@teddebraak: heb net de toverspreuk uitgevoerd, maar kan weinig met de data:
bijv:
800 mediaplayer
800 osso-graphics-game-lmarbles
804 fm radio
??
bijv:
800 mediaplayer
804 fm radio
??
Verwijderd
volgens mij staat het getal voor de filesize (in kb vermoedelijk) ze staan geordend op grootte. (ik heb er overigens ook niet veel verstand van.)Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 18:52:
@teddebraak: heb net de toverspreuk uitgevoerd, maar kan weinig met de data:
bijv:
800 mediaplayer
804 fm radio
??
Lol, zei het net 2 posts boven jou:PRayMotix schreef op maandag 11 januari 2010 @ 19:08:
Via http://store.ovi.com kom ik in de OVI-beta store waar je al thema's kunt downloaden voor de N900. Ik kwam het net tegen via maemo.org
Ik dacht overigens dat alle 'games' in de Ovi Store geweldig zouden lopen. De Labyrinth game loopt niet echt vloeiend naar mijn idee... teleurstellendRayMotix schreef op maandag 11 januari 2010 @ 19:08:
Via http://store.ovi.com kom ik in de OVI-beta store waar je al thema's kunt downloaden voor de N900. Ik kwam het net tegen via maemo.org
Verwijderd
Het zal aan mij liggen hoor, maar ik zie niks voor de N900, en als ik in mijn profiel mijn toestel wil wijzigen dan staat de N900 er ook niet bij? Of bedoelen jullie content voor een andere phone en die spullen gebruiken op de N900 ?quote:
lordyup schreef op maandag 11 januari 2010 @ 19:08:
Lol, zei het net 2 posts boven jou:P
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2010 19:25 ]
Ik kan via het Ovi Widget (lange smalle widget), niet de Ovi snelkoppeling, op het groene OVI logo klikken. Ik kom dan op een website waar ik op Store kan klikken en vervolgens vanalles uit de store kan downloaden voor de N900. Heb nu al 2 games binnen, helaas lopen die nog niet helemaal vloeiend. Vraag me niet waarom..Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 19:23:
[...]
Het zal aan mij liggen hoor, maar ik zie niks voor de N900, en als ik in mijn profiel mijn toestel wil wijzigen dan staat de N900 er ook niet bij? Of bedoelen jullie content voor een andere phone en die spullen gebruiken op de N900 ?
EDIT: ik zie welgeteld 4 results.....
Verwijderd
Verwijderd
Nice!!!Rickymundo schreef op maandag 11 januari 2010 @ 19:23:
[...]
Het zal aan mij liggen hoor, maar ik zie niks voor de N900, en als ik in mijn profiel mijn toestel wil wijzigen dan staat de N900 er ook niet bij? Of bedoelen jullie content voor een andere phone en die spullen gebruiken op de N900 ?
EDIT: ik zie welgeteld 4 results.....
Ik kan via het Ovi Widget (lange smalle widget), niet de Ovi snelkoppeling, op het groene OVI logo klikken. Ik kom dan op een website waar ik op Store kan klikken en vervolgens vanalles uit de store kan downloaden voor de N900. Heb nu al 2 games binnen, helaas lopen die nog niet helemaal vloeiend. Vraag me niet waarom..
Ben nu ook bezig met ovi store, kheb de cube en angy birds binnen gehaald werken perfect hier.
- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -
Verwijderd
Als je inlogt op je PC op www.ovi.com staat je Nokia N97 dan ingesteld als standaard toestel? Zo ja? Verwijder deze, en bezoek op je mobiel opnieuw de ovi store.patrickt35 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 20:15:
Waarom zie ik in de Ovi store alleen alles voor de N97?
Verwijderd
Verwijderd
heb ik gedaan en helpt niks.Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 20:32:
heb je de accu al eens verwijderd?..
heb je programma's uit de extra devel gedownload? backup gemaakt voordat je deed updaten zoals aangeraden? Ik denk dat je je telefoon moet unbricken. op deze pagina staat een stappenplan: http://wiki.maemo.org/User:Jebba/Flash#Gah.2C_bricked_againVerwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 20:35:
[...]
heb ik gedaan en helpt niks.
thnx voor je reaktie.
