Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-10 11:39
RayMotix schreef op zondag 13 december 2009 @ 19:43:
[...]

Hier heb ik ook wel interesse in. Vooral hoe het uitziet op de achterkant.

Bvd.
Ik wil best een paar foto's maken, maar weet niet of ik je er veel op kan laten zien, hij is bijna niet zichtbaar...

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was het trouwens lastig die InvisiShield te plaatsen? Die van mij is 4 december geshipped, dus ik zal hem deze week ook wel krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-09 15:27

njh

RayMotix schreef op zondag 13 december 2009 @ 19:43:
[...]

Hier heb ik ook wel interesse in. Vooral hoe het uitziet op de achterkant.

Bvd.
Ik wil het wel voor je testen, in mijn profiel staat mijn msn adres als je msn hebt. Mailen mag natuurlijk ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 20:00:
Was het trouwens lastig die InvisiShield te plaatsen? Die van mij is 4 december geshipped, dus ik zal hem deze week ook wel krijgen
Viel wel mee, gewoon handleiding volgen, maar wel effe rechter plakken als ik heb gedaan.

highres foto's (Scherp op de 1e na, sorry) vind je hier

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~krasteva/s1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~krasteva/s2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~krasteva/s3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~krasteva/s4.jpg

Voor diegenen die alleen de foto's zien en niet hebben gelezen, dit is dus een defectieve shield met een dikke kras op de voorzijde die ik er zelf opgemaakt heb.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexDT
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-09 14:43
Philos31 schreef op zondag 13 december 2009 @ 20:14:
[...]

Viel wel mee, gewoon handleiding volgen, maar wel effe rechter plakken als ik heb gedaan.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Voor diegenen die alleen de foto's zien en niet hebben gelezen, dit is dus een defectieve shield met een dikke kras op de voorzijde die ik er zelf opgemaakt heb.
Thanks man! Ik heb clearprotector besteld..
Jammer van die ene wazige foto. Hoe zit het met de wrijving op het scherm?
Veranderd er veel, nog steeds goed te doen met de stylus?
Heb je die van het scherm er al afgehaald?

offtopic:
http://www.clearprotector.com/
Kortingscode: DISCOUNT <- 30% Korting

.

[ Voor 8% gewijzigd door AlexDT op 13-12-2009 20:43 ]

312

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
Het werkt prima, heb geen problemen, ook niet met de stylus.
De protector gaat er af als ik de nieuwe binnen heb.
Ik ben er erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexDT
Mooi, ik las dat het wat zachter was dan het originele scherm en daardoor de stylus niet goed meer werkte.

312

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rataplan
voor de uitgebreide audiomixer
ga naar menu>meer>xterminal en type daar alsamixer -c0 in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo na al het leeswerk (Lees; lang wachten) hier, afgelopen week er eindelijk een kunnen halen, mijn eerste opmerkingen en vragen.

Eerste indruk; dit is een toestel waar heel veel mee mogelijk is, ook voor de minder gevorderde gebruiker. Touchscreen werkt prima, echter Iphone werkt logischer (gevoelsmatiger). Scherm is waanzinnig mooi en scherp. Nadeel is dat standaard de tekstgrootte van websites aan de kleine kant is. Zoomen werkt niet altijd even handig. De meest praktische manier vind ik met de harder/zacher toets bovenop. Voor mij zit de lader aan de verkeerde kant, bijvoorbeeld in de auto, zit die in de weg. De FM transmitter valt mij 100% mee, internetradio knalt echt uit mijn speakers! (de oplossing voor mijn A6, anders duur systeem á €500) Tijdens het laden stoort de FM zender wel. Emailen gaat prima, mijn quicknetaccount erin gezet en mailen maar.

Wat me tegenvalt is de hoeveelheid beschikbare apps. Waar je ook zoekt, overal kom je dezelfde apps tegen. Hopelijk veranderd dat snel! Verder is het erg lastig om IN websites te scrollen. bijv in een keuzemenu. Daarnaast duurt het lang als je een pagina terug wil surfen (backspace)

Filmpjes kijken is een genot op het mooie scherm, echter is het me nog niet gelukt een dvd over te zetten? (4.7gb) Geeft aan dat het bestand te groot is. Multimedia werkt ook niet als de usb kabel is aangesloten?Youtube op een HTC ziet er verschikkelijk goed uit, op de N900 vind ik de kwaliteit tegenvallen, best wel blokkerig, kan dat niet scherper?
Als ik de tvout aan mijn lcd hang prima beeld en geluid, plug ik in op mijn reciever (AUX) dan alleen maar geluid en geen beeld?

Batterij verbruik valt me mee, een dag is goed te doen voor een gem. gebruiker. Het zou mooi zijn als er een mooie desktop lader zou komen voor dit toestel, dan plug je hem 's nachts in.

Blije bezitter dus en ik hoop dat er snel veel leuke apps beschikbaar komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou de app ZouTube kunne proberen, dat werkt hier wel lekker. (niet blokkerig)

Ik dacht laat ik mn achtergrond ff delen. Je kunt de achtergrond met de app. WPcreator opdelen in 4 delen.
[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-07 16:03
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Dankjewel voor de foto's ;). Eerlijk gezegd is het niet helemaal mijn ding. Ik ben juist blij met de matte achterkant van het toestel aangezien hier niet zo snel vingervlekken op ontstaan. Misschien dat ik wel nog een normale screenprotector neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murat03
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-01 09:09
Philos31 schreef op zondag 13 december 2009 @ 09:54:
[...]

Wat is voor jou zwaar gebruik? Heb je ook 24/7 je data verbinding open? Dus MSN, Skype en dergelijke? Wans dan haal ik de 10 uur zeker niet als ik hem ook nog eens flink gebruik....
Data verbinding is inderdaad 24x7. Ik heb 90% vd tijd een wlan verbinding open; verder een 3G verbinding.

- Email check iedere 10 minuten (2 accounts). Krijg stuk of 15-20 emails binnen die ik ook lees/verwijder.
- 2-3 emails versturen
- 1 smsje vesturen
- OMWeather op de desktop die iedere 2 uur vernieuwt.
- Wifi search interval 10 min.
- 1 uur surfen
- 20m internetradio
- 1 uur overig gebruik (agenda enz.)
- 20m bellen.
- SIP (voipbuster) actief.

Dit is voor mij gemiddeld gebruik. Hiermee haal ik 16-18 uur (met nog 1-2 groene blokjes over).

Instellingen die ik heb gewijzigd tbv batterij levensduur:

- display brightness een blok verminderd (nu 3 blokjes)
- backlight timeout is 30 sec.
- wifi transmission power 10mw (ipv 100mw)

Met vooral een 3G verbinding gaat de batterij wel wat eerder leeg maar dit is niet drastisch (1-2 uur)

Open de terminal en kijk met de "top" commando naar de "load". Dit is bij mij (bij idle) bijna altijd < 0,10

Herstart je toestel eens.

Ik heb één keer meegemaakt dat de batterij na 9 uur leeg was (bij gem. gebruik). Waarschijnlijk lag dit aan een programma die bleef "hangen".

Verder schijnt de facebook app veel vermogen te vreten. Een "oude" sim kaart (>4-5 jaar) schijnt hier ook schuldig aan te zijn. Let op de apps die je gebruikt. Probeer ze allemaal van je desktop af te halen en kijk hoe lang de batterij "standaard" (default apps) meegaat.

Vandaag na 12 uur heb ik nog 40% batterij lading over (lgem. gebruik).

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Zeer goede fotos.Dit gaat zeker vanpas komen om het apparaat niet te beschadigen.Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
Mensen,

Als je naar de internetradio gaat staan er standaard al heel veel radio stations in. Iets waar ik me mateloos aan irriteer omdat het even duurt voordat ik bij mijn nederlandse stations ben. Ik dacht ik zoek het bestand op waar de stations instaan verwijder alles en laat mijn eigen favorieten staan. Nu staat er op de N900 netjes een xml bestand in de map /usr/share/pre-installed/mafw-iradio-source-bookmarks/bookmarks.xml hierin staan alle stations maar dit is niet de lijst die ik in mijn internetradio heb staan. Ik kan dit xml bestand aanpassen wat ik wil maar ook dan veranderd mijn lijst niet. Weet iemand waar de bookmarks van de internetradio worden opgeslagen en of dat bestand te edit-en is? Ik heb namelijk niet zo'n zin om alles handmatig te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexDT
@lexi1986: Ik hoop ook echt op multiselect, dat mis ik echt erg!
Ik weet helaas niet waar dat bestand zit trouwens

http://www.youtube.com/watch?v=2FTPD-zwjB4
Is het verder iemand al gelukt om uitzendinggemist te kijken. Ik heb greasemonkey geinstalleerd, maar ik krijg dat contextmenu gewoon niet. Hij begint telkens gewoon weer te laden in de standaardplayer.

http://www.youtube.com/watch?v=LDMGIIXaKrE
Powertwitter idem.

