Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:16
Nou dit is balen zeg, het touchscreen geeft een tikkend geluidje als ik rechtsboven op het scherm druk. Dit ligt aan de behuizing, ergens anders op het scherm geeft het geen geluid. Eerst had ik dit helemaal linksonder, maar toen is het na een paar dagen wonderbaarlijk helemaal verdwenen. Ik weet dat ik me groen en geel ga ergeren als ik dit zo houd, dus ik zou hem het liefst laten repareren / omruilen.

Weet iemand of zo'n tikje genoeg reden is om hem onder garantie te laten repareren of vervangen?

Ik heb m overigens via Nokia zelf.

[ Voor 3% gewijzigd door FreddyFish op 16-01-2010 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10-2015
Er zit dus speling op de behuizing ? Ook 'ingeschoven' ? In dat geval zou ik hem omruilen. Ter vergelijk bij mij zit er geen enkele speling in beide toestanden.... (mijn N95 had dit wel, maar vond ik zelf niet echt storend).

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nogsteeds dat ik via mobiel internet geen verbinding kan maken. het werkt wel als i de verbinding verbreek en opnieuw ga connecten (ong 5 min dan moet ik weer reconnecten). iemand anders het zelfde probleem en wellicht een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
@dekkelkamp
Klinkt als een instelling om battery-life te verlengen, kijk daar eens dat er niet ergens staat "verbinding verbreken na 5 min".

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo even iets heel anders,..Aangezien ik mij wil verdiepen in het linux- gebeuren, heb ik de volgende stap genomen.. Ubuntu 9.10 geinstalleert..
Nu zou ik graag mijn contacten en agenda uit de N900 naar de Evolution Mail willen overbrengen,maar dit lukt mij niet..
weet iemand hoe dit moet?
alvast bedanst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij heeft het met de server upgrade/verhuizing van Maemo te maken. Misschien is de DNS van je internet aanbieder nog niet geupdate.
Gebruik je wifi of je 3G bundel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-09 15:32
Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 15:19:
Zo even iets heel anders,..Aangezien ik mij wil verdiepen in het linux- gebeuren, heb ik de volgende stap genomen.. Ubuntu 9.10 geinstalleert..
Nu zou ik graag mijn contacten en agenda uit de N900 naar de Evolution Mail willen overbrengen,maar dit lukt mij niet..
alvast bedanst!
Heb er zelf geen ervaring mee maar dit lijkt te werken; http://talk.maemo.org/showthread.php?t=40278
Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 15:23:
[...]
Volgens mij heeft het met de server upgrade/verhuizing van Maemo te maken. Misschien is de DNS van je internet aanbieder nog niet geupdate.
Gebruik je wifi of je 3G bundel?
Bij mij werken de repositories op dit moment ook niet, denk inderdaad dat het door de DNS-wijziging van gisteren komt. Zal morgen wel weer werken :)

[ Voor 29% gewijzigd door TargetX op 16-01-2010 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
Cinq-Marquis schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 14:08:
Er zit dus speling op de behuizing ? Ook 'ingeschoven' ? In dat geval zou ik hem omruilen. Ter vergelijk bij mij zit er geen enkele speling in beide toestanden.... (mijn N95 had dit wel, maar vond ik zelf niet echt storend).
Het scherm zit gewoon hartstikke stevig, het is geen zichtbare of voelbare speling. Maar toch hoor je een tikje als je op het scherm drukt rechtsboven. Het klinkt een beetje alsof je met je nagel op het scherm tikt terwijl dat niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

repositories extras-testing en extras-dev doen het inderdaad niet, dus je kunt niet updaten en downloaden uit deze repositories, andere repositories van nokia doen het wel

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2010 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:05
hoelang duurde het bijwerken van de laatste update bij jullie? Ik zit al een tijd te wachten maar hij blijft voor de B van bezig hangen lijkt het wel......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank J

updaten uit de repositories van maemo.org (inc. dev en testing) doet het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 17:15:
Frank J

updaten uit de repositories van maemo.org (inc. dev en testing) doet het niet
hmmmm ok? ik snap het niet helemaal, ik kon de eerste update wel downloaden en bijwerken. De tweede update van +/- 85MB is ook gedownload alleen het bijwerken lijkt niet verder te gaan.

Wordt er tijdens het bijwerken dan gebruik gemaakt van deze repositories ?

edit

http://forums.internettab...thread.php?t=40441&page=4

lijkt op een batterij die wat leeg is, zit aan de USB lader ook tijdens het downloaden. Heb nu het witte nokia scherm voor me en zie Installing software update please do not interrupt 35% nu
fingers crossed!

[ Voor 23% gewijzigd door Falcon Heavy op 16-01-2010 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank J. schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 17:18:
[...]

hmmmm ok? ik snap het niet helemaal, ik kon de eerste update wel downloaden en bijwerken. De tweede update van +/- 85MB is ook gedownload alleen het bijwerken lijkt niet verder te gaan.

Wordt er tijdens het bijwerken dan gebruik gemaakt van deze repositories ?
ben jij aan het updaten naar versie 51.1, dan raad ik je aan om dit via NSU (nokia software updater) te doen,

werkte bij mij perfect, vooraf backup maken en na installatie nieuwe firmware de backup terugzetten

bij het terugzetten van de backup gaat hij alle eerder geinstalleerde applicaties automatische (na 1 goedkeuring van jou) terugzetten (nu natuurlijk niet omdat de repositories niet goed werken)

succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lekker handig, om na/tijdens release van nieuwe firmware, de servers te vervangen......
of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
pfoei dat was even zweet tussen de kadetjes :)
Update is gelukt uiteindelijk, een tip voor allen zorg voor een goed opgeladen accu hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
FreddyFish schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 16:43:
[...]

Het scherm zit gewoon hartstikke stevig, het is geen zichtbare of voelbare speling. Maar toch hoor je een tikje als je op het scherm drukt rechtsboven. Het klinkt een beetje alsof je met je nagel op het scherm tikt terwijl dat niet zo is.
Dacht ik al. Dan is het gewoon softwarematig. Het geluid van het tikken op je scherm. Even zoeken en uitzetten in instellingen.

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 15:19:
alvast bedanst!
Ga eerst eens lekker aan de slag met Ubuntu. Dan leer je vanzelf meer over Linux systemen, Ubuntu is ook gebaseerd op Debian dus zit je goed met Maemo.

Ik zou het zo aanpakken;
a. zoek een format voor je contacten die je b.v. naar Ovi kan uploaden en dan syncen met je N900.
b. krijg Mail for exchange werkend (bij mij lukt alleen eerste scync, maar niet verder per uur ofzo), maar dan heb je ook je adresboek gesynct.
c. Verzin zelf varianten op bovenstaande of Google je suf :)

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@cinq-marqies:.. ja zag al dat dat aardig wat voeten in de aarde heeft..dus..laat even los..heb nu een ander PROBLEEM!!

Zoals eerder gemeld heeft mijn N900 sinds de nieuwe firmware last van reboots. eindelijk vanavond kon ik kijken wat de reden was:

32WD_to. .sh*T!!..

Wat raden jullie mij aan? ik heb nooit ergens last van gehad, totdat ik de nieuwe firmware geinstaleert had. Ik heb begreen op maemo.org, dat je niet kan downgraden naar de vorige versie. of klopt dat niet?
stel advies zeeeeer op prijs, want ik baal hier enorm van!

