Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die weet of er net zulke (kunststof/elastiek) hoesjes als die ik kreeg bij mijn nokia 5800 te krijgen zijn?
Er is op internet genoeg te vinden, maar die van de 5800 beviel me juist heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 14:49
Is er iemand die de n900 al als modem heeft gebruikt voor zijn laptop? Want er is al een tethering app en wou weten of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D3sm0dr0mic schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 20:01:
Ik heb zelf niet echt heel veel op mijn telefoon geinstalleerd, maar ik heb nog maar 31 MB vrij op de rootfs. Hoe kan ik zie welke programma's zoveel ruimte in beslag nemen in deze root zodat ik ze kan verwijderen?
Soms kun je door te rebooten meer ruimte op je rootfs vrijmaken. Tijdelijke bestanden worden niet altijd netjes opgeruimt maar alleen na een reboot.

En anders: http://talk.maemo.org/showthread.php?t=40150

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2010 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3sm0dr0mic
  • Laatst online: 26-01 10:59
d3vlin schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 20:05:
[...]

Allebei tegelijk verwijderen.
# apt-get --purge remove foo1 foo2

met purge verwijder je ook de evt. config files.

[...]

probeer eens:
# dpkg --purge foo

geef anders eens de output van
# apt-get --purge remove foo

foo uiteraard vervangen door de naam van het pakketje (amsn?) dat je wil verwijderen.

[...]

Zie http://talk.maemo.org/showthread.php?t=33429
thx voor de link. Heb e.e.a. doorgelezen en programma's verwijdert. echter de teller blijft op 31 MB staan!!! vreemd. Staan bijna geen extra programma's op behalve erg kleine en de standaard prog's heb zelfs de documents viewer verwijdert omdat, als je hem opstart, deze aangeeft dat je 'trail period'' is afgelopen en moet gaan betalen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:09
lexi1986 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 19:21:
[...]

sudo apt-get autoremove helpt ook niet ? normaal kun je programma's verwijderen met sudo apt-get remove <naam programma>
Dank je. dit heeft geholpen. Eerst root geworden en toen kon ik gewoon met apt-get remove het programma verwijderen. Ik moet wel zeggen dat ik het vreemd vind dat 2 totaal verschillende programmas een dependancy naar elkaar krijgen. In mijn geval ging het om nsschedule en levelball, deze kregen een dependancy naar elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-10 15:59
Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 19:40:
[...]

Bij mij staat er wel levelpack1 bij, ik heb deze ook al geinstalleerd zonder er iets voor te hoeven betalen, ik heb het trouwens gisteren al geinstalleerd, misschien dat ze toen aan het 'testen' oid waren.
Heb je wel de repository Ovi bij je catalogi staan?

Overigens werkt de ovi store via het menu bij mij niet, hij zecht dan dat ik moet updaten terwijl ik dit al gedaan heb, ook heb ik al opnieuw opgestart, iemand suggesties?

Edit: Ook ik heb ik het 'internet probleem' wat jij beschreef, bij mij kwam het ook pas na deze update. Als iemand een oplossing weet laat het even horen aub, dit is knap vervelend.
Hier werkt hij (Y) dat levelpack gedownload alleen een beetje moeilijk via ssh eigen mobiel om als root in te loggen.

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-07 16:03
TargetX schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 19:28:
[...]

Dat werkt helaas niet, was mooi geweest :-) Als ik 'apt-cache search angry' doe vind ik helaas ook alleen 'angrybirds', en dus niet het levelpack. Toch bedankt voor de tip!
Ik heb het zojuist zelf ook nog eens uitgeprobeerd en bij mij werkt het gewoon? Ik heb nu inderdaad ook het levelpack geinstalleerd.. geweldig, wat een verslavend spelletje is dat haha! Bedankt voor de tip..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 10:21
Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 20:16:
Is er iemand die weet of er net zulke (kunststof/elastiek) hoesjes als die ik kreeg bij mijn nokia 5800 te krijgen zijn?
Er is op internet genoeg te vinden, maar die van de 5800 beviel me juist heel goed.
Waarschijnlijk niet, want ik weet niet wat je bedoelt. Je bedoelt waarschijnlijk een elastische hoes van kunststof. Misschien een link naar een afbeelding van het product, of filmpje, beschrijving of (uitgebreide) review?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-01-2024
Kalua schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 20:52:
[...]

Dank je. dit heeft geholpen. Eerst root geworden en toen kon ik gewoon met apt-get remove het programma verwijderen. Ik moet wel zeggen dat ik het vreemd vind dat 2 totaal verschillende programmas een dependancy naar elkaar krijgen. In mijn geval ging het om nsschedule en levelball, deze kregen een dependancy naar elkaar.
waarom delete je nsscheduler? ik heb die ook. deed het afgelopen week niet, maar na mailcontact met de developer werkt ie weer gewoon. werkte bij jou trouwens de automatische stationselectie (op basis van gps)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajblancke
  • Laatst online: 28-02-2021
Pompi schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 20:25:
Is er iemand die de n900 al als modem heeft gebruikt voor zijn laptop? Want er is al een tethering app en wou weten of het werkt.
programma nokia pc suite instaleren , kabeltje er aan klik op verbinding maken en werkt perfect met t-mobile web en walk plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Laatst online: 16:09
teddebraak schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 21:29:
[...]

waarom delete je nsscheduler? ik heb die ook. deed het afgelopen week niet, maar na mailcontact met de developer werkt ie weer gewoon. werkte bij jou trouwens de automatische stationselectie (op basis van gps)?
ik kon deze via application manager niet meer verwijderen en de het programma levelball kon ik ook niet verwijderen omdat deze een dependancy naar nsscheduler had. heb nsschedule nu gewoon weer geinstalleerd. Ik gebruik hem maar heel sporadisch dus heb niet echt problemen mee gehad tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 21:39
resistief is nauwkeurig, capacitief is gevoelig. persoonlijk heb ik liever de nauwkeurigheid, ik hoef mn foon niet per se te aaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-10 19:18
mijn internet verbinding 3g werkt ook niet meer na de update.
Abbo van Telfort

Is er al een oplossing voor want dit is erg vervelend.

WiFi doet het wel prima en het toestel werkt iets vloeiender naar mijn idee.
verder krijg ik mail for exchange nog steeds niet aan de praat.

Gister Nokia helpdesk gebeld,

Daar hoef je je tijd niet aan te verdoen want die lui weten niks volgens mij.
Ik vroeg naar een stylus maar die staat volgens hun niet in de webshop, en langer is hun neus blijkbaar niet.
er zijn wel stylussen van de 5800 te koop maar ze wist niet of dit dezelfde zijn.
het lijkt mij van niet maar is er iemand die dit weet ?

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-09 15:32
Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 19:40:
[...]

Bij mij staat er wel levelpack1 bij, ik heb deze ook al geinstalleerd zonder er iets voor te hoeven betalen, ik heb het trouwens gisteren al geinstalleerd, misschien dat ze toen aan het 'testen' oid waren.
Heb je wel de repository Ovi bij je catalogi staan?
[afbeelding]

Overigens werkt de ovi store via het menu bij mij niet, hij zecht dan dat ik moet updaten terwijl ik dit al gedaan heb, ook heb ik al opnieuw opgestart, iemand suggesties?