Probleem met MicroB?? Addons activeren ofzo?
Ik snap er niks van.

[ Voor 6% gewijzigd door AlexDT op 13-12-2009 23:50 ]

312

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AlexDT schreef op zondag 13 december 2009 @ 23:49:
@lexi1986: Ik hoop ook echt op multiselect, dat mis ik echt erg!
Ik weet helaas niet waar dat bestand zit trouwens

http://www.youtube.com/watch?v=2FTPD-zwjB4
Is het verder iemand al gelukt om uitzendinggemist te kijken. Ik heb greasemonkey geinstalleerd, maar ik krijg dat contextmenu gewoon niet. Hij begint telkens gewoon weer te laden in de standaardplayer.

http://www.youtube.com/watch?v=LDMGIIXaKrE
Powertwitter idem.

Probleem met MicroB?? Addons activeren ofzo?
Ik snap er niks van.
Het script verandert de TITEL in een link naar de stream. Ik heb alleen gemerkt dat bij sommige vara sites er een mask overheen zit van een plaatje, weet niet echt waarom (ik krijg hoofdpijn van ingewikkelde websites met allerlei javascript, CSS, flash en plugins gecombineerd).
Dus je moet op de titel klikken en daar even op blijven hangen. (of het scriptje aanpassen dat het iets anders doet, bijvoorveeld de gehele embedded player veranderd in een link)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 00:04:
[...]

Het script verandert de TITEL in een link naar de stream. Ik heb alleen gemerkt dat bij sommige vara sites er een mask overheen zit van een plaatje, weet niet echt waarom (ik krijg hoofdpijn van ingewikkelde websites met allerlei javascript, CSS, flash en plugins gecombineerd).
Dus je moet op de titel klikken en daar even op blijven hangen. (of het scriptje aanpassen dat het iets anders doet, bijvoorveeld de gehele embedded player veranderd in een link)
Is het niet mogelijk om bijv: Kmplayer als default video-player in te stellen in de webbrowser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-08-2024

RRC

AlexDT schreef op zondag 13 december 2009 @ 18:41:
[...]

Ai, zou je foto's kunnen maken?
die heb ik al gemaakt en gepost een paar pagina's terug. Zoek maar even op mijn postings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

AlexDT schreef op zondag 13 december 2009 @ 20:51:
Mooi, ik las dat het wat zachter was dan het originele scherm en daardoor de stylus niet goed meer werkte.
stylus werkt perfect geen enkel verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

lexi1986 schreef op zondag 13 december 2009 @ 23:37:
Mensen,

Als je naar de internetradio gaat staan er standaard al heel veel radio stations in. Iets waar ik me mateloos aan irriteer omdat het even duurt voordat ik bij mijn nederlandse stations ben. Ik dacht ik zoek het bestand op waar de stations instaan verwijder alles en laat mijn eigen favorieten staan. Nu staat er op de N900 netjes een xml bestand in de map /usr/share/pre-installed/mafw-iradio-source-bookmarks/bookmarks.xml hierin staan alle stations maar dit is niet de lijst die ik in mijn internetradio heb staan. Ik kan dit xml bestand aanpassen wat ik wil maar ook dan veranderd mijn lijst niet. Weet iemand waar de bookmarks van de internetradio worden opgeslagen en of dat bestand te edit-en is? Ik heb namelijk niet zo'n zin om alles handmatig te verwijderen.
Had hier ook al naar gekeken, heb ze uiteindelijk toch maar een voor een verwijderd...

Ook de bookmarks in de browser zijn een beetje chaotisch, weet iemand hoe je die kunt ordenen, en dan met name de volgorde aanpassen. Mappen maken gaat prima, maar hij zet ze door elkaar...
Heb al geprobeerd met langer selecteren, maar dan krijg je alleen de opties 'verwijder, details, bewerk'

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

hoe skype ik met mijn bank?

http://www.ing.nl/particu...ervice/contact/index.aspx

ze hebben skype + ik ook = geen resultaat

ik moet dan iets installeren maar heb toch al skype op mijn telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:29

Snow_King

Konijn is stoer!

Eastside schreef op maandag 14 december 2009 @ 09:07:
[...]

Had hier ook al naar gekeken, heb ze uiteindelijk toch maar een voor een verwijderd...

Ook de bookmarks in de browser zijn een beetje chaotisch, weet iemand hoe je die kunt ordenen, en dan met name de volgorde aanpassen. Mappen maken gaat prima, maar hij zet ze door elkaar...
Heb al geprobeerd met langer selecteren, maar dan krijg je alleen de opties 'verwijder, details, bewerk'
En hoe verwijder je ze één voor een? Ik zoek al een tijdje in de media speler, maar zie echt geen optie om radio's weg te gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-09 15:32
Snow_King schreef op maandag 14 december 2009 @ 10:02:
[...]
En hoe verwijder je ze één voor een? Ik zoek al een tijdje in de media speler, maar zie echt geen optie om radio's weg te gooien?
Je kunt in de lijst zoeken door te typen, misschien dat dat alvast iets helpt. Radiostations kun je verwijderen door je vinger er op te houden en te wachten tot het context-menu verschijnt, daar kun je kiezen voor Delete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Jolanda77 schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 10:47:
[...]

Ik heb een dergelijke Philips lader en deze werkt NIET samen met mijn Nokia N900 (=Als ik de Nokia aansluit, begint deze niet te laden). Ik zou dus in elk geval even de compatibiliteit checken. Verder vind ik de lader sowieso geen succes, want idd erg traag.
Ik heb hier de Varta Powerpack type: 57054 deze heeft een accu van 1800mAh en heeft een output van 800mA max. Moet zeggen dat deze wel redelijk snel oplaad en hij werkt in combinatie met de N900. In het begin dacht ik dat deze niet werkte maar dit komt door die usb-bug dat je telefoon aan moet staan voordat je te zien krijgt dat je oplaad. Overigens zitten er verloop stukjes bij voor andere telefoons/apparaten.

Edit: Ik heb hem 2 weken geleden gekocht bij de Dixons i.c.m. airmiles

[ Voor 4% gewijzigd door lexi1986 op 14-12-2009 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf518
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-02-2023
Ik volg dit topic al een hele tijd en wacht nog steeds op mijn N900 die in bestelling staat bij studentmobiel (zit niet bij de 1e levering en is 20 okt. besteld).

Waarom ik nu toch iets post is om jullie te attenderen op het feit dat de screenprotector die Philos31 in gebruik heeft nu op de website van Zagg met 50% korting kan worden besteld.
Normaal is de full-body protector $24,99. Nu dus $12,50 + verzendkosten $3,49 = $15,99. In euro's is dat (Wisselkoers: 1 EUR = 1.429 USD) €11,19.
Zelf in ieder geval besteld, geen geld lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Olaf518 schreef op maandag 14 december 2009 @ 11:54:
Ik volg dit topic al een hele tijd en wacht nog steeds op mijn N900 die in bestelling staat bij studentmobiel (zit niet bij de 1e levering en is 20 okt. besteld).

Waarom ik nu toch iets post is om jullie te attenderen op het feit dat de screenprotector die Philos31 in gebruik heeft nu op de website van Zagg met 50% korting kan worden besteld.
Normaal is de full-body protector $24,99. Nu dus $12,50 + verzendkosten $3,49 = $15,99. In euro's is dat (Wisselkoers: 1 EUR = 1.429 USD) €11,19.
Thanks is inderdaad geen geld :) heb hem zojuist besteld. Thanks voor de tip was €12,95 EUR kwijt met airmail voor de fullbody

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey1802
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-08 23:14
Kan je met die Zagg protector nog wel de batterij cover losmaken? Want anders kan je geen sd kaartjes wisselen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
Sharkey1802 schreef op maandag 14 december 2009 @ 12:07:
Kan je met die Zagg protector nog wel de batterij cover losmaken? Want anders kan je geen sd kaartjes wisselen toch?
Ja dat is geen probleem, het zijn losse delen, dus de battry cover kan gewoon los.

Met de code PROTECT20 kun je 20% korting krijgen, ik weet niet of dat ook nog eens extra geld op de 50% die je al krijgt.

