Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:56
updaten ging prima, hoefde niet via pcsuite te doen.
ben benieuwd of we nu ook echt binnenkort sygic gaan krijgen.. zit uit armoede nog met een oude n73 met losse GPS module te navigeren... :(

ik bedacht me trouwens nog iets... een optie die ik mis is om een telefoonnummer vanuit een sms te kunnen toevoegen aan contacten. dwz:

1. ik krijg een sms van iemand die nog niet in m'n contacten staat, zijn nummer wil ik meteen aan contacten kunnen toevoegen.
2. een vriend die wel in m'n contacten staat smst me het telefoonnummer van andere persoon, dit telefoonnummer wil ik vanuit de sms kunnen opslaan.

[ Voor 52% gewijzigd door Pusherman_ op 14-01-2010 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier up and running, zal zo sync 2003 even testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:29
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 10:25:
Ik lees dat iedereen de n900 updated via de provider internet, waarom doet niemand het via de draadloze router thuis? Veel sneller toch?
Ik zit op werk. Zowizo ik betaal toch voor m'n bandbreedte? dus dan wil ik het gebruiken ook! :P
(zo haal ik het gemiddelde ook weer iets omhoog, en daarmee het FUP!)
Pusherman_ schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 10:33:
ben benieuwd of we nu ook echt binnenkort sygic gaan krijgen.. zit uit armoede nog met een oude n73 met losse GPS module te navigeren... :(
18 januari zou het er moeten zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door acemoo op 14-01-2010 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-09 15:32
dr_dreey schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 10:29:
voor degene die melding: use pc suite krijgen.
in de changelog die mandark gepost heeft hierboven staat dat als je problemen hebt met updaten dit ligt aan conflicterende progsels uit de extra-devel repositorie.

http://wiki.maemo.org/Maemo_5/PR1.1

This update can be installed over the air. If the Application Manager asks you to connect the device to your PC it's probably because:

•You have installed conflicting packages e.g. from Extras-devel (longer explanation).
Heb het zelf aan de praat gekregen door vanaf terminal te kijken wat er mis ging, start de update als root met het volgende commando;

apt-get install mp-fremantle-generic-pr

Bleek dus te weinig ruimte te zijn, dit toegepast;

mv /var/cache/apt /home/user/.apt-cache
ln -s /home/user/.apt-cache /var/cache/apt

Nogmaals 'apt-get install mp-fremantle-generic-pr' uitgevoerd en hij is nu aan het downloaden, laat het zo wel weten als t allemaal is gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaNDaRK schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 10:31:
[...]

Dit heb ik ook als ik hem OTA probeer te updaten. Ik zal het vanaaf eens thuis proberen via de PC of WiFi.
Waarschijnlijk is de internet verbinding iets te onstabiel...
Dat was ook mijn gedachte, hij stopt er mee tijdens het downloaden. Ik heb het drie keer geprobeerd, elke keer was het bestand dat gedownload moest worden kleiner, dus hij haalt wel iets binnen en stopt er dan mee. Ik ga het vanavond ook wel even over Wifi proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:56
ik zie in de changelog het volgende staan:

New wappushd-dev package documenting MMS interfaces available.

wat houdt dat precies in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehlan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-04-2022
Bij mij waren het inderdaad de twee beschreven packages die voor problemen zorgden:

libqt4-phonon
libqt4-webkit

Dus ik heb deze via apt-get remove verwijdert en nu kan ik wel over-the-air updaten!

[ Voor 11% gewijzigd door gehlan op 14-01-2010 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-10 21:16
Hier de volledige 51.1 / PR1.1 changelog.

Mbt de nieuwe 51.1 update; voor de mensen die via de application manager te zien krijgen dat de installatie via PC Suite moet gebeuren, dit was in mijn geval het gevolg van de te weinig ruimte om de pakketjes te downloaden (die tijdelijk ca. 89 Mb in beslag nemen). Dit zie je vrij duidelijk als je de upgrade op de command prompt doet ipv de application manager:
# apt-get update && apt-get dist-upgrade

Een workaround hiervoor is de locatie waar de pakketjes gedownload worden tijdelijk te verplaatsen naar een andere partitie, bijvoorbeeld die waar /home op gemount is.
# mv /var/cache/apt/archives /home
# ln -s /home/archives /var/cache/apt/archives

Dan de feitelijke upgrade (kan ook via application manager natuurlijk)
# apt-get dist-upgrade

daarna de tijdelijke pakketjes weer opruimen:
 # apt-get clean

en daarna natuurlijk de archive dir weer netjes terugzetten:
# rm /var/cache/apt/archives
# mv /home/archives /var/cache/apt/

Je kunt natuurlijk ook de archives dir netjes wijzigen in de apt config, maar aangezien het maar tijdelijk is..

[ Voor 21% gewijzigd door d3vlin op 14-01-2010 11:39 ]

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-10 12:49
NOG 1 KEER VOOR DEGENEN DIE EROVERHEEN LEZEN

voor degene die melding: use pc suite krijgen.
in de changelog die mandark gepost heeft hierboven staat dat als je problemen hebt met updaten dit ligt aan conflicterende progsels uit de extra-devel repositorie.

http://wiki.maemo.org/Maemo_5/PR1.1

This update can be installed over the air. If the Application Manager asks you to connect the device to your PC it's probably because:

•You have installed conflicting packages e.g. from Extras-devel (longer explanation).

NOG 1 KEER VOOR DEGENEN DIE EROVERHEEN LEZEN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey1802
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-08 23:14
Hmmm synchroniseren met exchange 2003 werkt nog steeds niet. Het blijft hangen en als ik kijk bij top zie ik dat 'as-deamon' 96% cpu gebruikt en ook blijft gebruiken.

Mijn accu is inmiddels driekwart leeg (was voor het updaten zo goed als vol).

Weet iemand waar as-daemon goed voor is? Ik kon niets vinden met google.
Killen van as-daemon werkt ook niet, het start net zo hard weer op maar als het continu 96% cpu blijft gebruiken is mijn accu nog voor de lunch leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 14:49
Ik heb na de update dat me led-lampje aan voorkant steeds even wit oplicht als ik hem daarvoor met het schuifje aan zijkant heb vergrendeld, heeft iemand anders dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb na de update nog nergens 'last' van, geen problemen o.i.d.
Zal straks exchange 2003 ondersteuning uittesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-01-2024
Pompi schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 11:29:
Ik heb na de update dat MIJN led-lampje aan voorkant steeds even wit oplicht als ik hem daarvoor met het schuifje aan zijkant heb vergrendeld, heeft iemand anders dit ook?
ik niet, wit lichtje is normaal alleen voor afsluiten en opstarten dacht ik.
na de update werkt mijn wifi niet meer. heeft iemand anders hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehlan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-04-2022
Video over portrait mode voor de browser (nieuwe firmware)

http://maemocentral.com/2...ode-browsing-on-the-n900/

Er is nu ook een wiki artikel voor degene die niet via OTA kunnen updaten

http://wiki.maemo.org/OTA_to_PR1.1_troubleshooting

Of probeer de tips op dit forum...

