Het updaten van de firmware heb ik gebruikt om alles opnieuw "vers" te installeren, en ik kwam achter een merkwaardige issue wanneer ik gebruik maak van de SIP dienst Voipbuster (een dienst van betamax net als 12voip, Voipstunt etc. )
Als ik "username@sip.voipbuster.com" invul (zoals
hier ook voor 12voip staat beschreven), dan lijkt alles te werken, maar na een half uurtje zegt hij dat de "authentication has failed" (zoals
hier en
hier ook staat beschreven).
Maar als ik "username@voipbuster.com" gebruik dan heb ik dat probleem niet (dus zonder de "sip.") !
Helaas werkt het dan ook niet 100%, want na een tijdje blijk je toch niet meer via voipbuster gebeld te kunnen worden (ondanks dat de N900 aangeeft dat alles goed is).
Maar als je bij de "advanced settings" van dit SIP account de "Keep-alive mechanism" op "OPTIONS" zet, dan werkt het allemaal wel naar behoren (bij mij tenminste).
korte samenvating:
gebruik "username@voipbuster.com" en niet "username@sip.voipbuster.com" als je je SIP account aanmaakt. En verander het "Keep-alive mechanism" in "OPTIONS".
Als dit voor andere mensen met 12Voip of een andere betamax dienst ook een probleem oplost, post het hier even, dan ga ik dit als info in de start post plaatsen. (Ik meen dat Lexi1986, AlexDT, Jeffreyst en ajblancke er gebruik van maken, herkennen jullie dit probleem? is dit voor jullie ook een oplossing?)
[
Voor 7% gewijzigd door
Verwijderd op 16-01-2010 00:41
]