Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-08-2024

RRC

nee je opent een gmail account en importeer al je hotmail contacten via gmail en klaar..:) voeg dan handmatig overal een telnummer bij en evt een foto. maak een back up.
en daarna syncen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-09 15:32
Kwam net Wormux tegen in de repositories (extras-devel volgens mij) en installeert prima, draait soepel en kost slechts 1 a 2 MB op de root-partitie (terwijl het package in totaal 50MB is, hij lijkt dus op het goede applicatie-geheugen te installeren).

Het is een soort Worms-clone zoals de naam al doet vermoeden, erg leuk en ondersteunt network-play. Mijn collega krijgt zijn N900 volgens mij volgende week binnen, zal dat dan zeker de multiplayer eens testen (net als Quake 3 Arena tegen elkaar :*) !)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalZero
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-10 16:11
TargetX schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 17:07:
Kwam net Wormux tegen in de repositories (extras-devel volgens mij) en installeert prima, draait soepel en kost slechts 1 a 2 MB op de root-partitie (terwijl het package in totaal 50MB is, hij lijkt dus op het goede applicatie-geheugen te installeren).

Het is een soort Worms-clone zoals de naam al doet vermoeden, erg leuk en ondersteunt network-play. Mijn collega krijgt zijn N900 volgens mij volgende week binnen, zal dat dan zeker de multiplayer eens testen (net als Quake 3 Arena tegen elkaar :*) !)
Wormux is aardig, ben nog niet helemaal enthousiast over de laadtijden van de game, die zijn soms erg lang(10 tot 30 sec.) waarbij de N900 helemaal niet responsief is. Je ziet geen laadindicator oid. Zit voor de developer nog wel wat werk aan. Maar dat zal ook ongetwijfeld de reden zijn waarom het in de devel repository staat. :)

Opper-prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-09 15:32
FatalZero schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 17:26:
[...]

Wormux is aardig, ben nog niet helemaal enthousiast over de laadtijden van de game, die zijn soms erg lang(10 tot 30 sec.) waarbij de N900 helemaal niet responsief is. Je ziet geen laadindicator oid. Zit voor de developer nog wel wat werk aan. Maar dat zal ook ongetwijfeld de reden zijn waarom het in de devel repository staat. :)
Daar heb je zeker gelijk in, ik baseer mijn vergelijking op basis van de andere software in het extras-devel repository en ik vind het vergeleken daarmee relatief erg stabiel en volwassen overkomen, wellicht was ik hier niet helemaal duidelijk over :)

Weet iemand overigens of het mogelijk is om de N900 in je draadloze netwerk op te nemen en dan vervolgens het internet-verkeer van je PC te routeren via het mobiele internet van de N900? Soort mobiele internet gateway als fallback voor normale internetverbinding, zou ik erg handig vinden! Overigens net x11vnc geprobeerd en werkt echt gaaf, gewoon vanaf je pc de display van je mobiel bekijken en besturen! Helaas is de performance wat laggy, komt door de implementatie van VNC en kan de N900 verder weinig aan doen (volgens deze link in ieder geval):
"A rate limiting factor for x11vnc performance is that graphics hardware is optimized for writing, not reading (x11vnc reads the video framebuffer for the screen image data). The difference can be a factor of 10 to 1000, and so it usually takes about 0.5-1 sec to read in the whole video hardware framebuffer (e.g. 5MB for 1280x1024 at depth 24 with a read rate of 5-10MB/sec). So whenever activity changes most of the screen (e.g. moving or iconifying a large window) there is a delay of 0.5-1 sec while x11vnc reads the changed regions in."

[ Voor 17% gewijzigd door TargetX op 11-12-2009 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02-2024
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 20:30:
Voor degene die nog geen N900 hebben.....like me.....

Hier een link http://talk.maemo.org/showthread.php?t=34517

Kun je toch alvast applicaties testen/uitproberen ;)
Werkt dit ook in de VMware Player? Of moet je echt WMware Workstation hebben? (weet het verschil niet tussen beide...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:02
waar kan ik die remote desktop applicatie vandaan halen?
dat gebeuren met die respositories begrijp ik nog niet helemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajblancke
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-02-2021
een vraagje , ik ben een leek

er is een programma dat heet 12voip , en dat is stukken goedkoper dan skyp uit daar kost bellen naar spanje mobiel 5 cent inc en naar een vast nummer in spanje 0 cent weet iemand of dat programma ook op de n900 gezet kan worden ??

wie weet het , bedankt alvast voor het antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:45
Naast een heleboel positieve ervaringen tot dusver hier een paar van mijn aanmerkingen.

- Erg onhandig dat de N900 Sent Items en Drafts nog lokaal opslaat ipv op de IMAP server. Daarnaast horen custom folder subscriptions en een IMAP server directory setting toch ook wel standaard bij IMAP support wat mij betreft.

- Ik gebruik van Mail for Exchange alleen Calendar/Contacts. Mail for Exchange komt echter ook standaard bij de e-mail accounts te staan en wordt meegenomen bij send/receive. Het zou handig zijn als dit ook uit te zetten is per mail account.

- De Mail for Exchange / Google (Apps for your Domain) Calender/Contacts constructie werkt op zich prima, alleen is synchroniseren niet altijd even stabiel. De ene keer zonder problemen, de andere keer failed / Exchange server is not responding. Edit: Het lijkt er op dat het goed gaat totdat je een contact wijzigt bij Google of op de N900. http://talk.maemo.org/showthread.php?t=35136

- De thumbnails van videobestanden die ik via USB (Mass storage) op de N900 gezet had werden pas aangemaakt nadat ik het toestel opnieuw opgestart had. Tot die tijd alleen een standaard video icoontje. Ik ga er vanuit dat hier een (CLI) commando voor is om dit te forceren. Staat op mijn uitzoeklijstje.

- Bij inloggen op MSN met de 'account-plugin-butterfly' contacts plugin kwamen niet alleen huidige MSN contacten in mijn contact list terecht, maar eigenlijk zo'n beetje alle contacten die ik ooit gehad heb (dus ook deleted, blocked, etc.) Met 'account-plugin-haze' wordt wel de goede lijst binnengehaald. Haze lijkt momenteel sowieso de meer bugvrije oplossing te zijn.

[ Voor 63% gewijzigd door d3vlin op 11-12-2009 22:35 ]

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
ajblancke schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 20:22:
een vraagje , ik ben een leek

er is een programma dat heet 12voip , en dat is stukken goedkoper dan skyp uit daar kost bellen naar spanje mobiel 5 cent inc en naar een vast nummer in spanje 0 cent weet iemand of dat programma ook op de n900 gezet kan worden ??

wie weet het , bedankt alvast voor het antwoord
Verwijderd in "Nokia N900 Smartphone Internet tablet"
Pusherman_ schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 19:51:
waar kan ik die remote desktop applicatie vandaan halen?
dat gebeuren met die respositories begrijp ik nog niet helemaal...
Hier een uitleg over het installeren van een applicatie uit de Extra-devel repository. rdesktop installeren werkt hetzelfde.

[ Voor 29% gewijzigd door d3vlin op 11-12-2009 20:59 ]

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajblancke
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-02-2021
12voip is een Betamax VoIP-dienst.
Die ondersteunen gewoon het SIP-protocol, Dus dat werkt prima op de N900.
Daar hoef je niets voor te installeren op de N900.
Ik gebruik zelf Voipbuster (ook Betamax), en dat werkt goed. Alleen ik vind de kwaliteit van alle producten Betamax een beetje Zozo.

Normaal moet ik voor 12voip een programmaatje beladen en instaleren op mijn klapkoffer? Dus dat Hoeft dus niet meer?? hoe ga ik dan naar mijn account voor 12voip ? 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door ajblancke op 11-12-2009 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-01-2024
Vögel schreef op woensdag 25 november 2009 @ 15:21:
[...]

Nee op die klik doel ik niet. Die lijkt mij redelijk vanzelfsprekend ;)
De speling zal bij mijn toestel dan inderdaad groter zijn want tijdens gebruik valt het mij sinds ik hem gister binnen heb gekregen direct op. Het scherm indrukken zorgt niet voor het irritante gevoel. Het komt doordat het scherm in z'n geheel op en neer beweegt bij aanrakingen. Net alsof er onder het scherm iets niet helemaal vastzit. Maargoed, ik zal jullie er verder niet mee lastig vallen want er valt verder vrij weinig aan te doen :(
het lijkt me onwaarschijnlijk maar het toch niet de trilfunctie die kortstondig aangaat bij elke aanraking van het scherm? deze is uit te zetten.
edit: ik had verder (veel verder) terug moeten lezen :)

[ Voor 3% gewijzigd door teddebraak op 11-12-2009 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey1802
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-08 23:14
lpdv74 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 19:18:
[...]

