs goedkoper dan andere high-end smartphones met onbeperkte databundels en wat belminuten.
Ik ga er meestal vanuit dat een belminuut eigenlijk 2.5 cent waard is, een SMS bericht 1 cent, en 1 GB databundel 5,- euro. Alles wat ik meer betaal beschouw ik als "aflossing" van het mobieltje dat ik erbij heb gekregen. De prijzen voor belminuten, SMS en data hierboven zijn het huidige minumum dat je bij sim-only oplossingen betaald. Vaak zijn toestel +abonnement goedkoper dan Sim-only en losse aanschaf.Cinq-Marquis schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 20:28:
Vreemde discussie... de waarde van de N900 die daalt of doelt men op de prijs die je betaald al dan niet i.c.m. een abo ?
Waarde.... leg uit !
De waarde van een toestel is van belang als je veel wisselt en je je oude toestellen ook weer wilt verkopen.
Als je zoon nog 200 euro voor een N95 kan krijgen, zou ik zeggen doen! Volgens mij ligt de huidige marktprijs rond de 85,- euro. (als de rus te vertrouwen is tenminste, het klinkt wat te mooi om waard te zijn)
Als mobiel internetten niet je ding is en je geen zin hebt extra software te installeren denk ik dat je geen N900 moet kopen. Ik zou een iPhone nemen als je er ook een goede MP3 speler bij wilt hebben (dat werkt namelijk best wel lekker op de iPhone en iPod touch), en anders zou ik naar nog goedkopere oplossingen zoeken. Er zijn veel mobieltjes met uitstekende navigatie software en die voor bellen heel handig zijn. Ik vond zelf Symbian toestellen van Nokia hier best wel goed in, maar Windows Mobile kan ook, hoewel de batterij duur soms wat tegenvalt.pinokkia schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 19:23:
[...]
Dat internetten via je mobiel. Hecht ik geen waarde aan. En diverse software installeren verveelt me nu al zolang. (heb dat bij al mijn sybiam OS 60 platform nokia`s) Ik heb beide in mijn handen gehad. Maar kan echt niet zo goed kiezen. Wel is het zo: mocht ik uitgekeken zijn op een toestel. Houd de waarde van de Iphone wel. Terwijl nokia met een 2 a 3 maanden gigantisch aan waarde daalt. (zie aan de nokia N97. Bezit ik ook) Dus ik denk daar natuurlijk ook aan.
@Tempest 1MB data mag sinds 1 Juli 2009 nergens in Europa meer kosten dan 1,00 Euro...
Die Rus is wel te vertrouwen
Ik heb mijn aller eerste toestel nog (spaar ze gewoon voor de leuk, over 50 jaar kan mijn zoon dat dan laten zien aan zijn kleinkinderen) dus ik doe geen afstand... daarbij is het nu mijn reserve toestel.
Ik heb mijn aller eerste toestel nog (spaar ze gewoon voor de leuk, over 50 jaar kan mijn zoon dat dan laten zien aan zijn kleinkinderen) dus ik doe geen afstand... daarbij is het nu mijn reserve toestel.
[ Voor 19% gewijzigd door Cinq-Marquis op 19-01-2010 20:50 ]
"Never a dull moment"
@ Pinokkio
ik snap dat sowieso niet waarom je überhaupt naar de N900 kijkt en op dit forum deelneemt. Internetten is nou juist waar dit ding zo magnifiek op voorop loopt.
Nu spreek ik mijzelf misschien ietwat tegen... Ik heb namelijk een vraagje: Kan iemand op zijn n900 deze site bezoeken? http://weblogs.vpro.nl/dexter/
Dit is een van de weinige sites die ik tegengekomen ben die niet helemaal werkt. Hij laadt wel, maar speelt zeer vertraagd af (op wifi, dus daar kan het niet aan liggen) en loopt dus totaal niet soepel. Als dit nou ook bij de rest het geval is, dan ligt het dus aan de site.