[ Voor 45% gewijzigd door gehlan op 14-01-2010 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-10 10:33
binnenkort verloopt mij huidige abbo, en zit er over na te denken
om een nokia n900 als opvolger te halen voor mij oude trouwe nokia 6500 slide,
maar ik twijfel over een paar dingen

ten eerste de levensduur van de batterij
ik hoor zeer gemixte antwoorden ,
ik weet dat het ook natuurlijk ligt aan hoe je het toestel gebruikt
hier is mij vraag, hoelang zou de batterij ongeveer meegaan onder normaal gebruik
even de ochtend buienradar checken, stuk of 10 smsjes , gespreksduur rond een uur
even snel email checken ,
hoelang zou dan ongeveer de batterij meegaan ?

volgende vraag die ik heb, hoe zit het met kras gevoeligheid ?
en zit er een dunne rand om het scherm ? zodat ik niet 10000 krassen heb na 3 maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:16

Rmg

Pusherman_ schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 10:49:
ik zie in de changelog het volgende staan:

New wappushd-dev package documenting MMS interfaces available.

wat houdt dat precies in?
Mijn gok is dat devvers nu kunnen beginnen met MMS ondersteuning te bouwen :9
jterpstra schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 12:13:
binnenkort verloopt mij huidige abbo, en zit er over na te denken
om een nokia n900 als opvolger te halen voor mij oude trouwe nokia 6500 slide,
maar ik twijfel over een paar dingen

ten eerste de levensduur van de batterij
ik hoor zeer gemixte antwoorden ,
ik weet dat het ook natuurlijk ligt aan hoe je het toestel gebruikt
hier is mij vraag, hoelang zou de batterij ongeveer meegaan onder normaal gebruik
even de ochtend buienradar checken, stuk of 10 smsjes , gespreksduur rond een uur
even snel email checken ,
hoelang zou dan ongeveer de batterij meegaan ?

volgende vraag die ik heb, hoe zit het met kras gevoeligheid ?
en zit er een dunne rand om het scherm ? zodat ik niet 10000 krassen heb na 3 maanden
een dag ongeveer en hij krast sneller dan de 5800 heb ik het idee een screenprotector is dan ook een aanrader

[ Voor 58% gewijzigd door Rmg op 14-01-2010 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
Updaten is gelukt na t verplaatsen van de apt-cache, weet iemand of het nadelig is om dit permanent zo te laten staan? Mij maakt het niet uit dat die packages wellicht iets langzamer worden geladen, ik wil gewoon dat ik zonder problemen zaken kan installeren :)

Ervaringen met de nieuwe firmware tot nu toe zijn erg positief! Stukkie sneller en natuurlijk eindelijk portrait-mode in de browser, wat ik overigens pas aan de praat kreeg na de instructies op deze pagina:

"Tutorial: Make sure you have PR1.1 firmware. Press ctrl-shift-o . Then close your keyboard. Rotate your device into portrait, and then the browser should rotate into portrait mode too."

Ook werkt het rechtstreeks vanaf de desktop gebruiken van de media-player bij mij nu prima, voorheen moest ik de app altijd eerst los opstarten. Enige issue is dat de kalender-widget bij mij nu nog maar 2 calendar entries weergeeft (de 2 eerstvolgende zeg maar), las in de changelog iets over veranderingen in de desktop widget dus misschien moet ik em nog eens opnieuw toevoegen oid.

Edit@Raz hierboven; de Brando screenprotectors zijn wel wat prijzig maar mijn ervaring tot nu toe is ERG positief, aanradertje!

[ Voor 5% gewijzigd door TargetX op 14-01-2010 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey1802
Ik heb nog even lopen spelen met het synchroniseren met exchange 2003 (zie mijn posts hierboven). Als ik alleen de mail sync dan werkt het perfect. Wil ik ook de calendar syncen dan blijft het syncen hangen op zeg maar 99% en blijft de as-deamon continu 80 tot 98% cpu gebruiken. Ik heb het een half uurtje zo gelaten om te kijken of het gewoon een kwestie van tijd was maar toen was het nog niet klaar (mijn accu is nu bijna leeg). Het enige wat ik kan doen om as-daemon te stoppen is rebooten. Het stoppen van synchroniseren werkt niet.

Weet iemand of een een log begehouden wordt van het syncen? En zo ja waar vind ik die? Misschien kan ik er dan achter komen wat er mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
TargetX schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 10:37:
[...]

Heb het zelf aan de praat gekregen door vanaf terminal te kijken wat er mis ging, start de update als root met het volgende commando;

apt-get install mp-fremantle-generic-pr

Bleek dus te weinig ruimte te zijn, dit toegepast;

Nogmaals 'apt-get install mp-fremantle-generic-pr' uitgevoerd en hij is nu aan het downloaden, laat het zo wel weten als t allemaal is gelukt :)
Dit werkt voor mij ook, is nu OTA ( via VF ) bezig.

Moet ik hierna nog iets aanpassen ?
< ben zoals velen geen onbekende op "ICT" maar terminal is voor mij een halfklaar verhaal, overtikken van commando's en dan maar 'zien' wat er gebeurt lukt wel .... >
een dag ongeveer en hij krast sneller dan de 5800 heb ik het idee een screenprotector is dan ook een aanrader
Dat ligt toch wel aan de gebruiker, ik heb hem al een maand gebruikt en geen krasje te zien
Sinds gisteren (cheapo ebay) screemprotector erop, just in case

( merkte al snel waarom ze cheapo genoemd worden :P men is vergeten een gaatje te maken voor het oorgedeelte :+ , maar bij 5 stuks voor 2 euro kan ik er niet om huilen)

[ Voor 21% gewijzigd door FreshMaker op 14-01-2010 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sharkey1802 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 12:38:
Ik heb nog even lopen spelen met het synchroniseren met exchange 2003 (zie mijn posts hierboven). Als ik alleen de mail sync dan werkt het perfect. Wil ik ook de calendar syncen dan blijft het syncen hangen op zeg maar 99% en blijft de as-deamon continu 80 tot 98% cpu gebruiken. Ik heb het een half uurtje zo gelaten om te kijken of het gewoon een kwestie van tijd was maar toen was het nog niet klaar (mijn accu is nu bijna leeg). Het enige wat ik kan doen om as-daemon te stoppen is rebooten. Het stoppen van synchroniseren werkt niet.