Heb net even die fix gedaan :het "enable_off_mode 0 "verhaal. Maar vraag mij af of dit een oplossing is.
Vind het ook super vreemd aangezien dit een probleem zou moeten zijn van de eerste versie en opgelost zou worden met de nieuwe firmware versie..hoe kan dit nou???`

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2010 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_E
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-06 19:36
Jarco1984 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 11:10:
Ik heb vanmorgen mijn maemo van de n900 geupdate...
nu ga ik naar toepassings beheer en werken mijn 2 catalogi niet
namelijk:
maemo.org en maemo extras devel...

meer mensen hier last van?
idem hiero, update geslaagd, maar na 1 dag (vandaag) dezelfde 2 catalogi niet meer toegangkelijk

Glasvezel heeft de toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey
sinds gisteren ook in het bezit van een n900! ben nu alles aan het ontdekken. wel wat anders dan de iphone 2g die ik had. ik heb alleen een vraag

hoe voeg ik de repo toe van de haze plugin van msn? en hoe installeer ik dat precies?

zag dat de repo's nou niet werkte want wilde de codec downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 19:55:
hey
sinds gisteren ook in het bezit van een n900! ben nu alles aan het ontdekken. wel wat anders dan de iphone 2g die ik had. ik heb alleen een vraag

hoe voeg ik de repo toe van de haze plugin van msn? en hoe installeer ik dat precies?

zag dat de repo's nou niet werkte want wilde de codec downloaden?
Zie deze links voor extras testing en extras devel:
http://wiki.maemo.org/Extras-testing
http://wiki.maemo.org/Extras-devel
Ik weet niet meer precies in welke van de twee de plugin zich bevind maar volgensmij in testing. De haze plugin heet nu pidgin account plugin of iets dergelijks.

Om deze te installeren ga je naar applicatiebeheer en downloaden, zoek vervolgens op pidgin, selecteer de pidgin account plugin en installeer deze. Je zult idd nog even moeten wachten want ze werken nu even niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2010 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-10 18:10
Haze heet nu Extra protocol plugins for Conversations and Contacts, en is volgens mij te vinden in de devel repository. Na het installeren wel even rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
@foutje
Ik zou even flashen met de nieuwe firmware, of wie weet kan het via de PC-suite (via windows XP).

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan sinds vandaag ook niet meer volledig toepassingsbeheer bijwerken
Krijg constant deze melding
http://repository.maemo.o...sts/fremantle/release.gpg
could not resolve 'repository.maemo.org'

Moet ik mijn settings herzien of liggen de servers plat?

Gebruik wifi tijdens bijwerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zlefde probleem hier dacht dat het eerst aan me toestel lag maar server ligt gewoon plat volgens mij!???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net gelezen op dailymobile, portait mode tijdens het browsen, getest en werkt prima

Portrait mode on the Nokia N900’s web browser is a hidden feature. Just press Ctrl-Shift-O to enable it.
(http://dailymobile.se/201...-mode-on-the-web-browser/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 21:41:
net gelezen op dailymobile, portait mode tijdens het browsen, getest en werkt prima

Portrait mode on the Nokia N900’s web browser is a hidden feature. Just press Ctrl-Shift-O to enable it.
(http://dailymobile.se/201...-mode-on-the-web-browser/)
Was al even bekend, Vervuiling van het topic. No offense.

Gr Jan

Dit soort replies zijn eveneens vervuiling. Reageer dan gewoon niet :|

[ Voor 8% gewijzigd door RoD op 16-01-2010 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirstIntro
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-05-2023
Kent iemand nog een tool om info te zoeken in de n900?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Even over dode pixels: mijn N900 had 2 dode pixels die je vrij moeilijk kon zien al zeg ik het zelf (de m'neer in de shop probeerde me nog af te wimpelen ''Ik zie ze niet hooooorj...'' ;) Nauw ik wel dus!)

Toen zei hij dat m'n phone wel geruild kon worden maar dat, zoals ik zelf ook wel wist, de telefoon niet erg makkelijk te verkrijgen was, en dat het dus wel even zou kunnen duren. :|

Maar die zelfde middag belde de winkel meneer met de medeling dat er 'toevallig' eentj was binnen gekomen, en dat ik hem kon komen ophalen. :*) dat was bij de BelCompany btw. vond het wel hele nette service moet ik zeggen. _/-\o_

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update zal wel vanwege onderstaande uit de lucht zijn

maemo.org servers move tomorrow 08:00 UTC ->
January 14, 2010 at 15:20 | In Uncategorized | 2 Comments

A request to DNS management has been sent to start pointing maemo.org to the new infrastructure tomorrow at 8:00 UTC and it was acknowledged and scheduled.

After the change there is about a 6-24 hour period in which the DNS change propagates all over the world.

To do things in a sensible way and to minimise downtime, the old site will go to read only (off-line for garage) mode tomorrow morning. Then the last changes are synced over to the new site and the new site will then be opened to public.

When you see the new site naturally depends on the DNS propagation speed, but 3-12 hours seems to be normal based on the smaller moves done earlier.

Things you will experience are:

* Read only on the site before and during the move
* Garage will show a ‘we are moving page’
* No wiki editing during the move
* No git and svn work during the move

Things you might experience are:

* Some data loss is possible, but we’ll try to avoid it
* The site will look strange for a while as the changes take place and the static content is pointing wrong for a while

Things you should not have problems with:

* talk.maemo.org Talk will be open to public all the time, it is on separate hardware and not moving
* bugs.maemo.org Bugs moved last week, it’s there waiting for the other services
* Mailing lists moved to the new hardware some weeks back

After the DNS change propagates the services will start appearing normally again, and naturally there will be notices posted.

When everything is done, please be patient with the service, and open bugs on anything that looks odd or doesn’t work. Raising issues on this post, the community mailing list and on talk will also help. But bugs are a sure way to make an issue known (also remember that more bugs is more work for Andre, so please check for duplicates before opening).

And then a huge thanks to the people who have been hard at work throughout the move! Ferenc and Niels have done the bulk of the work. Ed, Jeremiah, Eero and Bergie pitched in. Much appreciated everyone! Naturally not forgetting the people at the new ISP, it was a crash course into the infra needs of maemo.org for them :-)

So tomorrow we’ll see how the site moves!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexDT
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-09 14:43
Heeft er hier iemand de nederlandse Firmeware die hij kan uploaden... :( de site van nokia is ff down... dus kan hem er daar niet af halen.

312

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 07:45:
Mugen komt in februari met een nieuwe batterij voor de N900
inderdaad zie onderstaand Mugen artikel

The Nokia N900 is a mobile Internet device and smartphone on the Maemo platform, superseding the N810. It runs Maemo 5 Linux as its default operating system and is the first Nokia device based upon the TI OMAP3 microprocessor with the ARM Cortex-A8 core. Unlike the Internet Tablets preceding it, the Nokia N900 is the first Maemo device to include phone functionality (quad-band GSM and 3G UMTS). It functions as a 5 mega pixel camera, a portable media player, and a mobile Internet device with email and full web browsing.
Mugen Power is working on Extended Battery for N900 and will be releasing a 2300-2400mAh battery in February 2010.

dus 2300-2400mAh inplaats van de huidige 1320mAh echter zal de batterij iets dikker zijn waardoor je een ander achterkantje moet plaatsen (relax Mugen levert deze bij de batterij).

Kortom 2.5 dag zonder lader in plaats van het huidige etmaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog groter.... Ik wil wel eens zien hoeveel groter. Ik ben er nu erg blij mee, maar veel groter moet de n900 echt niet worden wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
er is een klein probleempje met de hardware waar de repositories op staan:

2010-01-16 17:30 UTC by Tero Kojo

The repositories, mailing lists and garage are down due to an issue in with the machine that is hosting these services.

The issue is being looked at and hopefully a solution is found soon. However Saturaday evening is not the best time to get hold of people.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
Cinq-Marquis schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 18:45:
[...]

Dacht ik al. Dan is het gewoon softwarematig. Het geluid van het tikken op je scherm. Even zoeken en uitzetten in instellingen.
Bedankt voor je reacties, maar het is overduidelijk niet softwarematig. Aan de instellingen heb ik niet gezeten en de [i][touchscreen sounds/i] staan ook nog gewoon uit. Bovendien zijn de tikjes alleen op een bepaald stuk van het scherm te horen.