Edit: Ook ik heb ik het 'internet probleem' wat jij beschreef, bij mij kwam het ook pas na deze update. Als iemand een oplossing weet laat het even horen aub, dit is knap vervelend.
Las hieronder al iemand anders met KPN/Hi-issues en mijn vriendin (N97, ook Hi) geeft aan dezelfde problemen te hebben, ik hou het voor nu dus op een netwerk-issue en niet op een issue met de N900.

Het Ovi-repository heb ik inderdaad enabled staan, zaken uit de Ovi-store installeren ook zonder problemen. Omdat je aangeeft dat de Ovi-store bij jou niet werkt, vermoed ik dat dit daarom bij mij juist weer niet werkt. Voor de zekerheid nog even mijn repository-config;

code:
1
2
3
4
Catalogue name: Ovi
Web address: https://downloads.maemo.nokia.com/fremantle/ovi/
Distribution: ./
Components: (leeg)

Wel had ik vanmiddag 2 Ovi-repositories toegevoegd staan (vermoed na het updaten van gisteren), 1 disabled en 1 enabled. Ze leken hetzelfde adres te hebben dus heb degene die disabled stond verwijderd, wellicht had ik em toch nodig? Weet niet of je het eens zou kunnen vergelijken met jou repository-config?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TargetX schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 19:28:
[...]

Dat werkt helaas niet, was mooi geweest :-) Als ik 'apt-cache search angry' doe vind ik helaas ook alleen 'angrybirds', en dus niet het levelpack. Toch bedankt voor de tip!

Ik verlies met Hi Mobiel Internet trouwens regelmatig de verbinding de laatste tijd, als ik een tijdje niets doe en daarna m'n mobiel weer pak dan geeft ie aan via 3G te zijn verbonden maar m'n mail is dan al uren niet ge-update en ik kan op dat moment niet op Internet of Google Talken (die geeft network error aan). Iemand enig idee hoe dit op te lossen is? Via wifi geen problemen, zou t door de sneeuw kunnen komen? Heb er pas sinds het sneeuwt last van en digitenne stoort sindsdien ook wat meer, toeval...?

Edit: overigens lost het handmatig opnieuw met 3G verbinden in dat geval het probleem niet op, na een reboot werkt het weer. Pingen vanaf command-line gaat op dat moment ook niet meer, begint best irritant te worden.
Ik heb/had exact hetzelfde als jij. Ik heb er ook pas last van sinds de sneeuw :) Handmatig opnieuw met 3G verbinden hielp bij mij sporadisch maar vaak ook niet.
Echter, na de update (die ik gisteravond heb geïnstalleerd) lijkt het alsof ik nu wel continu met internet verbonden blijf. Dit zou alleen ook te maken kunnen hebben met het feit dat ik bezig ben geweest met fMMS waardoor ik mn mobiele internetinstellingen een paar keer opnieuw heb aangevraagd. Oftewel, lastig om aan te geven of het aan KPN ligt of toch aan het toestel?

(Ondertussen heb ik fMMS wel werkend gekregen overigens. Het is alleen nog niet erg gebruiksvriendelijk. Hopelijk volgt er snel een update dit dat wel maakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
RayMotix schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 20:55:
[...]

Ik heb het zojuist zelf ook nog eens uitgeprobeerd en bij mij werkt het gewoon? Ik heb nu inderdaad ook het levelpack geinstalleerd.. geweldig, wat een verslavend spelletje is dat haha! Bedankt voor de tip..!
Ik ben erg geinteresseerd in jullie repositories, zou een van jullie die informatie eens kunnen posten? Wil graag die levels hebben (heb er overigens ook zo 3 euro voor over maar geen creditcard :( ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-10 21:16
TargetX schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 22:30:
[...]

Ik ben erg geinteresseerd in jullie repositories, zou een van jullie die informatie eens kunnen posten? Wil graag die levels hebben (heb er overigens ook zo 3 euro voor over maar geen creditcard :( ).
Levelpack zit momenteel niet meer in repository/ovi store. Full story here.

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
d3vlin schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 22:43:
[...]

Levelpack zit momenteel niet meer in repository/ovi store. Full story here.
Balen, maar in ieder geval een verklaring en dat is fijn :-) Even kijken of ik een creditcard kan regelen dan maar, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pompi schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 20:25:
tethering app?
Zit er gewoon standaard in, kijk maar in de handleiding (over USB). Werkt prima op mijn ubuntu install (windows en dergelijke schijnen ook gewoon goed te werken, maar dat heb ik niet getest).
Er is een app om het ook over bluetooth te kunnen, maar dan haal je niet de maximale snelheid! BT is maximaal 3mbit, de download snelheid van de N900 is maximaal 10 mbit. USB haalt dat wel, maar meestal knijpt de telecomaanbieder toch je snelheid af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:41
Ik begrijp niet dat jullie problemen hebben met het synchoniseren met Nuevasync. Weten jullie zeker dat alle instellingen wel goed staan? Gebruikersnaam en wachtwoord moeten die van Nuevasync zijn bijvoorbeeld, en niet van Google. Ook is het misschien nodig om eerst de agenda en misschien ook de contacten leeg te hebben voordat je de eerste keer synchroniseert. Dat kun je ook automatisch laten doen bij de eerste synchronisatie.

Als er al contacten of agenda-items op de N900 staan die nog niet op je Google-account staan wordt aangeraden om deze items eerst te exporteren op de N900 en vervolgens te importeren bij Google. De kalender- en contactenapplicatie hebben beiden de mogelijkheid items te exporteren in geschikt formaat voor Google.

Dan bij die frisse start en met de goede instellingen moet het synchroniseren gewoon goed gaan. Bij mij werkt het ook al twee weken vlekkeloos, iedere dag weer meerdere keren.

Op de website van Nuevasync is ook nog een uitgebreide uitleg te vinden, speciaal voor de N900 geschreven.Lees hierrr. Veel succes ermee, het moet gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexDT
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-09 14:43
http://talk.maemo.org/showthread.php?t=34409&page=6\

Sygic en full-update eind januari? (18 jan).

312

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nienix schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 22:13:
mijn internet verbinding 3g werkt ook niet meer na de update.
Abbo van Telfort

Is er al een oplossing voor want dit is erg vervelend.

WiFi doet het wel prima en het toestel werkt iets vloeiender naar mijn idee.
verder krijg ik mail for exchange nog steeds niet aan de praat.
controleer de cellular data settings:
Settings->Internet connections->Connections
selecteer je Telfort access point (degene met het bolletjes met de twee kleine pijltjes erin), en klik op edit.
Access point name: internet
User name: LEEG LATEN
Password: LEEG LATEN
en onder "Advanced" moet:
Use proxy: NIET aanvinken
Auto-retrieve IP address: WEL aanvinken
Auto-retrieve DNS: WEL aanvinken

Als dat niet werkt, dan zou ik een andere sim van een andere aanbieder testen, wellicht heeft Telfort een storing (zou niet de eerste keer zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee hoe je DrNokSnes draaiende kan krijgen. Heb Nintendo Emulator Catalogus toegevoegd maar als ik DrNokSnes wil instaleren mis ik bestand 'libzeemode' ? De iNes emulator krijg ik wel geinstaleerd maar als ik daar bestanden mee wil openen staan ze niet in de map waar ik ze opgeslagen heb. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat het bestandstype niet goed is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:25

Goku33

Ownage!