Weet iemand of een een log begehouden wordt van het syncen? En zo ja waar vind ik die? Misschien kan ik er dan achter komen wat er mis gaat.
hij loopt hier ook vast bij kalender en taken via exchange 2003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teddebraak schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 01:21:
[...]

zoals ik het begrepen heb is de rootfs hardwarematig bepaald.(is een aparte module) Misschien dat het ergens misgaat door de 27GB partitie over twee locaties verspreid is. werkte het voor de firmware update wel?
Jawel, maar de rootfs is toch alleen die 225MB? En beide grotere partities op de "schijf"?? Voor de update werkte het inderdaad naar behoren. Bij geheugen in opties zag ik de partities ook gewoon omgedraaid staan :)

Ging een beetje op onderstaande wijze:
sudo gainroot
cd /home/user
umount MyDocs
sfdisk -d > sf
vi sf # set 1st partition to 83
sfdisk --force /dev/mmcblk0 < sf
mkfs.ext3 /dev/mmcblk0p1
mount /dev/mmcblk0p1 /mnt
cp -a /home/* /mnt
umount /mnt
reboot; exit
cd /home/user
vi sf # set 2nd partition to c
sfdisk --force /dev/mmcblk0 < sf
mkfs.vfat -F 32 /dev/mmcblk0p2
mount -t vfat /dev/mmcblk0p2 /home/user/MyDocs
and add only
/bin/mount /home/user/MyDocs
to /etc/event.d/rcS-late before the line:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ms exchange 2003 doet het, joepie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

Ik heb geen problemen ondervonden met het updaten OTA, had 69% root in gebruik en dat ik nog steeds zo. Had al wel de eerdere update geïnstalleerd.

Enkele bevindingen tot nu toe:
browser:
-portrait mode is leuk, maar je hebt er (nog) niks aan omdat navigatie-toetsen ontbreken
Maps:
-de 'traceer mij' button is eruit gehaald, maar het traceren gaat nu automatisch als je op de rode knop 'mijn locatie' drukt
algeheel:
-sneller openen en wisselen van app, algeheel voelt ie wat 'snappier' aan
-ik hoor opeens een 'whoosss' geluid bij het openen en sluiten van venster, was mij nog niet eerder opgevallen, nieuw misschien?

Systeem blijft prima snel reageren zelfs bij dit soort geintjes:
Afbeeldingslocatie: http://img138.imageshack.us/img138/9075/screenshot2010011413183.png

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Hier de handmatige update gestart, en halverwege een foutmelding omdat de 3G modle gereset werd

nu staan na een reboot de icons allemaal "omgedraaid" in volgorde ( meer.. staat als eerste )
de update weer opgestart, nu pakt hij "deel 2" denk ik ( of beter - hoop ik )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02-2024
Pompi schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 11:29:
Ik heb na de update dat me led-lampje aan voorkant steeds even wit oplicht als ik hem daarvoor met het schuifje aan zijkant heb vergrendeld, heeft iemand anders dit ook?
Kun je uitschakelen bij Instellingen - Meldingssignaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-10 12:25

Goku33

Ownage!

Ik heb als ik de telefoon tegen mijn oor aanhoud tijdens het bellen (zonder handsfree bluetooth of andere ongein) het probleem dat er een statische ruis ofzo (beetje krakerig/blieperig) te horen is uit mijn oorspeaker. Ik heb het gevoel dat het komt door het aanraken van het touchscreen, want als ik hem op 1mm afstand hou, hoor ik het niet. In mijn ooghoek zie ik wel dat het scherm gewoon uitschakelt als ik hem naar mijn oor beweeg. Ik snap dus ook niet echt wat dit probleem nu precies veroorzaakt. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02-2024
Eastside schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 13:25:
Ik heb geen problemen ondervonden met het updaten OTA, had 69% root in gebruik en dat ik nog steeds zo. Had al wel de eerdere update geïnstalleerd.

(...)

algeheel:
-ik hoor opeens een 'whoosss' geluid bij het openen en sluiten van venster, was mij nog niet eerder opgevallen, nieuw misschien?

(...)
Dat geluid had ik meteen bij aanschaf al... (maandje geleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey1802
Kan je ook de kalender syncen?

Ik heb ondertussen deze bug aangemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
heb een probleem bij het geheugenkaartje na de update.
voorheen zag mijn pc de telefoon EN het geheugenkaartje als 2 verwisselbare schijven.
nu ziet hij enkel mijn geheugenkaartje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Laatst online: 11-10 18:10
Pusherman_ schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 10:33:

ik bedacht me trouwens nog iets... een optie die ik mis is om een telefoonnummer vanuit een sms te kunnen toevoegen aan contacten. dwz:

1. ik krijg een sms van iemand die nog niet in m'n contacten staat, zijn nummer wil ik meteen aan contacten kunnen toevoegen.
2. een vriend die wel in m'n contacten staat smst me het telefoonnummer van andere persoon, dit telefoonnummer wil ik vanuit de sms kunnen opslaan.
Daar heb ik een bugreport over gelezen. Als het goed is, kan je wanneer je die sms opent op het icoontje links van het bericht klikken, en daar het nummer opslaan. Heb het zelf niet geprobeerd trouwens.

Iets wat mij vandaag flink irriteerde: Het volume van het sms signaal is afhankelijk van het algemene volume van het apparaat. Als je muziek luistert met het volume laag hoor je ook amper geluid wanneer je een sms/chat krijgt in mis je die vaak.
Is dit in de update nog niet opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Laatst online: 12-10 11:50
Zo dat was me wel even een gedoe...lekker handmatig via de terminal gedaan:

Eerst apt-get update (uiteraard)
Dan apt-get upgrade om eventuele openstaande pakketen te vernieuwen (een hele waslijst voor de dist-upgrade wordt teruggehouden)
Dan apt-get dist-upgrade (dat duurt een tijd)

Toen zat halverwege het geheugen vol, ondanks dat ik nog 50 MB vrij had (?), dus even moeten rebooten, dus moest ik met dpkg --configure -a verdergaan. Toen nog een paar dependencies ophalen met de -f switch. Daarna rebooten, nog even alles proberen te updaten voor de zekerheid en voila! Een mooie verse PR 1.1 :)

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Laatst online: 08-10 14:49
[b]Eastside schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 13:25:
Maps:
-de 'traceer mij' button is eruit gehaald, maar het traceren gaat nu automatisch als je op de rode knop 'mijn locatie' drukt
Gaat hij bij jou dan ook echt naar jou locatie? Want bij mij zit hij er zeker 2 à 3 straten naast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Pompi schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 14:26:
[...]

Gaat hij bij jou dan ook echt naar jou locatie? Want bij mij zit hij er zeker 2 à 3 straten naast
Hier ook. Hij pakt ook de GPS niet goed als er een Wifi beschikbaar is. Dan gebruikt hij netwerk locatie van de Wifi i.p.v. mijn GPS. Geeft denk ik een conflict..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-10 12:36
citruspers schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 14:20:
Zo dat was me wel even een gedoe...lekker handmatig via de terminal gedaan:

Eerst apt-get update (uiteraard)
Dan apt-get upgrade om eventuele openstaande pakketen te vernieuwen (een hele waslijst voor de dist-upgrade wordt teruggehouden)
Dan apt-get dist-upgrade (dat duurt een tijd)
Ik ben ook aan het pielen om het OTA te updaten, maar dat wilde niet in toepassingsbeheer. Nu net bezig om precies hetzelfde als jou te doen, maar het loopt al spaak bij apt-get update. Terminal zegt:
E: Archive directory /var/cache/apt/archives/partial is missing.