[ Voor 16% gewijzigd door Philos31 op 14-12-2009 12:43 . Reden: Extra info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf518
  • Laatst online: 20-02-2023
Philos31 schreef op maandag 14 december 2009 @ 12:42:
Met de code PROTECT20 kun je 20% korting krijgen, ik weet niet of dat ook nog eens extra geld op de 50% die je al krijgt.
Had ik ook al geprobeerd, maar je komt nu niet bij dat scherm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xandje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 09:58
Vergeef me dat ik geen 102 paginas wil doorlezen verder, maar heeft iemand nog een goede leather case gevonden? En dan heb ik het niet over die leren dingen met clipjes om aan je broek te bevestigen, maar meer als die CP-321 case. Gewoon een hoesje om het te beschermen en verder in je zak te stoppen.

EDIT: Laat maar. Ik heb verder gekeken en verder zijn ze allemaal niet wat ik zoek. De CP-321 is precies wat ik zoek, alleen kan hem nergens in NL op voorraad vinden. Weet iemand een webwinkel waar hij nu meteen leverbaar is? :(

[ Voor 20% gewijzigd door xandje op 14-12-2009 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside

Eastside

It's me, TP!!

Olaf518 schreef op maandag 14 december 2009 @ 11:54:
Mm heb m net vorige week besteld... 8)7 was $15,48 kwijt voor alleen de screen protector..

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside

Eastside

It's me, TP!!

xandje schreef op maandag 14 december 2009 @ 13:01:
EDIT: Laat maar. Ik heb verder gekeken en verder zijn ze allemaal niet wat ik zoek. De CP-321 is precies wat ik zoek, alleen kan hem nergens in NL op voorraad vinden. Weet iemand een webwinkel waar hij nu meteen leverbaar is? :(
gmsweb.nl had hem op de site staan, staat alleen geen voorraad info bij...

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Cp-321 heb ik in Engeland besteld via Ebay. Heeft me 15 euris gekost met shipping en 4 dagen levertijd. Gewoon op Ebay bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Zo heb net het review toestel van Nokia binnen gekregen waardoor ik nu voor even trotse eigenaar ben van 2 N900's :p. Ik ben een website begonnen over Maemo toestellen met belfunctionaliteit. Omdat de N900 dit op dit moment als enigste ondersteund gaat de website op dit moment dan ook alleen over de N900. Ik zal proberen zoveel mogelijk handige dingen proberen te plaatsen. Echter is het altijd handig als er mensen zijn met verstand van zaken die mee willen helpen. Ik publiceer de website nu pas aangezien ik eerst het review toestel van Nokia thuis wilde hebben waarop ik applicaties kan installeren om te testen etc. De eerste review staat erop deze heb ik met mijn eigen toestel gedaan maar ik ga bij Deel 2 verder met het review toestel van Nokia dus de screenshots zullen verschillen qua homescreens.

Website: http://www.maemoworld.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-10 13:41
lexi1986 schreef op maandag 14 december 2009 @ 13:45:
Zo heb net het review toestel van Nokia binnen gekregen waardoor ik nu voor even trotse eigenaar ben van 2 N900's :p. Ik ben een website begonnen over Maemo toestellen met belfunctionaliteit. Omdat de N900 dit op dit moment als enigste ondersteund gaat de website op dit moment dan ook alleen over de N900. Ik zal proberen zoveel mogelijk handige dingen proberen te plaatsen. Echter is het altijd handig als er mensen zijn met verstand van zaken die mee willen helpen. Ik publiceer de website nu pas aangezien ik eerst het review toestel van Nokia thuis wilde hebben waarop ik applicaties kan installeren om te testen etc. De eerste review staat erop deze heb ik met mijn eigen toestel gedaan maar ik ga bij Deel 2 verder met het review toestel van Nokia dus de screenshots zullen verschillen qua homescreens.

Website: http://www.maemoworld.nl
Das mooi! Ik mis nog wel wat. Er zijn hier denk ik flink wat issues met workarounds te vinden. Alleen...waar en met welke trefwoorden moet ik zoeken? Misschien is het een idee om heel veel know-how te verzamelen en te ordenen? Een pagina met specificaties, known issues, hints&tips&trucs, leuke software en eenvoudige handleidingen om in te stellen en misschien meer documentatie? Ik denk dat er hier genoeg mensen rondlopen om mee te helpen.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Nas T schreef op maandag 14 december 2009 @ 13:50:
[...]

Das mooi! Ik mis nog wel wat. Er zijn hier denk ik flink wat issues met workarounds te vinden. Alleen...waar en met welke trefwoorden moet ik zoeken? Misschien is het een idee om heel veel know-how te verzamelen en te ordenen? Een pagina met specificaties, known issues, hints&tips&trucs, leuke software en eenvoudige handleidingen om in te stellen en misschien meer documentatie? Ik denk dat er hier genoeg mensen rondlopen om mee te helpen.
Ja ik ben ook van plan om een pagina te maken met de zogenaamde handige trucjes en bekende problemen. Het is echter nogal veel werk om alleen te doen dus mensen die mee willen helpen mogen me mailen op info@maemoworld.nl thanks voor je feedback Nas T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Eastside schreef op maandag 14 december 2009 @ 13:05:
[...]

gmsweb.nl had hem op de site staan, staat alleen geen voorraad info bij...
Welk deel van "vandaag besteld = morgen in huis" is dan onduidelijk?

* Hooglander1 heeft hem bij de telefoon besteld daar. Ik verwacht dat hij in hetzelfde pakketje meekomt tzt

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexDT
xandje schreef op maandag 14 december 2009 @ 13:01:
Vergeef me dat ik geen 102 paginas wil doorlezen verder, maar heeft iemand nog een goede leather case gevonden? En dan heb ik het niet over die leren dingen met clipjes om aan je broek te bevestigen, maar meer als die CP-321 case. Gewoon een hoesje om het te beschermen en verder in je zak te stoppen.

Hij zit er strak in en daarom moeilijk om eruit te halen. Waarschijnlijk wordt dat beter naarmate je hem gebruikt.
Je kan geen muziek luisteren met je oordopjes als hij erin zit en er blijft een rand over die er uit steekt (daar waar hij verjongd).

[ Voor 9% gewijzigd door AlexDT op 14-12-2009 20:33 ]

312

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacQ
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-01 20:51
Ik ben op zoek naar een smartphone, die ook beschikt over deftige navigatiesoftware.

Ik heb de Nokia N900 al een tijdje in het oog en heb gezien dat deze over ovi maps beschikt.

Ik ben deze thread ook al eventjes aan het volgen. Nu is hij wel gegroeid naar een groot aantal pagina's :) en een search levert ni veel op.

Dus kan iemand mij zeggen of die ovi maps op iets trekt, en beschikt de N900 over de premium services die vermeld staan op de website:

Got premium services already?

Many Nokia mobile devices are delivered with City explorer, Drive and Traffic & Safety premium services preinstalled. Check your mobile, and you may find you're already good to go!
Check your mobile

1. Open Ovi Maps on your mobile
2. Select Options > Shop & licences > My licences > Update
3. Maps checks online and lists the premium services you have.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:11
ZodiacQ schreef op maandag 14 december 2009 @ 15:29:
Ik ben op zoek naar een smartphone, die ook beschikt over deftige navigatiesoftware.

Ik heb de Nokia N900 al een tijdje in het oog en heb gezien dat deze over ovi maps beschikt.

Ik ben deze thread ook al eventjes aan het volgen. Nu is hij wel gegroeid naar een groot aantal pagina's :) en een search levert ni veel op.

Dus kan iemand mij zeggen of die ovi maps op iets trekt, en beschikt de N900 over de premium services die vermeld staan op de website:

Got premium services already?

Many Nokia mobile devices are delivered with City explorer, Drive and Traffic & Safety premium services preinstalled. Check your mobile, and you may find you're already good to go!
Check your mobile

1. Open Ovi Maps on your mobile
2. Select Options > Shop & licences > My licences > Update
3. Maps checks online and lists the premium services you have.
Ovi-maps beschikt op de N900 nog niet over gesproken turn-by-turn navigatie. Schijnt dat ze er bij Nokia wel mee bezig zijn. Somebody correct me if i am wrong ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
ZodiacQ schreef op maandag 14 december 2009 @ 15:29:
Maar dat vind ik geen deftige navigatie. Gesproken navigatie kost een maandelijks bedrag. Dat vind ik belachelijk. Sygic komt waarschijnlijk deze maand nog uit. Dat is tenminste hun planning.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02-2024
Hoe kan ik het makkelijkst mijn contacten van mijn WM toestel syncen met de N900? Kopiëren via simkaart is geen optie, omdat dan niet alle info van een contact opgeslagen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
Hier een review op een Duits forum , waar iemand vanuit de praktijk (met zijn eigen toestellen) een vergelijk maakt tussen de N900, N97, Milestone, HD2 en de Palm Pre.