Verwijderd
nee geen backup gemaakt, en het probleem is dat ik niks kan hij blijft hangen bij het opstartscherm met de puntjes de 2e om precies te zijn.teddebraak schreef op maandag 11 januari 2010 @ 20:44:
[...]
heb je programma's uit de extra devel gedownload? backup gemaakt voordat je deed updaten zoals aangeraden? Ik denk dat je je telefoon moet unbricken. op deze pagina staat een stappenplan: http://wiki.maemo.org/User:Jebba/Flash#Gah.2C_bricked_again
Verwijderd
Verwijderd
Telefoonfunctie gaat excellentVerwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 21:06:
ik lees dat de telefoonfunctie van de N900 niet af is. Voor mij is smsen heel belangrijk, werkt dat wel voldoende en wordt de telefoonfunctie ooit afgemaakt of pas in de opvolger van de N900?
click de link: daar staat een mogelijke oplossing, anders wordt het reflashen vermoed ik. heb ik zelf geen ervaring mee.Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 20:57:
[...]
nee geen backup gemaakt, en het probleem is dat ik niks kan hij blijft hangen bij het opstartscherm met de puntjes de 2e om precies te zijn.
en het was de automatische update via de foon zelf, maemo5 update.
[ Voor 15% gewijzigd door teddebraak op 11-01-2010 21:45 ]
SUPER COOL!!DaannO schreef op maandag 11 januari 2010 @ 21:34:
http://dailymobile.se/201...-the-nokia-n900-gameplay/ OMG, Starcraft op je N900
Verwijderd
Dat klinkt goed. Ik las elders op het net dat MMS en videobellen niet werkt op deze telefoon? Zijn er nog meer dingen die niet werken? Is er een bron waarin staat dat dit wel opgelost gaat worden met deze toestel?Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 21:09:
[...]
Telefoonfunctie gaat excellent
Ook smsen werkt erg goed. Werkt zegmaar zoals een Iphone, alles komt onder elkaar.
mmsen kan tegenwoordig wel, videobellen wordt aan gewerkt.Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 21:45:
[...]
Dat klinkt goed. Ik las elders op het net dat MMS en videobellen niet werkt op deze telefoon? Zijn er nog meer dingen die niet werken? Is er een bron waarin staat dat dit wel opgelost gaat worden met deze toestel?
Ik neem aan dat je bedoelt de smsjes die je vanaf je pc naar je kan sturen?Imperium schreef op maandag 11 januari 2010 @ 21:30:
Weet iemand of die SMSjes die je vanuit de OVI store naar jezelf stuurt met de link gratis zijn? zoja, bron?
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2010 22:07 ]
Verwijderd
je kunt in je account gewoon N900 kiezen. staat er tussen. Ook het verzenden middels sms naar je mobiel en vervolgens installeren werkt primaVerwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 20:18:
[...]
Als je inlogt op je PC op www.ovi.com staat je Nokia N97 dan ingesteld als standaard toestel? Zo ja? Verwijder deze, en bezoek op je mobiel opnieuw de ovi store.
Verwijderd
Zag net dat de applicatie fMMS beschikbaar is en het MMSen 'werkt' nu met Hi (afbeelding zenden en ontvangen). Handig is het echter nog niet; het wilde bij mij alleen werken met het KPN MMS access point met handmatig de proxy genoemd op deze pagina, helaas kun je maar 1 Cellular access-point hebben en internet werkt met die proxy-configuratie nietVerwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 21:45:
[...]
Dat klinkt goed. Ik las elders op het net dat MMS en videobellen niet werkt op deze telefoon? Zijn er nog meer dingen die niet werken? Is er een bron waarin staat dat dit wel opgelost gaat worden met deze toestel?
[ Voor 39% gewijzigd door TargetX op 11-01-2010 22:25 ]
Werkt als een trein!DaannO schreef op maandag 11 januari 2010 @ 21:34:
Ik durf ook niet te zeggen of die MMS instellingen kloppen heb ze gezocht via google en kwam bij een iphone forum uit met alle Nederlandse Providers MMS instellingen.TargetX schreef op maandag 11 januari 2010 @ 22:20:
[...]
Zag net dat de applicatie fMMS beschikbaar is en het MMSen 'werkt' nu met Hi (afbeelding zenden en ontvangen). Handig is het echter nog niet; het wilde bij mij alleen werken met het KPN MMS access point met handmatig de proxy genoemd op deze pagina, helaas kun je maar 1 Cellular access-point hebben en internet werkt met die proxy-configuratie nietWeet iemand hoe je 2 Cellular AP's kunt aanmaken, dat zou het voor mij voldoende werkend maken (en MMS toch slechts ZEER zelden). Heb uiteraard al via Settings > Internet Connections geprobeerd maar kan daar alleen nieuwe Wifi AP's aanmaken.