En als ik nu toepassingsbeheer open zegt het spontaan, bewerking is mislukt... Did I just ruin my N900?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Al een (hard) reboot geprobeert ?

Na de update kwam mijn nokia opstart scherm, met een balkje dat er 'iets' gebeurde, hierna een restart, die zwart bleef
na 10 minuten maar de batt. eruit getrokken, en daarna ging opstarten beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-10 12:36
Rebooten heeft geen nut, Bewerking mislukt in toepassingsbeheer, terwijl het gele uitroeptekentje na het opstarten wel knippert naast de tijd.
Druk ik daarop, en dan Doorgaan, zegt het Bewerking mislukt.
Ik heb het gevoel dat ik iets verkloot heb in de Terminal, maar wat is mij een vraag..

Logboek in Toepassingsbeheer zegt ook dat E: Archive directory /var/cache/apt/archives/partial missende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem!

Sinds gister in het bezit van deze N900, vandaag die update gedaan maar tijdens het updaten liep deze vast.

Bleef steken op 1 seconde, heb dat een uur laten staan en toen de PC opnieuw gestart.

Nu duurt opstarten erg lang, 3 minuten ofzo voordat het startscherm begint en mijn SIMkaart wordt niet herkent. Wifi hier in huis werkt wel, maar geen netwerk dus.

Opnieuw updaten, dan wordt of de telefoon niet herkent, of is updaten niet mogelijk.

Volgens het systeem heb ik wel 5.1 update erop zitten.

Kan ik dat op een of andere manier opnieuw overschrijven?

Ik was net naar het servicepunt, maar moet worden opgestuurd naar Nokia a 10-15 dagen.

HELP!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-10 23:13
Email faster with large mailboxes. werkt hier goed!

Audio volume control works with +/- keys in full-screen playback of flash. volume regelen in flash was echt heel vervelend mooi dat dat nu is opgelost

Activesync supports now MS Exchange 2003. werkt nu met google dikke bonus!

Content copier of PC Suite enabled. Whole content backup (including Notes) can now be restored from PCSuite. dus voledige backup mogelijk?

""More..."" view is not sorted at all. nu dus wel

Media player track search only matches the beginning of title/artist. kan nu dus voor alles zoeken en niet alleen het 1e word van nummer/artiest

dit zijn voor mij tot nu toe de meest herkenbare problemen die gefixed zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal ik heb ook dat je microfoon niet werkt
maar ik heb ook dat in het gebied waar nokia staat op het touch dat ik als ik daar op druk hoor ik een soort klik
zelfs als ik de n900 op toetsen blokeering heb staan, wat nu ?
gr,wouter

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2010 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbrink
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:10
leon12345 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 14:54:
Email faster with large mailboxes. werkt hier goed!

Audio volume control works with +/- keys in full-screen playback of flash. volume regelen in flash was echt heel vervelend mooi dat dat nu is opgelost

Activesync supports now MS Exchange 2003. werkt nu met google dikke bonus!

Content copier of PC Suite enabled. Whole content backup (including Notes) can now be restored from PCSuite. dus voledige backup mogelijk?

""More..."" view is not sorted at all. nu dus wel

Media player track search only matches the beginning of title/artist. kan nu dus voor alles zoeken en niet alleen het 1e word van nummer/artiest

dit zijn voor mij tot nu toe de meest herkenbare problemen die gefixed zijn
Met google? ik had het geprobeerd, maar ging niet goed.
Kalender werkte al wel bij mij.
Werkt alles bij jou?
contact sync? en ook email?

Contacts kan ik me indenken dat dat niet wil omdat ik ook msn contacten erin heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
Jorian29 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 14:49:
Rebooten heeft geen nut, Bewerking mislukt in toepassingsbeheer, terwijl het gele uitroeptekentje na het opstarten wel knippert naast de tijd.
Ik heb het gevoel dat ik iets verkloot heb in de Terminal, maar wat is mij een vraag..

Logboek in Toepassingsbeheer zegt ook dat E: Archive directory /var/cache/apt/archives/partial missende is.
Wat heb je precies gedaan toen je dit kreeg? Kan me voorstellen dati e files in /var/cache/apt/archives/partial wil weg schrijven en dat dat niet lukt als de directory niet al bestaat. Kun je vanuit terminal checken of de folder in kwestie bestaat? Anders even aanmaken met mkdir, laat maar weten als je iets meer info nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
Zojuist een mail van Sygic gekregen dat Maandag 18 Januari Sygic gereleased word voor Maemo. Ik zal er een kleine review over schrijven aangezien ik een test versie krijg van Sygic zodra die uit is. Dat betekend dat ook het minpuntje van geen navigatie voor Maemo weggestreept kan gaan worden maandag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar ik heb ook dat in het gebied waar nokia staat op het touch dat ik als ik daar op druk hoor ik een soort klik
gr,wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 15:17:
gr,wouter
Terug naar de winkel en omruilen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-10 15:59
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 14:52:
Ik heb een probleem!

Sinds gister in het bezit van deze N900, vandaag die update gedaan maar tijdens het updaten liep deze vast.

Bleef steken op 1 seconde, heb dat een uur laten staan en toen de PC opnieuw gestart.

Nu duurt opstarten erg lang, 3 minuten ofzo voordat het startscherm begint en mijn SIMkaart wordt niet herkent. Wifi hier in huis werkt wel, maar geen netwerk dus.

Opnieuw updaten, dan wordt of de telefoon niet herkent, of is updaten niet mogelijk.

Volgens het systeem heb ik wel 5.1 update erop zitten.

Kan ik dat op een of andere manier opnieuw overschrijven?

Ik was net naar het servicepunt, maar moet worden opgestuurd naar Nokia a 10-15 dagen.

HELP!!
Flash hem opnieuw? staat wel op maemo.org ;)
lexi1986 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 15:18:
[...]

Terug naar de winkel en omruilen :'(
In de main post staat ook nog een manier voor de mic toch?

[ Voor 11% gewijzigd door Xentor op 14-01-2010 15:21 ]

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet ik terug naar de winkel voor die tik op het touchscreen, microfoontje of bijde >?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-10 15:59
ik quote.
robertwebbe schreef op donderdag 10 december 2009 @ 10:26:
Als je microfoon niet werkt, doe dan een reset. Zover mij bekend is heeft dat alle problemen opgelost.
Het lijkt dus meer een softwareprobleem dan een hardware probleem.

Reset methode Nokia N900:
Menu > Instellingen > klik bovenaan op Instellingen > Oorspronkelijke instellingen herstellen > Ja > 12345 > Voltooid
Wacht totdat het toestel zichzelf uitschakeld (kan een halve minuut duren) en weer inschakeld.