Goeie serie trouwens
offtopic
ik snap dat sowieso niet waarom je überhaupt naar de N900 kijkt en op dit forum deelneemt. Internetten is nou juist waar dit ding zo magnifiek op voorop loopt.
Nu spreek ik mijzelf misschien ietwat tegen... Ik heb namelijk een vraagje: Kan iemand op zijn n900 deze site bezoeken? http://weblogs.vpro.nl/dexter/
Dit is een van de weinige sites die ik tegengekomen ben die niet helemaal werkt. Hij laadt wel, maar speelt zeer vertraagd af (op wifi, dus daar kan het niet aan liggen) en loopt dus totaal niet soepel. Als dit nou ook bij de rest het geval is, dan ligt het dus aan de site.
Goeie serie trouwens

[ Voor 67% gewijzigd door friendlyfiend op 19-01-2010 20:53 ]
Daarom heb ik het over 1GB!Cinq-Marquis schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 20:49:
@Tempest 1MB data mag sinds 1 Juli 2009 nergens in Europa meer kosten dan 1,00 Euro...
Ik overdrijf niet hoor, het kan echt zo goedkoop! bij Tringg betaal je 5,- euro extra voor een 1GB databundel (volle snelheid op het kpn netwerk). Ik zelf bel niet zoveel, dus Tringg is dan niet echt iets voor mij. Ik heb een Telfort sim-only abonnement 300 belminuten + 100 SMS + internet bundel voor 12,45 per maand gedurende de hele looptijd van 24 maanden. Dat valt aardig binnen die 300x 2,5 cent + 100x 1 cent + 5,- data bundel = 13,50 euro limiet.
Vodafone had/heeft ook een soortgelijke actie prijs voor iPhone gebruikers: hun Super Sim-only producten, Daar betaal je 13,50 euro per maand voor 200 belminuten/SMS en onbeperkt internet. Het is helaas alleen met iPhones te gebruiken, want ze controleren op IMEI nummer.
En 1 cent per SMS is gebaseerd op de 1000 SMS bundels van vele aanbieders, die kosten 10,- euro, dus 1 cent per SMS. En de laagste sim-only belminuten tarieven zitten tussen de 2,5 en 3 cent in (Tringg is 2,5 cent per minuut als je de gehele bundel op zou maken, en Ben heeft ook bundels in deze regio ).
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2010 21:02 ]
werkt perfect. misschien heb je adblocker of zo geïnstalleerd?friendlyfiend schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 20:52:
@ Pinokkio
Goeie serie trouwensofftopic
Bij mij werkt die net zo goed als op mijn linux desktop computer. Dat wil zeggen dat raar genoeg de flash video speler van aflevering twee niet werkt. Ik zie een draaiend laad icoontje in de hoek, zowel op mijn desktop als op de N900.friendlyfiend schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 20:52:
@ Pinokkio
Goeie serie trouwensofftopic
Ik heb adblock geinstalleerd, dus daar zou het niet aan moeten liggen. Verander je je user agent met de Hide user agent app? omroep.nl sites willen nog wel eens lastig doen met onbekende user agents. bezoek maar eens gids.omroep.nl met een ge-hide-de user agent bijvoorbeeld.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2010 21:08 ]
Wat kom ik op engadget tegen? een N900 review!
Wonderlijk, ik had altijd zo de indruk dat engadget enkel op Amerika georiënteerd is en een sterke voorkeur voor Apple en Google producten heeft. Dat ze maanden na introductie de moeite nemen een Nokia telefoon te reviewen. Ik heb er geen woorden voor: Hulde!
Ter informatie: reviews van de Droid en alle iPhones stonden nog geen dag na introductie op de site.
Nu eens lezen wat ze ervan vinden:
http://www.engadget.com/2010/01/19/nokia-n900-review/
Wonderlijk, ik had altijd zo de indruk dat engadget enkel op Amerika georiënteerd is en een sterke voorkeur voor Apple en Google producten heeft. Dat ze maanden na introductie de moeite nemen een Nokia telefoon te reviewen. Ik heb er geen woorden voor: Hulde!