Ik heb hier eerder reacties voorbij zien komen over een tikkend scherm op bepaalde delen, ik zou graag willen weten of die mensen er mee terug zijn gegaan en een vervangend toestel hebben gekregen. Kan natuurlijk zelf langs een Nokia Care-punt, maar de dichtstbijzijnde is niet in de buurt. Dus om mezelf mogelijk tijd te besparen vraag ik t hier maar even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• touchie75
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
is het niet tijd voor een nieuwe deel? wordt wat onoverzichtelijk naar mijn idee. Om nu 162 pagina's te door te worstelen om wat info te krijgen.. ben al aardig op weg pff ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

touchie75 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 00:39:
is het niet tijd voor een nieuwe deel? wordt wat onoverzichtelijk naar mijn idee. Om nu 162 pagina's te door te worstelen om wat info te krijgen.. ben al aardig op weg pff ;-)
o, ik vind het juist wel fijn. alles onder een noemer. Sommige pagina's heb ik bookmark, gaat goed zo.
waar zou je op moeten scheiden?
is niet een N900 forum, maar tweakers! duzzzz maar goed..zoveel mensen zoveel wensen.
sorry voor oftopic vervuiling.....maaaar het is al laat. Mod: sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 01:47:
[...]

o, ik vind het juist wel fijn. alles onder een noemer. Sommige pagina's heb ik bookmark, gaat goed zo.
waar zou je op moeten scheiden?
is niet een N900 forum, maar tweakers! duzzzz maar goed..zoveel mensen zoveel wensen.
sorry voor oftopic vervuiling.....maaaar het is al laat. Mod: sterkte!
Als we een goede samenvatting hebben van de nuttige informatie uit dit topic, dan is het geen slecht idee een tweede deel te openen. Veel informatie in de eerste paginas is achterhaald omdat het uit de tijd komt van voor de release of van een eerdere firmware (bugs etc.)
Als er een moment is om een nieuw deel te openen, dan is het nu wel met de release van een nieuwe firmware.
Ik zal morgen even kijken naar het beleid van tweakers omtrent meerdere delen. Dit is mijn eerste keer dat ik de topic starter ben van zo´n groot topic, dus ik weet niet precies hoe het in zijn werk gaat. Ik neem aan dat ik gewoon een tweede deel open en aan een moderator moet vragen het eerste op slot te doen?

Ik ben overigens ook al bezig wat uitleg te bundelen voor een nieuwe topic start met veel meer inhoudelijke "how-to" informatie. Lijkt me handig dat wanneer er een tweede topic wordt geopend, zoveel mogelijk van de nuttige info uit deel 1 in de nieuwe topic start komt te staan.

Een aantal van de topic starts in het Android sub forum zijn echt supergoed! Veel nuttige info, en een goede structuur. Bijvoorbeeld het Milestone topic. Ik ben alleen zelf niet zo´n fan van veel embedded youtube filmpjes. Ik verlies dan altijd de structuur van het verhaal wat uit het oog, en paginas met vijf of meer embedded youtube filmpjes zijn een hel op mobiele browsers als je op een relatief trage 3G verbinding zit (hoewel ik me erover verbaas hoe goed de N900 de paginas met een overdaad aan flash videos weergeeft, gaat best goed!)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2010 02:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-01-2024
wat is de meerwaarde van een nieuw topic? ik heb dit topic in mijn n900 rss reader staan en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 14:45:
ik heb nogsteeds dat ik via mobiel internet geen verbinding kan maken. het werkt wel als i de verbinding verbreek en opnieuw ga connecten (ong 5 min dan moet ik weer reconnecten). iemand anders het zelfde probleem en wellicht een oplossing?
Ik heb precies hetzelfde probleem, sinds de upgrade. Icon internetverbinding gewoon zichtbaar, maar bij openen browser geen verbinding. 3G veranderd ook niet in 3.5. Even verbreken en re-connect helpt steeds wel. Heb het idee dat de desktop widgets nuu ook niet meer refreshen.
Heb trouwens HI.

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dubbelpost:

Nog meer mensen last van reboots 32Wd_to sinds laatste firmware-update???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey... ligt het nu aan mijn tel of klopt het dat de maemo.org repo's nog steds niet online zijn?? wil die haze plugin gaan installeren en die codec voor video's maar elke kreeg krijg ik dat de repo niet kan worden bijgewerkt ..

o ja nog bedankt voor de info over het installeren enzo!!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2010 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-09 20:35
Ik heb de laatste tijd heel vaak dat ik mensen heel slecht kan horen. Ik hoor ze dan heeeel zacht. Op het moment dat de ander dan harder gaat praten omdat ik zeg dat ik ze nite hoor, dan is het in 1 keer heel duidelijk verstaanbaar.

Het ligt aan mij, omdat ik het bij meerdere mensen heb. Alsof ie achtergrondgeluid probeert eruit te filteren, maar daardoor de gewone stem eruit haalt.

Zodra iemand maar iets harder praat dan schiet ie over naar een heel duidelijk volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• touchie75
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Als je er zo invalt hier, is het onoverzichtelijk omdat idd voor de release al veel is gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Repository maemo.org is bij mij ook nog steeds niet bij te werken, server zal nog wel down zijn, zie boven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
dr_dreey schreef op zondag 17 januari 2010 @ 12:11:
Repository maemo.org is bij mij ook nog steeds niet bij te werken, server zal nog wel down zijn, zie boven...
klopt er is nog geen update hierover. Wel een bericht van iemand die een mirror heeft draaien voor de gratis maemo repos:

http://espejo.freemoe.org/

geen idee hoe dit eigenlijk werkt hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-10 12:36
TargetX schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 23:43:
[...]

Heb je geprobeerd de map te verplaatsen (gebruik gemaakt van het 'mv' commando)? Als dat zo is dan heb je de data nu verplaatst naar een andere plek en is het waarschijnlijk alleen een kwestie van een shortcut (symlink genaamd onder Linux) van de /var/cache/apt* locatie naar de nieuwe locatie. Weet je nog welke commando's je ongeveer hebt gebruikt?

De forumposts die ik heb gelezen stellen voor de apt-cache naar /home/user/.apt-cache verplaatst, misschien heb jij dat ook gedaan. Kun je de output van 'ls -al /home/user/.apt-cache' eens posten?

Als die folder bestaat is het alleen een kwestie van 'ln -s /home/user/.apt-cache /var/cache/apt' en dan zou het weer moeten werken.
drwxr-xr-x 3 root root 4096 Jan 14 14:10 .
drwxr-xr-x 63 user users 4096 Jan 14 14:15 ..
drwxr-xr-x 3 root root 4096 Dec 10 22:58 archives
-rw-r--r-- 1 root root 4393620 Jan 14 14:10 pkgcache.bin
-rw-r--r-- 1 root root 3989793 Jan 14 13:58 srcpkgcache.bin

Dat is de output, geen idee of dit goed is.
Je oplossing werkt! :D Hartelijk dank, nu kan ik vrolijk updaten :)

[ Voor 3% gewijzigd door n41r0j op 17-01-2010 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_E
  • Laatst online: 03-06 19:36
teddebraak schreef op zondag 17 januari 2010 @ 03:39:
wat is de meerwaarde van een nieuw topic? ik heb dit topic in mijn n900 rss reader staan en dat werkt prima.
Een nieuw topic heeft veel meerwaarde, al is het maar voor nieuwe gebruikers die niet het hele topic hoeven te lezen. Met een goede chronologische samenvatting van deze post kan een veel overzichtelijker deel2 worden gemaakt. Alvast dank aan de topicstarters met de reeds gemaakte voorbereidingen hiervoor.

