Mocht je een G3-bak willen, laat dan alle Fransozen etc lekker staan want daar zitten niet eens harde klepzittingen in. Eigenlijk zijn er weinig merken die geschikt zijn voor LPG (sterker nog: Toyota en BMW geven zelfs geen garantie meer als je LPG in een nieuwe auto van een van die merken legt). Volvo's en Saabs zijn eigenlijk altijd wel geschikt voor LPG.
Mocht je voor een V40 gaan, pak dan eentje van ná 1998: de modellen ervoor ('96, '97 en tot ongeveer medio 1998) hebben nog de kleine kinderziekten zoals binnenbekleding van de stijlen die gaan hangen en allerlei rammeltjes etc.
De diesels van de V40 zijn ook erg goed, die kan je ook gerust kopen met een hoge km-stand.

Ik moet trouwens wel zeggen dat die eerder geposte V40 met 150k op de klok niet betrouwbaar over komt. Stel dat de auto 10 jaar oud is, zou dat ding iets van 15k per jaar hebben gereden en dat geloof ik niet snel bij een diesel.

Het verbruik van de diesel ligt rond de 1 op 16-17 en op LPG G3 doet zo'n auto ongeveer 1 op 10,5 - 1 op 11 (de 1 op 8,5 klopt niet, neem dat maar van mij aan

).
Grootste voordeel van de V40 vind ik de geweldige stoelen die erin zitten!

Je kan er zo mee naar Spanje toe rijden en nog uitgerust uitstappen!

Dat zal je in een Franse zweefmolen of een strafgeveerde Duitser niet snel meemaken.
M'n broer heeft ook lang rondgereden met een V40 diesel en vond dit een heerlijke auto en reed er vaak 1 op 18 mee (lange afstanden). Helaas heeft 'ie die niet meer (hij rijdt nu een V50 benzine).
Mocht je liever een 850 of V70 hebben: deze zijn flink wat ruimer en lopen op LPG helemaal super (ik heb er al een aantal gezien die 4-5 ton op de teller hebben en nog steeds vrolijk rond tuffen). De bouwkwaliteit van Zweedse Volvo's is ook net ietsjes beter (alhoewel de phase 2 V40's ook erg goed zijn). Zwak punt van de 850/V70 zijn de voorste draagarmen en schokbrekerschalen. Gelukkig zijn dit niet de prijzigste onderdelen maar het zijn wel dingen die om de zoveel jaar wel weer terug komen.

Helemaal fijn is een V70 diesel (de 2.5 vijfcilinder van Audi ligt hierin). Een V70 diesel rijdt alleen lang niet zo zuinig als een V40: denk aan een verbruik van 1 op 13,5-14. Eentje op G3 rijdt ongeveer 1 op 9-10. Onzuiniger en duurder in wegenbelasting (zo'n V70 diesel is 1400 Euro per jaar afrekenen), maar wel enorm ruim en vaak van alle luxe voorzien.