Bij mij werkt het toepassingsbeheer ineens niet echt lekker...

Gister kreeg ik melding dat de nieuwe systeem update er is. Toen ik hem wilde installeren wist de telefoon mij echter te vertellen dat 'ie eerst aan de lader wilde voordat hij kon gaan updaten.

Als ik nu echter naar toepassingsbeheer ga en dan kies voor 'bijwerken', dan blijft hij hangen op de melding 'controleren op updates, een ogenblik geduld'. Ook als ik iets nieuws probeer te downloaden, bijvoorbeeld Decoders Support, dan blijft hij hangen op het 'bezig met downloaden van 467 kB', dat balkje vult 2mm en dan staat hij stil.

Ik snap er niets van, want ik heb gewoon via T-Mobile internet en thuis Wifi. Internetten lukt ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 23:21:
Iemand enig idee hoe je DrNokSnes draaiende kan krijgen. Heb Nintendo Emulator Catalogus toegevoegd maar als ik DrNokSnes wil instaleren mis ik bestand 'libzeemode' ? De iNes emulator krijg ik wel geinstaleerd maar als ik daar bestanden mee wil openen staan ze niet in de map waar ik ze opgeslagen heb. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat het bestandstype niet goed is :P
Je hoeft geen aparte catalogus meer toe te voegen. Ze zijn terug in de Maemo catalogi. DrNokSnes zit in extras-devel
Ik denk dat libzeemode ook in die catalogus zit. Ik denk dat het Zeemote compatibility betreft (een bluetooth controller), en die zit in extras-devel.
Dus extras-devel toevoegen en nog een keer proberen, moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02-2024
Het schijnt dat ruimte op de "rootfs" een issue is voor het installeren van de nieuwe firmware update..? Kan iemand me uitleggen wat die rootfs precies is, hoeveel ruimte die totaal is? Een stukje terug las ik een bericht dat je die ruimte kunt zien door df -h in te typen in de terminal. Wat ik daaruit opmaak, is dat de rootfs slechts 227.9 MB groot is, waarvan 181.1M in gebruik. Lijkt een beetje krapjes... Super apparaat, die N900, maar als je je na het installeren van een paar progjes al druk moet maken om ruimte, valt me dat toch erg tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
lpdv74 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 01:02:
Het schijnt dat ruimte op de "rootfs" een issue is voor het installeren van de nieuwe firmware update..? Kan iemand me uitleggen wat die rootfs precies is, hoeveel ruimte die totaal is? Een stukje terug las ik een bericht dat je die ruimte kunt zien door df -h in te typen in de terminal. Wat ik daaruit opmaak, is dat de rootfs slechts 227.9 MB groot is, waarvan 181.1M in gebruik. Lijkt een beetje krapjes... Super apparaat, die N900, maar als je je na het installeren van een paar progjes al druk moet maken om ruimte, valt me dat toch erg tegen...
als je goed leest op dit forum zie je dat de rootfs vol raakt door programma's die de rootfs map gebruiken. dit is niet gebruikelijk voor de n900 dus moeten deze applicaties door de ontwikkelaar aangepast worden. als je niks uit de extras-devel installeert gebeurt er niks ergs met je rootfs

[ Voor 53% gewijzigd door lexi1986 op 13-01-2010 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 23:21:
snes is puur voor snes. Je moet ines hebben voor super mario bros bijvoorbeeld

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
Vögel schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 22:28:
[...]

Ik heb/had exact hetzelfde als jij. Ik heb er ook pas last van sinds de sneeuw :) Handmatig opnieuw met 3G verbinden hielp bij mij sporadisch maar vaak ook niet.
Echter, na de update (die ik gisteravond heb geïnstalleerd) lijkt het alsof ik nu wel continu met internet verbonden blijf. Dit zou alleen ook te maken kunnen hebben met het feit dat ik bezig ben geweest met fMMS waardoor ik mn mobiele internetinstellingen een paar keer opnieuw heb aangevraagd. Oftewel, lastig om aan te geven of het aan KPN ligt of toch aan het toestel?

(Ondertussen heb ik fMMS wel werkend gekregen overigens. Het is alleen nog niet erg gebruiksvriendelijk. Hopelijk volgt er snel een update dit dat wel maakt)
Vanochtend nog steeds problemen met mobiel internet, ben er nu wel klaar mee dus heb de helpdesk maar even gebeld. Ze gaven aan dat er op dit moment inderdaad een landelijke storing is en dat ze (nog) niet kunnen aangeven wanneer ze dit opgelost denken te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
lexi1986 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 01:30:
[...]

als je goed leest op dit forum zie je dat de rootfs vol raakt door programma's die de rootfs map gebruiken. dit is niet gebruikelijk voor de n900 dus moeten deze applicaties door de ontwikkelaar aangepast worden. als je niks uit de extras-devel installeert gebeurt er niks ergs met je rootfs
Zoiets had ik al begrepen idd, maar blijft nog de vraag wat die rootfs precies is... Neem aan dat die niet bedoeld is als rommelbak voor developers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De rootfs schijnt op een sneller geheugen te staan en is hardwarematig gescheiden van de 32GB heb ik begrepen. Zeg maar puur voor je besturingssoftware.

Ik weet overigens niet wat ik nu allemaal vernaggeld heb, maar ik kan mijn geheugen op de tel niet meer benaderen. Voorheen had je als je in bestandssysteem keek N900 en MemoryCard. Bij mij is alleen MemoryCard nog maar over gebleven. Knap lastig, aangezien ik vermoed dat dit oorzaak is dat ik geen apps meer kan installeren.

Kan het toevallig te maken hebben met het feit dat ik de partities van 2GB en 27Gb heb omgewisseld, en ze nu door de update naar 44 screwed zijn? Of kan zoiets bijv. aan een bepaalde app liggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2010 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3sm0dr0mic
Zet de N900 standaard ook je kalender en contact items in de root? Dit zou namelijk een verklaring kunnen zijn waarom ik de root niet veel leger kan krijgen dan hij nu is. Ik heb nu met veel moeite 45% vrij, maar heb nu eigenlijk geen extra programma's geinstalleerd behalve ; bluetooth dail-up, Gonvert, password safe, petrovich, pixelpipe, brightness applet en stopisch alles bij elkaar slechts 1MB!! Ik snap dus niet welke programma's het overige van mijn geheugen in beslag nemen (178 MB). Ik begrijp dat linux niet hetzelfde werkt als windows, dus bij het verwijderen van een programma blijft er niets in een register staan. Dus de telefoon zal niet zo snel 'vervuilen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacQ
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-01 20:51
Ben ook aan het zien achter een Nokia N900, ik las gisteren in een review dat iemand problemen had met een stabiele Bluetooth verbinding, met carkit. Zijn er hier ook veel problemen opgedoken met bluetooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-10 16:43
ZodiacQ schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 10:12:
Ben ook aan het zien achter een Nokia N900, ik las gisteren in een review dat iemand problemen had met een stabiele Bluetooth verbinding, met carkit. Zijn er hier ook veel problemen opgedoken met bluetooth?
Ik heb inderdaad ook last van instabiele bluetooth verbinding. Ik kon vaak enkele minuten bellen en werd er vervolgens afgegooid. Er was dan een reboot nodig om bluetooth weer werkend te krijgen. Moet zeggen dat ik er sinds de update van vd week geen last meer van gehad heb, hopen dat dat zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-10 18:10
Ik heb sinds gisteren ook een N900 en ben er tot nu toe goed over te spreken. Over de accuduur kan ik natuurlijk nog niet veel zeggen maar die lijkt me wel in orde. Het toetsenbord is wel even wennen, een vierde rij was toch wel makkelijk geweest.
Mijn mening tot nu toe:

voordelen:
- heerlijke browser
- nuttige apps
- mooi en precies scherm (beter dan van5800)
- ligt goed in de hand
- muziekspeler heeft goede volumeintervals (stuk beter dan 5800)
- trilsignaal is vrij hard en dus goed voelbaar

nadelen:
- geen icoon in de statusbar bij een gemiste oproep of sms???
- geen vierde rij op het toetsenbord
- geen portrait smsen, dus nooit even gauw met 1 hand terwijl je over straat loopt

Wel heb ik nog een vraag, duurt het over het algemeen lang voor apps van testing naar de gewone repositories gaan? Heb namelijk nu nog weinig zin om mijn rootfs op te vullen.
En is er toevallig ook een app als Shazaam? Waarmee je dus kan opzoeken hoe een nummer dat je op de radio hoort heet.

[ Voor 10% gewijzigd door Wekko306 op 13-01-2010 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarco1984
  • Laatst online: 08-03-2024
Ik heb vanmorgen mijn maemo van de n900 geupdate...
nu ga ik naar toepassings beheer en werken mijn 2 catalogi niet
namelijk:
maemo.org en maemo extras devel...

meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 09:29:
De rootfs schijnt op een sneller geheugen te staan en is hardwarematig gescheiden van de 32GB heb ik begrepen. Zeg maar puur voor je besturingssoftware.

Ik weet overigens niet wat ik nu allemaal vernaggeld heb, maar ik kan mijn geheugen op de tel niet meer benaderen. Voorheen had je als je in bestandssysteem keek N900 en MemoryCard. Bij mij is alleen MemoryCard nog maar over gebleven. Knap lastig, aangezien ik vermoed dat dit oorzaak is dat ik geen apps meer kan installeren.

Kan het toevallig te maken hebben met het feit dat ik de partities van 2GB en 27Gb heb omgewisseld, en ze nu door de update naar 44 screwed zijn? Of kan zoiets bijv. aan een bepaalde app liggen.
partities omwisselen? waarom? heb je hem toevallig aan de usb liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
D3sm0dr0mic schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 09:53:
Zet de N900 standaard ook je kalender en contact items in de root? Dit zou namelijk een verklaring kunnen zijn waarom ik de root niet veel leger kan krijgen dan hij nu is. Ik heb nu met veel moeite 45% vrij, maar heb nu eigenlijk geen extra programma's geinstalleerd behalve ; bluetooth dail-up, Gonvert, password safe, petrovich, pixelpipe, brightness applet en stopisch alles bij elkaar slechts 1MB!! Ik snap dus niet welke programma's het overige van mijn geheugen in beslag nemen (178 MB). Ik begrijp dat linux niet hetzelfde werkt als windows, dus bij het verwijderen van een programma blijft er niets in een register staan. Dus de telefoon zal niet zo snel 'vervuilen'
45 procent vrij is m eer dan genoeg.veel meer zal je idd niet lukken. besturingssysteem zelf gebruikt ook nog geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 23:13:
[...]

tethering app?
Zit er gewoon standaard in, kijk maar in de handleiding (over USB). Werkt prima op mijn ubuntu install (windows en dergelijke schijnen ook gewoon goed te werken, maar dat heb ik niet getest).
Er is een app om het ook over bluetooth te kunnen, maar dan haal je niet de maximale snelheid! BT is maximaal 3mbit, de download snelheid van de N900 is maximaal 10 mbit. USB haalt dat wel, maar meestal knijpt de telecomaanbieder toch je snelheid af.
Ok bedankt, weet je toevallig ook of het mogelijk is met een vodafone abbonement? Want toen het in de iPhone kwam had ik gelezen dat T-mobile het toestond ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10-2015
Google maps gebruiken op de N900. Het werkt redelijk goed vind ik.
Video hiero:
http://thenokiablog.com/2...obile-nokia-n900-browser/

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pompi schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 12:05:
[...]

Ok bedankt, weet je toevallig ook of het mogelijk is met een vodafone abbonement? Want toen het in de iPhone kwam had ik gelezen dat T-mobile het toestond ofzo.
het zal vast wel kunnen, maar het mag niet volgens de algemene voorwaarden van Vodafone (niet met het standaard 10,- euro internet blox in ieder geval).
In principe kan de aanbieder alleen maar zien welk apparaat een verbinding maakt en natuurlijk welke aanvragen gedaan worden. Wat je op je telefoon uitspookt kan vodafone niet zien. Vodafone kan dus niet direct zien of je de N900 als modem gebruikt of enkel op het apparaat zelf aan het browsen bent.
Ze kunnen het vermoeden omdat je bepaalde aanvragen doet die niet gebruikelijk zijn voor een N900. Denk aan een user agent versturen van internet explorer onder windows XP of het downloaden van Windows updates. Dat kan allemaal ook prima op een N900 worden gedaan, dus het is geen bewijs. En daar komt bij dat er privacy aspecten bij zitten (mag een aanbieder je aanvragen analyseren?).
Het kan zijn dan vodafone een proxy gebruikt en bepaalde user agents blokkeert, maar dat is extreem simpel te omzeilen (verander de user agent van je desktop browser). Maar ik geloof dat ze in Nederland nog niet dit soort draconische maatregelen gebruiken. Hier wordt enkel op de hoeveelheid data gecontroleerd en op imei code. (om zo USB laptop modems eruit te halen)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2010 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
  • Laatst online: 25-08 14:13
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 12:36:
[...]

het zal vast wel kunnen, maar het mag niet volgens de algemene voorwaarden van Vodafone (niet met het standaard 10,- euro internet blox in ieder geval).
In principe kan de aanbieder alleen maar zien welk apparaat een verbinding maakt en natuurlijk welke aanvragen gedaan worden. Wat je op je telefoon uitspookt kan vodafone niet zien. Vodafone kan dus niet direct zien of je de N900 als modem gebruikt of enkel op het apparaat zelf aan het browsen bent.
Ze kunnen het vermoeden omdat je bepaalde aanvragen doet die niet gebruikelijk zijn voor een N900. Denk aan een user agent versturen van internet explorer onder windows XP of het downloaden van Windows updates. Dat kan allemaal ook prima op een N900 worden gedaan, dus het is geen bewijs. En daar komt bij dat er privacy aspecten bij zitten (mag een aanbieder je aanvragen analyseren?).
Het kan zijn dan vodafone een proxy gebruikt en bepaalde user agents blokkeert, maar dat is extreem simpel te omzeilen (verander de user agent van je desktop browser). Maar ik geloof dat ze in Nederland nog niet dit soort draconische maatregelen gebruiken. Hier wordt enkel op de hoeveelheid data gecontroleerd en op imei code. (om zo USB laptop modems eruit te halen)
een provider kan toch wel zien welk besturingssysteem en browser wordt gebruikt, dat kan je namelijk in de stats van een site wel zien. het lijkt me of zij dat ook kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skyllthon
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-02-2010
Hallo allemaal,

ik ben een beetje aan het spelen met die fmms app.

maar ik krijg em niet aan de praat.
ik heb op die site gekeken(maemoworld.nl) en daar staat precies wat je moet invullen enzo maar ik kan niet vinden waar ik dat allemaal moet invullen want in het programma zelf zijn niet al die velden te vinden.
Ik heb vodafone als provider.

ik las op google dat ze ook bezig waren met fapn om fmms te laten werken ofzo
weet iemand er meer van?

[ Voor 8% gewijzigd door skyllthon op 13-01-2010 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
skyllthon schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 13:02:
Hallo allemaal,

ik ben een beetje aan het spelen met die fmms app.

maar ik krijg em niet aan de praat.
ik heb op die site gekeken(maemoworld.nl) en daar staat precies wat je moet invullen enzo maar ik kan niet vinden waar ik dat allemaal moet invullen want in het programma zelf zijn niet al die velden te vinden.
Ik heb vodafone als provider.

weet iemand er meer van?
De velden zijn van de iphone, dus het kan kloppen dat niet alles ingevoerd hoeft te worden. Welke provider heb je ?

Edit: ik zie dat je vodafone als provider hebt, kan ik hier helaas niet testen misschien is er iemand anders die je wil helpen.

[ Voor 10% gewijzigd door lexi1986 op 13-01-2010 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
robertvansloten schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 12:51:
[...]

een provider kan toch wel zien welk besturingssysteem en browser wordt gebruikt, dat kan je namelijk in de stats van een site wel zien. het lijkt me of zij dat ook kunnen zien.
Dat staat in je user agent, En zegt eigenlijk niets. Je kan elke user agent sturen vanaf een N900, maar ook vanaf windows mobile en Symbian toestellen trouwens (of PC).
De provider kan zien welke user agent je doorstuurt en met welk apparaat (IMEI code) je op hun netwerk zit, meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33

Goku33

Ownage!

Jarco1984 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 11:10:
Ik heb vanmorgen mijn maemo van de n900 geupdate...
nu ga ik naar toepassings beheer en werken mijn 2 catalogi niet
namelijk:
maemo.org en maemo extras devel...

meer mensen hier last van?
Ik heb ook problemen met "resolving host" enzo als ik dingen wil updaten/downloaden bij toepassingsbeheer. Oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wekko306 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 10:52:
Ik heb sinds gisteren ook een N900 en ben er tot nu toe goed over te spreken. Over de accuduur kan ik natuurlijk nog niet veel zeggen maar die lijkt me wel in orde. Het toetsenbord is wel even wennen, een vierde rij was toch wel makkelijk geweest.
Mijn mening tot nu toe:

voordelen:
- heerlijke browser
- nuttige apps
- mooi en precies scherm (beter dan van5800)
- ligt goed in de hand
- muziekspeler heeft goede volumeintervals (stuk beter dan 5800)
- trilsignaal is vrij hard en dus goed voelbaar

nadelen:
- geen icoon in de statusbar bij een gemiste oproep of sms???
- geen vierde rij op het toetsenbord
- geen portrait smsen, dus nooit even gauw met 1 hand terwijl je over straat loopt

Wel heb ik nog een vraag, duurt het over het algemeen lang voor apps van testing naar de gewone repositories gaan? Heb namelijk nu nog weinig zin om mijn rootfs op te vullen.
En is er toevallig ook een app als Shazaam? Waarmee je dus kan opzoeken hoe een nummer dat je op de radio hoort heet.
Als iemand je heeft gebeld of sms stuurd gaat linksbovenin het Menu knopje veranderen in een wit blokje. En als je hem op standby hebt dan zie je dat je iets hebt gemist aan het blauwe lichtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
misschien ten overvloede, binnenkort komt de echte update en die heeft 45mb ruimte nodig in de rootfs.
type in de xterminal het volgende:
df -h
dan zie je hoeveel ruimte je hebt. als je te weinig hebt kun je op deze pagina een makkelijke oplossing vinden. http://wiki.maemo.org/Free_up_rootfs_space

kan zomaar 30 opleveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33

Goku33

Ownage!

Goku33 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 13:29:
[...]

Ik heb ook problemen met "resolving host" enzo als ik dingen wil updaten/downloaden bij toepassingsbeheer. Oplossing?
Nog eens aan het zoeken geweest en het is dus een vaker voorkomend probleem. Daarbij blijkt het te komen door gebruik van een wifi verbinding. Ik heb het getest, wifi disabled en downloaden via 3G gaat inderdaad perfect, maar dit is natuurlijk geen echte oplossing. Waarschijnlijk is het een DNS probleem met je wifi router, hoe is dat op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarco1984
  • Laatst online: 08-03-2024
Goku33 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 13:55:
[...]

Nog eens aan het zoeken geweest en het is dus een vaker voorkomend probleem. Daarbij blijkt het te komen door gebruik van een wifi verbinding. Ik heb het getest, wifi disabled en downloaden via 3G gaat inderdaad perfect, maar dit is natuurlijk geen echte oplossing. Waarschijnlijk is het een DNS probleem met je wifi router, hoe is dat op te lossen?
klopt dit heb ik ook ervaren!
wifi uitgeschakeld.
Via t-mobile internet nogmaals geprobeerd, dan werkt het wel!

dit telt ook voor het downloaden van applicaties van de applicatiebeheer!

moet via het internet van je provider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dames en heren,

tot mijn spijt ( of niet eigenlijk ) heb ik besloten om mijn n900 te verkopen. Het is een goed toestel maar ik zie de bui al hangen om, net zoals met een pc, om de zoveel tijd een full re-install te doen, en daar heb ik niet zo veel zin in. Het niet werken van de synchronisatie en de batterijduur ( 2 dagen max ) zijn voor mij echt een bottleneck.

Desalniettemin zit er veel potentie in het toestel en wellicht dat ik hier in een later stadia toch op terugkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
een "full re-instal" is alleen nodig als je nog niet goed geteste programma's uit het developers repository hebt geinstaleerd. anders zal het niet hoeven. volgens mij is de sturctuur van linux dusdanig anders dat je systeem niet volloopt met prut zoals bij windows. maar misschien dat een linux held hier meer toelichting overkan geven.

*knip* Daar hebben we DM voor uitgevonden. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door pven op 14-01-2010 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@teddebraak
Zit ook wel weer wat in maar ik heb de indruk dat het toestel ook nog niet af is. Vandaar ook dat ik zeg dat ik er misschien later op terugkom. Als er wat meer ontwikkeld is voor het toestel e.d.

*knip* Dit is inderdaad offtopic.

[ Voor 11% gewijzigd door pven op 14-01-2010 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 21:38

TheFirepit

Vuurbal

Een full reinstall is inderdaad alleen nodig als het fout gaat met software waardoor je software wordt aangetast. Dit kan (bijna) alleen maar gebeuren als je spullen installeerd uit de develop of testing tak en op dat moment neem je gewoon zelf het risico.

Bij Linux is het vrijwel onmogelijk dat je systeem volloopt met prut, tenzij je er zelf voor kiest om dat te doen met dus bv. dingen uit develop of testing.

Als je "normaal" met je toestel omgaat heb je er geen last van. Ik heb zelf nog geen vastloper of hapering gehad. En nee, ik heb wel dingen uit develop erop staan.

Synchronisatie werkt wel, maar nog niet zo soepel als men graag zou willen. Met de nieuwe firmware staks zou dit opgelost moeten zijn.

Accu, tja... alle smartphones hebben er last van. Gewoon handigheidjes in gebruik nemen en je komt een heel eind.

Het toestel is zeker af. Misschien dat je op de software doelt. Als je software wil die af is moet je niet kiezen voor een telefoon met een nieuw systeem erop, dan moet je voor het uitgekauwde gaan.

[ Voor 10% gewijzigd door TheFirepit op 13-01-2010 15:24 ]

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 12:36:
[...]

bedankt voor de uitleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abductee
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-11-2024
*weg* Daar hebben we DM's voor

[ Voor 87% gewijzigd door pven op 14-01-2010 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg*

[ Voor 92% gewijzigd door pven op 14-01-2010 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
*weg* Daar hebben we http://tweakers.net/aanbod voor

[ Voor 88% gewijzigd door pven op 14-01-2010 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Zou het een oplossing zijn om een supersnelle 1GB flashcard in de slot te proppen en dan dit te doen ?
http://wiki.maemo.org/Booting_from_a_flash_card
Kijk intern heb ik zat geheugen voor apps & data (files, muziek, flimpjes e.d.).

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

Cinq-Marquis schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 12:21:
Google maps gebruiken op de N900. Het werkt redelijk goed vind ik.
Video hiero:
http://thenokiablog.com/2...obile-nokia-n900-browser/
Vind het vrij omslachtig, dan is de huidige Nokia Maps versie nog makkelijker, ondanks zijn tekortkomingen.

Wat mij bovendien opviel bij het navigeren met Maps, is dat bij het invoeren van een routepunt de zoekfunctie niet werkt als je het on-screen keyboard gebruikt. Alleen met uitgeschoven toetsenbord gaat de search zijn werk doen na het intoetsen van enkele letters. Bug misschien?

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De accu valt me ontzettend mee: gister heb ik hem ontvangen dus ik heb er vandaag heel wat mee gespeeld (veel meer dan ik 'normaal' zal doen natuurlijk) en ook nog een uur muziek geluisterd, en dat accumeter geeft nu 50% aan. Ik had ook de hele dag 3G aanstaan en om de 15 minuten werden 2 emailaccounts gesynchroniseerd :)
lpdv74 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 01:02:
Mijn rootfs staat op 69%, 154M in gebruik en 69.3M vrij. Dit is precies hetzelfde als toen de N900 nog helemaal schoon was (heb gelijk gekeken toen ik hem kreeg), en ik heb de volgende dingen geïnstalleerd:
AdBlock Plus
AlmostTi Calc
Documents To Go
Extra Decoders Support
Flashlight
FM Radio Player
ForecaWeather widget
KMPlayer
Maemo 5
MPlayer Movie Player
MSN protocol plugin
Ogg Support
Personal Dataplan Monitor
Recorder
TouchSearch
xournal

Deze programma's beïnvloeden de rootfs dus in elk geval niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2010 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teddebraak schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 11:37:
[...]

45 procent vrij is m eer dan genoeg.veel meer zal je idd niet lukken. besturingssysteem zelf gebruikt ook nog geheugen.
Tis wel geinig dat iedereen het "geheugen" noemt terwijl het "gewoon" schijfruimte is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 18:19:
De accu valt me ontzettend mee: gister heb ik hem ontvangen dus ik heb er vandaag heel wat mee gespeeld (veel meer dan ik 'normaal' zal doen natuurlijk) en ook nog een uur muziek geluisterd, en dat accumeter geeft nu 50% aan. Ik had ook de hele dag 3G aanstaan en om de 15 minuten werden 2 emailaccounts gesynchroniseerd :)

[...]

Mijn rootfs staat op 69%, 154M in gebruik en 69.3M vrij. Dit is precies hetzelfde als toen de N900 nog helemaal schoon was (heb gelijk gekeken toen ik hem kreeg), en ik heb de volgende dingen geïnstalleerd:
AdBlock Plus
AlmostTi Calc
Documents To Go
Extra Decoders Support
Flashlight
FM Radio Player
ForecaWeather widget
KMPlayer
Maemo 5
MPlayer Movie Player
MSN protocol plugin
Ogg Support
Personal Dataplan Monitor
Recorder
TouchSearch
xournal

Deze programma's beïnvloeden de rootfs dus in elk geval niet.
met alle aandacht voor de volle rootfs de laatste paar dagen zullen de meeste toepassingen wel snel optified worden. En er zijn nu al oplossingen genoeg, maar ik wacht nog een dag of twee voordat ik de meer ingewikkelde oplossingen ga proberen als ik dat al überhaupt ga doen. ik zit nu namelijk veilig, rond de 55mb vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
teddebraak schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 13:31:
misschien ten overvloede, binnenkort komt de echte update en die heeft 45mb ruimte nodig in de rootfs.
type in de xterminal het volgende:
df -h
dan zie je hoeveel ruimte je hebt. als je te weinig hebt kun je op deze pagina een makkelijke oplossing vinden. http://wiki.maemo.org/Free_up_rootfs_space

kan zomaar 30 opleveren
Zojuist de Python reinstall-procedure op deze site uitgevoerd en heb flink wat schijfruimte gewonnen, merk verder geen verschil. Goeie tip dus, thx!

[ Voor 38% gewijzigd door TargetX op 13-01-2010 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Ik kom in rootfs niet onder de 43.53MB vrij :(
En echt ik heb alles geprobeerd... nou ja geen reset naar factory of het geheel geflashed, maar toch.
Alle repo's gedist, en python eraf geflikkerd, daarna mijn favo progs er weer op gezet.
Zelfs even een reboot gedaan (iets wat onder Linux natuurlijk overbodig is), zo ver ben ik gegaan.... ;)

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
Cinq-Marquis schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 18:55:
En echt ik heb alles geprobeerd... nou ja geen reset naar factory of het geheel geflashed, maar toch.
Alle repo's gedist, en python eraf geflikkerd, daarna mijn favo progs er weer op gezet.
Zelfs even een reboot gedaan (iets wat onder Linux natuurlijk overbodig is), zo ver ben ik gegaan.... ;)
Hmm vreemd, heb zelf na het herinstalleren van Python en een reboot 50Mb vrij, ruim voldoende dus voor de update. Heb je ook geprobeerd om de devel-repositories te disablen om te kijken hoeveel schijfruimte dat oplevert? Wellicht kun je dan in ieder geval tijdens het updaten op die manier even voldoende schijfruimte creeren... Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Dit was bij mij gister ook het geval had nog maar 1mb vrij en kreeg het echt niet weg alle programma's gedeinstalleerd apt-get clean gedaan maar niks hielp helaas dus heb de firmware opnieuw geflashed dit verholp het probleem heb nu zo'n 59 mb vrij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
@TargetX
De repo's extras, extras-testing en extra-develop had ik al voor de firmware update eraf gedaan, dat scheelde zeker van 10,3MB vrij naar 27,5MB vrij.
Na de update en python eraf kom ik nog steeds niet verder dan die 43,53... ik hoop dat dat geen problemen gaat opleveren voor de komende grote update.

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem: http://wiki.maemo.org/Free_up_rootfs_space
ook net gedaan..knikkende knieen..trillende bovenlip,...maar geeft bij mij niet meer ruimte.
Ik blijf steken bij 70% gebruikt...helaas. Natuurlijk wel voldoende voor update,..maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
@lexi1986
OK, ik wacht even tot die nieuwe upgrade en kijk of het gaat, zoniet kan ik altijd nog drastische maatregelen nemen ;)
Toch is het pielen op de commandline best wel leuk !

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-10 18:10
Ik heb mijn N900 sinds gisteren, en sindsdien een tiental apps geinstalleerd via de standaard repositories. daarnet via df -h gekeken en 78.9mb vrij op rootfs. Vreemd dat het dus lastig blijkt die ruimte terug te krijgen na het verwijderen van apps die van rootfs gebruik maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wekko306: wat ik ervan begrepen heb, en ik ben noob, alleen de progs uit de extra / developers reps, gebruikt deels de rootfs. Files die van de standaard komen zijn "goedgekeurd" en deze gebruiken geen ( tot waarschijnlijk nauwelijks) ruimte van de rootfs
waarom ontwerp progs gebruik maken van deze blijkbaar kostbare ruimte is mij niet bekend. wellicht dat een van de profs daar een antwoord op weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
Dat de rootfs partitie gebruikt wordt is waarschijnlijk slordigheid/onachtzaamheid. Een developer zit op zijn Linux bak met Maemo en heeft een root partitie van 20GB waarvan er stel 14GB gebruikt wordt. Men vergeet dan snel dat het snelle geheugenchipje op de N900 beperkt is tot ~228MB.

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
wat heb je zoal geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
teddebraak schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 21:08:
[...]

wat heb je zoal geïnstalleerd?
Van voor mijn Python schoonmaak heb ik nog staan;
Petrovich
Bullshit Bingo
eCoach
Liqflow
Mbarcode
Stopish
Xournal
WPcreator
Google Latitude
GPSJinni
Gtranslate
Htop
KMPlayer
Qik

Ach als het moet haal ik ze een voor een weg indien nodig voor de upgrade PR1.1 en kijk dan even met conky na iedere delete hoe de stand is. Ook kan ik nog even alle repo's (behalve waar de upgrade in staat) tijdelijk weghalen.

[ Voor 24% gewijzigd door Cinq-Marquis op 13-01-2010 21:23 ]

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
ik meen me te herinneren dat google latitude een boeman is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-10 23:13
kijk dat schiet op zat rond de 37mb na dat python verwijderen zit ik nu op 51,7mb vrij dat scheelt echt een hoop even 18mb vrij gemaakt!

nu ik ook nog is de extas-devel op disabled heb staan kom ik op 63,3mb

dat dat zo veel kan schelen 12mb om info op te halen van de progjes die in die repository staan.

[ Voor 39% gewijzigd door leon12345 op 13-01-2010 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-07 16:03
RayMotix schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 20:55:
[...]

In eerste instantie dacht ik dat alleen level 2 geinstalleerd was maar nu ik deze helemaal uitgespeeld heb, blijkt ook level 3 geinstalleerd. Nicee! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
TargetX schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 19:13:
[...]
Hmmm begin nu wel te twijfelen, zelf vandaag besloten toch maar een screenprotector te halen nadat ik deze bij enkele collega's had gezien. Krijg em morgen binnen, ik zal wel ff laten weten of ik er problemen mee had :)
Vandaag dus mijn Brando UltraClear screenprotector binnen gekregen en zag een beetje op tegen de montage naar aanleiding van de verhalen hier maar hij zat er in 1 x echt helemaal perfect op!! Schern reageert nog steeds goed en helderheid is ook prima, ook gaat het sliden nog steeds soepel/glad (vind ik zelf bij sommige andere merken niet het geval). Imho is de Brando screenprotector dus een erg goede voor de N900!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teddebraak schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 11:29:
[...]
partities omwisselen? waarom? heb je hem toevallig aan de usb liggen?
Dat was min of meer omdat ik die 27Gb voor applicaties wilde, en de 2 Gb voor opslag. Hij ligt niet aan usb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 23:07:
[...]

Dat was min of meer omdat ik die 27Gb voor applicaties wilde, en de 2 Gb voor opslag. Hij ligt niet aan usb ;)
zoals ik het begrepen heb is de rootfs hardwarematig bepaald.(is een aparte module) Misschien dat het ergens misgaat door de 27GB partitie over twee locaties verspreid is. werkte het voor de firmware update wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
TargetX schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 23:04:
[...]

Vandaag dus mijn Brando UltraClear screenprotector binnen gekregen en zag een beetje op tegen de montage naar aanleiding van de verhalen hier maar hij zat er in 1 x echt helemaal perfect op!! Schern reageert nog steeds goed en helderheid is ook prima, ook gaat het sliden nog steeds soepel/glad (vind ik zelf bij sommige andere merken niet het geval). Imho is de Brando screenprotector dus een erg goede voor de N900!
Heb 'm er inmiddels met een hoop frustratie en moeite ook prima op gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:58
En ja hoor....de grote update staat online.
Gelijk maar ff doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad firmware 51.1 is er, heb echter een probleem, wanneer je via ota (via de update maemo 51.1 in bijwerken bij toepassingsbeheer) probeert te installeren geeft hij aan: Om uw apparaat bij te werken naar deze versie van het besturingssysteem hebt u het programma voor het bijwerken van Nokia software op uw pc nodig. Sluit uw apparaat via een usb-kabel aan op uw pc en start het programma.

Ik neem aan dat hiermee Nokia Software Updater wordt bedoeld. Wanneer ik dit doe dan geeft hij aan dat de nieuwste firmware 44.1 is. Deze heb ik al. Ik heb overigens ook al een backup gemaakt.

Heeft iemand de nieuwe firmware al geinstalleerd en hoe. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-10 13:35

beerns

it is I, Leclerc

Ik ben 'm nu ah bijwerken. Moet daarbij aantekenen dat ik 's nachts de wifi uit heb staan (thuis) en hier op m'n werk de updates meestal zie.
Daar zit idd een maemo update bij. Deze kan ik zo installeren, zonder 'een usb kabel' nodig te hebben hoor.

Zal de bevindingen zo wel ff posten, mocht dat nodig zijn.
Hij geeft aan 89mb nodig te hebben ervoor verder eigenlijk niets. Dus downloaden en gaan.

[update]
Ondertussen doet ie het weer.
zal eens het changelog doornemen......

[ Voor 36% gewijzigd door beerns op 14-01-2010 08:34 ]

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-10 13:35

beerns

it is I, Leclerc

Ik had vóór de update 53.5mb vrij en nu na de update (df -h) nog 47.6 mb (in percentages 76 resp. 79 in use).
Dit even ter info.

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mijne is ook bezig met updaten nu, gaat wel lichtelijk traag op KPN netwerk 3G... straks meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 07:29:
inderdaad firmware 51.1 is er, heb echter een probleem, wanneer je via ota (via de update maemo 51.1 in bijwerken bij toepassingsbeheer) probeert te installeren geeft hij aan: Om uw apparaat bij te werken naar deze versie van het besturingssysteem hebt u het programma voor het bijwerken van Nokia software op uw pc nodig. Sluit uw apparaat via een usb-kabel aan op uw pc en start het programma.

Ik neem aan dat hiermee Nokia Software Updater wordt bedoeld. Wanneer ik dit doe dan geeft hij aan dat de nieuwste firmware 44.1 is. Deze heb ik al. Ik heb overigens ook al een backup gemaakt.

Heeft iemand de nieuwe firmware al geinstalleerd en hoe. Bedankt.
Hmm ik krijg ook de melding dat ik via USB-kabel moet updaten, ben nu ff Nokia PC-suite installeren en laat daarna wel weten of t is gelukt! Lees hierboven ergens dat er 89Mb nodig is, misschien is dat waarom hij het vanaf een PC wil doen (ga er even vanuit dat die 89Mb op t root-fs nodig is, ook al gaf iedereen vooraf aan dat er 45Mb nodig was). Ik laat t zo weten!

[ Voor 11% gewijzigd door TargetX op 14-01-2010 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phr34k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-10 10:26
Ik ben hem nu ook aan het binnenhalen via Vodafone 3G, gaat ook erg langzaam...

Is er trouwens niemand hier die ICQ op zijn N900 gebruikt?

[ Voor 28% gewijzigd door Phr34k op 14-01-2010 09:04 ]

5520 Wp op WZW PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuwe update, 89,5mb, is gelukt.
rootfs van te voren was 66%(is nu 69%)
ik had de oplader aangesloten en via wifi de update binnen gehaald.
1 reboot, en lijkt erop dat backup niet nodig was, maar dit had ik uiteraard wel gedaan. :P
nu kijken wat de verschillen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-10 18:14
In de nieuwste update zit trouwens een leuke easteregg.

In de webbrowser kan je nu portrait-browsen. CTRL + SHIFT + O om het te activeren

Bron: Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
Helaas, op mobiel geeft ie aan dat ie via de PC geinstalleerd moet worden en op de PC geeft ie aan dat er geen updates beschikbaar zijn :(. Heb voldoende schijfruimte op rootfs (zo'n 52Mb) dus weet verder niet zo goed wat ik hier aan kan doen, kan op internet ook nog geen workaround oid vinden. Mobiel opnieuw opstarten / vanaf command-line updaten helpt ook niet. Iemand nog suggesties? Ben erg benieuwd naar deze firmware, de changelog op maemo.org is echt geniaal, vrijwel al mijn primaire issues met het apparaat zijn opgelost :*) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
Er is nu wel een uitgebreide changelog :)

Ben benieuwd wanneer we offline kunnen navigeren, dat is nog het enige was ik mis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehlan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-04-2022
TargetX schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 09:39:
Helaas, op mobiel geeft ie aan dat ie via de PC geinstalleerd moet worden en op de PC geeft ie aan dat er geen updates beschikbaar zijn :(. Heb voldoende schijfruimte op rootfs (zo'n 52Mb) dus weet verder niet zo goed wat ik hier aan kan doen, kan op internet ook nog geen workaround oid vinden. Mobiel opnieuw opstarten / vanaf command-line updaten helpt ook niet. Iemand nog suggesties? Ben erg benieuwd naar deze firmware, de changelog op maemo.org is echt geniaal, vrijwel al mijn primaire issues met het apparaat zijn opgelost :*) !
Idem hier, ik krijg ook het bericht: "Sluit het apparaat aan via een USB-kabel op uw pc en start het programma". Krijg het vermoeden dat het aan het de vrije ruimte op rootfs ligt, heb zelf 48mb vrij.
Ik probeer nu nog even dit: http://twitter.com/Nokia_Fan/status/7741658621

Edit: aantal catalogi uitschakelen zorgt er wel voor dat ik nu 59mb vrije ruimte heb. Maar nog steeds geen OTA mogelijkheid...

Edit: op talk.maemo zijn er diverse gebruikers toch in geslaagd door puur rootfs op te schonen OTA werkend te krijgen. Nader onderzoek leert dat het toch door conflicting programma's komt zoals: qt4-phonon, qt4-webkit.

[ Voor 15% gewijzigd door gehlan op 14-01-2010 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3sm0dr0mic
heb net de update geinstalleerd. zo op het oog lijkt mij weinig verandert, maar zal nog ff verder kijken. iig geen portrait mode, maar dat was al bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij start het downloaden, en houdt hij er gewoon mee op na een paar minuten met de melding: Kan Maemo niet updaten. Verder geen andere foutmeldingen of meldingen dat hij moet worden aangesloten op de pc. ik had vantevoren 50 MB vrij op de Rootfs, zou genoeg moeten zijn toch?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2010 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey1802
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-08 23:14
Ik ben nu aan het testen om te synchroniseren met de nieuwe update en een exchange 2003 server. Het duurt nogal lang waarschijnlijk doordat het de eerste sync is maar tot nu ziet het er goed uit. Ik kom in ieder geval een stuk verder als voor de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees dat iedereen de n900 updated via de provider internet, waarom doet niemand het via de draadloze router thuis? Veel sneller toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:49
voor degene die melding: use pc suite krijgen.
in de changelog die mandark gepost heeft hierboven staat dat als je problemen hebt met updaten dit ligt aan conflicterende progsels uit de extra-devel repositorie.

http://wiki.maemo.org/Maemo_5/PR1.1

This update can be installed over the air. If the Application Manager asks you to connect the device to your PC it's probably because:

•You have installed conflicting packages e.g. from Extras-devel (longer explanation).

[ Voor 40% gewijzigd door dr_dreey op 14-01-2010 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 10:10:
Bij mij start het downloaden, en houdt hij er gewoon mee op na een paar minuten met de melding: Kan Maemo niet updaten. Verder geen andere foutmeldingen of meldingen dat hij moet worden aangesloten op de pc. ik had vantevoren 50 MB vrij op de Rootfs, zou genoeg moeten zijn toch?
Dit heb ik ook als ik hem OTA probeer te updaten. Ik zal het vanaaf eens thuis proberen via de PC of WiFi.
Waarschijnlijk is de internet verbinding iets te onstabiel...
Pagina: 1 ... 38 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.