Ter informatie: reviews van de Droid en alle iPhones stonden nog geen dag na introductie op de site.
Nee dat alles heb ik niet draaien. Dus dan ligt het aan die van mij.... ff op onderzoek uit dus.Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 21:05:
[...]
Bij mij werkt die net zo goed als op mijn linux desktop computer. Dat wil zeggen dat raar genoeg de flash video speler van aflevering twee niet werkt. Ik zie een draaiend laad icoontje in de hoek, zowel op mijn desktop als op de N900.
Ik heb adblock geinstalleerd, dus daar zou het niet aan moeten liggen. Verander je je user agent met de Hide user agent app? omroep.nl sites willen nog wel eens lastig doen met onbekende user agents. bezoek maar eens gids.omroep.nl met een ge-hide-de user agent bijvoorbeeld.
http://weblogs.vpro.nl/dexter/
Werkt prima op de desktop (openSuSE 11.2 - KDE 4.3) maar zeer schokkerig op de N900 en alleen na het uitschakelen van AddBlockPlus.
Werkt prima op de desktop (openSuSE 11.2 - KDE 4.3) maar zeer schokkerig op de N900 en alleen na het uitschakelen van AddBlockPlus.
"Never a dull moment"
Verwijderd
Hay,.graag zou ik willen weten of er iemand is die net als ik slechte ervaringen heeft met de bijgeleverde headset, maar ook met de WH 102.
Men kan mij slecht verstaan.
Is er nog een alternatief wat wel goed werkt?
Geen In-ear aub!
Geen In-ear aub!
Bij jou dus ook he? hmm, maar ik heb die AddBlockPlus gedeïnstalleerd toen ik die update deed. Die staat er dus niet meer op. Vreemd.. omdat ie bijvoorbeeld Youtube moeiteloos afspeelt..Cinq-Marquis schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 21:20:
http://weblogs.vpro.nl/dexter/
Moet ik misschien het geheugencache omhoog gooien? Staat nu op 5mb
sorry, had het verkeerd gelezen, dat filmpje speelt idd schokkerig af, maar dat ervaar ik wel op meerdere sitesfriendlyfiend schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 21:57:
[...]
Bij jou dus ook he? hmm, maar ik heb die AddBlockPlus gedeïnstalleerd toen ik die update deed. Die staat er dus niet meer op. Vreemd.. omdat ie bijvoorbeeld Youtube moeiteloos afspeelt..
Moet ik misschien het geheugencache omhoog gooien? Staat nu op 5mb
Sommige zware flash sites kunnen mogelijk niet goed afspelen, omdat de N900 nog geen hardware acceleration voor flash ondersteund. Enige wat je kan doen is wachten op Flash 10.1 update.
Best goede review eigenlijk. Ik kan me er wel in vinden.Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 21:15:
Wat kom ik op engadget tegen? een N900 review!
Uit de Engadget review:
Nog een goede review:the N900 is a very compelling device indeed, as long as you remember one simple rule: it's a computer with a phone, not a phone that can compute.
http://www.brighthand.com...eview=Nokia+N900+Maemo+OS
The developers have done an excellent job in making a mobile device that is a spiritual successor to the N95. However, for as much as the N95 was such a technological tour-de-force, it still took a number of software updates (and hardware variants) to see the real potential.
Alle twee goed om een beeld te krijgen wat de N900 is en of het een goede kandidaat is voor je volgende smartphone. De quotes die ik geef zijn wat abstract misschien, lees de reviews voor de context.The N900, and Maemo as a whole has changed a lot of the internal workings of Nokia toward development and community involvement. This company is still learning lessons of how to be a facilitator of open source development in mobile. No other company does mobile like this.
Ik gebruik een SE bluetooth HBH-DS200 samen met een normale apple ipod hoofdtelefoon, en dat bevalt prima.Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 21:54:
Hay,.graag zou ik willen weten of er iemand is die net als ik slechte ervaringen heeft met de bijgeleverde headset, maar ook met de WH 102.