Edit@Vogel hierboven;
Mijn manier om het werkend te krijgen met Hi (je gooit hiermee je mobiel internet access-point weg, maar die kun je heel makkelijk opnieuw instellen);
1. SMS ja naar 1300.
2. Wacht even af, je krijgt na een tijdje een access-point aangeboden.
3. Installeert ALLEEN het 'MMS' access-point, bij de andere moet je buiten de pop-up klikken om het te 'cancelen'
4. Vervolgens via Settings > Internet Connections > Edit > Advanced bij het MMS access-point de proxy ingesteld zoals op de hierboven ook al genoemde pagina vermeld.
5. Handmatig verbinden met het MMS access-point (let op dat ie niet automatisch overschakeld naar wifi)
6. fMMS opstarten, instellen zoals op die pagina vermeld
Ik heb zelf resize op 640 pixels staan, weet niet of dit uit maakt. Ook heb ik zelf ge-MMSt naar het 'internationale' 06 nummer (00316xxx), ik weet ook niet of dit uit maakt maar zo werkte het voor mij. Het downloaden van een MMSje ging voor mij dan weer alleen via hetzelfde access-point maar ZONDER de proxy (uitgeschakeld via 'advanced settings' van de connectie). Nog niet echt een makkelijke/gebruiksvriendelijke oplossing dus maar technisch werkt het, ik verwacht dus ook snel een elegantere oplossing. Succes, en mocht het niet lukken dan hoor ik t wel!
Technisch gezien werkte het, gebruiksvriendelijkheid was echter 0. Moet wel op te lossen zijn middels een update oid verwacht iklexi1986 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 22:49:
[...]
Ik durf ook niet te zeggen of die MMS instellingen kloppen heb ze gezocht via google en kwam bij een iphone forum uit met alle Nederlandse Providers MMS instellingen.
Ja klopt gebruiksvriendelijk is inderdaad anders, maar het is ook nog maar net uitgebracht er waren al meerdere developers bezig met MMS dus er zal nog wel het een en ander volgenTargetX schreef op maandag 11 januari 2010 @ 22:55:
[...]
Technisch gezien werkte het, gebruiksvriendelijkheid was echter 0. Moet wel op te lossen zijn middels een update oid verwacht ik
Verwijderd
in mij ogen HET voordeel van een 100% open source systeem. Kijk hoelang het geduurd heeft voordat je met een iphone mms kon sturen, n900 is twee maanden uit en er komen al diverse mms mogelijkheden boven drijven. Nu de ovi winkel operationeel is wordt de gebruikersvriendelijkheid van diverse applicaties misschien ook nog een stuk beter.Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 23:01:
Kijk, ik vraag dit omdat bij bijv de galaxy van samsung de bluetooth nooit af is geweest. Er zou een oplossing komen via de android firmware maar die nieuwe firmware gaat niet op die toestel komen. Dus die telefoon heeft wel bluetooth maar waar ze geen bestanden mee kan uitwisselen.
Maar fijn om te lezen dat met de N900 een ander verhaal is.
Verwijderd
Bedankt!TargetX schreef op maandag 11 januari 2010 @ 22:20:
[...]
Zag net dat de applicatie fMMS beschikbaar is en het MMSen 'werkt' nu met Hi (afbeelding zenden en ontvangen). Handig is het echter nog niet; het wilde bij mij alleen werken met het KPN MMS access point met handmatig de proxy genoemd op deze pagina, helaas kun je maar 1 Cellular access-point hebben en internet werkt met die proxy-configuratie nietWeet iemand hoe je 2 Cellular AP's kunt aanmaken, dat zou het voor mij voldoende werkend maken (en MMS toch slechts ZEER zelden). Heb uiteraard al via Settings > Internet Connections geprobeerd maar kan daar alleen nieuwe Wifi AP's aanmaken.
Edit@Vogel hierboven;
Mijn manier om het werkend te krijgen met Hi (je gooit hiermee je mobiel internet access-point weg, maar die kun je heel makkelijk opnieuw instellen);
1. SMS ja naar 1300.
2. Wacht even af, je krijgt na een tijdje een access-point aangeboden.
3. Installeert ALLEEN het 'MMS' access-point, bij de andere moet je buiten de pop-up klikken om het te 'cancelen'
4. Vervolgens via Settings > Internet Connections > Edit > Advanced bij het MMS access-point de proxy ingesteld zoals op de hierboven ook al genoemde pagina vermeld.