Helaas zit mijn RSS-reader (zoals eerder gemeld) nog steeds vast (in een soort loop). Als ik de toepassing aanklik, dan duurt het ongeveer 20minuten voordat de reader is geopend, en als deze dan in beeld is, kun je de feed(s) wel updaten en lezen. maar elke andere handeling doet de toepassing weer crashen. (melding: Toepassing reageert niet)
Helaas is dit niet werkbaar.

Aangezien osso-rss-reader een vaste N900 applicatie is, kun je deze niet eveneenvoudig opnieuw installeren.
Het antwoord op een uninstall en re-installis al gegeven in mijn eerdere vraag, maar helaas is me dit nog niet gelukt..

Zijn er meergebruikers, die deze bug in de rss-reader ondervinden?

In extra devel staan 2 nieuwe readers die in ontwikkeling zijn (Feeding it en Peguin reader) maar helaas zijn deze nog niet geheel af (lees: werkend)

Ik heb al een vollodige re-flash gedaan, ook dit heeft niet geholpen.
Er is een bug-report, maar tijdens het schrijven kon ik de link niet vinden. Deze zal op een later momemt worden bijgevoegd.

Alvast bedankt voor mogelijke tips om mijn rss-reader weer goed werkend te kunnen krijgen.

Glasvezel heeft de toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 14:49
Ik zit met een probleem vandaag,namelijk: ik heb gister wat muziek op me n900 en een filmpje om stuck pixel hopen te verhelpen gezet en volledig gisteravond opgeladen en nu net hem weer willen gebruiken en was de batterijplaatje alweer over de helft leeg en dit is veel sneller dan anders. Kan het komen door de extra muziek in geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-10 23:13
iemand google via exchange al 100% werkend?
ik sync mail en agenda maar krijg 90% van de tijd synchonisatie mislukt.
exchange-server reageert niet.
controleer of de accountinstellingen juist zijn.

de hele nacht heb ik niet kunnen syncen to ongeveer 6 uur.
heb het probleem via 3g me wifi thuis en wifi op werk.
2 uur geleden wakker geworden en via de instellingen volledig opnieuw gesynchroniseerd.
daarna is het nog 1x gelukt maar nu werkt het niet meer.
zit er een limiet aan hoe vaak je mag syncen per dag ofzo?
of zit er ergens toch een probleem op me n900?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
  • Laatst online: 12-01-2024
Michael_E schreef op zondag 17 januari 2010 @ 12:36:
[...]

Een nieuw topic heeft veel meerwaarde, al is het maar voor nieuwe gebruikers die niet het hele topic hoeven te lezen. Met een goede chronologische samenvatting van deze post kan een veel overzichtelijker deel2 worden gemaakt. Alvast dank aan de topicstarters met de reeds gemaakte voorbereidingen hiervoor.
een nieuwe topicstart is natuurlijk een geweldig idee, alleen staat dat los van een topic. (de huidige ts kan toch aangepast worden.) het voordeel van alles in 1 topic is dat de zoekfunctie beter benut KAN worden. (niet dat dat uitmaakt, lijkt wel alsof niemand hier de zoekfunctie gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
teddebraak schreef op zondag 17 januari 2010 @ 14:48:
[...]

een nieuwe topicstart is natuurlijk een geweldig idee, alleen staat dat los van een topic. (de huidige ts kan toch aangepast worden.) het voordeel van alles in 1 topic is dat de zoekfunctie beter benut KAN worden. (niet dat dat uitmaakt, lijkt wel alsof niemand hier de zoekfunctie gebruikt)
Ik heb een paar eerste stapjes gezet in aanpassingen aan de start post. Moet nog veel meer gebeuren.
Als er dingen zijn die jullie erin willen, kan je altijd een direct message naar mij sturen, zal ik het plaatsen.
Als er verder dingen zijn die gewoon onjuist zijn (afgezien van de duidelijk out-dated info, daar ben ik mee bezig), dan hoor ik dat natuurlijk ook graag.
Ik kan extra auteurs toevoegen, dus als iemand veel inspiratie heeft, dan is dat eventueel ook een mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
leon12345 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 13:52:
iemand google via exchange al 100% werkend?
ik sync mail en agenda maar krijg 90% van de tijd synchonisatie mislukt.
exchange-server reageert niet.
~
de hele nacht heb ik niet kunnen syncen to ongeveer 6 uur.
Exchange werkt gewoon niet lekker, dat 'ie s'nchts niet update is een feature (instelling) piekuren enzo. Maar het blijft een M$ product dat Google wil laten werken voor andere platvorms (o.a. Maemo).
Dat gaat gewoon niet lekker. Bij eer 'eerste sync' lukt het wel maar als je dat steeds wil doen is het nogal omslagtich. Verder werkt het ook niet reciprook, dus waardeloos.

Maar waarom zou je het willen ?
a. Ik wil toch mijn Google (email) contacten niet syncen. En email ophalen staat hier toch los van.
b. Mijn agenda is Google Calendar en als ik meteen daarin mijn afspraken zet via de browser is er nix nie te syncen (up or down).

Verder idem qua Google.doc en Google.picasa ik vind het best zo.

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
Pompi schreef op zondag 17 januari 2010 @ 13:16:
Ik zit met een probleem vandaag,namelijk: ik heb gister wat muziek op me n900 en een filmpje om stuck pixel hopen te verhelpen gezet en volledig gisteravond opgeladen en nu net hem weer willen gebruiken en was de batterijplaatje alweer over de helft leeg en dit is veel sneller dan anders. Kan het komen door de extra muziek in geheugen?
Nee, het kost geen energie om de data op het flash-geheugen te bewaren. Ik vermoed dat er een proces in de achtergrond veel CPU heeft gebruikt, ik raad aan het toestel eens opnieuw op te starten en te kijken hoe de batterijduur dan is.
Jorian29 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 12:29:
[...]
Je oplossing werkt! :D Hartelijk dank, nu kan ik vrolijk updaten :)
Fijn dat het probleem is opgelost! Let er wel op dat de repositories op dit moment down zijn door de DNS wijzigingen van maemo.org (maar dit had je vast al gelezen) :).

[ Voor 20% gewijzigd door TargetX op 17-01-2010 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Laatst online: 08-10 14:49
TargetX schreef op zondag 17 januari 2010 @ 16:04:
[...]

Nee, het kost geen energie om de data op het flash-geheugen te bewaren. Ik vermoed dat er een proces in de achtergrond veel CPU heeft gebruikt, ik raad aan het toestel eens opnieuw op te starten en te kijken hoe de batterijduur dan is.
Ok, zal het proberen, dacht ook al dat er iets draaide wat veel verbruikte maar load applet geeft links maar 1 grijs puntje en rechts 2 witte puntjes aan :? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
Cinq-Marquis schreef op zondag 17 januari 2010 @ 15:36:
[...]

Exchange werkt gewoon niet lekker, dat 'ie s'nchts niet update is een feature (instelling) piekuren enzo. Maar het blijft een M$ product dat Google wil laten werken voor andere platvorms (o.a. Maemo).
Dat gaat gewoon niet lekker. Bij eer 'eerste sync' lukt het wel maar als je dat steeds wil doen is het nogal omslagtich. Verder werkt het ook niet reciprook, dus waardeloos.

Maar waarom zou je het willen ?
a. Ik wil toch mijn Google (email) contacten niet syncen. En email ophalen staat hier toch los van.
b. Mijn agenda is Google Calendar en als ik meteen daarin mijn afspraken zet via de browser is er nix nie te syncen (up or down).

Verder idem qua Google.doc en Google.picasa ik vind het best zo.
Google-contacten syncen vind ik dus echt ontzettend handig. Ik heb nu een centrale plek (Google) waar al mijn contacten in staan met telefoonnummers, e-mailadressen, verjaardagen, MSN/IM-adressen etc. Vervolgens probeer ik alle clients te laten synchroniseren met Google. Op mijn vorige telefoon, de T-Mobile G1, gebeurde dat automatisch. Werkte geweldig goed. Ook de e-mailclient op de PC laat ik synchroniseren. Als ik dan iets veranderde aan een contact, dan werd dat op alle drie de plekken automatisch en bijna direct aangepast.