Werkt dit ook in de VMware Player? Of moet je echt WMware Workstation hebben? (weet het verschil niet tussen beide...)
het werkt ook met VMware Player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
teddebraak schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 21:10:
[...]

het lijkt me onwaarschijnlijk maar het toch niet de trilfunctie die kortstondig aangaat bij elke aanraking van het scherm? deze is uit te zetten.
edit: ik had verder (veel verder) terug moeten lezen :)
Hoe zet je die trilfunctie uit? Ben het nog niet tegen gekomen.

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:31
d3vlin schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 21:43:
[...]

Hoe zet je die trilfunctie uit? Ben het nog niet tegen gekomen.
Druk op het gedeelte met het klokje op je scherm. In het nu geopend menuutje zie je Profiel staan.
In het nu geopend schermpje kan je de trilstand aan of uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Wanneer ik een foto maak, slaat hij de foto op op 32 GB schijf van de N900.

Wanneer ik nu de foto's ga bekijken zie ik de foto's gewoon normaal, maar wanneer ik de foto verklein door erop te klikken(thumbnail) staat deze ondersteboven.
Bug??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
patrickt35 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 21:54:
[...]

Druk op het gedeelte met het klokje op je scherm. In het nu geopend menuutje zie je Profiel staan.
In het nu geopend schermpje kan je de trilstand aan of uit zetten.
Ja, maar die is voor de trilfunctie van het toestel bij een belsignaal, niet voor de subtiele trilfeedback van het touchscreen.

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
d3vlin schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 22:09:
[...]

Ja, maar die is voor de trilfunctie van het toestel bij een belsignaal, niet voor de subtiele trilfeedback van het touchscreen.
Instellingen>scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
Juist! Tnx. Een heel ander gevoel zonder die trilfeedback moet ik zeggen.

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

lpdv74 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 19:18:
[...]

VMWare Player is om bestaande virtuele machines te openen, nothing more, met Workstation kun je ze maken/editten en natuurlijk ook openen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
Mensen hebben jullie deze update er ook tussen staan ?

Afbeeldingslocatie: http://www.maemoworld.nl/screenshot13.png

Afbeeldingslocatie: http://www.maemoworld.nl/screenshot14.png

Ik dacht dat de update altijd over the air ging ? Maar ik moet hem dus aansluiten en een nokia programma draaien. Wel of niet doen ?

[ Voor 0% gewijzigd door lexi1986 op 11-12-2009 22:51 . Reden: Verkeerde link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-10 14:56
Een update van 0 kB lijkt me sowieso erg weinig. En nee, ik heb deze er niet tussen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Jorian29 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 22:58:
Een update van 0 kB lijkt me sowieso erg weinig. En nee, ik heb deze er niet tussen staan.
Klopt maar hij gaat hem via de PC updaten zegt die dus die 0kb klinkt dan wel logisch :s ga is kijken op welke versie ik nu draai snap dit niet zo goed niks geks gedaan ofzo

En die updater van nokia werkt niet onder Windows 7 dus updaten gaat hem zowieso niet worden.

Edit: ik zit ook al op 1.2009.42-11 dus snap het niet hier niet van

Via de terminal apt-get update gedraaid en kreeg meteen een foutmelding te zien na apt-get -f upgrade te doen geeft hij de melding niet weer.

[ Voor 28% gewijzigd door lexi1986 op 11-12-2009 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lexi1986 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 22:59:
[...]

Klopt maar hij gaat hem via de PC updaten zegt die dus die 0kb klinkt dan wel logisch :s ga is kijken op welke versie ik nu draai snap dit niet zo goed niks geks gedaan ofzo

En die updater van nokia werkt niet onder Windows 7 dus updaten gaat hem zowieso niet worden.

Edit: ik zit ook al op 1.2009.42-11 dus snap het niet hier niet van

Via de terminal apt-get update gedraaid en kreeg meteen een foutmelding te zien na apt-get -f upgrade te doen geeft hij de melding niet weer.
werkt die updater niet met windows7? ik kan wel gewoon mijn n900 aansluiten, hij vindt het toestel en ziet ook welke software er op staat en dat er nog geen nieuwe sw is. Lijkt me dat hij dan gewoon werkt of haakt hij in de vervolgstappen (als er wel sw is) af want die ka ik nu nnog niet uitvoeren. Min N97 heb ik netjes via Windows7 geupdate overigens. Ik heb windows7 64 bits overigens

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2009 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lexi1986 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 22:59:
[...]

Heb je windws7 64 bit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbrink
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 09:01
hier wel, maar je moet even het install bestand uitvoeren als administrator en windows xp sp3.
Althans met die 2 aan kon ik gewoon installeren en werkt het programma naar behoren op windows 7 x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
nee 32 bit maar de manier hierboven werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Want ik heb een machine met win7 64 bit (professional) en een laptop win7 32 bit (Ultimate)
En ik krijg nokia update alleen bij de laatste aan de praat zonder aanpassingen aan compability.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xandje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 09:58
Wat een topding O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:49
Vandaag is de Philips Power2Go SCE4420 in de aanbieding bij ibood.

https://www.ibood.com/nl/...able_Power_Pack_Duo_Pack/

Ik twijfel echter of dit: 'Uitgangsvermogen: Voltage: 5,6 V DC, max. 350 mA' voldoende is voor de N900. De bijgeleverde lader geeft 1200 mA en een 'normale' USB uitgang 500 mA. En we weten al dat het laden een eeuwigheid duurt met die 500 mA.

Heeft iemand dit ding in combinatie met de N900?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolanda77
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-06-2010
rob-bo schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 10:34:
Vandaag is de Philips Power2Go SCE4420 in de aanbieding bij ibood.

https://www.ibood.com/nl/...able_Power_Pack_Duo_Pack/

Ik twijfel echter of dit: 'Uitgangsvermogen: Voltage: 5,6 V DC, max. 350 mA' voldoende is voor de N900. De bijgeleverde lader geeft 1200 mA en een 'normale' USB uitgang 500 mA. En we weten al dat het laden een eeuwigheid duurt met die 500 mA.

Heeft iemand dit ding in combinatie met de N900?
Ik heb een dergelijke Philips lader en deze werkt NIET samen met mijn Nokia N900 (=Als ik de Nokia aansluit, begint deze niet te laden). Ik zou dus in elk geval even de compatibiliteit checken. Verder vind ik de lader sowieso geen succes, want idd erg traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:49
Jolanda77 schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 10:47:
[...]Ik heb een dergelijke Philips lader en deze werkt NIET samen met mijn Nokia N900 (=Als ik de Nokia aansluit, begint deze niet te laden). Ik zou dus in elk geval even de compatibiliteit checken. Verder vind ik de lader sowieso geen succes, want idd erg traag.
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guumuus
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

ik heb eigenlijk een simpele vraag voor de n900 gebruikers hier, hoe bevalt het bellen en sms-en met de telefoon? Ik ben op zoek naar een nieuw toestel en gebruik 'm voornamelijk voor bellen en sms-en (klinkt heel logisch dacht ik zo).

Nu weet ik dat dit een internettablet met telefoonfunctie is en dat er nogal wat menus geraadpleegd moeten worden voordat je kan bellen, hoe bevalt dit jullie in de praktijk? Ik zit te twijfelen tussen de nieuwe Bold vanwege zijn goede messaging eigenschappen en de N900 omdat deze zo ontzettend veel mogelijkheden heeft.

Uiteindelijk wil ik wel een apparaat in mijn handen hebben waar ik gewoon zonder gekloot een belletje mee kan plegen of een sms kan versturen gezien dit voor mij toch prioriteit heeft...

The number one enemy of progress is question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guumuus schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 12:11:
ik heb eigenlijk een simpele vraag voor de n900 gebruikers hier, hoe bevalt het bellen en sms-en met de telefoon? Ik ben op zoek naar een nieuw toestel en gebruik 'm voornamelijk voor bellen en sms-en (klinkt heel logisch dacht ik zo).

Nu weet ik dat dit een internettablet met telefoonfunctie is en dat er nogal wat menus geraadpleegd moeten worden voordat je kan bellen, hoe bevalt dit jullie in de praktijk? Ik zit te twijfelen tussen de nieuwe Bold vanwege zijn goede messaging eigenschappen en de N900 omdat deze zo ontzettend veel mogelijkheden heeft.

Uiteindelijk wil ik wel een apparaat in mijn handen hebben waar ik gewoon zonder gekloot een belletje mee kan plegen of een sms kan versturen gezien dit voor mij toch prioriteit heeft...
zet bellen en smsen (conversations) op je hoofdscherm en je hoef maar een toets te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guumuus
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

bedankt voor je reply maakt de keus een stuk makkelijker!

