Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdw
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 20:57:
heeft iemand, die de appl dataplan monitor heeft, enig idee hoe je die moet resetten om de teller weer op 0 te krijgen
Settings - Phone - en dan onder Network de knop Datacounter. Daar kan je resetten.

Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 21:52:
[...]

Ik was bezig je 'tutorial-tje' te volgen, alleen blijf hier hangen
[...]
hoe de hell doe ik dat?
ja sorry mijn fout. als je in vi die regel hebt ingevult druk je op de 'esc' knop dan zit je nog gewoon in vi maar kun je commando's invoeren het commando :x betekent opslaan en sluiten.

offtopic: meerdere mensen last met internet op hun mobiel met t-mobile ? mijn g1 en n900 zitten beide zonder internet hier.

[ Voor 13% gewijzigd door lexi1986 op 10-12-2009 00:44 ]

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-09 20:35
Ok... eerste irritatiepuntje is een feit: het opladen.

Daar zit echt een irritante bug in.. ik moet gewoon 3 keer het stekkertje er opnieuw indoen voordat ie daadwerkelijk gaat opladen.

Gisteravond aan de oplader gedaan, en niet goed gekeken of hij nou wel ging opladen. Je raadt het al: hij is leeg nu... Dat is toch belachelijk? dat stekkertje zit erin, dus hij moet opladen..

Verwijderd

Gamepie56 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 08:09:

Daar zit echt een irritante bug in.. ik moet gewoon 3 keer het stekkertje er opnieuw indoen voordat ie daadwerkelijk gaat opladen.

Gisteravond aan de oplader gedaan, en niet goed gekeken of hij nou wel ging opladen. Je raadt het al: hij is leeg nu... Dat is toch belachelijk? dat stekkertje zit erin, dus hij moet opladen..
Heb dat alleen met de USB massa-opslag, met het feitelijke laden niet

Verwijderd

lexi1986 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 00:41:
[...]

ja sorry mijn fout. als je in vi die regel hebt ingevult druk je op de 'esc' knop dan zit je nog gewoon in vi maar kun je commando's invoeren het commando :x betekent opslaan en sluiten.

offtopic: meerdere mensen last met internet op hun mobiel met t-mobile ? mijn g1 en n900 zitten beide zonder internet hier.
Nu lukt het heul niet meer :( krijg:
syntax error: "|" unexpected
btw ook problemen met t-mobile vanmorgen gekloot, gisteravond 2 uur onbereikbaar geweest zelfs

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:31
Wanneer je op de site van nokia.nl de software updater wilde downloaden, stond de N900 niet in het lijstje. Toen ik vanmorgen de oudere versie van de Nokia Softwareupdater opstartte, gaf hij aan dat er een nieuwere versie beschikbaar was.
Ook nu staat de N900 tussen de downloads op nokia.nl.

Nieuwe firmware zit er dus aan te komen.

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-10 15:06

Dat is niet alleen bij de N900 maar bij alle Nokia's met micro USB. Blijkbaar heeft het toestel dan wat moeite met de keuze van de juiste USB modus. Ik heb het zelf met mijn N86 regelmatig als de batterij nagenoeg leeg is, dan moet ik ook een paar keer proberen voordat de led aan gaat.

Als je microfoon niet werkt, doe dan een reset. Zover mij bekend is heeft dat alle problemen opgelost.
Het lijkt dus meer een softwareprobleem dan een hardware probleem.

Reset methode Nokia N900:
Menu > Instellingen > klik bovenaan op Instellingen > Oorspronkelijke instellingen herstellen > Ja > 12345 > Voltooid
Wacht totdat het toestel zichzelf uitschakeld (kan een halve minuut duren) en weer inschakeld.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 23:49:
[...]

Je moet dan naar instellingen gaan en telefoon selecteren. Bij telefoon naar beneden scrollen totdat je gegevensteller ziet staan. Die moet je aanklikken en wissen zodat die weer op nul staat.Je ziet dat dan ook in je dataplan monitor staan.
Gevonden, bedankt

Verwijderd

[quote]robertwebbe schreef op donderdag 10 december 2009 @ 10:26:
[...]

Dat is niet alleen bij de N900 maar bij alle Nokia's met micro USB. Blijkbaar heeft het toestel dan wat moeite met de keuze van de juiste USB modus. Ik heb het zelf met mijn N86 regelmatig als de batterij nagenoeg leeg is, dan moet ik ook een paar keer proberen voordat de led aan gaat.

Hallo ook maar eens overgeschakelt van de n97 naar de n900 pracht mobiel .Tja dat had ik nu ook en was bij de n97 net hetzelfde een vraagje kan ik mcguider of garmin op een of andere manier op de n900 installeren?nokia sporttracker en zo kan dit er ook op gezet worden?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2009 11:56 ]

• lexi1986
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 09:10:
[...]

Nu lukt het heul niet meer :( krijg:
[...]

btw ook problemen met t-mobile vanmorgen gekloot, gisteravond 2 uur onbereikbaar geweest zelfs
Ok nog 1 keer vanaf het begin je opent de terminal:

stap 1: sudo gainroot
stap 2: vi /usr/bin/bat

Je zit nu in de vi editor en voert de volgende regel in:

stap 3: lshal | grep battery.charge.level.percentage | awk '{print $3}' nu druk je op de Esc knop in het vi scherm en je toetst nu :x in hierdoor slaat die het document op en keer je terug naar de terminal waar je het commando van stap 4 invult.

stap 4: chmod 775 /usr/bin/bat

stap 5: als je nu bat invult zul je bijv. 75 te zien krijgen en dit is dus je batterij percentage

Verwijderd

Verwijderd in "Nokia N900 Smartphone Internet tablet"
lexi1986 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 12:03:
[...]

Ok nog 1 keer vanaf het begin je opent de terminal:

stap 1: sudo gainroot
stap 2: vi /usr/bin/bat

Je zit nu in de vi editor en voert de volgende regel in:

stap 3: lshal | grep battery.charge.level.percentage | awk '{print $3}' nu druk je op de Esc knop in het vi scherm en je toetst nu :x in hierdoor slaat die het document op en keer je terug naar de terminal waar je het commando van stap 4 invult.

stap 4: chmod 775 /usr/bin/bat

stap 5: als je nu bat invult zul je bijv. 75 te zien krijgen en dit is dus je batterij percentage
alright! bedankt hoor :)

Verwijderd

Hoi,

Vandaag de N900 aangekregen :-D

Heeft iemand toevallig ervaring met het syncen van kalender en contacten vanuit thunderbird? Blijkbaar wordt dit niet ondersteund in de PC Suite ...

• Philos31
  • Laatst online: 11:39
Ben nu eens bezig met een real-world batterij test voor mijn eigen gebruik.
In het begin kon ik het ding geen 5 minuten laten liggen, mar nu na een weekje dacht ik, laat ik eens kijken hoe lang de batterij meegaat als ik er normaal mee omga.

Vanmorgen van de lader afgehaald om 5:30,
constant online op WiFi met MSN, Skype en SIP,
Mail check om de 30 minuten,
OMweather om de 2 uur.
RSS plugin draaiende.

Vanmorgen:
mail gecheckt en fileinfo van TomTom bekeken (heel handig, heb 2 routes als bookmark op mn dashboard, werk-huis en huis-werk, kan ik met 1 klik zien hoeveel vertraging er waar staat)

Toen de deur uit, dus op 3g (alles blijft online), nog een keer gekeken naar TomTom routeinfo.
2 uur in de auto gezeten, ongeveer 5Mb verbruikt.