Kalendar synchroniseren ook hartstikke handig. Voegde ik op de PC een item toe, dan wist ik ook altijd welke afspraken ik had als ik alleen de telefoon bij de hand had. En andersom uiteraard. Bijkomend voordeel is dat ik nu nooit verjaardagen meer vergeet. Heb op de computer een keer bij veel contactpersonen de verjaardag toegevoegd en dat staat nu dus ook op de telefoon. En met de smart-birthday calendar van de N900 krijg ik dus ook elke verjaardag in de kalender. Met de kalenderwidget zie ik t ruim van tevoren.

Voor mij niks anders meer. Met de N900 werkte t allemaal net niet zo soepel als op de G1, maar heb door gebruik te maken van Nuevasync.com nu toch een goed werkende oplossing gevonden. Ik begrijp nogmaals niet dat er bij sommigen problemen lijken te zijn met synchroniseren via Nuevasync. Het heeft bij mij altijd perfect gewerkt, gewoon even opletten dat je je Nuevasync-gegevens bij MfE invult in plaats van de Google-gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
@FreddyFish

Ieder zijn ding. Ik hoef niet te syncen, klaar ! :)

Verder kan je via Ovi je contacten en alle daarbij horende info syncen. Maar ja ik gebruik dat alleen als back-up (indien ik mijn pokkie verlies) want hoe vaak zou je dat nou moeten syncen ?

Daarnaast zal er door de verkoop van de miljoenen N900 toestellen, die met name de hackers zal aantrekken en/of mensen met enige ervaring met Linux, het aantal apps, en de uitbuiting van de volledige hardware specs heel rap gaan.

Me happy be, en daar gaat het om.

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnboon
  • Laatst online: 17-05 17:08
sinds de update kan ik niks meer downldaen via toepassingsbeheer,
als ik iets probeer te downloaden krijg ik heel de tijd ''mislukt'' terwijl ik nog wel gewoon op internet kan ,
en daar bijv muziek kan downloaden.

hebben er meer hetzelfde probleem ?
thx alvlast.

(ps audme.ru is een hele fijne site voor op n900)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
klopt er is een probleem met de server die de repositories host

als je de volgende link doorloopt kun je weer met een backup server verder....

http://espejo.freemoe.org/

[edit] misschien handig voor in de nieuwe TS om deze alternatieve server erin te zetten?

[ Voor 41% gewijzigd door Falcon Heavy op 17-01-2010 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
@marijnboon

De repo's (servers) zijn verplaatst en nu is het even wachten tot de DNS weer werkt, probeer het morgen nog eens.

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnboon
  • Laatst online: 17-05 17:08
helemaal top bedankt,

en had nog een vraag. las net dat starcraft op de n900 gezet kan worden.
heeft iemand een link voor een tutorial of is die er niet?

thx,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
marijnboon schreef op zondag 17 januari 2010 @ 18:42:
helemaal top bedankt,

en had nog een vraag. las net dat starcraft op de n900 gezet kan worden.
heeft iemand een link voor een tutorial of is die er niet?

thx,
Op de Maemo-site is een heleboel info te vinden, hier is een link naar het starcraft topic; http://talk.maemo.org/showthread.php?t=39976

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik kom er net achter dat je wel video gesprekken kan voeren tussen de n900 en een windows pc met de google talk video en chat plugin. je moet de video chat starten vanaf de windows pc, want dat kan nog niet op vanaf de n900. Nadat de video chat is opgezet kan je wel de front camera op n900 aan/uit doen, want dan verschijnt er wel een camera knop.
cool! De kwaliteit van de front cam is trouwens duidelijk beter met de nieuwe firmware uodate, nog steeds niet goed, maar ok als er voldoende licht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
@TempesT

Mooi.
Zo zie je hoe snel het gaat. Ik had Google Talk al een paar dagen geleden voor XP (netbookje dual-boot) gedowned.

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Ik heb na de laatste update het probleem dat de theme Maemo.org niet helemaal goed terug kwam uit de back-up. Die kan ik nu dus niet meer deinstalleren, is er niet een soort map ''program-files'' (sorry ben nog een uber linux-noob) zodat ik gewoon de locatie kan verwijderen?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Joikuspot komt binnenkort naar Maemo:

http://www.allaboutmaemo....on_N900_as_a_WiFi_hot.php

Dus dan kan je je N900 als wifi hotspot gebruiken.
Dit kan ook al met een klein beetje werk:
http://wiki.maemo.org/User:Jebba/NAT

Maar volgens mij kan je met Joikuspot meerdere mensen tegelijk laten verbinden, iets waar ik bij dat NAT routen helemaal niet zo zeker van ben. Hoe dan ook is een simpele UI altijd welkom, al zal je daar wel voor moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Morgen zou Sygic uitkomen voor de N900 als het goed is. Ik ben benieuwd wat het gaat kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
Is nog niet bekend volgens mij, zou afgelopen week bekend gemaakt worden maar heb er niks over gehoord. Als het goed is zou morgen sygic uitkomen inderdaad ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MMM vreemd

Voordat ik ota de laatste update erop ging zetten even alle apps uit extra devel eruit geknikkerd en mijn root geschoond toen geupdate.
Na de update alles ok totdat ik tussen de apps km-player zag staan.
Deze app had ik eraf gegooid via toepassingbeheer en staat er vrolijk weer na de update.
Km-player werkt ook gewoon.
Heb even de updatelijst doorgenomen of km-player als standaard tweede player is toegevoegd maar niks gevonden.
kan iemand mij uitleggen hoe dit kan gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
iig werken de maemo.org repo's weer, mijn lijstje stond weer aardig vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayda
  • Niet online
Imperium schreef op maandag 18 januari 2010 @ 00:16:
Morgen zou Sygic uitkomen voor de N900 als het goed is. Ik ben benieuwd wat het gaat kosten?
Zonet sygic shop bekeken en nog steeds op 'coming soon'.
Misschien in de loop van de middag een wijziging hierin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-10 12:25

Goku33

Ownage!

Sygic zal ik de loop van de Amerikaanse ochtend, dus onze middag, de boel wel online gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacQ
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-01 20:51
Heeft iemand trouwens al eens gechecked hoe de gps ontvangst is in een auto?

Hoe zit het met de fix, etc?

Sygic in combinatie met N900, zal beïnvloeden of ik hem ga kopen of niet :)
Alhoewel, ik heb wsl sowieso ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Cinq-Marquis schreef op zondag 17 januari 2010 @ 16:56:
Daarnaast zal er door de verkoop van de miljoenen N900 toestellen, die met name de hackers zal aantrekken en/of mensen met enige ervaring met Linux, het aantal apps, en de uitbuiting van de volledige hardware specs heel rap gaan.
Ik vind dat Nokia zich daar heel makkelijk achter verschuilt. Het is eigenlijk een regelrechte schande dat er op zo'n toestel domweg geen IMAP-idle zit. Dan kan men wel beweren dat dat omwille van de batterij-duur is gedaan, maar dat is gewoon een drogreden. In de eerste plaats beschikken vrijwel alle andere smartphones wel over IMAP-idle en kunnen die batterijen het klaarblijkelijk wel aan, in de tweede plaats zou IMAP-idle eigenlijk minder energie moeten verbruiken omdat er niet om de zoveel tijd automatisch gecheckt hoeft worden, en in de derde plaats zou men de gebruiker in ieder geval de mogelijkheid moeten bieden om IMAP-idle desgewenst toch in te schakelen ook al zou het daadwerkelijk tot een kortere batterijduur leiden. Het heeft er meer schijn van dat ze hun eigen email-dienst willen pushen.