5. Handmatig verbinden met het MMS access-point (let op dat ie niet automatisch overschakeld naar wifi)
6. fMMS opstarten, instellen zoals op die pagina vermeld
Ik heb zelf resize op 640 pixels staan, weet niet of dit uit maakt. Ook heb ik zelf ge-MMSt naar het 'internationale' 06 nummer (00316xxx), ik weet ook niet of dit uit maakt maar zo werkte het voor mij. Het downloaden van een MMSje ging voor mij dan weer alleen via hetzelfde access-point maar ZONDER de proxy (uitgeschakeld via 'advanced settings' van de connectie). Nog niet echt een makkelijke/gebruiksvriendelijke oplossing dus maar technisch werkt het, ik verwacht dus ook snel een elegantere oplossing. Succes, en mocht het niet lukken dan hoor ik t wel!
heeft met beschikbare geheugen op je rootfs te maken. je hebt applicaties uit extras-devel geinstalleerd en deze zorgen ervoor dat je te weinig geheugen op die locatie over hebt.Chrisjuh_15 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 23:16:
Vandaag de melding gehad voor een firmware update, maar updaten wil niet echt lukken. Krijg steeds de melding dat ik niet genoeg memory space over heb, terwijl er nog ruim 1GB leeg is in mijn application partitie.
Wie o wie?
A word of warning: The next big update will require 45 megs of free space on the rootfs. This is pretty difficult for an end user to understand, so I'm calling all you developers who might have wasted end users rootfs space: please do what you can to optfy end users devices for every byte you can spare.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2010 23:23 ]
Je kunt ook gewoon (als root) in de console intikken:EngelF schreef op maandag 11 januari 2010 @ 13:53:
[...]Heb hem net geupdate. Ik moest wel eerst even de Maemo repos uitzetten voordat hij de update wou vinden.
# apt-get update && apt-get upgrade
# reboot
[ Voor 14% gewijzigd door d3vlin op 11-01-2010 23:29 ]
Leaping Lab Rats!
Edit: TempesT was me voorChrisjuh_15 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 23:16:
Vandaag de melding gehad voor een firmware update, maar updaten wil niet echt lukken. Krijg steeds de melding dat ik niet genoeg memory space over heb, terwijl er nog ruim 1GB leeg is in mijn application partitie.
Wie o wie?
[ Voor 25% gewijzigd door lexi1986 op 11-01-2010 23:28 ]
Hoe kan zien hoeveel mb ik nog vrij heb op de rootfs?Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 23:22:
[...]
heeft met beschikbare geheugen op je rootfs te maken. je hebt applicaties uit extras-devel geinstalleerd en deze zorgen ervoor dat je te weinig geheugen op die locatie over hebt.
De oplossing is om applicaties uit deze catalogus te un-installen.
Voor de grote update komende maand moet je trouwens 45 MB vrij hebben op je rootfs! Houd daar rekening mee als je applicaties uit extras-devel installeert.
Er is trouwens ook al een oproep gedaan aan ontwikkelaars om versneld applicaties uit extras-devel te "optifi-en", wat wil zeggen dat ze geen geheugen op rootfs in beslag nemen.
http://konttoristhoughts....retrospective-on-101.html
[...]
Verwijderd
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2010 00:21 ]
Dat spel is gewoon vanaf het begin al te downloaden uit de standaard repository en heet 'Bounce Evolution'.Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 00:16:
Wat zijn echt leuke dingen om op een N900 te installeren? Die demo die ik ooit zag, een nogal kleurige game waarin een bal of zo rolde over een weilandje en later over een bruggetje, dat was geen game die af was maar puur voor de show, is die nu inmiddels af?
Open Xterminal en typ het volgende commando in:Imperium schreef op maandag 11 januari 2010 @ 23:53:
[...]
Hoe kan zien hoeveel mb ik nog vrij heb op de rootfs?
Kunnen ze die rootfs niet meer ruimte toewijzen dan?
1
| df -h |
[ Voor 38% gewijzigd door FreddyFish op 12-01-2010 00:29 ]
type in xterminal: df -hImperium schreef op maandag 11 januari 2010 @ 23:53:
[...]
Het programma DiskUsage installeren of de terminal gebruiken (een paar posts eerder staat het commando, ik ben zelf geen commanline guru)Imperium schreef op maandag 11 januari 2010 @ 23:53:
[...]
Ik heb hoofdzakelijk handige dingen geinstalleerd:Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 00:16:
Wat zijn echt leuke dingen om op een N900 te installeren? Die demo die ik ooit zag, een nogal kleurige game waarin een bal of zo rolde over een weilandje en later over een bruggetje, dat was geen game die af was maar puur voor de show, is die nu inmiddels af?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2010 01:16 ]
[ Voor 20% gewijzigd door Imperium op 12-01-2010 01:12 ]
Ja, Alles uit Maemo Extras en Extras Testing is 'optified', en zal je RootFS niet (erg) vol maken.Imperium schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 01:12:
Bedankt voor de antwoorden!