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke bedankt dat heb ik nu gedaan afwachten of het heeft geholpen :P
en voor die tik in het touchscreen bij nokia links boven weet iemand daaar wat op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Volgens mij werkte dat niet bij iedereen maar dat kan inderdaad nog geprobeerd worden. Werkt dat niet moet je echt terug naar de winkel voor je microfoon probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-10 23:13
bbrink schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 15:08:
[...]

Met google? ik had het geprobeerd, maar ging niet goed.
Kalender werkte al wel bij mij.
Werkt alles bij jou?
contact sync? en ook email?

Contacts kan ik me indenken dat dat niet wil omdat ik ook msn contacten erin heb staan.
iets te vroeg gejuicht. als ik het instel gaat het helemaal goed, maar de telefoon synct uiteindelijk niet. als ik in de status bar kijk staat er sync mislukt, maar eerste keer kreeg ik geen fout melding dus dacht dat het goed ging.

ik heb alles ingesteld zoals het hoort alleen mail niet aangevinkt dat ondersteunt google toch niet. weet niet waar het nu mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke bedankt ik hoop dat het nu is verhopen.
ik heb nog 1 probleempje.
links boven aan de rechter kant van nokia op het touchscreen als ik daar licht op druk hoor ik een soort klik
dat is ook als ik hem op toestenvergrendeling heb staan.
weet iemand hoe ik dat soort knak op tik in me scherm kan verhelpen?
mvg,
Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het ook mogelijk om de foto applicatie te beperken tot de images map (of een andere map) op de sdkaart? Ik heb sinds gisteren starcraft geinstalleerd op mijn N900 en ik kwam er net achter dat uit de datafolder van starcraft (stratagus) er allemaal plaatjes in mijn foto applicatie staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Jorian29 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 14:36:
[...]

Ik ben ook aan het pielen om het OTA te updaten, maar dat wilde niet in toepassingsbeheer. Nu net bezig om precies hetzelfde als jou te doen, maar het loopt al spaak bij apt-get update. Terminal zegt:
E: Archive directory /var/cache/apt/archives/partial is missing.

En als ik nu toepassingsbeheer open zegt het spontaan, bewerking is mislukt... Did I just ruin my N900?
Geen probleem. Even die directory aanmaken ;) (ik neem aan dat je hem hebt verplaatst naar je home?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had echt gehoopt dat er veel meer functies zouden zijn naar de update. Maar er is niets bijzonders toegevoegd alleen maar dingen verbeterd (ook goed). Maar ik mis nog zo'n hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

links boven aan de rechter kant van nokia op het touchscreen als ik daar licht op druk hoor ik een soort klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey1802
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 15:39:
1x vragen is genoeg hoor!

Komt die klik die je hoort uit de speakers of is het de behuizing die geluid maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha jaah is goed
ik geloof dat die klik uit me behuizing komt
heb ook zo van dan klik ik vaak op dat plekje en dan opeens is het weer even weg en later komt het weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbrink
leon12345 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 15:29:
[...]

iets te vroeg gejuicht. als ik het instel gaat het helemaal goed, maar de telefoon synct uiteindelijk niet. als ik in de status bar kijk staat er sync mislukt, maar eerste keer kreeg ik geen fout melding dus dacht dat het goed ging.

ik heb alles ingesteld zoals het hoort alleen mail niet aangevinkt dat ondersteunt google toch niet. weet niet waar het nu mis gaat.
ik gok op de contacts, omdat je wellicht contacten samenvoegd uit je lijst met msn, skype, google talk, twitter enz.. dan wil google het niet meer accepteren denk ik.
Bij mij werkt op dit moment de kalender sync normaal. Maar dat was voor de update ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://mer-project.blogsp...rtant-update-in-pr11.html

Nokia heeft een aanpassing toegevoegd aan het opstart mechanisme van Maemo
What does this mean? This means, that when you have the keyboard slid out at power on, it will look for /bootmenu.sh and try to include it in the boot process. If it doesn't exist, it goes on with business as usual.

This means, you can add have fanoush's bootmenu or your own rescue menu, or whatever could be interesting to have this early in the process.
Dit is echt voor de die-hard tweaker. Maar ik vind het het wel erg cool dat Nokia multiboot support toevoegt aan haar eigen toestellen. Dat is echt een vorm van vrijheid die ik bij Motorola/Android/HTC niet snel zie gebeuren. Daar is het allemaal eerst een hack gebruiken.

Ben benieuwd hoe snel het echt nuttig gaat worden voor iets meer gemiddelde gebruikers (andere OS-en zijn nog verre van 100% functioneel op de N900, dus op dit moment is alleen een soort "rescue-startup" een nuttige toevoeging, maar dan ben je echt heel veel dingen die-hard aan het tweaken als je dat nodig hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 16:03:
http://mer-project.blogsp...rtant-update-in-pr11.html

Nokia heeft een aanpassing toegevoegd aan het opstart mechanisme van Maemo

[...]

Dit is echt voor de die-hard tweaker. Maar ik vind het het wel erg cool dat Nokia multiboot support toevoegt aan haar eigen toestellen. Dat is echt een vorm van vrijheid die ik bij Motorola/Android/HTC niet snel zie gebeuren. Daar is het allemaal eerst een hack gebruiken.

Ben benieuwd hoe snel het echt nuttig gaat worden voor iets meer gemiddelde gebruikers (andere OS-en zijn nog verre van 100% functioneel op de N900, dus op dit moment is alleen een soort "rescue-startup" een nuttige toevoeging, maar dan ben je echt heel veel dingen die-hard aan het tweaken als je dat nodig hebt).
Wat enorm gaaf! Zou je hiermee een ARM-compatible Linux-distributie op je telefoon kunnen booten? Lijkt me echt gaaf om bijv. Slackware te installeren e.d. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TargetX schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 16:14:
[...]

Wat enorm gaaf! Zou je hiermee een ARM-compatible Linux-distributie op je telefoon kunnen booten? Lijkt me echt gaaf om bijv. Slackware te installeren e.d. :-)
Ik heb alleen nog maar gehoord van een debian install op de N900. Maar deze is niet erg snel en mist hardware support voor een aantal dingen, dus het is eigenlijk nu nog niets anders dan een grappige gimmick.
Op de Internet tablet N810 kan je (in ieder geval) Debian, Mer (een volledig opensource variant van Maemo) en Android draaien (zonder de Google applicaties, dus niet zo heel nuttig). En die werken redelijk goed op de N810 (maar niet zo snel als Maemo; Volgens mij is voornamelijk bij Mer veel ontwikkeling in de optimalisatie).
Lijkt me leuk als dit soort dingen ook naar de N900 komen. Maar de vraag blijft in hoeverre ALLE hardware ondersteund kan worden (de telefonie stack is closed source bijvoorbeeld en zal problematisch blijven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sharkey1802

bij MS exchange 2003 doet ook het syncen van de kalender het goed

geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayda
  • Niet online
renedis schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 14:14:
heb een probleem bij het geheugenkaartje na de update.
voorheen zag mijn pc de telefoon EN het geheugenkaartje als 2 verwisselbare schijven.
nu ziet hij enkel mijn geheugenkaartje :(
Bij mij ook het zelfde probleem. Voorheen zag mijn mac beide, maar nu (na de update) enkel het geheugenkaartje.