The number one enemy of progress is question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

ik vond het een goede vraag, staat het trouwens niet standaard op het hoofdscherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xandje
Hoe maken jullie btw screenshots? :O

En @hendrikjan, nee. Hij staat wel standaard op de 2e of 3e desktop als ik het me goed herinner. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Zoals je ongetwijfeld aan mijn eerdere posts hebt kunnen afleiden, ben ik niet in het bezit van een dergelijk toestel, wel heb ik al veel keer op het punt gestaan om er een aan te schaffen..

Maar om nog even terug te komen op de vraag van hier boven, is het lastig om deze functies op het hoofdscherm te zetten? Of is het een kwestie van slepen, "a la Iphone". Niet dat ik het app wil vergelijken hiermee, maar ik pobeer gewoon een idee te krijgen van de werking van het toestel.. Ook is het tweede en derde desktop idee mij een beetje vreemd... Is dit een letterlijke overname uit een linux distro.. daar heb ik dat wel vaker gezien volgens mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mqrk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-10 12:32
hendrikjan schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 13:10:
Zoals je ongetwijfeld aan mijn eerdere posts hebt kunnen afleiden, ben ik niet in het bezit van een dergelijk toestel, wel heb ik al veel keer op het punt gestaan om er een aan te schaffen..

Maar om nog even terug te komen op de vraag van hier boven, is het lastig om deze functies op het hoofdscherm te zetten? Of is het een kwestie van slepen, "a la Iphone". Niet dat ik het app wil vergelijken hiermee, maar ik pobeer gewoon een idee te krijgen van de werking van het toestel.. Ook is het tweede en derde desktop idee mij een beetje vreemd... Is dit een letterlijke overname uit een linux distro.. daar heb ik dat wel vaker gezien volgens mij..
De desktop van Maemo 5 bestaat uit 4 schermen, naast elkaar geplaatst, door met je vinger naar links of rechts te schuiven schakel je tussen deze schermen heen en weer. Deze schermen zijn volledig vrij in te delen, en verplaatsen van snelkoppelingen gaat ontzettend simpel, klik op het scherm, klik op het tandwiel en je kan alle iconen verslepen binnen een scherm maar ook naar andere schermen toe. Ook zijn de 2e, 3e en 4e schermen uit te zetten, als je 1, 2 of 3 schermen voldoende vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
hendrikjan schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 13:10:

Je opent een menuutje van je "bureaublad" en dan kies je voor snelkoppeling toevoegen. Hierna krijg je een lijjst te zien met alle applicaties. Eventjes erop klikken, en de koppeling staat op je bureaublad.
Simpel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xandje schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 12:53:

En @hendrikjan, nee. Hij staat wel standaard op de 2e of 3e desktop als ik het me goed herinner. :')
screenshots: http://maemo.org/downloads/product/Maemo5/load-applet/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
In langdurige afwachting van mijn bestelde N900 ben ik eens aan het nagaan of alles wat ik doe met mijn WM 6.1 toestel (HTC TouchPro) ook mogelijk is op de N900. Iets wat ik nog steeds niet kan vinden: is er al een plugin of applicatie waarmee je foto's rechtstreeks naar een Windows Live Space kunt uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-08 10:48
Heb ook een paar vraagjes :

Heeft iemand al geprobeert om de N900 te gebruiken als memorystick? ( performance kopieren van pc=>n900 en andersom? wat zijn de snelheden?

Werkt de N900 ook i.c.m. een parrot-carkit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-07 16:03
TargetX schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 17:07:

Ik vind Wormux soms nogal wat stotteren vooral bij de acties wanneer je bijvoorbeeld een tegenstander probeert te killen. Is dit bij jullie ook zo?? Vind het wel jammer, lijkt net of de N900 het spel niet aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
DorkoTheBeast schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 14:54:
Heb ook een paar vraagjes :

Heeft iemand al geprobeert om de N900 te gebruiken als memorystick? ( performance kopieren van pc=>n900 en andersom? wat zijn de snelheden?

Werkt de N900 ook i.c.m. een parrot-carkit?
De N900 werkt probleemloos met de parrot CK3100 LCD.
Alleen ben ik nog wel eventjes aan het zoeken hoe ik de contacten gesynchroniseerd kan krijgen.
Moet ik er wel bij zeggen dat ik de laatste firmware van mijn 3100 nog niet heb geupdated.

[ Voor 8% gewijzigd door patrickt35 op 12-12-2009 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

Ik heb het topic al een beetje doorgebladerd, maar kan toch niet echt een bevredigend antwoord op mijn vraag vinen.

Zou iemand mij kunnen vertellen hoelang een batterijlading ongeveer meegaat? Dan bedoel ik bij gewoon gebruik (af en toe een belletje).

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xandje
Wtf. M'n N900 wordt niet meer gedetect door PC Suite. Argh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
  • Laatst online: 18-08 10:48
patrickt35 schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 15:45:
[...]
De N900 werkt probleemloos met de parrot CK3100 LCD.
Geweldig!!
Heb de laatste dagen heel deze topic doorgelezen...pfewww... ik ben al van dol-enthouissiast tot niet meer geintresseerd gegaan en terug en weer twijfel enz..... hoe meer je leest; hoe minder je het weet.

Wat me vooral stoort is het beperkt aanbod aan apps (vooral games)... Heeft Android al idd 10000 apps?? :?
Ook dat je b.v. geen beltoon kan geven aan bep. contacts enz vind ik spijtig... ook kan je niet bladeren door je contacts d.m.v fotokes enz...
Gelukkig is het toestel nog niet te krijgen hier in België...ja, sorry ben belg >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Laatst online: 11:39
lpdv74 schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 14:00:
In langdurige afwachting van mijn bestelde N900 ben ik eens aan het nagaan of alles wat ik doe met mijn WM 6.1 toestel (HTC TouchPro) ook mogelijk is op de N900. Iets wat ik nog steeds niet kan vinden: is er al een plugin of applicatie waarmee je foto's rechtstreeks naar een Windows Live Space kunt uploaden?
Pixelpipe gebruiken. Voor de N900 kun je deze als "share-plugin" krijgen, voor je WM toestel mail gebruiken, mail je foto naar een bepaald e-mail adres en je foto komt op Windows Live space, of Hyves of Facebook, of Picassa, tis maar waar je het allemaal wilt hebben, erg handig.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
WoBaDijk schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 15:46:
Ik heb het topic al een beetje doorgebladerd, maar kan toch niet echt een bevredigend antwoord op mijn vraag vinen.

Zou iemand mij kunnen vertellen hoelang een batterijlading ongeveer meegaat? Dan bedoel ik bij gewoon gebruik (af en toe een belletje).
Ik heb getest en ik heb constant een data verbinding open, op WiFi als het mogelijk is (huis/werk) maar in de auto op 3g, beetje mailen, beetje surfen, beetje chatten, af en toe een belletje, ik doe zo'n 9 tot 10 uur met de batterij.
Maar het hangt echt van je gebruik af.

Ik geloof dat het gemiddelde ergens tussen de 8 en 9 uur ligt als ik iedereen moet geloven.

Als je helemaal niets gebruikt, geen data, geen gps en alleen af en toe een keertje een telefoontje krijgt kan hij geloof ik 2 dagen mee heb ik ergens gelezen, maar ja, daar koop je hem niet voor.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:40
DorkoTheBeast schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 16:01:
[...]

Geweldig!!
Heb de laatste dagen heel deze topic doorgelezen...pfewww... ik ben al van dol-enthouissiast tot niet meer geintresseerd gegaan en terug en weer twijfel enz..... hoe meer je leest; hoe minder je het weet.

Wat me vooral stoort is het beperkt aanbod aan apps (vooral games)... Heeft Android al idd 10000 apps?? :?
Ook dat je b.v. geen beltoon kan geven aan bep. contacts enz vind ik spijtig... ook kan je niet bladeren door je contacts d.m.v fotokes enz...
Gelukkig is het toestel nog niet te krijgen hier in België...ja, sorry ben belg >:)
Het toestel is ook nog niet af, het was eigenlijk bedoelt voor de early adopters en developers als ik me niet vergis. Het toestel werkt imo perfect en zeer prettig alleen mis je idd hier en daar wat functionaliteit maar ik ben er van overtuigd dat dat helemaal goed gaat komen in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al een stylus beschikbaar voor de N900, heb het voor elkaar gekregen om die van mij te verliezen :X. En zonder screenprotector wil ik niet teveel op het scherm aan de slag :P.
Ik las in een oude thread op maemo.org dat de stylus van de n810 miss hetzelfde formaat heeft en dus past, iemand die dat kan bevestigen/ontkennen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo net ff de N900 Full body screenprotector gesteld :)
Hoe zit het eigenlijk met msn is daar nog een goed progamma voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:38
DorkoTheBeast schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 16:01:
[...]