Geen In-ear aub!
Ik heb hem 1x gebruikt om mee te bellen. Dat ging eigenlijk prima. De persoon aan de andere kant van de lijn had niet eens in de gaten dat ik via de headset belde.Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 21:54:
Hay,.graag zou ik willen weten of er iemand is die net als ik slechte ervaringen heeft met de bijgeleverde headset
Ik gebruik hem ook om in de trein filmpjes te kijken. Ook daar heb ik geen problemen. Alleen valt ie soms uit mijn linker oor. Het kleinste dopje is te klein, de middelste te groot.
Ik ben ook benieuwd of er gebruikers zijn die de standaard headset gebruiken en er tevreden over zijn. Ik vind ze heel erg onaangenaam zitten. En heb de microfoon dus ook niet getest.Sharkey1802 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 22:52:
[...]
Ik heb hem 1x gebruikt om mee te bellen. Dat ging eigenlijk prima. De persoon aan de andere kant van de lijn had niet eens in de gaten dat ik via de headset belde.
Ik gebruik hem ook om in de trein filmpjes te kijken. Ook daar heb ik geen problemen. Alleen valt ie soms uit mijn linker oor. Het kleinste dopje is te klein, de middelste te groot.
Verwijderd
Daarnet iPhone uitgeprobeerd, als je navigeert en je ontvangt sms en beantwoord deze, dan is navigatie weg en komt ie niet meer terug na het verzenden van je antwoordsms, je klikt opnieuw op tomtom en mag weer overnieuw adres invoeren. Dat vind ik een ontzettend minpunt. Heeft de N900 al een navigatie en loopt de N900 tegen hetzelfde aan?
Ik heb eenzelfde soort opberg etui als in het filmpje, dus heb de test ook even uitgevoerd, en ja mijn nokia N900 reageert ook. Hij ontwaakt (tidelijk) uit de lock stand.Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 07:45:
[...]
Kijk hier eens naar (misschien kom je langs iets magnetisch)
http://www.youtube.com/watch?v=kaYT-cqCjdw
Heb het zelf geprobeerd met een klein magneetje maar daar reageerde hij niet op, dus of een sterk veld of niet iedere n900 heeft er last van
Glasvezel heeft de toekomst
sinds een weekje heb ik de headset in m'n auto liggen voor het handsfree bellen.. en wat een ontzettende ondingen.. ik heb werkelijk waar nog nooit een koptelefoon gehad die zo slecht in m'n oren blijft zitten.. zowel links als rechts...Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 22:55:
[...]
Ik ben ook benieuwd of er gebruikers zijn die de standaard headset gebruiken en er tevreden over zijn. Ik vind ze heel erg onaangenaam zitten. En heb de microfoon dus ook niet getest.
zelfs de koptelefoon van m'n eerste gameboy bleef nog beter zitten...
als ze wel heel even goed zitten is de geluidskwaliteit trouwens wel wel erg goed, bij gesprekken..
Gebruik je ze wel met de kleinste dopjes? Sinds ik die er op heb gedaan vind ik het echt de beste headset die ik ooit bij een product geleverd heb gekregen, normaal kun je er niet eens fatsoenlijk een MP3tje op luisteren. Moet zeggen dat ik ze echt uitstekend vind!Pusherman_ schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 23:40:
[...]
sinds een weekje heb ik de headset in m'n auto liggen voor het handsfree bellen.. en wat een ontzettende ondingen..
Verwijderd
de kleinste maat oordopjes blijven bij mij ook wel zitten al willen ze er af en toe nog eens uitvallen.
de kwaliteit is wel goed de meesten met wie ik bel merken niet eens dat ik via headset spreek.
en van muziek is ook te genieten.
de kwaliteit is wel goed de meesten met wie ik bel merken niet eens dat ik via headset spreek.
en van muziek is ook te genieten.