Weet iemand waar het aan kan liggen of een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Haha wat zo'n firmware update niet teweeg brengt, moest 3 pagina's sinds gister doorlezen om weer bij te zijn :P

Net klaar met OTA updaten en paar dingen al uitgeprobeerd van de changelog, maar ik kom er net achter dat ik geen video's meer kan afspelen. Iemand anders ditzelfde ??

Edit: Ik kom er net achter dat als je een video afspeelt die niet ondersteund wordt, je daarna helemaal geen video's meer kunt afspelen totdat je weer reboot.

Edit2: En flipsilent is er ook in verwerkt :D

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2010 16:57 . Reden: Update wordt steeds leuker ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey1802
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 16:26:
Sharkey1802

bij MS exchange 2003 doet ook het syncen van de kalender het goed

geen problemen
Ik zal het vanavond nog een keer proberen nu is mijn accu bijna leeg. Misschien ligt het bij mij ook wel aan mijn exchange server maar dan nog mag de mail for exchange wizard niet vastlopen met 95% CPU verbruik. Daar zou een soort time-out optie op moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
Enige issue dat ik na een reboot nog niet heb kunnen verhelpen is met de kalender-widget, ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen. Na de firmware-update zie ik alleen nog de 2 meest recente kalender-items, de rest zie ik niet. Als ik tussen de 1e en de 2e een agenda-puntje toevoeg dan komt die er wel bij te staan. Als ik de kalender open zie ik alle afspraken ook gewoon staan. Enig idee hoe ik de desktop-widget hard zou kunnen laten 'refreshen'? Reboot lost helaas dus niets op...

Heb er hier nog niemand over gehoord maar kwam gisteren prDoom tegen in de repositories, weet niet welke eerlijk gezegd maar na het plaatsen van de WAD files in (volgens mij) /opt/doom/wads werkte het perfect! Heb dus nu Doom, Duke3D en Quake Arena op de N900, geweldig! :9

Edit @ Equilibrium9: de video's op mijn mobiel werken nog, nog geen 'onafspeelbare' media geprobeert. Heb wel de extra codec pack vanuit repositories geinstalleerd, misschien helpt dat?

[ Voor 33% gewijzigd door TargetX op 14-01-2010 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
TargetX schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 17:01:
Enige issue dat ik na een reboot nog niet heb kunnen verhelpen is met de kalender-widget, ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen. Na de firmware-update zie ik alleen nog de 2 meest recente kalender-items, de rest zie ik niet. Als ik tussen de 1e en de 2e een agenda-puntje toevoeg dan komt die er wel bij te staan. Als ik de kalender open zie ik alle afspraken ook gewoon staan. Enig idee hoe ik de desktop-widget hard zou kunnen laten 'refreshen'? Reboot lost helaas dus niets op...

Heb er hier nog niemand over gehoord maar kwam gisteren prDoom tegen in de repositories, weet niet welke eerlijk gezegd maar na het plaatsen van de WAD files in (volgens mij) /opt/doom/wads werkte het perfect! Heb dus nu Doom, Duke3D en Quake Arena op de N900, geweldig! :9

Edit @ Equilibrium9: de video's op mijn mobiel werken nog, nog geen 'onafspeelbare' media geprobeert. Heb wel de extra codec pack vanuit repositories geinstalleerd, misschien helpt dat?
video afspeel error heb ik al eens eerder gehad (voor de updates). kalender widget zou je eens kunnen verwijderen en opnieuw op je desktop zetten.

nu de meeste firmwareupdate achter de rug zijn vraag ik jullie naar ervaringen over google voice. ik kreeg vanochtend een mailtje dat mijn invite geaccepteerd was. Ik krijg gelijk de keuze:

If you haven't already heard about it, Google Voice is a free service that makes using your phone much better!

You can either use Google Voice with your existing mobile phone number and get:

* Voicemail like email, with automatic transcriptions sent via email and SMS
* Low cost international calls to the entire world
* Custom voicemail greetings based on who is calling

OR choose a new Google phone number to get these additional features:

* One phone number that rings all your phones
* The ability to send and receive SMS messages via email
* Spam filter to block unwanted callers

At this time it is not possible to switch between account types, so make your choice wisely! To learn more about these options before registering, visit: http://www.google.com/voice/about

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
teddebraak schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 17:26:
[...]
video afspeel error heb ik al eens eerder gehad (voor de updates). kalender widget zou je eens kunnen verwijderen en opnieuw op je desktop zetten.
Sorry, vergeten te melden dat ik dat al geprobeerd had, toch bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
TargetX schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 17:29:
[...]

Sorry, vergeten te melden dat ik dat al geprobeerd had, toch bedankt voor de tip!
ik gooi ook maar gewoon iets random in de groep! :)

fraai dat google voice: eerste zeggen ze:
You are invited to open a free Google Voice account. To accept this invitation and create your account, visit wvvw.google.com/voice/inv/wn67Tx4xKB2SqcWDrfmetcetc.
vervolgens staat op die site:
Google Voice is not available in your country.
Thanks for visiting Google Voice. We're not yet open for users outside the US, but are planning to expand our service to additional countries in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
Jorian29 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 14:49:

als root:
# mkdir /var/cache/apt/archives/partial && chmod 755 /var/cache/apt/archives/partial

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDragonX
  • Laatst online: 30-11-2021
heeft er iemand na de firmwareupdate nog steeds last van de "32wd_to"reboots? ik had reeds voor deze firmwareupdate last van dit probleem. Heb het toestel aangehouden omdat het waarschijnlijk met een firmwareupdate upgelost zou worden... helaas leg mijn toestel net op mijn bureau en zie dat het aan het rebooten is. Gelijk in de terminal gekeken naar de oorzaak en jahoor "32wd_to"

De tijdelijke fix door de cpu niet in standby mode te laten gaan werkte echter ook niet tegen mijn restarts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbrink
teddebraak schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 17:36:
[...]

ik gooi ook maar gewoon iets random in de groep! :)

fraai dat google voice: eerste zeggen ze:
You are invited to open a free Google Voice account. To accept this invitation and create your account, visit wvvw.google.com/voice/inv/wn67Tx4xKB2SqcWDrfmetcetc.
vervolgens staat op die site:
Google Voice is not available in your country.
Thanks for visiting Google Voice. We're not yet open for users outside the US, but are planning to expand our service to additional countries in the future.
ik wilde al zeggen er staat: Please note that Google Voice is only available for sign up in the US.
Maar daar was je al achter.. :) wel jammer dat het alleen nog in US werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10-2015
Ik las dat bij een tekort aan rootfs ruimte apt-get een oplossing zou kunnen zijn.
Eerst even;
Wie weet is dat sowieso een goed idee... dat verplaatsen naar buiten de rootfs.