Geweldig!!
Probleemloos werken doet hij bij mij niet, ik krijg mijn contacten niet gesynchroniseerd, wat ik ook probeer.
Ik heb de MKI9200 met de laatste firmware. En daar baal ik best wel van. het ligt aan de N900 daar ben ik van overtuigd, al 6 andere toestellen geprobeerd en werken allemaal perfect.

PS) Ik zie een hoop vragen voorbij komen die al veelvuldig zijn besproken in het topic, een klein beetje eigen inzet kan geen kwaad mensen.(stylus,msn, etc)

Stylus : ja
Msn : ja
;)

[ Voor 13% gewijzigd door motogp op 12-12-2009 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

Philos31 schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 16:46:
[...]

Ik heb getest en ik heb constant een data verbinding open, op WiFi als het mogelijk is (huis/werk) maar in de auto op 3g, beetje mailen, beetje surfen, beetje chatten, af en toe een belletje, ik doe zo'n 9 tot 10 uur met de batterij.
Maar het hangt echt van je gebruik af.

Ik geloof dat het gemiddelde ergens tussen de 8 en 9 uur ligt als ik iedereen moet geloven.

Als je helemaal niets gebruikt, geen data, geen gps en alleen af en toe een keertje een telefoontje krijgt kan hij geloof ik 2 dagen mee heb ik ergens gelezen, maar ja, daar koop je hem niet voor.
Ik zou hem inderdaad kopen voor het gebruik, maar ik vind het wel belangrijk dat ik met een batterijlading een volledige dag kan doen. Dat kan dus gelukkig wel :)

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
motogp schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 17:20:
[...]

Probleemloos werken doet hij bij mij niet, ik krijg mijn contacten niet gesynchroniseerd, wat ik ook probeer.
Ik heb de MKI9200 met de laatste firmware. En daar baal ik best wel van. het ligt aan de N900 daar ben ik van overtuigd, al 6 andere toestellen geprobeerd en werken allemaal perfect.

PS) Ik zie een hoop vragen voorbij komen die al veelvuldig zijn besproken in het topic, een klein beetje eigen inzet kan geen kwaad mensen.(stylus,msn, etc)

Styles : ja
Msn : ja
;)
Hier ben ik het totaal niet mee eens. Nokia hoeft zijn telefoons niet aan te passen aan alle carkits die er op de markt zijn, van dure installatie's tot baggerzooi. Eens in de zoveel tijd komt parrot met een firmware update om een goede functionaliteit te waarborgen voor de nieuwste modellen.
De Nokia N900 is nog zo jong, dat we waarschijnlijk eventjes moeten wachten op nieuwe firmware.

Overigens, hoezo ben je er zeker van dat je de laatste firmware hebt? Hoe heb je dit gecontroleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
patrickt35 schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 17:27:
[...]

Hier ben ik het totaal niet mee eens. Nokia hoeft zijn telefoons niet aan te passen aan alle carkits die er op de markt zijn, van dure installatie's tot baggerzooi. Eens in de zoveel tijd komt parrot met een firmware update om een goede functionaliteit te waarborgen voor de nieuwste modellen.
De Nokia N900 is nog zo jong, dat we waarschijnlijk eventjes moeten wachten op nieuwe firmware.

Overigens, hoezo ben je er zeker van dat je de laatste firmware hebt? Hoe heb je dit gecontroleerd?
Eh hallo, ik zeg nergens dat Nokia zijn telefoons aan moet passen aan alle carkits...

Hij werkt niet goed met mijn parrot en daar baal ik wel van. Maar toen ik de telefoon kocht wist ik dat die mogelijkheid er was, en ik geef Nokia ook nergens de schuld van.

Ik heb er ook vrede mee, en als de vraag niet voorbij was gekomen was ik hier nooit over begonnen.
Maar ik vind dat als iemand vraagt of hij goed werkt met de parrot dat hij een goed en eerlijk antwoord verdient

En ja ik heb zelf de laatse firmware erop gezet(1.21a)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
Volgensmij de beste (of tenminste 1 van de betere) website m.b.t. Maemo 5 en dus ook de n900 met o.a. :

Home / Latest News , Technical specifications , Software Catalog , Maemo Downloads , FAQ & Tips , Reviews en Discussion Forum.

http://My-Maemo.com/index.php

[ Voor 6% gewijzigd door janzeeschuimers op 12-12-2009 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las dat bij het ontvangen van een sms het niet goed duidelijk is dat je er 1 hebt ontvangen.
Hoe gaat dit in zijn werk?
Ik heb nu een E51 en er gaat een LEDje knipperen bij een gemiste oproep/sms..
Heeft de N900 dit ook??

lijkt me vervelend als je niet snel kan zien of je een SMS hebt..

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
xandje schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 12:53:

ctrl shift P, makkelijker (naja, niet echr een ideale combi van toetsen) dan de eerder genoemde app. Bij toets combi slaat hij hem alleen op in de pictures map, geen andere mededdlingen oid van het maken van de screenshot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
Of heel makkelijk met Load applet.

http://maemo.nokia.com/ma...applications/load-applet/

[ Voor 48% gewijzigd door motogp op 12-12-2009 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3sm0dr0mic
  • Laatst online: 26-01 10:59
Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 18:01:
Ik las dat bij het ontvangen van een sms het niet goed duidelijk is dat je er 1 hebt ontvangen.
Heeft de N900 dit ook??

bvd
dat is bij de N900 ook zo, bij een sms, e-mail en gemiste oproepen, er gaat een blauw lampje knipperen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3sm0dr0mic
  • Laatst online: 26-01 10:59
Nu twee weken in het bezit en de telefoon bevalt me erg goed. Alleen de ondersteuning door Nokia (PC suite en OVI) laat erg te wensen over. Kan niet synchroniseren met mijn Ovi account. Chatten via de OVI account gaat overigens erg goed! Ik neem aan dat wanneer e.e.a. wel werkt je makkelijk kan je agenda contactpersonen en dergelijke kan syncen.

Dit is overigens mijn eerste touch screen toestel en had niet verwacht dat het zo goed zou bevallen. De respons van dit toestel is erg goed. Ik heb ook regelmatig met die van collega's gewerkt (Samsung) maar die waren imho niet zo responsive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 18:01:
Heeft de N900 dit ook??

bvd
Bij een gemiste oproep, sms, im, email, etc gaat het ledje blauw knipperen.

Werkt in mijn ogen goed, er komt ook nog kortstondig een popup voorbij als het toestel niet vergrendeld is.

De knop links boven in de hoek licht ook fel op. :) (op het scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké. Dan snap ik niet helemaal waarom dat in een review gezegd werd..
Mss nog een prototype ofzo :)

Begin volgende week heb ik de mijne :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik tv wil kijken op de pc vraagd de pc een activex te installeren.Deze zet ik dan op de pc door het installeren van de vlc player(de activex moet ik bij de installatie aanvikken).Nu mijn vraag is er software voor maemo die hetzelde doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:50

Quindor

Switching the universe....

Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 22:02:
Als ik tv wil kijken op de pc vraagd de pc een activex te installeren.Deze zet ik dan op de pc door het installeren van de vlc player(de activex moet ik bij de installatie aanvikken).Nu mijn vraag is er software voor maemo die hetzelde doet?
Huh? Leg eventjes wat beter uit wat je doet. URL, service, etc. etc.

Het lijkt erop dat je naar een webpagina gaat om TV te kunnen kijken en dat deze een ActiveX component installeert welke wat software is wat in je browser draait.

Wat dat verder te maken heeft met VLC weet ik niet zo goed?

Kun je wat duidelijker zijn?

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quindor schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 23:08:
[...]

Huh? Leg eventjes wat beter uit wat je doet. URL, service, etc. etc.

Het lijkt erop dat je naar een webpagina gaat om TV te kunnen kijken en dat deze een ActiveX component installeert welke wat software is wat in je browser draait.

Wat dat verder te maken heeft met VLC weet ik niet zo goed?

Kun je wat duidelijker zijn?
Het lijkt erop dat je naar een webpagina gaat om TV te kunnen kijken(dit is dan de url van mijn reciever) en dat deze een ActiveX component installeert welke wat software is wat in je browser draait.
Dit klopt de activeX component installeer ik via het installeren van de vlcplayer.Dit kan ik ook via mijn laptop.Via mijn n900 krijg ik ook alles te zien maar ik krijg geen beeld omdat het die activeX niet heeft.
Dit is dan ook mijn vraag bestaat er iets wat dit kan op maemo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 17:13:
Welke heb je besteld en waar? moet er ook nog een hebben :)
Ik gebruik Haze voor msn, werkt perfect tot nu toe... Alleen kan je volgens mij je schermnaam niet veranderen (of ik doe iets verkeerd) en je status is offline of online, hopelijk meer mogelijkheden in de toekomst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:57

Chrisjuh_15

Facta non verba

Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 17:13:
Ik gebruik Pidgin. Soms wat traag maar ideaal want Haze importeerde bij mij m'n hele MSN contacten lijst naar de "contacten" en dat was dus net ff niet de bedoeling. Dit is een ideale oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murat03
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-01 09:09
Philos31 schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 16:46:
[...]
Met (voor mijn doen) zwaar gebruik haal ik minimaal 10 uur. Met gemiddeld gebruik 16-18 uur. Met licht gebruik haal ik > 18 uur. Voor het slapen gaan hang ik de telefoon altijd aan de lader. Bij licht gebruik heb ik dan nog 1-2 groene blokjes over. Ik gok dat het dan nog 4-6 uur mee kan waarmee het totaal bij licht gebruik in de buurt van de 24 uur komt.