Daarnaast zouden ze standaard een fatsoenlijke kalender-applicatie moeten gebruiken. "Fatsoenlijk" in de zin van feilloos kunnen samenwerken met mailservers. Met Exchange-servers en Google kan zowat iedere smartphone, maar bijvoorbeeld ook met een willekeurige CalDAV-server en/of Thunderbird. Niet iedereen is happig op Google, en juist bij zo´n echte Linux-telefoon zou je zo'n mogelijkheid verwachten. Daarmee kunnen ze zich onderscheiden, hoewel de iPhone dat inmiddels al een behoorlijke tijd kan. Nu hobbelen ze een beetje achter Android aan, terwijl er redelijk wat gebruikers zijn die Android een interessant platvorm vinden maar de (min of meer gedwongen) integratie met Google niet zo prettig vinden. Daar zou Nokia mooi op hebben kunnen inspringen, maar niets van dat alles. Jammer.

Je ziet dat allerlei dingetjes beschikbaar komen, veel spelletjes en zo, dat is allemaal erg leuk en het is in orde om daarbij te vertrouwen op de inzet van "de community". Echter bij essentiële en volledig geïntegreerde functies als email en kalender had Nokia zich zelf meer moeite moeten getroosten. Velen vergoelijken dat allemaal door te zeggen dat het geen smartphone is maar een internet-tablet, maar dat is te goedkoop. Het is wel degelijk een smartphone, ook al komt ie voort uit een internet-tablet. Met Windows Mobile kon aanvankelijk ook niet worden gebeld, maar dat wordt algemeen toch gezien als een smartphone.
Ik krijg daarnaast het idee dat Nokia Maemo 5 maar een beetje half aanpakt. Al voor de N900 uit was, werd er volop gesproken over Maemo 6, en het lijkt erop alsof men daarop vol inzet. De afgelopen update voor Maemo 5 behelsde ook niet veel bijzonders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
@Beuzelarij
Waarom heb je hem dan in godsnaam gekocht ? Verder vind ik je argumenten niet sterk, al deze punten waren bekend voor die uit kwam.

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayda
  • Niet online
Alle repo's zijn weer actief, zonet een update voor de progs gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarco1984
  • Laatst online: 08-03-2024
Begrijp ik goed dat Sygic een applicatie is die mijn agenda via internet diensten laat updaten?
bijvoorbeeld met mijn agenda op het werk?

dat is juist waar ik op wacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Jarco1984 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 12:29:
Begrijp ik goed dat Sygic een applicatie is die mijn agenda via internet diensten laat updaten?

Sygic is een offline point to point navigatie

zoiets als Tomtom en Route66 zeg maar
Navigatie is een van de stukjes software die nog ontbreekt ( kwalitatief & professioneel opgezet )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-10 21:16

http://lmgtfy.com/?q=sygic

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayda
  • Niet online

Met alle respect, maar heb je wel de moeite genomen om het op google te zoeken op sygic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online

Het geen jij wilt kun je uitvinden door het tpic door te spitten op MfE ( mail for exchange ) en evt Nuevasync

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarco1984
  • Laatst online: 08-03-2024
hayda schreef op maandag 18 januari 2010 @ 12:35:
[...]

Met alle respect, maar heb je wel de moeite genomen om het op google te zoeken op sygic?
nee maar zal het de volgende keer wel even doen :)
was af gegaan op de reacties van mensen hier...

dacht dat ik het wel zou weten na het lezen van een aantal pagina's maar blijkbaar niet...
excuus!
ga zoeken de volgende keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eergisteren mijn N900 geupdate, na de update hebben gedowned starte hij vanzelf opnieuw op(dat hoort zo stond er) Maar toen die weer op starte bleef hij hangen op 2% van het updating proces? En meteen erna starte die weer opnieuw op en bleef dit ontelbare keren herhalen?
Nu krijg ik mijn N900 dus niet meer aan de praat? Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen. Of moet ik ermee na belcompany gaan of versturen na de verzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:58

Rmg

Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 13:00:
Ik heb eergisteren mijn N900 geupdate, na de update hebben gedowned starte hij vanzelf opnieuw op(dat hoort zo stond er) Maar toen die weer op starte bleef hij hangen op 2% van het updating proces? En meteen erna starte die weer opnieuw op en bleef dit ontelbare keren herhalen?
Nu krijg ik mijn N900 dus niet meer aan de praat? Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen. Of moet ik ermee na belcompany gaan of versturen na de verzekering?
gewoon naar bc, of evt een nokia service point.. het is sowieso geen verzekeringskwestie maar een garantie , kwestie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Cinq-Marquis schreef op maandag 18 januari 2010 @ 12:15:
@Beuzelarij
Waarom heb je hem dan in godsnaam gekocht ? Verder vind ik je argumenten niet sterk, al deze punten waren bekend voor die uit kwam.
Dat ze al bekend waren maakt het toch niet minder waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raz- schreef op maandag 18 januari 2010 @ 13:06:
[...]

gewoon naar bc, of evt een nokia service point.. het is sowieso geen verzekeringskwestie maar een garantie , kwestie
Is het dan zo dat je je n900, ongeacht waar je hem gekocht hebt, naar elk service punt kunt brengen? Mijn usb aansluiting heeft wat speling, heb de telefoon online bij de pdashop gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-10 18:14
Zo de OVI store is nu ook weer bijgevuld. Hoop applicaties voor sociale netwerken e.d.

Gevonden op Twitter
Youtube, Twitter, and more photo-sharing service plug-ins from Pixelpipe now available free of charge from Ovi Store on #N900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacQ
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-01 20:51
Ik ga wsl deze week mijn N900 kopen.

Kan iemand hier de bekende issues opsommen die ik best even ter plaatse check?

Microfoon was 1 als ik mij niet vergis...

Tnx.

[ Voor 80% gewijzigd door ZodiacQ op 18-01-2010 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:50

Quindor

Switching the universe....

Beuzelarij schreef op maandag 18 januari 2010 @ 11:05:
[...]

Ik vind dat Nokia zich daar heel makkelijk achter verschuilt. Het is eigenlijk een regelrechte schande dat er op zo'n toestel domweg geen IMAP-idle zit. Dan kan men wel beweren dat dat omwille van de batterij-duur is gedaan, maar dat is gewoon een drogreden. In de eerste plaats beschikken vrijwel alle andere smartphones wel over IMAP-idle en kunnen die batterijen het klaarblijkelijk wel aan, in de tweede plaats zou IMAP-idle eigenlijk minder energie moeten verbruiken omdat er niet om de zov........
Gast, welke aardappel is er bij jou in het verkeerde keel gat geschoten?

Het is vaak triest gesteld met de mobiele telefoons. Ik had hiervoor een i8910 van samsung en daarvoor een SE X1, beide aardige toestellen, maar zeker niet probleemloos.

Ik ben juist van mening dat de N900 en daarmee nokia het heel goed doet. Vergeet niet dat veel functionaliteit er pas zeer recent in is gebakken. Maemo 4 naar 5 is een HEVIGE verandering geweest.

Als je kijkt naar functionaliteit dan mag de lijst van de i8910 langer zijn, en het draait op S60, etc. etc. Maar hoeveel problemen ik daar wel niet mee heb gehad, dat wil je niet weten! Terwijl ik daarvoor ook een S60 telefoon had (een paar) waar het wel goed werkte.

Nee, ik denk dat nokia de keuzes juist heeft gemaakt. Wat er in zit werkt, en anders niet. Hiermee is de N900 bij release gewoon al beter dan de i8910 na meer dan 3/4 jaar. Terwijl deze toch echt gewoon op S60 draait, maar dat heeft ook zijn eigen nukkigheden. Net als elke windows mobile telefoon, etc.