Daarna weer op Wifi, een paar keer wat gechat via MSN.
2 telefoontjes gekregen (1tje van de Belcompany dat ze een N900 voor me hadden haha)
1 telefoontje gedaan. Kwartiertje gesurft.
Wallpaper creator gedownload en geïnstalleerd, mooie wallpaper gemaakt van de Molens in Kinderdijk.
Paar keer mail gecheckt, zelf een telefoontje gepleegd.
Nog wat gechat.

Nu 7 uur later heb ik nog een halfvolle batterij.
Het valt mij niet tegen, maar ik heb voor de zekerheid voor op mn werk via E-bay een micro-usb lader besteld voor 3,50 inclusief verzendkosten :)

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:26
Weet iemand de encoding profile setting voor MP4 encoding? Ik heb hier een set 1280x720 / 1920x1080 uncompressed videos die ik graag naar 800x480 H264 MP4/AAC wil omzetten (in principe met Adobe Media Encoder). Dat lukt prima, maar ik kan geen profiel vinden waarbij de N900 Media Player ze ook daadwerkelijk afspeelt (icoontje blijft een standaard film icoontje ipv thumbnail en hij speelt ze dus ook niet af). In Windows spelen deze prima met Media Player Classic en default CCCP codecs (ffdshow).

Ik vond al deze thread, maar de daar genoemde profiles (3.0 baseline etc.) werken geen van allen.

Edit: .MP4 Exporteren vanuit Quicktime als MPEG4 / 800x480 / 4000 kbps / AAC 128 kbps / werkt prima! :*)
Edit2: 3000 kbps trekt de N900 beter dan 4000 kbps.

[ Voor 23% gewijzigd door d3vlin op 10-12-2009 17:26 ]

Leaping Lab Rats!

• rob-bo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:49
d3vlin schreef op donderdag 10 december 2009 @ 12:53:
Weet iemand de encoding profile setting voor MP4 encoding?
Ik weet niet direct het antwoord maar ik zag dat de Nokia PC suite de optie heeft om films om te zetten naar MP4. Wellicht kun je er daar 1 mee maken en dan kijken wat hij er van gemaakt heeft? Of anders 'in' een van de de bijgeleverde filmpjes kijken?

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:13
Net langs de plaatselijke telefoonkopen.nl geweest en er ook maar eentje gehaald.
Ze hadden er nog een aantal op voorraad

Ik gaf aan dat ik wel heel graag even het toestel wilde testen en vertelde over het mogelijke microfoonprobleem. Ook wilde ik de dode pixels natuurlijk controleren.
De medewerker gaf me juist alleen maar gelijk en stelde het op prijs dat ik hem op het microfoon probleem wees, hij was hier zelf nog niet van op de hoogte.
Samen het toestel gecheckt en het eerste exemplaar had geen dode/stuck pixels, maar wel het microfoonprobleem. Zowel met bellen als video opnemen totaal geen geluid.

Toestel 2 daarentegen was perfect. Ook geen pixelproblemen en de mic werkt als een trein.

nu.... Playtime!

• teddebraak
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-01-2024
gisteren wilde ik even skypen met mn n900 maar de verbinding was slecht (haperend). ik heb tmobile wnw+ en in theorie zou dat snel genoeg moeten zijn. Ik ben vandaag dus maar wat snelheidstesten via speedtest.nl aan het doen. (eerst de speed manager van t-mobile uitgezet op speed.t-mobile.nl )
via speedtest.nl:
download 139.6 Kbyte/sec (1117kbps)
upload 17.5 KByte/sec (140kbps)

tmobile belooft: wnw plus: 1Mbps down en 384up.

downloaden zit wel goed dus, uploaden blijft iets achter. Wat zijn bij jullie de snelheden en werkt skype wel soepel?

Verwijderd

Zojuist contact gehad met de nokia technical dienst.
Nou ik heb niks tegen Belgen maar dit wijst echt alles, van een zeer Belgisch gebeuren.

Ik gaf aan over de camera en dat sinds enkele dagen de verbinding wegvalt tijdens een gesprek, ook over microfoonprobleem.

Wat de medewerker zei;
Dat kan ''meneer'', daar weten wij niks van af MENEER, wij kunnen niks voor u doen MENEER, enige is dat ik u kan adviseren om het toestel naar ons toe te sturen MENEER.

Ik daar op; Maar het toestel heb ik net 5 dagen.

Zegt hij; ja, alles kan stuk gaan MENEER

Ik heb niks meer gevraagd en heb de hoorn neergelegd, raakte zo geirriteerd aan deze nokia medewerker.

Overigens voor ik de technisch dienst kreeg, had ik eerst de customer support, die de telefoon opnemen met:
Met (blablabla) wat is uw 06 nummer?
Ik zo van; wat zegt u?
hij zo van: ja, uw 06 nummer om na te kijken
Ik maar me nummer gegeven, waarop ze gelijk me naam wilde weten....

Hebben jullie dit ook ervaren?

Ik denk dat ik nokia een brief ga schrijven over de gang van zaken...maar me probleem mag ik neerleggen bij nokia care (thephonehouse)

• teddebraak
ik zou ook ophangen als ik wordt aangesproken met meneer. en hoe durven ze je telefoonnummer te vragen! schande!! 8)7

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:25
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:15:
Zojuist contact gehad met de nokia technical dienst.
Nou ik heb niks tegen Belgen maar dit wijst echt alles, van een zeer Belgisch gebeuren.

Ik gaf aan over de camera en dat sinds enkele dagen de verbinding wegvalt tijdens een gesprek, ook over microfoonprobleem.

Wat de medewerker zei;
Dat kan ''meneer'', daar weten wij niks van af MENEER, wij kunnen niks voor u doen MENEER, enige is dat ik u kan adviseren om het toestel naar ons toe te sturen MENEER.

Ik daar op; Maar het toestel heb ik net 5 dagen.

Zegt hij; ja, alles kan stuk gaan MENEER

Ik heb niks meer gevraagd en heb de hoorn neergelegd, raakte zo geirriteerd aan deze nokia medewerker.

Overigens voor ik de technisch dienst kreeg, had ik eerst de customer support, die de telefoon opnemen met:
Met (blablabla) wat is uw 06 nummer?
Ik zo van; wat zegt u?
hij zo van: ja, uw 06 nummer om na te kijken
Ik maar me nummer gegeven, waarop ze gelijk me naam wilde weten....

Hebben jullie dit ook ervaren?

Ik denk dat ik nokia een brief ga schrijven over de gang van zaken...maar me probleem mag ik neerleggen bij nokia care (thephonehouse)
Dit doet me denken aan youp van 't hek of theo maasen.. weet niet meer welke het is... met de pedofiel.

• mie9iel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 21:30
lexi1986 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 12:03:...

Inspirerend }:O
Voor wie een oog op z'n stroom verbruik wil houden :
code:
1
lshal | grep battery.reporting.rate | awk '{print $3}

(in een terminal natuurlijk) geeft de laad/ontlaad stroom (in mA) van de batterij.
(Niet getest op de N900, dus wel even verifieren.)
.
code:
1
lshal | grep battery

geeft een hele lijst met batterij info

• Philos31
  • Laatst online: 11:39
teddebraak schreef op donderdag 10 december 2009 @ 13:59:
gisteren wilde ik even skypen met mn n900 maar de verbinding was slecht (haperend). ik heb tmobile wnw+ en in theorie zou dat snel genoeg moeten zijn. Ik ben vandaag dus maar wat snelheidstesten via speedtest.nl aan het doen. (eerst de speed manager van t-mobile uitgezet op speed.t-mobile.nl )
via speedtest.nl:
download 139.6 Kbyte/sec (1117kbps)
upload 17.5 KByte/sec (140kbps)

downloaden zit wel goed dus, uploaden blijft iets achter. Wat zijn bij jullie de snelheden en werkt skype wel soepel?
Ook ik heb Wnw+ en gisteren ook eens een speedtest gedaan, en bijzonder belabberde snelheid.
Ik heb daarop T-Mobile gebeld en die zagen dat ik wel wnw+ moest hebben, maar het niet had, ze hebben dit direct omgezet en krijg een maand gratis (niet dat ik daar op zit te wachten) maar nu haal ik zo'n beetje wel de beloofde snelheid.