Het gemiddelde van N900 gebruikers ligt eerder rond 14 uur dan de 8 die jij noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
Philos31 schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 16:43:
[...]

Pixelpipe gebruiken. Voor de N900 kun je deze als "share-plugin" krijgen, voor je WM toestel mail gebruiken, mail je foto naar een bepaald e-mail adres en je foto komt op Windows Live space, of Hyves of Facebook, of Picassa, tis maar waar je het allemaal wilt hebben, erg handig.
Dank je!
Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 23:52:
[...]

Welke heb je besteld en waar? moet er ook nog een hebben :)
[...]
Ben ik ook benieuwd naar. Mensen die al een tijdje een screenprotector gebruiken, welke heb je, hoe bevalt ie en waar heb je 'm vandaan?

[ Voor 28% gewijzigd door James RB op 13-12-2009 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
murat03 schreef op zondag 13 december 2009 @ 01:19:
[...]

Met (voor mijn doen) zwaar gebruik haal ik minimaal 10 uur. Met gemiddeld gebruik 16-18 uur. Met licht gebruik haal ik > 18 uur. Voor het slapen gaan hang ik de telefoon altijd aan de lader. Bij licht gebruik heb ik dan nog 1-2 groene blokjes over. Ik gok dat het dan nog 4-6 uur mee kan waarmee het totaal bij licht gebruik in de buurt van de 24 uur komt.

Het gemiddelde van N900 gebruikers ligt eerder rond 14 uur dan de 8 die jij noemt.
Wat is voor jou zwaar gebruik? Heb je ook 24/7 je data verbinding open? Dus MSN, Skype en dergelijke? Wans dan haal ik de 10 uur zeker niet als ik hem ook nog eens flink gebruik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
Philos31 schreef op zondag 13 december 2009 @ 09:54:
[...]

Wat is voor jou zwaar gebruik? Heb je ook 24/7 je data verbinding open? Dus MSN, Skype en dergelijke? Wans dan haal ik de 10 uur zeker niet als ik hem ook nog eens flink gebruik....
Dat laatste geldt zeker als je een 3G packet dienst open laat staan, met wifi is het batterijgebruik en stuk minder. Mijn N900 houdt het ruim een dag (tenminste 16 uur) vol met bijvoorbeeld skype continu open over een wifi verbinding. Met 3G haal ik dat niet. Er schijnt daarnaast ook een Wifi lek te bestaan voor sommige toestellen, waarbij als je eenmaal wifi gebruikt hebt de batterij als een dolle leegloopt.
http://talk.maemo.org/showthread.php?t=36438
https://bugs.maemo.org/show_bug.cgi?id=6615

een andere interessante thread:
http://talk.maemo.org/showthread.php?t=36850

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 21:39
Heeft de N900 dit ook??

Bij een gemiste oproep, sms, im, email, etc gaat het ledje blauw knipperen.

Oké. Dan snap ik niet helemaal waarom dat in een review gezegd werd..
Mss nog een prototype ofzo
dat was ik dus waarschijnlijk, die dat zei. ik doelde inderdaad op dat blauwe ledje, wat heel discreet knipperde. nu ik weet wat het betekent is het duidelijk genoeg, alleen 'vroeger' op mn oude foon kondigde een sms zich met veel fanfare aan, en dat was mn verwachting dus hier ook.

had ik maar de handleiding moeten lezen =) en sorry voor de verwarring.

kzal mn review verder afmaken: nu haze geinstalleerd en al mn chataccounts geimporteerd. chatten gaat prima, op web n walk en op wifi. ook heb ik een ingewikkelde SIP constructie gebouwd waarvan ik nu kan zeggen: het werkt uitermate goed (die paar keer dat ik getest heb).

al met al prima tevreden momenteel. nu nog synen van mn kalenders (nog geen minuut tijd aan besteed) en ik ben blij met een superprofessioneel uitziende foon/minicomputer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo net ff de N900 Full body screenprotector gesteld .besteld bedoel je zeker ?Heb je al ervaring met dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-09 15:27

njh

Voor de mensen die MSN willen gebruiken maar liever dit geïntegreerd willen kan je ook gebruik maken van:

Account-plugin-butterfly (MSN plugin for the Accounts user interface)

Op dit moment zit het pakket nog niet in de Maemo extras repo (of nokia Applications) maar dien je gebruik te maken van Maemo extras testing.

Voor de repository settings zie onderstaand screenshot. Op mijn screenshot valt net een stukje van het web adres eraf, is dus gewoon http://repository....
Afbeeldingslocatie: http://hollatz.nl/Screenshot-20091213-123249.png

Hierna kan je Account-plugin-butterfly installeren en configureren onder het normale accounts overzicht:
Afbeeldingslocatie: http://hollatz.nl/Screenshot-20091213-123805.png

Gebruik op eigen risico uiteraard, aangezien het nog in testing fase zit, maar hier gebruik ik het naar tevredenheid. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mie9iel
  • Laatst online: 31-08 21:30
Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 22:02:
ActiveX is, voor zo ver ik weet, MS windows only. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mie9iel schreef op zondag 13 december 2009 @ 12:44:
[...]

ActiveX is, voor zo ver ik weet, MS windows only. O-)
Ok bedankt.Mischien komt het nog wel evenals een goede java voor webcams te openen .En een program om mobistar tv te bekijken .Dit ging op een n95 wel via de realplayer.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2009 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
njh schreef op zondag 13 december 2009 @ 12:42:
Voor de mensen die MSN willen gebruiken maar liever dit geïntegreerd willen kan je ook gebruik maken van:

Account-plugin-butterfly (MSN plugin for the Accounts user interface)

Op dit moment zit het pakket nog niet in de Maemo extras repo (of nokia Applications) maar dien je gebruik te maken van Maemo extras testing.

Voor de repository settings zie onderstaand screenshot. Op mijn screenshot valt net een stukje van het web adres eraf, is dus gewoon http://repository....
[afbeelding]

Hierna kan je Account-plugin-butterfly installeren en configureren onder het normale accounts overzicht:
[afbeelding]

Gebruik op eigen risico uiteraard, aangezien het nog in testing fase zit, maar hier gebruik ik het naar tevredenheid. :9
Bij inloggen op MSN met de 'account-plugin-butterfly' contacts plugin kwamen niet alleen huidige MSN contacten in mijn contact list terecht, maar eigenlijk zo'n beetje alle contacten die ik ooit gehad heb (dus ook deleted, blocked, etc.) Met 'account-plugin-haze' wordt wel de goede lijst binnengehaald. Haze lijkt momenteel sowieso de meer bugvrije oplossing te zijn.

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je slam fm toevoegd aan de lijst met radio zenders op de N900??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njh

njh

Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 13:02:
Weet iemand hoe je slam fm toevoegd aan de lijst met radio zenders op de N900??
Open de mediaplayer, klik op internet radio, en bovenin daarna op add radio bookmark.
Gebruik als adres: http://stream03.slamfm.trueserver.nl/slamfm en done!

@d3vlin
Ja is ook een optie, ik heb zelf maar voor het gemak een nieuw msn adres aangemaakt, heb je dat probleem ook niet. Verder doet het wat het moet doen. En wel leuk om de msn adressen daarna te mergen met bestaande contacten, op die manier heb je hooguit een paar extra nieuwe contacten.

[ Voor 29% gewijzigd door njh op 13-12-2009 13:16 . Reden: @d3vlin ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 11:42:
zo net ff de N900 Full body screenprotector gesteld .besteld bedoel je zeker ?Heb je al ervaring met dit?
offtopic:
Lol, ben je nu serieus iemand anders z'n typfouten aan het corrigeren? :P
Misschien kun je je eigen posts nog eens nalezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo even een berichtje....
Allereerst houd ik deze topic al vanaf het begin bij. Vanaf de eerste geluiden ben ik namelijk al geïnteresseerd in de n900. Ik heb altijd m.i. goede keuzes gedaan wat betreft telefoons, (oa. SE W800i , SE K800i, Nokia N82). Logischerwijs worden er dan algauw weer 'betere' modellen gelanceerd. Het gros van de talk hier en op de levertijden topic vond ik nutteloos. Gebaseerd op smaak, ongeduld, angst dat er iets beters op de markt komt en natuurlijk het cliché gezeik over de Apple Kindertelefoon. De n82 heb ik 2 jaar geleden op een zelfde manier bestudeerd en aangeschaft en tot de dag van vandaag zijn er volgens mij weinig mensen die de kracht van dit toestel kennen. Veel mensen laten zich steeds weer verblinden door meer meer meer en nieuw nieuwer nieuws. Ga eens lekker uitzoeken hoe een apparaat werkt, wat ie kan, leer hem aanpassen aan je eigen smaak, en als de toetsen niet goed zijn neem je toch andere vingers...?

Ik heb gewoon gewacht tot de n900 in de winkel (...) lag en dezelfde dag nog gehaald.
En ja, ook ik had er een met een defecte microfoon! Maar ondanks dat was ik onder de indruk. Ik heb er een weekje relaxt mee gevogeld en zo al heel wat dingen ontdekt. Die defecte mic bracht mij tot een onderzoekje waarin ik ontdekte dat er een mixer is ingebouwd (alsamixer) met een heleboel geavanceerde settings, onder andere voor microfoon. En als ik me niet vergis bepaalt ieder audiogebruikende app de settings van de alsamixer. Ik heb hier niet verder mee kunnen spelen (wat betreft de dead mic) want een weekje na aanschaf kon ik het vervangend exemplaar alweer ophalen, deze keer een foutloze.

Mijn indruk is alleen maar groter geworden mede door het feit dat ik voel dat er veel mee mogelijk is wat ik nu nog niet heb ontdekt. Het is duidelijk geen oppervlakkige telefoon (Aaifoon) of een flatscreen tv (HD2).

Scherm: (Tis mijn eerste touch maar ik heb er veel in mijn handen gehad) Perfect! Goede maat, helder scherp contrastrijk beeld EN accuraat! het lukt me zelfs om items met mijn vingertop aan te klikken in de (niet ingezoomde) browser!

Desktop(s): gaaf idee, alhoewel ik niet veel van widgets gebruik maak maar meer van snelkoppelingen (data/energiegebruik) Ik heb op een forum gelezen dat je betrekkelijk eenvoudig via de browser van mappen (bv foto's) een favoriet kunt maken en deze vervolgens op je desktop kunt plaatsen...

Toetsenbord: geen probleem. What's the fuzz: alles went. Ik heb veel plezier gehad aan mijn n82met zijn harde kleine streepjes van knoppen, waar veel kritiek op was. Dat design had juist een groot voordeel. Je kon ahw op de tast (blind) de knoppen vinden! Nogmaals, alles went...

Portrait/landschap: De telefoon is in portret mode, maar ook als je dan op de uitknop drukt is het menutje in portret mode. Deze telefoon is goed in staat apps weer te geven van landschap naar portret. Dat wordt mi zeker nog geactiveerd.

Apps: Het werkt allemaal goed en het aanbod is redelijk te noemen. Ik mis wel de Beer app, Vomit app, Burp app, Fart app, Face Melter app. Die heb ik echt nodig om me een compleet mens te voelen.
No kidding, wat ik werkelijk zoek is muziekproduktie apps als bijv Syntrax, BeatEd etc
Verder vraag ik me af of er een Nintendo DS emulator bestaat.
Ook een Dosbox zou interessant zijn...

Fm transmitter: even uitgeprobeerd: Werkt! Cool! Wel een goed freq kiezen

Hoesje/ tasje/screenprotector: Ik zit nog te twijfelen aan wat voor beschermende maatregelen ik ga treffen. Screenprotector ben ik nog niet over te spreken. Het is lelijk en uiteindelijk gaat er toch fijnstof onder zitten. Ik heb van ooit van ellende de screenprotector van mijn n82 afgerukt en een jaar scratchfree verder geleefd door het toestel ALTIJD in een lege jaszak mee te nemen. Voor nu heb ik een 'tijdelijke' hoes genomen. Het is precies zo groot is als de n900 en sluit met een rits. Het ziet er best strak uit maar is meer voor vervoer (stevig en stofdicht). Voor tel. opnemen niet erg handig alhoewel je hem ook opengeritst kunt laten natuurlijk. Touchscreenen kun je doen terwijl het in de een helft zit en de ander helft klap je open, en das best handig. Ik zet dit erbij omdat ik het toch wel een geinig hoesje begin te vinden... Het merk is Valenta zie: http://www.pdashop.nl/ima...nta-leather-zipp-case.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

njh schreef op zondag 13 december 2009 @ 13:14:
[...]

Open de mediaplayer, klik op internet radio, en bovenin daarna op add radio bookmark.
Gebruik als adres: http://stream03.slamfm.trueserver.nl/slamfm en done!
Thx..
NiaX schreef op zondag 13 december 2009 @ 13:46:
[...]

offtopic:
Haha ja ik moet nog ff wennen aan mn n900 toetsenbord. is de eerste keer he ;)

ow btw als ik de Fullbody protection binne heb zal ik het wel even laten weten hoe i is.
(van zagg.com)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2009 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Imperium schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 19:40:
[...]

Is KPN echt zo erg dan? ik heb nu ook net KPN aangevraagd omdat Vodafone erg ruk is de laatste tijd..

Maar krijg je echt prompt een smsje op 250MB? ook met extra snel?
Ik baal nu al dat ik voor KPN gekozen heb, bereik etc is prima maar ik kreeg zojuist de volgende berichten binnen:
'U bereikt bijna de fair use grens van uw databundel. Het gemidd. verbruik bedraagt ca. 25 MB. Na het bereiken van de limiet zal de snelheid verlaagd worden. KPN'
En ja hoor, 7 uur later: 'Uw databundel limiet is overschreden. De snelheid is tijdelijk verlaagd en wordt automatisch weer verhoogd op de 1e dag van de maand.'

Nu zit ik dus mooi met 0,05 Mbit en daar kan je op de N900 dus echt weinig mee. Hoe kan je nou met deze telefoon binnen de 25 MB blijven? KPN moet toch ook wel weten dat 25 MB tegenwoordig niks meer voorstelt. Nu al een ontevrede klant van KPN en ik hoop dat er nog iets aan te doen valt, nog 2 jaar met deze datalimiet is niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 13:48:
Ik heb gewoon gewacht tot de n900 in de winkel (...) lag en dezelfde dag nog gehaald.
En ja, ook ik had er een met een defecte microfoon! Maar ondanks dat was ik onder de indruk. Ik heb er een weekje relaxt mee gevogeld en zo al heel wat dingen ontdekt. Die defecte mic bracht mij tot een onderzoekje waarin ik ontdekte dat er een mixer is ingebouwd (alsamixer) met een heleboel geavanceerde settings, onder andere voor microfoon. En als ik me niet vergis bepaalt ieder audiogebruikende app de settings van de alsamixer. Ik heb hier niet verder mee kunnen spelen (wat betreft de dead mic) want een weekje na aanschaf kon ik het vervangend exemplaar alweer ophalen, deze keer een foutloze.
Hoe kom jij in die alsamixer?? ik denk dat ik daarmee namelijk mijn bt probleempje kan oplossen.

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njh

njh

rataplan2 schreef op zondag 13 december 2009 @ 14:27:
[...]

Hoe kom jij in die alsamixer?? ik denk dat ik daarmee namelijk mijn bt probleempje kan oplossen.
Beetje zoeken mag je ook wel, eerste poging in de terminal en ik vond hem al.

Open terminal;
sudo gainroot;
en daarna alsa en een (dubbele)tab en je weet welke commando's uitvoerbaar zijn welke beginnen met het woord "alsa"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het mogelijk is om flash games via de N900 te downloaden naar je n900 harde schijf en dan te runnen ? Zodat je minder lag hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njh

njh

Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 14:55:
Weet iemand of het mogelijk is om flash games via de N900 te downloaden naar je n900 harde schijf en dan te runnen ? Zodat je minder lag hebt
Ik weet niet of er een betere manier is, maar als je de game/pagina open hebt staan kan je kiezen voor "save page as" (ik heb de taal op engels staan), kies dan een handige locatie op het interne geheugen. In die opgeslagen map staan welliswaar alle onderdelen van die webpagina, maar ook de losse .swf (flashobject). Deze kan je eventueel hier nog uit kopieren en dan daarna de rest weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
NiaX schreef op zondag 13 december 2009 @ 13:46:
[...]

offtopic:
Ik had de Zagg invisible shield al binnen voor ik mn N900 had.
Helaas moet ik melden dat ik zowel positieve als negatieve ervaring ermee heb.

Bij het "opplakken" kwam ik er achter dat alle gaatjes die in het plastic zouden moeten zitten voor o.a. de front camera, het oorgedeeltje en de usb aansluiting allemaal dicht zaten.
Die van het oorgedeelte kon ik er uit krassen met mn nagel, met het gevolg dat er ook een lelijke kras op de protector kwam.
De andere gaatjes waren gewoon niet uitgesneden en kon ik dus ook niets mee.