Komt er nog eentje:
Zijn applicaties die in Extras en Maemo Extra's (Zelfde?) Wel veilig om te installeren ivm RootFS e.d.?
ik heb ongeveer hetzelfde, hoeveel ruimte heb je op je rootfs? ik zit nu rond de 40? begrijp dat irrecco een grote vis is.
vrede in rust
Over het filmpje: Ik zie dat hij zijn menu structuur heel anders heeft ingedeeld. Bijvoorbeeld in het hoofdmenu staat spellen (spiele) en als hij daar op klikt krijgt hij een submenu met alle spellen. Zo heeft hij ook menu's voor programmeren, office enz.DaannO schreef op maandag 11 januari 2010 @ 21:34:
[ Voor 5% gewijzigd door Sharkey1802 op 12-01-2010 10:22 ]
Staat onder het bericht een update dat de Ovi store ook voor de N900 bezoekers open is, nu ook via de link van de N900 trouwensNas T schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 10:17:
Volgens allaboutphones is met de nieuwe firmware de OVI store ontsloten voor de N900 bezitters:
"Ovi Store gaat vroegtijdig open voor Maemo - Update"
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
in het onderste plaatje staat gps met een streep erdoor, misschien heeft dat ermee te maken.Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 14:03:
Hallo,
Ik heb op Maemo mapper een aantal POI's waaronder Mc Donalds geïmporteerd en deze zijn perfect weergegeven op de kaart zelf. Alleen op het moment als ik de optie "show nearest POI" kies dan stuurt hij me naar Doetinchem terwijl mijn gps positie aangeeft dat ik in valkenswaard zit. (GPS positie klopt ook).
Mijn dichtsbijzijnde POI zit eigenlijk in Eindhoven.
Heeft iemand enig idee waarom dit het geval is of een soortgelijk iets?
Zie plaatjes voor voorbeeld:
Mijn GPS positie:
Dichtsbijzijnde POI:
Zou graag horen of iemand weet hoe dit op is te lossen.
bedankt.
Verwijderd
Aangezien in sync blijven tot wel veruit het handigst is, zou ik je aanraden tijdelijk gebruik te maken van de diensten van Nuevasync (www.nuevasync.com). Je maakt daar een gratis account aan, verleent hen permissie om in sync te blijven met je Google-account en geeft dan aan welke onderdelen je wil synchroniseren. In jouw geval dus contacten en kalender. Dit is allebei mogelijk met het gratis account.Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 14:03:
Vraagje:
Met het aanzien op de komende update wil ik graag even een fresh start doen. Ik had mijn contact personen en agenda gesynct lopen met Google Calendar en Contacts, echter wegens de slechte ondersteuning ( welke hopelijk in de nieuwe update zal worden verwerkt ) heb ik dat uitgezet en operereer ik nu alleen vanuit het toestel, dus geen sync meer. Nu wil ik een backup maken van de agenda en contactpersonen zodat ik dit vervolgens kan importeren in Google Contacts en Calendar om hopelijk met de nieuwe update een fresh start te kunnen doen met een leeg apparaat. Wat is jullie advies in deze ?
Verwijderd
Dat zou inderdaad ideal zijn, ware het niet dat de free account maar max 11 calendar limits heeft.quote:
Rickymundo schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 14:03:
Vraagje:
Met het aanzien op de komende update wil ik graag even een fresh start doen. Ik had mijn contact personen en agenda gesynct lopen met Google Calendar en Contacts, echter wegens de slechte ondersteuning ( welke hopelijk in de nieuwe update zal worden verwerkt ) heb ik dat uitgezet en operereer ik nu alleen vanuit het toestel, dus geen sync meer. Nu wil ik een backup maken van de agenda en contactpersonen zodat ik dit vervolgens kan importeren in Google Contacts en Calendar om hopelijk met de nieuwe update een fresh start te kunnen doen met een leeg apparaat. Wat is jullie advies in deze ?
Aangezien in sync blijven tot wel veruit het handigst is, zou ik je aanraden tijdelijk gebruik te maken van de diensten van Nuevasync (www.nuevasync.com). Je maakt daar een gratis account aan, verleent hen permissie om in sync te blijven met je Google-account en geeft dan aan welke onderdelen je wil synchroniseren. In jouw geval dus contacten en kalender. Dit is allebei mogelijk met het gratis account.
Op je N900 moet je dan de gegevens van Nuevasync invullen bij het mail for exchange-profiel, en op die manier synchroniseer je moeiteloos met je Google-account, via Nuevasync. Synchroniseren werkt altijd vlekkeloos en snel. Het probleem zit dus tussen de N900 en Google, want het synchroniseren op zich werkt gewoon perfect. Alleen niet met Google.
Als het dan zo ver is dat de synchronisatie tussen de N900 en Google goed werkt (misschien na de grote update die er aan zit te komen) kun je het Nuevasync-profiel verwijderen en gewoon direct verbinden met Google.