Ik zou dus gewoon T-Mobile ff bellen....

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
Onderstaand linkje in de browser van je telefoon openen en dan 1 MB kiezen (anders heb je misschien kans dat de file te klein is).Dit linkje is speciaal om de snelheid van je mobiel te testen en is daarom uiterst nauwkeurig.Speedtest etc. werken goed op je pc maar ik vind ze op je mobiel niet zo nauwkeurig.

http://www.dslreports.com/mspeed?jisok=1&more=1

• teddebraak
die site had ik ook gevonden. maar die test de upload niet. net op speedtest.net getest (niet speedtest.nl) en die geeft wel de snelheden die t-mobile beloofd. Vraag ik mij toch af waarom skype zo moeilijk deed.

• RayMotix
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-07 16:03
RayMotix schreef op maandag 07 december 2009 @ 16:02:
[...]

Vandaag contact gehad met Belcompany en het was geen enkel probleem om het toestel te ruilen (binnen 14 dagen). Helaas hebben ze hier in de regio geen meer op voorraad en moet ik op de volgende levering wachten die waarschijnlijk gepland staat voor donderdag. Eigenlijk wel een hele goede service van Belcompany maar opzich mag je dat ook wel verwachten bij een toestel van 599,-.
Nu maar hopen dat mijn 'nieuwe' N900 geen stuck pixel heeft een dat de microfoon het doet.. :+ Misschien heb ik zelfs mijn CP-321 beschermhoesje binnen voordat ik het nieuwe toestel krijg, dat zou helemaal geweldig zijn. always look on the bright side of life :X
Na nogal wat gezeur vandaag toch een nieuw toestel gekregen. Vandaag het filiaal waar men mij een nieuwe N900 zou bezorgen gebeld, had vandaag ineens toch alles verkocht terwijl ze mij zouden bellen zodra er nieuwe levering kwam en sowieso een aan de kant zouden houden. Hier was ik dus absoluut niet blij mee en heb dat ook duidelijk laten blijken. Uiteindelijk maar de telefoon opgelegd omdat ze niet direct iets wilden gaan regelen en ik telefonisch toch niet veel kan verrichten. Uiteindelijk verschillende filialen gebeld en een gevonden waar vandaag nieuwe binnen waren gekomen en waarvan ik er een kon halen. Natuurlijk waren ze er niet echt blij mee dat ik een toestel kwam ruilen maar wat moest dat moest.
Ik blij en stap in de auto om een half uur naar dat filiaal te rijden. Aangekomen blijkt dat de collega een foutje had gemaakt!!! :? Ik was dus behoorlijk pissed en heb dit dus ook weer laten merken, heb immers niet voor niets een half uur gereden. Collega bleek een toestel verkocht te hebben maar de koper kwam na 5 minuten al terug dat hij een defect toestel had en dit was vervolgens omgeruild voor een goede waardoor ze geen vrije meer hadden :(. Ik uiteindelijk nogmaals mijn verhaal gedaan over hoe het allemaal was gelopen bij het filiaal waar ik het toestel eigenlijk had gekocht en dit vond men toch wel zeer klant onvriendelijk. Omdat ik toch een toestel van 600 euro had gekocht mocht ik ook wel wat service verwachten vond men en men probeerde alsnog iets te regelen. 10 minuten laten en flink wat telefoongesprekken verder kwam een medewerker met een ander toestel naar de balie. Op een of andere manier hadden ze geregeld dat ik deze dan mee mocht nemen. Ik helemaal gelukkig natuurlijk en ben dus nu ook dolblij met mijn goed functionerende N900 _/-\o_ .
Ondanks het gedoe hebben de medewerkers alsnog een gebakje van mij gekregen. Ik was immers super blij dat ik nu weer met mijn nieuwe gadget kon gaan spelen :*).

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-10 15:06
teddebraak schreef op donderdag 10 december 2009 @ 13:59:
gisteren wilde ik even skypen met mn n900 maar de verbinding was slecht (haperend). ik heb tmobile wnw+ en in theorie zou dat snel genoeg moeten zijn.
[...]
T-Mobile belooft deze snelheden zeker niet, het is de maximaal mogelijk haalbare snelheid. In praktijk zul je dat alleen halen als je de enige op hele zendmast bent en er praktisch naast staat. Zodra je verder af bent, er van alles tussen kan zitten (gebouwen, gewapend betonnen muren, HR++ isloatieglas, etc.) en andere gebruikers ook actief zijn, gaat de snelheid omlaag.

Voor VoIP is de down- en uplinks snelheid niet alleen de factor die van belang is voor een goede verbinding. Ook de latency is zeer belangrijk! Over het algemeen is deze voldoende als je een HSPA verbinding hebt en behoudt (als je je verplaatst tussen de cellen).

[ Voor 57% gewijzigd door robertwebbe op 10-12-2009 17:02 ]

• MaxDark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-10 16:09

Hier heb ik ook last van, zwaar irritant.

Ik snap even niet hoe ik er muziek op moet gooien. Hij staat in Mass Storage mode, ik zie een map die .sounds heet (lijkt mij dat het daarheen moet) maar muziek die ik daar neerzet wordt niet herkend door de mediaspeler (Sterker nog, hij geeft nu niet eens de default muziekjes weer!)

• lexi1986
mie9iel schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:24:
[...]

Inspirerend }:O
Voor wie een oog op z'n stroom verbruik wil houden :
code:
1
lshal | grep battery.reporting.rate | awk '{print $3}

(in een terminal natuurlijk) geeft de laad/ontlaad stroom (in mA) van de batterij.
(Niet getest op de N900, dus wel even verifieren.)
.
code:
1
lshal | grep battery

geeft een hele lijst met batterij info
Werkt helaas niet die eerste met reporting.rate hier de uitvoer van lshal | grep battery hij staat er niet tussen.

Output:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
  battery.charge_level.capacity_state = 'ok'  (string)
  battery.charge_level.current = 1  (0x1)  (int)
  battery.charge_level.design = 8  (0x8)  (int)
  battery.charge_level.last_full = 8  (0x8)  (int)
  battery.charge_level.percentage = 10  (0xa)  (int)
  battery.charge_level.unit = 'bars'  (string)
  battery.is_rechargeable = true  (bool)
  battery.present = true  (bool)
  battery.rechargeable.is_charging = false  (bool)
  battery.rechargeable.is_discharging = true  (bool)
  battery.remaining_time = 0  (0x0)  (int)
  battery.remaining_time.calculate_per_time = false  (bool)
  battery.reporting.current = 134  (0x86)  (int)
  battery.reporting.design = 1250  (0x4e2)  (int)
  battery.reporting.last_full = 1222  (0x4c6)  (int)
  battery.reporting.unit = 'mAh'  (string)
  battery.type = 'pda'  (string)
  battery.voltage.current = 3678  (0xe5e)  (int)
  battery.voltage.design = 4200  (0x1068)  (int)
  battery.voltage.unit = 'mV'  (string)
  info.capabilities = {'battery'} (string list)
  info.category = 'battery'  (string)

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-10 13:41
teddebraak schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:17:
ik zou ook ophangen als ik wordt aangesproken met meneer. en hoe durven ze je telefoonnummer te vragen! schande!! 8)7
Omdat er ook vervelende klanten rondlopen die denken dat het onbeleefd is om met meneer aangesproken te worden en de hoorn tijdens het gesprek erop knallen en geen geduld tonen. Daarom.
Ondanks het gedoe hebben de medewerkers alsnog een gebakje van mij gekregen. Ik was immers super blij dat ik nu weer met mijn nieuwe gadget kon gaan spelen :*).
Kijk, dat is nog eens vriendelijk. Prima _/-\o_ !