@ Foutje (en anderen :-)
Nav problemen met snel leeg geraken van de batterij, zie eerdere post van mij.
Je zegt nieuwe firmware installen via NSU vooral als de kleine (en bij mij ook de grote) update OTA (via wifi) is geinstalled.
Ik heb NSU geinstalled, backup gemaakt, tel. via usb aangesloten, NSU geeft aan dat ik al de nieuwste firmware heb (51) en of ik de firmware opnieuw wil installen, heb ik gedaan, backup terug gezet en that's it??
Nu maar afwachten of de batterij langer meegaat?
Of vergeet ik nog wat/bedoel je wat anders?
Nav problemen met snel leeg geraken van de batterij, zie eerdere post van mij.
Je zegt nieuwe firmware installen via NSU vooral als de kleine (en bij mij ook de grote) update OTA (via wifi) is geinstalled.
Ik heb NSU geinstalled, backup gemaakt, tel. via usb aangesloten, NSU geeft aan dat ik al de nieuwste firmware heb (51) en of ik de firmware opnieuw wil installen, heb ik gedaan, backup terug gezet en that's it??
Nu maar afwachten of de batterij langer meegaat?
Of vergeet ik nog wat/bedoel je wat anders?
Verwijderd
@dr_dreey: Ja..Feitelijk wel. Ik hoop dat het werkt voor je!..
@headsets...dus ik ben de enige met mic. problemen bj gebruik headset??
//of praten jullie heel hard? en mompel ik te veel....???
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2010 05:49 ]
Verwijderd
ik heb de n900 nu een tijdje en ben er superblij mee.. werkt als n tierelier!
het enige waar ik tegenaan loop is dat als ik bij gmail (ingesteld op de telefoon) mailtjes verwijder, deze niet in de prullebak terecht komen. ik vind ze wel weer terug in 'alle berichten'. maar ook daar kan ik ze niet verwijderen met de knop 'verwijder email' dan blijven ze daar staan. nu verplaats ik ze dan maar handmatig naar mn prullebak, maar dat is wel onhandig. weet iemand of deze instellingen aan te passen zijn? ik heb er niets van kunnen vinden?!
het enige waar ik tegenaan loop is dat als ik bij gmail (ingesteld op de telefoon) mailtjes verwijder, deze niet in de prullebak terecht komen. ik vind ze wel weer terug in 'alle berichten'. maar ook daar kan ik ze niet verwijderen met de knop 'verwijder email' dan blijven ze daar staan. nu verplaats ik ze dan maar handmatig naar mn prullebak, maar dat is wel onhandig. weet iemand of deze instellingen aan te passen zijn? ik heb er niets van kunnen vinden?!
Verwijderd
ik heb per ongeluk bij een website aangegeven dat ik voor deze website het wachtwoord nooit onthouden wil hebben
dit betekent dat ik deze nu iedere keer handmatig moet invullen
hoe kan ik deze setting weer wijzigen zodat voor deze site het wachtwoord wordt onthouden
voor andere sites worden mijn wachtwoorden wel onthouden omdat ik dit daar wel correact heb aangegeven
het moet dus uitsluitend voor deze ene site worden gewijzigd
bedankt
dit betekent dat ik deze nu iedere keer handmatig moet invullen
hoe kan ik deze setting weer wijzigen zodat voor deze site het wachtwoord wordt onthouden
voor andere sites worden mijn wachtwoorden wel onthouden omdat ik dit daar wel correact heb aangegeven
het moet dus uitsluitend voor deze ene site worden gewijzigd
bedankt
Heb je het ingesteld als IMAP, POP of Exchange?Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 07:03:
ik heb de n900 nu een tijdje en ben er superblij mee.. werkt als n tierelier!
Goodgoan!