Ik gebruik het zelf ook om exact dezelfde reden als jij en het werkt echt als een zonnetje.
Als je op "more" klikt bij het premium account staat er wat er daadwerkelijk mee bedoelt wordt:Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 15:13:
[...]
Dat zou inderdaad ideal zijn, ware het niet dat de free account maar max 11 calendar limits heeft.
Hoe doe je dat dan ?
Free Service
* Synchronize calendar events to and from Google Calendar.
* Limited to 11 calendars and events up to two weeks in the past, and the infinite future.
* Synchronize contacts to and from Google Contacts.
[ Voor 19% gewijzigd door TheFirepit op 12-01-2010 15:28 ]
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Verwijderd
Limited to 11 calendars and events up to two weeks in the past, and the infinite futureAls je op "more" klikt bij het premium account staat er wat er daadwerkelijk mee bedoelt wordt:
quote: http://wiki.nuevasync.com.../view/Public/servicesInfo
Free Service
* Synchronize calendar events to and from Google Calendar.
* Limited to 11 calendars and events up to two weeks in the past, and the infinite future.
* Synchronize contacts to and from Google Contacts.
EngelF wijzigde dit bericht 12-01-2010 15:28 (19%)
Nu duidelijkerVerwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 15:39:
[...]
Limited to 11 calendars, and events up to two weeks in the past, and the infinite future
Dat is hetgeen mij zorgen baart, zie ik dan maar 11 upcoming agenda events in mijn gsm ?
Dat meen jeJorian29 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 15:33:
Krijg net een tweet dat de Ovi Store nu live is
http://conversations.noki...-store-goes-live-on-n900/
Verwijderd
okquote:
Rickymundo schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 15:39:
[...]
Limited to 11 calendars, and events up to two weeks in the past, and the infinite future
Dat is hetgeen mij zorgen baart, zie ik dan maar 11 upcoming agenda events in mijn gsm ?
Nu duidelijker
Volgens mij staat er in die zin dat je 11 verschillende calendars mag hebben (dus prive, werk, vriendin, vakantie...) en dat tijdens syncen de entries tot 2 weken terug worden gesynct en tot oneindig in de toekomst.Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 16:06:
[...]
ok
Wat ik bedoel, aangezien bij Nuevasync er wordt aangegeven dat er maar 11 entries in de toekomst ( and backwards ) gesynct worden, betekendt dit dan dat ik afspraken van bijvoorbeeld 2011 dus niet kan zien ?!
Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 16:06:
[...]
ok
Wat ik bedoel, aangezien bij Nuevasync er wordt aangegeven dat er maar 11 entries in de toekomst ( and backwards ) gesynct worden, betekendt dit dan dat ik afspraken van bijvoorbeeld 2011 dus niet kan zien ?!
Verwijderd
Verwijderd
vrede in rust
Had m geinstalleerd maar vond hem soms nogal traag reageren..Nas T schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 17:36:
2e release candidate voor Firefox mobile voor Maemo:
Tweakers:
"Mozilla legt laatste hand aan mobiele Firefox"
Aangezien de eerste ervaringen kl*te waren met Maemo, ben ik benieuwd...
- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -
Verwijderd
Dat zou inderdaad een mogelijkheid kunnen zijn, maar ik wil mijn opties toch open houden.Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 16:02:
@alexv12:Misschien is een Big Mac in Doetinchem lekkerder dan in Eindhoven????
Dank uVerwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 23:22:
[...]
heeft met beschikbare geheugen op je rootfs te maken. je hebt applicaties uit extras-devel geinstalleerd en deze zorgen ervoor dat je te weinig geheugen op die locatie over hebt.
De oplossing is om applicaties uit deze catalogus te un-installen.
Voor de grote update komende maand moet je trouwens 45 MB vrij hebben op je rootfs! Houd daar rekening mee als je applicaties uit extras-devel installeert.
Er is trouwens ook al een oproep gedaan aan ontwikkelaars om versneld applicaties uit extras-devel te "optifi-en", wat wil zeggen dat ze geen geheugen op rootfs in beslag nemen.
http://konttoristhoughts....retrospective-on-101.html
[...]
Hmmm begin nu wel te twijfelen, zelf vandaag besloten toch maar een screenprotector te halen nadat ik deze bij enkele collega's had gezien. Krijg em morgen binnen, ik zal wel ff laten weten of ik er problemen mee hadlpdv74 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 18:57:
Ik heb gisteren de Brando Screenprotector binnengekregen. Nu al uren bezig dat ding er goed op te krijgen, maar het lukt me voor geen meter. Er staat op de site dat het ding "afwasbaar" is. Maar hoe krijg je 'm weer droog en stofvrij??? Heb ook al geprobeerd de protector nat en al op de N900 te plakken, maar ook geen succes. Hoe hebben jullie het gedaan? Of zijn jullie zo handvast dat het in 1x gelukt is...