[ Voor 21% gewijzigd door Nas T op 10-12-2009 17:14 ]

vrede in rust

Verwijderd

MaxDark schreef op donderdag 10 december 2009 @ 17:00:
[...]

Hier heb ik ook last van, zwaar irritant.

Ik snap even niet hoe ik er muziek op moet gooien. Hij staat in Mass Storage mode, ik zie een map die .sounds heet (lijkt mij dat het daarheen moet) maar muziek die ik daar neerzet wordt niet herkend door de mediaspeler (Sterker nog, hij geeft nu niet eens de default muziekjes weer!)
in Mass Storage mode moet normaal sneller gaan .Ik heb het in pcsuite mode gedaan en is volledig gelukt hoefde nog niet eens de lijst bij te werken zoals op de n97.

Verwijderd

Worden de screenprotectors ook hier in NL verkocht ?? (Aangezien ik geen PayPal of creditcard ter beschikking heb, en er weinig voor voel om er 1 te regelen alleen voor de screenprotector)

• mie9iel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 21:30
lexi1986 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 17:04:
[...]

Werkt helaas niet die eerste met reporting.rate hier de uitvoer van lshal | grep battery hij staat er niet tussen.

Output:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
  battery.charge_level.capacity_state = 'ok'  (string)
  battery.charge_level.current = 1  (0x1)  (int)
  battery.charge_level.design = 8  (0x8)  (int)
  battery.charge_level.last_full = 8  (0x8)  (int)
  battery.charge_level.percentage = 10  (0xa)  (int)
  battery.charge_level.unit = 'bars'  (string)
  battery.is_rechargeable = true  (bool)
  battery.present = true  (bool)
  battery.rechargeable.is_charging = false  (bool)
  battery.rechargeable.is_discharging = true  (bool)
  battery.remaining_time = 0  (0x0)  (int)
  battery.remaining_time.calculate_per_time = false  (bool)
  battery.reporting.design = 1250  (0x4e2)  (int)
  battery.reporting.last_full = 1222  (0x4c6)  (int)
  battery.reporting.unit = 'mAh'  (string)
  battery.type = 'pda'  (string)
  battery.voltage.current = 3678  (0xe5e)  (int)
  battery.voltage.design = 4200  (0x1068)  (int)
  battery.voltage.unit = 'mV'  (string)
  info.capabilities = {'battery'} (string list)
  info.category = 'battery'  (string)
jammer :|
code:
1

is het ook niet. Tenminste dat staat bij mij voor de huidige lading van de batterij en niet voor de stroom (is ook current).

Nou ja, de cijvers zijn toch wel informatiever dan het batterij icoontje :)

• MaxDark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-10 16:09
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 17:14:
[...]

in Mass Storage mode moet normaal sneller gaan .Ik heb het in pcsuite mode gedaan en is volledig gelukt hoefde nog niet eens de lijst bij te werken zoals op de n97.
Ik heb nu muziek in de .sounds map en in een map /Music/ staan maar er wordt niets herkend. Wat helemaal vervelend is dat ik bij Bestandsbeheer nu (geen bestanden/mappen) te zien krijg terwijl ik geen niveau omhoog kan gaan...Dus hij lijkt gewoon geen files te herkennen at all!

Verwijderd

Heb vandaag ook de N900 gekregen. Nu was het eerst wat me opviel dat het scherm niet in staande modus te gebruiken is. Alleen voor te bellen en foto's. Vond dat wel even wennen.
Ik heb nu ook Nokia PC Suite en OVI Suite. Is OVI de nieuwe versie van nokia pc suite? Ook zegt ovi tot hij de n900 niet kan vinden, dus is de n900 nog niet klaar voor ovi? En hoe graag ik nu applications gedownload voor mijn N900 zoals hyves, facebook, youtube.

• lexi1986
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 17:45:
Heb vandaag ook de N900 gekregen. Nu was het eerst wat me opviel dat het scherm niet in staande modus te gebruiken is. Alleen voor te bellen en foto's. Vond dat wel even wennen.
Ik heb nu ook Nokia PC Suite en OVI Suite. Is OVI de nieuwe versie van nokia pc suite? Ook zegt ovi tot hij de n900 niet kan vinden, dus is de n900 nog niet klaar voor ovi? En hoe graag ik nu applications gedownload voor mijn N900 zoals hyves, facebook, youtube.
al die sites kun je met je N900 uitstekend bezoeken en verwacht ook niet dat er voor hyves een app zal komen omdat je de website gewoon goed kunt bekijken.

• Ruler-Nrg
  • Laatst online: 08-10 13:53
Heeft iemand al een oplossing voor de sync met exchange 2003 ?, zeer iritant namenlijk dat ik tot de volgende firmware moet wachten...

Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 21:39
@maxdark .. de n900 doet een unmount van de datapartitie als je m aan de usb share hangt. als je m weer loskoppelt, dan mount ie de partitie weer automatisch. staat ook in de handleiding.

zelf heb ik ook een n900, met tmobile's wnw+ .. en ik heb daar ook maar meteen op geprobeerd te voipen. dat is nog best knap lastig. ik heb een asterisk servertje gemaakt, met daarop nu 4 voip telefoons (mn desktop softphone, een hardphone, mn laptop softphone, en de n900) en voipbuser als uitgaande trunk.

4 scenario's getest:
* van voip client naar voip client (via wifi en via tmobile)
* van voip naar vast (bijvoorbeeld van een softclient naar een POTS lijn)
* van vast naar voip (bijvoorbeeld van een POTS foon naar mn n900 viop)
* van vast naar vast, via voipbuster (bijvoorbeeld van een 2e voipbuster account, die phone2phone belt en waarbij het 2e telefoonnummer het voipbuster inbelnummer is waarop ik dan te bereiken ben)

de eerste 3 scenario's gaan prima, nagenoeg geen lag. het laatste scenario levert echter wat problemen op. de laatste stand van zaken is: goed signaal als ik bij het raam sta en de codec g729 gebruik.. hoe verder ik in huis loop, hoe haperiger het wordt.

ik heb wat zitten testen, en volgens mij ondersteunt de sophia sip client van de n900 dus alleen ulaw/alaw (ook wel g711 genoemd) en g729. g711 is 64kbps en komt overeen met de snelheid van een standaard POTS verbinding, maar g729 is 'the bomb' met goede kwaliteit @ 8kbps, en een theoretische latency van 10ms. Daar komt de latency van je gprs of hdspa natuurlijk weer bovenop.

dus .. ik ben bijna tevreden met mn sip opstelling, maar het is nog voor verbetering vatbaar.