"Kampf der Titanen: N900, N97, Milestone, HD2 und Palm Pre im Vergleichstest"

http://www.telefon-treff....ad.php?s=&threadid=428413

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:20
lpdv74 schreef op maandag 14 december 2009 @ 17:09:
Hoe kan ik het makkelijkst mijn contacten van mijn WM toestel syncen met de N900? Kopiëren via simkaart is geen optie, omdat dan niet alle info van een contact opgeslagen wordt.
Je kan je WM toestel toch Syncen met outlook, en daarna je N900.

Zo heb ik het ook gedaan met de omnia van de vrouw, hij heeft alles wat in outlook stond netjes naar de N900 gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 15:28:
[...]

Hoelang heb je moeten wachten?

Ben er zeker van dat je een nieuwe krijg .
Heb zojuist een mail gekregen van Zagg dat er een nieuwe opgestuurd word zonder enige kosten, met de srvice daar zit het dus wel snor.

Hello Peter,

Thank you for contacting ZAGG, where we are Zealous About Great Gadgets! My name is Hayley and I appreciate the opportunity to assist you.

Thank you for responding to our e-mail to confirm your shipping address. I have requested your order # EUxxxxxxx be re-fulfilled and this should ship out in the next 2 business days.

Your order will be shipped via Royal Mail Airmail. Orders shipped using this service can take 4-6 business days to be delivered. Once your order has left our facility we will send you a shipping confirmation email. We recommend adding ZAGG.com to your address book to help avoid spam filters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janzeeschuimers schreef op maandag 14 december 2009 @ 18:00:
Hier een review op een Duits forum , waar iemand vanuit de praktijk (met zijn eigen toestellen) een vergelijk maakt tussen de N900, N97, Milestone, HD2 en de Palm Pre.

"Kampf der Titanen: N900, N97, Milestone, HD2 und Palm Pre im Vergleichstest"

http://www.telefon-treff....ad.php?s=&threadid=428413
De vertaalde versie

Lekkere review. HD2 wint op het gebied van webbrowsen van de N900 (!!), terwijl de N900 juist claimt de beste internet tablet/computer te zijn. En overall winnaar is de Milestone(Droid), als je met het "crappy" keyboard en Exchange integratie kan leven (trouwens Touchdown heeft perfecte Exchange support voor Android, dus dat klopt niet helemaal). Deze review kan nooit kloppen, dat de HD2 wint van webbrowsen van de N900; en Milestone wint dik met het OS (Android) en Appstore (Market). Maar ja zoals hij zelf al zegt: heel subjectieve review - als je toevallig van WinMo houdt, komt zo eentje natuurlijk als winnaar uit de bus; en als je van Maemo houdt de N900 etc. Dus waardeloze review imho doordat het TE subjectief is.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2009 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philos31 schreef op maandag 14 december 2009 @ 18:57:
[...]

Heb zojuist een mail gekregen van Zagg dat er een nieuwe opgestuurd word zonder enige kosten, met de srvice daar zit het dus wel snor.

Hello Peter,

Thank you for contacting ZAGG, where we are Zealous About Great Gadgets! My name is Hayley and I appreciate the opportunity to assist you.

Thank you for responding to our e-mail to confirm your shipping address. I have requested your order # EUxxxxxxx be re-fulfilled and this should ship out in the next 2 business days.

Your order will be shipped via Royal Mail Airmail. Orders shipped using this service can take 4-6 business days to be delivered. Once your order has left our facility we will send you a shipping confirmation email. We recommend adding ZAGG.com to your address book to help avoid spam filters.
Tja als ze ze nu aan de helft verkopen kan dit wel niet?Net een email gedaan of ik er geen 2 kan krijgen voor dezelfde prijs :9

Al iemand ervaring met dit?
B&W Waterproof XS.CASE Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokia6230i
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-05-2024
Olaf518 schreef op maandag 14 december 2009 @ 12:58:
[...]

Had ik ook al geprobeerd, maar je komt nu niet bij dat scherm ;)
Wanneer moet de korting verschijnen? Ik ben tot de knop gegaan dat je betaald via Paypal, hier staat nog steeds de volle prijs vermeld. Ik durf niet op finalize order te klikken. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexDT
Nokia6230i schreef op maandag 14 december 2009 @ 20:18:
[...]

Wanneer moet de korting verschijnen? Ik ben tot de knop gegaan dat je betaald via Paypal, hier staat nog steeds de volle prijs vermeld. Ik durf niet op finalize order te klikken. Iemand?
Zodra je op "add to Cart" klikt.
http://www.zagg.com/invis...-covers-skins-shields.php
Discount - $12.49
Subtotal: $12.50

312

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:50

Quindor

Switching the universe....

My god dit persoon heeft het duidelijk *echt* niet begrepen.

Als telefoon, is de N900 naar mijn mening 1 van de beste telefoons welke ik ooit gehad heb.

Een 4.3" scherm met multitouch beter? Nou ja, als je van brakke crashende niet ondersteunde browsers houd mischien?

De software is nu al makkelijker beter dan welk windows mobile toestel dan ook. De backend, hoe alles in elkaar zit en goed werkt op de N900, etc.

Verder vind ik het schrijven dat enkele productie problemen de telefoon slecht maken al helemaal achterlijk? Wie zegt dat er van de HD2 uiteindelijk niet meer stuk in een doosje zitten? Of minder lang mee gaan, etc. etc. erg kortzichtig.

Maar goed, we weten allemaal wat we fijn vinden aan het toestel en wat niet. Maar de vergelijking welke dit persoon maakt... slaat echt *helemaal* nergens op. :S

Persoonlijk verwacht ik namelijk dat Maemo een best goede kans maakt. Oh en btw artikel schrijver welke voor dit artikel het commentaar heeft uit gezet, Maemo bestaat al eventjes wat langer dan andere operating systemen zoals Android, etc.

Sorry, moest ff het ff kwijkt.

[ Voor 15% gewijzigd door Quindor op 14-12-2009 20:43 ]

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 19:22:
[...]

De vertaalde versie

Lekkere review. HD2 wint op het gebied van webbrowsen van de N900 (!!), terwijl de N900 juist claimt de beste internet tablet/computer te zijn. En overall winnaar is de Milestone(Droid), als je met het "crappy" keyboard en Exchange integratie kan leven (trouwens Touchdown heeft perfecte Exchange support voor Android, dus dat klopt niet helemaal). Deze review kan nooit kloppen, dat de HD2 wint van webbrowsen van de N900; en Milestone wint dik met het OS (Android) en Appstore (Market). Maar ja zoals hij zelf al zegt: heel subjectieve review - als je toevallig van WinMo houdt, komt zo eentje natuurlijk als winnaar uit de bus; en als je van Maemo houdt de N900 etc. Dus waardeloze review imho doordat het TE subjectief is.
Nog een merkwaardige review. Dit keer van Bright:
http://www.bright.nl/uitpakparty-smartphone-meerkamp

Je krijgt sterk de indruk dat ze hooguit een uurtje met ieder toestel hebben getest. Ook is de review bijzonder slecht in beeld gebracht, het hoofd van de reviewer staat altijd vlak voor het scherm van de telefoons.

De conclusie is trouwens dat de iPhone de beste telefoon is volgens bright (ondanks dat die niet in de test zit), daarna de HD2, omdat deze het meest op de iPhone lijkt, en dan de N900.
Bright vindt het scherm van de HD2 het "hoogste resolutie scherm dat hij ooit heeft gezien". Dat is wat raar aangezien de N900 dezelfde resolutie heeft. Verder vindt hij het scherm van de HTC "het beste scherm dat je ooit in een telefoon hebt gezien", ook raar want het scherm is niet transflective, en daardoor lastig bij fel buitenlicht.

Zo goed als geen enkele conclusie wordt onderbouwd. Beetje jammer naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-10 00:24
Nokia6230i schreef op maandag 14 december 2009 @ 20:18:
[...]

De website ziet er netjes uit, maar zit niet perfect in elkaar. Wanneer ik Firefox wordt de 50% korting ook niet verwerkt, maar als ik Internet Explorer gebruik wel. Dit zie je overigens in het Checkout-scherm, dat is het scherm dat je krijgt wanneer je doorklikt vanaf je winkelwagentje.