Het zijn ook niet 2 plastic delen voor de voor- en achterkant maar het bestaat uit 7 delen.

2 grote, 1 voor de voor en 1 voor de achterkant, een klein stukje plastic voor de onderkant, en een stuk of wat stukjes die je tussen alle knopjes moet inplakken.

Al met al best wel een beetje uitzoekwerk, van waar moet wat, maar als het eenmaal zit dan werkt het ook.

Je merkt bijna niet dat het op je toestel zit, zeker niet met het gebruik van het scherm, dat is dus positief en het werkt ook erg goed, het toestel gaat gewoon met de sleutelbos in mn zak en er krast helemaal niets.

Omdat ik baalde van mn "dichte gaatjes" heb ik Zagg een mailtje gestuurd en ze verzekerden mij dat dit niet het geval had moeten zijn. Ik krijg dus een compleet nieuwe.

Het mooie van Zagg vind ik ook dat als je ooit een kras op de protector krijgt, of als je toestel voor reparatie wegmoet en je de protectie dus moet verwijderen je gewoon een nieuwe krijgt ( ze rekenen dan wel $3,50 verzend kosten)

Dr was ergens een code waardoor je hem in de USA kon bestellen en dan komtie op 15 euro uit inclusief verzendkosten.

Zodra ik mijn nieuwe (met gaatjes) binnen heb ben ik zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 14:27:
[...]

Ik baal nu al dat ik voor KPN gekozen heb, bereik etc is prima maar ik kreeg zojuist de volgende berichten binnen:
'U bereikt bijna de fair use grens van uw databundel. Het gemidd. verbruik bedraagt ca. 25 MB. Na het bereiken van de limiet zal de snelheid verlaagd worden. KPN'
En ja hoor, 7 uur later: 'Uw databundel limiet is overschreden. De snelheid is tijdelijk verlaagd en wordt automatisch weer verhoogd op de 1e dag van de maand.'

Nu zit ik dus mooi met 0,05 Mbit en daar kan je op de N900 dus echt weinig mee. Hoe kan je nou met deze telefoon binnen de 25 MB blijven? KPN moet toch ook wel weten dat 25 MB tegenwoordig niks meer voorstelt. Nu al een ontevrede klant van KPN en ik hoop dat er nog iets aan te doen valt, nog 2 jaar met deze datalimiet is niet te doen.
Het verschilt trouwens wanneer je je kpn bundel hebt afgesloten:
http://www.kpn.com/web/fi...e1d992f6a&contentid=10460
Indien je Surf&Mail Totaal of Surf&Mail BlackBerry hebt geactiveerd na 1 augustus 2009 of
als je gebruik maakt van een Surf&Mail Extra Snel bundel: Als je meer dan 10x het
gemiddelde gebruikt van alle andere gebruikers van de bundel zullen we je snelheid
gedurende de rest van de maand verlagen.

Indien je Surf&Mail Totaal of Surf&Mail BlackBerry hebt afgesloten vóór 1 augustus 2009:
Als je meer dan 10x het gemiddelde gebruikt van alle andere gebruikers van de bundel
zullen we je een waarschuwing sturen per sms om je verbruik te verminderen. Neemt je
verbruik niet af, dan sturen we opnieuw een sms. Als ook na de 2e sms je verbruik niet
afneemt, dan sturen we je een brief om aan te kondigen dat je bundel beëindigd zal
KPN geeft in zijn algemene voorwaarden nergens weer WAT het gemiddelde gebruik is. en nergens geven ze aan naar WELKE snelheid wordt verlaagd.
25 MB is bijzonder onwaarschijnlijk. Zelfs met het gewone 384kbit down kan je dat in minder dan 9 minuten downloaden. Bij een "onbeperkt internet bundel" een gemiddeld gebruik van 9 minuten PER MAAND ??? Extreem onwaarschijnlijk.
Mijn advies: bij kpn een klacht indienen, zeggen dat kpn nergens dit bijzonder onwaarschijnlijke gemiddelde gebruik vermeld in de surf en mail fair use policy, en dat je dit geen redelijke limiet vindt, en graag een reactie wilt.
Volgende stap is klagen met programmas als radar, kassa, en wellicht een klacht indienen bij de geschillen commissie telecomzaken (hier zijn kosten aan verbonden). Dit had vroeger ook bij vodafone het effect dat de limiet van 50MB op haar data bundel werd opgeheven.
Ook als kpn niet de limiet wil veranderen, dan heeft het nog steeds nut zoveel mogelijk aandacht te geven aan deze onwaarschijnlijke limiet. Ik vermoed namelijk dat deze tv programmas en ook de geschillen commissie op zijn minst van mening zal zijn dat kpn een indicatie van de het "gemiddelde verbruik" moet geven, juist omdat dit zo belachelijk laag blijkt te zijn. Als ze dat moeten aanpassen in de algemene voorwaarden, dan heb jij recht op het ontbinden van je contract.
Of je veel kans maakt als je nu naar de geschillencommissie stapt durf ik niet te zeggen. Ik denk dat je veel sterker staat als er veel media aandacht voor komt.

Tot die tijd zal je het met de maximale limiet van 250MB moeten doen (10x gemiddelde gebruik). Dat wil zeggen: alleen chat, websites browsen en email. Filmpjes bekijken, audio streamen, voip, etc. kan je niet doen, want dan zit je heel snel aan je 250MB max.
In de "fair use" policy staat overigens:
....bestemd voor jouw persoonlijke gebruik, om met je mobiel te surfen op internet, email te versturen of te ontvangen, filmpjes/plaatjes te bekijken, etc. Ander gebruik is niet toegestaan.
Dus moet je ook filmpjes kunnen bekijken met deze kpn bundels, maar de datalimiet laat dat eigenlijk niet echt toe. (of extreem beperkt).

Moraal van het verhaal: nooit contracten aangaan met vage algemene voorwaarden: neem een andere aanbieder. Of accepteer dat de voorwaarden zo negatief mogelijk door de telecomaanbieder zal worden uitgelegd. Ik blijf me verbazen over dit soort fratsen van telecomaanbieders. Ze zien toch ook wel dat dit door hun eigen klanten als "genaaid worden" wordt gezien? En alleen maar omdat ze geen volledige informatie willen geven over wat dingen als "redelijk gebruik" is. Zucht, dit levert kpn heel erg veel ontevreden klanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philos31 schreef op zondag 13 december 2009 @ 15:02:
[...]

Bij het "opplakken" kwam ik er achter dat alle gaatjes die in het plastic zouden moeten zitten voor o.a. de front camera, het oorgedeeltje en de usb aansluiting allemaal dicht zaten.
Die van het oorgedeelte kon ik er uit krassen met mn nagel, met het gevolg dat er ook een lelijke kras op de protector kwam.

Het zijn ook niet 2 plastic delen voor de voor- en achterkant maar het bestaat uit 7 delen.

2 grote, 1 voor de voor en 1 voor de achterkant, een klein stukje plastic voor de onderkant, en een stuk of wat stukjes die je tussen alle knopjes moet inplakken.

Al met al best wel een beetje uitzoekwerk, van waar moet wat, maar als het eenmaal zit dan werkt het ook.

Je merkt bijna niet dat het op je toestel zit, zeker niet met het gebruik van het scherm, dat is dus positief en het werkt ook erg goed, het toestel gaat gewoon met de sleutelbos in mn zak en er krast helemaal niets.

Omdat ik baalde van mn "dichte gaatjes" heb ik Zagg een mailtje gestuurd en ze verzekerden mij dat dit niet het geval had moeten zijn. Ik krijg dus een compleet nieuwe.

Het mooie van Zagg vind ik ook dat als je ooit een kras op de protector krijgt, of als je toestel voor reparatie wegmoet en je de protectie dus moet verwijderen je gewoon een nieuwe krijgt ( ze rekenen dan wel $3,50 verzend kosten)

Dr was ergens een code waardoor je hem in de USA kon bestellen en dan komtie op 15 euro uit inclusief verzendkosten.

Hoelang heb je moeten wachten?

Ben er zeker van dat je een nieuwe krijg .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 15:28:
[...]

Hoelang heb je moeten wachten?

Ben er zeker van dat je een nieuwe krijg .
Hoelang heb ik waarop moeten wachten? De eerste? Die had ik met een week binnen, maar toen was de N900 nog nergens te verkrijgen.

En ja, ik krijg een nieuwe, heb een confirmatie mail gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok bedankt heb net eentje besteld.Nochthans heb ik steeds voor een noreve case gekozen maar ga dit eens proberen.

http://www.noreve.com/pro...Nokia_N900_Tradition.html

Daar zal het nog een 10 dagen duren alvoor ze er eentje hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2010 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 15:24:
[...]