Verwijderd

Kan iemand mij helpen met de instellingen voor gmail? Kom er niet uit helaas

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-10 22:56
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 17:20:
Worden de screenprotectors ook hier in NL verkocht ?? (Aangezien ik geen PayPal of creditcard ter beschikking heb, en er weinig voor voel om er 1 te regelen alleen voor de screenprotector)
Ja,binnenkort is de brando screenprotector voor de n900 gewoon via een nl site te koop. Hij zou eigenlijk vanaf 7 dec leverbaar zijn maar hij staat nog niet op de site. In Hongkong waar brando vandaan komt is hij wel al leverbaar.
Brando levert in mijn ogen zeer goede protectors. Passen perfect zeer makelijk aan te brengen en te verwijderen en is krasbestendig.

Verwijderd

http://www.nokian900appli...ia-n900-in-vertical-mode/

Er zou eind dit jaar een update komen zodat we de n900 ook in de verticale weg kunnen gebruiken!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:59
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 18:14:
Ga naar je email en druk op nieuwe account.
Vervolgens moet je bij serviceprovider (die standaard op overige staat) gmail aanklikken. Dan alleen je emailadres en pw en klaar is kees :)

• dbzokphp
  • Laatst online: 11:17
Ik zit met een vervelend probleem.. Ik kan geen sms berichten ontvangen.. Telkens staat er op m'n scherm:
"Kan geen nieuwe berichten verzenden of ontvangen.
Opslag van apparaat vol.
Verwijder om geheugen vrij te maken"

En dat terwijl ik nauwlijks geheugen heb gebruikt! (heb m vandaag binnengekregen).
Ik heb al me sim-berichten verwijderd, maar dat lost het probleem niet op.

• MGB-hero
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 11:30
hee wat gebruiken jullie voor msn client?

met butterfly kan ik geen berichten versturen en pidgin werkt ook niet makkelijk.
iemand een idee?

• lexi1986
dbzokphp schreef op donderdag 10 december 2009 @ 19:18:
Ik zit met een vervelend probleem.. Ik kan geen sms berichten ontvangen.. Telkens staat er op m'n scherm:
Opslag van apparaat vol.

En dat terwijl ik nauwlijks geheugen heb gebruikt! (heb m vandaag binnengekregen).
Heb je de extras-dev repository toegevoegd en daarvan ook programma's geinstalleerd ? Sommige applicaties installeren zich in de verkeerde folder waardoor je dus die leuke out of memory berichten krijgt. Kun je ergens zien hoeveel vrij geheugen je nog hebt ? heb namelijk ook al voorbij zien komen dat iemand zijn 32gb flash geheugen kapot had.

• dbzokphp
lexi1986 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 19:51:
[...]

Heb je de extras-dev repository toegevoegd en daarvan ook programma's geinstalleerd ? Sommige applicaties installeren zich in de verkeerde folder waardoor je dus die leuke out of memory berichten krijgt. Kun je ergens zien hoeveel vrij geheugen je nog hebt ? heb namelijk ook al voorbij zien komen dat iemand zijn 32gb flash geheugen kapot had.
Nee, alleen bounce geinstaleerd het forecast weather..
Als ik bij Geheugen kijk staat er het volgende:
Nokia N900: 26,26 GB beschikbaar
Geheugenkaart: 765,0 MB beschikbaar
Geheugen voor installeerbare toepassingen: 1,90 GB beschikbaar

Ik heb zojuist de instellingen gereset (via instellingen menu) maar dat lost het probleem niet op..
Het is heel vervelend want de melding komt elke minuut voorbij..

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 18:14:
gewoon instellen op imap en de instellingen staan meteen goed

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-09 15:32
Opslag van apparaat vol.

Zit je SIM-geheugen niet vol? Op sommige Nokia's (E75 oa) krijg je ook zulke meldingen als je SIM-geheugen vol zit (ook al heb je nog ruim voldoende op je telefoon-geheugen). moet beter lezen

Je kunt de beschikbare schijfruimte bekijken met het commando 'df -h' vanaf de terminal.

[ Voor 7% gewijzigd door TargetX op 10-12-2009 20:13 ]

• dbzokphp
TargetX schreef op donderdag 10 december 2009 @ 20:10:
[...]

Zit je SIM-geheugen niet vol? Op sommige Nokia's (E75 oa) krijg je ook zulke meldingen als je SIM-geheugen vol zit (ook al heb je nog ruim voldoende op je telefoon-geheugen). moet beter lezen

Je kunt de beschikbare schijfruimte bekijken met het commando 'df -h' vanaf de terminal.
Nee, sim geheugen is leeg..
Als ik df -h doe, is bij geen 1 het geheugen vol, het meeste is 63% (rootfs)..

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-10 13:41
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 17:45:
Nu was het eerst wat me opviel dat het scherm niet in staande modus te gebruiken is. Alleen voor te bellen en foto's.
No shit, Sherlock :+

vrede in rust

Verwijderd

Installeren van gmail is gelukt. Alleen krijg er geen emails op binnen? Als ik druk op verzenden/ontvangen komt er niks weet iemand daar een oplossing voor?
En hoe krijg ik amsn geinstalleerd op mijn n900 moet ik dat via toepassingbeheer doen en dan catalogue invullen?

• TargetX
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 20:19:
Installeren van gmail is gelukt. Alleen krijg er geen emails op binnen? Als ik druk op verzenden/ontvangen komt er niks weet iemand daar een oplossing voor?
En hoe krijg ik amsn geinstalleerd op mijn n900 moet ik dat via toepassingbeheer doen en dan catalogue invullen?
Ga voor aMSN naar deze website: http://www.amsn-project.net/maemo-downloads.php

Dit had je overigens ook zelf makkelijk even kunnen googlen, was een van de eerste hits.

• MGB-hero
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 11:30
hoe bedoel je komt niets binnen. krijg je een fout melding of??

Verwijderd

Nee krijg niks van een foutmelding, hij is bezig met binnen te halen maar er komt niks :S Maar heb bij mijn gmail op laptop wel over de 7000 mails, maar lijkt me toch niet tot hij die allemaal binnenhaalt?
Maar waar moet ik dat bestand amsn.install plaatsen?
Ben niet zo op de hoogte met gsm's

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 20:38:
Nee krijg niks van een foutmelding, hij is bezig met binnen te halen maar er komt niks :S Maar heb bij mijn gmail op laptop wel over de 7000 mails, maar lijkt me toch niet tot hij die allemaal binnenhaalt?
yep, hij haalt ze allemaal binnen...... prettige avond, hang hem maar aan de lader

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 20:42:
[...]

yep, hij haalt ze allemaal binnen...... prettige avond, hang hem maar aan de lader
Raar want hij komt niet verder dan 125 berichten?
Weet iemand hoe dat nou moet met installeren van amsn :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 20:38:
Ik heb hier nog een iPhone US 8G version liggen.......ruilen?

• motogp
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:38
http://store.ovi.mobi

Een voorproefje van de ovi store, werkt helaas nog niet.

Wel in de browser van je N900 proberen, op mijn pc werkt hij niet.

Hmm, als ik me aanmeld met mijn ovi account is alles in een keer in het engels.

[ Voor 21% gewijzigd door motogp op 10-12-2009 21:20 ]

• lexi1986
motogp schreef op donderdag 10 december 2009 @ 21:17:
http://store.ovi.mobi

Een voorproefje van de ovi store, werkt helaas nog niet.

Wel in de browser van je N900 proberen, op mijn pc werkt hij niet.