Maar in Internet Explorer kreeg ik weer een aantal keer een foutmelding. Was verder niks aan de hand, want de rest van de order verliep goed en heb nu dus gewoon de 50% korting gekregen. Twee full-body protectors besteld, één voor de iPhone van mijn broertje en één voor mijn N900. Nouja, mijn toekomstige dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
@Only.Holoris
Ik vraag me toch elke keer weer af wat je hier eigenlijk doet.
Nokia heeft gefaald en maemo is over 2 maanden dood volgens jouw.
Random Bits: N900 RIP

Waarom steek je er dan zoveel tijd in?
Heb je nou echt helemaal niks beters te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 21:45:
Je zou de app ZouTube kunne proberen, dat werkt hier wel lekker. (niet blokkerig)

Ik dacht laat ik mn achtergrond ff delen. Je kunt de achtergrond met de app. WPcreator opdelen in 4 delen.
[afbeelding]
iemand nog een werkende link naar wpcreator, via google niet te vinden en via meamo.org werkt ook al niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quindor schreef op maandag 14 december 2009 @ 20:40:

Als telefoon, is de N900 naar mijn mening 1 van de beste telefoons welke ik ooit gehad heb.

Een 4.3" scherm met multitouch beter? Nou ja, als je van brakke crashende niet ondersteunde browsers houd mischien?

De software is nu al makkelijker beter dan welk windows mobile toestel dan ook. De backend, hoe alles in elkaar zit en goed werkt op de N900, etc.

Verder vind ik het schrijven dat enkele productie problemen de telefoon slecht maken al helemaal achterlijk? Wie zegt dat er van de HD2 uiteindelijk niet meer stuk in een doosje zitten? Of minder lang mee gaan, etc. etc. erg kortzichtig.

Maar goed, we weten allemaal wat we fijn vinden aan het toestel en wat niet. Maar de vergelijking welke dit persoon maakt... slaat echt *helemaal* nergens op. :S

Persoonlijk verwacht ik namelijk dat Maemo een best goede kans maakt. Oh en btw artikel schrijver welke voor dit artikel het commentaar heeft uit gezet, Maemo bestaat al eventjes wat langer dan andere operating systemen zoals Android, etc.

ach al eerder gezegd.....zodra hij iets post krijg ik een rare smaak in mijn mond...
met zijn postings word het alleen maar bevestigd...dat hij geen fan is van Nokia/Maemo....

het is zijn mening...alleen ventileerd hij deze in het verkeerde forum....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2009 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Om deze review van only.holoris maar eens echt met de grond gelijk te maken:
alle aandacht is weg van Maemo en nu staat Google's eigen phone (Nexus One) in de spotlights van de media.
Nou. De media is echt overspoeld. Google is hype. Google Phone met android is dubbel hype. No way dat ze een telefoon maken die qua materiaalgebruik en duurzaamheid voorbij Nokia streeft.
Wat heeft de N900 nou nog te bieden? Voorlopig niets.
Dit, mijne heren, is een leugen. De N900 biedt wat een tweaker verlangt: vrijheid en aanpasbaarheid. Dat in tegenstelling tot wat opensource pretendeert te zijn: Android. Android mag niet uitgebracht worden door anderen doordat er applicaties bij zitten die niet open source zijn. Het lijkt mooi, maar de werkelijkheid laat anders zien.
En Maemo en WinMo hobbelen er een beetje achteraan met pas nieuwe versies eind 2010.
WinMo zit fout, Maemo is net nieuw. Only.holoris pretendeert helderziend te zijn dat de nieuwe versie van Maemo te laat is. Hoe lang bestaat Symbian S60 al? 3 jaar?
De iPhone kent veel meer software dan Maemo en Symbian. Developers maakt dat hele open source gebeuren niet zoveel uit: zolang ze maar goede distributiekanalen hebben waarmee ze een groot publiek kunnen bereiken en evt. wat geld mee kunnen verdienen. En waarom zou je telefoon eigenlijk OSS moeten zijn? Een OSS computer vind ik veel belangrijker dan een ding als een telefoon wat voor de meeste mensen gewoon een tool is.
Drogredenen en onjuiste veralgemenisering. Windows is sterk omdat het zo breed is geaccepteerd. In de smartphonemarkt is windows niet zo sterk vertegenwoordigd. Software wordt veel meer voor verschillende platformen geschreven. Waarom zou een telefoon open source zijn? Alles zou open source moeten zijn, dit geeft een hogere kwaliteit, en de gebruiker betaalt vaak niets.
multitouch voor de perfecte browsing experience, of kies je voor een Commodore 64 waar je vanalles in de console moeten rammelen om 'm te laten doen wat je wilt, zoals op de N900?
Ik kies voor de N900 met de perfecte browsing experience. Multitouch voegt weinig toe, het zoomen door gestures wordt niet als vervelend ervaren.
Nokia heeft gefaald,
.. en Only.holoris heeft iets bruins in zijn ogen...en oren...en op meer plekken, want er hangt een luchtje om hem heen.
ze hadden op die golf gelijk mee moeten gaan door wat meer toestellen aan te kondigen
Zegt de kenner die zich op dat vlak al vele malen bewezen heeft.
(bv: zonder qwerty
*kuch* N920 *kuch*
ik heb liever software die specifiek is geschreven voor een mobiele telefoon en ook zo veel mogelijk van die features gebruik maakt (multitouch, accelerometer, gps, always on 24/7 enz).
Ik maak liever gebruik van software die niet 5 keer is geschreven en dus 5 keer zoveel zou moeten kosten.
Multiplatform betekent ook niet dat bepaalde functies gerelateerd aan 1 platform niet gebruikt kunnen worden. Ik gebruik Garmin navigatie op mijn N95 8GB (geen touch), deze werkt ook op de 5800 expressmusic, wel touch. Only.holoris, je bent te kortzichtig en trekt te snel je conclusies.
Mark my words
And you'll regret it...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Quindor schreef op maandag 14 december 2009 @ 20:40:

Klopt inderdaad helemaal niets van, maar ach je kan niet eens reageren bij het artikel, dus dit is gewoon "flame bait". Het zou me verbazen als Only.Hororis een N900 langer dan een dag heeft geprobeerd (ik vermoed zelfs dat hij nog nooit een toestel in handen heeft gehad). Want als hij dat wel had gedaan, dan kan ik me niet voorstellen dat je zo negatief over de N900 en Maemo kan zijn.
Maar ik vind zijn schrijfstijl eigenlijk best leuk, doet wat denken aan roughlydrafted, maar dan pro-android in plaats van pro-iPhone.
Ik ben trouwens benieuwd hoe zijn "4 weken met ubuntu" aan het verlopen zijn, helaas daar geen update over op zijn blog.

Maar al dat gezever over de verschillende besturingssystemen, en welke "het beste zou zijn". Veruit het merendeel van iedereen die ik ken met een moderne smartphone is ontzettend tevreden, of ze nu WinMo, Symbian, Maemo, iPhone of Android gebruiken.
95% van de dingen die je op je smartphone doet kan op alle platformen net zo goed. De resterende 5% bepaald waarom het ene platform beter voor je is dan het andere.
Ik vind Maemo leuk, omdat het vrijer is dan de andere platformen, en ik meer van mijn kennis met Ubuntu kan gebruiken op een Maemo smartphone dan op andere platformen.

Ik ken alleen niemand met een Palm WebOS toestel, nog nooit zelf gezien ook, maar ook dat schijnt bij velen prima te bevallen.
Ook grappig hoe erg Nokia (en Microsoft trouwens) wordt onderschat door vele nieuws/gadget sites. Dit zijn werkelijk GIGANTISCHE bedrijven, en het afschrijven van een platform van bedrijven van die omvang is gewoon heel erg naïef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
Dus back on topic.

Iemand de beta 5 van Firefox al geprobeerd? Hij werk bij mij voor geen meter, erg traag en loopt regelmatig vast. Ik weet dat het een beta is maar ik heb er nog geen 5 minuten mee kunnen werken zonder dat hij vast liep.