Het verschilt trouwens wanneer je je kpn bundel hebt afgesloten:
http://www.kpn.com/web/fi...e1d992f6a&contentid=10460

[...]

KPN geeft in zijn algemene voorwaarden nergens weer WAT het gemiddelde gebruik is. en nergens geven ze aan naar WELKE snelheid wordt verlaagd.
25 MB is bijzonder onwaarschijnlijk. Zelfs met het gewone 384kbit down kan je dat in minder dan 9 minuten downloaden. Bij een "onbeperkt internet bundel" een gemiddeld gebruik van 9 minuten PER MAAND ??? Extreem onwaarschijnlijk.
Mijn advies: bij kpn een klacht indienen, zeggen dat kpn nergens dit bijzonder onwaarschijnlijke gemiddelde gebruik vermeld in de surf en mail fair use policy, en dat je dit geen redelijke limiet vindt, en graag een reactie wilt.
Volgende stap is klagen met programmas als radar, kassa, en wellicht een klacht indienen bij de geschillen commissie telecomzaken (hier zijn kosten aan verbonden). Dit had vroeger ook bij vodafone het effect dat de limiet van 50MB op haar data bundel werd opgeheven.
Ook als kpn niet de limiet wil veranderen, dan heeft het nog steeds nut zoveel mogelijk aandacht te geven aan deze onwaarschijnlijke limiet. Ik vermoed namelijk dat deze tv programmas en ook de geschillen commissie op zijn minst van mening zal zijn dat kpn een indicatie van de het "gemiddelde verbruik" moet geven, juist omdat dit zo belachelijk laag blijkt te zijn. Als ze dat moeten aanpassen in de algemene voorwaarden, dan heb jij recht op het ontbinden van je contract.
Of je veel kans maakt als je nu naar de geschillencommissie stapt durf ik niet te zeggen. Ik denk dat je veel sterker staat als er veel media aandacht voor komt.

Tot die tijd zal je het met de maximale limiet van 250MB moeten doen (10x gemiddelde gebruik). Dat wil zeggen: alleen chat, websites browsen en email. Filmpjes bekijken, audio streamen, voip, etc. kan je niet doen, want dan zit je heel snel aan je 250MB max.
In de "fair use" policy staat overigens:

[...]

Dus moet je ook filmpjes kunnen bekijken met deze kpn bundels, maar de datalimiet laat dat eigenlijk niet echt toe. (of extreem beperkt).

Moraal van het verhaal: nooit contracten aangaan met vage algemene voorwaarden: neem een andere aanbieder. Of accepteer dat de voorwaarden zo negatief mogelijk door de telecomaanbieder zal worden uitgelegd. Ik blijf me verbazen over dit soort fratsen van telecomaanbieders. Ze zien toch ook wel dat dit door hun eigen klanten als "genaaid worden" wordt gezien? En alleen maar omdat ze geen volledige informatie willen geven over wat dingen als "redelijk gebruik" is. Zucht, dit levert kpn heel erg veel ontevreden klanten op.
Dit verhaal heb ik al vaker gepost , maar blijkbaar hebben veel mensen pas na het aangaan van een databundel (vaak zelfs voor 2 jaar) in de gaten dat een limiet van 250 MB met de huidige downloadsnelheden en "snelle" smartphones in no time er door heen wordt gejaagd.

Hieronder een lijstje met wat voorbeelden van zaken die ik op mijn smartphone doe:

- YouTube in de browser /desktop versie: 30 MB per 10 minuten.
- YouTube via programma / toepassing: 10 MB per 10 minuten.
- Voice over ip /Skype: 2 MB per 10 minuten.
- Uitzending gemist via programma / toepassing: 15 MB per 10 minuten.
- Radio streamen via Nokia internetradio: 7 MB per 10 minuten.

De hierboven genoemde zaken kosten samen al 64 MB en verstook je dus in 50 minuten.

Zou je dit iedere dag 50 minuutjes doen kom ik aan:

30 dagen X 64 MB = 1920 MB dus al bijna 2 GB.

De volgende zaken die ik ook met mijn gsm doe heb ik nog niet eens mee geteld:
Surfen (zoals bijv. buienradar.nl of nu.nl) , Twitter , push mail , instant messaging (zoals bijv. Windows Live Messenger) , tethering (gsm als modem voor bijv. laptop) , google maps , downloaden van podcasts , etc. , etc......

Zo zie je dat zelfs wanneer je niet eens alle zaken telt die data kosten je al met redelijk gemak aan 2 GB of meer uit komt.
Het wordt dus tijd dat er net zoals vroeger met je adsl verbinding thuis de fup wordt losgelaten en er gewoon onbeperkt kan worden gedownload.
Een limiet van 250 MB is echt niet meer van deze tijd zeker niet omdat juist data de toekomst is , maar waarschijnlijk zit hier ook het probleem , tenminste volgens het volgende bericht.

http://www.mobilyz.com/bl...n-paniek-om-dataverbruik/

Als je bovenstaand bericht leest snap ik gelijk waarom KPN en Vodafone , die zeggen dat het gemiddeld verbruik al tijden 25 MB is , dit niet openbaar maken.Als het data verbruik zo giga toeneemt moet het gemiddelde toch ook stijgen , of niet dan ?

De Opta zou hier maar eens een keer goed naar moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janzeeschuimers schreef op zondag 13 december 2009 @ 18:14:
[...]

Dit verhaal heb ik al vaker gepost , maar blijkbaar hebben veel mensen pas na het aangaan van een databundel (vaak zelfs voor 2 jaar) in de gaten dat een limiet van 250 MB met de huidige downloadsnelheden en "snelle" smartphones in no time er door heen wordt gejaagd.

Hieronder een lijstje met wat voorbeelden van zaken die ik op mijn smartphone doe:

- YouTube in de browser /desktop versie: 30 MB per 10 minuten.
- YouTube via programma / toepassing: 10 MB per 10 minuten.
- Voice over ip /Skype: 2 MB per 10 minuten.
- Uitzending gemist via programma / toepassing: 15 MB per 10 minuten.
- Radio streamen via Nokia internetradio: 7 MB per 10 minuten.

De hierboven genoemde zaken kosten samen al 64 MB en verstook je dus in 50 minuten.

Zou je dit iedere dag 50 minuutjes doen kom ik aan:

30 dagen X 64 MB = 1920 MB dus al bijna 2 GB.

De volgende zaken die ik ook met mijn gsm doe heb ik nog niet eens mee geteld:
Surfen (zoals bijv. buienradar.nl of nu.nl) , Twitter , push mail , instant messaging (zoals bijv. Windows Live Messenger) , tethering (gsm als modem voor bijv. laptop) , google maps , downloaden van podcasts , etc. , etc......

Zo zie je dat zelfs wanneer je niet eens alle zaken telt die data kosten je al met redelijk gemak aan 2 GB of meer uit komt.
Het wordt dus tijd dat er net zoals vroeger met je adsl verbinding thuis de fup wordt losgelaten en er gewoon onbeperkt kan worden gedownload.
Een limiet van 250 MB is echt niet meer van deze tijd zeker niet omdat juist data de toekomst is , maar waarschijnlijk zit hier ook het probleem , tenminste volgens het volgende bericht.

http://www.mobilyz.com/bl...n-paniek-om-dataverbruik/

Als je bovenstaand bericht leest snap ik gelijk waarom KPN en Vodafone , die zeggen dat het gemiddeld verbruik al tijden 25 MB is , dit niet openbaar maken.Als het data verbruik zo giga toeneemt moet het gemiddelde toch ook stijgen , of niet dan ?

De Opta zou hier maar eens een keer goed naar moeten kijken.
mijn idee ook. het gemiddelde is al een jaar 25 MB zeggen ze, dat kan onmogelijk, tijd voor actie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexDT
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-09 14:43
Philos31 schreef op zondag 13 december 2009 @ 15:02:
[...]

Ai, zou je foto's kunnen maken?

312

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arif
  • Laatst online: 13:06
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 13:48:

Ook een Dosbox zou interessant zijn...
Dıe ıs er al hoor :) Zıt alleen nog ın de test reposıtory :)

Ik had nog een vraagje aan de N900 gebruıkers.
Ik stream momenteel mıjn TV statıons van mıjn thuıs pc naar m'n N95.
Zou ıemand met mıj (lıve) wıllen testen of dıt ook op de N900 werkt?
Alvast bedankt aan ıemand dıe hıer de tıjd voor wılt nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-07 16:03
AlexDT schreef op zondag 13 december 2009 @ 18:41:
[...]

Ai, zou je foto's kunnen maken?
Hier heb ik ook wel interesse in. Vooral hoe het uitziet op de achterkant.

Bvd.
Pagina: 1 ... 25 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.