Hmm, als ik me aanmeld met mijn ovi account is alles in een keer in het engels.
Ik heb hem in het nederlands, heb me overigens net aangemeld aangezien ik geen ovi account had.
Deed deze site het al eerder of is dat sinds vandaag ?

[ Voor 5% gewijzigd door lexi1986 op 10-12-2009 22:29 ]

• adam76
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-07-2024
wie heeft gehad dat de N900 bepaalde Wlan netwerken niet ziet ? ik heb 2 netwerken thuis. 1 publiek netwerk. die direct aan het internet hangt met de ap/router die ziet die wel. de andere AP die een andere netwerk naam heeft zit op een wat hoger kanaal ( kanaal 11 ) die ziet die onder geen mogelijkheid. terwijl dat het netwerk is waar al mn media aan hangt.

iemand een idee of dit een instellingsfout is.

• motogp
  • Registratie: Oktober 2008
@lexi1986

Ik heb geen idee, bij mijn weten pas vandaag.
Ik kwam hem ook pas vandaag tegen: http://talk.maemo.org/showthread.php?t=36581

[ Voor 4% gewijzigd door motogp op 10-12-2009 22:37 ]

• adam76
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-07-2024
verplaatsen van mn wireless channel van 13 naar 2 heeft geholpen. maar dan vraag ik me toch af waarom channel 13 niet ondersteund word door de n900

• lexi1986
adam76 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 22:46:
verplaatsen van mn wireless channel van 13 naar 2 heeft geholpen. maar dan vraag ik me toch af waarom channel 13 niet ondersteund word door de n900
Dat is inderdaad wel vreemd.

Ik heb het met wireless op de HogeschoolUtrecht ik kan daar niet inloggen met mijn N900. In ubuntu kon ik vroeger het bestand van wpa_supplicant handmatig wijzigen maar heb geen idee of de N900 dit uberhaupt ondersteunt of niet want volgens mij heeft die iets van certificaten ofzo nodig.

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:33
adam76 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 22:46:
Kanalen 12 en 13 worden bij mijn weten alleen in Japan gebruikt, de Nederlandse range is 1-11 (dit omdat in Japan alles veel dichter op elkaar is gebouwd en er dus meer interferentie/storing is).

Over het netwerk op de hogeschool utrecht: dit is doorgaans....niet helemaal je-van-het. maar ik denk dat de N900 geen PEAP aan kan?

I'm a photographer, not a terrorist

• AlexDT
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-09 14:43
Via mijn N900 kan ik wel via wifi bij mijn bestanden op mijn pc, maar andersom kan ik de N900 niet vinden.
Heeft iemand dit al geprobeerd? Gelukt?
Misschien kan ik op deze manier wel bij mijn bestanden en de nokia zelf gewoon aan het net hangen.

312

• lexi1986
citruspers schreef op donderdag 10 december 2009 @ 23:10:
[...]

Kanalen 12 en 13 worden bij mijn weten alleen in Japan gebruikt, de Nederlandse range is 1-11 (dit omdat in Japan alles veel dichter op elkaar is gebouwd en er dus meer interferentie/storing is).

Over het netwerk op de hogeschool utrecht: dit is doorgaans....niet helemaal je-van-het. maar ik denk dat de N900 geen PEAP aan kan?
Het vreemde is wel dat die PEAP aangeeft en ik mag mijn gebruikersnaam invoeren alleen hij vraagt nooit om mijn wachtwoord en krijg te zien dat die geen verbinding kan maken.

• TargetX
AlexDT schreef op donderdag 10 december 2009 @ 23:17:
Via mijn N900 kan ik wel via wifi bij mijn bestanden op mijn pc, maar andersom kan ik de N900 niet vinden.
Heeft iemand dit al geprobeerd? Gelukt?
Misschien kan ik op deze manier wel bij mijn bestanden en de nokia zelf gewoon aan het net hangen.
Op dit moment gebruik ik zoiets al maar dan door middel van het installeren van ssh-server en vervolgens dmv WinSCP vanaf mijn pc op de N900 inloggen. Werkt perfect!

Verwijderd

hoe krijg je je cover-art van je albums goed met plaatje op de n900 ?

In Windows media player heb ik er overal zo'n plaatje bij, maar zodra ik het sync naar de n900 verdwijnt de helft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexDT
TargetX schreef op donderdag 10 december 2009 @ 23:44:
[...]

Op dit moment gebruik ik zoiets al maar dan door middel van het installeren van ssh-server en vervolgen dmv WinSCP vanaf mijn pc op de N900 inloggen. Werkt perfect!
Thanks man, gelukt!

312

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:33
@lexi:

Ik bedacht me ineens dat mijn laptop bij het hu netwerk om een certicicaat zeurt (wat je moet negeren). Misschien dat de N900 zich hierin verslikt?

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
citruspers schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 00:14:
@lexi:

Ik bedacht me ineens dat mijn laptop bij het hu netwerk om een certicicaat zeurt (wat je moet negeren). Misschien dat de N900 zich hierin verslikt?
klopt en heb hem ook geen certificaat meegegeven. ga nog wel even spelen om te kijken of ik erop kan. met ubuntu hoef ik niks geks uit halen bij de hu.

Edit: Mijn instellingen in ubuntu kan ik ook handmatig zo invullen op mijn N900. Eap type: TTLS Eap-Methode: MSCHAPv2 en dan vraagt die om een gebruikersnaam en wachtwoord. Zal het volgende week even checken of het werkt. Ben morgen vrij van school

[ Voor 60% gewijzigd door lexi1986 op 11-12-2009 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.steenis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-10 06:55
Ik heb vanochtend iets vreemds opgemerkt. Ik keek bij de instellingen van de browser (opties / weergave aanpassen) en zag daar dat standaard de codering op (als ik mij goed herinner) op Centraal-Europees (Win-1250) staat. Deze heb ik veranderd in Utf-8 en ineens lijkt de browser wel veel beter te reageren. De pagina laad sneller en wanneer ik snel naar beneden "slide" lijkt het wel dat de hele pagina al gerenderd is. Voorheen zag ik dat dan dat deel van de pagina nog geladen moest worden.

Ik heb het nog niet zo goed kunnen testen want ik was op mijn eindbestemming gekomen, maar misschien kunnen meer mensen dit testen en hun bevindingen doorgeven?

Het enige foutje wat ik zo snel heb kunnen vinden is dat er iets mis ging in de titel (de ' werd weergegeven als twee | | (zo iets).

You’re a nut! you’re crazy in the coconut!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-10 14:31
Even een klein vraagje; collega heeft net en N900 gekregen maar er zit nog een doorschakeling ingesteld.

Nu heeft ie #21# proberen te bellen maar dan geeft de N900 aan dat ie een "verkeerd nummer" gebeld.
Ook via het menu -> Instellingen -> Telefoon kan ie niet aangeven dat doorschakeling eruit moet.
Vinkje bij doorschakelen staat uit, maar de telefoon blijft doorschakelen.

Iemand een ideetje?

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
r.steenis schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 08:17:
Ik heb vanochtend iets vreemds opgemerkt. Ik keek bij de instellingen van de browser (opties / weergave aanpassen) en zag daar dat standaard de codering op (als ik mij goed herinner) op Centraal-Europees (Win-1250) staat. Deze heb ik veranderd in Utf-8 en ineens lijkt de browser wel veel beter te reageren. De pagina laad sneller en wanneer ik snel naar beneden "slide" lijkt het wel dat de hele pagina al gerenderd is. Voorheen zag ik dat dan dat deel van de pagina nog geladen moest worden.