De N900 heeft nog geen navigatie, maar het kan 1 deze dagen wel zo ver zijn (Sygic). Maar de Iphone is niet bedoeld om te multi-tasken (al kan je wel muziek luisteren en iets anders doen).Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 23:19:
Daarnet iPhone uitgeprobeerd, als je navigeert en je ontvangt sms en beantwoord deze, dan is navigatie weg en komt ie niet meer terug na het verzenden van je antwoordsms, je klikt opnieuw op tomtom en mag weer overnieuw adres invoeren. Dat vind ik een ontzettend minpunt. Heeft de N900 al een navigatie en loopt de N900 tegen hetzelfde aan?
De N900 kan (theoretisch) zelfs navigeren terwijl je muziek streamt via bluetooth terwijl je een berichtje typt en downloads binnen haalt. Zonder noemenswaardig traag te worden over het algemeen.
vrede in rust
Bij mij werkt Adblock (versie 1.0.2.) niet. Als ik onder 'Voorkeuren' druk op 'filters', vervolgens een filter (Easy list Germany bijv.) selecteer en op 'abonneer' druk, verschijnt het filter niet in mijn lijst. Ook niet wanneer ik het filter probeer handmatig toe te voegen. Weet iemand wat ik verkeerd doe? Ik heb Adblock al geprobeerd te verwijderen en opnieuw te installeren, maar ook dit zonder succes...
Verwijderd
Nee heb ik ook last van, geluid is prima door de dopjes echt top!foutje schreef op woensdag 20 januari 2010 05:47
Maar ik kan er amper door praten, dan gaat de andere kant schreeuwen: "HALLOO??"
Nas T schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 09:54:
[...]
De N900 heeft nog geen navigatie.....
~
De N900 kan zelfs navigeren terwijl je muziek streamt.....
"Never a dull moment"
Verwijderd
Na complete flash, partities teruggezet, en geformatteerd, loopt m'n toestel weer aardig.
Toch kan ik nog geen apps installeren via toepassingsbeheer. Hij gaat leuk downloaden, en installeren, maar komt dan met de melding. "Kan KMPlayer niet installeren".
Als ik het probeer via de terminal met: apt-get install KMPlayer dan krijg dit:
E: Could not get lock /var/lib/dpkg/lock - open (11 Resource temporarily unavailable)
E: Unable to lock the administration directory (/var/lib/dpkg/), is another proces using it?
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen, zodat ik weer eens een app kan installeren ?
Toch kan ik nog geen apps installeren via toepassingsbeheer. Hij gaat leuk downloaden, en installeren, maar komt dan met de melding. "Kan KMPlayer niet installeren".
E: Could not get lock /var/lib/dpkg/lock - open (11 Resource temporarily unavailable)
E: Unable to lock the administration directory (/var/lib/dpkg/), is another proces using it?
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen, zodat ik weer eens een app kan installeren ?
Ik gebruik hem veel om mee te skype als ik thuis werk voor school en dan zit ik toch echt 3 uur achter elkaar te praten door de headset wat gewoon goed te verstaan is. Je moet zorgen dat de microfoon op de goede hoogte hangt, dan ben je gewoon goed te verstaanVerwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 10:28:
[...]
Nee heb ik ook last van, geluid is prima door de dopjes echt top!
Maar ik kan er amper door praten, dan gaat de andere kant schreeuwen: "HALLOO??"
Deze melding behoor je normaal te krijgen als je niet als root bent ingelogd, of als je het toepassingbeheer nog open hebt staan. Dus verwacht dat je 1 van de twee niet hebt gedaan.Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 11:19:
Na complete flash, partities teruggezet, en geformatteerd, loopt m'n toestel weer aardig.
Verwijderd
Bedankt voor je reactie!!lexi1986 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 11:25:
[...]
Deze melding behoor je normaal te krijgen als je niet als root bent ingelogd, of als je het toepassingbeheer nog open hebt staan. Dus verwacht dat je 1 van de twee niet hebt gedaan.
Lag er inderdaad aan dat m'n toepassingsbeheer nog open stond. Niet dat ik daar veel aan heb overigens, want ik kom nog geen steek verder
Nu krijg ik: E: Couldn't find package KMPlayer
Het grote probleem is dat ik gewoon niets kan installeren. Daarom dacht ik dat het misschien aan het filesystem icm rechten ligt ofzo, maar ik weet niet wat
Klinkt inderdaad vreemd, even rebooten heeft ook geen zin gehad? Is jouw MyDocs wel gewoon toegankelijk op je N900 ?Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 11:57:
[...]
Bedankt voor je reactie!!
Lag er inderdaad aan dat m'n toepassingsbeheer nog open stond. Niet dat ik daar veel aan heb overigens, want ik kom nog geen steek verder
Het grote probleem is dat ik gewoon niets kan installeren. Daarom dacht ik dat het misschien aan het filesystem icm rechten ligt ofzo, maar ik weet niet wat
Verwijderd
Reboot heeft geen zin inderdaad. Het kan zijn dat MyDocs een probleem is, omdat ik daar in het verleden wel eens wat aan heb gedaan geloof ik. Hoe kan ik controleren of MyDocs toegankelijk is? De map bestaat wel gewoon in /home/user/MyDocslexi1986 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 12:14:
[...]
Klinkt inderdaad vreemd, even rebooten heeft ook geen zin gehad? Is jouw MyDocs wel gewoon toegankelijk op je N900 ?
en als je in de terminal invoert:Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 12:33:
[...]
Reboot heeft geen zin inderdaad. Het kan zijn dat MyDocs een probleem is, omdat ik daar in het verleden wel eens wat aan heb gedaan geloof ik. Hoe kan ik controleren of MyDocs toegankelijk is? De map bestaat wel gewoon in /home/user/MyDocs
cd /home/opt (enter)
en dan ls krijg je dan iets te zien ?
Verwijderd
Blijkbaar heb ik die map niet eens.lexi1986 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 12:41:
[...]
en als je in de terminal invoert:
cd /home/opt (enter)
en dan ls krijg je dan iets te zien ?
cd /home/opt geeft:
/bin/sh: cd: can't cd to /home/opt
ga ik naar /home en doe ik ls is de output
lost+found user
Staan je repositories wel goed ingesteld?Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 11:57:
[...]
Bedankt voor je reactie!!
Doe anders eens een apt-get update in de terminal en try again.
Deze melding betekent namelijk dat het pakket niet kan worden gevonden in de online-database.
In de map opt staan bij mij namelijk alle applicaties in, dit kan ook komen omdat jij misschien nog geen applicaties hebt geinstalleerd. Heb jij je eMMC al opnieuw proberen te flashen ?Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 12:45:
[...]
Blijkbaar heb ik die map niet eens.
cd /home/opt geeft:
/bin/sh: cd: can't cd to /home/opt
ga ik naar /home en doe ik ls is de output
lost+found user
Edit: ik zie nu inderdaad een andere melding als die jij er eerst had staan, hij ging wel downloaden en installeren toch maar gaf dan een foutmelding ? Of kan hij het hele pakket niet vinden ?
[ Voor 17% gewijzigd door lexi1986 op 20-01-2010 12:48 ]
Verwijderd
Hmm, misschien de map /opt gewoon maken dan. De eMMC heb ik al proberen te flashen inderdaad, maar dat wilde niet. Dan bleef de melding "no usb device" in beeld, en ging nooit verder. De andere flash-bestanden werkten wel.lexi1986 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 12:47:
[...]
In de map opt staan bij mij namelijk alle applicaties in, dit kan ook komen omdat jij misschien nog geen applicaties hebt geinstalleerd. Heb jij je eMMC al opnieuw proberen te flashen ?
Edit: ik zie nu inderdaad een andere melding als die jij er eerst had staan, hij ging wel downloaden en installeren toch maar gaf dan een foutmelding ? Of kan hij het hele pakket niet vinden ?
Bij mij geeft hij bij een apt-get install steeds dat hij het pakket niet kan vinden. Maar doe ik installeren via de Toepassingsbeheer, begint ie dus wel met downloaden, en komt pas met een foutmelding bij het installeren.