Een fatsoenlijke calander intergratie is niet zo makkelijk als het lijkt. Op S60 heeft nokia er ook JAREN over gedaan voor het echt feilloos wilde werken. Kijk maar eens in de mail for exchange version history.

Soms snap ik niet wat ze verwachten van Nokia of de N900. Iemand die een basis telefoon verwacht moet A. Dit type niet kopen, en B. als ie dat toch wil, houd er dan rekening mee dat het platform nog vrij nieuw is. Dat mag je van mensen welke deze telefoon aanschaffen, verwachten dat ze dat kunnen. Maar zelfs dan nog, alles wat een normale telefoon hoort te doen, doet het toestel, en goed ook.

De nieuwe firmware update heeft het toestel merkbaar sneller gemaakt. Van vloeiender scrollen in de browser tot hoe snel de menu's gaan, etc. Hoe je dat kunt missen weet ik niet helemaal. :S Wel heb ik mijn telefoon helemaal gewiped en opnieuw geflashed via de guide op de wiki, wellicht is dat het verschil? (Welk merk telefoon laat je dat nog meer doen? Met zoveel vrijheid?)

Daarnaast word ik ook wat moe van de mensen die zeggen "ja, android en de iphone hebben miljoenen apps". Ja, dat kan zo wezen, maar als je dat wilt, dan koop je toch gewoon die toestellen? De N900 is nieuw, deel van de history van de nokia internet tablets kan gebruikt worden om snel enige apps te hebben, en tjah, deel zal door de mensen zelf geprogrameerd moeten worden. Nothing more, nothing less. Kun je daar niet mee leven, koop dan iets anders.

Kijk, ik mis ook dingen. Ik heb een hele dure carkit welke alleen rSAP ondersteund. Welke zelfs van nokia zelf is, maar de N900 ondersteund (nog) geen rSAP. Komt wel, ben ik niet zo bang voor eigenlijk, schiet ik ze daar voor af? Dat ze de keuze hebben gemaakt om het 80% van de mensen tevreden te maken door standaard HFP wel in te bouwen? Nee. Had ik moeten bedenken voor ik de telefoon kocht. En toch had ik genoeg reden om de i8910 zo snel mogelijk te dumpen (deze deed het soms wel, soms niet, of zette zijn eigen zender erna niet meer aan.. DAT is pas vervelend, halve dag onbereikbaar...)

En je IMAP-idle. Dien via de brainstorm een request in, als veel mensen het missen, word het vanzelf omhoog gevote en word het voor nokia belangrijker en ingebouwd. Voila. Zie dat maar eens bij elkaar te krijgen bij een samsung of microsoft.

Nee, de N900 is wellicht nog pril in de tijd dat het uit is en de geavanceerde features welke andere oudere platformen wel hebben, maar voor wat het doet, doet ie het erg goed.

Allemaal niet persoonlijk bedoelt, maar ik kom meer mensen tegen met de mening dat er veel mist, terwijl ze niet kijken naar wat er wel is. Maar welk platform heeft dat niet? Hoe lang hebben mensen met een iPhone niet kunnen mms'en (kan de N900 ook niet, mis het ook niet, maar goed), of andere handige zaken.

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:39
ZodiacQ schreef op maandag 18 januari 2010 @ 14:11:
Ik vind hem wel een beetje gelijk hebben. Van een smartphone uit die prijscategorie verwacht je nu eenmaal dat een aantal dingen werken. Niet dat ze achter de feiten moeten aanhollen (hierdoor bedoel ik andere smatphones die wel bepaalde basisfuncties goed beheersen).
Mwoah.. als het een gewoon nokia toestel zou zijn geweest had ik je gelijk gegeven maar Nokia heeft ook bij de press release aangegeven dat dit toestel niet geschikt is voor het brede publiek. Het toestel zal dan ook gaande weg de meeste functionaliteit verkrijgen door samenwerking met de community. De N900 is nooit en never bedoeld om nu al de huidige symbian lijn op te volgen.

Klagen is dus niet terecht en eerder een gebrek aan je goed verdiepen wat je nu werkelijk aankoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Cinq-Marquis schreef op maandag 18 januari 2010 @ 12:15:
@Beuzelarij
Waarom heb je hem dan in godsnaam gekocht ?
Ik heb het toestel dan ook (nog) niet gekocht, juist om de redenen die ik aangaf. Ik heb hier al maanden geleden gevraagd of dergelijke functionaliteit aanwezig was, en dat is tot op heden nog steeds niet het geval. Dat antwoord is overigens niet expliciet in dit topic gegeven, maar gevonden door elders op internet te zoeken.
Verder vind ik je argumenten niet sterk, al deze punten waren bekend voor die uit kwam.
Zoals NiaX en ZodiacQ al aangaven, maakt dat die argumenten niet minder waar. Die argumenten gelden nog wel degelijk, ook al ontbrak op moment van uitkomen de nodige functionaliteit. Nokia kan zich niet veroorloven om wat betreft deze essentiële functionaliteit achterover te leunen, en het maar aan de community over te laten. Wel voor allerhande spelletjes en leuke extraatjes, niet voor iets als IMAP-idle.

De N900 mag niet simpelweg afgedaan worden als speledingetje, als internet-tablet met als extra een bel-functie. Daarvoor is het toestel simpelweg te duur. Het is aanmerkelijk duurder dan de eerdere internet-tablets, dan kun je je niet veroorloven dat bepaalde essentiële functies niet perfect functioneren. Dan hadden ze het toestel de prijs van voorgaande internet-tablets moeten geven, en niet van een top-of-the-range smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 13:00:
~
Zet hem eens uit en verwijder de batterij, wacht enkele minuten , stop de batterij er weer in en start hem opnieuw op, 9 van de 10 x lost dit alles op ;)

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
NiaX schreef op maandag 18 januari 2010 @ 13:22:
[...]

Dat ze al bekend waren maakt het toch niet minder waar?
Ik stel toch niet dat het niet waar is... ik vraag me alleen af waarom iemand piept over missende functies na de aanschaf omdat die reeds bekend waren.

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Quindor schreef op maandag 18 januari 2010 @ 14:27:
[...]

~[knip]~
En je IMAP-idle. Dien via de brainstorm een request in, als veel mensen het missen, word het vanzelf omhoog gevote en word het voor nokia belangrijker en ingebouwd. Voila. Zie dat maar eens bij elkaar te krijgen bij een samsung of microsoft.

Nee, de N900 is wellicht nog pril in de tijd dat het uit is en de geavanceerde features welke andere oudere platformen wel hebben, maar voor wat het doet, doet ie het erg goed.

Allemaal niet persoonlijk bedoelt, maar ik kom meer mensen tegen met de mening dat er veel mist, terwijl ze niet kijken naar wat er wel is. Maar welk platform heeft dat niet? Hoe lang hebben mensen met een iPhone niet kunnen mms'en (kan de N900 ook niet, mis het ook niet, maar goed), of andere handige zaken.
Hear, hear !
Verder draait het geheel op een Linux kernel en kan je .deb installeren, schrijf dan even je eigen progje, deel het met de community en je bent meteen ook nog eens een 'held' :)

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Beuzelarij schreef op maandag 18 januari 2010 @ 14:36:
[...]

Ik heb het toestel dan ook (nog) niet gekocht, juist om de redenen die ik aangaf.smartphone.
OK, nu begrijp ik het. Gewoon een gevalletje: "De beste stuurlui staan aan wal", dus.
Kijk mijn zoon heeft een iPhone, maar ik wil een uitneembare batterij, dan koop ik dus zo'n ding niet en ga verder op Apple forums niet lopen zeiken over het feit dat de batterij er nog steeds niet uit kan. (komt met de 4G in April, maar ik heb meer 'issues' met de iPhone).