En dan;
apt-get Maemo 5/PR1.1 ??

Wie weet het juiste commando ?

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hayda schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 16:32:
[...]

Bij mij ook het zelfde probleem. Voorheen zag mijn mac beide, maar nu (na de update) enkel het geheugenkaartje.

Weet iemand waar het aan kan liggen of een oplossing hiervoor?
Hier ok zo..
Geheugen kaartje herkent,..ruimte op telefeun niet.

op naar fix 6.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
bbrink schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 17:55:
[...]
ik wilde al zeggen er staat: Please note that Google Voice is only available for sign up in the US.
Maar daar was je al achter.. :) wel jammer dat het alleen nog in US werkt
Nee hoor ik heb het gisteren net onder "krijg het me strot nie uit OS" geïnstalleerd. Voor Linux is het in NL nog niet beschikbaar. (heb het alleen nog niet getest).

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbrink
Cinq-Marquis schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 18:11:
[...]

Nee hoor ik heb het gisteren net onder "krijg het me strot nie uit OS" geïnstalleerd. Voor Linux is het in NL nog niet beschikbaar. (heb het alleen nog niet getest).
Toch staat het er heel duidelijk: https://services.google.com/fb/forms/googlevoiceinvite/
Ik heb het verder niet geprobeerd, dus wellicht dat het wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij herkent weer beide schijfruimten, zowel de feun als geheugenkaart,.Hoera!

Heb gewoon paar keer usb stekker uitgetrokken en weer ingestoken...
Tja linux...selfhealing???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
Cinq-Marquis schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 18:08:
Ik las dat bij een tekort aan rootfs ruimte apt-get een oplossing zou kunnen zijn.
Eerst even;

En dan;
apt-get Maemo 5/PR1.1 ??

# apt-get update && apt-get dist-upgrade

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:16

Rmg

Eerst even;

En dan;
apt-get Maemo 5/PR1.1 ??

apt-get update && dist-upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayda
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 18:24:
Hij herkent weer beide schijfruimten, zowel de feun als geheugenkaart,.Hoera!

Heb gewoon paar keer usb stekker uitgetrokken en weer ingestoken...
Tja linux...selfhealing???
Vreemd, bij mij doet ie het ook weer. (in 1 keer zelfs)
Hiervoor heb ik het zelfs meerdere malen geprobeerd zonder resultaat.

Blijkbaar moeten we soms geduldig zijn met linux en wachten totdat het probleem zichzelf herstelt/oplost. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BDragonX schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 17:54:
heeft er iemand na de firmwareupdate nog steeds last van de "32wd_to"reboots? ik had reeds voor deze firmwareupdate last van dit probleem. Heb het toestel aangehouden omdat het waarschijnlijk met een firmwareupdate upgelost zou worden... helaas leg mijn toestel net op mijn bureau en zie dat het aan het rebooten is. Gelijk in de terminal gekeken naar de oorzaak en jahoor "32wd_to"

De tijdelijke fix door de cpu niet in standby mode te laten gaan werkte echter ook niet tegen mijn restarts.
Retour sturen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
bbrink schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 18:21:
[...]

Toch staat het er heel duidelijk: https://services.google.com/fb/forms/googlevoiceinvite/
Ik heb het verder niet geprobeerd, dus wellicht dat het wel kan
http://www.google.com/chat/video

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb om 1 uur geupdated naar de nieuwe versie. Nu blijft continue de processor in de max staan. Batterij binnen 4 uur leeg, Van alles al geprobeerd, uitgezet, zonder resultaat. Komt dit iemand bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey1802
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 19:23:
heb om 1 uur geupdated naar de nieuwe versie. Nu blijft continue de processor in de max staan. Batterij binnen 4 uur leeg, Van alles al geprobeerd, uitgezet, zonder resultaat. Komt dit iemand bekend voor?
heb je toevallig geprobeerd te syncen met exchange en is ie toen vastgelopen? Bij mij blijft dan namelijk de exchange daemon de cpu 95% belasten. Een reboot moet het dan verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Eerst even;

En dan;
apt-get Maemo 5/PR1.1 ??

Dit heb ik gedaan en werkte goed, al moet je nog wel even een partial directory aanmaken:
mkdir /home/user/.apt-cache/partial

Ik zou geen dist-upgrade via de terminal doen als je niet weet wat je doet. Ik kreeg wat errors en kwam er nog wel uit omdat ik linux al wat langer ken dan vandaag, maar als je er niks van weet zou ik het lekker automatisch doen.

Het juiste commando voor de update is apt-get dist-upgrade maar kom niet bij mij klagen als je je systeem vernachelt. Je doet het op eigen risico, dat ik het uiteindelijk werkend heb gekregen is geen garantie ;)

[ Voor 27% gewijzigd door citruspers op 14-01-2010 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3sm0dr0mic
  • Laatst online: 26-01 10:59
Wel ontzettend irritant dat met de update nog steeds Ovi suite niet ondersteunt wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 10:21

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Blijft Nokia nu ook updaten? of zullen we na deze update maar weinig updates krijgen? Hoe is Nokia hier in?

'k ben benieuwd hoeveel Sygic gaat kosten en hoe het eruit gaat zien en werkt. Zijn er al mensen hier die hem gaan kopen?

[ Voor 39% gewijzigd door Imperium op 14-01-2010 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 10:21
Imperium schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 20:07:
Blijft Nokia nu ook updaten? of zullen we na deze update maar weinig updates krijgen? Hoe is Nokia hier in?

'k ben benieuwd hoeveel Sygic gaat kosten en hoe het eruit gaat zien en werkt. Zijn er al mensen hier die hem gaan kopen?
Ik ga Sygic wel gebruiken denk ik. Heb nog geen N900 "dankzij" studentmobiel (of hun leveranciers).
Nokia heeft eerst een kleine update gedaan als voorbereiding van deze. Waarom? Weet ik niet precies, misschien om wat problemen voor de grote update te voorkomen.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
Om even een update te geven van mijn issue met de kalender-widget; het lijkt er op dat de widget nu nog maar 2 weken vooruit kalender-entries weergeeft. Ik heb toevallig de komende 2 weken maar 2 entries staan op dit moment. Als ik er als test een op vrijdag 29 Januari toevoeg (15 dagen vanaf nu dus) dan krijg ik die nu niet meer te zien in de calendar-widget, maar als ik op de 27e iets in de kalender zet dan werkt het wel goed. Misschien hebben ze om de performance te verbeteren de 'refresh search limit' oid van de calendar-widget verkort naar 2 weken, is in de meeste gevallen natuurlijk toereikend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een rare bijsmaak gekregen van die update.
maandag de update gedaan en daarna starte de n900 niet meer op.
gister verstuurdt naar een service bedrijf in nuth (Dynafix After Sales Services) via gsm wijzer.
wordt nieuwe software opgezet en binnen 5a 10 werkdagen heb ik hem hopelijk weer terug.
had de foon net 3 dagen in m`n bezit.
dit wou ik ff delen met jullie en hoop dat het hier bij blijf.

toevallig nog meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eastside schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 13:25:

browser:
-portrait mode is leuk, maar je hebt er (nog) niks aan omdat navigatie-toetsen ontbreken
Maps:
algeheel:

Systeem blijft prima snel reageren zelfs bij dit soort geintjes:
[afbeelding]
Waar zie jij het grbik van je geheugen in procenten?Ik zie enkel wat ik in gebruil heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
"whoosh"was al zo (bij mij in ieder geval) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 21:38

TheFirepit

Vuurbal

hayda schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 18:35:
[...]