Tja dan merk je pas echt goed dat de browser die er nu op zit best wel erg goed werkt. er mogen hier en daar nog wel wat functie`s bij maar werkt tot nu toe na alle tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
http://www.telegraaf.nl/d...olmsyndroom__.html?p=12,2
Ik moest gelijk aan Only.Holoris denken toen ik het las.
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 21:26:
[...]
Maar al dat gezever over de verschillende besturingssystemen, en welke "het beste zou zijn". Veruit het merendeel van iedereen die ik ken met een moderne smartphone is ontzettend tevreden, of ze nu WinMo, Symbian, Maemo, iPhone of Android gebruiken.
95% van de dingen die je op je smartphone doet kan op alle platformen net zo goed. De resterende 5% bepaald waarom het ene platform beter voor je is dan het andere.
Ik vind Maemo leuk, omdat het vrijer is dan de andere platformen, en ik meer van mijn kennis met Ubuntu kan gebruiken op een Maemo smartphone dan op andere platformen.
Ik ben iemand die van gadgets het onderste uit de kan wil halen. Hoe zit alles echt in elkaar, ik ga ook niet over 1 nacht ijs als ik zoiets duurs koop. Daarom zal een Iphone me ook niet bevallen: Ik ben van mening dat ze keuzes hebben gemaakt waar ik bepaalde oordelen over heb ("zoiets doe je niet"). Bijvoorbeeld: Je kunt niet meer dan 1 programma tegelijk draaien. de 3GS bevat 32GB, deze kun je niet vanaf de computer benaderen.
Ik vind dat onacceptabel. Maar Apple bereikt wel een grote groep gebruikers. Ze hebben het heel erg van de buitenkant. De producten zijn mooi, er wordt veel reclame voor gemaakt, het is "fashion", de gebruikersinterface loopt soepel en werkt lekker. Alleen als je wat verder kijkt dan is het (voor mij) niet zo mooi. Maar ik vind het wel knap dat ze een grote groep gebruikers bereiken, al ben ik van mening dat ze enigzins naïef zijn in hun keuze. Het is net als Senseo. Veel mensen drinken het, alleen de kenners vinden het geen koffie.

@MotoGP:
Dus we zien niet de enigen die dat herkennen. Helaas is de telegraaf niet echt een kwaliteitskrant, ik zou er meer waarde aan hechten als het in de volkskrant of NRC stond.

[ Voor 5% gewijzigd door Nas T op 14-12-2009 21:58 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laten we ons nu niet verlagen naar wat andere juist doen: het bekritiseren van andere toestellen. Het zal altijd zo blijven dat er andere met een eigen toestel voorkeur zijn. Anders zou er immers maar een toestel op de markt hoeven te zijn. Ieder het zijne met zijn eigen voorkeur en kritiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shit dacht dat me n900 al dood was maar de batterij was na 15 uur leeg.Ik merk da de batterij beter en beter word .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:11
wat me opvalt is dat er toch interesse van zijn kant uit voor de N900 is, telkens maar vergelijkingen maken en aankaarten wat er niet goed aan N900/Maemo is en wat er wel goed aan Android is enz.

Misschien wil hij er stiekem toch 1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 21:59:
laten we ons nu niet verlagen naar wat andere juist doen: het bekritiseren van andere toestellen. Het zal altijd zo blijven dat er andere met een eigen toestel voorkeur zijn. Anders zou er immers maar een toestel op de markt hoeven te zijn. Ieder het zijne met zijn eigen voorkeur en kritiek
Ja ik weet het, maar kon het ff niet laten :)

Iedereen heeft een eigen voorkeur van wat hij van een telefoon verwacht of is in een bepaalde mate toch wel een beetje een fanboy van iets.
En dat geeft ook niet maar laat iedereen in zijn eigen waarde en dring je mening niet zo op aan anderen.
Dat is dus waar ik me nou aan stoor bij Only, als hij het niks vind is daar helemaal niks mis mee moet hij lekker zelf weten.
Maar om dat nou keer op keer overal en vooral hier te melden is toch wel een beetje triest.En dat terwijl hij donders goed weet dat de meeste hier niet op zitten te wachten.(heb je toch echt wel een DIK bord voor je kop)

Maar ja back on topic maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

motogp schreef op maandag 14 december 2009 @ 22:25:

Maar om dat nou keer op keer overal en vooral hier te melden is toch wel een beetje triest.
offtopic:
grappig, want het was op m'n WEBLOG. Ik kwam nergens mee aanzetten hier. Misschien moet je eens zoeken op de laatste tientallen posts van mij in dit topic. Dan zie je dat je onwijs overdrijft. Een soort relnicht in dit topic ben jij imho.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2009 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 22:40:
[...]
Een soort relnicht in dit topic ben jij imho.
Maar tenminste wel eerlijk en objectief.

Weet iemand hoe USB-OTG werkt? Ik weet dat de N900 (officieel) niet als OTG is bestempeld, maar dat was omdat er dan software voor geschreven moest worden en daar was te weinig tijd voor. Ik vraag me af als er achteraf software geschreven kan worden dat het dan wel werkend is te krijgen? En of het dan mogelijk is meerdere apparaten tegelijk te gebruiken, denkend aan muis/toetsenbord.

[ Voor 47% gewijzigd door Nas T op 14-12-2009 22:53 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
[...]

offtopic:
grappig, want het was op m'n WEBLOG. Ik kwam nergens mee aanzetten hier. Misschien moet je eens zoeken op de laatste tientallen posts van mij in dit topic. Dan zie je dat je onwijs overdrijft. Een soort relnicht in dit topic ben jij imho.
Hebben we hier niet de DM voor?

Edit: kunnen we hier AUB mee ophouden, ik heb hier geen zin en tijd voor.
Die tijd die ik heb steek ik liever in iets anders en ik ben vast niet de enige

[ Voor 16% gewijzigd door motogp op 14-12-2009 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
[...]

offtopic:
Zucht Only.Holoris kap eens met deze onzin ga lekker op je android telefoon spelen ( of praat je ook alleen over deze telefoon terwijl je hem niet hebt ? ) en ga lekker reviews geven over toestellen die je nog nooit in je handen hebt gehad. Jouw mening is duidelijk en dit is een N900 topic geen android topic geen windows mobile topic en geen apple topic. Volgens mij zijn de gebruikers je hier een beetje zat.

Ontopic: Ook ik merk dat de batterij steeds beter word terwijl ik er nog net zoveel mee doe. Ik ga van de week even proberen een scriptje te schrijven die de batterijduur bijhoud en kijken hoelang die met wat voor werkzaamheden mee kan.

edit:
offtopic:
Ik plaats hier mijn reactie op Only.Holoris maar even omdat ik geen zin heb om dit topic vol te spammen met onzin. Er is er maar 1 die onzin praat Only.Holoris en dat ben jij. Hoe kun jij een vergelijking maken tussen de HD2 en de N900 qua browsen terwijl je de N900 niet eens hebt. Ik heb de N900 hier liggen en de HD2 en de N900 wint het toch echt dik qua browsen van de HD2. Dit was ook meteen mijn laatste reactie naar je "echte tweaker" 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door lexi1986 op 14-12-2009 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xandje
  • Laatst online: 22-09 09:58
Hooglander1 schreef op maandag 14 december 2009 @ 13:52:
[...]

Welk deel van "vandaag besteld = morgen in huis" is dan onduidelijk?

* Hooglander1 heeft hem bij de telefoon besteld daar. Ik verwacht dat hij in hetzelfde pakketje meekomt tzt
Thanks. Heb 'm daar besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lexi1986 schreef op maandag 14 december 2009 @ 22:44:
Zucht Only.Holoris kap eens met deze onzin ga lekker op je android telefoon spelen ( of praat je ook alleen over deze telefoon terwijl je hem niet hebt ? ) en ga lekker reviews geven over toestellen die je nog nooit in je handen hebt gehad. Jouw mening is duidelijk en dit is een N900 topic geen android topic geen windows mobile topic en geen apple topic. Volgens mij zijn de gebruikers je hier een beetje zat.
offtopic:
je praat onzin. Het was op m'n weblog. Verder zie me afgelopen 2 weken posts hier, allemaal netjes en genuanceerd. IK ben geen ware flame hier begonnen in dit topic de afgelopen tijd.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2009 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 22:47:
[...]

offtopic:
je praat onzin. Het was op m'n weblog. Verder zie me afgelopen 2 weken posts hier, allemaal netjes en genuanceerd. IK ben geen ware flame hier begonnen in dit topic de afgelopen tijd.
Voor dat weblog waren er geluiden over dat je een hateboy was. Verklaar dat. Ik wil je wel DM-en, maar communicatie moet open zijn. En ik kijk niet naar 2 weken, ik kijk naar het totaalplaatje.

Weet iemand hoe vaak de startpost wordt geüpdatet? De startpost kan een fijne vergaarbak voor informatie zijn. Alle reviews, tips, interessante software, links naar andere fora...
Ik mis namelijk nog veel, ik zie problemen en oplossingen voorbijkomen, het is interessant om deze kort en bondig in de SP te zetten.