[ Voor 31% gewijzigd door Cinq-Marquis op 18-01-2010 14:48 ]

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-10 21:16
http://newsider.com/story...ossible-launch-of-ovi-2-0

Oftewel een verkapte "Ovi Store 2.0 / Sygic Mobile Maps komt pas 21 januari uit ipv 18 januari". ;)

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil niet storen, maar kan iemand mij kort aangeven welke stappen ik moet zetten om mijn N900 weer in "virgin-state" te krijgen?
alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arif
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10 13:31
Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 14:59:
ik wil niet storen, maar kan iemand mij kort aangeven welke stappen ik moet zetten om mijn N900 weer in "virgin-state" te krijgen?
alvast bedankt!
Je kan hier lezen hoe je je firmware opnieuw kunt flashen. Je moet de firmware EN de eMMC flashen om een schone installatie te krijgen :)
http://wiki.maemo.org/Updating_the_tablet_firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Quindor schreef op maandag 18 januari 2010 @ 14:27:
Reageer even normaal.
Het is vaak triest gesteld met de mobiele telefoons. Ik had hiervoor een i8910 van samsung en daarvoor een SE X1, beide aardige toestellen, maar zeker niet probleemloos.
Daarom mag een probleem bij een ander toestel meteen maar niet benoemd worden? Problemen zijn de norm?
Ik ben juist van mening dat de N900 en daarmee nokia het heel goed doet. Vergeet niet dat veel functionaliteit er pas zeer recent in is gebakken. Maemo 4 naar 5 is een HEVIGE verandering geweest.
Ik zie geen argument. Grote verandering of niet, als je voor een toestel de hoofdprijs vraagt, moet je ook een top-product leveren dat áf is. Zeker op essentiële punten.
Een fatsoenlijke calander intergratie is niet zo makkelijk als het lijkt. Op S60 heeft nokia er ook JAREN over gedaan voor het echt feilloos wilde werken. Kijk maar eens in de mail for exchange version history.
Dat is geen argument. Nú is de norm dat het goed werkt, dus als je nu de hoofdprijs vraagt, qua vraagprijs bovenin de markt gaat zitten, moet deze essentiële functionaliteit op orde zijn.
Soms snap ik niet wat ze verwachten van Nokia of de N900. Iemand die een basis telefoon verwacht moet A. Dit type niet kopen, en B. als ie dat toch wil, houd er dan rekening mee dat het platform nog vrij nieuw is.
Nogmaals, als je de hoofdprijs vraagt is "nieuw" geen argument. Dan hadden ze de prijsstelling van de eerdere tablets moeten handhaven.
Dat mag je van mensen welke deze telefoon aanschaffen, verwachten dat ze dat kunnen. Maar zelfs dan nog, alles wat een normale telefoon hoort te doen, doet het toestel, en goed ook.
Onzin. IMAP-idle is voor een beetje smartphone gewoon standaard, en een belangrijk iets. De N900 heeft het niet.
Daarnaast word ik ook wat moe van de mensen die zeggen "ja, android en de iphone hebben miljoenen apps". Ja, dat kan zo wezen, maar als je dat wilt, dan koop je toch gewoon die toestellen? De N900 is nieuw, deel van de history van de nokia internet tablets kan gebruikt worden om snel enige apps te hebben, en tjah, deel zal door de mensen zelf geprogrameerd moeten worden. Nothing more, nothing less. Kun je daar niet mee leven, koop dan iets anders.
Dit heb ik dan ook nooit betwist. De kalender en email-applicatie zijn echter zodanig in het toestel geïntegreerd, denk aan meldingen op je home-screen, dat het heel wat meer voeten in de aarde heeft om dat eventjes zomaar te integreren. Terwijl die dingen wel tot de allerbelangrijkste functies behoren. Daarom had Nokia die zelf op orde moeten hebben. Die belangrijke, en volledig geïntegreerde functies, mag je niet afdoen met "dat moeten gebruikers dan zelf maar goed programmeren". Zolang Nokia dat niet oplost, denk ik dat er meer kans op succes is door Thunderbird te porten naar Maemo 5, ook al heb je dan een rottige interface voor zo'n relatief klein scherm. GPE-Calendar schijnt ook meer mogelijkheden te hebben dan de standaard kalender, zoals bijvoorbeeld CalDAV, maar ik weet niet of dat wel lekker samenwerkt met je homescreen.

Ik vraag me af waarom Nokia niet bijvoorbeeld Thunderbird als uitgangspunt heeft genomen, en daar verder een goede interface voor Maemo omheen heeft gebouwd?
Kijk, ik mis ook dingen. Ik heb een hele dure carkit welke alleen rSAP ondersteund.
Niet zo slim dan om een hele dure carkit te kopen, die vervolgens enkel maar rSAP blijkt te ondersteunen.
En je IMAP-idle. Dien via de brainstorm een request in, als veel mensen het missen, word het vanzelf omhoog gevote en word het voor nokia belangrijker en ingebouwd. Voila.
Hartstikke mooi hoor, dat "voila" van jou, maar dat is allang gebeurd. Alleen heeft Nokia daar tot op heden verdomd weinig mee gedaan, getuige de laatste update. Dat brainstrom moet geen theoretisch verhaal blijven.
Juist dat open aspect, en het niet afhankelijk zijn van Google of in een keurslijf worden gedwongen zoals Apple tracht te bewerkstelligen, spreken mij aan in het toestel en het concept. Alleen blijven mijn argumenten wel degelijk overeind. Bepaalde functionaliteit, die ook nog moeilijk zelf goed gewijzigd/toegevoegd kan worden, moet echter direct uit-de-doos aanwezig zijn. Zeker als je qua prijs bovenin de markt gaat zitten. Voor dat geld kun je het toestel niet afdoen als "niet af" en "hobby-toestel voor enthousiastelingen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Cinq-Marquis schreef op maandag 18 januari 2010 @ 14:46:
OK, nu begrijp ik het. Gewoon een gevalletje: "De beste stuurlui staan aan wal", dus.
Je begrijpt helemaal niks, want je zet jezelf met zo'n irrelevante platitude enkel te kijk. Het doet er namelijk niet toe of ik het toestel al heb of niet. Ik koop een toestel pas als ik weet wat het kan en niet kan, en ik vervolgens de pluspunten en de minpunten accepteer. Dat is iets anders dan blind een toestel kopen, en het koste wat het kost willen verdedigen, en je volkomen doof houden voor argumenten. Met je gevalletje in je handen.

Of ik het toestel nu wel of niet heb, doet namelijk niets, maar dan ook werkelijk helemaal niets af aan mijn argumenten. Want jij, die klaarblijkelijk wel in het bezit is van het toestel, kan mij niet vertellen hoe ik IMAP-idle en bijvoorbeeld een kalender op een willekeurige CalDAV-server wél tot stand zou kunnen brengen op een N900. Op een fatsoenlijke manier, en je er niet vanaf maken door te zeggen "je moet dit of dat even porten". Dat klinkt lekker simpel, maar is het vaak niet.

Dus beste stuurman op je boot, leg het eventjes uit en je hebt een punt. Anders moet je niet zo bijdehand doen maar op de argumenten ingaan.
Kijk mijn zoon heeft een iPhone, maar ik wil een uitneembare batterij, dan koop ik dus zo'n ding niet en ga verder op Apple forums niet lopen zeiken over het feit dat de batterij er nog steeds niet uit kan. (komt met de 4G in April, maar ik heb meer 'issues' met de iPhone).
Voorbeeld dat slaat als een tang op een varken. Dat is hardware, en zoiets kan redelijkerwijs niet meer worden aangepast. Dan moet de complete hardware op de schop genomen worden. Dat weet je als koper, en daar leg je je al of niet bij neer.

Bij software kan wel degelijk functionaliteit worden toegevoegd, maar dat moet dan wel gebeuren.
Pagina: 1 ... 41 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.