Verwijderd
gebruik je de headset dan in de auto? want ik heb vandaag een test gedaan, en uitkomst is:Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 10:28:
[...]
Nee heb ik ook last van, geluid is prima door de dopjes echt top!
vanuit rijdende auto bellen: gesprekspartner roept om de haverklap "wat zeg je"
gewoon op straat: gesprek is prima
vanuit gebouw: gesprek is prima
nu heb ik hier, dacht ik, gelezen dat er een filter gebruikt wordt bijj de mic?
wellicht filtert ie teveel in een rijdend voertuig?
kan je dit filter, als het idd bestaat, uitschakelen?
grz
je kunt proberen zelf de map opt aan te maken kijken of dat helpt.Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 12:52:
[...]
Hmm, misschien de map /opt gewoon maken dan. De eMMC heb ik al proberen te flashen inderdaad, maar dat wilde niet. Dan bleef de melding "no usb device" in beeld, en ging nooit verder. De andere flash-bestanden werkten wel.
Bij mij geeft hij bij een apt-get install steeds dat hij het pakket niet kan vinden. Maar doe ik installeren via de Toepassingsbeheer, begint ie dus wel met downloaden, en komt pas met een foutmelding bij het installeren.
Dit doe je door in de terminal even in te loggen als root en dan
mkdir /home/opt in te voeren, verwacht niet dat dit het probleem oplost maar zou zeggen probeer het eens.
Die melding dat je geen usb device kunt vinden komt omdat je dan waarschijnlijk de driver niet geinstalleerd hebt van de N900. Even kabel er weer uit halen en opnieuw indoen hielp bij mij windows update ging uit zichzelf de driver downloaden. Ook kan het nog wel eens helpen om hem dan in een andere usb poort te doen.
[ Voor 16% gewijzigd door lexi1986 op 20-01-2010 12:59 ]
Even een vraag; Klopt het als ik wifi aan doe, dat hij t-mobile in mijn geval uitschakeld zodat ik geen sms kan ontvangen ?
en ik had docs to go geinstalleerd, maar als ik het wil gebruiken zegt ie dat de trial versie al voorbij is (30dgn)
en ik had docs to go geinstalleerd, maar als ik het wil gebruiken zegt ie dat de trial versie al voorbij is (30dgn)
Verwijderd
Dat was ik net aan het proberen inderdaad. Zat nog even te denken over toe te wijzen rechten, maar gek genoeg werkt het meteenlexi1986 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 12:57:
[...]
je kunt proberen zelf de map opt aan te maken kijken of dat helpt.
Dit doe je door in de terminal even in te loggen als root en dan
mkdir /home/opt in te voeren, verwacht niet dat dit het probleem oplost maar zou zeggen probeer het eens.
Die melding dat je geen usb device kunt vinden komt omdat je dan waarschijnlijk de driver niet geinstalleerd hebt van de N900. Even kabel er weer uit halen en opnieuw indoen hielp bij mij windows update ging uit zichzelf de driver downloaden. Ook kan het nog wel eens helpen om hem dan in een andere usb poort te doen.
Via toepassingsbeheer installeerde ik Conky (uberprog btw), en gaf de melding: Updating icon cach en Toepassing geinstalleerd.
Lijkt me dus opgelost zover. Super bedankt voor de hulp
Ok fijnVerwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 13:01:
[...]
Dat was ik net aan het proberen inderdaad. Zat nog even te denken over toe te wijzen rechten, maar gek genoeg werkt het meteen
Via toepassingsbeheer installeerde ik Conky (uberprog btw), en gaf de melding: Updating icon cach en Toepassing geinstalleerd.
Lijkt me dus opgelost zover. Super bedankt voor de hulp
Edit: Conky is inderdaad gaaf maar vind het jammer dat ik hem niet op mijn bureaublad kan zetten zoals je ook met je linux pc kunt doen
[ Voor 9% gewijzigd door lexi1986 op 20-01-2010 13:04 ]
Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.