[ Voor 23% gewijzigd door Nas T op 14-12-2009 22:58 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Laatst online: 22:56
Ik krijg mijn calender van de N900 niet gesynchroniseerd met google calender.
Ik gebruik de volgende instellingen:

server: m.google.com
poort 443
Beveiligde verbinding
gebruikersnaam(zonder gmail.com)
wachtwoord
Domein: Leeg

Maar krijg elke keer exchange-server reageert niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 21:10:
[...]

iemand nog een werkende link naar wpcreator, via google niet te vinden en via meamo.org werkt ook al niet
Je moet het via toepassingsbeheer doen, dan nieuwe cataloge toevoegen en dan de maemo extra develope. ff googlele raad ik aan.(ik weet de link zo niet meer.)
Als het niet lukt horen we het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nas T schreef op maandag 14 december 2009 @ 22:55:
[...]

Voor dat weblog waren er geluiden over dat je een hateboy was. Verklaar dat. Ik wil je wel DM-en, maar communicatie moet open zijn. En ik kijk niet naar 2 weken, ik kijk naar het totaalplaatje.

Weet iemand hoe vaak de startpost wordt geüpdatet? De startpost kan een fijne vergaarbak voor informatie zijn. Alle reviews, tips, interessante software, links naar andere fora...
Ik mis namelijk nog veel, ik zie problemen en oplossingen voorbijkomen, het is interessant om deze kort en bondig in de SP te zetten.
Helaas wordt de startpost op dit moment niet geupdate, want ik hen niet veel tijd.
Iemand anders wel? dan kan ik kijken hoe dat "delen" van start posts in zijn werk gaat.

Elke extra tijd die in de start post kan worden gestoken is meegenomen, nu is alles nog uit de tijd dat het apparaat nog niet uit was. Ik weet niet hoeveel mensen samen een startpost kunnen beheren, maar mij lijkt het handig om dat eerst even met twee mensen te proberen en niet gelijk met veel (ook om mogelijke conflicten te voorkomen).
Ik ben zelf bijzonder makkelijk, en heb geen bezwaar tegen het verwijderen van delen die een andere beheerder als niet meer "nuttig" ziet (je zal met mij geen conflict krijgen over de topic start, ik zou het fantastisch vinden als er iemand is die er tijd in wil steken en nuttige tips uit dit topic wil bundelen). Wel lijkt het me handig als een mede beheerder zelf de N900 ook echt al heeft. Omdat het anders naar mijn mening lastig is om belangrijke zaken van bijzaken te scheiden.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2009 23:16 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 23:06:
[...]

Helaas wordt de startpost op dit moment niet geupdate, want ik hen niet veel tijd.
Iemand anders wel? dan kan ik kijken hoe dat "delen" van start posts in zijn werk gaat.
1: Zet je DM eens aan
2: Zet mij er maar bij, ik heb wel zin om de komende dagen wat te gaan doen, al zal het niet meteen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-10 16:09
Goed naar aanleiding van het begin van mijn ochtend - Is er een mogelijk te zorgen dat de N900 automatisch stopt met push email na een bepaalde tijd en weer begint op een bepaald tijdstip?
Ik slaap met dat ding naast m'n hoofd (wil graag wel telefoontjes kunnen ontvangen, en het alarm kunnen horen) maar ik wordt telkens wakker als ie vanwege een emailtje trilt (ja, je kan bij mij een kanon naast m'n hoofd af laten gaan en ik slaap door maar dingen als trillende telefoons schiet ik direct wakker!). Boeit me ook niet echt dat ie batterij trekt om daarmee om 4 uur snachts een spammailtje binnen te pullen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 21:39
wat betreft de google calendar; de kalender wordt alleen initieel gesynct in een lege kalender. dus, ofwel een nieuwe kalender aanmaken op de N900, of de default calendar leeggooien. dat laatste kan heel makkelijk door de default calendar proberen weg te gooien. dat mag dus niet, maar dan komt wel de vraag of je de inhoud dan maar wilt verwijderen.

ik had dit probleem ook; eerst syncen met mn oude telefoon en alles was mooi overgekopieerd .. maar het is dus raadzamer om eerst met je oude telefoon te syncen met google, en daarna je n900 met google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-07 16:03
MaxDark schreef op maandag 14 december 2009 @ 23:43:
Goed naar aanleiding van het begin van mijn ochtend - Is er een mogelijk te zorgen dat de N900 automatisch stopt met push email na een bepaalde tijd en weer begint op een bepaald tijdstip?
Ik slaap met dat ding naast m'n hoofd (wil graag wel telefoontjes kunnen ontvangen, en het alarm kunnen horen) maar ik wordt telkens wakker als ie vanwege een emailtje trilt (ja, je kan bij mij een kanon naast m'n hoofd af laten gaan en ik slaap door maar dingen als trillende telefoons schiet ik direct wakker!). Boeit me ook niet echt dat ie batterij trekt om daarmee om 4 uur snachts een spammailtje binnen te pullen :P
Ik zat met het zelfde probleem en heb het op mijn eigen manier opgelost. Je kunt je Algemeen profiel zodanig instellen dat je geen geluid hoort wanneer je een e-mail krijgt maar wel bij sms en telefoon. Overdag gebruik ik nooit een ringtone dus schakel ik 's nachts over naar het algemene profiel met de aangepaste geluiden en 's ochtends schakel ik naar de stille modus waardoor de telefoon dus alleen trilt. Je kunt dit natuurlijk ook andersom doen, gewoon het geen wat je zelf het handigst lijkt.
Als je dit niet handig vind kun je natuurlijk ook nog altijd handmatig je wifi / 3G verbinding uitzetten.

Persoonlijk zou ik het echter ook wel fijn vinden als je zou kunnen zeggen dat de N900 tussen 23:00 en 07:30 geen e-mails ontvangt. Helaas ben ik deze optie nog nergens tegen gekomen. Misschien in een nieuwe FW al denk ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Is er niet zoiets als mail 4 exchange, want daar kon je piek en daltijden opgeven. Ideaal voor dit soort situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2010 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag ben ik ook in het bezit van een Nokia N900. Dus zoals vele wel zullen begrijpen ben ik de hele dag druk bezig geweest met het ontdekken van alle mogelijkheden.
Maar nu heb ik toch wel iets vervelends (bug?) en vraag me af of meer mensen hier last van hebben, want ik kon het niet zo terug vinden in de forum.

Wanneer ik in het menu een Mp3 als ringtone instel, dan hoor je de ringtone even afspelen en klinkt die zuiver. Maar op het moment wanneer ik gebeld wordt dan word de ringtone afgespeeld maar klinkt dan soms wat dof en gekraak er doorheen enz. maar voornamelijk met gekraak. Maar klik je die ringtone weer aan in je profiel menu dan klinkt die gewoon zuiver. Dit probleem doet zich ook voor met het instellen van alarmgeluiden. Tijdens het instellen zuiver, tijdens het afgaan gekraak er doorheen maar dat is dan bijna niet te horen.

Het gebeurt ook bij de standaard ringtones en dergelijke en ook daar is het bijna niet te horen, omdat die standaard ring/alarmtonen vrij hoge tonen zijn, met weinig beat erin.

Zijn er meer tweakers die dit probleem hebben, of gehoord hebben en beter nog, er een oplossing voor hebben. En anders even willen testen als dit probleem ook bij jou toestel voorkomt.
Ringtone volume heb ik gewoon op 3 kwart vol staan.

Alvast bedankt voor de evt, info

Oh en nog een link waar iemand dit probleem ook kort beschrijft:
https://bugs.maemo.org/show_bug.cgi?id=6784

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:00
MaxDark schreef op maandag 14 december 2009 @ 23:43:
Je kan bij instellingen>>profiel de trilstand van het profiel "stil" ook uit zetten. Niet zo'n goede oplossing als een tijdgestuurd profiel, maar misschien voorlopig een oplossing.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruler-Nrg schreef op donderdag 10 december 2009 @ 18:06:
Heeft iemand al een oplossing voor de sync met exchange 2003 ?, zeer iritant namenlijk dat ik tot de volgende firmware moet wachten...
ik heb een tijdje IMAP voor exchange gebruikt, dat werkt prima. Nu over naar exchange 2010 en die werkte in 1 keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 10:09:
[...]

ik heb een tijdje IMAP voor exchange gebruikt, dat werkt prima. Nu over naar exchange 2010 en die werkte in 1 keer :)
bij MFE kan ik nergens de IMAP instellingen vinden. Alleen de keuze wel of niet beveiligde verbinding, met beide werkt exchange 2003 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 10:31:
[...]

bij MFE kan ik nergens de IMAP instellingen vinden. Alleen de keuze wel of niet beveiligde verbinding, met beide werkt exchange 2003 niet.
mail 4 exchange werkt ook niet met imap, daarvoor moet je denk ik een ander mailprogramma gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

TIP:

wist je dat als je gebeld wordt, dat je je telefoon kan omdraaien zodat hij automatisch op "stil" komt te staan?

Erg handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzokphp
  • Laatst online: 17:05
Weet iemand hoe ik in de Terimal de command "dir" uitkan voeren?
Bij mij werkt het niet als ik wil kijken wat er in een map zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mie9iel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 21:30
dbzokphp schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 11:58:
Weet iemand hoe ik in de Terimal de command "dir" uitkan voeren?
Bij mij werkt het niet als ik wil kijken wat er in een map zit..
ls (list) is dir in linux. Voor meer info ls --help.

Misschien is dit wel handig voor mensen die op de N900 voor het eerst een terminal zien :)
http://www.linuxcommand.org/

[ Voor 21% gewijzigd door mie9iel op 15-12-2009 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3sm0dr0mic
  • Laatst online: 26-01 10:59
Ik maak geen gebruik van Google calender, maar heb een tijd geleden een OVI account aangemaakt. Hier zit ook een kalender functie in, maar aangezien pc suite en ovi suite nog niet kunnen syncen met mijn N900 heb ik hier nog niet veel aan. Is er hier iemand die weet of het syncen via ovi kalender wel lukt met andere (symbian) toestellen? Anders lijkt het me handiger ovi kalender niet meer te gebruiken en naar een alternatief te zoeken. Thunderbird/lightning kalender werkt nml ook al niet via ovi/pc suite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-10 23:13
je kan thunderbird met google syncen instructies hier en via google met je n900 hoe dat moet staat wel een paar keer in dit topic met mijn symbian telefoons werkte t perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cisqo
  • Laatst online: 04-07-2024
Zo, al een poosje aan het mee lezen, nu zelf maar iets posten...

Ik had het idee ook opgevat om een lijstje te maken met known bugs, maar een aantal anderen waren me voor. Ideeën over separate websites enzo...
Maar is het ook niet een slim idee om in de start post gewoon een lijstje te maken met known bugs?

Ik heb er sowieso al een (althans ik hoop dat het een bug is)

De accelerometer doet na verloop van tijd niets meer. geen telefoon lanscape/portrait, geen bounce enzo. Als de output data getest wordt met Attitude heb ik het idee dat de accelerometer random data uitspuugt, de indicator draait alle kanten op. Na een restart van de phone is het over.

Een tweede item is het niet lekker renderen van wap pages, je ziet dit bijv. bij mobiel bankieren van de Rabobank, er wordt volgens mij gedetecteerd dat je geen wap browser hebt, en voila, je wordt geblocked.
Nu zal dit wel een Rabobank probleem zijn, maar hebben jullie dit ook (of soortgelijke voorvallen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey1802
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-08 23:14
cisqo schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 13:06:
Een tweede item is het niet lekker renderen van wap pages, je ziet dit bijv. bij mobiel bankieren van de Rabobank, er wordt volgens mij gedetecteerd dat je geen wap browser hebt, en voila, je wordt geblocked.
Nu zal dit wel een Rabobank probleem zijn, maar hebben jullie dit ook (of soortgelijke voorvallen)?
kan dat niet komen omdat de browser zich identificeert als desktop browser en niet als mobiele browser? De sites die je bezoekt denken dat je achter een desktop zit dus ik kan mij zo voorstellen dat de Rabo de mobiele site blokkeerd voor desktops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Ik had het idee ook opgevat om een lijstje te maken met known bugs, maar een aantal anderen waren me voor. Ideeën over separate websites enzo...
Maar is het ook niet een slim idee om in de start post gewoon een lijstje te maken met known bugs?

Ik heb er sowieso al een (althans ik hoop dat het een bug is)

De accelerometer doet na verloop van tijd niets meer. geen telefoon lanscape/portrait, geen bounce enzo. Als de output data getest wordt met Attitude heb ik het idee dat de accelerometer random data uitspuugt, de indicator draait alle kanten op. Na een restart van de phone is het over.

Bugs moet je echt in de maemo bug tracker melden, niet hier.
Het enige nut hier zou het waarschuwen van andere gebruikers zijn, maar het helpt niet om het probleem op te lossen. De bugzilla lijkt redelijk ingewikkeld, maar de beheerders zijn heel vriendelijk en reageren snel (maar bondig). Het is even leren hoe een bugzilla werkt, maar dat is echt veel nuttiger.

Je kan "hide user agent" installeren (geloof uit extras-devel), daarmee kan je de user agent (tijdelijk) aanpassen. of je installeert een andere browser zoals Midori, dan kan je die een "WAP" user agent geven.
Als het trouwens echte wap sites zijn, dan weet ik niet of het gaat werken, maar meestal zijn "wap" sites simpele html paginas voor mobiele browsers, en die werken wel op een firefox browser.
WAP en WML is eigenlijk wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cisqo
Sharkey1802 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 13:50:
[...]

kan dat niet komen omdat de browser zich identificeert als desktop browser en niet als mobiele browser? De sites die je bezoekt denken dat je achter een desktop zit dus ik kan mij zo voorstellen dat de Rabo de mobiele site blokkeerd voor desktops.
Was mijn idee ook ja, ik ga dat binnenkort maar eens aankaarten bij de Rabobank. Is er trouwens ergens in te stellen hoe je je identificeerd? Hetzij en setting of anders een addon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02-2024
Na een dagje spelen loop ik toch ook tegen een paar dingen aan waar ik geen oplossing voor vind:
  • De update catalogi van Nokia werken niet. Ook als ik de betreffende URL's handmatig in de browser invoer krijg ik een "Acces denied" melding. Zie http://talk.maemo.org/showthread.php?p=425670
  • Ik krijg KMplayer niet geïnstalleerd. Ik krijg een melding: Ontbrekende toepassingsparketten: xsltproc.
  • Is er een videoplayer die om kan gaan met .srt ondertitelings bestanden? (wellicht kmplayer, maar daar ben ik dus nog niet achter.
  • Voor wie Irreco niet werkend krijgt, hiermee lukte het mij wel.
  • En ik krijg iets simpels als een hotmailadres (live.nl) niet werkend op mn N900 (ja, via de browser, maar wil het in de standaard mail client werkend hebben). Poortnummers, beveiliging, allemaal goed ingesteld, krijg ook geen foutmelding, maar er wordt geen mail binnengehaald, terwijl die er toch echt wel is...
Mensen die me kunnen helpen, of wellicht tegen dezelfde problemen aanlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb geen probleem met telebankieren, lukt hier prima met de rabo. Ik heb de wapbrowser uitgeschakeld staan en gewoon de internettoegang aktief gemaakt via een nieuwe verbinding. Daarmee kan ik op alle sites terecht die ook voor een desktop open staan. Ook kan ik via de https terecht op mijn citrixserver en middels gotomypc zelfs de pc op mijn kantoor overnemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cisqo schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 13:59:
[...]

Was mijn idee ook ja, ik ga dat binnenkort maar eens aankaarten bij de Rabobank. Is er trouwens ergens in te stellen hoe je je identificeerd? Hetzij en setting of anders een addon?
rabobank werkt gewoon hoor op de N900. Stel je verbinding maar in op een internetbrowser ipv een wap-browser en TB loopt als een tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cisqo
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 14:37:
[...]

rabobank werkt gewoon hoor op de N900. Stel je verbinding maar in op een internetbrowser ipv een wap-browser en TB loopt als een tierelier
Dat is telebankieren ja, ik heb het over mobiel bankieren. Het verschil zit hem in het volgende:
Telebankieren moet via de 'calculator'
Mobiel bankieren via een opgegeven telefoon nummer icm een pincode. http://wap.rabobank.nl
Verder werken de meeste websites ook voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cisqo schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 15:10:
[...]

Dat is telebankieren ja, ik heb het over mobiel bankieren. Het verschil zit hem in het volgende:
Telebankieren moet via de 'calculator'
Mobiel bankieren via een opgegeven telefoon nummer icm een pincode. http://wap.rabobank.nl
Verder werken de meeste websites ook voor mij...
ok, nou begrijp ik het probleem
Pagina: 1 ... 26 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.