Vreemd, bij mij doet ie het ook weer. (in 1 keer zelfs)
Hiervoor heb ik het zelfs meerdere malen geprobeerd zonder resultaat.

Blijkbaar moeten we soms geduldig zijn met linux en wachten totdat het probleem zichzelf herstelt/oplost. :?
Ik vermoed dat het OS zelf gelijk een sanity check van het eMMC geheugen heeft gedaan en dat deze daarom niet te benaderen was door een PC. Ergens in de change logs zag ik dat er een automatische scan voor en eMMC geheugen bijgekomen was.

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 20:33:
[...]

Waar zie jij het grbik van je geheugen in procenten?Ik zie enkel wat ik in gebruil heb.
In je terminal het commando df invoeren en voila

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
citruspers schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 19:36:
[...]
Dit heb ik gedaan en werkte goed, al moet je nog wel even een partial directory aanmaken:
mkdir /home/user/.apt-cache/partial

Ik zou geen dist-upgrade via de terminal doen als je niet weet wat je doet. Ik kreeg wat errors en kwam er nog wel uit omdat ik linux al wat langer ken dan vandaag, maar als je er niks van weet zou ik het lekker automatisch doen.

Het juiste commando voor de update is apt-get dist-upgrade maar kom niet bij mij klagen als je je systeem vernachelt. Je doet het op eigen risico, dat ik het uiteindelijk werkend heb gekregen is geen garantie ;)
Humor :)
Nee wat ik zelf inklop ben ik zelf verantwoordelijk voor hoor !

Helaas ging er iets mis tijdens de invoering van de commando's. Een spontane reboot en nu zit ik met een volledig werkende foon (na herstel & herstel back-up) maar een [1] ding werkt niet. De repo's benaderen. Dat blijft geven "Bewerking mislukt".

Dan maar via de command-line (ben geen hacker, maar gebruik wel al {open}SuSE vanaf 8.1 ergens in 2001). Goed als ik # apt-get dist-upgrade inklop krijg ik: unable to write to / /var/cache/apt
Probeer met chmod 744 (en later chmod 777) de rechten te veranderen.... maar dan krijg ik: "no such file or directory.

Vreemd ook (als root) kan ik bepaalde mappen niet in met dezelfde melding terwijl ze er wel zijn.
Is dit een typisch gevalletje Debian is/werkt anders dan openSuse ?

Zelf denk ik dat ik dit* moet terugdraaien, maar hoe ? Is er een undo commando ?
*

Of kan ik gewoon rm home/user/.apt-cache doen, mar hoe haal ik dan de link weg ?

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
Denk dat deze twee dingen wel eens met elkaar te maken zouden kunnen hebben;
EngelF schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 20:58:
[...]

Ik vermoed dat het OS zelf gelijk een sanity check van het eMMC geheugen heeft gedaan en dat deze daarom niet te benaderen was door een PC. Ergens in de change logs zag ik dat er een automatische scan voor en eMMC geheugen bijgekomen was.
Cinq-Marquis schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 21:14:
[...]

Zelf denk ik dat ik dit* moet terugdraaien, maar hoe ? Is er een undo commando ?
*

Of kan ik gewoon rm home/user/.apt-cache doen, mar hoe haal ik dan de link weg ?

Screenshot
http://share.ovi.com/media/Eerde.mymedia/Eerde.10048
Kun je eens via file-manager kijken of je je telefoongeheugen nog ziet? Ik vermoed dat die sanity-check in de achtergrond je telefoongeheugen in gebruik houd. Doordat je je apt-cache naar /home/user hebt verplaatst is apt-get nu dus afhankelijk van die partitie, daardoor kun je dit nu niet gebruiken. Als je in file-manager het telefoongeheugen op dit moment niet ziet dan kun je aannemen dat t puur een kwestie van tijd is tot die sanity check is afgelopen en t weer werkt. Dat verklaart ook waarom je de folders wel ziet maar er niet in kunt (je ziet alleen de symlink, maar kunt em niet volgen). Debian werkt wat zulke zaken betreft echt hetzelfde als wat je al gewend bent van OpenSUSE.

Edit: de link die je post geeft bij mij aan dat ie 'private' is (ook als ik heb ingelogged met mijn Ovi account).

[ Voor 6% gewijzigd door TargetX op 14-01-2010 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
TargetX schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 21:45:
Denk dat deze twee dingen wel eens met elkaar te maken zouden kunnen hebben;

Kun je eens via file-manager kijken of je je telefoongeheugen nog ziet?

Edit: de link die je post geeft bij mij aan dat ie 'private' is (ook als ik heb ingelogged met mijn Ovi account).
Mijn telgeheugen kan ik via "Bestandsbeheer" gewoon in, alles zien en alles staat er dus nog ;)
Hmm die link zal ik even naar kijken. Kan er niet achter komen hoe je die kan sharen via Ovi (Nokia heeft nog werk te doen).
OK, hier dan: http://tuxyking.googlepages.com/SSShit.png

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Op de een of andere vreemde manier is mijn N900 gewoon continue in portrait.

Edit: na reboot alles weer normaal, heb geen idee hoe het kwam en kan het ook niet rebuilden. :P

Edit2: Had dit dus aan de hand!

[ Voor 60% gewijzigd door warhamstr op 14-01-2010 22:04 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond over wifi lukte de update prima, vanmiddag over 3G niet. Lag dus inderdaad aan de verbinding...
Toestel t een stuk sneller aan, apps starten sneller op ed. Nog geen van de bovengenoemde issues tegengekomen. Wel heb ik nu dat als er in de standaardbrowser een pagina inlaadt, dat het statusbalkje, dat steeds "voller loopt" als de pagina geladen wordt, niet meer wordt weergegeven. Pagina laadt prima, snel zelfs, alleen statusbalkje is weg.

Edit: na een reboot is het balkje weer terug.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2010 22:25 ]

Pagina: 1 ... 39 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.