[ Voor 38% gewijzigd door TargetX op 12-01-2010 19:18 ]
Ik had bij mijn Zagg screen protector een vloeibaar goedje zitten waarmee ik de screenprotector nat maakte en daardoor er echt heel makkelijk op kon strijken. Met een pinpas of andere pas kun je alle bubbels dan wegstrijken en dan een tijd laten drogen. Misschien moet je wat water met een heel klein beetje zeepsop erop doen dit helpt bij mij met stickers plakken etc ook altijd goed. En als ik jouw was zou ik hem in de douche opplakken en dan de douche even flink warm aanzetten. En van te voren je N900 even goed schoonmakenlpdv74 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 18:57:
Ik heb gisteren de Brando Screenprotector binnengekregen. Nu al uren bezig dat ding er goed op te krijgen, maar het lukt me voor geen meter. Er staat op de site dat het ding "afwasbaar" is. Maar hoe krijg je 'm weer droog en stofvrij??? Heb ook al geprobeerd de protector nat en al op de N900 te plakken, maar ook geen succes. Hoe hebben jullie het gedaan? Of zijn jullie zo handvast dat het in 1x gelukt is...
Dus je doet 'm er nat op..? Doe het idd ook wel in de douche, maar je blijft het vocht eronder zien...lexi1986 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 19:14:
[...]
Ik had bij mijn Zagg screen protector een vloeibaar goedje zitten waarmee ik de screenprotector nat maakte en daardoor er echt heel makkelijk op kon strijken. Met een pinpas of andere pas kun je alle bubbels dan wegstrijken en dan een tijd laten drogen. Misschien moet je wat water met een heel klein beetje zeepsop erop doen dit helpt bij mij met stickers plakken etc ook altijd goed. En als ik jouw was zou ik hem in de douche opplakken en dan de douche even flink warm aanzetten. En van te voren je N900 even goed schoonmakensucces in ieder geval.
dit wil ik ook graag weten. ik heb namelijk 2 programma's die een dependancy aan elkaar hebben en ik kan ze beiden dus niet verwijderen.Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 12:31:
Weet iemand hoe je handmatig, op de command line ofzo een bepaald programma kunt weggooien?
Het zit zo. De eerste dag had ik amsn proberen te installeren, maar kreeg melding "installatie mislukt". Standaard staat amsn nu in de update lijst, maar updaten kan niet. Verwijderen via toepassingsbeheer evenmin.
Doe ik apt-get update krijg ik een foutmelding over amsn, en bij apt-get upgrade beweert ie dat ie packages niet kan vinden. apt-get remove amsn werkt ook niet.
Knap lastig, want volgens mij neemt een half geinstalleerde amsn redelijk wat root space in gebruik.
Ja bij mij bleef het vocht ongeveer 12 tot 24 uur zichtbaar, als je maar zorgt dat je alle "grote" luchtbellen weg hebt dan gaat het goedkomenlpdv74 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 19:18:
[...]
Dus je doet 'm er nat op..? Doe het idd ook wel in de douche, maar je blijft het vocht eronder zien...
sudo apt-get autoremove helpt ook niet ? normaal kun je programma's verwijderen met sudo apt-get remove <naam programma>Kalua schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 19:19:
[...]
dit wil ik ook graag weten. ik heb namelijk 2 programma's die een dependancy aan elkaar hebben en ik kan ze beiden dus niet verwijderen.
Verwijderd
Volgensmij is het 'levelpack' dat jij bedoeld te downloaden via de terminal:TargetX schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 19:13:
[...]
Hmmm begin nu wel te twijfelen, zelf vandaag besloten toch maar een screenprotector te halen nadat ik deze bij enkele collega's had gezien. Krijg em morgen binnen, ik zal wel ff laten weten of ik er problemen mee had
Overigens is het spel Angry Birds uit de Ovi-store echt een aanrader, erg grappig! Jammer dat ik geen credit-card heb en de Ovi-store geen iDeal ondersteunt, anders zou ik de extra levels voor 3 euro zeker kopen! Mobiel voelt overigens bij mij sinds de update weer wat soepeler aan, erg positief dus
Edit: blijf het trouwens raar vinden dat mensen deze telefoon met de iPhone vergelijken, in mijn ogen zijn ze op een totaal andere markt gericht. Zelf zou ik de iPhone nooit willen door de keuzes die Apple voor dit platform maakt, maar ik begrijp heel goed dat dit voor veel mensen geen punt is (en qua hardware e.d. is het gewoon een mooi, vloeiend lopend toestel). Keuze-vrijheid is een mooi iets, ik ben in ieder geval ERG blij dat er eindelijk een goede Linux-phone op de markt is en dan ook nog wel van mijn favoriete telefoon-merk!