Ik heb het nog niet zo goed kunnen testen want ik was op mijn eindbestemming gekomen, maar misschien kunnen meer mensen dit testen en hun bevindingen doorgeven?

Het enige foutje wat ik zo snel heb kunnen vinden is dat er iets mis ging in de titel (de ' werd weergegeven als twee | | (zo iets).
Heb t bij mij nu ook even op UTF-8 ingesteld en deel je mening vwb dat het iets sneller aan voelt wel, maar dat kan ook tussen de oren zitten :) Ik ga dit verder testen!

Vraag me trouwens af of jullie bewust voor een andere hoeveelheid 'memory cache' hebben gekozen binnen de browser? Zelf heb ik weinig verschil kunnen merken tussen 10Mb en 40Mb terwijl ik zou verwachten dat 40Mb een stuk sneller werkt (bij het browsen van veelal dezelfde websites kan bijna alles uit cache komen) maar dat heb ik nog niet gemerkt.

Edit: weet iemand trouwens hoe je de saved credentials van een website kunt veranderen? Voor een van de sites waar ik vaak kom is mn gebruikersnaam veranderd en hij probeert iedere keer alsnog met mijn oude username in te loggen, erg irritant dus! In de instellingen vind ik alleen een optie om alle saved passwords te verwijderen maar dat doe ik natuurlijk liever niet. Iemand een nettere oplossing?

[ Voor 12% gewijzigd door TargetX op 11-12-2009 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexDT

Goeies shit! Die van mij stond op latijns uitgebreid, lijkt idd iets sneller te zijn.

OVI-Store is open trouwens!!!

[ Voor 4% gewijzigd door AlexDT op 11-12-2009 10:50 ]

312

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlexDT schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 09:36:
[...]

Goeies shit! Die van mij stond op latijns uitgebreid, lijkt idd iets sneller te zijn.

OVI-Store is open trouwens!!!
coming soon geeft mijn N900......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 10:04:
[...]

Bij mij hetzelfde, de andere link (vanuit de Maemo forums, hierboven ook al genoemd) werkte wel op mijn N900 maar kon nog niets downloaden (error vanuit applicatie manager). Qik en Bounce Evolution werden wel ge-update na het proberen te downloaden vanuit de Ovi-store (dit repository werdt toen toegevoegd).

Wat me opviel was dat na het updaten deze applicaties weer onderaan in het applicatie-overzicht stonden, beetje onhandig als het verder ook niet handmatig is te sorteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 10:04:
[...]

bij mij ook...

bij mij stond het trouwens al ingesteld op UTF-8, vreemd dat ie bij jullie anders stond..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.steenis
bij mij ook...

bij mij stond het trouwens al ingesteld op UTF-8, vreemd dat ie bij jullie anders stond..
Zou het kunnen zijn dat het te maken heeft wat je instelt voor taal de eerste keer? Ik heb taal en regio in het begin op nederlands gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hola,

Ik heb sinds gisteren de N900 in bezit en heb er al even mee lopen spelen etc.
Mailforexchange ingesteld met Google contacts en Calendar. Werkt als een zonnetje... BEHALVE als ik vanuit de telefoon een foto in een contactpersoon zet. Dan wil de automatische exchange bijwerking niet meer. Any ideas?

Tevens nog een vraagje:

Ik heb mijn mail account zo ingesteld dat ie om de 30 minuten de mail binnenhaalt. Echter, als hij de eerste keer dat doet dan zie je de eerste keer naast de batterij een rondje met 2 pijltjes ( data verbinding denk ik ). Alleen die blijft zo staan constant. Als ik die nu aanklik en op vebreken druk dan wordt ie verbroken. Maar na het half uur gaat ie niet meer automatisch ophalen? Als ik dit aanlaat dan wel, maar... vreet dit dan geen batterij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexDT
TargetX schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 10:14:
[...]

Bij mij hetzelfde, de andere link (vanuit de Maemo forums, hierboven ook al genoemd) werkte wel op mijn N900 maar kon nog niets downloaden (error vanuit applicatie manager). Qik en Bounce Evolution werden wel ge-update na het proberen te downloaden vanuit de Ovi-store (dit repository werdt toen toegevoegd).

Wat me opviel was dat na het updaten deze applicaties weer onderaan in het applicatie-overzicht stonden, beetje onhandig als het verder ook niet handmatig is te sorteren :)
Dat pobleem kreeg ik idd ook. Ik dacht dat het de applicaties waren voor N900, maar installeren deden ze niet. Dacht dat het aan mij lag.
OVI-Store dus niet open voor maemo. Ga maar weer verder... Nothing to see here.

312

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
AlexDT schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 10:48:
[...]

Dat pobleem kreeg ik idd ook. Ik dacht dat het de applicaties waren voor N900, maar installeren deden ze niet. Dacht dat het aan mij lag.
OVI-Store dus niet open voor maemo. Ga maar weer verder... Nothing to see here.
Nou, het is zeker wel voor Maemo want hij probeert in eerste instantie een Ovi-repository toe te voegen als je iets vanuit de Ovi-store probeert te downloaden. Andere mobiele telefoons maken geen gebruik van zo'n repository-systeem dus het is in mijn ogen wel degelijk de store voor Maemo. Wat op dit moment echter het probleem is is dat de genoemde packages binnen de Ovi-store nog niet in het repository in kwestie te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
nog een vraagje..

ik ben nu m'n adresboek aan het bijwerken..
had nog altijd een ouderwetse contactenlijst, gewoon met de naam en het nummer van de persoon.
Maar voor deze phone is het wel handig als ik een contactlijst heb met e-mail adres en foto erbij.

Is het mogelijk om dit te syncen met hyves bijvoorbeeld?
nu moet ik handmatig van elk contact z'n hyves/facebook etc. erbij pakken en daar de info uithalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doet Hermes dat niet? Weet niet zeker, want ben zelf nog wat aan het rommelen met de mijne :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 11:09:
Doet Hermes dat niet? Weet niet zeker, want ben zelf nog wat aan het rommelen met de mijne :)
idd ik zie het nu ook.. helaas werkt die alleen met facebook en twitter.. :(
ik heb toch de meeste vriendeninfo in hyves staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
kan inderdaad met hermes. overigens niet voor hyves, wel facebook, google chat enz.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
Ik heb vanochtend iets vreemds opgemerkt. Ik keek bij de instellingen van de browser (opties / weergave aanpassen) en zag daar dat standaard de codering op (als ik mij goed herinner) op Centraal-Europees (Win-1250) staat. Deze heb ik veranderd in Utf-8 en ineens lijkt de browser wel veel beter te reageren.
Op Utf-8 staat hij bij mij gewoon standaard. Hoe kom je aan je toestel? Heb je deze via een webshop? Dus niet via Nokiashop of Belcompany? Dat zou dan kunnen wijzen op een grijze import ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
RayMotix schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 11:50:
[...]

Op Utf-8 staat hij bij mij gewoon standaard. Hoe kom je aan je toestel? Heb je deze via een webshop? Dus niet via Nokiashop of Belcompany? Dat zou dan kunnen wijzen op een grijze import ofzo..
Bij mij stond die ook niet op utf-8 en heb hem via BC gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzokphp
Opslag van apparaat vol.

Ok ik heb het probleem opgelost. Ik heb de eMMC opnieuw gelfasht dan doet ie het weer. Dit werkte trouwens alleen op een dekstop computer met Win Xp SP3 en niet op m'n laptop met Win7 64bit, Win XP Sp3 32bit, en Vista 32 bit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xprezzi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 08:08

Ik heb dat ook. Zowel met laden via usb als via de adapter. Heel irritant. Ik had het overigens met mijn N97 ook, al ben ik blij dat ik die niet meer heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Xprezzi schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 12:07:
[...]

Ik heb dat ook. Zowel met laden via usb als via de adapter. Heel irritant. Ik had het overigens met mijn N97 ook, al ben ik blij dat ik die niet meer heb ;)
Ik heb deze bug ook maar als ik mijn toestel ontgrendel dus dat het scherm brand en dan de stekker erin stopt pakt hij hem meteen. Als ik hem vergrendeld heb en de stekker erin doe ik er inderdaad 3x ofzo over voordat die hem pakt. Gewoon even goed kijken of die wel oplaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
TargetX schreef op donderdag 10 december 2009 @ 23:44:
[...]

Op dit moment gebruik ik zoiets al maar dan door middel van het installeren van ssh-server en vervolgens dmv WinSCP vanaf mijn pc op de N900 inloggen. Werkt perfect!
Ik krijg dan root access, maar zie nergens mijn 32gb internal zeg maar... waar mijn foto's etc op staan. Hoe kan dit? Ik krijg dus het mapje /root en daar zitten allerlei mapjes in en als ik die dan doorspit vind ik nergens mijn foto's?

Opgelost, ik moest nog een paar levels verder zoeken. Locatie is: home -> user -> MyDocs

Overigens, ik heb Open SSH client + server gedownload en geinstalleerd. Ik kan dus nu gewoon met WinSCP toegang tot de N900 krijgen maar zie dat programma nergens geinstalleerd? Klopt dit? Voor de client moet ik tog eerst in OpenSSH kunnen komen?

[ Voor 24% gewijzigd door RayMotix op 11-12-2009 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.steenis
RayMotix schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 11:50:
[...]

Ik heb hem via een Pre-Order van de nokia shop zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
Viel me vandaag op dat rdesktop in de repositories staat, net even getest en kan mijn Windows 7 pc perfect overnemen vanaf mn N900, perfect!

Edit @ Lordyup: SSH is een terminal applicatie en komt dus niet voor in de menu's van het toestel, dat is normaal.

[ Voor 29% gewijzigd door TargetX op 11-12-2009 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC
  • Laatst online: 03-08-2024

RRC

Pusherman_ schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 11:04:
nog een vraagje..

ik ben nu m'n adresboek aan het bijwerken..
had nog altijd een ouderwetse contactenlijst, gewoon met de naam en het nummer van de persoon.
Maar voor deze phone is het wel handig als ik een contactlijst heb met e-mail adres en foto erbij.

Is het mogelijk om dit te syncen met hyves bijvoorbeeld?
nu moet ik handmatig van elk contact z'n hyves/facebook etc. erbij pakken en daar de info uithalen...
Ik doe alles vanuit google contacts (gmail), zo heb je:
automatisch
een back up
een foto bij het contact (heb je die niet in google dan voeg je die gemakkelijk toe)
evt gtalk indien hij/zijn gmail heeft
telefoonnummers
een emailadres (heel handig!)
en alle overige gegevens zoals adres geboortedatum etc etc

dan exchange even instellen en alles van je email account staat ook in je tel boek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
TargetX schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 12:44:
Viel me vandaag op dat rdesktop in de repositories staat, net even getest en kan mijn Windows 7 pc perfect overnemen vanaf mn N900, perfect!

Edit @ Lordyup: SSH is een terminal applicatie en komt dus niet voor in de menu's van het toestel, dat is normaal.
'

Dankjewel voor je reactie. Overigens, Welk programma heb je gebruikt op je Win 7 pc om deze als remote te laten werken? Of gewoon het eigen remotedesktop van Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xprezzi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 08:08
lexi1986 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 12:09:
[...]

Ik heb deze bug ook maar als ik mijn toestel ontgrendel dus dat het scherm brand en dan de stekker erin stopt pakt hij hem meteen. Als ik hem vergrendeld heb en de stekker erin doe ik er inderdaad 3x ofzo over voordat die hem pakt. Gewoon even goed kijken of die wel oplaad.
Volgens mij heb je gelijk. Als je namelijk je telefoon op de pc aansluit via de usb-kabel, dan lijkt het of 'ie niets doet en als je dan ontgrendelt, dan zie je in het scherm staan 'massaopslag of pc-suite'.

Toch een bugje dus... Voortaan eerst ontgrendelen en dan pas laden...

[ Voor 1% gewijzigd door Xprezzi op 11-12-2009 13:07 . Reden: Onlogische zinsconstructie ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICE74
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-08-2019
Not happy i am....

pfff... gisteren binnengekregen voor de eerste 3 uurtjes als een zonnetje gedraaid en daarna begonnen de spontane reboots bij alles wat ik deed een simpel iets als een smsje versturen begon storend te worden.... grrrrr.. van alles geprobeerd maar tevergeefs.. pdashop gebeld.. en hij gaat dus retour... hoop op een vervanging die het goed doet... 't schijnt dat nokia ook een foutieve batch heeft verstuurd als ik menigen mag geloven...

toestel net ingepakt..... not happy i am
:(

Did you know that i can bend minds with my spoon ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
RayMotix schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 12:56:
[...]
'

Dankjewel voor je reactie. Overigens, Welk programma heb je gebruikt op je Win 7 pc om deze als remote te laten werken? Of gewoon het eigen remotedesktop van Windows?
Dat was inderdaad een normale remote desktop sessie, middels VNC was het al mogelijk om op systemen in te loggen maar geef zelf toch de voorkeur aan 'normale' remote desktop van Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
TargetX schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 13:45:
[...]

Dat was inderdaad een normale remote desktop sessie, middels VNC was het al mogelijk om op systemen in te loggen maar geef zelf toch de voorkeur aan 'normale' remote desktop van Windows.
Ok bedankt. Normaal gebruik ik van PC naar PC 'teamviewer' dat werkt ook erg goed maar zal waarschijnlijk niet beschikbaar komen voor de N900 dusja.
---------------------
Ik heb overigens nog contact gehad met Sygic over wanneer de releasedatum van hun navigatiesoftware voor Maemo 5 is. Hierop kreeg ik het volgende antwoord:
Dear sir,

I’m sorry, but I cannot tell you exact date of release as it was not yet decided. Currently we are finishing and testing this version, hopefully it will be available until Christmass, but I cannot guarantee it.

For newest info please join our mailing list at www.sygic.com section Help.

Thank you for contacting support and your interest in our products!

Best regards,

Jozef Vojtko
Sygic, a.s.
Nam. 1. Maja 18
811 03 Bratislava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
RRC schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 12:44:
[...]

Ik doe alles vanuit google contacts (gmail), zo heb je:
automatisch
een back up
een foto bij het contact (heb je die niet in google dan voeg je die gemakkelijk toe)
evt gtalk indien hij/zijn gmail heeft
telefoonnummers
een emailadres (heel handig!)
en alle overige gegevens zoals adres geboortedatum etc etc

dan exchange even instellen en alles van je email account staat ook in je tel boek
dit klinkt wel geniaal...
ik gebruik alleen nog m'n stokoude hotmail account (voornamelijk voor m'n aanmeldingen bij websites, msn enzo) en outlook (voor m'n serieuze account, zakelijk/studie etc.).
bij allebei heb ik niet echt contactpersonen ingesteld.

Dus ik zou dan eerst bij m'n gmail account, die bijna niemand heeft, een adresboek gaan aanmaken en dat kan ik dan met m'n N900 syncen...
Pagina: 1 ... 24 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.