Dat werkt helaas niet, was mooi geweest :-) Als ik 'apt-cache search angry' doe vind ik helaas ook alleen 'angrybirds', en dus niet het levelpack. Toch bedankt voor de tip!Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 19:22:
[...]
Volgensmij is het 'levelpack' dat jij bedoeld te downloaden via de terminal:
Sudo gainroot
apt-get install angrybirds-levelpack1
[ Voor 10% gewijzigd door TargetX op 12-01-2010 19:29 ]
Aha, dan zal het waarschijnlijk een kwestie van geduld zijn... heb 'm er nu goed op, hoop dat het vocht idd wegtrekt...lexi1986 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 19:21:
[...]
Ja bij mij bleef het vocht ongeveer 12 tot 24 uur zichtbaar, als je maar zorgt dat je alle "grote" luchtbellen weg hebt dan gaat het goedkomen
Haal dr maar weer af want dat gaat er niet uit zienlpdv74 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 19:33:
[...]
Aha, dan zal het waarschijnlijk een kwestie van geduld zijn... heb 'm er nu goed op, hoop dat het vocht idd wegtrekt...
Verwijderd
Bij mij staat er wel levelpack1 bij, ik heb deze ook al geinstalleerd zonder er iets voor te hoeven betalen, ik heb het trouwens gisteren al geinstalleerd, misschien dat ze toen aan het 'testen' oid waren.TargetX schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 19:28:
[...]
Dat werkt helaas niet, was mooi geweest :-) Als ik 'apt-cache search angry' doe vind ik helaas ook alleen 'angrybirds', en dus niet het levelpack. Toch bedankt voor de tip!
Ik verlies met Hi Mobiel Internet trouwens regelmatig de verbinding de laatste tijd, als ik een tijdje niets doe en daarna m'n mobiel weer pak dan geeft ie aan via 3G te zijn verbonden maar m'n mail is dan al uren niet ge-update en ik kan op dat moment niet op Internet of Google Talken (die geeft network error aan). Iemand enig idee hoe dit op te lossen is? Via wifi geen problemen, zou t door de sneeuw kunnen komen? Heb er pas sinds het sneeuwt last van en digitenne stoort sindsdien ook wat meer, toeval...?
Edit: overigens lost het handmatig opnieuw met 3G verbinden in dat geval het probleem niet op, na een reboot werkt het weer. Pingen vanaf command-line gaat op dat moment ook niet meer, begint best irritant te worden.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2010 19:43 ]
Verwijderd
Ik ben geen chirurg, daarom bij de 2e poging. Zit alleen 1 stofje onder (onder fel licht) verder erg makkelijk te bevestigen. Ik ben begonnen bij het N900 logo, vond ik wat makkelijker centreren.lpdv74 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 18:57:
Allebei tegelijk verwijderen.Kalua schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 19:19:
[...]dit wil ik ook graag weten. ik heb namelijk 2 programma's die een dependancy aan elkaar hebben en ik kan ze beiden dus niet verwijderen.
# apt-get --purge remove foo1 foo2
probeer eens:Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 12:31:
Weet iemand hoe je handmatig, op de command line ofzo een bepaald programma kunt weggooien?
Het zit zo. De eerste dag had ik amsn proberen te installeren, maar kreeg melding "installatie mislukt". Standaard staat amsn nu in de update lijst, maar updaten kan niet. Verwijderen via toepassingsbeheer evenmin.
Doe ik apt-get update krijg ik een foutmelding over amsn, en bij apt-get upgrade beweert ie dat ie packages niet kan vinden. apt-get remove amsn werkt ook niet.
Knap lastig, want volgens mij neemt een half geinstalleerde amsn redelijk wat root space in gebruik.
# dpkg --purge foo
# apt-get --purge remove foo
Zie http://talk.maemo.org/showthread.php?t=33429D3sm0dr0mic schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 20:01:
Ik heb zelf niet echt heel veel op mijn telefoon geinstalleerd, maar ik heb nog maar 31 MB vrij op de rootfs. Hoe kan ik zie welke programma's zoveel ruimte in beslag nemen in deze root zodat ik ze kan verwijderen?
[ Voor 13% gewijzigd door d3vlin op 12-01-2010 20:14 ]
Leaping Lab Rats!
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq